Det är uppenbart att Donald Trump har lagt in en ny växel i sitt vallöfte att göra USA stort igen. Handelskriget mot EU och Kina, kraven på NATO-länderna och mötet med Putin är alla steg i en upptrappad politik som signalerar stora förändringar.
För att förstå hur Trump ser på USA:s situation måste man först inse hur globalisterna under efterkrigstiden lagt beslag på makten i USA och omvandlat landet till det Jimmy Carter rubricerar som deras plutokrati. Efterhand har man även via EU tagit makten över nästan hela Europa. Globalismen är skapad av de stora globala företagen och bankerna, varav huvuddelen har USA som sin hemmabas. Man har genom en mycket skicklig och målmedveten lobbyverksamhet och genom finansiering av politiker lyckats skapa villkor för sin verksamhet som ger företagen, bankerna och deras hyperförmögna ägare maximala fördelar på nationernas och medelklassens bekostnad.
Globalismens öppna gränser, frihandel, fria rörlighet för människor och kapital, överstatliga organ och privatisering av offentlig verksamhet har lett till en betydande ekonomisk tillväxt mätt i BNP – ekonomisk aktivitet. Denna tillväxt har lett till att den privata sektorn i samhällsekonomin fått en allt större tyngd och många av de stora företagen har blivit större och mäktigare ekonomier än många stater. Det i sin tur har tippat över makten i västvärlden från demokratiskt valda politiska parlament till några hundra globala storföretag och deras ägare. Politikerna har samtidigt korrumperats av globalisternas pengar. Den här maktförskjutningen skildrades redan 1995 av Harvardekonomen David C. Korten i hans viktiga bok When corporations rule the world. Den är fortfarande lika aktuell, läs den! Maktförskjutningen har sedan dess accelererat.
Den exempellösa ekonomiska utvecklingen under efterkrigstiden har i stor utsträckning skett på bekostnad av medelklassen och nationella intressen. Man kan tydligt se att någon gång under 70-talet så börjar medelklassens andel av den växande ekonomin att avta för att till slut helt utebli. Det sociala nätet i många samhällen trasades sönder och människors trygghet gick förlorad. Möjligheten för de stora företagen att utan restriktioner kunna lägga verksamheter där arbetskraften är billigast och att själva via skatteplanering besluta var de skall redovisa sina skattepliktiga inkomster, har resulterat i en utveckling där i stort sett hela tillväxten hamnar hos de allra rikaste och deras handgångna. Dagens generation medelklassamerikaner är den första som har fått det sämre än sin föräldrageneration trots BNP-tillväxten. Det är denna situation som skapade den folkopinion i USA som bar fram Trump till hans seger i presidentvalet.
Globalisternas frontfigurer med familjerna Rothschild och Rockefeller och deras torped George Soros var helt övertygade om att de lika smärtfritt som de placerade Obama i Vita Huset skulle få sin marionett den genomkorrumperade Hillary Clinton vald. Man hade skaffat sig kontrollen över 90% av alla MSM, man hade korrumperat flertalet ideella organisationer – NGO och man hade byråkratin och säkerhetsapparaten i Washington – the Deep State i sin hand. Alla arbetade målmedvetet för Clinton i valet.
Chocken och ursinnet över Trumps valseger går inte att ta miste på. Globalisterna drog genast igång historiens kanske största propagandakampanj i av dem kontrollerad MSM för att försöka stoppa Trump och få honom avsatt. Vi ser över hela västvärlden hur globalisternas medier pumpar ut hatpropaganda mot Trump, svenska globalistmedia som SVT, SR, SvD, DN m.fl. har nästan bara hatmaterial och falska nyheter om Trump och vi får inte höra ett pip om hans politiks mycket stora framgångar. Jag brukar ibland gå in på Schibstedts nyhetswebb OMNI och där finns dagligen hatartiklar mot Trump och aldrig en stavelse om de underverk han åstadkommit hittills i amerikansk ekonomi.
Nu har Trump setat i halvannat år och känner sig säkrare i sadeln. Globalisternas kampanj mot honom har kört fast och Trumps sympatisörer har gått segrande fram i primärvalen inför USA:s mellanårsval i höst. Nu går han till offensiven mot handelsavtal som globalisterna ingått på USA:s bekostnad och inför tullar på importvaror som berövat den amerikanska medelklassen deras jobb. Han gör något så ovanligt som att hålla sina vallöften. Olyckskorparna menar att detta kommer att slå tillbaka på USA:s ekonomi, men hittills har det satt miljontals medelklassamerikaner i arbete igen. Det är möjligt att politiken på sikt kommer att slå mot USA:s BNP-tillväxt, men det kanske inte får så stor betydelse, om samtidigt medelklassen får jobb. Höga BNP-siffror är främst av betydelse för företagen och bankerna. Till detta kommer att digitaliseringen av ekonomin leder till att gamla regler för fördelarna med frihandel håller på att förändras till Trumps fördel.
Trumps nästa steg var att ta itu med alla allierade stater som kommit undan finansieringen av sitt eget militära försvar genom att helt förlita sig på USA:s krigsmakt. Bl.a. hoppas ju svenska politiker att de skall slippa billigt undan med försvaret, genom sitt värdlandsavta med NATO. Den förhoppningen verkar nu vara grusad. Om vi skall kunna räkna med USA:s militära stöd måste de svenska försvarsanslagen bli fyra ggr högre, en ökning med 120 miljarder per år m.a.o..
USA:s krigsmakt har främst skapas av globalisterna för att kunna försvara storföretagens och bankernas ekonomiska intressen runt om i världen. Dess betydelse för försvaret av amerikanska folket är begränsad. Den har ju vid upprepade tillfällen använts för att anfalla stater som blivit för självständiga gentemot storföretagen och bankerna och som beslutat att själva exploatera sina naturresurser. Globalisterna och de allierade har låtit de amerikanska skattebetalarna stå för finansieringen av försvaret av deras intressen. Trump kräver nu att skattebördan för militären fördelas lika, med först 2% och sedan 4% av ländernas BNP.
