Den moderna historieskrivning som präglat den bild som vi har av världen, har mer än någon annan skrivits av britterna och den angloamerikanska makteliten. Den historia jag fick mig till livs i skolan var ett typexempel på regeln; att det är segrarna som skriver historien, inte historikerna som vi blivit lurade att tro. Följaktligen fick vi aldrig läsa att det var Röda Armén som besegrade nazisterna och inte britter och amerikaner. Deras roll var underordnad. Allt om britternas och de övriga europeiska kolonialmakternas totalt hänsynslösa och upprepade folkmord i kolonierna, var likaså utelämnat i mina historieböcker. Detsamma gäller britters och amerikaners folkmord på tyska civila i slutet av kriget via sanslösa terrorbombningar, sedan nazisterna i praktiken var slagna.
Det är som om fattiga människor i väst och det som tidigare kallades tredje världen saknar betydelse och människovärde. De som Hillary Clinton rubricerade som deplorables i valrörelsen 2016 och den halva miljon barn som dog i Irak och som förra utrikesministern i USA Madeleine Albright tyckte var värt priset för störtandet av regimen där.
Dessvärre är nedvärderandet av icke västerlänningar en grundvärdering som fortfarande präglar den angloamerikanska propagandaapparat som kallas MSM (main stream media). Vår västliga värld som pratar en massa om bekämpandet av rasism, är kanske det mest rasistiska systemet under världshistorien. Vi hittar då och då uppräkningar i media av den moderna tidens folkmord där Stalin, Mao, Hitler, Pol Pot och Idi Amin brukar radas upp, men aldrig en stavelse om britternas folkmord i kolonierna och de 20 miljoner människor som fallit offer för USA:s alla krig mot i praktiken försvarslösa länder och människogrupper de senaste 70 åren.
Det imperium som en gång var Storbritannien har försvunnit och kvar är en beklagansvärd spillra som försöker leva på drömmar från fornstora dagar. Landet är nu inne i ett plågsamt sönderfall som bl.a. tagit sig uttryck i Brexit, ett Skottland som frigör sig och en ständig konflikt med Irland. Ett så fint imperium kan ju inte heller vara underordnat ett annat sönderfallande imperium som heter EU. Desperationen hos vissa kretsar inom den brittiska politiken över att försvinna ut i skuggan i dagens värld, har nu tagit sig ett uttryck som hotar hela världsfreden. Det verkar som om man tänker att, går Storbritannien under så skall hela världen följa med. En exit ur världshistorien med bomber och granater med andra ord.
Planen man av allt att döma hade, var att utnyttja en förgiftning av en avhoppad rysk agent genom att påstå att det var en nervgiftsattack iscensatt av den populäre president Putin och få honom framställd som en totalt hänsynslösa mördare. Självklart innan man kunde ha tillstymmelse till bevis, sådana behöver aldrig den angloamerikanska eliten, det är ju de själva som skriver historien. Hela upplägget saknar all trovärdighet. Varför skulle den annars ytterst kallt beräknande och rationelle Putin göra detta någon dag före sitt presidentval? Därefter planerade man åter att ordna en False Flag i Syrien där ryssarnas allierade, den hos sitt folk populäre president Assad skulle utmålas som en som bombade sitt eget folk med kemiska vapen. För vilken gång i ordningen kommer jag inte ihåg. På så sätt skulle man kunna mobilisera en ny militär attack på brittiskt initiativ mot ytterligare ett land befolkat av deplorables. Det sönderfallande Britannien skulle framstå som stort igen, genom att leda attacken hoppades regimen i London.
Nu gick det inte som de brittiska politikerna drömde om. Dels lyckades ryssarna i Syrien lägga beslag på en lastbil med kemiska vapen på väg till terroristerna från britterna och man kom den planerad Fals Flagen på spåret en månad i förväg. Den ryska militären gick ut och varnade för vad som var på gång. Tyvärr har britternas moral blivit så avtrubbad att man trots avslöjandet fortsatte sin plan. På något sätt har False Flag operationer blivit så vanliga inom västs utrikespolitik att man inte längre skäms för att iscensätta dem inför öppen ridå. Alla har vi de bevisat falska anklagelserna mot Irak inför anfallet 2003 i färskt minne.
Med sitt agerande pressade britterna USA:s president med sin vacklande ställning på hemmaplan till att stödja planerna på en straffexpedition i Syrien. Frankrike med sin nya president med Napoleonkomplex som i likhet med britterna ser Frankrikes roll i världen snabbt krympa ihop, hoppade givetvis på det vansinniga projektet. Tyskland vars roll i världen växer uttryckte pliktskyldigt ett muntligt stöd men vägrade att stödja aktionen militärt. Britterna hade även en biavsikt att tvinga Ryssland, världens största kärnvapenmakt, ut från sin permanenta plats i FN:s säkerhetsråd. Frågan man istället borde ställa sig är, vad har krympande gamla kolonialmakter som den brittiska och franska där att göra i dagens värld? Varför sitter t.ex. inte istället Indien med sin dryga miljard medborgare och växande ekonomi där? Och varför håller man betydligt inflytelserikare länder som Tyskland och Japan utanför?
Tanken hos britternas Theresa May var givetvis att bomba Damaskus sönder och samman, vilket garanterat hade utlöst direkta strider mellan ryska och amerikanska/brittiska förband. Hon kom även med ett löjeväckande hot om brittisk atombombning mot Ryssland. Amerikanska militärledningen som vet vilka vapensystem ryssarna förfogar över, varnade Trump för att ta en militär konfrontation med dem. Resultatet blev därför en begränsad straffexpedition som förhandlades fram med ryssarnas militär för att dessa skulle hålla sig på avstånd och inte ingripa.
Detta är bakgrunden till att britter, amerikaner och fransmän fredag den 13 april inledde ett begränsat angrep mot 8 förvarnade och utrymda mål i Syrien med 103 kryssningsmissiler. Enligt rysk militär eliminerades två tredjedelar av missilerna av syriska luftförsvaret (och kanske rysk elektronisk störning) varför bara 3 av målen träffades. De tre allierade förklarade att inga missiler gått förlorade men att hela 70 st hade använts för att slå ut tre tomma byggnader i utkanten av Damaskus, vilket låter helt osannolikt. Britterna menade att man slagit ut produktionsanläggningar och lager av kemiska vapen, vilket är en uppenbar lögn eftersom inga kemiska gifter läckt ut och i stort sett inga liv gått tillspillo. Arrogansen hos västliga politiker har nått en sådan bottennivå att man inte längre bryr sig om att man kommer med för alla iakttagare uppenbara lögner. Detta underlättas av att som brukligt numer, är dessa politiker uppbackade av västvärldens MSM som okritiskt sprider deras Fake News propaganda på beställning.
Den här skändliga aktionen har fått stöd från lilla lydriket Sveriges regering och opposition. Däremot har den socialdemokratiska brittiska oppositionsledaren Jeremy Corbyn kraftfullt kritiserat och motsatt sig operationen.
Fiaskot för USA, Britannien och Frankrike är åter ett bevis för västs snabbt sönderfallande hegemoni. Jag fruktar för den dag när resten av världen gör upp räkningen med oss västerlänningar. Den dagen kommer snabbt närmare.
Lars Bern
Mycket bra skrivet Lars. Men vilken fruktansvärd verklighet att vakna upp till. Alla vi trodde stod för sanning, rättvisa och demokrati avslöjar sig nu som ruttna bedrägare och krigshetsare. Kapitalismen och kommunismen är samma skit, alla politiker ljuger och MSM är inget annat än överhetens propagandaspridare, fullt i klass med gamla Pravda.
Minsann inte lätt för någon att veta hur man skall hantera alltihop.
GillaGillad av 6 personer
Jag håller inte med om att koncepten kommunism och kapitalism är samma sak. Slå upp orden så ser du att det inte stämmer!
GillaGillad av 1 person
Martin!
Åter igen som jag påpekat tidigare kapitalism och kommunism är två sidor av samma mynt – monopol, monopol, och monopol. Kommunismen skapades för att erövra andra länders tillgångar där Kina och Ryssland är utmärkta exempel på vad jag menar. Vi kan se det i eftermälet idag där Putin har gjort upp med oligarkerna och tagit tillbaka Ryssland och Kina har löst det på sitt sätt. Och EU då!
Det mesta av våra kronjuveler, som Lars har skrivit om i sin bok, har sålts ut och vi är inte självförsörjande inom livsmedelsindustrin och på detta dessutom den kulturmarxistiska politiska korrektheten som hänger ut opponenter och individer ja som t.o.m. förlorar sina jobb och utbildningsmöjligheter. Ja det har gått så långt att vetenskapliga institutioner som Vetenskapsakademi skall genomgå mångkulturismens kulturmarxism. Inte undra på att institutionen krackelerar då den skall ägna sig åt vetenskap och inte politik.
Den här gången är det inte klassamhället som används och som riktades mot trasproletariatet utan det är miljöpolitiken som används där lobbyorganisationerna riktar sig mot den politiska klassen så att förändringar kan ske uppifrån ända ner till förskolenivå med Earth Hour – påverkan på små barn och skapa tidigt en ångest hos barn – en sådan typ är just lobbyisten Anders Wijkman.
