Vi som kan vår historia vet att makthavare i alla tider har frammanat externa hot för att avleda det folkliga missnöjet med deras styre. Efter att ha följt det politiska etablissemangets krumbukter vid Folk&Försvars-konferensen i Sälen vill jag utropa déjà vu. Här har vi sett ett skolexempel.
Den svenska politiska eliten har bestämt sig för att helhjärtat offra Sveriges demokrati och självständighet till en globalism som de snöat in på. Den politiken saknar numer nästan allt folkligt stöd, men det verkar inte bekomma. Politiken körs blint vidare. Lagstiftning och ekonomisk politik skall så snabbt som möjligt underordnas överstatliga globalistiska organ som EU och FN. Vår regering tar gruppfoton med reklam för globalisternas agenda 2030. Internationella handelsavtal drivs fram syftande till att föra över ekonomisk makt från riksdagen till globala banker och storföretag.
Landets försvar vill man lägga i händerna på globalisternas blodbesudlade NATO. Våra politiker har nu i femton år stått bakom USA/NATO:s pågående folkmord i Mellanöstern och Nordafrika som kostat miljontals liv och tiotals miljoner på flykt. De har även öppnat landets gränser för en totalt okontrollerad migration som kraftigt destabiliserat landet och skapat en skenande otrygghet för landets medborgare. Våra kvinnor vågar enligt en färsk studie inte längre röra sig fritt i samhället av rädsla för att bli våldtagna, misshandlade och rånade.
Resultatet av den globalistiska politiken är ett snabbt växande folkligt missnöje som tagit sig uttryck i en väljarflykt från de sju partier som står bakom politiken. Vi ser denna väljarflykt idag över hela västvärlden, där det politiska etablissemanget även valt globalismens väg. Bakom den rörelsen står världens mest förmögna familjeklaner och oligarker som vill försvaga nationalstater och föra över makt på sina banker och globala monopolföretag tillsammans med överstatliga organisationer som EU och FN.
Strategin för att tysta det folkliga missnöjet är en skräckpropaganda, där man frammanar en bild av ett aggressivt Ryssland som hotar hela västvärlden. Propagandan manglas ut av västvärldens MSM som till 90% ägs och styrs av familjeklanerna och oligarkerna. Våra svenska MSM utmärker sig som de mest aggressiva i denna hatpropaganda. För de maktägande oligarkerna är den här kampanjen en vinn-vinn situation, den hjälper deras globala maktöverföring samtidigt som vapenskrammel stimulerar försäljningen från deras vapenindustrier.
Den nyligen avslutade konferensen med det politiska etablissemanget i Sälen var ett väckelsemöte, där skrämselpropagandan rullades ut som en klassisk dimridå för att avleda det folkliga missnöjet med den globalistiska politiken. Att samma politiker inte själva tror det minsta på det påstådda hotet om ett krig med ett aggressivt Ryssland är lätt att konstatera.
Den ryska upprustning som skrämselpropagandan hänvisar till har pågått ända sedan Vladimir Putin tillträdde som president för 16 år sedan. Efter kommunismens fall 10 år tidigare hade den enorma Sovjetiska militärapparaten förfallit och Putin började direkt återställa krigsmakten om än på en långt lägre nivå än Sovjettidens. Man spenderar idag ca. en femtedel jämfört med vad Sovjet gjorde och en tjugondel av USA/NATO:s militärbudget. Trots denna påståt hotfulla upprustning har de svenska regeringarna under såväl Persson som Reinfeldt samtidigt i princip avvecklat det svenska försvaret. Men det var innan globalisterna lanserade det nya kalla kriget med ett Ryssland som inte ville underordna sig deras världsordning.
Vår politiska adel har upptäckt att om skrämselpropagandan skall fungera så måste man åtminstone låtsas som om man tror på ett ryskt hot genom att ge sken av att återställa försvarsförmågan. Därav de uppslitande diskussionerna i Sälen. Den kanske starkaste indikationen på att samma politikeradel inte tar de påstådda hoten på allvar är att man under denna period inte bara raserat försvarsförmågan, man har även fört en politik som helt raserat landets försörjningsberedskap. Svenska folket kommer att drabbas av massvält redan efter någon veckas belägring nämligen, detta även om vi själva inte blir anfallna.
