
Brittiska folket har valt frihet och demokrati och är beredda att betala ett pris för det. Revolten mot det politiska etablissemangets bristande respekt för människors krav på demokrati och folkligt inflytande i Europa ökar nu i styrka. Försöket att skapa en superstat dominerad av en politisk elit som skor sig själva hämningslöst har misslyckas. Ursinnet från vårt och andra länders politiska etablissemang över att guldkalven är på väg att glida dem ur händerna är inte att ta miste på.
EU har framställts och sålts in av eliten som ett fredsprojekt. Detta var en gång sant när det gällde frihandelsunionen. Den dag eliten slutade lyssna på folkviljan för att driva igenom sin odemokratiska superstat förvandlades projektet till raka motsatsen. Motsättningarna mellan Europas folk har skärpts och nationalistiska partier i opposition mot etablissemanget går fram över hela EU. Istället för att skapa ett fredligt Europa har vårt etablissemang desavouerat demokratin och i armkrok med NATO/USA:s militärindustriella komplex och börjat inringa och krigshetsa mot Ryssland, Europas kanske viktigaste land. Fredsprojektet har totalhavererat.
Låt oss hoppas att brittiska folkets ställningstagande blir inledningen till att etablissemanget tar ett stort steg tillbaka, för att återskapa den en gång så lovande handelsunionen mellan Europas fria och suveräna stater. Och den handelsunionen skall även omfatta de övriga europeiska länderna i öst. Först då får fredsprojektet trovärdighet.
Om vi inte lyckas skapa en handelsunion som omfattar hela Europa kommer EU att falla ihop som ett korthus i takt med att antietablissemangspartier tar över i land efter land. Länderna kommer att lämna denna klubb för inbördes beundran och Europas splittring blir total. Historiens dom över misslyckandet för vårt politiska etablissemang kommer då att bli tung.
Följande uttalande från den s.k. liberalen Cecilia Malmström inger inget hopp för att EU:s pompösa etablissemang kommer att lyckas rädda EU. Alla dessa maktfullkomliga figurer måste bort först.
“I do not take my mandate from the European people.” – Cecilia Malmström
PS. Notera den stora skillnaden mellan Camerons och Reinfeldts sätt att avgå efter ett nederlag.

Bara att gratulera britterna!
En artikel skriven av Richard Werner som alla borde läsa:
http://www.zerohedge.com/news/2016-06-22/who-european-movement-and-why-answer-may-change-how-you-vote-brexit
GillaGillad av 1 person
Tanken på en ny världsordning har punkterats i,o.m. britternas utträde ur Eu och måste ha varit ett hårt slag mot den senaste Bilderbergkonferensen? Tror ingen hade väntat sig det här resultatet utan att Bryssel även i fortsättningen dikterar villkoren för medlemsstaterna. Nu kan vi förvänta oss att fler länder står på tur för en omröstning och det här var den första spiken i ett projekt vars mål varit att upplösa nationerna i Eu.
GillaGillad av 1 person
Den brittiska politikern Nigel Farrage ansåg bl.a att decent people skall ha en chans. Och Vi skall inte låta korrumperade nollor styra oss heller! Kan börjas omgående. Gäller inom Kommuner, Landsting och vad som fortfarande kallas Stat!
GillaGilla
Är det Brexit vi ser nu, resultatet av George Soros ansträngningar för att destabilisera Europa?
GillaGilla
Lasse P!
Jag drar en helt annan slutsats beträffande Soros ”våta dröm”
Bankerna tappar nu mest av sina aktieägare finansiärerna, George Soros är just en sådan.
Brittiska folket har nu talat och talat väl! Soros var naturligtvis orolig för utgången och hotade i pressen om konsekvenserna av ett Brexit. Det brittiska folket har just visat att dem är beredda att ta konsekvenserna av beslutet – demokratin har vunnit!
Ett demokratiskt Eu kan bara vara ett mellanstatligt projekt något som Soros och hans gelike som den angloamerikanska oligarkin motarbetar. Kapitalismen är ena sidan av ett mynt den andra sidan är kommunism/socialism och bägge strävar efter monopol – alltså två sidor av samma mynt bokstavligt talat. Makten över råvaror, penningen och därmed över människan, demokratin och nationalstaten.
Nationalstaten är en förutsättning för en demokrati!
GillaGillad av 2 personer
ToTh
Det var inte en slutsats, undan mera en öppen frågeställning. George Soros och hans uppdragsgivare är väl att betrakta som schackspelare som ligger flera steg före.
Då George S givit ut W2eu-foldern åt flyktingar från Mellanöstern för att förmå dessa att arbeta sig uppåt i Europa i syfte att destabilisera Europa och en stor anledning till Brexit var just flyktingfrågan och nu så får EU-motståndarna vind i seglen med oroligheter som följd , så kanske oligarkernas huvudsyfte/mål ligger ett par schackdrag längre fram. Nästa drag, kommer att bli förstärkning av Natos positioner i Balticum i ett oroligt Europa mot ett (av oligarkerna påstått) hotfullt Ryssland som tar tillfället i akt att agera mot väst och vad nästa steg blir, beror på vem det är som kan ljuga eller avslöja lögner, bäst.
Personligen hoppas jag att Putin håller sig kall och inte låter sig provoceras till något oåterkalleligt.
GillaGillad av 4 personer
Visst är det underbart. Har firat sedan klockan 6 imorse, och det kan ju knappast finnas en bättre ursäkt till att dricka Champagne klockan 09.00.
Det är inte lätt att jämföra Reinfeldt med Cameron, det är ju som att jämföra en råtta med en Häst.
Cameron har i alla fall lite heder till skillnad mot landsförrädaren Reinfeldt.
Kom igen nu hela Europa, bor själv i Holland, där vaknar folket mer och mer, men o andra sidan var de ju aldrig sovande, nu hoppas vi på mer Demokratiska val för en SwExit och en Hoxit, Poxit, Frexit…Listan kan bli lång…Må Universums krafter och sunt förnuft vara med oss.
Är skapligt övertygad om att om vi röstade i Svedala idag blir det SWEXIT…
Tack Lars
GillaGillad av 2 personer
Skål på dig, råkade ha en -06 Pol Roger i kylen att fira med!
GillaGilla
Det går bra nu med andra ord…Men visst är det underbart…
GillaGilla
Hear, hear !!
GillaGilla
De politiker som sitter i EU borde ju förstå att de har växlat in på fel spår. Om de inte ändrar sitt beteende är det om några år slut med hela EU. Jag kommer ihåg när vi röstade om Euron, Det var kraftiga kampanjer för Euron och alla s.k. experter var riktiga domedags profeter. Jag har en tröja som Svenskt Näringsliv distribuerade. Texten på tröjan lyder ”Ja till Euron”. Det gick bar att behålla den svenska kronan! Engelsmännen kommer att klara sig bra utanför EU. Om pundet sjunker i värde blir ju engelska produkter billigare att exportera förutsatt att de inte innehåller många komponenter som är importerade till England. Nu på går tydligen aktiviteter för att Sverige skall övergå till Euron. Våra politiker är som kacklande höns utan förmåga att värpa några nyttiga ägg.
GillaGillad av 2 personer
Håller helt med dig B-O!
