Rysslands roll
Journalisten Imi Markos skrev 2011 om den ryska bakgrunden i spelet om världsherraväldet i tidningen Alumni, Handelshöhskolans kamratförenings tidning. Han utgick bl.a. från boken Den sanna historien om Bilderberggruppen av den prisvinnande journalisten Daniel Estulin. Han tar där upp den angloamerikanska oligarkin såsom syndikatet som numera fungerar som ett slags inofficiell världsregering med överstatliga ambitioner.
Rockefeller/Morgan-syndikatet var före sin tid år 1917. Det såg tidigt mycket mer än dåtidens ekonomer och förstod redan vid sekelskiftet att utvecklingen av bensinmotorn gav dem ett verkligt guldläge i energibranschen. Ryssland överträffade då USA som världens ledande oljeproducent. År 1900 producerade de oljemättade Bakufälten, där även den svenska Nobel-familjen var involverad, mer råolja än USA och 1902 producerade de mer än hälften av den totala världsproduktionen. För att eliminera sin värsta konkurrent var Rockefeller & Co angelägna att störta den ryska monarkin.
Oligarkerna behövde starka ledare, som kunde destabilisera tsarens nationalstat och leverera kaos och därmed stoppa oljeproduktionen. En framgångsrik revolution skulle göra jobbet, lite som dagens CIA far fram i världen. De investerade i Lenin och Trotskij. Den senare bodde som flykting i New York 1917. Där mottog han order att omedelbart återvända till Ryssland – eftersom förhållandena nu var mogna för en revolution.
Med 10 000 dollar för resekostnader, lämnade Trotskij New York i mars 1917 på S/S Kristianiafjord, tillsammans med 275 kommunistiska revolutionärer och under beskydd av den amerikanske kommunisten Lincoln Steffens, som var John D. Rockefellers sändebud. Observera att dessa 10.000 dollar var den viktigaste åtalspunkterna när Trotskij senare anklagades, utmanövrerades och mördades av Stalin.
Visionären John D. Rockefeller räknade kallt med att revolutionens kaos skulle ödelägga och förstöra den ryska oljeindustrin. Och han räknade rätt. År 1922 var hälften av Baku-källorna overksamma och den andra halvan fungerade nätt och jämt, då de saknade tekniken att göra dem funktionsdugliga. Revolutionen eliminerade effektivt den konkurrens, som den amerikanska oljeindustrin utsattes för från Ryssland under flera år, tills Standard Oil kunde gå in och själva ta över en del av den sovjetiska oljebranschen.
Den fruktade kommunisten Josef Stalin och den kallhamrade kapitalisten John D Rockefeller samarbetade under det röda täcket. De nonchalerade fullständigt den ideologiska fasaden. I början av 1940-talet var produktionen vid Bakufälten åter i full gång igen och levererade bränsle till den pånyttfödda röda armén i kriget mot Tyskland. Hitler var givetvis även ute efter denna olja. Han ville nå Baku via Stalingrad. Men i stället för seger blev det nederlag, som samtidigt blev vändpunkten för andra världskriget. Den internationella strategen och Bilderbergaren Henry Kissinger skulle långt senare konstatera att den som kontrollerade oljan kontrollerade världen.
Det är som exemplet visar ingen tvekan om att det finns en konfliktyta mellan nationell makt och global överstatlig makt. Denna konfliktyta doldes dock under det Kalla Kriget av kampen mellan de två globala maktintressena världskommunismen och den västliga kapitalismen. De senare bedrev sin kamp mot kommunismen genom att ta stöd i nationalism och nationell strävan att försvara vår frihet. För den fria världen med fria nationalstater framstod under hela det kalla kriget, det angloamerikanska motståndet mot den expansiva kommunismen som ett bålverk till försvaret av vår frihet.
När det kalla kriget tog slut och muren föll gjordes en offensiv för att destabilisera Ryssland och hindra dess återuppståndelse till en världsmakt. Alkoholisten Jeltsins presidentperiod innebar ett kraftigt förfall som ledde mot anarki och upplösning vilket passade globalisterna. Genom införandet av en i stort sett oreglerad marknadsekonomi låg Rysslands enorma naturrikedomar öppna. Den angloamerikanska oligarkin räknade med att kunna lägga under sig många av landets naturresurser och eliminera den militära styrka som kvarstod sedan Sovjettiden. Angloamerikanska oljebolag vädrade morgonluft.
Putin tar över
Efter alla inre slitningar var det angeläget för Jeltsin att själv få utse sin efterträdare för att slippa repressalier. Hans förtida avgång och utnämning av sin egen premiärminister Putin som tillförordnad president år 1999 var ett genidrag.
Den tidigare KGB-agenten Putin visade sig vara en hårdför hänsynslös ledare och en stark nationalist, något som blev ett streck i räkningen för globalisterna. Putins överraskande styrka och förmåga att snabbt återställa ordning och reda i landet och inom krigsmakten, gav honom ett starkt folkligt stöd trots hårdföra och föga demokratiska metoder. Han har bl.a. skaffat sig stark kontroll över landets media. Han åtnjuter trots sin ledarstil fortfarande efter 17 år det starkaste folkliga stödet av stormakternas ledare. Nationalisten Putin visade tidigt att han inte tänkte medverka till NWO och att han ville behålla den nationella kontrollen över landets naturresurser.
Till en början utvecklades Rysslands relationer till främst Tyskland väldigt väl och två tyska tidigare förbundskanslar (Schmidt och Schröder) var starkt engagerade som rådgivare till den ryska regimen. Ryssland blev bl.a. en stor leverantör av naturgas till Tyskland via Nordstream genom Östersjön. Ett närmande mellan energiberoende Tyskland och ett självständigt Ryssland var något som USA inte såg med blida ögon. Man kan misstänka att Västeuropas ledare blev intensivt bearbetade med varningar från Washington.
Genom en offensiv utvidgning av NATO runt den Ryska gränsen har USA gradvis återskapat en mer spänd relation till Ryssland. De inledningsvis mycket öppna relationerna till de västliga ledarna har därefter gradvis blivit mer ansträngda. Självklart hade den inledande avspänningen mellan Västeuropa och Ryssland med minskade rustningar stört oligarkernas vapenindustriella intressen. NATO-offensiven har gjort att Putin känt sig hotad vilket föranlett en ökande satsning på nya och moderna vapen, vilket spelat amerikanerna i händerna. Man kunde nu peka på, vad man menade var ett ökande ryskt militärt hot. Sverige har svalt den bilden okritiskt.
Instabiliteten, de politiska motsättningarna och det folkliga missnöjet med korruptionen i den tidigare sovjetrepubliken Ukraina, gjorde landet till ett frestande objekt för att ytterligare skjuta fram USA/EU/NATO:s position mot Ryssland. Med den av allt att döma CIA-orkestrerade statskuppen i Kiev där den demokratiskt valde ryssvänlige presidenten Janukovytj störtades och ersattes med den USA-lojale Porosjenko, tog man ett steg för långt.
Det borde varit enkelt att räkna ut att Putin aldrig skulle acceptera att Krim med sin nästan helt ryska befolkning och med ryska flottans Svarta havsbas, skulle hamna i händerna på NATO. Icke desto mindre tycks Putins blixtsnabba och oblodiga annektering av Krim ha kommit som en total överraskning. Putin ställde hela västvärlden inför fait accompli och relationerna föll till frysgränsen. Om man bortser från EU/USA har resten av världen de facto accepterat annekteringen. De goda relationerna med världens ledande utvecklingsländer inom BRICS har inte påverkats negativt.
USA och EU satte in en rad sanktioner mot Ryssland inom såväl handel som finanser. Sannolikt har åtgärderna ingen avgörande betydelse eftersom Ryssland är stort och i princip klarar att vara självförsörjande. Man glömmer även i väst att ryska folket har en helt annan toleranströskel än den hos folken i väst. På lång sikt spelar kanske t.o.m. åtgärderna Putin i händerna, medan de mer skadar vissa EU-länder som t.ex. Finland och Norge ekonomiskt. På detta sätt stryps ju utflödet av valuta för att betala import samtidigt som oljeinkomsterna tryter, vilket torde spela Putin i händerna.
