Jag har i min bekantskapskrets många personer med en borglig politisk övertygelse som planerar att rösta på SD i nästa val. Detta trots att de innerst inne inte känner någon direkt sympati för partiet. Deras ställningstagande bygger inte på att de direkt attraheras av SD, utan på att de känner sig svikna av allianspartierna som efter senaste valet röstade fram en vänsterregering genom att ingå den odemokratiska Decemberöverenskommelsen. Sveket mot folkviljan uppfattades mycket negativt av flertalet borgliga väljare.
Jag känner även en rad killar i blåkläder som är eller var med i LO och som förr alltid röstade på socialdemokraterna, men som nu kommer att rösta på SD. Deras val är främst en reaktion på en släpphänt flykting- och integrationspolitik från sossarnas sida. Det handlar om både vidöppna gränser och en alltför överseende hantering av alla ekonomiska lycksökare som tagit sig in i landet. De ser även en eskalerande våldsvåg som den S-märkta poliskåren tappat kontrollen över – personrån och våldtäkter drabbar dessutom mest deras barn.
Strategin från etablissemangets sju partier visavi SD har varit isolering och utfrysning. Politiken bär Fredrik Reinfeldts signum. Hans ganska obegåvade tanke var, att om alla andra partier låtsades som om SD inte fanns, så skulle man på det sättet straffa alla dumma väljare som röstat på dem. De skulle då ge upp och komma tillbaka till etablissemangspartierna. Idag vet vi att den strategin totalt misslyckats, istället har de egna väljarna börjat strömma över till SD.
Frustrationen över att alliansen svek folkets vilja och släppte fram den katastrofalt dåliga Löfven-regeringen gör att rader av alliansväljare tänker proteströsta på SD i nästa val. Det kommer man att fortsätta med tills alla allianspartierna gör som nu KD:s Ebba Busch Thor valt att göra.
KD:s besked innebär att den allianssympatisör som tänkt proteströsta på SD nu får ett bra alternativ. Man kan istället lägga sin röst på KD i vetskap om att det ger en signal om att men efter valet hellre ser en alliansregering med ett majoritetsunderlag ihop med SD, än ytterligare fyra år med en vacklande inkompetent rödgrön regering. En röst på KD ger även en signal om att man vill att folkets majoritet skall bestämma vilka som skall regera.
Nu väntar vi bara på motsvarande besked från övriga allianspartier, så skall ni se att SD snart blir ett mindre parti bland de övriga. Fortsätter man den hallstarriga Reinfeldt-strategin tror jag SD vinner nästa val och blir riksdagens största parti.
Följ Ebba Busch Thors kloka exempel alliansen!
Lars Bern
Helt riktig analys
GillaGillad av 1 person
Lysande Lars!!
GillaGilla
Vi har ju representativ demokrati så är man reaktionär och religiös så ska man rösta på KD är man rasist och reaktionär ska man rösta på SD man låter de med samma värderingar representera en svårare än så är det inte. Förhoppningsvis slipper vi KD efter nästa val. SD tvingas vi nog dras med.
Björn
GillaGilla
SD är väl riksdagens minst rasistiska parti. Du borde tänka efter lite hur övriga partier resonerar över hur de ser på människor i Sverige.
Tar vi invandringen så anser det flesta partier att alla asylsökande i princip är mindre vetande människor som behöver särskilt omhändertagande och att de inte kan ta något eget ansvar om sig själva. I grund och botten en rasistisk åsikt.
SD å sin sida anser att det går att ställa krav på de asylsökande och att de kan göra egna val och beslut. Det är en normal och sund inställning till andra människor.
GillaGilla
Nils Andersson: håller med. Jag förstår inte Lars Berns återkommande åsikt att SD skulle vara ett val i brist på bättre, ett val som man som väljare egentligen bör skämmas över. Själv anser jag att alliansen med råge har visat sitt väljarförakt. SD, däremot, står på väljarnas sida och är inte enbart ett alternativ ”i brist på bättre”, ”för att ge de andra partierna en näsknäpp”. SD har, utöver en överlägsen invandringspolitik, en genomtänkt sjukvårds-, skol-, försvars-, landsbygdsbolitik bland mycket annat. SD är att räkna med!
GillaGilla
Vi har tydligen två miljoner rasister i Sverige?
SD är ett parlamentariskt valt parti i en demokrati.
GillaGilla
Osäker på om KDs strategi är vinnande. Alliansen vill ha stöd men ger inget inflytande till kanske största partiet i riksdagen. Detta är en feg halvmesyr.
GillaGillad av 1 person
Som att välja mellan kolera eller pest men analysen är trovärdig. Jag tillhör den kategori som tituleras ” killar i blåkläder” av Lars Bern. Det som oroar oss är att med en alliansregering så är vi tillbaka till att ta från dom fattiga och ge till dom rika. Att bli sjuk eller arbetslös under en alliansregering så hamnar vi i blåkläder relativt snabbt i rännstenen.
GillaGilla
Den senaste alliansregeringen gav er i blåkläder mer i reell löneökning än vad LO någonsin har förhandlat fram till sina medlemmar.
Hamna i rännstenen kommer du att göra oavsett om det är en blå eller röd regeringen.
Vart tror du att den ständigt ökande socialiseringen tar vägen? Slå upp en historiebok och läs om Sovjetunionen. Eller, läs lite om Venezuela som är det närmast praktiska exemplet på centralstyrning.
