Min vän professor Lennart Bengtsson har skrivit ner några tankar som jag vill delge bloggens läsare:
Huvudorsaken att någon stöder ett visst parti är att detta parti driver uppfattningar som överensstämmer med de som personen i fråga själv kommit fram till. Detta är själva kärnan i en äkta demokrati. Denna uppfattning delas dock inte av överheten då denna anser att många saknar förmåga att ens begripa vad som är bäst för dem. Det är av denna anledning som överhet och media förklarat krig mot SD som råkar ha blivit den lilla människans språkrör mot en överhet som i allt större utsträckning vill bestämma och reglera vad som är rätta tankar och rätta uppfattningar.
Den metod som man därvid använder är systematisk hjärntvätt via väl dresserade media, inte minst TV. Detta fungerar effektivt i ett totalitärt samhälle där överheten har kontroll över media men utsättes idag för allvarliga störningar av icke-kontrollerad information via Internet och dess sociala nätverk. Ett sätt för överheten är därför att få fullständig kontroll över Internet eller över ledande skribenter på icke-officiella media.
Den svenska överhetens metod har hittills varit att koppla läsandet av icke-officiella media med social stigmatisering genom att stämpla den som rasistisk eller fascistisk eller ännu värre. I ett väluppfostrat, kuvat och konsensus orienterat folk fungerar detta effektivt och minst lika framgångsrikt som i DDR eller i dagens Kina. Emellertid om detta inte visar sig vara tillräckligt effektivt kan man förvänta sig allt mer åtgärder som att dessa informationskanaler kan komma att stoppas då de anses vara ett hot mot såväl yttre som inre säkerhet. Och lagstiftning kommer att kunna trollas fram på nolltid.
Tanken att göra Sverige till ett öppet samhälle och tolerera uppfattningar utanför den trånga åsiktskorridoren verkar vara lika osannolika som DDRs sammanbrott men precis som 1989 kan under inträffa även i Sverige. Den senaste hetsen mot middagen på Grand Hotel visar att vägen till det öppna och toleranta samhället är lång och mödosam. Det viktiga är att aldrig ge upp.
Red. Anm: Visst är det en märklig samhällsutveckling när extremvänsterns mobb blivit etablissemangets (=överhetens) främsta försvarslinje?
Västvärldens demokratier är inget annat än en potemkinkuliss ämnad åt att få massorna att tro att vi styr vilka som får plats i Riksdagen och därmed vilken majoritet som får bilda regering. Denna kuliss har med åren blivit alltmer genomskinlig och numera ser man tydligt att det inte är våra folkvalda som styr, utan en bankmaffia som har kontrollen.
Våra folkvalda har blivit kidnappade av starka lobbygrupper som alltmer tagit kontrollen över den politiska och ekonomiska utvecklingen. Dagens demokratiska system är i själva verket en diktatur förklädd till en demokrati.
Kina är som alla vet en enpartistat där kommunistpartiet ensamt residerar över makten. Dock finns det i Kina åtta olika demokratiska partier som är verksamma parallellt med kommunistpartiet. De blir även inbjudna till kommunistpartiets kongresser och sitter med och har förslagsrätt till kongressen. Dessutom har dessa partier representation i regeringen i form av ministerposter och på andra nivåer.
För vår del i Sverige säger Decemberöverenskommelsen allt vilken typ av statsskick vi har, så långt från demokrati man kan komma i ett västland. Media och våra politiker är hårt styrda av bankmaffians olika organisationer och därför ser vi heller inga skillnader i politik eller i medias bevakning. Allt är likriktat och samstämmigt i den så omhuldade konsensuslinjen.
Sveriges statsskick av idag har inget som helst att göra med demokrati i dess verkliga bemärkelse, vi lever i en förljugen värld där våra ledare sedan länge övergivit sin väljare och sitt folk. Man behöver bara studera deras ansiktsuttryck utan att lyssna på vad de säger så förstår man hur de våndas med allt ljugande, jämför med Putins avslappnade anlete.
GillaGillad av 1 person
Sverige är en demokratur m.a.o.!
GillaGillad av 1 person
Sverige har varit en demokratur under lång tid, Wilhelm Moberg är den förste som tar upp och förklarar begreppet mig veterligen. Det lät som han beskrev Sverige av idag redan då. Otroligt!
GillaGillad av 1 person
Ja. exakt så!
GillaGillad av 1 person
Jag har stor respekt för Lennart Bengtsson och det han skrivit om klimatbluffen är nog det bästa jag någonsin läst om detta.
Även den här analysen tycker jag är mycket tilltalande men är vi inte överens om att det inte finns någon höger eller vänster i dagens samhälle?
I detta perspektiv blir därför ett uttryck som ”extremvänsterns mobb” ett tråkigt intellektuellt lågvattenmärke i mina ögon.
GillaGilla
Håller med!! Det finns ju ingen ”vänster” i detta Orwellianska samhälle.
GillaGilla
Sant.
Allt till höger om (s) kallas ju högerextremism.
Det verkliga förhållandet är at vi har sju vänsterpartier..
Med viss överdrift…
GillaGilla
Det finns inga klara skiljelinjer längre i svensk politik. Förr engagerade sig vänstern i arbetarklassens bekymmer med att få del av företagens vinster och den då allt bättre utvecklingen i samhället.
Idag har höger och mittenpartierna gått hårt åt vänster som med Nya Moderaterna. Soc.dem. har tvärtom gått åt höger och närmast sig mitten vilket innebär att vi har 8 partier i Riksdagen som i princip tycker likadant. SD ser ut att vara i opposition mot de övriga men de har ännu aldrig behövt bekänna färg i regeringssammanhang.
SD har under de senaste två åren gjort sig av med en mängd dugliga medlemmar som skulle kunnat göra nytta i framtiden. Men avskalningen av s.k. nationalister tyder på att SD är på väg att ta plats som ett nytt Folkparti jämte Liberalerna. Alltså inget att hoppas på för att få Sverige på rätt köl igen.
Media och det politiska etablissemanget gör ingen hemlighet att de samarbetar med AFA Researchgruppen och EXPO. Dessa privatfinansierade grupper där flera framstående personer är dömda för bl.a. misshandel av oliktänkare. Dessa vänstergrupper utgör den militanta delen av etablissemanget som med hot, skadegörelse, misshandel och störande av allmänna torgmöten och annat saboterar de demokratiska rättigheterna.
