
Nätet fullkomligt svämmar över av olika konspirationsteorier om vilka krafter som ligger bakom globaliseringsrörelsen och strävan efter en ny världsordning – NWO. Den vanligast förekommande föreställningen som jag ofta stöter på, är att det rör sig om en judisk konspiration för berikande och utövande av global makt. Den uppfattningen hämtar sin näring i det faktum att många av de figurer som dyker upp som ledande globalister är just judar. Men flera av globalismens främsta företrädare är inte judar, så förklaringen haltar.
Att judar är överrepresenterad i detta sammanhang tror jag snarare beror på att de rent allmänt är överrepresenterade bland världens förmögnaste entreprenörer och andra framgångsrika människor inom företagande, politik, vetenskap och konst.
Så, om globalismen inte är en judisk konspiration, hur kan den då förklaras? Är den överhuvudtaget en konspiration?
Globalismens drivkrafter
För att förstå globalismen är det nödvändigt att förstå drivkrafterna och strategierna bakom världens största företag och banker. Förebilden för många av dagens globala megaföretag har varit strategin bakom John D Rockefellers Standard Oil för över hundra år sedan. Den strategin var enormt framgångsrik och lade grunden för världens första privata dollarmiljardförmögenhet. Den har fått stå modell för en rad globala företag. Dagens mest framgångsrika exponent för tillämpning av strategin är Microsoft som med sin Widows-plattform är helt dominerande på världsmarknaden.
Grundstrategin är att bygga upp en dominerande position på den globala marknad där man avser att göra affärer. Rockefellers etablerade en näst intill total kontroll över världsmarknaden för petroleumprodukter och man kontrollerade en stor del av råvarutillförseln. På det sättet hade man möjlighet att styra prissättningen och kunde generera enorma vinster.
I långa loppet räcker det dock inte att dominera marknaden, man måste även skapa en acceptans för denna position, för att inte riskera politiska och legala ingrepp mot verksamheten. Det fick Rockefellers erfara genom att man år 1911 tvingades av USA:s högsta domstol att dela upp Standard Oil i ett stort antal mindre företag. Detta skulle dock visa sig inte få någon större betydelse, genom att man ju hade kvar ägarkontrollen i de nya företagen. Det lärde dock Rockefellers en läxa.
Nästa viktiga steg i det globala företagets marknadsstrategi blev att se till att ha kontroll över allmänhetens bild av företaget, vilket gav upphov till dagens public relation – PR. Genom annonsering, filantropi och placerade nyheter i etablerade medier, lärde man sig att sprida en positiv bild av företagets produkter och verksamhet. I ett nästa steg användes PR för att även skapa ökande och nya behov av företagets produkter. Strategin har i dagens västvärld utvecklats till att ägarkretsarna bakom de globala företagen även skaffat sig ägarkontrollen över de etablerade medierna – MSM, för att helt kunna styra dem. MSM har på detta sätt tappat sin roll av att vara granskare av makten och har allt mer övergått till att bara vara den ekonomiska maktens propagandakanaler.
Nästa steg i strategin handlade om att säkra bra legala villor för verksamheten genom att bearbeta politiska beslutsfattare med det som idag kallas lobbyism. Ägarna bakom de globala företagen har skapat och finansierat en rad slutna lobbysällskap vars främsta uppgift är att bearbeta politiker, så att de underlättar den globala verksamheten. Man har även ekonomiskt finansierat och lanserat politiker som varit lojala som t.ex. Barak Obama och nu den franska presidentkandidaten Macron.
Läkemedelsindustrin som skolexempel
Men allt detta var inte tillräckligt. Det gällde att även skaffa sig inflytande, för att kunna hindra sådant som kunde hota den marknadsposition man byggde upp och att kunna säkra sin marknad.
Det första exemplet på tillämpning av strategin att styra regelverk och villkor för verksamheten var den s.k. Flexner-rapporten 1910. Den finansierades av ägarna bakom den framväxande läkemedelsindustrin familjerna Carnegie och Rockefeller. I rapporten beskrevs hur universiteten i USA, inkl. läkarutbildningarna borde inriktas så att man enbart fick använda sig av patenterade preparat för behandling och symptomlindring inom sjukvården. Genom generösa forskningsbidrag till de viktiga universiteten med krav på representation i styrelserna, skaffade sig industrins ägare kontroll över forskningens och utbildningens inriktning.
Alla naturliga läkemedel och manuella terapier som hotade industrins strävan efter marknadsdominans, med undantag av avancerad kirurgi, kunde förhindras från att omfattas av utbildningen. De naturliga metoderna stämplades som kvacksalveri och många förbjöds. Bara preparat som omfattades av s.k. vetenskap och beprövad erfarenhet skulle vara tillåtna. I praktiken stängde det ute alternativa behandlingsmetoder och icke patenterbara naturpreparat vars vetenskapliga utprovning och godkännande inte kunde finansieras. De läkare som utexaminerades var hopplöst vingklippta av en ensidig utbildning där t.ex. sambanden mellan kost och sjukdom utelämnats.
Med denna strategi kunde läkemedelsindustrin skaffa sig en näst intill total kontroll över sin marknad och den skolsjukvård som styr den. Obildade och okunniga politiker har med hull och hår svalt strategin och blivit dess främsta försvarare. Så sent som i maj 2016 antog t.ex. svenska Vänsterpartiets kongress ett uttalande om att varje försök att granska Rockefellers inflytande över vår tids skolmedicin ska anses som en antisemitistisk konspirationsteori. Kan framgången för en global industristrategi illustreras bättre?
Globaliseringen av regelverken
Det kanske största hindret för att kunna etablera en global marknadsdominans är olika nationella lagar och regelverk som komplicerar de globala företagens verksamhet. Ett viktigt led i strategin är därför att se till att driva fram handelsavtal och handelsunioner som eliminerar nationella hinder för företagens marknadsdominans. Idag har de globala företagen och bankerna kommit långt i att kunna säkra en mer homogen världsmarknad. EU är en skapelse som kommit till på detta sätt, på samma sätt som en rad långt gående handelsavtal som NAFTA, TTIP, TPP, CETA m.fl..
En rad överstatliga regelverk som FN:s Agenda 21, Agenda 2030 och klimatavtalet har även varit i säck innan de kom i påse. Bakom alla dessa regelverk hittar man ett starkt inflytande från en rad globala företag och deras ägare. Jag vet eftersom jag varit med i processen. Allt överstatligt som minskar den nationella självständigheten är nämligen gynnsamt för de företag som eftersträvar global marknadsdominans. Det hindrar lokala företag från att utvecklas skyddade bakom nationella särregler och lagar, för att sedan hota de globala företagens marknadsdominans.
Mot den här bakgrunden hittar vi även förklaringen till den intensiva propagandan i MSM mot stater som väljer att inte inordna sig i den globala världsordningen. Genom sina starka lobbyorganisationer kan globalisterna även styra rent militära insatser och statskupper mot regimer i stater som inte inordnar sig.
Ett annat hinder för de globala företagen är nationella fackorganisationer som förhandlar fram nationella regelverk på arbetsmarknaden (läs den svenska modellen) som fördyrar företagens kostnad för arbetskraften. En viktig del av de globala företagens strategi är därför att arbeta för fri rörlighet för människor över nationsgränser, för att på så sätt kunna underminera inflytandet för nationella fackorganisationer. Ett ytterligare sätt att kontrollera arbetskraften är att se till att den skuldsätter sig genom generös långivning från bankerna. Högt skuldsatta människor är nämligen mindre benägna att ta strid på arbetsmarknaden – kalla det låneslavar.
Det är affärslogiken som styr globalismen
Denna korta beskrivning av hur de globala företagsstrategiernas praktiska tillämpning har lett utvecklingen mot en allt större globalisering av hela samhället, visar att vi inte behöver tänka oss konspirationer i slutna sällskap, för att förstå det som händer. För den som likt mig varit verksam inom internationell företagsamhet är det helt uppenbart att utvecklingen i dagens västvärld främst är styrd av de dominerande företagens affärslogik och deras ägares intressen.
I min roll som företagsledare såg jag mest fördelar med det svenska inträdet i globalistiska EU. Verksamheten för företaget underlättades och det blev svårare för svenska politiker att hitta på saker som krånglade till företagets verksamhet. Fackets dominans på arbetsmarknaden bröts av arbetskraftens fria rörlighet. För att se att den svenska modellen numer är en chimär, behöver man bara gå förbi en byggarbetsplats, där det inte pratas många ord på svenska längre.
På senare år har dock globalismens baksida blivit allt mer uppenbar för mig och jag har blivit övertygad om att den, om den fortsätter som nu, innebär slutet för demokratin. Det som stör mig mest är vårt politiska etablissemang som tycks helt obekymrade av denna utveckling, så länge som deras egna arvoden fortsätter att svälla. Jag tror faktiskt inte de förstår vad som händer och att de själva är en del av problemet.
Den fråga man bör ställa sig är i vad mån världens och vårt samhälles utveckling skall styras via de globala megaföretagens styrelserum eller via demokratiska val? Det är i grunden reaktionen mot den här maktförskjutningen, från demokratiska församlingar till globalisternas företag och banker, som ligger bakom den folkliga revolten mot det av globalismen förblindade etablissemanget.
Svaret på den rubricerade frågan är – nej!

Clickbait.
GillaGillad av 1 person
Tänk om vi i Sverige hade haft osjälviska, kloka och SANNA POLITIKER – som José Mujica – istället!
Det måste bli en ändring.
GillaGilla
Jag ser några aber för globaliseringsivrarna i en fullt utvecklad demokratisk global värld, aber som borde skyla ner deras iver.
1) världsfack kommer att finnas. Dessa lyfter upp låglönearbetarna
2) det finns inga skatteparadis att fly till. Idag hålls skatterna nere p.g.a. att rikingarna hotar att flytta sina pengar till ett annat land ifall skatterna höjs.
Devisen ”ta dom på skatten” går bra i ett globalt samhälle.
GillaGillad av 1 person
Dom ivrar inte efter en riktig världsregeringen utan en fejkad med samma oligarki som nu bakom draperiet.
Med en enda valuta har dom mänskligheten under full kontroll.
Det är vad dom strävat efter sen länge.
Troligen kommer dom att fortsätta spela ut medelklassen mot massorna så den förra aldrig växer till en konkurrent.
GillaGillad av 1 person
Instämmer. De som äger FED med exklusiv rätt att skapa hur mycket US-dollar de vill har mest makt.
GillaGilla
@ AHA
3) I en fult utvecklad global värld; vilket land skall du fly till om du blir förföljd för dina åsikters skull?
GillaGilla
Det kommer inte att tillåtas några ”världsfack” och det kommer att vara Globalismen själv som bestämmer över skatterna. Alltså 0:- i företagsskatt! Se till att det där AHA blir en AHA-upplevelse istället! Optimist!
GillaGilla
Ett världsfack kommer enbart att utvecklas till ett av globalismens organ för att hålla arbetare i en nation ”på mattan”. Istället måste facken i o f s samarbeta sinsemellan, men absolut inte låta sig styras av någon världsorganisation. Se hur EU förföll, från ett utlovat samarbetsforum, till en federal diktatur ingen fick rösta om huruvida man ville ha.