GillaGilla
Bättre gå med i och lägga sin röst på Sd och göra det till Sveriges ledande folkliga parti
GillaGilla
Varför skall man rösta på KD,som kommer att åka ur riksdagen vid valet 2018.
En klok person ,som vill ha förändring, röstar ju naturligtvis på oppositionen, den verkliga oppositionen ,SD.
Alliansen är ju bara en låtsasopposition.
Alternativet är en fortsatt ökenvandring mot stupet ledd av S och MP.
Hörde att Anders Borg ,han som skämde ut sig ,är igång igen.
Glorian blåste av honom ,fort som attan.
GillaGillad av 1 person
Så som saken framställs under länken till Svt nyheter, känns läget lika rörigt, obeslutsamt och inkonsekvent som vanligt inom alliansen:
”…ett samarbete med SD är fortfarande uteslutet för partiledaren”
Okaaayy…
Låter inte alls lockande och kommer inte att få mig att inte säkerhetsrösta på SD.
Så länge alliansen, inklusive KD, inte erkänner ens det mest fundamentala i SDs problembeskrivning, och därmed också öppnar för samarbete för att lösa dessa centrala och fundamentala problem, så länge detta inte sker är en röst på SD den enda demokratiska möjligheten att eventuellt rädda landet åt mina barn.
Jag saknar en tydlig politisk vilja i rätt riktning hos alliansen. De framstår just nu mest som yra höns.
GillaGillad av 1 person
Läste SVT artikeln. Jag tror också att Lars artikel ovan är en riktig analys, men KDs utspel kommer enligt min mening för sent, är inte riktigt övertygande och kommer från ett för litet parti för att verkligen få folk att överge SD redan till nästa val om ett år.
GillaGillad av 1 person
Manga har rostat pa fp for att fp kravde godkant spraktest for att komma
I fraga for medborgarskap !
GillaGilla
Underskattningen av väljarnas intelligens och kompetens är monumental från nu sex rikspartiers sida. Det kan väl inte ha undgått någon någotsånär välinformerad individ i Sverige att de nu förda prioriteringen att undanhålla befolkningen de faktiska konsekvenserna av okontrollerad invandring är starkt kontraproduktiv. Det gäller möjligheten att förstärka välfärden i form av väl fungerande skola, effektiv sjukvård, omhändertagande av gamla, förbättring av levnadsvillkoren för det ökande antalet fattigpensionärer, som nu är ca 25% i ålderskategorin lika med eller över 75 år jämfört med ca 15% år 2007, drastiskt öka polisers lön, mm. som därigenom är starkt beskuren. Pengar finns för att så länge det går skyla integrationsmisslyckandet med allehanda s.k. projektsatsningar, pengar till s.k. utsatta områden, kommunala- utanför lagrummet om invånares lika behandling- köp av bostäder till nyanlända, säkerställandet av nyanländas tandstatus, bostads- och barnbidrag till icke- svenskar, samt okontrollerad miljardrullning till svenska städer med gigantiska ekonomiska underskott p.g.a. okontrollerad invandring. Det grundläggande misstaget är att integration och mångkultur är två oförenliga komponenter. Sålänge svenska myndigheter och den svenska regeringen halsstarrigt förfäktar utopin om mångkultur kommer problemen att eskalera. Accept av mångkultur som ledande statsvision innebär att Sverige inte kan eller bör ställa krav på inkommande att ändra sin medförda kultur. De inkommande kan med all rätt kräva att de ska kunna utöva sin kultur i det nya hemlandet utan restriktioner. Det handlar inte om språk, musik eller andra yttre attribut. Det handlar om synen på kvinnor, religionens betydelse, kulturella och religiösa sedvänjor. Om mångkultur är normen hur kan vi då brännmärka obedövad halalslakt av kännande djur i nöd, döma unga afgahner till brott mot våldtäkt då kvinnor i deras hemland är kränkbara villebråd i avsaknad av manligt skydd, rättsföra manliga släktingar för mord av kvinnliga släktingar som vill leva som andra fria svenska kvinnor mm. Integration är i första hand en kulturell angelägenhet. Fadern till Fadime Sahindal hade arbete, bostad och kunde svenska. Han var i mitt tycke ändå ingen svensk.
Det enda parti som förstått problemets verkliga vidd är f.n. SD, och kanske nu också KD mer officiellt.När skall övriga partier ta faktisk ställning och vara vägledande för att föra Sverige till en förnuftig och integrerande politik med en för nationellt välbefinnande och finansiell stabil invandrings- och integrationspolitik.
GillaGillad av 1 person
”Det grundläggande misstaget är att integration och mångkultur är två oförenliga komponenter.
Bull´s eye !
Multikulturalism = Segregering. – Styrd, kontrollerad, avsiktlig, medveten. + ”det bara blev så”
För många av oss har Gudfader-eposet, film och bok, berättat. Men multikulturalismen vår: Far i Huset som bestämmer, kvinnor inomhus när skymningen fallit, huckle på när hemmakvarteren närmar sig, dödsskjutningar, klaner i fejd på akutmottagningar och vårdsalar. . .
GillaGilla
Javisst, allt kaos är avsiktligt och styrt av Soros och hans hussar. Jag vill ännu en gång hänvisa till professor William Engdahls bok, The Lost Hegemon: Whom the Gods Would Destroy.