Detta är per definition vänsterextrem mobb och jag vet inte vilken benämning som är mer passande. Kommunismen är ju ursprunget ur bankoligarkernas arsenal av vapen för att kontrollera massorna. Så det faller sig helt naturligt att vänstern och högern gör gemensam sak för oligarkernas bästa. Det enda hot mot detta är en stark nationalistisk rörelse utan bindningar till oligarkernas intressen. Därför är minsta tillstymmelse till nationalism och fristående tänkande ett hot mot oligarkernas planer. Därav den hårda tonen och jakten på oliktänkare.
GillaGillad av 2 personer
Det inte finns någon höger eller vänster i dagens samhälle?
Om man använder höger-vänster-skalan, borde libertaner och ”klassiskt liberala” ligga till höger på skalan. De som är för en nattväktarstat är således längst till höger.
Libertaner använder sig inte av våld. Den klassiska liberalismen utgår ifrån att ”individen är fri att göra vad den vill, så länge individen inte skadar andra individer”.
Marxister är däremot indoktrinerade i att samhället enbart kan förändras genom våld (revolution, propaganda, censur etc).
Fascism och Nationalsocialism är däremot socialistiska rörelser som ligger strax till höger om kommunismen. Det var först efter Andra Världskriget dessa rörelser betecknades som högerextrema.
”Den österrikiska skolan” inom nationalekonomin definierar nazismen som en vänsterextrem rörelse. Nazismen och fascismen vill införa diktatur och en socialistisk planekonomi. Dock ska vissa utvalda privatägda företag sköta produktionen av varor och tjänster.
De vänsterextrema ser idag en chans att införa en socialistisk planekonomi. Detta kräver dock ett mer auktoritärt styrelseskick.
GillaGilla
Apropå intellektuella lågvattenmärken, inte minst ur ett filosofiskt perspektiv, har jag lärt mig en hel del av den debatt som utvecklats här.
Intressant!
GillaGilla
Regimen i DDR föll när ekonomin försämrades.
I Sverige är ekonomin redan dålig men vi lånar och än flyter vi.
Det handlar om att grundligt förstöra Sverige, det blir inte som i DDR när det kommunistiska systemet ersattes med ett annat.
Det blir nog snarare som Lars Bern skrev en tid att många curlingbarn dör.
Iallafall blir det så om inte en ny kraft tar över Sverige från de destruktiva krafterna , de 8 partier som nu styr landet där det till synes ser ut som ett är i opposition.
Allt är noga planerat och genomfört för sveriges förintelse.
Beredskapslager borta, jordbruket kan inte mätta befolkningen ens om vi får drivmedel och reservdelar.
Vilket av de 8 partierna har uteslutit flest medlemmar och varför?
GillaGillad av 2 personer
Om Sverige blev avspärrat från övriga världen skulle vi efter sex månader saknat skor.
Då hade vi snabbt som ögat fått starta inhemsk skotillverkning.
Detta gjorde vi ju under krigsåren 1939-1945.
Skor tillverkade vi ju av djurhudar både av kor och svin.
Men,kan en muslim gå i skor tillverkad av svinläder??
Ett sådant herrans liv det hade blivit på pk-folket.
SVT/SR hade gått i taket.
DO hade fått arbeta treskift.
Rikssvetsaren hade fått sitta i SVT/TV4 morgonsofforna tillsammans med gråtande MP-ister och be om ursäkt.
Naturligtvis hade samme svetsare snabbt lagstiftat att ickemuslimer inte får köpa skor tillverkade av koskinn.
Dessa skor är ENBART avsedda för våra muslimska gäster.
Så kan det bli om vi INTE röstar på SD 2018.
GillaGillad av 1 person
Mycket tänkvärt! Och jag tänker vidare … Många kor slaktas för gästernas skull … och mjölken tar slut: Ingen grädde/smör/yoghurt/fil, ingen ost … Sedan tar korna slut – och grisuppfödning förbjuds och … fåren tar väl också slut, djurfoder behövs inte i samma mängd och all odlingsmark där foder odlas läggs i träda. Ty där ska väl ingen människomat odlas? …
Harreminje!!!
GillaGilla
”Visst är det en märklig samhällsutveckling när extremvänsterns mobb blivit etablissemangets (=överhetens) främsta försvarslinje”?
Tyvärr har det gått så långt i Sverige att extremvänstern inte fungerar utan dina, mina och andras pengar. Och det sörjer Löfven/BATRA för att det skall fortsätta. det är det som är så kusligt, BATRA är för tillfället Sveriges största olycka!
Det går 1.460 dagar mellan valen till Sveriges Riksdag och i samma stund som valet är redovisat kan ”representanterna” obesvärat och välbetalt nonchalera en hel befolkning och ”dom” varken rodnar eller skäms!
Här en länk som är väl värd ett grundligt studium: https://www.lewrockwell.com/2016/11/doug-casey/5-reasons-not-vote/
Den borde översättas och köras som en rullande löpsedel i alla tänkbara media!
GillaGilla
Och alla dessa som klagar. Vart 1.460:e dag går de och röstar på samma korrumperade politiker igen och legitimerar deras korruption.
GillaGillad av 1 person
Alla som röstar har ju gjort ett val och skall således inte yttra sig överhuvudtaget.
Har dom röstat fel så får dom skylla sig själva!!!! Mer komplicerat är det inte.
Blankröstarna skall representeras med tomma stolar i Riksdagen, ett sunt sätt att spara in på både riksdagsmän och löjligt onödiga utgifter.
Bra Göran Du intresserar Dig för Sveriges framtid, sällsynt nu för tiden.
GillaGilla
En ide.
Skulle vi t ex efter halva mandattiden ha ett mellanval där folket skulle kunna uttrycka sin åsikt om regeringen har misslyckats – lyckats med sin politik med t ex tre grader däremellan?
En sorts samhällelig storenkät?
GillaGilla
Trump kan göra skillnad för Sverige och hela världen, videon rekommenderas.
GillaGilla
Utmärkt video sammanfattning av vad The Trump Movement handlar om. Att ta tillbaka makten från ett korrupt och kriminellt etablissemang som plundrar och styr över folket.
Ägare av banker, storföretag, mediabolag arbetar tillsammans med våra politiker för vinst och makt över folk och land.
Trump är enda politikern i mitt liv som rest sig upp mot etablissemanget så tydligt och kraftfull. Hoppas innerligt att han vinner!
GillaGillad av 2 personer
Trump är ingen politiker, risken är att han blir en.
GillaGillad av 3 personer
Ska vi inte kunna driva företag i detta land utan att bli indragen i andras politiska aktiviteter. Vad menar dessa aktivister att Grand ska göra? Ska Grand kanske ha ett frågeformulär för alla gäster som de sen måste få godkänt på för att få gästa Grand Hotell. Alla shejker ska få svara på frågan om värdegrund och lika värde kvinna som man. Alla som ser skumma ut ska frågas ut om ev. kriminell bakgrund eller varför inte bli tvingade att syna sin politiska tillhörighet.
