USA:s presidentval kommer sannolikt att leda till den största omorienteringen av amerikansk politik sedan Andra Världskriget. Det stora landet kommer under president Trump att mest prioritera det egna folkets levnadsvillkor. Trumps USA kommer förhoppningsvis att upphöra att främst fungera som ett rent geopolitiskt maktinstrument för en handfull hyperrika oligarker med drömmar om en global hegemoni. Den omorienteringen kommer sannolikt att tona ner motsättningen med Ryssland, som ju på intet sätt hotat den amerikanska medelklassens livsvillkor. Man kan ana att huvudmotståndaren i världspolitiken i större utsträckning blir Kina som upplevs ha tagit jobben från amerikanerna. Militära konfrontationer kommer att minska medan vi kommer att se mer restriktioner för den globala handeln. Globalismen kommer att möta hårt motstånd.
Nu oroar sig Sveriges statsminister Löfven för vilka konsekvenser detta kommer att få för vårt land – med all rätt. Han missar dock huvudskälet varför vi i vårt lilla land bör vara mycket oroade inför framtiden. De problem som Löfven tycker sig se på handelns område kommer att vara en bisak när det gäller konsekvenserna för oss. Hela vårt etablissemang från höger till vänster har nu i decennier lierat sig med globalisterna styrda av den hyperförmögna oligarkin med sin hänsynslöse torped och intrigmakare Soros i spetsen. Våra politiker är helt insyltade med dessa maktspelare och flera av dem står på deras payroll och frotterar sig med dem i deras slutna sällskap. Soros m.fl. har satsat enorma belopp för att försöka stoppa Trump, varför hans vänner givetvis måste räkna med att betraktas av Trump som fiender. Fundera på det ett tag Carl Bildt, Fredrik Reinfeldt, Stefen Löfven m.fl..
Hela det politiska etablissemanget inklusive Sverigedemokraterna har som en man ställt upp på den hatkampanj som globalisternas MSM bedrivit mot Trump under valkampanjen. Det officiella Sverige har totalt ensidigt tagit ställning mot den man som nu skall leda USA i sannolikt 8 år och därför måste räkna med att han betraktar oss som sina fiender. Att vår statsminister som igår står i TV och utmålar Trump med det förnedrande tillmälet klimatförnekare bara för att han har en annan övertygelse i klimatfrågan än den ensidiga svenska opinionen, gör inte relationen bättre. Klimatfrågan kommer att vara helt död inom kanske bara något år, nu när solen går in i en fas som vetenskapen bedömer skall leda till en lång kall period. Klimathysteriker som alla våra politiker kommer att sitta med Svarte Petter inom bara något år, tro mig.
Samma etablissemang har även helhjärtat ställt sig bakom den hatpropaganda som globalisternas monopolmedia sedan några decennier bedriver mot Rysslands president Putin. Han står ju i vägen för deras dröm om global hegemoni. Ingenstans i övriga västvärlden är hatpropagandan mot Putin så intensiv som i Sverige. Vi måste alltså inse att lilleputtlandet Sverige befinner sig i ett propagandakrig mot världens två mäktigaste politiska ledare. Hur smart är det, med tanke på att Trump sannolikt normaliserar förhållandet till Ryssland och sätter stopp för NATO:s löjeväckande vapenskrammel mot landet?
På order från de svenska globalisterna i familjen Wallenberg har Löfven nyligen besökt världens grymmaste och brutalaste diktatur Saudiarabien och fjäskat för att vi skall få sälja vapen till det landet som just nu är involverat i folkmordet i Jemen. Samma land har i nära samarbete med Obama/Clinton-gänget beväpnat och finansierat de grymmaste och brutalaste folkmördarna i modern tid – IS. Detta är det sällskap som Carl Bildts humanitära stormakt söker, ett hyckleri som saknar motstycke. Att ha bra relationer med halshuggarna och pedofilerna i Gulfen är inte ens en merit i Washington längre, eftersom dessa satsat miljardbelopp för att stoppa Trump genom sitt ekonomiska stöd till den genomkorrumperade Clinton. Ingen ledande svensk politiker har motsatt sig denna svenska självmordspolitik.
Vad vi nu måste räkna med är att de Trump-vänliga krafterna inom EU kommer att stärkas kraftigt och att även EU inom kort kommer att normalisera sitt förhållande till Ryssland. Det finns starka intressen i en rad EU-länder som ligger på för att återuppta ett ekonomiskt samarbete med ryssarna. De som förlorat mest på oligarkernas sanktioner är nämligen en rad EU länder. Frankrike väljer sannolikt Marine Le Pen till nästa president.
NATO-hökarna visar en tydlig oro inför de nya tongångarna från Trumps USA, så de svenska politikernas försök att smyga in landet i NATO mot folkviljan, är även det totalt feltajmat. Med Trump som president är inte ett närmande till NATO ett sätt att klara det svenska försvaret med dagens budget. Trump kräver att NATO-staterna själva satsar minst 2% av sin BNP på det egna försvaret, vilket Sverige är långt ifrån. För att leva upp till de kraven måste vår försvarsbudget dubbleras och Trump lär knappast ge sina fiender i Stockholm någon rabatt.
Det odugliga svenska politiska och mediala etablissemanget ser ut att ha målat in landet i ett hopplöst hörn, där vi bränt alla skepp till världens två mäktigaste ledare och där utvecklingen i resten av den värld vi tillhör snabbt kommer att anpassa sig bort från oss. Vår regering är nog den enda i hela världen som inte gratulerat Trump till segern, deras uttalande är direkt kränkande.
Dessvärre kommer det svenska folket att få betala ett högt pris för våra ledares huvudlösa politik. Och värst av allt, vi kan inte ens rösta bort dessa odugliga ledare eftersom alla inklusive SD står bakom den förda utrikespolitiken.
Det är i sanning spännande tider. Liten korrigering. Du menar sannolikt Marine Le Pen och inte fadern Jean Marie.
GillaGilla
Citat Bern:
”Hela det politiska etablissemanget inklusive Sverigedemokraterna har som en man ställt upp på den hatkampanj som globalisternas MSM bedrivit mot Trump under valkampanjen. ”
Nu har jag långt ifrån följt SDs utspel i samband med valet i USA i detalj, men i det MSM-flöde jag tagit del av, kan jag så vitt jag minns, bara påminna mig om alltifrån ganska neutrala till försiktigt positiva omdömen från SD när det gäller Trump. Inte alls likt det reflexmässiga hat och förakt sjuklövern nästintill konsekvent gett uttryck för.
Vad är det jag har missat?
GillaGillad av 3 personer
Gårdagens SVT Rapport t.ex.!
GillaGilla
Delar din uppfattning till fullo. Åkesson tror att han måste närma sig de andra partierna för att bli accepterad. Accepterad? För vad? Han skall strunta i vad de tycker. De är inte välkomna i en regering som drivs av folket. Folket vill ha representanter som för deras talan och inte några vilseledda dummerjönsar från globaliströrelsen. Folkrörelsen i Sverige precis som i USA och Europa vill inte ha något med etablissemanget att göra mer. Är inte det tydligt efter den käftsmäll de fick i USA? Vill Åkesson ha några röster mer får han nog sluta lyssna på vad globalisterna i partiet viskar i hans öra och sluta göra hovnigningar för EXPO och EU-partiet Globalisterna. I eftervalsdebatten var det ynkligt att se partiledarna. T o m SVT tyckte att Lööf var en potta så de försökte få bort hennes pottplask från rutan.
