Klimatalarmismen lanserades på allvar inför FN:s stora miljökonferens år 1992 i Rio av globalisternas Romklubben. År 1991 gav man ut skriften The First Global Revolution där man sade att man valt ut klimatfrågan för att skrämma med, för att lättare kunde driva igenom FN:s överstatliga regelverk Agenda 21 vid mötet i Rio. Konferensen skulle bli ett stort kliv mot en ny global världsordning.
WBCSD bildas
Globalisternas grand old man framlidne David Rockefeller var en starkt pådrivande kraft bakom FN-konferensen. Han hade sett till att få sin nära handgångne och obrottsligt lojale medarbetare Maurice Strong placerad som konferensens ordförande. Planen var att de globala företagens intressen skulle få en starkt framskjuten plats vid konferensen. Därför beslutade Strong (givetvis i nära samförstånd med Rockefeller) att världens näringsliv inte kunde representeras som brukligt av Internationella Handelskammaren (ICC). Istället kontaktade Strong redan 1990 sin vän den Schweiziske mångmiljardären Stephan Schmidheiny och gav honom i uppdrag att organisera ett mer pålitligt råd med ledare för några av världens största globala företag.
Schmidheiny kom från en familj som hade haft dominerande ekonomiska intressen i den internationella asbestindustrin via sitt företag Eternit. Han började tidigt avveckla företagets intressen inom asbest vilket var klart år 1986, alltså långt före det europeiska asbestförbudet 2005. Trots detta ställdes han 2009 inför rätta i Italien anklagad för att vara ansvarig för tusentals arbetares för tidiga död. Han dömdes till 18 års fängelse, men har mig veterligt inte avtjänat straffet.
Schmidheinys uppdrag 1990 var att presentera ett globalt affärsperspektiv på hållbar utveckling och att stimulera intresset och engagemanget från det globala industrisamhället i arbetet. För ändamålet organiserade han ett råd med de högsta cheferna i ett femtiotal av de största globala företagen. Rådet fick först namnet Business Council for Sustainable Development (BCSD), för att något år senare byta namn till World Business Council for Sustainable Development (WBCSD).
Eftersom en av medlemmarna i rådet var dåvarande ABB-chefen Percy Barnevik och jag själv under det aktuella året 1992 tjänstgjorde som hans rådgivare i miljöfrågor, kom jag att på olika sätt dras in i rådets arbete. Jag var även engagerad inom ICC som blev sidsteppade. Eftersom Schmidheiny samtidigt var en av de två huvudägarna i ABB och satt tillsammans med Barnevik i ABB:s miljöråd där jag en tid även var med, kom vi att ha ett speciellt nära samarbete med honom.
Det aktuella året hette Sveriges statsminister Carl Bildt, som även han hade en nära relation till de internationella globalisterna. Bildt bjöd under året in Schmidheiny att närvara och göra en föredragning för den svenska regeringen om sitt arbete med rådet. Jag själv närvarade som Schmidheinys bisittare vid det mötet. Jag utsågs även av regeringen som svensk delegat vid FN-mötet i Rio. Av hälsoskäl kunde jag dock inte delta.
I rapporten Changing Course från rådet som publicerade 1992 deklarerar man att kapitalmarknaden ställer sig bara bakom hållbar utveckling om den identifierar, värderar och stödjer långsiktiga investeringar och besparingar och om den är baserad på lämplig information som guidar de investeringarna… Handelsregler och tillämpningar skall vara öppna och erbjuda möjligheter för alla länder. Öppen handel leder till den effektivaste användningen av resurser och utvecklingen av ekonomier. Globala miljöproblem skall hanteras genom globala överenskommelser, inte genom unilaterala handelshinder. Den globalistiska agendan var solklar.
Några av världens största miljöbovar är med
WBCSD har institutionaliserats efter FN-konferensen som en pådrivande grupp bakom Agenda 21 och bakom arbetet med ett överstatligt globalt klimatavtal. Organisationen har tagit starkt parti för klimatalarmismen och man har varit rådgivare i bl.a. den tyska regeringens mycket långt gående och i stort sett helt misslyckade klimatarbete.
