Det som är adelsmärke på en fungerande demokrati är att alla beslut fattas av politiker valda i allmänna val. Det står inskrivet i vår grundlag att all makt utgår från folket. Demokrati förutsätter även åsiktsfrihet och att alla har möjlighet att utöva full yttrandefrihet och att inte bli diskriminerade eller förföljda för sina åsikters skull.
Sveriges anslutning till den globalistiska nyliberala hierarkin genom bl.a. EU-medlemskapet har redan inneburit allvarliga inskränkningar i demokratins grundläggande förutsättningar. Allt mindre av samhällets maktutövning utgår från folket numer. Det senaste exemplet på en inskränkning av den svenska demokratin är att Miljöpartiregeringen överlåtit beskattningsrätt till EU och samtidigt kraftigt skuldsatt svenska folket för att lämna bidrag till andra länder som inte sköter sin ekonomi.
En annan allvarlig inskränkning av demokratin är att åsiktsfriheten har inskränkts genom att nyliberalerna självsvåldigt har satt likhetstecken mellan demokrati och sin egen ideologi som de kallar ”värdegrund”. Personer som inte delar deras politiska åsikter sägs upp från sina jobb, utesluts ur sina fackföreningar och förföljs av nyliberalernas Main Stream Media – MSM. För att kunna verka i vårt samhälle måste man likt forna Sovjet ansluta sig till nyliberalernas värdegrund. I Sovjet tillät man bara den kommunistiska värdegrunden, i Sverige bara den nyliberala.
Jag har i tidigare krönikor visat att större delen av västvärlden idag i praktiken styrs av storföretag, banker och personer med mycket stora privata förmögenheter. Den politiska sfären med våra politiker blir för var dag allt mer av en kuliss för att ge sken av demokrati. Möjligheten att den politiska vägen påverka samhällsutvecklingen beskärs hela tiden. Den reella makten ligger i händerna på de stora globala bankernas och företagens styrelser och några hundra oerhört förmögna oligarker. Med sin växande kontroll över en allt större del av samhällets samlade ekonomiska resurser, kan dessa makthavare enkelt korrumpera politikerna vilket de även gör systematiskt. Låt mig bara påminna om vår förre statsministers mångmiljonarvoden från Bank of America efter förrättat värv.
CENSUR
Den nyliberala globalistiska maktordningen är väldigt lömsk. Ingenstans finns det någon instans där denna maktutövning kan ställas till ansvar. Tidigare i vår historia hade vi därtill en journalistkår som utövade en granskning av makthavarna, men det fungerar inte längre sedan den globalistiska oligarkin skaffat sig näst intill total kontroll över MSM.
Den enda oberoende granskningen av makten sker idag via fria medier som verkar på nätet som t.ex. i Sverige denna blogg och Swebbtv där jag även brukar göra kritiska debattinlägg. Utövandet av granskning av makten i vårt samhälle som idag sköts av fria aktörer på nätet, är givetvis en kraftigt störande verksamhet för de nyliberala globalisterna och deras företag. Dessa har även lagt under sig de viktigaste plattformarna för det fria meningsutbytet såsom Facebook, Twitter, Google och Youtube m.fl.. För att försvara den nyliberala hegemonin och dess värdegrund ser man sig nu nödsakad att börja censurera det fria meningsutbytet på sina plattformar.
Swebbtv har flera gånger drabbats av censur på Youtube och vi ser dagligen exempel på hur Facebook och Twitter tar bort inlägg som stör de nyliberala globalisternas intressen. Det senaste uppseendeväckande ingreppet av globalisternas censur skedde den 27 juli när ett antal läkare som kallar sig America’s Frontline Doctors hade en presskonferens i Washington där de informerad om hur de botat och räddat liv på Covid-19 patienter med en medicin som heter hydroklorokin.
Den ursprungliga videoinspelningen från eventet sågs av 17 miljoner tittar de första 8 timmarna och hade 185.000 uppkopplade tittare hela tiden. Då slog censuren till och Facebook tog ner inslaget från sin plattform. Snabbt följde Google (Youtube) och Twitter med. Orsaken var att den härskande oligarkin inte accepterar några meningsyttringar som kunde hota deras planerade intäkter på tusentals miljarder dollar från vaccinförsäljning. Man vill helt enkelt förhindra att läkare lär sig, hur de kan bota sina livsfarligt sjuka patienter och rädda liv med enkla och billiga medel.
Kan sovjetiseringen av den nyliberala västliga hegemonin illustreras bättre? Människors rösträtt betyder inget längre eftersom den nyliberala värdegrunden satt upp tydliga gränser för vilken politik som får föras och yttrandefriheten är satt ur spel.
När slår censuren till mot våra telefoner?
Det är nu bara en tidsfråga innan de stora telekombolagen sätter in AI-system i sina telefonväxlar som avlyssnar all kommunikation, för att sedan stänga av abonnemang för dem som uttrycker åsikter utanför värdegrunden i samtal med andra. Detsamma kommer givetvis att drabba våra mejlbrevlådor och bloggar.
Den enda tröst vi har är att denna sovjetiserade västliga hegemoni knakar i fogarna och sannolikt likt Sovjetunionen kommer att duka under. Så håll i er för det kommer att storma rejält de kommande åren.
Lars Bern
Om ni vill fördjupa er ytterligare i hur globalisternas medicinindustriella komplex stryper medicinsk kunskap som stör deras intressen kan ni läsa boken ”Den Metabola Pandemin”. Om ni vill stödja Riksföreningen för Metabol Hälsa ekonomiskt, har ni möjlighet att göra det genom att antingen bli stödjande medlem i RMH eller att donera till föreningen. Alla medel som flyter in går oavkortat till vår ideella verksamhet. De enda betalningar som går till engagerade personer är en liten blygsam lön till den kvinna som sköter medlemsregistret och till betalning av reseutlägg och andra direkta omkostnader i arbetet mot kvitto. Styrelsen jobbar helt ideellt.
Föreningen kan ta emot bidrag på följande konton:
Bankgiro: 195-1607
Swish: 123 270 0441
Jämför
State Emblem of the Soviet Union:
https://www.google.com/search?q=state+emblem+of+the+soviet+union&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwibvbGAkP_qAhUyxosKHZbWAiMQ_AUoAXoECBUQAw&biw=911&bih=438
med
Förenta Nationernas logotyp:
https://www.google.com/search?q=UN+Logo+and+Flag&oq=UN+Logo+and+Flag&aqs=chrome..69i57j0j69i60.732j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Och i stort sett även identiska stadgar!
GillaGillad av 5 personer
Det fanns faktiskt en gång i tiden en institution som kallades för ”Kyrkan” som stod upp mot ”makten” och tillrättavisa om något var fel………men det var för länge sen för länge sen………..sen kom kommunismen …….
Ursäkta, var bara tvungen……..
Bra Bern !
GillaGillad av 2 personer
Vi hade även Akademin/Universiteten, innan de blev ockuperade av Värdegrundsaktivister.
Att undervisa i genus, feminism o.d. på universiteten ÄR EN SKAM!
GillaGillad av 3 personer
Förföljelsen av fritänkare var legio i Sovjetunionen.
Här är en svensk fritänkare som utsatts för förtal, men som suveränt parerar skitkastningen:
https://newsvoice.se/2020/08/peter-wahlbeck-globalismen/
Komikern Peter Wahlbeck – en mycket klok och viktig opinionsbildare i härlig opposition mot PK-soppan!
Och jag gillar symboliken med apan i läkarrocken!
GillaGillad av 3 personer
En bra artikel som jag håller med om.
Demokratin och yttrandefriheten är i fara, tror att folket i Sverige och Europa tillsist kommer rösta bort den ”liberala demokratin”, och rösta fram en riktig demokrati med riktig yttrandefrihet för alla. Internet har gjort det möjligt att kunna ifrågasätta agendan, att censurera internet kommer slå tillbaka på dem själva. AI kommer användas emot dissidenternas åsikter och AI kommer användas för att manipulera fakta, fake news. AI ”ägs” nu av de som har de stora plattformarna och olika stater, AI i sig är inte ond, utan det beror på hur det används. AI kommer ändra om ekonomin och många tjänster kommer försvinna och nya färre tillkommer.
Narrativet / berättelsen om världen som våra stora medier för fram är idag agendasättande och fler och fler tror jag ser igenom det. Man visar en världsbild genom övremedelklassens glasögon ett perspektiv som inte stämmer och som förleder och förvillar tittarna. Men den tiden tror jag snart är förbi…
GillaGillad av 2 personer
“If voting made any difference they wouldn’t let us do it.”
