Efter Viktor Orbáns jordskredsseger i det Ungerska valet härom veckan, där han och hans allierade samlade över 70% av rösterna, kunde vi läsa kommentarer i svenska MSM att detta var en mörk dag för demokratin. Det uttalandet är ytterst avslöjande för det politiska klimatet i vår tid och då kanske framför allt i Sverige.
För att förstå bakgrunden måste vi rekapitulera huvuddragen i dagens politiska utveckling. Under efterkrigstiden har intressena bakom de snabbt växande globala storföretagen och bankerna jobbat målmedvetet på att skapa bästa möjliga villkor och konkurrensförutsättningar för sina organisationer. Det är denna logiska strävan som varit motorn bakom den politiska rörelse vi kallar globalismen.
Målet har varit att skapa en gränslös värld där den rika elit som äger företag och banker, fritt skall kunna skatteplanera och flytta sitt kapital i form av pengar och produktionsmedel över hela världen. Man har även verkat för att riva nationsgränser så att alla människor skall kunna röra sig fritt och man har propagerat för att få fattiga folk att migrera till länder med högre välstånd och lönenivåer. På så sätt räknar man med att driva ner löner där och säkra obegränsad tillgång till billig arbetskraft. Det har även gällt att sätta krokben för fackföreningar att sjösätta regelverk och avtal (läs den svenska modellen) som försvårar företagens verksamhet. En viktig del i agendan har också varit ett propagera för att nationella regeringar skall släppa ifrån sig kontrollen över all ekonomisk verksamhet till privata intressen, för att på så sätt expandera den privatägda sektorn på bekostnad av den offentligägda.
Slutligen har man arbetat på att etablera överstatlig styrning och lagstiftning för att slippa underordna sig nationella särbestämmelser och lagar som försvårar för megaföretagen att skapa sin globala marknadsdominans. Instrumenten har varit att flytta makt till FN och EU samt att driva igenom en rad s.k. handelsavtal som stärker storföretagens ställning visavi nationella demokratiska beslut. Genom att uppmuntra en stigande skuldsättning hos länder och löntagare har man även skapat en ökad makt åt sina banker. Den grekiska tragedin är ett skolexempel.
Detta är dagens politiska scen. Under hela efterkrigstiden har globalisterna på detta sätt ostört kunnat skjuta fram sina positioner, bl.a. genom att man även tagit kontrollen över de tidigare granskande medierna som skulle ha kunnat ifrågasätta den politik man förordat. Dagens s.k. MSM behärskas i princip av ett halvdussin företag under globalisternas kontroll och dessa har stegvis förvandlat sina olika medier till propagandainstrument för sina intressen. Borta är de gamla oberoende granskande journalisterna, Joseph Goebbels skulle varit full av beundran om han levt.
Den starka ekonomiska tillväxten under efterkrigstiden har sedan globalismen började slå igenom mellan sjuttio- och nittiotalet lett till att välståndstillväxten för allmänheten avstannat medan den förmögna elit som sitter på ägandet i banker och företag tillskansat sig större delen av tillväxtens frukter. Det påstås visserligen att det man kallar reallöner stigit, men då räknar man inte in skenande kostnader för boendet. Förra året hamnade 82% av världens ekonomiska tillväxt hos 1% av befolkningen, medan den fattigaste halvan blev helt lottlös. På detta sätt har en hyperförmögen elit kommit att sitta på enorma snabbt växande ekonomiska tillgångar, med vilka de nu försöker korrumpera och manipulera den demokratiska politiska makt som finns kvar. I Sverige har man lyckats etablera stöd för sin globalism hos hela politikeretablissemanget, inklusive socialdemokraterna som med denna politik gräver sin egen grav.
Allt såg väldigt bra ut för globalister fram till att man begick sitt generalmisstag, vilket var att släppa loss en okontrollerbar migrationsvåg av mest fattiga lycksökare från MENA-länder över de öppna gränserna i Europa. I USA gjorde man samma misstag när man lät människor i princip strömma fritt in från södra Amerika. Den här strömmen av migranter från helt främmande kulturer och med för västeuropéerna främmande patriarkala värderingar, väckte till liv försvarsmekanismer och nationella strömningar hos folken i Europa som nu växer okontrollerat.
Ingen har personifierat den hyperförmögna elitens strävan efter att skapa sin globala världsordning, mer än plutokraten George Soros. Han i sin tur är en skapelse av bl.a. gamla finansfamiljer som Rothschilds och Rockefellers som gett honom rollen som globalismens torped och banerförare. Denne Soros använder systematisk sin enorma miljardförmögenhet som han fått hjälp att skapa för att manipulera den demokratiska processen i såväl USA som Europa. Hans organisation Open Society har byggt upp ett nätverk av förment ideella organisationer och man har korrumperat andra med generösa bidrag. Allt går ut på att promota den globalistiska agendan. Symptomatiskt är att denna plutokrat utan något som helst demokratiskt mandat går som barn i huset hos EU i Bryssel och har långt större inflytande där än vår maktlöse statsminister.
Nu senast har Soros satsat mycket stora belopp för att korrumpera och manipulera valrörelsen i Ungern precis som han gjorde under presidentvalet i USA. Ingen ledande politiker har mer öppet tagit strid med denna globalisternas frontman än Ungerns Viktor Orbán. Svenska politiker har alltid krupit för Soros trots den enorma skada han åsamkade det svenska samhället med sina spekulationer mot kronan 1990.
För ungraren Soros var det ett mycket viktigt mål att sätta stopp för Orbán. Det ungerska folket gjorde sitt val som blev ett rungade nej till globalismens politik och ett massivt folkligt stöd för Orbán. Det var ett val mellan plutokrati och demokrati och vi har all anledning att glädjas åt en jordskredsseger för demokratin. Men det tycker de svenska propagandamedierna och globalistiska politikerna var en mörk dag för demokratin. Kan globalismens hyckleri visas tydligare?
Sverige är nog förlorat, här sätter propagandamedierna (SVT, SR, SvD, DN mfl.) och den politiska eliten likhetstecken mellan demokrati och den hyperförmögna elitens globalism. Låt mig påminna om att demokrati inte betyder plutokrati utan folkstyre. Det är det senare vi sett utövat i Ungern, medan svenska politiker med sin Decemberöverenskommelse som nu tillämpats i snart fyra år satt folkstyret ur spel.
Man kan givetvis ogilla och i demokratisk ordning argumentera emot den Ungerska folkviljan, men att påstå att valet där var ett bakslag för demokratin är bedrägligt. Svaret på den rubricerade frågan är med andra ord – NEJ!
Lars Bern
Jag tror att det som betecknas auktoritärt i vår tid betyder regimer som Usas ekonomiska hitmen inte kan korrumpera. Demokratisk betyder dom som Usa kan hantera med ibland mutor men i Sveriges fall med till synes smickrande karriärer. Hjärntvätten är mer framgångsrik på våra folkvalda. Dom kan fortsätta inbilla sig att dom utöver folkstyre.
Termen auktoritär är när man använder den om Ungern rätt märklig när deras demokratiskt valda ledning har mkt mer stöd av folket än här.
Olydig mot Usa är den ungefärliga betydelsen.
Och dom som kallar Putin diktator svamlar. Deras system skyddar sig mot västs värsta skadeverkningar men hur?
Troligen genom att man inom en rätt stor grupp sakkunniga bygger upp en konsensus utan att väst riktigt vet hur det ser ut. Debatten i duman är som i andra parlament med många olika partier. Om man ska klargöra skillnaden mellan vårt system och Rysslands skulle det nog bli att dom har det vi saknar, en sakkunnig intelligentia som i folkets intresse optimerar politiken.
‘Vår’ intelligentia är trilaterala kommisionen med dess NWO och dess torgförare Bilderbergs.
GillaGillad av 1 person
All heder åt Putin på många sätt men när du framför att ”skillnaden mellan vårt system och Rysslands skulle det nog bli att dom har det vi saknar, en sakkunnig intelligentia som i folkets intresse optimerar politiken” känner jag mig tvungen att reagera. Det finns fler skillnader: Makteliten i Ryssland tar död på granskande journalister. Oppositionella som är ett hot mot makteliten sätts i fängelse, trakasseras, tillåts ej ställa upp i val eller mördas. Media styrs i stort sett helt av Kreml. Det är på detta sätt som ”Deras system skyddar sig mot västs värsta skadeverkningar” Så att kalla Putin och andra med samma agenda för auktoritär är ingen överdrift. Gränsen för att vara en diktator är hårfin.
GillaGilla
Journalister mördas även i väst, senast var det väl en flicka på Malta som strök med när hon började kartlägga den härskande oligarkin. Det skiljer inte så mycket mellan hur makten uppträder på olika håll.
GillaGilla
Anders Jensen
Visst finns det fler skillnader, en är att vi inte är Usas primära hatobjekt.
Hur vet du att makteliten i Ryssland mördat journalister? Genom samma slutledningsförmåga som säger att Syriens styrande gasar sin egen befolkning?
Anna Politkovskaya ‘var kritisk mot Putin’ är beviset mot Rysslands ledning.
Men väst fabulerar konstant om allting så demoniseringen står sig.
Och angående ‘trakasserad’ opposition i Ryssland. Den oppositionen är ekonomiskt starkt anknuten till väst och går deras ärenden. Landsförrädare. Ryssland har dyrköpt erfarenhet av att låta såna sabotera. Dom är vanligen kriminella, men eftersom det även gäller en del andra som får hållas tycker dessa landsförrädare att dom också borde få hållas. Så när dom åker fast blir dom förvånade.
Duman är full av politiker som inte trakasseras.
