
I en krönika i dagens SvD Näringsliv går krönikören Malin Ekman till frontalangrepp mot finansmannen Mats Qvibergs förvärv av tidningen Metro. Hon skriver att journalistiken tycks aldrig förr ha varit så sårbar: Runtom i världen söker politiker och populistiska krafter underminera dess legitimitet. Då är det viktigt att fråga sig: vilka vill äga medier och varför?
SvD:s krönikör ifrågasätter Qvibergs avsikter med köpet av Metro och frågar sig vilka hans incitament är? Hon menar att journalismens trovärdighet bygger på oberoende, även från ägarintressen. Antingen är hon falsk eller så är hon mer än lovligt naiv eftersom hon inte ser elefanten i rummet.
Under efterkrigstiden har stora ekonomiska intressen som ligger bakom det globalistiska etablissemangets strävan efter inrättandet av en ny överstatlig världsordning, metodiskt lagt under sig större delen av västvärldens MSM. Det är i princip bara sex mediekoncerner som kontrollerar 90% av alla MSM i väst. Bakom denna koncentration kan man lätt skönja en ytterst medveten strävan att ta total kontroll över opinionsbildningen. Lyssna gärna på denna biografi över globalismens grand old man David Rockefeller som nyligen gick bort. Där framgår det tydligt hur de stora mediehusen varit hårt knutna till globalisternas strävan att monopolisera opinionsbildningen och skaffa sig en egen global hegemoni. Man har nogsamt undvikit all kritisk granskaning av makthavarna bakom denna strävan. I stort sätt alla svenska MSM styrs av intressena bakom dessa makthavare och vidarebefordrar okritiskt deras propaganda. Att försöka framställa MSM som oberoende är således ren desinformation.
Globalisternas plan för hur de tänkt sig ta kontrollen över världen har kommit att avslöjas, av att det växt fram alternativa medier på nätet som är oberoende av de stora mediekoncernerna och deras ägare. Det är det fenomenet som Ekman kallar politiker och populistiska krafter som underminera MSM:s legitimitet. Det pågår idag en desperat kampanj för att misskreditera alla alternativa medier i en strävan att återupprätta MSM:s åsiktsmonopol. Ekmans krönika är ett skolexempel.
Problemet för etablissemangets kampanj mot de alternativa medierna är att deras ständiga anklagelser om FAKE NEWS slagit tillbaka på deras egna MSM och dess ytterst ensidiga propaganda till stöd för den globala agendan. Själv har jag på senare år kunnat följa SvD:s ensidiga och bitvis falska klimatpropaganda, vars syfte är att befrämja överstatlig maktutövning. Vi möter dagligen exempel på hur de fina MSM förmedlar en starkt tillrättalagd bild av verkligheten, grundad i en politiskt korrekt värdegrund.
Ekman räknar upp en rad personer inom Mats Qvibergs nätverk som han nu sätter in i Metro och hänger samtidigt på dem misstankar om ett brottsligt förflutet hämtade från rättegången om HQ Banks krasch. Detta gör hon i den uppenbara avsikten att underminera tidningens trovärdighet. Sanningen är den att ingen i HQ-rättegången befanns skyldig till brott, så att utnyttja en åklagares ogrundade misstankar mot dessa personer är ett journalistsikt övertramp. Att detta sedan publiceras i en tidning som själv berömmer sig om att vara en kvalitetstidning är talande för MSM:s ogenerade agendajournalistik som inte har något med kvalitet att göra.
Mats Qviberg har alltid varit en person som mötts av misstänksamhet inom delar av det svenska etablissemanget för att han respektlöst utmanat deras intressen. Att han nu skaffar sig en egen voice genom förvärvet av Metro skaver givetvis i många kretsar. Jag tycker det skall bli spännande att följa vad han lyckas göra av Metro. Jag välkomnar en alternativ röst till den agendajournalistik som bedrivs av SvD, DN, DI, SVT m.fl. och som på senare år förlorat allt intresse.

Amen!
GillaGilla
”en egen voice”?
Ska det inte vara ”en egen röst”?
GillaGillad av 1 person
Att ha voice är ett vedertaget begrepp.
GillaGilla
På engelska måhända, men definitivt inte på svenska. Trist med så onödig svengelska!
GillaGillad av 1 person
Nej, det är även ett vedertaget låneord på svenska.
GillaGilla
Tack för tipset! Jag har slentrianmässigt avfärdat Qviberg och HQ som skurkar. Men när jag tänker efter så har jag ju då bara följt MSMs agenda. Dags för mig att vara mer uppmärksam!
GillaGillad av 2 personer
Fantastiskt att du tar upp detta just nu.
Såg detta igår , alla tv licensbetalare får sig en tankeställare och banan sopas med den svenska journalistkåren.
Detta ämne angränsar och ligger på Trumps bord för godkännande – alla ni som inte vet vad en VPN-tunnel är – lär er kvickt. Man kan bara hoppas att det inte är ett aprilskämt och att Trump kastar skiten i papperskorgen.
GillaGillad av 1 person
Virtuellt privat nätverk (VPN) är en teknik som används för att skapa en säker förbindelse eller ”tunnel” mellan två punkter i ett icke-säkert datanätverk.
Kostar cirka 10 dollar/månad.
GillaGillad av 1 person
Om nu Trump skulle vara emot detta kan man fråga sig varför han utsett folk i administrationen som vill avlöva medborgarnas skydd mot detta. Så även den han utsett till ny chef för FCC.
Det borde väl stå klart för de flesta nu att vad Trump säger i sin ständigt pågående valkampanj och vad som faktiskt beslutas är motsägelsefullt.
GillaGilla
SR har två program man kan lyssna på utan att få sura PK-uppstötningar; plånboken och språket.
Jag har stor glädje av avstängningsknappen.
GillaGillad av 1 person
Då kan man ju hoppas att Qviberg använder Metro på ett bättre sätt. Idag dryper tidningen av politiskt korrekt vänsterdravel och ”certifierade” krönikörer.
GillaGillad av 2 personer
Och ärkekommunisten Göran Greider!
GillaGilla
”den agendajournalistik som bedrivs av SvD, DN, DI, SVT m.fl. och som på senare år förlorat allt intresse.”
O Ja vad är deras agender, när de vill fylla landet med folk fr mellanöstern o afrika. Finns det andra ord än medvetet landsförräderi?
GillaGilla
Det intressanta är att MSM misslyckas så katastrofalt.
I Sverige ljuger de om att gulfstaterna inte kan vara muslimska eftersom det begås övergrepp mot mänskliga rättigheter där vilket ju definieras som icke-muslimskt. I USA förlorade MSM mot Trump och deras mentalsjuka Rysslands-konspiration har nu definitivt kört fast. De verkar inte bry sig om huruvida de har rätt eller fel. De ignorerar verkligheten och misslyckas enligt den utstakade vägen på den interna kartan. De där filurerna klarar ju uppenbarligen inte av att arrangera någon form av konspiration. De klarar inte ens av att arrangera krukväxter i ett dekorativt växthus utan att bli outsmarted (eller ausgetricksen för att använda domestisk vokabulär).
GillaGillad av 1 person
Fick mejl från DN idag, de beskriver sig själva såhär: ”Oberoende kvalitetsjournalistik behövs mer än någonsin”. Tror de verkligen på det själva?
