De kretsar i västvärlden som eftersträvar en global världsordning, med ett av dem själva styrt FN som någon sorts världsregering, har efter kommunismens fall etablerat sig som den dominerande makten i väst. I centrum står en handfull hyperförmögna angloamerikanska finansfamiljer som i det fördolda tillskansat sig ett oerhört stort politiskt och ekonomiskt inflytande. Samma kretsar har sett till att köpa på sig ägardominansen över västvärldens etablerade media (MSM) varifrån de målmedvetet sprider desinformation för att styra folkopinionen. Borta är medier som kritiskt granskar makten, nu är MSM bara maktens megafoner och alla lögner är tillåtna.
Nationalistiska krafter har tryckts tillbaka till förmån för ökad överstatlighet och globalism. Nazismens perversa system har hållits upp som ett spöke för att misskreditera alla antiglobalister genom guilt by association. Globalisterna har haft ett avgörande inflytande över världens dominerande militärmakt USA, vilket de utnyttjat för att destabilisera och störta olika fristående regimer som vägrat underordna sig deras unipolära världsordning. Den politiken har kostat miljontals människoliv och drivit tiotals miljoner på flykt. Den har även indirekt destabiliserat hela Europa. Det är en skam att nästan alla svenska politiker stått bakom detta folkmord och deltagit med svensk millitär.
Etablerandet av den nya världsordningen har under senare år blivit allt mer bråttom i takt med att stora utvecklingsländer som Kina, Indien m.fl. reser sig ur fattigdom och underutveckling mycket snabbare än befarat. Sjuttio år av västligt s.k. bistånd för att hålla kvar resten av världen i underutveckling har misslyckats. Den ekonomiska utvecklingen i främst Asien utmanar därför på allvar den västliga hegemoni som dominerat världen under de senaste tvåhundra åren.
Globalism och överstatlighet har sålts in hos oss väljare i de västliga demokratierna som ett fredsprojekt, i förhoppningen att vi tyst skulle acceptera de nödvändiga begränsningarna i vårt demokratiska inflytande, allt för att kunna genomföra den globala agendan. Hela västvärldens politiska etablissemang har rekryterats till den globala rörelsen med hjälp av en rad lobbyorganisationer finansierade av oligarkerna och med användning av det toppstyrda EU-bygget som skapat rika möjligheter att korrumpera nationella politiker med feta arvoden och internationella poster. Hela det svenska politiska etablissemanget har oreserverat underkastat sig globalismen och svenska MSM papegojar okritiskt dess propaganda. Sverige har blivit globalismens lydrike.
För att stärka den globala agendan har man har även lanserat skräckpropagandan om klimatförändringar som grundlöst påstås orsakade av människans energianvändning. Vissa ledande globalister har varit oförsiktiga nog att t.o.m. uttala nödvändigheten av överdriven skräckpropaganda. Ordföranden i FN:s klimatkommitté Sir John Houghton deklarerade t.ex. att om vi inte tillkännager kommande katastrofer kommer ingen att lyssna. Man har med ren bluffpropaganda och forskningsbedrägerier försökt driva igenom ett bindande globalt klimatavtal under FN. Detta har dock misslyckats, Parisavtalet bygger helt på frivillighet.
Nu är globalisterna på väg att tappa kontrollen över utvecklingen vilket utlöst fullständig panik. Det är framförallt två faktorer som satt käppar i hjulen för deras nya världsordning. Den viktigaste är det fria informationsflödet över Internet som punkterat globalisternas propaganda och omöjliggjort för dem att styra informationsflödet via sitt mediemonopol. Det andra är att Ryssland som man nästan lyckades helt destabilisera under Jeltsins marionettregim, men som nu under Putin-regimen valt en starkt nationalistisk linje som vänder sig mot globalisternas planer.
Det fria nätet har omöjliggjort spridningen av desinformation om påstådda klimatförändringar, false flags, innehav av massförstörelsevapen m.m. för att nämna några exempel i en lång rad. Fenomen som Wikileakes och olika visselblåsare som Edward Snowden har skapat kanaler för att omöjliggöra för globalisterna att föra allmänheten bakom ljuset. Deras verkliga avsikter har obönhörligt avslöjats för allmänheten vilket gett upphov till en motrörelse inom hela västvärlden.
Det politiska etablissemanget har tappat kontrollen över väljarkåren. I en rad länder växer nationalistiska rörelser sig starka och börjar att på allvar hota globalisternas ställning. I Storbritannien har folket röstat för att lämna överstatliga EU, i Frankrike är nationalistiska Front National största partiet, Ungern har fått en nationalistisk regering och i Sverige är nationalistiska Sverigedemokraterna (SD) största parti i flera opinionsundersökningar. Överallt inom hela västvärlden är liknande politiska rörelser på kraftig frammarsch. Paniken inom globalistlägret blev total sedan nationalisten Donald Trump oväntat valts till ny president i USA efter globalisternas marionett Obama. Trump motarbetades systematiskt av alla globalisternas monopolmedier, men blev trots det vald med hjälp av fria röster på Internet och en folklig massrörelse.
Det nationalistiska Ryssland har klart markerat att man sätter sin nationella suveränitet framför globalisternas dagordning. Därmed har landet blivit huvudmåltavla för globalismens strävan att vidga sin maktsfär genom att destabilisera självständiga nationer. Den av CIA och EU iscensatta statskuppen i Ukraina med hjälp av nazister och andra extremister, var ett led i att underminera den ryska regimens ställning. Ett annat har varit en aggressiv expansion av NATO tätt inpå Rysslands gränser. Fredsprojektet som globalisterna talat så fint om, är tydligen inte så viktigt längre.
Genom kontrollen över Ukraina räknade globalisterna med att kunna försvaga ryssarna och beröva dem deras viktigaste flottbas på Krim i Svarta Havet. Putins blixtsnabba motdrag att helt sonika annektera Krim och genomföra en omröstning där Krims ryska befolkning gav honom sitt stöd, retade gallfebern på globalisterna och utlöste omfattande sanktioner mot Ryssland från deras sida. Putinregimen har även satt en käpp i hjulet för globalisternas proxykrig för att störta den nationella regimen i Syrien.
Globalisternas nya strategi
Efter Ukraina-konflikten har det utbrutit ett eskalerande propagandakrig mellan globalisterna och den ryska regimen. Man utmålar Ryssland som ett enormt militärt hot mot hela Västeuropa, trots att den ryska militärbudgeten är en femtedel av det Sovjetunionen en gång spenderade och en tjugondel av USA/NATO:s. Av någon outgrundlig anledning är den antiryska propagandan som mest hysterisk i lilla Sverige. Våra numer agendasättande propagandablad SvD och DN innehåller dagligen hatpropaganda mot Putins Ryssland.
I paniken över att man är på väg att tappa kontrollen över sin agenda har de globalistiska krafterna nu valt en ny huvudstrategi för att försöka återta initiativet och pressa tillbaka de nationalistiska krafterna. I USA har man blåst upp en infekterad debatt, där man på lösa grunder anklagar ryssarna för att ha påverkat presidentvalet. Några konkreta bevis har man inte kunnat visa upp och de exempel på rysk påverkan som lyfts fram handlar mest om inslag i TV-kanalen Russia Today (RT) som är några år gamla och rimligen haft lite med valet att göra. Påverkat valet har dock globalisternas ledande oligarker gjort helt öppet utan att det blivit några reaktioner att tala om.
Ryssarna anklagas för spridandet av fake news men ytterst få konkreta exempel har visats upp. Vad ryssarna däremot säkert bidragit till är att avslöja globalisternas desinformation, deras legoarmé ISIS och fuskande med t.ex. klimatdata för att underbygga sin propaganda. På så sätt har ryssarna gett näring åt de politiska rörelserna i väst som nu hotar globalisternas ställning, vilket förklarar hatpropagandan.
Över hela västvärlden försöker etablissemanget hysteriskt måla upp Ryssland som det stora hotet som man skrämmer med. Den svenska politikerkåren leder i hysteri. Detta med en påhittad extern fiende är ett klassiskt grepp som makthavare i alla tider har använt. Strategin är därefter att klistra misstankar om samröre med denna fiende på de nationalistiska politikerna som utmanar globalismen. Det mesta tyder på att folkopinionen förblir ganska kallsinnig till denna lätt genomskådade propaganda, det tack vara det fria meningsutbytet på nätet.
Det som nu händer i Sverige är uppmarschen inför valet 2018. Etablissemanget har misslyckats med att utmåla det invandringsfientliga SD som ett rasistiskt parti för att få väljarna att sky det. Där har man genom sin vansinniga invandringspolitik fallit på eget grepp och tvingas nu föra precis den politik som SD rekommenderade för flera år sedan. Strategin man istället väljer för att hindra SD:s frammarsch, är att försöka klistra rysskräcken på partiet.
