Väst har haft en dominerande maktposition i världen under de gångna århundradena. Vår enorma ekonomiska utveckling under de senaste hundra åren, har inneburit en kraftig koncentration av ekonomiska resurser till en ytterst begränsad hyperförmögen västlig elit som på det sättet har kunnat konsolidera sin maktposition. Västs ledare USA med sin dominerande ekonomi och militärmakt har allt mer kommit att styras av de rikaste av de rika. Så var t.ex. Obama finansierad av oligarken och den politiska aktivisten George Soros. Han och den saudiska kungafamiljen är Hillary Clintons främsta finansiärer. USA har förlorat sin demokrati och steg för steg omvandlats till en plutokrati där pengar styr. Det går inte att bli vald till ett framstående politiskt ämbete utan de rikas pengar eller genom att själv vara hyperförmögen som Donald Trump.
Idag äger 1% av världens rikaste över hälften av världens förmögenheter (Credit Suisse). Av världens 34 miljoner dollarmiljonärer lever hälften i USA och av världens tio rikaste enligt Forbes är åtta från USA. Till detta skall fogas de enorma västliga förmögenheter som de senaste hundra åren kunnat plöjas ner i komplicerade familjestrukturer, stiftelser och andra familjefonder, något som inte syns i Forbes lista. De här pengarna utövar sin makt genom dominerande ägarpositioner i många av världens största företag och genom finansiering av politiker och opinionsbildning.
Västvärlden har hittills genom kolonialmakt och upprepade militära korståg kunnat lägga sordin på utvecklingen i resten av världen, till priset av ett obeskrivligt mänskligt lidande. Nu är vi på väg att tappa den kontrollen. I vägen står militärt staka och ekonomiskt snabbväxande ekonomier som Kina, Indien och deras allierade Ryssland. Väst försöker att stoppa dem med misslyckade destabiliseringsåtgärder och mensöst vapenskrammel, millitärt kan de dock inte besegras längre.
Den demografiska utvecklingen tillsammans med ekonomisk frigörelse och snabb tillväxt innebär att den västliga hegemonin nu är direkt hotad. Detta har den västliga eliten valt att möta genom en världsordning där man kraftigt ökar de globala företagens och organisationernas makt på nationalstaternas bekostnad. Detta gör man via handelsavtal, miljöavtal och överstatliga unioner som EU. FN som en gång skapades på initiativ av de rikaste av de rika är ett annat viktigt instrument i försöket att begränsa nationalstaters suveränitet och frihet.
Ett verktyg som de angloamerikanska oligarkerna använder är en propagandaapparat i form av globala organisationer och olika lobbyorganisationer. Detta används för att underbygga agendan att etablera en världsordning där man konsoliderar sin globala maktställning. Många av de expanderande utvecklingsländerna har genomskådat strategin och stämplat organisationerna som främmande agentverksamhet. Oligarkerna har också format lobbyorganisationer som Romklubben, Bilderbergruppen, Trilaterala kommissionen som fått ett stort inflytande.
Boken Den första globala revolutionen från Romklubben år 1991 var en uppföljare av skriften Tillväxtens gränser från 1974. Det var genom den som skrämselpropagandan om antropogen klimatpåverkan lanserades som metod för att nå dominans. Målet var att blåsa liv i den världsordning som oligarkerna arbetade på för att kunna konsolidera sin hegemoni. Oligarkins idé var att utnyttja FN för att skaffa sig kontroll över världens energianvändning genom ett globalt klimatavtal.
Vid FN:s miljökonferens i Rio år 1992 som leddes familjen Rockefellers handgångne Maurice Strong, fattades beslut om det första steget i den nya världsordningen kallat Agenda 21. Nästa steg var att med detta i ryggen gå vidare med ett bindande globalt klimatavtal. Efter en rad uppblåsta klimatkonferenser i FN:s regi underblåsta av rent bedrägeri med temperaturdata, kan vi idag konstatera att planerna på att kunna kontrollera alla länders energianvändning, ligger i spillror. Oligarkernas egen president Obama och hans myndigheter har genom ett skamlöst manipulerande och döljande av historiska data försökt hålla myten om en skenande global uppvärmning vid liv. Alla alarmistiska prognoser har dock kommit på skam, varför det uppblåsta Parisavtalet från i höstas blev helt urvattnat. Det kommer trots detta inte att ratificeras av flera av världens viktiga länder. Oligarkins första globala revolution har gått på grund.
Det intressanta är att analysera varför klimatpropagandan misslyckats trots enorma propagandaresurser och en mönstring av nästan hela västvärldens politiska, mediala och vetenskapliga elit. Vi har blivit matade med påståenden om vetenskaplig konsensus byggd på löst ihopkomna domedagsprognoser och rent forskningsfusk. Skeptiska analyser och forskningsrapporter har tystats. Ändå tror idag allt färre på den här propagandan. Den viktiga orsaken till detta är vår tids viktigaste media – Internet.
Det vi idag bevittnar är en verklig global revolution, men av ett helt annat slag än den revolution som de rikaste av de rika försökt sjösätta för att konsolidera sin makt. Dagens revolution handlar om hur vanliga människor plötsligt fått ett instrument för kunskapsinhämtning som inte domineras av vår maktelit och de har fått ett instrument med viket de fått voice och kan nå ut till alla med sina tankar, utan att censureras av elitens monopolmedier.
Idag ser vi effekten av denna informationsrevolution där eliten berövats sitt informationsmonopol. Över hela västvärlden jäser en revoltstämning som är riktad mot de rikas globala makthegemoni och deras lojala elit. Låt mig bara räkna upp några av tecknen i skyn: Donald Trump, Brexit, Front National, SD m.m.. Listan kan idag göras väldigt lång och den växer som en lavin. Bara i lilla Sverige har den politiska kartan skiftat från att balansera mellan höger och vänster, till att istället balansera mellan etablissemanget och revolt mot dem. Batra och Löfven mot Åkesson. Trump mot Soros marionett Clinton och resten av USA-etablissemanget. Le Penn mot Holland och Sarkozy.
Informationsrevolutionen har varit den tändande gnistan för den verkliga första globala revolutionen. I Frankrike som ledde den förra västliga revolutionen, har folket gått ut på gatorna igen i miljontals i protest mot etablissemanget. Våra svenska monopolmedier omnämner inte detta med en stavelse för svenska folket, men man kan läsa om det på nätbloggar. Om ett decennium har revoltörerna tagit makten över hela västvärlden och det kommer säkert som alla revolutioner att medföra obehagligheter och skörda en mängd oskyldiga offer. Etablissemanget har anledning att känna stor oro för egna privilegier. Ingenting kommer att vara sig likt i vår värld på gott och ont.
Ansvaret för denna folkliga resning – den första globala revolutionen – är alla de politiker, mediefolk och andra ledare som känt sig trygga med sitt informationsmonopol och trott sig kunna fortsätta att manipulera och utnyttja folket efter egen vilja. Det finns bara en väg att kunna mildra effekterna av en våldsam revolutionär förändring av samhället och det är att återgå till styrelseformer som säkrar folkviljan. Brexit-omröstningen var ett första försök och revoltörerna vann. Men kanske det redan är för sent att stoppa denna populistiska=folkliga rörelse?
När jag läser din blogg, Ledarsidan och Det Goda Samhället ser jag ett allt klarare ställningstagande i debatten.
Detta är glädjande då jag i detta tolkar in att ni, en viktig del av, Den Svenska Intelligentian börjar ta ställning för demokrati och mot den totalitära utveckling Sverige utsatts för sedan Palme styrde Sverige bort från en liberal, demokratisk utveckling.
Utan ert aktiva deltagande i opinionsbildningen saknas förutsättning för en förändring av opinionen.