Grand Hotell har ett enda uppdrag (enligt deras affärsidé) och det är att ta hand om sina gäster med bra service och inget annat!
Bedrövligt att vi inte ska få njuta och koppla av som vanlig människa i våra liv och de få lediga stunder vi har utan att slippa bli indragen i politisk aktivitet.
GillaGillad av 1 person
Klarar Pia Djupmark denna makalösa fadäs är det väl fritt fram för oss andra att vidtaga åtgärder som inte passar vår värdegrund?
Hon kan omöjligen fortsätta som chef på Stockholms mest kända Hotell.
Kanske kan vi i framtiden hävda vår rätt till vår egendom?
GillaGilla
Marcus Birro beskriver vänstern på ett dräpande sätt i artikeln ”Folket bygger landet”. Artikeln verkar inte finnas kvar på nätet, men jag hittade några slagkraftiga stycken från artikeln på andra ställen:
________________________________________________________________________________________________
Under tiden slits det här landet sönder. Den nya gränsen går inte längre mellan klasser eller kön utan mellan stad och land. Det har gått så långt att den nya vänstern ser ner på de fattiga. För de fattiga bor på landet och röstar på SD. Vänstern är rik eller åtminstone välmående där de sitter trygga från hela världen i sina ombonade bostadsrätter på Södermalm. Den mediala ordningen är likadan. Men människor som inte har lyxen att få bo där vi bor känner inte igen problembeskrivningen som presenteras i de stora tidningarna. Och de undrar varför ingen beskriver hur deras verklighet ser ut.
Jag kan berätta varför. Media föraktar er allihop. Media avskyr bångstyriga lantisar. Journalister röstar vänster men föraktar de svaga, de verkligt svaga, de trasiga människorna i de små städerna, de unga männen i bruksorterna, de unga kvinnorna med barnvagnar i Sollefteå, de sorgsna männen på krogarna vid lunch i Söderhamn. De flesta vet inte ens om att ni finns och vet dem så föraktar de er.
Sedan sitter de med sina identiska vänner i sina identiska kök i sina identiska märkeskläder i sina identiska poser och undrar varför inte alla röstar på FI, varför inte alla ser vad de ser, varför inte alla älskar samma lilla kulle av världen som just de klättrat upp på.
Vanligt folk hotar deras trygga värld och därför sluter de alla ventiler, stänger alla fönster, reglar alla dörrar.
________________________________________________________________________________________________
Jag undrar förresten hur många procent SD skulle få just nu om man undantar väljarröster från de finare delarna av Stockholm, inklusive Södermalm, och Göteborg. Tja, någonstans mellan 30 och 35 procent skulle det nog bli, med tanke på att partiet ligger kring 25 procent hos opinionsinstitutet Sentio (som var mest tillförlitligt i det senaste valet när det gällde att förutspå hur många procent SD skulle få, om jag minns rätt).
GillaGillad av 1 person
Usch, vilka tokar/stollar som styr Sverige……Snart är det dags för mig och de mina att flytta ut från vårt Sverige…..kanske till Spanien/Gran Canaria……..trots att arvsskatten är 10 % i Spanien…
GillaGilla
Vet inte om mitt inlägg gick iväg innan det var klart……? # Svante1, vi har samma funderingar då det inte går att vara här längre. Våldet, fusk, utåtagerande aktivister, too musch!Dock verkar hela EU vara utsatt av liknande, så ska en få lugn och ro lär det bli ett land utanför EU.
GillaGilla
När en skriver ”det går inte att vara här längre” så menar en naturligtvis landet Sverige och inget annat :))
GillaGilla
Kan inte riktigt hålla med om det inlägget Lars. Det finns en poäng med det hans äger, att allt ställs i ett enda hörn, när det gäller kritik mot etablissemanget och globaliseringen. Å andra sidan är mycket som befinner sig i detta hörn mycket höger. Men även vänstern, den riktiga, kritiserar etablissemanget. Sanders är ett bra exempel. Men, här hemma i Europa verkar vi än sakna ett sådant motstycke. Jag tror högerpopulisterna och extremhögern har helt enkelt insett detta och börjat utnyttjat det flitigt. Således framstår t ex SD alltså som enda oppositionsparti här hemma i Sverige. Men oavsett så har ju partiet högerpopulistiska och rasistiska drag och medlemmar. Och att hävda att man ska främja tolerans i samband med SD låter lite grann som en paradox.
Sedan hade jag önskat mig att man inte jämför dagens medievärld med DDR..det är helt enkelt inte sant. I varje medieorgan kan man idag hitta diverse olika åsikter, må vara att vissa håller sig till en viss linje, men det finns väldigt många åsiktskorridorer även inom de etablerade medierna. I DDR hade vi inte haft den mångfalden alls, och där hade alla vi som tycker saker och ting här på nätet med all säkerhet inte funnits! Hela min familj var medborgare i detta land och vi vet hur det var!
Det är också viktigt att hålla isär opposition och opposition. Inte allt som är emot globaliseringen och eliterna är extremhöger, men det finns tyvärr en hel del som också är det och som faktiskt inte få ta an sig denna uppgift, enligt mig. Vägen till en öppen och tolerant demokrati är svår, men man kommer inte dit via partier som strider mot denna öppenhet och tolerans. Återigen är ju detta eliternas fälla; oh nej, säger den ene, detta är rasistiskt! Oh nej, skriker den andra, detta är en socialistisk världskonspiration! Under tiden ställer sig eliterna i skuggan och avvaktar. När folk sedan tar ihjäl sig igen, då träder de fram och finns där för att rädda världen ur ruinerna. Bara för att sätta fart på hjulet igen.
GillaGilla
Det är inte jag som skrivit inlägget.
GillaGilla
Hej Lars, nej det vet jag, syftade alltså på artikelns innehåll du lade upp, inte på dig.
GillaGilla
Vi hade en öppen och tolerant demokrati och det var dina Socialdemokrater som ledde oss bort från den. Det finns ingen anledning att tro att de skall leda oss tillbaka och ännu mindre tro att de skall kunna reparera det Sverige som de förstört. Men fortsätt att hoppas du. Tyvärr känner jag som gammal Socialdemokrat i dag inget annat än förakt för dem.
GillaGillad av 1 person
En gång i tiden var arbetare tvungna att vara kollektivanslutna till LO och rösta på S (även om ingen kunde kolla). Helt sjukt! Vi hade dock en riktigt framgångsrik industri på 1960-talet.
GillaGillad av 1 person
”Hela min familj var medborgare i detta land (DDR) och vi vet hur det var!”