Att propagandan mot Ryssland inte i första hand bottnar i någon verklig oro för en rysk invasion bevisas med all önskvärd tydlighet av att Moderaterna under sin regeringstid i princip lade ner såväl armén som marinen och av att den nuvarande regeringen behåller ett försvar på svältbudget. Landet saknar även totalt en beredskap för ett krigstillstånd, livsmedelsreserven räcker kanske några veckor. Nej propagandan är bara globalisternas retorik för att fortsätta driva sin tänkta världsordning.
Jag lovar er kära läsare att ni kommer att få bevittna många olika försök att misskreditera nationalistiska partier i väst genom att associera dem med Putin och Ryssland. Sannolikt misslyckas den strategin också, eftersom Putin lyckats bli en av världens mest populära politiker efter sina ingrepp för att stoppa globalisternas bestialiska proxyarmé ISIS i Mellanöstern. Även det ett förödmjukande nederlag för den globalistiska världsordningen. Man har genom sin framfart bjudit Putin på ett världsrykte som han kanske inte helt förtjänar.
Det klokaste västs politiska etablissemang kan göra är att erkänna att den globalism och överstatliga ordning som de drömt om inte kommer att kunna genomföras, därför att den saknar folkligt förankring. Gör man det frigörs vårt politiska liv och vi kan återigen få politiska alternativ som erbjuder väljarna valfrihet, precis som det bör vara i en demokrati. Jag är dock rädd att globalisterna genom dagens hysteriska propaganda och hatkampanjer samt nya DÖ-uppgörelser kör den svenska demokratin ytterligare i botten tills den går helt förlorad.
det är synd om 330 miljoner amerikaner.det är en osannolik röra med alla olika mediers rapportering med olika agendor och soros som satsar pengar för att trumps anhängare ska misshandlas.bla black lives matter.
att inte alla blir galna är en gåta
GillaGilla
Reblogga detta på Om Sverige NU och kommenterade:
Citat: ”Hela det svenska politiska etablissemanget har oreserverat underkastat sig globalismen och svenska MSM papegojar okritiskt dess propaganda. Sverige har blivit globalismens lydrike.”
GillaGilla
Apropå MSM:s ”journalister” är denna intervju av en anonym journalist som tröttnat på den ideologiska åsiktskorridoren både skrämmande och lite upplyftande. Fördämningen rasar.
https://jensganman.wordpress.com/2017/01/09/jag-har-nart-en-kurdisk-nationalekonom-vid-min-barm/
GillaGilla
Jag hoppas innerligt på att Trump, Putin m fl lyckas med att få stopp på NWO-eländet.
GillaGilla
Ja vad ska man säga? Jag antar att man kan kalla det här för ytterligare en klockren analys där det inte finns så mycket att tillägga. Mitt i prick alltså.
Svenska politiker är i dag i huvudsak intresserade av arvoden och karriärsmöjligheter i första hand.Att man skulle drivas av nåt demokratiskt patos och politiska visioner där man gör nåt bra för landet och folket , är när man tittar närmare på hur det ser ut , en närmast löjeväckande tanke.
Och förmodligen blir det precis som Lars säger – man kommer att köra rubbet så långt in i kaklet man bara kan. Vår enda tröst är att det finns folk som kommer att komma ihåg vilka de skyldiga äro. Och jag hoppas eftervärldens dom blir hård och kännbar.
GillaGilla
SD är helt kontrollerat av globalisterna. Att de fortsätter retoriken mot dem handlar om dialektik, att de behöver två alternativ. Svensson springer till sist till SD när förtvivlan blir för stor, bara för att hamna i ytterligare ett av globalisternas nät. Samtidigt som SD stör ut alla andra alternativ, ja, inte för att det finns något men ändå.
GillaGillad av 1 person
@Martin A
Det vill inte medlemmar i SD-sekten förstå. SD är ytterligare ett borgerligt/nyliberalt frihandelsparti som kommer fortsätta att underminera den sociala välfärden och därigenom skapa mer kriminalitet och konflikt i samhället.
Samtidigt måste jag kritisera Vänsterpartiet som på ett naivt sätt låtit sig vilseledas av girigbukarna på Wall street genom deras media. Ännu har jag inte sätt många vänstermänniskor som tar problemet med den fascistiska islamismen på allvar, endast en s.k. ”sekulär muslim”, Amineh Kakabaveh, som Vänsterpartiet genast tryckte ner. De har inte fattat att nationen måste gå först även om man har socialistiska strävanden och vill stödja andra socialister internationellt, likt Olof Palme gjorde.
Nej. Vänsterpartiet har med naiva öppna armar välkomnat de mest extrema fascistiska islamisterna och kriminella till Sverige till många andra invandrares stora förskräckelse. Så kan man inte växa politiskt.
GillaGilla
Ofta i debatter man hör, när en invandrare och en svensk deltar, så är det den med invandrarbakgrund som är den kloke. Vårt hot är dessa byråkratsvenskar som är uppfostrade i ”hata oss själva” retoriken.
GillaGilla
Mja, SDs ideologi är ju att återskapa den generella välfärdsstaten och korporativismen, sossesverige. Vilket är ett rött skynke för mig.
Visserligen må SD i viss mån representera en mindre vansinnig analys av samhället än övriga åttklövern. Men den enda effekt jag kan se att det får är att de utsträcker ett dödsdömst system i några år till, på sin höjd.
Finns en hel del socialister som visst har förstått. Det är bara att de inte längre kallas socialister då. Dessutom har många av dem blivit konservativa på riktigt, åtminstone benämner de sig så. De delar av alternativmedia som har litet högre intellektuella anspråk brukar vara nerlusade med gamla socialister. Oskorei/Joakim Andersson på motpol är väl det mest namnkunniga exemplet.
Dessutom, de socialister som förstått vansinnet. Tenderar också att ha förstått att partipolitiken nått vägs ände. Detta är systemets slutstation. Så de engagerar sig inte partipolitiskt.
GillaGilla
Med tanke på att sossarna är lika Nato- och frihandels-vurmande som borgarna så är SD:s “sosse-ambitioner“och vilja att samverka med Moderaterna ett tydligt bevis på att de alls inte är några ”socialister”, men ett slags Moderaterna light.
Demokrati måste ständigt förnyas så att det når ut till människorna och gör dem motiverade och aktiva.
Vi måste se till att vi får en media som försöker vara objektiva och vetenskapliga, eftersom en demokrati endast kan fungera väl när folks medvetande är fyllda med ojektiva fakta, logiskt meningsutbyte och konsekvensanalyser som analyserar vad som är gott på lång sikt.
Att vara ”konservativ” är dessutom mångtydligt. Man kan vara både progressiv och konservativ samtidigt, men på olika områden, precis som Putin är.
Jag skulle inte ha något emot ”litet högre intellektuella anspråk” på en blogg som tillåter kommentarer, men så fungerar ju inte Motpol, men så fungerar annan alternativ media.
Partierna måste förnyas, ombildas, utvecklas. Endast så kan vi förbättra systemet. De som anser sig vara intelligenta bör engagera sig inom systemet, ex. genom nya partier som valsamverkar sig förbi 4%. Så kommer vi förbättra systemet.
Positivitet och konstruktivitet är resultatet av rätt mental aktivitet. Stora ruttna träd måste falla för att ge utrymme för nya växande träd.
GillaGillad av 1 person
”Demokrati måste ständigt förnyas så att det når ut till människorna och gör dem motiverade och aktiva.”
Jag ogillar demokrati. Eller snarare, ju lägre skatt, desto mer självstyre. Det här att folk ska kunna rösta sig till andra människors surt förvärvade tycker jag inte om. Centralstyret skall syssla med försvar av gränsen och inte mycket mer. Däremot tycker jag att frivilliga lokala samfälligheter ska ha förmåga till mycket långtgående lagstiftning, så länge utträdesrätt finns. Medborgarna får gärna vara motiverade och aktiva, i sina egna liv. Däremot vill jag ej ha den aktivism som syftar till att skaffa sig andras surt förvärvade.
”Vi måste se till att vi får en media som försöker vara objektiva och vetenskapliga..”
Omöjligt. Media är central i kampen om makt. I kampen om makt är allt tillåtet. Därför kommer media aldrig vara objektivt eller vetenskaplga.
”Att vara “konservativ” är dessutom mångtydligt. Man kan vara både progressiv och konservativ samtidigt, men på olika områden, precis som Putin är.”
För mig är konservativ en respekt och ödmjukhet för historien. Och en tro att människans natur är densamma, att vi kan lära oss ifrån hur människor ordnat livet förr. Att vi kan förstå människans natur i historiens spegel.
Ju mindre system, desto bättre, emå.
GillaGillad av 1 person
@Martin A
Det är en till synes god tanke att minska statens inflytande, men det får givetvis konsekvenser, som ex. i USA. Där de rikare blir rikare och de fattiga blir fattigare. Även Putin har givetvis all anledning att se självkritiskt på Ryssland i den synvinkeln.
Vetenskapen har kommit fram till att mer jämlika samhällen har lägre kriminalitet och vi kan med ganska stor sannolikhet anta att mindre kriminalitet leder till mer lycka.
