
Globalisternas mål är att göra människor till en fri handelsvara precis som olja, malm och vete. Jag drar mig till minnes ett begrepp som en högt uppsatt tidigare företagsledare i min närhet ofta använde. Han kallade den vanliga arbetskraften på fabriks- och kontorsgolvet för nummerkarlar. Vad han menade med det, var att den stora massan av arbetskraften, där varje individ var lätt utbytbar mot varandra, kunde betraktas och behandlas bara som ett nummer. Inom det militära kallas de meniga soldater. Alla i min ålder kommer ihåg serierna om 91:an Karlsson som handlade om de två meniga soldaterna 91:an och 87:an. De var nummerkarlar.
När de oligarker som styr vår värld och har ägarkontrollen i de stora företagen och bankerna betraktar marknaden, så ser de en rad naturresurser som de kan exploatera för att ytterligare öka sina rikedomar. En av dessa resurser är världens alla vanliga enkla människor – eller nummerkarlar om man så vill. Som med alla naturresurser så bestäms priset av marknadens balans mellan tillgång och efterfrågan. Priset på arbetskraften är inget undantag.
I oligarkernas ögon är alla nationsgränser som hindrar ett fritt flöde av resurser något som står i vägen för deras möjligheter att styra priser och expandera sin verksamhet. Detta gäller givetvis även arbetskraften. Det är därför man bildat organisationer som Open Society Foundation (OSF), vars djupaste syfte är att riva alla gränser och se till att arbetskraften skall vara fritt rörlig – att alla nummerkarlar i världen skall tvingas konkurrera med varandra, utan att vara skyddade av sin nationalitet eller regler för arbetskraftens rörlighet.
Större delen av det svenska politiska etablissemanget har inordnat sig efter den globalistiska tänkta världsordningen och medverkar aktivt. Fredrik Reinfeldt som bevisligen står under starkt inflytande av den styrande oligarkin (han är nu anställd i en av deras banker) drog sitt strå till stacken genom att öppna Sveriges gränser på vid gavel. Planen var att översvämma landet med billig arbetskraft och därmed underminera Socialdemokratins själva fundament – LO och kontrollen över lönebildningen. Tyvärr har svensk socialdemokrati i någon sorts naiv blåögd dumhet inte i tid sett faran förrän det var för sent.
OSF är på pappret en s.k. ideell organisation med enorma ekonomiska resurser från några hyperförmögna personer, resurser som används för att finansiera långa rader av andra organisationer som även utger sig för att vara ideella – alla givetvis med samma mål. Den ideella stämpeln har man skaffat sig genom att på pappret inte vara vinstdrivande, men detta är givetvis inte sant. Vinsterna från verksamheten uppstår bara inte i OSF, utan den kan oligarkerna ta ut via sina fonder som spekulerar på en marknad som är manipulerad av just OSF. Organisationen utger sig även verka för att sprida demokrati, men har blivit mest känd för att ha legat bakom den fascistiska statskuppen mot den demokratiskt valde presidenten i Ukraina. Alltså raka motsatsen mot vad man utger sig för.
Detta att skapa förment ideella organisationer för att manipulera marknaden och politiska val har under senare decennier blivit en farsot som hotar demokrati och stabilitet. I många länder har ledningen insett faran och börjat betrakta OSF och de organisationer som stöds, som främmande agenter. Deras verksamhet har av det skälet förbjudits på flera håll. Detta att rika människor kan bilda den här typen av organisationer och få dem erkända som någon form av idealitet och filantropi är givetvis ytterst osmakligt. En organisation som tar emot stora belopp från någon enskild rik person som samtidigt har ett direkt inflytande i organisationen, borde aldrig kunna hävda en ideell status. I princip borde ett minimikrav för att ses som ideell vara att man i huvudsak är finansierad av en stor samling medlemmar – att man är en folkrörelse.
Personerna bakom OSF var även mycket aktiva i den amerikanska presidentvalskampanjen. Redan i primärvalen medverkade man i högsta grad till att beröva Bernie Sanders nomineringen som Demokraternas presidentkandidat. Under valrörelsen samlade han enormt mycket större folkskaror än den hatade Hillary Clinton och hade givetvis vunnit om valet inte varit starkt manipulerat. Genom detta agerande mot Sanders jämnade oligarkerna marken för Donald Trump, vars valkampanj red på samma missnöje som Sanders´. Valet av Trump lyckades man inte stoppa, men har nu satsat på att försöka sabotera hans regim genom att anstifta upplopp och andra oroligheter. Allt som ni hör om på nyheterna i MSM är inga spontana protester utan väl organiserade av olika suborganisationer till OSF.
Förklaringen till att oligarkerna fruktade Sanders inser ni lätt om ni lyssnar till en intervju med honom som finns på den här länken. Lyssna på den! Sanders kommer där in på hur de rikaste i världen ständigt berikar sig på arbetar- och medelklassens bekostnad och hur förmögenhetsfördelningen för varje år som går blir allt mer snedvriden. Det är denna obalans som ger näring åt den folkliga revolten mot globalismen som vi ser över hela västvärlden.
Det låter så tilltalande med ett gränslöst globalt samhälle med fri rörlighet, men bakom den kulissen gömmer sig en strävan mot att göra alla världens nummerkarlar till en fri handelsvara, där alla tvingas konkurrera med varandra. Vem tror ni kommer att skörda frukterna av det?
Talande ex: http://www.breitbart.com/big-government/2017/02/02/comcast-executives-immigration-backlash/
Människor har rötter och är integrerade i ett socialt sammanhang. Vi är liksom alla ”path dependent” och därför unika, för att använda en glosa. De socialistiska planbyråkraternas statistik över postnummerområden, ålder och taxerad inkomst saknar helt och hållet information om allt som är relevant för vad en människa är för någonting. Det är därför all socialism alltid misslyckas så katastrofalt. De fattar inte ens det mest uppenbara.
Internets kommunikationsgenombrott handlar i grunden om att unika individer kan uttrycka och organisera sig tillsammans, helt utan diktat från den ruttna härskarmakten som definierade sin slavbefolkning som enkla siffror i en statistisk tabell.
Kommunisten du länkar till säger ju ingenting alls om hur han ska skapa jobb och utbildning och välfärd. Han tillbringade sin smekmånad i Sovjet. Det avslöjar vad konsekvenserna av hans ideala politik vore. Utbildning är inte gratis, hans lögner överträffar inte verkligheten.
GillaGillad av 1 person
@Konsekvens
Mer demokratisk socialism är ett naturligt steg i varje demokrati.
Internets kommunikationsgenombrott kommer sannolikt leda till nya demokratiska strukturer. Underklass och medelklass (99%) har i stortsett förstått att deras eget intresse är gemensamt.
Det är därför monopololigarkerna och deras konsekventa lakejer, media och politikeradel, panikartat stödjer utvecklingen av kalifat och diktatur. Endast så kan de försöka cementera sin makt över folket. Det är naturligtvis därför de importerar islamister som dyrkar underkastelse, avskaffar kontanter och upprättar Bodströmsamhället.
Tanken på att ”skapa jobb” är givetvis befängd för varje individ med minsta kompetens inom automation, genom vilken man givetvis strävar efter att rationalisera bort jobb.
Att befria människan från löneslaveriet OCH GE HENNE FRITID är naturligtvis det yttersta målet då det innebär en enorm frihet för människan. Vi ska givetvis dela på jobben solidariskt på olika vis så fort arbetslösheten stiger i samhället. Konsekvensen av motsatt beteende är givetvis befängd.
GillaGilla
Jag tycker att hypotesen att alla politiker helt enkelt är svårt dumma i huvet är mycket mer förklarande än någon konspirationsteori. Ingen av dem har ju någon utbildning eller har någonsin haft ett jobb. Om de vore intelligenta nog att organisera en konspiration av något slag så skulle de väl någon gång ha åstadkommit någonting värt att skriva ned i ett CV.
Varför har ingen regering efter Göran Persson fattat något beslut om någonting? För att de är alldeles för inkompetenta, de vet inte hur man gör något! Vad skulle det finnas för konspiratoriskt motiv bakom att helt avstå från att utöva sin makt? Den obildade livstidsarbetslösa Mona Sahlin begick mångmiljonbedrägeri mot en bank om ett bolån, i grov organiserat ekobrottssamarbete med SÄPO. Att fuska till sig gratis boende är den högsta ambition någon svensk politiker har. Deras alternativ till att sitta och göra ingenting alls som viljelös politisk parasit medan tiden tankar deras bankkonton med miljoner, är ju att leva på socialbidrag.