Jag kommer ihåg hur man pratade i tyska Bundestag, det var garanterat att enbart Euron kunde få ner arbetslösheten i tyskland och europa. tyvärr har det motsatta blivit realitet!
jag blev rejält imponerad och glad i morse när jag kollade nyheterna 🙂 Bravo!
GillaGillad av 1 person
NWO-Bilderberg-CFR-Trilateral-Cabal-luciferianerna ger sig aldrig, fula efterslängar från Government Sachs lär vi få se. Sjöstedt verkar vara den enda på vänsterkanten som fattat att han är nyttig idiot åt angloamerikanska oligarkerna, när ”vänster” i allmänhet fattat detsamma blir det stopp (gissningsvis vill inte de flesta ha en värld bestående av tre klasser: diktatorer, gräsrötter/slavar och superfinanselit) för globalisterna.
Men det var en väldigt fin midsommarpresent det här för oss som inte gillar nära hundra tusen EU-byråkrater i mörk kostym (där tio tusen av dessa tjänar mer pengar än PM i UK).
GillaGillad av 2 personer
Ett alldeles underbart besked från det brittiska folket till slipsarna i Eu maktens korridorer.
Midsommaraftonen börjar alldeles lysande trots regnet.
Bra sammanfattat Lars som vanligt.
GillaGilla
Det brukar som sagt börja krackelera när nånting gått för långt och vi får väl hoppas att detta är nån sorts brytpunkt.Rimligen borde man nu ta sig en rejäl funderare på hur man tjänar folket , inte kapitalet och makten , som bäst.
Gör man inte det så ser jag en ytterst – bumpy road ahead…..
GillaGilla
Hurra! Kunde inte firas på en bättre dag än självaste midsommar! Somnade in dystert till P1 propagandakanal, där undersökning efter undersökning pekade en brakförlust för brexit. Drömde mardrömmar om att alla försök att stoppa NWO hade gott om intet. Vaknade lika bedrövad och vågade knappt surfa in på aftonbladets ”senaste nytt” och där lästa jag svart på vitt. Bara skrek rakt ut av pur glädje. Nu återtar vi hoppet, livet och får glädjen tillbaka.
GillaGillad av 1 person
Ville inte heller ta emot beskedet imorse när jag vaknade från en triumfatorisk globalist-Bonnier varför jag sökte info i alternativmedia istället, till stor glädje!
Hade varit snöpligt tvingas underkasta sig diktatoriska sovjEUtunionen just igår när Adolf hade namnsdag.
Löfven är ju så bra kompis med Cameron, båda Bilderbergare dessutom, så nu måste väl Löfven ställa upp (kliva av) solidariskt för Europa!
GillaGillad av 1 person
Ett fantastiskt anförande. Kan vi finna en svensk like till Daniel Hannan?
GillaGilla
Samuel af Ugglas
Just därför att angloamerika anser att socialism inte fungerar har angloamerika i många fall pådyvlat andra länder det systemet för att minska deras konkurrenskraft. Undantag tycks vara några länder i sydamerika som Chile och Venezuela. Där fruktar angloamerikanerna tydligen en stark nationellt självständig socialism. I det fallet anser angloamerika troligen att det fungerar om de lämnas ifred och utsätter därför såna länder för subversiva angrepp.
GillaGillad av 1 person
Venezuela klarar sig bra på socialism, eller hur?
GillaGilla
Usa tycker det gick för bra ja sett ur befolkningens synvinkel, varför skulle dom annars ägna sig åt subversion och lönnmord av landets ledare? Menar du att Usa gör så för att dom ömmar för dom mänskliga rättigheterna?
Försök fatta att detta räknar Usa som sin bakgård och den europeiskt dominerade medelklassen spelas genom Cia-styrda medier ut mot ursprungsbefolkningen och Wall street och underrättelsetjänster bedriver ekonomiskt krig, korrumperar och saboterar.
Skulle Kina tillåtas ostört organisera samarbete i den delen av världen skulle vi nog se en helt annan utveckling.
Jag föredrar själv en samhällsform som mer tydligt än socialism skapar samverkan mellan de mer driftiga och de andra snarare än att betona klasskamp som är fallet för de vanliga vänsterrörelserna. Men det är ett dilemma med stor inhomogenitet av befolkningens sammansättning tillsammans med angloamerikanernas enorma ondska och parasitism som programmatiskt håller alla nere. Usa utnyttjar klasskillnader för att det underlättar att man mutar en minoritet.
GillaGillad av 1 person
Eller, som i EUs fall, nyliberal hyperkapitalism! 😉
GillaGilla
Liknar mer en socialistisk svågerkapitalism. Du må kalla den nyliberal för att dölja det socialistiska misslyckandet. Å andra sidan kanske nyliberalism är lika med planekonomi. Tittar vi på folkparitet i Sverige så är de inte liberaler utan anhängare av planekonomi. Är de en form av nyliberaler, då har du rätt.
GillaGilla
Det är klart att överstatliga politiker, som inte har någon riktig utbildning blir hopplösa när dom vill bestämma över oss vanliga människor som förstår ett och annat,
Kosthållningen är ju helt galen som organisationsmänniskor, många inte har nån aning om och när sen våra svenska läkare inte har någon utbildning om matens betydelse för hälsan – så blir det som det blir. Och får man någon politiker intresserad så frågar dom nån professor på våra universitet och så blir dom svaret skyldig.
Med riktig mat och tillräckliga vitaminer etc. skulle befolkningen bli mycket friskare – tänk bara på Lars Berns resa
GillaGillad av 1 person
Tack! Merkel och Löfvén m.fl …
.
”Om Merkel och Löfvén m.fl inte hade stått och gastat ”refugees welcome” under 2015 så hade remain-sidan vunnit.”
GillaGilla
Tycker det är naivt och rent ut sagt farligt att minimera Brexit fenomenet till en invandringsfråga!
GillaGilla
Vem har gjort det?
GillaGilla
Mitt i prick Tomas!
GillaGilla
EU är inte något fredsprojekt. Istället är det den kanske största krigsrisken, för Ryssland lämnas utanför och Putin ser EU som ett större hot än NATO. EU kan knäcka Ryssland redan i fredstid. Största orsak till WW1 och WW2 var gränsdragningar efter krig – för WW1 på Balkan efter att Osmanska imperiet fått dra sig tillbaka; WW2 efter de gränser som Ententen drog upp. Tyskland fick efter WW1s påfrestning först förödmjukande fredsvillkor, sedan ruinerande krigsskadestånd och ockupationer av tysk mark som påtryckning. Sedan kom hyperinflationen som raderade ut vad folk kunde ha kvar i besparingar, och när en återhämtning påbörjats bröt den stora världsdepressionen ut. Folk hade under lång tid lidit ren nöd, och Hitlers framträdande på den politiska scenen sammanföll sedan med en ekonomisk återhämtning.
På den tiden hade landområden med jordbruksmark fortfarande betydelse. En stor del av det tyska folket var bönder och familjerna hade många barn. Folk som nyss hade levt i halvsvält lockades av tanken på obegränsad tillgång till livsmedel. Fast då hade redan den utveckling där själva landarealen har liten betydelse inletts.