Ledarsidorna.se Johan Westerholm hade ett bra inlägg där han till fullo förstod vad diplomati är.
http://ledarsidorna.se/2016/11/valet-i-usa-forutsatter-pragmatism-och-inte-kanslosas/
GillaGilla
Angela! Du träffar rakt på spiken. Riksdagen består av ett förbaskat tjatter. Inte en enda av de personerna har den minsta aning om vad som behövs för att en massa problem i Sverige ska lösas.
Det största intellektuella felet hos politikerna är att de tror att de kan lösa problem. Det kan de inte. De enda de kan göra är att se till att vi, folket, kan lösa problemen. De ska ge oss förutsättningarna att göra det. Och, vi, folket, behöver inga bidrag eller liknande för att lösa problem.
Men, det kanske är just det som är sakens natur, att politikerna inte vill att någon ska upptäcka att de egentligen inte behövs.
GillaGilla
Förre partiledaren hoppades på Trump i valet. Synd att han är ganska ensam. Även Thoralf Alfsson har varit objektiv.
GillaGilla
Bara en liten minoritet inom SD (5 riksdagsledamöter ?) har före valet öppet tagit ställning för Trump.
Den främste av dem, Mikael Jansson i Försvarsutskottet, intervjuades i Sveriges Statsradio och kunde då ge en logisk förklaring till sitt ställningstagande liknande denna bloggs.
Jimmie Åkesson och Mattias Karlsson har tagit avstånd från både Trump och Putin. Det är dom som bestämmer partiets policy tillsamman med Richard Jomshof.
GillaGillad av 1 person
Heja Lars Bern !
GillaGilla
Ja, det kostar att satsa på fel häst.
Framför allt när man gör det med lånade pengar.
Att man tidigare gjort sig blind, döv och dum blir inga förmildrande ursäkter.
Tyvärr har väl landet de ledare landet förtjänar, de är ju folkvalda. Visst är vi lurade på många sätt men viljan att se verkligheten har ju knappast varit stor. Det är ju så mycket lättare att peka finger och ta avstånd från sånt som är obekvämt att ta till sig.
GillaGillad av 1 person
Sannolikt en helt korrekt bedömning av läget i denna utmärkta och tufft hållna krönika.
Våra korrupta dårar till Svenska Politiker måste bort – hela högen.Det jag ser av t.ex Åkesson numera skrämmer mig p.g.a av den jolmiga kraftlöshet och lismande bilhandlarmentalitet han utstrålar.Nu är han likadan som de övriga inom politiken.En högavlönad marionett.Till inte förpliktande.Totalt korrupt och inriktad på karriär och pengar i första hand.
I sinnet är jag mera vänster än höger och det har varit konstigt för mig att under en längre tid se SD som det enda sanna hoppet för Sverige.Det gör jag inte längre – det behövs nåt annat – nåt med mera tyngd och intellektuellt djup.Nån som kan kalla saker vid dess rätta namn.
GillaGilla
” Åkesson numera skrämmer mig p.g.a av den jolmiga kraftlöshet och lismande bilhandlarmentalitet han utstrålar.Nu är han likadan som de övriga inom politiken.”
Håller fullkomligt med dig. Var finns den geist Åkesson hade innan?
Kom igen, Åkesson och slutna lyssna på globalisterna i ditt parti! Blir partiet som de andra är inte partiet värt att stödja längre. Nu får det bli ÄNDRING! Därmed basta.
GillaGillad av 1 person
Vi må ha ett gäng politiskt korrekta journalister och politiker som vägrar acceptera faktum att man inte kan skapa en parallell verklighet som saknar verklighets grund. Men det inger hopp att invånarna över hela världen inte låter sig duperas av lögnerna som sprids imedia. I val efter val visar människor att dom är intelligenta individer som kan skilja mellan lögn och sanning. Så tack Gode Gud för detta andrum som valet i USA har gett världen och vi måste fortsätta att arbetat och bekämpa löngnerna.
GillaGillad av 2 personer
Hej lars,,,,,,jag tänkte låta trycka upp små visitkort med adressen till din blogg,,,,,,,samt även peter krabbes blogg,,,,,,,,sen ska dessa delas ut här i motalatrakten,,,,,önskar att flera av er som läser kunde göra detsamma,,,,,,,det är helt klart på dessa bloggarna det händer saker,det måste så många som möjligt ta del av.
Jag känner på något vis att medborgarna inte får luras in i fällan o bli sd röstare,,,,de kommer i nuvarande skepnad inte kunna/vilja göra ett smack för sverige.
Jag återkommer när jag lagt min beställning på korten.
Om det är ok för er förstås,,,lars o peter ?
GillaGillad av 1 person
Ok!
GillaGilla
Ambitiöst men man göra det muntligen också och på en vanlig papperslapp. Men jag håller inte med dig om att försöka splittra folkrörelsen nu. Vi har gjort ett gigantiskt jobb och vi vill inte ha etablissemanget.
Nu vill vi ha ett svar från Åkesson och det nu! Var står ni?
Jag vet inte vem du är? Det är ytterst vanskligt att bara låta någon komma in och försöka splittra. Vilka avsikter har du?
Jag vill ha SVAR från Åkesson och partiet NU! Innan jag kan ställa upp på något annat och vi står där lurade än en gång. Detta är allvarligt. Det gäller inte bara vår tid på jorden , dig och mig, jag känner ansvar för oss allihop, det gäller de framtida generationerna också och även folken i andra länder. Ansvaret är TUNGT!! Det vilar tungt på mina axlar. Man kan inte bara sumpa något utan vidare. Jag vill ha besked från Åkesson nu!Innan jag gör något annat.
Jag accepterar inte detta velande. Nu är det raka rör som gäller!
GillaGilla
Jag läser det än en gång och jag svarade dig på Krabbe.
”Jag känner på något vis att medborgarna inte får luras in i fällan o bli sd röstare,,,,de kommer i nuvarande skepnad inte kunna/vilja göra ett smack för sverige.”
Inte luras bli SD väljare? Skall jag vara riktigt ärlig så är det än värre att luras in i några av de andra partiernas fällor. Folk som lockas rösta på dem är verkligen lurade av en samling samvetslösa skurkar. Globaliseringsfällan ,som det federalistiska EU är. USA är ett skräckexempel på hur illa det kan gå med ett folk som luras in i en federation. Folket slog bakut nu mot federationens skräckvälde där de suveräna staterna fråntagits nästan all sin makt. Och folket med den. Och där ursprungsbefolkningen får leva sina liv i reservat. Totalt bortglömda av världen.
