Två artiklar i Dagens Industri den 11/7 väckte några tankar hos mig. Den ena var Dis ledare skriven av sonen till Fredrik Reinfeldt helt i pappans anda. Reinfeldt som likt Judas svek sitt land. Han sålde som ni kommer ihåg ut Sverige till globalismen som drivs av den angloamerikanska oligarkin – de rikaste av de rika. Han blev senare belönad med mångmiljonarvoden från en av deras banker. Den andra artikel var en reportageartikel. Båda handlade om det polska presidentvalet.
Artiklarna var som vanligt i svenska MSM numera starkt partiska för den utmanande nyliberala presidentkandidaten Rafal Trzaskowski. Det som fick mig att reagera var, att en valseger för den sittande nationalistiske presidenten Andrzej Duda beskrevs som ett nederlag för demokratin. Låt mig därför påminna om vad demokrati betyder. Det är ett grekiskt ord som betyder folkstyre. Det är alltså just vad det polska valet handlar om, att folkets majoritet bestämmer vem som skall vara president. Valet är inte ett val mellan demokrati eller antidemokrati som artiklarna försöker framställa det.
Det är på det här sättet som den dominerande nyliberala eliten i Sverige systematiskt försöker hjärntvätta oss. Överallt i den politiska debatten framställer denna elit sin nyliberala s.k. ”värdegrund” som demokrati medan andra politiska övertygelser framställs som antidemokratiska. Men nyliberalism är absolut inte samma sak som demokrati, snarare tvärt om. Det rör sig närmast om en ideologi vars ”värdegrund” leder till en världsordning där de rikaste av de rika i praktiken utövar all makt. Nationalstaterna drivs till en skuldsättning som i praktiken leder till att makten flyttas till globalisternas banker. Vi ser ett lysande exempel på det senare i EU:s nya s.k. coronapaket, men som i egentligen bara är ett stödpaket för globalisternas valuta Euron.
Valet i Polen står inte mellan demokrati och antidemokrati utan mellan en världsordning med folkstyrda nationalstater eller en odemokratisk världsordning utan gränser styrd av globala företags och bankers värdegrund.
Lars Bern
Dagens Industri, DN och Expressen ägs ju helt av Globalistintressen.
Självklart propagerar de för en världsordning där nationalstaterna är borta och medborgarna är förslavade under deras välde.
Svenskarna har i snart 100 år levt i ‘Socialdemokratisk Demokrati’, en demokrati med en ‘Värdegrund’ som till och med får Kina att framstå som demokratiskt.
GillaGillad av 2 personer
Tydligt så. Bonniers framför allt är bara globalisterna med säte i USA förlängda propaganda-arm i Sverige. Sverige har haft ett enda dominerade parti i 100 år som infört ’Socialdemokratisk Demokrati’, alltså en enpartistat. Läs gärna https://www.friatider.se/forskare-sverige-har-forfallit-darfor-kunde-man-inte-hantera-covid ”Sverige håller på att bli en totalitär stat och att den västerländska kulturens förfall gått längst här. Det skriver Jari Ehrnrooth, docent i sociologi och kulturhistoria vid Helsingfors och Åbo universitet” Detta är ett talande inlägg hur förfallet praktiskt fungerar och drivs. Kina är varken demokratiskt eller en demokrati, man har lyckats med folkstyre som fungerar. Sverige har statligt påbjuden ”värdegrund”, folkstyre är inte tillåtet.
GillaGilla
”Sverige håller på att bli en totalitär stat och att den västerländska kulturens förfall gått längst här”
Sverige är en totalitär stat.
Kritiserar du regimen förlorar du ditt jobb och bostad.
Läs vad som hände med Prästen Helena:
http://helenaedlund.se/nej-asa-linderborg-du-drogs-inte-med-du-drev-pa/
GillaGilla
Björn G Intressant att läsa. Speciellt för mig som sedan länge inte bor i Sverige, jag bor ju i Kina, och på samma sätt, identiskt, eldar samma tidningar på mot oss i Kina, och det är allt lögn, de grövsta av lögner, precis som nazisterna eldade på mot Romer och Judar, bara att nu är vi i Kina måltavlan. USA driver idag ett ekvivalent metoo mot oss i Kina, och på samma sätt driver samma media på. Jag har skrivit om det på min blogg.
https://mychinaway.wordpress.com/2020/07/20/precis-som-en-gang-nazisterna-gjorde/
Många tror nu att det samhällssystem som USA och Sverige har kommer att kollapsa, precis som Sovjet, vilket det svenska är en kopia av, eller tidigare diktaturer genom historien. Lindeborg, och hennes gelikar, borde kunna hållas ansvarig i domstol.
GillaGilla
Karl W! ”Söka sanning är varje mänskas plikt men sanning är en blandning av verklighet och dikt”. (Povel Ramel). ”Utan tvikel är man inte riktigt klok” (Tage Danielsson). Värt att tänka på för tvärsäkra!
GillaGilla
Bo Andersson Jag lovar dig, i den här delen av världen har sanning ingenting med dikt att göra. Det har man redan provat. Här har det att göra med pragmatik, och först och främst att sätta mat på bordet och bibehålla det fredliga och harmoniska samhälle man skapat. Folk som upplevde svälten i Hunan, Stora Språnget eller Kulturrevolutionen lever och berättar. Det är det som jag alltid tyvärr ser med Sverige, allt är ”demokratiskt”, allt debatteras, massor av snack och ingen verkstad, ingen får något gjort eller uträttat, man utreder som en livsstil och väldigt mycket är dikt och lögn. Bara min synpunkt, utan att sitta i den allt varmare svenska grytan tillsammans med alla grodorna och hurra.
GillaGilla
Karl W! Jag håller med Dig om att ska till mycket om inte vilken annan regim som helst vore bättre än det som drabbat Kina. Men vad säger tibetanerna och uigurerna både de i hemprovinsen och i ”semester”- lägren där allsköns ”fortbildning ”och möjligheter till ”nytänkande” erbjuds?
GillaGilla
Demokrati är då man följer folkviljan och Storbritannien visar här vägen.
De satsar nu 705 miljoner pund, (drygt 8 miljarder kronor), på att förbereda säkerheten vid landets gränser inför utträdet ur EU vid nyår.
Pengarna ska bland annat gå till
nya gränskontroller och
nya it-system
för att säkerställa medborgarnas trygghet.
När hålls Swexitomröstning här i Sverige.
Blir det i samband med nästkommande val 2022?
GillaGillad av 3 personer
”Swexitomröstning här i Sverige” När hålls det någon slags folk-röstning om någon sakfråga i den snabbt förfallande diktaturen Sverige. Om det undantags görs ignoreras ju folkviljan. Trängselskatten i Göteborg ett exempel.