I dagarna har Ryssland seglat förbi USA som världens ledande spannmålsexportör. Strategen Putin har även noterat vågen av efterfrågan på ekologiska och GMO-fri mat i väst. Han har deklarerat att Ryssland skall bli världens ledande leverantör av sådana produkter. Detta slår direkt mot oligarkernas globala livsmedelsföretags strävan att bl.a. ta kontrollen över allt utsäde i världen med sina patenterade GMO-gödor. En intressant iakttagelse är att det gick inte många veckor efter att Putin gjort sin deklaration, innan västs MSM översvämmades med artiklar som predikade att det varken fanns miljö- eller hälsofördelar med ekologisk kost. Givetvis rena nonsenspropagandan, som okritiskt svaldes av svenska MSM. En rad länder förbjuder amerikanska GMO-grödor, vilket spelar ryssarna i händerna. Ekologiska grödor är mer arealkrävande, men det är knappast någon nackdel för landet med outtömliga arealer att odla upp.
Maktkampen mellan västs NWO och Putins nationalism går inte västs väg. Man kan idag se att Ukraina blivit mest en belastning för väst, korruptionen är värre än tidigare, regimen knakar i kraftigt fogarna, marionettpresidenten är mycket impopulärare än den störtade och landet är ruinerat. Därtill har man ett inbördeskrig i öster med en rysk befolkning som är lojal med Ryssland och som inte låter sig styras av Kiev. Ett EU i inre upplösning har ingen möjlighet att ta hand om det bankrutta jättelandet.
Trots de spända relationerna till det officiella EU så har de snabbt växande nationella antietablissemang rörelserna inom EU ofta goda relationer till Ryssland och på många håll ses nationalisten Putin som ett föredöme. Nu senast deklarerade Ungern att man vill lyfta sanktionerna och man har beslutat förbjuda Monsantos GMO-grödor i sitt jordbruk. Franska Front National som vägras krediter i franska banker har istället fått ryska krediter. Den grekiska regimen har goda relationer till Ryssland. Putin åtnjuter trots sin hårdföra och bitvis despotiska regim en omfattande popularitet inte bara i Ryssland utan även i övriga Europa. Det ryska ingripandet i Syrien mot de hatade IS terroristerna har ökat hans popularitet ytterligare. Att det visar sig att IS är en skapelse av USA, Turkiet och Saudiarabien spelar ryssarna i händerna. Efter terrorattackerna i Paris kan man även skönja tydliga tecken på en närmare relation med regimen i Paris. I Tyskland finns fortfarande starka proryska krafter som kan komma till ytan nu när Merkels ställning försvagats och presidentkandidaten Trump i USA har gjort uttalanden som måste tolkas som en öppning mot Putin.
Det är ingen tvekan om att despoten Putin och ett nationalistiskt Ryssland är ett avgörande hinder för strävan efter NWO. Oligarkin och hela den MSM-apparat som de kontrollerar har sjösatt en kampanj för att piska upp en hatstämning mot den ryske presidenten. Svenska MSM medverkar genom att likt papegojor okritiskt vidarebefordrar propagandan. Oligarken Soros patetiska och gravt desinformerande artikel i miljardärsfamiljen Bonniers husorgan DN härom dagen är ett typiskt exempel. Jag återkommer till honom. Man utmålar även Putin och Rysslands styrande som gravt korrumperade, vilket sannolikt äger en stor del sanning. Men som jag tidigare skrivit om, finns det grund för att bedöma USA som minst lika korrupt. En måttstock på korruption är ofta kostnader för vapenköp. Det kostar uppåt det tiodubbla att utveckla ett avancerat stridsflygplan i USA i jämförelse med i Ryssland, det ger en fingervisning. Oligarkernas ogenerade ekonomiska stöd för sin kandidat Hillay Clinton i presidentvalet ger en annan.
Maktkampen rullar vidare och i bakgrunden bidar jättarna Kina och Indien sin tid. De lär bli ett ännu större hinder än Ryssland för de angloamerikanska oligarkernas försök att sjösätta sin NWO.
Fortsättning följer.
DISCLAIMER: Med erfarenhet av artiklar som berör Putin vill jag påpeka att denna artikel inte är ett ställningstagande för eller emot utan ett försök till en så saklig redogörelse som möjligt. Hatpropaganda och rena fobier undanber jag mig ifrån bland kommentarerna. Om ni gör en annan bedömning av sakläget var snäll och berätta hur ni kommit fram till den.
En smärre notering, men iaf intressant, hur svensk gammelmedia i form av SVT agerar, igår representerat av en Rolf Porseryd, som kommentator i SVT Aktuellt:
Denne ”journalist” rapporterade om preliminärvalet i S.C., om kandidaternas framgångar/motgångar.
Han talade om ”Donald Trump”, och ”Bernie Sanders”. Men, i ständig upprepning, så var hans ordval kring hans uppenbara favorit, ”Hillary”, som vore hon en av hans personliga vänner. Inte ”Hillary Clinton”.
Att tänka sig denne Porseryd uttrycka sig lika familjärt, och säga ”Donald”, om Trump, blir ett skrattretande skämt, helt enkelt icke-möjligt.
En för Porseryd avslöjande detalj, som vänsterfiguren själv var omedveten om, men dessbättre tydlig för oss SVT-kritiker att konstatera.
GillaGillad av 3 personer
Mycket trevlig och informativ läsning av Lars.
Det här skulle skrivas i svenska skolböcker!
En annan faktor som kanske inte nämns så ofta, jag har varit i både USA och Ryssland och
till Ryssland åker jag gärna igen men till USa har jag ingen längtan alls, ett andligt sett tomt land.
GillaGillad av 2 personer
Instämmer
GillaGilla
Putin kontrollerar ryska media och anglosaxiska oligarki kontrollerar västvärldens, skillnaden verkar vara att ryska media agerar för nationen och folkets intresse, men den oligarkiägda median i väst verkar i oligarkins intresse genom att manipulera folk dock politik i väst.
GillaGillad av 2 personer
Världsherravälde-sviten är kanonbra!
Har också intrycket att det inte går så bra för NWO just nu.
Kanske lite ny fräsch Big Brother-teknologi från Bilderbergarna Google och Ericsson, i form av DeepMind och 5G kan ge nya världsordningen en skjuts framåt?
GillaGillad av 1 person
Det verkar inte gå som Sorros och co. vill. Sorrors uppfattas som smått stressad över att folk har åsikter om sitt lands kostnader.
GillaGilla
Hvordan gi tilbakemelding på disse, inntil nå 7-sju artiklene?
Jeg er opptatt av hva som skjer på vårt kontinent, sett utifra situasjonen i verden forøvrig. Via alternativ media gis mye informasjon, men å få tak i helheten er vanskelig. Utfordrende og bekymringsfulle hendelser gjør at man fortsetter å ta til seg brikkene, samler dem … aner at noe ligger bakom, men det er vanskelig å forstå. Begrepene NWO, globalisme, Bilderberg berøres knapt her i Norge, og naturligvis ikke i MSM, selv ikke i alternative, ganske så seriøse, opplyste medier. Hvorfor, undres jeg på, og tror man er livredd for å bli stemplet som ”konspiratorisk*, det ville være det verste som kunne skje..
Etterhvert, og jeg er ikke alene kjenner man på at noe, som lands befolkning IKKE skal vite ligger bak….. men hva…. eks. er våre egne, hære ledere, det er en (jeg kan bare karakterisere den som en hemmelig) atmosfære som ligger som blytunge skyer over ”folket” og de der oppe ”eliten”.i det vi spør … ”hva er meningen, hvorfor tillates dette, hva skjer”..
Tyske Angela Merkel (eks.) blir karakterisert på ulike vis, men spørsmålet om hva som er den bakenforliggende agendaen i den utviste, ganske så merkelige mangelen på konstruktive handlinger fra hennes, OG ikke minst EU sin side, DET gjelder ikke minst deres type kontakt med Tyrkia/Erdogan.
Ble slik som dette, min bakgrunn for å rette en STOR takk til deg Lars Bern for å ha blåst bort det meste av disse blytunge skyene – nå demrer det her. De siste 100 års verdenshistorie har bydd på mange grusomheter. Jeg kommer til å lese dine artikler mange ganger … samt en artikkel som ligger her på pc´n min – om ONDSKAP.