Trump har speciellt lyft fram Tysklands orimliga hållning där man utmålar Ryssland som ett stort säkerhetshot samtidigt som man gör sig allt mer beroende av rysk naturgas och sedan bara lägger 1,2 % av BNP på försvaret. Han pekar även på hur globalisterna i EU drivit igenom villkor för handeln mellan EU och USA som kraftigt missgynnat USA.
Det tredje steget i Trumps offensiv är nu att tina upp relationer med Ryssland och dess president Putin. Den senar är likt Trump ett av globalisternas främsta hatobjekt. Han är utsatt för en liknande hatpropaganda i deras medier. Orsaken är att han stänger ute globalisternas företag och banker från Ryssland och dess enorma naturrikedomar.
Jag har idag sett hela presskonferensen med Trump och Putin i Helsingfors och fick mycket positiva vibbar vad gäller säkerheten i världen. Jag tycker det är oerhört viktigt av de två ledare som sitter på 90% av världens kärnvapen har en dialog med varandra under civiliserad former. Detta har dock inte satt något spår i globalisternas MSM som bara hade kritiska frågor som rörde det presidentval som de så snöpligt förlorade. Svenska medier var inget undantag, inte en stavelse om att världen idag är en tryggare plats än den var igår. Om jag vore journalist skulle jag skämmas över mitt yrke.
Det är min bestämda uppfattning att globalismens hatpropaganda mot Trump och Putin kommer att slå tillbaka. Den världsordning som man drömt om att upprätta är dödsdömd och MSM har tappat all sin legitimitet.
Trump mejslade fast sitt namn i historien som en klok statsman när han sa:
“I would rather take a political risk in pursuit of peace than to risk peace in pursuit of politics.”
Låt oss önska både Trump och Putin stor framgång i deras fredsarbete.
Lars Bern
Saklig analys Lars!
GillaGillad av 6 personer
Trump kommer att lyckas. Redan nu ser vi hur det ‘spiller över’ på den Svenska valrörelsen. Ett hopp har tänts bland Svenska väljare att även 7-klöverkorruptionen skall ändas.
För Sverige börjar alltmer likna det i Rumänien den 21:a december 1989.
Lite mindre dramatiskt kanske, men med samma känsla av att folket har fått nog. En känsla av att nu sprängs tryckkokaren.
Likt läget i Rumänien – Ett varsel om Paradigmskifte.
Så när Stefan Löfven helt nyligen avfärdade Jimmie Åkessons fråga om våldtäkterna med att börja tala om LAS, fick vi den där hisnande känslan av att återuppleva ett historiskt avgörande ögonblick.
Då vi sedan hörde att Löfven blev utskrattad, minns vi kanske hur Ceausescu blev utbuad av sitt folk.
Rasistkortet fungerar inte längre, hundra år av Socialdemokratisk politisk inavel garanterar inte längre maktinnehav (lika lite som 40-år av Rumänskt politisk inavel gjorde).
Inte heller total kontroll av statsmedia verkar hjälpa.
MSM:s nazisthot bleknar bort, då det jämförs med islamiseringens skadeverkningar.
Inte ens vänsterns trumfkort ‘klimathotet’ skrämmer väljarna till lydnad. Miljöpartiet har ju förlorat all trovärdighet, efter att ha försatt landet i kaostillstånd.
Allt detta påminner om när Rumäniens diktator Nicolae Ceausescu, försökte hålla sitt tal till folkmassan utanför centralkommitténs palats i Bukarest julen 1989.
Låt oss även önska Jimmie Åkesson framgång i sitt arbete för den Svenska medelklassens väl, den klass som 7-klövern så gruvligt svikit.
GillaGillad av 12 personer
Det som gjorde intryck på mig var när jag läste att bönderna fick hänga upp äpplen och arrangera annan skörd så det såg ut som om landet var välmående och fungerade väl när Ceausescu kom åkande förbi. Lite åt samma håll är ju allt förnekande och positivt utmålande av verksamheter som idag fungerar mindre bra och tom dåligt. Hälsovård och skolan tex. Hur länge ska man kunna blåljuga och luras utan att det brister
GillaGillad av 4 personer
Tack Lars för en bra analys. Många Amerikanska politiker är missnöjda över att Donald Trump och Vladimir Putin är överens. Ovänner hade passat bättre. Vilka politiker det är kan man fundera över. Krig är vad dom vill ha.
GillaGillad av 5 personer
Reblogga detta på 5ven55on.
GillaGilla
Det ser ut att börja ljusna snart, för Sveriges befolkning och mörkret sig nedsänker över de arroganta politiker som styrt Svea mot avgrunden.
GillaGillad av 3 personer
Reblogga detta på Life, Death and all between.
GillaGilla
Hej Lars!
Följer dina inlägg på Fb väldigt noga.
Det är tyvärr få personer som förstår samband som sker och kan analysera orsakerna.
Jag skrev en liten pm om världsekonomin 2009 när världsekonomin höll på att braka samman.
Den pm:en vill Carolina Neurath ta in i SvD men efter granskning blev det nej.
Om jag får din mailadress så kan jag skicka över den tillsammans med Ingves kommentarer.
Min mail adress är folke.sandvik@iac-ab.se
Med vänlig hälsning,
Folke Sandvik
GillaGillad av 2 personer
larsbern@live.se
GillaGilla
Kollar på IAC:s hemsida. Global spelplan!
http://iac-ab.se/sv/kunder/
Det framgår inte av din kommentar om du delar Lars Berns syn på världshandel.
2009 fick 10% av kollegorna lämna den globala ingenjörsfirman.
Världen förändrades då kraftigt, så ditt PM får du eller Lars gärna lägga ut på nätet.
Nuerath är nu på SVT morgonstudion.
GillaGillad av 1 person
Skulle gärna ta del av detta pm.
Lars Björkbom
GillaGilla
Jag håller helt med dig i din analys. Men det är en sak amerkanerna väldigt lätt glömmer, när de pratar om utgifter i Europa. De glömmer att de själva skapat mycket av immigrationsströmmarna genom sina krig framför allt i mellanöstern. Hoppas Trump kan uppfylla sina vallöften på den punkten och avsluta åtminstone några av de amerikanska krigen som pågår..