Så det har inte funnits någon risk för ett återupprepande av vare sig WW1 eller WW2. Lebensraum i betydelse landyta har förlorat sin betydelse. Singapore startar inte krig med omgivningen för att med våld utöka sin yta, som exempel. Nu är det produktion och pengar som styr allt. Livsmedel kan man köpa på världsmarknaden till billigare priser än vad kostnaden är i västländer.
GillaGillad av 1 person
Personligen hade jag hoppats att UK skulle ha valt att stanna i EU genom den positiva inverkan de har haft genom sin traditionella pragmatiska inställning. Inte minst tror jag Tyskland beklagar att UK försvinner. Tyskland står politiskt mycket närmare UK än Frankrike Det bästa skulle vara om EU kunde ta några steg tillbaka till det ”EU” som fanns för 40 år sedan. Vad som har hänt sedan dess är att det ledande EU-etablissemanget har drivit på en utveckling med allt fler medlemsländer. EU har förlorat sitt folkliga stöd och blivit i det närmaste ohanterligt med alla sina språk och ett ”parlament” med ständiga flyttningar mellan Bryssel och Strasbourg. Det arroganta ledarskapet illustreras inte minst av Cecilia Malmströms uttalande. Något sådant är kanske svenskarna vana vid men knappast engelsmännen och nu ser vi resultatet.En nyttig läxa.
GillaGilla
Jag hoppas som du att detta skall leda Europa tillbaka till tanken på en frihandelsunion och att man skrinlägger den odemokratiska superstaten. Vi ser ju hur uselt det fungerar i USA där oligarkerna styr och ställer efter eget skön och demokratin bara är en flagnande fasad.
GillaGillad av 3 personer
Ljusets riddare!
Lars Bern du har blivit adlad av kunskapens gud ToTh som riddare av ljuset ! 😉
Upplysningens försvarare, ljuset och kärlekens fundament en sann humanistisk kristen hållning som en gång gjorde Europa stort, framförallt norra Europa med sin Lutheranska arbetsmoral.
Som vi alla vet så kommer ljuset från öster, eller hur – och väst då? Som tysken sa om Väst innan han dog – Abenland.
https://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=fr&u=https://fr.wikipedia.org/wiki/Occident&prev=search
GillaGillad av 1 person
Jag tror inte Brexit kommer att skapa så stora förändringar. Det kan möjligen skapa illusioner av förändringar som förför en rad halvdana politiker i parlamentet, men kvar är det etablissemang som inte vill flytta sig från köttgrytorna.
Det som i fortsättningen ska bli roligt att se är när skottarna vill ha en ny omröstning om självständighet. Släpper EU in dem står katalaner och flamländare i tur att kräva samma sak. Snart är då Europa som det var för några hundra år sedan – en område med mängder av småstater med skiftande intressen. EU är som det är sagt inte längre ett fredsprojekt.
GillaGillad av 1 person
Lasse P!
Jag drar en helt annan slutsats beträffande Soros ”våta dröm”
Bankerna tappar nu mest av sina aktieägare finansiärerna, George Soros är just en sådan.
Brittiska folket har nu talat och talat väl! Soros var naturligtvis orolig för utgången och hotade i pressen om konsekvenserna av ett Brexit. Det brittiska folket har just visat att dem är beredda att ta konsekvenserna av beslutet – demokratin har vunnit!
Ett demokratiskt Eu kan bara vara ett mellanstatligt projekt något som Soros och hans gelike som den angloamerikanska oligarkin motarbetar. Kapitalismen är ena sidan av ett mynt den andra sidan är kommunism/socialism och bägge strävar efter monopol – alltså två sidor av samma mynt bokstavligt talat. Makten över råvaror, penningen och därmed över människan, demokratin och nationalstaten.
Nationalstaten är en förutsättning för en demokrati!
GillaGilla
Folk med Malmströms bakgrund är naturligt inklinerade till Tyskhat och kan man vara säker på att hon och flera andra inte i själva verket vill provocera fram EUs sönderfall genom auktoritärt uppträdande? Hur kan hon kläcka ur sig ngt sånt och inte inse hur det kan användas mot EU-eliten? Det är ngt underligt med fd demokratiska politikers uppträdande.
GillaGillad av 1 person
Trots att oligarkerna satte in alla klutar så hjälpte det inte ”stanna sidan”. Bloomberg News har de senaste månaderna varnat för vilken kaos det skulle bli vid ett Brexit. Bloomberg News försökte in i det längsta att övertyga de brittiska väljarna och dagen innan valet var det 82 % som ville stanna kvar i Eu, enligt Bloomberg. Vi läser våra egna tidningar och det är bara hängande mungipor? Man talar om att landet (England) är splittrat och att hälften av väljarna är av en annan mening? Det var andra tongångar då sosarna med Mp,s hjälp bildade regering med 37 % i ryggen, då teg medierna om att ”halva” folket stod utanför? Det gamla talesättet håller fortfarande, ”när far super är det rätt”.
GillaGillad av 1 person
Jag tänker passa på tillfället att köpa bra och trygga aktier nu när globalisterna säljer.
GillaGillad av 1 person
Hej Lars, jag tänkte det samma. I vilka företag, har du några rekommendationer? Tacksam för dina tips!
GillaGilla
Man skall aldrig ge rekommendationer om placeringar till vänner. En god tumregel är dock aktier med inte för högt p/e tal och med god direktavkastning (brukar hänga ihop).
GillaGilla
Detta resultat av folkomröstningen i England, blir det isberget som sänker EUtannic?(!)
GillaGillad av 1 person
Glad midsommar!
För er som inte noterat det så har jag Tomas Thorsén förkortat mitt namn till initialen ToTh.
Med tanke på Lars Berns alldeles utmärkta sida och debattklimatet så kunde jag inte låta bli att använda mig nu av min initial ToTh.
Toth var nämligen kunskapens gud i den egyptiska mytologin. 😉
GillaGillad av 1 person
Tack för omtanken.
GillaGilla
Eller hur! 😉
GillaGilla
Hahaha! Lars Bern är okay, en bra snubbe!
GillaGillad av 1 person
Underbara nyheter för alla som vill leva i självständiga och demokratiska länder. Bara att gratulera britterna till frihet, självständighet och demokrati. Förhoppningsvis leder detta till att fler länder väljer att lämna EU(SSR) och att ett nytt europeiskt frihandelsområde som omfattar alla länder i Europa, från Vladivostok till Lissabon.
GillaGillad av 1 person
Jag blev oerhörd glad i morse när jag läste nyheterna! Mycket bra steg i en förhoppningsvis rätt riktning som fler kommer följa!
Jag hade önskat mig en enad Europa utan Euron och mittenpartier som äntligen gör riktig politik åt människorna igen! Då kan även populisterna och extrempartier packa sina väskor snart! Men det är tyvärr en lång väg dit!
Änå, stort grattis till britterna 🙂
GillaGilla
Nackdelen med att bo på en Kanarieö är att det man inte hittar i butiken måste beställas via internet.
Så här kan det fungera:
– Jag beställer prylen från Spanska fastlandet -> Ibland vägra de sälja, ibland måste jag betala tull.
– Jag beställer prylen från England -> Ibland vägra de sälja, betalar sällan tull.
– Jag beställer prylen från Tyskland -> VISA-kortet måste ibland vara utfärdat i Tyskland, betalar sällan tull.
– Jag beställer prylen från Sverige -> Det går nästan aldrig att beställa någonting.