Vi har landsförrädiska politiker här också men det är dom som utgör etablissemanget.
Dom har vänt upp och ner på begreppen och låtsas att såna som Soros är missförstådda.
Och därmed försöker skyla över att vissa inom oppositionen i öst går imperialisternas ärenden. Här står om hur Cia sponsrar Navalny. https://www.strategic-culture.org/news/2018/03/04/us-meddling-foreign-elections-cia-tradition-since-1948.html
GillaGilla
Flera journalister har dött i Ryssland, men det går inte att påstå att staten ligger bakom och Anna Politkovskajas mördare dömdes. Moskva tog inte livet av Nemtsov nära Kreml. Polisutredningar och domar pekar åt annat håll. Navalnij satte sig själv i fängelse med en olaglig demonstration. Det misstänks att han ville slippa delta i en stor demonstration med Nemtsov. En dom hindrade honom från att ställa upp i presidentvalet och liknande lagar finns säkert i några andra länder. Kreml styr inte all media. Rt och Sputnik News ägs av ett företag som i sin tur ägs av staten. Det finns flera oberoende media i Ryssland och några är utlandsägda. Franska france24 styrs av staten och Bbc är Londons megafon. Det som händer är att några tjänstemän lever kvar i Sovjettiden och alltid stödjer Kreml, men de styrs inte därifrån.
Jag förstår varför du tänker som du gör, eftersom svensk media rapporterar dåligt om Ryssland. Alternativa källor är mycket bättre. En svensk med uppdrag att skydda Sverige säger att Sputnik News och Rt har hög grundnivå. Han pekar på andra problem på Internet. Alla mina källor är inte ryska.
GillaGilla
Alltid någon som skrämmer politiker i valsammanhang, ryssen har varit ett välkommet hot under alla tider. Hillary anklagade Trump för rysspåverkan i valet men det som aldrig kom fram ”riktigt” i ljuset var att Soros hade ”lite”” med Hillarys valkampanj att göra (inte bara valapparaturen) 🙂 Trumps utredning har nu visat sig att ingen rysspåverkan förekom i valet däremot korruption från Hillary för att falskeligen beskylla Trump för dito.
Vem är nu den inbillade fienden som kan förstöra valet? Farliga ryssen fungerar inte längre så Nu är det uppenbarligen folket som är farliga för sig själva:
folket kan inte tänka ”RÄTT” och
folket kan inte kritiskt granska.
Vi är uppenbarligen inte kompetenta enligt staten att deltaga i ett val utan vi måste fostras i att tänka rätt och kritiskt granska utifrån EU,s bästa och Soros drömprojekt. När vi granskar vad bloggare här på Lars blogg tyckt och tänkt så har det många gånger överträffat staten i vad som stämt i verkligheten gentemot TV, media , staten. Lite axplock:
TV, media Trump var psykiskt sjuk enligt alla sk. experter – Lars blogg, obehaglig propaganda
TV, media Trump påverkade valet med rysskontakter- lars blogg, skrämselpropaganda
TV, media Hillary var bästa kandidaten att leda US- Lars blogg, ensidig propaganda
Jämför gärna själva bakåt och se vad som har stämt med vad som senare visat sig vara rätt. Vem kan kritiskt granska och vem kan inte 🙂 Alla på bloggen och Lars b själv, sträck på Er!
GillaGilla
Till:
Anders Åberg
23 april, 2018 kl. 12:19
Anders, det är skillnad på patrioter och nationalister och ryssarna är mestadels patrioter och har inte behov av att göra ned andra folk.
Du undrar varför jag inte svarade dig om risken för krig med Ryssland om vi har en stark kung eller president. Vad ska vi slåss med? Pil och båge? Försvaret är svagt. Vi hade ständiga krig när Sverige var ett imperium och nu tänker vi bara på andra saker.
GillaGilla
Fiskargubben.
Krig med Ryssland var bara ett exempel, vi kan ta något annat. Vad gör du som kristen om din kung får för sig att förbjuda religion?
Problemet med starka ledare kommer du inte ifrån. Har dom väl fått makten och kan undandra sig folklig kontroll så kan dom hitta på vad som helst.
Brist på folklig kontroll är vad allt det vi gemensamt kritiserar beror på och att då minska den folkliga kontrollen ändå mer är att skjuta sig själv i foten.
Nu tror jag inte att din önskan om en stark kung är så farlig, då du troligtvis är nästan ensam om den åsikten.
Sedan har vi nog inte särskilt olika åsikter om det ryska folket, så det behöver du inte poängtera för mig. Ryssarna verkar vara ett fredsälskande folk, men det är sannolikt alla folk. Dom muslimer jag har haft som arbetskamrater har också varit fredsälskande människor som bara vill leva sina liv så bra som möjligt.
Klassuppdelning och makt skapar krigiska människor som vill ha mer makt och det är grundproblemet som vi måste komma åt.
Alla som försöker skylla problemen på invandrare eller andra kulturer faller för överhetens äldsta och simplaste knep, nämligen söndra och härska.
Kan överheten ställa svenskar mot invandrare så har dom redan vunnit.
Vi som vill demokratisk förändring måste försöka ena alla vanliga hederliga människor, oavsett ras, etnicitet, kön eller religion, mot den korrumperade överheten. Kan vi inte det så har vi förlorat.
GillaGilla
Invandringen är inte spontan utan ett verk av en hänsynslös imperialistisk oligarkis framfart. Där Sverige skamligt och okunnigt ställt sig på den onda sidan. De som kommer hit hörde hemma på annat håll och borde kunna leva där. Genom att fokusera på det som händer här hjälper vi de onda att rikta bort uppmärksamheten från deras pågående brott.
SD har sen länge påpekat cynismen i att lägga stora resurser på en minoritet här medan många fler kunnat stödjas i sitt närområde med samma resurser.
Den kritiken har ingenting med rasism att göra men tigs ihjäl av de hycklare som sålt sig till NWO och de privata intressen som vill lägga under sig världen.
Att folk återvänder och återtar sina samhällen är det naturliga. Att acceptera imperialisternas folkfördrivningar är det inte.
GillaGillad av 2 personer
petergrafstrm
Och vem har accepterat imperialisternas folkfördrivningar??
SD är själva förkroppsligandet av överhetens försök att lura skjortan av vanligt folk. Dom vill ha oss att förakta muslimer och skylla överhetens egna brott på dom så att överheten själv kommer undan.
Tidigare användes judarna på samma sätt av samma mörka krafter, med känt resultat.
Imperialismen kan bara bekämpas tillsammans med dom som är dess offer.
Billig arbetskraftsinvandring borde stoppas, men flyktingar från imperialisternas härjningar skall inte misstänkliggöras. Dom är våra allierade.
GillaGilla
Då avsätter jag kungen 🙂 Som du kanske minns talade jag om kungen och folket i allians och påpekade att han är beroende av oss. Ett starkt folk och en stark kung kan kontrollera den nya adeln. Att välja kung eller president kan vara ett bra sätt att lösa vissa problem med arvkungadömet.
Ja, vad säger jag om kungen påstår att han kommer från månen? Man kan ställa många hypotetiska frågor om en hypotetisk stark kung.
General de Gaulle räddade Frankrike och han var stark. Det var ju därför han avsattes i en tidig färgerevolution. Av samma skäl vill västerlandet bli av med president Putin.
Jag tycker att svenskarna hade bättre representation i den gamla ståndsriksdagen. Bönderna utsåg sina egna representanter. Folket kunde också skriva till riksdagen och få sin sak prövad. Gustav den femte tog emot vem som helst på slottet en gång i månaden. Jämför med idag. Partierna bestämmer vilka politiker som får kandidera, inte folket, och statsministern får vi inte besöka. Karl den elfte kallades gråkappan för att han besökte skattefogdarna för att se hur de skötte sig. Han var mycket plikttrogen och skonade varken sig själv eller andra. Några av hans reformer varade in på förra seklet. Han var troende som Putin. Det gav honom kraften i gärningarna.
GillaGilla
Fiskargubben
Jag tror du har förväxlat ordet Kung med ordet President.
GillaGilla
Det finns så många människor som tror de är experter på invandrarna och i själva verkat pratar sällan invandrarna om rasism själva. Invandrarna säger själva, – det är inte vi som pratar om rasism det är ni vita. Tänk efter vem som använder ordet 🙂 Den som verkligen vill ha förening mellan grupper och människor skapar inte upprörda känslor åt något håll utan försöker skapa samförstånd.
Vi ska hålla ihop och inte gå på spänningar vissa vill skapa och vet ni, invandrarna tycker mycket om oss svenskar!
GillaGilla
Mest märkligt är ju att de som utger sig för att vara invandrarnas allierade har sällan kontakter med dessa grupper i vardagen och heller inte inom sin egen släkt, hm !
GillaGilla
Skulle vilja visa ett mycket gammalt foto från US men det går inte här, det är en afrikansk kvinna som ammar en vit baby. Fotot visar att kvinnor och barn har ingen särskild grupp utan vi tillhör samma. Därför blir kvinnor oavsett grupptillhörighet förbannade på våldtäkter och barnäktenskap, just för det handlar om kvinnorna och barnen.
GillaGilla
Pålman.
Själv tycker jag mig snarare ha sett motsatsen, dvs. att dom som hatar muslimer och invandrare knappt aldrig har träffat någon.
På min gamla arbetsplats hade vi många olika invandrare som arbetskamrater och dom smygrasister, typ SD, som fanns där dämpade ner sig i takt med att dom fattade att dom här killarna var ungefär som alla andra, möjligen något klokare då dom hade sett krig och elände på nära håll.