Det misslyckade multikulti var avsedd att misslyckas. Det är en del av strategin hos de som drar i marionett-trådarna. En uppmaning till er alla, läs boken! Att se, är nödvändigt för att kunna avvärja det som attackerar. Sverige, hela Europa, är nu utsatt för en intensiv attack. Ledande politiker blundar – eller är de helt korkade?
Hur i hela friden kan Sveriges befolkning nu hålla på med att käbbla om olika partier och deras mer eller mindre inkapabla ledare när när vi har en så allvarlig situation – och Ingen av dessa ”ledare” påtalar ens Problemen?!!!
/Hans Dahl
GillaGilla
….”att undanhålla befolkningen de faktiska konsekvenserna av okontrollerad invandring är starkt kontraproduktivt”, skriver Göran Å, ovan. Helt riktigt, men det är inte enbart ”invandring”, som det gäller. Snarare hart när allting!
Vi har rangerats in i ett tåg med färdriktning New World Order av inte bara det anglo-amerikansk-sionistiska herrefolket, utan även av stor del av svensk Elit och svenska media-oligarker, samt S, M, Fp i främsta rummet. På måndag är det 16 år sedan 9/11 inträffade. Fortfarande ljuger media, inklusive SR/SVT om det verkliga händelseförloppet, som av internetfolk sedan lång tid tillbaka är känt som en falskflagg operation för att åstadkomma just allt det som sedan den dagen har inträffat i världen. Allt enligt plan. Och som bl a vi svenskar har påtvingats att följa, utan att få veta vad som är uttänkt åt oss. Odemokratiskt naturligtvis och i många stycken kriminellt.
Alliansen eller rödgröna röran? I USA frågar man sig åsna eller elefant, dvs demokrat eller republikan. Spelar ingen roll, det är ju därför de tillåts existera.
Trump var/är en outsider. Han vann och nu svider det om öronen på honom, på ett sätt som tidigare bara var förbehållet JFK. Glöm inte vem som äger det mesta. Banker, media och t o m Historien. Glöm inte bort att vi svenskar i stor utsträckning har styrts utifrån sedan vi gick in i EU. Vi är snart fullvärdiga NATO-medlemmar, trots att folkviljan inte vill det.
Utan en fri och sanningsenlig press är valet nästa september en illusion.
Vad göra? Läs Verklig Historia och läs om vad som verkligen inträffade 9/11. Men skynda på: Google och YouTube m fl håller på att strypa tillgängligheten och med det gamla beprövade tricket att påstå att man in vill värna oss från hemska näthatare etc.
Ulf Claréus/clareal/uturdimman_nu.
GillaGilla
Hela alliansen befinner sig fortfarande i sandlådan. Ebba vill tillåta SD rösta på alliansens förslag men ej förhandla med SD.
GillaGillad av 2 personer
Självklart att det blir ngn form av förhandling även om man inte redovisar det öppet.
GillaGilla
Helt riktigt även om jag i övrigt inte sympatiserar med KD.
GillaGilla
Samtidigt, oavsett vad det blir för typ av regering efter nästa val, så finns det inga garantier för att få slippa en ny odemokratisk DÖ, om någon av de ‘traditionella’ partierna blir störst.
Något annat att fundera på är brutna vallöften. Vad säger lagen om att uppsåtligen lura till sig något (pengar, makt) för egen vinning? En gammal tradition i vissa partier …
GillaGilla
Lars Bern,
jag har röstat på KD sedan mitten på 1970-talet och kommer aldrig att göra det igen. Jag kommer inte heller någonsin att lägga min röst på något annat 7-klöverparti. Min röst kommer att gå till SD, utan någon större entusiasm, dock.
Mattias Karlsson med sin ”nolltolerans” har tyvärr förstört mycket för SDs utveckling och jag tror aldrig att de kommer att bli någonting. De saknar intelligenta och karismatiska ledare. Istället fjäskar de med PK-media och vill till nästan varje pris ha dessas gillande (vilket de aldrig kommer att få). Detta inger inte förtroende.
GillaGillad av 2 personer
För att landet Sverige skall kunna fortsätta något så när som tidigare behövs total omvandling av samhället .Förhoppningsvis kan SD bli ett stort parti . Problemet är att många människor förlitar sig på konventionell media d.v.s. DN, Expressen , Aftonbladet Sveriges radio och tv. Etc. Internet kan vara en öppning.