I klimatdebatten dyker det ständigt upp föreställningen att den skeptikerrörelse som kritiserar den överdrivna klimatalarmismen är understödd av de stora olje- och kemibolagen. Inget kan vara mer fel, flera av dessa globala företag är aktiva medlemmar i WBCSD. När jag informerar folk om detta möts jag av misstro, det går ju stick i stäv mot uppfattningen att det är de stora bolagen som motarbeter klimatarbetet tror man. Motståndet mot FN:s strävan att öka den överstatliga makten kommer främst från nationalistiska intressen, i USA främst från det Republikanska partiet. Den nya amerikanska presidenten drev den linjen i sin valrörelse, även om han nu hamnat under hårt tryck från globalisterna in the deep state att överge den ståndpunkten.
Ett litet axplock bland de cirka 200 hundra företag som idag är med i WBCSD talar sitt tydliga språk. Här finns oljebolag som Shell, BP, CNPC, ENI, Norsk Hydro, Total, Statoil och stora kemiska konglomerat som BASF, Bayer, DSM, Monsanto, Synergenta är även medlemmar. Några av de senare har knappast rykte om sig att vara förkämpar för en bättre miljö, snarast motsatsen. Anmärkningsvärt är även att man återfinner livsmedelsföretag som Coca Cola, Pepsico och Unilevel som säljer industrimat över hela världen som gör människor i miljardtal metabolt sjuka, alltså knappast några föredömliga förkämpar för hållbarhet. T.ex. Monsanto som av många betecknas som världens miljöfarligaste företag, har som mål att skaffa sig global marknadsdominans över hela världens jordbruk genom att skapa ett beroende av deras patenterade GMO-grödor och mycket giftiga bekämpningsmedel.
Varför ställer då världens största globala företag sig bakom regelverk som Agenda 21, klimatavtalet COP21 och nu Agenda 2030? Svaret är enkelt, dessa stora företag har mycket lättare att bygga upp sin eftersträvade global marknadsdominans om det finns stränga globala regelverk på plats som innebär att samma villkor gäller över hela världen. Villkor som man via sina mäktiga ägare kan vara med om att utforma.
För den som är stor kan de extra kostnader som komplicerade regleringar medför spridas på en större volym, vilket är svårare för nystartade mindre lokala företag. Det handlar om att försvåra för konkurrerande lokala och nystartade företag att växa sig starka i skydd av nationella regelvek, för att sedan kunna utmana de globala företagen.
För den globala oljeindustrin innebär hårda klimatrestriktioner på användningen av olja och gas att nya lokala oljeföretag får mycket svårare att etablera sig och ta en del av marknaden. Oljebolagen vill helt enkelt ha marknaden för sig själva i förvissningen att olje- och gasanvändningen trots allt blir kvar länge än. Enligt CNN har ExxonMobil, Chevron, Royal Dutch Shell och BP nyligen uppvaktat Donald Trump med krav på att USA skall vara kvar i det globala klimatavtalet från Paris COP21. Allt handlar om att kunna behålla sin globala marknadsdominans.
En annan viktig orsak till de stora globala företagens intresse av överstatliga regelverk är att man då har lättare att vara med och styra dessa regelverk. Parallellt med FN:s överstatliga arbete satsar man även hårt på att driva igenom stora handelsavtal likt NAFTA, TTIP, TPP m.fl. som stärker företagens inflytande över handelsreglerna på bekostnad av olika länders nationella självbestämmande.
Klimatlarmen handlar mycket lite om miljö och hållbar utveckling. Larmen är främst en murbräcka för de intressen som vill styra en ny global världsordning enligt principen att ju mer rädsla man kan skapa ju större blir bytet.
Hur skall detta vridas rätt ?
GillaGillad av 1 person
En gång för länge sen fanns det en tro att man med demokrati skulle kunna agera motkraft mot elitens manipulationer. Den tiden är nu förbi.
Som vi kunnat se i Frankrike är även politiken ”robotiserad”, man valde en av elitens experter designad artificiell politiker som är till förvillelse lik en mänsklig politiker.
http://www.counterpunch.org/2017/03/31/big-stakes-in-the-french-presidential-election-governance-versus-the-people/
”And people who decry every hint of “conspiracy” seem to believe that people who possess immense power, especially financial power, don’t bother to use it. Instead they sit back and tell themselves, “Let the people decide.” Like George Soros, for instance.
In reality, people with power not only use it, they are convinced that they should use it, for the good of humanity, for the good of the world. They know best, so why should they leave momentous decisions up to the ignorant masses? That’s why David Rockefeller founded the Trilateral Commission forty years ago, to figure out how to deal with “too much democracy”.