Ingen svensk partistyrelseledamot eller minister har någon kännedom om vad islamister är för någonting. De massimporterar dem bara därför att det står i Hänt i Häcken att de ska göra det, och de följer tanklöst strömmen. Inse att svenska staten består av de allra sämsta människorna, de som saknar ambition och som aldrig har åstadkommit någonting.
GillaGilla
Det är en hypotes. I så fall måste jag fråga dig vad du anser är lösningen om så är fallet?
GillaGilla
Vore det inte ett smart drag av Trump att liera sig med Sanders?
GillaGilla
Sanders stödjer honom redan på vissa punkter.
GillaGillad av 1 person
Trump’s Speech to the New World Order!
GillaGillad av 1 person
Bernie Sanders vägrar bedriva politik. Den mest rimliga förklaringen är att han han lyder utpressare som utnyttjar hans aktiva kommunistiska förflutna förknippar honom med massmördande diktatorer. Han vägrar i vart fall överhuvudtaget befatta sig med politik och har noll och inget värde för Donald Trump. The Democrats saknar ledning och mål.
GillaGilla
Lögn och internettrolling. Jag håller inte med Sanders i allt, men att han inte arbetar eller leder är ren lögn.
https://www.democracynow.org/2016/12/26/bernie_sanders_the_democracy_now_interview
GillaGilla
@Martin Gustavsson
Så vad har Bernie Sanders arbetat med? Vad har han åstadkommit politiskt som borgmästare i en småstad och som senator? Hur tycker du att han leder extremvänsterfalangen inom Demokraterna som han lyckades piska upp i valkampanjen?
Det är ju uppenbart att han är helt oduglig och ointresserad av politik. Den mest sannolika förklaringen är att han är utpressad av högerdemokrater som har bevis på att han samarbetat med någon av sina massmördarkommunister som Pol Pot. Bernie Sanders röstade på Hillary Clinton och för TPP, det är vad han faktiskt gjorde och i handling står för. Bry dig inte om hans lögner, de är ju avsedda att lura dig.
GillaGilla
@ Lars Bern
Detta var väl bara mer av samma sak eller hur. Ska jag tolka dig som om du hade velat se Berni Sanders som president? Jag gillar honom och hans fru verkar vara ännu smartare. Efter att ha levt 13 år i USA vågar jag nog påstå att han inte hade en chans att bli president – alltför radikal för gemene amerikanen. Jag har två barn – födda i USA – som bor i San Francisco. De hade velat rösta på Berni men ansåg det för riskabelt.
Hälsningar…………Mats Persson
GillaGilla
Intressant! Är det så riskabelt i ”demokratins vagga” att rösta på Bernie Sanders? USA som har velat sprida sin dynga och även genomfört i ”demokratins namn” kan verkligen uppfatta Sanders som radikal? Du som har levt i USA kan du kanske berätta för oss hur tänker gemene amerikanen!
Jag delar en länk där en amerikan beskriver vad som kan vara en framtid även för Amerikaner. Globalisternas agenda är just detta: global! Det betyder att även den välmående delen av Amerikaner kan bli- exakt som Lars Bern beskriver- en fri handelsvara.
MYCKET LÄSVÄRD!
http://empireexposed.blogspot.co.at/
GillaGillad av 2 personer
@ Anna
Försöka göra det enkelt.
Den stora skiljelinjen i USA:s politik går mellan männisor som vill ha mer inblandning i sina liv av stat och federala myndigheter – typ bättre bidrag och försäkringar – och de som vill ha mindre inblandning från stat och federala myndigheter. Hillary försökte balansera dessa intressen medans Bernie drog iväg lite för långt för att ha en chans att få majoritet. Trump var en katt bland hermelinerna – ingen ren republikan men med ”friska raka” löften om ett drägligt liv – han ingav hopp om en framtid. Om man sen tror på det är en annan fråga. Hillary hade inga förspeglingar om någon riktig förändring och det låg henne i fatet i problemstaterna som hon totalt missade.
Trots det fick hom 54 % mot Trumps 46 %. Min analys är att röstantalet kan hänföras till högre genomsnittlig utbildning i de expansiva områdena på öst- och västkusten. De genomskådade Trump och hade också redan rätt drägliga levnadsförhållanden.
Allt det här med NWO, globalismen och nya nationalismen var nog överkurs för flertalet röstande. Att skpa jobb med handelshinder lär ju inte fungera i verkligheten. Men i rural areas gick det hem………….Mats Persson
GillaGilla
Mats Persson, fortsätt gärna att läsa bloggen här så är det möjligt att du, som jag, inser att något mycket större pågår. Först beträffande ”popular vote”: Om reglerna säger att det gäller att vinna antal kandidater fokuserar men givetvis på detta och inte på att få så många röster som möjligt. Om reglerna är flest röster ändras strategin därefter. Antal dagar och framträdanden före valdagen begränsas av både tid och pengar. Hillary förlorade och skulle förmodligen förlorat om reglerna ändrades till ”most votes” FÖRE VALET.
”Utbildningsteorin” du förespråkar är väl bara en MSM-teori, eller ?
Som Lars skriver här blir genomsnitts amerikanen idag fattigare för varje generation. Den offciella arbetslösheten ligger runt 5% men den reella ligger runt 20 eftersom man ”tas bort” ur registret efter några år.
Trumps förslag med skyddstullar till Mexico och Kina är förmodligen nödvändigt i dagens prekära läge eftersom ytterligare lån idag används för ökande LÖPANDE utgifter…. Följande realexempel visar hur viktig handelsbalansen är:
Ca 1880 höll Tyskland på att ”falla isär” med massarbetslöshet och massemigration som skapats av mycket billiga importer inom mindre än 10 år. Handelsbalansen hade rubbats efter att Tyskland vann kriget med Frankrike 1870-1. Frankrike invaderades, Paris togs och Tyskland krävde ett högt antal miljoner i guld för återtåg.
Frankrike accepterade ,och hade dessutom det begärda guldet vilket snabbt togs på många vagnar till Tyskland. I Tyskland var man överväldigad av krigsbytet i guld och blev då (alltför) frikostig med både pensioner och änkepensioner till den segrande militären. Den snabba spridningen av rikedomen satte emellertid högt tryck på ekonomin och resulterade i snabbt ökande penningmängd som helt naturligt orsakade prishöjningar och en snabbt ökande inflation,om inte hyperinflation. Detta trots att varje ny mark spreds på guldfot. Resultatet av prishöjningarna blev att importen snabbt ökade då den inhemska industrin först inte kunde leverera och sedan blev för dyr och inte längre kunde konkurrera med prisstabila importer från kringliggande länder man tidigare haft en balanserad bytesbalans med. Tysklands ekonomi ”havererade” pga det extra guldet, som orsakade nästan noll export, bara import, massarbetslöshet, misär och emigration. Detta helt oväntade faktum var ”oförståeligt” , ”trots” den gyllene segern äver Frankrike! Men runt 1880 begrep till slut även Bismarck vad som hänt och införde skyddstullar för att kompensera för inflationen. Handelsbalans återhämtades, och massarbetslösheten försvann som i ett trollslag, eftersom den (relativt) snabba motåtgärden togs innan en större del av inhemsk industri försvunnit helt.
Att Trump idag gör som Bismarck då är, som jag och många välutbildade amerikaner ser det , helt enkelt USAs enda möjlighet att undvika ökande fattigdom. Långtidsalternativet är skadligt även för globalisterna eftersom USA -marknadens köpkraft då fortsätter att minska hastigare än nu. Globalismens slutar alltså som ett monopolspel med fattiglappar i konkurs och en enda spelare kvar.
GillaGilla
Reblogga detta på Om Sverige NU och kommenterade:
Återigen var är Sverige och världen på väg?
Hur många gånger skall detta behöv upprepas?
GLOBALA EGOT, FIANSVÄRLDEN, VAPENINDUSTRIN; LÄKEMEDELSINDUSTRIN STYR!