GillaGillad av 1 person
SUVERÄNT SANT !!!! SD HAR INTE ALLA FRÅGOR FÖRSTÅTT OCH HAR LITEN ERFARENHET AV STATSSTYRNING – -MEN DE ÄR KLARA PÅ ATT DET SKA INTE VARA SOM DET BLIVIT UNDER DEN FEMINISTSISKA OPPRTUNISTISKA KORRUPTA SKANDALREGERINGEN VI HAR HAFT I 3 ÅR NU ! JAG TYCKER DET ÄR MYCKET ODEMKRTISKT ATT SÖKA ISOLERA SD NÄR EN SÅN STOR DEL AV VÄLJARNA HAR VALT DEM ! KAN S FUFFLA MED V MP -SÅ SKA VÄL FÖR 17 M & KD OCH MED TROLIGEN SENARE ANSLUTNA C & L !! MEN M MÅSTE BJUDA IN KD TILL EN ”FLIGHT PLAN TILL ROSENBAD OCH SEDAN PRESENTERA DEN FÖR C & L SOM DÅ SK VETA ATT ANTINGEN ÄR NI MED ELLER SÅ GÅR NI EMOT ERA EGNA VÄLJARE OM NI RÖSTAR FÖR S GÄNGET NÅGRA FÖRSLAG : TA BESLUT OM TVÄNGSAVISNINGAR I MASSOR . GENOMFÖR DEM .BOKA GÄRNA FLYG MED MUSLIMSKA BOLAG -DET LÖSER MÅNGA PROBLEN !!! INFÖR JOURDOSTOLAR FÖR ALLA BROTT SOM VÅLDTÄKT, MOT SKADEGÖRELSE, MORD, KIDNAPPNING OSV. DET SAKNAS INTE UPPSLAG, STOPPA HEMSPRÅKSUNDERVISNING TILLS VI SE VILKA SOM BLEV KVAR. MUSLIMER BORDE UTFORMA DEN UTBILDNING – INTE STATEN OCH BETALA FÖR DEN ! BOSTÄDER SKA FÖRST GÅ TILL SVENSKAR MED ARBETE ELLER STUDIER. INVANDRAR FÅR BO PÅ HVB HEN ( UTAN ATT FÖRSTÖRA DET ) NÄR DE FÅR EN BOSTAD MED ALL UTRUSTNING & MÖBLER OSV SÅ SKS DE TAM 17 INTE FÅ EN NY LÄGENHET TILL NÅGRA AV DE 3-8 FRUARNA SOM HAN LÄMPLIGT SKILJER SIG IFRÅN – TAR KONTRAKTET OCH SEN RASKT HYR UT DET TILL ANDRA INVANDRARA FÖR HUTLÖSA SUMMOR, JA DET ÄR BARA BÖRJAN – MEN FÖR F-N NI BORGELIGA POLITIKER – SLUTA LEKA SANDLÅDA OC SE MÖJLIGERTNA AV VAD NI KAN GÖRA FÖR SVERIGE -BLI SAMS OM ETT HUVUDPROGRAM OCH GÅ FRAM MD DET STENHÅRT _ DÅ VINNER VI ALLA !!!!!
GillaGilla
Varför skall de FÅ lägenheter och möbler utan motprestation? Allt serverat på ett fat. Invandrare som vill integreras i vårt samhälle, får väl skaffa sig utbildning och jobb och själva sörja för sin levnadsstandard. Passar inte det får de väl söka lyckan på annat håll. De som inte vill integreras skall, tycker jag, härifrån!
GillaGilla
Oj, vad du skriker.
GillaGilla
Det säkraste sättet just nu är att se till att SD får minst 51% av rösterna. Inget av de andra partierna kommer sätta stopp för välfärdsmigranterna som flödar in. De partier som vill backa upp SD är välkomna men inte med Annie Löövs ”öppna gränser-ideologi”. Håller med Göran Åkesson ovan utom på en punkt. De invandrare som kommer till Sverige idag är till största delen MENA- människor dvs mestadels muslimer från dysfunktionella klankulturer från Mellanöstern och Afrika. Dessa människor är de som sämst passar ihop med en befolkning i en västerländsk demokrati som vilar på kristen grund. De flesta muslimer vill lyda under patriarkala, kvinnofientliga och odemokratiska sharia-lagar, även de som bor i Sverige (Magnus Norell). Vi ser detta tydligt i de segregerade områden som redan finns i stort antal i Sverige.
De människor som inte har asylrätt ska ut. Om nödvändigt så får nästa regering ge mutor för att så ska ske. När förhoppningsvis många av de nyanlända rest hem så måste man ändra de segregerade bostadsområdena, helt enkelt ”slå sönder” gettona. De som inte vill integrera sig får flytta till länder de gillar bättre. Fortsättningsvis bör vi satsa på arbetskraftsinvandring – de personer våra företag behöver och ett hanterligt antal ”riktiga” flyktingar.
Det är ju EU som styr det som sker och de i sin tur är ju styrda av ”de rikaste rika” dvs NWO-eliten (New World Order). Denna verklighet är både Trump och Putin medvetna om, vilket är en fördel. I steg 1 så måste vi stå emot EU och vägra lyda eller ev. gå ur EU. Ju fler kloka och erfarna människor som går över till SD desto bättre, även politiker. Det behövs en massiv satsning annars är det ute med Sverige. Det är vad jag tror.
Läs SD´s program – tala om vad som är fel. Det som de har emot sig är MSM´s och 7-klöver propaganda eftersom de är rädda för SD och propagandan är även dikterad av NWO-eliten (som äger media). SD är inte ”brunare” än de andra partierna förutom KD som är ett ungt parti. Ingen kan garantera att detta skulle fungera men det är värt ett försök. Jag ser ingen annan möjlighet att få ordning på Sverige och det är bråttom…
Tycker du som jag – engagera dig. Börja med att rösta i kyrkovalet. På http://www.dagen.se kan du göra ett enkelt test för att se vilken av de olika grupperna du tydligast hör hemma. Själv hamnade jag på klar fördel SD. Inte helt oväntat. (Det andra partiet som liknar SD är för litet och kan inte få genomslag, tror det heter Borgerlig samling eller liknande). Att Svenska kyrkan infiltreras av islam liksom övrig vänster (V, MP, S) är mycket oroande tycker jag. Övriga partier är för svaga.
GillaGillad av 3 personer
En härlig anti-NWO-kaskad! alltid trevligt när någon sågar NWO vid fotknölarna.