Bare en stor pedagog kan skrive om et tema som handler om 100 års virksomhet på et sätt som dette….!
Hilsen og takk for dette arbeidet.
Gode ønsker til deg og dine.
GillaGillad av 4 personer
Sanningen är jobbig, och Bilderbergs piska kan i Sverige manifesteras som ett oannonserat hembesök av journalisten Niklas Orrenius från Dagens Nyheter.
GillaGillad av 2 personer
Mycket informativ sammanfattning. Vill bara tillägga att på toppen av pyramiden är det dollarhegemonin som styr politiken och inte oljan. Oljan är starkt länkad till världsherraväldet och NWO men det hela styrs av Bankoligarkerna. Usrael (USA & Israel) är sammanlänkade via FED. En viss Kissinger uttryckte det hela med: Who controls the food supply controls the people; who controls the energy can control whole continents; who controls money can control the world.
Vi får hoppas att Putin och de Ryska oligarkerna värjer sig mot Usrael:s övertagande av Rysslands centralbank om så sker är det förr eller senare kört för Putin.
GillaGillad av 2 personer
Om Donald Trump blir president ska det bli intressant att se om han infriar sina tal om att militären ska få köpa de vapen de vill ha och inte de vapen som politikerna bestämmer via lobbyister från vapenindustrin. Och, dessutom köpa kostnadseffektiva vapen.
GillaGilla
Lite nyfiken på hur den indoktrinerade svenska mediekåren skulle reagera om Putin skulle få chansen att anpassa den ryska ”toleranströskeln” på den gruppen svenskar som hyllar socialdemokraterna i Sverige?
Var dag överträffar svenska media och i synnerhet SR/SVT sig själva i att producera bevis på hur man enklast försöker degenerera en hel befolkning.
Tack så mycket för intressanta och trovärdiga analyser Lars!
GillaGillad av 3 personer
Angående Public Service; SVT är beredda att gå ett steg längre, gärna en TV-hallåa som inte talar svenska, eller åtminstone med kraftig brytning, som presentatör mellan TV-programmen. Men jag ska väl inte klaga eftersom jag sagt upp (pga vänstervridning) TV-licensen och kollar bara via internet och dator vid behov.
GillaGilla
Dina artiklar har är rätt upplysande men de saknar en väsentlig part. Det är riktigt att det är pengar som styr. Men vilka har mest pengar? Jo bankerna det vill säga deras direkta och indirekta ägare vilka i största utsträckning består av den judiska familjen Rothschild och med denna familj förbundna. Rothschild har kontroll över de flesta (om inte alla) centralbanker inklusive den svenska.
Om man också studerar den religiösa sekten judendomen samt sionismen kommer man finna att dessa planerade det första världskriget, det andra och även det nuvarande tredje. Man finner även att den ryska revolutionen inte var rysk utan ett förstadium till en judiska statskupp. Mer om detta finna att läsa på många av nätets sidor bland annat på https://kaosbalagan.wordpress.com/ som inte uppdaterats på halvannat år. Men några direkta felaktigheter har jag ej hittat väl ett par frågetecken.
GillaGillad av 2 personer
Av artikels rubrik framgår att den är nummer 7 i en samling artiklar. Jag föreslår att du läser alla artiklarna med start med nr 1. Där får du det som du säger att artikel nr 7 saknar.
GillaGilla
Jo jag har läst och förnyat min genomläsning. Rothschild nämns om jag kommer ihåg rätt 1 gång. Du får gärna upplysa mig om vilken text som behandlar bankiren mer.
GillaGilla
Utomordentligt välformulerad Lars, men inget nytt under solen för mig, förutom att efter Sovjets fall globalisterna använder nationalismen för att bryta upp Sovjet (som ett verktyg) och använder den omvänt för att bryta isär Europas nationalstaters makt. Vill bara kort påpeka till vissa skribenter att fundera på på vad Ni menar med kulturmarxism. Är kulturmarxisms en judisk ide- och tankevärld?
GillaGilla
En motfråga, vilken etnicitet hade Marx?
GillaGillad av 1 person
En ”kul” detalj är att de ärkekonservative oljemiljardärerna Koch, som sponsrar många tankesmedjor och poltiker i USA, var tungt inblandade i den sovjetiska oljan på Stalins tid. Men pengar luktar som sagt inte…
http://exiledonline.com/a-peoples-history-of-koch-industries-how-stalin-funded-the-tea-party-movement/
GillaGilla
Som Kjell skriver så är det de som kontrollerar pengarna som har den största makten. Så länge dollarn är reservvaluta kommer de angloamerikanska oligarkerna ha stor makt.
Tiden håller dock på att rinna ut. Ingen fiat-valuta har någonsin överlevt och dollarns kollapps blir den sista spiken i kistan för drömmen om världsherravälde.
Det absolut bästa botemedlet mot korrumperade elitister är guld och silver. Det är ingen slump att silver dödar monstret enligt legenden.
Guld och silver som valuta tar makten från politiker och bankirer.
Läs http://www.borjelindstrom.se/ladan/varldsspekulationen/slutspel.html
GillaGillad av 1 person
Guld- eller silvermyntfot är ingen bra idé.
Guld, silver och andra ”ädla” grundämnen (i mitten av det periodiska
systemet) finns i överflöd i ICKE-METALLISK FORM, och här menar jag
INTE som vanliga kemiska föreningar med andra grundämnen! Modern
alkemi har gjort stora framsteg under de senaste 20-30 åren.
Det går t.ex. att utvinna väldigt mycket mer guld (i sin
icke-metalliska form) ur slagg från guldgruvor genom att lösa upp det
med en lämplig syra, bubbla diozon (eller andra ozon-alltroper med
fler än 3 syreatomer) genom lösningen och låta lösningen droppa ned
över vanligt träkol. Metalliskt guld kommer då att samlas som trådar
i träkolet (och i levande vävnad också [aj aj aj]).
Flera andra metoder finns också för att omvandla dessa icke-metalliska
”ädla” grundämnen till dessas metalliska tillstånd, t.ex. så
innehåller salt från Döda havet extrema mängder guld (Döda havet var
troligtvis ”Kung Salomos Gruvor”) och med modern, enkel köksalkemi kan
man koncentrera detta icke-metalliska guld, för att sedan omvandla det
till metall, t.ex. med ovanstående diozon-process, eller med svavel &
mikrovågsugn, eller med en komplicerad (al-)kemisk process som tar
flera månader i anspråk. Även stark elektromagnetisk strålnin,
t.ex. mikrovågor, UV- eller gammastrålning, kan också konvertera
icke-metalliska ädel-grundämnen till sina metalliska tillstånd, och
ibland innebär det att de plötsligt blir giftiga.
Guld- eller silvermyntfot är därför en dålig idé, då det potentiellt
finns extrema mängder att utvinna med dessa okonventionella metoder.
Det är ju hyfsat enkelt för i princip vem som helst att starta en
storskalig konvertering (OBS! Ej transmutering!) av icke-metalliska
”ädel”-grundämnen till sina metalliska motsvarigheter, och vad händer
då med t.ex. priset på guld? Det lär knappast gå upp, i alla fall!
Men fiat-valuta är ju inte heller en hållbar lösning! Vi måste
försöka tänka i andra banor här. I Star Trek har de övergett det
monetära systemet, och Star Trek har ju tjänat som inspiration till
ett flertal verkliga produkter! Varför inte försöka göra samma sak
här?
Å andra sidan har dessa icke-metalliska, ädla grundämnen en hel drös
med andra intressanta (och potentiellt samhällsomvälvande) egenskaper
och användningsområden, med jordbruket som bästa exemplet.
För mer, googla ”david hudson orme” eller kolla t.ex.
http://www.subtleenergies.com/ormus/ .
GillaGilla
Guld, silver och andra ”ädla” grundämnen (i mitten av det periodiska
systemet) finns i överflöd i ICKE-METALLISK FORM, och INTE som kemiska
föreningar! Modern alkemi har gjort stora framsteg under de senaste
20 åren.
Det går t.ex. att utvinna mer guld (i sin icke-metalliska form) ur
slagg från guldgruvor genom att lösa upp det med en lämplig syra,
bubbla diozon (eller andra ozon-allotroper med fler än 3 syreatomer)
genom lösningen och låta lösningen droppa ned över vanligt träkol.