GillaGillad av 3 personer
Egentligen har de ju rätt. Men den där oberoende kvalitetsjournalistiken lär inte komma från DN.
GillaGilla
Individuell frihet och öppenhet krymper för var dag. Sekretess och desinformation måste bekämpas ”full-bore”.
Här är ett föredömligt exempel på detta som inger hopp för oss som vill kämpa för människans, djurens och naturens rätt till frihet, värdighet och hälsa:
GillaGilla
Tack för en intressant och avslöjande föreläsning. Det enda jag kände mig tveksam inför var frågan om ”chemtrails”. – här finns det för mig ingen logik.
GillaGilla
De som tror på Chemtrails har gjort bort sig totalt och tappat all sin trovärdighet. Så är det.
Det är bara att titta på luftstrider från andra världskriget som är filmade från marken så står det helt glasklart.
GillaGilla
Hans Högqvist
Jag hoppas att det kommer något så när neutral journalistik från Metro framöver vilket skulle betyda mycket inför valet 2018. Gissningsvis behöver många av de nuvarande journalisterna bytas ut för att lyckas med detta.
GillaGilla
Lars,
han kanske kunde göra något ovanligt, t. ex. bjuda in alternativa skribenter att skriva på Metro. Alternativa skribenter är ju oftast obetalda på sina egna bloggar men sitter inne på ett oerhört kunskapskapital, som saknas hos etablerade journalister. I en intervju med frilansjournalisten Jens Ganman på det Goda Samhället påpekar denne just denna enorma kunskapsbrist som finns inom den ordinarie journalistkåren (med några få ambitiösa undantag).
Det skulle bli väldigt intressant om Lars Quiberg blandade några få heltidsanställda journalister med en uppsjö av fritänkande bloggare (och mycket billigare för honom).
GillaGillad av 1 person
Det är bara de som medvetet inte vill förstå som inte förstår. Spelar ingen roll vad någon skriver eller filmar. Alla vet ju redan vad det är som gäller. Det är bara viljan som saknas. Svenska folket saknar vilja att leva, saknar förmågan att organisera sig. Nu när miljoner helt rättslösa och försvarslösa svenskar strax mördas så har vi att tacka gångna generationer av livslånga förrädare som röstat på exakt de partier som nu genomför folkmordet på oss. De hade fel hela sina liv och all deras avkomma torteras härmed ihjäl.
GillaGillad av 1 person
Vi lever sannerligen i en tid då det som kallas ”politiskt korrekt värdegrund” börjar te sig allt mer politiskt inkorrekt. Trots oligarkernas mediemonopol existerar nu i princip två olika uppfattningar om hur världen fungerar.
1. Oligarkernas version.
Den version som politikeradeln i stort sett underkastar sig i antingen en obefogad rädsla för drev eller för korruptionspengar eller p.g.a. hotelser. Vi lever nu i en tid då ett oligarkmedia-drev plötsligt blivit ett slags bevis på folklighet och någorlunda hederlighet.
2. Folkets version.
Visserligen försöker oligarkerna försmutsa folkets version genom makabra konspirationsteorier som flyttar fokuset bort från viktigare teorier och vem som gynnas av agendan.
Vägen framåt.
Vägen för folket är att åtminstone försöka bete sig någorlunda vetenskapligt och skeptiskt och avslöja kända argumentationsfel och avledande manövrar som ofta omgärdar lögnen. Då är oligarkernas konspirationsteorier om verkligheten och deras lögner lätta att avslöja.
Men var uppmärksamma. Ibland har vi alla gått på en avledande manöver. Det gäller att vara öppen för det!
Jag tror att elitens vilja är att folk fokuserar på UFO-teorier, kondensstrimmor, samt alla samtal om exakt hur tvillingtornen föll samman, istället för funderingar vem som låg bakom och varför, är några av oligarkernas avlänkningsmanövrar.
Kom ihåg att de arbetar likt illusionister! De visar en sak med ena handen och döljer vad de gör med den andra.
GillaGillad av 3 personer
Amerikanen har ett bra uttryck för det, ”bait and switch”.
GillaGilla
Nej. Inte riktigt samma princip. https://en.wikipedia.org/wiki/Bait-and-switch
GillaGilla
”Vägen framåt.” Faktiskt mycket enkelt och jag har sedan länge påtalat det.
Men tyvärr fattar ingen det, verkar det som. Inte Martin Gustavsson och inte heller Lars Bern. M fl, m fl.
Alltså, ”vägen framåt” för att få bort den kriminella Eliten, media-ägare, politiker och allsköns Överhet, går genom ”9/11”. En händelse som de kriminella jag nämner ovan, helt har stått för. Mer än femton år har gått och de verkliga skurkarna har sedan länge pekats ut. I första hand alltså den anglo-amerikansk-Rothschild-sionistiska sfären, som ju har varit i farten alltsedan de hemliga brittiska sällskapen såg dagens ljus år 1891. Men något åtal har inte inlämnats. Förstås! Skurkarna sitter ju på ALL MAKT.
Att det inte var kommando ”Mohammed Atta”, alltså de 19 muslimer, under ledning av Osama bin Laden från en grotta i Afghanistan, som falskeligen utpekats som skyldiga, har sedan länge blivit avslöjat in i (nästan) minsta detalj av ”nätfolket”. Jag avser inte fördjupa mig mer i det.
(Om någon inte hänger med, ber jag denne att googla ”World Trade Center 7” och sedan lägg ned ett par veckor med att surfa på nätet och spendera sådär 25 – 100 timmar, men under koncentration).
Eliten mm är som jag sagt ovan kriminella, odemokratiska, mördare och krigshetsare. I en ny ”Nürnberg”-rättegång kommer huvuden rulla.
Alltså: ”9/11” är skurkarnas akilleshäl! Slå där!
GillaGilla
Lögnerna om WTC må vara en akilleshäl, men anledningen att lögnerna kan upprätthållas är massmedias ägarförhållanden och folkets ovilja att slänga ut de medier som envetet propagerar lögnerna och välja bättre.
Om WTC finns det mycket skit därute på nätet. Att söka efter svar genom något av monopolkapitalets sökmotorer eller Youtube är säkerligen kontraproduktivt idag när de börjat göra om algoritmerna.
Denna version framstår dock som en ganska trovärdig hypotes, anser jag:
https://www.corbettreport.com/episode-308-911-trillions-follow-the-money/
GillaGilla
Intressant, men varför går Qviberg in i media nu och köper Metro med tanke på MSM’s utveckling och den konkurrens som Internet utgör.
”Det är bara döda fiskar som flyter medströms”!
Vad utgör ett köp av Metro för Qviberg tro?
GillaGillad av 1 person
Mats Qviberg köper Metro – för 50 miljoner kronor
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/02/15/mats-qviberg-koper-metro/
GillaGilla
0.05 miljarder? Det är ju ingenting! Det är mindre än vad SvD tar i presstöd om året. Så billiga är våra obildade livstidsarbetslösa journalister att köpa för vem som helst i världen. ”Journalisternas” och ”redaktörernas” enda alternativ till att ta världshistoriens allra värsta kvinnoförtryckares, arapkungarnas, pengar som mutor och ljuga å deras vägnar, är ju socialbidrag eller att försöka börja gå på gatan igen. Oj vad vi läsare har respekt för våra Goebbels!
GillaGilla
Det är ju ingenting, man skulle kunna tycka att bara varumärket var värt mer än så.
