Den svenska statsmaktens förfall som började under Reinfeldts tid som statsminister, har under Löfvens regim accelererat. Det finns anledning att känna oro – stor oro.
Vi har den senaste veckan kunnat bevittna hur rikspolischefen Dan Eliasson kommit ut som partipolitisk aktivist. Detta är ett kardinalbrott mot ett av rättsstatens fundament. Normalt har vi bara stött på denna typ av fenomen i s.k. bananrepubliker. Polisen måste stå över partipolitiken – polisen får likt Ceasars hustru inte ens misstänkas. Det allvarligaste i denna skandal är att det politiska etablissemanget inte ens verkar fatta på vilken svag is landets statsmakt befinner sig idag.
Som om det inte räcker med att den politruk som regeringen satt att leda polisen just visar sig vara det, så börjar även landets högste millitär ÖB Michael Bydén göra politiska uttalanden. I etablissemangets Almedalen har han gått till hårt angrepp mot vad han kallar rysk aggression och ryska UD har kommit med en ovanligt skarp reaktion.
Det faktiska läget är att Ryssland ensidigt pekas ut av det svenska etablissemanget som ”aggressivt”, baserat på att landet efter den naziststödda CIA-kuppen i Kiev mot en vald president genomförde en illegitim annektering av Krim, som för några decennier sedan var en del av Ryssland och som i princip bara bebos av ryssar och en liten minoritet tartarer. Inte ett skott avlossades vad jag vet. Samma svenska etablissemang har i princip inte reagerat med ett pip mot NATO/USA:s och Storbritanniens illegitima attack på en rad stater i Mellanöstern som började 2003. USA-lydriket Sverige deltog t.o.m. militärt i störtande av Libyens legitima regim.
Mellanösternkriget har kostat miljontals oskyldiga liv och det har drivit tiotals miljoner på flykt. Följden är en total destabilisering av hela Mellanöstern som nu även dragit med sig hela EU. Brexit är bara början. En destabilisering som även är på väg att helt underminera den svenska välfärdsstaten och den svenska modell som Löfven tror finns kvar.
Igår publicerades den brittiska Chilcot-rapporten som stämplar det svenska etablissemangets älskling Tony Blair som nära nog krigsbrottsling p.g.a. hans aktiva roll i detta oerhörda brott mot mänskligheten.
I det svenska etablissemangets ögon är världsskurken framför alla ryssarnas omåttligt populära president Putin. I vårt betydligt klokare grannland Finland hälsar presidenten sin ryska kollega välkommen och han för en dialog med honom i vänskaplig anda. Sverige blir allt mer isolerat i världen som det ledande rysshatarlandet. Det är väl en konsekvens av att vi genom det s.k. Värdlandsavtalet med NATO/USA intagit rollen som lydrike till världens utan jämförelse mest aggressiva militärmakt. En färsk opinionsundersökning visar att denna politik saknar folkligt stöd – men det konstaterandet är väl bara populism?
Att landets ÖB genom politisk aktivism gör sitt yttersta för att skapa en eskalerad konflikt med vår närmaste fredligt sinnade kärnvapenmakt, är att utsätta landet och vårt folk för uppenbara risker. Skall vår ledande militära ämbetsman ägna sig åt det? Hans agerande är upprörande oansvarigt och det värsta i detta sammanhang är, att inte heller här reagerar vår politiska adelsklass.
Den svenska statsmaktens dokumenterade förfall ger anledning att känna stor oro.
Post Scriptum
Efter att krönikan ovan skrevs har jag fått uppgifter som tyder på att frågan om ÖB:s uttalande och ryska UD:s reaktion är långt allvarligare än jag trodde. Det visar sig att det ryska UD sagt om att ÖB borde ta kontakt med sina ryska kollegor istället för att göra denna typ av fientliga utspel som han gjorde i Almedalen, det är han förhindrad att göra av försvarsminister Hultqvist. Något som är ett självklart svenskt säkerhetsintresse, att vår högsta militär har kontakter med sina ryska kollegor, är han alltså förhindrad att göra av landets försvarsminister. Den fråga jag ställer mig är vilka hållhakar har NATO:s och USA:s militär på Sveriges försvarsminister och regering?
Svenska folket har rätt att fordra av vår statsledning att landet upprättar fungerande relationer och en öppen kommunikation med världens näst största kärnvapenmakt som råkar vara vår granne. Dagens hatiska konfrontationspolitik ligger absolut inte i svenska folkets säkerhetsintresse. Sverige bör uppträda på samma korrekt diplomatiska sätt mot Ryssland som vårt långt klokare grannland Finland gör.
Har själv alltid varit en anhängare av ett starkt försvar men börjar numera tveka då även jag inser vilka tokskallar som driver vårt land.
Ett försvar har man för landets säkerhet men om de främsta företrädarna för nämnda försvar ser som sin främsta plikt att förarga vårt östra grannland så skapar försvaret risker som vi egentligen inte har.
En fundamental del i en normal säkerhetspolitik är att hålla sig väl med alla potentiella fiender, i synnerhet länder med starkare militär än vår egen.
Finland förstår det här precis så som bloggskribenten skriver och håller sig därför väl med Ryssland.
Ryssen förstår och uppskattar Finlands neutralitet, gränsen länderna emellan är förutom omkring storstaden St Petersburg och Kolahalvön (som har Nato landet Norge väster om sig) demilitariserad.
Rysslands Östersjöflotta är liten och ickeprioriterad, den består av två jagare, två fregatter, ett antal korvetter, två ubåtar och en handfull gamla landstigningsfartyg.
GillaGillad av 3 personer
Läs detta och tänk efter.
Mycket relevanta inlägg.
Var är vi på väg?
FOLKET NEGLIGERAS HELT!
Hur skall detta sluta?
GillaGillad av 3 personer
Reblogga detta på Om Sverige NU och kommenterade:
Läs detta och tänk efter.
Mycket relevanta inlägg.
Var är vi på väg?
FOLKET NEGLIGERAS HELT!
Hur skall detta sluta?
GillaGillad av 1 person
Här följer en genomgång av Dan Eliassons ”Greatest Hits”, för er som eventuellt inte känner till alla hans ”meriter”:
http://www.uvell.se/2014/11/27/punkare-eller-pamp-%C2%A0-24354351
Att denne (sosse)politruk har kunnat bli högsta chef i tre olika förvaltningar får mig att må riktigt illa!
Det värsta är att det inte längre verkar spela någon roll vilket block som styr Sverige. Vi får ändå en statsförvaltning som aldrig minskar och där nepotismen ständigt firar nya triumfer. Vi får också en förvaltning där identitetsvänsterns / kulturmarxismens vidriga tentakler sprider sig allt längre, oavsett vem som än styr.
Migrationsverkets nuvarande generaldirektör, Anders Danielsson, platsar också på listan.
GillaGillad av 5 personer
”Det värsta är att det inte längre verkar spela någon roll vilket block som styr Sverige”.
BATRA missbrukade sin ställning som största oppositionspartiledare och lät Löfven genomföra en oblodig socialistisk statskupp. Undrar hur länge det dröjer innan det går upp försvenska folket?
GillaGillad av 1 person
Han nådde sin inkompetensnivå redan på första GD-jobbet…
Dags att göra en samlad bedömning, a la lex Kaplan…
”Vi har kommit fram till att dagens mediadrev,
helt omöjliggör ett fullgörande av chefsuppdraget…
(Vilket vi inte beklagar)…
Därför har Dan insett att han gör bäst i att avgå,
vi väljer därför att utse honom till Ambassadör i Bangkok,
som han har intim erfarenhet av sen tidigare”…
Lycka till i karriären!
GillaGillad av 1 person
Bra att du tar upp alla lögner som vi omges av och speciellt det rysshat som är och har blivit legio i våra medier. Det börjar uppdagas vilken agenda NATO har och Sveriges frenesi att vara dem till mötes och vilken roll ”bilderbergarna” Löfven och Reinfeldt har i det hela. Frågan är om vi inte står inför demokratins slutfas? Vi har hört röster om att, ”folkomröstningar är inte bra” som en ledande sosse sa efter Brexit. Våra stora morgontid. antyder liknande i förtäckta ordalag och SVT och SR undergräver demokratiska spelregler med ensidig rapportering. Idag är det kanske inte så lätt att föra svenska folket bakom ljuset som det var före Internet. Var det kontroversiella inslag i teve kom en ”klok gubbe” när programmet var slut och ställde tillrätta de åsikter som förts fram så tittarna inte skulle få någon annan uppfattning än vad som var ”tillåtet”.