– Jag beställer prylen från Kina -> Ofta ingen portkostnad, aldrig tull. Kan ta upp till sex veckor.
Skall det fungera så här? Öppna gränser?
GillaGillad av 2 personer
Härligt!!! pundet störtdyker, New York börsen rasar. Nu förlorar alla svenska sina sparpengar och pensionsförsäkringar på mådag när Stockholmsbörsen öppnar. Tack alla engelsmän.
GillaGilla
Man kan ju välja själv hur och var man vill ha sina pensions- och sparpengarna i!
Och det är inte engelsmäns fel att finanssystemet inte fungerar som det ska. förövrigt kommer detta lugna ner sig ganska fort på marknaderna, enligt mig iaf.
Jag sade ju förra veckan att man ska ha alla sina pengar i guld just nu! 🙂
GillaGillad av 1 person
Det bara kanske är det naturliga förloppet som sker just nu. Vi tror att det som sker är ett resultat av politiska beslut när det hör till sakens natur att EU, likt Inkariket och Romarriket, är på väg att kollapsa under sin egen tyngd, liknelsen skulle kunna vara, som en supernova och nya stjärnor börjar att lysa klarare, typ Kina. Vi söker förklaringar och syndabockar till det som sker, men svaret är kanske att det inte finns någon förklaring, det som händer är ett naturligt förlopp som har skett, sker och kommer att ske, oavsett mänsklighetens ansträngningar att försöka skapa en framtid.
GillaGillad av 2 personer
”Brexit” har förstått precis vad det handlar om!
Bara för att nämna några på raden:
Abraham Lincoln
John F Kennedy
Olof Palme
Anna Lind …
och nu senast Jo Cox.
Alla konspiratörer är välavlönade av finansbranschen som riksbanksordföranden, stadsministrar, finansministrar o.s.v.
Vad det till sist handlar om, som jag tidigare sagt om monopol och makt ”två sidor av samma mynt”.
Monopolet över pengarna dvs. den politiska makten.
GillaGillad av 1 person
Jag glömde Gustav den 3:e
GillaGilla
Hans mördare hedras med en staty hos en av de största frimurarlogerna i Paris för att han offrade liv och heder för frimurarnas sak. Vi skall inte glömma att de flesta av ledarna för den den franska revolutionen var frimurare och därmed vet vi vad deras sak är – Makten.
GillaGilla
Jag lägger in samma kommentarer som jag har gjort hos bloggaren Motpol:
”Så här går det. Det är inte svårt att förstå. Så här går det när det politiska etablissemanget vägrar lyssna till vad som rör sig i folklagren. När de skyller motsatta åsikter till deras elitprojekt på rasism och fascism och gud vet allt. När de vägrar att förstå, att en stor del av europas befolkningar är j-gt trötta på elitistiska stormaktsprojekt som tror att de har mandat att göra Europa till ngt annat än vad det är. Politiker är de som gynnas av Bryssel-adeln, inte vanligt folk.
Så här går det. När media ställer sig på samma sida som det politiska etablissemanget. Vanligt folk är j-gt trötta på att aldrig någon från mainstream-media någonsin ifrågasätter detta elitprojekt som endast gynnar det politiska etablissemanget, utan tvärtom anklagar meningsmotståndarna för att vara rasister, fascister och gud vet allt.
Folk är helt enkelt trötta på att få etablissemangets PK-åsikter nerkörda i halsen.
Då blir det så här.
Vår s.k. statsminister har inte fattat en bokstav av ovanstående. I stället väljer han att proklamera att en folkomröstning för svenskt vidkommande inte kan ”komma ifråga”. I stället för att tänka efter, att ta åt sig, dra förståndiga slutsatser angående Brexit och åtminstone försöka låta som en statsman, väljer han alltså att fortsätta i invanda spår. Därmed bäddar han för ett inbördeskrig. Dumjävulen!”
Och:
”Jag kan till den kommentaren lägga följande.
Svenska politiker som hyllar EU har en dold agenda. För dem är EU en utmärkt sak att skylla sina fega beslut på. Man slipper därmed personligt ansvar. Hela tiden hör vi från svenska politiker att si och så kan vi inte göra, eftersom det går emot vad EU beslutat. I stället för att använda EU för att påverka (som det propagerades när vi folkomröstade om anslutning eller ej) har svenska politiker kommit att använda EU för att skylla ifrån sig och för att inte behöva ta personligt ansvar för sina beslut.
Och svensk massmedia trallar med som de lallande idioter de är.”
V
GillaGillad av 4 personer
Jepp – du har helt rätt i hela den här kommentaren.Precis på pricken t.o.m…:)
GillaGilla
Bra skrivet!
GillaGilla
Fredrik, vem är råtta och vem är häst? FR kallade sig stridshingst, vilket aldrig förverkligades.
GillaGilla
Hej Curt…Reinfeldt som stridshingst är nog det mest pinsamma en Svensk hört någonsin eller?
Reinfeldt är råttan, men dom är ju lojala, så det är inte snällt mot råttorna…Ska vi kalla honom en Amöba?
GillaGilla
En mollusk.
GillaGilla
Ska strax äta en rasistiskt (svensk), ultrakonservativ midsommarmiddag och önskar alla en glad midsommar! Ja jag vet att ramadanfirande kan ta illa vid sig men jag kanske kan göra rätt för mig genom att betala massor med skatt senare (ja jag lägger in cirka en miljon till det allmänna varje år, är det bra, ängslig)!?
Nej allvarligt, Svexit nästa! Nu får det vara slut på gullandet med islamister och annan (vänster)scum och globalistagendor!
GillaGillad av 1 person
Är så glad, så glad! EU vill nu snabba på förhandlingarna med britterna om ett utträde, men vad som avses med britterna är oklart? Det är det brittiska folket som väljer vilka som skall företräder samt förhandlar med EU samt med vilka mandat de går in i förhandlingarna. Det i sig förutsätter ytterligare demokratiska val – något som EU inte vill veta av. Tänk om andra länders medborgare kan tänkas vakna och inse sin makt? Hemska tanke!
Sedan något kort om på vilket sätt våra medier rapporterat om detta: inte en enda gång har jag hört SVT eller TV4 nämna FOLKET, utan de använder språkbruk som ”dom”. Folket, folket! När folket bestämmer blir besluten demokratiska. Endast då.
GillaGillad av 1 person
Ale,
med kompetenta ledare är en parlamentarisk demokrati lika demokratisk. oavsett form, så är det ändå aldrig rättvist till 100%. Ta Brexit, där det ändå är 48% som röstade emot. Men jag hoppas verkligen att de kommer få nytta av det fattade beslutet framöver.
GillaGilla
Det är uppenbart att människorna med förmågan att lösa problemen inte sitter och skriver i det här kommentarsfältet.
GillaGilla
Säger du det? Jag visste inte att Brysselfolk var här och skrev….
GillaGillad av 1 person
Såg Wallström på MSM-tv alldeles nyss – hon drog ”främlingsfientlighets-kortet” ganska omgående i intrevjun – det bevisar bara att hon har fattat noll och nada. Det här handlar inte om främlingsfientlighet – det handlar om att folk vill ha tillbaka sin demokrati och sin rätt att bestämma över sina egna länder utan elit-toppstyrning.
