I en debattartikel menar Miljöpartiets språkrör Gustav Fridolin att demokratin hotas om högern släpper fram Sverigedemokraterna. Grundläggande delar av demokratin är under hot om Sverigedemokraterna får makt, skriver MP-språkröret.
”Runt om i Europa ser vi hur partier på yttersta högerkanten ges makt, och vi ser konsekvenserna. Rättsstaten, oberoende medier, organisationsfriheten, kvinnors och minoriteters rättigheter är under attack.” Sådana partier får bara makt om demokratiska partier till höger ger dem det, menar Fridolin och fortsätter med att ”för liberaler bör det vara lika omöjligt i dag som det var för ett par veckor sedan att släppa fram en sådan regering”.
Gustav Fridolin, de nationalistiska partierna på högerkanten ges inte makt, de får makt av miljontals medborgare i våra samhällen som röstar på dem. Och varför röstar människor på dessa partier? Jo därför att det finns allt fler etablissemangspartier som likt Miljöpartiet struntar i folkviljan och vill avskaffa demokratin och förändra samhället efter sin egen globalistiska ideologi.
Att ge alla de över en miljon svenska väljare som röstade på Sverigedemokraterna ett proportionellt inflytande över den förda politiken – det är demokrati. Inte som Miljöpartiets kandidat till EU-parlamentet Pär Holmgren deklarera att man vill avskaffa alla val eftersom väljarna har en annan uppfattning än Miljöpartiets.
Den strategi som Fridolin förordar har nu i tolv år visat sig helt motverka sitt syfte. Den har bara lett till allt fler alienerade väljare som därför (mycket i protest mot sådana som Fridolin) valt Sverigedemokraterna.
Så vitt jag kan se utgör inte Sverigedemokraterna något hot mot demokrati och folkstyre, men det gör Miljöpartiet och Fridolin!
Lars Bern
Undrar vilken ”prognossäkerhet” Holmgren presterar när han är på topp?
Skall vi gissa att samma gäller för hans klimatförutsägelser?
GillaGilla
Fridolin och andra i PK-lägret får gärna komma med några exempel på hur demokratin blivit lidande enligt ovan, eller allt hat de drabbas av på nätet eller kanske rent av några klimatförändringar överhuvudtaget, stora eller små.
Fridolin är en snackare, inget annat.
GillaGilla
Fridolin är en ORM, för det sade Leif GW Persson.
GillaGillad av 1 person
GW´s bedömning är synnerligen träffande tycker jag.
Fridolin slingrade sig snabbt ur löftet om skolreformen på 100 dagar och sen högg han en kolbit i rikstagsbordet.
En man med delad tunga som säger ett och menar något helt annat.
GillaGilla
Oavsett om Pär Holmgren, eller Gustav Fridolin får politiskt inflytande i EU-parlamentet kan vi räkna med att EU:s medlemsländers rätt att bestämma över sitt land tas över av Bryssel.
Däremot äger vi i fortsättning rätten till att hålla kommunalval, utan några invändningar ifrån EU.
GillaGilla
Kommunalval i kommuner utan självstyre.
Där är vi redan i Sverige.
GillaGillad av 1 person
Reblogga detta på Life, Death and all between.
GillaGilla
Meteorologen är en luring ja en riktig luring meteorologen är en luring ja det vet vi allihop. Han ritar upp en sol över platsen där du bor, nästa dag står vattnet över dina skor……
Kraven på demokratins avskaffande duggar tätt numera. Allt från meteorologer till filosofer, politiker med de rätta åsikterna och andra som ser sin chans att göra karriär i den nya globala eran. Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva det i min egen livstid. Men nu står det uppenbarligen för dörren. Jag finner detta som synnerligen otäckt och vad gör SÄPO för att stävja dessa försök till att uppvigla till någon sorts revolution som syftar till att omdana Sverige till en diktatur. Förbålt olustigt.
Rockström, Wijkman med flera vrider sina händer i glädje över att dess propaganda börjar ge utdelning. Demokratins försvarare, eller de som utger sig för att vara det MSM, är tysta. De förmedlar villigt de nya propåerna om att en ny samhällsordning står för dörren. Redaktionerna borde sedan länge ha satt klackarna i backen, men icke. Drivna av globalisternas pengar förmedlas budskapen utan kväljningar.