Detta är DEMOKRATUR!
FÖRFÄRLIGT!
GillaGillad av 2 personer
Jag liknar även dagens Svenska fackföreningar vid en organisation beroende av nummerkarlar som Open Society Foundation (OSF)
GillaGillad av 2 personer
Det ironiska i sammanhanget är att tack vare bland annat Trumpsegern (brexit) kommer västvärlden att gå mot en fredligare framtid. Hur så? Jo, hade oligarkernas förhandstippande alternativ Hillary tag hem segern, hade folket i väst rest sig och vi hade då fått beskåda ett antal väpnade försök till revolutioner. Många, många privatproducerade dokumentärer, som lagt ut på Youtube, uppmanade oss vanliga dödliga till militärt motstånd mot NWO (globalisterna). Nu slipper vi väpnade konflikter och oroligheter, tack vare just Trump.
GillaGilla
Jag hoppas innerligt att du får rätt men de som följer dagligen Trumps uttalande och även handlingar börjar bli riktigt tveksamma. Jag tillhör själv de som granskar händelserna som kommer att påverka vår framtid mot en riktning som vi inte ens anar idag.
Här finns en som är skeptisk mer och mer om den” handlingskraftiga” Trump!
Det går allting efter en välkänd och välanvänd manusskript! Löjligt om vi inte vaknar för en gångs skull:
Att utnämna muslimer som fiende nr. 1 men fortsätta provocera Rysslan, Iran, Kina är en mycket allvarlig tecken på att vi kommer att bli blåsta…på den utlovade freden! Att fortsätta leverera- med ökat takt- Militär material till krigszoner är ett allvarligt brott som pågår fullt efter att Trump har installerat sig i Vita Huset! Den brutala realiteten gör ont om man har förmågan att se men underlättar när vi själva drabbas av Trumps extremt lynniga utrikespolitik. Och den globala makteliten lutar sig tillbaka och ler………….om vi inte avslöjer de DAGLIGEN!
http://empireexposed.blogspot.co.at/
GillaGilla
Om du bedömer Trump efter vad MSM förmedlar får du en helt felaktig bild. Du måste lyssna på vad han själv säger, du hittar hans viktiga tal på YouTube.
GillaGillad av 2 personer
Gör som jag och använd TV:n uteslutande som bildskärm för datorn, inte som Hitlerhögtalare för centralmaktens enkelriktade propaganda. Du är lurad av bedragare, jag varnar dig, se upp!
Kolla in Vita Husets twitter och Fox News, snöa inte in på de totalsocialistiska hatextremisternas censur och rena påhitt. Vänstern har mardrömt ihop en halmgubbe och slåss för sina liv mot den. Det har ingen koppling alls till Donald Trump, han bara tittar häpet på denna meningslösa psykiska uppståndelse och låter den självförstöras. Mediapampar som tror att de är mycket mer än vad de verkligen är.
Obamas patetiska eftergivenhet har gjort hela omvärlden mycket mer aggressiv, de vet ju att de aldrig skulle bestraffas för någon form av övertramp. Kärnvapenspridningen har hastigt accelererat för första gången på 30 år, liksom terrordåden. Väst är föraktat och irrelevant över hela världen p.g.a. sin fega eftergivenhet och viljelöshet och ständiga nederlag. Ja, Jesus var god och Jesus torterades ihjäl av politikerna. Men det betyder inte att godhet bara kan uppnås genom nederlag och förlust. Vänsterborgarna har misslyckandet som sitt högsta ideal och gör i detta syfte allt de kan för att främja efterblivet islamistiskt terrorförtryck i Sverige.
GillaGilla
Det är lätt att låta sig luras av illusionisterna, den översta 1%:en. De viftar med sina bästa nickedockor som säger vad som helst i sina medier för att vinna valet medan den ledare som hade varit bäst för 99% av befolkningen i mångt och mycket, nämligen Bernie Sanders, mörkas nästan totalt.
Redan nu har Trump inlett de skattesänkningar som gynnar 1% allra mest. Jag visste att det skulle bli så, men många som saknar minne om vad en republikan är blev lurade. https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2017/01/25/ar-en-djup-milf-langtan-orsaken-till-att-donald-trump-bryter-sitt-forsta-vallofte/
GillaGilla
Hej, jag har länge funderat på LO:s roll i det som sker. Som jag ser det är det just deras medlemmar som har så mycket att förlora på detta. Jag förstår inte hur de har tänkt/tänker, deras skyldighet borde ju ändå vara att företräda deras medlemmar på bästa sätt.
GillaGillad av 1 person
Eftersom fackmedlemmarna inte bryr sig om sin ledning så ledningen ingen anledning att bry sig om dem. Mentaliteten att ”någon annan” ska ta hand om saker leder alltid till katastrof. Man har bara en hjärna och det är ens egen och den är oersättlig. Tyvärr ”trooor” de flesta att obildade livstidsarbetslösa politiker som aldrig åstadkommit någonting, är lämpliga som deras hjärnsubstitut.
GillaGillad av 1 person
Ett korrumperat fack som lyder ett nyliberalt parti, som är för den frihadel som slår mot arbetare och välfärd, kan aldrig vara rätt väg för arbetaren.
GillaGilla
Så sant , så sant.Jag började få upp ögonen för det här ”konstiga” förhållningssättet för ca 8 år sen på min dåvarande arbetsplats där vi hade väldigt mycket facklig aktivitet.Det tog lång tid innan jag mentalt kunde sätta ihop varför mycket verkade ”tvärt om” och ”bak o fram”. Jag sa ingenting då – på den tiden ,på möten etc. men jag förvånades över agendan och tänkte att – ”det där är över min fattningsförmåga” , ”det där tar andra hand om – som vet bättre”. Och här är vi nu, i ett samhälle i fritt fall.”Bak o fram-agendan” håller på att genomföras fullt ut – och till och med SD är med på tåget. I dag importerar vi sjukdomar till Sverige som vi inte haft på 100 år och som tagit mycket möda att få bort – av ren dumhet och ignorans. Och det är bara ett exempel.
GillaGillad av 1 person
”Att skaffa sig immunitet mot vältalighet är av yttersta vikt för medborgarna i en demokrati.”
/ Bertrand Russell
”I en sann demokrati har varje man och kvinna lärt sig att tänka själv.”
/ Mahatma Gandhi
”Demokrati är en anordning som säkerställer att vi inte skall regeras bättre än vi förtjänar.”
/ George Bernard Shaw
”Medborgaren kan återuppliva våra politiska och styrande institutioner, göra dem mottagliga och ansvariga och göra dem hederliga. Det kan ingen annan.”
/ John Gardner
”I denna potentiellt dödliga fas av mänsklig existens, är demokrati och frihet mer än bara ideal som skall utvärderas – de kan vara avgörande för att överlevnad.
/ Noam Chomsky
https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/citat-om-demokrati/
GillaGilla
Träffsäker analys som vanligt.
Man kan också lägga till fractional banking-systemet (https://mises.org/blog/our-monetary-system-favors-rich-and-hurts-poor), som också gör de redan rika rikare. Sedan gäller det förstås att inte hamna snett, som oligarkgurun George Soros gjorde när han spekulerade i en förlust för Trump i presidentvalet. Då kan man förlora en del miljarder …
GillaGillad av 1 person
Oligarker och globalister måste bort ifrån spelplanen, man är bevisligen samhällsfarliga :
http://www.dailywire.com/news/8427/9-things-you-need-know-about-george-soros-aaron-bandler
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/climate/global-warming-is-about-destroying-capitalism/
Allt får sin logiska förklaring inklusive antiTrump-rörelsen.
GillaGillad av 1 person
Bernie Sanders tragglar på om om rika hit och dit, men han har inga lösningar. (Jag har inte lyssnat på hänvisningen, men jag har lyssnat på andra av hans naiva tal.) Eller rättare sagt. Hans lösningar gör bara situationen värre för de mindre bemedlade.
Problemet för vänsterfolket är inte att de har för lite pengar utan att de har för lite förstånd.
GillaGillad av 1 person
@Göran en annan
Problemet om man är riktigt riktigt korkad är givetvis hur man ska förstå att man är det. Det krävs relativt hög intelligens för att förstå att man är korkad, Göran.