Valet står mellan folket och etablissemanget. De styrda och de styrande. Nationalister och globalister, De ga,la partibeteckningarna kan du glömma. Det handlar inte om v eller h längre. Det handlar om det är folk i gemen som skall ha något att säga till om eller en liten klick superrika miljardärer som aldrig får sina maktbehov och pengabehov tillfredsställda. Pengarna i en nation/stat är inte tillräckligt för dem de måste ha hela världens tillgångar. Därför vill de inte ha några gränser.
Jag vill inte luras in i någon fälla. Vare sig din , SD:s eller någon annan. Folket är värda ett bättre öde än så. Precis som du är jag och många med mig starkt kritiska till SD:s mjäkiga hållning nu. Men SD har kommit långt och är Sveriges största parti. Opinionsundersökningar är inget att sätta tilltro till. Det läget saboterar man inte utan goda skäl. I så fall är det betydligt enklare att byta ledning och att folkrörelsen tar över helt. SD är inget utan sina väljare.
GillaGilla
Jag tror nog att du missuppfattade mitt påstående angela,,,,,,att sd har gått bra är enligt mej för att det är alternativet vi har,,,så långt bra,,,,,men om man följt partiet under åren så känner åtminstone jag mej sviken,,,,,översitteri i toppen,,,,,,,insmygandet i nato,,precis som nwo vill,,,,,
Tror det var 5000 medlemmar i ungdomsförbundet som sparkades ut.
Skrämma folk med putin fast det är så långt ifrån sanningen man kan komma.
Samarbete med expo ? Sånt retar ihjäl mej .
Ta bort en sån eldsjäl som thoralf alfsson från valbar plats ?
Inte ställa sej bakom anna H o hennes motion om media i sverige ?
Antingen ska ledningen bytas ut,annars starta upp något parti som vill svenskarna väl,,,,,det är så uppenbart att något har hänt med sd,,,,,att det skulle vara nån slags taktik för att bli accepterade av några moderater köper inte jag.
Det har hänt något annat med sd,ledningen,,,,,det som ligger närmast i mina tankar är det som hände med Reinfeldt,,,,,,o varför skulle det inte kunna vara så ?
Det jag menar med att bli inlurade att rösta på sd är att,,,folk som inte satt sej in i sd vet inte att sd,ledningen är samma som vilket av sjuklöverns parti som helst.
Därför måste det till något nytt i politiken i sverige,,,antingen byta ut ledningen i sd,,eller starta upp ett nytt parti med en karismatisk ledare som kan få med sej folket o även dom som jobbar inom sd,,,,,,,,,när det gäller det sistnämda så vet jag att många aktiva sd,are är trötta på ledningen,,,dessa skulle inte vara svårt att få med sej
Pelle
GillaGilla
Klockrent Lars!
GillaGilla
Patrik Engellau om dagens dominerande svenska ideologi: den politiska korrekthetens lära, ”PK-ismen.”
https://detgodasamhallet.com/2016/11/10/pk-ismen/
GillaGilla
När man jämför Åkessons bleka insats och analys i gårdagens Aktuellt med Geert Wilders tal efter att Trump krossade PK förtryckarapparaten i USA inser man att SD helt missar ett gyllene tillfälle att skriva historia och starta motsvarande revolution i Sverige.
Här är länk till Geert Wilders tal, så talar en ledare med rak rygg, självförtroende och som får respekt av folket.
https://www.gatestoneinstitute.org/9291/geert-wilders-liberation
GillaGilla
Nu får du allt sansa dig litet. Du kan inte döma ut Sd efter gårdagens rapport. Har du glömt alla år av förföljelse, våld och otroligt hårt arbete och kamp. Att ta partiet till nuvarande 25-30% är en bedrift. Man kan dessutom inte prestera på topp hela tiden.
Lugna ner dig och sila snacket.
GillaGilla
SD har 13% i Riksdagen, resten är osäkra opinionsmätningar med stor felmarginal.
GillaGilla
Som jag sagt förut så måste JÅ göra sig av med sin Hjalmar Branting precis som Per Albin Hansson. Dessutom JÅ:s uttalande ang. Trump i SVT så har SD säkert förlorat mellan 5-7 % av sina väljare.
GillaGilla
Oj, oj, oj. Jag hoppas innerligen att LB har FEL i sina förutsägelser. Men sedan träder ”förnuftet” in och säger mig; ”det är nog för mycket att hoppas på att LB har fel.”
”Alle man till nödutgångarna” är nästa tanke, men vad hjälper det när dessa nödutgångar är igenmurade med ”trams, floskler, och en och annan värdering”.
Återstår förmodligen bara att ”fjäska” sig till en plats i ”gänget”, annars lär vi väl alla här i Sverige få känna av vad Fredrik Reinfeldt menade med ”utanförskap”.
Kostsamt lär det bli i alla avseenden.
GillaGilla
MSM kommer givetvis att fortsätta sina negativa skriverier om både Trump och Putin. Att svenska politiker fortsätter att stämma in i den kören lär inte bära speciellt mycket frukt i framtiden. MSM kontrolleras fortfarande av bankirmaffian så inget annat är att vänta. Våra politiker borde dock vara mer försiktiga i sina fördömanden. Vi vill helst ha fortsatta handelsförbindelser med både öst och väst så det borde mana till eftertanke om vilka man häcklar.
Vi har förstått att det svenska etablissemanget starkt ogillar Trump, Putin och Xi Jingping. Eftersom nu Trump valts till USA:s nästa president så känns det ännu mer idiotiskt att racka ner på Trump. Vem eller vilka ska vi då svassa runt med? Oligarkerna själva bakom lyckta dörrar?
Snart kommer troligen som LB förutspår Le Pen att väljas till Frankrikes president kanske även Wilders i Nederländerna kan öka sin politiska marknadsandel. Det bär iväg åt det nationalistiska hållet i hela västvärlden och snart är det bara kulturmarxisterna och SD kvar i Sverige mot resten av världen. Ska bli kul att se hur den framtida debatten och tonläget blir.
Kommer Soros & Co möjligtvis att vända blicken mot Kina? Man har redan börjat med att rigga för så kallade folkprotester mot Peking, igen.
GillaGilla
Tänk vad feministerna i västvärlden kommer att jubla när Marine Le Pen blir Frankrikes första kvinnliga president! Hmm, vänta nu – det blev visst något fel i min tankekedja om de ”jublande” feministerna …
När det gäller Sverige går det inte att undvika faktumet att USA är vårt viktigaste exportland:
http://cornucopia.cornubot.se/2016/11/sveriges-viktigaste-exportland-usa-blir.html
Å andra sidan skriver en av dem som kommenterat följande:
”Nu tror inte jag att Sverige kommer tillhöra de stora förlorarna, därför att vår export till USA är rätt specialiserad och tillhör inte de områden där USA tjänar på protektionism. Däremot ser det sämre ut för andra länder, framförallt de länder som tagit över tillverkning från USA …”
Plus ett svar:
”Exakt. Det är inte direkt så att högkostnadslandet Sverige har ‘tagit’ några jobb från USA. Det är det andra länder som har gjort. Det är förstås fullt troligt att vi skulle drabbas av en generell protektionism från USA men de tjänster och produkter vi exporterar till amerikanarna är inte den typen av enkla jobb som USA framför allt vill ha.”