Den svenska globalistiska jordbruks- och livsmedelspolitiken har underordnats överstatliga EU och landet har under senare år blivit allt mer beroende av import av livsmedel. Våra bönder har fått allt svårare att överleva på sina jordbruk och andelen inhemskt producerad livsmedel sjunker stadigt. Vi får dagligen vittnesmål om mjölkbönder som tvingas lägga ner.
Tydligen förlitar sig våra politiker helt på en solidarisk fördelning av livsmedel inom EU i händelse av krig eller naturkatastrofer som leder till missväxt. Ihåligheten i denna förhoppning har det senaste året blottats med all önskvärd tydlighet, när samma EU inte ens kunnat enas om en solidarisk politik för fördelning av flyktingarna från globalisternas krig i Mellanöstern.
Vad den här naiva politiken visar är att man inte tar de hot man målar upp för att skrämma folket till underkastelse på allvar. Gjorde man det skulle vi för länge sedan återställt en betydligt högre självförsörjningsgrad och vi skulle lagt upp beredskapslager för minst ett års livsmedelsförsörjning. Det senare är faktiskt viktigare än det militära försvaret för landets befolkning. Politikernas hyckleri blir nästan skrattretande när man hör drömmare som Centerledaren prata om att Sverige kan ta emot tiotals miljoner fler migranter.
Min logiska slutsats är att den förda politiken tydligt visar att den styrande politikeradeln inte tar hoten från Ryssland på allvar, med all rätt får jag tillägga. Ryssland är långt mindre aggressivt än globalisternas militärapparat som våra egna politiker står bakom. Det är bara att räkna dödade oskyldiga människor så ser ni skillnaden. Ryssland är bara farligt om landets provoceras så långt att man känner sig tvingade att försvara sig med sina avancerad kärnvapen, så hotet mot vår säkerhet kommer inte från Ryssland utan från NATO:s ytterst provokativa vapenskrammel. Rysspropagandan har som ni ser helt andra syften, den är ämnad att avleda det folkliga missnöjet från en globalistisk politik som väcker allt större folkligt motstånd över hela västvärlden.
Låt er inte luras av alla falska profeter!
Det är underbart att avläsa ”Trumpeffekten”. Socialistiska parasiter fattar inte att Trump tycker att vi skall lära oss att Europa och i synnerhet Sverige får bereda sig på att försvara sig själva. Hoppas att budskapet går hela vägen hem till eliten.
Men, men, socialisterna har ju historiskt varit duktiga på att manipulera medborgarna. Är det ödelagda försvaret det pris vi får betala?
GillaGillad av 2 personer
Socialisterna imiterar ju bara liberalerna. Dom är en utländsk parasitär monopolkapitalistisk oligarkis nyttiga idioter hela bunten. Den oligarkins banker tjänar på statens utlägg men tjänar troligen mer om statens verksamhet ersätts av privatisering.
GillaGillad av 2 personer
Oligarkerna vill inte ha privat verksamhet. Den är ett hot mot monopolkapitalisterna. Dessutom handlar det om makt och kontroll och inte om pengar. Socialisterna fattar inte det utan utnyttjas bara som nyttiga idioter.
GillaGillad av 3 personer
Jo oligarkerna vill ha privat verksamhet för dom köper upp den genom bulvaner. Möjligheten att dölja vem som äger är orsaken till att de rikaste inte finns med på Forbes listning. Utom möjligen en kort tid kring 1919 läste jag nånstans. Men vi är helt överens att dom inte vill ha konkurrens av uppstickare. Kamprad lyckades tydligen trots det.
GillaGillad av 1 person
@Samuel af Ugglas
Internettroll brukar repetera lögner. Parasiterna är borgare och nyliberaler som skott sig på folket med sin politik, inte socialister som oftast fått sänkta löner, sänkta bidrag och pensioner i racet mot välfärdsbottnen.
Trump är visserligen en frisk fläkt, men han och republikanerna tänker inte lägga ner Nato, bara låta fega korkade nyliberaler och borgare betala mer för den onödiga beskyddarverksamheten som landar på vår skattsedel.