Med ert aktiva stöd för en öppen och ärlig demokratisk debatt finns ännu möjligheter att stoppa utvecklingen mot den totalitära diktaturen, även om vi är ohyggligt sent ute.
Bilden av giljotinen är välvald, hela vårt nuvarande politiska etablissemang måste bort från scenen, och många av dem ställas inför rätta.
Vägen till ett tryggt, demokratiskt och fritt samhälle är mycket, mycket lång.
Att ni finns och nu öppet stöder en demokratisk utveckling är mycket glädjande och inger hopp om att förnuftet trots allt har en plats i samhällsdebatten. Tack.
GillaGillad av 3 personer
”Att ni finns och nu öppet stöder en demokratisk utveckling är mycket glädjande”. Men ett demokratiskt
samhälle kan inte skapas av kapitalism. Sedan beror det naturligtvis på vad man menar med demokrati men en grundförutsättning är att folket får välja sin regering. Monopoliseringen blir allt skarpare i världen och kapitalet kräver allt aggressivare vinst. Det spelar ingen roll om opinionen stundtals blir starkare, det är bara tillfälligt, det är alltid kapitalet som har makten över politiken och militären.
GillaGilla
https://peterkrabbe.wordpress.com/
GillaGilla
Politikerna har blivit ”FOLKETS” värsta fiende, framför allt socialister. Ditt budskap är lätt att förstå Lars, tack för det!
GillaGillad av 1 person
Axeln Berlin – Stockholm i invandringsfrågan måste brytas.
Vi kan inte ha en statsledning som säger ”Jawohl, mein Fraurer” till allt.
Men Frau Merkel är nog på väg ut snart liksom Löfven. Förhoppningsvis.
GillaGillad av 2 personer
… men Anna varför är det så bra att de försvinner från den politiska arenan, som du skriver i bloggen? Tycker du att det är bättre med Sverigedemokraterna och Moderaterna?
GillaGilla
Ingen kan bli sämre än de som sitter i regeringen idag.
SD är hoppet, eller gillade du DÖ?
GillaGillad av 4 personer
Tack för ännu en mycket bra artikel, men jag reagerar lite mot att du säger att klimatpropagandan misslyckats.
Jo, jag och alltfler tror inte längre på lögnerna, men om du skulle gå ut på gatan och fråga Medelsvensson om vederbörande tror på klimathotet är jag övertygad om att en stor procentandel fortfarande tror på bluffen. Jag kan bara svara för hur det ser ut bland mina släktingar och vänner. Det är inte populärt att säga till dem att klimathotet är en bluff, precis som det inte är populärt att kritisera den nuvarande invandrings- och flyktingpolitiken.
Människor i allmänhet har helt enkelt ingen koll på detta och verkar heller inte vilja ha koll på det så länge man har jobb, kan betala huslånen och de mångkulturella problemen håller sig på tryggt avstånd från deras bostadskvarter och barnens skolklasser.
Ett annat exempel på folks okunnighet är att själv trodde jag tills för bara några år sedan, liksom säkert minst 90 procent av svenskarna, att FED var en statlig bank. Tja, det är ju inget som Sveriges journalister berättat för oss …
På tal om banker. Ett annat ämne som borde granskas är räntepolitiken. Har de låga räntorna gett några jobb att tala om eller har vi dessa låga räntor bara för att folket ska bli stora skuldslavar gentemot bankerna och deras fractional banking-system (att skapa pengar som skuld)? I detta fall har jag blivit stor ”konspirationsteoretiker”. Ett skuldsatt folk blir ju beroende både av bankernas och statens välvilja, precis som globalistorganisationerna, de stora finansfamiljerna, bankerna och politikerna vill ha det!
Precis som när det gäller invandring är det arbetarklassen som drabbas hårdast av de låga räntorna, åtminstone om man vill bo tryggt i storstäderna. (Läste för ett tag sedan att 1991 tjänade de som bodde i bostadsrätter i Stockholms innerstad 5 procent mer än de som bodde i bostadsrätter utanför tullarna. I dag har skillnaden stigit till 29 procent.) Man kan ju fråga sig varför vänstern också kört denna politik.
Hmm, ursäkta om jag halkade lite utanför ämnet ”Den första globala revolutionen” på slutet, men det är ett intressant ämne att diskutera.
GillaGillad av 5 personer
Går man ut i världen är det uppenbart att klimatfrågan är död, det finns kvar en del rester som försvinner med tiden. Men som vanligt är svenskarna de mest lättlurade. Dina synpunkter på bankerna hoppas jag kunna återkomma till.
GillaGillad av 4 personer
Om människor blir skuldslavar, gäller det också att hålla räntan låg för alltid. Annars spricker systemet.
Nu är det inte främst lågbetalda arbetare som lånar pengar. De får inga lån (förutom SMS-lån). Systemet bygger på att de som först får tag på de nya pengarna, kan köpa innan en större penningmängd höjer priserna. Man måste således köpa tillgångar som på längre sikt stiger i värde.
Bostadsmarknaden är en socialistisk planekonomi som har lett till bostadsbrist och stigande priser. Men det är främst de rika som tjänar på denna planekonomi genom en hög värdestegring på bostäder.
De som äger fastighetsbolag tjänar inte på fri konkurrens och att ett större byggande sänker priserna på äldre bostäder. Detta har också en tendens att sänka hyrorna i det äldre beståndet.
Systemet bygger också på att stora företag kan ta billiga lån för att köpa upp mindre konkurrenter. Detta minskar konkurrensen och leder till att högre priser kan tas ut.
GillaGilla
Precis vad jag tidigare skrivit om att, planekonomi och kapitalism är två sidor av samma mynt som strävar efter monopol!
GillaGillad av 1 person
”Bostadsmarknaden är en socialistisk planekonomi som har lett till bostadsbrist och stigande priser.”
Inte alls, bostadsmarknaden är kidnappad av en privat oligarkis spekulation. Dom hindrar nybyggande för att skapa brist. Inte en chans att socialister skulle agera så. Dom skulle ist göra så det lönade sig mindre att spekulera genom att helt enkelt bygga bort bristen. Nyss förbjöds nybyggen av studentbostäder i gbg med hänvisning till nån juridisk detalj som ingen konstruktivt tänkande människa skulle kunna försvara. Bostadsmarknaden utnyttjas av oligarkin och dess politiska medlöpare för att göra alla till pyramidspelare.
GillaGillad av 1 person
Bankerna styr i Sverige idag precis som Federal Reserv i USA och styrs bokstavligen av kriminella!
Man kan fråga sig varför skattekontot i Sverige inte ligger på SBAB istället”!
Jag har skrivit tidigare om den svenska bankkrisen 1992-94, Yggdrasil m.m. i en tidigare kommentar.
Se ev. länk artikel.
http://www.dn.se/ekonomi/bankernas-ranteknep-oser-in-pengar-pa-statens-skattekonto/
GillaGilla
En privat bank som FED eller en statlig som Sveriges Riksbank har inte så stor betydelse. Sveriges Riskbank är en ytters skadlig och farlig bank. Den mest destruktiva myndighet vi har i Sverige.
GillaGilla
Rätteligen bör Migrationsverket adderas, om man vill ranka landets mest ‘destruktiva myndighet’.
GillaGilla
Varför börjar du inte trycka egna pengar då om det inte spelar någon roll vem som trycker pengarna och vem som äger dem!
GillaGilla
ToTh! Det har egentligen ingen som helst betydelse vem som trycker pengar eller om du kan göra det eller om jag kan göra det. Du kan få ge ut dina ToTh-pengar och jag kan få ge ut mina Göran-pengar.