”Under tiden ställer sig eliterna i skuggan och avvaktar. När folk sedan tar ihjäl sig igen, då träder de fram och finns där för att rädda världen ur ruinerna. Bara för att sätta fart på hjulet igen.”
Om att stiga upp ur ruinerna. DDR:s nationalsång. Jag tycker jag ser ett Sverige som inte finns längre. Jag besökte aldrig DDR och säger inte emot dig om systemet, men jag vet att många östtyskar säger emot dig efter att många fabriker köpts upp och stängts efter återföreningen. Det är i öster motståndet mot invandringen är starkt och det kan finnas en anledning till det.
Auferstanden Aus Ruinen – DDR Anthem English Translation
GillaGillad av 1 person
Det har du rätt i fiskargubben, det har blivit väldigt många som har blivit besvikna på den nya, glamorösa världen som Kohl lovade till östtyskarna. Jag brukar säga att vi då hade arbete och råd med allt, men att det inte fanns mycket. Nu finns det mycket, men vi har inte råd eller arbete (en del av oss iaf). Frågar du dock dem flesta östtyskar, så vill de aldrig har tillbaka det politiska systemet som styrde dem då. DDR var en sorglig reaktion och följd av andra världskriget (Die Ruinen) och återföreningen 1990 fick ett sorgligt resultat.
Att östtyskarna reagerar så pass hårda mot flyktingproblematiken har följande orsakar; dels så har DDR varit mer eller mindre helt frånkopplat från sådana situationer, och därav finns det en naturlig rädsla för det främmande. Detta även när det knappt finns utlänningar eller flyktingar i östra delarna av tyskland. Dels så känner sig många östtyskar övergivna, som du beskrev, och det blir en slags avundsjuka, som naturligtvis delvis är förståelig. Det hatet som har resulterat ur detta historiska sammanhang är dock varken förståeligt eller godkänt.
GillaGilla
Hur du än försöker, hur du än vänder och vrider på dig, så har dina kamrater fortsatt att förstöra Sverige. Inte ens ett försök, utan ut och skrik mitt Europa har inga gränser. Är Löfven så rädd för Soros att han inte ens törs ryta i?
Visst han blev tvungen att göra något när någon viskade i hans öra sanningen.
Ministrar som är så okvalificerade att deras uttalanden väcker anstöt hos andra länder. Efter det måste vi mobilisera bankirer och annat för att lägga oss på marken och kyssa deras fötter.
Vilken normal människa som helst har sedan åratal förstått att i det som Tage Erlander uttryckte sig ”homogena Sverige” kan vi inte släppa in människor utan att veta vilka de är. Utan att vi kan presentera arbeten och annat som måste till.
Varför får människor vi inte ens känner namnet på förtur framför våra barn till bostäder och social trygghet?
GillaGillad av 1 person
Signatur ”Arga Socialdemokraten” och denne persons kommentarer, illustrerar väl varför Sverige nu ser ut som det gör, drygt femtio år efter det att Vänstervågen rullade in och sköljde bort allt vad förnuft heter. Det var då skolväsendet gjordes om totalt. Jämställdhet i stället för kunskap.
Nationalsporten har blivit Självdestruktion hos ett folk som lider av Godhetsneuros, pådrivna av mäktiga särintressens media-monopol.
Det har varit en lång process, men efter 1945 har derivatan pekat monotont mot avgrunden, och på sätt som det också var tänkt.
Trots att vi nu kan se katastrofen rakt i ögonen, vägrar en stor majoritet av det svenska folket att göra det. Indoktrinerade och bortskämda på sätt som 200 år av fred endast kan åstadkomma, krävs nu ett mirakel.
Lars Bern är en person som delvis sett ljuset och går nu på äldre dar’ ut och på ett förtjänstfullt sett försöker göra skeenden begripliga. Tyvärr inte helt, dock.
Ytterst väsentliga element i det förlupna seklets märkligheter, vägrar Bern att inse. Förmodligen i brist på kunskap, dessutom en kunskap som man mycket aktivt och energiskt själv måste uppsöka. Men den finns! Googla!
GillaGilla
Rasism kan det inte vara om man är emot invandringen från fattiga muslimska länder av följande skäl:
A) Ekonomiska skäl. Vi som inte vill ha stora nedskärningar inom välfärdssektorn, hög arbetslöshet och omfattande bidragsberoende.
B) Vi som inte vill ha högre brottslighet och ökande sociala problem i landet. Kulturer är inte lika mycket värda. Vissa kulturer accepterar i större utsträckning våld och brottslighet. Vissa kulturer förtrycker kvinnor och kan i vissa fall döda kvinnor om de inte lyder männen.
C) Vi som inte vill att religionen ska styra vårt samhälle. Vi som vill att religioner ska kunna leva i fred sida vid sida. Alla kulturer anser inte att människor är lika mycket värda, utan dessa kulturer anser att människor med annan religion kan utsättas för våld.
D) Vi som inte vill att det ska finnas ekonomiska flyktingar, terrorister, brottslingar, tiggare etc bland dem som får asyl i landet. Vi som inte vill att 45-åringar ska få asyl som flyktingbarn.
GillaGillad av 2 personer
Hej alla, vill bara ge ett sammanfattande svar. När det gäller invandringen så håller jag delvis med er, både i Tyskland och i Sverige borde det funnits en reglerad och begränsad invandring, såsom den sker i år! Å andra sidan var det de EU lagarna som regeringarna höll sig till och situationen förra året var ju allt annat än enkel eller förutsägbar. Med facit i handen och människorna i länderna nu, så får man väl prioritera deras integration, där det går, utvisar dem som ska eller måste utvisas, där det går, och framförallt har en fortsatt begränsad invandring i framtiden.
När det gäller historien om S, Sverige och dåtid fram till idag, så tycker jag att Sossarna har gjort mycket bra i Sverige efter andra världskriget och in på 90-talet. Sverige har varit topp när det gällde (och faktiskt fortfarande när det gäller!!!) skolan, sjukvård, välfärd, jämställdhet, arbete, minskning av klassklyftorna…etc. Varför tror ni denna gnällande tysk kom hit för? 🙂 Jämför man många andra länder inom EU och hela världen, så har Sverige alltid varit exceptionellt, både vad gäller samhället, människorna, välfärden och politiken. Och än idag kan de flesta av oss vara lyckligt lottade att bo i detta fina land!
Men, helt klart har det kommit fram brister och mycket som en gång var i topp är nu i bästa vall lagom, om inte värre. Man får dock inte glömma att M har haft sitt experiment under 8 år också, och de har åstadkommit mycket under denna korta tid, tyvärr i negativ bemärkelse. Under tiden har även S och andra gamla vänsterpartier blivit mer eller mindre helt nyliberala och resultatet ser vi idag.