Mvh
ToTh
GillaGillad av 2 personer
Det är en stor skillnad på folkmonopol och oligarkmonopol. Sveriges kronjuveler tillhörde förr folket och detta var kassakor som tillförde svensk budget inkomster till folkets välfärd.
Mångkultur och normkritiska genusdagis, där snart kanske gamla gubbar ska sitta och pilla på småflickor, med samma logik, är motsatsen till assimilering och motsatsen till integration och Karl Marx har heller inget att göra med den s.k. ”kulturmarxism” som du nämner.
Vetenskaplig metod ska leda till politik, men politik får aldrig påverka vetenskaplig metod. Vetenskapen ska alltid stå över sekteristiska viljor baserade på feghet, girighet, luft och intet, såsom Earth Hour tycks vara.
GillaGillad av 1 person
Samma skit och samma sak är inte samma sak……
Skiten är att en överhet styr utan kontroll av vanligt folk och skaffar sig kontroll över både ekonomin och media.
Makten i sig verkar vara problemet och verklig demokrati lösningen.
Både demokrati och diktatur kräver dock en materiell grund för att kunna utvecklas. Egendomen och det privata ägandet är en bra grund för klasskillnader och diktatur.
Någorlunda demokrati fick vi först när det privata ägandet hotades av socialismen i öst och således tvingades till eftergifter.
Vi i Västeuropa skördade vad ryska revolutionen sådde. Ryssarna själva fick diktatur, men vi fick någorlunda demokrati.
Nu finns inget hot från socialismen längre och kapitalismen visar åter sitt rätta ansikte.
Hoppet om verklig demokrati finns dock i maskinernas övertagande av det mänskliga arbetet.
Utan mänskligt arbete, ingen vinst i produktion, inga arbetare med köpkraft och ingen materiell grund för klassuppdelning.
Denna marknadens sannolikt oundvikliga död kommer dock att kantas av den nuvarande överhetens kamp för att behålla sina privilegier, men om vi överlever den så kanske demokratin äntligen får chansen på allvar.
GillaGilla
Riktig demokrati är helt klart lösningen, men fulmedia kallar ofta nationella demokratiska socialist-stater, där folken röstat fram detta, för ”diktaturer” som ”måste bort”. Det är vilseledande osanning.
Fulmedierna gör detta p.g.a. ägarförhållandena. De vill inte ha välinformerade nationella demokratier med välfärd, men en illusorisk demokrati där de själva styr genom de fulmedier de äger, genom vilka de vilseleder folken och talar sig varma för frihandel/fulhandel och inte betalar skatt till välfärden men registrerar sig i skatteparadis i dessa frihandelsunioner.
Det stämmer som du säger att koncentrerad egendom och privat ägande är en bra grund för klasskillnader och införande av diktatur. Vi är kanske snart där.
Ryssarna själva fick demokrati. Lenin firas som demokratins grundare i Ryssland. Stalin firas som en befriare av Ryssland och Europa från ett förskräckligt invasionsförsök av internationalkapitalismens imperialistiska Hitler, uppbackad av bankirer i väst. Stalin hatas kanske mer än Hitler av fulmedierna och den elit som äger dem för han införde i princip det klasslösa samhället och satte kontrollen över institutionerna i händerna på folket självt, d.v.s. mer demokrati än vad eliten kan vara bekväm med. Ett slut på deras korruption och transport av dem till arbetsläger när de försökte.
Jodå. Kapitalismen visar åter sitt rätta tryne, d.v.s. monopolkapitalismens imperialistiska kreatur, som invaderar suveräna stater i strid med folkrätten … som vanligt…
Enig. Hoppet om verklig demokrati finns i maskinernas övertagande av det mänskliga arbetet, men de måste ägas av folket, annars kan det bli extremt farligt och folket kan bli betraktat som något överflödigt och onödigt av de psykopater som äger maskineriet.
Jo. Överhetens kamp för att behålla sina privilegier är i full gång och folken är än så länge i fulmediernas grepp, men en verklig och upplyst demokrati kan nog snart få chansen på allvar, men det hänger på folket självt.
GillaGilla
Samma skit?
”Ledamöterna i Nationalförsamlingen får inga personliga eller ekonomiska fördelar. De behåller sina gamla arbeten och får tjänstledigt utan lön. Under tiden får de ersättning som motsvarar lönen och traktamente för extra kostnader för att resa till och vistas i Havanna. Ledamöterna är skyldiga att hålla kontakt med sina väljare, lyssna på deras klagomål, deras förslag och regelbundet inför dem redogöra för sin verksamhet som ledamot. De kan när som helst få sitt mandat återkallat av sina väljare.”
Källa: http://jinge.se/allmant/desinformation-om-kuba-och-dess-valsystem.htm
GillaGilla
Ja lilla Kuba kan vara det enda undantaget. På många sätt verkar deras demokrati överlägsen vår, men dom bär också med sig ett arv av starka ledare och om folket kan avsätta en sådan är väl mycket tveksamt.
Vad gäller Stalin så tror jag det handlade om partiets och hans egen makt i princip helt och hållet. Vanligt folk tror jag inte hade ett skit att säga till om.
Han avskaffade ju klasserna via dekret och det enda tillåtna partiet blev den, enligt honom, enda kvarvarande klassens parti, dvs. kommunistpartiet. Kritik av partiet blev då ett angrepp på Sovjetstaten själv och hanterades därefter.
Stalins konsekventa mördande av alla både verkliga och tänkbara kritiker talar också sitt tydliga språk.
GillaGilla
Alldeles för lång kommentar, jag hinner inte moderera hela uppsatser. Varför inte publicera på egen blogg. /red
GillaGilla
Vilket dumt påstående att kapitalism och kommunism skulle vara olika sidor på samma mynt.
Kapitalism har för människor ut fattigdom i en hastighet som aldrig har skådats tidigare. Kommunism för folk till fattigdom i en väldig hastighet. Inte alla samma sak.
Kapitalism handlar om handel på en fri marknad mellan likvärdiga och baserat på frivillighet.
Naturligtvis kan kapitalism förvrängas och bli en rovmarknad om man så vill kalla den det. Men detta sker i symbios med socialistiska politiker och med hjälp av dem.
Dels påverkar vissa figurer politikerna att genomföra lagar som passa vissa figurer, dels påverkar politikerna företag att delta i detta spel.
Detta syns tydligt när Bill Gates sade att Microsoft inte hade för avsikt att hålla på med lobbying. Politikerna som då såg pengar till dem själva försvinna initierade snabbt en razzia mot Microsoft och hot om lagar mot företaget. Microsoft fick rätta in sig i ledet.
Med ovan sagt. Det är inte kapitalism som idé fick ska bekämpa utan uppmuntra, framförallt i fattiga länder, utan det är de som ohämmat utnyttjar de möjligheter en fria marknad ger. Kort. Attackera och eliminera banden mellan företag och regeringar och politiker.
GillaGilla
Bortsett från att det är karteller som har den verkliga makten:
London Finance Dominates the World, Ruins Economies, Including America’s by Paul Gallagher
http://www.larouchepub.com/other/2018/4516_inconvenient_proof.html
[Filmen] The Spider’s Web is co-produced by Tax Justice Network founder John Christensen, and is based in part on a 2011 book, Treasure Islands, by expert on British offshore havens Nicholas Shaxson
GillaGilla
Nu ser man ju att vår regering (sossar och moderater och liberaler), media stödjer folkrättsbrott och oprovocerande attacker på u-länder, allt för att USAs regering vill detta och för att USAs propaganda säger detta! Och detta gör man helt utan bevis!
Här har vi en analys om hur Aftonbladet desinformerar och försöker förblinda läsaren att stötta dessa olagliga krig:
Aftonbladets propaganda för amerikanska propaganda/krig mot Syrien exponeras
https://www.lindelof.nu/aftonbladets-propaganda-varnar-for-propaganda/
GillaGillad av 2 personer
Agarförhållanden och korruption styr fulmedia-innehållet såväl som mutad politikeradel spelar med i monopolkapitalets spel mot den sekulära demokratin i Syrien. Varför? Syrien har krävt att FN:s resolution 242 skall följas, d.v.s. att Israel ska ge tillbaka Golanhöjderna till Syrien.
GillaGilla
”Operation Overlord” – det är allmänbildning det…

Det behöver ständigt påminnas om den östra fronten, och vem som gjorde
vad där…
En del här hemma visste det redan tidigt under och efter kriget…
GillaGilla
Väl sammanfattat. Många fler behöver läsa detta. Kan du ge en referens till lastbilen med kemvapen på väg till East G. som Ryssarna kapade?
T.om. Bojo kanske nu har insett det totala fiaskot och satt knäpptyst och synbarligen mycket bekymrad bakom T.May när hon försvarade sina ”handfasta ingrepp” i parlamentet igår. Verkar som om makteliten i UK blivit en underavdelning av NATO s Stratcom sedan T.May tog över.
GillaGillad av 2 personer
Lite info om kemvapen
”On 19 March 2018, the Syrian and Russian armies warned of a new chemical attack in Eastern Ghouta instigated by the United Kingdom under a false flag. The Syrian and Russian armies have already seized two chemical laboratories on 12 and 13 March.”
http://www.voltairenet.org/article200260.html
GillaGilla
Exakt Lars!