Det är 2,5% av vad Hemnet såldes för, 2 miljarder.
GillaGilla
Ryktena om Qviberg är många inom Schibsted. Milt utryckt ligger han inte högt i kurs inom denna mediakonsern.
Jag håller med om att det ska bli intressant att följa Metro för att se vilken kurs tidningen tar! Idag är ju Metro=Pravda där den rätta ”värdegrunden” genomsyrar allt!
Metros chefsideolog är idag rättsaktivisten Viktor Banke vem blir det imorgon?
GillaGillad av 1 person
Det är bra om det kommer in fler aktörer i mediabranschen.
Vänstermedia har det lite jobbigt nu med sin trovärdighet. De stängde sina egna kommentatorsfält för länge sedan när folk blev kritiska till artiklarna som publicerades.
I och med att alternativmedia växer så det knakar så inser MSM att de har tappat monopolet på det skrivna ordet och gör nu allt för att misskreditera alla som ifrågasätter media. Här gäller inga pressetiska regler där t.om privatpersoner hängs ut med namn och bild samtidigt som utländska mördare och våldtäktsmän pixlas.
I Trump har de fått en mäktig motpart och det skulle inte spela någon roll om Trump löste cancerns gåta eller uppfann en evighetsmaskin så skulle det bara vara dåligt.
Fler och fler avslöjar de aktivistiska vänsterjournalisterna och jag rekommenderar att alla lyssnar på denna intervju med Jens Ganman
GillaGillad av 2 personer
Svenska journalister är väl de mest okunniga och mest arroganta i hela världen, deras konstanta knäppa utspel om ämnen som de inte har någon kunskap om verkar inte ha någon ände!
Dumheten visar sig också i att de bedriver ren propaganda och agendajournalistik och sen vägrar erkänna detta.
Dessa knäppgökar till journalister har nu börjat med något annat otrevligt, tillsammans med svenska myndigheter har de nu börjat jaga privatpersoner som man hänger ut om de kritiserar ”journalisternas” världsbild!
”Undersköterska som kritiserar sjukvården hängs ut av SVT”
http://www.friatider.se/svt-h-nger-ut-svenskar-som-kritiserar-sjukv-rden
Varför accepterar svensken dessa attacker? Rena diktaturen snart här i Sverige.
GillaGillad av 3 personer
Som student kan man tjäna 50 spänn extra från SvD på att översätta någon propagandaartikel ur det amerikanska demokratiska partiets interntidning, eller från gårdagens engelska tabloid. De kollar inte ens stavningen så det är gratis copy-paste google-translate-pengar. Åsså kan man stoltsera med att man ensam står för hela den svenska pressens utrikespolitiska bevakning.
GillaGilla
Tack Lars Bern för klargörande av hur journalisterna missbrukar ordets makt.
Tänka sig att Svd vill ha betalt för att läsa deras skräp!
GillaGillad av 1 person
Alternativmedia utmanar etablerade media och därmed tappar etablerade media sin makt, vad folket ska tycka och tänka. Är de nu rädda att Qviberg har köpt in sig på Metro och kommer att driva Metro som någon slags alternativmedia? Förstår inte logiken att de känner sig så hotade annars att de måste förstöra Qvibergs rykte på detta vis.
Grattis Mats Qviberg till ditt köp av Metro, kanske dags att börja läsa den igen!
GillaGillad av 1 person
De Orwellska åsiktsfacisterna börjar bli desperata, och avskyr då helt klart konkurrens från en `new kid in town`.
Läste Metro häromdagen när jag väntade på min gamla mor i väntrummet hos ögonläkaren.
Den var genomläst på ca 10 min, och ingenting intressant fanns det som `stack ut`.
GillaGilla
Kan Mats Qviberg peta hål på den socialistiska varbölden får han ett enormt stöd!!!
Kan han dessutom avslöja den socialistiska finansieringen med hjälp av utplundrade skattepengar blir han min hjälte.
GillaGillad av 1 person
Det är visserligen sant att politikeradeln utplundrar skattepengar till en massa skit, men den extremborgerliga trollingen i varje inlägg börjar faktiskt bli tjatig nu. Lägg av med den! Jag tolererar den INTE.
En monopolkapitalistisk varböld som förpestar svensk politik med massinvandring och massavel i monopolkapitalets intresse i syfte att dränera välfärden och skapa absurd tillväxt har absolut inget att göra med ”socialism” såsom den traditionellt applicerats.
Detta är ett nytt fenomen som genomdrivs av hela den monopolkapitalistiskt mutade politikeradeln. Det är ingen ”socialism”.
Även riktiga ”socialister” i Vänsterpartiet har lurats eller korrumperats, men det är inget ”socialistiskt” problem, även om du verkar ha ett stående uppdrag att påstå detta, eftersom du inte fattar helt vanliga logiska rättelser.
DDR hade ex. ingen massinvandring. Visst var de solidariska med andra socialister och utbildade dem, men de importerade dem inte permanent. Palme stöttade Vietnams kamp mot imperialismen, men inte importerade vi hela Vietnam sociala problem för det?
Moderaterna själva har använt ord som ”vi måste öppna våra hjärtan” för att lura svenska folket att öppna välfärdens plånbok kortsiktigt och Moderaterna är väl inget ”socialistiskt parti”.
Tror du det på riktigt så bör du enligt min egen mening söka hjälp för det. Låt oss nu slippa det förvirrade, Samuel af Ugglas!
GillaGillad av 1 person
Vänstern importerar då de ser nya väljare, då bidragsberoende röstar åt vänster. Reinfeldt gjorde kohandel med idioterna i mp för att krossa ofantliga sektorn under sin egna tyngd.
Angående socialism titta på senaste exemplet med Venezuela där har du vad socialism leder till, vilket har visat sig om och om igen genom historien!
GillaGilla
Venezuela är ingen socialism i Marxist-Leninistisk mening. Kapitalismen i landet skapar oreda för dem. Konservativa kristna krafter som förleder folket att tro på Demiurgen och massavel av barn i urbaniserade städer förhindrar också att landet tar kliv i rätt riktning naturligtvis.
GillaGilla
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Venezuela
GillaGilla
# M Vetenskapliga partiet
Herregu’ visst tusan ville Venezuela införa socialismen och det var ju där det gick illa……Läs på innan du uttalar dig. Tala sen gärna utifrån en vanlig folklig kommunikation som alla förstår, jobbigt när någon ska leka fiiiin och tillföra krångligt vetenskapligt språk. fFör du vill väl att alla ska förstå?
GillaGilla
Vilka ord förstår du inte?
GillaGilla
Lyssna på Qvibergs intervju i podden Värvet. Snubben som intervjuar börjar ju nästan lipa när Qviberg tycker att tiggare förstör stadsmiljön.
GillaGillad av 1 person
Vi har inget som helst ansvar för romerna i vårt land då vi betalar enorma summor via EU, Sveriges skattebetalare betalar faktum mest av alla länder inom EU. Ändock går våra skattemedel som egentligen ska gå till annat behövande inom landet till dessa grupper som uppehåller sig i vårt land.