GillaGilla
Det verkar bli som vi har misstänkt :
https://www.armstrongeconomics.com/international-news/greece/turkey-seizes-pro-turkish-members-of-parliament-cuts-social-media/
Kan en turkisk regeringsdelegation natta över på Grand Hotel, enligt vänsterflum ?
GillaGillad av 1 person
Ju mer jag börjar fundera kring själva ordet vänsterextremism ju klarare framträder bilden.
Här hos Lars uppfattar jag tyvärr ordet som en ren floskel.
Men om man nu tänker efter det minsta på vad ordet uttrycker är det rimligen en extrem analys av vårt monopolkapitalistiska samhälle från vänster. Att en sådan analys skulle kunna komma från höger har jag svårt att se.
Man får nog vara ganska naiv för att inte inse at Lars skarpa analyser av monoplokapitalisternas, oligarkernas, agerande i världspolitiken de facto är just ”vänsterextrema”.
Vad skulle de annars kunna vara?
GillaGillad av 1 person
I min värld är vänsterextremism skränande AFA-mobbar och liknande grupper. Vi menar nog väldigt olika skaer. När det gäller kapitalism är jag en svuren anhängare till fri konkurrens och fritt företagande, men en motståndare till den manipulativa monopolistiska kapitalism som började med Johnn D Rockefeller och som idag har makten i västvärlden. Deras mål är att strypa den fria konkurrensen till förmån för globala företags monopol och oligopol som stryper all konkurrens och som korrumperar den politiska makten, som man är på väg att göra i västvärlden.
GillaGillad av 5 personer
Jag bara äääälskar dessa ord!
GillaGillad av 1 person
Ursäkta min okunskap men vad är ”AFA-mobbar”?
GillaGilla
AFA-mobbar

GillaGilla
AFA/Researchgruppen/EXPO =samma anda
GillaGilla
Jag tror att vi är överens i det mesta.
Anledningen att jag reagerar så kraftigt mot den ”slappa” användningen av ordet ”vänsterextremism” är att jag själv under många år använt mina ”demokratiska rättigheter” och deltagit i fredliga demonstrationer mot USA’s oligarker och utrikespolitik. Jag har själv svårt att se mitt deltagande som ”vänsterextremism” men självklart har det varit frågan om ”vänsterdemonstrationer”. Frågan är alltså om det kan anses vara oetiskt att använda sina rättigheter på detta sätt. Tanken att det skulle ha funnits ”högerdemonstrationer” mot USA är nog bara en teoretisk tanke.
Olagliga våldshandlingar går knappast att försvara även om ”aktiv olydnad” ofta har varit medel för att få demokratiska förändringar till stånd. Gandhi och medborgarrättsrörelsen i USA är två exempel.
GillaGilla
Nationalsocialismen är en vänsterextrem rörelse. Diktatur, socialistisk planekonomi och folkmord, måste sammantaget anses vara vänsterextremt.
GillaGilla
Att påstå att extrema högerföreteelser som fascism och nazism skulle vara företeelser på ”vänsterkanten” är i mina ögon rent nonsens.
Detta är i samma klass som uttrycken ”krig är fred” eller ”förtryck är frihet”. Och det stinker av vad filosofer som Hegel och Heidegger producerade när de med sitt filosofiska svammel försvarade och kliade sina respektive envåldshärskare på ryggen
GillaGilla
Ursprunget till det vi kallar demokrati och ordet isig på grekiska demoskratos härstämmar från det forntida Grekland samma gäller mycket av dom värderingar och ideal som vi ser upp till i den moderna världen. Varför har just demokrati tanken och dom grekiska idealen blivit så centrala i våran tid? I mångt och mycket kan det förklaras med att vi söker en identitet och ett kulturelt arv som vi kan bygga vårat postmordenistiska samhälle på. Vi idealiserar då gärna något som går långt tillbaka i Historien som då kan anses vara en grundsten till vårat ursprung. Den postmoderna filosofin hjälper oss också i nästa dilemma i och med att vi lämmnat den kristna världsbilden bakom oss och gjort oss fria från kyrkans tyglar kan vi själva genom att resonera och argumentera skapa dom värden vi för tillfället tycker passar oss bra. Frågan är dock har vi genom att förneka vårat kristna arv utvecklats till en mer kultiverad eller intelligent varelse eller har vi bara målat in oss i ett ateistiskt hörn . Sedan kommer nästa fråga när vi väl tröttnat på den ateistiska världsbilden vad ska vi då vända oss till eftersom vi idealiserar ett forntida samhälle blir det då naturliga att vända sig tillbaka till en forntida religion ”nyhedendom!”. Eller kanske något nytt som New Age men vad är det för religion?En nyandlighet skapad av den ockulta kvinnan Alice Bailey som avgudar Lucifer. Så slutsatsen blir att genom att överge vårat Kristna arv har vi blivit öppna för satanism en religon som många av globalisterna och eliten följer. Varesig vi vill det eller inte har den andliga dimensionen en väldigt stor inverkan på vad som driver mänskligheten det grekiska disputerandet kanske kan locka som en lösning på allt, men lämnar oss svarslösa inför dom stora frågorna i livet.
GillaGilla
att surfa och få välja vad man ser och vad man läser känns som en frihet jag skulle döda för att få behålla.
alla har ju rätt att ha en åsikt ,även moderaterna och sverigedemokraterna,och vi behöver ju inte anamma deras ideer.jag tycker det är ok å leva i vårtland.
GillaGilla
Håller med Lennart, så förhåller det sig tyvärr.
Det är bråttom nu. Vi som är äldre kan inte vänta så många år till.
Börjar misströsta efter att ha blockats hos de flesta tidningar, om de inte lagt ner kommentarsfälten. Får fortfarande kommentera i landets största ingenjörstidning (Ny Teknik) -om jag inte blandar in politik.
Blev t o m blockad i pensionärstidningen Veteranen efter att ha presenterat fakta om SD:s ekonomiska program – fakta som motsäger SPF:s agenda.
De andra pensionärsorganisationerna är om möjligt värre.
Alla har kopplingar till sina moderpartier, trots att de säger sig vara politiskt neutrala. Vi blir manipulerade från vaggan till graven. https://varjager.wordpress.com/2015/05/04/vara-pensionarsorganisationer-ar-alltid-lojala-mot-sina-moderpartier/
7 års skrivande på Sveriges äldsta politiska blogg (Varjager) har för mig varit en säkerhetsventil, men utfallet har varit ganska magert. Det krävs spektakulära grepp för att nå utanför de redan frälstas skara om man vill skapa opinion.