Vi har kommit till vägs ände vad vi själva kan bestämma om och tendenserna är klara och tydliga. Vi, vanligt folk är inte betrodda att föra vår egen talan längre, utan en maktelit har tagit över vad som får tyckas i våra medier och nu utkristalliseras vem som ligger bakom denna ”nyordning” som egentligen funnits i över hundra år. Ordentlig fart blev det först efter Bilderberg bildades 1954 och accederade snabbt efter WWF (1961) och tog ordentlig fart efter Romklubbens ”tillväxtens gränser” i början av 70 talet. Målsättningen för oligarkerna är densamma som för hundra år sedan som idag, som är att se till att u-länder förblir det och i den förhoppningen att minska befolkningstillväxten i dessa länder.
Hotet mot oligarkerna och bakåtsträvarna är Ryssland och Kina (BRIKS-länderna) som ingivit hopp för alla fattiga länder som skönjer en bättre framtid genom alla infrastrukturprojekt som investeras i deras länder och närhet. Nato, FN, Världsbanken, IMF och EU är en del i det gigantiska projekt som skall tysta demokratierna och se till att jordens befolkning (u-länder) minskar med ”någon” miljd.
Varför inte citera några framstående personer vad de anser i denna fråga? Paul Watson en av grundarna till Greenpeace anser att bör inte hysa mer än1 miljd. Romklubbens Anders Wijkman är värre och anser ”siffran” bör vara 500 milj. Ett uttalande som inte går av för hackor är Prins Philips önskan att, ”återfödas som ett dödligt virus” som i sin tur kan eliminera en stor del av världens befolkning (läs u-länder) Vem glömmer inte Jacgues Cousteau som önskade att, ”någon kom på ett sätt att dagligen eliminera 350 tusen ifrån denna jord”? Skulle inte det här räcka, så har George Bernhard Shaw ett förslag som han inte var ensam om, ”bara rashygien kunde rädda människan” och H. G. Wells var rädd för att ”svärmar av sjuka outbildade människor”? Låt oss stanna vid det här sista uttalandet som är symtomatiskt för dagens retorik. Som alla kan se är inget nytt under himlen, förutom att idag är det ett globalt.
GillaGillad av 2 personer
Medan en rad länder i Europa trots EUs – på USAs begäran – dekret försöker upprätthålla vänliga förbindelser och gör alla de affärer som är möjliga så bjäbbar Sveriges DÖ-politiker som USA lydiga knähundar. Det är en skam och ynkedom att svenska politiker inte klarar av att hålla en åtminstone artig samtalston med Ryssland. Man kan undra vad svenska militära ledare strävar efter, vill de vara med och starta krig mot Ryssland. För det är detta den amerikanska militärindustrin strävar efter. Vi har militärer som saknar förmåga att bedöma omvärldsläget. Vi har utrikesministrar som inte har ett uns av diplomatisk förmåga. Vi har en rikspolischef som försvarar mördare och våldtäktspojkar. Vi har myndigheter som propagerar för sjukdomsframkallande kost. Vi har landsting som inte kan upprätthålla en bra sjukvård. Ni kan själv fortsätta räkna upp…..
Bananrepublik? Nedvärdera inte bananer så mycket.
GillaGillad av 3 personer
Den svenska makteliten har förlorat kontrollen för länge sedan. Detta gör mig mycket orolig.
EU är ett korrupt monsterbygge som håller på att falla sönder.
GillaGillad av 2 personer
”Det allvarligaste i denna skandal är att det politiska etablissemanget inte ens verkar fatta på vilken svag is landets statsmakt befinner sig idag.” Detta är sant och oerhört upprörande.
Ang Ryssland: Det är självklart att rysk informationsinhämtning förekommer i Sverige och lika självklart att rysk militär fortsatt utarbetar anfallsplaner för Sverige och andra länder. Något annat vore tjänstefel.
Lika stort tjänstefel är det att Sverige inte längre har en krigsmakt. Inte ens ett fungerande hemvärn. Hemvärnsmännen är avväpnade och deras handeldvapen är inlåsta i några få förråd.
Att i ett sådant läge agera aggressivt, liknar en skällande hund utan tänder. Rätt ömkligt.
GillaGillad av 1 person
Tack vare bl.a. denna blogg, Peter Krabbe, Jan Milld, Emigrera.com, Ledarsidorna m.fl. har jag haft möjlighet att ta del av vad som sker i vår omvärld i allmänhet och i Sverige i synnerhet.
Det är med stor oro, främst för våra tre tonårsbarn, jag inser att vi måste vända blickarna och styra vår färd mot något annat land. Här finns ingen framtid! Vi måste tyvärr ge upp vårt fantastiska land med allt vad det har eller rättare sagt det haft att erbjuda i form av tillit, trygghet, fantastisk natur mm. Listan kan göras mycket lång.
För att inte hoppa i galen tunna letar och besöker vi nu andra länder. Min fråga, som du kanske inte vill besvara, är vart du skulle styra din färd med make och tre tonårsbarn? Ett svar/ förslag skulle uppskattas stort.
GillaGilla
Åland eller Finland.
GillaGilla
Åland låter också bra, men jag har för mig att det är väldigt svårt att få bo på ön. Finland har haft stora problem under de senaste åren efter Nokias tillbakagång och EU:s bojkott av Ryssland, åtminstone enligt en finländsk vän..
Norge är förstås också ett alternativ, kanske med undantag för storstäderna. Å andra sidan är det en fröjd att via norsk TV få se firandet av deras nationaldag utanför slottet. En vän som bott flera år i en medelstor norsk stad sade lite på skoj att invandrarna i staden pratade bättre norska än norrmännen själva.
Jag får också känslan av att Norge har en betydligt mer levande landsbygd än Sverige, där det finns experter som tror att norrländska småsamhällen kommer att bli spöksamhällen bara inom ett trettiotal år.
GillaGilla
Australien (som ju dessutom har fördelen av att vara en ö), Schweiz (som dock riskerar att bli inklämd mellan alltmer islamiserade länder i framtiden), Kanada (den politiska korrektheten och immigrationen av människor från Mellanöstern verkar dock bara öka och öka i landet) samt delar av USA.
På tal om USA, så har Björn Norström (från ”Hatsajten” Avpixlat) skrivit en mycket intressant artikel om sin hemstat, Vermont (en framgångsrik stat med över 95 procent vit befolkning): http://avpixlat.info/2014/08/20/vad-ar-felet-med-det-vita-europeiska-och-kristna-kulturarvet/
Problemet med USA är att om dollarn skulle försvinna som handelsvaluta kommer landet att tvingas genomgå ett stålbad. Däremot kommer nog vissa stater att kunna klara sig bra.
Alltfler kommer nog också att börja snegla på länder som Tjeckien och Ungern; homogena länder med kristen värdegrund.
Sammanfattningsvis rekommenderar jag länder utanför EU (helst, även om det finns undantag), länder med bra ekonomi (förstås), länder med en sunt nationalistik befolkning (som inte kröker rygg för politiker som svenskar gör) samt länder med så liten invandring från Mellanöstern och Nordafrika som möjligt.
Länder som Sverige, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike samt delar av Storbritannien betraktar jag som helkörda på några decennierns sikt, mycket på grund av invandringen från Mellanöstern och Nordafrika.
GillaGilla
När ekonomin går dåligt och storkapitalet gör som det vill, då skyllas det alltid på fattiga och utlänningar…mycket sund. Menar du allvarligt att dessa EU-länder går så pass dåliga pga invandringen? då har du missat hela poängen!
Sedan får man leta efter en mer självgod artikel än den du länkade till, där det ”vita, europeiska och kristna kulturarvet” helt enkelt är bättre än alla andra…nu finns ju inte någon uppenbar segregation i just Vermont, som dessutom är en väldigt rik delstat, men kanske hade en bättre ekonomisk omfördelning bidragit till ett bättre samhälle även i mer segregerade delar av Amerika…eller om man kanske inte hade förslavat alla icke-vita under århundraden…vem vet.
GillaGilla
Susanne, jag är för gammal för att flytta och kan inte överge min familj, men om jag vore yngre skulle jag ta familjen med mig och lämna landet. Problemet är att hitta rätt land. Australien och Nya Zeeland var bra alternativ i det förgångna, men nu reses murar. Australien har nya stränga invandringslagar. Jag tror att just det landet är säkert om det blir krig men det är bara en gissning. En pensionär kan satsa på ett billigt land t.ex. Moldavien men det kräver språkkunskaper. Rumänskan är nära släkt med franskan och några av oss har en liten grund att stå på (franskan var obligatorisk på min tid men jag lärde mig inte mycket på gymnasiet). De gamla talar säkert lite ryska, men hur många svenskar kan det språket? Den ryska landsbygden är ett alternativ (en medborgare kan få gratis land i Sibirien), men inte om kriget kommer. Man bombas inte på landsbygden, men man blir betraktad som spion. Jag tror på öar ju mindre desto bättre. De är säkra och har lokala ekonomier.