När ”mainstream” även förstår vad världens mäktigaste, privata, slutna lobbygrupper (NWO) handlar om, så kan det eventuellt bli en omläggning av kursen, men den pedagogiska uppgiften är svår. Axplock NWO-ondska för mig:
Bilderbergruppen
CFR (Council on Foreign Relations)
Romklubben
Royal Institute Of International Affairs
Trilateral Commission
United Nations (Agenda 2030)
soviEUtunionen
IMF (Goldman Sachs)
ECB (Goldman Sachs)
Annie Lööf : )
GillaGilla
Många talar om våldsvågen som vi har i samhället men tyvärr är det ingen som vill ta tag i den. Spelar ingen roll vilket parti som säger si eller så, ingen av dem kommer att ta ansvar fullt ut förrän allmänheten går man ur huset och demonstrerar på gammalt vis igen mot all nonchalans.
Ebba Busch Thor törs gå emot strömmen, visst det är starkt och modigt men behöver se lite mer av hennes inre kraft för att vara övertygad. Glädjande så här långt iaf.
GillaGilla
Både L och C har öppet deklarerat: Om inte alliansen får egen majoritet vill man ingå i en blocköverskridande regering. Alltså: En röst på L eller C = en röst på S.
GillaGilla
Med tanke på Socialdemokraternas gamla historiska sympatier för Nazismen, så tycker jag att dom hycklar och låtsas som inget negativt finns i deras bakgrund.
Nä, raka rör, SD har erkänt sin bakgrund och oxå öppet riktat om sin politik mot en svensk demokrati. De andra börjar vända kappan efter vinden i ren skräck för att förlora sin maktposition, inget annat. Rösta på något annat än SD är att fortsätta i samma spår, det är jag övertygad om.
GillaGillad av 1 person
Sent skall man vakna.
För övrigt så kan konstateras att man inte har lärt sig ett dugg av historien :
https://www.armstrongeconomics.com/international-news/europes-current-economy/refugees/europe-refugee-crisis-will-engulf-europe-by-2032/
https://ledarsidorna.se/2017/09/slow-culture-och-guldet-blev-till-sand/
GillaGilla
Så länge den ekonomiska makten i samhället inte ifrågasätt tror jag inte för ett ögonblick på något av dessa partier!
Ett spel för gallerierna som man brukar säga.
Det var av denna anledning jag själv ”föll” för Trump som inledningsvis just taggade upp sig mot ”eliten” men snabbt föll in i de korrupta leden när han insåg hur chanslös han var inför ”realiteterna”.
GillaGilla
Med all respekt för dig Göran för du är en klok människa men vad gäller Trump tror jag du har fel. Jag tror inte alls han har ”fallit”. Jag tror han kämpar som en galning trots det förfärliga NWO-hotet. Trump och Putin är båda väl medvetna om detta. Jag har hört dem uttala det, var och en för sig men kommer tyvärr inte ihåg några länkar. Trump´s sätt är att Twittra lite och få medierna att fokusera på det och under tiden får han lite gjort. Att de sprider skit om honom – det skiter han i…
GillaGilla
Under senare tid har jag inte ”hängt med” på vad Trump haft för sig pss som jag gjorde i början.
Lars brukar ha bra koll på vad som pågår i den amerikanska politiken så det skulle vara roligt att få hans kommentarer kring detta.
GillaGilla
Jag tror att Trumps krig mot det politiska etablissemanget och globalisternas MSM tvingar honom att hitta en mäktig bundsförvant och han valde då militären. Nu är han omgiven av generaler och vingarna är klippta. Det militärindustriella komplexet fortsätter att styra.
GillaGilla
En klar prostitution av KD och Ebba för att komma in i Riksdagen och ha ett jobb efter valet. Något samarbete kommer det aldrig att bli av betydelse och som kommer att visa sig. Det skulle i sådana fall ge SD för stor prestigevinst.
GillaGilla
Prostitution? Det är inte alls säkert! Snarare tror jag dels att Ebba hålls tillbaka av den migrationsvänliga falangen inom partiet och dels att hon är noga med att inte lova för mycket. Det kan alltså komma mer sedan.
Någon skrev att Ebba redan har pudlat. Det är en trolig missuppfattning och vad jag kan se är rubriken ”kommer inte att regera med SD” satt av Aftonbladet…
Kanske kan en intressant kombination efter valet vara KD + SD + M (med lämplig partiledare) + till sist men absolut inte minst MED (Medborgerlig Samling)! Får tillsammans över 50%?
GillaGilla
Allianspartierna har svikit sina väljare efter 2014 års val då de tillåter en socialistisk politik trots att det inte är nödvändigt. Då kan man väl inte rösta på dessa partier en gång till även om de lovar bot och bättring. Ett sådant löfte kan nog vara glömt redan på valnatten 2018.
GillaGilla
Håller med Göran Åkesson och Eva Lindberg ovan…
Viktigt att rösta på SD i kyrkovalet. Kyrkan har blivit en kraft för islamisering av Sverige, där imamer bjuds in för att läsa ur Koranen.
SD är det parti som värnar den svenska kulturhistorien. Svenska politiska gödkycklingar har indoktrinerats till tron att Sverige inte har varken kultur eller historia. Reinfeldt och Mona Sahlin m.m.. Därför kompletterar man med utifrån kommande kulturformer och vi ser vad det gör med vårt land.
De rödgröna partierna (S, V, MP) har sina starkaste fästen i ”särskilt utsatta områden”, eller no-go-zoner som de kallas. Men, så fort muslimerna är tillräckligt starka kommer de att bilda ett nytt islamistiskt parti och ta med sig 100 procent av de muslimska väljarna. Vad händer då?