GillaGillad av 2 personer
Kan bara hålla med. När man ser hur Asien utvecklas och lämnar väst bakom sig, blir man förundrad över hur väst uppträder. Finns bara ett slut, men ingen ser det, för det tar sin tid innan kollapsen inträffar. Svenska ministrar uppträder i knutblus, det är vad som ör prioriterat idag.
GillaGillad av 8 personer
Artikel i ämnet från Zerohedge:
https://www.zerohedge.com/news/2018-04-16/british-propaganda-and-disinformation-imperial-colonial-tradition
GillaGillad av 1 person
Så är det förmodligen – det finns bara ett slut och det stirrar oss i ansiktet.
Men hur kommer det att te sig? – vi förvandlas/morphas förmodligen sakta över till något vi själva skulle ha mycket svårt att känna igen om man placerade oss 100 år framåt. Storkrig i egentlig mening tror jag inte på som en logisk slutpunkt eftersom det inte finns några vinnare i ett sånt, så som vi kan förstå totalkrig i dag. Kan nationalstaterna bestå? Svår fråga – vad kommer istället?
Vad händer med Islam och alla dess miljarder hårt troende utövare? I Väst har vi sekulariserat oss bort från religion – det är liksom ett kuriöst bagage mest.
Dom mest brännade frågorna är väl AI och Monetära system. Dom frågorna får oöverblickbara konsekvenser.
GillaGillad av 1 person
Ur Bibeln:
Det finns ingenting gömt som inte skall komma i dagen och ingenting dolt som inte skall bli känt. Därför skall också det som ni har sagt i mörkret bli hört i dagsljuset, och det som ni har viskat i enrum skall ropas ut från taken. (Lukas 12:2-3)
http://www.bibeln.se/las/2k/luk#q=Luk+12
GillaGillad av 3 personer
Det var ju från första början uppenbara Fals Flags för den som följer med lite vad som händer i världen. Och det är beklämmande att de svenska makthavarna helt okritiskt köper dessa anklagelser mot Ryssland och Syrien. Man tycker att svenska UD mfl borde kunna sansa sig, och få fram relevant information. Men det verkar som om Sverige är en anglosaxisk lydstat. Jag skäms som medborgare i landet.
GillaGillad av 7 personer
Alltså what a heck!
Menar ni att Trump gick med på en falseflag och att May styr över Trump? Så det var inga kemiska fabriker utan tomma lador som Trump gick med på att bomba för att spela ut Putin. Är det Deep State som har makten fortfarande isf.
Pust, ingen att lita på alls alltså och där emellan finns alla vi människor över hela världen som deras spelmarker, usch va jobbigt!
GillaGilla
Ryssarna sköt förmodligen ner 70% av missilerna. Trump har nu förmodligen pressats och köpts av monopolkapitalets krigs- och frihandelsivrare. Israel-lobbyn och Rotschild-familjerna har sannolikt makten över både kongress och president.
GillaGilla
Robert David Steele säger att bankirerna, sionisterna och Deep state är fienden och han säger vidare:
”I beleive that Donald Trump is playing chess with the sionists.”
En mycket intressant intervju!
GillaGillad av 1 person
Ytterligare ett citat ur intervjun med R D Steele:
”The European leaders sold Europe out at the Barcelona Agreement in the 1990s. They took bribes to agree to allow unlimited Muslims, illegal immigrants into Europe in order to break down the nation states and destroy ethnic solidarity in each of those contries.”
(12 minuter 30 sekunder in i intervjun)
GillaGillad av 2 personer
Detaljer om missilanfallet och utfallet av dess motmedel finns bl.a. här:
https://thesaker.is/sitrep-us-missile-attack-on-syria-russian-statistics/
På samma blogg finns en kronologisk översikt av det patetiska förgiftningsjippot i Salisbury, under rubriken ”A Curious Incident…”. Efter att ha följt det hela, ”nerve agent”-jippot och false flagoperationerna i Östra Gouta, tycker jag mig ha en tilltagande känsla av att den brittiska politiken blir ”spelad” av någon hittills onämnd part, som borde vara någon ”usual suspect” med intressen i Mellanöstern. Retorisk fråga är: vem kan det vara? Ja, säg det, hahaha.
Under den mer än månadslånga utrensningen av Östra Gouta har ett antal västindivider, beskrivna som huvudsakligen underrättelseofficerare, blivit tillfångtagna av ryska special forces. Vid tidigare tillfällen har dessa återlämnats till sina huvudmän, i vissa fall enligt uppgift mot betalning. Den här gången har liksom tidigare nu UK bett att deras ”at least 11” soldater skulle återlämnas, men den här gången hade ryssarna en annan lösning: de överlämnade fångarna till syriska myndigheter. Lösningen av det blir intressant, de tillfångatogs under strid civilklädda i främmande land, vilket tyder på agenter från SAS, som har det tillvägagångssättet som rutin, men de är nu att betrakta som ”enemy combattants”, för den som minns retoriken efter 9/11. Det borde också sannolikt finnas franska och möjligtvis amerikanska sådana tillfångatagna, notvarpet i Östra Gouta fångade mer än de ”at least 11” britterna. Det förklarar till en del det nyvaknade intresset för Syrien hos regeringarna i F och UK.
GillaGillad av 5 personer
Schweizs statliga laboratorium meddelande under helgen att det var samma ”knock-out”-kemikalie som tidigare användes av Ryssland [Sovjet], men inte längre och fortfarande används av NATO … (USA, UK el. Fr)
GillaGillad av 2 personer
Beträffande Syrien, så har inte syriska sjukhus fått in några drabbade personer, vilket borde vara fallet.
Den tyska försvarsministern har gått ut med att det inte var en kemisk fabrik som bombades, utan en kärnvapensdepå. Oavsett bör det vara enkelt att räkna ut att det i så fall skulle ha blivit större konsekvenser …
GillaGilla
https://newsvoice.se/2018/04/17/assad-uppger-att-koalitionen-lag-bakom-fabricerad-kemattack-for-att-urskulda-egna-angrepp/
GillaGilla
Även Saudier och Israeliska kemvapenpersonal lär ha tillfångatagits. Men några säkra detaljer har jag inte sett. När dom tog tillfånga massor med Nato-personal 2016 publicerades detaljer namn och allt på fångarna.
GillaGilla
Bra artikel och analys som vanligt. En fejkad gasattack och en fejkad vedergällning och WW3 blev inte av.
GillaGillad av 1 person
Ja, ww3 blev inte av denna gången, tack vare att rysar inte svalde betet, vilket de ska ha all eloge för. Undrar hur länge rysar kan stå emot det trycket som nu politiker i västvärlden med ful kraft försöker manupulera fram, med alla möjliga false flag attack och ALLT är ryslands fel. Jag hoppas värkligen att människor genomskådar falskheten i västvärldens politik och sätter press på politiker innan det är för sent.
GillaGilla
Tack Lars för denna klargörande artikel som visar på att många politiker saknar både vett och moral för att inte prata om alla pajasarna i knytblusar som tydligen har alldeles för lite att göra på deras ”jobb”
GillaGillad av 5 personer
Efter vad som hände med Olof Palme och Anna Lindh är kanske knytblus mer attraktivt för många politiker än att skaffa sig en ryggrad och försöka tala sanning?
GillaGillad av 1 person
Förmodligen – vad är grundlönen i Riksdan nu igen 65-70 papp i månaden? där nånstans.
GillaGillad av 1 person
Anna Lindh mördas mycket brutalt några dagar före folkomröstningen om införande av euron i Sverige 2003.
Helen Joanne ”Jo” Cox mördas mycket brutalt några dagar före folkomröstningen om Storbritanniens medlemskap i EU.
Omskakande mord före stora folkomröstningar…
Här en mycket intressant intervju om mordet på Anna Lindh:
GillaGillad av 1 person
Cabals gamla vanliga uttjatade upplägg funkar varje gång, brödsmulor som leder till Häxans hus och då är det hon såklart som tagit Hans och Greta.
Det är verkligen obegripligt att nån överhuvudtaget längre tror ett ord av det Bonnier och Schibsted skriver, de är globalister alla dagar i veckan, de har NWO i DNA.
GillaGillad av 3 personer
Jag misstänker att det dessvärre är många som tror på storebrors förkunnelser. Ignorance is bliss!
GillaGilla
Klarläggande blogginlägg, verkligen…
GillaGilla
Om alla som läser denna artikeln skriver åtminstone en kort kommentar, då kan vi visa vårt missnöje mot denna manipulation, genom största respons någonsin på någons blogg överhuvudtaget. Lars blogg är säkert övervakat och då kanske på så sätt vårt budskap når fram till några som kan påverka den falska verkligheten vi lever i. Det var bara en tanke 🙂
GillaGillad av 2 personer
Klok tanke!