GillaGillad av 1 person
I Storbritannien ska införas hårdare tag med utländska brottslingar. De som en gång avtjänat straff på 1 år eller mer kan utvisas och i princip ALLA som begår brott ska kunna utvisa, även för småbrott, enligt nya tuffa regler och de ska även gälla EU-medborgare.
De nya reglerna kommer även att kunna neka personer att resa in i landet om det bedöms att de inte bidrar till allmänhetens bästa.
Bestämmelsen kan således hindra exempelvis hatpredikanter eller andra människor som hoppas att bosätta sig i landet, men planerar att väcka upp sociala spänningar.
En rad nya invandringsregler planeras – ett poängbaserat system som kommer att ersätta rörelsefriheten från 1 januari.
Det nya immigrationssystemet är utformat för att minska antalet lågutbildade migranter som kommer in i Storbritannien från början av nästa år. Men det syftar till att göra det lättare för högkvalificerade arbetare att få brittiska visum.
Människor som vill bo och arbeta Storbritannien måste få 70 poäng för att kunna ansöka om visum.
källa: https://petterssonsblogg.se/2020/07/13/storbritannien-gor-det-som-det-pratas-om-i-sverige/#more-329550
GillaGilla
Bra försök, men jag tror inte det räcker. Nya Zeeland kräver för att ens släppa in folk, att dom skall vara identifierade, ha god hälsa, god karaktär, ordnade affärer, och hjälpligt kunna språket. EUs och Sveriges rättsväsende är Puninivt, vilket betyder bestraffa, tukta, ta hämnd och avskräcka. Kinas rättsväsende är Restorativt (stärka och återställa) och Preventivt (förebygga, utbilda,). I Sverige väntar man på att någon skall dödas eller skadas innan rättsväsendet börjar agera ens hjälpligt. I Kina räcker det med att någon öppet deklarerar eller demonstrerar att dom tänker begå våldshandlingar eller brott för att antingen deportera dom eller sätta dom i förvar för avradikalisering eller så kallad omskolning/utbildning. Om en brottsling kan välja mellan att sitta i fängelse två år eller gå i skolan två år, vad blir det sannolika valet. Domstolen kontrollerar sedan att allt gått rätt till och fastställer valet med en dom. Det är därför 98% av alla domar i Kina är ”fällande”. Det svenska samhällssystemet beskrivs nu alltmer i internationell press som i förfall, sönderfall, och förruttnelse (decaying).
GillaGilla
Huvudet på spiken, Lars Bern!
Nyliberalismen är satanisk i sin förljugenhet.
Judas var den som förrådde Jesus. Han kanske var besviken på honom. Jesus var inte den messias de kanske hade föreställt sig, en som skulle befria dem från romarna och upprätta ett messianskt världsrike. Jesus erbjöd dem istället Guds rike och löften om det himmelska landet.
Har ni tänkt på att EU:s parlamentsbyggnad har sin arkitektur från en berömd målning av Babels torn (1 Mosebok 11)? Det var där Herren Gud åstadkom den språkförbistring som gjorde att människorna spreds ut över jorden och bildade olika folk med olika språk. Allt för att förhindra liknande gemensamma mänskliga projekt. Nationerna och gränserna mellan folken skulle vara ett skydd mot det antikristliga upproret. I stället skulle de olika folken var för sig söka Gud, enligt skriften ( Apg. 17:26-27).
Mot den bibliska bakgrunden kan hela EU-projektet och globalismen tolkas som ett medvetet uppror mot Skaparen, mot Herren och hans Smorde, som det står i psaltarpsalm 2. Frimurarnas och satanisternas gamla dröm om en enad värld visas av symbolerna i FN:s flagga. Walter Veith har gjort en sevärd film som heter ”UN and The Ockult Agenda”, där han citerar från deras egna grunddokument.
Demokratin tar slut när besluten blir överstatliga. EU är en diktatur efter sovjetisk förebild.
GillaGillad av 3 personer
”Valet i Polen…”
Även förbundsdagsvalet i Tyskland 2021 kommer att bli en rysare mot Globalisternas agenda.
Tyskarna är som vi vet ett duktigt och strävsamt folk som har ledsnat på globalisternas påfund med maxxat inflöde av dysfunktionella folkslag.
Även finansieringen av dysfunktionella stater i EU har befolkningen tröttnat på.
Så räkna med att Tyskland 2021 kommer att gå i bräschen för trycka tillbaka Globalisternas strävanden i Europa!
GillaGillad av 2 personer
Jag tror Europas räddning , i alla fall Europas folks , står att finna i EU-Östländerna i dag.
Västländerna håller på att ruttna ihop inifrån.Genomkorrumperat vansinne alltihopa.
Ni som orkar ta en dryg timme kan kolla igenom vad denna avhoppade KGB-officer säger i en intervju från året 1984. Det är skrämmande så rätt det vart.Han förklara exakt vad vänstern sysslar med och har sysslat med.Och dom flesta vänsteranhängare kommer aldrig att fatta – inte förrän dom känner stövelklacken i nacken – dom kommer själva att bli avrättade först av alla.
Det är alltså Nyliberlism vi pratar om. Eller som Reagan sa – if fascism ever comes to America it will come in the name of Liberalism. Och här är vi nu. Som sagt se filmen – den förklara mycket.
GillaGillad av 1 person
Inslag i Aktuellt i kväll där reportern påstår att Polen blir mer auktoritärt och som exempel ger att regeringen i Polen tar mer kontroll över polsk statlig TV och utnämnande av domare till rättsväsendet! Men det är ju exakt det man gjort i Sverige sedan tidigare!!!…Makalöst att i statlig TV anklaga andra länder för det man själva redan gjort! Svenska politiker klagar ju ofta på Polen för att bli alltmer auktoritärt! Egen skit luktar tydligen inte hos det svenska etablissemanget och deras medlöpare i fulmedia!
GillaGillad av 7 personer
UTSÖKT!! Med denna kortfattade artikel klargör du Lars på ett lysande sätt utomordentligt viktiga skeenden, utan att förbigå det förflutnas ofta förbisedda betydelse!
GillaGillad av 2 personer
Tack o lov för Polen och Ungern. Dessa länder har levt länge under den sovjetiska stöveln och har totalkoll på vad de inte vill ha tillbaka. En polska berättade för mig t.ex. hur det såg ut i de polska speceriaffärerna under Moskva olympiaden. Det var i stort sett tomt i dessa speceriaffärer.
Och detta är bara ett exempel. Det finns oändligt med exempel.
Den mentala kapaciteten på de svenska medierna gör väl ingen förvånad. Finns det någon numera som köper dessa alster ?
Vad det gäller den svenska ”regeringens” mentala intelligenskvot så undrar jag i mitt stilla sinne när ska de personerna med de vita rockarna komma och ta bort dem från sina ”arbetsplatser” som de har misskött å det grövsta i så många år.