GillaGilla
*Låt rikingarna flytta pengarna. Men produktionsapparaten ligger i regel kvar nationellt, så på ”kort” sikt (några 10-tal år) får den nation rikingen lämnar fortfarande skatter av dem (det går i o f s att trixa, men inte hur mycket som)
*Det andra är att om rikingarnas företag lämnar luckor så kommer andra ”näst intill rikingar” att investera för att fylla dessa luckor och sannolikheten är övervägande om att produkterna från sådan ny-investering blir konkurrenskraftigt låga. Jmf t ex vad som blev effekten för Ryssland av EU embargona – idag har Ryssland inom embargo-områdena en frisk konkurrenskraftig produktion, vars produkter tekniskt och ekonomiskt slår ut merparten av EU produkter. Ryssland behöver inte EU längre. Och vad Ryssland själv inte producerar, är det andra länder (främst inom BRICS) som producerar.
M a o betala skatten och håll god min, annars byggs det upp hårdare konkurrens.
*En tredje faktor är just det motstånd mot globalismens värsta, som leds av BRICS. Visserligen håller länderna utanför högborgarna för globalismen god min när IMF m fl oligarkiska NGO kommer med pekpinnar. Men allt fler avtal sluts med BRICS nya investeringsbank av U-länder som arbetar främst för sina befolkningars välfärd, där projekt skall finansieras för vad u-länderna VERKLIGEN behöver. Dessa projekt gäller kolkraftverk (med sikte på framtida kärnkraft), långdistans distributionsnät för elektricitet, vattenkraft, uppbyggnad av nät av basvägar, hamnar, järnvägssystem, flygfält.
Här ingår ingen ”grön” investering, men visst kan något västland få skänka en investering – det skadar ju inte.
Vad globalismen ogillar mest är att dessa projekt dras upp på mottagarlandets krav/villkor/behov.
Projekten genomförs i all tysthet.
GillaGillad av 1 person
Världsfack med någon styrka är en illusion, det kommer inte att hända. De globala ”kapitalet” är en liten grupp med gemensamt språk och ”kultur”. Global demokrati eller fackföreningar är en omöjlighet. En gemensam valuta fungerar inte ens i en liten grupp som EU och än mindre gemensam finanspolitik, att det skulle koma tillstånd globalt är en omöjlighet.
GillaGilla
”Så sent som i maj 2016 antog t.ex. svenska Vänsterpartiets kongress ett uttalande om att varje försök att granska Rockefellers inflytande över vår tids skolmedicin ska anses som en antisemitistisk konspirationsteori.”
Det är sådant här som får mig att slå bakut så fort någon använder ord som ”antisemitism”, ”rasism”, ”högerextremism”, osv.
Vi måste få granska vad som helst och prata om vad som helst. Det fria ordet måste vara, i det närmaste, heligt. Åtminstone måste det prioriteras långt mycket högre än kränkthet, rädsla för ökat ogillande av någon grupp eller kultur, osv.
Varför är det så många som bryr sig så lite om vår åsikts- och yttrandefrihet? Förstår de inte hur viktig den är?
För övrigt anser jag att gummilagen ”hets mot folkgrupp” snarast ska skrotas och förpassas till den skamliga historiens avskrädeshög där den hör hemma.
GillaGillad av 5 personer
Vilka som drev fram den orättfärdiga HMF-lagen (eller Lex Åberg) 1948 är ingen konspirationsteori.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hets_mot_folkgrupp
GillaGilla
HD i USA har förkastat ett lag om hets mot folkgrupp. Det fria ordet har företräde.
GillaGilla
Suveränt klargörande övergripande analys som vanligt!
Jag undrar bara varifrån du får den imponerande energin, Lars, med tanke på din sjukdomsbakgrund.
LCH-kosten + de kosttillskott som jag läste att du tar i LCHF-magasinet?
GillaGilla
Finns det en Judisk konspiration?
Som jag ser det finns det en intressegemenskap mellan världens rikaste och mest inflytelserika klaner och privatpersoner. Denna intressegemenskap är i sig ingen konspiration trots att resultatet i praktiken blir detsamma. Någon dold, hemlig agenda i syfte att berika sig på världens människors bekostnad behövs inte, kapitalismens naturliga resultat, en koncentration av resurser, är i sig själv jämförbar med resultatet av en konspiration utan att för den skull vara det.
Judar är procentuellt kraftigt överrepresenterade bland jordens ledande makthavare inom alla olika maktcentra så många ser dessa makthavares intressegemenskap som en Judisk konspiration vilket det INTE är.
Maktkoncentrationen och monopoliseringen av jordens resurser är INTE en konspiration, det är det naturliga slutmålet för en fri kapitalism, INTE en konspiration, framför allt inte en Judisk konspiration.
Att Judar är så kraftigt överrepresenterade är ett resultat av deras bildningskultur och starka nätverk, något för oss att ta lärdom av.
Så min slutsats är densamma som Lars, det finns ingen Judisk konspiration.
GillaGillad av 1 person
Läser man Israeliska tidningar så erkänner de ju det själva.
GillaGilla
Jag orkar inte ens räkna synonymer till konspiration. ALLA konspirerar. Förmodligen t o m djur. Små barn gör det. Man behöver inte ens vara två i ett slutet rum. Du kan konspirera eller integrera eller samarbeta med dig själv i din lilla ensliga och slutna hjärna. Människor gör det dagligen. Alla här har gjort det.
Barn integrerar mot sina föräldrar, syskon. För att få godis i affären, leksak i leksaksaffären eller slippa äta upp gröten eller gå och lägga sig. Den käre maken konspirerar för att slippa diska, följa med frun i klädaffären.
Vi konspirerar vid mobbing, konkurrens i hemmen mellan grannar i yrkeslivet för att inte tala om politiken. Konspirationer hela vägen.
Tänka, samarbeta, intregera, manipulera, filosofera, fundera, grubbla, ha i kikaren, ruva på, reflektera, spekulera, ha i åtanke, spåna, klura, begrunda, samverka, samgå, kollaborera, smida ränker, smussla, mygla, gadda ihop sig, planera, planlägga, ordna, förbereda, organisera, ha för avsikt, ha i sinnet, göra planer begrunda, hitta på, vilja, överväga, mena, anse, tycka, vara fast besluten, gissa, tro betvivla, ifrågasätta, dra öronen åt sig, ana, vänta ,frukta m fl m fl…
Naturligtvis är lobbying konspiration. Varför lobbar de annars? De vill väl uppnå något? Något som de planerat/har för avsikt att uppnå? De har i sinnet att genomdriva något. Därför lobbar de.
GillaGillad av 2 personer
Jag håller fullständigt med dig, Angela.
Orden ”konspiration” och ”konspirationsteoretiker” används av manipulatörerna för att förlöjliga kritik mot dem. Genom sina PR-kampanjer styrs vi till att instinktivt tänka att vissa ord är förbjudna.
G. Edward Griffin säger:
”Det är svårt att hitta någon större händelse i historien som inte är resultatet av en konspiration.”
GillaGilla
Ha ha ha, Mycket bra skrivet. Har inte tänkt så långt på betydelsen av konspiration. Men det är ju sant. Nu gäller det att konspirera in sin hjärna i rätta banor.
GillaGilla
Mycket riktigt om lobby verksamheten Angela och våra banker är våra skuggregeringar!
Makt handlar just om att skrämmas framför allt att använda lögnen som verktyg. Om någon påvisar att det är en lögn eller en förnekelse så bestraffas man antingen med total tystnad, förlöjligande, fängelsestraff ja t.o.m. döden. Nu skräms man med Nord Korea och atombomben och som jag tidigare skrivit så är det så att atombomben fungerar faktiskt inte – en av vår tids största lögner. I USA och Japan så döms man med fängelse straff i 7 år om man förnekar att atombomben fungerar. Som vi alla vet så har vi ju sett atombomben explodera – ja, men bara på film en illusion alltså!
Charles de Gaulle visste det och lät producera en film som bevis för att även Frankrike hade en atombomb, han blev därför utsatt för ett attentat. Han såg därför till att lämna Nato då han tyckte att USA dominerade alldeles för mycket. Idag så har Nicolas Sarkozy åter tagit med Frankrike in i Nato till priset av 35 000 arbetslösa före detta anställda i franska armén – känns beteendet igen i svensk politik. Frankrike är på väg att få en ny Rothschild anhängare som president – Emmanuel Macron.
GillaGilla
Se Upp Lars!
Toth är ett fake-news troll som försöker dra ner rankningen för dig.
GillaGilla
Ordboken säger att konspiration är hemligt samarbete. Med komplott som synonym, men komplott är hemligt samarbete i illasinnat syfte vilket inte konspiration behöver vara.
Men även om det är icke hemliga samarbeten så behöver inte agendan vara transparent.
Ingen har så många olika samarbeten/organisationer som näringslivet. Att inte de som de facto äger och kontrollerar kapitalet och resurserna i världen skulle sammabete på olika sätt för att främja sina gemensamma intressen faller på sin egen orimlighet.
GillaGillad av 1 person
Träffsäker analys igen! Om vi som läser här också aktivt hjälper till med att sprida dom välbalanserade analyserna kommer snart de viktiga insikterna nås även av politiker. Gillar förklaringarna utan angrepp.
GillaGillad av 1 person
”Ett annat hinder för de globala företagen är nationella fackorganisationer som förhandlar fram nationella regelverk på arbetsmarknaden (läs den svenska modellen) som fördyrar företagens kostnad för arbetskraften.”
Det är snarare så att den svenska modellen dödar konkurrens och håller nere lönerna. Produktiva arbetare skulle ha betydligt högre betalt i jämförelse med mindre produktiva arbetare om det inte vore för den svenska modellen och fackföreningarna och deras kollektivavtal. Arbetarna är lurade. Undrar när de ska förstå det?
GillaGilla
Det är bestickande, det du skriver. En tolkning som jag för, säg, 10 år sen skulle ha argumenterat emot, kraftigt. Men med vad som hänt inom EU, med de usla avtal som man kallar frihandels, med den fullständigt nerlagda gamla journalistiken inom MSM (den som som skulle vara bl a ”objektiv” och ”balanserad” och hur det ser ut i dessa MSM när det gäller klimat, mat, läkemedel mm – media är maktens megafoner och dessutom okunniga och med ”egen” (eller vems?) agenda, med den hetsjakt som avvikare utsätts för (”brunsmetning” av allt som inte passar in, så tycker jag din tolkning verkar väldigt rimlig. Åtminstone i Sverige. Men ser det likadant ut i resten av världen? Ja kanske, åtminstone när man ser hur Trump behandlas i media i USA så verkar ju samma förklaringsmodell verka rimlig där också.
Det är speglar och dimridåer överallt känns det som.
It’s a rotten world…
Bosse Blomberg
GillaGilla
Konspirationer i slutna sällskap (CFR, TLC, Bilderberg…) finns väl också med i bilden?
GillaGilla
Ja självklart dessa är ju de globala företagens ledande lobbyorganisationer som jag nämnde. Men att kalla lobbying för konspiration – nej!
GillaGilla
Judar har ju under långa tider varit framgångsrika. Många har fått Nobelpris och andra blivit rika inom bank- och företagsvärlden. Tittar man på USA så dräller det av judar inom politik och finans- sektorn. Utan tvivel har judarna ett enormt inflytande på USA:s utrikespolitik. Shimon Peres uttalade strax efter 11/9: ”det är vi som styr USA och det vet dom om.”