Vi kan sedan konkurrera om vilka pengar som andra vill använda sig av. Vi skapar trovärdighet för våra pengar. Naturligtvis kan vi inte tryck varandras pengar.
Det finns ingenting som säger att pengar måste ges ut av staten. De kan mycket väl ges ut privat. Förutsättningen är att dessa pengar inte utgör ett monopol utan konkurrerar fritt med andra valutor. Vad gäller FED i USA är det ett monopol. Om ett monopol är privat eller statligt har ingen betydelse. De är båda lika farliga och destruktiva.
För övrigt är det samma amerikanska bolag som tillverkar svenska sedlar som tillverkar amerikanska dollar-sedlar.
GillaGilla
En nationell bank med monopol vore enormt mycket bättre än det privata. Utan monopol får vi det kaos Usa hade för länge sen med bankrusningar och krascher. Med ett statligt monopol som INTE som nu är underställt angloimperiets globala monopol, finns verkligen möjlighet att använda finanser för konstruktivt samhällsbygge. Det är vad både Alexander Hamilton och en del europeiska motsvarigheter eftersträvat. Tex frankrikes Hanataux, och de Gaulle och i Tyskland Friedrich Liszt. Giscard d’Estaing och Helmut Schmidt.
I verkligheten var dessa europeer förstås tvungna att vara pragmatiska men inriktningen var av godo för mänskligheten och det var angloimperiet som med subversiva aktioner på världsscenen omintetgjorde planerna.
GillaGilla
Superintressant krönika – som också sätter fingret på ”revolutionens” stora svaghet.Det fria Internet.
Den här revolutionen rullar bara så länge nätet är fritt.Och det finns många sätt att sätt att stoppa det fria nätet.
När det gäller SD är jag ytterst tveksam – visst är SD ett tecken på något , givetvis , men jag undrar om den högsta ledningen inom partiet verkligen är inne i det här gamet av rätt anledning längre.Jag tror det handlar om pengar och chansen att ha ett långt , gott, högbetalt liv som proffspolitiker och därefter en idiothög pension ,snarare.Oskäliga löner och ersättningar inom politiken i stort har korrumperat den svenska politiken helt , enligt min mening.
Men tiden lär väl utvisa hur det blir.Kanske kan SD göra skillnad på riktigt men ju närmare den ”riktiga” makten man kommer ju mer tveksam blir jag.
GillaGillad av 1 person
Det du skriver är nog ofta fallet med revolutioner, de äter sina egna barn. Att SD är antietablissemang råder det dock ingen tvekan om.
GillaGillad av 4 personer
Lars, hur ser du att SD är antietablissemang. De kritiserar regering och övriga i opposition, men den första av dem som erbjuder honom en regeringsplats så kommer han att ta den. Han är dessutom styrd av det svenska näringslivets oligarker, så han tillhör väl, om någon etablissemanget.
GillaGilla
SD är ett skolexempel på den europeiska antietablissemangsrörelsen och självklart eftersträvar de regeringsmakt, vad annat skall de göra. Du skriver att ”han” är styrd av näringslivets oligarker. Det får du verkligen förklara.
GillaGillad av 3 personer
Så talar PolitikerAdeln:
http://www.di.se/artiklar/2016/4/21/kommunal-om-granskningen/
Hon fick 2,1 millar när hon sparkas dvs 36 000 per månad fram till sin pension
utan att arbeta, förmodligen får hon andra uppdrag
hon anordnade fest m bl a stripo sprit för sina kolleger
Vem vill lämna sitt barnbarn till den kvinnan ?
Farbröderna i Swedbank fick 20 millar var.
GillaGillad av 2 personer
Jaa politikerna skor sig rejält och här sitter vi alla och ingen skriker högt. Systemet har sett till att mata oss med lätta lån och allehanda bidrag. De har sett till att den lilla ska vara nöjd och så länge vi är det så har vi fokus på vår egen utveckling. Andra tider stundar dock och nöjdheten kan lätt bytas mot hysteriskt missnöje när livet vi byggt upp inte håller i sömmarna. De flesta som har hus är i beroendeställning pga lån till bankerna. Banken är beroende av att vi har jobb så vi kan betala lånen. Familjerna är beroende av skolverksamhet och övrig verksamhet till barnen. Arbetsplatsen är beroende av att barnfamiljerna har ett fungerande system till barnen osv. Vi är helt enkelt beroende av att hela kedjan i kugghjulet fungerar och när någon sektor i kugghjulet inte fungerar längre så stapplar resten.
Se bara vad som händer när våldsbrotten ökar så markant i samhället och folk törs inte röra sig fritt längre. Vi går inte lika gärna och shoppar på gallerior eller ens i innerstaden. Vi undviker badhusen, Vi stannar inne på kvällen istället för att gå på restaurang eller puben då det inte är säkert på gatorna (inte ens dagtid längre), vi undviker helt enkelt det som samhället är beroende av att medborgarna rör sig fritt och gör av med pengar som genererar skatt till staten. Inte alls konstigt att media trycker så hårt på att medborgarna inte ska bli rädda för allt våld utan tycka synd om förövaren och därmed fortsätta handla.
Venezuela som försökte implodera socialdemokrati torkar sig billigare med sedlar än med toalettpapper idag, de ni, kallas inte utveckling.
GillaGillad av 1 person
Ännu ett i den långa raden av terrorattentat som ett resultat av förd politik mu i morse på nyheterna -En självmordsbombare i Tyskland.
Nu är det terrorattentat dagligen i Europa. Det är som krigszoner. Häromdagen fick hela München sitta inomhus en fredagskväll p.g.a. ett attentat. Det är ju förjävligt.
ETT SÄTT ATT SNABBT FÅ BYTA UT NUVARANDE POLITIKER VORE ATT FOLK MASSJUKSKREV SIG OCH VÄGRADE GÅ TILL JOBBET PÅ GRUND AV RISKEN DET INNEBÄR ATT GÅ UTOMHUS I STÄDERNA I EUROPA IDAG.
Desto snabbare vi kan byta ut sittande makthavare, Desto mindre risk för en ny Fransk revolution.
GillaGillad av 1 person
Terrorn fortsätter idag i Frankrike med en halshuggen präst och en skadad medarbetare, plus några som gisslan. Kvinna våldtagen i vårt trygga land när hon rastade hunden. Fortsätter allt detta våld i EU länderna så lär det inte komma in mycket skatt. Medborgarna kan ju knappt ta sig till sina jobb tryggt och säkert. Ännu mindre vistas ute på fritiden.
Någon terapeut som media lyckats få tag i pratade om att när vi tänker våld så blir vi rädda och stannar inne, he he. Vart får media tag i alla ytterligheter som får komma till tals, allt från terapeuter till utredare? Sorry, alla duktiga experter, det är inte i våra huvuden utan på gatan det händer.
Media och alla manipulerade experter som pysslar med GASLIGHTNING, skäms på er!
Gaslightning är ett begrepp som kännetecknar sociopater och som går ut på att märka en annan människa som inte mentalt frisk att se saker som de är. Handlar om att få kontroll och makt över en människa. Känns det igen?
GillaGilla
Tack vare internet finns nu också namn och adress på toppfigurerna i NWO organisationerna.
Vad som nu börjar synas i MSM-media är avledande manövrar med hets mot invandrare. Framför allt islam. Nice, Munchen, Paris, Ankara m.fl. platser. Alla med samma tema och några med stage actors.
Detta beskrev Albert Pike redan på 1800-talet. Stora pengar dirigerar folkgrupper att göra slut på varandra och när civilisationen ligger i spillror kommer ”räddaren” och samlar upp bytet. Tredjepartsprincipen i full aktion på schackbrädet.