These days, ideologues keep the masses amused with arguments about themselves, which identity group they belong to, which gender they might be, who is being unfair to whom, who it is they must “hate” for the crime of “hating”.
Meanwhile, the elite meet among themselves and decide what is best.”
GillaGillad av 3 personer
En utmärkt fråga. Jag anser att Ut ur EU är det första rimliga steget mot att nationalisera Sverige igen och få upp den tullmur som dessa herrar hatar, en tullmur som gör nationell demokrati möjlig igen, vilket de också hatar.
Det finns två anti-EU partier i riksdagen, men ett av dem verkar vara finansierat av exakt de som ligger bakom eländet i världen. Det andra heter Vänsterpartiet.
Så finns det nya politiska initiativ som man kan stödja, OM de valsamverkar, OM de valsamverkar. 😉
GillaGilla
Intressant Lars, men jag måste ju säga att det du citerar från ”Changing Course” låter helt rimligt och bra. I teorin. Ser man däremot till praktiken, i form av de framförhandlade avtalen, exvis CETA – 10 år av hemliga förhandlingar, obegriplig ”advokatjargong” på hundratals sidor och företräde för de stora företagen framför nationalstaterna, så är ju detta i ”Changing Course” bara Orwellskt nyspråk…
Man önskar att det fanns politiker, i riksdag och regering, med både intelligens och ryggrad, som kunde säga nej till dessa ”slavkontrakt”!
Tack för en intressant och initierad beskrivning!
Bosse Blomberg
GillaGillad av 2 personer
Dom stora globala jättarna har annamat en facistisk affärs modell där mindre aktörer ska tvingas undan med hjälp av byråkratiska brunskjortor. Problemet är bara att den maktsfär dessa bolag tillhör har sin motpol i dom nya ekonomier som blomstrar upp i världen och dessa vill inte följa dessa för dom ofördelaktigt regelverk. Detta i sin tur kommer a driva den västliga maktsfärens djupare in i den byråkratiska ineffektivtitet som plågar dom gamla ekonomierna, och blir istället en till spik i kistan för den idioti som blivit den rådande normen i väst.
GillaGillad av 1 person
Varför vill inte folk se sanningen i vitögat är det för skamligt att erkänna att Globalisterna har en helt annan agenda än våra egna intressen av ett bra liv. Hur kan vi få fler att ifrågasätta Agenda 21 men framförallt sveket med Agenda 2030.
GillaGillad av 2 personer
Du måste andas djupt och meditera oftare, protestera oftare och mer högljutt! Du måste placera rätt RSS-feeds på din blogg, ex. Lars Berns RSS-feed. Du måste kommentera i andras bloggar och länka till bra sidor oftare så att fler kan vakna av att du repeterar sanningen oftare. 😉
GillaGilla
Tack, är inte lika skärpt i sinnet som innan bilolyckan .
.
GillaGillad av 1 person
Med meditation kan du säkert läka och återkoppla många delar på ett bra sätt, men jag ska hjälpa dig hur man gör så du slipper leta själv:
I din WordPress-meny går du till ”Utseende”, ”Widgets”. Sedan klickar du på RSS och lägger till i Widgeten några gånger så att RSS-fälten hamnar i din sidopanel. Där kan du sedan fylla i RSS-flödenas URL:er.
Vill du ha några bra URL:er kan du klicka på mina ”RSS” på de flöden jag visar.
Lars Berns RSS-flöde är ex:
https://anthropocene.live/feed/
Kom ihåg att spara dina inmatningar! Lycka till!
GillaGilla
Tack får se om det blev logiskt synbart nu 🙂
GillaGilla
Nej. Ser inga nya RSS-feeds på din blogg.
GillaGilla
Lars du som är otroligt klarsynt ser du någon lösning för Sveriges del? Finns det någon av de styrande som vill ha en lösning? Vet de ens om vart vi är på väg eller är de bara ute efter sina belöningar likt Reinfeldt? Är Swexit enda lösningen och vem/vilka kan styra den skutan?
GillaGillad av 1 person
Flertalet politiker förstår inte var vi är på väg. De tycker bara det är roligt att få vara med och samtidigt lyfta höga löner.
GillaGillad av 1 person
Detta är korruption av ett helt samhällssystem och som politiker måste man med nödvändighet också vara eller bli en cyniker för att överleva.
Själv demonstrerade jag i Göteborg förra året i ”March Against Monsanto” och detta kändes för egen del bra.