― Mark Twain
GillaGillad av 1 person
Man kanske visar en världsbild som skall ge Globalisterna maximal avkastning.
Det är nog inte så att övre medelklassen önskar allt det som MSM prackar på tittarna/läsarna/åhörarna.
GillaGillad av 1 person
Tack Lars Bern för dina kloka rader
GillaGilla
Det är en klen tröst. Då kommer vi äldre att vara borta.
GillaGilla
Helt fantastisk sammanfattning!!
Ska sprida så mycket jag kan!
Tack! Du är grym!
GillaGillad av 1 person
Det som stör, Lars Bern, är att du efter en så klar vänsteranalys inte förmår att gå hela vägen i dina slutsatser.
Problemet är att du inte insett att i varje samhälle har staten en klasskaraktär,dvs att den försvarar den klass som har makten.
I det feodala samhället hade adeln makten och den feodala staten hävdade adelns intressen mot det framväxande borgerskapet. Eftersom staten har våldsmonopol krävdes revolutioner för att borgarklassen skulle kunna gripa makten.
Nyliberalismen är den härskande monopolkapitalismens ideologi, vilken också inrymmer direkt fascistiskt tankegods.
Du har rätt när du likställer den med dagens Sovjet/Ryssland och Kina , men du du uppmärksammar inte att både Sovjet/Ryssland och Kina, efter kontrarevolutioner som innebar övertagande av makten i respektive kommunistparti , numera inte är socialistiska stater utan kapitalistiska stater, då staten i dessa länder sedan länge ändrat karaktär och försvarar den borgarklass som där tagit över.
Du jämför alltså stater med olika former av kapitalism med varandra.
I övrigt är jag överens med dig.
GillaGilla
Medeltiden ja…….det är det flera som inte har en aning om !!
Från ca 1 Milj. människor på 1200-talet till ca 378.000 på 1400-talets början……..ja, det är tuffa människor här uppe i NORDEN-Sverige !!
Den som är släkt med någon från 1400-talets Sverige kan vara stolt……alla kommer från någon gård ……
Precis som Stormannen försvarar Kungen så försvarar drängen sin husbonde…….svenne ……lärling !!
GillaGilla
Vikingahövding – Ledare , folkets ledare
Jarlarna – Gammalt Riksråd , bytte ut Hövdingen/Ledaren när han misskötte sig
Svenne-Riddare……Dräng-Husbonde……Lärling-gesäll-Mästare (Borgarna)……..ja,ett system !!
Ståndsriksdagen röstade nästan alltid Präster o bönder mot gemensamma mål !!!
GillaGilla
Och för ledungsskeppet-militärer så fanns det alltid en Storman-Storbonde !
Detta är den första UR-Adeln sedan efter Vikingatiden….
Men som alltid , så kunde man också bli av med sin Adels-titel om man inte stod upp för kungen med hästar och utrustning etc etc….
Vad är dagens KRAV PÅ VÅRA POLITIKER ?
GillaGilla
Med tanke på att Adel 0.5% Präster 1% Självägande Bönder 16,5% Borgare 2% …….och resterande 80%……
Efter Krig o Pest……1300-talet så var de bara 378.000 kvar………
GillaGilla
+ Det fanns 2 frälsen , det andliga = Prästerskapet och det Adliga = Adeln !!
( Så folk fattar, verkar som vissa har föredragningar om historia men bara läst skolböcker och har ingen verklighetsförankring )
+ Ståndsriksdagen var mellan 1400-talet – 1866 !!
+ Riksdagsmännen var förtroendevalda från socknarna , och det var Moral och etik som gällde
+ På denna tid så var det ofta någon i ”släkten” som innehar denna roll pga folk flyttade ogärna ifrån hemmasocknarna . Lura du någon så lurade du hela släkten !!!!!!
+ Gårdarna på denna tid innan 1850-klyvningen var ganska stora oftast minimum 1 Mantal ( kan variera mycket men lågt räknat ca 100 Hektar ) och på 1400-talet hade dessa gårdar oftast flera djur .
Torpen är en enhet med Gården…..ofta så husera någon soldat där som kunde vara en släkting .
( 3 Mantal kunde vara 1000 Hektar exempelvis så det varierade en del under tid )
Vikingatiden: Lura du någon , ja då dräptes du……..vi har i Sverige/Norden genom historien haft ett stort förtroende för de som varit ledare/Hövding etc etc ……för det har varit någon med högst rank i klanen under just den tid .
Detta går genom vår historia !!
Våra förfäder skulle banne mig tagit upp yxan igen………de vänder sig i gravarna……
2020:
Idag finns inget av detta kvar , idag så har vi bottenskrapet som sitter i vår riksdag och som säljer ut vårt land , vem är de , vad kommer de ifrån ?
GillaGilla
Och oftast var ju Uradeln/frälset från gamla Ledungarna som slagits för Sverige/Norden !!
Hade dessa ”krigare” gått med på dagens politiker gör ?
Svar : NEJ !!
GillaGilla
Uradel var ju som oftast också Kungasläkt !
Problemet på senare tid 1700-1800 tal var ju att det gick inflation i adlandet , och därmed blev ju ståndsriksdagen sämre .
GillaGilla
När det gäller Kina är landet varken kommunistiskt eller kapitalistiskt utan man har utvecklat sin egen modell som man kallar ”Socialism med kinesiska förtecken”. Den är dynamisk, den ändras hela tiden, bode centralt och lokalt. Den har ingenting med den forna centralstyrda ideologiska kommunismen att göra. Sant, 1949 tog kommunisterna makten. Det skulle finnas ett parti ansvarigt som folket skulle styra under en enda ideologi, som kan kallas ”värdegrund”, ”allas lika värde”, eller ”utjämning”. Andra partier skulle påverka. Det fungerade inte. Idag är makten distribuerad inom att rymligt ramverk. Varenda av Kinas över 1,000 folk sköter sig själva, egen kultur och språk, har egna lagar och egna rättsväsenden och egna media. Kina blir alltmer gräsrotsstyrt för varenda dag som går, senast förra veckan fick vi veta att Folkmedia (lokala, sociala och alternativa) skall utvecklas. Otroligt intressant att vara del av.
GillaGilla
Va’ kul Karl W!
GillaGilla
K. Pålman Beror på, jag tycker i alla fall att det är väldigt ”kul” att alla bilarna står kvar på morgonen, och att jag kommer hem efter promenaden med både jackan, mobilen och pengarna i behåll, och inte är knivskuren eller skjuten som flickan Adrianai i Norsborg, men jag förstod hånet, även om det var finkänsligt.
GillaGilla
Intressant inlägg Frank.
”Problemet är att du inte insett att i varje samhälle har staten en klasskaraktär,dvs att den försvarar den klass som har makten”
I staten Sverige försvaras idag:
– Slöddret
– Drägget
– Kommunistvärdegrunden
och på senare tid även
– Globalisterna
så vilken klass menar du har makten i dagens Sverige?
GillaGillad av 2 personer
Eftersom Sverige är (liksom Kina, trots Karl W.s önskedrömmar) en kapitalistisk stat, är kapitalistklassen den härskande klassen med bankkapitalet i spetsen.
Ditt inlägg, Björn G , är rätt löjligt.
GillaGilla
Frank Nilsson Kina är faktiskt inte en kapitalistisk stat, utan har utvecklat sitt eget mycket framgångsrika system. Jag vet. Det är nästan omöjligt att förklara för utlänningar som bara har erfarenhet av kapitalismen som jämförelse, och bara inte vill tänka utanför lådan. Hong Kong är kapitalistiskt, och hur det fungerar kan du se på dessa video. Sverige är väl inte långt därifrån.
Detta är kapitalism.
GillaGilla
Alldeles suveränt skrivet!
De mycket repressiva åtgärderna för att möjliggöra C-vaccin har kanske orsaker också bortom omedelbara miljardvinster. Vaccin med ID-chips för identifikation och styrning av kroppsfunktioner är en realistisk möjlighet (patent finns säkert) via mobiltelefoni/AI. Obligatorisk vaccination hägrar under förespegling att ‘för Din egen och andras säkerhet’ för avläsning kunna reglera den enskildes möjligheter till resor och ‘fri lejd’. Vid vägran härtill kan den enskilde bli utsatt för allehanda överhetsåtgärder. Konton med pengar är idag endast en digital, lätt raderbar uppgift. Anställning, även fortsatt sådan, kan bli beroende av om vaccination skett enligt ‘säkerhetsargumentet’, osv. Plötslig nedsläckning av vitala kroppsfunktioner kan vara ett utmärkt påtryckningsmedel om vaccinerade människor inte åtlyder direktiv kring ‘rätt uttryckta åsikter’. …
‘Konspiratoriskt’ säger kanske någon, ‘Du målar ××× på väggen’ säger kanske någon annan. Kanske det! Men den styrande sekten är pressad att nu försöka utnyttja det momentum som C gett utrymme för, i syfte att snabbast möjligt inrätta det hägrande totalitära systemet. Klockan tickar…. medan den totalitära agendan allt mer blir uppenbar/avslöjad.