GillaGilla
Reportern Robert Fisk har besökt sjukhuset bredvid attackenoch skrivit en rapport, refererad i Common dreams här: https://www.commondreams.org/views/2018/04/17/robert-fisks-douma-report-rips-away-excuses-air-strike-syria
GillaGilla
De flesta som deltar i det samvetande nätmedvetandet kunde genast ana att Skripal gasningen var början på en händelsekedja. De trodde att allmänheten skulle bli förblindade av gas i sina hjärnkontor! Jag tror också många av oss också anade att något skulle hända i Syrien! Nu tror jag att hela etablissemanget har blivit novischockade av den breda uppslutningen om att det hela var en setup! Dessutom har många tagit del av en belevad president Assad som fritt vandrar omkring bland sitt folk utan synliga livvakter med öronsnäckor. Dessutom med en vacker välutbildad hustru vid sin sida som också får komma till tals! Något som är ovanligt i denna region! Ett fritt internet är en välsignelse för det demokratiska kapitalet! Men detta var väl meningen med all miljoner meter fiberkabel 🙂
GillaGillad av 2 personer
Brittisk fru dessutom vill jag minnas
GillaGilla
Skulle tro att en och annan missil träffade viktiga mål tillhörande Hezbollah (Iran) för att begränsa deras strategiska inflytande i Syrien. Misstänker att det verkliga målet är Irans anläggningar för framställning av atomvapen.
Troligen kommer inom kort en massiv attack mot dessa, och då är kanske tanken att försvåra en hämndattack lanserad från Syrien mot Israel eller Saudiarabien som även de ser Irans atombombs ambitioner som ett stort hot…
Naturligvis var det inte Assad som stod för kemattacken utan troligen rebellerna (isis) eller infiltratörer från t.ex UK som manipulerade fram denna för att kunna motivera en ‘strike’…
GillaGillad av 1 person
Lars skrev:”Jag fruktar för den dag när resten av världen gör upp räkningen med oss västerlänningar”. Det där lät inte riktigt bra. Men du får gärna utveckla detta.
Vad kommer att ske då? Blir världen bättre om västerlandet och dess befolkningar
utplånas? Du kanske tror det/tycker det men jag gör det inte.
GillaGilla
Svaret du efterlyser hittar finns i den Antropiska principen.
Lite skoningslös kanske men välj då ett annat universum.
GillaGilla
Britterna var en gång världsmästare på propaganda, men det tycker jag inte att de är längre. De har gjort den ena misstaget efter det andra från Salisbury till Syrien. Det finns också tidigare exempel.
Nu vill de minimera skadan. En hjälporganisation säger att syriska läkare skräms till tystnad. Ryssarna saboterar hela Internet, förstås.
En deltagare hänvisar till The Saker och jag vill berätta om honom för att undvika missförstånd. Han är kristen men han släpper fram allt från vänster till höger, inklusive ateister. Jag har aldrig hört honom kritisera folkgrupper, men han kan vara skoningslös mot oligarker och politiker.
Han är militär analytiker, minst femspråkig (inklusive flytande ryska)och har ett brett kontaktnät. Kommentatorerna bidra ofta med viktiga länkar på olika språk. Efter problem på jobbet var han länge som en ubåt i öknen, men nu har han en viktig plattform. Pengar har han inte, men han har huvud och kunskaper. Han har skällts för att vara nazist, judevän och propagandist, men det är bara löjligt. Det behöver klargöras för att undvika missförstånd.
Är detta verkligen Julia Skripal? Tidigare har hon ju inte fått uttala sig direkt. Hon mår inte bra i så fall.
Usa kallas ibland för Murrka. Ja, där är det mörkt, men det blir bättre i sinom tid. Den saken har vi diskuterat på en annan blogg.
GillaGilla
Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
Attacken mot Syrien kanska bara handlar om något så simpelt som att May, Macron och Trump desperat försöker förbättra sina opinionssiffror ?
Margaret Thatcher räddade sitt skinn med Falklandskriget.
Macrons popularitet dalar när han inte kan hålla sina vidlyftiga löften.
Trumps anklagas för än den än den andra sexaffären.
Vad passar då bättre än en avledande manöver som visar dådkraft ? Påminner om filmen Wag the Dog.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Wag_the_Dog
GillaGillad av 1 person
Efyma
Trump vill nog inget hellre än att sin presidenttid ska ta slut så han får leva sitt liv lugnt och skönt. Kan inte vara någon höjdare att vara inblandad i all smet som politikerlivet verkar handla om , hujedamej.
Bättre att leva lugnt under en sten ;)))
GillaGilla
Jag undrar varför Lars Bern accepterar ryska lögner utan ifrågasättande.
GillaGilla
Vad är det som är lögn enligt din uppfattning? Redovisa det istället för denna typ av overifierad trollpropaganda.
GillaGillad av 3 personer
Jag blir så upprörd när jag läser Lars Berns obalanserade blogginlägg, så att jag i hastigheten formulerar mig fel när jag skriver en replik.
Den korrekta formuleringen i mitt ovanstående inlägg skulle ha varit:
Jag undrar varför Lars Bern accepterar ryska påståenden utan ifrågasättande.
GillaGilla
Nu kom du åter med en löst utkastad ospecificerad anklagelse. Vad i sak är det som gör dig så upprörd, vad är det som är fel tycker du?
GillaGillad av 1 person
Som Lars Bern säger borde du Anna precisera och förklara dig tydligt med vad du tycker är fel för jag tror dom flesta av oss inte förstår vad du menar eller vad du vill
GillaGillad av 1 person
Det verkar som att sanningen äter sig fram som droppen urholkar stenen.
Men det kostar på.
Jag ger allt.
GillaGillad av 1 person
Lars Bern skriver: ”Britterna hade även en biavsikt att tvinga Ryssland, världens största kärnvapenmakt, ut från sin permanenta plats i FN:s säkerhetsråd.”
Fråga 1: Hur vet du det?
Fråga 2: Är det överhuvudtaget möjligt att tvinga ut någon av de permanenta medlemmarna?
Lars Bern skriver: ”Tanken hos britternas Theresa May var givetvis att bomba Damaskus sönder och samman …”.
Fråga 3: Hur vet du det?
Fråga 4: Vad ger dig insikt i stormakters ledares strategiska tänkande?
GillaGilla
Taiwan hade en gång en plats som permanent medlem av UNSC och tvingades bort från den av krav från Kina. Du kan ju börja med att själv googla vad May har sagt under den här krisen, det är så mycket att jag inte hinner gå igenom allt. Det hon sagt tycker jag tydligt visar hennes avsikter. Här har du ett officiellt uttalande: https://www.gov.uk/government/speeches/pm-commons-statement-on-national-security-and-russia-26-march-2018
Läs gärna på lite mer innan du kommer med denna typ av anklagelser.
GillaGillad av 1 person
Anna (vilket såklart inte är ditt namn, du är väl man vilket gör ditt val av nick än mer konstigt)
Lars ljuger ju inte, och vad har dina två exempel med Ryssland att göra?
Verkar onekligen som du är ett troll som inte ifrågasätter västs krig mot Syrien.
GillaGilla
Varifrån får du din information, SVT/DN?
GillaGilla
Jag undrar varför du Anna kommer med påståenden utan underlag vore mycket bättre om du förklarar för oss alla vilka lögner du syftar på!
GillaGillad av 1 person
Lögner? Ska tala om för Anna att ryssarna är MYCKET belevade och artiga i sin nyhetsrapportering om vad som händer i västvärlden. Och dessutom sanningsenliga jämfört med MSM. Är det någon tveksamhet av källor så uppger man detta.Inga jämförelser med Hitler eller andra skurkar när väst gör sina övertramp i internationell politik och startar krig. Anna skulle kanske läsa ryska media och dessutom andra oberoende media runt om i världen som bekräftar bilden av ljugande västmedia.
GillaGilla
Anna … Johansson, en tal-tratt i banan-republiken Sverige?
https://www.svd.se/kop-hellre-oschyssta-bananer
GillaGilla
Jag har ofta funderat över alla dessa politiskt korrekta människor, hur de är ”skapta”. hur såg deras barndom ut, vilken utbildning fick de och vad inspirerade till ren och skär ondska. Macron och May
visar ju upp vilka djävulska människor de är. Hur långt kan man gå för personlig vinning och makt, tydligen med totalt förakt för människors död och lidande, och där man dömer någon ohörd, med totalt förakt för internationell rätt.
Nu har det ju dykt upp en läkarrapport från Syrien som förklarar att de människor som ses duschande utsatts för kraftiga dammattacker efter att ha vistas i tunnlar.
Vi kan räkna med att Anna Johansson ovan (och co) aldrig accepterar avvikande information som måste betraktas som rysk propaganda. Set är ju så PK-folket tänker och argumenterar.
GillaGillad av 1 person
Stig Rydmark
De hade ingen som läste sagor för dem som liten så de hittar på egna, Seriöst så tutar och kör en del av dem bara, fartblinda helt enkelt. Sen ska vi inte glömma att vissa procent av världens befolkning är fullfjädrade psykopater. Här kommer en artikel och karta (plus en pdf fil av undersökningen i sig) över länders empatiska förmåga och där var Ecuador mest empatiska följt av Saudiarabien, Danmark och Förenade Arabemiraten. De länder med minst empatiskt förmåga förmåga var Litauen följt av Finland och hepp hepp…Sverige. Kartan visar inte var alla psykopater finns utan mer risken då psykopati bygger på främst bristen på empati.