GillaGillad av 1 person
Mycket bra skrivet och sammanfattat. Hatet här hemma mot SD´s politik, politiker och väljare tycker jag ligger väl i linje med vad du skriver och är inget annat än propaganda för att hindra och dölja. Tror att nuvarande regering och deras medlöpare är mer än skräckslagna inför scenariot att oinvigda skulle kunna få insyn och tillgång till uppgörelser, löften, kontrakt och avtal som aldrig någonsin var tänkt skulle komma ut till beskådande. Heder åt mannen som inte backar undan
GillaGillad av 4 personer
Jag läste just, med vämjelse, Expressens ledare – En stor prestigeförlust för den fria världen.
Den är kort och okunnig. Vi har sannerligen de journalister och politiker vi förtjänar.
GillaGillad av 1 person
Jag tycker inte att vi förtjänar de journalister som bemannar MSM. Verkligen inte.
Vi förtjänar hopp, syfte och framgång, som individer och som samhälle.
Vi förtjänar tillgång till den yppersta teknik, den yppersta filosofi och den yppersta livsstil som universum har att erbjuda.
GillaGillad av 4 personer
Expressen skiter i det blå skåpet.
Hillary ville de ha som president.
Nu är de så sura att inget,inget som Trump gör är bra.
De skjuter sig i foten för att de vägrar inse att världen har tagit en ny vändning.
Hillary straffade ut sig totalt.
Därför blev hen inte president.
Folket trodde inte på hen.
GillaGillad av 2 personer
Bill ”I did not have sex with that woman”Clinton.
Eller hur!!!!!
Hillarys äkta man ,former President of USA.
Orubbat förtroende?????
NOT!
GillaGilla
Testar att kommentera igen och igen och igen men wordpress håller mina mail och kontot är uppsagt så en kommer inte in på det heller. Koppla ALDRIG din mail till wordpress siten trots att de föreslår det fantastiska med det.
Fantastiskt möte mellan Putin och Trump men tyckte Putin såg så avståndstagande ut och blev inte klok på detta, hm kvinnliga intuitionen. Media freaking out över att de hade ett privat möte där msm inte var välkomna och naturligtvis är msm i panik över vad Putin har att säga Trump om demokraterna, intressant. Vi vet alla idag som följer utländsk media att det ser ut som det var någon annan i ledarställning som hade Rysskontakt och inte Trump men ljuger de tillräckligt mycket så kanske det blir till en sanning.
Rotschilds media ger en inget för längre och journalisterna kunde inte se mer tjuriga ut när de aviserade Trump och Putins möte 🙂
Ps. Jo, wordpress håller fortfarande mina mail så en testar att stava fel med flit på min egen mail för att se om det går med en ny färg men det är mi Lars, K. Pålman som skriver.
GillaGillad av 1 person
Putin höll sin vänstra näve runt stol stödet under den korta visningen på Fox media, han bör kunna engelska så tolkar är ett spel för galleriet. Det verkade som om Putin var mer stressad än Trump trots att han fick flest glåpord pga mötet. Ingen vet vad de kom överens om men hur många vet att Putin har alla frimurares böcker sedan lång tid tillbaka och vet exakt vilka som nu försöker hejda frigörelsen från Krig.
Endast Amerikanska Fed, banker och vapenindustrin gör otroliga astronomiska vinster på oskyldiga soldaters död! Sedan 1974 har en ” statskupp” i Sverige ändrat regeringsorden varvid Åsling & Kjell med inblandade såg till att Palmes minne skulle bestå i att privata intressen nu kunde få pengar ur luft och för alltid skuldsätta folket. Ett landsföräderi som alla kom undan med men nu kanske några skyldiga kan bli oss svar skyldiga på sossarnas avtal med Muslimska brödraskapet, politiska poster mot röster och vapensystem till Saudi.
Jemen blöder tack vare Sverige idag
GillaGilla
Relevant kommentar till mötet Trump/Putin och dess reaktioner i amerikansk media och politik finns här:
https://thesaker.is/is-president-trump-a-traitor-because-he-wants-peace-with-russia/
Paul Craig Roberts är en välinformerad insider i USA:s politik. Artikeln har en referens till en artikel i Strategic-Culture som är kommentar till en intervju som ryske försvarsministern Shoigu gav till en italiensk tidning, den rekommenderas att läsas för den som vill bättre förstå det säkerhetspolitiska läget i Europa sett ur rysk synvinkel. Inget av detta kommer man att hitta i svensk MSM.
GillaGillad av 2 personer
Först hatet mot Putin 2014 och sedan mot Trump 2016 i MSM. Brennan och McCain var mycket kritiska till mötet mellan Trump och Putin, treasonous and impeachment skrek de om. Trump lägger om politiken och etablissemanget skriker ut sitt hat i media. Underbart!
GillaGillad av 2 personer
#Morgans tankar
Det var just den handen bakom ryggen vilandes på armstödet som förbryllade mig, kanske han var redo att ta fram pickadollen för det var ju tydligen några journalister som skapade oro, iaf märklig handrörelse.
#Johnny
Är det inte konstigt Johnny att de värsta fulingarna själva Mc Cain , vart fick den gräsliga människan luft ifrån? Sen ens ids att lägga sin egen avfallspåse på någon annan. Vi har alla ett fritt val att välja ljuset eller det mörka och vissa väljer det mörka helt enkelt. De som är emot denna fred mellan länder och människor kanske har något att dölja för det är ett mycket ODD beteende.
#Bertil, ska läsa artikeln speciellt om msm inte har nämnt något om det, DÅ är det relevant.
Hela världen vill ha fred och kärlek, krigens tid är förbi! Love, peace, ljus och kärlek…starka ord för en mörk själ!
GillaGilla
Herregud, läser ni vad media säger? De säger att att dialogen som Trump/Putin är ett hot!?
Hot mot vad?! Herregud, vad är det som händer? Vill journalisterna ha ett tredje världskrig eller vad f-n är det frågan om?