Tänk på att dina barn skapas om i ett annat land. Nytt språk och ny kultur. Det är inte säkert att du gillar deras val av partner.
I min ungdom sade en konservativ svensk att ungdomarna måste stanna och kämpa. Sedan dess har mycket hänt. Sverige är på väg ned och det är inte konstigt att vi har den här diskussionen.
Om du kan jakt och jordbruk så kan du också köpa en liten gård på den svenska landsbygden så långt bort från Stockholm som möjligt. Du är utböling de första åren och du måste ha kunskaperna och pengarna och arbeta hårt, men du kan överleva. Några kor och hästar så att du får bra gödsel (räkna inte med bensin, diesel, el, konstgödsel och fungerande transporter i krigstid). Höns, får, getter och ankor. Jag minns när drängen nackade hönor på vedkubben och bonden lade ned 30 nät per dygn. Skrakholkarna plundrades på ägg om våren. En modern svensk kan knappt föreställa sig hur livet var. Alla kunde allt. Hur man behandlar en sjuk häst, hur man får fart på en dålig åker eller ett lidande äppelträd osv. En alternativare har mycket att läsa in, men det går att göra.
Förbered dig vilket land du än väljer. Läs in språket och studera landet.
Som du ser är jag pessimistisk. Ryssland hotar inte Sverige och Baltikum, men Natos expansion kan orsaka krig. Det är förfärligt att Sveriges ledare har förlorat förståndet.
GillaGillad av 2 personer
Beror väl på kunnande o språkkunskap,
såvida Du inte är ekonomiskt oberoende)
GillaGilla
Det är tragiskt att människor ska behöva tänka på att lämna vårt fina land, som håller på att förstöras. Har faktiskt funderat i samma banor, bl.a. eftersom jag inte vill familjen ska vara med om USA/Nato ska kriga mot Ryssland och eftersom jag inte vill betala skatt för att militären ska skjuta afghaner. Tror Schweiz är ett intressant alternativ, men frågan är om man blir insläppt där. Deras inslag av direktdemokrati verkar fungera bättre än vår demokrati. Tycker det är lite märkligt att inte fler jämförelser görs mellan Sverige och Schweiz. För länge sedan var båda länderna under en period fredliga och neutrala. Nu har många Svenska politiker och militärer blivit USAs mest lojala rövslickare. Hade Vietnamkriget ägt rum i dag skulle det inte förvåna mig om svenska trupper hade varit med. Norge har ju för övrigt redan skickat trupper till Syrien. Finland har skrivit värdlandsavtal med Nato. Danmark är inget bra alternativ heller som jag ser det – de har låtit USA flyga med kärnvapen över Grönland och tappa bort dem redan för länge sedan. Kanske skulle Lichtenstein vara intressant att titta närmare på. Andra hävdar att NZ är säkraste platsen i händelse av storkrig, men NZ lär vara med i ”five eyes”, så även där tycks de vara rövslickare. Slutsatsen blir nog att vi måste kämpa för att räta upp situationen här hemma.
GillaGillad av 1 person
Fantastiskt Lars, äntligen någon som vågar belysa den svenska politiska korruptionen och göra det begripligt för alla och en var. Tack för det!
GillaGillad av 3 personer
Krönika i Helsingborgs Dagblad strax efter Brexit av en professor från Harvard universitet(Rocherfeller) kritiserade folkomröstning i Storbrittanien.Han ansåg att 52,3 % för att gå in i EU men vid exit borde krävas 2/3 majoritet.Således med HD ledarredaktion och indirekt Bonnierkoncernen gillande!
GillaGilla
Delar helt uppfattningen om vår rikspolischef, men ÖB har att hantera en helt ny(gammal) hotbild från Ryssland. I Ukraina, över Östersjön, i politiska uttalanden. Den som inte ser detta behöver nog ett återbesök hos optikern.
GillaGilla
Vad har Putin att vinna på att ta Sverige? Ingenting faktiskt. Skräckpropaganda och inget annat.
GillaGillad av 1 person
Jag förstår inte alls din uppfattning. Kortfattat av signatur Bo nedan: ”Ryssarna är nationalister till skillnad från USA som är imperialister, titta på hur många länder de raserat. hur många länder har Ryssarna jämnat med marken senaste 20 åren = NOLL! USA = typ tvåsiffrigt, till noll nytta för freden i världen?” Det stämmer att USA massmördat 5-10 milj civila medborgare i många länder USA/FN/NATO har anfallit sedan WWII, och Ryssland 0 krig mot andra suveräna stater. Dessutom är USA utfattigt med en statsskuld på 105 % av BNP, och fredliga Rysslands statsskuld idag är mindre än 10 % av landets BNP. Ryssland har enorma naturtillgångar och deras guldreserver har ökat kraftigt under senaste årtionden. Från denna verklighet är den stora och rika nationen Ryssland inte ett hot mot relativt utarmade försvarslösa Sverige.
GillaGillad av 1 person
Jag har gått hos optikern och jag har även undersökt mina öron.
Därför vet jag att USA satsade 5 miljarder dollar på regimskiftet i Ukraina, jag vet också att den estniske utrikesministern Urmas Paet i ett läkt samtal med EU kommisionären Catherine Ashton sade att skyttarna på Majdan förmodligen var den nya regimens gossar.
Jag förstår att händelserna i Ukraina vintern-våren 2014 var insunierade från oss i väst och att Ryssland tvingades till motdrag.
Det är Nato som är den aggresiva spelaren i världspolitiken, dom håller islamister i Syrien under armarna, dom aggerar även aggresivt mot Kina i sydkinesiska sjön.
Att söka ett starkare samarbete med den organisationen är nästintill att anse som landsförräderi anser jag.
GillaGillad av 2 personer
Etablissemanget lider verkligen av Ryssofobi. Om ryssarna skulle vilja invadera oss så hade bara behövt ställa sig vid gränsen och säga ”Asyl” så hade de varit inne i landet.
På sikt så kanske det är ryssarna som får undsätta oss då vi förmodligen redan har importerat tillräckligt stort antal IS krigare för att landet skall lamslås vid en samordnad attack.
Sverige skall hålla sig så långt borta som möjligt från krigsmaskinen Nato.
GillaGillad av 3 personer
Det gamla Assyriska terror-kungadömet har återuppstått i skepnad av USA. Den tidens assyriska härskare utvecklade en brutal ordning för att kuva så många främmande stater som möjligt. Våld i sin extremaste form, inklusive storskalig tortyr, var det huvudsakliga verktyget jämte hot/utpressning och omfattande folkomflyttningar. Enorma resurser överfördes från de kuvade staterna till härskarna i Nineve. Kungarna i de kuvade länderna fick foga sig, säkert av både nödtvång, men också av pragmatiska skäl. Visst, de fick säkert en del fördelar, och de som verkligen drabbades var ju deras undersåtar, i form av minskade resurser och helt ödelagda liv. I vår tid har USA iklätt sig samma roll som den tidens Assyrien, om än i mer sofistikerade former. Lögner, bedrägerier och maktutövning genom s.k internationella samarbetsorgan har alla samma mål; total ekonomisk, politisk och militär kontroll för en liten, extremt rik, elit. Och räcker inte ovanstående metoder så finns alltid det brutala våldet kvar som alternativ, med reguljära stridskrafter eller med hjälp av drönare. Sådant vill väl ingen anständig människa understödja, kunde man tro. Men inte då, vårt svenska politiska etablissemang går i bräschen för att smöra för de brutala ny-assyriska härskarna i Washington. Jag vill tro att detta bara är en mardröm, och att jag snart vaknar.
GillaGillad av 1 person
Tack Lars jo finnarna är visa, borde Sverige också vara. Jag tycker att en nordisk union vore bra och också inbjuda Ryssarna att delta i ett samarbete, de är nationalister idag till skillnad från USA som är imperiet, titta på hur många länder de raserat. hur många länder har Ryssarna jämnat med marken senaste 20 åren = NOLL! USA = typ tvåsiffrigt, till noll nytta för freden i världen?
USA är fulingarna och Ryssarna börjar vakna i ett mera fredligt samhälle tack vare Putin skulle jag säga. Putin har varit den fria världens ledare många gånger till skillnad från Obama som som är en liten Puppet för NWO, en pinsam liten hen.
Vad är det med Svenskt etablissemang som så lätt går i Washingtons ledband? Vi ska ju vara neutrala, vi måste vara infiltrerade och mutade/utpressade.
Dax att ta landet tillbaka från imperiet…..
För här ska inte krigas i tredje världskriget i nordeuropa som Amerikanarna planerar, snackat med folk från öst, de är brydda om just det och vet ni, östfolk är smarta, det vet. vet du?