Att människor alltid “surt förvärvat” sina pengar är inte sant. Vissa människor arbetar inte alls, vissa gillar sitt arbete och andrar lurar till sig pengar på ett omoraliskt vis.
Motiverade aktiva medborgare leder lätt till nationell demokratisk socialism. Kapital-liberalismen däremot har nu lett oss till en media som inte försöker vara objektiv eller vetenskaplig och förstör nationen, även om ryssarna verkar ha valt en annan och mer långsiktigt hållbar medial taktik.
Att förstå människans natur i historiens spegel är verkligen intressant. Den har inte direkt varit resursmedveten, fredlig eller speciellt vetenskapligt lagd…än…
Personligen tror jag att ett systemskifte är en fråga om överlevnad för civilisationen… om vi nu ska kalla den det… Är vi civiliserade?
GillaGilla
Tror faktiskt jämlika samhällen utvecklas sämre. Jämlikhet är ett sånt där ”fint” ord, men om man tänker igenom innebörden av det – så blir svaret att det fungerar inte. Vem ska man vara jämlik med? Samhällets svagaste eller starkaste? Dummaste eller smartaste? Rikaste eller fattigaste? Lataste eller aktivast?
Det måste löna sig att lägga manken till.
GillaGillad av 2 personer
Varför tror du att mer jämlika samhällen utvecklas sämre? Tänkte du på Kubas låga barnadödlighet? http://jinge.se/allmant/den-store-revolutionaren-fidel-castro-dor.htm
eller det ojämlika USA:s extrema nivå av kriminalitet och dödsskjutningar jämfört med ex. Kanada?
Om det ska löna sig att lägga manken till så anser jag att det lönar sig bäst i ett mer jämlikt samhälle än i ett där det kapitalistiska nyliberala spelet är riggat till omoraliska psykopaters fördel.
GillaGilla
Visst är det ojämlikt i USA, men där finns många duktiga entreprenörer och uppfinnare, som skapat nya förutsättningar för produktion. I länder där framgång belönas finns det en större produktion av varierat slag. Vi har fått mycket fler småföretagare i Sverige, sedan politiken ändrats från att nästan hata dessa, som det varit under sosseeran. Det finns fler rika också nu, men det går hand i hand.
Att sedan kapitalismen gått över styr med alla som tjänar pengar på andras arbete, är inte bra så klart. Men detta går att rätta till, men att tro att jämlikhet fungerar, tror jag inte på.
Hur ska de bli mer jämlika i USA, som inte har en så homogen befolkning som ex. Canada?
Ska de höja bidragen till alla som inte vill jobba, utan som vill leva av att stjäla från dem som jobbar?
Ett rikare land, med fler duktiga entreprenörer som skapar arbeten, drar till sig fler som vill sko sig på detta, men även fler duktiga jobbare som vill få jobb.
GillaGilla
Att ”skapa arbete” är ologiskt. Allt företagande går ut på att rationalisera bort arbete på olika vis, vilket skapar arbetslöshet.
Produktionen automatiseras och löper allt snabbare, men överkonsumtion leder varken till lycka eller en långsiktigt hållbar miljö.
Ökad jämlikhet är därför bra om man värderar sin egen lycka och sin egen välfärd, enligt vetenskapliga undersökningar.
Vet du varför det kallas för ”den amerikanska drömmen”?
https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2015/03/03/den-oforsmutsade-sanningen-george-carlin-den-amerikanska-drommen/
GillaGilla
Vadå – allt företagande går ut på att rationalisera?
Det är mängder med företag som startar för att man kommit på en produkt eller tjänst man vill sälja.
Om jag på min semester ex. konsumerar ett boende med vällagad mat och en turridning på häst. Då mår jag bra av det och ett företag får betalt av mig.
Att man i producerande företag utvecklar verksamheten, är väl självklart. Visst sköter robotar en del av jobbet, men det är utveckling, även robotarna ska produceras och säljas.
Ska vi bara lalla runt och inte skapa något nytt, inte utveckla allt från bilar till hus och apparater. Ska vi gå tillbaka till tiden innan hjulet uppfanns, för att få lycka? Jag känner välbefinnande av att skapa och fixa saker, med hjälp av maskiner och plats att vara på. Jag utvecklar mitt sätt att jobba, för att det ska vara mer lättsamt och bli bra resultat. Så funkar de flesta, även företagare.
GillaGilla
Ja. de företagare som rationaliserar kan givetvis tjäna mer pengar per producerad pryl.
Utvecklingen går därför naturligtvis mot automatisering och robotisering. Även robotar bygger naturligtvis robotar.
Tror du på fullt allvar att vår planet klarar ständigt ökande masskonsumtion av varor till ett ständigt växande antal människor?
– Nej. Det kommer sannolikt inte fungera. Det har det inte någonsin i naturen eller i den mänskliga historien gjort. Nedväxt tycks alltid följa tillväxt.
https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2014/02/15/nedvaxt-inte-tillvaxt-partiets-och-varldens-viktigaste-fraga/
Att slappna av och konsumera mindre ex. prova på meditation innebär också ökad lycka för oss som individer.
GillaGilla
Kommentarer får vara högst 2000 tecken/red
GillaGilla
Eher, Tolstoys argument om krigsprofitörer, inte Dostojevski.
GillaGilla
Dessutom, låt mig understryka, bevara mig från ”demokratisk socialism”. Finns överhuvudtaget ingen styrelseform som är lika destruktiv för ett folk som just det. Vilket har visats med all önskvärd tydlighet här i sverige.
GillaGilla
Demokratisk socialism hade vi i Sverige fram tills morden på två viktiga demokratiska socialister genomfördes och Socialdemokraterna förvandlades till nyliberala kreatur som började förstöra Sverige.
Dessa s.k. ”socialdemokrater” har varit destruktiva, men det har inget med demokratisk socialism att göra. Det är motsatsen.
GillaGillad av 1 person
Skrev ett mastodontsvar till din andra kommentar som var alldeles för lång för att få posta här. Ska se om jag kan stycka upp den och posta den bit för bit och om bloggägaren släpper igenom den.
GillaGilla
Precis! Och den var katastrofal för oss svenskar. Den flyttade vår lojalitet från varandra till staten. Centraliserade allt. Och staten tog över precis allt, hela det civila samhället utrotades! Det är din idealsocialism som jag tycker är det sämsta tänkbara samhällssystemet. Det skapar en glänsande yta med förruttnelse under. Det är därför sverie är det land som är allra värst ute nu, därför att vi svenskar har förstörts av demokratisk socialism. Du vet, i normala länder har man faktiskt fortfarande saker som är helt oberoende från staten. Här i sverige finns inte det. Alla föreningars riksorganisationer är ihopsyltade med staten. Alla föreningar, kyrkan, fackföreningar, rubbet, får statsbidrag. Det är därför det inte går att göra motstånd mot vansinnet som pågår, varje organisation som svensken någnsin har varit medlem i har vänts emot honom.
GillaGilla
Jag växte upp i Olof Palmes Sverige. Mina föräldrar hade arbeten och jag hade det bra i skolan. Se hur det ser ut nu! Se hur nyliberaler och borgare ställt till det! Det är för djävligt.
Om det innebär att centralisera mycket för att få det att fungera så är jag för det. Du kallar dagens samhälle ”civilt”. Jag anser att Sverige var mer civiliserat på Olof tid.
Nyliberalismen och borgerligheten utgör förruttnelsen, anser jag, inte den demokratiska socialismen som skyddade landet och dess medborgare.
Att föreningar är ihopsyltade med staten nu och då är föreningarnas eget kortsiktigt giriga val. Vetenskapliga partiet är inte ”ihopsyltat” med staten eftersom vi tänker långsiktigt altruistiskt.
GillaGilla
”Det är en till synes god tanke att minska statens inflytande, men det får givetvis konsekvenser, som ex. i USA. Där de rikare blir rikare och de fattiga blir fattigare. Även Putin har givetvis all anledning att se självkritiskt på Ryssland i den synvinkeln.”
– Nej, du har fel. Problemet är superrika. Vissa förmögenheter når en sån storlek att de som äger dem omöjligt kan ha personlig kunskap om vad de ska investera dem i. Den som har en sådan förmögenhet att den kan köpa upp en hel branch i ett land och ändå bara ha investerat en liten del av sina pengar har problem. Därför att den alltid kommer befinna sig längre bort och med sämre kunskap än mindre aktörer. Som bara är verksamma i en branch, som arbetat i den branchen hela livet och som personligen känner aktörerna i branchen. Den superrike kan omöjligen returnera lika mycket värde per investerad krona som en mindre aktör. Därmed blir det nödvändigt för den superrike att ”fuska”. Att använda en liten del av sin enorma förmögenhet för att ändra på spelreglerna för resten. Lobbying, köpa politiker, köpa tidningar etcetera. För att inte tappa ägarandel är den superrike tvungen att korrumpera staten. Ju större stat, desto större möjligheter för den superrike att behålla sin ägarandel. Kan man ej konkurrera genom att erbjuda värde per investerad krona är våld nödvändigt. Det vill säga stat. Det är därför regleringarna i EU och USA blir mer och mer komplexa, för att gynna storkapitalet.