När således Lars Bern, som vi vet är ganska intelligent (som teknisk fysiker) tar upp Bernie Sanders och vi är oeniga i saken, bör vi givetvis ta en djupare fundering, så att vi åtminstone är sakliga och precisa i våra kritiska resonemang om påståenden om sviktande förstånd…
,,..särskilt då det finns vetenskapliga rapporter om vilken slags politik som leder till mindre kriminalitet i samhället…
GillaGilla
Kan det vara sant,
att EU-kommissionen i tysthet förra veckan klubbade igenom att förbjuda kontanta betalningar i hela EU?
GillaGillad av 1 person
”Within days of Davos, here is the European Commission statement on moving forward to eliminate cash.”
”Everything is couched in terms of terrorism, but in fact it is to hunt taxes and eliminate our freedom to privacy regarding our own wealth.”
”Here is the “Inception Impact Statement” showing days after Davos they are indeed taking steps to (1) restrict cash, and (2) move to eliminate cash entirely, but they cannot do that until there is an instant transfer system in place among banks. In other words, banks can no longer play with the “float” and will have to instantly pay for transactions. Without that system in place, cash cannot be completely eradicated. That is on schedule for September 2017.”
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/taxes/europes-latest-steps-to-eliminate-cash-post-davos/
GillaGilla
Bitcoin stiger med raketfart, 1017 kr per Bitcoin just nu och igår var det 849 kr när en tittade på kvällen….grattis alla med Bitcoin!
https://www.plus500.se/Instruments/BTCUSD
GillaGilla
Kulla-Gull!
Det finns ett litet ljus i mörkret och det är att Riksbanken funderar på att själv ”trycka” digital-valuta s.k. e-kronor samtidigt med vanliga kronor som valuta.
Det är viktigt att ha en Riksbank som ger ut ett lands valuta och inte att privata banker gör det.
se länk:
http://www.riksbank.se/sv/Press-och-publicerat/Tal/2016/Skingsley-Borde-Riksbanken-ge-ut-e-kronor/
GillaGillad av 1 person
Jag glömde säga att det gäller privat personer också. Riksbanken ger redan idag ut digitala pengar, kronor, i sitt RIX system. Kruxet är dock att enbart privatbankerna har tillgång till Riksbankens digitala pengar, inte vanligt folk eller företag
GillaGillad av 1 person
Det är en del i agendan. Nu är ”chippning” av befolkningen inte heller långt borta – tro mig.
GillaGilla
Tack Lars att du tar upp Bernie Sanders i dagsljuset! Han har kämpat länge och hade i stora drag samma budskap hela tiden!
GillaGillad av 1 person
Utmärkt inlägg som vanligt. Det är verkligen full fart på bolsjevikernas våldsamma protester, de har fullt upp med att hinna med och demonstrera mot Trumps alla executive orders. Undra hur länge regering och media i Sverige skall hålla på och protestera mot Trump?
GillaGillad av 2 personer
8 år!
GillaGillad av 1 person
Hahaha, antagligen. Det är dock svårt att se hur kritik av Trump och Putin är bra för Sverige.
GillaGilla
Plus 8 år vardera för hans dotter (USAs första kvinnliga president 2024-2032) och hans söner. This is the Trump century.
GillaGillad av 2 personer
Martin Armstrong, som använder historiska cykler inom ekonomi, krig, inbördeskrig och splittring av länder, skriver:
”The media champions only the left and that is the danger that can lead to outright civil war. Our model shows that the likelihood of civil war peaks in 2044. The risk turns up in 2020 for domestic civil war.
The Democrats are rapidly becoming the party of session. Let’s be real here. It was the Democrats who were founded by Andrew Jackson and were the party for slavery and thus was the party to move to secede.”
”Therefore, secession began 1860.969 and the next target would appear to be 2036.312. The would be just after the major high in 2032. This turns up in 2020 and we can see that the left is fighting for survival.
Their economic dreams are collapsing exactly as did communism in 1989. My concern is simply how the left are indeed control freaks, they want to rule the world and subjugate everything and everyone to their will.”
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/civil-unrest/comments-from-san-francisco/
Tolkning:
Enligt Armstrong hänger allting ihop. Exempelvis påverkar ekonomiska cykler cyklerna för krig/inbördeskrig osv. Även solcykelns påverkan på klimatet påverkar andra cykler.
Intressant att notera är att cykeln för en stark stat (höga skatter etc) toppade 2015. En sämre ekonomi kommer att slå sönder vänsterns drömmar om ett utopiskt samhälle. Men vänstern kommer inte att ge sig utan strid.
GillaGilla
Cykler-tramset är helt grundlöst. Ett slags religiöst deterministiskt ödesbundet gegga av fördomar och okunskap. Någon tycker sig känna igen ett repetetivt mönster i någon graf, that’s it. Vilken hund som helst kan instinktivt tanklöst göra detsamma. Ekonomin består av mänsklig handling och alla människor nu är andra människor än de som levde för ”x-cykler” sedan. Och kulturen och teknologin är väldigt annorlunda. Så det finns ingen anledning alls att anta att vi nu upprepar vad de då gjorde. Inga cykler. Cyklisternas totala misslyckande med sina ”prognoser” är talande. Hur gick det med peak-oil till exempel? De som saknar kännedom om vad en ekonomi är för någonting gör bara bort sig när de försöker uttala sig om den.
GillaGillad av 1 person
Reblogga detta på corneliadahlberg.
GillaGillad av 1 person
Det positiva med en President Sanders hade ju varit att en sådan verkligen hade torpederat big money killarna.
Med president Trump kan jag tyvärr inte skaka loss känslan att denne ligger i sängen med dessa herrar.Jag tror det var idag som han skulle skriva under ordern om en storskalig avreglering…
jag vill nu gärna få trumpvännernas kommentarer kring just detta ämne och se om de går i fällan! 🙂 Shoot!
GillaGilla
Trump’s Speech to the New World Order!
GillaGilla
Bernie Sanders skulle ha gått vilse i Vita Huset. Han är totalt inkompetent och har aldrig uträttat någonting av något slag.
GillaGilla
@Arga Socialdemokraten
Nyliberala krigshetsande sossar är dåliga för 99% även om republikaner kan vara ännu värre. Jag tror att du söker något som detta:
https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2017/01/25/ar-en-djup-milf-langtan-orsaken-till-att-donald-trump-bryter-sitt-forsta-vallofte/
GillaGilla
Fin analys som vanligt!
Och jag delar helt din syn på detta.
Men har man inte från högerhåll altid hyllat den ”fria arbetsmarknaden”?
Lars, är du därför nu inte lite ”socialistisk” i din analys? 🙂
GillaGilla
Nej jag tror inte på planekonomi, men jag tycker inte heller människor skall behandlas som handelsvaror. Så länge vi har stora skillnader i världen måste samhället organiseras i suveräna nationer med sina egna demokratiskt beslutade lagar och regelverk. Och framför allt om den ekonomiska tillväxten fortsätter att helt hamna hos kanske bara 10% av befolkningen, då blir det till slut revolution. Så har det alltid gått tidigare i historien när fåtalets girighet fått styra samhällen.
GillaGillad av 5 personer
Problemet: ”Ett Sverige med växande klyftor och girighet som ledstjärna” – och det gäller som princip i alla världens länder.
Lösningen: ”Ett: Förbjud regeringar att låna pengar och istället ge ut dem själva.
Två: Kriminalisera bankernas Fractional Reserve Lending d v s tvinga dem att alltid ha minst 100 % täckningsgrad för all utlåning. Allt annat är i praktiken falskmynteri.”
GillaGillad av 1 person
Intressant detta om planekonomi. De superrika delen av mänskligheten, som du Lars både har studerat och skrivit mycket om, planerar just sin ekonomi, även om jag vet skillnaden på planekonomi och marknadsekonomi.
Fascism är från början en ekonomisk term som i sin enkelhet går ut på att staten bestämmer vad industrin skall producera. Nazismen var en typisk fascistisk ekonomi, likt Mussolinis Italien samt även Sovjetunionen. Så egentligen borde vi tala om den fria marknaden ekonomi, vars produktion styrs av efterfrågan och fascistisk ekonomi där en överstatlighet beslutar vad som skall produceras. Men sakernas tillstånd är inte alltid så enkelt att reda ut. Marknaden är konstant utsatt för påverkan, dels av överstatliga reglingar samt dessutom av mäktiga marknadsaktörer som mycket väl kan påverka och till och med styra ”överstatligheten” och då är vi tillbaka till planekonomin, där de rikaste av de rika planerar ”sin” ekonomi dold i överstatligheten.