Vi kan inte låta det ske, vi kan inte stillasittande sitta och låta rösträtten tas ifrån oss utan strid. Någon jävla måtta får det vara i debatten om vad och hur, men där går gränsen. Fria val ska fortsättningsvis vara just fria. Dessa idéer måste kvävas i sin linda, eljest är vi ute på ett sluttande plan som bara kan sluta illa, väldigt illa. Har inte historien givit några lektioner alls kan man undra.
GillaGillad av 4 personer
Kommunalfullmäktiges lön kanske förklarar en del.
GillaGilla
Fridolin gör allt för att behaga de stora tunga grabbarna och göra en egen vinst, blir lika förvånad varje gång de ges plats i media när näst intill ingen av befolkningen givit sitt medgivande!
Har vi verkligen demokrati eller är det bara en illusion!
GillaGilla
MP ges plats av ALLA borgerliga partier och av ALLA rödgröna partier. När man röstar på ett sosseborgerligt parti så VET man att man effektivt röstar på MP. Alla vet detta, alla som bryr sig det minsta, och resten som röstar slumpmässigt finns ju ingenting att göra nånting åt, annat än att försöka lura dem skickligare än vad deras älskade PK lurar dem idag (vilket inte kan vara svårt). Därför är MP ett demokratiskt folkvalt parti. Nu har de förlorat sin vågmästarroll, den som är avgörande för definitionen av demokratins enda mål att nå 50% i koalition, Nu är det Centern som är vågmästarpartiet mellan låtsasblocken.
Jag vet att skillnaden mellan vänsterregering och högerregering, mellan vänstervågmästare och högervågmästare, är noll och ingen. Varför vet inte alla detta uppenbara? Vet ingen av er väljare någonting alls om vad de senaste regeringarna har gjort, och att de har gjort exakt samma saker?
GillaGillad av 1 person
För övrigt…Påvens uttalande om ländernas moraliska ansvar när VATIKANEN själva INTE tar näst intill emot någon invandrare…Hur ska vi tolka denna humana syn som förespråkas som inte efterlevs av dem själva???
GillaGilla
Helt rätt Lars!
GillaGilla
Miljöpartister har tydligen väldigt svårt att dölja sin arrogans mot Svenska folkets vilja bara de får sitta med och regera.
Se inte minst på ojämlikheterna storstad och landsbygd. Subventionerade elcyklar för miljoner och inte ens rabatt på snöskyfflar till norrbottningar. Allas lika värde?
Hutlös koldioxidskatt på det enda sätt vi nordbor kan ta oss till det nödvändiga.
Men kolla bara de självutnämnda tjänstekommissionärerna i EU!
Kanske bättre att leva ett år som tiger än hundra som ett får.
En vältalig herre som inte tiger är i vart fall N. Farage.
Jag tvivlar på att någon i miljöpartiet skulle våga ens pipa om att omförhandla Sveriges EU medlemskap, som blir dyrare och dyrare med mindre och mindre att säga till om för undersåtarna.
Nej så här ser miljöpartiet på framtiden:
https://www.mp.se/eu/just-nu/klimat-och-manskliga-rattigheter-i-eu-valet
GillaGilla
Perfekt. Hotet mot demokratin kommer i dag från fundamentalismen och där sitter i Sverige ett parti som MP vid ratten. Där har företrädare för partiet rent ut sagt att demokratin inte längre behövs eftersom den utgör ett hot klimatet?!
GillaGilla
..Jasså, Han var politisk aktivist. -What a surprise???
Det är verkligt bedrövligt att vi skall behöva ha dessa erbarmliga människorna som inte klarar av att vara professionella i sina yrkesroller.
Och just dessa vänstersympatisörerna. Det är alltid dem som inte klarar detta och utmärker sig.
Det är bara bedrövligt.
GillaGilla
Om man offrar sin frihet, till förmån för sin säkerhet, förtjänar man inget av det !
Det pågår i detta nu en massiv attack mot det västerländska välfärdsammhället,
Vi ska tydligen strunta i våra äldre , som ville ge sina barn ett bättre samhälle och bättre förutsåttningar än vad de själva erfarit. Tvärtom, de och vi ska skämmas för att de säkrade energiförsörjningen, gav alla 2 hål iväggen.
När och inte om de sista kärnkraftsverken stänger, lagom till en ny istid gör sig gällande, lär sådana pajasar som du nämner ovan ( som egentligen ska defineras som fascister, inget annat) försvinna fortare än kvickt)
Kul också med Chalmersprofessorn som dissar ekologiskt jordbruk, delar han rum han som forskar om klimatskeptikers liering med högerextremister.