Trump har ju nu kraftigt ökat det ekonomiska stödet till Israel. Mycket av de 9 krig USA driver tycks vara klart i Israels intresse, kanske mer än vad som är till USA:s egna intressen. Allt tyder på gemensamma intressen, kanske på Israels villkor.
USA far fram som en ångvält över världen, och är ledarnationen som ska krossa nationalstater i globalismens namn. Underkastelse, precis som Islam.
Då är de frälsta oförstående och hatiska när man ger sitt stöd till de länder som vägrar ge upp.
Som en robot upprepar Jan Björklund sitt mantra om det aggressiva Ryssland och Putin.
Hur är det möjligt att så många länder lägger sig platt för USA, idag världens största skurkstat med miljoner människors död på sitt samvete?
GillaGillad av 1 person
För mig är det självklart så att politikerna är en del av problemet.
På så sätt att det är de som sätter den standard som gynnar vissa företag.
TTIP handlar just om standarder och vilka som ska gynnas.
Det har inget som helst med frihandel att göra.
Jag har alltid trott att frihandel är när länder tar bort tullavgifter och andra handelshinder och låter köpare och säljare själva diskutera efter vilka standarder de tänker göra sina affärer.
Bara namnet STANDARD oil borde säga en hel del av vad jag menar.
GillaGilla
För det mesta håller jag med dej lars men inte i detta,,,,det finns en röd tråd i globalismen,,sen att det gynnar en o annan goj ,titta i historien,,ryska revolutionen,,,slavhandel,,,osv,,,,vi goj har inte alls det drivet som som en rejäl jude har.sen tror inte jag att alla judar är såna,,,men det finns väl något som kan jämföras med nån typ av religion som kallas sionism,,,,tror att det är bättre att du ändrar överskriften till detta istället för judar ?o då är du nog något på spåret lars
Sen har du eu,,,,ce märkning är ett bra exempel på eu,s idioti,,skapa krångel o kostnader,,,,har du någonsin satt dej ner o fyllt i en sam ansökning som lantbrukare ? Hahaha,,,tänkte väl det,,,kan tilläggas att sam skulle heta socialbidrag för bönder istället,,det är ju vad det blivit
GillaGilla
Förklara för mig hur det kan komma sig att ”Sion vises protokoll” har använts som en manual och i princip allt i den uppfyllts om det skulle vara en ”konspirationsteori”..
GillaGillad av 1 person
”Så sent som i maj 2016 antog t.ex. svenska Vänsterpartiets kongress ett uttalande om att varje försök att granska Rockefellers inflytande över vår tids skolmedicin ska anses som en antisemitistisk konspirationsteori. Kan framgången för en global industristrategi illustreras bättre?”
Kommunisterna genomgick flera metamorfoser. I slutet av 60talet eller början av 70talet ansågs folkdans vara borgerligt. Det blev ändring när ungdomarna dansade. Gröna vågen ansågs ha fascistiska inslag men anklagelsen försvann för att fiska röster. Man och kvinna skulle inte ställas mot varandra men hur blev det? Har vänstern nya allierade i familjen Rockefeller? Hur kan ett parti förändras så totalt?
Det var kul att lyssna på Hermansson. Det var han som lärde mig begreppet storkapital och jag använder det gärna på bloggen. Han talade sanning och begreppet kanske dör med min generation om det inte görs känt.
Kommunisterna fick 10 kanske 11 procent av rösterna i slutet av kriget och det var tal om att ta in dem i samlingsregeringen, men kriget tog slut.
Kommunismens förfall kan ha börjat med 1968 i Frankrike. Ledarna dröp senare iväg till Frankfurt. Nu vill de ha federalism, federalism och ännu mera federalism. De sexuella förändringarna i vårt samhälle verkar de tycka om. Den miljörörelse de står för har ingenting gemensamt med den som fanns i början av 80-talet. Joschka Fischer bombade gärna Jugoslavien. Förre presidenten Vaclav Klaus blev utskälld för att han främjade sitt land efter problem med EU.
Alla partier depraveras på olika sätt. Jag, vi, tittar på dem och vill ha alternativ.
GillaGilla
Ja, Fiskargubben, jag anser också att de etablerade politiska partierna har blivit så pass depraverade att det behövs alternativ.
Felet med Sveriges riksdagspartier är att de är hierarkiskt uppbyggda och extremt toppstyrda. Det har gjort dem till ett lätt byte för de dolda ekonomiska interssena att ta över.
Det räcker ju med att köpa några av de styrande, sen har man kontroll över hela partiet!
Vänsterpartiet med deras vägran att granska Rockefeller-imperiets katastrofala manipulation av sjukvården är tydligt exempel.
Jag anser inte att de ledande politikerna är dumma. Jag anser att de är korrupta.
Vi behöver politiska partier som inte är toppstyrda. Då blir de inte lätta att korrumpera och ta över.
Politiken ska vara ett kall. Man ska inte kunna berika sig genom att vara politiker.
Politikerna ska vara folkets tjänare – inte tvärtom!
Vi behöver politiker som José Mujica!
GillaGilla
Alla partier har förändrats, depraverats, mycket. I Bondeförbundet, nu Centern, bad bonden med handen på sin plog i min ungdom. Folkpartiet, nu Liberalerna, var ett liberalt parti med en stark kristen falang, men det är det inte längre. Högerpartiet, nu Moderaterna, var kulturkonservativt och ganska nationellt. Socialdemokraterna mindes ännu folkhemmet och arbetade för det svenska folket. Kommunisterna var kommunister. Vad är de idag? KDS, nu KD, stod för kristna principer innan pengarna smög sig in i flera församlingar. Miljöpartiet var ungt och fräscht. Idag är partiet bara ett elitparti.
Moderaterna skrev in liberalismen i partiprogrammet och bevisade att liberalismen var död. Folkpartiet gjorde detsamma genom att döpa om sig.
Jag hoppades på KDS, Miljöpartiet och Ny Demokrati och blev besviken. Nya partier är speciella måltavlor och jag oroar mig för SD.
Förresten har ni hört talas om Socialdemokratiska arbetarpartiet? Nu säger man bara Socialdemokraterna.
Det behövs nånting nytt men vägen dit kan vara lång och svår. Se på Le Pen och Trump. Makten ser till att de har svårt att komma fram och förändra. Vi har inte längre en fungerande demokrati, vi har penningvälde och korrupta maktmänniskor.
GillaGilla
Härom veckan hörde jag en vänsterpartist på P1, hon fick frågan om V stod fast vid sitt krav på utträde ur EU. Hon försäkrade att det gjorde de, MEN det var på (mycket) lång sikt. Först skulle de ge EU en chans att bättra och reformera sig.
Troligen skulle man numer få ett liknande svar av SD. Mp är ju numer helhjärtade EU-vänner.
De facto har Riksdagen numer troligen inte ett enda EU-kritiskt parti.
EU med de konstitutioner de antagit med Maastricht och inte minst Lissabon så har fascism 2.0 införts och verklig demokrati avskaffats. Det är institutionaliserat att den globala finansoligarkin har vetorätt över demokratin och ekonomin.
På 30-talet var fascism staten och ”kapitalet” i kollektivistisk förening, men med staten vid rodret. Idag är det omvänt. 30-talets var militaristiskt expansivt, idag primärt finansiellt men med ”humanitära” bomber som stöd.
Att de som opponerar sig mot detta kallas för fascister är förstås en paradox för att förvilla folket.
GillaGilla
Del 2: Hess lär ha myntat uttrycket ”Religion är ett opium för folket” som är en hörnsten i kommunismen, emedan han själv föreslog en stat delvis vilande på just Religion. Återigen: ett judiskt tänk för judar och ett judiskt tänk för icke judar. En briljant krigsstategi. Israel är bygg av judar för judar. Ni som ser en judisk konspiration till er säger jag: Se och lär. Gör som Israel även med Sverige och många av problemen i detta land kommer att lösa sig. Det är väl fritt fram för att kopiera idéer. Ingen har upphovsrätten kring idéer.
GillaGilla
Var det inte Marx som sagt detta och inte Hess?
GillaGilla
Nej, Hess var Marx mentor!
GillaGilla
https://sv.wikipedia.org/wiki/Religionskritik
GillaGilla
http://sv.metapedia.org/w/Moses_Hess
GillaGilla
Globaliseringen är en funktion av produktivkrafternas utveckling, dvs spridandet av europeisk och amerikansk teknologi till hela världen. Den globala reservarmén av arbetslösa pressar priset på arbete globalt. Kapital och teknologi rör sig fritt över gränserna. Ingendera är judiskt. Pengar och maskiner kan användas av alla. ”Judefrågan” är alltid ett stickspår som producerar ödemark.
GillaGilla
Globaliseringen är förstås en följd av samma tänkande som FN är ett synligt exempel på. Flera av de stora förespråkarna bor ju för övrigt inte så långt från FN-skrapan… dom ser den förmodligen varje dag
GillaGilla
Vad vi ser i samhället är en stark strävan efter likriktning och man gör det under föreställningen att man har ett högre syfte att förbättra. Men dom ideal och riktlinjer som man sprider är istället en degenerering av moraliskt värden som i sin tur underminerar grunden för hela våran civilisation. Så då kommer vi till frågan vilken typ av konspiration har vi i världen och vad är det som driver den. Varför är till exempel ockulta inslag så dominerande i media och underhållning den allmänna linjen i skolor och media är en evolutionär ateistisk världsbild men om så är fallet varför detta intresse för satanism. Faktum är att den ateistiska evolutionära världs tolkningens enda mål är att separera befolkningen från det kristna arv vi byggt vårat samhälle på under lång tid. När man väl separerat flocken från sin herde kommer vargen och dödar dom vilsna själar som valt denna väg, frågan jag ställer mig hur mycket längre kan vi fortsätta innan det går käpp rätt åt skogen.
GillaGilla
Sjökaptenen!
Som svar på din fråga ett nytt korståg kanske!
När Putin nu har städat rent i Ryssland så kanske ett Europa skulle göra gemensam sak med Putin och städa rent i Europa som dessutom nu bara har en krigsfront att slåss mot, till skillnad mot WW1 och WW2, och vinna ett krig, ett WW3.
GillaGilla
Lars, vad ska man kalla oss svenskar som anser att det är svenskarnas och tyskarnas fel att Europa fick så många migranter och som dessutom fortsätte föra en skadlig politik trots resultatet? Ska vi få ett likvärdigt epitet som antisemit? Vad jag kan se så är vår regering/sjuklövern en majoritet av av svenskar och så även deras väljare? Är det Polens fel att Sverige för den politik Sverige för? Måste man inte rota i det svenska för att få en inblick i varför svensken beter sig som den gör?
Men alla vet att detta beteende inte gäller alla svenskar, men det finns något i oss svenskar som skapar denna förutsättning. Är det en konspiration? Är det en konsperation att Sverige hamnar där vi hamnar på den berömda kulturkartan? Om det inte är det, så är väl denna karta ett utmärkt sätt att förstå varför vi misslyckas eller lyckas i olika situationer och även se varför vi gör det vi gör, ont eller gott, skadligt eller icke skadligt osv. Gäller inte detta även alla andra människor på vår planet oavsett vad? Eller är vi lika?
GillaGilla
Om det judiska: Som jag minns historien. Gustaf III, liksom Palme briljant men ofta verklighetsoförankrad,
stora utspel – farligt det.