Svårt att komma runt problemet.
GillaGilla
Verkar rimligt.. Varken ett samhälle som konfiskerar allt, eller ett som gör 1% rika och 99% fattiga i monopolkapitalistiskt schackrande, är vägen. Balans i allt.
GillaGilla
Docent Göran Sjöberg:
Även om det är som att svära i kyrkan måste det till en överstatlighet – men enbart basers på folkopinionen: d.v.s demokrati! Så länge det hyperrika kan influera på samtliga plan i hela samhällsapparaten, är både vänster- och högerfrågan irrelevant. Det är essensen i alla Lars texter – i vart fall som jag tolkar det. Hur stoppa Soros, Rothschild med flera om vi inte tillsammans går ihop och samlar makten? Stavas inte det: 1.) kollektiva lösningar? 2.) Överstatlighet?
Steg ett i lösningen ligger i medvetandet. Att bli medveten om sakernas tillstånd. Upplysning med andra ord. Det är var Lars mission går ut på.
GillaGillad av 2 personer
Meditation och rätt intention lär leda till upplysning .
GillaGilla
SKA VI GÖRA NÅGONTING KREATIVT?!
Vi pratar ju å pratar. Vi vet nuläget.
Vi är många väldigt kloka här.
Därför skulle det vara roligt att få en analys av er. HUR SER DET UT I SVERIGE OM 15 ÅR?
1. Om De gamla partierna, Etablissemanget bibehåller makten.
2. Om Nationella partier får styret, eg SD.
3. Vad behövs för att få återuppleva nya rekordår och införandet av 8v semester och dubblerad pension?
GillaGillad av 2 personer
Min gissning är att:
A) Sverige (och Västvärlden) drabbas av en ekonomisk kris ifrån 2018 (enligt Martin Armstrong kan denna kris vara till 2032).
B) Välfärdssystemet och det politiska systemet, är helt beroende av en stark ekonomi, annars faller systemet som ett korthus.
C) Kanske leder A och B till att diktatur införs. Dock blir det svår social oro.
GillaGillad av 1 person
Sverige hade redan befunnit sig i en djup ekonomisk kris om inte vår ekonomi vore dopad av en sjunkande valuta.
GillaGillad av 1 person
Rune – mitt svar på Dina frågor har Du i min föregående kommentar.
Mera ingående i sak om det i mitt blogginlägg: ”OM HUR NATIONALEKONOMI-FÖRSTÖRANDE BANKSYSTEM KAN VRIDAS RÄTT”.
GillaGillad av 1 person
Om 15 år är Sverige en islamistisk tyranni. Alla ateister har då stenats till döds och miljoner har avlidit av det permanenta strömavbrottet i ett stenålderssamhälle där inga föremål tillverkas.
Du verkar fokusera på triviala ekonomiska saker, som pensioner, och missar våldet gör allt sånt oviktigt. Fattigdomen är en bisak i den permanenta och evigt oanpassningsbara arapiska stenålderstyranni som alla svenska politiker och journalister gör sitt yttersta för att införa här och nu. SD säger åtminstone att de inte vill bidra till det, men de säger ju också att de vill bli en PK-kopia av Moderaterna till vilket pris som helst helt utan någon motprestation. Jag tvivlar på deras förmåga och relevans, även om de fick egen majoritet.
GillaGillad av 1 person
SD är på god väg att trolla bort sig själva.Det beror förmodligen på att man i hemlighet tror på det goda MSM/Globalist-samhället.Åkesson har fått barn – det förändrar förmodligen en hel del i hans ”mindset”.Sen får man heller inte glömma att det svenska karriärpolitiker-systemet är korrumperande och sövande i sig. Åkesson drömmer förmodligen mera om en en plats i Brüssel idag än vad han drömmer om att göra Sverige fritt igen.Tyvärr.
GillaGilla
SD är förgiftat av dansen kring guldkalven – att kunna leva flott på skattebetalarnas pengar. Precis som alla andra svenska politiker.
GillaGilla
Det är för komplex för att kunna förutsäga. Analysen måste därför förgrena sig ut i olika scenarier, som skulle ta hyllmeter i anspråk att i detalj beskriva. Men här är ett försök.
Kultur: Kulturen bärs upp av en enda sak: Folket. Sveriges kultur, som vi känner den, kommer sakta att vaporizera bort. Det i sin tur kommer att leda till en degeneration – ett förfall på alla plan. De längst ner kommer att jubla, då samhället kommer då att bli mer jämlikt om alla har det lika ruttet. Sedan kommer det närmast att hända det som sker när är ett blomstrande företag börjar vackla. Kompetensen är de som lämnar skeppet först. Andra intressen kommer att ”håva upp” dess individer – grädden flyter alltid till ytan först. Andra länder, eller multinationella företag eller överstatliga organ, kommer därför skummar av Sveriges samlade kompetens. Vissa väljer då (som mig själv) att flytta ut på landet, vilket i sig kräver cash. Man behöver en stor förmögenhet, för att göra sig en lite förmögenhet här. Detta om globaliseringen får blomstra utan inblandning. Ett annat scenario är att USA-Trump samt Brexit, osv, bekämpar globaliseringen. Detta kan leda åt två håll. Föst ett fult utvecklat (hur skall jag säga?) infowar på alla plan. Ett krig som vi inte sett maken till tidigare. Inte ett krig med svärd eller gevär, utan ett krig om våra medvetande, som vi är inne i nu. Vinner Trup-Brexit (osv i olika europeiska länder) kommer den sidan att göra processen kort med motståndet. Blod kommer att flyta samt huvuden att rulla. Förhoppningsvis tar nästa makt över, och undviker samtidigt då att bli korroderade, men historien lär oss att så kommer det inte bli. Klarar vi å andra sidan hantera makten, går vi mot ett paradis.
I det perspektivet tycker man borde utveckla hela batteri av tester för att gallra bort samtliga sociopater från maktens korridorer. Förstår egentligen varför detta skulle vara så kontroversiellt? Det är ju för alla bästa.
GillaGillad av 2 personer
HUR SER DET UT I SVERIGE OM 15 ÅR?
1. Om De gamla partierna, Etablissemanget bibehåller makten.
Mer av samma leder till mer krig, mer invandring, mer fattigdom, mer rasism, mer kriminalitet och mer våld.
2. Om Nationella partier får styret, eg SD.
minde krig, återvandring, välfärd, mindre kriminalitet, avklingande rasism, mindre våld.
3. Vad behövs för att få återuppleva nya rekordår och införandet av 8v semester och dubblerad pension?
Ut ur EU och att SD och V bryter polariseringen och hövligt accepterar demokratin, samverkar nationellt på olika viktiga områden, samt att folket stöder dem.
GillaGilla
Agenda 2030 Som två Svenska regeringar undertecknat i säkerhetsrådet säkerställer stt vi blir dom första statslösa underställda FN. Våra politiker har sålt både landet och folket som inte vill veta och fortsätter stirra på TV och köpa sig en livsstil. Orwels hade blivit förfärad över den detaljerade personkontroll vi lever under med det föga sanningsenliga Välfärdssamhället. Politiker har skapat en egen elit med regler som står över medborgarna som de är satta att representera. Landsföräderi innebär att vi om vi bara ville kan fängsla hela riksdagen och begära nyval.
GillaGillad av 5 personer
Sanders är en patetisk docka som inte har några problem att ta pengar från de rika. Köpte nyligen ett fint litet sommarställe till sig själv, för gott arbete med Hitlary antar jag…
GillaGilla
När det gäller ligisterna som misshandlar och protesterar, media blåser ju upp allt. Det är trots allt hundratals miljoner amerikaner som inte protesterar och misshandlar, som går till sina arbeten varje dag och gillar läget.