Vad händer när en går förbi denna kvinna vid entren till varuhuset,…. klarar inte att se henne och bjuder på både kaffe och korv med bröd och detta händer gång efter gång. Nu får fanimej staten ta tag i detta. Vi har gamlingar i vårt land som inte får sin rätt till välgång som de har betalat för, Vi har uteliggare som ingen bryr sig om i vårt land…..för böveln vad f-n händer, är ni helt ifrån era sunda vätskor alla våra politiker`? Gör ert jobb alla politiker för tusan som vi betalar för och sluta fokusera så förbannat på att vara duktig inom EU. Ni har behövande inom landet, se dem och bry er!
GillaGillad av 1 person
Mats Qviberg är först och främst affärsman. Och jag inbillar mig att han ser en affärsmöjlighet med alternativa nyheter. Han ser att alternativsajterna är legio på nätet och att allt fler törstar efter mindre vinklade nyheter än de som förekommer i MSM. Tror också att fler annonsörer är intresserade av att nå dessa läsare, som inte nås via MSM, vilket han med sitt nätverk redan vet om. Ty annonser är A&O för en sådan tidning.
Mats Qviberg har också ”misshandlats” rätt bra av MSM och politiker, så det finns nog en stor revanschlust mot båda grupperna.
(Pysslade lite med värdepapper på micronivå genom Hagströmer & Qviberg. Trots att man var väldigt liten handlare så bemöttes man med intresse till skillnad från från storbanker som jag haft med att göra).
GillaGillad av 1 person
Kanske är jag konspiratorisk, men det kan ju vara så att en eller flera andra bankoligarker med en monopolkapitalistisk agenda ligger bakom kritiken som de presenterar via en ung tjej?
Politikeradeln och de monopolkapitalister som upprätthåller dagens allmänna lögn kan kanske helt enkelt vara rädda för att Metro börjar skriva sanningen och blir en riktigt populär tidning som, till skillnad mot lögnens tidningar, kanske börjar gå riktigt bra?
Visserligen kommer det nog bli en borgerlig tidning som upplyfter Ayn Rand, men förutom den lilla moralfilosofiskt intressanta lilla detaljen, kan de kanske värdera sanningen mer än dagens regelrätta lögnare?
GillaGillad av 1 person
Det här skickade jag till Alice Teodorescu på GP i dag:
Apropå din ledare i dag.
Det finns ett område där lögnen, överdriften och halvsanningen är satt i system i vad du kallar traditionell media, nämligen klimatalarmismen. Några klipp ur fataburen: Malarian och mjältbranden sprids i Sverige pga klimatförändringarna, glaciärer på Kebnekajse, Grönland och Arktis smälter snabbt bort och indier tvingas dricka smutsigt vatten pga klimatförändringarna. Kommunpolitiker tvingas investera
miljoner i snökanoner ”som en direkt följd av klimatförändringarna”. Östersjön stiger – anpassa byggplaner ( landhöjningen går mycket snabbare),nederbörden kommer att öka dramatiskt – förbered för översvämningar (rekordlågt grundvatten i hela Sverige nu) etc etc i all oändlighet – allt får passera utan faktakoll.
Faktum är att temperaturen stigit 0,8 grader de sista 167 åren och 0,6 grader de senaste 80 åren, dvs från 287,6 till 288,4 grader Kelvin vilket motsvarar en temperaturstegring om två promille. Det kan inte förklara en enda väderhändelse.
Till yttermera visso: Koldioxid är växternas viktigaste näringsämne. Således ser vi krympande öknar, skogar som breder ut sig i Europa och rekordskördar i hela världen till följd av ökande koldioxid i atmosfären.
Mvh
Magnus Berne
GillaGillad av 2 personer
Bra artikel. Instämmer helt. Jag har åkt T-bana ett par gånger om dagen senaste veckorna och det som slår mig är att nästan alla läser på sina mobiler och nästan ingen läser någon tidning på T-banan. Max en av tio läser en tidning och då är det nästan alltid gratis Metro, ingen läser DN, SvD eller DI. Expressen och Aftonbladet är sällsynt förekommande på eftermiddagen. Nästan alla håller på med sina mobiler. Papperstidningen är nästan helt död i vardagen nu för tiden.
GillaGillad av 1 person
Har du åkt T-bana ett par gånger?
Du fattar väl att du låter helt främmande när du skriver såna saker. Som en åldersturist på tillfälligt besök i nutidssamhällsmuséet. Det samhälle ni själva frivilligt har valt att skapa och lämna efter er.
Upplevde du det som otäckt att åka tunnelbana? Såg du något sånt där stackars ensamt anonymt flyktingbarn på ditt tunnelbanevagn?
Allt som skrivs på svenska är lögn! Ta aldrig del av någonting som skrivs på svenska! Den som inte klarar av att lära sig av vad som skrivs på engelska är tyvärr chanslöst förlorad. Svenskan är lögnets språk. Alla svenskar har alltid hela sina liv röstat för att det ska bli så.
Hur många gånger har man röstat om man är 90 år gammal? Vilket ansvar har man för sina efterlevande för de brott som ens livslånga röstande har orsakat? Varför förväntar de sig att VI ska betala DERAS pensioner!???
GillaGillad av 1 person
Jag förmedlar en observation av folks media beteende i T-banan idag och det är en stor förändring som har skett från den tid folk läste DN på T-banan och sedan Metro och nu Mobilen. Vet inte vad du vill säga med din osammanhängande kommentar?
GillaGilla
De läser DN, SV D m.fl. på sina telefoner också. Tidning i pappersform är på väg ut, men det är samma propaganda ändå. Det piper i folks telefoner, så får de senaste nyheten i sin skärm.
Så folk matas än snabbare nu.
GillaGilla
MSM-agitationen sköljer över nationen från morgonsofforna till kvällsnyheterna.
Den stora massan kan inte värja sig mot den kompakta manipulationen och desinformationen, som dränker och överröstar allt.
De hjärntvättande demagogimaskinerna maler ner praktiskt taget all opposition.
Hur länge skall detta stackars rike toppridas dag ut och dag in av det politiskt korrekta packet?
Denna mobb av politiska gangsters, som pinar detta land och som bara skränar allt högre.
Landsplågare, som vägrar att se några som helst svårigheter med massinvandringen och som regelmässigt, och i parti och minut, stämplar meningsmotståndare som rasister och fascister.
Så länge som de politiskt korrekta monstermegafonerna, späckade med vänsteraktivister, ostört kan dåna ut sin ensidiga propaganda så finns tyvärr ingen ljusning för folket i det svårt plågade landet.
GillaGilla
Visst har du rätt lars,,,ofta tycker jag du har rätt,,,,,o du vet ju vad jag ska säga nu,,,,haha,,,,när jag följer den röda tråden så kommer jag fram till att det är det utvalda folket som ligger bakom det du pratar om .
Skrämmande,,,hade du frågat mej för ett år sedan ,,vad anser du om judar peter ? Då hade jag svarat att det är ett utsatt folk,,intelligenta,,drivna,,duktiga,,,har fått lidit mycket genom århundraden,oskyldiga tll det dom anklagas för.
Men du väckte intresset till att fördjupa mej i läget,,,,,o ju längre jag kommer med mitt sökande så får jag aha känsla hela tiden,,,,det dom gör o har gjort är ju genialt,,dom lyckas att vända på allt till sin egen fördel,,o slå mynt av det,,,dom lurar folken upp på läktaren,hela tiden.
Om det är en taktisk manöver från dej att vi inte ska prata judar på din logg så har du rätt lars,,,det går inte,,folk är inte mogna för sånt,,,inte efter alla års hjärntvätt,,,,pratar man illa om en jude så är man en nazist,,o då är inget trovärdigt vad som står i bloggen,,,du har helt rätt.