Så stoppa detta etablissemang i Sverige innan vi blir krigsstatistik.
Hårda ord men nån måste säga det…
GillaGillad av 2 personer
Om ryssen nu upplevs som hotfull finns väl bara en naturlig reaktion på det?
Skulle någon i regeringen råka läsa detta ska jag skriva i klartext: Bygg upp försvaret igen!
Men vi vet ju alla vid det här laget vart alla skattepengar och en hel del därtill går.
GillaGillad av 1 person
Lars, håller med dig om mycket, men särskilt om hur Dan Eliasson kan ha fått bli chef för polismyndigheten, han kan ju inte få vara kvar! Den karln är ju ett hot mot rättsäkerheten och tilltron till svenska myndigheter över huvud taget. En skam för Sverige!
Men i övrigt: bara för att USA, Nato m fl visar sig vara ”ulv i fårakläder” så betyder det inte att Putin och Ryssland är ”Snövit”.
GillaGilla
Om du uppfattat min inställning till Putin som snövit så är det en missuppfattning. Det jag eftersträvar är att vi mäter stormakterna och deras ledare med samma objektiva måttstock. Och en sak som är helt obegriplig för mig är att t.ex. Carl Bildt som alltid pratat om EU som ett fredsprojekt är en av de politiker som bidragit mest till att öka spänningen mellan EU och Ryssland. Han och andra rysshetsare är helt enkelt hycklare.
GillaGillad av 5 personer
”Vad väntade sig våra partners av oss då utvecklingen i Ukraina rullades upp? Vi hade helt klart ingen rätt att överge invånarna på Krim och Sevastopol till nationalisternas barmhärtighet. Vi kunde inte låta vår tillgång till Svarta havet begränsas betydligt. Vi kunde inte tillåta Natos styrkor att så småningom komma till Krim och Sevastopol, den ryska militära stolthetens områden, och radikalt ändra styrkebalansen i Svartahavsområdet. Detta skulle innebära att ge upp praktiskt taget allt allt som Ryssland hade kämpat för sedan Peter den stores tid, eller kanske ännu tidigare.” (Vladimir Putin)
Detta citat är från boken ”Frontlinje Ukraina – Krisen i gränslandet mellan Ryssland och EU” av Richard Sakwa. En bok som jag varmt kan rekommendera. Den handlar inte bara om Ukraina utan även om oss. Om hur diverse rysshatande revanschistiska postkommunistiska stater som nu tagits upp i EU, nu tillåts, påhejade av USA, dra EU från det fredsprojekt av västeuropeiska stater som det en gång var till det rykande Armageddon som det håller på att utvecklas till. Ukrainakriget kunde ha förhindrats av EU.
GillaGillad av 2 personer
Håller med Lars B.
Kan vi lita på våra makthavare (politiker och ÖB ) ?
Kan de likt Tony Blair dra in oss i krig under falska förespeglingar, understödda med false flag-operationer ?
Ja, vad ska man tro när makthavarna ser en rysk ubåt så fort ett periskop visar sig eller hör en rysk ubåt när ett sillstim fiser. (Den enda bekräftade ryska ubåten är så vitt jag vet Whisky-ubåten som gick på grund i Karlskrona).
Idag avslöjades det att den utländska ubåten som siktades utanför fyren Vindbåden i Stockholms södra skärgård förra året var sannolikt tysk, enligt nya uppgifter till Ekot. Men Sverige har inte protesterat. Varför inte det ?
Försvarsmakten inledde en utredning och militären fick redogöra för vad han hade sett.
Slutsatsen av analysen blev att det sannolikt rörde sig om en tysk ubåt och sannolikt inte en rysk.
Händelsen rapporterades till regeringen.
En främmande ubåt som kränker svenskt vatten är en allvarlig händelse som ska dras för de oppositionspartier som sitter i utrikesnämnden.
Den här händelsen redovisades vid mötet i december 2015, enligt Ekots källor.
Beskedet då var att nationaliteten på ubåten var okänd. Läs mer:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6469624
Och vad är det som säger att tidigare ubåtskränkningar varit ryska, eller sovjetiska ?
De kan lika gärna ha varit Nato-ubåtar. För när misstänkta ubåtar lokaliserades i Hårsfjärden så fick man inte tvinga upp ubåten/ubåtarna med sjunkbomber på order av dåvarande marinchefen. Varför inte det ?
Dessa ubåtar brukade i folkmun kallas ”budgetubåtar” – inte utan anledning.
Mitt forna hemland Finland har en mer pragmatisk och konstruktiv inställning.
De får ju betala det högsta priset om det smäller.
Och någon hjälp från Sverige kan de inte räkna med.
För vi kan ju inte ens försvara vårt eget land.
Sverige påminner om de kriminella gängens ”prospects” som försöker kvalificera sig som fullvärdig medlem genom att vara aggressivast.
GillaGillad av 1 person
Nu har ju en tysk minister erkänt att tyska ubåtar opererat på svenskt vatten för att påverka för en NATO-anslutning.
GillaGillad av 2 personer
Förklaringen finner man i Palmes förehavanden under åren 1982-1985. Han kom då i kontakt genom sin Palmekommission med ledande politiker i Sovjet, USA, Tyskland med mera och föreslog att nu ska vi driva med de dumma svenskarna. Ni ryssar kör upp en ubåt på land på den mest osannolika sätt. Och ni västmakter tränar lite i svenska vatten. Jag ska se till att ingen ubåt sänks. Men vänta tills jag vinner valet 1985. Och det tog inte längre tid än restiden till Hårsfjärden för ubåtarna. Den svenska militären togs i praktiken som gisslan och bredde på om sovjetiska ubåtar. Palme såg det dessutom som en av många beredelser för sitt länge planerade självmord, för en bättre värld. De dumma svenskarna får idag inte ens köpa tysk ubåtsteknologi. De kan hitta på hur tokiga saker som helt mot Ryssland när dom ställer in sina oljeleveranser och deras fina samhälle kollapsar.
GillaGilla
Intressant. Källa på det?
GillaGilla
Ett intressant reportage i en Tysk statsfinansierad TV kanal, Phoenix, betitlat ”Reagans hemliga krig”, avslöjar att det med största sannolikhet var en brittisk u-båt med italienska miniubåtar som opererade i Horsfjärden på Palmes tid. I reportaget antyds att övningen var ett sätt att trycka på för en Nato anslutning. Det antyds vidare att mordet på Palme 2 veckor innan han skulle möta Gorbachov för att diskutera bl.a misstänkta u-båtar var politiskt motiverat.. .
GillaGillad av 1 person
”Den fråga jag ställer mig är vilka hållhakar har NATO:s och USA:s militär på Sveriges försvarsminister och regering?”
En mycket relevant fråga Lars!
Jag har själv en frågeställning!
Förra året var jag och besökte ett större köpcentra i västernorrland, detta samtidigt som NATO-övningarna pågick i norra Sverige och tillsammans med NATO-landet Norge.
Till min förvåning ser jag 8 st. israeliska soldater i köpcentrat och Israel är inte med i NATO och inget värdlandsavtal! Det ända jag vet är förhandlingar har förekommits men att Turkiet har satts sig på tvären.
http://www.defensenews.com/story/defense-news/2016/05/04/nato-accepts-israel-4-other-nations-headquarter-liaisons/83942104/
NATO’s geopolitiska griptång forsätter alltså mot Ryssland och Kina det kan vi förstå, men vad har NATO då för hållhake på våra politiker som du skriver Lars. Det har redan genomförts en ockupation inifrån bokstavligt talat. Varför genomförde den franska presidenten Nicolas Zakosy ett återinträde i NATO. Charles de Gaulle genomförde ett utträde redan på 60-talet med motiveringen att USA dominerade NATO alldeles för mycke.
Återinträdet medförde att många statsanställda fransmän inom försvaret blev arbetslösa. Det förekom upprörda känslor och demonstrationer, som man kan förstå, men inte ett ord om detta i svensk press. Och Sveriges försvar då – det vet vi redan.
Uppenbarhetsrekvisitet har gjort att politikerna kan kringgå våran grundlag – vi behöver en författningsdomstol. Vi styrs av en kriminell politikerklass!
Svaret dig skyldig Lars, men jag förstår inte heller hållhakarna. Varför skaffar inte EU sitt egna försvar och lämnar NATO. Kanske , som jag tidigare skrivit om, är problemet att det inte skrivits ett fredsavtal med Tyskland allt sedan 2:a världskriget och det skulle medföra problem för EU och även för Sverige genom Lissabonfördraget.
Jag vet inte och försöker bara lägga pussel.
Bästa!