-Min lösning på problemet är att sluta skydda ickepersonligt ägande. Du får fortfarande dina Bo Jonsson Grips. Men de blir gamla och dör, de får många barn eller inga alls. När ägandet blir personligt så blir det mänskligt. En del människor är råa och brutala och då är ägandet rått och brutalt. Men vi vet då åtminstone VEM som är rå och brutal, istället för detta enorma ansiktslösa som råder nu. Eller statens ansiktslösa byråkrater.
GillaGilla
När folket självt utgör staten genom direktdemokrati eller omutbara representanter finns det liten möjlighet för den superrike att behålla den ägarandel som denna tillskansat sig på ett omoraliskt sätt.
Regleringarna i EU och USA blir mer och mer komplexa, för att gynna storkapitalet. Detta är inga demokratier i ordets verkliga betydelse men korrupta oligarkier.
Lösningen på hela problemet heter ekologisk nationell demokratisk socialism som balanserar den mänskliga verksamheten lokalt med vetenskapliga undersökningar som grund och människornas och naturens långsiktiga lyckliga existens som mål.
Olika friheter måste existera i balans med varann.
GillaGilla
”Vetenskapen har kommit fram till att mer jämlika samhällen har lägre kriminalitet och vi kan med ganska stor sannolikhet anta att mindre kriminalitet leder till mer lycka.”
-Det här är en så otäck kommentar så jag vet inte var jag ska börja. ”Vetenskapen har kommit fram till” är det typiska sätt som kulturmarixsterna motiverar allt de gör. bara det att de väljer ”vetenskapare” efter vad de vill ha sagt. Och betalar dessutom ”vetenskaparnas” löner. Vidare, humaniora har fullständigt straffat ut sig vid det här laget. De är lögn och förbannad dikt och ideologifabriker rättigenom. Vetenskap betyder idag endast naturvetenskap. Om ens det. Att du som företräder ”vetenskapspartiet” tar hummaniora på allvar, tja? Var visst inte så mycket vetenskap med det där partiet trots allt?
-Vidare, själva grundiden med ”Vetenskapen har kommit fram till”, rent sociologiskt, är socialdarwinism. Tanken att det genom experiment går att komma fram till människans natur. Jag ser inte att denna metod har varit framgångsrik. Den urartar hela tiden i politiskt taskspeleri. Det är därför den konservativa metoden är överlägsen. Att studera människan i historiens spegel istället för i ideologers huvuden, vilket är vad det kokar ner till.
-Vidare så skriver du med kommentaren under utilatarianismen. Vilket är en sanslöst motbjudande perspektiv som leder ner för ett sluttande plan till en avgrund. Men för all del, om du har lycka som livsmål, vad gör du här? Varför laddar du inte bara upp med en livstids konsumtion av heroin och sätter igång med lyckandet? Eller om du vill ha det för hela samhället, funkar lika bra det. Mer heroin åt folket! Eller innvånarna, kanske jag ska säga i dessa tider.
GillaGilla
Evidens om människornas verkliga lycka är givetvis otäck för en libertarian som de facto motverkar sin egen lycka.
Det har inte med ideologi att göra men om evidens. Undersök saken och du skall bliva upplyst! Lycka är mätbart.
Alla varelsers sanna natur är att undvika lidande och eftersträva lycka. Det är bara rädsla, för liten hjärna och aggression som ställer till det något för oss.
Människan i historien har styrts av rädsla, aggression och sekterism men det behöver inte fortsätta så i ett upplyst samhälle.
Opiater, sekterism etc. leder inte till varaktig lycka för varken individen eller dennas omgivning. Verkligheten, evidens och bevis gör inte ont, men hjälper oss att nå verklig lycka.
Samhället ser ut som det gör idag p.g.a. att det har följt lögnen, opiaterna och sekterismen. Vi måste bort från detta och bli mer Vetenskapliga!
GillaGilla
”Att människor alltid “surt förvärvat” sina pengar är inte sant. Vissa människor arbetar inte alls, vissa gillar sitt arbete och andrar lurar till sig pengar på ett omoraliskt vis.”
-Antingen är det lagligt. Eller också inte. Jämför till exempel Dostojevskis argument om krigsprofitörerna vid fronten?
GillaGilla
När lagarna skrivs av den korrumperade politikeradeln som gynnar krigsprofitörererna kommer de korrumperade anföra samma argument som ditt. ”Det är lagligt.” Men jag hävdar att varje regering som går emot folkviljan beter sig både omoraliskt och olagligt samtidigt och att detta kan avgöras i folkdomstolar direktdemokratiskt.
GillaGilla
”Motiverade aktiva medborgare leder lätt till nationell demokratisk socialism. Kapital-liberalismen däremot har nu lett oss till en media som inte försöker vara objektiv eller vetenskaplig och förstör nationen, även om ryssarna verkar ha valt en annan och mer långsiktigt hållbar medial taktik.”
-Ryssarnas taktik är att låta staten ta över tv. Eftersom folkflertalet främst konsumerar tv. Detta kommer fungera i en generation kanske. Men sedan äts staten sönder innifrån av klättrarna och korrumperarna. Och Ryssarna blir återigen försvarslösa. Ryssarna har dock den fördelen att de styrts av en uppenbart lögnaktig stat i sjuttio år. Så de kanske kommer ihåg att inte lita på staten i två generationer iallafall.
”Att förstå människans natur i historiens spegel är verkligen intressant. Den har inte direkt varit resursmedveten, fredlig eller speciellt vetenskapligt lagd…än…”
-Nyckelordet är ”än”. Här berättar du att du inte alls tror på människans natur. Eftersom du tror att den kan ändras. Är det inte typiskt er vänsterister att kalla något för ”vetenskapspartiet” och sedan i nästa andetag förkasta evolutionsteorin? Men ”vetenskap” syftar väl till marxistiska studier då får man förmoda?
GillaGilla
Människors natur är något olika. Vissa söker sannolikheter, bevis och evidens andra är mer vidskepliga. Hur framtiden blir beror på hur samhället uppmuntrar framväxten av den ena eller den andra sortens människor.
GillaGilla
”Personligen tror jag att ett systemskifte är en fråga om överlevnad för civilisationen… om vi nu ska kalla den det… Är vi civiliserade?”
-”Civilisation” bär inom sig sin egen förstörelse. Därför att ju mer komplext systemet blir, desto större blir belöningen för att spela det och förvrida det och desto omöjligare blir det att kontrollera parasitism. Till sist äts stommen upp av parasiterna och allt sköljs bort av människor som ej låtit sig bli lika korrumperade av civilisation. Därför bör civilisation alltid motverkas och bekämpas inom det egna folket och uppmuntras hos grannarna och i långtbortistan. Det är en fråga om överlevnad.
GillaGillad av 1 person
Det pågående ”Folk och försvar” illustrerar mycket väl vad Lars Bern skriver. Uttalandena om ökade hot från Ryssland haglar, ändå kan jag inte hitta några sådana hotande uttalanden mot Sverige av ryska regimen. Ofta hänvisas till hot mot de baltiska staterna, men även där saknar jag några sådana uttalade hot. Man tar sig för pannan. Vi har en statsminister som av affärsmässiga skäl inte vill kalla Kina eller Saudiarabien diktaturer, men som har bråttom att markera mot Ryssland. Dubbelmoral är bara förnamnet. Ryssland och Putin förtjänar en hel del kritik för hur de agerat i Ukraina, Georgien och på annat håll, och den ska Sverige fortsätta framföra med tydlighet. Men när ska svenska politiker sluta med dagens nonsenskampanjer?
GillaGillad av 1 person
Med stöd av CIA/USA startar Georgien ett anfallskrig i form av raketattacker mot Sydossetien, vilket bl a Finland starkt kritiserar liksom den världsberömde dirigenten Gergiev. Ryssland griper in för att försvara Sydossetiens oberoende, Det var alltså fel att någon, i synnerhet Ryssland, agerade?
GillaGilla
Var inte så naiv, övergrepp begås av alla sidor i en konflikt. Putin är inte någon duvunge. Han agerar utifrån ryska intressen, som är ofta är logiska, men jag behöver inte hylla honom för det. Övergrepp, oavsett anledning, skall alltid kritiseras.
GillaGillad av 1 person
Slutsats: CIA/USA stöd till Georgiens angrepp är ok, medan Rysslands agerande ska fördömas.
GillaGillad av 1 person
Wesley Clark, bl a f d NATO-chef i Europa berättade hur USA planerade ta sju sju MENA-stater på 5 år: Irak, Syrien, Libanon, Libyen, Sudan, Somalia och Iran. För angreppet på Iran tänkte man använda Georgien med bra utgångsläge för bombplanens färd över Kaspiska havet. Israel var inblandat i förberedelserna. Om USA hade lyckats i sina strävanden var tanken att gå vidare in mot de centralasiatiska länderna och Ryssland tillsammans med sina IS-allierade.