Den i sammanhanget insiktsfulle konungen ville ha in judar pga deras internationella kontakter. de skulle gynna svensk handel. Så blev det. Men stängt för judarna förstås karriär inom kyrka, vidare militären pga Adeln- krigarkasten och deras bundenhet till jorden, vilket också spärrade vägen till jordbruk. Ingen ledig jord fanns. Likaså spärrade byråkratin till att börja med sitt revir.
Men några verksamheter växte på ett sätt som ingen förutsåg: banker, handel, naturvetenskap, konst, tidningar
– det var inte inhägnat.
Där hävdade sig judarna. Att en jude är benägen att hjälpa en jude är lika märkvärdigt som att en svensk-amerikan i Chicago på den tiden det var Sveriges tredje största stad, hjälpte en annan svenskamerikan.
Här finns inga ”raskaraktärer” – bara allmänmänsklig genetik.
Svensk-amerikanerna blev sedan fullkomligt ointresserade av det gamla fosterlandet, till skillnad från irländarna. Judarna skaffade sig sedan ett hemland men 80 % av världens judar föredrar att inte bo där. Före 1956 flyttade fler från Israel än det ankom. Det var kris. Men så kom 1956. Nasser gick rakt i fällan.
”Men jag har inte för avsikt att slåss mot dem. Jag tänker vänta på att världsopinionen räddar mig. „
— Nasser[
GillaGilla
vill korrigera en siffra: av världens judar bor44 % i Israel numera
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jewish-population-of-the-world
GillaGilla
Fel Olle siffran hänvisar ju till 1880 och då var Israel en del av Palestina. Numera finns det knappast en vettig jude som bor i ett terror utsatt Israel så populationen kan vara mycket låg, en gissning, 7-9 miljoner kanske. De bilder man ser av ortodoxa Judar kan mycket väl vara illusioner då ortodoxa Judar förnekar den Israeliska staten – Messias har ju inte kommit till jorden än. Varför skulle ortodoxa Judar bo i ett land som dem själva förnekar?
Bästa
/ToTh
GillaGilla
Vilken lysande och klargörande sammanfattning! Precis så tänker jag mig globalismen, helt utan konspirationsteorier. De ekonomiska incitamenten räcker. Jag önskar att denna kortfattade och övergripande analys lärdes ut i skolorna. Det skulle minska det demokratiska underskottet på sikt.
GillaGillad av 1 person
På tal om kolesterol..
Undrar om Lars Bern.. eller någon annan trovärdig person har någon kommentar till dessa länkar?
http://se.tobeslim.eu/
http://curentlyoffer.com/46/kd-bnme-8994/
GillaGilla
Efter Napoleonkrigen byggde Britterna upp ngt som var avsett att uppfattas som en judisk konspiration men som var en proxy för Britterna. Judarnas organisationer var avsedda att ta tillbaka Usa för Britternas räkning och att fungera som ett brohuvud i MÖ, då mot Frankrike.
Britterna har systematiskt undergrävt judarnas relationer till andra folk för att själva kunna utnyttja dem för sina geopolitiska mål. De judiska oligarkerna som figurerar här och var verkar vara trygga i sin ofta provocerande framtoning. Dom tjänar ekonomiskt och angloimperiet opinionsmässigt på att upprätthålla skenet. Och alla de gräsrötter som ‘vet’ att judarna ligger bakom alltsammans hjälper angloimperiet.
Självklart har Israel och angloimperiet gemensamma intressen i nuläget. Men Israel och zionismen hade inte existerat utan angloimperiets dominansagenda och sabotage av judarnas assimilering.
Judarna utpressade inte Balfour, dom gjorde precis det som Britterna redan planerat sen 1830-talet.
GillaGilla
Peter
ditt tänk är alltid intressant och stimulerande, även om jag ibland tycker att du har lite väl mycket av ”rörligt intellekt”
GillaGilla
Du menar att du hoppas att det inte riktigt stämmer? Om du varit säker på det hade du nog varit mer konkret.
Det är tyvärr ännu värre, Britterna undviker att kritisera delar av nazismens utveckling därför att det är så komprometerande för dem själva.
Dom byggde sitt imperium med list.
När du satt dig in i mer från Lord Palmerstons epok börjar det kanske klarna för dig.
GillaGilla
svar till Peter nedan:
Nej jag menar att du ibland är benägen att fylla i med egenkonstruerade pusselbitar f a det skall gå ihop. T ex ”
sabotage av judarnas assimilering.
Judarna utpressade inte Balfour, dom gjorde precis det som Britterna redan planerat sen 1830-talet.” underlag : rörligt intellekt
eller …faktaunderlag, ngt konkret ?
Det har funnits några 4-500 tusen assimilerade judar i Storbrittanninen så länge det finns statistik.
GillaGilla
Det var naturligtvis inte i England dom hindrades utan på kontinenten, särskilt Tyskland men Frankrike utsattes för den Brittiskt styrda Dreyfuss-skandalen och rykten om pogromer på andra håll (oavsett sanningshalt) fick tillsammans med det övriga judar att tro att zionismen var räddningen. Precis som Britterna planerat sen länge.
Houston Stewart Chamberlain beskrevs av nazisterna som deras vägvisare och banbrytare. Han uppmanade Tyskland att förhindra judars assimilering och uppmuntrade till judeutrotningen. Han gifte in sig i Wagner-familjen och tog kontrollen över Bayreuts finanser.
Långt tidigare hade Britterna lagt grunden för en lång räcka sofistikerade former av långsiktig påverkan som mognade till nazismen. Young Germany en Brittiskt kontrollerad del av deras omstörtningsorganisation Young Europe enrollerade i unga år Richard Wagner.
Wagner drogs liksom många andra in i Britternas önskade kontinentala kaos och var indirekt inblandad i väpnade uppror men endast hans kumpaner åkte fast. När Bismarcks regering genomförde judarnas emancipation, slog Bulwer Lytton till igen med material för Nazismens kultiska bakgrund genom berättelsen om Vril och de associerade hemliga sällskapen. Thomas Carlyle och andra bearbetade de mottagliga med visioner om destruktion, om nödvändigheten av tusen års krig för att besegra ondskan. Det som åsyftades var judarna. Carlyles texter låg till grund för Wagners senare politiska essäer som Hitler senare studerade ingående.
Lord Palmerstons allierade Bulwer Lytton försåg tidigt Wagner med material för en germansk-judisk motsättning i form av Renzi, the last tribune 1835.
När Wagner var borta gick hans änka Cosima och väntade på att ngn skulla lyfta Siegfrids svärd. Ludwig II av Bayern ogillade judehatet så han dög inte. Kaisern var starkt påverkad av Chamberlains hetsande mot judarna men dög inte heller. Till slut kom Hitler. Han kunde musiken i Wagners operor utantill och var helt uppfylld av dem.
Temat i Niebelungen är just germanernas kamp mot onda judar som uppträder som krumma dvärgar.
(Tolkien’s romanelement verkar i hög grad ha inspirerats)
Chamberlain hade i Hitler funnit sin Siegfrid. Äntligen kunde det Brittiska imperiets plan gå i lås. De välutbildade judarna skulle drivas till Usa. Judiska bankirer skulle fortsätta att gynna angloimperiet. (Tidigare hade tysk-judiska bankirer understött Bismarcks enande av Tyskland. I samförstånd med Rothschilds. )
GillaGilla
Det ligger mycket i det du skriver!
GillaGilla
Svar till Peter Grafström ang. fake-news troll!
Jag beklagar om jag utsatt dig för kognitiv disonans, värkligheten kan vara mycket skrämmande! Kognitiv disonans är ett beskrivande uttryck inom beteendevetenskapen och psykologin för att beskriva en symtom hos en människa som inte kan/vill ta åt sig fakta. Räven och druvorna är en av Aisopos fabler där räven misslyckas med att nå druvorna som finns högt upp på vinrankan. Och eftersom räven inte når druvorna så måste dem vara sura. Detta är något som makter utnyttja för att, som Lars så väl beskrivit det med orden; ju fler man kan skrämma ju större blir bytet. Atombomben har en sådan funktion.
Jag kan hålla med Olle Holmqvist att;
”Nej jag menar att du ibland är benägen att fylla i med egenkonstruerade pusselbitar f a det skall gå ihop.”
Bästa
/ToTh
GillaGilla
Läs mitt längre genmäle till Olle där jag hjälper honom till mer insikt i ämnet som han inte är insatt i och därför anlägger en nedlåtande ton beträffande. Kognitivt underskott från hans sida. Och din kärnvapendesinfo kombinerat med det i sammanhanget helt omotiverade pratet om kognitiv dissonans stärker bilden av dig som en som vill sänka nivån.
GillaGilla
Bra Peter då höjer vi ribban!
Bevisa då att atombomben fungerar!
Det du ägnar dig åt kallas för projektion och opportunism något som man projicera på andra människor som väcker de dåliga känslor som människor med tillkortakommanden bär på och det ser man i den text du producerar – inget nytt!
Rekommenderar dig insikter om Szondy’s psykoanalyser!
GillaGilla
Försök inte herr troll. Du avgör inte vilka problem som är värda att ägna tid åt. Allra helst som jag är säker på att du inte alls tror på det du säger. Men jag gissar att ditt motiv är att manipulera fram en situation som antyder att det inte är så farligt med kärnvapen och att Sverige bör acceptera att upplåta sig för Natos/Usas kärnvapen.
Värdlandsavtalet är en vidrig styggelse.
Det är intressant att vanliga digitalkameror fungerar som indikatorer på radioaktiv strålning vilket figurerade tydligt i en kärnvapenattack i Jemen.
Resultatet var att den radioaktiva strålningen alstrade saturering av bildkanalerna koncentrerat som en halo runt kärnvapnets centrum.
Att det blir en halo tyder på att objektivets tjocka linser attenuerar mer än periferin och infattningen.
Det kanske scintillerar i själva linsen. Det skulle kunna ge upphov till den observerade abberationen. Det verkade som fenomenet följde optiska axeln vilket i ngn mån stöder hypotesen med scintillation.
Det finns appar som utnyttjar fenomenet som geigerräknare med begränsad känslighet men ännu har jag inte sett om dom analyserat ovan nämnda avbildningsfenomen.
GillaGilla
Vi har diskuterat den franska revolutionen och den kan ha varit payback som du säger. Tanken fick mig att undra om Napoleon förstod det. Han byggde ett kontinentalsystem och gick emot anglerna. Sverige var också emot honom och det påstås att Napoleon fick tsaren att starta krig 1809. Det tros också att Napoleon förgiftades på St. Helena. Det är så mycket jag inte kan kontrollera.
Han hade många fiender, varför skulle han också traska till Moskva? Han förlorade många män. På hemvägen med oförrättat ärende valde han fel väg och ryssarna tog honom i Borodino. Armén försvagades avsevärt och det beredde väg för Waterloo där Preussen kan ha haft större betydelse än England.
En annan intressant sak är att tsaren hotade att sända flottan till nordamerika, om britterna och fransmännen gick in på sydstaternas sida i inbördeskriget. England och Frankrike fick böja sig och det är dokumenterat. Londons Rysslandshat måste vara enormt.
Lenin avrättade inte tsarfamiljen som många tror. Han ville att familjen skulle skyddas, men arbetarbrigaden lyssnade inte. Jag undrar hur det gick till. Avrättningen var grym.