GillaGillad av 2 personer
En sidofråga. Kan Frankrike, Storbrittanien, och USA skriva ett fredsavtal med Tyskland, Italien, Japan? I så fall, kan Ryssland representera Sovjetunionen i ett sådant fredsavtal? Än idag belägrar USA-soldater Okinawa, i södra Japan för att axelmakterna fortfarande är fiendeland till USA enligt FNs tolkning av WWII. T ex Protester i Japan: ”Yankiees go home” mot våldtäkter och brott av USA-soldater i Japan. Japan är maktlöst att skicka hem USA-soldater pga att inget fredsavtal ännu har skrivits mellan segermakterna och axelmakterna.
GillaGilla
Exakt!
Det är nog så att världen alltjämt juridiskt fortfarande befinner sig i krig, tyvärr.
Såklart AAO’s strategi om världsherraväldet kvarstår, därför inget fredsavtal.
I och med att svenska politiker skrev på Lissabonfördraget, (som stred mot grundlagen se tidigare inslag) så kanske vi har dragits in i detta, att tvingas in bland de allierades sida som Frankrike när Frankrike gick med i NATO igen.
GillaGilla
I och med att Tyskland återförenades så skrevs ett ”fredsavtal” 2+4 och 2+2 avtalen men Polen administrerar alltjämt forna delen Ö- Tyskland .
GillaGilla
Lars,
måste hålla med om ditt resonemang, det är häpnadsväckande att det mobiliseras så pass mycket mot ryssarna…det är rent ut sagt farligt beteende, som du skriver.
Mycket krigshets från NATO-hållet 😦
GillaGillad av 1 person
Det finns fler politiska och moraliska bankrutter i demokraturen :
http://fnordspotting.blogspot.se/2016/07/lat-anders-vara-arbetslos.html
http://iotakt.se/blogg/tjanstemannaansvar/
https://brixski.wordpress.com/2016/07/06/behovs-valjaren-nar-generaldirektoren-bestammer-politiken/
GillaGilla
Apropå militära pakter och krig si och så;
ALLA PÅGÅENDE KRIG I VÄRLDEN KAN STOPPAS FÖR GOTT INOM MAX TRE MÅNADER
– slut citat härifrån.
GillaGilla
Idag driver kreditorerna på i riktning mot nationalstatens upplösning. Den har blivit allför liten för att garantera lånen. Till slut kommer världens länder att bilda en enda stat, inte för att människorna vill höra samman utan för att politikerna skall kunna fortsätta låna, det vill säga köpa sina väljares gunst och ändå garantera penningens värde. Men vart skall vi vända oss sedan? Till månen?
Horace Engdahl ur ”Den sista grisen”
GillaGillad av 2 personer
Apropå banker;
OM DET RÅDANDE BANKSYSTEMET I SVERIGE SEDAN 1970-TALET
– slut citat härifrån.
GillaGilla
Det politiska systemet har blivit allt mer korrupt över tiden eftersom det i grundlagen inte har införts spärrar mot vissa politiska beslut, samt att det inte har införts maktdelning i grundlagen.
Exempelvis började socialdemokraterna redan ifrån 1932 utse politiska tjänstemän utifrån partibok och inte utifrån kompetens. Syftet var att ingen förändring ska kunna ske om den politiska makten skiftade. Politiker skulle även kunna utses till välbetalda arbeten (exempelvis till landshövding eller till styrelseuppdrag i statliga bolag) som tack för sin lojalitet.
Politikerna har även full kontroll över rättsväsendet eftersom de utser domare och åklagare. Detta skyddar politikerna ifrån att bli undersökta eller dömda för korruption.
Lösning:
1) Politikernas möjlighet att utse statliga tjänstemän tas bort.
2) En politiker får bara sitta en mandatperiod (förbud mot yrkespolitiker). Politiker väljs som individ (ej som representant för ett parti) i valkretsar med majoritetsval.
3) Statligt stöd till partier tas bort.
4) En självständig revision införs. Självständiga domstolar och åklagarämbeten införs. En författningsdomstol införs. En självständig utnämningsnämnd införs osv.
5) Högsta möjliga skattetryck på 25 % av BNP införs och samma siffra för högsta möjliga offentliga utgifter. Staten sköter enbart grundläggande verksamheterna som försvar, rättsväsende, vägar etc. Andra verksamheter uppkommer ändå eftersom människor efterfrågar dessa som skola, sjukvård etc.
6) Bidrag och gratistjänster till människor med förmögenhet och höga inkomster förbjuds. Staten hjälper enbart de fattiga och de som har handikapp/sjukdom.
7) Politikerna förbjuds att reglera verksamheter som skola, sjukvård, byggmarknaden, elmarknaden osv.
8) Förbud mot att bedriva utrikespolitik. UD och ambassader läggs ned. Förbud mot att vara medlem i politiska organisationer som FN och EU. Total frihandel gentemot omvärlden införs. Neutralitet i fred, men möjligheten att bilda allians vid ett anfall.
9) Grundlagen bör innehålla texten att det enbart är entreprenörerna som kan skapa välstånd, sysselsättning, högre reallöner (vilket är ett axiom=en självklar sanning).
GillaGilla
Vilka är BEVISEN för denna hysteri om rysk aggression?? Enbart lögner!!
Hackade gmails konto av NATO generalen (fram till maj månad 2016) Philip Breedlove (snarare Breedjävel) avslöjar lögnerna:
Hacked Emails Reveal NATO General Plotting Against Obama on Russia Policy
https://theintercept.com/2016/07/01/nato-general-emails/
…och västmedia är tyst…
GillaGillad av 1 person
Den utopiska drömmen om världsstaten med sina fullkomligt goda ledare genomsyrar svensk politik. Det multikulturella samhället ska också genomdrivas med skygglappar och frostade glasögon på, verkligheten får inte störa drömmen.
Att det är tre ”kulturer” som vill ha var sin dröm om världsstaten uppfylld tycks få reflektera över:
Kommunismen/socialismen, Islam och de som kallas Biderbergsgruppen vilket omfattar europa/nordamerika.
Dessa tre har vitt skilda grundvärderingar och många troende bakom sig. Alla med tillgång till kärnvapen och en av dessa ser människors liv på jorden som oväsentliga.
Att detta riskerar att leda till en konflikt som får 1900 talets ”världskrig” att framstå som byslagsmål är lätt att inse!
Chris Forsne skriver i dag om ”Det vanmäktiga folket” : http://ledarsidorna.se/2016/07/chris-forsne-det-vanmaktiga-folket/ Hon berör samma problematik som Lars Bern gör i detta inlägg.
Hans Högqvist
GillaGillad av 2 personer
Jag har ju gjort reguljär militärtjänstgöring vid I21 i Sollefteå.Jag har alltså personlig erfarenhet av den ”gamla krigsmakten”. Jag kan förstå att den behövde reformeras och moderniseras så småningom.Precis som allt annat i samhället.Där upphör dock det jag kan ”förstå” rent logiskt – vad som sen hände är ett mysterium om man inte sätter det i sammanhang med NWO , Bilderbergs , m.fl.
Det började gå upp för mig vad som egentligen hade hänt först när Ö o B inte längre sålde överblivet krigsmaterial.Det var en riktig gamechanger för mig.
Sverige i stort har gått i ÖoB:s fotspår på alla områden- .Rubbet är utsålt , intellektuellt såväl som politiskt – men frågan är vem som äger oss nu.Och vill vi ha det så?
GillaGilla
NATO’s hållhakar på Sverige? Finns nog flera, men follow the money, så hittar vi en av dem.
Ungefär 100.000 människor i Sverige jobbar direkt eller indirekt i det militärindustriella komplexet, som i Sverige är nästan liktydigt med SAAB. SAAB har flera typer av världsledande spjutspetsteknologier samt avancerade lednings och signalspaninigssystem, förutom JAS som i ”bang for buck” är synnerligen konkurrenskraftigt. SAAB’s prylar borde således gå åt som smör i solsken i värld full av konflikter.
Denna industri är på många sätt en motor i det svenska högteknologiska samhället, för exportinkomster, för kunskapsutveckling och för skatteintäkter. Således av betydande samhällsintresse. Hotet mot denna industri är förutom fred på jorden, marknadsbegränsningar av olika slag. Se här Hultqvist analys för några år sedan: http://www.socialdemokraterna.se/Pressrum/nyheter/Radda-forsvarsindustrin/
Marknaden för svensk militärindustri är tämligen begränsad. För det första köper varje land i fösta hand av sin egen vapenindustri. NATO länder, och deras adepter i mellanöstern, köper i andra hand från NATO länder, så den delen av marknaden är stark begränsad. Endast under synnerliga omständigheter förekommer affärer med dessa. Som när Sverige skriver något nytt litet samarbetsavtal med NATO eller när Sverige har något att erbjuda som akut absolut inte går att få tag på, någon annanstans.