Förlåt mig, men någon eller några har gått vilse i pannkakan!
GillaGilla
Miljö o Vänsterfolk har ett synsätt som jag tycker visar på att de lider av sinnessjukdom.
När de helt ogenerat o öppet deklarerar t.ex.: ”Jag skulle snabbt avskaffa alla val” Så visar man att man anser sig veta bättre än folk. Inte bara det. De vill ta sig rätten att bestämma och tycka åt andra också. Detta trots att de är i kraftig minoritet, Vilket endast ytterligare styrker sjukdomsteorin eftersom det är bevisat inom vetenskapen att idioten anser sig själv vara riktigt smart.
Sunda neutrala och framförallt friska politiker är vad vi vill ha. Inte dårar.
GillaGillad av 2 personer
Det är intressant att se hur alarmisterna och deras kritiker lät ungefär likadant 1990 som nu.
[Thierry Meyssan påpekade fö nyligen att Trump 1987 hade skarpt kritiserat Bush seniors NWO med förlust av produktionsförmåga i Usa.]
‘Bush backs the pagan goals of world environmentalist Gestapo’ by Rogelio A. Maduro daterad 6/2 1990
Klicka för att komma åt eirv17n08-19900216_006-bush_backs_the_pagan_goals_of_wo.pdf
Några citat därifrån
Push toward fascist world order
..
The Bush [senior] speech, in fact, accepted all of the axiomatic assumptions of the malthusian environmentalists who are presently trying to create a dictatorship over the world economy.
…
Bush did not set the specific goals, but he did something
much, much more important: He gave his full backing to the ideology that is driving the present, rapid descent into a worldwide eco-fascist dictatorship
The global ecological dictatorship
By endorsing the work of the IPCC, Bush (senior) was endorsing the activities of an institution which poses one of the greatest threats to freedom in this century.
..
The IPCC, based in Geneva, Switzerland, is run by Bert
Bolin, a onetime close collaborator of the late Aurelio Peccei and of Alexander King, founders of the malthusian Club of Rome. Members of the Club of Rome and its anti-population racist ideology, permeate the leadership of the IPCC, the WMO, and the UNEP. In fact, the Club of Rome is pretty much defunct, and all its predictions about limits to growth have been proven a fraud.
..
Efter att ha citerat en forskare som bekände att det inte lyckades att finna bevis som avviker från naturliga orsaker skriver artikelförf:
In other words, all the charges EIR has been making are
true, and there is absolutely no scientific evidence to indicate ”global warming,” ”ozone depletion,” ”acid rain,” and all other sundry environmental catastrophes are in fact occurring, since the ”damage” cannot even be distinguished from the natural climactic activity!
GillaGilla
Miljöpartiet har språkrör. Det är en väldigt passande benämning.
Ett rör är ett dött föremål, Det kan innehålla skit (kloakrör); det kan vara en del av den dold fientlighet (periskop); det kan vara sönderrostat och funktionsodugligt.
Dessa miljömarodörer strävar ju efter att vara högljudda så de kanske ska döpa om sig till skriktrattar.
Och för att låna en PK-omhuldad ordsvans skulle kanske hela rörhögen med förgreningar döpa om sig till miljöförnekarna – så skulle ju åtminstone något av allt det de framhåller vara sant.
GillaGilla
Mycket fyndigt skrivet, Savalle. Jag gillar sådana ordlekar. Svenskan är ett underskattat poetiskt språk. Vi kan skapa nya ord och alla förstår.
Engelskans ”pipes”, rör, får mig att associera till pip när musen ska ryta eller bröl när trumpetare gör sig stor. Tibetanerna tros ha lyft föremål med ljud. Fridolin lyfter den globala agendan med sitt buller.
GillaGilla
Det verkar onekligen gå mot hållet diktatur.
Vilket inga normalt funtade människor vill ha.
History repeats.
GillaGilla
Diktaturen visar sitt ansikte när EU bildar sin armé som de säger ska skydda oss från inhemska fascisterna och från öster. I samma veva börjar inhämtandet av de ”subversiva” element som utgör klimatförnekare och de som kräver att vi går ur denna fascistiska organisation EU. Sanna mina ord vi ligger jä…t illa till. Vi har inga egna politiker i landet längre alla är de uppköpta av denna fascistiska EU elit. Spelar ingen roll om de är från vänster eller höger de har ändå samma herrar, globalisterna som vill förstöra våra nationer.