Att ha en ”regering” utan något ansvar för konsekvenserna av sina beslut är ju som att sätta vargen att vakta fåren.
GillaGillad av 3 personer
Jag läste det också och tänkte vad kan han tillföra som DI ledarskribent? Bara för att Polen och Ungern är för sin egen befolkning så ska de straffas och utpekas som nästan diktaturer. En ledarskribent i Sverige borde bekymra sig för Sverige och vårt åsiktsförtryck. Det kan man skriva hur många ledare som helst om. Det är nästan omöjligt att läsa en tidning idag utan man blir utsatt för dessa godhetsknarkande åsikter.
GillaGillad av 2 personer
Själv är jag med ålder och erfarenhet och femtio år i industrin konservativ. Man behöver inte ändra på något som fungerar. Att inte gå till val på att ändra på en massa saker utan att förstå konsekvenserna är faktiskt helt OK. Laga inte det som inte är trasigt. Om det inte är nödvändigt att ändra så är det nödvändigt att inte ändra. Det blir absolut billigast så, samt att det finns pengar till det som det är akut att ändra på snarast.
GillaGillad av 2 personer
Bäste Lars! Din beskrivning av demokrati är ofullständig. Bl a anses enligt statskunskapens följande vara krav: Fri opinionsbildning där i synnerhet Public service inte ska stå i regeringens tjänst. Hur ser Du på Polen i det avseendet! Vad gäller domstolsväsendet och särskilt högsta domstolen där tvångspensionering ändrat sammansättningen till regeringens förmån – varför är Lech Walesa så oroad av utvecklingen i Polen? Han var ju den som egentligen inledda avvecklingen av kommunismen inte bara i Polen utan även i grannländerna. Synpunkter?
GillaGilla
Du har allt stora skygglappar du!
Polen är på väg mot exakt samma system som vi har i Sverige med statsmedier och politiskt tillsatta domare, sa att vårt land kritiserar Polen är att kasta sten i glashus. Vi har ju nyligen fått två lysande bevis med Morgan Johanssons sätt att styra en intervju i statstelevisionen SVT och åtalet mot Aron Flam för hans svidande vidräkning med sossarnas nazistiska förflutna.
Vi hör även dagligen statsmedierna förfasa sig över coronadödstalen i USA och Brasilien med ledare som man inte gillar utan att med en stavelse beröra att Sverige har högre dödlighet än båda dessa länder.
F.ö. var inte min beskrivning av demokrati ofullständig, jag hänvisade bara till det grekiska ursprunget.
GillaGillad av 6 personer
Då väntar vi på det ”stora boksläppet” om det Amerikanska valet från familjen Reinfeldt. Ett val de beskriver som ”avgörande” (och jag tror de har helt rätt i det – bla för dem själva).
Här skiner de ikapp med Biden, en av de mest korrupta politiker i USA (de passar bra tillsammans). Ni som följer Twitter har säkert sett ett antal klipp där Biden är uppenbart kriminell, förvirrad som pervers gubbe.
GillaGilla
Snygga skalfasader
GillaGilla
Man har startat en COVID-19 utomparlamentarisk undersökningskommite i Tyskland!
Se deras programförklaring The COVID-19 Extra-Parliamentary Inquiry Committee http://www.ACU2020.org Corona-Ausschuss Englisch
GillaGilla
Det skulle vara COVID-19 Extra-Parliamentary Inquiry Committee www . ACU2020 . org Corona-Ausschuss Englisch
Om det inte blev en riktig länk.
GillaGilla
24/11-2010 ägde ett systemskifte rum i Sveriges grundlag. Utan att fråga folket skrev politiker om grundlagen. Parollen har varit att makten utgår från folket. I omskrivningen står: ”Sverige är medlem i Europeiska Unionen.” Därmed är det EU:s regelverk som gäller. I Lissabonfördraget står: ”Ingen som helst begränsning får ske för kapitalets frihet.” EU:s lag förbjuder alla åtgärder för att hindra kapitalets fria rörlighet. Detta är vad politiker måste rätta sig efter och det är vad vi ser verkningarna av.
EU styrs av nyliberal politik som påstår att EU är ett frihetsprojekt. Nyliberaler ropar efter frihet, men jag undrar om de verkligen förstår vad frihet innebär. Frihet betyder inte att man får göra vad man vill. Det finns gränser för vad friheten tål, utan gränser uppstår kaos. Detta kaos blir mer och mer påtagligt inom så gott som alla områden. En hint som visar att både politiker och majoriteten av EU:s medborgare inte förstått vad EU och nyliberalism innebär.
GillaGillad av 1 person
EU:s frihet handlar om frihet för de rikaste oligarkerna att fritt flytta runt sitt kapital och spekulera sönder länders valutor t.ex..
GillaGillad av 2 personer
EU:s frihet handlar även om frihet för de rikaste oligarkerna att fylla de välfungerande Nationalstaterna med dysfunktionellt inflöde.
Verktyg för detta är Big Miljö-, Big Feminism-, Big HBQT- och Big Black- aktiviteter genom Globalfinansierade aktivister. (Propagandan förs genom Big Media)
Syftet är, som vi numera väl känner till, att söndra för att i slutänden helt härska över Nationalstaterna.
Det kapital som behövs för att understödja de våldsbenägna Globalaktivisterna kommer från de enorma vinster som görs genom Big Banking-, Big Pharma-, Big Food-ägandet.
GillaGilla
Det är just därför vi behöver en ny konstitution.En ny domstol som på ett korrekt sätt kan döma politiker.Tjänstemannaansvar. Och framförallt – bindande folkomröstningar.
En sån här fråga t.ex , som är helt avgörande för Sveriges framtid , ska inte avgöras av korrupta politiker – den ska avgöras av folket – i folkomröstning.
Jag skulle vilja säga att den här lagen är genomsmugen , under radarn , och bör därför också kunna rivas upp. Oavsett om det är ”grundlag” eller inte. Om det är så här man sätter grundlagen då kan man ju inse vilket gigantisk korrupt samhälle vi lever i. Alla som helst grundlagsändringar borde väl folkomröstas?
Om nu ”grundlagen” är så viktig. Det är den uppenbarligen inte eftersom den kan manipuleras lite hursomhelst.
GillaGilla
Sverige behöver mer än en ny grundlag. Sverige behöver ett fungerande politisk modernt system och nytt fungerande samhällssystem. Det nuvarande beskrivs nu i ordalag internationellt som en totalitär demokrati och en stat i sönderfall och förruttnelse. Sverige måste byta från en totalitär demokrati till ett genuint fungerande folkstyre. Problemet är, hur skall det gå till utan en väpnad revolution.
GillaGilla
Det verkar som våra grannländer vaknat före oss.
Märkligt att finländare fritt kan handla och besöka oss men vi lydiga svenskar är portade från vårt grannland.