GillaGilla
Napoleon var påverkad av Leibniz konstruktiva politiskt ekonomiska ideer som Britterna avskydde. Napoleon har själv bekräftat att det var Britterna som fick honom att gå i krig med Ryssland. Jag tror inte heller att han förstod vad som låg bakom fr revolutionen, men han kan ha varit utvald ändå. Britterna kanske avsiktligt lät honom vinna under tiden när hans initiala karriär tog form så att dom skulle kunna använda honom för att skapa krig på kontinenten.
Karl XII, Napoleon och Hitler. Samtliga lockades av Britterna i krig med Ryssland.
GillaGilla
Affärslogik? Ja, kanske men vem är affärsinnehavaren? Det är jesuiterna som styr detta, målet är att återupprätta påven makt över den kristna världen, och gärna över resten också. Det är motreformationen som går på steroider.
GillaGilla
Jag har jobbat högt upp i globala företag och vet hur man tänker och formar sina strategier. Tro mig, roten till globalismen är de globala megakoncernernas växande inflytande och varken jesuiter eller judiska konspirationer har betydelse.
GillaGilla
Och vem styr över de globala företagen och dess styrelser – jo Federal Reserve System och som dessutom är en bankkartell med en dollar som internationell valuta – det är därför som BRICS har bildats – annars går det som med Muammar al-Gaddafi och Saddam Hussein.
GillaGilla
Nu ska dessutom, den stupida personifierad, Annie Lööf sälja svenska företag och naturligtvis statliga sådana. Snart har Aktiebolaget Sverige som numera styrs av aktiebolagslagen, inget eget jordbruk, inget eget land/mark inga statliga företag m.m. Det mesta köps upp – landsförräderi?
GillaGillad av 1 person
Lars har rätt när det gäller storföretagens logik, men jesuiter och illuminater är en helt annan sak. De drivs av andra krafter.
Jag har haft kontakt med jesuiter och imponerats. De omvände drottning Kristina. De såg till att Livets Ords församlingsgrundare gick över till katolicismen. De intervenerade i flera länder när protestantismen var stark. Denna disciplinerade kraft ska inte underskattas.
Inte heller den katolska kyrkan ska underskattas. Där finns andlig kraft, trots att Vatikanen kan ha korrumperats.
Jag besökte Sankt Paulus Basilika i Rom när jag var ung. Där mottog Birgitta några av sina uppenbarelser. Jag och min flickvän släpptes in i det allra heligaste och där förlovade vi oss. Jag bråkar inte med den katolska kyrkan, bara med katolska Machiavellivänner.
GillaGilla
Under 200 ord:
Varje maktelit har som en av sina främsta uppgifter att kontrollera våra kognitiva kartor som vi orienterar oss med. Rött eller blått? Kapitalism eller kommunism? Det är här judiska tänkare kommer in.
Att alltid hitta orättvisor som orsak till egen frustration. Marxismen organiserade avundsjukan. I alla större massrörelser sluter man leden. Uniformerar trupperna. Det är så man bygger makt. Alla skall tänka likadant. Ta feminism: här betraktas män som förtryckare eller potentiella förövare och skall straffas eller ta ansvar. Män klumpas ihop och beskrivs som en privilegierad grupp som konspirerar i dolda strukturer. Kvinnorna beskrivs som offer som måste hjälpas. Feminismen uppgift blir då att ändra i folks hjärnor – det är en ideologis uppgift. Det väsentliga är inte att kollektivt peka ut män som förtryckare och beskriva kvinnor som offer, utan vilken grupp som inte skall omfattaav empati. Alla drabbas vi av förluster och separationer. Alla har vi bruk för andras empati för att orka. Om en grupp aldrig omfattas av empati, tappar de empatin med sig själv. Händer det förlorar man även empatin för andra. Man blir hatiskt mot den grupp som får allas empati. Kvinnorna. Det är vad feminism vill åstadkomma – förvandling av män från ansvarstagande till aggressiva. Ökad splittring. Ty det motiverar att feminismen behöves än mer och vinner där med sympatier. Vi får olika människosyn på olika kön. Män skall ta ansvar och kvinnor hjälpas. Kvinnor är offer och män förövare.
Feminismen är en avknoppning av marxismen, där kön byter plats med klass. När vi når proletariatets diktatur, når vi det jämlika samhället. Jämför med när vi kommit bort ifrån allt vad kön heter, når vi total jämlikhet. Jag högaktar judiska tänkare. Så briljanta. Sigmun Freud, Ludwig Wittgenstei, Noam Chomsky, Arthur janov, Einstein med flera. Vidare Milton Friedman med flera. Sionismen bygger på nationalism och endast en religion. Kommunismen på internationalism och multikulti utan religion. Dessa två ideologier kommunism och Sionism är resultat av en mans tänkande nämligen Moses Hess: alltså rasrenhet för eliten och rasblandning för massorna. Ett judiskt tänk för judar och ett judiskt tänk för icke judar. Säg någon ideologi som inte är baserad på judiskt tänkande? Att se en judiskt konspiration är bara ett tecken på avundsjuka för obildade individer.
GillaGilla
Message to the World Jewish Congress from US President Donald Trump
GillaGilla
@ memento, Ok? Vad vill du ha sagt?
GillaGilla
När nöden är som störst finns det ingen hjälp att tillgå!.
Vad finns det att förvänta från Mr Trump – hoppet är härmed förbytt i misstro. TOUJOUR CHERCHEZ LE JUIF!
GillaGilla
När nöden är som störst är hjälpen som närmast – och jag hoppas innerligt att Donald Trump som president kommer att leva upp till det han säger på den här videon.
Trump’s Speech to the New World Order!
GillaGilla
Det kan vi ju lugnt konstatera att han inte kommer att göra – det torde vara uppenbart för det flesta vid det här laget Josef.
Trump har svängt 180 grader åt fel håll och så kommer det att fortsätta under den tid han har kvar i ämbetet.
GillaGillad av 1 person
Varför behövs det inte någon integration av invandrade judar till Israel? Om alla som kommer till Sverige automatiskt blir svenskar – får ett svenskt pass – varför behövs det då en integration om ändå alla är svenskar? Det är en framgångsrik krigsstrategi att nationalisera och integrera alla medborgare i en och samma kultur, språk, (på sikt) en etnicitet samt en religion. De stater som inte gör det kommer att gå under. Det är orsaken till att Saudier bygger Saudiarabien för saudier och judar byggde Israel av judar för judar. Vill vi överleva så säger jag återigen: Se och lär. Sluta tjafsa om en judisk konspiration. Det står ju varje land fritt att bygga sig stark. Det är inte en konspiration, utan strategi som alla kan kopiera.
GillaGilla
Jättebra analys! Kommer att gå in som medlem i din förening inom kort.
Nedan hör inte riktigt till dagens ämne men bör ändå uppmärksammas.
https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=406&grupp=12718&artikel=6685189
”Sepsis, blodförgiftning, som drabbar omkring 40 000 svenskar per år kan botas med en blandning av vitaminer och kortison. Det här enligt en första observationsstudie från ett sjukhus i USA.”
GillaGilla
@55ven55on m fl.
Det var jag som författade motionen till V:s kongress om att man borde se till att göra en analys av Rockefellers inflytande över skolmedicinen. Mats Einarsson vof sympare skrev svaren som partistyrelsen antog. En kamrat till mig Gabor Tiroler, Uppsala , själv av judisk börd ville ha svar av Vänsterpartiets underliga agerande. Jag får heller inget svar – bara hänvisningar. Och dessutom påminnelse att betala medlemsavgiften : Det får anstå till dess jag får svar.
@ Savalle PS Oerhört fint inslag av Uruguays förre president. Anna Böhlmark har på almanova också gjort en direkt intervju med honom. Den kommer vad det llider att publiceras
Nu tycker jag vi skrider till handling. Den 5 maj kallar L-O Landin till sådant möte i Stockholm. Hoppas att många lämnar datorn då och vi möts personligen. Vi behövs. Lars Bern och jag kommer.
Ingemar Ljungqvist, chefred AlmaNova (www.almanova.eu)
GillaGilla
Globalistmaffians frontfigur är George Soros, som själv förklarar sig vara antisemit. Om än samtidigt jude.
Soros, kanske tidernas värsta finansspekulant blir kungligt mottagen i EU av gamle vännen Junker. Kindpuss och allt.
Magen vänder sig.
Det påstås att GS äger EU parlamentets största fraktion, så inget att undra över att gamle pengatvättaren J. hamnade på toppen. Med bara Cameron och Orban röstande emot sig.
Hur är det möjligt att en amerikansk finanshaj öht blir insläppt i parlamentet i Brussel. Hvem phan har någånsin röstat på karln.
Så mina tidigare höga förväntningar på EU är numera kraftigt demolerade.
GillaGilla
Man verkar få skilja mellan judar och judar.
Det började med att Esau i hunger avstod sin förstfödslorätt till Jakob. Redan där dyker namnet Edom upp som ett namn på Esau eftersom han ville ha några röda bär. Senare tog sig Esau en hustru som var dotter till Ismael. Efter det är beteckningen Edomiter knutet till Esaus och Ismaels ättlingar. Deras flytt in i södra Israel började år 986 BC i samband med att Babylonierna förstörde Jerusalem. Där gjorde man Hebron till sin huvudstad. I samband med Mackabeerupproret tvingades edomiterna att konvertera till att bli judar eller dö. De verkar som om de ‘judar’ som ligger bakom det som vi har problem med idag egentligen borde benämnas edomiter. De är i grunden fientliga till de ursprungliga judarna. En intressant är att färgen röd som återkommer i ‘Rotschild’ är knuten till edomiterna.
Chuck Missler har ett föredrag i tre delar om Edom . I tredje delen 22 min in kommer han till vad edomiterna är i dag.
Http s://www.youtube.com/watch?v=3lmgrJAosbE
https://www.youtube.com/watch?v=v5K6lo1CIUs
https://www.youtube.com/watch?v=BTENWCiQa6k
GillaGilla
Det insmög sig ett fel i den första länken. Skall vara:
https://www.youtube.com/watch?v=3lmgrJAosbE
GillaGilla
För min del handlar det om själviska lurendrejare som vill ha allt själv och som utnyttjar allt och alla som går för att säkerställa sitt. Istället för att låta växandet och utvecklingen vara viktigast (för den som vill, alla vill ju inte) så ska ingen komma och tro sig ta någon plats eller växa sig större än dem. Detta är människor som fullständigt struntar i heder eller har något som kallas samvete. Någon sade en gång på skoj, att pengar hade det lagts en förbannelse över och som det ser ut så verkar det tamejtusan inte bättre.
För övrigt önskas en trevlig Valborg till samtliga!
GillaGilla
”Är västvärldens demokrati en Potemkinkuliss?”
För informations skull.
POLITIK MED ETIK? — ETIK I POLITIKEN?
Vem skulle ett sådant påfund kunna intressera?