Enfalden och dumheten har definitivt passerat alla gränser.
Framtiden ser mörk ut, kanske dags att fundera på att lämna landet.
GillaGilla
Tyvärr har det redan hänt. Det nya muslimska partiet i Sverige heter ”Jasin”.
Som sagt tidigare: SD är vår enda chans, minst 50% av rösterna så KAN det gå att vända på skutan.
GillaGilla
Svårt att tänka mig att svensken i gemen kan rösta på något annat än socialister. Man väljer att göra sig beroende av dem som har makten och möjligheten att plundra större delen av befolkningen på deras egendom för att pytsa ut delar av den med passande avdrag för politiker och tjänstemän, till påtryckargrupper av alla sorter.
Vilken slags regering vi får 2018 är fullständigt ointressant.
Skall vi ha någon form för demokrati i riket så är det i Riksdagen besluten skall fattas och inte bakom ryggen på väljarna som nu sker. Kan man verkligen påstå att Alliansen och socialisterna representerar folkets vilja när det gäller invasionen av främlingar? Det är det stora hoppet vi måste ställa till SD, att få ett svar på den frågan!
GillaGilla
Att leta efter bra svenska politiker är som att leta efter ryska ubåtar. Man hittar ingen. Kristdemokraternas partiledare försöker vinna röster. Hon gick också i Pride.
Kristersson formades av partiapparaten i många år. Jag tvivlar på att han blir en bättre ledare.
Vad ska vi göra? Importera en norsk statsminister, en dansk invandrarminister och en finsk rikspolischef? Sverige har Nordens sämsta politiker.
SD kan pressa de andra partierna åt rätt håll, men de putsar bara lite grann på ytan.
GillaGilla
Finns inga riktiga ledare inom politiken idag i vårt land, verkar som det är något med strukturen i genetiska kodningen 🙂 Lägger sig på rygg och blottar halsen t.om. verkar hopplöst att vänta sig någon sund reaktion öht.
GillaGilla
Ja, vi skulle behöva transplantera in en helt ny statsledning!
Vi befinner oss i den värsta krisen i modern tid – och vilka ledare erbjuder sin tjänst i ersättning mot upptrissade ersättningar hit och dit och överallt? Populister!
I och med att politiken har blivit sprängfylld av pengar, förmåner och kommande belöningar- och middagar med täta och ”coola” lobbyister, många av dessa före detta topppolitiker, har resultatet blivit ett icke-önskvärt destilat: skön-pratande populister.
Stor del av befolkningen är soff-potatisar som är förda bakom ljuset av media.
Vilken soppa!
/Hans Dahl
GillaGilla
Politiska partiet Ya-sin har nyligen lämnat in om registrering till valmyndigheten för att deltaga i valet 2018.Ska bli intressant att se hur många röster islamiska partiet Ya-sin får i valet 2018.
Hur intressant är inte detta nu att få se om staten godkänner registreringen av detta parti Ya-sin och hur alliansen kommer att reagera. Alliansen har ju som bekant fjäskat arslet av sig för att få denna gruppens röster :))
GillaGilla
Källor på Ya-sin ”Jasin” politiska partiet som kallas hjärtat av koranen
http://dissidenter.com/2017/09/islamska-partiet-jasin-ya-sin-har-ansokt-hos-valmyndigheten/
GillaGilla
Denna källan är bra mycket bättre på Jasin det nya politiska partiet som nyss lämnat in en ansökan till valmyndigheten om registrering av val till riksdagen och därmed samtliga val till kommun, landsting och EU.
http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/partier/lista_registrerade_partibeteckningar/kontaktuppgifter.html
GillaGilla
Jag håller fullständigt med, vilken soppa. Jag håller också med dig om att Engdahls böcker är mycket läsvärda. Europa krackelerar, vilket jag tror är iscensatt med invandringens hjälp. Revolution med hjälp av fattiga arbetare och bönder utan utbildning fungerar ju inte i Europa då alla är läskunniga och skulle förmodligen inte gå på klyschan ”slå ihjäl överheten och få det bättre”. Men att använda analfabeter från Afrika tror jag kommer att fungera alldeles utmärkt, om nu det är en omdaning av Europa man vill uppnå. Kalegriplanen sägs vara den plan som ligger till grund.
Ja, en liten konspirationteori.
GillaGilla
Fiskargubben: Då får vi tala om för dem hur vi vill ha det, eller hur?
GillaGilla
Jag tackar dig och andra för svar. Jag har länge försökt tala med politiker, men det går inte. Jag skrev till M om dö och ignorerades. Till KD om partiets suparfest på gamla kristna Nalen och sen söps det igen. Till regeringen när Nordea slängde ut privatkunderna från eplusgirot. Jag kan inte längre betala räkningar och behöver hjälp. Jag vet inte ens hur man köper bussbiljetter.
Vi behöver en stark kung eller riksföreståndare för att rädda detta land.
GillaGilla
Haha, kvällens goda skratt! Näh, vet inte heller hur en köper bussbiljett idag faktiskt och KD verkar vara upptagen med annat istället för att informera hur vi ska köpa bussbiljett…tröttsamt! 🙂 🙂 🙂
GillaGilla
Var blev det svenska folkhemmet av ?