GillaGillad av 1 person
Jo, Lars. Det kan vara precis så illa, men du har inte svarat på Evas frågor. Jag tycker det är utmärkta frågor som har potentiellt utmärkta svar.
GillaGilla
När kommer förändringen?
Martin Armstrong har lagt upp världens största databas med 6 000 år av historiska händelser. Det finns cykler inom ekonomi, krig och social oro.
Ekonomin driver social oro, inbördeskrig och revolutioner. Får människor det ekonomiskt sämre, kommer människor att med våld skapa förändring. Den senaste rapporten ifrån Armstrong kostar 75 dollar (jag har dock inte läst den och känner inte till dess kvalité).
https://www.armstrongeconomics.com/products_services/products/2017-cycle-of-war-third-in-the-series/
GillaGillad av 1 person
Exempel på vad Armstrong förutsäger
Första meningen handlar om att det är en risk att EURON kollapsar 2018-20, vilket innebär att dollarn kommer att stiga kraftigt i värde. För att inte amerikansk exportindustri ska slås ut kommer någon typ av monetär reform att genomföras.
Andra meningen handlar om att det är troligt att en kris uppkommer 2018 som beror på att många länder inte kan betala sina statsskulder.
”There remains a risk that we could see a complete monetary reform as early as 2018 going into 2020 or the latest 2032 insofar as a change in the currency base system. This is likely to follow a Sovereign Debt Crisis which should begin to erupt by 2018.”
Armstrong har inga förutsägningar om Sverige. Sverige har idag en relativt låg statsskuld. Men privatpersoner har lånat en hel del när räntan var låg. Därför kan en svår kris uppkomma om räntan börjar att stiga.
Samtidigt varnar kommuner och landsting att de behöver höja skatterna med 2-6 kronor per hundralapp. Eftersom vi har tagit in 1 miljon socialbidragstagare som inte accepterar en standardsänkning, kommer grupp att stå mot grupp.
Det är troligt att någon typ av inbördeskrig uppkommer.
GillaGilla
Till 2024 beräknas Sveriges kommuner och landsting ha lånat upp 1 000 MDR SEK
”Med de låga räntor som kommunsektorn kan låna till, drygt 1,5 procent, föreligger inte något akut problem men det kommer ändras inom kort. Kommunernas likviditet har blivit försvagad de senaste åren och minst en handfull av kommunerna kommer att visa upp en negativ likviditet när pensionsskulderna redovisas genom fullfonderingsmodellen.”
”Och med den ökade befolkningen har inte en ökad betalningsförmåga inträffat då etableringstiderna för arbetslösa med kort utbildning ökat. Med ökat försörjningskrav och konstant eller minskande kommunalt skatteunderlag kommer kommunerna antingen behöva höja skatterna eller minska på utgifterna. Kommunerna i Sverige har som helhet nått vägs ände när det kommer till att låna pengar.”
”Börjar kommunerna krascha, och om staten är för tungt belånad, finns ingen räddning.”
https://ledarsidorna.se/2017/05/goran-perssons-minne-ar-bra-men-kort/
GillaGillad av 1 person
Det verkar rimligt att det är precis så. Det är lätt att vara fredlig när man är mätt. Det blir svårare när man avlar barn in absurdum, miljön blir till öken och resurserna sinar.
GillaGilla
När man läser Lars Berns Svenska genomgång om vilka kartell särintressen globalisterna och alla politiker representerar medvetet eller omedvetet korkade.
Och jag själv sedan jämför med tiden före internet , trots ”satellit TV tidiga 1990 talet, samt värdelösa pappers tidningarna utan substans numera uppsagda 100% ” så har några tidigare totalt blinda i Sverige numera återfått full synförmåga.
GillaGillad av 2 personer
Det är ett positivt konstaterande som tyder på mental friskhet. Jag bjuder in dig och ditt parti till valsamverkan så att vi kan råda bot positivt och konstruktivt mot det som är problemet.
GillaGilla
Helt enig med dig Lars Bern , Har följt detta i flera år och det gör mig både vansinnig och förtvivlad.
GillaGillad av 1 person
I det senaste nyhetsbrevet från Mercola tar han nu upp vad han kallar konspirationen mellan Monsanto och EPA som är den amerikanska myndighet som godkänner de kemikalier som får användas.
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2017/05/10/glyphosate-conspiracy.aspx?utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20170510Z2&et_cid=DM142863&et_rid=2000937200
Intressant läsning!