Christoph Hörstel: Europas Regierungen bedrohen ihre eigenen Völker.
https://youtu.be/JNMISmYxPAY
Deutsche Mitte: Grundsatz-Interview
https://youtu.be/bad0lCdBAaY
Prof. Franz Hörmann DM-Sprecher Finanzpolitik: München 27.1.2017
https://youtu.be/6TizrNpBsc0
Christoph Hörstel bei Free Spirit® TV
Großes Oster-Interview 19.3.2017: Wir sind alle verbunden!
https://youtu.be/SGlQLp_qjsc
GillaGilla
Du vet nog att makten splittrar oss. Jag förstår videorna efter några blodiga år i den svenska realskolan och en tid i Tyskland, men hur många kan tyska idag? Farfar kunde tyska men inte engelska. Vår franskundervisning är ett skämt. Vart tog latinet vägen? Våra journalister går till Washington Post och New York Times för att få veta vad de ska skriva.
Jag såg inte allt på grund av tidsbrist, men jag vill försvara Willy Wimmer. Han har bidragit mycket.
Arga Socialdemokraten förstår varje ord, men han är inte här längre och tycker nog inte om dem.
Jag tycker mig höra en österrikisk brytning i en video. Bedrar jag mig? Är den bayersk?
Jag tog en titt på den holländska skolplanen och den liknade den svenska för många år sedan, men var mycket bättre på språk.
Tack för ditt bidrag.
GillaGilla
Runt 100 miljoner människor i Tyskland, vårt grannland, samt Österrike och Schweiz har tyska som modersmål. Därmed är tyska det största modersmålet i Europa.
Dessutom kan Du prata tyska med ytterligare runt 55 miljoner européer som talar tyska som främmande språk.
Därför, helt planenligt, finns det få svenskar som pratar tyska.
Arabiska däremot skall bli det nya svenska ‘kärleksspråket’.
Tacka Frigolin et consortes för det.
Detta är ett av skälen för att lägga ned Sverige: jemenisera det fordom gamla och fria.
https://www.svd.se/mycket-att-forlora-nar-tyska-spraket-valjs-bort
—————————————————
Prof. Dr. Franz Hörmann aus Wien
wird DM-Sprecher für Finanzpolitik.
GillaGilla
”Give us Barabbas”!
GillaGilla
Ett förtygligande!
” Give us Barabas”! ”Give us Palme”!
Vad jag menar är att en person kan vara folkkär men ändå ha en bedräglig agenda.
GillaGilla
När man läser kommentarerna upprepar sig det vanliga mönstret att man är för eller mot en judisk konspiration. Men helt blind för att det finns alternativa konspirationer.
Carroll Quigley och en räcka andra välinformerade forskare har gjort det solklart att en vittförgrenad Brittisk konspiration verkligen föreligger.
Det sätt man använder betr judarna är att tysta ner kända fakta vilket ger ett falskt intryck av att den som verkar beröras av dessa fakta måste vara oerhört mäktig eftersom det inte går att kritisera dem. Men angloimperiet är helt sammanvävt med dessa förtigna fakta och vinner på att debatten stoppar upp med judarna som skenbar stoppkloss. Det är ingen slump att Britterna lyckats utmanövrera så många länder. I fallet Karl XII behövde dom inte avlossa ett enda skott.
Britternas list är av ett mer utstuderat slag än deras måltavlor förmått genomskåda i tid.
Det hade annars funnits en stabil allians mellan kontinentens länder sen länge som hade omöjliggjort för angloimperiet att intrigera och spela ut dem mot varandra. Usa är ingen helt självständig företeelse vilket syns av att de ingrepp Britterna gjorde på 1800-talet i avsikt att skaffa sig inflytande fortfarande finns kvar i oförändrad form och den politiskt inflytelserika kristna fundamentalismen är ett av dessa instrument. Att dessa som regel inte känner till den bakgrunden illustrerar att konspirationen lever. Judarnas organisationer är ett annat instrument. Båda skapade av och för det Brittiska imperiet. Saudiarabien såväl som Muslimska Brödraskapet är andra exempel på artificiella skapelser som dom varit med om att förverkliga. Analogt med fallet med de två tidigare nämnda handlade det endast om angloimperiets intressen.
GillaGilla
Judisk konspiration?
Den svenska utrikes- och biståndspolitiken går ut på att alla judar i Israel ska utrotas.
Potifars hustru: Längs antisemitismens stigar
https://ledarsidorna.se/2017/04/potifars-hustru-langs-antisemitismens-stigar/
GillaGilla
Svenska regeringen vill inte alls utrota dom är naivt omedvetna om att polariseringen i MÖ var inbyggd i Israel-projektets Brittiska version redan från början. Svenska politiker tror att Fred hindras av oförnuft hos de inblandade sidorna men det är en aspekt på angloimperiets medvetna kamp för världsherravälde. Fred och samarbete är för oligarkin som ondska.
Religiösa hänvisningar var Britterna väl insatta i och kunde skapa de nu dominerande inriktningarna genom att välja och vraka i det förflutnas texter.
Hamas skapades av väst för att splittra Palestinierna.
Angloimperiet vill inte se MÖ inkl Israel utvecklas i fred.
GillaGilla
Globalismens antites är Nordkorea.
GillaGilla
Martin Armstrong om Nordkorea – svält, sönderfallande ekonomi leder till maktkamp och att Kim mördas av sina generaler.
Kim Jong-un The Kid Whose Father Never Spanked – Why 2017 Is The Crisis Year For Korea
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/war/kim-jong-un-the-kid-whose-father-never-spanked-why-2017-is-the-crisis-year-for-korea/
GillaGilla
Nordkorea är en avsiktligt skapad antites. Usas generaler fick inte vinna. Inte så att jag sympatiserar med vinnande amerikanska generaler men det var mkt mer försåtliga krafter som manipulerade fram den splittringen.
Imperiet vill ha konfrontationsytor runt Asien så ingenting konstruktivt tillåts växa ostört.
Insidern Fletcher Prouty såg redan under ww2 planer på att starta både Korea och Vietnam-krigen. Perpetual war for perpetual peace. MIC och dominansagendan ger motiven.
GillaGilla
”Jag minns flera ögonöppnare i mina granskningar av läkemedelsindustrins internationella pr-kampanjer, bland annat i boken ”Pillret” (2008). När läkemedelsföretagen ville påverka EU-parlamentets beslut, till exempel, var ett framgångsrikt grepp att starta nya europeiska patientfederationer med imponerande brevhuvuden och förkortningar, ”European Alliance of…”. I EU-parlamentet såg ledamöterna en tung europeisk partsföreträdare och bjöd in till viktiga hearings och debatter. Men det var bara teater. Den europeiska fasaden kunde koka ned till en handfull aktivister i ett slitet kontorshotell, startklara när läkemedelsföretagets PR-byrå så ville.”
http://www.dn.se/nyheter/varlden/ryska-avtryck-pa-europas-politiska-scen/
Journalisten är ute efter Ryssland, men ska berömmas för att ha bättre balans än de flesta. Hon förstår sig på läkemedelsindustrin och skonar inte Cia.
Här nämns ryska Dugin och jag måste säga att jag inte helt förstår honom. Han har rätt i vissa saker, men inte i alla. Han kallas för president Putins rådgivare. Det är han nog, men han tillhör inte den innersta kretsen. Putin talar med honom för att Eurasien är i hans fokus. Dugin talar engelska och respekterar Shiamuslimer.
Putin kan tilltalas på två olika sätt och bara en handfull vågar använda det intimare ordet. Jag tvivlar på att Dugin vågar.
Kan vi få Vänsterpartiet att läsa citatet? Kanske partiet åtminstone kan kritisera läkemedelsindustrin, Rockefeller eller ej? Jonas, kan du återvinna en del av den förlorade respekt jag förr hade för dig, trots att jag inte var vänster? Jonas, när får vi dig att kritisera storkapitalet?
Eller ska vi ha ett vänsterparti som skyddar storfinansen?
GillaGilla
Enligt den Rysslandskunnige skribenten Stefan Lindgren finns det inte alls ngn koppling mellan Dugin och Putin. Min uppfattning är att Dugin snarare är en sån som väst kunde tänkas ha intresse av att utnyttja för att radikalisera situationen. Den nuvarande regimen är pragmatisk och mån om att hålla många dörrar öppna.
Väst försöker hitta motsatspar och stödja båda så att inre splittring stimuleras. Thesaker skrev om den nationalistiska militären (har glömt namnet) som ville dra in Ryssland mer i Ukraina att han var ett annat exempel på såna som väst vill utnyttja för att lura på Ryssland problem.
GillaGilla
Det du läste på den amerikanska bloggen kommer från en ganska radikal bloggare i Ryssland. Han misstänker att Girkin, Strelkov kallad, arbetade för västerlandet. Det tror inte jag. Girkin är en rysk nationalist (inte en typisk patriot anser jag). Han kom till Krim efter statskuppen i Ukraina, men hans insats där ska inte överdrivas. Hans insats i östra Ukraina retade den tillförordnade presidenten. Girkin var inte ett stort hot, men han anses av några ha fått igång inbördeskriget och det är vad den ryska bloggaren säger.
Girkin fick sparken och är en bitter man. Han attackerar president Putin. Det är lätt att se honom som ett västerländskt redskap åtminstone i det fallet, men inte för vad han gjorde i Ukraina. Jag läser inte ofta Stefan Lindgren men det borde jag kanske göra. Han håller säkert koll på de oppositionsgrupper som attackerar Putin från olika håll. Det är bra att det kommer fram att den ryska nationalismen är ett problem, inte en tillgång för Putin. Rysslands president är patriot, inte nationalist.
GillaGilla
Tillägg.
Putin och Dugin har träffats, men det gör inte Dugin till rådgivare. Stefan Lindgren har säkert rätt. Putin talar med många men fattar alltid själv sina beslut. En alternativ ekonom är rådgivare men får inte alltid som han vill. Han fick tala inför säkerhetsrådet, men kom ingenstans. Rådgivarna har inte den makt de tillskrivs i västerlandet.
GillaGilla
Jag har samma uppfattning om Strelkow och det tror jag thesaker hade också, men poängen var att såna som Strelkow såväl som Dugin kan utnyttjas av väst genom att diverse anhängare uppstår som drar iväg utvecklingen.
Emellertid tror jag att det vore bra för motståndet mot angloimperiet om inte en massa mindre stater som tidigare ingick i Sovjet kunde spelas ut som spelbrickor av väst. Gorbachev var naiv, men han lär ha varit av gammal storbondesläkt och ingick nog i nätverk som väst infiltrerade.
GillaGilla
Nu har en kvinnlig Åsbrinkare skrivit en bok om Luther där han beskrivs som en antisemit. Så nu ska hela den kristna-luterska-kyrkan dess folk och kungar hängas ut och smädas.
GillaGilla
Jag har intresserat mig för den judiska frågan och var allt hat kommer ifrån och varför man kan hata ett helt folk. Det övergår mitt förståndstänkande hur man kan ställa alla judar till svars och även som det tyska folket får utstå generation efter generation. Ta bara Fredrik Reinfeldts uttryck för det svenska ”det är bara barbari”. Att skära alla över en kam är fel! Det blir fel när några skor sig på flertalet i synnerhet när det gäller krigsbrott sådan kan skapa hatkänslor för man tillåter inte sorgen utan man tjänar på den istället. Det är viktigt att förlåta annars ingen fred! Jag kan rekommendera en bok skriven av författaren Norman G. Finkelstein. Förintelseindustrin – exploateringen av nazismens offer.
Jag citerar en rad; sid 87. ” På senare år har Förintelseindustrin blivit en ren utpressningsverksamhet.”