Det är ej alls lätt att vara politiker i Sverige i dags dato och värna om demokrati, välfärd och trygghet för alla – därför att;
Den offentliga makten i Sverige utgår ifrån ifrån folket – enligt Grundlagen – men i praktiken utgår den i huvudsak ifrån affärsbankerna, tyvärr tyvärr… 😥
Men så länge som det finns Liv i Oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna – så finns det hopp om en annorlunda ordning – eller ?
Om mitt hopp på min blogg under rubriken: ”OM HUR NATIONALEKONOMI-FÖRSTÖRANDE BANKSYSTEM KAN VRIDAS RÄTT”.
GillaGilla
Vad säger eller tycker du om bitcoin Josef?
GillaGilla
Jag tror ej på bitcoin som en lösning.
GillaGilla
Här har du bevis Josef hur stora företag och även banker köper bitcoin men talar om för andra vanliga människor att bitcoin är felsatsning. JP Morgan gick ut och sade att Btc var en fraud och sen blir avslöjad med att köpa bitcoin själva. JP Morgans uttalande sänkte priset på Btc och när det blev tillräckligt lågt så köpte JP Morgan själva (i Europa), det är så de gör sina investeringar genom manipulation av marknaden. Filmen, Bix Weir 4,34 minuter lång.
GillaGilla
Den enda viktiga frågan är invandringen. Den måste stoppas och alla som inte vill integreras i Sverige måste lämna landet.
Det finns dock inget parti som vågar vara så konkret. Röst på SD bromsar den negativa utvecklingen. Inget annat.
Röst på annat parti låter den negativa utvecklingen fortgå i oförminskad takt och i värsta fall accelerera den.
GillaGilla
Angående SD. Läs gärna Dick Erixons senaste inlägg 9 september: Mitt första år…
http://erixon.com/blogg/
Erixon är före detta politiker i ett annat part men jag kommer inte ihåg vilket just nu.
GillaGilla
Fler kommer likt Ebba säga samma sak men inte heller mena det! Bara hyckleri för att få röster. Se redan idag har hon pudlat och tagit handen från SD, så sorgligt 😦
GillaGilla
SD är välkomna att rösta på KD’ politik – fantastiskt!
Vi har inte råd att låta alliansen lura svenska folket i ytterligare 4 år.
Det är samma arkitekter som skapade Decemberöverenskommelsen och både De och Decemberövenskommelsen lever kvar, och kommer så fortsättningsvis att göra efter 2018.
Men svensken har tidigare visat sig dum och tror på ”vargen kommer”. Vi förlåter alla lögnare och skurkar och tror gott om deras kommande fantasier – om de inte heter SD förstås, då är de skurkar och lögnare för evigt. Amen!
GillaGilla
Vi måste synliggöra globalisterna, de är skygga för exponering. Ärlighet, godhet, sunt förnuft är som kryptonit för dom.
Exponera dessa individer för goda kristna värderingar så får ni se, de skyr detta som pesten.
Jag var också Kd-röstare men eftersom de godkände DÖ kan man inte lita på dom, de kanske gör detta igen. Tar minst en generation att återfå förtroendet. dessutom är de ju politiker som ju ALLTID ljuger för väljarna.
f.d. sossepolitikern Lennart Nilsson sade det bäst: ”Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss”.
GillaGilla
Tror nog att din analys ifråga om partipolitiken stämmer väl överens med ett troligt scenario om fler allianspartier proklamerade som KD i detta fall.
Men detta är ju egentligen helt irrelevant vad gäller att ändra Sveriges kurs som nu är rakt mot ”bergväggen”. Utan en 180 grad kursändring vad gäller immigration etc så är vårt öde beseglat dvs Sverige blir en islamsk lydstat under sharia samt vi etniska svenskar en minoritet i vårt eget land inom kort…
Det är naivt att tro att en alliansregering skulle göra denna kursändring då det är bl.a dessa partier som har försatt Sverige i denna mycket farliga situation. De är en del av problemet, och kommer mycket troligen aldrig att bli en del av lösningen då de då måste öppet proklamera för hela det svenska folket att de är medskyldiga till haveriet vi nu ser dagligen framför våra ögon…
MVH
GillaGilla
Hahaha,
jag vet inte heller hur man köper bussbiljett!
Jag har avgått från samhället….och instämmer i Hanssons amen…
GillaGilla
Det vi kan göra för att skydda medborgarna från globalister/politiker är att införa direktdemokrati som i Schweiz som SD har pratat om, den diktatoriska sjuklövern fruktar detta, EU fruktar detta.
arvtagaren till naziimperiet som nu är EU; Junker darrar vid tanken på att folken ska bestämma sina liv…. Då tappar nämligen globalisterna makten, det går mera än en miljon av oss vanliga människor på en av dom.
För övrigt anser jag att nazisten George Soros ska lagföras.
GillaGilla
Hur kan man ha respekt för den s.k. oppositionen från alliansens sida? Jag ifrågasätter flera borgerliga kritiker, dessvärre inklusive Lars Bern himself (som jag i övrigt uppskattar enormt, i synnerhet på området hälsa-medicin). Den enda egentliga opposition som bedrivs i dagens svenska politiska miljö utgörs ju av SD. Jag finner det osmakligt att många debattörer ”i brist på bättre”säger sig rösta på SD. Man verkar ”vara för fin” för att ha med SD att göra, men ändå inser man att M, C, L och även KD är hopplöst förlorade. Sådant beteende brukar kallas hyckleri.
GillaGilla
Monica E: Jag håller med dig. Även jag håller Lars B högt!
GillaGilla
Lite fördjupning….