GillaGillad av 1 person
Så sant det du skriver Lars. Jag frågar mig liksom andra kommenterare hur länge internet kan/får vara fritt ? Man ska aldrig underskatta sin fiende, och oligarkin är/börjar bli väl medvetna om detta kanske största hotet mot deras nya världsordning.
Jag hävdar fortfarande att internet och verkligheten är våra bästa vapen. Låt oss alla jobba ännu intensivare för att sprida informationen vidare och agera dödgrävare åt oligarkernas NWO
GillaGillad av 1 person
Det var väl just det media SVT var ute efter då de höll Munchen terrorns namn hemligt och även dess ursprung. Istället skaffade SVT sig tid att uttrycka att det kunde vara ett höger attentat och blandade in Breivik titt som tätt. Samtidigt passade de på att tala om att, om det var högerattentat så kunde det bli ändring på dess yttrandefrihet och det var väl internet de fiskade efter. Så genomskinligt.
GillaGillad av 1 person
Exakt! (och i vanlig ordning får väl tilläggas)
GillaGilla
Bra uppfattat och tänkt. SVT ägnar sig åt medveten desinformation. Varför är de inte objektiva? Varför medlöpare till etablissemanget?
GillaGilla
Tack en bra analys av Västvärlden men hur kommer Öst Asien dra nytta av det kaos som uppstår? Indien har redan starka band till Ryssland och Iran med deras nya järnväg till Kina.
Stormakten Kina kommer vältra över Europa på samma sätt som i Afrika och den politiska kartan kommer förändras rejält inom 10 år.
Massinvandring utan konsensus gör att även de mest liberala asyl beskyddar förstår att något är galet i Sverige. Vi har ett växande antal no go zoner och egna uppsägningar på socialkontor, sjukhus och skolor ökar. Varje individ som inte integreras kostar 10 gånger mer för samhället samtidigt som de tvingas ner i den Svenska byråkratin. När fattig pensionärer är ett faktum medans ansvariga politiker kommer undan med mång miljard förluster i vattenfall, nya karolinska m.m är samhällskontraktet brutet av politiker som ” hjälper ” varandra.
De folkvalda har länge utnyttjat sina respektive positioner i strid med den författning vi har så en Folktribunal är enda vägen för att komma åt dessa politiska facister som även styr över våra domstolar. Tyvärr har ingen i Sverige längre modet att stå upp och ge sig ut på gatorna och kräva en förändring, eftersom vi har glömt våra fattig pensionärer och vaknar först när vi själva hamnat där.
GillaGillad av 1 person
Globalismen – framtidshopp eller hotet mot vår civilisation?
https://peterkrabbe.wordpress.com
”I NWO:s version av socialismen är det förutsatt att den nuvarande finansmakten inom det styrande skiktet på Wall Street också kommer att representera den statliga makten. Denna teori är intressant och stämmer väl med vad vi ser idag av nedläggning av små och medelstora företag till förmån för fåtalet globala under oligarkernas kontroll.”
”Man kan undra varför så få förstår att FN:s 2030 Agenda är identiskt med NWO:s totalitära socialism och ett direkt hot mot demokratin. Ändå kan alla se att funktionärerna i FN:s organisation är tjänstemän utan förankring till valsystemet. De väljer varandra, ett system som nu är etablerat även i FN:s systerorganisation EU. Topparna tillsätts av finanskartellen…….”
”Oavsett vilket, måste vi ändå stoppa våra omdömeslösa politiker att fortsätta driva Sverige i armarna på en global regim med totalitära avsikter. Likheterna med nationalsocialismens framväxt på 30-talet är förskräckande…….”
”Om globalisterna fortsätter att genom NATO provocera en kärnvapenmakt som Ryssland kan utgången bara bli en – just undergången för vår civilisation.”
GillaGillad av 3 personer
Den Franska revolutionen var analog med andra utifrån regisserade regime change operations och det var Usas frigörelse från England som var den verkliga revolutionen. För dess samarbete med amerikanerna straffades Frankrike och även Sverige av britterna. Britterna fruktade en framväxt av moderna republiker och försökte förekomma med Jacobinsk terror där kadrerna i Frankrike avrättades. Napoleon var nog inte förutsedd, men till slut lyckades britterna locka honom till krig med Ryssland liksom man tidigare lyckats med Karl XII.
Jag ser av debatten på ryska webbsidor att en del kommenterare vill inte tro att kapitalisterna låg bakom revolutionen i Ryssland trots att Lenin själv skrev om det, vilket censurerades av Sovjets senare myndigheter. Ännu skyddas konspiratörerna och inte sanningen av historieskildringen och den mytiska versionen av historien ligger folk varmt om hjärtat.
GillaGillad av 1 person
Håller med om att det pågår så smått en revolution mot globaliseringen och etablissemanget. Vi har var och en märkt att klyftan mellan gräsrötterna till myndigheter och myndighetspersoner växt lavinartat de senaste 20 åren och det är formligen en avgrund mellan medborgaren och myndigheten. Går vi på bolaget får vi snällt vänta på vår tur innan expediten behagar trycka fram nästa. Det är likadant på Posten i den mån den finns kvar och ringer vi kommunen, eller en annan myndighet så möts vi av, ”det är många som ringer, ni är placerad i telefonkö”. Oftast är det att vi skall trycka 1.a för det och 2: a o.s.v. Idag är det som sagt en avgrund emellan arbetsgivarna (skattebetalarna) och dem som är tillsatta att ge den service som skattebetalarna kan kräva av myndigheterna. Givetvis är det här ett steg att ta loven av alla ”bråkmakare” som kan ”besvära” deras arbete.
Det är hög tid att rasera den mur som sakta byggts än högre genom åren och förpassat den vanlige skattebetalaren till att bli mer likt ”de tre aporna”. Visst är det en revolution som är inpå knutarna, även om den är i sin linda? Vi ser Brexit som skulle äventyra hela världsekonomin och vad hände? Nada! Istället tar den fart, trots Soros och IMF,s katastrofvarningar går England bättre för var dag. Samma oligarker har varnat för global warming med förhöjda havsnivåer p.g.a. smältande polarisar. Allt sedan de första larmrapporterna kom på 60 talet har ingen hittills stämt in?
GillaGillad av 1 person
Även Sverige kan betecknas som en plutokrati. Kanske är politikerna ännu inte så rika som plutarkerna i gängse bemärkelse. Men politikerna har tillgång till skattebetalarnas pengar i nästan obegränsad grad. Och de handlar därefter. Dessutom berikar politikerna sig själva under sina mandats varaktighet.
Så en fråga.
”Hay moros en la costa” sa spanjorerna när nordafrikannerna, morerna, började invadera Spanien-Portugal och förblev kvar där under tiden 700-1300. (Ana ugglor i mossen, betyder det idag). Hay moros en la costa kan utan vida beteckna den invasiva folkförflyttning som sker till Sverige nu. Hur lång tid tar det innan Malmö blir ett Granada och Skåne ett al-Andalus med hjälp av kommunala utjämningsbidrag, flerbarnsbidrag, bidrag till religiösa organisationer, Vi ser också hur DO, olika domstolsutsläg, JK och JO förutom politikerna själva gynnar invandrare på olika sätt.
Och vi ser att 70-80-90% av väljarna accepterar detta när de står vid valurnorna. En del människor har allt utom ögonen täckta. Svenska väljare har ögonen täckta.
GillaGillad av 1 person
Det finns starka plutokratiska inslag i svensk politik. Jacob Wallenberg var ju den som tog Reinfeldt till Bilderbergruppen för indoktrinering i deras globala World Order. Nu får han betalt av de amerikanska oligarkerna via deras Bank of America för att ha levererat lilla Sverige till dem.
GillaGillad av 4 personer
Den lilla ormen skulle sälja sin morsa för egen bekräftelse och pengar.