Tidningen Nya Tiders deltagande på Bokmässan blev därvidlag riktigt lyckad. Uppmärksamheten som kulturvänstern ofrivilligt gav dem gav många nya läsare.
SD:s fest på Grand Hotell fick också medial uppmärksamhet- tack vare vänsterhuliganernas attacker.
Grand Hotel höll fast, till vänsterns förtret, vid sin policy om alla betalande gästers lika värde. Vänstern svarade med simpel smutskastning.
https://varjager.wordpress.com/2016/11/04/ab-journalist-med-bruna-rotter-kastar-sten-pa-grand-hotell/
Folkets Demonstration, som jag stöttat och deltagit i, har däremot svårare att nå ut i media. FD omringas av vänsterhuliganer och poliser och förpassas allt längre från Sergels Torg. Isoleringen har varit effektiv. Allmänheten ser bara polisinsatsen och vänsterextremisterna som vrålar. Media beskriver oss med fula epitet och ingen intervjuar talarna, vad de än säger.
https://varjager.wordpress.com/2016/03/20/kommer-folkets-demonstration-att-overleva/
Vad har vi att sätta emot övermakten ?
Vad är våra bästa vapen för att skapa opinion ?
Vi får väl göra som de gjorde i de gamla öststaterna före murens fall
– använda humorn (samizdat) som vapen. Här ett aktuellt exempel.
https://varjager.wordpress.com/2016/11/04/soders-hjaltar-traffat-kandisar-pa-bokmassan/
GillaGillad av 2 personer
Folket kan sätta väldigt mycket emot övermakten om folket verkligen vill det. Men folket är nog för bekväma för det. Det är nog inte många i Sverige som skulle offra ett eller två avsnitt av sin favorit-tv-serie för att göra motstånd mot övermakten.
GillaGilla
Apropå humor.
Vänsterhumor när den är som bäst ?
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article10547319.ab
GillaGilla
Idag finns ingen demokrati. På olika sätt angrips den. Valet i USA är inte demokrati. I skytteltrafik har det svenska etablissemanget farit till USA för att lära sig den sofistikerade manipulationen. I forskningsmetod och i beteendevetenskapen får man lära sig hur man ska manipulera människor. Etablissemangets införande av opinionsundersökningar och personnummer mot folkets vilja (debatterna var många då se även peterkrabbe) var de första stegen i den nu alltmer sofistikerade hjärntvätten. När folk reagerade på metoderna opinionsundersökningarna och personnumren kunde de inte ens föreställa sig hur det skulle utvecklas med den avancerade teknik som finns idag. Men de begrep hur farligt det var att ge etablissemanget den makten och hur farligt det kunde bli. Folket verka alltid ha rätt i sina dubier om etablissemanget.
I fredags hade Vetenskapsradions veckomagasin (SR, P1) en kort sammanfattning om hur det går till. Jag rekommenderar så många som möjligt att lyssna och sprida till sin umgängeskrets hur det går till). Kunskap är det bästa sättet att stå emot hjärntvätt.
Rayid Ghani fån Big data berättar hur han fixade seger åt Obama och hur hans kollegor nu hjälper H Clinton i att manipulera och hjärntvätta folk.
Nu blir det ett hårt arbete att återta demokratin. Men vi måste hur jobbigt det än kan tyckas bli. Gör vi inte det så hamnar vi i slaveri. Vi måste inse det. Det är vår SKYLDIGHET att göra det för de kommande generationerna. Inslaget ligger först i programmet.
Snälla lyssna det tar bara fem min och sprid det till alla du känner.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/800600?programid=415
GillaGillad av 1 person
Vet inte hur det är nu men det har varit samma här, att vem som röstat är offentlig handling. För några val sen så tog någon lokal SSU förening kontakt med dessa och sas ”ställde dem till svars” för att de inte röstat. Fallet var uppmärksammat i media, om det fick till effekt någon regeländring vet jag inte.
I USA där ca hälften röstar kanske det inte är så integritetskränkande men här där det är så högt valdeltagande blir det lätt att hänga ut de som inte röstat som avfällingar.
Rimligen ska röstat eller inte röstat vara valhemlighet.
GillaGilla
Tack Lars Bern och Tack Lennart Bengtsson. Ett stort varmt tack direkt ur hjärtat. Tårarna rinner. Jag är en av dem som man fullkomligt massakrerar på olika sätt men de ska ha klart för sig att jag inte böjer nacken inför tyranner, översittare, mobbare, landsförrädare, dummerjönsar eller skitstövlar.
Det känns gott att jag inte är ensam.
GillaGillad av 1 person
För egen del känns det skönt att inte tillhöra den ignoranta massan. Allt de vill kalla mig tar jag bara som komplimanger, de är ju bevis på att jag har rätt. Stå på dig Angela.
GillaGilla
Tack Göran, för vänligt ord. Det värmde i all bedrövelse.
GillaGilla
Något jag inte hittar svaret på är. Sen när man har genomfört den nya världsordningen vem ska ha råd att konsumera för åtminstone Sverige bygger på konsumtion när till och med Reinfedt inte såg någon fara med svartjobb utan man var ju tvungen att leva o bo i Sverige o konsumera. Men när man har fått igenom sitt fattigsamhälle eller värld där hela världen är lika fattiga. Vem ska konsumera. Vad är det för drömsamhälle dom ser framför sig. Dom har fått dit Sverige vi har matproduktion för en 1/4 av dom som bor i Sverige. Stäng gränserna så börjar vi ha tomma affärer efter 3-4 dagar. Vad ska dom nya världshärskarna tjäna på det. Det kan ju inte vara så simpelt att det bara handlar om makt och deras bolag med patenterade grödor. Eller är det det.
GillaGilla
Den representativa demokratin dominerad av partier är förlegad. Vi borde få rösta om sakfrågor istället. Då skull ”de bästa”, dvs de åsikter som har majoritet få gälla.
Att endast ett parti skulle kunna representera mig och mina samlade åsikter finns inte ens på kartan. Inte ens om man ersätter vänster-högerskalan med de fyra väderstrecken.
GillaGillad av 2 personer
Det som har skett i Sverige och EU kan nästan liknas med en kupp där Anti-demokrater och globalister tagit makten och fråntagit svenska folket och Europas folk vårt självbestämmande. En ANTI-demokrat verkar mot folkviljan, hindra missnöjesyttringar, mörklägger och stoppar alla krav på folkomröstningar.