Artikeln i sig med karta.
https://nyheter24.se/nyheter/forskning/864696-har-finns-flest-psykopater-i-varlden-och-ja-sverige-ligger-i-farozonen
Självaste undersökningen
https://www.researchgate.net/publication/309161686_Differences_in_Empathic_Concern_and_Perspective_Taking_Across_63_Countries
GillaGilla
En fråga till er Som kommenterar
Hur mår ni , psykiskt ? Själv år jag skit ,,, har följt såna här utmärkta bloggar i säkert fem år,,, försöker förmedla mina kunskaper till omgivningen ,, folk drar sej undan istället för att ta till sej något
Sätter det sej på psyket för er med ? På riktigt nu , inte att man blir ilsken utan att man mår så dåligt att man borde sluta läsa ? Inget är roligt längre , känner inte för att göra något annat än att sitta vid datorn o läsa om vansinnet som pågår
Tacksam om ni svarar
Pelle
GillaGilla
Pelle3blogg
Du känner säkert av all turbulens som byggs upp mer och mer. Vi är många som känner av det subtila men får inga klara tecken mer än här hos farbror Lars och alla sköna bloggare. Håll humöret uppe, vi är många som kommer att stötta och stödja när saker går överstyr.
GillaGilla
En relevant fråga. Jag antar att många känner sig ensamma och helt oförstådda . Man kanske borde starta nån form av förening. Det viktiga är att följa ”hjärtat” – hoppas det inte låter för flummigt. Men visst – ensamt blir det och räkna med att folk tittar på dig ungefär med samma blick som om dom nyss sett ett UFO landa på gräsmattan. – Men vad har man för alternativ. Personligen känner jag mig smutsig om jag försöker krypa i min ”gamla kostym” igen. Det är inte en möjlighet längre.
GillaGilla
I Like Neil Young
Ja, vi borde gå samman mer konkret. Vem tar initiativ?
GillaGilla
@pelle3blog
När dessa saker började gå upp för mig för ca 20 år sedan tvivlade jag till en början till att det kunde vara sant och förnekande det. Sedan i samband med 9/11 insåg jag att konspirationerna mot oss var verkliga. Jag mådde också dåligt ett par år men det gav med sig när man på allvar började förstå det schackspel som pågår. Det som vi får veta från olika källor är sannolikt bara en bråkdel av det som försiggår bakom stängda dörrar. Det vi kan göra är att lägga ett pussel med olika bitar från olika håll så framträder en bild av den riktiga verklighet vi faktiskt lever i.
Att må tjyvens för det som sker är en normal reaktion när man inser att vi blir lurade i själ och hjärta men det går över. Slösa ingen tid med att diskutera med dem som fortfarande sover det tjänar inget till och gör en bara frustrerad. Tids nog så vaknar även de. Kunskap och viljan att söka svaren håller en uppe och var alltid beredd att ompröva en tidigare ståndpunkt när verkligt hållbara bevis föreligger, vissa pusselbitar behöver bytas ut i bland och då ändrar sig bilden något. Psyket återhämtar sig när man slutligen accepterat att det förhåller sig på det här sättet. Att acceptera att det ser ut som det gör betyder INTE att man godkänner det. Då kan man göra något bra utav det.
GillaGillad av 1 person
Bruke sin stemme rett ved valget til høsten er et eksempel på hva en kan gjøre.
Og Pelle, kunnskap som livet er ikke det verste man har, og snart er kaffen klar.
Med hilsen og bekreftelse, vi har det nok ganske likt. Jeg tillater meg også noen saftige gloser iblant.
Jeg også sparer etterhvert min energi på dem som sover. Er lei av at de bare ser dumt på meg. Jeg er gått fra å dosere til ”slik tilfeldig” komme med en bemerkning i ”forbifarten”. Den synes å lande perfekt. Men den landingen kan også sees på som bevis på oppvåkning. Vi har hatt mange saker nylig.
GillaGilla
En av mina lösningar är att helt enkelt inte diskutera dessa saker med de som inte ser. Det slutar bara med att man själv blir arg och upprörd, samt får minskad bekantskapskrets. Ett tag tänkte jag att det kanske går att få folk att öppna ögonen, men de som inte vill se kommer inte att låta sig påverkas ändå. De måste se sanningen i vitögat för att fatta. Genom att istället leta upp de som ser ger lite hopp och gemenskap.
Mitt andra sätt att tackla det på är att undvika skitmedia så gott det bara går. Jag läser enbart bloggar som Lars och dylika nu för tiden för att hänga med lite. Men egentligen är det bäst att skippa allt vad nyheter är, iaf för mig, men det är svårt att avstå när man som jag är beroende av info och kunskap.
Stäng nu av dina förutfattade meningar 🙂 Otroligt mycket energi kan ges av spirituellt insiktsfulla personer. Titta på något föredrag av Sadhguru. Den mest insiktsfulla person jag har sett. Annars finns lightvarinter som Robin Sharma, eller varför inte Jordan Peterson för att inte avskräcka ateisten i dig 🙂 Det finns otroligt mycket litteratur av personer som har förståt att det finns mer än det materiella slentrianlivet. Det är min räddning när det är tungt. Men jag håller med dig, hur fasen behåller man livsglädjen i allt detta, det är inte lätt.
GillaGillad av 1 person
Pelle3blogg
Jag känner samma. Men jag blir arg och ändå glad för att det finns folk som kan förklara på plausibelt sätt var felen sitter. För mig som har barn och barnbarn känns det som att man måste fortsätta att informera sig. Naturligtvis också rösta som man innerst inne tror är rätt.
GillaGilla
Pelle
Kristendomen är till stor tröst för många av oss som ser och upplever det stora allvaret. Bön och meditativ bön ger tröst. Om du inte är kristen så gör ett försök, du har allt att vinna. Fråga Savalle och Fiskargubben.
GillaGilla
Ja, Lassekniven, stor tröst. Vi känner tillförsikt och glädje och vi har det underbara hoppet att Guds vilja ska ske såsom i himmelen så också på jorden.
Ur Bibeln:
Vi skall inte längre vara barn och låta oss drivas omkring av alla lärovindar, inte vara lekbollar för människorna, som vill sprida villfarelse med sina bedrägliga påfund. Nej, låt oss i kärlek hålla fast vid sanningen och växa i alla avseenden så att vi förenas med honom som är huvudet, Kristus. Han låter hela kroppen fogas samman och hållas ihop genom att alla lederna hjälper och stöder, med just den kraft han ger åt varje särskild del. Då växer hela kroppen till och byggs upp i kärlek.
(Efesierbrevet 4:14-16)
http://www.bibeln.se/las/2k/ef#q=Ef+4
GillaGilla
Det finns en del mindre tv-kanaler utanför msm, även i usa, som ärligt försöker rapportera fakta:
GillaGillad av 1 person
Var kommer nästa false-flag operation att ske? Ukraina, straxt före fotbolls-VM? Eller möjligtvis Sydkorea lagom inför toppmötet mellan Nordkorea och USA så att det ställs in? Möjligtvis Israel som Iran och Libanon med stöd från Syrien och Ryssland får skulden för? Eller varför inte i Indien som Kina får klä skott för.
Nu måste väst skyla över de senaste två misslyckade operationerna genom nya ff-attacker. Jag skulle bli förvånad om inte nya saker händer med nya högupplösta bilder på dödade kvinnor och barn.
GillaGillad av 2 personer
Reblogga detta på corneliadahlberg.
GillaGilla
@Anna Johansson undrar varför Lars B inte ifrågasätter ryska påståenden!
Jag tror inte någon normal läsare här betraktar Lars text som en sammanfattning av ryska påståenden. Även om allt skulle ha kommit från RT hade den varit mer korrekt än att få den från SVT och våra största tidningar. Vi är nog många som läser amerikanska, kritiska bloggare, som inte kan beskyllas för rysk propaganda. Det måste få vara tillåtet med kritik mot den förda politiken, vilket i Sverige anses något slags ”nazistiskt”
Mays långa lista med påståenden i hennes tal emot Ryssland är alltså inget som kan ifrågasättas?
Beror det på att det framfördes i ”rätt” land? Om Ryssland framför kritik och påståenden så är allt lögner? Påståenden framförda i väst behöver aldrig ifrågasättas?
Vi har sett nu under många år hur massmedia framfört osanna uppgifter och påståenden emot Ryssland, utan någon tvekan och självkritik. Anna Johanssons kommentarer framstår som naiva och ointelligenta.
GillaGillad av 1 person
Till:
Anna Johansson
18 april, 2018 kl. 07:22
Till Anna och alla.
Det har talats ganska länge om att försöka få bort Ryssland från Säkerhetsrådet. Jag vet inte vilka planer västländerna har för Syrien, men de verkar inte vara eniga. Trump och Macron har bråkat lite. Det är svårt att förstå Trumps utrikespolitik och det kan bero på att Pentagon och de nykonservativa har stort inflytande och det är oroande.
Lars och flera andra av oss har tillgång till utländska nyheter. Det vi läste för några dagar eller veckor sen kan vi inte länka till idag. Man samlar på sig ett helhetsintryck.