GillaGillad av 1 person
Jag kommer att använda mig av George Orwell – språket 1984, och döpa om plutokraterna och deras
kollaboratörer (kollaboratör är en person som samarbetar med fienden) och kolportörer (försäljare eller
nyhetsspridare) till GMO – Genmanipulerade organismer! 😉
GillaGilla
Och Wallenberg är ju ingifta i släkten Sachs !
GillaGilla
I Sverige tycks startpunkten för sicualdemokratiska hjärntvätten vara Bommersvik, LO-akademin. Johan Westerholm har på sin sajt Ledarsidorna.se beskrivit hur den färske, oförstörde (?) Stefan Löfven kommenderades dit för en inskolning på ca två veckor, och kom ut som en zombie med glasartad blick, á la Gökboet.
GillaGilla
Our Monetary System Favors the Rich and Hurts the Poor
https://mises.org/blog/our-monetary-system-favors-rich-and-hurts-poor
”Always when new money is produced, there is a redistribution in favor of those who receive the new money and spend it at the old, still low prices and to the detriment of those who receive the new money later and see prices rise faster than their income.”
”Those actors, who are in position to receive the new money first benefit. Among them are the government and the financial system. The new money is usually introduced into the market in form of loans. Those, who receive a higher percentage of these loans profit at the cost of those who do not.”
”In our system in order to stay rich it has become more important to have a fast and easy access to new money, and it has become less important to be innovative and satisfy consumer wishes in better and cheaper ways. Incumbents are in a sense protected by the fiat monetary system. In a pure gold standard such an artificial protection would disappear.”
”When someone gets rich because he is productive and satisfies the wishes of people in a cheaper and better way than his competitors, we should applaud him. The resulting income inequality is justified. The problem starts if someone earns an income due to government intervention such as licenses, other regulations, or simply tax transfers. The resulting income inequality is unjustified. Getting richer at the expense of others through the use of the fiat monetary system, which represents a government monopoly and banking privileges, is unjust.”
GillaGilla
Det är bara det att von Mises var sponsrad av the rich. Genom att som han påstå sig vara mot dom rika men samtidigt underminera staten är von Mises bara kontrollerad opposition.
Libertarianer vill bara ha darwinistisk utslagning och tror att det leder till den bästa av alla världar. Men den oligarki som Lars kritiserar fruktar långt mer statsmän med visioner av att bygga nationer långsiktigt med infrastruktur och tekniskt kunnande. Starka nationalstater är oligarkins motpol inte libertarianism. Usas libertarianer, dvs deras intelligentia fokuserar på hur enskilda skall kunna göra vinster och illustrerar hur det bara handlar om Darwinistisk utslagning genom att uppmuntra till anonymitet i debatter. Dvs det handlar om smarta trix inte om någon generellt fungerande lösning. Den generella lösningen är att man beväpnar sig och försvarar sig med våld. Genom att eliminera staten hålls inte en massa onödiga människor vid liv och om dom envisas ändå skjuter man dom.
GillaGilla
Tack Lars Bern !! Underbara sanna texter i den Svenska demokraturen där den sköna sommarvärmen lider mot november och höst.
Där rättslösa planer ränksmideri numera smids i media tystnad munkavle på utan granskande MSM demokratur median i kartellen Sverige finns på att man snart kommer att förbjuda alla slags upplysta NWO 1%motståndare internet former av svidande yttrandefrihet och på ankdammen 1984 maner skrattretade lobotomerade nyspråket kalla helt sunda normala oppositionella åsikter i en dolda gömda trojanska gummilagar tolkas som den rådande kartellen vill vink vink( vilja sig väl och skydda unga tjejer lagtexten) som jag vill minnas föredetta västeuropeisk 1980 tals rättsstat för patetiska ordet( Ej godkända Åsikter = Hat i en totalitär Svensk demokratur diktatur) .
http://www.susannavaris.com/blogg/2016/02/ny-lagstiftning-mot-nathat-utredningen-integritet-och-straffskydd-sou-20167/
I en nära framtid så måste vi nog till sist alla emigrera från DDR Sverige!!!
GillaGilla
Tack för en mycket givande information. Tycker förstå vad som är in antågande, billiga bostadslån. Arbetstillfällen minskar människor utan inkomst med stora lån. Vattnet blir en framtidsfråga i Sverige. Kommer beskattas ytterligare, egna brunnar beskattas också.
GillaGilla
Problemet om vatten och egna brunnar beskattas för högt blir helt enkelt att folk gräver sig ner till dagvattnet själva både här och där. Gömmer sen undan sina småbrunnar. Inte svårare än så. Allt kommer att beskattas så hårt det går, till bristningsgränsen för medborgaren. Det är då folket får ta fram sina ideer och gör sina egna lösningar. Bättre vore om vi alla förstod vilken kraft vi har om vi enar oss och säger -nej, simple as that!
Istället agerar vi alla som den lilla baby elefanten som bands fast vid en stolpe, trots att elefanten växte sig stor, stod den kvar fastbunden vid den lilla stolpen. Mentala bojornas kraft!
GillaGilla
Mycket bra o informativt !
GillaGilla
http://www.di.se/artiklar/2016/7/25/vestberg-far-21-miljoner-i-avgangsvederlag/
GillaGillad av 1 person
Trump leder i de senaste sex opinionsmätningarna från och med lördag. En Trump seger i november ger rejäl skjuts till Globala revolutionen.
GillaGilla
Tack för ett annorlunda perspektiv på vad som händer i världen.
Dina tankar och analyser får mig att tänka en gång till.
Den bild av vad som händer i Sverige och världen som förmedlas av
ordinarie media i Sverige kan verkligen ifrågasättas.
GillaGillad av 1 person
Förklara en sak: om klimathoteriet understöds av de västliga oligarkerna, varför är då Trump (och det republikanska partiet) skeptiker?
GillaGillad av 1 person
Därför att Hillary Clinton är oligarkernas marionett precis som Obama. Trump är en frifräsare utanför det amerikanska etablissemanget.
GillaGillad av 3 personer
lite gammal men ändock rapport om Politiker-Adelns själsliv
http://www.expressen.se/nyheter/hon-granskas—av-sina-vanner/
GillaGilla
Oligarkerna svär förmodligen över den digitaltekniska utvecklingen då man långt ifrån inte längre har monopol över totala media. Man får en stark känsla av att man, tillsammans med ansvariga politiker, inte hänger med i den tekniska utvecklingen.
GillaGillad av 1 person
Exakt! Men vi ska aldrig underskatta fienden. Embryon har ju också dykt upp vad gäller censur på Facebook, Twitter mm. Alla företag drivs av globalister – märk detta.
Det gäller att vara vaksamma på vad som händer!
GillaGillad av 1 person
Den här informationsrevolutionen kan inte stoppas med mindre än att man släcker ner alla mobilnät och stänger av alla kommunikationssatelliter. Så priset för att strypa det fria utbytet på nätet blir en global ekonomisk kollapps.
GillaGillad av 3 personer
Det kommer att komma andra sociala plattformar än Facebook, så den spionplattformen kommer att dö med tiden.
Det tål att tänkas på hur fort företag som Facebook och Google sugs in i det oligarkiska nätet. Själv undrar jag om det helt enkelt bara blir hotade till det. Och tänk så enkelt människor släpper totalt på sin moral för att jobba åt dessa företag.
GillaGilla
# Göran
Undrar samma, de lider ju inte pengabrist utan bankmaffioso måste ha skaffat sig någon hållhake på dem. Kanske såg de när de stal en kola i affären :))
GillaGilla
Sibel Edmonds berättade om en annan informationskanal då Turkiet råkade ut för en militärkupp. Folket kallades ut på gatorna inte genom Facebok, Internet och TV utan med hjälp av moskéerna med sina högtalaranläggningar. Moskéerna uppmanade också till motaktionerna.