Det är inte FN, EU, Clinton Foundation eller Soros som ska diktera vår framtid, det ska vi själva göra. Hade vi haft demokrati och folkomröstningar i detta land hade folket sagt NEJ till EU, NEJ till öppna gränser, NEJ till NATO, NEJ till kravlös massinvandring, NEJ till tiggeriet, NEJ till avveckling av vårt försvar. Då hade Sverige inte befunnit sig i den katastrofala situation vi idag befinner oss i där samhällskritiska funktioner och vår välfärd bokstavligen kollapsar inför öppen ridå.
Dubbelstandarden och hyckleriet är på en nästan komisk nivå. –Vi kommer aldrig samarbeta med SD för dom är dumma. Samtidigt åker Sveriges Statsministern till Saudiarabien för samarbete och bygga relationer. Det är en av världens värsta diktaturer med offentliga dödsstraff och vidrigt kvinnoförtryck. Saudiarabien finansierar hör och häpna ISIS enligt Hillary Clintons egna mail. Detta land vill vår statsminister ha ett gott samarbeta med men att samarbeta men SD är tydligen omöjligt. LO & V klagar på att SD träffar näringslivet och äter lyxmiddag men när Statsministern träffar diktatorer och äter riktig lyxmiddag i Guldpalats då är det tyst från LO.
Vi ser nu en kontra-kupp mot globalister och anti-demokrater växa fram (precis som i USA) som vill återinföra riktig demokrati och folkstyre och överlämna makten över vårt självbestämmande till svenska folket. Denna kontra-kupp växer underifrån och går ej att stoppa. Valet 2018 blir det viktigaste valet i Sveriges historia. Då avgörs om Sverige ska bli en totalitär lydstat till globalsiterna i EU eller om vi ska dränera träsket och kasta ut anti-demokraterna från maktens korridorer och återta vår suveränitet.
GillaGilla
Så länge som det finns Liv i Oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna i Sverige – så finns det hopp om en annorlunda ordning – eller ?
GillaGilla
vi har ju som tur var möjlighet att rösta mot nato:,s,mp,v,sd eller för nato,:borgarna.
sd kanske ändrar sig om batra bjuder bra.så det blir spännande.
GillaGilla
Fel. Demokratins kärna är folkstyre. Den representativa demokratins kärna är representation, att varje grupp medborgare har en representant som skall se efter deras intressen. I syfte att göra detta mer effektivt så organiserar sig representanterna i ”partier” och kohandlar å de reprsenterades vägnar.
Det som beskrivs ovan är den olycksaliga avart av ”demokrati” som uppstår i proportionella valsystem, alltså där väljarna saknar representant utan får dras med partier istället. Eftersom varje valkrets har många olika representanter blir allt till en galen ideologiskt poserande snackfest.
GillaGillad av 2 personer
Jo… – Martin – det finns goda poänger i det Du säger.
GillaGillad av 1 person
Ber om ursäkt för mitt konfrontativa tonfall dock. Bara blir så när jag skriver. Ledsen för det.
GillaGilla
”Fascism” och ”vänster” har helt degenererat som begrepp när de har börjat användas som allmänna skällsord om motståndare oavsett position. Eller för den delen det globala kapitalets handgångne som är hängivna NWO anhängare och kallar sig ”vänster” vilket helt förvirrar klassisk mening med vänster.
Det politiska landskapet har ändrats, nu är det stad mot land, NWO globalister mot förlorarna på denna ordning. Partier behöver inte medlemmar då de får partistöd och styrs av artificiella medieskapade opinioner. Och ”sköter” de sig och gynnar rätt intressen har den politiska eliten att se fram emot riklig belöning från dessa. Folkrörelser har blivit NGO:s som drivs som företag med välbetalda ledningar och finansieras av storkapitalet och stater.
Som med den förmenta ökenspridningen, de som varnade för denna blev inte alls glada när det bevisades att det var en missuppfattning. Deras försörjning och välbefinnande var bundet till ”kampen” mot ökenspridning. Det tog 20 år innan de dämpat sig. I klimathysterin är det förstås sju resor värre, här är det fråga om riktigt stora pengar för de inblandade som står på spel om det skulle bli en sansad syn på klimat och CO2.
GillaGillad av 1 person
Politiker skall ovillkorligen föra folkets talan. Som representant och ombud för sina väljare är det vad den representativa demokratin handlar om. För att det ska vara möjligt krävs återkommande folkomröstningar i viktiga frågor. Det kan gälla samarbete med NATO, massinflöden av människor från andra delar av världen där många saknar identitetshandlingar, EU-medlemskapet när nu EU tagit en annan inriktning än det vi blev lovade inför inträdet, huruvida den allmänna värnplikten skulle skrotas m.m.
Populism borde vara ledstjärnan, det som politiker och partier ibland hånas och dras i smutsen med. I en äkta demokrati är det folkets vilja som ska styra politiken inte några andra intressen som ofta figurerar i det fördolda. Att vara en populist har blivit synonymt med något fult och icke önskvärt då etablissemanget anser att folket inte förstår sitt eget bästa. I en äkta demokrati är folkets röst det viktigaste och det skall politikerna rätta sig efter.
Populism beskrivs vanligen som en rörelse som är emot etablissemanget och så kan det ju tolkas då etablissemanget ofta fattar beslut som är till förfång för väljarna. Att politikerna fattar beslut som inverkar negativt på befolkningen är inte deras uppdrag. Att man tillfälligt måste besluta om negativa åtgärder står alla ut med under förutsättning att det inte blir normgivande.
Inför varje folkomröstning, som i Schweiz, skall objektiva informationskampanjer ges så att väljarna kan sätta sig in i frågan ordentligt. Vad blir konsekvenserna av ett ja respektive nej. Därefter skall politikerna fatta beslut i enlighet med folkomröstningens resultat.
I vår del av världen har vi själva ansvar för oss och vårt folk, vår kultur och vårt språk. Ingen kan eller skall kräva oss på att ta ansvar för vad andra nationer ställer till med på den internationella arenan. Vi skall givetvis tillsammans med andra stater vara behjälpliga med bistånd till de stater och folk som hamnat i kriser av olika slag. Dock måste vi kräva av de som orsakat nöd och krig att ställa upp med de största resurserna.
Den inriktning etablissemanget har fört in oss på de senaste 30-40 åren kommer att leda till en kollaps och då kan vi varken hjälpa oss själva eller andra.
GillaGillad av 1 person
Jag vill nu ta tillbaka allt gott jag skrivit om Grand Hotell i tidigare kommentar.
Grand Hotell har nu gjort en rejäl pudel, efter påtryckningar och trakasserier från vänsterpöbeln.
De säger nu att de aldrig skulle ha låtit SD boka in sig, och skulle ha brytit kontraktet. Ja du läste rätt. Ett kontrakt med Grand Hotell är inget värt i fortsättningen.