Vi hade folk från b.la. Iran, Irak, Jugoslavien och Bosnien. Många var muslimer, men ställde inte till några problem alls, vilket en del hade trott. Tvärtom så var nog dom som kom från Bosnien dom flitigaste och bästa arbetare jag någonsin sett och många var dessutom politiskt mycket medvetna om att imperialismen och USA låg bakom eländet i deras hemländer.
Jag såg iallafall dom som mina bundsförvanter, så dom snillen som vill skylla alla problem på dom kan dra åt ……..
GillaGilla
Anders
Alla är inte muslimer för att de kommer från Iran, Irak, Bosnien ellerJugoslavien och det borde du veta o m du nu har haft så mycket kontakt som du nu påstår. Hm! Många är muslimer och många är kurder och många av dem är kristna små minoriteter men de är inget som någon bryr sig om utan alla är vän med alla och ingen pratar om rasism, hm! . Upplever inte alls denna rasismen som du pratar och det gör faktiskt inte många invandrare heller. Vi kvinnor var alla lika upprörda över våldtäkter och barnäktenskap och ansåg att dessa grupper ska ha första tjing på skydd före kriminella oavsett grupptillhörighet. Så de snillen som tycker förövaren ska skyddas i dessa allvarliga brott kan dra åt ………
GillaGilla
Anders Åberg, du är ett vänster-praktexemplar av hjärntvättad Godhetsnisse. Sossarnas hybris under 60-talet var sådan, att de ansåg att det inte fanns ett enda socialt problem i världen, som svensk sosse-ideologi inte skulle kunna råda bot på. Se på oss, sa dom redan 1957, efter de hade vunnit ATP-striden (tack vare ett Fp-avhopp). När Vänstervågen sköljde in, åkte deras tidigare förnuft ut och Bonnierpressen tog kommandot och visade upp sitt rätta ansikte: bytte ut Tingsten och in med Olof Lagercrantz och vänstervridningen blev något alla slogs om, att visa sig vara mest och bäst på.
Du skriver: ”SD är själva förkroppsligandet av överhetens försök att lura skjortan av vanligt folk” samt: ”men flyktingar från imperialisternas härjningar skall inte misstänkliggöras. Dom är våra allierade”, därmed visande att du är 180 grader ur kurs och styr rakt på isberget.
Visst, ”imperialisterna”, främst ”The Anglo-Zionists” är skurkar. Riktigt, men deras olagliga krig, ofta påbörjade med en falskflaggad operation i MENA, innebär faktiskt att de flyktingskaror de därmed piskat upp, även de är illegala flyktingar och migrant strömmar. Var i ligger rättvisan, att vi svenskar skall tvingas ta hand om dom? Dom har ju faktiskt Israel på spottavstånd, varför inte bege sig dit? Netanyahu med företrädare, är ju de som pådyvlat amerikanarna m fl att föra Israels krig för dom. Det är det, som denna Bernska blogg har beskrivit hyggligt begripligt. Tvärtemot den Fake News’ saga, som MSM och SR/SVT har torgfört under 17 år. De som ställt sig på fel sida av Historien, inkluderar även din ”fina” arbetarrörelse, den rörelse som har fått se massvis av avhopp till SD.
”7-klövern” har sedan valen 2014 bekänt färg och erkänt sig vara Globalister och mångkulturens företrädare, men man märker nu definitivt av, att alla har fått Ågren. Trump och Putin har kommit emellan. USrael, ”Global Britain och NATO är inte längre lika kaxiga.
Vår egen Annie Lööf är dock påstridig och tänker sig nu att bli vår nye statsminister genom att ställa sig på Sossarnas sida beträffande de ”9 000 unga Afghanerna” och därmed visar Bilderbergarna att hon levererar det som de önskar och befaller. En rent borgerlig allians är inte längre möjlig, men en stor koalition med S, som i Tyskland, rycker fram. S plus M plus C får mer än 53 %, kanske mer än 60 % om L och Kd orkar vara med och
SD (och V) blir utsopade ur den ”demokratiska fållan”, som det kommer att heta.
Ulf Claréus/clareal.
GillaGilla
Om vi ständigt ska väga brottslighet utifrån om att det svärtar ner någon hamnar svaga grupper i en total oskyddad tillvaro från staten. Det värsta är att vissa är så hjärntvättade eller rädda att säga något som kan liknas vid……orkar inte ens säga ordet längre för det har blivit så skitlöjligt med allt detta. Vi vet ju att pedofiler till och med i UK fått hålla på allt för länge och skadat barn för att folk blivit skitnödiga i just denna löjligheten. För j-vligt helt enkelt (förlåt svär nästan inför dig men är så förbannad för barn som skadas medan dessa jönsar får hålla på).
GillaGilla
För övrigt så kan den som går i enorma krafttag mot Ras…n vara den som vill dölja sin egen ras…m. Ungefär som expressens journalist som till och med hängde ut dessa ras..ter (ordet är så hemskt så en orkar inte med det) och sedan fick fängelse för att varit extremt elak mot en granne vilket i rätten konstaterades att han var just detta ras….. Säger bara att vi ska vara uppmärksam med de som är extra kraftiga i denna frågan.
GillaGilla
Men titta där nu vi fick ut han som tycker att Hitler borde vunnit kriget och att förintelsen aldrig har ägt rum.
Det är precis sådana som dig som vi behöver sätta lampan på och när man är på 180 graders kurs i motsatt riktning mot dig så vet man att man är på rätt väg.
Du är en av dom som överheten älskar. En som försöker få folk att rikta sin ilska åt fel håll, precis så som din idol Hitler gjorde när dom tyska storföretagen behövde det.
Som om globalisterna skulle förlora bara vi jagar ut invandrarna!!
Karl Gerhard gjorde en bra låt om sådana som dig och den är högaktuell än idag. https://www.youtube.com/watch?v=-p7fb12ZuXU
Man kan bara hoppas att folk har lärt sig känna igen dessa överhetens springpojkar och inte går på en sådan praktnit en gång till.
GillaGilla
Förlorar globalisterna eller vinner dom om vi fyller landet till bristningsgräns med flyktingar…???
Varför blanda in historia i dagens diskussion?
Som sagt, flyktingarna är ett verktyg för globalisterna. Den diskussionen ser till att vi inte ser hur det verkligen går till.
GillaGillad av 1 person
Demo.
Flyktingar är i första hand människor och rasismen har en historia.
Rasismens historia är den att lura i folk att annan etnicitet än den egna förstör deras länder när i själva verket en plundrande överklass är boven.
Rasisterna är således överhetens trojanska häst med syftet att få folket att slåss inbördes och låta överheten själv slippa undan.
Elementärt min käre demokraturblogg……
GillaGilla
Anders
Det är ju ‘den plundrande överklassen’ som uttryckligen ville ha hit flyktingarna för att rasera sammanhållningen som byggde på en homogen befolkning. Fredrik Reinfeldts program och den nuvarande företagarvärlden som vill ha en låglöneklass. Du menar väl men de onda slår dig på fingrarna med sin list. Radikala frälsningsläror härrör från en slug rik oligarki just därför att det skadar vanligt folks intresse. Såna som Orban representerar den vanliga befolkningens intresse långt bättre.
GillaGilla
Anders, man kan också vända på det. Det är PK människorna som används som nyttiga idioter för att minsta lilla negativa antydan om flyktingar är ”rasism” Därför blir det en dysfunktionell diskussion.
Om du inte förstått det så är det PK människorna som inte gillar Putin…smile
GillaGillad av 1 person
petergrafstrm
Flyktingar kommer hit för att dom måste fly, inget annat och då måste vi hjälpa dom efter förmåga. Att skrupellösa företagare utnyttjar dom är en facklig fråga som dom som vill ha en bättre värld måste lösa tillsammans med dom utnyttjade, men den frågan verkar du inte bry dig om alls. Du vill bara kasta ut folk med annan etnisk bakgrund. Du har därmed intagit din plats i den trojanska hästen och blivit helt ofarlig för globalisterna, t.om en tillgång för dom då du bidrar till felfokuseringen.
GillaGilla
Anders, flyktingar kommer hit xtra mycket därför att imperialisternas torped Soros lockar dom och förser dom med instruktioner om hur dom ska få tillgång till det sociala skyddsnätet. Speciellt ett land som Sverige som Soros uppdragsgivare länge hatat eftersom det varit ett germanskt folk med viss sammanhållning och uppfattats som fredsinriktat i den 3e världen. Du undvek att kommentera Reinfeldts roll. Han deklarerade för länge sen att målet var att väcka det sovande folket genom den sortens shockterapi. Reinfeldt avskydde uppenbarligen den svenska modellen. Och du hjälper till.
Det du säger är precis det som han och hans herrar i Bilderbergs vill höra.
Men du kanske hoppas att invandrarna skall bli valboskap för S som ngn var inne på. Men dom kanske bildar ett muslimskt parti i stället när tiden är mogen. Muslimska brödraskapet är en del av det angloamerikanska imperiets arsenal och är tänkt att utnyttjas bla för att utöva makt genom ombud. Dom var tänkta bla att vara ett konservativt alternativ i MÖ som motvikt mot socialistiska.
GillaGilla
Demokraturbloggen
Vänd på det en gång till då och sluta bjäbba om flyktingar.
Fundera i stället på hur vi skall organisera oss så vi kan tvinga tillbaka den giriga överhet som sänker löner, försämrar arbetsvillkor, sabbar våra pensioner och förstör vår välfärd, enbart för att dom själva och deras fantasivinster skall slippa bli beskattade på ett rimligt sätt.
Frågan handlar om rikemännens plundring och inte om flyktingar.