Helt enkelt ofattbart.
Personligen tvivlar jag på att coronan på äldreboenden är den egentliga orsaken.
Det handlar om inkompetens på både hög och låg nivå.
Vem vill förtöja sig vid ett sjunkande Wasavi skepp?
GillaGillad av 2 personer
Den kränkta vrålande identitetsvänstern – som tagit över hela djävla samhället.
GillaGilla
Bäste Lars! ”Skygglappar” är inte en passande benämning på mig. Jag håller mig väl uppdaterad via svenska mediers utbud men även via Antropocen! Kanske det är bra för även Dig att ta del av ”mothugg” som en omväxling till de många devota inlägg som florerar i svarsfältet. Vad beträffar historien med Morgan Johanssons debattkrav så var det TV som tillmötesgick hans önskemål. De kunde lika gärna sagt nej. Tv har fått mycket kritik vilket beror på att det är en ovanlig händelse Nu till lite sakfrågor! Tycker Du att polska statstelevisionen var välbalanserad med tid för de båda presidentkandidaterna? Överträffade polsk tv SVT: s Valsändningar i att låta kandidaterna komma till tals? Du svarade inte på det. Jag håller med Dig om att om det inte blir någon utplaning i Mauna Koa -kurvan måste man tänka till ordentligt. Du har tidigare sagt att vi nog får vänta något år innan uppgifterna bearbetats. Nu hänvisar Du till kurvan innan 2020 års mätningar är klara. Vilket gäller som Din åsikt?
GillaGilla
Eftersom man knappast ser någon fördröjning av säsongsvariationerna på Mauna Loa kurvan, så borde inte effekten av nedstängningarna heller vara fördröjda. Därför anser jag att man redan nu kan dra slutsatsen att den stigande halten av koldioxid sannolikt i huvudsak har andra förklaringar än antropogena.
GillaGillad av 1 person
Bo Andersson Min åsikt, men ”skygglappar” definieras av just ”väl uppdaterad via svenska mediers utbud”, endast svenska medier, om du istället spred ditt intresse för information bortom den svenska USA styrda propagandan på svenska media, alltså tog av ”skygglapparna” skulle du få en mycket vidare insyn i problemen, och kanske lösningarna.
GillaGilla
I praktisk politik betyder demokrati regelbundet återkommande öppna och fria val mellan öppna och fria partier med valbara kandidater till en lagstiftande församling (parlament) som representerar folket, med en verkställande regering som genomför parlamentets beslut samt med en dömande makt som övervakar och granskar att beslut genomförs och lagar följs. Lagstiftande-verkställande-dömande. Demokratins tre grundpelare. Den förutsätter förenings-, yttrande- och mediefrihet.
Men demokrati som styrelseform garanterar inte bra beslut och åtgärder. Ett folk kan fullt demokratiskt rösta helt åt fanders – som när nazisterna blev störst i Tyskland. Jämlikhet och rättvisa likställs ofta med demokrati men är i stället resultatet av god demokrati. Men många totalitära rörelser ser demokratiska val som en spårvagn med makten som ändstation. Där stiger de av och inför auktoritärt styre enligt egen agenda.
Även förment goda rörelser visar nu totalitära drag. Inte minst i klimatfrågan med påstått klimathot som ursäkt för begränsningar av demokratin.
GillaGilla
Tege Tornvall Man väljer inte kandidater i Sverige, man väljer partier som utser kandidater och personer. Det finns inga ”fria partier” se bara hur SD behandlas. Regeringen genomför inte parlamentets beslut man genomför Partiets beslut. Någon dömande makt som övervakar och granskar att beslut genomförs och lagar följs finns inte i Sverige, det kallas konstitutionsdomstol, och existerar inte. Yttrande- och mediefrihet fungerar identiskt med hur yttrande- och mediefrihet fungerade i den tyska demokratin 1933. Allt som inte överensstämmer med av Partimaktens påbjudna mall tystas. Nazisterna vann i Tyskland 1933 därför att dom utvecklat ett propagandasystem som kunde styra folks ”demokratiska” handlingar och åsikter. Det levererades genom journalisterna och media. Idag är situationen identisk i Sverige. Är man inte en av grodorna i den svenska kitteln som värms långsamt är det tydligt. Sverige är en ruttnande och sönderfallande ”demokratisk” diktatur. Folkstyre behöver införas, men hur skall det gå till. Diktaturer förändrar sig inte själva frivilligt.
GillaGillad av 2 personer
Se bara till hur socialisterna snärjer Ulf Kristersson. Han har dessutom många fler lik i lasten än Jimmy Åkesson.
Det enda felet med valsystemet i Sverige är vi kan inte kasta ut korrumperade politiker och tjänstemän som missbrukar väljarnas förtroende. Vi saknar ”INITIATIVRÄTT”. DEN HAR SOCIALISTERNA BESTULIT SVENSKA FOLKET PÅ!!!
Karl W´s kommentar är den mest uppriktiga vi läst på länge.
GillaGilla
Här kan ni läsa om en rysk dissident och vad han sade om EU. Han dog förra året i Cambridge
http://eutext.blogspot.com/2009/05/sovjetisk-dissident-varnar-for-eu.html
Sovjetisk dissident varnar för EU-diktatur
”Vladimir Bukovksky, en 63-årig rysk dissident och presidentkandidat, befarar att den Europeiska Unionen är på väg att bli ett nytt Sovjetunionen. I ett tal Bukovsky höll i Bryssel kallade han EU ett ”monster” som måste förstöras, ju förr desto bättre, innan det utvecklas till en fullfjädrad totalitär stat.”Läs hela artikeln
GillaGilla
Bäste Lars! Vad beträffar Keeling-kurvan ligger det mycket i det Du skriver. Men hur var det nu med polska statliga tv:s benägenhet att låta presidentkandidaterna komma till tals inför väljarna? Jag uppfattade inget svar på frågan.
GillaGilla
Jag förstår inte polska, men jag utgår från att det går till ungefär som inom svensk statlig Public Service. Värre kan det knappast vara.
GillaGillad av 1 person
Hörde på Studio Ett i SR P1 i eftermiddags. Där framfördes att Public Service i Polen inte fungerar som en Public Service utan är en propagandakanal som för fram det som ”den regerande partiet vill ha”.
Och det ska Sveriges radio säga?
GillaGillad av 1 person
Både statsmedia och MSM, främst Bonniers, är ju välkända propagandakanaler som för fram det som den dominerande partiet vill ha, ofta MP, eller det som den dominerande makten vill ha, alltså Den Djupa Staten med säte i USA.
GillaGillad av 1 person
Publik Service i Polen är en liten spelare i mediabruset som totalt domineras av tyska Spriger Velag. Floder av liberal hjärntvätt. Kanske inte helt odemokratiskt att även regeringen får en syl i vädret.