GillaGilla
Glöm inte att Macron beträffande den planerade EU armen även pekade ut Usa som tänkbar fiende vilket märkbart upprörde Trump.
Hans polare Bannon hade ju sen tidigare lovat att stödja konservativ opposition i europa.
Sen inträffade gula västarna.
GillaGilla
Miljöpartiet är inte ett parti, utan en ond Sekt, och miljösekten är en av Sveriges skadligaste sammanslutningar.
Det är en grupp av luftslottsbyggare med sagor och vackra lögner som sitt signum. Tyvärr tror många Svenskar på miljösektens sagor. Men skrapar man lite på luftslotten så rasar de ihop till ynkliga små högar. Varken miljösektens så kallade miljöpolitik eller deras gränslösa invandringspolitik är längre politiskt trovärdig.
Miljösekten seglar dessutom under falsk flagg. De är inte miljövänliga som de påstår, de är en invandringsextremistiskt sekt som vill avskaffa Sverige i dess nuvarande form och fylla landet med ett obegränsat antal utomeuropeiska invandrare från främmande och med Sverige inkompatibla kulturer.
De har ännu inte drabbats av den skam som slår emot Svenskar som återvänder efter en tids utlandsvistelse, skammen över att behöva bo och leva tillsammans med okända och helt främmande folkslag, och frågan är om de någonsin kommer att göra det.
GillaGillad av 1 person
Reblogga detta på Micaels Lidéns Blog.
GillaGilla
Tack Lars . Dina skrifter gör gott i själ och hjärta . Pajasen Fridolin förnekar sig inte . Efterföljarna i mp lär nog inte heller göra det om man läser namnen på dessa och även övriga medlemmars namn . Var någonstans rekryterar de sina medlemmar ? Jag jobbar inom jordbruket och industrin och träffar ALDRIG på någon som säger sig vara mp – anhängare ! Mvh Sjöström
GillaGilla
Reblogga detta på ulsansblogg och kommenterade:
När väljarkåren inte accepterar politikernas agenda borde demokratin sättas ur spel anser vissa politiker. Inser de inte sitt eget tillkortakommande med ett`sådant yttrande. De är ju endast valda efter demokratiska principer och har i regel ingen personlig makt, deras partier är också beroende av skattemedel och svenska folkets välvilja och demokratiska sinnelag.
GillaGilla
Värsta är att Miljöpartiet och Socialdemokraterna speciellt har tagit åt sig tolkningsrätten på vad sim är rasism och nazism. Själva är dom heliga dom goda. Hur man kan ställa till det så in i helskotta i Sverige. Man försöker ju inte ens tänka till varför Judar flyr Malmö utan man tjatar om högerextrema. Och skriver media det tillräckligt många gånger så blir det sanningen.
GillaGilla
Pär Holmgren är välkänd som en bedragare, charlatan, som lever högt på sin humbug…..https://www.expressen.se/nyheter/snon-pa-vag-att-forsvinna-for-alltid/
Denne oduglige lurendrejare kan knappast vara en fördel för MP. Vill MP:s styrelse att MP ska försvinna från politiken för gott?
GillaGillad av 3 personer
Ja hela miljörörelsen, inte bara MP, är farliga för vårat och andra länders styrelseskick. De har lyckats med konststycket att utnämna sig själva till ett frälse som alltid har rätt och som inte kan ifrågasättas. Mängder med frågor har följt den modellen. För mig personligen är vargen och klimatet det som bekymrar mig mest – alltså det utrymme i politiken som andra politiker ger miljömupparna utan att våga protestera å sina väljares vägnar. Politikerna flyter med miljöaktivisterna nedför strömmen utan kunnskap och utan mod att i frågasätta.
GillaGilla
Sverige är verkligen fantastiskt, vi hade så många drömmande tankar om ett mångkulturellt land som världens samvete visste vi bäst. Våra politiker med Löfven / Fridolin i täten säger fortfarande vi behöver mer asyl invandring. I nyheterna skrämmer man vanligt folk och vårt kommande släkte, barnen att världen går under för klimatet vi förstör. Jodå, jag har inget emot att Sverige ska vara en human nation och klimatet är viktigt men! Om vi stryper debatten låter politiker stå oemotsagda vad händer då.