GillaGillad av 3 personer
Är det någon här inne som vet, har kontakter som vet vad som egentligen händer just nu beträffande nedanstående faktum:
1. Eu har med nya vapendirektivet aktivt avväpnat civilbefolkningarna.
2. Eu klubbade i veckan igenom ett förbud mot kontanta betalningar (Är det för bekvämlighet eller för att man är orolig för en bankrun?)
3. Igår blev plötsligt alla Svenska poliser krigsplacerade mot sin vilja. (Det måste varit otroligt bråttom)
Det känns som om en kärna inom EU vet något som resten inte vet. Håller det på bli krig?
GillaGillad av 2 personer
Planerat sedan länge men i god EU anda får vi i get veta, Merkel har gått ut och påtalat vinten av nödförnödenheter i minst 10 dagar
GillaGillad av 1 person
Här kan man medverka i ett upprop för en ”arrest warrant” för George Soros i USA. Varje röst och vidareskick räknas!
https://petitions.whitehouse.gov/petition/issue-international-arrest-warrant-george-soros
GillaGillad av 2 personer
Intressant!
Jag ställer helt upp bakom formuleringen i denna petition men tvekar att skicka in mitt namn när jag ser att det hittills på två veckor bara har kommit in runt 800 signaturer och när målet är 100 000 till 20 februari. Vilken organisation stöder man indirekt?
Men allt jag ser av Trumps aktiviteter gör att jag ser honom mer och mer som en ”fredsängel” när han nu jobbar intensivt på att minska ned de internationella motsättningarna om jag nu ska tro på de intressanta analyser som jag just läst på geopolitics.co.
Här är en speciellt intressant analys anser jag när han fördömer nya bosättningar i Israel.
https://geopolitics.co/2017/02/03/trumps-white-house-blasts-bibi-for-approving-new-israeli-settlements/
Och den här är en annan som visar att Trump verkar motarbetas av Pentagon och det militärindustriella komplexet i sina fredssträvanden med Ryssland
https://geopolitics.co/category/social-engineering/
Oerhört intressant det som pågår.
GillaGillad av 2 personer
Göran, allt stort börjar smått. Det som växer snabtt dör snabbt och v.v. ! Skriv på som jag gjorde. Det har inte hunnits spridas ännu och MSM-agenterna gnuggar händerna i triumf när dom ser kommentarer som den du nyss skrev. Tanken räknas i himlen, dit veterligen ingen har kommit. Handlingen räknas idag!
GillaGillad av 1 person
stenbj
Jag brukar säga att jag har svårt för ”feghet” även om den är mänsklig. Det är nog därför de flesta vill vara anonyma när de på nätet kommenterar känsliga frågor.
Nu har jag i alla fall själv ”tagit mig i kragen” och skrivit på helt enkelt för att jag som Lars Bern är övertygad om att Soros representerar ”ondskan själv” idag och detta under täckmantel av ”humanism” och en omtanke av de svaga i samhället. Så ytterligt sofistikerat och cyniskt i mina ögon. Det hela påminner om läkemedelsbolagens agenda.
GillaGillad av 1 person
Själv är jag förvånad att inte någon underrättelsetjänst redan fimpat den ekonomiske terroristen. Han lär ha hotat USA:s ekonomi.
GillaGilla
Dessa så kallade globalister har en gemensam nämnare dom tillhör olika hemliga frimurare samfund. Det faktum att dom sysslar med omstörtande verksamhet är inget nytt franska revolutionen det amerikanska självständighets kriget redan då låg frimurare bakom. Dessa har en luciferiansk agenda som bäst beskrivs med det vi kallar New Age. Alice Bailey som är skaparen av denna sataniska religion var gift med en högt uppsatt frimurare. Lucis Trust som startades av denna ockulta kvinna är rådgivande organisation i FN ännu en av dessa organisationer vars upphovsmän är sataniska globalister.
GillaGillad av 2 personer
Jag tror du har en övertro på packets konspirationer. Jag ser inte hur de har förmåga att åstadkomma något sådant. Se bara hur Trump marscherade in i deras porslinsbutik. Hur svårt var det?
Dina härskare är svaga idioter. Är du rädd för Annie Lööf? Tror du verkligen att hon är Lucifer eller har hittat på någon intrikat global konspiration?? Hon är helt enkelt lättlurat dum i huvet och extremt billig för vem som helst att muta.
GillaGilla
Anni Lööf har fått hybris
GillaGillad av 1 person
Annie Lööf är nog inget annat än en nickedocka likt Löfven, Reinfeldt och så vidare vi har inga riktiga ledare bara ett gäng karriär politiker som gör vad dom blir tillsagda. Resultat oavsett vem som blir vald har föga betydelse. Det vi kallar demokrati är ett sätt att lura den stora massan att vara nöjda med sin tillvaro och ge dom rätten att rösta på menlösa partier utan någon som helst visioner. Så därför är det viktigt att vi som folk vaknar upp.
GillaGillad av 1 person
Jag tycker Annie Lööf mer liknar en japansk robot med programmerad lingvistik för att tillgodose polariserade haverister! Hela Centerprojektet kommer att sluta likt AutomatAhmed
GillaGillad av 1 person
Det kan kanske ge resultat att kolla om ”pizza-gate” har relevans även i Sverige, eftersom det påstås att Bryssel som dom flesta av ”våra” politiker åker ofta till är ett större ”centrum” för pedofiler! Signifikansen lär inte vara bara snuskgubbar och -gummor utan att svagheter exponeras och nyttjas sedan av de som verkligen styr för att styra de ”styrande” politikerna, med koppel eller snören. Googla pizzagate !
GillaGilla
Sjökaptenen har rätt!
GillaGilla
Jag är ledsen, men dina kontroverser med Newsvoice får du klara ut med Sassersson. /red
GillaGilla
1. Det talas en del om socialism här. Mig förefaller det som om vi med stormsteg är på väg mot 1600-1700-talet där ”adeln” har mer eller mindre fri tillgång till ”böndernas” arbete. ”Borgarna”, småföretagen, omgärdas med lagar, skatter och förordningar som ”adeln” lätt köper sig förbi. ”Prästerna” är förstås MSM som lyder ”påvarna” i EU, FN och NWO.
2. EU beslutade i förra veckan om en ”road map” hur man ska förbjuda kontanter. Det kommer att gynna ”adeln” på flera sätt.
3. Beträffande Trumps fredspolitik så är den högst osäker. Lyssnar man på honom så är det snarast en fråga om när han och hans team har provocerat fram ett krig mot Iran eller Kina. Och när North Atlantic Treaty Organization upprättar en regionbas i Qatar så undrar man om de inte kan geografi. I vilket fall som helst är det en förberedelse för tillslag mot Iran tillsammans med USA. Sydkinesiska sjön vill USA täppa till. En del i förberedelserna var USA flottmanöver häromåret; man tränade att täppa till Malackasundet. Båda är livsviktiga utfarter för Kinas handel så Kina kommer inte att ge sig.
GillaGillad av 1 person
Det är ju Iran och Kina som provocerar, inte tvärtom! Iran har varken något flygvapen eller någon flotta. Självklart borde USA bomba bort deras kärnvapenambitioner och raketfabriker, och döda alla deras politiska och religiösa ledare och deras familjer. Självklart ska mördarna dödas i självförsvar. Antingen dödar någon dem, eller så lyckas de med att mörda dig. Deras skrotförsvar bemannat av världshistoriens sämsta soldater har ingenting att sätta emot.
GillaGilla
När Kina och Iran har flottmanövrer i Mexikanska Gulfen så håller med. För övrigt utgår jag från att du håller på Hillary Clontons mördarband
GillaGilla
Jag vill korrigera din punkt 1.
Bönderna var ju faktiskt ett av de fyra stånden i Sverige och hyfsat rikt folk.
En stor del av befolkningen var inte representerade alls. Om det var majoriteten eller inte har jag ingen koll på.
Väldigt fattiga var i alla fall dessa. Min gissning är att majoriteten var under bönderna och saknade representation.
I Ryssland ledde det hela till revolution.
I Monopol blir det 1 vinnare efter väldigt långt spel. I det verkliga livet hinner nog de flesta av oss dö innan dess eller också har några gjort revolution och ändrat reglerna.
Men, jag har ingen lösning på problemen.
Arbete måste i alla fall löna sig. Uppfinningsrikedom likaså. MSM verkar ofta försöka sätta likhetstecken mellan uppfinningsrikedom och arbete. Men uppfinningsrika har knappast använt stämpelklocka i sitt arbete.