Några vill att vi ska ha en gemenskap, men det tycker jag vi redan har på bloggen. Alla behöver inte tycka likadant, det ska vara debatt. Det är så man lär sig. Så har det varit för mig.
För övrigt anser jag att Bildts minnesmärke i Riksdagen är perfekt. Det visar hans själ.
Syrien visar upp Pantsir och andra skrämmande ryska vapen. Tjokran (Tack), Ryssland. Som alltid i krig är syftet att stärka hemmafronten. Trump beklagar att ryska legionärer dog i strid med amerikanska soldater för en tid sen.
För balansens skull visar jag också att Usa inte är helt tandlöst.
Vår svenska förmåga, Den intressanta propellern nämns inte. Jag gissar att den har ny teknik.
How a Single Swedish Submarine Defeated the US Navy
”Russia continues to modernize its delivery systems capable of launching from distances not previously seen,” Robinson told a hearing of the US House of Representatives Armed Services Subcommittee on Strategic Forces on Tuesday.
https://sputniknews.com/military/201804181063670317-norad-russia-strategic-weapons-norad/
GillaGilla
Pelle3blogg
Håller med dig … vad ska man göra? Själv har jag alltid sökt mig ut i naturen när jag är ledsen. Där finner jag en sorts lugn och ro och mår mycket bättre efteråt.
Hittade de här orden som jag vill dela med mig av:
”När du kommit så långt som du förmår och står vid avgrunden till det okända – håll fast vid tron att en av två saker kommer att hända:
antingen kommer du att finna en stadig grund att stå på
eller så kommer du att lära dig flyga”.
Kram till dig…
GillaGilla
Är det här allvarligt – eller inte? Vad säger ni som är naturvetenskapligt utbildade
Vi snackar 5G här . Man kommer att köra på 60Ghz bandet , 5G har dålig räckvidd så vi kommer att behöva ha en enorm mängd nya torn , repeatrar , sändare , förstärkare , routrar etc. Det kommer kort sagt att bli mycket mer utrustning överallt som strålar och badar oss i 60Ghz dygnet runt . Djur , människor , insekter – rubbet. Ni som kan naturvetenskap – vad säger ni är detta – helt ok? Är det bara och rycka på axlarna och gå vidare – kan vi sova lugnt …eller
Den här killen – har han rätt? Han snackar vatten och syre. I mina öron låter det horribelt – vad säger ni – går vi en strålande framtid tillmötes?
GillaGilla
60GHz är nog inget stort problem då sån strålning inte tränger in i kroppen. 5G kommer nog att fortsätta använda gamla lägre frekvenser för de större avstånden. Om dom utnyttjar teknologin optimalt kan dom gå ner mycket i effekt för de kortare sträckorna.
Om mobiler utvecklas optimalt skulle dom kunna utnyttja närlänkar mer och därför gå ner mycket i effekt. Men jag vet inte om det är aktuellt att göra så. Potentialen finns och kunnig kritik kanske påverkar branchen mer än allmän alarmism.
GillaGilla
”Över 200 vetenskapsmän och doktorer ställer sig i dag bakom 5G-appellen som kräver att en ordentlig utredning av riskerna genomförs innan 5G rullas ut”, sägs det i den här artikeln:
https://newsvoice.se/2018/04/13/5g-appeal-eu-lanseras/
Och i en kommentar till den här artikeln svarar Mona Nilsson, Strålskyddsstiftelsen, dig Peter Grafström, med följande ord:
” Peter Grafström: När det gäller forskningen om mikrovågsstrålning visar omfattande forskning att både lågfrekventa fält och mikrovågsstrålning var för sig utgör hälsorisker. Detta har visats i studier på cellnivå, i djurförsök och i studier av människor.”
Här är en länk till Strålskyddsstiftelsen:
http://www.stralskyddsstiftelsen.se/
GillaGilla
Jag känner till Mona Nilssons material och har själv i kommentarer medverkat till att framhäva en del av forskningen (som hon citerat ) så att det antagligen gör större intryck på såna bloggläsare som eljest varit skeptiker.
Men det spelar roll vilka frekvenser vi talar om.
Och det spelar roll om man eliminerat lågfrekventa delar när man mäter högfrekventa.
Jag antar att forskare måste ha tänkt på det och kanske utrett saken men isf har det inte spridits lika mkt.
Som Mona säger har det lågfrekventa bevisats påverka. Därför är det bra om det uppmärksammas mer även i fall där man främst intresserat sig för högfrekvens . Det går nog att förbättra designen om de potentiellt kraftiga lågfrekventa magnetfälten är ett problem.
Rent principiellt är det inte förvånande om högfrekvent strålning rycker i biomolekyler när dom är elektriskt laddade. Det kan röra sig om accelerationer långt över den som gravitationen alstrar.
Om det sker under mitos känns det som det skulle kunna störa systemet rätt mkt. Men det är bara min spontana tanke.
Och elektriska laddningar på biomolekyler lär framhävas av att det finns gifter eller andra främmande ämnen i kroppen.
Vår kemiska miljö är kanske väldigt betydelsefull även i det avseendet.
60 GHz absorberas kraftigt i det yttersta döda hud och fettlagret och det borde göra skillnad. Om det inte gör det fattar jag inte vad det handlar om och misstänker att ngt är fel i mätmetoderna.
För de låga frekvenserna har forskarna använt fel metod hela tiden ända till nyligen för utvärdering av mätningar på elöverkänslighet.
GillaGilla
Har strålningsstyrkan blivit lägre/hälsosammare sedan NMT/GSM tiden?
GillaGilla
Vi vet att kroppsfrämmande kemikalier i kombination är betydligt farligare än var och en för sig. Interferens kan uppstå med förödande konsekvenser,
Samma fenomen är uppenbarligen en föga utredd riskfaktor när det gäller utökad exponering för strålning.
Det är dags att granska våra myndigheter och deras samröre med storindustrin.
Alltför mycket lidande och död på grund av människors tilltro till dem som svikit folket.
GillaGilla
Waoh, vilken härlig skara människor på Lars B blogg! Humana och medkännande bloggare , vilket stöd för Pelle3blogg och en hoppas att Pelle känner sig stärkt från tårna och ända upp till huvudet.. En annan myser i hjärtat till maximum över uppslutningen och en önskade att samhället kunde fungera så här också. Vi får nöja oss att anthropocene bloggen finns att vila ut våra tankar hos så länge. Härlig, härligt iaf!
Tack till Lars B för en härlig bloggsida!
GillaGilla
Om någon fortfarande följer detta inlägg, vill jag passa på att tipsa om ett par ytterligare artiklar som ger mer information om komplexet kemvapen/Salisbury/missilanfall i Syrien. Den första är ett inlägg av Stephen Lendman på bloggen Global Research:
https://www.globalresearch.ca/falsified-official-narrative-concealing-the-true-targets-of-us-led-aggression-in-syria/5636714
Den andra är ett anförande och en inlaga till OPCW Executive Council den 18 april 2018 av den ryske permanente representanten A. Shulgin (det finns i den sida som länkas till flera inlagor och statements till OPCW från rysk sida, bra som jämförelsematerial med MSM:s budskap som oftast är annorlunda), det är ryska ambassaden i NL:s site, det finns mer info där:
https://netherlands.mid.ru/en_GB/web/netherlands-en/permanent-representation-of-russia-to-the-opcw?p_p_id=101_INSTANCE_Mao7n6nt1oIq&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=3&_101_INSTANCE_Mao7n6nt1oIq_struts_action=%2Fasset_publisher%2Fview
Efter den lite tyngre kosten kan man koppla av med lite rysk TV, som när Vesti/Rossiya 24 berättar om hur den brittiska ubåten HMS Astute häromdagen hindrades att avskjuta sina planerade kryssningsmissiler mot mål i Syrien:
GillaGilla
Är det den massiva chemtrailningen som slutligen börjar ge resultat tro?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2BBla/analysen-av-mystiska-sorjan-klar-vi-har-ingen-aning
GillaGilla
ROBERT FISK AVFÄRDAR GASATTACKEN I DOUMA
Den internationell kände och prisbelönte krigskorrespondenten och journalisten Robert Fisk berättar här sanningen om den sk ”giftgasattacken” i Douma utanför Damaskus.
Robert Fisk var den förste journalisten på plats.
(Robert Frisk har fått mer journalistiska utmärkelser, både i England och internationellt, än någon annan journalist!
Han har rapporterat från mellanöstern sen 1976. Han är bosatt i Beirut sen mer än 30 år tillbaka.)
Han var den första journalisten in i Douma utanför Damaskus, efter den sk giftgasattacken:
Här är berättelsen om bluffen:
https://www.commondreams.org/views/2018/04/17/robert-fisks-douma-report-rips-away-excuses-air-strike-syria
GillaGilla
Former head of British Armed Forces, General Johnatan Shaw, says on Sky News TV that Assad had no motivation to carry out a chemical attack.
General Shaw said: “The debate that seems to be missing from this is – and this was actually mentioned by the ambassador – was what possible motive would have triggered Syria to launch a chemical attack at this time in this place?
“You know, the Syrians are winning. Don’t take my word for it. Take the American military’s word. General Vergel, the head of Centcom [sic – The commander of Centcom is General Joseph L. Votel] – he said to congress the other day, Assad has won this war, and we need to face that.