Men var går gränsen mellan ”lobbying” och konspiration undrar jag nu.
GillaGilla
För mig är ”lobbying” ett av de verktyg som används av konspiratörerna som eftersträvar en global ordning med en liten elit som bestämmer allt i ett kollektivistiskt slavsamhälle.
GillaGilla
Small dogs with big dogs attitude. Jag tror Lars har rätt dom har inte en susning om vad som pågår.
GillaGillad av 1 person
Kan bara tacka för ännu en bra artikel. Man blir påmind om att det finns tänkande människor. Det är ytterst uppmuntrande i en galen värld.
GillaGilla
Ordföranden i Globalisternas Romklub Anders Wijkman har varit en av nyckelpersonerna i arbetet att utforma Sveriges miljömål:
http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2015/01/kraftsamling-for-att-na-sveriges-miljomal-/
http://www.clubofrome.org/member/anders-wijkman/
Igår visades en mycket välgjord och upprörande dokumentär på tyska ARTE som avslöjar att stor del av den tyska u-landshjälpen går till multinationella företag inom agrarsektorn, vilket leder till förslavning av befolkningen och extrem fattigdom.
Här är en länk till filmen:
http://www.arte.tv/de/videos/059525-000-A/konzerne-als-retter
Hur är det i Sverige? Är det så att våra skattemedel missbrukas på samma sätt?
Romklubbens ordförande Anders Wijkman var tidigare chef för Styrelsen för U-landsforskning (SAREC):
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Wijkman
Den självcentrerade politikeradeln låter sig mer och mer styras av Globalisternas destruktiva politik. Sverige är också på väg mot att bli ett slavsamhälle.
Det måste bli en ändring på det här!
GillaGilla
I Like Neil Young med litet l:
Sluta fjanta dig och skaffa ett eget nickname som inte är till förvillning likt mitt.Dina inlägg är dessutom så otroligt lågpannade hela tiden och jag hoppas verkligen ingen bryr sig om dina töntigheter,du tillför inget till debatten utan bränner bara andras värdefulla tid – Lars eller moderator , vänligen moderera.
GillaGilla
I like Neil Young: Skulle inte förvåna mig om du har rätt.
Om vi skulle bli utan mat eller bli ”nedsmetade” med Round Up så kanske vi kan få köpa eko-mat från Ryssland i alla fall…
Dags börja hamstra har jag förstått, skaffa KRIS-låda…
GillaGilla
Kort fråga ang asbets och ABB. Köpet av Combustion i USA höll på att stjälpa ABB.
Var du med då?
Ingen skugga på dig i så fall.
USAs företagsböter är avskräckande för all företagsamhet där.
GillaGilla
Nej jag var inte inblandad i Combustion-affären.
GillaGilla
Vid CE-uppköpet var asbestfrågan väl känd i branschen i USA och CEs tidgare asbestleverantör, Johns Manville, var i konkurs pga skadeståndskraven. CE hade inga order men fint bokslut pga ersättningar för avbeställda kärnkraftsprojket. Sådana små detaljer var emellertid Barnevik nog ej intresserad av och ABB hade ingen egen branscherfarenhet alls från kolkraftverk (förutom Fläkts miljöteknik).
GillaGilla
Måste kommentera. genom att du Lars Bern , vidimerar ditt nära samarbete, då, med Scmidheiny så ger du inifrån de slutna kretsarna en oerhört stor trovärdighet åt de slutsatser och de tankar du drar. Mycket bra Lars!
Den personliga nära kontakten ger större tyngd åt ens kommentarer. Själv har jag följt några namn på närmare håll, dvs samtalat med; t.ex Matthias Rath och Wilhelm Engdahl. Dessa herrar kan man lita på är på vår sida..
Ingemar Ljungqvist
GillaGilla
Lösningen på problemet är en EU, som den var tänkt från början. Baserat på samarbete mellan suveräna nationalstater.
GillaGilla
Globalisternas multinationella företag handlar helt enligt John D Rockefellers motto:
”Competition is a sin!”
GillaGilla
Frågan är snarare om de utnyttjar klimatlarmen för sin egen dominans. Det behöver inte betyda att klimatlarmen är falska.