Vad som verkligen skrämmer mig är politiker som förnekar verkligheten, inte vill se, inte förstå. Våldet, utanförskapet, kriminaliteten Vad tror ni kommer hända när Sverige som jag tror går in i en 90 talskris, när pengarna tryter och arbetslöshet kommer stiga brant! Likheterna 30 år tillbaka är slående, glömmer aldrig veckans affärer första sida 1987, Happy days are here again
GillaGilla
När partiet bildades var det ett helt annat parti, med äkta visioner som människor verkligen delade på riktigt, ex. ekologisk hållbarhet och social rättvisa.
Idag sitter de i knät på monopolkapitalets lakejer och förstör vår miljö och vår rättvisa i samhället genom att de tagit bort sitt utträdeskrav ur EU.
Ju mer ound motposition MP intar, vad gäller icke-ekologisk massmigration till arktiskt klimat, av barnavlande sekterister, desto snabbare kommer MP sannolikt avskaffa sig självt.
GillaGilla
Jag måste tillstå att MP är för närvarande den enda politiska sammaslutningen som får mig att ”släpa mig till valurnan”. Stannar jag på ”sofflocket” har jag ju indirekt givit MP ett procentuellt inflytande i och med att soffliggarna ej räknas in i väljarnas underlag.
Alltså går jag och ger min röst till det alternativ som jag uppfattar ha mest avvikande uppfattning gentemot MP om hur politik bör bedrivas.
GillaGillad av 1 person
Jag håller med, men inte helt. Läste just ett inlägg på en annan tråd. Det största hotet är maktbegär kopplat med populism och ren inkompetens, och brist på erfarenhet och bildning hos ledarna. Vad som gäller är ett välsmort munläder, yviga löften, falska påståenden, och populistiska slagdängor. Någon liknade 7-klöverns ledar med Mao Zedong kloner. Allt han företog sig under 30 år blev ju katastrofer. Idag ställer Kina mycket hårda krav på alla kandidater till alla positioner, i Sverige ställs inga krav alls. Hur kan vi ändra på det. Tror det blir svårt, om inte omöjligt.
GillaGilla
Skälet till att såna inkompetenta kommer sig upp är i detta fall att hela miljörörelsen stöds och påverkas av mäktiga ekonomiska intressen. Det är en viktig del av denna mekanism som Jacob Nordangård givit exempel på.
Som Lars påpekat håller de mediokra politikerklonerna ihop mot självständigt tänkande ‘utbölingar’.
Men det skulle inte hjälpa om dom inte hade stöd av att även mediernas innehåll styrs av samma mäktiga intressen.
GillaGilla
Det är ju självklart! Dårar är mycket lättare att manipulera , korrumpera och ta vid grimman än vad fritt tänkande , upplysta individer är. Men vi får dom politiker och det land vi förtjänar. Så länge Svenska Folket inte sätter ner foten på riktigt – så kommer det bara att fortsätta. Det enda parti (som jag vet om) som har i sitt eget partiprogram att reformera den Svenska Politiken och dess villkor i sig själv är AFS. Hos SD t.ex finns inga sådana krav vad jag vet – jag tror merparten av politikerna är just politiker p.g.a politikeradelns helt vansinnigt goda villkor – som dom dessutom beviljat sig själva.
Då är det inte så konstigt att det är som det är. Det är bara att tänka till så förstår man efter ett tag att politiken i sig är korrumperande i Sverige idag.
GillaGilla
Tack Lars! Du visar med en enkel tydlighet att det behövs inte så många rader för att påvisa och avspisa en hycklare.
GillaGilla
Samtliga inom miljöpartiet måste ju ha blivit vansinniga. Dom är idag snarast att likna vid en liten Terrorsekt. Peter Eriksson t.ex – vad vill han göra? Jo han vill avskaffa det fria ordet och stenhårt reglera internet efter deras håg. Jag håller med Lars Bern fullt ut – Miljöpartiet gör inget som helst för miljön men däremot är man helt livsfarliga för Nationen Sverige och Svenskarna.
Å andra sidan , resten av 7-klövern är inte mycket bättre. Den nyproducerade intervjun på SwebbTV om hur Sossarna varit i säng med Muslimer sedan 1994 – skulle nog få många kafferepstanter och fattigpensionärer att sätta kaffet i vrångstrupen – om dom nu bara såg intervjun.
GillaGilla
Väder-Pär är som klippt och skuren för att jobba i statsmedia.
GillaGilla
Att snabbt avskaffa alla val är en repris på Hitlers och Lenins verk. Argumentationen är i grunden densamma; ”för det gemensammas bäst”, och ”mot folkfienderna”. Grönskjortorna är dagens brunskjortor, svartskjortor och rödskjortor.