GillaGillad av 3 personer
@Henke
I de neoliberala kretsarna är krig fred och fred är således krig. Globalisterna vänder sig mot en deal mellan Trump och Putin vilket får deras önskan om världsherravälde att gå om intet.
Även svensk media sållar sig i kören om hot mot demokratin. Det är genom samtal och överenskommelser som risken för krig minimeras och undanröjs.
GillaGillad av 1 person
Härlig artikel.
Jag har svårt att förstå varför Trump propagerar för ökade militärkostnader. Vem är fienden? Knappast Ryssland. Deras militära kapacitet ligger i nivå med Frankrikes. Nej, tror inte det? Är Kina ett hot? Nej.
Söker han få vänner i egna led för att få tillgång till hemligstämplad information som fri energi och antigravitation?
Finns det någon som vet vad den bakomliggande agendan är?
GillaGillad av 1 person
Det globalistisk styrda industriella miltärkomplexet inser att när USA nu kräver rejält betalt av respekrive natoländer för de ständigt ökade kostnaderna kommer hela det skamlösa projektet med att öka spänningarna i världen att bli impopulära i många länder.
!
Ett bättre förhandlingsklimat mellan öst och väst är inte vapentillverkarnas linje.
GillaGillad av 1 person
Öhh? Rysslands militära förmåga i nivå med Frankrikes? Tror du verkligen att Frankrike skulle ha skuggan av en chans mot Ryssland i ett krig med tanke på hur snabbt Rysslands insats i Syrien gjorde att kriget där vände? Rysslands nya vapenssystem är årtionden före allt vad Frankrike har i sin arsenal och Ryssland har ca 8500 kärnvapen med de bästa vapenbärare som finns på planeten. Vad är det du missat? Jag tror du blandar ihop BNP-siffror som ekonomer tror är ett mått på ett lands förmåga, det är befolkningen som är avgörande, inte hur stor ekonomi man har. BNP är inget bra mått heller på Rysslands ekonomi då mycket av den är svart beroende på miljontals boende från forna sovjetrepubliker. Ingen vet, men bedömare tror att det finns mellan 10-15 miljoner (kanske ännu fler) oregistrerade invånare i Ryssland som bedriver ekonomisk aktivitet utanför myndigheternas kontroll. En liknande utveckling har vi i Sverige men givetvis i mindre skala.
GillaGillad av 1 person
Ja Arnberger borde kanske läsa den här boken: http://thesaker.is/book-review-losing-military-supremacy-the-myopia-of-american-strategic-planning-by-andrei-martyanov/
Man kan inte bedöma militär förmåga baserat på pengar till rustning, Ryssarna har upprepade ggr visat sin förmåga att få betydligt mer pang för pengarna än väst. Det beror på att ryska vapen är utvecklade för maximal dödande effekt medan västliga vapen är utvecklade för maximal vinst i vapenindustrin. Det gört stor skillnad.
GillaGillad av 2 personer
Kommentarer här skall följa policyn som finns att läsa på https://anthropocene.live/ /red
GillaGilla
Ser bland en del vännerna på Facebook att Trumhatet formligen exploderar, det länkas MSM-artiklar som kräks över besöket här och de raka budskap som levererats.
Länkade Bern Bern artikeln.
Trump och Putin fungerar som kattmynta.
Kommentar blev – Bern köpt av Trump och Putin?
GillaGilla
Vi får hoppas att internet polisen ser denna anklagelse och denne persons ryktesspridning och kräver in faktakällor 🙂
GillaGilla
En mycket bra analys och sammanfattning.
Tänker bara att man blir inte president i Usa utan att nån bland kulisserna stöttar en (vem/vilka i så fall)
Skulle Trumph ha klarat av att besegra Rotshildarnas, Morgans och Rockefellers…(med all deras makt) adept Hillary helt ensam med sina pengar
Kan dessa herrar stötta bägge lägren
Tänker lite på….If you cant beat them, join them (med ryssland)
Hoppas förstås att det är en vändning på denna sjuka väg som vi varit/är på
GillaGilla
Så vitt jag har förstått stöttas Trump av den amerikanska militären (enligt uppgift bad de honom ställa upp i valet 2016, efter att ha sett BHO’s kriminella agerande för att försvaga USA för globalisternas och andras räkning). Också enligt uppgift gick Trump med på det efter att ha fått försäkringar av den amerikanska militären att de kunde se till att valfusket hölls på en begränsad nivå. När han tex i presskonferensen efter Putin-mötet säger ”I have great confidence in my intelligence people” syftar han på den amerikanska militära underrättelsetjänsten, inte trebokstavsorganisationerna, som är infiltrerade av DS.
GillaGillad av 3 personer
Bra kommentar Sevs.
Betyder det att militären är tudelad, för stora delar av militären krigar överallt
Är lite out…BHO who is that?
Om militären står bakom Trump så lär det bli en statskupp snart??? Eller???
GillaGilla
Jag känner mig tryggare efter Putins och Trumps möte. De två männen förstår varandra och mötet var lyckat. Problemen i Ukraina diskuterades. Jag hoppas att de två talade om de ekonomiska problemen också. Invånarna i Kiev får vänta till hösten på varmt vatten. Räkningen betalas inte. Dricksvattnet renas inte heller längre, trots att det inte är rent i Kiev. Statskuppen förstörde landet. Koleran har kommit tillbaka. Jag har det här i andra hand och har inte kontrollerat informationen.
De kan ha talat om mycket som vi inte får veta och det enskilda mötet följdes av ett möte mellan delegationerna. Vad leder det till?
”I did not hold my expectations high, since it’s our first meaningful meeting. It was designed to have a warm-up nature, so that we can have more concrete talks in the future,” Putin told Channel One Russia late on Monday. “But it turned out different, our discussion proved to be really thoughtful.””
https://www.rt.com/news/433416-putin-trump-can-listen/
Globalisterna anar bakslag efter bakslag. Soros är mycket arg och säger att allt har gått fel. De kommer att försöka slå tillbaka, men jag tror inte de lyckas. De har haft motgångar överallt på sistone, utom i Frankrike där de lyckades installera Macron. Jag undrar om den vinsten vänds i förlust. Tyskarna sörjer en seger i det första världskriget, eftersom den orsakade stora problem.