GillaGilla
Under ”Folk utan Försvars”-konferensen i Sälen tävlade politikerna om att påstå att ”vi har begått misstag, ja felbedömt läget” …. etc. Näh, men man hade en alldeles särskild agenda efter det att Eliten, Överhet och NATO-vurmande höga militärer 1998/99 gick ut och sa att försvaret nu kunde bantas rejält och att vi istället borde skaffa oss enbart legoknektar, alltså ingen värnplikt längre.
Läget skulle vara lugnt fram till åtminstone 2010, sa’ man. Hur visste man det? Nåväl, så blev det ju också. Flygvapnet minskade från 12 till 4 divisioner, cirka 70 stycken JAS39. (Statsmakterna hade fram till 1996 beställt 204 Gripar! För något tag sedan beställde man ytterligare 60-70 stycken. Men flygkåren, bestående av 2 flottiljer, 4 divisioner alltså, skall fortfarande endast vara runt ett sjuttiotal 39-or. Matematiskt går det ihop sig genom att flera länder hyrt eller köpt Gripen och äldre flygplan har, eller kommer att bli ”kannibaliserade”, alltså delvis byggas om till nyare versioner. Tillverkaren får betalt tre gånger, inte illa).
Armén och Flottan är i praktiken bortsopade och ”Flygvapnet” har blivit ett rent industripolitiskt projekt. Det finns ju inte så många högteknologiska företag kvar i Landet-Bortom-Sans-och-Vett, så viss försiktighet iakttogs.
Vad som folk inte vet, är att de flesta politiker på en hög nivå runt 1998, svalde Elitens påstående att Globalisering och ”multikulturella samhällen” var oundvikliga i den Nya Världsordning, som efter Murens och SSSR:s fall och efter det första Irakkriget (1990-91), proklamerades av bl a Bush-senior, David Rockefeller, Henry Kissinger med flera.
Först krig på Balkan, i omgångar, julbombningar av Irak och sen den egen iscensatta ”9/11” för att skapa ”The War on Terror” och krig på löpande band i MENA, med dithörande inplanerade flyktingströmmar till de ”vita, kristna europeiska folken” (annars ingen eller ringa Multikulti).
Men nästa vecka startar kanske återtåget för Eliten (samt för många inom vänstern), som kan innebära att folkens naturliga strävande mot suveränitet och egen identitet åter kommer till heders.
GillaGilla
Det kanske vänder när Trump är väl installerad och har börjat samarbeta med Putin i en anda av avspänning?
GillaGilla
Trupper och stridsvagnar från USA-NATO rullas upp mot den ryska gränsen genom Tyskland och Polen. I hormuz-sundet skjuter amerikanska örlogsfartyg varningsskott mot iranska fartyg. USA-NATO-oligarkin jobbar intensivt för att Ryssland och Iran ska göra ett misstag så att den västliga krigsmaskinen får gå igång innan Trump kommer till makten.
När det gäller människors trötthet på etablerade partier så är jag rädd för att det inte gäller Sverige. Jag är ytterligt förvånad att så många högutbildade tror på litaniorna om Rysslands farlighet, om klimatfantasierna, om läkemedelsindustrins förträfflighet m m. Dock hoppas jag att fler mindre belästa litar mer på sitt sunda förnuft den de andras falska texter.
GillaGilla
Din blogg och dina inlägg är sanslöst bra och oerhört värdefulla för oss – om vi skall få kvar ett svenskt Sverige; ett land där man törs säga att man är svensk UTAN ATT BLI KALLAD FÖR ATT VARA RASIST.
Både du och jag vet vilka som ligger bakom det, minst sagt oroväckande som sker,;vi har ju många år gemensamt medverkat till att avslöja vilka det är.
Gemensam nämnare: The Climate Scam.
Nu avslöjar du för så många fler, via din blogg vilka i Sverige det är de som skor sig på demokratins och skattebetalarnas bekostnad.
Men jag måste fråga dig, varför denna menig ”Man har genom sin framfart bjudit Putin på ett världsrykte som han kanske inte helt förtjänar”.
Jag har under flera år läst talen, översättningar, som Putin har haft.
Han är lika klar över vilka som ligger bakom det som pågår i världen – vilket är föremål för mitt inlägg – som du och jag. Mycket sannolikt betydligt mer insatt!
Det tycks mig som att Putin hanterar oliktänkande i sitt eget land mycket bra – då tänker jag speciellt på krigsivrarna som finns också i Ryssland.
Min uppfattning är att vi, som anser oss ha förstått en del av det som pågår, borde skicka från fritt tänkande svenska medborgare massor av signaler som stödjer Putins uttryckta vilja att tala personligen med Trump – I STÄLLET FÖR ATT GÖRA DET VIA VAPEN.
Vi svenska – i alla fall den äldre svenska befolkningen, har faktiskt väldigt mycket gemensamt med det ryska folket.
Svenska arbetare och ryska arbetare kan utan tvekan ta varandra i handen. Och vi kan nog ta Putin i handen också.
Vi på bloggar som protesterar mot av en viss makt köpta gammelmedias beskrivning av Putin, måste göra allt vi kan för att knyta den utsträckta handen som Putin sträcker ut.
Detta är min personliga uppfattning.
GillaGillad av 1 person
Och hoppet för Trump är ute. Han lyder dollarglobalisterna som förväntat.
http://www.paulcraigroberts.org/2017/01/09/is-trump-bending/
GillaGilla
@kellte
Artikeln skrevs av Reuters…
På Twitter säger Trump den 7 januari:
”have enough problems around the world without yet another one. When I am President, Russia will respect us far more than they do now and….
both countries will, perhaps, work together to solve some of the many great and pressing problems and issues of the WORLD!”
GillaGilla
Paul Craig Roberts skriver också ”If this is not a fake news headline and the Reuters report is correct, Trump is bending to the pressure. http://www.reuters.com/article/us-usa-russia-cyber-idUSKBN14S0O6” Någonstans har jag läst att det bygger på en intervju med Trumps presstalesman och att intervjun vid sändningen var kraftig nedskuren. (Men jag har inte kollat det).
GillaGilla
Man verkar vara optimistiska I USA efter presidentvalet, medan det ser dystrare ut i Europa av kända skäl :
https://www.armstrongeconomics.com/armstrongeconomics101/welcome-2017-looking-more-optimistic-than-ever/
https://www.armstrongeconomics.com/international-news/europes-current-economy/the-eu-precedent-also-lies-in-the-athenian-empire/
Här är en intressant grej gällande valet av Donald Trump som president :
https://detgodasamhallet.com/2017/01/09/muslim-kvinna-och-vanster-hon-valde-trump/
Undrar vad identitetsvänstern och Reinfeldt säger om det ?
Sammantaget måste globalisterna formligen koka av förtret över utvecklingen.
GillaGillad av 1 person
Ytterligare ett utmärkt inlägg. Med en Putinbild som aldrig skulle vågas användas i Svensk dagstidning, där man endast väljer hotfulla bilder av Rysslands populäraste ledare någonsin. Världens största land både till yta och resurstillgångar, tydligen med minst lika avancerad krigsmaskin som USA.
Droppen nöter stenen och med dina välinformerade ord som grus i Sorosbägaren kan vi snart vänta oss att David Rockefeller argsint jagar sin ”front man” med vadsomhelst och/eller blir tvungen att tidigarelägga sitt nästa, åttonde, hjärtbyte.
GillaGillad av 1 person
Håller absolut med Lars Bern. Kunde inte ha uttryckt det bättre själv.
Mina förfäder i Finland har drabbats av 3, möjligen 4 krig, och vi längtar inte efter ännu ett krig med Ryssland. Låt USA sköta sina krig själva utan att dra in oss.
Relaterat:
https://varjager.wordpress.com/2017/01/09/allt-elande-skylls-nu-pa-putin/
GillaGillad av 1 person
NWO’s gullegrisar tillika nyttiga idioter vänsterextremisterna och islamisterna kommer aldrig ge upp sin lågintensiva kamp.
De är bra synkade inom lobbygrupperna, Bilderbergarna Bonnier och Schibstedt börjar genast hylla islamism och dissa Israel samtidigt som Obama gör allt han kan för att förvärra Israel/Palestinakonflikten. Är NWO/Nato/Obama nya giv att reta Israel för att få igång kärnvapenkrig i mellanöstern?
GillaGilla
I Sälen diskuterar man för tillfället ”trumpeffekten”. Fram t.o.m. ca 1970 kunde Sverige inom kort tid stapla (mobilisera) ca 800.000 man allt inkluderatpå benen. Idag, 20.000 i det egentliga försvaret plus ca 20.000 hemvärnsmän, summa 40.000 man?????!!!!