För klimatpolitiken gynnar faktiskt andra bränslen, Sverige hade kunnat blivit egenproducerande på bränsle, med hjälp av klimatpolitiken. Om nu inte EU kommit med regler om att man inte får gynna biodrivmedel genom lägre skatter. Det verkar mer som att Petroleumindustrin lyckats lobba för sin sak. Samtidigt bygger de upp sin industri på biodrivmedelsidan, så de har tryggat sin framtid.
Så länge alla har samma spelregler, gynnas ingen speciell.
Visst kan man se Monsanto som en miljöbov. Men man måste faktiskt också förstå att kemiska preparat faktiskt räddat livet på många. Många skadedjursangrepp har stoppats och maten tryggats. Nu är det bra att biologiska preparat kommer, men tyvärr är nog realiteten, att vi behöver lite kemiskt ibland.
GMO i sig är inget miljöhot, det beror på hur det används. All GMO är inte för att få tåliga grödor för Roundup. Det kan vara för att få grödor som tar upp näringsämnen bättre, tål torka bättre o.s.v.
GillaGilla
Monsantos gifter tar död på mikrolivet i jorden och kommer på sikt leda till en katastrof för jordbruket.
GillaGillad av 2 personer
Det finns inte många som lägger mer bekämpningsmedel än vad som behövs. Med ny teknik minskar givorna mycket. Nu kan ogrässprutan med datateknik ”se” när det är blad som har ”fel” form, sprutar bara där det behövs.
Du har själv säkert målarfärg på huset och vill att den ska hålla påväxten borta så mycket som möjligt. Det är alltid lätt att tycka, att inga kemikalier behövs, så glömmer man att man själv använder dem.
Men kunskapen hos dem som använder måste bättras. Slarv med skyddsutrustning, för att spara några kronor, måste ge straff.
GillaGilla
Dagens giftbesprutning tar död på jordarna och blir på sikt en global miljökatastrof, metoderna är helt enkelt inte hållbara.
GillaGilla
Bara om det inte sköts rätt. Det är ingen som vill ”ta död på jordarna”. Du underskattar lantbrukarnas kunskaper. Man måste faktiskt ogräsbekämpa, ofta räcker det med vändtegarna.
Har du något ex. på förstörda jordar? Brukar ju alltid stå här, att det växer som det aldrig gjort tidigare.
GillaGilla
Du låter som en riktig lobbyist för Monsanto. Ta en titt på den här filmen: https://www.svtplay.se/video/13357996/sista-skorden/sista-skorden-1
GillaGilla
Jag har sett filmen om Monsanto, jag har inte sagt att de som företag är bra. Jag diskuterar om hur jordbruk idag i realiteten drivs. Hur de globala företagen förstör en sund konkurrens, har vi diskuterat och tycker lika.
Det är lätt att skriva – vi måste sluta med bekämpningsmedel. Det låter bra och de flesta håller med. Men verkligheten är en annan, man måste då också komma med bra och vetenskapliga idéer, hur det ska gå till, med bibehållen matproduktion.
GillaGilla
Om GMO här. Hur någon kan tro att GMO har framtiden för sig – övergår mitt förstånd.
GillaGilla
Vet du hur ”normal” växtförädling går till?
Man stressar ett antal frön på olika sätt, med gifter eller strålning, som ger gen och kromosomförändringar. Man sår dem och ser vilka plantor som får egenskaper man är ute efter. Detta är ett tidsödande sätt. Med genmodifiering direkt, kan man göra exakt samma förändring, fast man då vet att resultatet blir som man önskat. På traditionellt sätt, kan man få så ett stort antal plantor, innan man lyckas.
Den mesta GMO är sådana här förändringar inom sorten.
Utan växtförädling, hade vi inte ätit oss mätta. Sädesslagen är gräs.
GMO är här för att stanna, det är inte bara Monsanto som sysslar med det. Men jag håller med om att Monsanto har dålig etik. Många länder, som Indien, väljer bort de amerikanska bolagen, men de har egna företag som sysslar med GMO.
GillaGilla
Han är sannolikt en del av lösningen, men Ryssland är också en slags kriminell monopolkapitalism, således är förmodligen endast Putin en temporär garant för mental friskhet.
GillaGilla
I bland finns det faktiskt info som kan tillföra något hos SVT
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/9-av-10-jordbruk-borta-pa-25-ar?
GillaGilla
Amen
GillaGilla
Helt apropå :
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/why-davos-predictions-are-always-wrong/
GillaGilla
En liten fluga, alla insekter är i princip borta, Monsantos förgiftning orsaken?