GillaGilla
Det är dags för oss som kallar oss för världsmedborgare att damma av världsfederalismen som vision för en mer rättfärdig värld genom att sträva efter en global union med federalistiskt statsskick. Varje land skall avstå sin nationella suveränitet. Genom en global rättsordning kan mellanfolkliga konflikter lösas fredligt. En världslag skall stiftas av ett demokratiskt valt världsparlament och hävdas genom världspolis!
GillaGilla
Och vart tar du vägen om du blir förföljd?
GillaGilla
Fråga Birgitta Olsson. Det är hennes resonemang.
GillaGilla
Vad gör man redan imorgon om man blir förföljd?
Karl-Olov Arnstberg är ju en s.k. obekväm person.
Ponera att KOA fick sin bankförbindelse, konto etc uppsagd av NORDEA.
Vidare säger ICA/COOP upp hans betalkort.
Hans internetleverantör, hos vilken han har sin förträffliga hemsida:
https://morklaggning.wordpress.com/
säger upp hans kontrakt.
LIBRIS vägrar sälja hans böcker.
o.s.v.
Ungefär motsvarande och litet därtill har den tyske dissidentförfattaren
Akif Pirinçci råkat ut för.
Han har skrivit boke UMVOLKUNG = FOLKBYTE + många andra likn.
https://www.pi-news.net/2017/04/deutsche-bank-kuendigt-konto-von-akif-pirincci/
GillaGilla
@Mattias ”Fråga Birgitta …”
Inte oväntat för att komma från Birgitta Ohlsson – världsmedborgare. Pubertala fantasier. Men troligen ganska signifikativt för dagens politikerkår som är sprungna ur folkhemmets skyddade tillvaro och inte utvecklats mentalt sen de var elevrådsordförande.
Hon har skrivit en bok om hur orättvist det är att hon som duktig flicka, som åt upp sin gröt och var duktig i skolan med toppbetyg förvägras att bli partiledare. Därför att hon är kvinna.
Få är så ekonomisk oberoende att de i verklig mening kan kalla sig världsmedborgare.
Men vi kan se hur lika de är, nästan som om de läst samma manual. Ett tag var det gängse att det inte fanns någon svensk kultur. Startade med Sahlin och kulminerade med Reinfeldt nonsens om barbarer. Samma har Macron dillat om när det gäller Frankrike, som nu slår tillbaks. Han har även varit i Algeriet och tyckt att Frankrike ska be om ursäkt för kolonialismen. Men om nu Algerierna inte gillar det franska varför vill de inte annat än att flytta till Frankrike.
GillaGilla
Replik till Memento:
Angående föredraget av
Christoph Hörstel: ”Europas Regierungen bedrohen ihre eigenen Völker”
Här kommer en referens till en bok som anknyter till Hörstels påståenden att terrordåden, som äger rum i Europa nu, organiseras av mäktiga finansiella krafter via nätverk inom samverkande underrättelsetjänster:
http://www.bokus.com/bok/9781616082840/the-secret-team/
Den här boken skrevs av en högt uppsatt officer inom den amerikanska underrättelsetjänsten (Chief of Special Operations for the Joint of Staff). När den kom ut på 70-talet ”virtually all copies of the book disappeared upon distribution, having been purchased en masse by shady buyers.” (citat från bokens omslag).
GillaGilla
Tack ‘savalle’! Hårresande intressant.
——————-
Prouty – Anatomy of an Assassination
In this talk from 1975. Fletcher Prouty tells us how the world of assassination really works.
Leroy Fletcher Prouty (January 24, 1917 — June 5, 2001) served as Chief of Special Operations for the Joint Chiefs of Staff under President John F. Kennedy. A former colonel in the United States Air Force, he retired from military service to become a bank executive, and subsequently became a critic of U.S. foreign policy, particularly the covert activities of the Central Intelligence Agency (CIA) about which he had considerable inside knowledge. Prouty, along with Richard Case Nagell, was the inspiration for the character ”Mr. X” in Oliver Stone’s movie JFK.
————————
Interview with Colonel Fletcher Prouty 1992
https://youtu.be/bCGxutt7GiQ
November 11, 1992, EIR counter-intelligence editor Jeff Steinberg interviewed (ret) Colonel Fletcher Prouty about aspects of the Cold War he had participated in, as written in his book ”The CIA, Vietnam, and the Plot to Assassinate John F. Kennedy”.
Topics Mr. Prouty covers are the Cairo Conference, the preparation for the Cold War in the waning years of WW2, the conditions set up for the Vietnam conflict, the Bay of Pigs, the creation of the chaotic mess in South Vietnam, the Kennedy assassination, and President Johnsons deathbed confession.
bild: https://en.wikipedia.org/wiki/File:Eirv36n22.jpg
Executive Intelligence Review (EIR) is a weekly newsmagazine founded in 1974 by the American political activist Lyndon LaRouche. Based in Leesburg, Virginia, it maintains offices in a number of countries, according to its masthead, including Wiesbaden, Berlin, Copenhagen, Paris, Melbourne, and Mexico City. As of 2009, the editor of EIR was Nancy Spannaus.
Mycket mera intressant material finns här att rota fram.
—————–~~~~~~~~~~~~~~~~~~—-
Nu känner jag mig föranledd – pardon! – att plocka fram klassikern – 3.5 timmar som många inte har sett, men som alla bör se.
THIS IS A MUST SEE VIDEO FOR EVERY MAN WOMAN AND CHILD ON PLANET EARTH. PERIOD.
In one fell swoop, it explains sooo many unanswered questions about some of mankind’s most curious historical chapters. It ties together and explains how countless disparate forces fueled the trajectory of Western civilization from ancient Rome to today. It blows things like the JFK assassination, faked wars, fake religions, and false flags wide open.
Uppvärmning: JFK Secret Societies Speech (full version)
https://youtu.be/zdMbmdFOvTs
The real thing:
JFK To 911 – Everything Is A Rich Man’s Trick [ HD, 720p]
https://youtu.be/rHxDvcJT72g
finns också här:
https://archive.org/details/JFKTo911
GillaGilla
Bra krönika även om jag har en delvis annan syn.
Det här är globalism för mig ihop med mycket annat.
Ett värdefullt uttryck för att förstå hur man jobbar med globalismen
http://911research.wtc7.net/cache/faq/wikipedia_Compartmentalization.html
Dvs ett ytterst litet fåtal har koll på läget , på hela bilden, och många vet bara små , små bitar av den totala planen för att nå fram till något.Däribland t.ex Carl Bildt – han vet lite grand (han tror han vet jättemycket) .Andra som vet en del men inte allt är t.ex Stoltenberg – Natochef.Detsamma gäller USA:s regering inkl.Presidenter.
Lars skriver om att det inte pratas många ord svenska på byggarbetsplatserna längre och det är sant.Och för mig en del av den onda globaliseringen , globalisering som feodalsamhälle.
Och som Lars skriver politikerna (våra svenska i detta fallet) är överhuvudtaget inte intresserade av några ”problemställningar” eller att man själva faktiskt i dagsläget är en söndrande faktor i samhället istället för en förenande och värnande om staten och landet.Detta givetvis så länge arvoden och ersättningar och dyl tenderar att svälla.
Det svenska politiska systemet garanterar korruption genom alltför höga ersättningar , dålig insyn i finansiering och katastrofal rättsordning för politikerna själva.Systemet – om vi vill ha en blomstrande nation för alla måste, reformeras och jag antar att det brådskar innan landet är irreparabelt skadat.
Lavalfallet för mig ett klockrent exempel på Globalism.
Klicka för att komma åt Demokrati_som_hinder.pdf
Lång läsning men man kan börja på sidan 18 ungefär.
Ovan skrivet är min ungefärliga bild av Globalismen.
GillaGilla
# Mattias
De har försökt med EU och det går väl lite si och så med det med tanke på allt våld och grova brott som verkar ha blivit signum för EU. EU är (var?) en vacker tanke och en gillar verkligen konceptet med den fria rörligheten och alla nya människor som har med sig så mycket nytt och spännande. Sen har en baksida utan dess like med EU tagit över och alldeles för många har farit och far illa, även samhällsfunktionerna inom EU håller inte ihop. Min tanke som svar på ditt inlägg Mattias är att hur ska de (globalisterna, eliten, bankmaffian…) styrande klara av en Global Union om de inte ens kan hanterar en EU union?
GillaGillad av 1 person
Ja, ja då förstår en Mattias, det var alltså Birgitta Olssons resonemang du förde 🙂
GillaGilla
”statens uppgift var att befrämja näringslivet, däremot inte att slå under sig produktionsmedlen och byråkratisera driften. Han var och förblev protektionist; hans andra regering stupade 1930 till följd av sina envist fasthållna tullkrav…
Grängesbergsbolaget, förbittrade över den
hänsynslöshet, var med Lindman gick fram som
stats-maktensrepresentant; Staaff ansågs ha varit vida rimligare i sina anspråk. I ett brev 1909
förklarade Lindman, att han inte hörde till dem,
som »vädrade socialism» i t. ex. ett förslag om
tobaksmonopol”
ovan om Arvid Lindman
Klicka för att komma åt 72%20Arvid%20Lindman%20i%20historiskt%20perspektiv.pdf
Baronen Bildt är ju beundrad av medelålders kvinnliga journalister. Tänk om dom träffat
amiral Lindman, en som värnade om svenskt försvar och jordbruk och själv skapade företag och arbetstillfällen i Sverige, tror ni dom skulle märka någon skillnad ?
GillaGilla
Nej! Det är ingen konspiration enligt min mening! Det är nedärvt i judarnas genetiska minne. Judarna är ett Guds folk! De anser (med rätta?) att ansvaret för frid och fred och så småningom ett evigt liv=paradis på jorden vilar i deras händer. Inte endast för sitt eget folk utan för alla andra också! I modernt språk benämner de denna drivkraft ”filantropi”. Denna förvandling av vår jord kommer att ske under en tidsrymd av tusen år, med begynnelse när deras legala Messias behagar anlända till vår jord. Efter ungefär tusen år under Messias ledning är då jorden förvandlat till den ursprungliga Guds mening och vi alla får då evigt liv här på jorden! Meningen är således att den judiska eliten skall överlämna en krattad planet, inklusive ordning och reda, lagar och förordningar, avtal och paragrafer till denne Messias som skall fortsätta! Så är skrivet och då lyder den judiska eliten!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Messias
En ytterligare förklaring hur detta Guds folk har kunnat utveckla sina talanger, kontinuerligt över tid, är deras träning att hålla mängder med information i sina huvuden och förmedla dessa till kommande generationer. Jag läser på sidan….
http://www.shalom.se/aldre/Darash/skrorabb.htm
”Förutsättningen för att bemästra skrifttolkningen och tillämpa reglerna, var att man kunde texten. Det var kännemärket på de skriftlärde. De kunde Torahn in i minsta detalj.”
”Ordet sofer (skriftlärd) kommer dels av skriftrulle (heb sefer) som är objektet för studiet, dels ordet att räkna (heb sipper) som beskriver metoden i studiet. De skriftlärde räknade varje ord i en bibelbok, antalet bokstäver, frekvensen av ordens förekomst. Man noterade speciella formuleringar, antalet paralleller till olika uttryck och jämförde texter, allt i avsikt att förstå Bibelns budskap.”
”De skriftlärde var som datorer som kunde söka på vilket ord som helst utifrån önskvärd aspekt. Tester i modern tid ger exempel på att judiska bibelforskare i Jerusalem är snabbare att finna referenser i texterna än datorer.”