Metalliskt guld kommer då att samlas som trådar i träkolet.
Flera andra metoder finns för att omvandla dessa icke-metalliska
”ädla” grundämnen till sina metalliska tillstånd
Guld- eller silvermyntfot är därför en dålig idé, då det potentiellt
finns extrema mängder att utvinna med dessa okonventionella metoder.
Det är ju hyfsat enkelt för i princip vem som helst att starta en
storskalig konvertering (OBS! Ej transmutering!) av icke-metalliska
”ädel”-grundämnen till sina metalliska motsvarigheter, och vad händer
då med t.ex. priset på guld? Det lär knappast gå upp, i alla fall!
Men fiat-valuta är ju inte heller en hållbar lösning! Vi måste
försöka tänka i andra banor här. I Star Trek har de övergett det
monetära systemet, och Star Trek har ju tjänat som inspiration till
ett flertal verkliga produkter! Varför inte försöka göra samma sak
här?
Å andra sidan har dessa icke-metalliska, ädla grundämnen en hel drös
med andra intressanta (och potentiellt samhällsomvälvande) egenskaper
och användningsområden, med jordbruket som bästa exemplet.
För mer, googla ”david hudson orme” eller kolla t.ex.
http://www.subtleenergies.com/ormus/ .
GillaGilla
Lars Bern, strålande analyser. Du lyser verkligen upp tillvaron. Tack, tack.
New World Order syftar till totalkontroll över världens folk och att under ivrigt tal om ”frihet, jämlikhet och broderskap” dela upp världens folk i herrar och slavar. Socialismen och kommunismen är sådana system. Man skall därför inte bli förvånad om den globala finanseliten stöder socialistiska och kommunistiska revolutioner eftersom detta genom centralbankssystemet kan ge dem kontroll över hela länder och kontinenter. Och denna strävan går långt tillbaka i tiden:
Varifrån fick t.ex. Karl Marx sitt ekonomiska understöd när han skrev Kommunistiska Manifestet och Kapitalet, som han höll på med i 20-25 år? Det har länge hävdats att han understöddes av pengar från Friedrich Engels konfektionsfabrik i England. Och detta är den officiella versionen – ivrigt understödd av hängivna kommunister som gärna vill se en Karl Marx som levde påvert och offrade sig för mänskligheten. Det har dock varit känt i minst 30 år – men en uppgift som förtrycks av de akademiska marxisterna – att Karl Marx faktiskt fick betydande ekonomiskt understöd av delar av det amerikanska bankkapitalet.
Kuriren Jean Lafitte
Nyckelpersonen i denna penningöverföring heter Jean Lafitte från Louisiana, som var pirat och spion för Spanien. På 1820-talet gick han under jorden och verkade istället som hemlig kurir för det amerikanska bankkapitalet. Det finns två böcker skrivna om honom: ”Jean Lafitte, the Gentleman Rover” och ”The Journal of Jean Lafitte” (av Stanley Clisby Arthur). I ”The Journal of Jean Lafitte” berättar han om det hemliga upplägget, hur de arbetade, hur många och vilka de var, vilka de träffade osv. Och för den 24 april 1848 står det bl. a. följande: ”Jag mötte . . . herr Karl Marx, herr Frederic Engels . . . Ingen kände till de faktiska förhållandena till mitt uppdrag i Europa, jag öppnade ett konto i en bank i Paris, ett kreditkonto att fritt disponera för att finansiera två unga män, herr Marx och herr Engels för att hjälpa till att åstadkomma en revolution för världens arbetarklass. De jobbar just nu på det.”
Jean Lafitte var alltså hemlig agent för de amerikanska bankintressen som arrangerade finansiering av Kommunistiska manifestet. I ”The Journal . . .” finner man bl. a. prominenta namn som Peabody, som var agent för Rothschild.
Hemligt bankkonto och tidsplan
Medan Jean Lafitte var i Bryssel skrev han ett långt brev till sin vän i St. Louis, Missouri, . . ., om finansieringen av Marx. (daterat 29 september, 1847):
”Jag lämnar Bryssel för att åka till Paris, om tre eller fyra veckor åker jag till Amsterdam, för att sedan återvända till Amerika. Jag har haft flera samtal med herrarna Marx och Engels, men har vägrat att delta i konferenser med de andra debattörerna som skriver ihop manifestet, därför att jag inte vill bli igenkänd av de andra männen.
Herr Engels reser med mig till Paris så att jag långt i förväg kan utarbeta en tidsplan för finansieringen av herr Marx och honom för att gå vidare med sina manuskript [om] ”Kapital och Arbete”. Från första början tycktes det mig som om de två unga männen (då 29 och 27 år, min anm.) i sig är begåvade och utrustade med, det tror jag fullt och fast, den högsta intelligens och att de förtjänar detta [omdöme] förklaras av den statistiska efterforskningen i upptäckten om ”Kapitalets kategori”, värde, pris och profit.
Målsättningen är att krossa medelklassen
Varför stöttades Marx av den amerikanska bankeliten? Därför att de ville utrota medelklassen och arbetade för elitens totala överhet. När medelklassen är utrotad finns det bara två klasser kvar: överhet och slavar och ingen kan förändra sin egen livssituation. Man kommer att födas in i sin klass och stanna där. Det är möjligt att Marx och Engels hade andra tankar i huvudet, men bankkapitalet visste nog vad de satsade pengar på. Mycket riktigt lyckades de också med detta i Ryssland genom den amerikanske bankiren Jakob Schiffs 20 miljoner dollar stöd till Lenin och bolsjevikerna. I Sovjet fanns det under kommunismen bara två klasser – nomenklaturan och arbetsdjuren. Och detta är på väg att fullbordas också i USA.
GillaGillad av 1 person
Har artigt försökt hinta vänstermänniskor om att de ”by design” är nyttiga idioter åt oligarkerna, och att de nog borde höja blicken ovanför vänster/höger/svart/vit, och inse att oligarkerna är problemet, men vänstermänniskor verkar inte vilja inse eller förstå verkligheten.
GillaGilla
Johan
Det finns ett klart (men hemligt) samband mellan kommunismen och det globala finanskapitalet, som förklarar mycket av det som har skett och sker i världen idag. Så här sade f.d. medlemmen av USAs kommunistpartis nationella kommitté, Dr. Bella Dodd, till f.d. FBI-agenten och tillika författaren till boken ”The Naked Capitalist”, W. Cleon Skousen: ”Jag tror att den kommunistiska konspirationen bara är en del av en mycket större konspiration!”
Hon berättade att hon först blev varse något ”superledarskap” strax efter Andra Världskriget då det amerikanska kommunistpartiet hade svårigheter att få instruktioner från Moskva om flera viktiga saker som krävde omedelbar uppmärksamhet. Hierarkin i det amerikanska kommunistpartiet fick besked om att i alla sådana här brådskande fall alltid kontakta en av tre utsedda personer vid Waldorf Tower. Dr. Todd berättade att varje gång som de fick instruktioner av någon av dessa tre så godkände Moskva alltid detta.
Vad som bekymrade Dr. Todd var det faktum att ingen av dessa tre kontakter var ryssar och inte heller kommunister. Alla tre var faktiskt extremt rika amerikanska bankkapitalister.
GillaGilla
Jag har fått höra att Marx aldrig kritiserade bankerna. Intressant, om det stämmer.
Hjalmar Branting startade Nya Banken. Stora summor överfördes till Lenin, som också tilläts resa hem via Sverige.