GillaGillad av 1 person
Valet var i Polen var mellan en demokrat och en liberaldemokrat. Om man sätter etikett på form av demokrati typ folkdemokrati, liberaldemokrati innebär det att all annan åsikt ska förföljas. I detta avseende är nazismen lika god eller ond som folkdemokratin eller den liberala demokratin. Som tur det är vann demokraten över en nybrun liberaldemokrat.
GillaGillad av 1 person
Nazismen var faktiskt både folkdemokrati, liberaldemokrati, som styrdes, och all annan åsikt förföljdes. Journalister som inte skrev inom de påbjudna mallen skickades till dödslägren. Idag är situationen identisk i Sverige, utom dödslägren, men man har andra effektiva metoder på plats. ”Frysboxen” och förföljelser. https://en.wikipedia.org/wiki/Fritz_Gerlich
GillaGilla
Ja. jag har haft prenumeration på DI i över fem år, och uppskattar flera av ledarskribenterna, samt Andreas Cervenka, men efter att ha läst ett par ledare av Reinfeldt bestämde jag mig för att säga upp prenumerationen. Hans ledare känns ju som skrivna av djupa staten eller CIA helt utan insikt eller problematisering.
GillaGilla
När skall svenska folket få rättigheten att sparka korrupta politiker och tjänstemän som missbrukar väljarnas förtroende?
Vi har ju inte ens en regering som är folkvald!!!
GillaGilla
Lars,
bra artikel.
Möjligen haltar jämförelsen mellan Judas och Reinfeldt en smula.
Enligt Matteusevangeliet ångrade Judas sig.
Han kastade från sig silverpenningarna och hängde sig.
Jag tror inte för ett ögonblick att att Reinfeldt ångrar sig.
Han gottar sig nog åt den med Judas arvode betydligt större summan som han fått från storfinansen.
GillaGilla
Jo, nog är det så alltid.
Han blir staty på Sergels torg bredvid den böjda flaggstången tror jag.
GillaGillad av 1 person
Ni har dåliga kunskaper om Polens politiskt situation. Där är inte vänsterliberaler mot nationalister.
Där är högernationalister (PiS) som strövar efter totalt makt mot högerliberaler som associera sig med Västeuropa och vill ha demokrati ej nationalsocialism (i Sverige kallas det för värdegrund) . Dem högerliberala krafter förlorade kamp för tillfälle mot autokratisk diktatur så är det ingenting att glädjas åt. Att köpa röster med socialbidrag påminner väl socialdemokratisk Sverige. Vänsterliberala godhetsaktivister eller miljömupparna existerar knappast i Polen. De modiga utbildade och unga människor röstade mot totalitarism i Polen. Mot det som redan finns i Sverige så att sega, politiskt beroende domstolar, avsaknad av författningsdomstol, tjänstemannaansvar och nepotism inom den politiska klassen.
GillaGilla
”De modiga utbildade och unga människor röstade mot totalitarism i Polen.”
Det är just denna grupp som Globalisterna är duktiga på att lura med sin ‘nyliberalism’.
I USA har Globalisterna ‘slagit klorna’ i de unga utbildade på Universiteten, de unga idealisterna har blivit totallurade av Globalisterna!
GillaGilla
Du missade en sak! Kommunismen är populär i USA och i svenska skolor men inte i Polen. Skolindoktrinering i Polen ligger på en annan plan. Där härskar katolska präster med den rätta läran inte som i Sverige huvudsakligen vänsterliberaler eller koran lärare.
GillaGilla
Bäste Björn G! Mina inlägg utgick ifrån Lars Berns tankar kring demokrati utifrån det polska presidentvalet. Ditt förslag att vi ska ta del av varandras argument och synpunkter innan vi ”låser” oss i en uppfattning delar jag helt och hållet.
GillaGilla
Bäste Lars! Man behöver inte förstå polska för att se att den statliga polska tv:n bara presenterade Duda i sina sändningar och ingalunda förteg den andra kandidaten. Tvärtom bedrevs en direkt propaganda mot honom. Gud ske lov att valkampanjer i Sveriges Public service inte går till på det sättet.
GillaGilla
”Gud ske lov att valkampanjer i Sveriges Public service inte går till på det sättet.”
Ojdå, hur var det nu med Skygglapparna, är de alltid på?
Det vi andra såg vid förra valet var hur SD-representanter blev behandlade av Statsmedia.
GillaGilla
Karl W! ”Ett flertal små och stora svenska medier” – inkluderade det även svensk Public service, dvs. SR och SVT?
GillaGilla
Ja – det gör det.
GillaGilla
Bäste Karl W! Du missade väl inte att jag även följer ”Antropocen” och tar del an den visdom som förkunnas där. Skygglappar kännetecknar den som i sin tvärsäkerhet inte tar del av olika källor och utmanar sina egna föreställningar. Mitt tips är att Du regelbundet följer även svensk Public service. Som Jesus yttrat enligt bibeln ser man lättare grandet i sin broders öga än bjälken i sitt eget
GillaGilla
Bo Andersson Jag följer dagligen ett flertal stora och små svenska media, men även ett antal internationella media, dessutom är jag ibland på plats eller känner folk på plats, och skillnaden i fakta rapporteringen mot verkligheten är otäckt skrämmande dramatisk. Dessutom bor jag ju sedan länge inte i Sverige så jag sitter inte i den svenska grytan på den svenska politiska spisen tillsammans med de andra grodorna som tycker vattnet börjar bli behagligt varmt. Den svenska rapporteringen är rent otäckt förfalskad. Ett exempel. Svenska media rapporterade en gång om ”stora demonstrationer och protester” i Hong Kong och publicerade en närbild. Bildens bakgrund visade var den var tagen, och jag råkade vara där just vid tillfället. Denna ”stora demonstration” bestod av 12 personer. Svenska media är fyllda varenda dag av sådana grova förfalskningar och lögner, och enligt Goebbels doktrinen tjatas dom om varenda dag i förhoppning att dom skall bli sanningen. Rekommendation till envar, ta av skygglapparna, hoppa ur grytan innan ni blir välkokta.
GillaGilla
För intresserade om hur centraleuropeer ser på Europa, samt om dess framtid kan vara av värde att lyssna på vidhängande videokonferens. Europa Uncesured.
Sloveniens, Serbiens och Ungerns resp. ledare deltar modererad av en fransk EU parlamentariker.