Soros anses vara en statsfiende även i Israel, det rapporteras i en svensk video, men inte i MSM. Det är vi som får kämpa på och tillhandahålla information.
OPCW hittade inget kemiskt vapen i Douma i Syrien (jag skrev Ghouta på en annan blogg och det var fel). Varför får folk inte veta det?
”When Churchill opined, as only a dyed-in-the-wool imperialist such as he was could, that, ”In wartime, truth is so precious that she should always be attended by a bodyguard of lies,” he penetrated the fog of obfuscation and propaganda that has always been employed to confuse the public mind over the unending wars of conquest and domination unleashed by the West in the course of its blood-soaked history.”
https://www.rt.com/op-ed/432668-douma-syria-opcw-report/
GillaGilla
Ukraina är kort och gott dödsdömt som nation. En konstgjord skapelse av väst som håller på att falla samman politiskt, ekonomiskt och socialt. Snart har USA och EU plundrat vad som finns att hämta i Ukraina, guldet flögs till USA inom ett dygn efter statskuppen och är av allt att döma förskingrat! Troligtvis skickat till Tyskland eftersom tyskarna ville ha tillbaka sitt guld från Fort Knox (som bekant finns där bara blytackor med ett tunt lager guld ytterst) så man var tvungen att skaffa fram nytt riktigt guld och skicka till Tyskland. Någon annan förklaring finns inte på varför USA inte kunnat skicka allt guld till Tyskland tidigare och de har fortfarande inte fått tillbaka allt. Nytt guld måste stjälas alltså. OPCW:s rapport är obekväm för MSM eftersom man tidigt gick ut med lögnen och sedan höll fast vid den trots att IS och White Helmets var den enda källan förutom CIA.
GillaGillad av 1 person
Benny, du vet mer än många i Sverige. Jag tror att guldet fraktades från Odessa. Riksbankschefen flydde för sitt liv nästan samtidigt.
Gaspriset i Ukraina har ökat med 400 procent på bara några år, sägs det i DPR. Det förekommer rullande elavbrott. Lidandet syftar antingen till att utrota folket eller smärta ryssarna. De ser ukrainare som bröder.
Ukrainare arbetar i Sverige också. Sist talade jag med en ung tjej som förvånades av att kunna kommunicera med en svensk. Hon arbetar en tid här och åker sen hem, men troligen bara tillfälligt för att få nytt turistvisum. Ukrainarna har svårt att överleva i sitt hemland. President Putin vill ha en lösning på det problemet, hur det nu ska gå till. Ryssland har inte råd att hjälpa mycket. Det krävs att västerlandet ändrar stil och börjar ta ansvar för statskuppen.
GillaGilla
Jag antar att vi i Sverige har ett mycket djupt träsk att dränera.Hela vårt samhälle , samtliga myndigheter och i stort sett alla politiker är anfrätta. Vi måste börja om.
GillaGilla
Jag brukar inte korsposta, men den här videon är så viktig att den behöver ses av många. Till min förvåning går predikanten emot globalismen och några av sina egna. Videon går snabbt framåt på youtube. Den upprättar kristendomen i någras ögon. Lägg märke till de judiska tänkarna, de är värda att lyssna på.
KOMMER NATIONALISM FRÅN GUD? #Valet2018
GillaGilla
Det drar ihop sig till val i September.
Om vi utvärderar de senaste fyra åren med S och Mp vid rodret.
Hur gick det?
Inte så bra.
S fattade att man satt sig i regering med ett totalitärt Marxistiskt parti.
Då trodde nog S att menigheten inte skulle fatta,men.
Stefan blarrade om feltolkningen av FNs stadga och hamnade i en immigrations orkan av oanad styrka.
Alla de andra EU länderna slussade alla ”flyktingarna” vidare norrut.
Kaos vid gränsen.
Hårdare tag från Stefan,Romson grät.
Hygglig finanspolitik med nollränta.
Annars spricker bostadsbubblan.
Det lönar sig att låna på sprarnas bekostnad.
Bankerna gnuggar händerna och lånar ut mer.
SD ökar och framstår som det enda konservativa alternativet.
Alliansen brakar samman i sin iver att jaga opinions siffror.
SD ökar ännu mer.
Nu har alla politikerna haft semester och det vankas hårda tag när valkaoset drar igång.
Luttrade svenskar lutar sig tillbaks och ser en S, Coch Mp om de kvalar in,regering……
Samma usla politik i fyra år till.
FYRA ÅR TILL…………
GillaGilla
Hur nu någon kan rösta på S och MP som var FÖR barnäktenskap i ett modernt land som talar om Barnkonventionen och som har BRIS, barnens rätt i samhället. Utöver barnkonventionen, BRIS så har vi även Rädda Barnen men var det någon av dessa barnvänliga organisationer som yttrade ett endaste ord om att rädda dessa barn från äktenskap med en vuxen man?
Detta visar hur huvudet fungerar på S och MP (även V var för barnäktenskap) och de som röstar på dem ska fundera om de anser dem ha den sunda känslan för rätt och fel. Det är just sådana saker som att rösta för barnäktenskap som visar vart de lägger ribban för vad rätt och fel är. Så vad mer psykiskt och mentalt nedbrytande och förstörande för människor anser de är RÄTT?
GillaGilla
Håller med dig till fullo. Röstar man inte mot barnäktenskap, vilket jag trodde var förbjudet här innan. Så är man alltså för, att vuxna förgriper sig på barn (sexuellt). Det är så ohyggligt, att det finns inga ord.
GillaGilla
Var det verkligen så att S,V och MP röstade mot en ändring av lagen om barnäktenskap?
Det var väl så att man röstade mot en motion som lades av M politikern Fredrik Schulte att be riksdagen ge uppdrag till regeringen att utreda en ändring av lagen om barnäktenskap.