Stryk den här kommentaren lars,,,,,det är helt ok,,,,,
Det finns en seriös blogg som heter fria sidor,,,har du läst den ?
Jag gillar ditt jobb med bloggen ska du veta
Pelle
GillaGilla
Det jag inte vill ha på den här bloggen är ifrågasättande av förintelsen, där går gränsen för min tolerans av olika åsikter. Detsamma gäller argument utifrån ras, vilket du är farligt nära.
GillaGilla
Jag tycker att du Pelle först ska fråga dig hur det kommer sig att det växer så det knakar i Israels öken medan hos deras granne det inte finns rent dricksvatten och att deras politiker roffat åt sig bidrag och är mångmiljonärer via bl.a. Svenska skattebetalarnas pengar
GillaGillad av 1 person
Thomas,,,kan du utveckla lite,,,,,är inte säker på vad du menar med ditt inlägg ?
GillaGilla
Räcker med sunt förnuft Pelle för att förstå vad jag menar och råder dig att läsa på lite bättre. Skulle du inte lyckas så får du googla och skulle inte heller det hjälpa så kan ingen hjälpa dig.
GillaGilla
Det var ett enkelt sätt att komma ifrån frågan thomas,,,jag frågar igen eftersom du tydligen vet något som jag inte vet.
Gogglingen är utförd ,o jag har läst på,,,,,så nu är det din tur thomas att träda fram o lära mej hur allt ligger till,,,,,,,utan att vara spydig
GillaGilla
http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2014/10/sverige-erkanner-palestina-och-okar-bistandet/
http://www.omvarlden.se/kultur/2016/5-fotografer-som-ger-en-annan-bild-av-mellanostern/
GillaGilla
Modern anti-semitism bygger på att Marx, Lenin, Trotsky, de flesta sovjetiska ministrar, Tysklands utrikesminister som arrangerade oktoberrevolutionen och amerikanska finansiärer alla var judar. Men det är väl inte konstigare än att de hade goda personliga kontakter p.g.a. att de delade etnicitet. Det hade varit underligare ifall Bellman, en afrikan, en japan och en brasilianare hittade på nånting tillsammans. Sovjet var en statskupp i en tid av desperat världskrig, det säger ingenting generellt om judar.
GillaGilla
Vet inte om är ras ,lars,,,,,,kan man inte kalla det fön nån typ av religion ? Dessa människor verkar gynna sina egna klaner,,,man får in en fot någonstans,,,använder sitt inflytande när någon ska anställas,,jobbet går till en broder,,,,o på den vägen är det,,,,bonniers är ju inte speciellt lojala med det svenska folket,,då hade dom ju inte genom sin kontrollerade media lurat oss,,,,,förklar lite vid något tillfälle hur dessa människor går till väga,,,,det dom gör så gör dom det bra,,,men det har aldrig varit bra för andra en dom själva,,,ryska revolutionen är väl ett ganska bra exempel,,,,,
Peter krabbe skrev om detta o det är skrämmande läsning som folk behöver få reda på,,,,det ska fram i ljuset,,,,så länge detta pågår blir det aldrig lungt på denna jord lars.
Man kan ta det så här med,,,ni som läser det lars skriver,,,,,läs det lars skriver,,,han ljuger inte,,,ta sen själva reda på vilka bankirerna är,,,vilka som äger media,,,,vilka som äger nöjesindustrin,,,,ni kommer att li förvånade,,,lika förvånade som jag blev,,,samma aha känsla kommer att infinna sej hos er som jag fick.
Ett gott råd är att,,,,göra det så fort som möjligt,,,medans det är möjligt,,,,det jobbas duktigt med att censurera nätet,,,all kritik mot det ovan nämda ska bort,,,o jag tror att dom kommer att lyckas med detta,,dom har gjort detta förr,o makten har dom ska ni veta .
GillaGilla
Din länk till ”globalismens grand old man David Rockefeller” och MSM fick mig att komma ihåg vad George Orwell skrev i sin bok 1984 att:
”Den som kontrollerar det förflutna, kontrollerar framtiden”.
GillaGilla
Mats Qvibergs har säker insätt vikten av att äga historien så att han kan styra framtiden. Därför köpet av METERO en MSM tidning. Han har ju trots allt blivit uthängd av pressen.
GillaGilla
Detta inlägg är möjligen lite OT men kanske ändå inte. I MSM råder som bekant tvivelaktig konsensus i många ”vetenskapliga frågor” och där den globala uppvärmningen kanske är den mest grundläggande och det ska därför mycket till för att någon ”uppstickare”, som t.ex. Metro, skulle våga ifrågasätta denna konsensus.
Detta slog mig när jag i ett nyhetsbrev nu på morgonen läste om de krafter som möts i denna fråga just nu i USA.
http://www.sciencemag.org/news/2017/03/climate-skeptics-gather-call-killing-epas-finding-carbon-dioxide-endangers-public?utm_campaign=news_weekly_2017-03-31&et_rid=112451559&et_cid=1248652
Intressant läsning i mina ögon!
GillaGillad av 1 person
Ekonomiska brottslingar blir sällan dömda.
”Det är ju inte brottsligt att göra dåliga affärer” brukar det heta.
Klart är att många investerare blivit blåsta av HQ-bank som leddes av Mats Qviberg.
Det gick så långt att den mångårige parhästen Sven Hagströmer sa upp bekantskapen.
Men eftersom bevisningen uppenbarligen inte räckte till, och han blev frikänd, så är det inget som hindrar att han fortsätter göra affärer, inkl. köpa tidningar.
De som inte litar på Mats Qviberg kan ju alltid avstå från att göra affärer med honom. Svårare än så är det inte.
Vad värre är att vi via presstödet tvingas ”göra affärer” med mängder med tidningar och finansfamiljer som vi absolut inte litar på. Lägg därtill tvångsfinansieringen av Public Service.
Metro kan knappast bli sämre än den är nu, med Mats Qviberg som ny ägare.
Vad det handlar om är att Mats Qviberg kan vara svår att styra och hålla inom PK-fållan.
Kanske har han upptäckt en växande ”alternativ läsekrets” utanför den påbjudna åsiktskorridoren ?
MSM är nu klämda från flera håll och utkämpar sin sista strid. Läs mer.
GillaGillad av 1 person
Replik:
Docent Göran Sjöberg, du ställer dig tveksam till frågan om ”chemtrails”.
G. Edward Griffin tar upp denna fråga i slutet av den här föreläsningen (1:19):
Här är filmen Griffin omnämner:
GillaGillad av 1 person
Det förekommer givetvis olika försök med geoengineering men flertalet av de bilder på flygplan med strimmor efter sig som läggs ut på nätet är helt normala kondensfenomen. Bilder inifrån flygplan av tankar i kabinen kommer från flygplansutveckling där man testar planets känslighet för olika viktfördelning i kabinen. Så även om det förekommer chemtrails, så är nog larmen överdrivna.
GillaGilla
Så länge jag inte förstår logiken i företeelser som påstås ha konspiratorisk bakgrund har jag svårt att köpa tanken på konspiration.