GillaGilla
Efter vad jag vet tänkte Marx behandla detta då han dog. Men bankerna roll förstärktes efter hans död. Hilferding beskrev detta i sin viktiga bok Finanzkapital 1915. Han blev senare finansminister i Österrike. Lenin menade i sin bok ”Imperialismen som kapitalismens (dittills) högsta stadium” att bankerna och förstärkta roll är ett karakteristikum för den då moderna imperialismen. Därefter har bankernas roll förstärkts. Vi skriver i ”USA som världspolis” (Kan beställas för 50 kr på hemsidan för http://jinge.se)
”2.7 Ökad monopolisering och minskad priskonkurrens
Koncentrationen och monopolisering har ökat i USA och i andra länder. År 1990 svarade de 50 största bankerna för omkring 48 % av banktillgångarna i USA, lika stor andel som 1936. Av de 15 största bankerna i USA år 1991 fanns bara fem kvar år 2005 (Citigroup, Bank of America, JP Morgan Chase, Wells Fargo och PNC Financial), med tillgångar på c:a 9 miljarder dollar (Foster & Holleman 2010). Nu svarar de tio största bankerna och finansinstituten i USA för 50 % av tillgångarna, jämfört med 10 % år 1990. Inom bankväsendet globalt ägde de tio största bankerna 70 % av tillgångarna år 2009, jämfört med 59 % år 2006. (Foster, 2010). Finanssektorn stod för 76 % av de totala tillgångarna i världens 2000 största bolag, med olje- och gassektorn på andra plats med knappt 6 %.
Antalet olika branscher, där de fyra största företagen kontrollerar minst 50 % av värdet (”shipment value”) på de tillverkade produkterna ökade från 5 % år 1947 till 35 % år 2007 (Bellamy Foster, McChesney & Jonna 2011).”
GillaGilla
Nej, det var Robert Aschbergs farfar Olof Aschberg som bildade Nya Banken i Stockholm 1912. Och han hade då som medarbetare G. W. Dahl, K. G. Rosling och Gerhard Magnusson (som var socialister). Han kallades ”Bolsjevik-bankiren” eller ”världsrevolutionens bankir” i tysk press. Han var i New York, 1916 och förhandlade med de amerikanska bankkapitalisterna. Allt ekonomiskt stöd till Lenin, Trotsky m. fl. gick via Stockholm och honom, bl. a de 20 miljoner dollar som kom från Jakob Schiff. Han sattes på de allierades svarta lista 1918 och ändrade därför namn till Svenska Ekonomibolaget (som ägdes av Aschberg ensam).
Olof Aschbergs Nya Banken i Stockholm är den viktigaste länken för finansieringen av bolsjevikrevolutionen.
Nya Banken och Guaranty Trust (J. P. Morgan, som antagligen är bulvan för Rothschild) slår sig senare samman med Ruskombank och bildar på hösten 1922 den första sovjetiska internationella banken. Den leddes av Aschberg. Olof Aschberg har ”dåligt rykte” och när denna bank 1924 slogs samman med Sovjets utrikeshandelskammare sparkas Olof Aschberg. Enligt USAs utrikesdepartement berodde det på att Aschberg spenderat stora summor för egen personlig räkning.
GillaGilla
Olof Aschberg Aschberg hette från början Obadja Asch.
Står om honom här och även en del kommentarer.
https://www.nordfront.se/olof-aschberg-den-rode-bankiren.smr
GillaGilla
Nu när Lars Bern diskuterar desinformationskampanjer så kanske jag borde berättat varifrån jag fått mina uppgifter. Uppgifterna ovan om Olof Aschberg är hämtade från kapitel 4-5 i boken ”Wall Street and the Bolshevik Revolution: The remarkable True Story of the American Capitalists who Financed the Russian Communists” av historikern Anthony Sutton. Och denna bok hämtar vidare sin uppgifter om Olof Aschberg från ”Olof Aschberg, En Vandrande Jude från Glasbruksgatan” (Stockholm: Albert Bonniers Förlag, n. d.), pp 98-99, som är inkluderat i ”Memoarer” (Stockholm: Albert Bonniers Förlag, 1946)
GillaGilla
Vilka tänkare har haft betydande samt bestående påverkan kring västerlands idéhistoria? Karl Marx och Sigmund Freud för att ta några exempel. Deras idéer kan i ljuset av dagens upplysta samhälle te sig närmast parodiska men dess påverkan och underskolor har varit omvänt desto mer avgörande. Karl Marx var en betydande sociolog men värdelös ekonom. Han kunde inte ens förutse aktiebolagsformen som ett ägaralternativ. Sigmund Freud iakttagelseförmåga, införande samt användandet av fria associationer och begrepp som medvetet och omedvetet kommer aldrig släppa vårt språk samt bilden av oss själva. Inte desto mindre var hans idévärld absurd i många avseenden. Listan på betydelsefulla judiska tänkare är lång. Om allt detta är kulturmarxism, som är dålig och farlig, blir det försåtligt att bränna deras verk på bål. När man använder sig av ordet kulturmarxism borde man också tänka på vad man avser med begreppet.
Lek med tanken att vi totalt frigör oss från s.k. kulturmarxism i vår historia. Många hål och många brasor blir det.
GillaGillad av 1 person
Donald Trump berättar ”Sagan om den elaka ormen (som har drabbat Europa)”.
https://www.armstrongeconomics.com/uncategorized/trumps-reading-of-the-snake-is-going-viral-in-europe/
Christine Lagarde, Managing Director, International Monetary Fund, berättar ”Sagan om varför vi måste ha en världsskatt”.
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/why-largarde-stayed-at-the-imf-to-increase-its-global-power/
GillaGillad av 1 person
Någorlunda allmänbildade som tidigare eller dagligen läser sin tidning eller de som zappar i sig information från fiberkablarna känner igen din information! Kanske fragmentarisk liksom delar av ett pussel på ett köksbord. Det är viktigt för oss och för samhällsutvecklingen att få ihop delarna till en helhet. Internet är fantastisk! Vi vadar i pusselbitar och folk i allmänhet måste få den adekvata hjälp som dina artiklar ger oss för att få ihop helheten. Dessa är ytterst legitimerade! Tänk om en fanatisk miljöpartist som odlar ekologiskt i sin balkonglåda plötsligt får en Aha upplevelse att hon är manipulerad av de internationella kapitalisterna och börjar bevista Emotion Anonymus för att få adekvat hjälp. Mao du har gett Anne Frank en blogg istället för en kulpenna att skriva sin dagbok med!
GillaGilla
Den här genomgången borde samlas och spridas. Kanske som bok eller, enklare, som nedladdningsbar pdf. Jag åtar mig gärna att korrekturläsa. 😉
GillaGilla
Det blir sannolikt en bok till hösten.
GillaGillad av 1 person
Tenkte meg det 🙂
GillaGilla
Oljeolegarkin & bankeliten överlappas i varandra och bådas historia är väldigt intressant.
För aktuell information om John D. Rockefeller och hans åkomma kolla in dokumentären på youtube av James Corbett: How big oil conquered the world.
GillaGilla
GillaGilla
Tomas, väldigt intressant video.
GillaGilla
Ok, vi gör oss av med FED och allt vad FED stå för. Vem kommer då att inta dess plats! Vad som behövs är att kärlekens makt övervinner kärlek till makt. Innan detta sker, byter bara olika makthavare plats med varandra. Var och en bör därför ställa sig denna fråga, innan man kritiserar makten.
GillaGilla
Ale, man kan inte veta om en annan makt är ond, lika ond eller mer ond.
Att den makt som styr , eller försöker styra är styrd efter onskefulla religiösa doktriner är lätt att se.
Det handlar om den nedre vägen, därför uppmuntras till ondska.
Det hade inte behövt vara på detta sätt, maktkoncentrationen som styr stora delar av jorden och Sverige hade om den varit god inte varit mycket att orda om.
Den hade kunnat använda makten till att ta fram det bästa ur människan men man har valt att satsa på att med våld och terror stärka sin makt, detta kan vi se på hur vapen och övervakning värderas.
Vi ser te.x deras symboler i fd DDR,s flagga.
Symboliken säger mycket!
GillaGillad av 1 person
Centralbanksfunktionen måste ju finnas kvar, det som gjort att amerikanska presidenter mördats är när dessa velat ändra FED till att inte låna ut med ränta, alltså att staten tar över FED från privata ägarna. De privata ägarna är minst sagt inte villiga att låta detta ske. Varför ytterlighet och skrota FED, när det finns sätt att förbättra befintligt system?
GillaGilla
I det stora hela korrekt som vanligt. Men hur lyckades du skriva allt det där utan att ta ordet jude i din mun? Det blir liksom lite ansträngt. Rockefeller var inte precis ensam. Och Trotsky hade även han flera stamfränder. Bara för att nazisterna pratade om judisk bolsjevism, och att allt prat om judisk bolsjevism därvid bannlyst för alla framtid, innebär inte att man tvunget måste böja sig för det neokommunistiska tankeförbudet. Det är bättre att på ett sakligt vis förhålla sig till hur det egentligen var.
https://en.wikisource.org/wiki/Zionism_versus_Bolshevism
GillaGilla
Den strängt religiösa småskolelärarinnan frågade klassen – Vad är det som svingar sig omkring i träden och äter bananer? Ja – svarade Kalle – eftersom det är lärarinnan som frågar så måste det vara Jesus!