Det är åsikter som inte når oss via vår oberoendeobjektivliberal media och därför har vi svårt att diskutera dessa.
https://hirtv.hu/ahirtvhirei/orban-viktor-felkeszult-a-videokonferenciara-2504753
GillaGilla
Så, nu ska skattebetalarna betala EXTRA skattemedel till EU,
Så mycket pengar, tillgångar och Btc beslagtaget gnm Executiva ordern . MÅNGA rika (Ledare, Hollywoodstars, sportstars, musikstars och övrigt kända och okända folk I bl.a. pedoringen samt trafficingringen) som har snustorra plånböcker och är riktiga tiggmajor idag 🤲🏻💰💰💰
GillaGilla
Bäste Lars! Om det var mig Du refererar till- vad är skygglapparna? Om det inte var mig det gällde – läs igenom det inläggen i kommentarerna så kommer Du att få se på så många skygglappar att det svartnar för ögonen på Dig.
GillaGilla
?????
GillaGilla
Inte bara ”skattebetalarna”. Pensionärernas besparingar har ju varit populära penningkällor, och sedan gäller det att hålla skattetrycket uppe. Mer trängselskatter, folk skall köra bil och förstöra miljön så mycket som mjöligt för det är ju beskattat och då ökar inkomsterna, sedan gäller det att konstruera samhället då att bötes-inkomsterna ökar, som åsiktsbrott, fartkontroller, parkeringsbestämmelser, osv. Digitalskatter börjar bli populära. Sedan måste man förhindra allt som kan störa inkassosystemet som alla kinesisk teknologi som kan medföra att någon kan smita förbi rovdriften på pengar och förhindra massövervakningen vilken ligger till grund för rov-samhället.
GillaGilla
”Inte bara ”skattebetalarna”..”
Du har helt rätt. Göran Persson stal pengarna ur Pensionskassorna då har ‘sanerade’ Sveriges ekonomi. Inte undra på att vi har flest FATTIGPENSIONÄRER i Europa.
Stöld är vad det är!
GillaGilla
Det var 258 miljarder kronor som Göran Persson stal då han var statsminister under åren 1999–2001, dessa pengar fördes över från AP-fonderna till statskassan.
Fy fan vilket SVEK mot de som slitit hårt för att få en trygg ålderdom!
GillaGilla
I Sverige använder sig politikerna av pensionärernas oskyddade pensionsfonder – för andra ändamål än de från början var avsedda för.
Däremot sitter de själva väl skyddade med egna pensionssystem, betalade av skattebetalarna, där pengarna tas direkt ur budgeten.
Skall det vara så här????
GillaGilla
Björn G ”Skall det vara så här” Tyvärr är det så det är. Redan omkring 1955 började Partiet (S), med STORT P i enpartisystemet, att etablera ”systemet”. Tanken var helt enkelt att staten skulle få kontroll över dina tillgångar och styra dom till ”oberoende investeringar” i det svenska samhället. Omkring 1970 började jag själv lägg upp ett eget pensionssystem utanför Sverige för jag såg hur kommunistregimen i Sovjet hade konfiskerat tillgångar, och 1975 blev jag om inte förr helt övertygad om att samma sak höll på att hända i Sverige. Det gick därför jag arbetade internationellt. Idag är det svårare för tillgångar tvångskonfiskeras om man kan få tag i dom, och staten kan bara ”anse” att du har ”väsentlig anknytning” och då är ”obegränsat skattskyldig”. Det finns inga regler eller lagar och inget bevis behövs. Det räcker med en släkting eller ett bankkonto. På 70-talet hade jag betalt mitt studielån och bröt ekonomiskt helt med Sverige. Sverige har i realiteten idag ett mycket korrumperat sovjet-kommunistiskt samhällssystem, utom till namnet och propagandan. Konfiskeringen är bara mer sofistikerad, men annars densamma. Det är svårt att bryta med, men det finns metoder som jag inte vill gå in på här. Själv lever jag idag mycket gott och tryggt.

GillaGilla
Du här rätt Lars, en bra artikel.
Min åsikt är att,
Kapitalismen gjorde skillnad Vi fick det bättre.
Nu har globalismen blivit en pervers form av kapitalism, ett fåtal personer styr och kontrollerar “allt”. Nyliberalismen gör de flesta fattigare och ett fåtal rikare, allt ska säljas ut. Vi manipuleras av deras medier.
Nyliberalismen är ett hot mot demokratin, Vi har fått en vänsterliberal regering som för en nyliberal agenda,
Folket röstade bort Löfvens regering i 2 val och fick Dö och Januariavtalet, istället, folkviljan kohandlades bort.
Vi fick en regering som ingen hade röstat på som saknar folket röst, mandat. En mjuk stadskupp?
Nu kan det ske att Svenska Folket skuldsätts till EU I 40 år för att egentligen rädda EU, ett EU som svek sina medlemsländer under coronapandemin. EU ska räddas och det blir våra ungdomar och barn som får betala EU fakturan. under många årtionden.
“Den som är satt i skuld är inte fri”, sa Göran Persson, kloka ord.
Jag ser nyliberalismen och de vänsterliberala som finns tex i EU, FN och Sverige som ett spegelvänt Sovjet, där ett fåtal styr, värdegrunden, är egentligen mer makt och pengar och vinster till oligarkerna.
EU blir mer och mer likt Kina, i sin agenda.
Nyliberalismen och de vänsterliberala, skadar demokratin, med sin agenda, med sin aktivism urholkar de förtroendet för vår demokrati .
Vi behöver en författningsdomstol.
GillaGilla
EU blir inte alls mer likt Kina för Kina arbetar mycket framgångsrikt åt andra hållet, Kina har idag ett fungerade folkstyre, utom i den amerikanska propagandan förstås. Makten i EU centraliseras alltmer, i Kina delegeras den till lägsta möjliga nivå. I Sverige, och USA, har man alltmer börjat hårdcensurera sociala medier, i Kina utvecklar man dom. Sverige är i realiteten en Sovjet diktatur, kallad ”demokrati”, precis som Sovjet en gång. Samhällssystemet uppfanns av nazisterna, en metod att styra innevånarnas åsikter och handlingar. Man massöverakar, profilerar grupper och innevånarna, om åsikter och handlingar inte överensstämmer med det makten vill då justerar man det med propaganda som levereras via journalister och media. Cirkeln är sluten. I Kina idag är nya media, nätverken på WeChat, under kontroll av allmänheten, och så justeras ledningens åsikter och handlingar. De gamla tidningarna har blivit anslagstavlor.
GillaGilla
Bäste Karl W! ”Skygglappar” räcker inte till för att beskriva Din utgångspunkt. Snarare måste man nog säga att Du Installerat Dig i ett mörkrum i Din beskrivning av Kina. SVT och SR är medvetna om att miljö medför s. k. ”hemmablindhet”. Därför låter man sina journalister byta land varifrån de rapporterar. Du skulle kanske pröva denna metod att byta land och få lite andra perspektiv också. Jag vet att Du nog bott i flera länder men i Kina har Du nog varit för länge.