Varför etablissemanget skulle vilja förgifta sin medborgare på ett sätt drabbar alla inklusive dem själva har jag väldigt svårt att ta till mig. Men det är klart om har tydliga bevis som dokumenterar vilka ämnen det är frågan om som konspiratoriskt och medvetet tillsätts flygbränslet och hur dessa ämnen sedan omvandlas under förbränningen vid de höga temperaturerna till något kontrollerbart gift måste jag vara öppen för detta.
Själv har jag forskat i över 20 år kring flygmotorer och kan med den bakgrunden inte få ihop någon logiken i en sådan tankegång. Att det finns mängder av förorenade ämnen i de ”normala” förbränningsgaser från jetmotorer är knappast någon ”hemlighet”.
Vad gäller jordbruket och medicinen har jag däremot inte svårt att se ”konspirationen” eller om vi nu vill kalla det avancerad lobbying istället. Logiken är här själva affärsidén om att behärska marknaderna i händerna på oligarker. Här finns bara en obehaglig cynism i mina ögon.
GillaGillad av 1 person
Du har allvarligt hjärtfel för att du andats in bromerade flamskyddsmedel.
Då hjälper bara minutiös städning i vistelsemiljön och för övrigt att uppehålla sig där luften är så lite förorenad som möjligt.
GillaGilla
Instämmer.
Kan ryktet emanera från att man ska kunna framkalla regn genom att sprida ut ett speciellt ämne bland molnen ?
De är isf välkomna att spray över östra svealand och götaland.
För vi behöver nu ett ordentligt regn som fyller på grundvattenmagasinen.
GillaGilla
Medeltemperaturen steg några grader när planen stod på marken efter 911. En forskare sade att han var mycket förvånad. Planens utsläpp har en miljöpåverkan.
GillaGilla
Man skulle kunna sätta plutonium på flygplan, så att de joniserar molekyler i luften och underlättar molnbildning. Man skulle kanske kunna påverka vädret litegrann i områden som är ofta överflugna. Aningen mer avkylning eller nederbörd. Finns det någon svensk politiker som förespråkar att använda plutonium för att skapa chemtrails från passagerarflygplan? Jag skulle gärna rösta på denne i så fall.
Kärnkraftsdrivna flygplan flögs innan interkontinentala missiler uppfanns. Med fission thermal propulsion (vätgas som hettas upp genom att pumpas genom radioaktiva rör) skulle containerfartygen kunna hoppa hit från Kina på tre kvarts timme. Det finns idag en stor uppdämd potential för så kallad suborbital flight och företag försöker aggressivt förverkliga det. De elallergiska batikhäxorna skulle botas från chemtrail-nojan om flyget gick bortom deras synhåll. De skulle bli rädda för någonting helt annat istället, som avlånga föremål. Det där med att CIA skapar avlånga föremål så att balansen med antalet runda föremål i världen rubbas. En jätteviktig kris!
GillaGilla
Gode Gud!
Plutonium!!!
Ursäkta men vilket svammel i min ögon.
Här luktar det troll!
GillaGilla
Kollade Metro (Nordiska delen) försäljning i Resumé och upptäckte en annan nyhet.
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/03/30/svds-ledarsida-varvar-kanda-utlandssvenskar/
Då mitt huvudintresse är Afrika söder om Sahara och fastnade jag för Liisa Petrokowska och Gahna genom Ignitia AB.
http://www.ignitia.se/
GillaGilla
Apropå Mats Qvibergs köp av Metro så kan jag rekommendera till läsning:
HQGATE : den okända dramatiken bakom Sveriges mest uppmärksammade bankkrasch .
av Jenny Hedelin, Christen Ager-Hanssen
http://www.bokus.com/bok/9789188193896/hqgate-den-okanda-dramatiken-bakom-sveriges-mest-uppmarksammade-bankkrasch/
GillaGilla
Replik 2 angående ”chemtrails”:
Logiken i att sprida ut mycket giftiga ämnen i luften vi andas är för mig också svår att förstå. Men när det gäller möjligheten att kunna kontrollera oerhört starka krafter är makteliten tydligen beredda till högt risktagande, precis som med kärnvapen
Här är en film som fokuserarpå just frågan VARFÖR?
GillaGillad av 1 person
”Lusitania offrades av britterna för att få med USA i kriget. Winston Churchill, som då var marinminister i Storbritannien, ska nämligen ha låtit klargöra för brittiska amiralitetet att det för brittisk del vore fördelaktigt om tyskarna sänkte ett passagerarfartyg med amerikaner ombord. Enligt hans mening skulle det nämligen troligtvis få USA att gå in i kriget på den brittiska sidan.”
Gammal tradition!
När det var 10 årsjubel för 9 11 trodde alla (?) journalister att antalet skrapor som åkte ner var TVÅ !! Locket på, ..den som behärskar den knappen…..
Däremot tror jag att fosforbristen är ett verklig t hot mot livsmedelsprod Förstår om ngn blir trött på alla ”snart tar det slut”-larm. Men här ett som verkar väl underbyggt. Mediahjälten Obama, läste jag ngnstans, var väldigt realpolitisk
när det gällde fosfor i VästSahara.
>Dana Cordell
http://phosphorusfutures.net/the-phosphorus-challenge/the-story-of-phosphorus-8-reasons-why-we-need-to-rethink-the-management-of-phosphorus-resources-in-the-global-food-system/
GillaGilla
Jag tror inte på den bristen heller, vi har ännu bara prospekterat en ytterst liten del av jordens mineralresurser och kommer givetvis att hitta mer fosfor.
GillaGilla
Jag har aldrig förstått vad 911-konspirationerna går ut på. Det enda som gör dem någorlunda meningsfulla är som skapade av MSM för att diskreditera konspirationsteoretiker. Att flygplan kraschas in i skyskrapor räcker. Huruvida de rasade samman eller inte (med hjälp av CIA’s sprängladdningar eller en kryssningsmissil) är totalt irrelevant. Varför skulle någon bry sig om det? Detta är en konspirationsteori som även om den hade varit sann, vore helt utan syfte, mening, innehåll och effekt. Uppenbarligen en planterad meme som får lättlurade konspirationsteoretiker att se ännu dummare i huvet ut än vad de redan är.
GillaGilla
Konsekvens (1/4) skriver: ”Det är bara de som medvetet inte vill förstå som inte förstår.” och dagen efter detta ovan. ”Detta är en konspirationsteori som även om den hade varit sann, vore helt utan syfte, mening, innehåll och effekt.” Va bra, ingen effekt, inget
fortsättningskrig i MellanÖstern.
GillaGilla
Du gör mig stum, nästan, herr ”Konsekvens”. Näh, MSM skapade inte 9/11. De täckte upp för de skyldiga. (Och det har de gjort i 15.5 år; även i Sverige). I huvudsak var det en psyk-operation utförd av CIA och Mossad med hjälp av MI6 m fl. Dessa (The Intelligence Community) står under ledning av ”The deep State”, de som alltså bestämmer. Exemplet Trump visar ju det. Han har ju CIA och del av FBI mot sig. Sedan JFK togs bort i en statskupp, har alla POTUS:ar varit Puppets åt de verkliga makthavarna: FED, CFR, Wall Street’s storbanker och storföretagen. (Hade Hillary vunnit skulle världen nu stå mitt uppe i ett nukleärt krig).
Efter Muren och SSSR’s kollaps var tiden kommen för ”A New World Order”.