Det är bättre att Lars Bernt fortsätter sitt fantastiska arbete än att klydda in sig i lianerna!
GillaGilla
Finns det historiska orsaker till att judar är bra på affärer och gärna ser världen som ett och samma land?
Fram till 1500-talet fick vare sig muslimer eller kristna ta ränta. Men affärerna var i full gång och de framgångsrika i olika länder ville bygga vidare men hade inte kapital. Därför bjöd man in judar som kunde låna ut på ett enkelt sätt, mot ränta. Judarna hade vänner och släktingar i flera länder, de lånade ut i flera länder, och hade reala säkerheter i flera länder. Men de hade inget hemland. Och fred och/eller gränslösa länder gjorde säkerheterna säkrare. Krig gjorde raka motsatsen. Västerländska furstar gjorde sig rika på att plundra i andra länder; fattiga landsmän blev kanonmat. Även här och nu ser politiker inget problem att fattigare landsmän blir kanonmat; de älskar NATO.
Det var Luther som frigjorde kapitalet bland de kristna så att lån mot ränta inte längre var tabu i protestantiska världen. I den katolska rådde låne-tabuet ytterligare ett par hundra år.
Men affärer behöver alltid regleras så att de inte skadar folk och länder. Det klarar inte dagens politiker. Ännu mindre lyckas man om vi styrs av en NWO. Då är vi helt i händerna på storkapitalistiska outlaws.
GillaGillad av 1 person
Dessutom så levererade Roll Royce-fabriken i England de nödvändiga flygplansmotorerna till Lenins stridsflygplan. Inkluderad i leveransen fanns även en lyxbil från Rolls Royce som Lenin använde för personligt bruk. Hur kom allt detta till ? Bilen finns att beskåda på Moskva museum.
Det är onekligen en hel del som synes ligger dolt under ytan.
Jag är bekant med en ryska som har bott och arbetat i Europa under de senaste 20 åren. Hon berättar att Ryssland blev förudmjukat av västliga politiker efter murens fall. När sedan Putin tog över så har självförtroendet hos den ryska befolkningen ökat rejält, därav Putins popularitet.
Man hör ofta gällande lagidrotter att de skönaste segrarna är revanschsegrar, vilket naturligtvis är rent olyckligt inom motsvarande i världspolitiken.
Västliga ansvariga politiker har varit korkade, dessutom kommer man framledes inte att kunna rå på konstellationen Ryssland-Kina-Indien, vilken inte ens fanns på papperet för bara ca 15 år sedan.
GillaGilla
Helt klart ska Ryssland integreras i det internationella samarbetet och behandlas med mer respekt.
Det jag ogillar med Putins utrikespolitik är hans stödjande av extrema partier i EU, för att destabilisera länder. Det är exakt samma utrikespolitik som USA för i bland annat Ukraina (som Lars skrev om), eller i Mellanöstern. Det är fult och kommer inte leda till positiva förändringar, enligt min uppfattning.
Man får dock säga att Putins agerande i Syrien har haft betydelsefulla effekter, något den NATO styrda insatsen inte har lyckats med alls. Men även där finns ju, som alltid, andra agendor bakom samtliga sidors agerande, och det är ändå mycket lidande som skapas, pga mestadels politiska- och ekonomiska faktorer. det är det som är det tragiska och det är det vi bör komma ifrån…
GillaGilla
Det jag gillar mest av Putins politik är att han stödjer politiska partier som inte får lån i banken eftersom dom inte gynnar drömmar om världsherravälde.
Putin arbetar för fred till skillnad från te.x franska banker.
Det har alla möjligheter att innebära fred och utveckling i hela världen.
Trump är ett annat hopp om en bättre värld.
GillaGilla
Kan du ge några exempel på ”hans stödjande av extrema partier i EU, för att destabilisera länder.”?
GillaGilla
Ja, han gav lån till front national i frankrike, i mina ögon inte ett parti som är lika med ett stabilt frankrike i framtiden. Likaså har Kreml nära band med högerpartier i bl a Ungern (Jobbik), Slovenien (People’s Party), Bulgarien, och med vänsterextrema Syriza i Grekland. På så sätt stödjer Putin Europas nyfascism och socialism. Ideologiskt kan man kalla det för postkommunistisk nykonservatism, och målet är att destabilisera det rådande EU samarbetet, vilket är en bra grej i sig. Men inte med dessa partier som alternativ.
Putin vet att EU politiker kan köpas, det gör ju också motparten inom lobby- och företagsvärlden. Om han verkligen har avsikten ”att arbetar för fred”, som Björn skrev, så hade han väl hittat mindre aggressiva kanaler i stället!? Jag är också anti-EU, men det är inte lika med höger/vänsterpopulistiska-eller extrema partier.
Sedan måste man ha i åtanke att Putin också har sina agendor, så Moskvas lån till olika intressen har också sina baktankar. Den politikern som enbart verkar för fred och utveckling är svårt att hitta, tyvärr finns han nog varken i Bryssel eller i Moskva.
GillaGilla
Du vet inget om de ismer du radar upp. Du vet även föga om de partier du radar upp. Själv är jag vaken och beläst och sympatiserar därför med Fron National och även de andra du räknar upp. Ty till skillnad från Sverige vill de sitt folk väl. Inget riksdagsparti i Sverige ställer helhjärtat upp för svenskarna och deras överlevnad.
Nu gäller dock inte längre kampen för Sveriges överlevnad utan för den vita rasens överlevnad. Den vita rasens rätt till sina egna länder och styren. År 1900 bestod världens befolkning av ca 33% tillhörande den vita rasen. Nu 2016 utgör de en minoritet om mindre än 9%. Om du nu är så intresserad av den vita rasens förgörande är min fråga: Varför ställer dig på samma sid som Kalergiplanen?
En riktig socialdemokrat, även en arg sådan, står på svenska folkets sida. Läs på ditt eget partis historia.
GillaGilla
Hur kan du anse att det är extremt att inte vilja fylla Europa med tiggande, kriminella analfabeter?
Hur kan du anse att den verksamheten kommer att medföra ett stabilt Europa?
På vad sätt är det populistiskt att verka mot detta?
GillaGilla
En viktig och bra artikel, även om jag delvis inte instämmer i bilden av Putin.
Vill påtala att i Söndagskrönikan 21/1 slår DN:s chefredaktör Peter Wolodarski nästan rekord i osaklighet. http://www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-tjansten-som-varldspolis-ar-for-narvarande-vakant/Artikeln har titeln ”Tjänsten som världspolis för närvarande vakant”. Artikeln utannonseras på första sidan med texten ”Utan USA:s närvaro skapas ett vakuum som snabbt riskerar att fyllas av diktaturer”. Jag sände snabbt följande mail till Wolodarski och två journalister på DN, vilka brukar skriva om Syrien. (I ett blogginlägg behandla andra delar av krönikan. Mer finns att kritisera). (http://jinge.se/mediekritik/dn-peter-wolodarski-desinformerar-grovt.htm)
”Mailet.
Hej!
Du skriver i DN idag ”Utan USA:s närvaro skapas ett vakuum som snabbt riskerar att fyllas av diktaturer”
Detta är verklighetsförfalskning och försköning av USA:s brutala krigspolitik som medfört uppemot 2 miljoner dödsfall i Mellanöstern och stora flyktingströmmar till Europa. Vänligen läs nedanstående. Du får gärna publicera det också.
Hälsningar
Anders Romelsjö, publicist, forskare, professor emeritus*2
”Det finns inget land i världen som stött tillnärmelsevis så många militärkupper i demokratiska länder som USA. Utrikespolitiskt har USA tydligt visat att landet inte är för demokrati. Man kan kritisera och angripa diktaturer som står självständiga i förhållande till USA, som Irak, Libyen och Syrien men inte andra (Egypten, Tunisien, Bahrain, Saudiarabien, Pinochets Chile och alla de militärdiktaturer som USA stött/etablerat i Sydamerika och även i Sydostasien.) Några demokratiskt valda regeringar som USA störtat i statskupper.