Resten av världen som Ryssland, Kina, Indien andra asiatiska länder samt Afrika skulle då kunna vara potentiella marknader. Då dyker problem nummer två upp. I varje högteknologiskt vapensystem ingår delar, små och stora, från andra NATO länder, främst USA och Storbritannien. Så Ryssland, Kina och många andra länder ryker direkt som marknader. Endast till övriga länder kan Sverige (SAAB) på nåder få möjlighet att erbjuda sina produkter.
Och ja, det finns ”strikta svenska regler om vapenexport”, fast de förbjuder i princip export till samma länder som USA och Storbritannien gör. Och när det svenska regelverket är mer strikt så tycks det i praktiken finnas kryphål, med tanke på vissa affärer med Saudiarabien.
Det finns två möjliga framtidsscenarier. Sverige går med i NATO, vilket ger Sverige (SAAB) tillgång till NATOs inre marknad, vilket förmodligen innebär guld och gröna skogar för SAAB och Sverige.
Sverige drar sig ur NATO samarbetet, varvid det blir tvärstopp för affärer utom till den svenska och möjligen den finska militären. SAAB kommer att drabbas hårt, fallande aktiekurs (oligarkerna gråter), ökad arbetslöshet(folket gråter), minskande skatteintäkter (det välfärdsindustriella komplexet gråter).
Så det är nog bäst att elda på konflikten med Ryssland för att få folket att gå med på NATO medlemskap, dessutom mer konflikt större marknad. Och som bonus kan Sverige också få vara med och bomba arabländer tillbaka till stenåldern, sponsra religösa terroriströrelser med vapen och stötta nazistinspirerade revolutioner.
Och det är bra, för i krig är det bara folket som gråter.
GillaGillad av 2 personer
Den var klockren!!
GillaGillad av 1 person
Nu ser jag bilden klar för mig.
Hur ska vi ”fånga” Sverige och dess strategiska plats på kartan frågar sig NWO/NATO , runt 1980 – vilket game ska vi använda oss av.
I korthet:
Avindustrialisera Sverige , Lägg ner deras försvar ;Se till att Sverige kommer med i EU och Tokliberalisera deras inrikespolitik.
Vad har vi kvar då? Ett maktlöst folk och maktlösa/tandlösa/köpta politiker i ett hav av NATO/EU – helt beroende av en enda Industri, försvarsindustrin SAAB (som NWO hållit under armarna bra genom diverse manövrar).
Öppna säcken och sätt lite press – Bytet kommer att lomma in av sig själv.
GillaGillad av 1 person
Bra där, Wallenbergsägda SAAB håller också på att samarbeta med brasilianska bombardier, vilket i längden kommer att leda till outsourcing av det mesta av SAABs hårdvarutillverkning kommer att förläggas dit, endast FoU kommer att ske här hemma.
Det som hägrar mest för SAAB är en beställning på framför allt skolflygplan till USA, deras egen är föråldrad sedan länge, och måste förnyas ganska snart, men som Lars tidigare nämt kan dom inte producera något själv till rimliga kostnader, se bara deras senaste alster, ett plan så fullt av teknik och kompromisser att det egentligen är värdelöst.
En ev. order på skolflygplan är värd många sköna slantar, men det mesta kommer att produceras i brasilien inte här!
GillaGilla
Lars, Man undrar ju lite till mans vad som egentligen krävs för att medelsvensson dels skall reagera? Och vad som skulle krävas för att densamme skall agera?
Du har ju betydligt mer insikter än t.ex mig, därför ställer jag frågan till dig. Man hör att många undrar om just detta i bekanskapskretsen.
Man tycker ju att det är rätt så tydligt själv om man bara läser en del objektivt att det är riktigt snett i samhällstyret för närvarande.
Vad ser du för möjligt scenario på 10års sikt?
GillaGilla
Om jag hade ett bra svar på din frågeställning skulle jag ha skrivit ngt om det.
GillaGilla
Visserligen inte tillfrågad men ber ändå att få svara på din väsentliga fråga. Med Lars Berns tillåtelse förstås!
Ett fritt samvetande nätmedvetande har aldrig förr funnits i människans historia. Aldrig förr har miljoner tangentbord, ljud, bild och snart dofter och känsel kunnat delas i realtid. Vanligt folk blickar ner från höghusen och rapporterar direkt också från gator och torg. T o m från festivaler och från små helikoptrar med kameror på! Detta är de små människornas sista chans mot PK-monstren som vill betvinga oss människor till en ny sort slaveri. På detta slagfält kommer kampen att stå! Som väl är troligen oblodigt! Naturligtvis kommer PK att försöka stänga, förbjuda, förhindra, skam- och skuldbelägga eller TV-soffa bort vår sista chans. Vad vi frihetslängtande människor kan göra är att vara sakligt transparenta, respektfull granskande såsom jag upplever t ex Lars Berns blogg som ett utmärkt exempel.
Det är också viktigt att lära våra anhöriga och andra i våra sociala nätverk att ta bort koderna och öppna våra wifi-nätverk men också att använda tunneltjänster så vi kan nå dom sajter som kommer att stängas i en nära framtid och/eller för legitimationens skull. Jag ser ett frihetsscenario framför mig där faktisk en ny sann demokrati kommer att växa fram under 10års sikt. Det är min hoppfulla analys! mvh
GillaGillad av 1 person
Det finns några ingångar faktiskt.
# 1. Förklara ”fractional reserve banking” på ett superenkelt sätt. Ta hjälp av lite kunskap om italiensk bokföring. Det landar hos det simplaste sinne, men håll det enkelt på ”förskolenivå” .
# 2. Visa på ”emotionella skalan” där man ser att sympati ligger näst intill apati. Och att vänster/höger-skalan är i stort sätt samma emotionella nivå- av deras handlingar skall de dömas!
Jag har testat dessa två många gånger och det landar.
Att förstå lite masshypnos skadar inte (sök på Sargant)
GillaGilla
Många av Sveriges officerare suktar efter en Nato-tjänst. Liksom hos EU och FN är det glassigt, bra betalt och fina förmåner. Follow the money!
Öb kritiserar Ryssland för att ha annekterat den gamla ryska halvön Krim men det går tydligen bra att alliera sig med Turkiet som sedan 40 år ockuperat norra Cypern.
GillaGillad av 3 personer
Ja det går ju även bra att starta illegitima anfallskrig mot en rad länder i Mellanöstern. Västvärldens kritik av Krimannekteringen är bara löjeväckande.
GillaGillad av 2 personer
Om det pågående psykologiska kriget som främst USA bedriver på uppdrag av bankmaffian och som har som mål att förändra opinionen genom att mecka med våra hjärnor skriver Peter Krabbe på sin blogg. En mycket läsvärd och upplysande krönika som varmt rekommenderas.
GillaGillad av 2 personer
Det är inte bara Sverige som tagits som gisslan utan hela västvärlden. I den övriga världen har andra krafter strypgrepp på folk. Ibland spelar de med varandra. Ibland mot. Men de har alltid folk som brickor. Så det lönar sig inte att fly. Stanna där ni är och HJÄLPS åt! Det är likadant överallt fast på olika sätt och på olika plan. Och en del har kommit längre än andra. Det växlar över tid vem som är värst. Det är bättre att ”gräva där man står” försöka förändra där. Om alla gjorde det så skulle folk kanske lyckas få en bättre värld till slut. När folk börjar fly så river man ner för andra i stället och folk får börja om gång på gång och tappar i kraft och kunskap. Det är förödande.
BREXIT skakade om etablissemanget. Det är en bra början. Det tog inte många timmar förrän Sveriges ”statsminister” syntes i Aktuellt med ”finansministern” i hampan. Båda tittade bistert genom TV-rutan på folk. Annars vill de inte synas utan låter marionetterna sprattla på scenen. Men marionetten var i EU och uttalade sig om Brexit.