GillaGillad av 4 personer
Det genomgående mönstret bakom de missförhållanden som kommentarerna gisslar, är att radikala minoriteter, sen länge erhåller uppmuntran och ekonomiskt stöd från världens rikaste monopolkapitalister. Sobra nationalister~ dvs i i många fall i vår tid människor med sunt förnuft som inte vill bli föremål för de radikalas experiment, dessa nationalister får inget motsvarande stöd och uppmuntran av dessa monopolkapitalister.
Man kan bara konstatera att dom eliternas stöd till radikaler fungerar, för mig, överraskande väl. Dom som stöds blåser därför upp ett överdrivet självförtroende.
Som jag ser det är det fixeringen vid vänster-höger-motsättningen som gör många blinda. Och många kritiker av de radikala berör inte alls de mäktiga monopolkapitalister som är den avgörande faktorn.
GillaGilla
Holmgren pratar ‘i vädret’ och avslöjar sina totalitära ideal. En värdig representant för MP, som, enligt min analys, sannolikt anammat Fridolins mentors, Mehmet Kaplan, politiska ideologi om ett repressivt, (odemoķratiskt) styrelseskick underställt överordnade måls ”rätt värdegrund”. Överfört från ‘teologiska mål’ till ‘globalistiska mål’, tror jag på allvar, att MP därför anser att ett repressivt, (odemokratiskt) styrelseskick är underställt sådana överordnade måls ”rätt värdegrund”. Ruggigt!
Hoppas därför på nyval på det att vårt demokratiska valsystem kastar ut MP ur Riksdagen.
GillaGillad av 2 personer
Jag som röstade på SD, plus över miljonen andras röster.
Ska nu de rösterna ogiltigförklaras och vår rösträtt förbjudas?
Det är inte demokrati.
Utan diskriminering och ett brott mot Grundlagen och statsskickets grunder.
Sverige går mot diktatur om Mp:s språkrör inte stoppas.
GillaGillad av 3 personer
Ok, vi gör ett tredje försök att sända denna artikel, konstigt???
Anders Thoren du kanske ska fundera över varför du inte har info om vad som sker WW? Vi har en media som ska redovisa info till folket men det verkar inte fungera alls eller?
Massor av nyheter vad gäller Clinton Foundation och hur de nu är i utredning vad gäller pengar som sänds från andra länder till valet 2016, stora pengar från varje lands medborgares skattemedel. Denna utredning kommer att pågå under ett antal gånger för att få människor att förstå vad som skett och sker, PLAY TO PLAY! . Leta info själv annars får du inget veta!
SD är inget hot mot demokratin däremot är övriga partier som låtit sig köpas för sitt eget glänsande en STORT HOT mot demokratin, skam och skam och skam! Hoppas ni som sålt ER och landet mår bra, annars var de ju en rätt onödigt handling 🙂
GillaGilla
Utredningen handlar också om Uranium 1 som sålts vidare till andra länder. Leta själv via duckduckgo.com eller via youtube. Går att finna via qmap.com också som är Trumps twitter konto.
Detta SKA media visa folket och det betalar vi numera för via skattesedel, om media inte klarar sin uppgift att informera folket om vad som sker i omvärlden så kanske vi alla ska fundera om vi kan ge detta förtroende till media öht?
GillaGilla
Ger Er alla det som egentligen media ska ge ER alla egentligen. Detta är vad ni är berättigad att få del av… VIA SKATTESEDEL!!!
GillaGilla
Så Coocks och historien är som ni visar i media??? Inte alls, utan Coock,s var betald av rika grabbarna att exploatera nya marker…på bekostnad av människor och deras invanda leverne! Kom f-n inte och påstå något annat??? SKÄMS! ‘
Buh huh, återigen media så ni borde skämmas, FEL info till folket om historien, bhuhuuuu!!!
Cooks invarderade folket och tog deras guld, ojdå! Folket tog emot dem som en vän men förstod senare att de var svikna av SVEKFULLA människor!
Media ger historien fel information, VARFÖR?
GillaGilla
När massorna vaknar och inser att de blivit grundlurade, då först kommer en motrörelse av sådana mått att folkförräderiet kommer att skakas i sina grundvalar och dess företrädare att ställas inför den stora sanningskommissionen.
Historien visar ju med önskvärd tydlighet att när massorna har fått nog av förtryck och blivit tillräckligt upplysta då först händer det saker.