Johnatan Shaw är engelska armens expert på kemisk krigsföring. fr Wikipedia:
”He became Assistant Chief of Defense Staff (International Security Policy) in March 2009 and Assistant Chief of Defence Staff (Global Issues) in January 2011.[1] His responsibilities include Chemical Biological Radiological & Nuclear Policy, Arms Control and Counter Proliferation and Cyber.”
https://www.mirror.co.uk/news/politics/tv-news-interview-former-army-12358938
Om General Shaw.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Shaw_(British_Army_officer)
GillaGilla
Mycket insiktsfull artikel. Alla FF- operationer för att tvinga Ryssland och Putins regering till reträtt eller till aktiv vedergällning tror jag kommer att misslyckas. Därtill är Putin för smart och hans regering har alltför adekvata informationskällor för att avslöja de hafsigt hopkomna aktiviteterna. Allt är så klart organiserat av NWO-strategerna som hämnd för att de inte lyckats enrollera Ryssland i sina strävanden. Ryssland frigörande från den rothschildska bankhegemonien blev nog en utlösande ilskenfaktor.
NWO-strategerna har också en annan europeisk huvudvärk att hantera samtidigt. EU, NWOs försöksprojekt imploderar. Det lyckas inte, varken med hot eller lämpor, att övertyga Polen, Tjeckien, Ungern eller Österrike att vara följsamma med Barcelonadeklarationens och hithörande assocciationsavtal föreskrift att lämna territorierna fria för muslimsk invandring. Italien och Grekland sätter sig också på tvären. Istället frodas den nationella friheten från klåfingriga överstatspolitikers och odemokratiska självutnämnda makthavares försök att fatta beslut över de europeiska medborgarnas huvuden. Deras förehavanden bär alltmer prägel av desperation. Den bakomliggande strategin är avslöjad, att genom storskalig migration skapa socialt och finansiellt koas och oordning i de nationella staterna på det att den överstatliga ordningen lättare kan genomföras. I det nu kritiska läget proklamerar dess självutnämnde nye kejsare att EU ska ha rätt att beskatta enskilda medborgare. Tydligare kan det inte bli. I sin iver att vara EU-diktatorerna till lags blir överståthållaren för Sverige och hans knytblusministär medlöpare och nyttiga idioter. Alltmer förvirrade försöker de sig också på ett reptrick för att förvilla det svenska folket. Utåt, för att försöka vara med på det nationsfrigörande tåget, proklameras åtstramning och ordning/reda i migrationsfrågan. Inåt och mot makthavarna i Bryssel är man fortfarande konform med föreskrifterna, på sätt som vi alla känner till. Den informerade svensken vet vad som gäller. Speciellt vi som följer Lars blogg.
GillaGillad av 1 person
Äntligen har DOJ och FBI fått en förfrågan om utredning av Hillary, Lynch, McCabe, Comey, Page och Strzok.
https://www.scribd.com/document/376722864/Comey-Clinton-Lynch-McCabe-Page-And-Strzok-Referred-For-Criminal-Investigation
GillaGilla
Den här är bra. Tror någon att professor Jeffrey Sachs, Columbia University, kommer bli inbjuden till msm för att diskutera usa:s roll i ”inbördeskriget” i Syrien igen?
GillaGillad av 2 personer
Angående Mindcontrol….Nu har anden hoppat ur flaskan verkar det som.
GillaGilla
Pia Hellertz har skrivit två mycket upplysande artilkar om detta.
Googla:
Pia Hellertz mind control
Det finns flera hundra människor i vårt land som mot sin vilja används som försökskaniner i denna onda forskning.
De lider alla helvetets kval!
GillaGilla
Apropos ”Västvärldens falskspel”:
”…… vi fick aldrig läsa att det var Röda Armén som besegrade nazisterna och inte britter och amerikaner. Deras roll var underordnad.” …”Detsamma gäller britters och amerikaners folkmord på tyska civila i slutet av kriget via sanslösa terrorbombningar. ….” skriver Lars Bern i början av sin artikel.
De enorma Lend-Lease leveransernas betydelse, som både USSR och GB fick av amrisarna, är inte historikerna överens om, verkar det. Att ”segraren skriver historien” vet alla, men få använder sig av insikten, utan lever glatt vidare med de åsikter, kalla dem hellre propaganda och hjärntvätt, som vi fått inpräntade i oss. Dock inte i våra små grå hjärn-celler, utan fastmer i magtrakten, där de vid behov orsakar obehag, ja rent av illamående, kräkningar och frossa. Fan så effektivt! Låt bara inte intellektet ta’ hand om ”databearbetningen”. ”Grundkurs 1A” för alla blivande professionella påverkanspersoner! Liksom betona tro i s f vetskap/kunskap. Suggerera in tron försmädligt. Ja, arsenalen av tricks är omfattande, men se för tusan till, att skam och rädsla spelar en stor roll i varje social situation.
Frågan blir sen’, vilka är de vanligaste falskspel, felslut, tabun och rena osanningar, som är i omlopp? Tja, varför inte …. :
* Kommunism vs kapitalism. Karl Marx, Rothschilds
* Psykoanalys. Sigmund Freud
* Frankfurterskolan. Horkheimer, Adorno, Marcuse, Fromm, m fl
* Sovjetiska krigsplaner/erövringskrig existerade inte mot Västeuropa
* Sionismen. ”Folk utan land, tar hand om land utan folk”
* ”9/11”: Skuld därtill: Osama bin Laden och 19 muslimska fpl-kapare
* Saddams Weapons of Mass Destruction
* Egyptiska eller israeliska flygvapnet (?) sänkte U S S Liberty i juni 1967
* Plus väldigt mycket till ….
Kan någon se en gemensam nämnare i ovan uppräkning? Om inte, så gäller: ”Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden”.
Ulf Claréus/clareal.
GillaGillad av 1 person
Kul att du är här igen! Du behövs.
GillaGilla
Jag har varit här hela tiden, men mina alster faller inte alltid på läppen ….. å’ överförs till the void …
GillaGilla
Apropos artikelbilden överst. Bredvid Trump sitter Theresa May, men det borde istället vara Philp May, premiärministerns make, som nu med sin hustrus benägna hjälp med att bomba Syrien och som en ”senior executive” för investment firman Capital Group, tjänar ”klöver in multum” på de brittiska krigsförbrytelserna, som ju delas mellan USrael och Frankrike. Extra bonus är att firman äger mer än 7 procent av aktierna i Lockheed-Martin, som ju tillika tillverkar de nya kryssningsrobotarna JASSM, som nu kom till användning och som av Trump tidigare var utannonserade som nya smarta vapen, tydligen helt i klass med alla nya ryska vapen, som Putin för inte så länge sen’ presenterade för världen.
Paret May sitter här alltså med inside-info som stärker deras rikedom, men britterna får betala priset och andra får dö.
Det har även framkommit att en brittisk flygbas på Cypern gick igång med förberedelser för bombattackerna, som utfördes med Tornados från Akrotiri och startade redan 5.4, medan attackerna satte igång 12.4, alltså före brittiska regeringen gav klartecken.
Mer info här:
http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=169046;
Ulf Claréus/clareal.
GillaGilla
Israels roll i det hela glöms bort eller faller bort. Israel vill inte ha några stabila länder runt omkring sig. Det kan leda till att de kan bygga upp fungerande militärmakt och bli ett reellt hot mot Israel.
Framförallt vill Israel ha bort Ryssland från Mellanöstern. Ryssland har nu gett Syrien ett fungerande luftvärn. Än så länge med ”gammal” teknik, men det har visat sig fungera bra även mot dagens teknik. När Ryssarna börjar ge Syrien modernare luftvärn, då blir det inte kul för Israel när de ska flyga sin flygplan över Syrien.
Kort och gott. Syrien kan bli en obehaglig granne för Israel och det sker med hjälp av Ryssland.
GillaGilla
Självklart är det så. Om Syrien styckas upp kan den olagliga ockupationen av Golan lagliggöras vilket är ett av Israels mål. Men vad är Israel? Jo Britternas skapelse sen långt före Balfour kom in i bilden. Israel är angloamerikanska imperiets brohuvud för ytterligare imperialistisk expansion. Det som verkligen tigs ihjäl är att Britterna energiskt frambringade nazismen för att radikalisera judar och beröva dem assimilering på kontinenten. Eftersom Israel och MÖ är associerade med risk för världskrig bör det ligga i allas intresse att exponera den bakgrunden.
GillaGilla
Qanonposts.com som är Trump (förutom Twitter) med sina allierade skriver om hur en grupp infiltrerar sig i US för att förstöra den västliga civilisationen inifrån och dokument som skrevs 1991 av denna gruppen hittades senare 2004 och lyftes fram inom regeringen US. Michelle Bachmann anmälde Huma Abedin och andra inom US regering för samröre med terrorister 2004. Idag skriver Trump om just det på qanonposts.com och ger Bachmann legalitet för sina påståenden angående taktiken att förstöra North America inifrån. Undrar hur det är med vårt eget land och en fråga våra politiker borde svara oss medborgare på?