GillaGilla
Den bästa av Lars Berns kommentar jag hitintills har läst; hårda nypor, raka rör, bra! Måste dock tillägga att det allra värsta som det svenska etablissemanget har ställt upp på, är ”9/11”-lögnsoppan. Nu kanske någon invänder att Kean-Hamilton rapporten säger det samma, som vårt etablissemang säger. Hjälper inte mycket. WTC7 omnämns inte där. Det sätt som Sjuans ändalykt fick, räcker för att hänga åtskilliga personer for Premeditated Murder. Dess kollaps är ett lackmuspapper. Period.
Ändå har SR, SVT och övriga Lame Street Media jollrat med under femton år.
Jag har ett flertal gånger tillställt viktiga regeringsmedlemmar material, som med vetenskapliga metoder visar att WTC1, -2 och -7 genomgick s k Controlled Demolition. Dom är mig fortfarande svar skyldiga! Det offentliga Sverige har således i bortåt 15 år, skyddat kriminell verksamhet, en kriminalitet av galaktisk storleksordning.
Samt har godtagit att media härstädes ljuger och mörklägger information, som i sin förlängning helt klart har påverkat valresultatet, sedan åtminstone 2006.
Därmed har vi påtvingats olagliga flyktingar och migranter, sprungna ur olagliga krig, som förts främst av den anglo-amerikansk-israeliska maktsfären, i en för vårt land katastrofal omfattning. Vi är nu ett helt splittrat land som står inför en sammanbrott.
GillaGilla
Helt rätt Lars. Har också tänkt på att vi bör blåsa ut hela Svenska Riksdagiset, och börja om från början. Denna smärtsamma omställning kommer tyvärr att ta en generation eller mer? Under tiden kommer landet att få det allt svårare och svårare. Vi i Sverige brukar ligga en generation efter.
Tur att man kan emigrera ut till landstället om det blir för svårt att bo i stan. Men en liten ljusglimt i tillvaron kommer vi nog allt få; när väljarna i Frankrike och Tyskland (med flera) tar sitt ansvar, kommer det bli underhållande att följa medierna när våra politiker skälla ut övriga Europa för varande främlingsfientliga antifeminister som inte begriper bättre! Komedi eller tragedi? Ha ha … Välj själva!
GillaGilla
Du sätter ord på mina tankar Lars, dom tankar som dök upp i min skalle när jag såg valresultatet från USA i onsdags morgon, nu sitter vi VERKLIGEN i klistret!
Osams med båda supermakterna, tror inte att svenska ”melodifestivaltittare” förstår hur allvarligt det är igentligen.
All industri bortsålld, den som råkar vara kvar ägs av starka utlänska intressen. #check
Inget försvar kvar, all försvarsproduktion borta/nedlagd.#check
All inhemsk jordbruksproduktion/matproduktion borta/nedlagd.#check
All infrastruktur på dekis(700 Mhz bandet fick ju inte auktioneras ut plötslgt) tåg/vägtrafiken minst sagt ”urspårad”. #check
Skolan fungerar som en illa regicerad cirkus.# check
Massinvandring av menafolk som vi inte har någon koll på.#check
$=9,02:-sek €=10:-sek.#check
Men, Magdalena o Fredrik säger= det går bra för Sverige nu, vår ekonomi är URSTARK…….
/Glenn
GillaGilla
Sveriges öppna gränser har skapat en negativitet inom hela EU där många länder nu skräms istället för att se det positiva. Sverige är så pressade över detta och påvens uttalande (att länder ska bara ta emot människor från andra länder som de klarar att integrera) så nu lägger de in högväxeln för att visa att Sverige minsann visst kan klara alla de tagit emot. En fars utan dess like och en prestige som de nu vill fullfölja till priset av egna medborgare. Viktigare att visa sig duktig inför eliten än förlora ansiktet.
GillaGilla
Åkesson tassar runt, vågar han inte kliva fram och klargöra sanningen. Är han rädd att svenska folket motreagerar p.g.a befolkningen är så djupt okunniga av världsläget. Eller har dom en annan agenda. Inför nästa val måste han klargöra mycket mera.
GillaGilla
JÅ har blivit kidnappad
GillaGilla
Ja, ToTh. Det verkar så.
GillaGilla
Nej han verkar rädd för att inte få regera med Anna Kinberg Batra och Ebba Bush Thor eller vara stödparti som V är till S och MP. Men det gjorde inte Trump. Eller ledarna för Brexit. DÄRFÖR vann Trump och Brexit. De struntade i etablissemanget. De trodde på sig själva och folket.
Åkesson skall strunta i etablissemanget . Eller ett regeringsinnehav med dem. Han skall ge ALLT för folket. Vem bryr sig om Batra och Thor eller de andra? Åkesson missar tillfället han har nu. Kör hårt nu och mesa inte!
GillaGilla
Anfall är bästa försvar!Här kom samma svar från Jan Tullberg. MESA INTE! Ta efter Trump och Farage och de andra som körde Brexit. Båda lyckades komma ut ur bojorna och kan nu segla vidare i livet utan att sitta fastkedjade vid årorna.
Strunta i Batra och Bush. Folk vill inte ha dem. Ta regeringsmakten själv. Folket vill inte ha någon av etablissemangspartierna.
http://www.friatider.se/l-rdomen-fr-n-trump-anfall-r-b-sta-f-rsvar
GillaGilla
Personligen tror jag att Åkesson och SD vill känna vart vindarna blåser under nästa år innan man bestämmer hur hårt man skall gå ut. Det skulle ju se illa ut att ta ställning för Trump och sedan slutar hans presidentskap i fiasko.
GillaGilla
Tja, när jag läser DN idag så undrar jag om hela redaktionen blivit spritt språngande galen. Värst är nästan kulturchef Björn Wiman: (med stor rubrikstil på första sidan i kulturdelen)
”Trumps valseger är den senaste anhalten på en global resa mot avgrunden, ett skred nedåt för hela mänskligheten.
En ljus epok är till ända.”
Är han helt blind? Hur kan man ha såna s k journalister på Sveriges största morgontidning?
Bosse Blomberg
GillaGilla
Björn Wiman, med gelikar, är en grupp intressant filurer. Vi har flera stycken ur samma garde här i communityn på landstället (bland annat flera SVT-anställda). Socialt är dem både begåvade, underhållande och trevliga att umgås med. Efter ett tag, när de släppt garden och öppnat sig, har jag någon gång dragit min omvärldsanalys. Underhållningsvärdet består i att ansiktena förvridas i plågor, som om de har två olika personligheter i sig.
Blir dem konfronterade, på bortaplan, blir dem helt handfallna. Tror dessa personer är djupt osäkra människor. Ju osäkrare dem är, ju mer ideologiskt blir dem. Som att klamra sig fast vid en ideologi som ger dem illusion av säkerhet. Det är så uppenbart att dem behöver gruppen av likasinnade omkring sig för att bli till. Annars ter dem sig närmaste om vilsna själar, som förlorat sin sekt.