GillaGillad av 1 person
Detta med ID-chips är mest skrock. Vi har redan naturliga ID-chips, kallat DNA. Biometrisk registrering kan missbrukas, och redan har Sverige världens mest utvecklade biometriska övervakningssystem och mest omfattande biometriska register på plats. Passfotostationerna registrerade högupplösta bilder som är biometrisk registrering. Lagrat blod och blodprover är en även det en biometrisk databas. Alla mobiltelefoner är redan registrerade mot en individ, likaså internet anslutningar. Datalagringsdirektivet tillsamman med NSAs och CIAs massövervakning av åsikter via sajter som Google eller Facebook som under avtal om säkerhetsutbyte delas med makten i Sverige. Redan nu kan tillgångar lättvindigt konfiskeras, folk förlorar ju redan jobbet om dom har fel åsikter, och åsikter övervakas med webb-robotar, Näthatsgranskaren. Sverige har redan historiens mest utvecklade system för massövervakning på plats.
GillaGilla
Kina och 5G – dé é grejer dé!
https://www.vaken.se/tuidang-center-sverige-en-ideell-forening-som-stodjer-de-kinesiska-medborgarnas-uttrade-ur-det-kinesiska-kommunistpartiet/
GillaGilla
ID-chips är en realitet. Bill Gates har ett patent därpå, avsett att inkorporeras ex.vis i vaccin, dock ej nödvändigvis däri. Samma biometriska databaser och övervakningssystem som Du beskriver Sverige ha finns också på plats i Kina.
GillaGillad av 1 person
Karl W, du skriver ”Alla mobiltelefoner är redan registrerade mot en individ (..)”. Kan du utveckla tack, gärna med referens.
GillaGillad av 1 person
Karl W
Varför sitter herrn och bloggar i Sverige när du har allt du kan önska dig i Kina? Din drömledare Xi Jinping, bästa systemet ever enligt dig själv, fina blommor och bor fantastiskt innanför en grind samt alla kameror du älskar som gör att ALLT är lugnt och fint. Livet ler verkligen men…Lustigt, vill du att vi ska tråna efter ditt liv? Tillåter vi ett system att ta över våra liv för mye så blir det svårt att ta tillbaka.
Titta på denna filmen från Kina (1 år gammal) Som tar upp om kamerorna som HAR igenkänning av ditt ansikte. 1.42 min. om du går mot rött så ropar en högtalare att du bryter reglerna. Du har statens poäng efter hur du beter dig ( på mobilen ) och de lär vara bra poäng för att få resa utomlands, köpa högfartståg biljett, boka flyg, m.m. Köper du alkohol så sjunker poängen.
10.22 börjar de med låga poäng eller svartlistade för att du är inte att lita på. Svartlistad är om du har en blogg som denna 11.45 in i filmen, så tar de bort den trots att det är flera miljoner följare och alla andra webbsidor plockas bort, du är blockad. Du kan inte boka några resor via mobilen och du är fast i landet, förbjuden att resa utomlands och starta nytt liv om du inte smiter…till annat land t.ex. US
GillaGilla
Savalle Det finns gott om sådana föreningar för konspirationsteorier. Denna hade jag inte hört talas om. Det väst kallar för ”kommunistpartiet”, det heter inte så på kinesiska, är inget politiskt parti som ett parti i Sverige, det är en mer av en folkrörelse, eller ett departement. Det är en rörelse där man blir medlem för att påverka. Det finns ytterligare sju sådana ”partier”. Folk i Kina är helt kapabla att fatta egna beslut utan hjälp av utlänningars konspirationsteorier och pekpinnar.
GillaGilla
Göran Åkesson ID chips finns, men jag tror inte på en sådan användning. Motsvarigheten till Sveriges biometriska databas finns inte i Kina. Inte heller passfotostationerna. Fotona för pass och ID kort tillhandahålls av ansökande, eller tas med en 20 kronors webbkamera. Personlig iakttagelse och erfarenhet. Upplösning duger inte på mycket långt när för någon ansiktsigenkänning. Jag är ju på plats. Det är inte ID chips vi behöver oroa oss för utan att man använder spårämnen, milt radioaktiva isotoper i oändliga kombinationer som injiceras och stannar i kroppen likt en tatuering under huden. Teknologin finns redan och används för stöldmärkning.
https://www.britannica.com/science/isotopic-tracer
https://en.wikipedia.org/wiki/Isotopic_labeling
GillaGilla
Lasse R Om du tittar på ditt SIM kort har det ett långt nummer. Det är ett av din telefons SIM-ID nummer. Ditt telefonnummer finns inte på telefonen utan i växeln. När du öppnar ett konto vill telebolaget veta vem du är, och vart som skall skicka räkningen. Även telefonen har flera ID nummer. På en Android, klicka på ”Settings”, sedan på ”About Device”, där finns ”Device name” vilket är ett ID, klicka på ”Status”, där finns ”IMEI”, ett annat ID, också MAC, Bluetooth, serial number, osv. Allt detta samlas in av systemet. Byter du mot ett kontantkort finns telefonens ID kvar och kopplas till det nya SIM kortet när telefonen är påslagen. Om du endast alltid har använt kontantkort, går det lätt att spåra dig eftersom man kan se var telefonen är på natten, och matcha mot adressen. Detta är vad Apple, Facebook, Instgram osv sysslar med. Deras affärsmodell.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/erbjods-sparning-av-hundratusentals-mobiler/
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-tar-du-kontroll-over-vad-apparna-lagrar
https://samnytt.se/mobilappar-gps-sparar-dig-dygnet-runt-sedan-saljs-uppgifterna/
Här talar man om apparna, men alla som har tillgång till telesystemet behöver inga appar.
GillaGilla
K. Pålman ”Varför”, ibland undrar jag själv, men det ligger en viss tillfredsställelse att upplysa andra om verkligheten. Även så är jag både bitter och arg över förfallet i Sverige. Fördelen med Kina är inte att det är perfekt, utan att landet ständigt förändras i rätt riktning, och färdigt lär det aldrig bli. Det finns ansiktsigenkänning i Kina, jag känner till två kameror i min omgivning som kan klara det. Däremot finns ingen biometrisk databas över befolkningen som i Sverige utan bara för terrorister och kriminella. Det fungerar som en patrullerande polis, han känner igen buset, men inte alla i allmänheten. Det där med poäng och svartlistning existerar bara i propagandan, inte i verkligheten, Du ansöker om pass precis som i Sverige, och åker. Inget annat. Bara omkring 10% av webbsidor i Kina stängs jämfört med Facebook. Om du vill tro på jänkarnas propaganda dravel och lögner kan jag inte göra något åt det, men andra kanske vill veta.
GillaGilla
För ca 3 och 1/2 år sedan skrev jag en artikel (https://anthropocene.live/2016/12/29/yttrandefriheten-under-attack-over-hela-vastvarlden/comment-page-1/#comments) på denna blogg på samma tema som denna artikel. Deb fick över 100 kommentarer. Det är ganska intressant att följa utvecklingen av kommentarerna. Då var det många som tyckte, att det inte var något att kritisera, när man bor i Kina, för där är det mycket värre. Idag låter det annorlunda, man börjar sakta att inse, att det barkar åt fel håll.
GillaGillad av 2 personer
När det gäller Kina är Kina det enda landet som har infört drakonisk lagstiftning som skyddar innevånarna mot övergrepp, och de skärps hela tiden, och övervakas. Kina har inte på mycket långa vägar den intensiva massövervakning som Sverige har. Sverige är rena fascistdiktaturen i jämförelse. Det finns inget skydd alls i Sverige. Som exempel, en man i Kina som samlat in ett trettiotal namn och adresser som han inte hade rätt att inneha fick 6 månaders fängelse. Tidigare genomförde Kina en räd mot över 1,000 app-företag, företagen måste redovisa varför som samlade in information och för vilket ändamål. Ett stort antal beordrades ändra och fick dryga böter. Tyvärr sprider USA propagandan intensivt lögner om detta och naiva svenskar ofta sväljer det.
https://www.internationallawoffice.com/Newsletters/Tech-Data-Telecoms-Media/China/AnJie-Law-Firm/New-campaign-to-stop-apps-from-unlawfully-collecting-and-processing-personal-data
https://www.scmp.com/tech/apps-social/article/3044051/china-issues-rules-stop-apps-abusing-users-personal-information
GillaGilla
Behövs inga kameror om staten sköter sin uppgift och jobbar på regler, moral och etik samt följer de lagar vi har vid brottslighet. Lider med de nya som kommer och föräldrar som gör allt de kan för att deras barnen ska bli bra medborgare men där staten fjäskar och förstör inte bara barnens framtid men också deras självuppfattning om sig själv.