GillaGilla
Bo Andersson Alla har rätt till sin åsikt, och jag har dessutom en hel del att jämföra med. Har du själv bott eller överhuvudtaget varit utanför den svenska ankdammen. Du kanske har en del intressant att upptäcka. Jag har bytt land många gånger, senast för ett par år sedan spenderade jag ett halvår i Australien. Jag trivs rätt bra med att alla bilar står kvar på parkeringen på morgonen och inte utbrända vrak. Att jag kommer hem efter kvällspromenaden med både pengar, mobil, jackan och livet i behåll och inte ens är knivskuren, hotat eller nedslagen. Att polisen inte bär vapen eller ens syns till, och alla hälsar under promenaderna, att jag kan kila ner till kvartersbutiken kl 22 och köpa en flaska vin om andan faller på, och att jag slipper NSAs och FRAs massövervakning och den Åbergska åsiktsgranskaren och risken att hamna i fängelse för att ha uttryckt otillåtna åsikter. Det finns mer, och det har ett visst värde. Detta är ett val, och jag har mycket att jämföra med. Vad har du att jämföra med?
GillaGillad av 1 person
Bäste Walden! En författningsdomstol tror jag inte är möjlig politiskt i Sverige. ErfaRenheterna från USA är inte odelat positiva. Den politiserade utnämningen av nya domare ger effekt långt in i framtiden eftersom domarna sitter på livstid. Tillsättning av nya domare styrs av när domare avlider. Erfarenheterna från Polen är inte uppmuntrande. Där är politiseringen satt i system genom regeringens tvångspensionering av misshagliga domare. Förslaget om individuellt ämbetsansvar ser jag som intressant. Vi hade det tidigare. Måste utredas noga dock
GillaGilla
Bäste Björn G! Jag kan inte erinra mig någon debatt inför förra valet där inte SD inte kom till tals och deltog. Polsk stats-tv däremot fokuserade enbart på Duda och om Trazcovski nämndes var det nästan enbart mopropaganda. Skillnaden mot Sverige och SD:s situation i valkampanjen är milt uttryckt avsevärd
GillaGilla
Där dök skygglapparna på IGEN!
GillaGilla
Bäste Bo Andersson, jag tror att du vill skoja med oss här på bloggen.
Det är inte frågan om att komma till tals utan de är de hårdvinklade påståendena från Statsmedia som har betydelse.
Personligen anser jag att du Bo, kommer få stor hjälp att se och förstå händelser som Statsmedia sänder ut, när du följer denna blogg med dess högintelligentia/insiktsfulla kommenterare.
GillaGilla
Apple vinner i rätten – Alltså finns det inget som säger att det är lagligt inom EU att plocka SKATT av företag !!
Apple betalar under 1% i skatt inom EU och enligt dagens dom så behöver de ju inte ens betala det heller ……
Detta är ju sjukt om vi i Sverige skall betala 100% i skatt medans APPLE inte behöver betala skatt ens !!
Nu måste vi ut ur EU , och sänka vår skatt till minst 15% helst 0% ………
Om Lövet säger ja på Lördag , då sänker han hela Sverige med resten av den sjunkande båten EU-EURON !!!!
Vi är inte ens med i Euron …….detta är helt sinnessjukt !!
GillaGilla
Problemet med skatt på företag är att idealt ska alla företag drabbas lika, och dom lägger det bara på priset för skatt i ett företag är bara en kostnad precis som elektricitet. Företagen blir alltså skatteindrivare. Nu drabbas inte alla företag lika, främst USAs tech-jättar betalar som du säger ingen skatt, medan lokala företag i EU länder drabbas av skyhöga lokala skatter och på så sätt inte kan konkurrera och det är så USA skaffat sig dominans s och kontroll. Med nuvarande system har det ingen lösning, utom politiskt, och även där dominerar USA med hot om sanktioner och tariffer. Det är på detta sätt USA skickligt har skaffat sig kontroll och dominans över teknologi området, och det är det som Kina nu hotar och det är därför USA desperat försöker stoppa företag som Huawei och TikToc, vilka utgör ett reellt hot mot USA hegemonin. USAs IT jättar är samma sak som USA regimen och helt ihopkopplade som siamesiska tvillingar, även när det gäller NSA, CIA och massövervakningen. Enda lösningen jag kan se är att släppa fram företag från Ryssland och Kina så dom blir en balanserande faktor mot USA hegemonin.
GillaGilla
Du ifrågasätter inte varför vi andra skall betala mer i skatt än Apple?
Skönt att den massivt överbetalda Margrete Vestager får bromsat sitt vulgära socialistiska hat mot bl.a. Ingvar Kamprad.
GillaGilla
En författningsdomstol och återinfört tjänstemannsansvar behövs omgående!
GillaGilla
Bäste Karl W! Kinesiska företag har en skyldighet att informera kinesiska myndigheter om sådant som regimen har intresse av. Menar Du att det inte förhåller sig så? Det huvudsakligen detta som för att Västvärlden inte vill ha in kinesiska intressen i sin infrastruktur.
GillaGilla
Det är lögn och ett falskt rykte som USA propagandan har spridit ut. Däremot har myndigheterna i Kina, precis som i Sverige och USA, laglig möjlighet att begära ut information från envar, även privatpersoner, när det gäller grova brott som till exempel spioneri. Som bekant, i Sverige lagras allt i datalagringsdirektivet, och Google, Facebook med flera lagrar och sparar allt centralt, vilket är tillgängligt för NSA, CIA och därmed FRA kontinuerligt. Deras appar är sluten källkod, du kan inte kontrollera vad dom samlar in om dig. All mjukvara i Kina är öppen källkod, du kan alltså kontrollera vad dom gör. Som exempel WeChat. Det finns ingen central lagring, allt lagras endast på användarens telefon. Därför är det omöjligt att lämna ut något eftersom inget lagras. Jag har besökt Tencent (som driver WeChat), och fick titta på deras system. När man vet antalet meddelanden (omkring 2 miljarder per dag) och medelstorleken är det lätt att räkna ut hur mycket minne som behövs för att lagra allt, och det minnet finns helt enkelt inte. Det är lika lätt att kolla som på en PC. Klicka på Windows ikonen längst ner till vänster. I fältet ”Search Programs….” skriv ”diskmgmt.msc” och du får veta precis hur mycket lagringsutrymme du har på PCn. Ladda ner ett program som WeChat. Filen heter ”WeChat[siffror].apk”. Byt ut ”apk” mot ”zip”, klicka på filen och den öppnas och du ser precis vad den innehåller. Anledningen till att USA inte vill ha in kinesisk mjukvara är att det stoppar deras egen massövervakning som NSA, CIA och FRA har automatisk tillgång till.
https://www.globalpolitics.se/spionen-usa-som-akte-ut-i-kylan/
https://sputniknews.com/analysis/201908091076503742-to-avoid-us-big-techs-wiretapping-users-should-shift-to-chinese-software-devices/
https://www.globalpolitics.se/spionage-ar-den-verkliga-orsaken-till-huawei-konflikten/
Sedan finns ingen ”regim” i Kina utan en regering. Det är Sverige och USA som drivs av regimer.