”En destabilisering som även är på väg att helt underminera den svenska välfärdsstaten och den svenska modell som Löfven tror finns kvar. ”
Ja han lever i det förgångna och tror mycket. Dessvärre. Han trodde att alla visste vad ”medlemskapet i EU innebar”. ”Det vet väl alla”, sa han trosvisst och rabblade sin utantilläxa. Det tragiska är att han inte vet det själv. Han vet inte ens att han är nyliberal eller att EU har grundlagsfäst nyliberalismen och att det är det som gör att Löfven inte kan bedriva socialdemokratisk politik. Globalismen är den nya ideologin. Som den etablerade klicken bestämt. Men dessvärre är det inte bara Löfven som tror att ”allt är som förut”. Det gör tydligen de flesta svenskar med även om en del börjar ruska på sig yrvaket. Intressant att Lövin idag uttalar att hon inte är nationalist utan globalist och att det gäller alla. Vi är alla globalistiska medborgare i världsimperiet.Då kan man fråga sig vad hon gör i ett parti i Sverige och i en svensk regering? Men någon har kanske sagt till henne för i sitt linjetal nu kör hon som de andra hur fantastiskt Sverige är, ett land som resten av världen avvundas oss. Hyckleriet och egoismen har inga gränser. Machiavelli kunde inte gjort det bättre.
https://peterkrabbe.wordpress.com/2016/03/25/overlever-donald-trump-presidentvalet/
Även Trump har tänkt på den lilla detaljen så nu drämmer han till med…
http://www.friatider.se/trump-lovar-rekordst-d-till-israel
Först tog Trump till brösttoner och trodde han kunde säga det som så många före honom försökt men då blev han kallad till AIPAC och fick hålla tal . Fria Tider brukar ha intressanta inlägg.
http://www.friatider.se/trump-pudlar-efter-anklagelser-om-antisemitism
Enligt Johan Westerholm på Ledarsidorna har Hultqvist sprungit ut och in som barn i Vita Huset.
Läs också vad en tysk parlamentariker sa om NATO. (Fria tider). Visst det tror jag folk begriper bättre. Många har förstått att man försöker skrämmas för att få in Sverige i NATO. De äldre kanske kommer ihåg att det inte är första gången man försökt det tricket. Nu nämnde man konstigt nog den ”tyska u-båten ”. Att det har varit NATO-ubåtar och inte ryska har debatterats förut. Då även i medierna. Var det inte på 80-talet?
Tack för ännu en suverän och modig artikel. Och ett tack till alla er som kommenterar här och i andra bloggar. För mig betyder det mycket värdefull information. Och jag tror att de flesta lär sig något nytt varje gång de läser alla de eminenta bloggarna. Av era kommentarer ser jag att ni har en gedigen kunskap att dela med er av. Och ett djupt engagemang.
Läs Forsnes lysande analys.
http://ledarsidorna.se/2016/07/chris-forsne-det-vanmaktiga-folket/
GillaGillad av 1 person
Ny kritik inifrån:
”Öppet brev till Rikspolischefen.
Hej Dan!
Jag har varit anställd inom polisen sedan 1976 och varit polis sedan 1978. Jag har tjänstgjort på alla nivåer inom polisen och har haft chefsbefattningar sedan mitten på 1990-talet. Vi har träffats några gånger och jag har gillat dig för din rättframhet och tydlighet.
Men, jag fattar inte hur du kunde säga det du sade i Expressens tv- kanal häromdagen. Att säga att man avgår om Sveriges tredje största parti kommer till makten anstår inte en Rikspolischef. Berätta för mig hur ditt uttalande harmonierar med polisförordningens 10§?
Utdrag ur polisförordningen:
Skyldigheter i anställningen
Kontakter med allmänheten
10 § Anställda vid Polismyndigheten och Säkerhetspolisen ska i kontakter med allmänheten med beaktande av omständigheterna och situationen agera så hänsynsfullt som möjligt, visa behärskning och uppträda på ett sätt som inger förtroende.
”Närma oss allmänheten, komma närmare medborgarna, medborgarlöften” är ord som återfinns i Polisreformen. På vilket sätt kommer vi närmare de medborgare som är Sverigedemokrater genom ditt uttalande? Eller ska vi exkludera dem? Med stor sannolikhet finns det ett antal anställda inom polisen som utnyttjar sin demokratiska rättighet och röstar på SD. Hur ska du kunna återvinna deras förtroende och få dem att engagera sig i den nya polisorganisationen?
I min roll som polis och inte minst som chef inom polisen har jag alltid varit mån om att vara politiskt neutral. Jag har medverkat i polisstyrelser under en 15- års period och där tänkte jag och de andra närvarande tjänstemännen alltid på att vara politiskt neutrala. Nu, som LPO- chef har jag daglig kontakt med politikerna i de fyra kommunerna jag har polisiärt ansvar för. Mitt förhållningssätt är fortfarande politiskt neutralt. Jag förutsätter att de nytillsatta kommunpoliserna också uppträder enligt polisförordningens anda.
I början av 1980- talet fick jag en plastpåse med urin i nacken på en hockeymatch mellan AIK- Djurgården. En annan gång fick jag ett ruttet ägg i skallen i samband med att vi skulle dela på en av de första Pridemanifestationerna och Maranatarörelsen. 2001 fick jag stoppa gatsten med skölden under EU- toppmötet i Göteborg. Bara några exempel på vad jag fått göra för att försvara demokratin. Mina politiska åsikter i sammanhanget är och har varit helt betydelselösa.
I ett demokratiskt samhälle måste alla, även Sverigedemokrater, kunna lita på polisens opartiskhet och på vår vilja/förmåga att skydda dem då de vill framföra sina åsikter.
Om vi får en Rikspolischef som är ateist, ska hen då proklamera: Jag avgår om KD kommer till makten!
Var går gränserna?
Jag har under de senaste dagarna pratat med en hel del kollegor. Det går inte många minuter förrän samtalet handlar om ditt uttalande. Jag är stolt över att samtliga kollegor tar avstånd från ditt uttalande. Vi förstår vår roll som demokratins försvarare. Förstår du Dan?
Missförstå mig inte, jag är själv känd för att vara frispråkig och för att tala ur skägget, inte minst i media. Jag tycker att många polischefer ibland är för mesiga och tillbakadragna i kontakterna utåt. Men, att ta så tydligt politiskt ställningstagande i rollen som polis, är för mig helt främmande. På fritiden har vi givetvis rätt att engagera oss politiskt och tycka vad vi vill.
Med vänlig hälsning
Anders Karlsson
Lokalpolischef
Ljungby, Markaryd, Älmhult och Osby kommuner.”
—
Som åklagare inom svenskt rättsväsende kan jag inte annat än hålla med. Hur ska medborgare som sympatiserar med SD, uppemot 1/5 av den röstberättigade befolkningen enligt vissa mätningar, ha ngt som helst förtroende för polisen när dess högste chef uttrycker sig på detta sätt i media.
Bananmonarki var ordet.
Han måste gå. Omedelbart!
V
GillaGillad av 4 personer
Bilderbergar Bildt, Reinfeldt, Löfven gillar NWO, New World Order:
One World Government (FN)
One World Bank (IMF)
One World Army (NATO)
One World Religion (katolicism Vatikanen)
GillaGillad av 1 person
Måste tipsa om ett suveränt inslag på snaphanen.dk Jämför kvalitén på intervjuerna. ”Han längtar efter mamma” och ”Törs man ens rösta borgerligt?”.
http://snaphanen.dk/2016/07/08/han-langtar-efter-sin-mamma/
GillaGilla
Vi som har 40-tals bakgrund ser ju direkt var övergreppen kommer ifrån. Så många dansbanor det fanns runt om i landet ända fram på 70-talet och i stort set inte några övergrepp av dagens mått hände.
Och en gruppvåldtäkt fanns inte ens på kartan. Därför är det ”viktigt” med brandväggar mellan generationerna och unga historielösa politiker.
GillaGillad av 1 person
Anfaller NATO/USA Ryssland när ekonomibomben smäller, eller innan? ”Alla” vet att socialförsäkringen i USA går ”bust” mot slutet av 2016, pensionärerna (i förlängningen även andra ”bidragstagare”) får inga pengar p.g.a. globalisternas socialistiska centralbankspolitik.
Allt verkar bråttom nu. Dallas- och Orlandoskjutningarna är självklart ”false flag”-operationer som syftar till att få bort Second Amendment (amerikanens rätt till vapen), innan Obama lämnar kontoret, och innan civilbefolkningen reser sig mot globalisterna/AAO (angloamerikanska oligarkerna), där triggern är pensionerna. AAO kommer verkligen inte ge sig innan Second Amendment skrotas, det är en hemsk tanke vad ”monstren” kan tänkas planera för illdåd, säkert är att det är kort tid kvar, säkert är också att medelklassen (allt som är vanligt och hederligt) är måltavla.
GillaGilla
Vänskapskorruption är utbredd i Sverige och har pågått under lång tid i etablissemanget.
Vi har nu fått en bildningsnivå som är på lägsta nivå som standard vilket avfärgar sig i etablissemanget men som också utbreder sig p.g.a. massinvandringen i hela landet.
Romarikets nedgång och fall!
Nedgången berodde bl.a. på vänskapskorruptionen, men också att byråkratin inte längre klarade av folkomflyttningarna, känns det igen!
Jag rekommenderar Edward Gibbons, ett standardverk, Romarikets nedgång och fall.
Apropå Ryssfobin!