Att försöka beskylla flyktingarna för överhetens girighet är en dysfunktionell diskussion för alla andra än överheten själv som naturligtvis vill ha precis den diskussionen.
Kort sagt, du är grundlurad!
GillaGilla
petergrafstrm
Var har jag uttryckt någon som helst sympati för globalismen eller för sossarna? Du har varit med tillräckligt i debatterna här nu för att veta att det inte är sant. Således ljuger du medvetet i brist på sakliga argument.
Påståendet att jag säger det som Bilderberggruppen vill höra är också en medveten lögn.
När folk börjar bete sig så svinaktigt som du gör nu så finns det alltid en orsak.
Den troliga orsaken är att du blivit avslöjad som islamofob och splittrare av motståndet mot överheten och globalisterna.
Det enda du har att komma med är att slänga ut folk från landet.
Någon vettig tanke om hur vi skall komma åt att rikemännen plundrar vårt land och sabbar vår trygghet finns inte och precis så agerar alltid rasisterna i överhetens tjänst. Vad du sedan väljer att kalla dig spelar ingen större roll.
GillaGilla
Jag ljuger inte om nånting. Din aggressiva debattstil är det som mest antyder osäkerhet. Dina argument felar och ersätts med personangrepp. Du försvarar samma saker som pk-eliten. Dom sitter i knät på Bilderbergs. Därför är det sant att du går deras ärende. Och det du säger om flyktingströmmarna har jag hela tiden sagt så du slår in öppna dörrar och försöker förvränga mina åsikter.
Jag nämnde att SD var de enda som hade sunt förnuft beträffande hur man mer effektivt utnyttjar stödpengar till drabbade flyktingar: till många i närområdet eller till färre här. Det förvränger du medvetet till att jag vill slänga ut muslimerna. Din aggressiva ton behövs för att skyla över att du liksom pk-eliten medverkar till att etniskt rensa MÖ mfl ställen där dina imperialister har intressen.
Det hjälper inte att du tar avstånd från imperialisterna när du samtidigt säger precis det dom vill.
Vänsterkrafterna har hela tiden sedan dom uppkom varit avsedda som en trojansk häst avsedd att splittra nationalstater. Jag tror på att du själv ser dig som en god människa och dina motståndare som onda, men det hindrar inte att du är naiv och lurad.
Jag har på flera bloggar försökt få kritiker av muslimerna att inse att det är angloamerika och inte muslimerna i sig och deras gamla historia som gör att den radikala islamismen fått sina nuvarande omfång och uttryck. MEN det som nu sker drabbar Sverige. På flera sätt. Ett är att muslimska brödraskapet fungerar som en proxy för angloamerikanska imperiet. MB har aldrig varit en genuin företrädare för araberna/muslimerna. Och det finns säkert fler ingångspunkter än MB i reserv.
Och om det är möjligt att repatriera många invandrare på ett humant sätt så är det bättre för deras ursprungsländer.
Men detta motarbetas av dina pk-allierade eftersom dom stödjer imperialisterna. Att kalla det för att kasta ut implicerar att den delen av världen dom kom från ska permanentas som imperiets rov.
GillaGilla
petergrafstrm
Din debattstil är mist lika aggressiv som min och visst fan ljuger du.
”PK-eliten” är dom som stöder eller håller käft om överhetens plundring och om deras galna krigshets mot Ryssland. Har du inte uppfattat att nästan alla inlägg jag gjort har varit kraftigt emot detta så har du akuta problem med läskunnigheten.
”SD var de enda som hade sunt förnuft” och vad vill SD? Jo slänga ut muslimerna.
Vilka är imperialismens offer? Jo, i första hand folken i dom muslimska länder som krossats av USA och väst.
Vilka är dom naturliga bundsförvanterna mot imperialismen och överheten? Jo, naturligtvis dom som drabbas av deras härjningar, dvs. vanliga människor i västvärlden och vanliga människor i Arabvärlden.
Vilket är hotet mot imperialisterna/överheten/PK-eliten? Jo, att alla dessa människor kan enas och ta upp kampen emot dom.
Hur bemöter imperialisterna hotet? Jo, i första hand genom splittring och att försöka få dom tänkbara motståndarna att slåss med varandra i stället för med imperialisterna.
Var i allt detta hamnar petergrafstrm? Jo, hos splittrarna, dvs. PK-eliten och imperialisterna, dom som i praktisk handling etniskt rensar MÖ mfl ställen där dom har intressen.
GillaGilla
Du medger alltså att du är aggressiv.
Du är blind för att muslimska brödraskapet är ett verktyg för imperiet. Britternas Fabianer har planerat detta sen mkt lång tid tillbaka och tex prinsen av wales har lagt ner stor möda på att spela det kortet de senaste årtiondena. Muslimerna genom sin religiösa tillhörighet är sårbara för att rekryteras till sånt som MB och antagligen fler organisationer. Med tiden kan dom ta makten inte bara som etnonationalister eller som religiösa grupper utan dessutom som en femtekolonn för imperialisterna.
Speciellt om deras fertilitet är större än övriga västs.
Det var precis vad Khaddafi uttryckte och även Erdogan (MB)
Jag förstår Khaddafi. Han hade anledning att vara förbannad på väst. Men vi har ingen anledning att underlätta för att hans och Erdogans förslag ska förverkligas här hemma.
Hoppas du på att muslimer ska få samma politiska uppfattningar som dina när dom har ökat i numerär?
Har du funderat över vad som händer om dom växer snabbare i antal än ursvenskarna?
Och det är möjligt att SD ämnar ta upp repatriering.
Isf kommer det nog att ske på ett humant sätt.
Men det sunda förnuftet låg ju redan i att aldrig släpa hit dem för att använda din typ av terminologi. Och ist använda resurserna till att hjälpa ett större antal i närområdet. Och därmed motverkat den etniska rensningen. Det hade gått utmärkt om EU-länderna organiserat det istf för att böja sig för Usa. Där hade EU kunnat ställa upp med en gemensam militär styrka för att beskydda flyktingar där mot Usa och dess hejdukar. Nu gick det inte så. Men ditt och andras hat för nationalister var ett av skälen till det. Men betyder det att Europas folk bara ska finna sig i förändringarna? Svaret beror på vilken opinion som vinner. Genom att du vill att vi gillar läget och fortsätter som hittills är du på PK-elitens sida. Det spelar ingen roll om vi är överens om Ryssland när vi låter globaliserarna få det precis som dom vill HÄR.
Se hoten och var realistisk.
GillaGilla
Jag avslutar din och Anders Åbergs munhuggning här. /red
GillaGilla
Förlåt Lars för många inlägg men är så upprörd på folk som förstör debattklimatet med rasism så inget konkret resultat går att uppnå när människor är i akut behov av att bli räddade i oerhört svåra situationer. Hela debattklimatet blir låst.
Grrrr!
GillaGilla
Sådärja, vi ser att du svara på inlägg där din Hitler fanatisms får vara på tavlan men nu vill jag veta vad du tänkt dig om dessa kvinnor och barn som är i akut behov av våra VAKNA ÖGON!
vad GÖR VI NU, NU!!!
GillaGilla
Fiskargubben skriver i en Kommentar ovan att BBC är Londons megafon.
Här är ett lysande exempel på detta:
https://newsvoice.se/2018/04/28/sergey-lavrov-stephen-sackur-bbc/
Jag har sällan upplevt att en propaganda-journalist gör bort sig sig så till den milda grad.
Stephen Sackur från BBC uppträder här som en fotbollsspelare som gör det ena självmålet efter det andra eller som en boxare som slår sig själv på hakan gång på gång tills han slutligen slår knockout på sig själv.
Vilket skådespel!
GillaGilla
Ren njutning att höra Lavrov göra slarvsylta av propagandafjanten Sackur.
Lavrov spelar i en annan division än vad dessa hyrda lögnare är vana vid att möta, så utgången är ganska given på förhand. Konstigt dock att dom aldrig lär sig att inte utsätta sig för sådant.
GillaGilla
Fiskargubben skriver i en kommentar att BBC är Londons megafon.
Här är ett lysande exempel på detta:
https://newsvoice.se/2018/04/28/sergey-lavrov-stephen-sackur-bbc/
Jag har sällan upplevt att en propaganda-journalist gör bort sig sig så till den milda grad.
Stephen Sackur från BBC uppträder här som en fotbollsspelare som gör det ena självmålet efter det andra eller som en boxare som slår sig själv på hakan gång på gång tills han slutligen slår knockout på sig själv.
Vilket skådespel!
GillaGilla
Till:
Anders Åberg
28 april, 2018 kl. 08:08
Anders, det här börjar likna pingis och du höjer nätet hela tiden. Jag ser ingen större skillnad på en vald kung och en vald president, det trodde jag att jag hade gjort klart.
GillaGilla
Du har såklart rätt. Sverige behöver en samlande neutral ledargestalt, varför inte en kung?
Anders Å pratar om överhöghetens trojanska häst. Överhögheten är globalister utan möjlighet för det svenska folket att avsätta. Den trojanska hästen är globalisternas migrationsströmmar implementerade genom dels EUs ingångna Barcelonadeklaration med muslimska länder dels styrningen av regeringsföreträdare genom Bilderberg-mötens sannolika ‘provsionsavtal’ med dito. Det finns inget annat vettigt sätt att förstå
A. Rheinfeldts avtal med MP om öppna gränser för storskalig migration
B. Löfvens socialdemokratiska partis avtal med Muslimska Brödraskapet om att tillhandahålla ökat muslimskt styrningsinflytande i Sverige utan motprestationer, annat än prioriterat val av S i kommande val från det muslimska civilsamhället.