Jag repeterar nu det du, Samuel, tidigare ljugit om och därför nu medvetet fortsätter ljuga om, nämligen att socialister ödelagt försvaret. Det är nyliberala sossar, nyliberala miljöpartister och borgare som lagt ner det svenska totalförsvaret gemensamt. Kanske har vänsterpartiet varit med om den saken, vad vet jag, men det är ju inte enbart socialister som stått för detta. Det är ren lögn.
GillaGilla
George Soros har hackat sig in i socialismens hjärta! Han kallar sig ”filantrop” och mao, enligt hans egen utsaga, önskar införa liberal socialistist kärlek till folket! Hans Open Soicety Foundation har fått hjärnorna att rinna ut hos många människor. Han är orsak till krig och split och hat, tom mellan familjemedlemmar! En studie av hans verk ger vid handen att detta är ren ondska han bedriver! Enligt min mening har han också kidnappat den internationella socialismen till sin egen och hans oligarkompisars egenvinning. Det är min tragiska nutidsanalys! Även ditt svar till Samuel af Ugglas är en spinnoff av denna ondska!
GillaGillad av 2 personer
Vanligtvis beskrivs socialism i marxistisk bemärkelse som en politisk och ekonomisk doktrin som syftar till att skapa det klasslösa kommunistiska samhället. I detta samhälle ägs och kontrolleras produktionsmedlen av folket gemensamt. Dess omedelbara strävan är att upprätta arbetarmakt (enpartidemokrati eller flerpartidemokrati), en planerad hushållning med resurserna och gemensamt ägande av produktionsmedlen (näringslivet/fabrikerna).
Socialdemokraterna är inte ett socialistiskt parti längre, men ett nyliberalt parti för kapitalets fria rörlighet och för frihandeln som leder till ett välfärdsrace mot bottnen.
George Soros och gänget som är extremkapitalister, som krossar olika demokratiska folks kulturer, välfärd, ekonomier och startar krig inte att betrakta som socialister.
Girigbukarna har hackat sig in nyliberala partier som och S, MP och där korrumperat bort allt vett.
Om girigbukarnas mål är global socialism så är han dock på rätt väg enligt Marx teorier. Marx trodde nämligen endast att en global extrem kapitalism skulle kunna leda till världsrevolution och global kommunism. Det kan givetvis vara så att han försöker driva fram detta och utplåna kapitalismen genom att driva den i absurdum, men dessa girigbukar är naturligtvis långtifrån socialister i sitt agerande.
Oligarker förlorar när folken genomför demokratiska socialistiska reformer nationellt och folken skyddar sig kulturellt och funktionsmässigt genom protektionism.
GillaGillad av 1 person
Lennart
Socialismen kidnappades redan i sin linda under Marx tid (han bekräftade att den Brittiska oligarkin finansierade alla kommunistiska oroligheter som i historikeretablissemangets falska narrativ beskrivs som spontana folkuppror ‘mot tyranner’. Soros är ‘hitman’ åt samma(nu angloamerikanska) oligarkis nuvarande representanter. Man skulle kunna utgå från en ännu tidigare period tex 1776 när illuminati bildades som starten på elitsocialismen med lika fejkade folkuppror på agendan.
GillaGillad av 1 person
http://friasidor.is/kommunismen-pa-15-minuter/
Martin och alla andra!
På länken kan man läsa om vem och hur!
GillaGilla
Vill du läsa om vad kommunism betyder i teori och verklighet, lita då inte på desinformation från monopolkapitalisternas pr-konsulter, Björn Sveninge! Läs även kommunisters egna sidor om kommunism! Läkaren Anders Romelsjö som skriver bra om saken.
http://jinge.se/allmant/den-store-revolutionaren-fidel-castro-dor.htm
Även Counterpunch där Fidel Castro publicerat sina alster är en trovärdig kanal.
GillaGilla
Kommunistisk teori är för att lura massorna att frivilligt bli oligarkerna slavar, man bör alltid stämma av teori och praktik.
Teori är när man vet allt men ingenting fungerar. Praktik är när allt fungerar men ingen vet varför. Hos oss är teori och praktik förenade: ingenting fungerar och ingen vet varför.