”Hotellet ska nu försöka förhindra liknande händelser, och har redan nu infört en ny rutin som innebär att alla större bokningar från okända kunder måste godkännas av vd:n”, säger vd:n Pia Djupmark.
SD utestängs på liknande sätt som arbetarrörelsen på sin tid.
De tvingades då bygga egna möteslokaler (Folkets Hus).
Nu gör kapitalisterna gemensam sak med socialisterna och utestänger SD.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6511696
Demokraturans kreatur firar nya segrar. Det blir bara värre och värre.
GillaGillad av 1 person
Jag vill tipsa om Peter Krabbes utmärkta inlägg. Om ni inte redan läst det så finns länken här. Och tack återigen alla ni som kommenterar. Utan er funnes det ingen debatt eller motstånd.
https://peterkrabbe.wordpress.com/2016/11/06/globalism-eller-nationalism/comment-page-1/#comment-1328
GillaGilla
http://www.friatider.se/har-fors-trump-bort-av-livvakter-undan-misstankt-attentatsman
GillaGilla
Gör som jag – maila VD Pia Djupmark och skriv vad ni tycker. Jag skickade följande nu ikväll:
”Bästa Pia
Har följt debatt såväl som pseudodebatt om den fruktansvärda händelsen att Grand Hotel upplåtit lokaler till gäster från Sverige och Europa tillhörande demokratiska partier representerade i såväl nationella som internationella parlament.
Flera av deltagarna var för övrigt före detta frihetskämpar som stridit mot kommunistiskt diktatur för ett demokratiskt samhälle.
Under 148 år har hotellet tydligen klarat att bedriva hotellverksamhet utan att VD offentligt kommenterar och ursäktar betalande gäster som skött sig. Under dessa år har hotellet gästats av allsköns blandning av gäster. Man har utan problem arrangerat fester för exempelvis företrädare för diktaturer med offentliga avrättningar och obefintliga rättigheter för kvinnor. Men helgens demokratiska gäster måste varit det värsta ni varit med om – eller kanske Hotell och restaurangfackets ordförande varit med om? Är det hon eller du som är VD – känns som du inte är riktigt klar över den frågan, liksom om det är en PK-mobb eller egna värderingar som ni agerar efter?
Demokratin vilar på ett fundament där en av hörnstenarna är yttrandefrihet, som sitter ihop med åsiktsfrihet. Är det nu så att ni (du) av dina uttalanden att döma frånträder dessa värderingar så är det ett minst sagt anmärkningsvärt agerande.
Dessutom kan jag avslöja för dig att ditt agerande kommer att få diametralt motsatt effekt mot vad du hoppas och tror.
Kan till slut berätta att jag under ett antal år planerat för att tillbringa en helg med familjen på Sveriges mest berömda hotell. Den drömmen är nu raderad. Jag skulle aldrig komma på tanken att betala för att bo på ett hotell som så klart tar avstånd från demokratiska värderingar som är fundamentet för vårt samhälle.
Mitt namn”
GillaGillad av 2 personer
Bra skrivet.
Nu är det väl bara rödgröna gäster som vågar låta sig serveras av ordf. Jenny Bengtssons röda garden.
Vi ska givetvis inte gynna ställen som bara vill komma åt våra pengar, men som bespottar oss och föraktar demokratin.
GillaGilla
Idag 6 /11 2016 har det anrika Grand Hotel i Stockholm gjort en pudel och kommer vägra exempelvis SD att boka på detta hotell på grund an den s.k värdegrunden, I ett normalt demokratiskt land med en verklig åsiktsfrihet så hade övriga partier och även i alla fall riktiga journalister och media idag satt ner foten och sagt, att nu räcker det med trakasserier, lögner och påhopp mot demokratiska partier och åsikter som inte överensstämmer med main stream. Tyvärr skall vi nog inte förväntar oss detta när till och med statsministern deltar. Vårt land har nu lämnat demokratin och är på väg in i något verkligt obehagligt och vad blir nästa steg i denna utveckling?, kanske en stjärna som vi samhällskritiker och dissidenter måste bära på våra kläder när vi vistas utomhus?, detta har ju provats tidigare med känt resultat.
GillaGillad av 2 personer
innan dess blir det partiförbud
GillaGilla
Så här går den politiska debatten till i Sverige
Väljarna: Bekymmersamt med alla utanförskapsområden
Etablissemanget: SD är ett rasistiskt parti
Väljarna: Bekymmersamt med stenkastning på polis och ambulans
Etablissemanget: SD är ett rasistiskt parti
Väljarna: Bekymmersamt med dalande skolresultat
Etablissemanget: SD är ett rasistiskt parti
Väljarna: Bekymmersamt med alla bilbränder
Etablissemanget: SD är ett rasistiskt parti
Väljarna: Bekymmersamt med allt busliv på biblioteken
Etablissemanget: SD är ett rasistiskt parti
Väljarna: Bekymmersamt med tafsande på badhus
Etablissemanget: SD är ett rasistiskt parti
Väljarna: Bekymmersamt med alla skottlossningar på öppen gata
Etablissemanget: SD är ett rasistiskt parti
Väljarna: Bekymmersamt med alla tiggare
Etablissemanget: SD är ett rasistiskt parti
Väljarna: Bekymmersamt med alla IS-resenärer
Etablissemanget: SD är ett rasistiskt parti
Väljarna: Bekymmersamt med samhällsekonomin på sikt
Etablissemanget: SD är ett rasistiskt parti
– etc etc etc
Etablissemanget tror att SD lockar folk när det i själva verket är väljarna som är bekymrade över samhällsutvecklingen och letar efter några politiker som tar dem på allvar. Etablissemanget vill förändra och omvandla det gamla fungerande Sverige genom normkritik, kulturrelativisering, identitetspolitik, värdgrund och invandringspolitik. Etablissemanget vill dock inte förklara varför och verkar inte ha någon vettig förklaring. Det måste vara därför som de vägrar tala sakfrågor och mobbar tvivlare och sådana som undrar vad som är på gång. Kanske det är därför som etablissemanget är så upptagna med att ogilla SD. De till och med skriver böcker om SD men vägrar att tala med dem.
GillaGilla
Citat:
”Red. Anm: Visst är det en märklig samhällsutveckling när extremvänsterns mobb blivit etablissemangets (=överhetens) främsta försvarslinje?”
Just detta kritiserar ju Göran Adamson bla här
http://www.dn.se/debatt/jonsson-och-namli-bor-tanka-efter-innan-de-kallar-sig-vanster/
Identitetsvänstern är etablissemangets nyttiga idioter när det gäller att begränsa yttrande- och tankefriheten.
GillaGilla