Migrationsströmmarnas syften är att bryta sönder nationers sociala och finansiella grund för att lättare kunna genomföra överstatlig agenda. A och B har dessa syften.
Därför är nationella förespråkares motreaktion att stoppa och reversera migrationsströmmarna logiska och är inget som i princip har med rasism att göra . De s.k. offren skulle antagligen göra en bättre samhällsinsats i sina hemländer. Det vore humanitärt bättre i de flesta fall. Jag talar inte om dem som har FNs flyktingstatus och dem som kulturellt, arbetsmässigt och socialt integrerats i Sverige.
Den trojanska hästens företrädare i Sverige borde därför röstas bort som ett första steg i ett långt projekt för demokratiutveckling i Sverige.
GillaGilla
Göran Å.
Om du hade läst ordentligt så hade du sett att jag också pratar om flyktingar och inte migranter i allmänhet. I gruppen migranter ingår billig arbetskraftsinvandring som vi naturligtvis borde kräva kollektivavtal och likalön för, vilket i sin tur, i dom flesta fall, skulle göra det ointressant att ta hit dom.
Flyktingar måste få hjälp, både här hemma och i sina närområden och inte stigmatiseras för sin religion eller etniska härkomst.
Överheten har olika sätt att tvinga på oss sin vilja, men du missar avsiktligt eller oavsiktligt det mest uppenbara och det som använts hela historien igenom, nämligen att utså splittring mellan olika grupper av vanligt folk för att styra in missnöjet på för överheten ofarliga vägar. Det är den roll överheten har tilldelat rasismen och högerextremismen i alla tider.
Ditt fokus på muslimer förstärker intrycket av att du medvetet deltar i detta fulspel.
En seriös kamp för ökad demokrati kan aldrig föras utifrån etniska skiljelinjer.
Dom som hävdar det är överhetens springpojkar och den verkliga trojanska hästen.
GillaGilla
Det är vänsterliberala globalister som spelar fulspel, eftersom de fokuserar på muslimsk migration. Jag spelar inte med i detta fulspel. Innebörden av Barcelonadeklarationen och dess efterföljande associationsavtal är: öppna det europeiska territoriet för storskalig musimsk invandring, främja muslimsk kulturell utbredning, stävja nyhetsförmedling som tar upp negativa konsekvenser av invandringen. Detta är den trojanska häst som skapar socialt och finansiellt sönderfall, för att underlätta överstatlig styrning. Åtgärderna är medvetet valda av överheten, globalister och NWO-strateger, eftersom storskalig muslimsk invandring skapar störst och svårast överbryggbara skillnader. Nationella motreaktioner är kloka och en logisk följd. Det är vänsterliberala globalister och dessas apologeter, som medvetet utmålar nationalister som högerextremister och rasister, till ingen operativ nytta i en sundare samhällsutveckling.
Ibland talar Du om flyktingar, ibland om invandrare. Själv gör jag skillnad på flyktingar enligt FNs definition och migranter. Invadrare är inte liktydligt med arbetskraftsinvandrare, som Du gärna uppehåller Dig kring. Själv har jag inga problem med vare sig ras, religion eller kulturer. Det jag har svårt för är krafter som medvetet vill bryta sönder fungerande nationer. Jag har också svårt med oreflekterat medlöperi i en samhällsutveckling som vis statsmannakonst kraftfullt hade avvisat. Jag har också svårt för människor som gärna vill klistra etiketter och invektiv på andra genom resonemang av typen ‘guilt by association’.
GillaGilla
Mitt senaste inlägg är en replik till Anders Å.
GillaGilla
Vikingarna valde en kung för att ha en överbefälhavare i krig. Det gäller att ha en stark ledare när landet har problem och det har vi ju och det blir värre och värre. Anledningen till det är att vi har en inkompetent politikeradel och starka oligarker. Folket och kungen kan tillsammans lösa problemen. Vi behöver skilja på den lagstiftande och den verkställande makten för att bryta adelns makt. Det bästa är att låta folket, inte partierna, utse sina egna företrädare och välja en kung eller en president med makt i sju år. Jag kan tänka mig beslutande folkomröstningar. Återinfört tjänstemannaansvar. Förbud för politikerna att belönas av banker och storföretag. Flera myndigheter kan avskaffas. De finns bara för att regeringen vill belöna partivänner och släktingar. Reduktionerna på 1600talet inspirerar.
GillaGilla
Göran Å.
Dom krafter som bryter sönder fungerande nationer är i första hand dom som bombar sönder arabvärlden och skapar flyktingströmmarna. Både Libyen, Irak och Syrien var fungerande länder innan USA och väst slog sönder dom fullständigt. Flyktingarna är människor och flyr därför att dom måste.
Du liksom flera här har en enda lösning på dessa problem. Släng ut muslimerna ur landet!
Detta är den trojanska hästen bland dom som är emot globalismen, precis på samma sätt som judehatet fick Tysklands arbetarklass att rikta sin ilska åt helt fel håll.
Precis som gasattackslögnerna i Syrien är fokuseringen på muslimer falseflag-operationer som gynnar den västbaserade överheten.
Bägge syftar till att dra bort uppmärksamheten från deras egen omåttliga girighet och plundring och från deras egen strävan efter världsherravälde.
Din lösning rubbar inte överhetens makt, men det splittrar bildandet av en tänkbar motkraft bland dom som drabbas av den och sådana människor har jag jävligt svårt för.
GillaGilla
Aha min serve! Vad är det då vi pratar om fiskarn?
En vald kung som är precis som en president och ständigt avsättbar låter inte som en kung alls, utan som en demokratisk politiker a la Kuba. Vad jag förstår är deras politiker, iallafall på lägre nivå ständigt avsättbara.
GillaGilla
Är det Putin ni pratar om?
GillaGilla
Martin du säger!
”Vetenskapliga partiet ställer gärna upp på att hjälpa alla partier in i riksdagen, inte enbart Feministiskt initiativ. Evidens: Vi går till val genom Valsamverkanspartiet där alla partier är välkomna.”
Som tidigare egen företagare, numera pensionär, inom Reklam och PR-branschen så kallade vi denna typ av verksamhet för att ”dammsuga golvet”! Detta för att få dessa människor att rösta, tycka lika på visa sakfrågor och som i detta fall gagna etablissemanget!
Med vänlig hälsning
ToTh
GillaGilla
Varför har sidan fixering vid just muslimer precis som om alla flyktingar, invandrare inte är någon annan religion. Vi har kristna och vi har kurder och utöver det finns de fem nationella minoriteterna. Vore tacksam om debatten kunde innefatta samtliga minoriteter då ingen ska ha mer plats än någon annan, tack!
Vi sätter samma värdegrund på alla!
GillaGilla
Meenn då, kors i taket! Ska våra pensionärer verkligen få 600 kronor (inte alla) mer i månaden och efter skatt ca. 400 kronor. Snälla snåla Lövén nog kunde du ha lagt på det dubbla iaf. En är rädd att bli gammal i detta landet, jätterädd när en ser hur dåligt våra pensionärer har det.
GillaGilla
Olja Pålman! Olja och Dollar. Västvärldens överhet skapar oro i den muslimska världen för att kunna kontrollera oljeflödet. Dom stöder vissa arabländer och bombar andra, plus att dom beväpnar apartheidstaten Israel som sin vakthund i området.
En enad arabvärld med kontroll över oljan och vilken valuta den säljs i kan imperialismen inte tillåta. Där för är krig att föredra i deras ögon, även om det kräver direkt stöd till terroristorganisationer.
krossandet av Libyen, Irak och Syrien har tvingat massor av just muslimer på flykt och när flyktingarna kommer hit tar den tar den andra kniptången i imperialisternas ”pincermovement” offensiv över och säger att muslimerna hotar vårt land. Allt för att inte offren för imperialismens härjningar skall gå samman med offren för överhetens härjningar i västvärlden.
Söndra och härska!
GillaGilla
Visst är det så men du glömmer kurderna, inte att förglömma Yazidi och det handlar också om olja så ingen ursäkt för ditt parti för just en grupp.
Kika gärna på de modiga kvinnorna, de du!
https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/820068-7-fakta-om-kvinnor-som-strider-mot-is
GillaGilla
Kurderna har fått sin del av eländet som väst har ställt till med. Dom gick i en ohelig allians med USA för att sedan kastas på sophögen av samma land.
Detta är dubbelt tragiskt då det bland sekulära kurder finns mycket hoppingivande progressiva krafter, med b.la. en kvinnosyn som nog är unik i den delen av världen.
Nu tittar världen på när galningen Erdogan släpper lös sina mördare mot kurderna och det om något illustrerar det jag skrev i förra kommentaren om hur USA och väst aktivt jobbar för att destabilisera arabvärlden, utan hänsyn ens till sina forna allierade.
Man kan hoppas att kurderna överger alliansen med USA. Dom har nog mer att vinna på en allians med Assad.
GillaGilla
Kurderna behöver inte välja Assad Eller Trump för båda står på samma sida 🙂
GillaGilla
Du glömmer eller vet inte, kärnvapen och U1. Det senaste handlar faktiskt om just U1 och hur en hög politiker i USA (innan Trumps administration) sålt U1 till tre länder men låtsas att det endast var till ett land.
GillaGilla
Pålman.
Det går inte att skriva kommentarer som är så långa så att man får med precis allt. Även dina kommentarer ”glömmer”.
Men U1?? Google säger unionens A-kassa eller Berlins tunnelbana, men någonting säger mig att du inte menar någon av dom.
Vad är U1?
GillaGilla
Glömma var ingen kritik till dig bara ett uttryck och U1 handlar om ett ämne vid kärnvapenframställning.