GillaGillad av 3 personer
Instämmer.
GillaGilla
@I Like Neil Young Wallström kommentar är rätt typisk, bland svenska politiker! Verkar som om alla gått på kurs och lärt sig säga samma sak utantill? Är det allt som krävs för att bli politiker? Kanske tror dem att om man upprepar samma sak om och om igen blir det till en sanning?
Uppriktigt sagt är jag chockad av etablissemangets reaktioner. Chockad! Folket har sagt sitt. FATTAR DEM INTE DET? Dem är ju för sjutton politiker. De sitter där de sitter tack våra mandat? Vill majoriteten inte ha dem kvar rycker dem. Visa lite respekt för folkets vilja! Kom inte draganses med gammal unken skåpmat som rasism när folket vill slänga EU där det hör hemma – nämligen på historiens slagghög över misslyckade politiska projekt, som alla har gemensamt med att de inte hade folkets stöd. Verkar om om dagens politiker inte ens kan stava till ordet demokrati längre?
GillaGilla
Det som är farligt och dumt är att man nu snabbt relativisera den faktiska rasism som finns i Europa. Dels så säger man att 52% av det brittiska folket röstade, mer eller mindre enbart, med rasistiska motiv, dels så struntar man helt i dem stora, reala problemen (politiska och ekonomiska), som faktiskt ledde till själva Brexit. Speciellt i England, som har en lång historia av olika kulturer och etniciteter i det egna landet, borde man ha förstått att invandringen, eller rasismen inte är huvudfaktorn i denna debatt.
Och nu pratas det ju redan friskt om olika scenarier, till exemepl att man inte få resa till eller från England längre, eller att man inte få bo eller studera där…för att ingen får lämna eller flytta till andra länder i resten av världen…fruktansvärt.
GillaGilla
@ Erik, Nu vet vi att det är sant, efter vi läst din kommentar 🙂
GillaGillad av 1 person
Jag tror att britterna främst röstade mot överstatlighet – Bryssel säger det ena och det andra, bara lyda, jordgubbar, kalsingar eller takhöjd osv. Och fri rörlighet, de gamla bruksorternas utplånande =
”främlingsfientlighet””
Politiker-Adeln menar att det finns bara en variant av EU, den som finns nu, som försörjer dem själva, Malmström, Linde et al.
Men, nationer och nationskänsla finns.Tjeckoslovakien delades smärtfritt i två länder.
Stora Brittanien däremot – hur många nationer är det ? Skottlands politiker-adel är genast ute och vill ha Skottland kvar i EU.
det ska gå så fort att hon inte behöver bekymra sig om andra flyr EU. Vårt eget Lejon har också visat
klorna – aldrig omröstning i frågan i Sverige. Svenskar besitter nämligen den mognadsnivå som krävs f a begripa.
Visst maten var dyrare 1990, när nedmonteringen av självförsörjning började till nuv 50 % och
svinstallarna på Österlen tömdes, visst, men var fläsket verkligen ohanterbart dyrt ?
Vem startar en namnunderskriftslista för folkomrötning ?
.
GillaGilla
”besitter nämligen – INTE _” skall det vara
GillaGilla
Svenskar besitter inte den mognadsnivå som krävs för att begripa sitt eget bästa. Därför kan vi inte ha en omröstning i Sverige om EU. Stefan Löfven!
Sprid dessa ord
GillaGilla
Ale
Källa till Löfvens ord?
GillaGilla
Tror någon att detta är över med brexit? Dom räkna fel och trodde stanna sidan skulle vinna. Nu kan det bli en 8 årig process eller rent av omval. Detta är ej över men problem har globalisterna fått.
GillaGilla
Har firat sedan kl 5.00 i morse.
Den sista rejäla insatsen i England utfördes den 9 juni då Rath-Foundation med Paul Anthony Taylor i spetsen publicerade denna annons i The London Times:
http://www.reject-the-eu.co.uk/info/open-letter-what-every-voter-should-know-about-the-brussels-eu.html
Det fick de jämna de vaga opinionssiffrorna att svänga över till en klar seger för Brexit.
Därför är det en ära för oss på 2000-Talets Vetenskap att på måndag börja publicera en fem sidor lång exklusiv intervju med Matthias Rath och Paul Anthony Taylor .
Paul och undertecknad har redan gratulerat varandra på morgonkvisten.
För den som söker fakta på http://www4.dr-rath-foundation.org/ så finner man att den man som drog upp riktlinjerna för EU och var dess förste kommissionledare var Walter Hallstein 1958-1967. Men Hallstein hade vanan inne; under åren 1933-1939 var han som jurist mycket aktiv att dra upp konstitutioner och klausuler för ”det Tredje Riket”. Det skulle vara färdigdansat för Cecilia Malmström, om dessa fakta kom ut, då hon med sitt TTIP -arbete faktiskt dansar efter nazistiska toner.
Ingemar Ljungqvist, http://www.2000tv.se
GillaGilla
Många ser Brexit som något nattsvart för ekonomin i Väst. Många har säkert spekulerat stort på att UK skulle rösta nej till utträde. Dessa får bråttom att placera om och därför kommer det att bli stora svallvågor ett tag. Och London som finanscentrum kan får sig en del smällar. Men varför skulle övrig handel bli så oerhört lidande. Förvisso lite mer tullar, kanske, men kunderna i olika länder köper produkterna i sig, inte så mycket för att de kommer från ett visst land. Nu är UK ett Nato-land men det kan finnas öppningar mot Euroasien där det sker många och stora affärer.
Någonstans såg jag att Kina hade världens snabbaste dator, med intelprocessorer, förra året. Men eftersom intel-processorer användes militärt i Kina, sa USA, så förbjöds export av sådana till Kina. I år hade Kina fortfarande rekordet, deras dator var fem gånger snabbare än USAs – med egna processorer? Så kan det gå vid sanktioner.
GillaGilla
”Resultaten pekar på att majoriteten bland
svenskarna inte upplever att Sverige har någon större nytta av att vara
medlem i EU”
http://www.gu.se/digitalAssets/1313/1313647_kampen-om-euron.pdf p 46
Här visas också (p 61) att riksdagsledamöterna är i otakt med väljarna.
Dessa uppgifter är drygt tio år gamla, men asylproblem och Greklandskris torde inte ha förbättrat för politikerna. Det är klart dom är döskraja för en sv folkomröstning om medlemskap.
PS tror att namngivandet Brexit – varit till stor hjälp för ”oss”.
GillaGilla
Är det dags för de som bor i Gibraltar att skaffa kärnvapen? Gibraltar tillhör sedan freden i Utrecht 1713 Storbritanien. Det gillar inte Spaniens utrikesminister José Manuel García Margallo som kan tänka sig att annektera Gibraltar. Detta odemokratiska monster ingår i Partido Popular. Ännu ett skäl att inte rösta på PP nu på söndag. Dumma människor skall inte få styra över oss.
GillaGilla
Samtidigt som man inte bör dra rasistiska slutsatser i samband med olika länders möjliga EU utträden, så måste man även säkerställa att nationalistiska- och rasistiska partier inte få kapa exit-rörelserna! att de gärna vill göra det är naturligt, då det är opportunt och speglar många människors tankar och känslor just nu. Men denna möjlighet borde i stället mittenpartierna utnyttja, annars så har vi tyvärr snart högerpopulistiska- eller till och med extremistiska styren i diverse länder i Europa!