Det kan låta intressant som en motvikt till allt det tekniska. Men en fundering hur det skulle kunna fungera i Sverige. Lockar internet folk att skriva av sig, medan moskéer lockar folk till aktion? Skulle femtekolonnarna i regering och riksdag stödja aktionerna med aktivitetsbidrag och be polis och militär börja med dialogförsvar och utdelning av armband?
GillaGilla
Gayikonen Milo Y. som är engelsk journalist och jobbar på Breitbart.com blev avstängd på Twitter på livstid. Oroväckande att ett privat företag kan utestänga individer de inte gillar från en kommunikationsindrastruktur. Nästan som om en person med fel åsikter inte får använda vägarna, tåget eller flyget. Milo skulle undersöka möjligheten att starta ett konkurrerande kommunikationsnätverk till Twitter med något företag som jag inte minns namnet på.
Gillar Lars Berns svar när det gäller möjligheten för regeringar att stänga av den digitala kommunikationen, plus att det finns kryptering.
GillaGilla
@Göran
Jag tror att Facebook, Google och en del andra stora centrala aktörer på nätet kan vara skapade av de superrika i syfte att försöka styra informationsflödet. Om de inte skapades från grunden av oligarkerna så köptes de så fort de såg möjligheterna till kontroll de för med sig.
GillaGilla
@Eschaton. Facebook var sponsrat av CIA. En hög chef för CIA sade i ett senatsförhör att Facebook var en dröm som blev sann för CIA. Så att CIA såg möjligheter i Facebook, det är en iakttagelse du har prickat helt rätt.
@Johnny. Att Twitter kan stänga av någon har de sin full rätt till. De äger sin plattform och kan göra vad de vill med den. Oroväckande vore om någon skulle kunna bestämma över vad Twitter får göra. Tänk om staten i Sverige skulle kunna reglera att Lars Bern inte får ta bort en kommentar från sin blogg eller inte kunna stänga av en person som sprider direkta lögner och missinformation. Märk väl att just statliga representanter utgör en stor del av den gruppen.
GillaGilla
Jag tänker på allt arbete man lagt ner på att filtrera, mörka och vinkla information till folket för att styra det som man vill. Alla böcker man inte givet ut, radio och tv program som stoppats och filmer som aldrig blivit av. Som man sedan kan finna på Internet, där man får kontakt med folk, döda eller levande, vars arbete det finns en spillra kvar av på nätet. Någon som makten stoppade genom lagstiftning, sparken från arbete, förtal i media, hot och trakasserier, mord, mm. I stället för att jobba ensam på att avslöja maktens lögner så kan många slå sina kloka huvuden ihop och lägga pussel och byta information blixtsnabbt idag, text, ljud, bild, video. Bloggar, email, chattar, socialamedia, whatsapp, snapchat, etc. Plus att nästa alla har två kameror i mobilen. Smartphonen är fantastiskt teknik för alla.
GillaGilla
Lars Berns teser är ju i huvudsak hoppingivande för oss som inte tillhör eliten. De kan sporra till motstpnd och kampvilja.
En störande känsla framkallas dock av denna och liknande analyser; samma vilja till motstånd, samma känsla av att bli utnyttjad, manipulerad och trampad på, samma revolutionära glöd kan ligga till grund för motstånds- och befrielserörelser som jag inte alls sympatiserar med. Jag tänker på islam, kommunism, fascism, anarkism mm.
Det är lätt att halka in i ”min fiendes fiende är min vän”-resonemanget, och plötsligt finna sig stå sida vid sida med rörelser och ideologier man egentligen inte vill ta i med tång.
Jag vet inte vad jag vill ha sagt med detta mer än att det ger mig en olustig och störande känsla inför hela saken.
GillaGilla
Statskuppen i Ukraina är ett typiskt exempel på det du tar upp.
GillaGillad av 1 person
Det du tar upp här är ett svårt problem som gränsar till filosofiska resonemang och drar man det till sin spets så är det ingen mening med nånting eftersom man ändå inte kan garantera nånting , nånsin.
Enligt min mening så måste man tro och man måste följa sin övertygelse och man måste alltid göra sitt bästa vad man än håller på med oavsett om det bara gäller att borsta tänderna , annars är man så gott som vandrande död – vilket iofs är vad NWO vill….
Innan man handlar måste man upplysa sig, oroa sig och fundera igenom sina val ordentligt – att t.ex spränga sig själv i luften på ett köpcenter för att komma till himlen och åtnjuta 77 oskulder eller vad det nu är – tyder på hjärntvätt, obegränsad infantilitet och masturbatorisk läggning – vilket man givetvis, om man är filosofiskt lagd , kan hävda om många andra saker om man vill förirra sig ytterligare inom såna resonemang.
Jag antar att en dylik självmordsbombare tycker sig själv ha obegränsad moral , styrka ,mod och övertygelse.I min personliga åsikt är man svagare än den värsta missbrukartyp. Vari ligger styrkan att förstöra saker eller sitt eget liv? Det klarar vilken idiot som helst.Det är världens enklaste sak att fara ut i alkoholism , missbruk eller våld – alla klarar det , skitlätt . det är bara att sätta igång – det krävs minimalt med förberedelser.
Att däremot bygga upp något och hålla i det år efter år varesig det är eget personligt liv eller ett projekt det är svårt och kräver styrka, övertygelse och i vissa fall mod.
GillaGilla
Jesuiterna lovade indianer i Paraguay att de skulle få en fru i himlen om de mördade en främling och två fruar om de mördade två främlingar. Deras 14000 indiansoldater besegrades av Spanjorer mfl när rykten om guld nådde dem.
GillaGilla
Gösta
Både kommunism fascism nazism och radikal islamism skapades/förstärktes under sponsring och stöd från det brittiska imperiet. Dom lärde sig genom djupstudier av Rom att religioner och kulter är effektiva metoder att kontrollera imperiets undersåtar. Utan britternas interfererande (i samarbete med Usa) skulle inga av dessa fenomen vara annat än marginella.
GillaGilla
I huvudsak har Hitler och nationalsocialism i Tyskland sponsrats av amerikanska finansiärer och lustigt nog av judiskt kapital.
GillaGillad av 1 person
Jag älskar dina texter och analyser! Tack för det.
GillaGilla
GillaGillad av 1 person
Helt underbart!
GillaGilla
Ja!
Dokumentären som alla pratar om: http://www.breitbart.com/clinton-cash-movie/
GillaGilla
Jag håller med!
Detta var ens sida hos Putin som jag inte haft en aning om. Jag förstår nu att han är populär bland ryssarna.
GillaGilla
Putin är Elegant , Vältalig och Intelligent här.Han har så rätt när han säger att sanktionerna som USA har pressat sina lydstater i Europa att acceptera mot Ryssland först och främst slår ekonomiskt mot Europa och inte USA.Han tar också upp den Amerikanska ”demokratin” uppenbarligen tycker han det är skrattretande att kalla det just demokrati och han har så rätt eftersom det bara är pengarna som styr det hela – oftast.Vi får väl se hur det går med Trump.
Han är påläst och smart – PK-maffians totala motsats.
GillaGilla
Man sade att Frankrike var på randen till inbördeskrig redan före de senaste 14 dagarnas attentat. Hur är stämningen då nu bland ”Fransson” måntro? Någon som vet?
Det är ju oerhört konstigt att man inte fått se någre motattentat efter allt som hänt.
Kommer man att mota ut alla som inte accepterar kristna i Europa? När kommer den folkliga resningen?