Då regeringen redan höll på att bereda en utredning av lagen men väntade på remissvar från berörda instanser så kunde man inte rösta för ett förslag som skulle ge regeringen ett nytt uppdrag av något som man redan höll på med.
Röstningen gällde sålunda inte en direkt ändring av lagen, av vilket man kan få intrycket av, speciellt om man tror att allt som skrivs på Facebook är sant, utan en begäran att utreda lagstiftningen och det skulle se konstigt ut om S,V och MP röstade för ett redan pågående arbete.
GillaGilla
LasseP
Tycker absolut att V, S och MP skulle ha röstat FÖR en ev. ändring (Schults motion som var MOT barnäktenskap)av Riksdagens beslut skulle iaf VISA VART DE STOD I FRÅGAN och visa hela svenska folket att de var MOT barnäktenskap som de också så tydligt vill visa nu i efterhand.
Ingen ursäkt alls hur de valde att rösta FÖR (beslut under beredning) även om ingen ändring skulle ske just nu (som du säger att det var försent då det var under utredning av jurister och andra ) så kanske en DEBATT MOT BARNÄKTENSKAP kunde ha fortsatt iaf. OCH hur vi gör med viktiga beslut som ligger under beredning och som ALLA partier upplever blev FEL!
Det S, V och MP visade prov på här var att de viker sig utan strid i frågor som de i efterhand visar sig INTE stå för, mycket märkligt!
GillaGilla
I länder där Globalisterna ännu inte har fått fotfäste, där kan regeringar fortfarande arbeta för sitt folk. Här är ett exempel på ett land vars ledning gör goda saker för sitt folk.
Polen är ett tydligt föredöme.
– De kan kalla oss populister, nationalister eller rasister – jag bryr mig inte. Jag bryr mig om min familj och mitt land, säger Dominik Tarczynski från regeringspartiet PiS.
Han berättar vidare att de tagit emot NOLL illegala muslimska flyktingar, men att de tagit emot en miljon människor från Ukraina. Det har de gjort för att de jobbar och är fredliga.
Det är nog på grund av detta som Polen inte har haft ett enda terrorangrepp, säger han vidare.
Om Saudiarabien kommer hit och säger att de vill bygga en moské, jaha, visst.
Då säger vi:
– Ni får bygga en moské här om vi får bygga en katedral i Saudiarabien. Får vi inte det kan ni fara hem direkt.
Nu när EU snabbt är på väg att förvandlas till en muslimsk kontinent. Då måste folk våga säga ifrån!
Se själv den GODE mannen intervjuas av den ‘onda’ Cathy Newman.
– Jag har bara sagt det som är fakta. Inget annat. Det är inget kontroversiellt egentligen. Det bevisar bara hur långt den politiska vänstern har lyckats driva sin agenda, hur folk tystnar.
Det är hans slutkommentar.
GillaGillad av 1 person
Tack Lars för att du förklarar vad som händer i USA. Folk har inte en aning om detta.
Jag skickar med en sammanfattning från SGT report som heter: The plan to save the world:
Inge Bolin
GillaGilla
Tack Inge Bolin,
för videon, beskriver mycket bra varför vissa länder och samhällen är i kaos och våldet eskalerar utan att någon i ledarställning ens bryr sig. Sataniska MaktSekten eller Deep State har letat sig in överallt på alla nivåer så vi ska inte bli förvirrade över varför ingen respons på våldet och förstörelsen av människors liv sker. Vi ska endast förstå att grymma människor tagit över och har makt mer makt än vad någon någonsin ska ha.
Videon säger att kriminella har letat upp andra kriminella över hela världen och ingått samarbete för att få sin egen makt att växa och plånböckerna. Hillary vann inte och därför vinner kärleken, Globalt!
Videon säger att vi människor är kärleksfulla till vår natur, vi är inte rasister och vi bryr oss inte om vilken politiks inriktning någon har inte heller vilken religion någon valt. Vi är inte kriminella till vår natur och vi är inte lagda till vår natur att kriga utan vi har kärleken som det naturliga i våra hjärtan. När människor utan hjärtan får operera i samhällen så har hatet och våldet fått mer plats än kärleken och det är kännetecknet på att samhällen har tagits över.
OBS, dessa grymma människor är mycket duktiga på att vända blicken mot andra än dem själva och därför har de lyckats gömma sig så länge, – look there but not here 🙂
Se gärna qmap.pub och klicka på potus off så får ni alla twitterinlägg från Trump och qmap har massor av annat också som vilka som har resign från sina höga poster, sekretess dokument m.m. Allt med källor!
GillaGilla
Varför hyllar man inte Trump?
Han för en dialog med Putin.
Kalla kriget har tagit slut.
De två stormakterna som slängde ut miljarder på att förgöra varandra sitter vid samma bord.
Bara det är fantastiskt.
Liberala bitterfittor och kommunistiska Marxister vill tillbaks till kalla kriget.
De har inte fattat att det har tagit slut.
Trump och Putin är affärsmän. de har förstått att det kostar alldeles för mycket att ligga på topp.
Miljarder som kan komma folk till nytta i US eller Ryssland.
Europa blir helt vilse här.
Avspänning fattar de inte.
Fetfast kvar i gamla fåror när Putin och Trump plöjer nya.
GillaGillad av 1 person
De har inget kvar att skrämma människor med längre. NK och kärnvapen var ett sätt att hålla oss människor i rädsla och Ryssland med ev. krig var ett annat sätt . NK och US är lika med ingen skrämseltaktik längre och Ryssland blev det sista påstådda hoppet att ta till men det är också borta nu, aj aj aj!
Inte konstigt alls att de nu är stressade till panik och ställer extrema krav på sina allierade och de som arbetar inom deras företag, organisationer att försöka skapa så mycket hat och kaos de nu bara kan….Soros demonstrationsgrupper?