En skärmytsling har redan börjat i Frankrike med de ”äkta” Gula Västarna”. Macron darrar och backar.
Ett land, en nation skall ha skarpa gränser mot omvärlden. Inom dessa gränser föreligger yttrandefrihet samt rätten att publicera. Det föreligger fria val, helst under en direktdemokratisk konstitution. Det föreligger Riksrätt och tjänstemannaansvar. Då först lever man i en demokrati. Globalism är kommunism, intet annat.
I vårt Fosterland kan sådana som Reinfeldt, Wijkman, Fridolin, Pär Holmgren et al komma att ställas inför en sanningskommission. Sanna mina ord. I nuläget och framåt fortsätter vi att sprida väl underbyggda sanningar på webben.
God Jul och Gott Nytt År önskar jag dig Lars och alla Er andra kloka kommentatorer. Må 2019 bli vårt År med Frid och Rättvisa i vårt Land och på Jorden. Låt oss be om det.
GillaGillad av 1 person
Socialismen var attraktiv,
inte så mycket för de ‘förtryckta’ arbetarna som agitatoriskt skulle vinna på den,
utan för de intellektuella – vars arroganta högmod över intellektet
försäkrade dem välbetalda jobb, genom att de alltid hade rätt.
Men sosseriets utlovade Utopia materialiserades aldrig, för arbetarna!
GillaGilla
Jag vill rekommendera alla att se Swebbtv:
Det tycks som om hela massinvandringen är ett utslag av sossarnas längtan efter nya röster. Knappt 3% i senaste valet, kanske 6% i nästa.
Alla dessa fina ord om värdegrunder och lika värde och asyl och ensamkommande och barn… Bara hyckleri för att dölja den verkliga orsaken till de öppna gränserna.
Mitt förakt är bottenlöst.
Men ett lika mått av förakt bör träffa inte bara s, utan alla lättlurade medlöpare i media och annorstädes.
GillaGillad av 1 person
Vid kommande regelbundna val år 2022, kommer sossarna att förlora 12 procent av rösterna.
De rösterna kommer att gå till det nybildade Islamistiska partiet.
GillaGilla
Tyvärr ja! Muslimer har ju sagt att dom ska använda sitt bästa vapen – Livmodern – för att ta över väst. Och iom att vi ger muslimer/islamister demokratiska rättigheter – så kommer dom på lite sikt att använda samma demokratiska rättigheter för att avskaffa just demokratin.
Det är ofrånkomligt. Om vi inte gör nåt NU! Medans vi fortfarande har chansen – snart är det för sent.
GillaGilla
Demokrati fungerar inte som så att man styr i proportion till hur många röster man får. Demokrati är att MAJORITETEN styr. Eftersom svenska folket inte har någon kännedom om vad en demokrati är för någonting, så är det nog lika bra att avskaffa alla val. Se bara vad dagens pensionister lämnar efter sig, förrädargenerationen som föddes i världens rikaste och fredligaste land. Det hade varit mycket bättre om de aldrig hade haft rösträtt.
SD vill ha den fanatiske SD-hataren Tuffe Uffe som statsminister. Så även om SD hade fått ens det minsta inflytande över någonting, så hade det gett noll och ingen effekt överhuvudtaget på förd politik. SD vill islamisera Sverige eftersom de är mot återvandring. SD vill avskaffa Sveriges gränser genom fortsatt medlemskap i EU och FN. SD har ingen penningpolitik och kan därför inte relatera till den finanskollaps som kommer att dominera Sverige denna mandatperiod med ruinerade hushåll, massnedläggningar, massnedskärningar, massiva skattehöjningar,
GillaGilla
Dyster läsning. Vad tror du om AfS 2022?
GillaGilla
Valet 2022:
MSB + elektronisk rösträkning = ?
GillaGilla
Gustav Kasselstrand blir EU-parlamentariker, Farage’s efterträdare de facto. Vad heter SD:arna i EU nu igen? Vad har de uträttat under sina år där? Kan någon citera deras fem bästa uttalanden där? SD har säkert tankat gott och väl över EN MILJARD i skattepengar som partistöd och arvoden. Tänk vad de hade kunnat göra för alternativ media och för att göra såna som Lars Bern hörd! Men SD föredrar att åka taxi istället, och ta många solsemestrar utomlands. Kanske där de planerar bosätta sig själva när de har fördubblat kvotinvandringen. ”Kvot” låter ju alltid bra, eller hur?