GillaGilla
Hej Ale. Bra och intressant text. Du är uppenbarligen intelligent, men varför envisas du med att skriva ”dem” när det ska vara ”de”. Skriver du ”Blir honom konfronterad på hemmaplan…” istället för ”Blir han konfronterad på hemmaplan…”?
GillaGilla
Jag tvekade mellan ”de” och ”dem” tills jag kollade jag upp ”sakernas tillstånd”:
De eller dem?
I talspråk och i informella textsammanhang är det vanligt att använda pronomenet dom, men i formella texter är det lämpligare att skriva de respektive dem. Regeln är:
De används som subjekt och dem som objekt! Tycker dem ligger bättre i munnen en de! Dessutom vill jag här göra en förtjusning från subjekt till objekt. Objekt för min sadistiska läggning att utsätta människor för mina obehagliga ”practical jokes” endast för mitt egna höga nöjes skull. Sedan har jag något gemensamt med Lars Bern nämligen ordblindhet. Smyger det sig in fel beror det på min dyslexi.
GillaGilla
Dessutom så har man ingen plan B så vitt det går att utröna.
Och inte nog med det, man har också det kroniska bekymret EU :
https://www.armstrongeconomics.com/international-news/europes-current-economy/eu-collapse-on-schedule/
Och det där med den Löfvénska lökiga ´klimatförnekare` verkar tyda på argumentationsbrist och desperation :
https://www.armstrongeconomics.com/international-news/nature/nasa-reports-antarctic-sea-ice-reaches-new-record-maximum/
GillaGilla
Skrattar så en dör som det heter. Så förbenat roligt att se hur MSM och politikerkåren har förlöjligat sig själva, så ivriga att ligga till lags och så vinner Trump. Jamen vem som helst må väl se det komiska i det hela. Denna giriga EU smittade vargflocken (msm, politiker + några fler) har inte ens haft tid till medkänsla för andra som farit illa av den politiken som de fört till förmån för eliten. Nu har egotrippade msm och politikerna inte ens sina medborgare med sig förutom en liten trogen klick som trodde sig kunna sko sig på sikt.
Trots att hela vårt land nu kommer att få lida på grund av maktsjuka människor så är det ändå en härlig känsla och en revansch för alla som har blivit drabbade. Denna gräsliga EU smittade vargflocken som manglat och stampat på många hjärtan för att iscensätta elitens dröm om ett enat EU får nu stå rejält i skamvrån och skämmas.
GillaGillad av 1 person
EU-eländet har jag ej mycket till övers för – och dom flesta politiker på riksnivå går ju numera den finansiella sektorns och industrins ärenden.
Var blev idén av om att dom Wi väljer i första hand skall företräda oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarnas väl och ve ?
GillaGilla
Javisst är det komiskt.
Tom självaste John Cleese skulle nog bli avundsjuk.
Men samtidigt så är det ärligt talat tragikomiskt.
GillaGilla
Åhh! Vilken fest! Jag satt uppe hela valnatten med Aftonbladets online stream på datorn och SVT valbevakning via 65 tums TV skärm! Vad fantastisk! Desto mer trumpna PK-packet blev över valresultaten desto mer ökade mina jubelkänslor. Till sist var jubelkänslorna i samma crescendo som när jag hörde https://www.youtube.com/watch?v=poXvMBhjSWkThe Rolling Stones – (I Can’t Get No) Satisfaction https://www.youtube.com/watch?v=poXvMBhjSWk för första gången. Med mitt förstånd menar jag att detta är en av århundradets största händelse i facett Tro, hopp och kärlek! Tänka sig att det första Trump skall göra är att åka till Ryssland på statsbesök! Tillsammans med Putin skall dom gemensamt öka sina nationella känslor som trygghet och försvar mot vår tids största gissel – Terrorism! Dessutom att få en chans att uppmärksamma och kanske bemästra det ytterligare största hotet mot vår frihet! En skoningslös variant av kommunism med superrika oligarker som elit och slavdrivare! Framför Jimmie Åkesson finns nu den läckraste Schwarzwaldtårta serverad. Och så står han där tafatt utan sked! Pinsamt! Jag är faktiskt besviken och hoppas att det endast är politisk taktik. Enligt min mening en dålig sådan!
GillaGilla
Han är skicklig i analysen Lars Bern, jag kan inte begripa hur etablissemanget tror att de kan ituta människor som bor i avindustrialiserade regioner att allt löser sig med nya arbeten inom servicesektorn eller inom områden kring digital teknik som försäljning mm. Dessa produkter genererar ju inga egentliga arbeten som reparationer då de sällan är gjorda för att kunna repareras i egentlig mening. Sen tar man samtidigt på sig en stor börda av invandring då det redan är tunt med arbetstillfällen, men det fungerar i vilket fall bra som en lönepress på de s.k servicearbetena. Hela denna globalist politik är totalt människofientlig, men här sjunger ju hela ettablissemanget dess lov, helt bissart, Bra då med sådana röster som Lars Bern.
GillaGilla
”Man kan ana att huvudmotståndaren i världspolitiken i större utsträckning blir Kina som upplevs ha tagit jobben från amerikanerna.”
Kina har inte tagit några jobb från amerikanarna. Det är amerikanarnas politiker som har tagit bort jobb som har hamnat i Kina.
Jag tror nog att Donald Trump har förstått det, men han adresserar inte frågan på sådant sätt som jag, för han vet att det skulle leda till en lång diskussion som ingen orkar lyssna på.
Donald Trump förstår nog att om det ska bli jobb i USA handlar det enkom skapa förutsättningar för det. Det kommer våra svenska politiker aldrig att förstå, så den långsamma slakten av privat företagande i Sverige kommer att fortgå.
GillaGilla
Är det dessa råa överfall som Rapport och Aktuellt och SR syftar på när de rapporterar att demonstrationer mot Trumps valseger? De kanske skulle visas i Rapport och Aktuellt i stället för snyfthistorierna svenskarna serveras med.
http://www.friatider.se/r-stade-p-trump-d-sparkar-de-honom-s-nder-och-samman
Erica Bjerström med flera är pinsamma. Ann-Britt Rydh Pettersson är bedrövlig. Lyssnarna i Blekinge fick nog av henne och hennes propaganda redan på 60-talet i den lokala Blekingeradion och hon fick sluta där. Nu fortsätter hon på SVT!
Tänker damerna visa detta?
GillaGilla
Själv är jag oerhört trött på vad allt vad politiker heter. Men idag finns ju inget alternativ till SD. Allt annat är ju idag helt otänkbart.
Vad det gäller Åkessons inställning till Trump så tror jag att han spelar poker och mörkar korten. Innerst inne så skulle han vilja jubla öppet och hoppa jämfota över valresultatet i USA men Jimmie är oerhört slipad vilket han visat flera gånger förut. ¨Låt mig förklara.
I mitt arbete reser jag mycket och träffa massor med folk från olika samhällsklasser och yrkesgrupper. Jag kan bekräfta att SD ligger oerhört bra till och det utan att jag ens har öppnat munnen. Skulle jag gissa så är det säkert 7-8 av 10 av de jag möter som öppet säger att SD är enda alternativet eller att de överväger att ge SD sin röst. Många säger att de vill sända en signal till de andra partierna och det hoppas jag att så många som möjligt vill göra.