GillaGilla
Det är naturligt att det finns särskild uppmärksamhet kring muslimer eftersom imperialisterna sedan länge bearbetat deras områden för att utnyttja dem som vapen mot andra folk. Och i den processen sökt förstärka radikala och bakåtsträvande varianter.
Även judar i Europa och kristna i Usa har särbehandlats av imperialisterna för att kunna utnyttja dem.
Men en del av de muslimska ledarna har ju öppet talat om att dom ska ta över Europa genom demografin. Erdogan uppmanade dem att föda fem barn för det syftet.
GillaGilla
Applåd till aktivisten Jasmi Nur som menar att vita gärna vill tala i deras ställe och att de för kampen på sitt sätt. – Vart har ni varit feministiska regeringen, – vi är så j-a trötta på er säger hon. Hahaha bravo, dagens skratt! Är lika trött på denna fake feminism som pågår.
GillaGilla
Anders Åberg
Jag har flera gånger riktat kritik mot ditt sätt att argumentera. Du har använt dig av en stor del av de elementära personangrepps-tekniker som avleder från sakfrågan.
Jag måste erkänna att jag har svårt att inordna dig i någon slags gruppstruktur.
Jag har pendlat mellan tre kategorier i detta försök:
1 Legotroll
2 Idealist
3 Allmänt förvirrad
Nummer tre kunde jag efter ett tag utesluta.
Jag vill ännu en gång understryka hur viktiga ni är som framför en helt annan uppfattning än den som jag tror är den riktiga, eftersom vi då får en ytterst intressant debatt.
Anders Åberg, du framför ofta skäl för att vi ska visa respekt för våra invandrare.
Jag skulle vilja instämma i denna argumentation. Det är tydligt att ett hat nu piskas upp mot dessa ”nyanlända”.
Även om vi inser att invandringen som sådan använts som ett vapen mot oss av globalisterna är det viktigt att inte förlora besinningen och låta detta forcerade hat få fäste i hjärtat.
Många av de som kommit hit från fjärran länder har lidit enormt och är äkta flyktingar.
William Engdahl har dock pekat på att flyktingarna via Soros och andra globalister infiltrerats av IS-köpta som försöker bryta sönder vårt land.
Det är viktigt att bruka urskillning!
De som beter sig illa ska bestraffas och kastas ut ur landet, men vi bör vara hänsynsfulla och fulla av medmänsklighet och kärlek mot alla dessa andra som fördrivits från sina länder och som inte vill något illa.
Målet för oss alla bör naturligtvis vara att så många som möjligt bereds möjlighet att återvända, vilket de själva säkert också önskar, om det blir fred.
Vi bör alltid ha kärleken till våra medmänniskor som ett rättesnöre, men avsky det onda.
GillaGilla
savalle.
Hmm, Legotroll eller Idealist således.
Någon idealist är jag inte. jag kämpar hårt för att hålla mig till en materialistisk världsåskådning, så då blir det Legotroll. Tråkigt nog har jag ingen aning om vad ett Legotroll är. Inte ens farbror Google verkar veta något annat än att det är ett plasttroll byggt av Legobitar.
Nåja, värre tillmälen har jag fått.
Jag beskrev i svaret till Pålman den kniptångsmanöver som globalisterna och överheten anfaller världens folk med.
Från ena hållet anfaller dom med militär styrka och från andra hållet med rasism. När krigen skapar flyktingströmmar, så försöker dom med rasisternas hjälp använda dom till att döda opposition på hemmaplan.
Militärer och rasister ingår båda i deras strategiska planering, precis som i Tyskland på 30-talet och västvärldens köpta regimer spelar med i båda. Dom stöder lögnerna i krigshetsen mot Ryssland och dom backar sakta men säkert för rasisterna.
Överheten spelar detta spel för att ständigt maximera sina vinster och sin makt i en föränderlig värld. Dom utmanas både av öst och sjunkande vinster i produktion på grund av ökande mekanisering av industrin.
Dom har själva bidragit till att göra Kina till en verklig supermakt, men nu verkar Kina tillsammans med Ryssland bli en egengrävd fallgrop modell större.
I nuläget kan vi nog bara sätta vårt hopp till att denna koalition lyckas stoppa eller iallafall bromsa globalisterna, men i framtiden måste vi på något sätt organisera oss till försvar själva. En del i det kan vara att kräva fungerande nationalstater och respekt för alla staters nationella suveränitet, men det kan bara lyckas i samarbete med alla imperialismens offer, även om dom råkar vara muslimer.
GillaGilla
Anders du har snöat in dig på hat mot US och alla som du tror allierar sig med dem. Alla nya som är emot US tar du i famn men alla andra nya som inte har varit eller är emot US gillar du fast mest på lite avstånd. Sjäv struntar en i vad eller vilka de nya har haft sina intressen i, alla är lika i mina ögon. US har en ny ledare med ny administration och ny framtid, face it Anders.
Fråga till dig Anders, – sitter du på denna sida under betald tid från någon?
GillaGilla
Pålman.
”Vilka har startat krigen genom åren och varför är viktiga frågor att ställa?” Minns du vem som skrev det?
Om vi räknar från WWII och framåt så är svaret USA.
Om du nu tänker börja försvara denna blodtörstiga nation så har du mycket jobb framför dig.
Sedan tycker jag det är både löjligt, onödigt och omoget att ständigt försöka misstänkliggöra dom som säger emot dig. En del anklagar mig för att göra just det, men jag tycker själv att jag bara utgår från deras egna skriverier och jag kommer definitivt inte ens i närheten av alla olika bisarra fantasier du har hittat på om mig.
Upplysningsvis så är jag sponsrad av pensionsmyndigheten, med den fantastiska summan av 8500 kr i månaden efter skatt.
GillaGilla
Anders, en håller med dig i att US HAR varit blodtörstiga inget snack om den saken, helt rätt. Trump rensar upp bland de som har krigshetsat och en hoppas att det är av godhet som kommer ut av allt detta. Skulle en ha fel och det visar sig att inget var av godhet så är ingen mer ledsen än en själv. Ledsen om en sårar dig men du är relativt tuff själv så kändes som du skulle tåla lite men det blevkanske lite too much och sorry man!
GillaGilla
OK. Pålman hoppas vi då kan föra en lite mer sansad diskussion i framtiden, för jag tror inte våra åsikter är så dramatiskt olika.
Håller med om att Trump har skött sig bättre än dom flesta amerikanska presidenter. Han är hittills iallafall den fredligaste presidenten sedan WWII, men hans uppställning bakom krigshökarna i ord är klart oroande.
Kanske dock är han mer skådespelare än massmördare och har vi tur så menar han allvar med att USA borde ägna sig mer åt sina inre problem än åt att bomba sönder arabvärlden.
Det stora problemet med alla amerikanska presidenter är att dom måste försvara dollarn, då det militärindustriella komplexet, som redan Eisenhower varnade för, är beroende av staten som kund. En president som hotar detta komplex har nog inte särskilt lång tid kvar att leva.
Nu är dollarn utsatt för det värsta hotet någonsin och ekonomiskt har USA inte mycket att komma med längre. Kvar blir då militären och det märks på tongångarna.
Förhoppningsvis är insatserna för stora den här gången och kanske fattar t.om. den, som det verkar inte alltför intelligenta, amerikanska administrationen att dom inte klarar ett krig med både Ryssland och Kina.
GillaGilla
Blir svårt att hålla en sansad diskussion med dig Anders när du tar åt dig som ett litet barn och en har inte lust att sitta och be en vuxen man om ursäkt för att han inte håller isär sakfrågan från angrepp.
GillaGilla
Anders Åberg
Om man vill samarbeta med imperialismens offer bör man inte hjälpa imperialismen med den etniska rensningen. Unga män i vapenför ålder som smiter från sina kämpande bröder med vår hjälp i tex Syrien.
Och begreppet muslimer som du använder är överförenklat vilket jag i flera utbyten med dig berört utan att det verkar göra intryck på dig. Dessa muslimer hade utan imperiets inblandning troligen varit mer sekulärt inriktade. Men som det nu ser ut är deras religion ett vapen i händerna på imperiet som gör det möjligt att utnyttja dem som en fjärrstyrd maktfaktor. Det kan te sig mer lockande att medverka till att ta makten i Europa mot hjälplösa Europeiska idealister än att kämpa på marken i MÖ.
GillaGilla
petergrafstrm
Dumheter. Folk flyr från krig och elände. Många unga män som kommer hit hade annars blivit tvångsrekryterade av någon galen jihadistgrupp.
Religionen utnyttjas av diverse olika grupper och i den desperata situation som uppstår när man blir anfallen av en totalt överlägsen militärmakt är det inte konstigt att religiösa extremister får ökat gehör.
Att folk från arabvärlden hatar Europa som hjälper USA att krossa deras länder är heller inget konstigt. Dom har all anledning att förakta oss.
Dina egna överförenklingar ingår bara i mönstret av stigmatisering av muslimer som vi sett i många år nu och det är alltid lika korkat och det är alltid på globalisteras sida.
Ditt resonemang leder bara till att dom som drabbas av överhetens girighet här hemma tror att dom kan lösa dessa problem genom att kasta ut muslimerna, vilket låter dom verkliga bovarna komma undan.
Den enda lösningen, den som du aldrig pratar om, är att solidarisera sig med imperialismens offer och tillsammans med dom angripa angriparna.