Det går en röd tråd från de neo-konservativas (the neocon’s) Project for a New American Century, den falskflaggade 9/11 operationen, Afghanistankrig, Irakkriget 2003, Libyen, Syrien, Ukraina mm, samt alla flyktingströmmarna som är tänkta att slå sönder Europa, men även USA.
9/11 var ju de facto mord på sådär 3 000 oskyldiga människor, för att nu inte nämna ytterligare någon miljon krigsdödade, plus massvis av flyktingar. Som vi svenskar inte bett om! Vänstern m fl är överförtjusta i folkmordet som vi står vid, patologiska Godhets-nissar, som de ju är. Rasister är mer riktigt att kalla dom för, liksom kulturmarodörer och religions-skändare.
Varför skulle någon inte bry sig om att straffa mördare? Kan väl endast betraktas som högst relevant! Eller hur?
Hela skiten vi levt med sedan 1991 har varit konspirationer, tvättäkta konspirationer och vad som nu saknas är räfst och rättarting. Kan Trump åstadkomma det är han tidernas störste hjälte.
GillaGilla
Svd får inte presstöd utan ägarstöd. Vinsten är större än stödet. Ibland klickar jag inte på en enda länk när jag besöker Svd. Världsbevakningen uppdateras sällan. Jag läser mer på Dn och Expressen men morrar över vinklingarna. Frisk luft får man bara på några bloggar och utländska siter nuförtiden.
När jag läser en artikel hittar jag många andra under den och tycker att tidningarna talar om för mig vad jag ska läsa. Jag morrar igen och stänger ned.
Tidningarna skämde bort oss i många år och vill plötsligt att vi ska betala. Det och den totala ideologiska låsningen underminerar svensk media. Besök RT och Sputnik och se att de inte är farliga. En och annan vinkling kan smyga sig in men inte som i Sverige. Tass är också bra. I Usa har man ett smörgåsbord och kan plocka vad man vill ha.
GillaGillad av 1 person
Ämne: conspiration
Myndigheterna meddelar: There is no conspiracy. Everything is fine. Trust your Government..
GillaGillad av 2 personer
Ja och i en del länder är det bra om utlandet ”påverkar” och i andra länder våra egna är det fult.
”Trust your Government” eller Do not trust Your Government!
Beror på vilken sida man står. Intressant fall. Amerikanska ambassaden gav tummen upp för Soros. Hur gick det till? Hur pressad är Trump? Ett steg framåt och två bakåt?
Var det inte väst som protesterade så högljutt mot utlandspåverkan att man är beredd att ta till krafttag? Hur kan det komma sig att man är i Ungern och intrigerar?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=6666446
GillaGilla
Helt otroligt att folk är så hjärntvättade att dom köper den världsbild main stream propaganda media prånglar ut. Dock finns det ljusstrimlor i massan och förhoppningsvis sprider sig ett djupare medvetenhet hos gemene man.
GillaGilla
Vilken tror ni har skrivit detta?
– Bonniers är det stora massmedieimperiet i Sverige. De äger följande tidningar: Dagens Nyheter, Expressen, Sydsvenska Dagbladet, Kvällsposten, GT/Expressen, Ystads Allehanda, Trelleborgs Allehanda.
– Bonniers har majoriteten i TV 4.
-Bonnier Media äger bland annat: Bonniers Veckotidningar med Året Runt, Vecko-Revyn, Månadsjournalen, Damernas Värld och tidningen Amelia. Samt affärstidningar som Dagens Industri och Veckans Affärer.
-Bonniers äger också Svensk Filmindustri, SF.
Jo, det skrev Aftonbladet den 5 juli 1998.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9807/05/bonnier.html
Mediekoncentrationen är ingen ny fråga. Kulturminister Marita Ulvskog tog upp frågan under sin tid som minister men hur mycket stöd fick hon? Då teg alla för att det passade dem. Och Marita Ulvskog fick utstå mycket kritik och påhopp för att hon tog upp frågan. Det går att läsa om det på nätet.
Marita Ulvskog var en mycket duktig och kompetent minister. Med stor integritet och mod. Till skillnad mot dagens tvivelaktiga ”förmågor”.
GillaGilla
Sverigedemokraternas Anna Hagwall blev ju kickad för sitt intresse för media-koncentration. Ämnet är känsligt.
GillaGilla
Angela, du refererar till vad AB skrev 5.7.’98, då när ett uppköp av SvD av Bonniers var på tapeten. Affären blev inte av, utan snart tillkännagavs att norska Schibsted hade köpt tidningen.
Det dröjde till senhösten 2011 eller 2012, jag minns inte bättre, så skrev den tidigare chefredaktören i SvD, Mats Svegfors, en rätt lång artikel i Aftonbladet om den svenska pressens besvärliga situation. Men mot slutet av sin artikel kom ett avslöjande som fick mig att dra ett djupt andetag och ett och annat föll på plats. Svegfors visste att berätta, eftersom han hade varit med, att SvD OCH Aftonbladet, under 1998 hade sålts till Wall Streets storbanker Goldman-Sachs, J P Morgan och Mellon Bank of New York!
Vah? Vafalls! De två gamla trätobröderna från Vänstervågens (o)lyckliga dagar, ägda av Svenska Arbetsgivarföreningen SAF, respektive Landsorganisationen LO, hade hamnat i detta för Sveriges del, märkliga ägarskap. Högern mot Vänstern, men nu ömt sammanfogade (i deras nya kärlekar: NWO med sin multikulti, NATO, EU m m. (Valet 2014 bekräftade detta, liksom 2015-händelserna.)
Men då, runt 10 eller 11 år efter ”9/11” och flera år efter att jag avslutat min familjs prenumeration på SvD, som vi haft sedan början av sjuttiotalet, blev åtskilligt bekräftat. Vid denna tidpunkt hade jag skrivit många kommentarer till SvD:s Disqus-fält. Mycket kritiska, då tidningen uppenbarligen blivit ett organ för de amerikanska neocons som delvis låg bakom den falskflaggade terroraktionen mot WTC och Pentagon. Mina kommentarer ströks nästan alltid efter en kort stund, särskilt om de var på mer än 500 tecken (ca 6 rader!).
Att tvillingtornen hade rivits medelst kontrollerad sprängning var uppenbart redan samma ödesmättade dags kväll. Men inga bilder från Pentagon eller från WTC 7 visades, då. Men när Thierry Meissan i VoltaireNet.org på våren 2002 kom med sina avslöjande om vad som verkligen hänt med Pentagon, d v s att det i själva verket handlade om en kryssningsrobot som smackat in i Femkanten, ja då var saken biff. Än mer ”hundraprocentigt” blev det efter ytterligare några år, då YouTube kom med filmsekvenser över hur WTC7 hade kollapsat. Det VAR lackmustestet på att den tramsiga officiella versionen intet annat var, än en saga, alltså ren BS, som man säger.
Utan Internet skulle jag troligen aldrig ha begripit särskilt mycket, alltså det att Eliten hade börjat löpa amok efter Muren och SSSR:s nedmontering, men egentligen var det mina historierevisionistiska studier som jag hade startat 1988, som nu fick en ofantlig schuss framåt, när jag 1996 började använda mig av Nätet.
GillaGilla
Bra inlägg! Och intressant.
Lite nyfiken på vad Qviberg planerar?