GillaGilla
Läs idag Westerholms utmärkta blogg på Ledarsidorna,se! Norells bok om ISIS som sålts nu i 5000 exemplar ratades av femtekolonnarna i samtliga förlag och tvingades till utgivning på eget förlag. Femtekolonnarna blundar med både ögon och öron! Måtte halsavskärarna ta dem!
GillaGillad av 1 person
Om IS/ISIS: ”Bakgrund: Det här är IS”
Hur fan någon med ett uns av förnuft kvar kan hålla på med sådant – eller ekonomiskt eller på annat sätt stödja det – övergår mitt förstånd.
GillaGilla
Norell är en papegoja, starkt hopkopplad med Usa och Israel och han har ljugit gång på gång för deras räkning, tex lögnen om Assads gasattacker mot sin egen befolkning. Norell anser lydigt att Assad skall bekämpas och att det därför är komplicerat att kritisera IS.
IS är i den förenklade bilden en följd av Irakkriget och i den mer korrekta, som Norell inte vågar sätta sig in i, en följd av britternas och deras senare efterföljare Brzezinsky’s manipulationer.
Sen 1800-talet har britterna systematiskt förstärkt snedvridna aggressivt inriktade varianter av Islam som vapen mot britternas och nu angloamerikas konkurrenter.
IS och deras clash of civilizations är de neokonservativas krig mot imperiets konkurrenter.
Hade dom lämnat arabvärlden ifred hade där varit företrädesvis sekulära regimer och inget i stil med IS!
Men primärt har allt detta med angloimperiets ondska att göra och inte koranen och det finns betydligt bättre anglosaxiska källor i ämnet. Englands och Usas goodwill i Sverige blockerar synen för den obehagliga sanningen.
GillaGilla
Så enkelt ligger det nog inte till, grogrunden finns onekligen :
https://detgodasamhallet.com/2015/06/28/nu-halshuggs-manniskor-i-europa/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Salafism
GillaGilla
Björn
Läs mitt svar till Göran om islamismens historiska grund. Den officiella historien kontrolleras av angloamerika därför att dom har så mkt att dölja och har makten att bedra. Wiki berättar bara den missledande officiella delmängden av historien. Wiki duger aldrig när det gäller den sanna historien. Det fanns för tusen år sen bakåtsträvande rörelser i Islam som britterna tog fasta på långt senare och utnyttjade. Utan britternas inblandning hade arabvärlden varit nominellt sekulär.
Och korstågsperioden innebar våld från olika håll. Korstågen och Venedigs oligarki orsakade att Konstantinopel förlorades för ortodox kristendom. Venedig var en oerhört illslug maktspelare som orsakade både Djenghis Khans och Ottomanernas framryckning mot Europa för att manövrera ut sina konkurrenter. Britternas Venetianska parti och familjer med rötter där spelade senare nyckelroller i britternas intrigerande mot kontinenten. Historieämnet är i ett eländigt tillstånd.
GillaGilla
Islam och den islamiska världen är inte så snäll som du verkar måla upp i ditt inlägg. Jag förnekar inte att den anglosaxiska världen har gjort en massa dumma saker i, men tittar man på historien så står islam för mer angrep på väst än tvärtom.
GillaGilla
Göran
Du slår in en öppen dörr. Ingen påstår att islamister är snälla. Men hur blev det som det är nu?
Det såg inte ut så på 60-talet eller hur? Och fakta pekar entydigt på att britterna sen 1800-talet studerat och utnyttjat ingående kunskap om Islam för att framkalla den ondska vi nu ser.
Officiell historieskrivning påstår felaktigt att araber med uppriktigt engagemang utvecklade de olika islamistiska rörelserna. Men i verkligheten var en nyckelfigur, som tog namnet Al Afghani en frimurare och atteist som samverkade med Frankrike England och Ryssland i olika intriger och hans adept Abduh kom sen att bli sammanvävd med det brittiska imperiet och likaså Al Banna som formellt instiftade Muslimska Brödraskapet där många brittiska agenter figurerade . Det handlar om att för angloimperiets räkning bekämpa nationell självständighet med reaktionära alternativ. Det som drabbade Iran exemplifierar detta. Shahen var populär. Delade ut 500 tusen jordlotter (som tillhört feodala jordägare) till lågt pris. Men britterna lyckades hetsa befolkningen mot shahen och ersatte honom med sin medarbetare den galne och reaktioären ayatollah Khomeini.( Usa var också i högsta grad inblandade och utnyttjade situationen för att hota Japan och Europa med att strypa oljetillförseln om Europa verkställde planer för utveckling av tredje världen och konkurrerade med dollarn genom en ny europeisk valuta.) Det som drabbar oss nu är angloimperiets krig mot Europa mha av dessa medeltidsprogrammerade stackare. Norell är en förfärlig medlöpare till angloimperiet och Israel men givetvis har han rätt i att ett hot föreligger, han vill bara inte kännas vid den kopplingen jag beskriver trots att det borde vara hans expertområde. Ist accepterar han den clash of civilizations som angloimperiet avsiktligt orsakar. Det är möjligt att det skulle vara farligt för honom att byta sida iom att hans karriär är betald för att han skall vara lydig. Men jag ogillar djupt den sortens bedrägeri som han medverkar till.
GillaGilla
The Lie We Live ! (= en sevärd 8 minuter kort och omskakande video – med svensk textning – om hur illa det står till i världen i dags dato.
GillaGilla
Tack, Josef för en underbar film! En film som på 8 minuter visar vad livet går ut på.
GillaGillad av 1 person
Kort och gott i smått och stort. Globalism är imperialism. Den är lik nazismens lebenraum österut eller forna Sovjetunionens kommunism med spridningen västerut. Det är samma motor, av märket Oligark, som driver detta människofientliga gissel över tid. En sorts bolsjevism som skall förslava oss människor i kontrollerade arbetslinjer via styrd produktion och konsumtion. Vi kommer att stå och glo på globala väggtidningar, gråta och skratta på befallning av Hillary o co om detta elände får fortsätta! Internet är vårt sista hopp. I detta fantastiska fick jag nyss en nätsynaps. Bankirens Olof Aschbergs deltagande i en av de största organiserade stölderna i modern historia http://www.expressen.se/debatt/sverige-tvattade-lenins-blodspengar/ Folken, arven och nationerna är endast hinder i dessa nutida bolsjevikers värdegrund. Även ättlingen Robert Aschbergs makalösa försök till att skambelägga internetanvändare och jaga troll på nätet fick nu sin förklaring http://www.gp.se/n%C3%B6je/robert-aschberg-har-gjort-mer-skada-%C3%A4n-nytta-1.471104 Hans agerande är också en del av det dynamiska puzzel som ligger på mitt köksbord! Nya bitar var dag tack vare det fria samvetande nätmedvetandet där vi alla kan vara deltagare! Återigen ett stort tack Lars Bern för ditt akademiska stöd till menigheten. Men att påminna att det är var och ens ansvar att lägga sitt eget puzzel. Men att banka in bitarna med hammare liksom MSM är i görande tillverkar endast frågande fågelholkar. Just klimathotet är enligt min mening en sådan inbankad puzzelbit som du varit min vägledare att uppfatta!
GillaGilla
Lennart
Problemet med den arkivforskaren är att han inte har fått ut dom andra handlingarna som visar att Lenin till att börja med fick 50 miljoner dollar den andra vägen via samma bank men den gången var det bankirerna i Usa England Frankrike och Tyskland som finansierade själva revolutionen bla för att få ner oljeproduktionen med för västs oljebolag gynnsamma prishöjningar som följd. Självklart ville dom ha tillbaka så mkt som möjligt och arkivforskaren ger alltså en missvisande bild. Lenin betalade tillbaka även genom Kozbaz industrial region ett offshoreområde helt under Usas kontroll med Usas egen personal. När Stalin senare kom till makten stängdes det. Lenin berättar själv i en bok om hur Frankrikes och Englands kapitalister sponsrade februarirevolutionen då tsaren abdikerade. Även genom en beställning av 1000 lokomotiv till dubbla priset från Nylund och Holm(som tidigare endast byggt 40). Troligen gick överskottet till andra aktörer..