Sexövergreppen verkar ha tagits upp en nivå då helt vanliga människor mitt på dagen blir drabbade och det handlar självklart om att förstöra oss som människor inifrån, frågan är EXTRA relevant då det näst intill bara är svenskar som blir drabbade, VARFÖR? Abramovic med sin sataniska konst är extra granskad idag av Trump och det verkar som denna hemska kvinna har kontakter Worldwide runt hela globen med regeringsfolk och andra högt uppsatta, ska bli extremt intressant att höra vilka länder och regeringar som är involverade.
För övrigt, tror någon på Lovengubben öht idag? En hasselsnok hanterar sitt byte genom att krama – släppa och ge hopp – krama och släppa och ge hopp…
hemliga dokumenten från 1991 från infiltreringsgruppen själva
https://clarionproject.org/muslim_brotherhood_explanatory_memorandum/
dokumenten som hittades 2004, Bachmann
GillaGilla
Till valet så tänker en annan på projector kommunikationen av politiker, – mörka krafter lever i ”the shadow figure” och ordspråket ”den som sade det han var det” sänds det en extra tanke till.
GillaGilla
Och muslimska brödraskapet skapades under Brittiskt överinseende av Britternas spioner i MÖ och har redan från starten varit en del av det angloamerikanska imperiets underrättelse och omstörtningsnätverk. Har aldrig varit i en självständig arabvärlds intresse.
Shahen av Iran som inte hade dåliga relationer till Israel, störtades för att angloamerika ogillade att shahen utvecklade Iran och samarbetade med både öst och väst.
Muslimska brödraskapets ayatollah Khomeini var Britternas man. Hans ursprung var dessutom dunkelt enligt hans egen son och Khomeini kan tom ha varit son till en Brittisk spion som levde som muslim.
Syrien och Egypten har hållit stånd mot MB och även Assads far demoniserades missvisande av väst för att han kastade ut MB.
GillaGilla
Så mycket shadow saker i världen och den ena mer otrolig än den andra. Ungefär lika snurrigt som att någon skulle påstå att Merkel och fam. Rothchild är släkt genom Adolf, hahaha!
GillaGilla
Idag kan man verkligen se vilken skada den svenska vänstern har orsakat i det svenska psyket över flera ártionden. Det är inte konstigt att det för det mesta är svenska män som lämnar alltsá landet, efter att deras egna kvinnor har förödmjukat dem i ártionden. Främst bör nämnas den váldsamma och agressiva feminismen, som har förvandlat svenska män till bögar eller plyschdjur med tofflor och smala axlar, som vaggar barnen hemma emedan kvinnorna politiserar eller gár i gymnet. För min del tror jag inte pá att det svenska samhället kan áterbringa sig frán denna avgrund i vilken alltsá befinner sig helt självmant. Och om det blir nágon átervändá, dá máste svenska kvinnorna ställa sig i spetsen och först och främst ge sina egna män kärlek, styrka, mod och, inte sist, mánga barn! för att kunna ta upp kampen mot agressiva, virila och unga män som inte bryr sig ett dugg för det svenska kulturarvet eller feminismen heller – vilket dessa kvinnor fár erfara snarare än de nágonsinn ha trott.
GillaGilla
Har du funderat på det faktum att den västerländska mannens feminisering kan bero på miljöförstöringen. Vi får i oss massor med miljögifter som har östrogena effekter i kroppen, inte minst från alla p-pillerrester som sprids på våra åkrar och finns upplöst i vårt dricksvatten. I västvärlden har mannens produktion av spermier halverats på 50 år. Kanske inte så konstigt att våra manliga idrottare har det långt motigare än de kvinnliga. De migrerande männen från MENA-länderna har inte varit utsatta för detta under sin uppväxt.
GillaGilla
Läst dina blogg inlägg ett tag och vissa har vettiga inslag, speciellt inom hälsa/sjukvård/miljö. Sen blir jag förundrad över att du tycker Ryssland är ett jättebra land och att dina inlägg ibland är felaktiga eller inte berättar hela sanningen, oftast till Rysslands fördel. Håller du med om det?
Sen vet jag ”Väst” har bombat och startat krig under falsk flagg, men Väst” har till stor del också sett till att världen på många sett är bättre än någonsin i världshistorien
GillaGilla
Verkligheten ser inte alltid ut som man vill. Vilka krig har Ryssland startat och vilka har USA/NATO/UK startat och hur många liv har det kostat? Gör gärna den studien och döm inte efter vad du blivit itutad i våra propagandamedier utan efter verklighetens kalla fakta.
GillaGillad av 1 person
Tja, senaste var kanske Ukraina som Ryssaland startade?
Jag tycker inte allt USA gör är bra. Vad ser du för bättre alternativ till USA?
GillaGilla
Vad gäller Ukraina så var det så att den demokratiskt valda regimen där föredrog ett närmande till Ryssland framför EU. Då iscensatte CIA tillsammans med fascistiska och nazistiska ukrainska grupper en statskupp och gav makten till en regim utan folkligt stöd och legitimitet. Så vad skall vi med USA till. De ställer ju bara till död och elände och lämnar ett pärlband av söndertrasade failed states efter sig.
GillaGilla
Ryssland startade ingenting i Ukraina. En amerikansk statskupp genomfördes med fascister/nazister som hotade att mörda Ryssvänliga Ukrainare som betecknades Colorados, dvs skalbaggar. Ukrainas laglige ledare drevs bort under dödshot av Usas nazi-hejdukar
Det var först efter det att Usa-understödda krypskyttar besköt båda sidor på Maidan som ledningen fattade beslutet att fly och inte kalla in militären för att slå ner upproret. Inget lätt beslut men Usa ville ha ett blodbad liksom dom iscensatt flera ggr tidigare med såna snipers.
Hade Ryssland inte ingripit hade Usa tagit över Rysslands viktiga militärbas och Ukrainas Rysshatande fascister hade kunnat fördriva eller mörda Krims Ryssvänliga majoritet.
GillaGilla
@Ted Olsson
”men Väst har till stor del också sett till att världen på många sätt är bättre än någonsin i världshistorien”. ???????????????????????????????????????????????
Ja, jag ifrågasätter ditt omdöme. USA har de senaste 25 åren varit i krig med Afganistan, Irak, Libyen, Somalia, Sudan, Syrien. Man har agerat i Pakistan och hjälper nu Saudiarabien att bomba bröllop i Jemen. USA har använt NATO/CIA i direkt stöd till AlQuaida och IS. Allt detta därför att det rör USA:s säkerhetsintressen. USA har dödat 20 miljoner människor , skadat och lemlästat och satt hundratusentals människor på flykt, vilket även drabbat oss.
Dessa illgärningar stödjer Väst och tydligen även du. Hur mycket mer djävulskap måste USA stå för, för att bli betraktad som en skurkstat?
GillaGilla
Bra rutit Stig. Få människor i vår amerikaniserade kultur verkar ha ett rimligt perspektiv på vad USA egentligen är.
Utvecklingen i väst är till mycket stor del byggd på plundring av öst/syd och om vi inte visste det förut så ser vi nu i Salisbury och Syrien prov på imperialisternas totala likgiltighet för sanningen och hur deras välde bygger på hänsynslöst krigande.
GillaGilla
Hmm, ett exempel är USA har hjälpt Japan, Tyskland och Kina bli rika länder igen. USA har sett till att behålla världsfreden till stor del, efter 2:världskriget, vi lever i en relativt krigsfri tid. Ett par hundra tusen människor lyfts ut extrem fattigdom varje dag nu. Internet är en amerikansk uppfinning, gillar ni kanske skriva på. All medicinsk forskning USA bidragit med. Jag kan fortsätta länge…
GillaGilla
USA:s krig efter WWII har dödat 20 miljoner, ditt resonemang haltar betänkligt.
GillaGilla
Läste just en artikel som kan förklara USA;s och Västvärldens desperata lögner.
https://www.rt.com/business/425110-russia-china-ruble-yuan–dump-dollar/
Alla andra som har pratat om att sluta sälja sin olja i dollar har blivit sönderbombade av USA, men den här gången fungerar inte den lösningen. Ger dom sig på Kina eller Ryssland militärt så blir USA till en grushög.
Något måste dom dock hitta på. Rasar dollarn ordentligt och snabbt så går det direkt ut över den perversa amerikanska vapenindustrin, som antagligen är den som i realiteten styr gangsterstaten USA. Nu är hotet riktigt allvarligt och antagligen har USA skrämt halvt ihjäl Västeuropas ledare för att få med dom på lögnkampanjen i Syrien.
Kanske började det på allvar med hotet om ståltullar, som sedan ändrades till att dom som ställer upp på USA;s sida kan få undantag. En gissning, men jag tycker nog den har viss logik i sig.
GillaGilla
Förfallet i Väst är en direkt konsekvens av att vi håller på att bli ekonomiskt ruinerade, och förbisprungna av Kina. Dessa maktförflyttningar har genom historien sällan varit vackra. Vi lever i kolossalt farliga tider. Kom ihåg: 1900-talet var mänsklighetens hittills blodigaste århundrade. Många av de konflikter som fanns då existerar än idag. Det känns som om hela världen går och väntar på en rejäl urladdning.
GillaGilla