Putin refererar inte till vare sig socialism eller kommunism därför tror jag att han tillsammans med SD kunde åstadkomma underverk i utrensningen av det socialistiska svenska träsket.
GillaGilla
Det var inga riktiga socialister som nedmonterade Sveriges försvar. Olof Palme var för ett starkt svenskt folkligt försvar.
Det var borgare och nyliberaler, samt eventuellt några förvirrade socialistiska ”miljöpartister” som inte undersöker någonting på djupet innan de tycker något eller helt saknar hjärnkapacitet för eget tänkande.
Anledningen till att dessa (eventuella) landsförrädarna gjorde det tycks vara korruption från Nato-håll. Tanken var sannolikt att kunna säga: – Hå hå, vad svagt Sverige är, vi behöver Nato.
GillaGilla
Glöm inte heller hur Globalisterna via ett korrupt rättsväsende i Ukraina konfiskerade företag och drev ägarna på landsflykt, och detta va Ukrainska ägare som blev av med sitt medborgarskap. Därefter sparkade man alla anställda och tillsatte nya arbetare lojala med de nya ägarna. Detta skedde även i de Östra områderna Donetsk och Lugansk tills de fick nog och inbördeskriget drog igång.
GillaGilla
Kampanjen i MSM mot både Donald Trump och Vladimir Putin är de mest vidriga jag sett på mycket länge. Söker dessa ”journalister” krig eller vad är det för f-n frågan om?!
GillaGillad av 3 personer
24 oktober 2014 i intervju i TV4 sade nyblivna utrikesministern Margot Wallström efter ett möte med president Putin att hon ”inte tidigare träffat någon med så iskalla ögon”.
9 juli 2016 i Almedalen (TV4 och Expressen) liknade moderatledaren Anna Kinberg Batra dåvarande presidentkandidaten Donald Trump vid hundskit (bajsemoje); och för en månad sedan krävde hon ”hårdare tag mot Ryssland”.
Kan också nämnas Carl Bildts jämförelse av Rysslands aktion mot Georgien för några år sedan med Nazitysklands härjningar under Andra världskriget och då han kallade Vitrysslands president för ”den buse han är”.
Och det är ju på den här bottennivån svensk (feministisk) utrikespolitik har förts senaste åren. Kännetecknande är total avsaknad av omdöme hos ledande svenska politiker.
GillaGillad av 2 personer
Vi kommer också ihåg Bildts ytterst löjliga pajasuppträdande i Kiev. Oj vad jag skämdes. Lakejen ville väl visa att han var en värdig tjänare.
GillaGilla
Bara att se vad glabalisterna gjorde med Tyskland under och efter andra världskriget, var väl lättare att lura en hel planet om allt möjligt blir lite svårare att fosfor och brandbomba städer idag och ingen får reda på det, systematiskt efter kriget utsätta ett helt folk för våldtäkter. mord, misshandel eller iof sig det låter himla likt de som händer Sverige idag…
GillaGillad av 1 person
Om man hade trott på ett ryskt invasionshot, så borde man ju sett till att säkra vår livsmedelsproduktion. Man borde behållit beredskapslager av drivmedel, gödning och mat.
Att tro på ett hot, men inte vidta dessa elementära saker för folkets väl – är detsamma som att önska livet ur sin egen befolkning.
Att tro på ett hot och samtidigt bygga upp ett samhälle som är så sårbart som vårt, som är så totalt beroende av uppkoppling mot nätet för all energidistribution och all logistik inom det offentliga – är lika skamligt.
Det behövs inga arméer för att få oss på knä, vi står redan på knä.
Då har jag inte nämnt det inre hotet vi har, som i orostider kommer knäcka vårt samhälle.
GillaGillad av 4 personer
Ack så sant. Det går lixom inte i takt – om man uttrycker det milt.
GillaGillad av 1 person
Jo. Hotet mot Sverige är i högsta grad internt. Korruption, utländsk-lojal fulmedia, osmidiga politiker som dessutom är naiva nog att förstöra sitt eget land med massinvandringen av extrema islamister som sympatiserar med IS.
GillaGilla
Marianne @
»Om man hade trott på ett ryskt invasionshot, så borde man ju sett till att säkra vår livsmedelsproduktion. Man borde behållit beredskapslager av drivmedel, gödning och mat.«
Självförsörjning och stora beredskapsförråd tillhör det förgångna. När Inrikesminister Anders Ygeman blickar framåt är det i stället it-hoten som målas upp som den största utmaningen.
http://www.atl.nu/lantbruk/it-viktigare-an-sjalvforsorjning/
GillaGilla
Han har i alla fall rätt i att ha beredskapslager av drivmedel och gödning. Men att utbyta jordbruksprodukter med grannländer, som troligen drabbas om vi drabbas av något hot, blir svårt eftersom inget EU-land längre är självförsörjande.
Vidare undrar man, hur man ska kunna skydda IT-infrastrukturen utan ett ”gammeldags” försvar.
Det är nog ett rejält beredskapslager av mat och förnödenheter som är enda skyddet mot upplopp och inre oroligheter och strider. Även dessa lager och jordbruken som ska producera vår mat, behöver ett ”gammeldags” försvar för att skyddas, mot yttre och inre fiender.
GillaGilla
Operation mockingbird!
Mot bakgrund av samtliga Dina redovisade fakta växer på grund av alla händelser och medias rapportering bilden fram att det inte är baserat på olika missförstånd som Ryssland och Putin framställs som farliga för västvärlden.
Nej, den Sanna verkligheten måste antagas vara att det är en riktad ”Falsk propaganda” som pågår.
Skälet är glasklart och handlar om en jätteindustri som tillverkar ”massförstörelsevapen” och som vill ha bättre orderingång.
Denna hatpropaganda har tidigare använts mot ett antal länder som satt sig upp mot vapentillverkarna.
Metoden har genomförts av en utvecklad strategi som påbörjades under 50-60 talet och kom att kallas för ”operation mockingbird”. I korta ordalag anställdes ett antal journalister på ett antal viktiga tidningar för att driva den informationsbild som gynnade den samhällsutveckling politikerna och storindustrin ville föra fram, framför allt vapenindustrin.
Projektet gick så bra att man korrumperade även journalister i andra länder. Vill man skaffa sig en bättre informationsbild om projektet kan man googla, finns en hel del att läsa.
Slutsatsen är sålunda att metoden antagligen fortfarande pågår. För vad är annars förklaringen att västmedia samstämmigt rapporterar lögner om faktiska förhållanden?
Att de flesta oppionsundersökningar haft så fel beträffande prognoser om val och politiska valsympatier ger anledning till denna misstanke.
Alltför många historiska och pågående faktafel om omvärlden används samtidigt av en enhetlighet från ” ledarsidans pappegojakör” för att det skall vara en oturlig tillfällighet.
Idag skriker dom sig hesa över att ”bloggindustrin” har avslöjat en stor del av hyckleriet. Hycklarna använder sig av metoden ”anfall är vårt bästa försvar” och kallar sanningssägarna eller bloggarna för fake news när det i självaverket är dom själva som står för förvlllningen.
GillaGillad av 3 personer
Bra kommentar. Starka intressen vill fortsätta marknadsföra det ”Ryska Hotet” för att motivera pengar till CIA, militär och försvarsindustri.
GillaGillad av 1 person
Nationella Sverigedemokraterna?
Jag vill nog starkt ifrågasätta om SD idag är ett nationellt parti. Man har under flera år arbetat hårt för att framställa sig som ett socialkonservativt parti. I EU vågar man inte samarbeta med nationella partier. Ordet ”nationell” har nu blivit så negativt laddat att man känner sig besvärade av att bara prata med Marine Le Pen och ännu mindre att vilja samarbeta. Direkt eller indirekt stödjer man globalismen och också hatet mot Ryssland. Vi har 8 politiskt korrekta partier i vår riksdag.
GillaGillad av 5 personer
SD är en lame duck. Man är på god väg att göra sig självt lika meningslöst och menlöst som övriga partier inom svensk politik. Det är bara en sak som hägrar – arvoden , ersättningar och karriär. Ingen stake alls längre – speciellt inte efter att de etablerade ser sig tvingade att i viss mån härma SD i dess hjärtefråga.Kvar blir ett Idiotblått , nyliberalistiskt globalistparti. Dessvärre.
Synd – för man hade öppet mål och skulle genom en något smartare politik på en del områden kunnat erövra makten helt ensamma i Sverige.Nu kommer det inte att ske – och det har man sig själva att skylla för.
GillaGilla
Så sant, så sant!
Vi har i dag en skock höns kallad
8-klövern i riksdagen och dessa
vill ha våra röster en gång till ifall
det blir något val 2018
Med en avdankad AMS-svetsare
som vägrar flytta på sig blir det
en spektakulär cirkus.
GillaGillad av 1 person
@Stig Rydmark
SD verkar ha lagt sig på en nivå som gör att de kan locka väljare även från den del av folket som fortfarande är indoktrinerade av lögnaktig fulmedia.