Nu är det så att alla, precis alla som jag tidigare nämnde har uttryckt sitt hat mot pajasen Trump, idioten Trump och jävla idioten Trump. Folk är okunniga och ofrivilligt indoktrinerade av svensk media. Ingen har uttryckt att det var bra att Trump vann. Absolut INGEN, nada, zero.
Skulle Jimmie Åkesson i detta osäkra politiska läge gå ut och stöda Trump så kommer inte dessa väljare att välja SD helt enkelt. Då skulle SD med automatik stödja en j-vla pajas (Läs i deras ögon) och Sd skulle INTE bli deras val.
Återigen har Jimmie Åkesson överlistat de flesta och har agerat helt rätt sett utifrån det politiska läget i landet. Jimmie insåg att det hade varit ett politiskt harakiri om han hade hyllat Trump.
Think about that………………….
GillaGilla
Problemet med SD är inte bara det du tar upp tyvärr.
GillaGilla
Jag är helt enig med dig Lars. Jag delar dina analyser i stort men vad kan vi göra så länge. Jag kan inte förmå mig att rösta på de sju som förstört mitt land. Att blankrösta vägrar jag att göra då det är sju-klövern som tjänar på det.
Vad ska jag göra? Ett nytt parti är ju minst två mandatperioder bort. Jag har smått panik och likgiltigheten kommer krypande mer och mer.
Vårt land faller ju i bitar. Bara att läsa de dagliga tidningsrubrikerna om allt våld och elände gör en smått deprimerad. Våra gamla blir behandlade som skräp och vi andra ser våra pensionsprognoser minska medans politiker går redan innan 60 och har försett sig resten av livet.
Blir galen av allt våld som sker i vårt samhälle men ännu galnare över att domstolarna släpper ut yrkeskriminella på gatan nästan utan straff. Sjukvården går på knäna. Polisen kommer inte när folk vill ha hjälp. Ibland svara SOS efter 5 minuter. Gränserna läcker som ett såll åt båda håll. Svenska kvinnor blir förnedrade och våldtagna ute på gatan. Svenska pensionärer blir rånade och nedslagna. Det kastas handgranater. Det sprängs bilar. Folk blir avrättade på öppen gata. Snart hanterar ingen kontanter pga rånrisk men samtidigt i Turkiet har busschauffören en flätad korg vid vxl spaken där folk slänger ner sina mynt och sedlar. Alla vet vad konsekvensen blir vid stöld.
Jag är orolig för mina döttrars säkerhet. Redan idag får de dagligen höra glåpord och de vägrar att åka vissa busslinjer pga trakasserier från Mena ungar. I deras klasser är det stökigt och det pratas det lika mycket arabiska och kurdiska som svenska på lektionerna och allmänbildningen blir bara sämre och sämre hos alla i klassen. En lärare på 34 elever. Vuxna lärare får idag alltför ofta stryk av både elever och föräldrar. Folk vågar inte vittna och polisen mörkar brottsligheten.
Jag är drygt 50 men ser dig som en liten ”mentor” och tittar in på din blogg varje dag. Du är klok som en räv och har en kunskap som få besitter. Vad ska jag göra? Jag har semi panik. Jag känner mig uppgiven och likgiltig. Vissa dagar vill jag kämpa och vissa dagar vill jag att det går åt helvete med landet, fort så att alla naiva människor får lov att vakna.
Jag jobbar 8-10 timmar om dagen och har ett stressigt arbete. Har aldrig varit straffad. Sopsorterar och plockar upp skräp på gatan efter andra. Hjälper barn och tanter över gatan. Respekterar alla förutom kriminella, lögnare(lås media), genusfeminister och våldsverkare.
Vad ska jag göra? Det som driver mig just nu är mina underbara döttrar och att få överleva till 2018 för att kunna dänga in en röst på SD så att hycklarna i alliansen och tokarna i rödgröna och media får en knäpp på näsan.
Det känns som Sverige inte längre har plats för en sån som mig.
GillaGillad av 1 person
Dessvärre är du inte ensam om att känna som du gör. Jag har tyvärr inget bra svar att ge dig nu.
GillaGillad av 1 person
En annan, mer konspiratoriskt orsak till JÅ passivitet, har att göra med att han blev ett reellt hot och något hände och han sjukskrev sig. Det där ”något” är av ett visst intresse. Mind control? JÅ har ju gått ut offentligt med på frågan om han är frisk: ”Svårt att säga, men jag mår väldigt bra”. I Skalvan erkände han bruk av bland annat antidepressiva. Tycker han har tappat glöden. Antagligen går han på mer mediciner än vad vi vet om. T ex olika preparat vid behovsmedicin. Då blir man loj.
GillaGilla
För att spinna vidare på samma tråd om Mine kontrol, så är väl riksdagen en sådant miljö där detta pågår. Låt oss titta på vad experterna säger:
Margaret Singer beskriver i sin bok ”Cults in Our Midst” (1995) sina 6 kriterier för detta:
1.) Hålla en person ovetande om vad som pågår och vad som händer.
2.) Kontrollera en persons tid och om möjligt dennes fysiska miljö.
3.) Skapa en känsla av maktlöshet, hemlig rädsla och beroende.
4.) Undertryck mycket av personens gamla beteende och attityd.
5.) Ingjuta nya beteenden och attityd.
6.) Föra fram ett slutet system av logik, inte tillåta kritik.
GillaGilla
Jag tror du har rätt. Det verkar skumt.
GillaGilla
# Ale, tack för ditt inlägg om mind control! Liknar kriterierna för psykopat till viss del kan det möjligen ligga något i att de samverkar och arbetar på liknande vis? Just att skapa oförmågan att tänka själv verkar centralt för båda dessa indoktrineringarna.
GillaGilla
Nja, angående mind control, är jag rätt skeptiskt till de mest fantasifulla påståenden som bland annat Henning Witte med vänner varnar för. Man ska ha klar för sig att mind control är ett tämligen kontroversiellt ämnen, då vi alla på något sätt har fått våra tanka formade av vår omgivning i indoktrineringssyfte. Ingen går ju fri – ingen är fri i sina tankar. Men den radikala omsvängning av hela SDs retorik och politik efter JÅ sjukskrivning är uppseendeväckande. Media behandlar också SD helt annorlunda nu. Något lurt är det.
GillaGilla
Nej tom,,,,,,grejen med ett sånt parti som sd borde vara att dom är rakryggade o ärliga,,,,,,oärliga o taktiska parti har vi redan sju stycken,,,o det räcker mer än väl.
Vad tycker du tom,,,,,,ska jag rösta på sd för att dom taktiskt säger att trump är usel,,,,,,sen när jag lagt min röst så ändrar dom sej o plötsligt älskar trump? Ärligt tom är det ett sånt parti du vill stödja ?
Tycker det räcker bra med natofrågan,,,,,så ynkligt.