GillaGilla
Resultatet av Brexit är folkets protest mot de etablerade partierna. De har inte levererat det folket efterfrågar och behöver. Det ser likadant ut i Sverige och i flera andra länder i framförallt Västeuropa. Det handlar inte om att nationalistiska eller det du kallar rasistiska partier ska kapa några folkliga rörelser, utan folk söker sig dit där de troligast kan få det de efterfrågar. Mittenpartierna är körda, de har haft sin chans att leverera men gravt misslyckats, på grund av att de vägrat att lyssna på folket.
Med den tondövhet EU och de etablerade partierna kört på med sitt överstatliga slottsbygge har man totalt struntat i folkopinionen. Den har man, med hjälp av msm försökt strypa genom att tillskriva alla som har avvikande åsikter till att vara nazister, rasister, främlingsfientliga och Gud vet alla epitet som använts. Detta slår till slut tillbaka och det med besked, fortsätter man i samma banor några år till kommer folket till slut att göra uppror.
Politiska partier som lyssnar på sina väljare anses vara populistiska, och det regelmässigt i en nedlåtande ton. Det är fult att vara populist, det är fult att lyssna på sina väljare och anser man det, vilket jag uppfattat är vanligt, då är man mot demokratins grundvalar. Det är folkets vilja som skall råda inte vad köpta politiker tycker. Köpta i den meningen att man ränner på hemliga möten med bl.a. Bilderbergarna och annat löst folk som på intet vis har folkets mandat.
Så länge som mittenpartierna inte levererar det folket efterfrågar, så länge kommer rasistiska och högerpopulistiska partier att finnas.
GillaGilla
Om det är nationalism att vilja styra sitt eget land demokratiskt så är jag stolt nationalist. Om det är rasism att inte vilja ta emot människor som följer Islam i sitt eget land så är jag stolt rasist.
GillaGilla
Nej Johnny,
det är precis poängen, det är inte nationalistiskt att vilja styra sitt land demokratiskt, fast nationalisterna hävdar det!
Och ja, då är du rasist 😉
@ Svitjod,
det är ju just det jag säger, att mittenpartierna måste föra en social- och folklig politik igen! men det finns tyvärr helt klart rasistiska och högerextrema krafter som utnyttjar denna situation just nu! det måste man vara medveten om, tycker jag. en del populister är bara nyttiga som du säger, som till exempel Boris Johnson. Helt klart en ledare som kunde vara nyttig för England nu. Och han är en mittenpolitiker, så de finns. Jag vill verkligen inte se dessa länder under Farage, Le Pen, Wilders, Petry, eller Åkesson för den delen 🙂
Men absolut håller jag med dig om att då måste mittenpolitiken ändra sig radikalt!
GillaGilla
Har funderat lite runt Brexit och varför denna rörelse är så stark just i England. Bodde själv där nått år under mina tidiga de tjugo. Att Brexit har realiserats har naturligtvis flera av varandra oberoende orsaker. Dels var det ett strategiskt miss av David Cameron, som ville tysta falangen en gång för alla, men missbedömde det engelska folket. Denna totala brist på social gehör från etablissemanget gentemot folket är genomgående kring alla EUs etablissemangföreträdare. Men vi ska inte fokusera på denna, utan på de kulturella skillnaderna mellan Sverige och England. En stor del av ett kulturellt arv är just det litterära arvet och det är här jag vill lägga betoningen. Sverige är ingalunda ett illitterat land, men den del av litteraturen som inte står särskilt högt i kurs här i landet är SF (Science Fiction). SF är sagor om framtiden med ett större mått av fantasi. Om folk visste hur mycket som var SF som sedan realiserats skulle de bli skrämda: Elektricitet, Utåtar, Rymdresor, Television, osv, osv. Våra hjärnor är gjorda för att ta emot sagor. Kanske för att var människa är en historia?
Det jag vill framhäva är David Ickes framgångsrika härjningar världen över, som är fantasifulla SF-föreläsningar. Det brittiska folket ser inte alls ner på SF-författare som vi gör här, utan de har en lång tradition av framgångsrika sådana som t ex Tolkien, Douglas Adams, Anthony Burgess, Arthur C. Clarke, Aldous Huxley, George Orwell, Justina Robson samt J.K. Rowling; även om vissa kan klassificeras som fantasyförfattare, så är det för mig alla science fiction-författare. Själv är jag inte särskilt förtjust i denna litterera gren. De som vill förringa David Ickes ödleteorier har kanske inte insett att detta också kan ses som en liten återförsäkring från Davids sida – den som inte kan tas på allvar utgör heller inget hot även om denna belyser och avslöjar makt. Det har funnit andra som framfört liknande teorier som David Icke, minus ödlor, som inte lever idag.
Jag ser det så här: Essensen i Ickes föreläsningar är att upplysa – att göra de stora massorna medvetna om makttens ytterst strävan. Det går inte via diagram, statistik utan effektivast är just sagor. Maktens mål kan bara realiseras om makten kan påverka och manipulera vårt omedvetna. Dess motgift är en kollektiv medvetenhet. Bästa sättet att påverka det omedvetna är inte via symboler och indoktrinering utan det effektivaste är att gå bakvägen under vårt kritiska och medvetna jag – istället går den via underhållning/sagor. Religioner är till stor del sagor, riter, myter samt tron. I brittisk folklore finns också magin.
Vem kan mer på ett underhållande eget samt kärleksfullt sätt trollabort maktens dimridåer och fruktan som just Davik Icke kan. Han vet, som den yttersta makteliten också vet, att om tillräckligt många tror på något ökar trons utfall. Det finns förklara i partikelfysiken t ex sagan om Schröders katt. Om vi gör om partikelfysiken ekvationer till sagor så blir historien: Vi kan inte mäta en elektrons hastighet innan vi ha dess position, och vi kan inte fastsälla en elektrons position innan vi har dess hastighet. En elektron kan vara överallt på en och samma gång – den har inget fixt plats samtidigt har den det. Utfallet kan därför blir därför vad det blir och kan påverkas av ett kollektivt mänskligt medvetande. Brexit var just ett kollektivt medvetande om makt. Ju fler som tror på ett kollektivt medvetande, ju starkare påverkan har den på vårt medvetande och ju mer påverkar den det reella utfallet, som i sin tur påverkar vår tro osv, osv. Därför är det av yttersta vikt att kunna kontrollera opinionen och den påverkan går via medierna som har förlorat kontrollen över opinionen.
GillaGilla
Det finns ovanliga genetiska avvikelser med sammanvuxna tår har jag läst. Undrar om det är nåt sånt lurt Icke anspelar på med sitt nonsens om ödlor?