-Mossadeq i Iran 1953;
-Arbenz i Guatemala 1954;
-Lumbumba i Kongo 1960;
-Sukarno i Indonesien 1965;
-Allende i Chile 1973;
-Sihanouk i Kambodja 1970;
-USA invaderar militärt och störtar den demokratiska Bishopregeringen i Grenada 1983;
-USA understödjer statskupp en i Venezuela 2002, och erkänner, omedelbart och officiellt, kuppmakarna som de nya representanterna för landet. Problemet för USA var att kuppen misslyckades;
-Den folkvalde presidenten Aristide kidnappas i Haiti av USA 2004 och skickas till Afrika. En statskupp genomförs, med USA:s stöd och många Aristide-anhängare mördas eller fängslas;
-Zelaya i Honduras 2009;
-Statskuppsplaner mot al-Assad omkring 2012-2013;
-Stödet till den egyptiska militärens statskupp mot Morsi 2013.
-Stödet till statskuppen i Ukraina i februari 2014
-Statskuppsförsök i Venezuela 2015.
Inget svar: Och jag är portad sedan tidigare på Wolodarskis Twitter:
GillaGilla
Återigen programpunkter från Bilderberg-mötet 2015, inför verksamhetsåret 2016;
* Frys ute och isolera Kina (och Ryssland)
* Öka konflikt i Sydkinesiska sjön-området
http://www.di.se/artiklar/2016/2/24/kina-militariserar-omstritt-o-omrade
GillaGilla
@ kaosforskning
det är bra att du är så övertygad om din egna kunskap, det kan nog vara en del av problemet, alla vet bäst.
sedan har jag svårt för att föra en debatt med en som grundar sin uppfattning på den vita rasens överlevnad, det blir tyvärr aningen för löjligt för mig.
man kan vara beläst om, men ändå inte sympatisera med nationalistiska partier, håller du med om det?
sedan bör du kolla upp dina siffror, enligt worldbank.org utgör vita runt 17% av världsbefolkningen, inte mindre än 9%. 17% skulle inte jag kalla för en utrotningshotad ”ras”. förövrigt finns det ingen vit ras, det finns en ras och den heter människa.
du har även demaskerat dig själv och dina politiska åsikter, genom att du länkade ihop de nationalistiska partierna med rasfrågan. det är just det jag ser faran i och uppenbarligen är det ju en fråga många sympatisörer fokuserar på. Det blir farligt att enbart fokusera på en grupp människor, en etnicitet och liknande. kolla bara på SDs senaste förslag att inte utfärda nya medborgarskap…jag fik faktiskt mitt för bara ett halvår sedan, efter att ha bott i Sverige i över 14 år. enligt SD skulle jag inte ha fått det då (och jag är t o m vit). generaliseringar kan snabbt gå för långt.
och jag, som socialdemokrat (dock en partiobunden sådan!), så är jag på folkets sida, inte enbart på det svenska eller det vita folkets. som socialdemokrat önskar jag mig att alla kan få lika chanser i ett samhälle, oavsett hudfärg. detta betyder inte att ett samhälle inte måste anpassa frågor som invandring eller integration. det är ytterst viktigt att dessa fungerar och faktiskt genererar något nyttigt och positivt till samhället. jag tycker ett samhälle bör grunda sig på sina värderingar och framgånger, inte på den egna etniciteten.
så pratet om den vita rasens överlevnad tycker jag inte hör hemma i ett sådant samhälle. det pratet är nämligen ideologiskt fascistiskt. Griffins berömda definition av fascism, från 1991, passar in väl här:
”fascism är en form av politisk ideologi, vars mytiska kärna- i sina olika gestaltningar- är en folklig ultra-nationalism inriktad på nationens återfödelse.”
i denna kategori hittar man bland annat front national. den där grandiosa återfödelsen av den vita rasen…kanske bör den börja med högre födelsetal bland vita?! inom EU är det enbart 1,6, i USA iaf 1,9. men det krävs ett minsta tal på 2,1 för att samhället ska fungera ordentligt. det blir ett roligt nationalistiskt europa, där det enbart finns gamla, stolta vita gubbar…det kan säkert också vara ett desperat försök från politikernas håll att försöka få hit fler unga människor, så att äldreomsorgen, pensionerna, arbetsmarknaden, osv även i framtiden kan fungera. det bör ej glömmas! naturligtvis borde det satsas mer på den inhemska familjeplaneringen, men när välfärden slaktas och alla är ockuperade med sina iphones och facebook, tja, då finns det helt enkelt ingen lust att skaffa fler barn!
så snälla, fokuserar inte på etnicitet, fokuserar på landets bästa!
GillaGilla
Arga Socialdemokraten
Tråkigt att du efter 14 år får ett svenskt medborgarskap. Själv har jag svenska förfäder sedan före 1750. Varför jag tycker det är tråkigt är för att på så kort tid som 14 år har du inte hunnit lära dig sveriges historia och hur de politiska partierna fungerar. Själv har jag upplevt hur socialdemokraterna medelst tvångslag intervenerade i en arbetskonflikt. Varke du eller dina förfäder har bidragit till den svenska välfärden (som snart är ett minne blott). Vi kan enkelt konstatera att mina förfäder har byggt landet och dina har inte bidragit med något. Däremot har du rösträtt Sic!
Självklart finns det raser. Titta dig omkring. Problemet med ordet ras är att det inte är väldefinierat. Somliga anser att judar utgör en egen ras medans de i själva verket är en parasitisk religiös sekt som lever på kriminalitet. Nåväl Lars Bern efterlyste referenser så här ett par volymer om Rothschild och NWO
http://www.tomatobubble.com/id859.html
Nu tror jag inte Lars är intresserad av en allsidig belysning men jag hoppas han är det. Tro är att inte veta.
Världsbanken är knappast en tillförlitlig källa i denna fråga eftersom den är fullständigt kontrollerad av judiska bankir. Du kanske skulle kolla upp vad de menar med ”vita” ingår där mulatter, mexikanska indianer osv? Kanske där ingår kineser och de är förvisso vitare än oss som egentligen är skära. Men de kallas, även i usa, för asiater. Här är en annan referens
http://rense.com/general85/cau.htm
som faktiskt menar att siffran är 7.2%. Läs även på Kalergiplanen och vad den syftar till.
Jag länkar inte ihop nationella partier som vill sitt folk väl med rasfrågan. Det är din tolkning. Men du är definitivt inte på det svenska folkets sida ty du vet uppenbarligen inte vad som händer med avkommen till en svensk och en neger. Av din text har du inte en aning. Barnet får mängder av fysiska och psykiska problem något som är väldokumenterat i amerikanska undersökningar. De två raserna är inte kompatibla även om de kan få barn ihop – deras DNA är för olika. Dessutom får barnet en medel-IQ som ligger mellan faderns och moderns.
Innan du börjar skriva ett ovederhäftigt svar föreslår jag att du besvarar följande enkla frågor:
1) ange ett land i subsahariska afrika där invånarna byggt upp en civilisation till nytta och glädje för alla invånare – vägar, järnvägar, sjukvård, mat till alla osv
2) ange 10 svenskar som har haft stor betydelse för världens befolkning när det gäller välfärd.
Griffins definition passar in på din privata ideologi den passar dock illa på verkligheten. Själv struntar jag i dylika ordval ty de används endast för att försöka tysta debatten. Vill du verkligen veta vad nationella socialister vill kan du läsa här https://www.nordfront.se/nationalsocialismen-den-biologiska-varldsaskadningen.smr.
Jag har växt upp i ett samhälle där den etniska befolkningen blivit grundlurade av den judiska sekten. De har gjort att vi har en landsförrädisk politikerkår som fullständigt skiter de gamla. Bara 2015 års invällare kommer totalt kosta ca 600 miljarder. De gamla får bara skit. Om du följer samlingsbloggen http://www.kimmoa.se/rn/ kommer du snabbt se vad de går för.