Det finns ett fåtal företag som ser en win-win situation i detta. Det krävs kapital samt kontakter m.m. för att sälja in något nytt påhitt.
GillaGilla
Mysiga `människor` inom regeringen och vänsterflum :
http://fnordspotting.blogspot.se/2017/02/allmanna-arvsfonden-nar-staten-agnar.html
https://ledarsidorna.se/notis/spiridus-mundi-fler-tradar-in-i-en-smutsig-historia/
GillaGillad av 1 person
Inte längre kommentarer än 2000 tecken är du snäll.
GillaGilla
Annie Lööf kan inte inse att stora ord och fraser om politisk korrekthet och massinvandring inte är någonting annat än en stupid vägran att erkänna sanningen. Hennes ansiktsuttryck skapar verkligen bilden av vad stupid är för något.
GillaGilla
Bra att jonulf hålls kort här.
GillaGilla
Tack ToTh
för ditt svar, tar tacksamt emot 🙂
Och alla andra kloka här på bloggen, främst till Lars Bern som har gjort detta möjligt, min favoritblogg!
GillaGilla
Tackar 🙂
GillaGilla
Ett försök att förklara PK-vansinnet
https://morklaggning.wordpress.com/2017/02/04/ett-forsok-att-forklara-pk-vansinnet/#more-16012
Sammanfattning:
A) Massinvandringen leder till att vi förlorar det politiskt så omhuldade välfärdssamhället.
B) Massinvandringen har fått bostadsmarknaden att haverera.
C) Mycket av det som LO och socialdemokraterna lyckats uppnå med löner som går att leva på, rimliga arbetstider, anställningstrygghet och arbetarskydd har slagits ut med EU-anslutningen.
D) Integrationen fungerar inte och kan heller inte fungera, annat än med en mycket blygsam invandring.
E) Vi massimporterar människor som inte vill leva efter svenska ideal.
F) Vi beviljar asyl till människor som mest är intresserade av hur de på bästa sätt kan utnyttja de olika bidrag som välfärdssamhället erbjuder.
G) Brottsligheten är hög i Sverige. Särskilt sexualbrotten och våldet växer.
H) Antalet så kallade utanförskapssamhällen ökar i antal och blir efterhand allt farligare….
I) Antalet fattigpensionärer är på snabb tillväxt.
J) Sverige erbjuder – med tanke på de skatter som tas ut – dålig trygghet och lågt skydd för medborgarna…
GillaGillad av 1 person
Den svenska bostadsmarknaden slutade fungera på 50-talet när man började reglera hyresmarknaden.
GillaGillad av 1 person
Helt sant – bortsett från att hyresregleringen infördes 1940. Att denna planekomiska hydra fortfarande finns kvar är märkligt nog en ekonomiprofessors ”förtjänst”. Det var Bertil Ohlin som lockades att ragga väljare genom att motsätta sig Erlanders förnuftiga tanke att normalisera bostadsmarknaden, d v s återställa en fri hyresmarknad. Ett taktiserande som bidragit till att göra Sverige till Europas fattiga kusin, även om vi till vidare hankar oss fram genom att förfalska statistik och övervältra skuldbördorna på våra barnbarn.
GillaGilla
Lars, vad tänkte du på med Bernie Sanders? Han skiljer inte mycket gentemot Obama, enligt honom själv. Han är i Soros ficka -och en globalist som skulle åsamka stor skada. Han försöker blanda bort korten med ”höger och vänster”. Allt vad marxismen vill är att ”riva gränserna”, är att lösa upp allts integritet, familjen, man/kvinna, kulturer och nationer, allt upprätthålls genom gränser, och löses upp då gränser löses upp… detta är självklart – r – men i toppen förenas ”riktningar… Allt ska inordna sig under Partiet, genom att de har ”värderat” allt till noll: useless eaters, dvs det som MENIGHETEN och menige 91:an Karlsson själva upprepar genom massiv hjärntvätt: ”allas lika ‘värde'”. Sanders skulle aldrig göra något mot oligarkerna och eliten, för han passar precis deras upplösande syfte.
Soros aktivistgropp Moveon har massivt stött Sanders – alltså för att han är inom Soros och Rockefellers inflytande och ägo. Soros har genom Moveon under många år bedrivit kampanj för att stödja den lilla toppen inom Demokratiska partiet, de en procenten, och de uppbackare bakom kulisserna som själva ligger bakom Moveon och annat hos tex Soros.
Sedan borde man inte tro att livet är som en tårta och bara man själv får hålla i kniven så kan man se till att skära rättvist, att det skulle finnas en speciell storlek, eller utrymme att fördela. Det är inte alls så det är.
Det har heller ingen betydelse om man tex i USA skattar si eller så mot medel eller överklass – de breda folklagren hålls inom de ramar som de styrande krafterna vill ändå. Pengar trycks ur luft – det är en illusorisk tårta.
Kanadas tidigare försvarsminister Paul Hellyer sade 2008 att i USA inte längre kan kallas en demokrati när ”… trillions, and I mean thousands of billions of dollars have been spent on projects which both congress and the commander in chief no nothing about.”
GillaGilla
Soros motarbetade Sanders i primärvalen.
GillaGilla
Rockefellers agenda var sedan en bit in på nittiotalet att Hillary skulle bli president. Så var regin och agendan. Det är nästan ofattbart att Trump kunde komma igenom, men antagligen anser ”de” att de kan ändå kontrollera situationen (Trump). Bill Clinton är antagligen en biologisk Rockefeller. Likaledes är Hillary också det, där fadern är Nelson Rockefeller. Rockefeller har sedan Eisenhower gav ”the final warning” om komplotten mot USA styrt landet – men JFK gjorde ändå ett försök, och sa ju rent ut i sitt berömda tal, men också med kodord, hur det var, tex ordet ”illuminated”, för att hinta om illuminati – men han togs bort. Därför är det så oerhört att Trump kommit in på scenen – det var inte enligt deras regi. Nelson R är väl den ende som officiellt tagit en position i USA, som vice president.
Soros är Rockefeller… och han kan ”stödja” allt möjligt, båda partier, mm.
Lars Bern – går man ett drygt år tillbaka så var det Sanders som Soros/Moveon stödde – det är bara ett skådespel – för i slutänden var det Hillary som skulle bli deras kandidat och president. Det var bestämt sedan över 20 år tillbaka, och redan palnalgt längre tid än så. Sanders var med som en användbar pjäs, i flera avseenden. Ett skäl var att det lurade lik i vassen kring Hillary, hon är sjuk, och det var avslöjanden på gång som skulle kunna rubba cirklarna för att ge ”all in” för Hillary. Men Soros följde direktiv, och skiftade stödet från Sanders till Hillary.
Soros Open Society Foundation (OSF) är en omskrivning för NWO, och där Soros själv genom Rockefellers agerar för att störta Trump, han säger det.
GillaGilla
Det senaste om diverse mytiska bluffmakerier :
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4192182/World-leaders-duped-manipulated-global-warming-data.html
GillaGilla
http://edition.cnn.com/2017/02/05/politics/bernie-sanders-trump-fraud/
Härliga ord av Sanders om Trump:
”This guy is a fraud and now works for Wall Street!”
Och precis så är det, inser man inte det, så måste man vara blind, sorry, men det är min åsikt!
Inte bara ska Dodd-Frank Act upphävas, men Glass- Steagall Act ska nu inte tas fram igen…detta går naturligtvis hand i hand och tillsammans med Trumps planerade avreglering av finansväsendet, så säger jag nu att detta kan bli början på en ny, riktigt illa finanskrasch! Happy Trading där på Wall Street, och numera också i Vita Huset! 😦
GillaGilla
Övriga initierade :
https://peterkrabbe.wordpress.com/2017/02/04/mot-nya-tider/
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/civil-unrest/comments-from-san-francisco/
GillaGilla
Visst ligger det mycket i det ifrågasättande av globaliseringen som nu finns, men kanske borde man nyansera bilden en del av hur detta uppkommit.
Jag vill nog hävda att denna process startade utifrån goda intentioner men att processen senare har spårat ur eller ockuperats.