Sen hade väl en annan önskat att staten med dess myndigheter inte köpt fasaden som visas upp så mycket, utan försökt se mer bakom kulisserna.
GillaGilla
K. Pålman i Kina är det inte staten som ”jobbar på regler, moral och etik” utan allmänheten. I Sverige är det staten, som sedan informerar (indoktrinerar) medborgarna från toppen ner till vad som dom har bestämt skall gälla i samhället. Tänk, hur ofta hör man: rättighet till yttrandefrihet, rättighet till HBTQ, rättighet till kultur, rättighet till sjukvård, pension, rörlighet, osv. Hur ofta används orden ”skyldighet” och ”ansvar”. Det är nästan unikt.
GillaGilla
Karl
Så rätt så, vi hör aldrig skyldigheter eller eget ansvar. När en skrev uppsats inom pedagogiken om BRIS så tog en upp om att det behövde innehålla skyldigheter också.
GillaGilla
Jag läste Anders Thorens inlägg. Det händer saker i Kina. Förra veckan fick jag en nyhet på mobilen, där kommer numera alla nyheter, att Kina sätter in stora resurser för att utveckla Folkmedia, alltså lokala, alternativa och sociala medier. MSM får ingenting. Det betyder gratis ”utbildning i att producera kvalitativa artiklar, stärka de tekniska kunskaperna och kapaciteten, att förvalta cyberrymden väl, att visa respekt mot andra, och att inte producera falsk eller vilseledande information”, så löd meddelandet. I Sverige är det regimen som informerar folket hur som skall tycka och fungera, i Kina är det gräsrötterna som informerar regeringen vad dom skall göra. Intressant skillnad. Kina går alltså i diametralt olika riktning mot Sverige som söker totalitär kontroll av information i samhället. Kina har dock reglerat yttrandefriheten för att den inte skall kunna missbrukas som en gång nazisterna gjorde för att ta kontroll. Trafik, vapen, livsmedel osv är ju även dom reglerade av samma orsak.
GillaGilla
Jo Anders, det är många av kommentarerna som redan 2016 håller med dig. Några få opponerar sig mot att du skriver från Kina.
Så majoriteten av de insända kommentarerna håller redan 2016 med dig att Sverige har demokratiproblem.
Din snart 4 år gamla artikel är mycket läsvärd!
GillaGillad av 1 person
Läste att Fauci, Big Pharmas hantlangare kritiserar Ryssland för att de ska börja vaccinera folk redan i höst med ett vaccin som INTE Big Pharma tjänar miljarder på! Han varnar, hör och häpna, för riskerna? Hur var det nu igen med den förra vaccineringsrundan mot fågelviruset som gjorde folk sjuka och som tillhandahölls av Big Pharma? Det här med självkritik är verkligen inget som pillerlangarna bryr sig om! Det är pengarna man är ute efter…
GillaGillad av 2 personer
Alla måste vara medveten om att regimen i USA är bara en underavdelning av USAs BigBusiness och BigPharma och totalt korrumperad. Nu får vi veta att bråket om TikTok är för att Microsoft ville ta kontroll av appen, och bad Trump om hjälp att sätta press på ägaren Bytedance för att få appen billigt. Det rimmar mycket väl med hur USA fungerar och hur USA har tidigare arbetat. Tidigare exempel är när ett universitet i Japan utvecklade ett konkurrerade DOS, då hotade USA med handelskrig om det släpptes. När Japan började utveckla och producera IC kretsar, tvingade presidenten LBJ (President 1961–1963) dom att lägga ner allt och istället importera IC from TI, vilket LBJ hade aktier i. Trump har redan offentligt sagt att Microsoft bör betala kommission eftersom det var Trump, genom hot om förbud, som gjorde uppköpet möjligt. Värdens mest korrumperade regim, USA.
https://www.rt.com/usa/496993-trump-microsoft-buy-tiktok/
https://mychinaway.wordpress.com/2020/08/03/usa-ar-skrackslaget-detta-ar-varfor/
GillaGilla
Internets stora styrka är anonymiteten.
Skriv anonymitet på google så är första förslaget ”Anonymitet på internet är ett samhällsproblem”, andra förslaget säger bara ”Anonymiteten på internet” tredje ”Anonymiteten skapar trollen”
Detta är inget nytt, makten har alltid fruktat anonyma åsikter långt innan internet.
I DDR bygde man upp ett spionnät där grannar spionerade på varandra , barn på sina föräldrar, bara för att det var så viktigt att veta vem som tyckte vad.
Det som gör internet så fruktat är naturligtvis dess spridningsförmåga och för svensk del med en så ångestfylld och konsensussökande befolkning risken att folk upptäcker att flera delar deras åsikter även om dessa är anonyma och inte går att identifiera.
Det är därför makten angriper anonymiteten men godhjärtade skäl som att bekämpa hat och hot.
Genom att skruva tillämpningen av lagstiftningen grumlar man till yttrandefrihet och åsiktsfrihet så att det skapar en rädsla och osäkerhet som leder till självcensur.
Det är därför anonymiteten på nätet är så viktig och framförallt att det det finns alternativa medier och bloggar som fortfarande värnar anonymitet och yttrandefrihet.
GillaGillad av 1 person
Det är just därför som staten arbetar så intensivt på att avskaffa anonymiteten så massövervakningen kan skärpas. Det har redan föreslagits i Sverige att alla skall tvingas till personlig inloggning på internet, med straff för att kringgå det, och alla mobiltelefoner och nummer skall registreras mot ett personnummer. I Sverige har man redan samma DDR system där alla banker, bokföringsföretag och alla skall rapportera all ”misstänkt verksamhet”. Penningtvätt och terrorfinansiering är motiveringen, men massövervakningen den verkliga skälet. Orsaken är densamma, det är viktigt att veta vem som tyckte vad, så fel åsikter kan korrigerings med böter eller fängelse (Näthatsgranskaren exempel), eller propaganda via media. Det var nazisterna som utvecklade systemet för att styra samhället, och Sverige tillämpar metoden idag.
GillaGilla
Inloggning på ”Internet” gäller nog bara webben el. liknande applikationer. Om man måste logga in för att etablera t.ex. ett TCP-koppel mellan två datorer så kommer allt sluta fungera.
GillaGilla
Mathias Båge Det går faktiskt att göra, men visst har du rätt. Avsikten var att alla som överhuvudtaget skulle ha tillgång till Internet och webben skulle tvingas att logga in med något som bank-id så allt som gjorde kunde loggas i datalagringsdirektivet och individen kunde övervakas.
GillaGilla
”Internets stora styrka är anonymiteten.”
Internets styrka är att vi har tillgång till Lars Bern och Swebbtv som sanningssägare.
Vi får även, genom kommentarsfältet, tillgång till att redovisa vår insikt och visdom i de frågor som är aktuella.
Bloggens samlade kompetens överstiger vida den som politikerna och MSM utsöndrar.
GillaGillad av 2 personer
Det som stärker demokratin i ett samhälle är just yttrandefriheten. Utan den kan inte samhället utvecklas – bara förminskas. Sverige är ett bra exempel på att vi går fel väg? Det finns många kontroversiella frågor där vi får hålla oss till den gängse meningen, för att inte hamna ute i kylan? Vi har sett många som inte ”anpassat” sig och de har fått betala ett alldeles för högt pris för sin frispråkighet. Som väl är har alternativa medier växt sig starkare för vart år och det bådar gott för det fortsatta demokratiska samhället.
GillaGillad av 2 personer
Det var bättre förr; läs om en annan despot som trodde att det gick att gå mot folkets vilja och som de förnuftiga i parlamentet till sist tröttnade fullständigt på:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Karl_I_av_England
Det finns ganska stora likheter med dagens svenska landsförräderi.
GillaGilla
Jan: Denna tid innan 30-åriga krigets slut ( Freden 1648 ) handlar allt om Katolik vs Protestant !!!!
Cromwell var Protestant Kung Karl Katolik !!
GillaGilla
Med tanke på Cromwell och vad han gjorde o dagens bankirer så blev det ju fel !!
GillaGilla
Det sägs ibland, felaktigt, att EU går mot att bli Europas Förenta Stater.
Fel, fel, fel.