Att ordens innebörd förändrats så pass i folks medvetanden att politiska partier undviker att använda dem är fulmedias fel, anser jag. För den som undersöker ordet nationalism, socialism, protektionism etc. är orden alls inga problem,
Det är som när Lars Ohly i direktsändning säger att han är kommunist. Det är inget problem för den som vet vad det betyder på riktigt, men för människor som läser fulmedia är det naturligtvis något jättehemskt.
GillaGilla
Men rösta på sjuklövern eller blankt då. Säg God Natt till vårt välfärdsland på samma gång bara.
2022 vill ingen styra detta land. Fattar ni inte allvaret?
GillaGilla
Jag fattar allvaret, men SD utesluter ju människor som insett allvaret med massmedias starkt förvridna ägarförhållanden.
https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2017/01/11/yttrandefrihet-att-kritisera-agarforhallandena-i-svensk-massmedia-kan-leda-till-uteslutning-ur-sverigedemokraterna/
Kan man rösta på SD om det finns bättre valsamverkande alternativ med chans att ta sig över 4%?
GillaGilla
Jag har förstått att det i SD:s ledning finns alltfler NATO-vänliga och värdlandsavtalet pekar ju på det, något jag inte vill ha och som väl avviker från SD:s partiprogram. Det här avtalet är säkert anledningen till Rysslands större intresse för vad Sverige har på gång. SD:s märkliga fientliga hållning till Ryssland, märkliga uteslutningar, hanteringen av SDU och kritik mot de som deltar i Folkets Demonstration och läser Nya Tider är för magstarkt för mig. Det ser just nu ut som att jag för första gången sedan 1950? inte kommer att kunna rösta 2018.
GillaGilla
Synd att inte så många vet om den här sidan, snubblade bara på den, det här borde varenda svensk läsa, för det här är nog sanningen, tråkigt nog tror jag större delen bara läser MSN och blir hjärntvättade i vanlig ordning.
GillaGillad av 2 personer
@Lars
Du får väl berätta för alla dina vänner om https://anthropocene.live/ då och samtidigt meddela dem att du slutat betrakta fulmedia. 🙂
GillaGilla
Var får miljömupparna allting ifrån egentligen :
https://www.armstrongeconomics.com/markets-by-sector/bonds/bonds-climate-change/
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/climate/temperatures-are-plunging/
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/climate/global-warming-opps-ice-age-hits-europe/
GillaGilla
Fantastisk bra skrivet. Instämmer 100℅. Exakt min bild av verkligheten.
GillaGilla
Vem vill gå tillbaka och se världen i svetsglasögon idagens nya internet 4 G du nya djärva sköna värld!!
Samt fortsätta läsa substanslösa gå runt i evighetscirklar MSM som aldrig någonsin ger hela bilden om vem som sitter bakom mediajärnridån när uppenbareligen globalist bilderberg kartell kejsaren har pekat ut sig själva utan kläder naken, när man ser hela färg nyanser spectrumet på endast korta 20 minuter via Berns blogg
GillaGillad av 1 person
Håller med om din analys lars,,men inte analysen av sd,,känner att dom inte håller måttet,,själv märker jag inget av nationalism i deras sätt att vara
GillaGilla
Jag har inte påstått att SD håller måttet, men de övriga partiernas tillkortakommande spelar dem ändå i händerna.
GillaGillad av 1 person
Helt rätt lars,så enkelt är det
GillaGilla
Dessa män oligarkerna har säkert legat bakom ett flertal politikermord.
I min värld skulle NWO få ett enkelt och strakt grepp om Ryssland den dagen
mr Putin tas av daga.
Vart tar flyktingar i Israel ta vägen vid en konflikt?
jo till <ryssland som i det läget får högutbildade duktiga personer, vi har fått bottenskicktet..icke mätbara IQ.
Hälsar
Per,
GillaGillad av 1 person
Israel har annekterat Golan, Krim har tillhört Ryssland sedan mitten på 1850 talet
GillaGilla
En läckt ljudupptagning med USA:s utrikesminister John Kerry visar att USA medvetet lät IS växa i Syrien samtidigt som man beväpnade och tränade rebellgrupper.
http://www.friatider.se/obama-ville-att-skulle-v-xa-visar-ljudband
GillaGilla
Det görs än den ena än den andra analysen om Rysslands farlighet, vad man dock inte vill se är till sig själva och anledningen till att vi sitter där vi är i dagsläget, ett land utan ledning, utan värdegrund, utan moraliska värderingar för hur ska vi motivera våran existens om det vi står för är liberal dynga utan konsistens eller struktur ett dekadent samhälle som liknar Rom i sitt slutskede ett Sodom och Gommorra innan sin undergång.
GillaGillad av 1 person
Nu senaste påhittet är väl prishöjningen på bensin och diesel, under täckmantel (CO2 är farligt) pga den lögnpropaganda som förts, men utan så dör allt levande på jorden. Varför har grönskan ökat med över 10 % de senaste 30 åren?
GillaGillad av 1 person
En mycket bra sammanfattning av läget från Lars Berns sida, undantaget några historiska detaljer, samt att jag håller inte med om, att man av ”taktiska själ” skall avhålla sig från klarspråk. Det kan behövas, inte minst i vårt auktoritetstyngda land. Det var Trumps härliga framfart med den Politiska Korrekthetens tyranni, som i valkampens tidiga fas, gav honom en sådan schuss, att han vann, mot alla odds.
Folk har numer förstått att Kampen gäller antingen Elitens globalism, eller ett folkets nationalism och självstyre. Vid senaste valet i september 2014 hade detta inte gått upp i skallen på folk i tillräcklig omfattning, så nu får vi hoppas på 2018.
Det faktum att så mycket oärlighet och kriminalitet har kommit till användning från de tongivande inom Elit, politiker och Media, utgör deras Akilleshäl. Tag det enklaste först. Det är naturligtvis den vedervärdiga händelse som kallas ”9/11”, som då måste stå i blickfånget. Att det var ”an Inside-Job” är fullt klart. De cirka 3 000 människor som dog just den ödesmättade dagen, var bara inledningen på mer än 15 år av nesligheter, som även svenska Överhetspersoner bär ansvar för. Tyvärr har många inte fattat det, upptagna av alla sina vänster-romantiska griller och gravt angripna av Godhets-neuroser, etc.
GillaGillad av 2 personer
Lögnerna började långt innan 11/9-01, men denna iscensättning var så lättgenomskådlig på alla vetenskapliga plan. Att inte media fokuserat på denna händelse är väldigt konstigt. Det tycker jag är ett starkt bevis för att media är ägt av de intressen som utförde detta insiderjobb. Det är konstigt, för man vill ju försvara de med muslimsk religion annars.
GillaGilla
Svar till Marianne.
Media i USA var delaktiga i terrorhandlingen 9/11 på många olika sett.
Som Lars Bern skriver i första stycket: de hyperförmögna angloamerikanska finansfamiljer (oligarker) som tillskansat sig en oerhört stor ekonomisk och politiskt makt och köpt upp stor del av västvärldens media. (Wall Streets storbanker köpte 1998 både AB och SvD) ligger bakom mycket.
Jovisst, 9/11 var lättgenomskådligt på många plan. Media (inklusive SVT och SR) tiger och mörkar och det har de framgångsrikt gjort i 15 år.
Ett exempel: Förra veckan diskuterade jag med en högt uppsatt person inom flygbranschen (dock pensionerad, numer) som på min fråga om hans syn på WTC7, direkt kontrade med att fråga ”vad är WTC7”. Han hade inte hört talas om denna 47 våningar höga byggnad som låg tvärs över gatan till WTC1, som på eftermiddagen störtade samman i fritt fall på sju sekunder. WTC7-demoleringen medelst kontrollerad sprängning, motbevisar sanningshalten av den ”officiella förklaringen” till 100 procent. Även den officiella kommissions-rapporten tiger om WTC7. Fullständigt häpnadsväckande, men direkt avslöjande.
Huvudaktören var Mossad med hjälp av CIA, därom råder det inga tvivel och som bekant finns det ju starka band mellan de ovannämnda oligarkerna och Likud-politiker och med de neocons som tillsammans med Likud-politiker planlade denna, den s k Yinon-planen från åren runt 1980.
Muslimer var endast inblandade som ”patsies”. Muhammed Atta var en ”CIA-asset”.
GillaGillad av 1 person
Att de ville att det skulle se ut som muslimer gjort det, var väl för att det var muslimska länder de ville lägga beslag på. Sedan att de flesta ”kaparna” kom från Saudi Arabien, är det ingen som bryr sig om.
Man ska inte glömma Silverstein, som var nybliven ägare, som fick ut dubbla försäkringsbeloppet på den nya försäkringen mot terrordåd, eftersom det var 2 plan.
Building 7 är det slutliga beviset, som du skriver.