2022 existerar inte EU längre, eller i en väldigt annorlunda form. Oktober 2021 håller Tyskland federalt val, och i maj 2022 röstas även Macron äntligen bort och ersätts av Le Pen. (Inte minst kommer alla kvinnor att rösta på henne, för att hon är kvinna, eller hur?) September 2022 ska Sverige hålla val. Men jag tror att regimen ställer in allmänna val tills vidare, för att ”skydda demokratin”.
Problemet med att Sverige nu blir det allra sista landet i Västvärlden att bli nationalistiskt, är att vi kommer att ta emot många miljoner av deras utvisade islamister, kriminella och improduktiva. Och Sverige kommer att ta emot alla ohämmat tills vi är en failed state, vilket jag har svårt att tro tar mer än 15 år, 10 år skulle jag betta på. Sveriges territorium då fläckvis härskat av olika islamistiska stenåldersnomaders gängkrig. Inget sånt som sjukvård, betalningsväsende eller rättsskipning existerar då längre. Socialismens nirvana äntligen förverkligat!
GillaGillad av 1 person
Jag har haft misstanken i lite över ett år nu – och SD gör inget för att motbevisa mig. Jag tror Globalisterna har hållhakar på SD. SD är idag inget annat än kontrollerad opposition. varför har man inte skrikigt och gapat som bara fan om Global Compact t.ex. i minst ett halvår – näe i princip inte ett knyst från dom i en så avgörande fråga för Svenska Nationalstaten och kan man tycka , en hjärtefråga för just SD. Det får åtminstone mig att bli mycket , mycket misstänksam. Nåt står inte rätt till här.
GillaGillad av 1 person
I Like Neil Young
Jag vill gärna tro att SD är bra men som du säger är de så tysta. Det bullrar inte om dom som t.ex Nigel Farage, Trump eller Le Pen, därför så röstade jag på AfS. De bullrar, talar om globalisterna närhelst de sticker fram sina fula trynen. Åkesson tror jag i alla fall har rätt kompassriktning, debatten med globalisten Bildt tyckte jag visade det.
Men det finns hopp , världen börjar bli upplyst, då grinar fan illa.
Österlänskt talesätt: the closer to nirvana you get the more the demons rear there ugly heads
Peace.
GillaGilla
Apropå demokrati: Det talas om Blockchain teknologi för att rösta. Nån som vet om detta kan vara en bra ersättning till Sveriges nuvarande system. Vissa påstår att det är svårare att elektroniskt fuska vid val med BC
Kanske något för Lars att grotta i.
GillaGilla
Javisst, mata in din röst i en dator monterad i Kina skött av vemvet, Eon’t happen. Sverige har ett perfekt röstningssystem. Manuell pappershantering i 6000 öppna vallokaler,, det är inte precis sånt som kreditkortsbedragarna och bank-ID–bedragarna ger sig på. Det förekom inget valfusk. svenska folket VILL utrota sig själva. Så har de alla nu röstat, så vi vet att det är deras äkta och sanna vilja och öde. Ett traditionellt socialistiskt folkmord följt av evig islamistisk stenålderstyranni. 99.7% av alla svenskar vill torteras ihjäl på det sättet.
GillaGilla
Jag säger inte emot dig – jag tror också att Svensken av idag är hjärntvättad bortom sans och vett! Och självmordsbenägen.
MEN…hur vet du att valfusk inte förekom i senaste valet?
GillaGilla
SD är verkligen inget alternativ, de är inte bättre än övriga riksdagspartier.
De har kommit upp sig och åtnjuter de fördelar som våra ”folkvalda” har och struntar fullständigt i deras väljare och alla andra för den delen.
GillaGilla
Så är det . SD är en parkeringsplats för viljelösa som ljuger att de är de enda som vill stoppa invandringen (fast de de facto föreslår att öka den!) De allra mest lättlurades parti. De som inte ens vågar tänka om efter att en gång för alla ha tänkt att PK inte är deras advokat. En falsk fantasi som de lurade håller fast vid oavsett vad som händer i verkligheten. Vilket de taxi-åkande skattemiljonärerna i SD:s topp skiter i.
GillaGilla
Nu kommer talmannens besked om att ANNIE ska röstas fram vilket var klart från början. Allt har varit ett teaterspel och inget annat.
Röstas hon fram så kommer ingen att lyssna längre för vem vill ha en statsminister som INTE har röstats fram av folket…Detta är inte demokrati och missnöjet kommer att växa lavinartat.
GillaGilla