EU går mot att bli Europas Sovjetunionen , med två skillnader.
1 Avsaknaden av vapen och försvarsmakt.
2 Oförmågan att fatta snabba beslut som måste följas.
GillaGillad av 1 person
Jo men man har planer på en egen armé.
GillaGilla
Men det finns paramilitära Europeiska insatsstyrkor.
Den mest beryktade av dessa polis- styrkor, som kan komma till insats över hela Europa är European Gendarmerie Force (EUROGENDFOR / EGF.
https://en.wikipedia.org/wiki/European_Gendarmerie_Force
Nästan all information om denna insatsstyrka som kan sättas in överallt i hela Europa har tagits bort från internet.
Här är en kort video om EUROGENDFOR ( Lägg märke till fascistsymbolen (FASCES) som visas allra först!
(La Guardia Civil en EUROGENDFOR, ejercicio EGEX 2011. Logroño)
Ordet fascism kommer från FASCES:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fasces
Denna styrka är till för att slå ner uppror i hela Europa.
GillaGillad av 1 person
Tjena Savalle, tack för bra video.
Förstod detta redan när Fredda pratade om denna internationella polisstyrka och som skapades för att politikerna förstod att poliserna i varje land INTE skulle gå emot sin befolkning p.g.a. emotionella känslor för sitt folk. Försökte leta på deras sida men var det inte snack om att de har rätten att stoppa människor och muddra dem, stanna bilar och gå igenom dem, gå in i hem och söka utan någon som helst orsak?
På deras hemsida står också att de inte kommer att ta över polisens ledarroll och att de i princip kommer att vara obeväpnade. Tycker mig se något helt annat i filmen.
https://eurogendfor.org/egf-capabilities/
GillaGillad av 1 person
Tjena, Katarina Pålman!
I Frankrike har den protesterande befolkningen fått känna av brutaliteten hos de polisiära insatsstyrkor som Macron skickat ut för att kväsa dem.
Du har alldeles rätt i att det är bekvämt för makthavarna att skicka trupper utifrån för att förhindra att de skulle vägra att våldföra sig på sina egna.
Filmen visar hur tungt beväpnade dessa elitstyrkor är, så det finns potential…
GillaGilla
Och i Sovjetunionen tog makthavarna till OMON (ryska: Отряд мобильный особого назначения[1], ungefär mobila enheten för särskilda insatser.
OMON finns fortfarande kvar och är inrikesministerns ”egen lilla” mobila insatsstyrka.
Dé du, Damberg!
GillaGilla
EU är en omöjlig tanke eftersom det finns 24 sinsemellan obegripliga officiella språk, plus alla dito svårbegripliga dialekter. Snyggt och prydligt, lämna och avveckla, börja nu. Ingen har haft någon bestående nytta av EU. Om globalisterna vill göra affärer globalt så kommer de att göra det ändå.
I Sverige har vi fått klara oss själva och ändå lyckats resa oss till ett mönsterland. Nu ska andra folk som hela tiden har haft bättre förutsättningar men vars ledare inte lyckats samla folket att ta vara på sina möjligheter utan låter dem fortfarande sitta som gapande fågelungar utan att lära sig att flyga.
Europa kan aldrig bli som Nordamerika. USA är en kontinent precis som Europa med olika folkkulturer och mentaliteter från norr till söder, väster till öster. Men de har ett gemensamt språk vilket är den stora skillnaden. Europa kommer aldrig att få ett gemensamt officiellt språk. Storbritannien drog sig ur och kommer att få en bättre framtid tillsammans med sina språkligt allierade i USA med flera, tack vare språket.
Europas styrka är skillnaderna, inte att man hittar exakt samma butiker och snabbmatsrestauranger i alla städer över hela kontinenten. Det är globalism när det går riktigt snett. Skillnaderna vill vi behålla, de bär vår identitet. De ska inte suddas ut, utan aktivt hållas levande.
Inte ens Sverige har varit och är ett homogent land. Det är tydliga skillnader från landskap till landskap i historia, folkmentalitet, folkkultur, traditioner, idiom och näringsmöjligheter. Och så skall det förbli, det har aldrig gått bra att röra samman landskapsrätter till en gemensam nationalrätt.
Man kan överallt härleda alla problem till bristande okunnigt ledarskap, och speciellt illa är det när ledarna saknar självinsikt och förmåga till självkritik. Det finns ett namn på sådana individer idag, och de ska sållas bort en gång för alla ur partier och parlament. I Sverige blir det tyvärr inte många kvar.
GillaGillad av 1 person
Sverige var ett Homogent land ….
Från Katoliscm till Protestant…..det var länge i Sverige förenat med dödsstraff att inte vara Protestant .
GillaGilla
Utmärkt som vanligt!
Vetenskap, läs naturvetenskap, som dök upp som en motvikt mot de religiösa dogmer som styrde samhällsdebatten för två hundra år sedan, är idag också helt korrumperad och speciellt inom det medicinska området.
Men det är kanske så att allt måste ”braka samman” innan någon grundläggande förändringar kan komma till stånd.
Det är därför hoppfullt att notera att en miljon människor demonstrerade i Berlin mot ”Covidbluffen”.
GillaGillad av 1 person
Enligt svenska MSM var det bara 17.000 högerextremister, vaccinmotståndare och konspirationsteoretiker som demonstrerade.
GillaGillad av 1 person
Katolicism givetvis skall det stå !
GillaGilla
Hur är det att vara oligark? Det kan jag bara spekulera om, men jag gissar att det finns ett starkt inslag av fanatisk tävlingslust, att vinna mer till varje pris fast man redan har allt och skulle kunna leva i ofattbar yttre lyx i tusen år med hela sin familj.
Ordet lagom existerar inte, inte heller tanken att ”det räcker nu, jag har lyckats och är ekonomiskt obunden, nu vill jag hjälpa fler till denna sköna trygghet. Jag behöver inte ligga på kommunens äldreboende och svältas ihjäl, jag kan anställa en egen läkare, egen kock och fyra sköterskor vid livets slut” i min tusenkvadrats villa med full havsutsikt från sjuksängen.
Förr var våra oligarker ganska generösa mot samhället och folket och bekostade skolor och sjukhus, nu ska de ha vårt sista öre.
En sak som en oligark aldrig behöver krångla med själv: nycklar. De är till för rädda ensamma människor för att skapa en illusion av trygghet.
GillaGillad av 1 person
Fred Markert beskriver för Mike ”The Health Ranger” Adams hur de olika faserna i framgångsrika civilisationers uppgång och fall har sett ut historiskt. Markert menar att USA sedan 1985 befinner sig i den av dessa faser, efter vilken inga tidigare civilisationer har kunnat vända den negativa utvecklingen och förhindra en kollaps: Dekadens:
Civilization expert Fred Markert warns there’s only ONE way to save America from catastrophic collapse Health Ranger Report Published 2020-08-03 https://www.brighteon.com/7f2c713f-442e-4a21-a05f-44463beab95c
Markert säger också, att vid alla genomförda kommunistrevolutioner, så har alltid det egna revolutionära fotfolket likviderats först av alla. Detta eftersom den revolutionära hierarkin inte vill ha kvar bråkmakare i sin nygrundade diktatur. Vilka tror ni att dagens maktelit-maffia ser som vår tids bråkmakare, har kartlagt, registrerat och kommer att oskadliggöra, så snart deras globala maktövertagande i värsta fall har blivit ett faktum.
GillaGillad av 1 person
per
4 augusti, 2020 kl. 09:52
”Den revolutionära toppen av hierarkin” menade jag i sista stycket.
GillaGilla
Exakt vad Hitler gjorde med sin revolutionära styrkor d v s SA och dess ledare Ernst Röhm. Hitler lät likvidera alla höga SA-ledare och upplöste sedan organisationen! AFA och andra liknande organisationer som BLM är oligarkernas och globalisternas fotfolk som man sedan lätt gör sig av med! Nyttiga idioter åt bankmaffian!
GillaGilla
Bäste Lars! ” Tidigare i vår historia Hade vi…..en journalistkår som kritiskt granskade makten….”. Du hävdar att det har vi inte haft på länge. Jag tror inte att moderatern atyckte så när Uppdrag granskning avslöjade i valstugereportage och. hur m talade med dubbla tungor. Eller när UG drog ner byxorna på V genom att visa hur de samarbetade med de kommunistiska öststaterna samtidigt som de öppet kritiserade dem. Ingen som sett SVT kan rimligen tycka att Camilla Kvartoft, Anders Holmberg, Mats Knutsson eller Mats Knutsson låter makthavare slippa lindrigt undan i ungtervjuer. Inte heller SR:s Tomas Ramberg eller Fredrik Furtenbach. Om man som som Du är missnöjd med och misströstar om Sverige vad gäller demokrati- Vilket land rekommenderar Du som föredöme i hantering av demokratiska frågor och dilemman? Ser fram mot förslag och och varför landet är bättre än Sverige
GillaGilla
Schweiz är idag sannolikt den enda fungerande demokrati där makten utgår från folket.