GillaGilla
Det går en gräns någonstans för vår påverkan! Ja vet det är läskigt att tvingas inse att vi inte vet var den gränsen går? Placeboeffekten är en just en sådan företeelse som slår åt bägge håll. Antidepressiva är inte mer effektiva än placebo. Man kan intala patienter att det är ett äkta morfinpreparat de intar och vips tar smärtan en okänd väg bort trots sockerpillret. Omvänt, intalar man försökspersoner om att falsk morfinbasis de intar, försvinner inte smärtan och det går att fysikaliskt göra mätbara raketikoner så som hjärtinfarktens andning osv, osv som indikerar smärtan är opåverkad. Detta beror på att utfallet är inte ristat i sten! Vi är inget annat än elektromagnetisk strålning på en nivå. På en annan nivå något helt annat osv. Inte desto mindre händer det något när många, många människor koncentrerar sig tillsammans och fokuserar på en utfall i framtiden. Vad är det alla etablissemangspolitiker hela tiden forcerar på? Jo, med en röst och en målbild – på framtiden. De vill att vi alla kollektivt skall tycka samt dela och vilja samma sak – det VET nämligen att detta påverkar utfallet vare sig du vill inse det eller inte! Denna vishet är känd säkerligen ca 12 000 år tillbaka i tiden! Något makteliten håligt för sig själva! Kan man få massorna att tro samma sak, ökar chansen att utfallet slår i den riktningen. Brexit är ett lyssnade exempel på detta. På samma sätt har Lars Berns blogg en påverkan på den kollektiva medvetenheten, som också kommer att påverkar utfallet.
För att Placeboeffekten skall fungera måste det till något hela vägen ner till verklighetens minsta beståndsdelar och upp igen -vi behöver inte förstå de komplexa sammanhanget. Verkligheten är bra mycket mer svåröverskådlig och flytande än vad vi vill tro!
GillaGilla
Ale
Jag håller mig till mer prosaiska aspekter som att världsomspännande nätverk av gamla oligarkiska familjer kan vara drabbade av inavel. Tex simhud mellan tårna. Det var det jag syftade på. Om Icke råkat snappa upp ngn sån info kunde man tänka sig att han skulle vilja använda det och samtidigt veta att en del av de utpekade inte skulle vilja göra sak av det med onödig upmärksamhet.
GillaGilla
Jag gillar din kommentar!
Vi var några på en R&D avdelning på en global ingenjörsfirma som ca 2010 informerades av vår chef om hur ledningen såg på framtiden.
Det presenterades en 2*2 matris med 2 hot mot företagets framtid (ca 125 år gammalt)
element 1:1 med både Klimathot och Kina som hot
element 2:2 där inget av de två var ett hot.
De andra två elementen med bara ett som hot.
När presentationen var över, frågade jag vad ledningen såg för möjligheter.
Det var tyst en stund, han letade i sin dator, sen sa chefen (en bra sådan och en god kamrat) att han inte informerats om möjligheter.
Det betydde inte att ledningen bara såg hot, men chefen kunde inte finna något om hur ledningen såg på möjligheter som kunde antyda vilken R&D som var viktig.
Jag började på företaget, efter att ha gett svensk energiforskning det franska fingret motiverat med överdrivet klimathot. På företaget kunde jag argumentera mot klimathot. Man lyssnade, höll med, eller argumenterade i mot. Det var omöjligt på Teknisk Högskola! Jag överlevde två stora uppsägningar i spåret på 2008, så helt omöjlig och onyttig var jag nog inte.
Jag har inte funderat kring Brexit, men om jag skulle göra det, skulle jag lista möjligheter, och hur resultatet påverkar den unga generationen (18 – 25), inte bra i UK, utan runt globen.
Som pensionist har jag ett intellektuellt intresse kopplat till mina 40 yrkesår inom energiomvandling och miljö. (Första ingenjörslönen 1970 med arbete för O1.)
http://old.theclimatescam.se/2008/07/31/kritik-mot-erland-kallen/
http://old.theclimatescam.se/2009/09/08/en-rejal-kanga-at-journalister/
http://www.klimatupplysningen.se/2013/04/22/fokusera-pa-elektricitet-och-rent-vatten-for-de-fattigaste/
Lars Bern skrev nyligen om elbilen. Jag ser inte samma utveckling som Bern. IEA bedömmde 2014.
”The outlook for providing access to electricity is bitter-sweet: nearly one billion people in
sub-Saharan Africa are projected to gain access by 2040 but, because of rapid population
growth, 530 million people in the region are projected to remain without it at that date
(mainly in rural areas). The urgent need to improve access to modern energy is a theme
that the World Energy Outlook has pioneered for more than a decade. As a member of the
Advisory Board of the UN Secretary-General’s Sustainable Energy for All initiative, I have
been encouraged to see that much positive action towards this goal is already underway.
And yet this outlook tells us that more is needed.”
Det korta av det långa. Jag skjuter från höften och bedömer. Brexit ger bättre möjligheter för de fattigaste i SS Afrika att få tillgång till elektricitet och rent vatten. UK blir inte längre styrt av EU, som går i ledband med USA, i sin energi- och miljöpolitik, varken hemma eller globalt, och har tillräckligt stor ekonomi för driva annan linje än EU, inte minst i samarbete med Kina och Ryssland!
T.ex. Rysk eller Kinesisk kärnkraft (både teknologi och finansiering) i UK, i stället för Fransk, ökar sannolikheten för introduktion av kärnkraft i Afrika.
Ursäkt lång kommentar.
GillaGilla
Christer Löfström
Har inget att invända men det finns en historisk antiparallell till din tes om Frankrikes och Englands roller beträffande Afrikas utveckling. Frankrikes Hanataux hade progressiva planer för Afrikas utveckling inkluderande en uttalad avsikt att de tänkta moderna yrkesrollernas skulle vara utformade för höjd livskvalitet. För afrikaner alltså. Lite ovanligt med såna vinklingar åtminstone som jag är van att förvänta mig från kolonialmakterna. Men det perspektivet stod helt i strid med de malthusianska Britternas avsikter och en räcka händelser bla Dreyfuss skandalen iscensattes av Britterna med påföljd att Hanataux försvann ur bilden och hans planer likaså. Den gången alltså. Men låt oss hoppas att du blir sannspådd och Britterna vill spela en konstruktiv roll. Det är isf första gången på århundraden.
GillaGilla
Cameron hade inte behövt avgå men däremot Junker. Tyvärr saknar den senare insikt om det
GillaGilla
Så här dagen efter Brexit så är en av de frågor det Googlas mest på i Storbrittannien: Vad är EU?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23062553.ab
Trots den massiva kampanjen, både för stanna och lämna sidorna,och en genomförd folkomröstning så har en del inte en susning om vad EU är och förmodligen så han nog en del som röstat, inte en aning vad dom röstat för/på och varför.
Lite ”Dax att sakna kossan då båset är tomt” uppvaknande idag då för Engländarna.
GillaGilla
Och hur många av dem som röstat ja till inträde i EU har haft en susning om vad de röstat om?
GillaGillad av 1 person
Förstå EU? Beror lite på vad man avser med att förstå sig på? Att EU-kommissionen inte är demokratiskt vald. Att vi inte har en susning om HUR de ca 16 000 bank- samt storbolagslobbyisterna tvingar kommissionärerna att lägga förslag till EU-parlamentet som ligger precis i linje med denna kollektiva ekonomiska koncentrat önskar?
GillaGilla
Ale,
det är faktiskt ca 30.000 lobbyister i Bryssel 🙂
GillaGilla
Herre gud. Mycket har hänt sedan jag uppdaterade mig! Tack
GillaGilla
@Lasse P, att referera till AB inger inget förtroende.