GillaGilla
Bäste Karl W! Det enda jag saknar i Din Helgonförklaring av folkrepubliken Kina är att de även respekterar patenträtter. Var det ett förbiseende-eller gör Kina inte detta? I övrigt ser jag nog bekräftelse i hur rätt Public service i Sverige gör när de låter sina korrespondenter rotera mellan olika länder med jämna mellanrum.
GillaGilla
Bo Andersson Jo – Kina respekterar patenträtten, har samma regler som Sverige, däremot finns det i Kina, precis som i Sverige, individer som inte alltid gör det. Ett problem är även att i både Kina och Sverige är kunskaper inte patenterbara, medan till exempel USA anser att den som tillägnar sig kunskaper och använder dom begår immateriell stöld. Den åsikten är ett led i USAs politik att kunskap och kompetens skall kontrolleras globalt av USA exklusivt och begränsas i alla andra länder, speciellt Kina. Digitalteknik, AI och 5G implementeras nu som en lavin genom Kina. Medan Kina har över ett års erfarenhet nu har Sverige inte ens börjat, och halkar alltmer efter.
https://www.svd.se/ericsson-chefen-vi-riskerar-att-halka-efter-kina
Effektiviteten i tillverkning i Kina ökar med en faktor 4.
http://en.people.cn/n3/2020/0717/c98649-9711730.html
Även lokalbutikerna i Kina digitaliserar, blomstrar och växer som svampar, medan i Sverige stänger dom ner. I Kina tar man kunderna från stormarknaderna som istället får stänga. Utvecklingen i Kina är rent otrolig, men sett från Sverige kan den mer kallas hotande och skrämmande.
GillaGilla
Bo Andersson När det gäller Public Service, och jag har frågat, är orsaken densamma som när UD regelbundet roterar diplomaterna. Man vill inte att dom skall bli en del av samhället. Baksidan av det är att dom heller aldrig lär sig förstå det samhälle dom rapporterar från, och när det gäller just Kina har det medfört att rapporteringen blir rent ut otäckt fel, och bilden av Kina blir ordentligt förfalskad. Som exempel. En reporter på Public Service rapporterade att Lianhua Qingwen var en verkningslös ”örtmedicin”, medan både erfarenhet och vetenskaplig forskning klart visar att den är verksam mot covid. Kina bara skrattade och Sverige hängdes ut i Kina som okunnigt, obildat, opålitligt och löjligt. Det gynnar knappast Sveriges rykte och ”varumärke”, som numera är mycket skamfilat i Kina. https://mychinaway.wordpress.com/2020/05/09/sverige-forlojligas-som-okunnigt-obildat-opalitligt-och-lojligt/
GillaGilla
Bäste Karl W! Håller med Dig om motsättningen mellan att lära känna ett land ordentligt och att bli”hemmablind” på förhållandena där. Uppenbarligen anser både UD och Public service att hemmablindheten är det större problemet. Vad gäller patenträttigheterna Och respekt för dem rycks Kina ha förvånansvärt svårt att hålla sina ”individer” i branschen i schack.
GillaGilla
Bo Andersson När det gäller ”hemmablind” är det inget problem när man bor i Kina för Kina är så dynamiskt att det är i ständig förändring till det bättre. Jag förstår din oro för du bor ju i ett totalitärt statiskt land där till och med tankar på förbättringar kan bestraffas med fängelse. Sverige är ju statiskt enligt dekret från den härskande juntan och maktkartellen, som har bestämt vad som är bäst för all framtid för innevånarna. Jan Tullberg har skrivit om det här.
https://www.friatider.se/var-demokrati-har-blivit-en-maktkartell
I Sverige vaknar innevånarna och undrar vad maktkartellen kommer att förbjuda eller beskattat idag. I Kina vaknar vi och funderar över vad vi kan förbättra idag. Problemet när det gäller patenträttigheter är att man i väst anser att kunskap är patenterbar, och främst USA leder ju arbetet med att försöka förhindra att Kina utvecklas, men det går ju ganska dåligt. Kina är redan ledande i världen inom de flesta områden, och försprånget ökar.
GillaGilla
Karl W! Var och en blir salig på sin tro!
GillaGilla
Bo Andersson Stor skillnad på ”tro” och verklighet. Speciellt den verklighet man själv är del av dagligen och inte bra läser om i tidningarna i Sverige. Desinformationen och propagandan i Sverige är rent otäck i ljuset av vad som pågick i Tyskland mellan 1933 och 1945. Kom gärna och upplev verkligheten själv på plats. Tyvärr kommer troendet att fara väldigt illa.
GillaGilla
Msm hjärntvättar oss med mycket men så är de också kultens kompisar med tanke på hur de håller dem bakom ryggen. Se bara hur msm har mörkat jakten som pågår på MS13, dödskulten som Barr kallar dem. Trumps administration kallar operationen för Taskforce Vulcan.
MS13, ett gangsystem en organisation skapad av Olala administration och uppbyggd på hieraki med olika inriktningar som våld och förstörelse, mord, humantrafficing, childtrafficing, droger samt vapen. Illegala aktiviteter till och för dem ansvariga högst upp i toppen. Liknar inte gamla maffioso utan MS13 ska skapa förstörelse och skräck i samhällen. Trump säger i videon att MS13 finns runt om världen. Sverige?
2000 ledare och medlemmar (21ledare) är anhållna än så länge och ledaren Diez som ledde 13 stater bl.a. Hollywood klicken från Long Island till Californien väntar dödsstraff. Länder som Guatemala, El Salvador och Honduras arbetar gemensamt med Trump i detta.
Får inte in in länken men youtube.com Trump receiving a law enforcement briefing on MS13 gangleader.
Förlåt vet att det blev långt Lars men ack så viktigt för att få en förklaring på oprovocerat grovt våld och förstörelse,
GillaGilla
Sant vad du skriver, och hur allmänheten missleds och desinformeras i Sverige är rent otäckt i ljuset av vad som hände i Tyskland mellan 1933 och 1945. På söndag (19/7) hade Bonniers Expressen en artikel med bilder ur en video som visar en fångtransport i Kina. Drönar videon togs a polisen som övervakade transporten, och fångarna är farliga IS terrorister från Syrien som USA hade sänt till Xinjiang i Kina för att driva terrorism. Allt detta är välkänt i Kina. I Expressens artikel blir det emellertid Uighurer i ett ”koncentrationsläger”. Alla måste idag vara synnerligen på tårna mot propagandan. Vi vill väl knappast ha en upprepning av historien. Detta gäller även corona och mediciner.
GillaGilla