GillaGillad av 1 person
”…… varför landet är bättre än Sverige”
I Schweiz är det:
– Rent och snyggt
– Tågen går enligt tidtabell
– Konduktörerna är artiga och välklädda
– Människorna är vänliga, korrekta och lyhörda
– Skatterna är rimliga
– Välordnat i skolan
etc
GillaGilla
Och i Schweiz kan väljarna själva kräva beslutande folkomröstning i frågor som de känner för.
GillaGillad av 2 personer
Bäste Bo Andersson, När har ”journalisterna” senast ställt politikerna mot väggen när det gäller ljugandet om invandringen och kriminaliteten den medför eller klimatbluffen etc? Det är närmare 20 år sedan det bedrevs någon riktigt kritisk journalistik i det här landet! Sverige har bara regimmedia i MSM…
GillaGilla
Bäste Benny! Om Du hade tagit del av t ex Dagens Nyheters kritiskt handlande artiklar om både migration, integration och kriminalitet eller sett SVT: s Agendas program i ämnena skulle Du få många exempel. Att Public service sedan inte ställer upp som organ för Dina och SD:s budskap är en annan sak.
GillaGilla
Jaha, Bo Andersson, där kom den! Gillar man inte verkligheten i det nya kriminella Sverige så blir man automatiskt SD…Trots att Bo verkar både blind och döv för vad som sker har han alltså ”hittat” ett par artiklar i MSM som kritiserar det som sker i Sverige…Fantastiskt! Dina inlägg saknar ju all trovärdighet eftersom du inte kan se att sosse-Sverige är på väg mot en katastrof!
GillaGilla
Benny! Jag har inte antytt att Du skulle vara SD-anhängare -bara att SD tycker likadant. Men min gamla farmor Augusta brukade säga:”Slår man i högen så skriker den som känner sig träffad”. Men som sagt, det var vad farmor brukade säga.
GillaGilla
Bo Andersson är ett obotligt falla av den svåra sjukan MSM sprider i Sverige och västvärlden! De svåra skador man kan få av propagandan är förvrängd verklighetsuppfattning och desorientering! Att Bo ens vågar surfa in på denna sida visar dock att han tvivlar innerst inne eller så ska han bara uppfostra oss andra i sann sosse-anda!
GillaGilla
Bäste Benny! Jag är en person som vill ta del av andras uppfattningar. Utöver mina i Dina politisk korrekta korrekta källor följer jag bl a Antropocen. När jag inte håller med Er så gör jag inlägg för att ta del av svar. Du ifrågasätter vad jag har på Antropocen att göra med de åsikter jag har. Hoppas Du fick svar på den frågan ovan. Att vilja sitta ifred med sin åsikt kallat många för inskränkthet. Skulle jag få igång alternativa tankar hos tv-experten Dig skulle jag bli glad!
GillaGilla
Jag ser dig gärna här Bo! /red
GillaGilla
Benny! Det förbannade stavningsprogrammet förvrängde min text. Det ska vara ” mina i Dina ögon politiskt korrekta… Ber om ursäkt
GillaGilla
Benny, Oavsett Bo Andersson, ett handgripligt exempel av ”obotligt falla av den svåra sjukan MSM sprider”. DI hade en artikel 3/8 att världens första elflygplan hade certifierats i Schweiz. Jag skrev och påpekade att Kina har haft certifierade elflygplan i serieproduktion i många år. Jag fick svar att en Schweizisk tidning skriver så. Då skickade jag dom bevis, ett flertal internationella rapporter att Kina har certifierat ett tiotal elektriska luftfarkoster före denna från EU. Inget svar och ingen rättelse. MSM går helt enkelt inte att lita på, dom är bevisat opålitliga och sprider fejk och detta visar att det är avsiktligt.
https://www.di.se/hallbart-naringsliv/forsta-certifierade-elflygplanet-har-lyft/
Glöm inte ”Låt mig kontrollera media och jag kommer att förvandla varje nation till en flock av svin”– Josef Goebbels. Igår meddelade Twitter att man kommer att märka all inlägg som kommer från statligt finansierade media som opålitliga, som Ryssland och Kina. Amerikanska statligt finansierade media som VOA eller eller USA regimens lojala media som MSM i Sverige märker man inte. Samtidigt får alla regimtrogna media i Sverige nu en halv miljard i finansiering. ”Svin”, hur känner ni er, eller står ni emot propagandan.
GillaGilla
Videos som klargör sanningar om the club blir avstängda om videon har namngetts efter innehållet, därför sätter de överskrift på videon som typ, -I hate Trump och då går den igenom iaf ett tag innan Gestapo vaknar:)
Ja, mobbing händer också av oss som bloggar, till och med grannar diskuterar vad en skriver, haha helt säkert 🙂 Livet är inte mer spännande för vissa än att fjöla ner andra.
GillaGilla
Lars! Att inte ha tvingande folkomröstning-är det det enda som skiljer ideallandet Schweitz från” katastroflandet” Sverige?
GillaGilla
Om tillräckligt många schweiziska väljare kräver en beslutande folkomröstning så får dom det och det sätter sin prägel på hela det politiska etablissemanget i landet. Man genomför inte saker som uppenbart saknar folkligt stöd som i Sverige. Vi har inte ens beslutande folkomröstningar så skillnaden är avgrundsdjup.
GillaGillad av 1 person
Denna blir lång.
Karl W är på tårna i den här tråden.
Om Karl W.
Jag har tänkt till en del om Karl W och Kina.
1. Karl är inget nättroll.
2. Han är sannolikt en generationssvensk man, troligtvis pensionär. Syntax och grammatik i språket är utmärkt.
3. Han skriver att han har bott i Kina en stor del av sitt liv, sannolikt framgångsrikt.
4. På grund av hans överlägsna kunskaper om Kina kan man inte gå i polemik med honom.
6. Jag har ställt kritiska frågor till som han har besvarat tillfyllest, jag har inte gått in på personligheter eller kastat skit.
Om Kina.
1.Det står helt klart för mig (och har gjort länge) att Kina är ett fantastiskt land och kineserna ett fantastiskt folk.
2. Kina kan inte styras på annat sätt än vad ordförande Xi Jinping nu gör tillsammans med sin centralkommitté.
3. Man borde kanske rentav ta lärdom av Kina. Vissa inskränkningar får man räkna med för att få ordning på torpet.
4 Att vi i Sverige accepterar en sådan regering som vi har idag med en massa måttligt utbildade halvfigurer de flesta med liten arbetslivserfarenhet, politiken är jobbet och födkroken, tyder på att vi svenskar är dumma. Die dummen Schweden. I Schweiz har politikerna, i varje fall i kantonerna, riktiga jobb.
5. Det är min fasta uppfattning att Sverige inte skall säljas. Vare sig till Ryssland, Kina, USA etc. Sverige är vårt vi måste bli mer nationella av oss. Se på Norge.
Schweiz är inte till salu.
6. Sluta mesa, Make Sweden great again.
GillaGillad av 2 personer
Intressant, Lasse, om Kalle W!
Punkt 2 på listan gör mig ändå lite fundersam… Om nu Kalle är svensk, så bor han kanske också i Sverige – och om han bor i Sverige så undrar jag varför han alltid är aktiv mitt i natten med sitt kommentarskrivande – om han nu inte är ett troll som är rädd för att spricka i dagsljuset!
Ska bli jättekul att ta del av Kalles repliker till våra funderingar!
Han ger ju alltid svar på tal.
GillaGilla
Spot on!
Samma analys som jag gjorde angående Karls dygnsrytm. Jag har inte gått igenom tidigare trådar men här verkar det genomgående vara andra tidszoner som gäller.
Hmmm… känner bara att ännu fler varningslampor börjar lysa.
GillaGilla
Nu vet en, Karl W har varit inom rättsväsendet (möjligen domare) och nyligen flyttat tillbaka till Kina. Jobbat hårt för att utföra sitt jobb perfekt. Skapat sig en mycket god ekonomi som kommer hela familjen med barn kvar i Sverige till del. Behövde lugn och ro och få komma hem, tänker mycket på Sverige, familjen och gamla goda tider, vilket förklarar hans närvaro här.
En messenger som kommer med viktiga budskap till oss!