“NATO is not contemplating a troop build-up in East Europe and the Baltics beyond exisiting plans as there is no imminent threat from Russia, despite fears amongst Baltic states, the alliance’s military chief said on Monday.” Chairman of NATO’s military committee Petr Pavel.
http://www.reuters.com/article/us-nato-russia-pavel-idUSKCN0Z616T
GillaGilla
Ja, Johan. 🙂 Det är inte ofta precis snarare sällsynt att makten visar sitt fula tryne i nyhetsprogrammen Aktuellt och Rapport. Men BREXIT fick oligarkerna att darra. Imperier brukar falla förr eller senare. Människor har sett det förut. Vem hade bjudit in ”statsministern”? Eller bjöd han in sig själv? Annars brukar man nöja sig med ”ersättaren”, Och finansministern plockade fram en lika sträng min som oligarken. Såg riktigt roligt ut när de däremellan utbytte menande blickar. Programledaren verkade förvirrad. Ja det är bråttom nu. Drottning Elisabeth tiger. Skulle vara roligt att få prata med henne någon gång. Jag menar prata i ordets rätta bemärkelse. Många intressanta kommentarer och iakttagelser. ToTh – :).Det är sådan info som är guld värd. Fortsätt pussla. Och varför kom de med i Mello? Faktiskt frågade många sig det när de kom med. Men det är bortglömt idag. De yngre vet inte har inget att jämföra med. De är redan socialiserade.
GillaGillad av 1 person
Det bygger på ett gammalt radiolicens avtal som BBC hade och när den brittiska AAO styrde över Palestina.
GillaGilla
Visserligen havererade Michail Gorbatjovs Glasnost och Perestrojka https://sv.wikipedia.org/wiki/Glasnost men det havererade till något bättre. Det kommunistiska konceptet avslöjades i all sin förskräcklighet mhja Sovjetmedborgarnas nyvunna frihet och tillgång till arkiven. Det forna kommunistiska Sovjet har nu förvandlats till ett Ryssland. Ett nationalistiskt fosterland hedrar sina gamla soldater och förfäder trots alla grymheter som tillfogats folket. Helt fantastiskt! Hoppas också Sverige väljer samma koncept i framtiden. Men där är några bulor på denna väg! En hatisk polischef som har ett helt Södertörnbibliotek som polarisationsfilter på sin outlook på verkligheten är väl lika oskyldigt lustigt som den berömda Bobben som rapporterade från höghuset i Bagdad. Han blåser väl snart bort av alla gapskratt. Mer mer olustig är dock vår ÖB-s katastrofala ordval som tyder på otillåtet ställningtagande av högsta chef i en föränderlig omvärld. Ponera att NATO plötsligt blir vår fiende! Eller att NATO går in ”befriar Krim”. Hemska scenario! Men inte osannolika! Under omständigheter tycker jag att vår ÖB med all rätt kan liknas vid en bakfull tekniker som rattar på knapparna i kontrollrummet på ett gammalt Tjernobyl. Snart står manometrarna och dallrar på dom röda fälten om det inte blir snar ändring i politik och ämbetsmannabesättning! Då blir Fridolins kolbitar utspridda och radioaktiva över vårt land!
GillaGillad av 1 person
Kanske offtopic men jag vill tipsa om denna utmärkta analys av en del i Dallas skjutningen. Mycket insiktsfulla reflektioner av personen också.
Praktiskt taget samtliga av dessa terroistattcker, masskjutningar och vapenskrammel är arrangerade delar i en strategi att hålla oss förvirrade och rädda, samt för att uppnå vissa gepolitiska mål. Om muslimer tex ses som fanatiska och terroristbenägna så tolererar vi i väst att Israel/USA mördar dem och annekterar deras egendom och landområden.
GillaGilla
Så du menar att fem mördade poliser är bara påhitt?
Säg det öga mot öga till deras makar, barn och andra familjemedlemmar i stället för att som sitta här och skriva off topic svammel.
V
GillaGilla
Du är den som fegt kallar någon idiot här, men jag tar inte illa upp för du vet inte bättre. Det jag skulle önska att du gjorde var att du tog fram Youtube och tittade på en av de senaste 9/11 dokumentärerna. Tex Corbett Report gjort. Sen kan du se på något föredrag av Damnegård tex det om Olsobomben och Utöya. Men jag tvivlar på att du kommer att göra det och att du har det logiska och kritiska tänkande som krävs för att förstå det som läggs fram. Människor mördas oftast på riktigt i de här attentaten. Men de är icke desto mindre iscensatta.
Ju längre ett sammhälle driver ifrån sanningen, desto mer avskyr de dem som talar den – Brabley Manning
GillaGilla
Edit: Ole Dammegård heter han och inget annat
GillaGilla
Edit2: V kallade mig feg idiot. Därav mitt svar, men det har redigerats bort vilket jag inte har något problem med förutsatt att det framgår tydligt. Och Bradley Manning heter han naturligtvis. Mobil tangentbord lämnar en del att önska 🙂
GillaGilla
Åkesson talar om vår verklighet med folket medan etablissemanget mera är fokuserad på jobba med BILDEN av verkligheten. Detta är ett stort problem som etablissemanget har.
GillaGilla
Vad som sällan syns i Svenska media är religionens betydelse i andra delar av världen. Ryssland idag är Ortodoxt, medan Sovjettiden var materialismen. Putin har rensat ut mycket av Jeltsins anhang som var på väg att stycka Ryssland. Så vi har kanske en religionstvist i vardande om man ser oligarkernas beteenden.
det övergripande kittet i alla nationer är på det andliga planet, läs etik. I materialismens värld gäller alla på alla, medan andlighet syftar mot gemensam överlevnad. Rita upp ett diagram med komponenter i ovanstående två motpoler så syns det tydligt.
GillaGilla
Globalisterna är scum (bags) vi förstår att ingenting demokratiskt kan stoppa dem. Men som Lars Bern hävdar (som jag uppfattat det), jag instämmande, så är LCHF och KostDoktorn det bästa i dagsläget vi har mot Big Food och Big Pharma. Anslut till matrevolutionen och ge globalisterna röda siffror, svält ut Big Food/Big Pharma.
NWO, New World Order:
One World Socialist/Communism/Fascism Dictatorship.
Denna ”fina” idé springer idag pk-eliten benen av sig för att infria!
GillaGilla
Kostdoktorn är bra – men Annika Dahlqvist bättre , det är mer tryck i debatten där.
GillaGilla
Det finns en låt med Björn Afzelius som heter tvivlaren som han skrev för mer en tjugo år sedan, texten är högst aktuell.
GillaGilla
Jag var inne på samma tankegångar om polsichefen i Polischefers partipolitiska synpunkter hör inte hemma i den offentliga debatten. Faktum är att Eliasson gör sig skyldig till grundlagsbrott. Det står klart och tydligt i 1 kap. 9 § regeringsformen att ”Domstolar samt förvaltningsmyndigheter och andra som fullgör offentliga förvaltningsuppgifter ska i sin verksamhet beakta allas likhet inför lagen samt iaktta saklighet och opartiskhet.”
GillaGilla
”ryssarnas omåttligt populära president Putin”.
Det här köper jag inte!
Putin har utplånat all opposition, så det är hans version som ryssarna endast får höra.
GillaGilla
Så är det ju även i Sverige där media och övriga partier (DÖ) frusit ut det enda parti som opponerar mot PK-åsikter på allvar. På liknande sätt uppträder etablerade media och politiker i stort sett över hela västvärlden, så att Putin skulle vara så mycket värre stämmer ju inte. De facto har han stöd från ca. 80% av den ryska folkopinionen, motsvarande kan ingen västledare uppvisa. Han är även på väg kraftigt upp bland folk i väst, inte minst sedan han satte stopp för IS framfart. Om man inte inser det lurar man bara sig själv.
GillaGillad av 2 personer
Håller med om att svensk etablerad media inte är sanningens apostlar fullt ut. Det har blivit lite bättre den senaste tiden, men inte bra än. Man får också läsa Avpixlat för att komplettera sin kunskapsbas
GillaGilla
”Man får läsa Avpixlad…” och anthropocene, vill jag tillägga.
GillaGilla
Fler borde ta del av detta:
http://www.paulcraigroberts.org/2016/07/11/paul-craig-roberts-vladimir-putin-is-the-only-leader-the-west-has-if-we-do-not-support-him-washington-will-destroy-life-on-earth/
GillaGilla
Hållhaken USA och Nato har på Sverige är elektroniska komponenter till JAS och svensktillverkade ubåtar.
GillaGilla
Så du menar att det är allt storebror-ser-dig staten med den allsmäktiga övervakningen, har. Det låter lite väl naivt.
GillaGilla