Det man ville åtgärda och som var högst rimligt var bl a följande:
• Medverka till att diktaturerna i östblocket upplöstes
• Medverka till att modernisera europeisk ekonomi så att europeiskt näringsliv kunde hävda sig gentemot motsvarande i USA, Japan, Sydkorea, Kina etc
Tillkomsten av den inre marknaden inom EU och murens fall får väl anses vara positiva resultat liksom europeiskt forskningssamarbete, möjligheten till studier utomlands och den fria rörligheten för arbetskraft. Men, som bekant har mycket andra tokigheter uppstått i spåren av dessa förändringar.
GillaGilla
Det märkliga är ju att urspårningen har pågått i många herrans år och den ena har följst av den andra. Tids nog har urspårningen blivit så total och istället för att medge sina fel så täcks nu detta med den ena lögnen efter den andra. Människor i ledande positioner som har insyn i hur fel det gått tvingas till tystnad och att ljuga medborgaren rakt upp i ansiktet.
Detta skapar naturligtvis enorma samveten hos dem som tvingas till att medverka i oärlighet som egentligen är ärligheten själv. Peter Springare är väl bara en av dessa stackars heders människor som i sitt yrke tvingats till att ljuga brottsoffer rakt upp i ansiktet.
GillaGilla
Direktlänk till ”Stöd Peter Springares facebooksida” som öppnats upp för att stödja honom i kampen mot att politikerna ”tvingar” människor till tystnad angående kriminella. De som stödjer honom är alla som är trött på att landet går åt fel håll och mot hur vissa håller hela landet som gisslan genom att tvinga andra till tystnad över hur våldsamt landet blivit. Själv tycker en att alla har rätten att vara trygga i ett modernt västland oavsett vilka vi är, nya som gamla svenskar. Vi lider alla lika mycket över att våldsamma människor förpestar vardagen för oss.
Ps. är själv inte medlem utan tittar utifrån länken bara, har ingen egen facebook sida då den stängdes ner av mig själv pga. att den aldrig användes och mycket märkligt hade letat sig in på sidan, CNN, Aftonbladets Otswin och annat konstigt???
https://www.facebook.com/groups/279528999133185/
GillaGilla
Stöd Peter Springare har nu över 130.000 vänner och är andra största facebook sidan som sverige har. Största har ca. 240.000. Detta mina vänner är historiskt och detta på 2,5 dygn…….hur ska politikerna tackla detta och hur ska etablerade media möta detta? Detta visar att vi i Sverige har en politikerkår och en mediekår som är fullkomligt nonchalanta och saknar all uns av reaktion för att ta hand om ett land.
Andra länder hugger som en kobra på detta nu då denna facebooksida blivit känd i flera länder. Länder som har setat och bara inväntat när sverige ska explodera över denna gigantiska brottslighet som fått utbreda sig som lava från en vulkan och politiker som inte ens orkat lyfta på sina rumpor.
Historiskt om inte annat……
GillaGillad av 1 person
Globalisterna mobiliserar ut folk på gatorna mot demokratin och folkviljan i USA. De har nästan all media, såsom CNN. De kör hellre allt i botten än ser sin månghundraåriga agenda ta en annan sväng, och ”finanskris” kan höra till småproblemen de kommer att kunna ta till.
Eisenhower warns us of the military industrial complex.
Detta komplex äger spelplanen, båda partierna, median, etc – Trump kom in – ändå får man se människor INTE ge sina goda tankar och energi – utan ställer sig EMOT Eisenhowers och JFK:s ganska otroliga ord och gärning, och meddelande till oss. Demokratiska partiet är naturligtvis deras ”byrå” – det var genom den byrån de organiserade in Sanders och Clinton. Clinton är som sagt biologiska Rockefellers – och ÄR direkt detta komplex som en fasad utåt, att sitta på komplexets presidentmakt – men presidenten har ingen makt, utan är verkställare av ”skuggregeringen”, Rockefellers, Rotschilds och andra – där den mest aktive/synlige utåt är Soros.
Att vifta med Sanders är att låta dessa krafter långt över presidentämbetet att definitivt eliminera folkens självbestämmande och integritet – och är inte inte ok… för han är bara inom denna elits sfär, alltså Sanders – och är att svika de som i princip gett sina liv och riskerar sina liv att ”komma åt” dessa mörka krafter. Utåt kan dessa krafter när det gäller att vilseleda och stöpa om människor och samhälle in i den nya tidens NWO, med hjärntvätt via politik, kallas liberaler, osv, men det är olika namn på samma fenomen:
”… one is Bella Dodd whose shocking book ”School of Darkness” I reviewed two years ago.
She describes how Communists morph into liberals, feminists and socialists, and myriad front groups (identifiable by the words like ”human rights,” ”equality,” ”international” and ”peace”) to divide and subvert society.”
https://www.henrymakow.com/000843.html
GillaGillad av 1 person
Är jag dum, är du dummare och är folket idioter? Allt fler inser att oavsett partifärg tvingas vi ta emot folk som får allt serverat medands de människor ( inte siffror) som gjort detta experiment möjligt lever i fattigdom. När man har rätt att kräva något som asyl invandrare måste vi samtidigt få kräva att de lär sig svenska, varför har annars betinget försäkringskassan 30 språk? När långtidssjuka blir utförsäkrade för deras skatter går till att betala invandringen. Asylinvandrare får gå före i den obefintliga bostadskön är allt detta demokratiskt underbygggt?
Var är politikernas förklaring till deras hybris att vi till varje pris ekonomiskt, kulturellt och kriminellt bara ska betala utan att ifrågasätta det som pågår. Eliten inom politiken skor sig själva och har för länge sedan dumpat representativ makt.
Jag tror att så länge lönen ” ökar” i siffror men sjunker i realvärde är samhället på väg in i ett krig eller total katastrof samtidigt som alla vet alllt om Zlatan och någons bröstvårta. Hela samhället har blivit galet när hen toaletter premieras framför åtgärder mot hedersmord, pedofil fruar och en allt mer sekulariserat samhälle.
Den digitala revolutionen borde innebära att vi själva röstar på vad vi anser bäst och spar den OH kostnad Riksdag och EU utgör. Tyvärr blir vi sist att lämna EU eftersom arbetarpartiet blivit elitistiskt.
Agenda 2030 avtalet har redan bevisat hålla och Sverige kommer ta emot miljoner nya människor utan att vi kan hjälpa dom utan att även vår välfärd utjämnas helt enligt avtalets innebörd. Är du en idiot?
GillaGillad av 1 person
Tyvärr ser det ut som om jag får rätt när det gäller Killary? Varför hon stoppades av Trumpfalangen eller rättare sagt de som har insider info. Pitzagate där Killary antagligen är inblandad med råge. Som sagt Trump var aldrig folkets man eller för den skull världsfrendens? Hur sorgligt det nu är. Bankoligarkerna satte dit en annan galning i stället för den andra och de måste ju snyggt ut.
GillaGilla
Tack kellte!
Ingen rök utan eld som det heter. Vet att de tagit över 400 pedo i Californien och över 20 barn räddades. Mycket glad för barnen skull att detta uppmärksammas så de kan räddas från all galenskap de fått utstå även de vuxna som har utsatts. Det handlar inte bara om övergrepp utan också om ren tortyr mot dem som också nämdes i filmen, fruktansvärda saker som är väldigt svårt att ta in. Många kändisar, politiker och även högrre än så. Väntar vad media kommer att delge oss….för det gör de väl?
GillaGilla
Finns också hur mycket som helst om barn och även vuxna som vittnar om vad de varit med om på nätet men tyvärr har de inte blivit trodda. Detta beror på att vi alltid ska ha 100% säkra källor……hur nu det ska gå till om ingen lyssnar från början. Många organisationer som arbetar med dessa barn och deras berättelser har slitit håret av sig för att göra sig hörda och trodda av etablissemanget. Likaså gäller detta i Sverige med hedersvåld där ingen ville lyssna och där organisationen GAPF också fått slitit håret av sig för att bli lyssnade. Viktigt att låta dörren stå lite på glänt och lyssna in innan vi väljer vad vi ska tycka. Theory of mind är en naturlig del av vårt sätt att vara i vardagen och hantera den för att lista ut vad vi ska tycka om händelser också en måttstock på mental friskhet……….
GillaGilla