Fortfarande ett riketroll 🙂
GillaGilla
Savalle, rätt tänkt om tidszonerna men jag har också sett att många här, och även på Peters blogg, som kommenterar på natten.
GillaGilla
Jada’, komments inpå småtimmarna gäller även här:) Fungerar som bäst när allt stannar till. Högkänslig!
GillaGilla
Savalle Kalle är inte svensk, men ränderna går inte helt ur. När jag bodde i Japan blev jag ”nihonjin” 日本人och stod och bugade i telefon, helt miljöskadad. I Kina är jag ”chonguoren”中国人, ”kinaperson”. Jag är inte aktiv på natten, men när vi har sju på morgonen har ni ett på natten. Orsaken får du leta reda på själv. Det finns sådana här personlighetstester på webben, och jag har provat dom vid olika tillfällen. Vad som är intressant är att jag får olika profil beroende på vilket språk och miljö jag lever just då i.
GillaGilla
Erik Stålgren ”andra tidszoner ” Föreslår vänligen lite studier i jordens rotation och tidszoner.
GillaGilla
K. Pålman Nej – jag har aldrig arbetat inom något rättsväsende, och aldrig som domare, men i ett jobb där det gäller kontrakt mellan olika rättsväsende-zoner måste man kunna en del juridik så jag har studerat juridik, men har ingen examen. Det närmaste jag kommit är att ha varit ackrediterad av IEEE som expertvittne i domstolar. Någon familj har jag inte i Sverige, faktiskt ingen anknytning alls längre. Ekonomin och pension har jag lagt upp privat, och med tanke på utvecklingen för pensionärer i Sverige är jag mycket nöjd med det. Jag rekommenderar alla att spara till egen pension utom syn och räckhåll för svenska staten så dom inte kan ”låna” eller konfiskera med skatter och avgifter, så ”rik” i svenskt avseende har en viss riktighet. Svenskarna äger ju ingenting, bara tillfälligt förvaltar på statens villkor och får allmosor av olika slag. Jag kan bestämma över mitt eget liv, och stortrivs så. Ja- jag tänker ofta på ”gamla goda tider”, och det inte utan bitterhet. Till Sverige kommer jag aldrig mer, inte ens på besök.
GillaGilla
Ja, Lassekniven, många föredrar att skriva på nätterna, men visst ger K. Pålman en passande bild av Kalle W nedan! 🙂
På tal om Peter Krabbes blogg, så finns det en länk i en kommentar av Erik Forsman till den senaste krönikan som inte bara osökt för tankarna till mega-ceremonier och pompa och ståt i Sovjetunionen, utan som verkligen får oss att tappa hakan!
Så här står det i kommentaren:
”Ogillar att länka bort, utan föredrar att lägga ut texten själv: gör här ett undantag. Detta underfinansierade lilla genomgång av OS-invigningen i London 2012, ger ändå en fingervisning om att det mesta av vårt framtiden är planerad för oss och vi förväntas uppfatta de val vi gör som självständiga val. I själva verket styrs de av känslor och sagor som berättas för oss i form av symboler. Håll till godo: https://www.bitchute.com/video/CMmYwGgGOiP8/”
GillaGilla
Karl W
Ja, det är bra att du skriver hur du ser på Sverige för det är så lätt att bli hemmablind så vi tror att vi har mer frihet än som finns. Ändock undviker en TV men det sitter djupt i systemet. Tycker väl att det blir lite konstigt iaf när herr Karl aldrig uttrycker något mindre bra med Kina 😦 och alltid ska jämföra med + på sitt.
Närmast en kommit Kina är egentligen min utbildning 1 år för master Chang Feng Shui och en kan säga den var givande. Kina ligger i framkant i mycket som vi inte vet ett skvatt om här hemma.
GillaGilla
K. Pålman ”aldrig uttrycker något mindre bra med Kina”, jag har blivit kritiserad för det förut, så jag gick igenom svenska tidningar och gjorde en lista av ”allt mindre bra”, och det blev en lista på 24 punkter som, bilbränder, skolor bränns ner, bombningar, gatuskjutningar, mord, rån, överfall, förnedringar, knivskärningar, störande böneutrop, osv. Sedan sökte jag på Kinas media, folkmedia, sociala, bloggar, osv. och jag frågade på nätverken, men jag hittar ingenting sådant. Sista gången jag såg en polis i tjänst var 11 månaders sedan, och polisen bär inga vapen. Sett från Sverige är det nog mycket svårt att förstå samhället i Kina. Glöm samtidigt inte att Kina har varit likt som Sverige är idag. Demokratin mellan 1912 och 1949. Hemmablind – kanske, det är ju det ”nya normala” i Sverige. Folk tycks bara acceptera detta ”mindre bra” som dagens normala samhället.
GillaGilla
Håller inte med dig att det behövs inskränkningar. Om myndigheterna gör sitt jobb, lagför de som bryter mot lagen, markerar klart och tydligt och slutar med dalt och fjant så blir det ordning på torpet. Kinas invånarantal gör ju naturligtvis att det krävs lite skarpare inskränkningar men inte i lilla Sverige.
Sen, yeahaa make Sweden great again!
Sen är Karl ett troll..riketroll som är gla’ i Sverige

GillaGilla
K. Pålman ”behövs inskränkningar” 100% feltänk när det gäller Kina. Det är just grundproblemet Sverige har, man försöker toppstyra allt med förbud och ”inskränkningar”, speciellt ekonomiska. Det går ju knappast en dag i Sverige utan att någon förslår nya förbud, straff, skatter och avgifter. Kina är det totalt motsatta, man styr med att skapa tillfällen och ta bort stoppklossarna. I Sverige är allt nationellt, lika för alla, i Kina anpassat till lokala förhållanden. ”make Sweden great again”, en bra början vore nog att ta bort alla stopplossar, släpp svenskarna fria.
GillaGilla
Lassekniven. Tackar, men om jag tillåts. Ja – jag är pensionär, dessutom ganska ”lång in the tooth”, Jag fick en del av min tidiga utbildning i Sverige, med medelmåttiga betyg i Svenska språket, egentligen är Kina varken ett land eller ett folk, det finns över 1,000 folk, 1,500 språk, och över 30 skrivsystem i dagligt bruk, Kina styrs inte av varken Xi Jinping eller centralkommittén, dom styrs av Kina. Därför fungerar det. Det finns mycket att lära av Kina, mycket erfarenheter, idag är det fredligt och harmoniskt, men vägen dit kostade 100 miljoner liv och ofattbart lidande. Kopiera inte, gör som Kina – utveckla så det fungerar. I Sverige väljer man partier, i Kina avskedar man odugliga ledare som inte lyssnar. En stor skillnad. För att kandidera i Kina ställs stora krav på erfarenhet. XiJinping är ett bondenamn, och han har erfarenheten av att gå på åkrarna och vända jorden med hackan och bo i en grotta eller gå hungrig. Hans far fängslades i fyra år när han var tonåring. Han är kemiingenjör, och blev antagen under ett program för bönder, arbetare och soldater, inte på enbart akademiska meriter. När han var minister cyklade han till jobbet och ratade limousinen, och han gillar att kila ner på kvartersrestaurangen för en Baozi (varm bulle med fyllnad). Jämför svenska ledare.
GillaGilla
Beklagar, tryckte på fel knapp och fick fel rubrik på den.
GillaGilla
Kan säga med familj behöver det INTE vara fru och egna avkommor utan det kan vara bara två barn (övre och undre tonåring) som ligger nära hjärtat :).
GillaGilla
Mycket bra debatt!
Mitt bidrag blir nr 10 ur min Coronafröpåse: dvs idéer som bör planteras nu för att omsider bära frukt: 10) En oerhört viktig faktor i ett land är pressens och medias roll. Under Corona tiden har det påvisats för envar hur väl Mainstreammedia ställt upp som megafon bakom myndigheter och WHO. Media ska fungera som en tredje statsmakt. Ha en granskande sanningssökande uppgift med mycket stor frihet. Inte som nu censurera viktiga uppgifter och okritiskt svälja det mesta. I mediakulturen har också familjen Bonniers med aktiva köp och investeringar, enligt vissa bedömare uppnått en 80% kontroll av allt som uttrycks. Detta nästintill monopolliknade inflytande måste brytas. Här har många positiva frön redan såtts genom en uppsjö med bloggar, kanaler och poddar på Internet. Genom en populärundersökning kunde de femtio av de mest populära få ett visst ekonomiskt bidrag så att de slipper hantera ekonomiska problem. Exempelvis att vardera får anställa tre-fyra duktiga journalister och tekniker där finansieringen bekostas centralt. Ett sådant urval av de bästa kunde genomföras av lyssnarna/läsarna själva genom en internetomröstning. Då skulle vi åter få en resursstärkt Tredje statsmakt som verkligen granskar överheten.