Jag brukar gå in på tobbes mediablogg o titta,,,,,,,,han lägger upp filmer med nationalistiska ledare från europa,,,som tobbe översatt till svenska,,,,,,,det går inte att jämföra på samma dag,,,,man bara häpnas över hur dessa ledare tar sej an journalister o motståndare,,,,,,,underbart att se,,,,,,journalisterna vet att dom inte ska leka med elden o gör dom det så får dessa tillbaka med ränta,,,,,,,,när nån interjuvar åkesson här så är journalisten helt respektlös i sina frågor,,,o det kan han vara,,,,det är helt ofarligt för jimmi biter inte ifrån,,,,,,,det är enligt mej inte taktiskt,utan han är inte bättre helt enkelt.
Har nån hört sd prata om globaliseringen som ett hot ? Jag har inte gjort det,,,,,,,det borde väl vara på sin plats att göra det snart .
Pelle
GillaGilla
Pelle, förstod du något av det jag beskrev? Jag förstår hur du menar faktiskt och håller med dig till stora delar men Vad är ditt alternativ just nu?
Vara bitter och strunta i att rösta? Då lämnar vi walk over till de som förstört landet. Det är precis just den inställningen hos folk som gör att känslan att ”låt landet gå åt h-lvete fort” tar över. Förstår du verkligen inte allvaret i hur illa det är med vårt land. 2 år kvar till valet 2018 och sen förmodligen 4 år till med Löfven. Man blir ju sömnlös.
Våra barn och barnbarn behöver att du och jag och alla andra som verkligen bryr sig om framtiden försöker stoppa blödningen vilket en röst på Sd skulle vara. Tänk efter min vän och ha en trevlig helg
GillaGilla
JÅ har dåliga rådgivare, vad det handlar om är negativ marknadsföring dvs. behålla de gamla rösterna samtidigt vinna nya. Som jag skrev tidigare så hans uttalande om presidentvalet, Trump och miljöpolitiken säkerligen inneburit ett tapp på 7 – 8%. Ta Nya Moderaternas kampanj som ett exempel på vad jag menar, där behöll man de gamla och samtidigt vann nya röster.
Vad JÅ skulle ha sagt , som ett exempel, ang. miljön som då Trump uttalat sig om gällande kolindustrin:
”USA är naturligtvis en maktfaktor inom energipolitiken så därför måste vi ta den debatten i Riksdagen” då hade han vunnit politiska poäng, men nu har hans uttalande – brist på uttalande – gjort att SD säkerligen förlorat väljare.
GillaGilla
Enligt Orban i Ungern, som PK marxisterna i EU anser är rasist eftersom han inte vill ta emot mängder med muslimska män, ser Trumps seger som en seger för förnuftet.
Nu kan politik utvecklas för att lösa problem i verkligheten i stället för att politiken anpassas till en utopisk ideologi som PK marxismen. Putin, Orban och Polaken är de enda nationalkonservativa ledarna i Europa som har makten idag, förhoppningsvis vinner nationalkonservativa förnuftsmänniskor i Nederländerna, Frankrike och Tyskland 2017.
http://www.breitbart.com/london/2016/11/10/orban-trump-west-break-free-pc/
GillaGilla
Bra sammanfattning av den Svenska ekonomiska parasitryttar politiken och följsamheten av den hittills förda Amerikanska imperialistiska utsugarsystem som dollar hegemonism innebär. Men varför inte ett ord om hur länder som Ryssland och Kina mfl. håller på att rycka sig loss från detta parasitsystem? Läs denna blogg för att förstå hur alla Amerikanska presidenter är hårt uppknutna till detta parasitsystem. Ja om detta inte blir sensurerat förståss?https://parasitstopp.wordpress.com/2016/11/10/dollarprotektionismpundprotektionismkrig-och-massmord-under-forkladnad-av-att-vara-frihandel/#comments
GillaGilla
Bara Trump överlever. Etablissemanget har mördat tidigare. De som stundom tycker att det känns tungt lyssna på Red Ice Radio-liknande diskussioner men alltid i mkt kraftfull & optimistisk anda.
GillaGilla
Att mörda en president som lyfts fram av de folkmassor han mobiliserat skulle vara oerhört farligt.
GillaGilla
Kan det vara så att när eliten vill markera ”passa er jävligt noga” så mördar de en politiker på öppen gata och skaffar fram en en ”ensam galning” som syndabock. Mordet är då ett meddelande till andra politiker. Om de däremot bara vill bli av med någon så kanske de förgiftar personen på ett diskret sätt, och det hela ser ut som att den misshaglige råkat ut för en stroke, hjärtattack eller liknande. ?
GillaGilla
Jag anser att Lars Bern verkligen träffar huvudet på spiken i detta inlägg.
Sveriges fullkomligt odugliga politiker och mediefolk har kört Sverige in i ett hörn och det svenska folket kan få ytterligare betala ett högt pris för detta.
Finlands tidigare president J .K. Paasikivi sade: all visdoms början är ett accepterande av verkligheten.
Dessa visa ord har varit helt främmande för svensk maktelit i decennier och detta har starkt bidragit till landets nuvarande alarmerande tillstånd.
ibland undrar man faktiskt om inte den så bespottade nationalsocialismen är den enda politiska kraft som omutligt lyckats stå emot förfallet eftersom sverigedemokraterna i vissa avseenden gått i PK-riktning.
Frågan är om man inte kunde tala om det normalas patologi vad gäller samhällsutvecklingen i Sverige sedan ett visst antal år.
Vi kan med visst fog tala om en svensk tragedi.
GillaGilla
Var kul att lyssna i fikarummet på jobbet på morgonen hur PK tog emot presidentvalet, jätterädda och oroliga. Varför? jo Bonnier har skrämt upp PK. Tänk att bara få nyheter från MSM, rädd för Ryssland, skämmas för vem du är och landet du bor i.
Och när Trump-chocken lagt sig lite är det dags att gå hem och trösta sig med mera Bonnier (TV4, Dagens Industri, DN, Expressen) och SVT/SR, eller istället för att åka hem gå på Bonnier-bio SF och se någon PK-certifierad film. De är för tragikomiska globalist-Bonnier, som i vanlig ordning ska bojkottas!
GillaGilla
Jösses!
Jag vet inte, allvarligt talat, om jag ska skratta eller gråta. Jag skrattar när jag ser att det amerikanska folket gett MSM ett stort pekfinger upp i deras uppvända arschlen genom valet av Trump. Jag gråter när jag ser ”losers” som inte anser sig bättre värda än att vara just ”losers” och offer för en samtid som tycker och har åsikter annorlunda än dem själva. För sådana patetiska och självförnedrande/självförnekande människor finns ingen räddning. De kommer alltid att vara ”losers”, oavsett system, president, parti eller åskådning. De kommer alltid att vara ”losers” i alla system, i alla länder och i alla tider. Och det vet de själva, det är därför de är så bittra så att de bara måste förstöra, misshandla och bete sig som rövhål i största allmänhet.
These are the truly deplorable Hillary was talking about!