GillaGilla
Tommy Dahl: Det du skriver visar att du går på 7-klöverns och ”gammel-medias” propaganda. Hur ser det ut i extrem-vänstern (V,S,MP)? Där finns ju islamisterna och en massa Sverige-fientliga människor – inte minst en massa blåögda artister.
GillaGilla
Kristdemokraterna visar här upp något så unikt för Alliansen som en gnutta realism.
Jag vill lägga till Lars analys att jag tror att han glömmer det mått av hämndlystnad som många svikna väljare känner. Hur skall man åter kunna stödja de partier som ju skapade problemet?
Bert Karlsson har ju uttalat sig om väljarkårens bottenlösa dumhet, möjligen har han rätt. Moderaterna och Ulf Kristersson uttalade sig i en föreläsning för cirka ett år sedan att den förda politiken nog inte varit så bra–”Nu tar vi nya tag och då kommer väljarna tillbaka”.
Jag tror själv att den enda möjligheten att få tillbaka rösterna som nu gått över till Sd, är att partiet lyckas i valet, får makt och misslyckas att förvalta den. Detta skulle då öppna för nya partier men inte för de redan kasserade, som Moderater, Liberaler och Centerpartister. Socialdemokraterna går ju mot en alltmer tynande tillvaro i hela Europa, Utom möjligen då i Sverige. Så kanske Bert Karlsson får rätt till sist?
GillaGilla
En fråga till Björn lundberg , vad är det rasistiska med Sd’s politik?
Björn lundberg
8 september, 2017 kl. 06:25
”är man rasist och reaktionär ska man rösta på SD”
GillaGilla
Jag undrar om de flesta förstår vidden av sveket som Allianspartierna gjort? Att de faktiskt inte drivit någon opposition, inte lagt fram sin egen politik i riksdagen – då de inte velat få igenom den med hjälp av SD:s röster. Detta är så bisarrt och sjukt beteende, finns inte ord. De har inte skött sitt jobb, aldrig någonsin att de kommer få någon röst av mig. Hur kan man säga att man röstar på SD, fast man inte skulle vilja? Vad ska man annars rösta på? Alla de andra är samma parti, deras politik vet vi.
Vad gäller den ansvarslösa invandringen, så tror jag även här, att många inte förstår vidden av problematiken. De sitter med hus, bil och semesterresor- helt ovetandes om vad som håller på att ske. De som kommit är många, men den stora mängden kommer med familjebildandet här. Kommunerna kommer inte hinna bygga skolor i samma takt. Sedan tillkommer all annan välfärd. Vem står för notan? Skattebetalarna. Vilka är det som i störst procentsats står för betald skatt?
Detta landet kommer förändras i grunden.
Ibland när jag tycker att svensken i gemen är som mest korkad, ser jag nästan fram mot det.
Landsbygden kommer befolkas av invandrare. Dessa kommer dryga ut sin inkomst med egen djurhållning. Våra byråkratiska institutioner kommer inte att kolla vad som försiggår på dessa gårdar, det kommer de inte våga. Vi kommer få parallellsamhälen på alla fronter. Byråkraterna kommer fortsätta granska vad svennen gör, i minsta detalj, för att hitta fel. Detta kommer parallellsamhället slippa.
Vilka tror ni kommer försvinna på sikt? Vem är mest korkad?
GillaGilla
Bra analys Lars.
Möjligen kan tilläggas Albert Einsteins berömda citat:
”We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them”.
Dvs M, S och MP kan omöjligen lösa de problem de skapat.
GillaGilla
Tummen upp Marianne…..
GillaGilla
Apropå inte så smarta svenskar, hörde på P1 morgon en debatt mellan en socialdemokratisk präst och en kristen aktiv SD.
Fast jag själv inte är med i kyrkan, var det en skrämmande logik prästen hade. Han sade rent ut, att han inte förstod hur man kunde kalla sig kristen om man är SD. Att man då var vår tids quisling.
Samtidigt menade den kvinnliga sverigedemokraten, att kyrkan inte borde vara så politiskt färgad åt vänster.
Kan faktiskt rekommendera att lyssna:
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=1650
GillaGilla
Torsdagens P1 morgon 39 minuter in.
GillaGilla
Fruktansvärt att blanda in politiken så kraftfullt som de gör inom kyrkan. De som är troende har fokus och vill ha fokus på det andliga och inget annat. Just nu verkar det som högsta växeln har lagts i för att få med sig (lura med sig) människor på alla håll och kanter i samhället att deltaga i deras politiska spel. Absolut inget är heligt i deras spel inte ens kyrkan och andligheten får vara i fred. Svenska kyrkans primas Antje Jackelén är extremt aktiv i detta!
TV4 i morse hade samma tema i morse med Antje Jackelén som gäst (naturligtvis), där Antje menade att vi ska vara rädda för fyra p och ett av dem var populismen och det andra p var pengar. Antje pratade om pengarnas styrka att styra makten tidigare genom att friskriva sig mot skuld (Martins teser uppstod därav) och där undrar en hur mycket av just det som pågår i vårt samhälle idag. Hur mycket styr pengarna över riktningen i vårt samhälle och allt politiskt spel och även kyrkans tydligen numera?
Lite märkligt hur många inom politiken och andra höga poster har valts in med en viss skuldstämpel över sitt förflutna. Skuldstämpeln gör att allt i deras handlingar och tänkande till viss del överkompenseras i motsatt riktning.
GillaGilla