________________________________
GillaGilla
Har Qviberg överhuvudtaget nämnt vad han vill med Metro? Det verkar förekomma en hel del projicerande önsketänkande bland kommentarerna om vad Metro ska bli. I Qvibergs värld är 50 miljoner växelpengar, han tyckte väl att det var oförskämt billigt och det var värt en chansning. Han tror väl att han kan sätta någon som putsar upp Metro och det går att sälja med vinst.
GillaGilla
Hoppas genom Qvibergs köp att vi får se Metro som ”fri media” då denne mannen är sin egen chef och helt oberoende av någon annan mer än läsarna.
-Qviberg, om någon i din stab är inne på denna sidan och läser detta, så snälla bli en mediekanal för folket, en FRI media som redovisar verkligheten som vi alla redan både känner och vet om!
Någon som står på folkets sida, polisernas, vårdens, socialens, lärarnas, brandmännens, försäkringsbolagens, de rädda i förorterna, pensionärernas, hemlösas, barnens…o.s.v…..
GillaGilla
Detta är lite OT men nu måste det göras något. Det är så pass avskyvärt att regeringen och riksdagen tillåter en sådan förnedring av människorna som bor eller befinner sig i landet. Jag håller fullkomligt med alla som säger att ni är sjuka i huvudet.
RFSL är avskyvärda. Och etablissemanget, regering och riksdag som tillåter och uppmuntrar detta. Använder våra skattepengar till något så vidrigt. Och utsätter våra barn och kvinnor för detta. Det är inte ett dugg konstigt att barn och kvinnor blir våldtagna, förnedrade och mördade. Det är regeringen som inte bara uppmuntrar till det utan praktiskt tvingar och uppmanar folk att bete sig som sjuka svin. RFSL skall förbjudas och alla andra med dessa kombinationer. De kränker djupt människovärdet. Och ger en snedvriden och sjuk syn på vad kärlek är. Dessutom uppmanar de till brott.
Vi behöver en ordentlig debatt om etablissemangets sjuka sexsyn. Man talar ständigt om människovärde och allas lika värde . Etablissemanget berömmer sig av en humanistisk grundsyn. Samtidigt som man förnedrar människor och deras kroppar. Förlöjligar och ringaktar dem.
Är det någon ens som vill ha ett kärleksliv när de sett sådant här. Det har ingenting med kärlek att göra. Det är grova övergrepp mot människors integritet , värdighet , stolthet och respekt för andra människor.
Regeringen skulle omedelbart fängslas. Och Löfven vad gör du åt detta? Och ni andra partiledare? Kinberg Batra? Lööf? Björklund? Fridolin? Lövin? Åkesson? Busch Thor? Sjöstedt? Eller ska vi anta att ni och era barn är delaktiga?
Bryr ni er ens om att vi känner oss förnedrade av er?
http://www.friatider.se/rfsl-riktar-sexupplysning-till-nyanl-nda
GillaGilla
De är alla fast i pengarnas hypnos, de skiter i vad som händer omkring dem bara de själva får det bra och kan kvittera ut sina tusenlappar. Avsaknad av känslor för andra heter det eller empatistörning vilket vi alla i landet sett prov på under en längre tid.
Tack ändock angelika för att du regerar på all otäckt som sker, värmer lika gott varje gång någon regerar! Visar på att hjärtat är friskt!
GillaGilla
K Pålman, Stig Rydmark. I slutänden handlar det om makt och pengar. Men det är mer än så det handlar om det vi alla skriver om – globaliseringen. Det handlar om objektifiering, förtingligande och reifikation som det kallas i den marxistiska teoribildningen.
Terrordåden, nu senast i Ryssland, nervgasattacken i Syrien,det folkrättsvidriga RAB i Bangladesh som torterar och skjuter misstänkta, om de båda inläggen jag gjorde ovan och om bussolyckan i Härjedalen som synliggör orimliga arbetsförhållanden där människor pressas till att utföra saker som ligger utöver kroppens förmåga och där arbetsredskapen är undermåliga , felkonstruerade för uppdraget och/eller utslitna för att generera så stor vinst som möjligt. Alla är de konsekvenser av globalismen. Det är alltid den lilla människan längst ned som drabbas för att den lilla klicken i toppen aldrig får nog av makten och härligheten. Man dekonstruerar världen och människan. Själva livet. Människan blir ett objekt, förtingligad, och objektifierad i de styrandes våld. ”Vi blir som paddor på marken som trampas ihjäl”, som den förtvivlade syriern sa i ett reportage i SR för några månader sedan (Cecilia Uddén).
Peter krabbe skriver om detta på https://peterkrabbe.wordpress.com/2017/04/01/den-forskrackliga-nationalismen/
Jag hade glädjen att läsa Göran Therborns kulturartikel igår på Aftonbladet ”Folket slår tillbaka”. Göran skriver om samma sak som Karl-Olov Arnstberg vars länk finns som Pingback på peterkrabbes länk. Den enda skillnaden är att Arnstberg tar sin utgångspunkt från höger och Therborn frän vänster. Annars är det precis detsamma som vi andra skriver om.
http://www.aftonbladet.se/kultur/a/dA36O/folket-slar-tillbaka
Allt detta ingår i globalismen. Är delar av den. Man förstör grundförutsättningarna familjen och nationen människan måste ha för att kunna plantera sina rötter. Utan någonstans att plantera sin rot kan inget växa. Civilisationen går förlorad. Kvar finns endast det destruktiva.
GillaGilla
Det här är ju också OT: Irakiskt par dödar sin baby 4 månader gammal. Äklagaren kan inte bevisa vem som mördade. Mannen får 164.000 och hustrun kommer senare att få samma ersättning.
GillaGilla
Theresa May anlände till Saudiarabien i västerländsk klädsel. Jag har aldrig hört Theresa May nämna ett ord om att GB är en feministisk regering. Hon är det. Hon visar det i varje tum. Hon inger respekt, stil och värdighet.
Det är fullt förståeligt varför Sveriges regering ständigt och jämt måste upplysa alla om att de är en feministisk regering eftersom ingen kan se det. Vare sig genom uppträdande eller beteende.
Kontinuerligt kränker de människovärdet och människors värdighet. Visar respektlöshet för människor genom att uppmuntra till ovärdigt och ringaktande beteende.
http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/theresa-may-saudi-arabia-hair-no-headscarf-pm-rejects-dress-code-women-a7666016.html
GillaGilla
”jag är så jävla trött”,
jepp, så skriver Peter Springar men det är jag me’. så ini h-e, j-a trööööttt!!
Vi måste förena oss…..vad är det vi vill……..vad är det vi tycker……… vad vill vi?
GillaGilla
Ytterst intressant intervju med Philippe de Villiers
https://t.co/HxGHMBCu2k
GillaGilla
Ja, det var det. Tack. Dey är så trist att vi inte får översättningar. Vi behöver veta mera. Vem är han. Osv. Vi måste kunna analysera det. Har det bäring eller ej. Men vi får ju inget att veta. Idag har vi de bästa teknikerna för kommunikation så dret behövde inte vara något problem. Det borde vara lag på, varför finns det inte alla redan, att varje land måste ha textmaskiner så att folk får översatt det de behöver. Det är en demokrati fråga. Så länge vi inte har tillgång till samma information som etablissemanget har kommer de styrda alltid att vara i underläge. Det är en stor skam för varje land. Vi skänker så mycket pengar till andra länder men staten har inte råd till några textmaskiner.
GillaGilla