Inte bara vi människor drabbas, fåglar och många andra djur dör av brist på föda,
livet utarmas. Globalisterna borde få smaka på sin egen medicin i koncentrerad
form, då hade deras produkter en positiv effekt.
Per
GillaGilla
Bara för att vara lite rolig så kan en säga att vildfåglarna uppe i skogen ratar nötter från en viss matvarukedja och äter som galningar när vi lägger ut nötter från en annan matvarukedja som också är tusan så dyrare. Fåglarna lyxsvälter isf 🙂
GillaGilla
Det här har Sverige tagit över om än i lite mindre skala – här avhandlas lön och ersättningar till politiker och varför dessa tjänar såna enorma pengar på att åka runt och ”tala” när perioden väl är över.
GillaGilla
Per-Lennart Bengtsson
Ett gott försök: https://www.youtube.com/watch?v=m0dzIvHvmOs
Lobbyist claims Monsanto Roundup ingredient Glyphosate safe to drink, then refuses to drink it
LOL
GillaGilla
Rykten spreds under 2010 att kemi- och läkemedelsföretaget Monsanto hade köpt Blackwater (Då var de världens största privatägda arme) Detta förnekades via ett meddelande på Monsantos webbsida. I samma meddelande angavs att man inte har haft att göra med bolaget, men att uppdrag har gått till systerföretaget Total Intelligence Solutions (TIS). TIS har försett Monsanto med underrättelserapporter om grupper och aktiviteter som kan utgöra en risk för företaget och dess personal. Monsanto är verksamma inom bland annat genmodifiering, och blev under Vietnamkriget kända för tillverkningen av kemikalien Agent Orange, även sålt i Sverige som Hormoslyr.
Representanter för den amerikanska staten meddelade under 2010 att inga statliga uppdrag kommer att gå till bolaget, så länge Eric Prince är företagets ägare. I början på 2011 övergick ägandet till en grupp investerare genom ett riskkapitalbolag med ingen insyn. De nya ägarna representeras av Jason DeYonker of Forté Capital Advisors, vilka sedan länge är familjen Princes ekonomiska rådgivare. Som oberoende ledamot har John Ashcroft utsetts, han var tidigare justitieminister i Bushadministrationen
Inför presidentvalet 2016 har Eric Princ med familj stöttad Donald Trump både finansiellt och rådgivande. Familjen Prince har donerat hundratusentals kronor till Trumps valkampanj. Eriks syster, Betsy DeVos har utsetts till utbildningsminister av Donald Trump.
Erik har i kontakter med högertidningen Breitbart News chef, och numera Trumps rådgivare Steve Bannon, propagerat för att man borde återinföra det ökända Operation Fenix, dvs. CIA:s grupp av lönnmördare, utförda under Vietnamkriget. Metoden skulle återinföras riktad mot ISIS.
GillaGilla
Förtydligande: Eric Prince var ägare till Blackwater som Monsanto ville förvärva (Vad dom nu ville ha en privatarmé till?)
GillaGilla
..Det följer samma standard; Dem som säger t.ex ”Nämmen vi dricker nästan aldrig” (Har ofta vinkällare fulla).
Eller företag som måste säga; ”Hos oss är det högt i tak” (Då är det INTE det!)
GillaGilla
Varför Monsanto behöver legosoldater:
https://www.thenews.coop/38355/sector/retail/farmers-fight-monsantos-threats-and-intimidation/
Blackwater har bytt namn flera gånger eftersom de fick så dåligt rykte. Nu heter de här legosoldaterna Academi.
Enligt den här källan köptes Academi av Monsanto den fjärde augusti 2013:
http://fourwinds10.com/siterun_data/business/corporate_fraud/news.php?q=1401978276
GillaGillad av 1 person
Eftersom vi nu ska minska plasten och rikta oss främst mot plastpåsar som onödigt så delar en med sig av dolda kameran och där det handlar om att spara in på plast.
3.48 in så kommer att spara på plast men se gärna hela filmen som gör en på gott humör garanterat resten av dagen.
GillaGilla
Berättar man om det här så får man oftast höra att detär konspirationshistorier eller så blir det bara jag orkar inte höra på det här det är så jobbigt, man blir så frustrerad när man ser folk sitta i sin rosa bubbla och tycka att allting är så fine , när sanningen är att ingen jävel orkar bry sig utan är nöjda med att vara
Slavar utan hjärna ! Det går åt helvete för världen!
GillaGilla