President Buschs nära koppling till Saudi Arabiens rika släkt bin Laden och deras koppling till vapenindustrin och att de köpte in honom i Vita huset också. Efter 11/9 och kommande krig, har Wahabismen (politisk islam), som kommer från Saudi Arabien, spridits som en löpeld över världen.
GillaGilla
Råkade lyssna på SR igår. Där framkom den sedvanliga drapan mot Ryssland i allmänhet och Putin i synnerhet. Ryssland laddar för krig hette det. Ryssland förflyttar trupper mot sina gränser mot EU och väster. Vilket får oss att tro att Ryssland förbereder sig på en attack mot oss.
Men tittar man i andra källor framkommer en helt annan bild:
http://www.globalresearch.ca/the-war-against-the-truth-when-the-lie-becomes-the-truth-is-obama-preparing-war-against-russia/5567181
NATO/US skeppar massvis av krigsmateriel till Baltstaterna och Polen. Vad är på gång. Ska man iscensätta en falsk flagg operation för att få en förevändning att ockupera Kaliningrad? Och därmed försvaga Rysslands möjligheter till att försvara sig mot ytterligare angrepp.
Till och med MSB gick ut igår och sa att man tänker återinföra informationsbladet som tidigare fanns i telefonkatalogen ”Om kriget kommer” är det så att man redan nu har förhandsinfo om att något kommer att inträffa mycket snart?
Det börjar lukta bränt i Östersjön.
GillaGillad av 1 person
En NATO-attack mot Kaliningrad kommer att besvaras med kärnvapen, ryssarna har inget annat val. Det vet USA-militären.
GillaGilla
”Ryssland laddar för krig hette de”: Naturligtvis. När man är utsatt för så oförtäckta hot och sådan ekonomiskt utpressning, så har ryssarna inget val än att bereda sig på krig. Med Sverige och Finland på väg in i NATO kommer kriget snart till våra trakter. Ondskans Imperium – USA – har bara värmt upp i Mellanöstern. Snart startar det Ragnarök och sedan är det över för vår del.
Min förhoppning står till att Trump bryter USA’s aggression och helst lägger ned NATO. För att inte Ryssland skall få idéer då, måste vi förstås skaffa oss en krigsmakt igen, återinföra allmän värnplikt och bilda en försvarsallians med övriga länder i Norden.
GillaGilla
”I ett mejl till resten av partiledningen skrev Kinnunen:”
”Att inta en mer skeptisk hållning än de andra till klimathotet tror jag är rimligt men bör noga tänka sig för. Vi skulle nog ganska lätt kunna bli en attraktiv motpol till de andra i debattsammanhang men vi vet väldigt lite om hur våra potentiella väljare skulle reagera på detta. Våra befintliga väljare är nog inget problem men bland väljarna i stort och bland kvinnor anses klimatet vara ett av de allra största hoten i framtiden.”
http://www.expressen.se/nyheter/sd-politik-styrs-dolt-av-klimatfornekare/
GillaGilla
Känns som att globalisterna börjar bli lite desperata. Propagandan tilltar med Ryssnojan. Vår statsminister intresserar sig inte för några inrikesproblem utan är lydigt styrd av globalisterna. Något är stort är på gång verkar det.
GillaGilla
Icke så märkligt att ryska underrättelseväsendet tar in alla uppgifter de kan få om förhållandena i Sverige. Den politiska ledningen i Moskva måste ju vara mycket bekymrad över den samhällsutveckling som nu äger rum i accelererande takt i dess grannland Sverige – och på grund av en vansinnig massinvandring, där man inte känner identiteten på de s.k. nyanlända, då dessa till övervägande del icke har några pass eller andra id-handlingar ! Att de ändå släpps in över den svenska gränsen måste förstås te sig obegripligt i Ryssland – med den hårda gränskontroll man har där med krav på pass, visum, vistelseort etc.
GillaGillad av 1 person
Lars J Eriksson, chefredaktör på Skånska Dagbladet är kanske den ende i MSM som har ett sansat förhållande i vår ryska inrikespolik. Och kan inte undlåta återge hans slutkläm på ledarsidan: ”Ett enda bevis lyckas de amerikanska säkerhetstjänsterna faktiskt avslöja. Det är när de rapporterar att de själva att de via telefonavlyssning hört ryska topptjänstemän jubla åt att Donald Trump vann valet.”
USA tycks aldrig kunna prestera några av alla de bevis de säger sig ha; de har alla möjliga skäl för att de inte vill avslöja alla sina bevis.
För övrigt är drevet i Sverige mot Ryssland mycket inrikespolitiskt motiverat. Det gäller att till varje pris hindra att SD tar sig fram. Trots allt är SD det enda alternativet till DÖ-partierna. SD har för stor kärlek till NATOs krigshetsare. Det gäller dock också att vara taktisk. Ett parti utan maktmöjligheter är ointressant. Att rösta på något av all dessa småpartier i tron att det blir bättre är naivt. De går ju antingen i ledband eller lyckas med utpressning.
GillaGilla
För att förstå ryssarna måste man förstå deras mentalitet. Det är svårt på grund av språkproblemen. Majoriteten är patrioter inte nationalister och det av samma anledning som tyskinspirerad nationalism hade svårt att etablera sig i Sverige och England. Socialdemokraterna gick till motoffensiv med folkhemmet och lyckades tills de en dag struntade i saken.
Extremnationalisterna i Ryssland har mycket lite stöd. Det går inte att kalla president Putin rysk nationalist, han är rysk patriot. Detta måste framhållas åter och åter.
Extremnationalisterna samarbetar nu med vissa liberaler i förberedelse för en rysk revolution, men de är inte framgångsrika. Ett äktenskap i helvetet, som mellan socker och cancer.
För övrigt anser jag att Ryssland elegant har kontrat västerlandets provokationer. Lars har mycket att bidra med, men det har kommentatorerna också.
GillaGilla
Från utsiktspost i Asien kommenteras här det troliga scenariot att låta Trump vinna, för att sedan låta krascha ekonomin som i princip redan är kraschad, och skylla på Trump och nationalister för att sedan skicka in IMF som den räddande riddaren
https://peoplestrustmalaysia.wordpress.com/2017/01/07/the-false-economic-recovery-narrative-will-die-in-2017/
GillaGilla
Det är dags för Kameleontens mångkulturism att bekänna färg så att vi kan kasta ut gökungarna ur boet!
Vi har tröttnat på deras ”ho-ande”!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kameleonter
Kameleonter (Chamaeleonidae) är en familj i ödlornas underordning och kräldjurens klass.
GillaGilla
USA- Forskare: USA världsbäst i manipulering av andra – 45 -länders val
http://jinge.se/allmant/usa-varldsmastare-i-manipulering-av-andra-landers-val-i-45-lander.htm
Men även efter det att Sovjetunionen kollapsade 1991, fortsatte USA sina interventioner i val utomlands, inklusive valen i Israel, före detta Tjeckoslovakien, och även Ryssland i 1996, enligt Levin. Efter år 2000 har USA försökt att påverka val i bland annat Ukraina, Kenya, Libanon och Afghanistan.
GillaGilla
Enligt en artikel i RT:https://www.rt.com/news/373249-sweden-us-threat-security/ Uppfattar nu 60% av Svenskar USA som största hot mot freden. Från tidigare 54%. En nyhet jag ej kan finna i Svensk media, som ju arbetar full fart på att uppnå motsatsen. Är det riktigt ? Kan någon bekräfta ?
GillaGilla
Jag har en känsla av att det förmodligen kan vara riktigt. Fulmedia i Sverige har trots en överdriven ägarandel, som styrs av Bilderberggruppens hemliga agenda, tappat människornas förtroende.
Folk ser igenom lögnerna eftersom de varit så överdrivna i kombination med att de enkelt kan kolla upp alternativa förklaringar via Internet. Det är stora saker på gång. Imperiet är på väg att falla eftersom de lever på illusionen.
Människor betraktar nu med löje illusionisternas show, men ingen tror att trolleritricksen är sanna. Många har nu helt lämnat dem för alternativa medier som de upplever som objektivare. Man läser ju ändå nyheter för att bli upplyst om vad som sker och varför. Man sparar helt enkelt tid och kraft på att läsa https://anthropocene.live m.fl. istället för kända lögnmedier.
GillaGillad av 1 person
Om Sverige i morgon blir som Malmö idag, hur blir Sverige då?
”Samhällets pågående förfall märks på alla nivåer. Många institutioner och myndigheter har på flera vitala områden mer eller mindre abdikerat från sitt ansvar. Vuxenvärldens förlamade vilsenhet och förmenta snällism blir särskilt uppenbar i de mångkulturella områdenas skolor, där bränder, glaskrossning, hot och våld hör till vardagen.”
https://morklaggning.wordpress.com/2017/01/09/lars-aberg-framtidsstaden/#more-15816
GillaGillad av 1 person
Läs detta !! Mycket intressant och informativ skrivelse om vad som hänt samt vad som händer i Sverige samt omvärlden . I allra högsta grad trovärdigt
GillaGilla