Tillägget är; hur når vi dit? Det är att följa det svensk/schweiziska exemplet och införa DEMOSOKRATI . Återkommer om det begreppet!!!
GillaGilla
Intressanta tider vi lever i, idag kan alla ha en åsikt och kan nå ut med den tack vare internet, internet har gjort oss mer demokratiska, men skillnaden är att kapitalet och politiker, stater har mer och mer ett monopoliserat de stora mediekanalerna, speciellt på TV-medierna är de stora, deras världsbild blir den ”sanna”. Har man en annan åsikt som går emot deras så blir man givetvis marginaliserad och får svårt att nå ut till en större publik. De stora socialmedierna följer det som är politiskt korrekt i varje land, de vill givetvis optimera sina inkomster och bredda sin marknad.
AI kommer bli den nästa stora revolutionen inom It…
Idag samlas det och sparas på våra identiteter och vår internettrafik, för att kunna maximera sina inkomster, och enligt lag. Vi köper en ny smartphone som är vår men vi blir själva också varan, vår metadata säljs vidare. Tyvärr så blir det också ett lätt sätt att för stater att samla in och spara metadata om sina medborgares internettrafik, genom lagstiftning görs det lagligt.
DDR hade sitt Stasi, idag behövs det inget Stasi, nu man kan kartlägga oss, i allt vi gör eller har gjort, utan att vi vet om det…
Vi lever i intressanta tider, jag är optimist och tror att det blir bättre och bättre tillsist för vanligt folk. Tillsist brukar man rösta fram ärliga politiker, där får man börja.
Vi lämnar våra digitala fingeravtryck på allt vi gör genom datatrafik, som gör det enkelt att kartlägga oss, nåt att googla på för den intresserade,
IMEI-nummer,
Mac adress,
StingRay teknik används för att kartlägga mobiler trafik tex där myndigheten vill göra det.
GillaGilla
Just precis, det är så det fungerar. Så analyserar och mäter man folkets och gruppernas åsikter och handlingar, bygger strategier och propaganda för att forma det till vad makten vill ha, och levererar propagandan via media. Det var just det systemet Josef Goebbels utvecklade för att styra Tredje Riket, och idag används det i Sverige. Det är därför man med alla medel försöker avliva oberoende media, Folkmedia, som alternativa och bloggar. Det är just därför Trump vill ha kontroll av TikTok, den kunde störa systemet att kontrollera folket.
GillaGilla
Sovjetunionens ledare var en katastrof för folket.
Och hur är det med ”våra” svenska makthavare?
https://www.friatider.se/spiegel-avsl-jar-malmstr-m-torpederade-eu-lag-t-usa
GillaGilla
Happ, då har Trump skrivit Executive order på H-1B (H-2b, J1 och L) som handlar om tillfälligt Visa för utländska arbetare som fått stanna i US och jobbat under 3-6 år d.v.s. om företaget behövt deras kompetens. Främst Kinesiska och Indiska företag som investerat i US har ofta används sig av sitt eget folk och det utfärdades 188.000 H1b visa bara under 2019 sen utfärdades det av de andra tillfälliga visa t.ex. H-2A som handlar om jordbruksarbetare och där 140.000 tillfälliga utfärdades 2015. . Nu vill Trump ge jobben till eget folk först och främst och menar att kompetens finns hos Amerikanska folket och detta har sin upprinnelse i Tik Tok tjafset, där Microsoft ville köpa in sig till 30% och Kina då äga 70%.. Samma sak ang Executiva ordern har Australien också gjort.
GillaGilla
Karl W
Innehållet i bifogade länkar intresserar mig oerhört.
Har du lust att kommentera.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/manga-kineser-har-tappat-fotfastet-och-soker-sammanhang-i-religionen
https://sv.wikipedia.org/wiki/Falungong
https://www.expressen.se/nyheter/har-overvakas-invanarna-mest-av-alla-i-hela-varlden/
https://www.open-doors.se/kina
GillaGilla
Falun Gong är en politisk extrem sekt sponsrad av USA och en av USAs medel att försöka åstadkomma ett regimbyte i Kina. Jag har träffat dom många gånger i Hong Kong. SVT ljuger som vanligt grovt och ohämmat och tjänar USA propagandan. Allt fler praktiserar kristna traditioner i Kina, som bröllop, men det är inte fråga om troende. Det är vanlig att ett par har ett kyrkbröllop, och går direkt till ett buddistiskt tempel för att be om ett lyckligt äktenskap. Att tala om ”kristna befolkning” är ren lögn. Däremot har terrorister flera gånger försökt maskera sig som kyrkor. Mao ville avskaffa all religion, inte bara den kristna. Grovt missvisande. Det råder ingen ”oro” alls, grov lögn, och det finns gott om mycket vackra kyrkor, alla är välkomna, även muhammedaner och dom stöds av regeringen. Expressens artikel är grov yankee propaganda och lögn. 95% av kamerorna övervakar trafiken och har definitivt ingen ansiktsigenkänning. Samma propaganda gäller ”opendoors”. Även i Lhasa finns kyrkor. Tyskarna trodde på sådant här 1933, finns det verkligen svenskar som är lika naiva 2020. Här är lite länkar.
https://www.exploretibet.com/blog/yanjing-catholic-church-in-tibet-tibet-travel-information-by-explore-tibet/
https://windhorsetour.com/blog/historic-catholic-church-yanjing-tibet
http://www.china.org.cn/china/2010-05/31/content_20152011.htm
http://www.china.org.cn/travel/2017-02/06/content_40228964.htm
https://dancingyaks.com/tibetan-christians-in-tibet/
Den sista kyrkan i Tibet har jag personlige besökt. Besök rekommenderas varmt. Då upptäckter ni hur missledda ni är och hur grovt man ljugit för er. Besök med Google Earth. Sätt in 28.033109,98.906106 i sökrutan. Resa. Flyg till Lijiang, buss till Deqen i Diching, hyr en minibuss. Resan tar tre till fyra dagar från kusten. Ni kan stanna övernatt för en billig penning, och köpa kyrkans vin. Beklagar det långa inlägget.
GillaGilla
Jag vill bara tillägga att det ni upplever idag i Sverige är en identisk spegling och repetition av nazistpropagandan förra seklet mot judarna i Tyskland, bara att nu är det USA som riktar propagandan mot oss i Kina. Ingenting har verklighetsanknytning. Tror ni inte på mig. Res hit och upptäck verkligheten själva. Ett fredligt och harmonisk samhälle där buset inte ens ges tillfälle att skjuta ner barnen på en bensinmack.
GillaGilla
Som avslutning, jag publicerade just en artikel över hur det verkligen går till i Kina, det som lögnarna på Expressen och svenska media kallar övervakning. I Kina är det samhällsservice. Ni kommer nog att finna det intressant.
https://mychinaway.wordpress.com/2020/08/07/den-elektroniska-patrullerade-polisen-i-kina/
GillaGilla
Apropå rubriken fann jag denna faktanyhet på RT.
https://www.rt.com/news/479860-mars-polar-ice-collapse-photo/
Den har totalt censurerats av svenska PK-medier.
Även på mars smälter polerna (dessa består av kolsyresnö – koldioxid) i rekordfart. Alltså har vi två klimatförändringar: en på mars och en på jorden. På jorden påstår de högljudda att den beror på CO2 utsläppen, men vem kör omkring med bilar på mars? Utomjordingar eller marsianer???
Min slutsats blir: Solen har en kortare period ca 30-40 år haft en stegrad aktivitet som lett till en viss uppvärmning på båda planeterna. I jordens fall har uppvärmningen medfört en något förhöjd koldioxidhalt i atmosfären.
Orsakssambandet är alltså precis tvärtom det som flera klimataktivister påstår.
GillaGilla
Ingemar! Detta fenomenens om solens värmestegring verkar vara något som gått t.ex klimatologen Lennart Bengtsson förbi I han bara något år gamla bok ”Vad händer med klimatet?” Du bör nog snarast underrätta honom detta lika remarkabla som hittills opåtalade fenomen. Håller mig t.v. till Lennart Bengtsson!
GillaGilla
Vore väl något med ett nytt ”Bondetåg” a l a 1913 !!
GillaGilla
Siw! Det bli nog ett magert tillställning. Ta det från 1914 i stället hälsar historielärararen Bo
GillaGilla
Demonstrationen beslöts i December 2013 ……
GillaGilla
Som sagt-inte många bönder som tågade 1913 jämfört med 1914. Medger att det är lite av tvist mellan m påvens skägg men- rätt ska vara rätt!
GillaGilla