Men sen finns det en annan aspekt på vad som händer i vår samtid, och det är relevans för vad som rapporteras i media. Jag tror att vi nu, äntligen, kommit till en gräns där en majoritet av befolkningen börjar fråga sig: – Är det liv jag lever verkligen omfamnat av Main Stream Media? MSM rapporterar om allehanda katastrofer, snyfthistorier och förgripelser av den vite mannen. Men är detta verkligen relevant för mig?
Jag har inte såvitt jag vet bidragit till någon katastrof där människor av annan ras (eller annat kön) blivit massakrerade, ihjälskjutna eller misshandlade. Jag har inte bidragit till att någon av annan ras eller annat kön blivit diskriminerade, osynliggjorda eller mobbade. Tvärtom har jag alltid, i det liv jag levt, försökt att bortse från olika hudfärg, kön eller sexuell läggning. Jag har alltid försökt behandla människor lika – och efter förtjänst.
Men det var väl det som var var felet. Att jag behandlat skitstövlar och skithål utifrån att alla borde få en chans. Den förvillningen har alla leftis nu snabbt tagit mig ut ur. Så snart jag ser er era äckel, så kommer jag att göra allt för att att göra era ”loser life” så eländiga som möjligt. Och var så säkra, jag har resurser att göra det. Jag är ingen fattig ”loser” som lever på studiebidrag för att göra ingenting på Södertörns högskola. Jag är en som ni aldrig kommer att bli, en vinnarskalle som har bidragit till detta landets välfärd.
Skrik och skräna bäst ni vill, jag sticker härifrån och sen har ni bara muslimerna att försörja er.
Lycka till.
V
GillaGilla
+ + + + + på det inlägget. Tack
GillaGilla
Fantastisk analys! Jag är optimistiskt inför det faktum att risken för ett nytt storkrig tycks ha minskat drastiskt, även om det kan bli en tuffare tid för Sverige.
Det du skriver tycker jag till viss del bekräftar en tanke jag haft om Sveriges relation till globalisterna, nämligen att ”vi” är exceptionellt lojala. När man jämför svensk media och politik med andra länder så tycks propagandan och masspsykosen vara på en helt annan nivå här, för att inte tala om den Orwellska självcensuren. Ibland leker jag med tanken att Sverige är ett småskaligt experiment, en ”testing ground” för principer som kan tänkas implementeras i en världsomspännande global ordning, men en annan förklaring kan också vara att svenskarnas lite godtrogna och snälla natur lagt oss till last inför väldigt manipulativa krafter.
GillaGilla
Nu v isar nyheterna dag efter dag arga Amerikaner som demonstrerar och är emot Trump. Nyheterna vill få alla som gillar och de som röstade på Trumpen att skämmas. Istället säger alla runt mig, – varför, respekterar inte vissa Amerikaner den person som folket har röstat fram? Nyheterna visar bara på respektlösheten mot demokratiska val och inget annat! Att tro folk skulle skämmas som gillar eller har röstat på Trumpen är lika fel av nyheterna som när de trodde Clinton skulle vinna. Nu säger massa människor i USA upp sin prenumeration på tidningarna då de insett att media inte går att lita på!
När inser medborgaren i vårt land detsamma? fortsätter media producera sina lögner är det inte långt borta. Att få extra presstöd hjälper föga om medborgaren fullkomligt struntar i att ens titta åt stormedia.
GillaGilla
Ja tänk att nu är amerikanska folket också ”bruna råttor på ett sluttande plan” förfärligt usch!
GillaGilla
Åkesson kan väl göra som President Trump, ge fan i att ”stödja” den eller den i utlandet utan tala för de svenska gräsrötternas sedan länge ökande problem och dystra framtidsutsikter. Dessutom är det hög tid att han lämnar över till den mer tydlige och karismatiske Mattias Karlsson. Och på samma sätt borde alla partier göra; ingen enda av de nuvarande partiledarna har en chans att lyckas bli accepterade igen.
GillaGilla
Sverige kommer gå åt helvete och, japp, invandrarna tar ”svenskarnas” jobb
GillaGilla
Man upphör aldrig att förvånas över den diplomatiska inkompetensen hos denna regering. Den står i en klass för sig själv. Varför håller Löfven och Wallström på med denna mundiarré, de saknar helt sunt förnuft. Att S ser sig som befryndade med Demokraterna och stödjer dessa är inget konstigt. Men att vara Statsminister och Utrikesminister är mer än att vara partiföreträdare. Inte ens efter valet är klart har dessa två förstånd att uttrycka sig neutralt för landets bästa. Att man gratulerar vinnaren hör till god ton och har inget att göra med vad men tycker om vinnaren. Men det begriper uppenbarligen inte Löfven och Wallström, de fortsätter med sitt käbbel. Vice Statsministern kan knappt hålla tillbaks tårarna. Vad är det för barnungar som styr landet.
Varför är det ingen egentlig kritik de ständiga aggressiva verbala utfallen mot stora främmande makter som Löfven och även Wallström ägnar sig åt och det är inte bara verbalt man konstrar även med de praktiska relationerna med Ryssland. Något liknande har vi aldrig haft. Palme attackerade Vietnamkriget hårt, men det försvarspolitiska underrättelsesamarbetet påverkades inte eller tillgången till amerikansk teknologi inte minst för försvarsindustrin. Det senare var det den borgerliga regeringen som brände med Data Saab affären där men sålde hemlig US teknologi till Sovjet, USA djupfrös teknologiöverföringen tills Palme åter tagit makten.
GillaGilla
1983 ägdes 90% av US media av 50 olika bolag, 2012 var det sex stycken. Har för mig det ytterligare krympt sen dess. Med allt mer på nätet är nätbolaget AT&T köp av Time Warner en inte oväsentlig koncentration.
Den i Trumps transition team som har hand om tele/nätet har varit förespråkare för att slopa ” Net neutrality”, dvs trafiken ska inte ses som ”public utility” där alla ska behandlas lika.
Trump är ”foten i dörren säljare”, man ska nog se hans kampanjsvada som hugget i sten, lika lite som man ska lita på beg. bilhandlarens löften om bilens förträfflighet. Dörren hann inte slå igen för valrörelsen innan Trump hade backat på sitt uttryckliga löfte att slopa Obama Care. Han hade stått och gett vaga obestämda löften om att det skulle bli något bättre och billigare istället. Han hade troligen inget alls att komma med, att få fram något sådant kräver ett omfattande arbete.
Av transition teamet att döma och med Pence som ledare ser det nog ut som om det inte kommer att bli någon som helst ”drain the swamp”. Pence är i praktiken ”born again” fundamentalist och finansen ska även fortsättningsvis skötas av G-sax folket. The deplorables blev blåsta igen, det blir mer utbudsekonomi och trickle down.
Trump och Pence vill slopa det sk Johnson amendment. Konsekvensen av detta är komplext. I grunden är det att skattebefriade samfund och välgörenhetsorganisationer inte får hålla på med politik om de ska vara skattebefriade. Den kristna högern vill ha detta, troligen inte minst för att skattebefria vad som i praktiken blir politiska kampanjbidrag och att ha deras omfattande församlingsnätverk som ”kampanjorganisation”.
Warren Buffet känner sig nu lugn med att Trump inte innebär något hot.
GillaGilla