GillaGilla
Brukar lyssna på ring P1 ibland. De som kommer till tals är ofta också förbryllade på vår medias hållning, faktiskt. Att ledarna för supermakterna talar med varandra, har alltid ansetts bra och viktigt, för fredens skull. Men nu helt plötsligt, är det inte bra. Trump har på kort tid fixat avspänt läge mot såväl Nordkorea, Ryssland som Mellanöstern (krigen i och runt Syrien verkar trappas ned i det tysta, med stöd till Al-Assad).
Att Trump hötter med fingret åt de s.k. allierade i NATO, kan man väl förstå. De skyddar ju inte sina gränser i fredstid än sin gång. Ska alla dessa utomeuropéer vara framtidens allierade soldater? Ska de sitta i jaktplanen med vapen som ska skydda oss? Snacka om att inte behöva några egna vapen. Ska alla dessa ”nya medborgare” kunna resa fritt in i USA och runt hela Europa?
Tror tusan att han hytter med hela handen. Vi klarar inte bränder en torr sommar. Militärens arsenal kan inte hjälpa, för det är semestertider. Skulle USA:s folk vilja hjälpa ett sådant land, med sina söner/döttrar och ekonomiskt?
Vänstern i hela Europa går globalistliberalernas ärende. De har låtit sig luras av eliten och vänt arbetarna ryggen. Fler och fler vaknar och förstår att de blivit lurade. Vreden kommer bli total. Hos oss går det extra trögt, för vi har en generation som glömt sina rötter, som lärt sig att skämmas för att de finns till. Nu snackas inte så mycket om Ungern i media längre, som de gjorde 2015. Alla vet att de gjorde rätt, det var vi och Tyskland som lockade hit alla migranter. Nu snackas det öppet om att hjälporganisationerna hjälper smugglarna, att transportera folk över Medelhavet. Alla dessa som skulle vara ”de goda” visar sig vara något helt annat.
GillaGillad av 1 person
Nu när Trump och Putin visat att de kommer bra överens borde inte vi då ta tillfället i akt och be Ryssland om hjälp med släckningen av skogsbränderna? Ryssland har flera stora amfibieplan som med lätthet snabbt skulle kunna begränsa brandskadorna. Fast det det är nog en utopi, Sverige låter hellre stora värden gå till spillo än att be ryssen om hjälp. Vi har ju den tidigare Rikspolischefen Danielsson vid rodret för MSB numera, så då lär hela Sverige brinna upp.
GillaGilla
Ryssland erbjöd hjälp sist men Sverige tackade nej och hoppas det går fram till alla som får lämna sina hem nu. Varför ska Ryssland erbjuda hjälp igen när det inte dög sist och varför köper Sverige inte egna flyg, det är ju inte jetplan som ska köpas in precis. Eller varför köper inte EU brandflyg till EU,s länder som ger så mye pengar till dem. VARFÖR ska vi ens behöva få hem och hus nedbrunna när vi är med i EU som borde ta hand om alla sina medborgare i UNIONEN. EU verkar inte bry sig ett dugg om sin Union när det väl gäller de verkar mest vilja ha EU ländernas pengar men inte bidraga eller hjälpa till själva.
Dags att KRÄVA EU på sina skyldigheter gentemot sina union länder, verkligen dags!
GillaGilla
Stefan Lövén påstår att EU hjälper till i detta öde som Sverige nu hamnat i med skogsbränder igen och om vi betalar över 30 miljarder till EU varje år och får endast tillbaka 13 miljarder så har vi ju en förlust??
3 brandflyg Bombardier415 kostar 1 miljard kronor (siffror från Thoralfs blogg) så vad är problemet med att införskaffa egna brandflyg som dessutom kan lånas ut till närliggande länder. Tycker verkligen Löven att EU hjälper till och gör sitt bästa i detta?
Vet du Lövén det tycker inte jag och det tycker nog inte de som nu får sina hem nedbrunna heller.
GillaGilla
För mig är det helt obegripligt att man år 2018 i ett land som Sverige, som är så tekniskt framme, skickar in folk på marken till en skogsbrand, utom för att rekognosera.
Det är väl självklart att det ska vattenbombas, speciellt runt omkring och fällas och transporteras bort närliggande blivande bränsle. Allt detta gör man med maskinell hjälp.
Många byar har dessa odlingar av gran och tall ända in på knuten. Borde vara barriär av löv emellan.
Tänk då torv i marken också, på vissa platser. Glödbädden kan bli flera meter djup, värmen total.
Detta är inte naturligt, skog är mer blandad och glesare. Även här har vi monokulturer, som det inte pratas så mycket om. En brand som får ta sig i en sådan planterad skog, är nästan omöjlig att släcka, kan bara begränsa den. Tänk dig att hela träden antänder direkt av hettan som blir, rötter och allt. Lågorna blir extremt höga. Elden suger in syre från omgivningen. Temperaturen ute är hög innan, men extrem nära branden. Så har man mil efter mil, med sådan ”skog”. Här behövs speciell utrustning, som skogsägarna borde få ha en del av ansvaret i.
Även vid orkaner drabbas dessa ”skogar” hårt. Alla träd i samma ålder.
Många politiker har investerat i skog, så den ekonomiska hjälpen brukar komma fort när skogsägare drabbas.
Tror ni torkdrabbade bönder, som nu måste slakta ut sina djurbesättningar i brist på foder, kommer få samma hjälp?
GillaGilla
Har vi läst om detta i svensk media?
http://everykindapeople.blogspot.com/2018/07/media-fylld-av-sjalvrattfardig-ilska.html
Media fylld av självrättfärdig ilska (youtube)
Men naturligtvis ingenting om detta:
”Vladimir Putin släppte en bomb under måndagens gemensamma presskonferens med president Trump i Helsingfors,när han sade att cirka 400 miljoner dollar i olagligt intjänade pengar kanaliserades till Clinton-kampanjen av affärskollegor till den amerikansk-brittiska finansmannen Bill Browder – en gång de största utländska investerarna i Ryssland.
Komplotten involverade medlemmar i den amerikanska underrättelsetjänsten, sade Putin, som han sa ”följde och guidade dessa transaktioner”.