”Bakom detta sätt att studera och tillägna sig Bibeln låg både kärlek och respekt för Ordet, och uppfattningen att Toran hade ett profetiskt innehåll som kunde utvinnas.”
Min analys är att det inte föreligger någon konspiration av något slag. Det nuvarande eländet är, liksom annat elände, religiöst till sin natur. Men är eländet gott eller ont? Extrapolerat över tid?
GillaGilla
Religionen spelar en sekundär men manipulativ roll. Det är en sjusärdeles konspiration men inte av utan mot judarna och det är det långt listigare angloimperiet som bla med religionens hjälp manipulerar för att dominera världen. Det är meningen att vanligt folk skall upptäcka ytlagret (elefanten i rummet som man inte får låtsas om) men inte förstå vem som manipulerar det som synes ske.
Ju fler som vaknar desto mer måste elefanten rumstera om så man glömmer bort domptören.
GillaGilla
Du kan ha rätt i att anglerna använder religionerna för sin syften, men missbruket går längre tillbaka i tiden. Den hebreiska Bibeln, GT, förvanskades delvis på 700-talet när både kristna och muslimer sågs som ett hot. De korta förlorade texterna hittar du i ortodoxa Septuaginta och de kanske också finns kvar i katolska Vulgata, eftersom den Bibeln är en översättning av Septuaginta. Därav hemlighetsmakeriet om Döda havsrullarna.
Den svenska frikyrkorörelsen fick sina biblar av britterna. De tog bort apokryferna och svenska kyrkan tog också bort dem i 1917 års översättning. Jag jämförde olik Bibelöversättningar när jag var ung och rekommenderar i första hand en reviderad version av Karl den tolftes Bibel. Min var från 1880talet.
Våra ständigt nya översättningar är ett hot mot kristendomen. Det jag och andra lärde oss som barn känner vi inte igen. Några fridsförbund längst upp i norr läser bara Karl den tolftes Bibel i original. Jag läste lite grand, det gick, men texten är svår för många av oss.
Den svenska kyrkans förfall började med prästväldet på 1700talet. Kyrkan är nära sitt slut i vår tid. Se på ledningen. Frikyrkorna drabbas också men av andra anledningar.
Den ryska kyrkan led under Sovjettiden, men några gjorde motstånd. Några kvinnor på landet döpte sina barn i skogen om nätterna. Nu kommer kyrkan tillbaka. Många tusen nya kyrkor har byggts medan svenskarna säljer ut sina.
GillaGilla
King James Bibel är ett annat exempel på hur Britternas eliter förvanskade innehållet för sin maktpolitiska agenda. Francis Bacon med mfl var inblandade för elitens räkning.
Venedigs oligarki formades under tusen år av intrigerande liknande Britternas.
Men jag är inte insatt i om det var dom som var i farten kring år 700.
Som du säger var Britterna inblandade i spridandet av sk frireligiösa sekter och motivet var deras vanliga:att splittra och infiltrera nationalstater och få makt över sinnena.
Plymouth-bröderna är en sån sekt.
Kyrkan skulle behöva en nystart och där våga rensa bort alla dessa sjuka delar men dagens befolkning är inte troende i gammal bemärkelse så det blir kulturkristendom.
Det är emellertid ändå av värde som ett skydd mot snedvridna kaosskapande globaliserare.
GillaGilla
För övrigt, några journalister kommer att bryta sig loss från de mentala bojorna som lagts på dem och stå upp för sanningen, de orkar inte se allt elände och alla lidande människor som dessa sk. Globalister med sina agendor skapar. De humana journalisterna med ett stort hjärta som tvingats in i något de inte står för, kommer att revoltera och ställa sig på medborgarens sida, wait and see!
Kanske journalisterna får sitt humana värde tillbaka inför alla medborgare som mer eller mindre tagits ifrån dem!
GillaGilla
Det är ju så att dem som vill ha makten över världen, NWO, måste ha en strategi och det är att äga tre saker till en början med för att sedan äga makten över människorna, Energi – Miljöpolitik, Livsmedel – GMO och Läkemedlen – Vaccin, Statiner… med andra ord patenterade konstruktioner och distributioner.
Det är: Illusionen, Ordet och Penningen
Illusionen = Hollywood och MSM
Ordet = MSM och Internet
Penningen = Dollar den internationella valutan Federal Reserve System. Banksystemen distributionen av det penninglösa samhället – Internet.
Äger man distributionen av ord och pengar kan man med lätthet stänga av oppositionen på individnivå.
Personligen hoppas jag med ett närmande och ett samarbete med Ryssland och Kina, det skulle öka mitt förtroende för EU, men priset kan vara högt då NWO inte kommer att gilla detta.
Brexit visar tydlig bakomliggande krafter, det är ingen tillfällighet att Storbritannien vill lämna EU. Nigel Farage är ur mina synpunkter en av det mest begåvade talare och retoriker jag hört på mycket länge – det kräver naturligtvis en uppbakning av en makt. Dessutom hans medverkan med Trump’s kampanjer och uttalanden vid Trump’s presidentsvals seger och Trumps 100 dagar gör att jag är skeptisk till hans presidentskap. Trumps retorik stämmer inte med vad han gör.
Trump ser ut att vara, precis som SD, en kontrollerad opposition.
GillaGilla
Utmärkt skrivet.Och jag håller med om Trump. Och man kan ställa sig frågan -hur vågar folk som plötsligt kommer i maktposition vända dem som valt dem ryggen så totalt?
Vad är det som händer när makten plötsligt kommer? Det vart ju otroligt tydligt med Trump. Folket valde inte Trump för att han skulle kriga – folket valde Trump för att Amerika skulle SLUTA kriga överallt.
GillaGilla
Till memento.
Tack för länken till artikeln i Svd. Jag påminns om att vår gamla svenska skola gav oss en tysk grund att stå på och var bättre än dagens. Tysklands nya ambassadör skrev också en bra debattartikel om tyskan i en tidning. Visst tappar vi tyskan för att makten vill det. Inget av mina barn kan tyska.
Jag skrev österrikisk brytning och skulle ha skrivit accent. Deras egen tyska går över mitt förstånd. Jag och Arga Socialdemokraten kommenterade på bloggen de många olika tyska språken och dialekterna. Han talar flytande tyska men förstår inte helt språket i tyska Schleswig-Holstein. Jag fick lära mig högtyska och det väckte uppseende i Tyskland. Daglig tyska är oftast annorlunda, men alla förstår högtyska.
GillaGilla
Med tanke på denna artikels rubrik Lars, och åter igen, så tar jag ett utdrag ur Carl von Clausewitz bok – Om Krig. E n bok jag använt i mitt jobb när företag konsulterat mig och företaget i marknadsföringsfrågor, Jan Stenbäck gillade det här tänket också. Ett tag var det populärt att t o m skriva böcker i ämnet med titulaturer so Marknads Krigföring – Durö / Sandström m.m. …
För den som inte vet vem Clausewitz var, så var han en preussisk militärstrateg och som dessutom jobbade åt Ryssland bl.a. och hans verk fick avgörande påverkan i kriget – Fransk Tyska kriget 1870 -71.
Här ett utdrag ur boken.
Om list
Listen förutsätter en dold avsikt och står alltså i motsats till en rak, enkel, omedelbart handlingssätt, på samma sätt som ett skämtstår emot ett direkt bevis. Den har därför ingeting gemensamt med metoder som övertalning, egenintresse och våld. Däremot har den ett direkt samband med bedrägeriet, eftersom även detta döljer sitt syfte. Listen är t o m själv ett bedrägeri, när det hela är fullbordat. Men listen skiljer sig dock från bedrägeriet i detta ords egentliga bemärkelse, närmare bestämt genom att det inte är direkt svekfullt. Den listige låter den, som han vill bedra, själva dra de felaktiga slutsatser, som – när det till slut utmynnar i ett enda resultat – plötsligt förändrar situationen inför dennes ögon. Man kan därför säga att liksom skämtet är ett lurendrejeri med tankar och begrepp, är listen ett lurendrejeri med åtgärder.
GillaGilla
Alltså var ”9/11” ett bedrägeri, enligt Clausewitz. Listen i detta fall, det vi ofta kallar för ”en falsk-flaggad operation, blev ju tämligen omedelbart förklarad av dåvarande försvarsminister Ehud Barak från en BBC-studie i London, att vara ett verk av Osama bin Laden. Detta enligt principen att snabbt som ögat, rätta in publiken åt önskat håll, här mot muslimer. Passagerarflygplanen hade alltså kapats av män från M Ö. Samtal via ”cell phones” med passagerare, hade ju bekräftat att det var män därifrån. Problemet var dock att det inte gick att föra samtal via mobiltelefon, i ett högt och snabbt flygande linjeflygplan (David Ray Griffin mfl).
I själva verket yttrade helt spontant, flera amerikanska TV-kommentatorer, som själva bevittnade syd-tornets (WTC2) kollaps, att det måste vara fråga om en kontrollerad sprängning. Men MSM fann sig snabbt och kom sedan att repetera att det var flygplanen som fått byggnaderna att rasa genom flygbränslets påverkan.
MSM har inget begripit! Under nära på 17 år. Mord på sådär 3 000 oskyldiga personer kan man tydligen köpa, som en acceptabel kostnad: målet, NWO, multikulti, etnisk blandsallad , helgar medlen, enligt å ena sidan Eliten och å andra sidan även för vänstern.
Va’ spelar de’ för roll, om det var bedrägeri eller list, frågar någon?
De verkliga aktörerna, Mossad; CIA, MI6 mm bryr sig nog inte. Troligen inte heller mängder av politiker och Nyttiga Idioter, Godhetsnissar etc.
Men nu har vi kommit dithän att alla pretentioner på ”rule by law” inte längre gäller, som vi hörde Christof Hörstel säga i ett videoinslag en bit upp.
Det skall tilläggas att vår sista chans infaller nästa söndag. Vinner Emmanuel Macron franska presidentvalet är det kört. Denne ”manchurian candidate” dyker hux flux upp, precis som Barack Obama gjorde 2008. Unga män, som medelålders kvinnor kan önska sig, får plötsligt rampljuset på sig. Ledande europeiska politruker, typ Merkel och Juncker säger naturligtvis inte ”nej tack” åt en av Rothschilds handgångna män.
GillaGilla
Bill Gates har sagt att vi måste minska världens befolkning till ungefär hälften. Att ha en sådan vision visar på ondska. Vilket får tala . I Indien har han ett projekt på. Gång. Om det är en konspiration är svårt att säga.
GillaGilla
Invandring och kostnader. Vad kostar oss globalismen?
Enligt Jan Tullberg var under 2015 den totala kostnaden för asylinvandringen 600 miljarder skattekronor.
Totala offentliga utgifter var nära 50 % av BNP under år 2015. BNP år 2016 var 4 379 miljarder kr. Således var totala offentliga utgifter under 2015 cirka 2 000 miljarder kr. Kostnad i procent av offentliga utgifter (600/2 000 =) 30 %.
Många fler ska tas emot ifrån Nordafrika och Mellanöstern, vilket är områden med lågutbildade människor ifrån dysfunktionella kulturer och misslyckade stater. Högst 30 % kan få något arbete och så fall är det lågbetalda arbeten.
GillaGilla