GillaGilla
Tack för din intressanta respons! Det verkar som pusselbiten passar ändå fast med mindre pixlar. Dina kunskaper ger mer HD på bilden mao! Det som jag tycker mig uppfatta och som är ytters skrämmande är att ”oligarkernas” planering verkar ske över långa tidsrymder, t o m över generationer, där utbrotten av krig ingår i deras planering för att söndra och sedan härska. Om min teori stämmer glider vi in i religiösa spekulationer. Vad är meningen med deras sanslösa, grymma, ondskefulla agerande? Skall dom kratta vår planet för att få ”andra chansen” Jesus kommer hit nästa gång? Då får dom ligga i som curlingslavar. Jesus kommer inte om dom inte vänder andra kinden till och ger upp sitt tand för tand och öga för öga tänk! Så här innan läggdags 🙂 mvh
GillaGilla
Lennart
Huvudet på spiken. Långsiktig planering är precis vad det handlar om. Jag tror inte att deras engagemang i kulter och annat är för internt bruk. Dom skulle inte vara så giriga om dom trodde att det fanns ngt mer än jordelivet. Men dom identifierar sig med en grupp utvalda nobla familjer med gamla anor. Dvs folk som ärver sin ställning och inte behöver prestera ngt under konkurrens. Till skillnad från deras föraktade konkurrenter i medelklassen. Uppkomlingarna. Därför kom deras adept Karl Marx väl till pass som bussade arbetarna på medelklassen.
Men dessa familjer tycks härstamma från dom av maktstrider härdade folken i Italien efter romarrikets fall. Dom var mycket slugare än dom nordeuropeer i Holland och England där dom senare slog sig ner och bankväsendet expanderade.
Thudorätten ses av somliga som Englands sista positiva och utvecklande monarki. Men jag vågar inte gå in idetalj för jag vet inte tillräckligt.
I den mäktiga och ursprungligen dolda round table gruppen var aristokraterna sir Robert Cecil och Bertrand Russel vänsterinriktade vilket förvånar en del socialister när dom får reda på det.
Men det var från såna som Russel som bolshevismen spreds. Kina var influerat av britternas eliters socialism och trodde att socialismen var en väg till att emulera väst’s teknologiska framsteg. Men britternas eliter spred ist de ideer som Mao tog upp med bonderomantik och teknisk underutveckling. Kulturrevolutionen i Kina och Pol Pot kan ses som ett resultat av britternas framgångsrika spridande av kunskapsfientlig jacobinism. Samma med den av britterna iscensatta franska revolutionen där medlemmar ur vetenskapsakademins avrättades.
GillaGilla
Sprayandet av ren aluminium i atmosfären dödar våra pollinerare, dödar fåglar, förändrar havens sammansättning… videon får tala för sig själv. Chemtrails har nått en domstol i USA.
GillaGilla
Flor, restprodukt från aliminiumindustrin, stora mängder finns i din tandlräm :((
GillaGilla
Inte i min – jag kör en tandkräm som är fluorfri och ibland tillverkar jag min egen.Jag vet inte om det spelar nån roll längre – allt oftare på morgonen när jag kliver upp och tittar ut så ser man det ”klassiska” nätmönstret på himlen (gridpattern) som jag antar kommer från nattens c-trail maskiner i skyn.Det äcklar mig nåt oerhört.Och jag undrar vem i hela h-e som gett sitt medgivande till detta.Det kommer att blir väldigt intressant när sanningen börjar krypa fram – för det gör den till slut – även om det då är för sent.
Till Lars Bern – Jag vet att du inte tror på Chemtrails och tycker du denna kommentar är opassande så vänligen ta bort den.
GillaGilla
Nej jag tror inte alla kondensstrimmor är Chemtrails. Däremot är det ett känt faktum sedan 60-talet att vissa länder gör försök med att påverka vädret via spridning av olika ämnen. Det har säkert intensifierats på senare år.
GillaGilla
Neil
Gridpattern KAN vara en naturligt orsakad turbulens. Fluktuationer har ofta ett spektrum av olika storlekar och kan ha ett avbrott pga randvillkor som alstrar en sorts stående våg så att den största skalan ser ut som den enda för ögat. Givetvis går det att alstra rutmönster artificiellt också.
GillaGilla
Vilken presidentkandidat som amerikanarna bör sluta upp bakom är lätt att ta ställning till, då mänsklighetens fiende nr. 1 George Soros stöder Hillery Clinton med 25 milj. dollar i valet av USA,s president. Soros är dessutom beredd att gå in med ytterligare pengar.
GillaGilla
Det rör sig nog om betydligt större belopp.
GillaGilla
Ja, det märkliga är att svenska media inte kritiserar denna internationella storgangster som kallar sig Soros med tanke på den skada han tillfogade oss på 90-talet. Att han utan att nämnas finansierat en blodig statskupp i Ukraina och sett till att kriget där fortsätter eller hans inblandning av IS uppkomst i Syrien. Att Carl Bildt sitter i en av Soros företags styrelser borde ju uppröra folk med tanke på att Bildt var statsminister i Sverige när Soros spekulerade sönder kronan. Borde inte Uppdrag Granskning ta tag i det här? Jag misstänker att UG varken vågar eller får göra detta angelägna reportage för då skulle SVT avlöjas och deras mörkläggning av hur Wall Street-skurkarna i USA agerar. Att SVT styrs av Clinton-supporters beror nog både på okunskap och styrning uppifrån dvs statsmakterna och givetvis pk-maffian.
GillaGilla
Instämmer 100%. Varför ingriper inte någon säkerhetstjänst och sätter en kula i killen? Soros är framstående medlem i det internationella maktnätverk som styr politikerna i västvärlden är min slutsats.
GillaGilla
Enligt Fox News hade Hillary Clinton fått ca $50 miljoner och Trump $50 tusen av finansindustrin enligt officiella siffror.
GillaGilla
http://www.newsmax.com/Politics/george-soros-democrats-donation/2016/07/27/id/740888/
GillaGilla
Mainstream gör bort sig alldeles, se tex :
http://ledarsidorna.se/2016/07/fran-mycket-illa-till-annu-varre/
http://erixon.com/blogg/2016/07/obama-flinar-och-skamtar-om-munchenattacken/
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3698476/IMF-clowns-admit-got-wrong-Brexit-doom-gloom-warnings-saying-British-economy-grow-faster-Germany-France.html
GillaGilla
”Det finns bara en väg att kunna mildra effekterna av en våldsam revolutionär förändring av samhället och det är att återgå till styrelseformer som säkrar folkviljan”.
Kommer vi någonsin att få uppleva den drömmen, i så fall dör socialismen.
Börja med att dra in de utplundrade 60 miljonerna Svenska Dagbladet lurat till av skattepengarna!!!!
GillaGilla
Europas öde ligger i europeernas händer. Europa måste vakna innan det är försent.
http://kingworldnews.com/paul-craig-roberts-we-are-about-to-witness-the-end-of-the-world-as-we-know-it/
GillaGilla
Precis vad jag hävdat länge angående internet – Denna ”nya” teknik att förmedla information worldwide, momentant och gränslöst kommer få positiva effekter på den globala civilisationen som vida överskrider vad som följde efter boktryckarkonstens genomslag. Kunskap är makt.
GillaGilla
Vi får hoppas du får rätt.
GillaGilla