Med vänlig hälsning
Mikael Möller
GillaGilla
Och efter denna läsning tackar jag för mig i denna ”debatt”. Du har inte bara outat dig som rasist, utan även som anti-semit och nationalsocialist. I o f s borde du tackar mig, för jag kommer ifrån det landet som har uppfunnit nationalsocialismen, men jag vill helst att du inte gör det.
ditt inlägg var nog det mest grova jag har läst i detta kommentarsforum någonsin.
nationalsocialistiska inställningar, blandat med rashat, hets mot folkgrupp, pseudovetenskapliga uppfattningar om rasbiologi (oj, listan blir ganska lång), mm kan faktiskt polisanmälas, men tyvärr finns det alldeles för mycket sånt på nätet, vilket är en av anledningarna att det hela är så farligt.
jag uppskattar de flesta kommentarerna och lars egna artiklar, men när det gäller dig drar jag en tydlig gräns!
GillaGilla
Det sägs att man inte skall kasta sten i glashus.
Men!
Den som lärde de hemska nazisterna rashygien var svenska socialdemokrater.
Man kan ju tycka att nazisterna visade dåligt omdöme…
http://politikfakta.se/2013/04/atta-socialdemokratiska-regeringar-godkande-63-000-steriliseringar-pa-rasbiologiska-institutet/
GillaGilla
@ Björn
Det är en hemsk historia med rasbiologi och eugenik var under den tiden den rådande vetenskapen. det verkar lite ensidigt att belasta just den dåvarande maktapparaten med denna fråga, när man kan anta att vilken regering och vilket parti som helst hade följt samma spår. sedan är siffran i sverige snarare 30.000, inte över 60.000, som din källa anger, vilket inte gör saken bättre. Men man hittar en lång lista med länder som har haft exakt samma slags ”åtgärder” under denna tidsperiod, oavsett politiskt styre. i USA är siffran till exempel 66.000. Fortfarande tvångsterilieras tusentals människor i Indien varje år. jag tror inte att de har en socialdemokratisk regering.
Men oavsett så är det en svart, svart del av vår gemensamma historia och alla regeringar och ideologier borde skämmas över detta pseudovetenskapliga vansinne. jag hoppas inte att Darwin hade detta i åtanke, när han formulerade sina teser…
GillaGilla
Jag kan inte svara Sture direkt, så jag skriver ett nytt inlägg. Tack för klargörandet, du är mycket kunnig. Här rör man sig i en fantastisk miljö. Vilken skillnad mot vissa andra sociala medier. Jag böjer mig angående Aschberg. Jag vet att han var inblandad, men också att Branting deltog på något sätt. Kanske han var på marginalen, men någon koppling hade han till banken. Jag hade tillgång till ett privat kommunistbibliotek för flera decennier sedan och kanske minns fel om banken, men just Branting var vad jag reagerade på. Där läste jag t.ex. August Palms första stora tal. Han sade att socialdemokraterna inte ville förstöra familjen. Det var nog sant på den tiden, men sedan blev det som det blev.
GillaGilla
Fiskargubben,
du har säkert rätt om Hjalmar Brantings inblandning, men det fick jag inte fram i mina referenser. Det kanske var så att Hjalmar Branting lät de här tre socialisterna stå som ägare tillsammans med Aschberg.
GillaGilla
Jag skriver väl mitt här då till Arga socialdemokraten. 🙂
Antingen så gäller ursäkten alla eller ingen.
Och gäller den så går nazisterna också fria.
Man kan inte båda äta kakan och ha den kvar.
Hur vill du ha det?
Jag är ingen arg socialdemokrat men jag är arg på socialdemokrater för att dom kört landet i sank.
Själv upphöjer dom sig till de som skapat ett paradis.
Amaltheamannen blev ju benådad för sitt terrordåd där en man dog och ett 25 tal skadades, låg det också i tiden, att spränga sina fiender?
GillaGilla
Tack för din artikel, Lars. Det tog mig många år att lära mig tänka i dessa banor. Jag såg att någonting var fel, men förstod inte orsaken. Till slut kom jag fram till att kapitalet i USA och Storbritannien var en sorts dold regering och alla pusselbitar föll på plats. Det hände nyligen innan jag läste din artikel.
David Rockefeller genomgick sin sjätte hjärttransplantation förra året nära sin hundraåriga födelsedag. Det betyder att han gick före andra i kön och några kan ha dött. Han är en stor filantrop och jag tror att det beror på att han vet vad han har ställt till med, men han ändrar inte sina andra planer. Den som litar på Swedenborg vet att det är vansinne att försöka blanda gott och ont i livet.
Den ryske akademikern Fursov säger i en lång dokumentär på youtube [engelsk sub] att Rockefeller och Rotschild delade upp Ukraina i två intressesfärer. Rockefeller i västra delen och Rotschild i östra. Jag kan inte kontrollera det, men Fursov är ganska övertygande.
Oligarchical topography of Ukraine. Andrey Fursov
Du skriver bra om Ukraina och Ryssland och jag har bara en invändning. Vladimir Putin är folkvald och kan ersättas. Han är inte en despot. Alla som står emot kallas för diktatorer och versioner av Hitler och jag anser att dessa etiketter inte passar på Putin.
GillaGilla
Jag tror att det hänt något i Ryssland och också med Putin sedan Alexander Solsjenitsyns sista bok ”Two Hundred years Together” kom ut 2001. Den blev en bestseller och den vänder upp och ner på synen på kommunismen.
GillaGilla
När Sovjetunionen föll så dök två miljoner medlemmar av den underjordiska konservativa katakombkyrkan upp. Andra tankar från förr hölls också levande under kommunismen. Putin släppte fram dem. Kommunismen var på folks utsida under Sovjetunionen inte i hjärtat. Jag tror att vi är samma situation. Vi förstår inte vad politikerna håller på med.
Solsjenitsyn hade en avgörande roll. Han påverkade de intellektuella. Västerlandet premierade det som var lämpligt i hans böcker och ignorerade hans ryska nationalism och konservatism. Jag tror att han var typisk för folket och han hade makt att tala för andra. Han påverkade säkert Putin.
GillaGilla
Arga socialdemokraten
Jag förstår. Du har inga argument. Du lär inte hunnit läsa en enda av de angivna källorna på denna korta tid. Du är med andra ord dogmatisk – så som Percy från Jönåker utrycker sig. Varsågod och anmäl mig du okände. På följande länk kan du få en del tips.
https://www.darkmoon.me/2015/quotations-in-support-of-white-genocide/
Med vänlig hälsning
Mikael Möller
GillaGilla
@ kaosforskning
som sagt så kommer jag inte göra det, då hade jag nog haft det som heltidsarbete att anmäla diverse hatiska individer, ni är tyvärr väldigt många.
jo,har jag kollat upp dina ”källor”, som är ytterst konspirativa och extremt rasistiska bloggar…tyvärr anser inte jag dessa som äkta, eller sanna alls. det är synd att du gör det, men alla får ha sina åsikter.
men du, när du nu nämner genocid (skrattretande nog i samband med vita människor), så är det värt att fundera över vilken hudfärg som har folkmördat, invaderat, förslavat, erövrat, koloniserat och sett ner på andra hudfärger så mycket under så många århundraden nu. men det kanske är den vita rasens naturliga rätt helt enkelt!? Och allt för att vi européer har fått lite lägre solstrålning på oss, det måste ha en djupare mening!
denna länk förklarar våra olika hudtyper på ett mycket enkelt sätt, och den förklarar, utan några som helst ord, varför vi ser ut som vi gör. inget mer, inget mindre. du och jag har haft turen, slumpen att just födas i nordeuropa, men mer än så är det tyvärr inte. tyvärr har ”våra folk” använt sig av denna slump i århundraden, och har rättfärdiggjort så pass många grymheter via den. detta är något mycket tragiskt i mina ögon.
GillaGilla
Det finns två frågeställningar, är det lämpligt att ta hit människor som är anpassade till ett annat klimat?
I Borlänge trodde trodde mörka människor att svenskarna förgiftade dem.
Men det visade sig att det som kallats svenska sjukan var vitaminbrist som uppstått genom för lite sol.
Ne ges de vitamin som ersättning för sol.
Sen har vi frågan vilka som ordnat hit folk från andra kulturer och det besvaras i denna länk.
https://www.nordfront.se/hur-och-varfor-blev-sverige-mangkulturellt.smr
GillaGilla