GillaGilla
Du slår åter in öppna dörrar eftersom du inte känner till mycket som jag skrivit tidigare och du har en schablonmässig uppfattning av dom som du är oenig med och en schablonmässig och naiv uppfattning om vilka faror som lurar. Vi är eniga om att människor på individnivå inte har ngt ont i sig. Men mäktiga ekonomiska aktörer bland dom du tror dig kunna bekämpa utan mkt allvarliga represalier mot Sveriges ekonomi utövar sen länge starkt inflytande via muslimska brödraskapet och säkert flera andra för oss mindre kända grupper.
Du har hitills inte låtsats om det argumentet, antingen som ett uttryck för härskarteknik eller av okunnighet, utan debatterar som om inga systematiska sammansvärjningar existerade vad avser muslimerna. Massan av dom är oskyldiga men det du inte vill begripa är att dom när dom växt i numerär likväl bör ses som ett hot mot ickemuslimers frihet. Och om man vill även ett hot mot muslimers frihet om vi ser på det med västerländska ögon.
Du kör hela tiden med härskartekniker och bygger halmgubbar av din motdebattör när du kör med din farliga överförenkling. Du tillhör kanske dom som anser att konspirationer är oviktigt i sammanhanget?
De fiender som vi båda ogillar är långt ifrån bara giriga. Dom är dessutom om möjligt på båda sidor i alla konflikter som dom vanligen själva framkallat. Vi är överens i det senare avseendet men du blundar, hittills, för deras globaliseringsherrars dubbelspel som pågått i ca 500 år men vanligen aldrig berörs av historiker.
GillaGilla
petergrafstrm
Dom mäktiga ekonomiska aktörerna är knappast muslimska brödraskapet utan västvärldens multinationella kapitalister och finansbolag.
Du skall nog prata tyst om naivitet när du inte ens har fattat det.
Dessa herrar står för nästan alla krig i dagens värld och krigen är det som skapar flyktingströmmar. Dom har slagit sönder stora delar av arabvärlden och med sin galna nyliberalism även slagit sönder välfärden här i väst.
Där har du problemets kärna, men den pratar du inte ens om och det är den verkliga överförenklingen i sammanhanget. Du har istället kört fast i din motvilja mot muslimer som så många andra här och ni verkar på något mystiskt sätt tro att den motviljan kan få globalisterna på reträtt.
Er fokusering på muslimer är i själva verket globalisternas egen agenda och den tycks göra det den var avsedd för, nämligen att få delar av opinionen att rikta sin ilska åt fel håll. Dom har kort sagt lurat skjortan av er!
Dom som vill förändra dagens utveckling och menar något mer än att bara få utlopp för sina dåliga vibbar mot muslimer måste analysera verkligheten som den är och rikta sin kritik mot dom verkliga bovarna och där verkar du fortfarande ha allt arbetet framför dig.
GillaGilla
Åter slår du in öppna dörrar när du tror att du upplyser mig om världens härskare. Det du missat genom att du saknar kunskap i ämnet är att muslimska brödraskapet redan från början var ett redskap för det Brittiska imperiet. (Tom de inavlade Saudierna har märkt att det är ngt skumt med MB)
Börjar det klarna en smula nu?
Eller är din prestige ett hinder? Muslimernas nuvarande representation är inte spontant uppkommen i muslimers intressen utan påtvingad dem efter målmedvetna och väl pålästa Brittiska experters ingripande i tidigare faser av utvecklingen. Att inte inte vilja veta av detta är att inte vilja bekämpa det angloamerikanska imperium som vi är eniga om utgör fienden.
MB och kanske fler alternativ som imperiet har i bakfickan är tänkt att introducera muslimer som en trojansk häst som tar makten men i själva verket bara är en mellanhand för angloamerikanerna.
Britternas uttalade syfte sen långt tillbaka var att utnyttja muslimer som kanonmat mot Ryssland mfl, men även senare genom Fabianerna driva fram både en islamisering av Europa och en förändring av Europas etniska sammansättning till en blandning av Afrika och Europa. Samma elitsocialistiska och tillika fascistiska individer som stod bakom detta ville själva tillhöra den ursprungliga europeiska etniska typen.
Men ville alltså radera ut den för övrigt. Förmodligen för att dom anser den Europeiska etniska typen vara mer konkurrenskraftig och inte vill att andra ska behålla den fördelen.
Notera att Fabianerna som nominellt uppfattas som socialister samtidigt också låg bakom frammanandet av Hitler och fascismen. Man är på båda sidor.
GillaGilla
Stor applåd Savalle och fe flesta av oss har stor kärlek till de nya som kommit och de ÄR verkligen helt underbara. Det säger inte att vi måste eller ens SKA tycka om de som beter sig illa och rent av grovt kriminella det gör vi inte med någon. Extremt viktigt att STOPPA grov kriminalitet som våldtäkterna och de tar inte slut för att media och vissa snilen jamsar runt med låsord som stackare, de mår dåligt eller rent av den största låskolven R ordet.
Vissa människor gör tamejtusan vad som helst för pengar och detta riktar en till vår regering, sjukt!
GillaGilla
@ Savalle
Sanna dina ord men det är inte lätt att hitta rättesnöret, ut ur denna förvirrade tillvaro där varken ord eller kultur tycks betyda vad man tror.
Bifogar en länk ( hoppas det är tillåtet ) som gav mig mycket att tänka på.
http://www.gertrud1.se/2018/01/07/den-arroganta-godheten-orsaken-till-integrationsproblemet/
GillaGilla
Jag konstaterar samma som slutsatsen, JA, de är dumma i huvét, hahaha!
GillaGilla
@ K. Pålman
Ja kanske det, eller kanske de som valt dem.
GillaGilla
Herr Åberg – Ad notam.
Jag citerar ditt inlägg och vill bara tillägga att ”även om de råkar vara muslimer ” så kom det lite malplacé i sammanhanget som för övrigt verkade rimligt.
MEN ordet samarbete i just det sammanhanget verkar svårbegripligt för mig.
Utveckla gärna hur det ”samarbetet” skulle te sig.
Tacksam för en reflektion.
Cit.
”I nuläget kan vi nog bara sätta vårt hopp till att denna koalition lyckas stoppa eller iallafall bromsa globalisterna, men i framtiden måste vi på något sätt organisera oss till försvar själva. En del i det kan vara att kräva fungerande nationalstater och respekt för alla staters nationella suveränitet, men det kan bara lyckas i samarbete med alla imperialismens offer, även om dom råkar vara muslimer.”
GillaGilla
Walden.
”även om de råkar vara muslimer” kändes rimligt att lägga till med tanke på den fokusering på just muslimer som finns här i spalterna och inte minst i SD som verkar vara den politiska hemvisten för en majoritet av bloggens kommentatorer.
Samarbetet är inte märkligare än t.ex. det samarbete som en gång fanns i arbetarrörelsen, där folk från olika kulturer samlades i sin kritik mot kapitalets krig och förtryck av vanliga arbetande människor.
Även om jag inte längre tror på kommunismen så är dock fienden densamma.
Det internationella storkapitalet är globalismens ursprung, som inte tvekar inför massivt bedrägeri och t.om. krig i sin strävan efter makt.
Där hittar vi också dom som använder rasisterna som nyttiga idioter, alternativt själva skapar sådana grupper.
SD och deras sympatisörer försöker dölja detta och framstå som mer rumsrena, men i grund och botten handlar deras politik helt om att skylla alla problem på i första hand muslimerna. Dom blir således globalisterna högra hand, med syftet att göra ett eventuellt samarbete mellan globalisternas naturliga motståndare omöjligt.
Menar man allvar med sitt motstånd mot globalismen så måste man också klart identifiera sina motståndare och inte som många här, istället bli globalismens medlöpare.
Samarbetets konkreta innehåll blir då att försöka bygga en så stark opinion som möjligt mot globalismen och överheten. Den opinionen kan bara formas i just samarbete med globalismens/imperialismens offer och dessa är som vi alla vet i första hand vanligt folk i arabvärlden, varav dom flesta är muslimer.
Slutsats. Kasta rasisterna/muslimhatarna/SD/AFS, you name it, på historiens sophög och rikta ilskan mot dom verkliga fienderna till fred och demokrati, nämligen det internationella västbaserade storkapitalet.
Det östbaserade storkapitalet har antagligen samma ekonomiska strävan som det västbaserade, men är idag på defensiven och deras politiska företrädare är i dagens situation en kraft för fred i världen.
GillaGillad av 1 person
Tack för ett fullständigt klargörande och ordrikt svar.
Vi står således på var sin sida om verklighetsuppfattningen.
När islam och kristendomen börjar samarbeta skall jag be om ursäkt över mina tvivel.
De som styr och ställer, ställer då fan till det.
GillaGilla
Walden.
Lösningen finns inte i religionerna. Religion är ett ont vi tvingas stå ut med för att världen ser ut som den gör.
Det samarbete jag pratar om är i motståndet mot rikemännens och imperialismens plundring och där får vi leva med olika världsåskådningar och religioner, ungefär så som arbetarrörelsen (frid över dess minne) gjorde.
GillaGilla
@ A. Åberg
Återigen tack för klargörandet av din uppdelning av medborgare med avvikande åsikter.
Jag måste bara fråga vad som återstår i kampen mot globalisterna om hela oppositionen och med dem oliktänkarna och tvivlarna som jag t.ex. hamnar på den historiska sophögen?
Refererar till din radikala ”slutsats”.
Cit.
”Slutsats. Kasta rasisterna/muslimhatarna/SD/AFS, you name it, på historiens sophög och rikta ilskan mot dom verkliga fienderna…….”
Var snäll och klargör vilken folkrörelse som skall ta sig an det projektet.
Jag förutsätter att du besitter klargörande fakta även där.
GillaGilla
Walden.