GillaGilla
Sigvard
Meddela mig vad jag skall referera till då, något du har förtroende för, eller ännu bättre, visa på något som bevisar att Googleinformationen är falsk.
Om du har någon annan, saklig information, så är jag beredd att omvärdera det jag delgav.
Är du?
GillaGilla
Lasse P, vad är din poäng? Att det brittiska folket är nyfiket? ”Lasse P är en lustig skojare.Ingen kan så som han vända byxan framkom” :-.)
GillaGilla
https://www.youtube.com/watch?v=lV8UfzAxpbk segersången
Att folk inte kan få folkomrösta om EU är ju helt klart efter den senaste utgången. Det blev ju fel! Civilisationen förlorade ju! Varande politiker-adel höger till vänster, har ju insett den saken och talat.
Ett fåtal inkl SD tiger fast dom kunnat profilera sig som ett två-frågeparti.Och oj oj oj så synd det är omde 100 000 svenskarna därute i Atlanten som måste skaffa visum ! Vilken smärta! Vilket lidande!
Vilken plåga !
När man hör Skottlands No One Nicola Sturgeon tala slås man av att politiker-hjärnorna i Europa är programmerade i exakt samma jargong och tonläge. Etiketter anger område -därefter inget konkret.
Intellektuellt föga krävande.
Algoritm: ”Det gäller frågor som arbetsmarknad – Det gäller frågor som fri rörlighet…Det gäller frågor som forskningsutbyte…Osv. efter en stund har den frågande journalisten tröttnat och tittar i papperet efter nästa fråga. Radio-TV- journalisten – Wiklin typ – är alldeles för förälskade i sin egen röst, för att låta IP fortsätta. Och högstdensare är också nöjd och belåten.
Alla våra margotsar är desamma. Fast då får man fyra på Östermalm. Slipper köpa bostadsrätt. slipper ta riskabla lån.”Det är bara vanliga människor som står i bostadskö”
https://www.youtube.com/watch?v=7QwS2od4AzQ > 32:18, men starta gärna ca 27 min
Tror f ö att Ghaddafi inte skulle smälta in väl bland europeiska politiker. Han åt inte allt han blev bjuden. Han vägrade äta räkor eftersom han trodde det var gräshoppor.
GillaGilla
Peter Grafström
25 juni, 2016 kl. 11:30
Ale
Källa till Löfvens ord?
svar:
Enligt Löfven är det inte aktuellt för Sverige att ha en folkomröstning om EU. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6460864http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6460864
.Det mer modesta kravet på omförhandlingar: ”Löfven avfärdade kravet från Jonas Sjöstedt på ett närmast förintande sätt.”Oansvarigt”, sa han på presskonferensen. http://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/brexit-resultatet-sliter-upp-ett-sar-for-lofven/
Swexit som sådant med det nedvärderande uttrycket ”korkat” ”Samtidigt kallar statsministern de vänsterpartister som hotar med en folkomröstning om ”swexit” för korkade.” Expressen 20 juni 2016
Alltså ingen folkomröstning eller omförhandling. De som vill sådant så är ”korkade” och ”oansvariga”.
Hittills har statsminstern misslyckats i sin rolltolkning som gode, trygge ”Far i huset”, det halkar utför i anseende. Nu får han
chans i annan roll Räddaren nöden, Den som minsann med fasthet kan styra skutan även i åtminstone kuling.
Så det så.
”Om ni tycker att folket sviker
när folket trycker på
Så välj er då ett nytt folk
som ni kan lita på”
Berthold Brecht
GillaGilla
@lasse p
Det finns en unik sida av EU. Dess direkta länkar tillbaka till den tyska nazismen. Tidigt under 1939 höll den unge juristprofessorn Walter Hallstein ett anförande för ledande nazister i Rostock, där han drog upp riktlinjerna för ett utvidgat Tredje Rike, Han anlitades senare för att skriva pakterna mellan Mussolini och Hitler. Samme Hallstein var EUs högste kommissionär åren 1958-. 1967 där han använde mycket av sina tidigare erfarenheter för att dra upp riktlinjerna för ett överstatligt EU.
Detta uppmärksammades i en unik annons i The Times den 9 juni,( se min länk ovan) Till den fanns den också referenser. Studerar man detta istället för ABs virrskriverier går det mycket bättre att förstå varför britterna de sista dagarna före omröstningen tog sig ur EU.
Men dessa fakta är också oerhört viktiga att föra fram i ljuset i Sverige också. Cecilia Malmströms agerande för TTIP följer också Hallsteins mönster.
Allra bästa sidan med referenser till detta är: http://www4.dr-rath-foundation.org/
Däremot om man googlar på svenska Wikipedia så verkar det som att Hallstein rullade tummarna fram till 1958. Nä rjag lade in några rader om hans nazistiska förflutna försvann de inom en halvtimma. Något bättre på engelska wikipedia
, men allra bäst är den ovan. Beväpna dig med riktig kunskap i debatten Lars P
Ingemar Ljungqvist
GillaGilla
Ingemar Ljungqvist
Det är sant det du säger men The Times är ett av det Brittiska etablissemangets organ och dom berättar inte om den brittiska förebilden och stödet till Nazismen. Alla dom som figurerar kring EUs utveckling och ursprung var sammanvävda med det angloamerikanska etablissemanget och NWO stakades ut långt före Hitler som bara var ett lurat verktyg för angloamerika. Nazismen vara aldrig ngt med genuint tyskt ursprung utan fastmer brittiskt i alla avseenden. Tom den kompromisslösa intoleransen mot assimilerade judar var energiskt pådriven av britterna vilket Goebbels bekräftade med lovprisande.
Den brittiska eliten vill gärna att vi inte känner till det så att det går att slå blå dunster i ögonen på oss ang vem som egentligen drar i trådarna. Alla vägar går genom London lydde en Chatham house anknuten tankesmedjas rapport för några år sen som pläderade för britterna som självskrivna ledare för en EU arme. Den rapporten skrevs av samma person som också beskrev planerna för utvidgandet av EU till en grand area vilken inbegrep Ryssland och det mesta fram till Indien inklusive Afrika. Putin pekades ut som motståndare till globaliseringen och han är i den planen tänkt att tvingas underkasta sig. Återigen var det förstås Tyskland som var tänkt att stå för det mesta av krigandet. Under brittiskt komando.
Ju mer dom inser att vi är uppmärksamma och beredda på deras manipulerande desto större chans att dom ger upp såna ideer.
GillaGilla
Det låter ju helt sjukt. Uppfann denna nazist handelsavtal? Är det samma riktlinjer Kamprad använder sig av när han binder samman sina juridiska enheter i olika länder?
GillaGilla
Ale
Källa till Löfvens ord? Sprid ordet: ”Svenskar besitter inte den mognadsnivå som krävs för att begripa sitt eget bästa. Därför kan vi inte ha en omröstning i Sverige om EU”. Kommer Löfven förneka detta?
GillaGilla
”Enligt Löfven är det inte aktuellt för Sverige att ha en folkomröstning om EU.”
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6460864 rad 19
Ladda ner spara skriv ut, jag har ingen skrivare f n. Har sett detta suddas minst en gång.
GillaGilla
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6460864
det ser ut som om radiojournalisten Hanna Weideruds text suddats.
GillaGilla