Browder tjänade miljarder i Ryssland under 90-talet. I hans frånvara dömde en domstol i Moskva i december Browder till nio års fängelse för skattebedrägeri, och man fann honom också skyldig till skatteflykt i ett separat 2013-fall.
Putin anklagade Browders företag för att olagligt tjäna över 1,5 miljarder dollar utan att betala ryska skatter innan han skickade 400 miljoner dollar till Clinton …
http://everykindapeople.blogspot.com/2018/07/hysterin-over-toppmotet-mellan-trump.html
http://everykindapeople.blogspot.com/2018/07/hysterin-over-toppmotet-mellan-trump.html
GillaGillad av 1 person
Jepp #ingeborg, 400 miljoner dollar till Hillary Clintons kampanj till valet och sen har denna donnan mage att anklaga Trump för rysspåverkan i valet, så skamligt så en finner inte ord. Putin erbjöd Muller att komma till Ryssland och få hjälp av deras utredare att utreda påstådda rysspåverkan för Trump under valet, rätt roligt faktiskt. Trump och Putin trollade Deep State rätt mycket under presskonferensen efter deras privata mötet. Började i och för sig redan på flygplatsen där Trump får något i handen fortsätter sen med fotbollen som Putin säger till Trump att ta den till court så något intressant fick Trump med sig av Putin i sin utredning av korruptionen.
Inte undra på att det är #Walkaway på youtube dagar i ända från människor som känt och känner sig lurade av att röstat på Clinton och tidigare på Obama.
GillaGilla
Tack Lars korrekt som vanligt. Folkvandringarna är väl till stor del globalisternas verk. Bort med diktatorerna in med demokrati. Införa demokrati i ett land med klaner och krigsherrar är ju dömt att misslyckas. Men globalisterna kom ju åt naturtillgångar. Blev förvånad över SVT igår när man tog upp gamla svenska rågsorter som klarar torkan. Vet dom inte vilket ben dom ska stå på globalisterna o Biggfood eller bönder o forskare som vet vad dom håller på med. Att jordar med hög mullhalt klarar torkan bättre. Det går ju helt emot jättebolagen som utarmar jordarna så dom inte klarar torka. Till och med jordarna säger att vi behöver nationalism. Hela Trump en av dom stora kommer det att stå i historieböckerna.
GillaGilla
Trump har hjälpt Israel på traven, och vi hoppas att Sveriges nya regim (efter 9 september) först av allt skall likt Israel, utropa Sverige till en Nationalstat.
‘Goda nyheter är att Israels parlament har klubbat en lag som definierar landet som ”det judiska folkets nationalstat” där det judiska folket har ”exklusiv rätt till självbestämmande” i landet. I lagen fastslås även att judiska bosättningar är ett nationellt intresse’.
Äntligen har Sverige fått ett föredöme från ett folk som har, likt Svenskarna, fått utstå ett enormt lidande!
GillaGillad av 2 personer
Svaret på din fråga i rubriken är ett rungande, -JA, JAAA absolut ingen tvivel alls. Närmast nu i tiden ligger Killarys rättegång och där kommer många människor att chockas över vad som kommer att komma fram och det är värre och mer omfattande än någon ens kunnat föreställa sig. Alla som stått på dennes sida och även försvarat kommer att ses som likvärdig och bli hatad till månen.
GillaGilla
Den som bemödar sig att avläsa amerikanska socialisters reaktion förstår säkert att President Trump har gjort en utmärkt, fantastisk insats.
Hoppas att han kan mana det socialistiska hatet i jorden framförallt i det korrupta Sverige.
Tack Lars Bern för analyserna, vi får ju inte läsa något liknande i svenska skattefinansierade media.
GillaGillad av 1 person
Oavsett eventuell agenda så förefaller herr Trump som tämligen korkad med tanke på alla sina märkliga uttalanden som ofta är motstridiga !?
Eller är jag lurad av MSM ?
GillaGilla
En god furste måste snabbt byta åsikt/uttalande beroende på omständigheterna säger Machiavelli . Trump är ett lysande exempel på en god Furste.
GillaGilla
Vladimir Putin räcker ut sin hand. Donald Trump fattar den och kärlek uppstår. Låt oss samarbeta! Sen kommer kritiken och kallsvetten. Trump tvingas tacka nej till Putins ”incredible offer”. CNN undrar: ”What the hell is going on”?
GillaGilla
Vi ser ju nu att ministrar i regeringsställning trots jättemycket jobb KAN ta sig viktig TID för sitt folk om det finns WILLPOWER och DRIVE för en viktig sak, härligt!
Vad lade ministern sin VIKTIGA tid och WILLPOWER?
1. En gift kvinna som vistats ute ensam blir GRUPPVÅLDTAGEN i timmar, en mamma som har två små barn att sköta om hemma. Mamman får mentala och psykiska men för livet och där barnen och dennes man lider lika med mamma och fru. Således en hel familj är drabbad av svåra psykiska och mentala sår resten av livet.
2. Någon får se ett flygblad med någon text som inte är välkommet och vet inte om det var IS eller någon annan extrem grupp men det var ett flygblad iaf.
Hur många våldtäktsoffer och gruppvåldtagna har ÖNSKAT och ÖNSKAR samma som Hultqvist nu gjorde, att en minister kommer ut och visar sin avsky och sitt avstånd kanske till och med tröstar offret och familjen. Detta visar att vi FOLKET ska KRÄVA att ministrar eller statsminister kommer ut till drabbade för nu har de visat att de har tid, BRA!
GillaGilla
Det var inte1 som fick stöd och tröst utan 2 av Hultqvist viktiga minister tid.
GillaGilla
För övrigt är alla skogsbränder journalisternas fel, när ska de lära sig att ge viktiga nyheter i tid till folket! Hela landet hinner brinna ner innan de ens har hunnit fram till tv sändning!
GillaGilla
Nej, det är de äldre vita männens fel, enligt Expressens kulturchef…
GillaGilla
Ja, Ulla och så är denna kulturchef själv vit man och äldre, så då kan vi konstatera att det är hans fel alltihopa 🙂
GillaGilla
K.Pålman
🙂 🙂
GillaGilla