Att politiska åsikter som grundar sig på etnisk härkomst, dvs. rasism inte hör hemma i ett civiliserat samhälle är väl en självklarhet och knappast radikalt.
Kan det alls finnas några politiska inriktningar som bevisat sin vettlöshet lika tydligt som rasismen. Nazityskland, apartheid, både i Sydafrika och Israel, den amerikanska rasåtskillnadspolitiken, förtrycket av urbefolkningar som indianer, samer och aboriginer, plus åtskilliga exempel till som jag inte kommer på just nu. Alla representerar dom det lägsta stadium människor över huvud taget kan nå, nämligen inbillningen att man är bättre än någon annan enbart för att man råkar vara född på en viss jordplätt eller ha en viss hudfärg.
Religiöst förtryck befinner sig snubblande nära rasismen då det ofta ofta handlar om människor från vissa kulturer.
En vettig invandrarpolitik kan man ha utan att det behöver bli rasism, men SD och deras medlöpare fokuserar så hårt på muslimer, även om språkbruket vill låta lite finare, så dom blir oseriösa och sannolikt livsfarliga om dom skulle få makten. Samtidigt stöder dom högerpolitiken och därmed globalisterna i all praktisk mening, lite hårdare regler för invandring rubbar inte överheten ett skit.
I mina ögon är en vettig invandrarpolitik ett generöst flyktingmottagande, men att vi sätter stopp för billig arbetskraftsinvandring och naturligtvis skickar hem dom som smiter hit med flyktingströmmarna, som t.ex. dom marockanska gatupojkarna. Det förutsätter i sin tur att vi lämnar EU.
Vem skall ta sig an kampen mot globalismen? Ja där fick du mig!
Det finns ingen sådan rörelse idag, alla riksdagspartier är globalister eller överhetstrogna och vid sidan finns lite löst folk på vänsterkanten med bra åsikter, men inget som kan kallas en rörelse.
Man kan vara emot krig och närmandet till NATO och gå med i fredsrörelsen. Det är kanske det viktigaste man kan göra idag, men i övrigt måste vi lista ut själva hur vi skall gå till väga. Jag har dessvärre inga patentsvar.
GillaGilla
@ A Åberg
Det radikala i din ”slutsats” var generaliseringen av partitillhörighet med åsikter och tvivel om att den förda politiken är för folkets bästa.
De flesta generaliseringar är felaktiga, så även denna, men att beskylla t. ex. Hans Rosling (frid över hans minne) för rasism för hans kloka och realistiska åsikter rimmar illa i mina öron.
De, enligt dig ”sannolikt” livsfarliga SvergieDemokraterna, dvs ca 20% av de Svenska medborgarna, hotar inga författare eller konstnärer så vitt jag vet.
Det generösa flyktingmottagandet med soroshandledningen i bakfickan är humant och lyckosamt för alla de gossar som lyckats ta sig hit, men borde finansieras på en frivilligare basis och framför allt inte från avsatta medel till UNHCR.
Det finns mer än 9000 skäl till att lista ut hur vi borde gå till väga.
Att sola sig i godhet och låta pensionärer och sjuka stå för kalaset är inget bra patent i alla fall.
GillaGilla
Walden.
Hans Rosling???
Alla som röstar på ett parti är inte drivande i partiets politik, så är det i alla partier. Skälen för eller emot olika partier varierar hur mycket som helst.
Min generalisering gällde dom som bygger politik genom att peka ut etniska grupper som syndabockar.
”Att sola sig i godhet och låta pensionärer och sjuka stå för kalaset” Den meningen gjorde Soros och hans globalistkompisar jätteglada. Den visar att deras metod fungerar. Överheten och globalisterna sänker skatterna och privatiserar offentlig sektor så dom kan plundra staten och vår välfärd och sedan får dom dig att skylla alltihop på dom stackars flyktingar som deras egna krig har producerat. Kniptångsmanövern har lyckats!
Hur kan du gå på den lätta bluffen Walden?
GillaGilla
@ A Åberg
Att vi hamnat i knipa kan jag verkligen hålla med om, men hade vi haft en förutseende och förståndig invandring samt ombesörjt effektivare hjälp åt flyktingarna hade den delen av tången tappat ena käften, den andra delen upplever jag bestå av korruption och bristande kompetens hos våra in-hemska politiker som borde värna om sitt folk och sitt rike mer än sina framtidskarriärer.
Det är nog just den ”etniska grupp” du talar om som är syndabockar och kan känna sig utpekade.
Roligt att du tror att soros & Co blir glada över mitt knorrande över tingens ordning. Kanske ett litet gratulationskort från dig vore något.
🙂
Som pensionär har jag inte råd med portot för jag sparar till ett tandläkarbesök i framtiden.
Samtidigt ber jag att få lyckönska dig till det planerade samarbetet med de olika världsåskådningarna och religionerna för att hejda imperialisternas plundringståg.
Med detta tackar jag för mig.
Informativ länk:
http://www.unhcr.org/publications/legal/3d58e13b4/handbook-procedures-criteria-determining-refugee-status-under-1951-convention.html
GillaGilla
Walden.
Hade vi kunnat ta ut skatt efter bärkraft så hade vi haft råd med både flyktingarna och välfärden. Sverige är idag rikare än någonsin.
Globalisternas syfte är att avskaffa nationalstaterna och dess möjligheter att bedriva egen finanspolitik. Några av redskapen i det syftet är kontrollen över media och krossandet av arbetarrörelsen. Det ger i sin tur minskad folklig kontroll över politiken, vilket i sin tur ger inkompetenta karriärister tillträde till makten. Allt hänger ihop och Soros dansar och ler.
Att dom som flyr från globalisternas krig är syndabockarna är faktiskt ett otroligt dumt påstående. Det är nästan som att ge dina tänder skulden för att du knappt har råd att gå till tandläkaren.
Flyktingarna är tvärtom dom verkliga offren för globalisternas härjningar.
Att pensionärer som du och jag (jag har inte varit hos tandläkaren på 10 år) inte har råd att sköta våra tänder ordentligt är en picknick i det gröna jämfört med att få hela sitt land krossat, sina anhöriga mördade och tvingas på flykt.
Perspektiv Walden! Det måste man ha om man inte skall gå vilse i pannkakan.
Om jag nu skall skriva ett gratulationskort till Soros så får det bli till att ha lurat skjortan av en viss Walden. Det blir han säkert glad åt, han och hans springpojkar i SD jobbar ju hårt för det.
GillaGilla
Skulle inte du och Walden kunna mejlväxla istället. Jag tror inte längre läsarna här har något intresse av denna skriftväxling.
GillaGilla
Skulle inte du och Åberg kunna mejlväxla istället. Jag tror inte längre läsarna här har något intresse av denna skriftväxling.
GillaGilla
Precis Lars!
Jag har redan tackat för mig i det meningsutbytet, men har genom din fantastiska blogg lärt mig ofantligt mycket vilket genererar ett större engagemang i värdsfrågorna.
Mycket inspirerande.
GillaGilla
Tack för en bra blogg som ger människor chansen att tala politik i sin vardag utan att vara expert på politik. Där vi får komma till tals om vissa saker som skaver och som politiker inte talar om. Viktig att vi vardagsfolk får komma till tals och ser många som vill tala politik och det ska vi hylla.Själv vill en ta upp om allt ALLT HAT MOT KVINNOR och en vill verkligen SE politiker som tar KRAFTTAG mot ett hat som ALDRIG får accepteras av ett samhälle. Vi har våldtäkter och vi har hedersvåld mot kvinnor dessutom har vi barnäktenskap, DETTA FÅR ALDRIG VARA ETT ÄMNE SOM FÅR KIDNAPPAS AV NÅGON ANNAN PLATTFORM ÄN JUST HATET MOT KVINNOR OCH BARN!
GillaGilla
Min mans arbetskamrat fick problem med höftkulan som var slut och kan inte gå utan kryckor, har fått väntat på operation och sen kommer chocken, – ingen sjukpenning??? Har nu varit utan pengar i 3 månader och räkningarna och straffavgifter ramlar in för varje månad. Personen är chockad över hur systemet fungerar då han har arbetat hela sitt liv och gör fortfarande med hög lön och därmed betalat/ betalar dubbel skatt mot en vanlig arbetare.
Denna mannen är gift med en kvinna från ett annat land sen 15 år bakåt och säger nu att hans fru är spritt språngande galen över hur systemet och landet behandlar honom/ hennes man. Självklart är denna indragna sjukpenning överklagad men vad f-an betalar vi skatt för till ett välstånd om det sen visar sig att vi inte får del av den kakan. Nästa fråga blir om lusten att arbeta faller då vi ser en regering som uppenbarligen lämnar människor i sticken när de väl fått in sina skattemedel. Personen som är drabbad säger till andra att se till att inte bli sjuk för allt i världen för vi har ingen som bryr sig om oss när så sker.
GillaGilla
Tack, Lars Bern, för ditt tålamod. Det måste vara en rejäl belastning att moderera alla dessa kommentarer och samtidigt skriva en bok. Men du kan ta till dig av att din blogg är viktig!
Det visar också alla dessa intressanta kommentarer.
En fråga: Föreningen som du och andra grundade förra året: Riksföreningen för Metabol Hälsa (RMH) – när kommer inbetalningen för medlemsavgiften för detta år? Den var aviserad att komma i mars, men jag har ännu inte fått någon inbetalning. Har det blivit något fel någonstans, eller gäller det bara mig?
Jag vill väldigt gärna vara kvar som medlem, och säkert alla de andra också.
GillaGilla
Vi har skjutit på årsmötet till den 6 juni.
GillaGilla