GillaGilla
Anders Romelsjö som Martin rekommenderar är en bra journalist men liksom alla socialister är sanningen för omskakande för att de skall ta emot den så kopplingen kapitalism kommunism är för även de bästa bland socialister fn orörbart. Vad fria tider beträffar så har dom oavsiktligt en bias till förmån för Britterna. FT nämner i förbigående om assimilerade västjudar som FT särskiljer från östjudar. Men är inte klara över att Britterna stimulerade fram nazismen och drev på för förbud mot judisk assimilering just mot dessa västjudar. Och FT återger förenklingen att nazismen bara var en reaktion på av judar orsakad bolshevism. Men nazismen var utifrån påförd Tyskland genom medvetna ansträngningar från Britterna ända sen Tyskland började enas. FT och väldigt många inte minst angloamerikaner som nog har uppriktigt sanningssökande som motiv har missat det och deras försvar av Hitler skadar bara den oskyldiga tyska befolkningen. Angloimperiet hoppas kunna spela ut Tyskland som kanonmat ännu en gång. Angloamerikanernas missnöje med judisk makt har angloamerikanerna själva orsakat genom att avsiktligt driva in dem i zionismen och fördriva dem från kontinentaleuropa. Därför är det en konflikt mellan angloamerikanerna och judarna. En konflikt som dom hoppas skall utkämpas av andra än dom själva. Klokare är att vägra bli inblandad och fokusera på nationella intressen. Inte angloimperiets intressen.
GillaGilla
Min länk var inte från Fria tider utan från Fria sidor.
Är det inte också så att om man närmar sig sanningen och kritiserar den som har makten så tar fan bofinken.
GillaGilla
Beror på hur man ser det Martin.
Min uppfattning är att vi inte har någon demokrati i Sverige, alla partier är samma ”medalj” sedd ur olika vinklar.
Det är detta som kallas söndra och härska.
Bråken mellan partierna är bara ett spel för gallerierna.
Den ene skyller på socialisterna och den andra på Moderaterna men det är samma parti, medalj.
Och medans folk bråkar om vad som är rätt eller fel på den politiska skalan då förstörs Sverige och det är helt enligt plan.
GillaGilla
Jag låter dig avsluta med den nästan perfekta kommentaren kommentaren och rekommenderar dig att starta ett bra parti och hänvisar dig till Valsamverkanspartiet för bidra till den demokratiska lösningen på problemet.
GillaGilla
Rysshotet kan användas till mycket, t.ex. att anklaga alternativa nyhetssiter för att sprida rysk propaganda och falska nyheter.
Sedan, med landets säkerhet som alibi, stänga ned dem eller på andra sätt förhindra verksamheten.
Den ljusnande framtid är nån annans.
GillaGillad av 4 personer
ANTINGEN FUNKAR DET INTE – ELLER SÅ ÄR DET SÅ DET FUNKAR
Vi var många som förundrades över att 4 stora flygplan kunde kapas i New York och flyga runt i flera timmar ”under radarn” för att sedan landa i 2 skyskrapor mitt i New York, i det hemliga Pentagon och på ett gärde mitt ute i USA. Den fantastiska amerikanska säkerhetstjänsten (Homeland Security, CIA, FBI, MUST, NSA – kärt barn har många namn) visste ingenting. Efter några timmar föll ytterligare ett stort hus i fritt fall på Ground Zero utan att ha blivit påkört. Aldrig före och aldrig efter 11 september 2001 har detta fysiska fenomen inträffat, nämligen att hus som brinner faller i fritt fall efter ett tag. Men när röken väl hade lagt sig efter denna katastrof, då hittade säkerhetstjänsten – gudskelov? – ett helt oförstört pass i rasmassorna på Ground Zero och kunde därefter nysta upp hela mysteriet. Operationen leddes, visade det sig, från en grotta i Afghanistan. Antingen var det så det funkade – eller inte alls.
Samma mycket effektiva säkerhetstjänst hade gjort ingående undersökningar i Irak och visste med säkerhet att det fanns massförstörelsevapen där. På säkerhetstjänstens råd inledde de styrande i Washington med stöd från bl.a. Storbritannien, som också har en av världens allra mest dugliga säkerhetstjänster, ett krig i Irak, som sedan har eskalerat över hela regionen, dödat miljoner människor och drivit många miljoner människor på flykt. Säkerhetstjänsterna gjorde bara ett litet fel – det fanns inga massförstörelsevapen. Antingen är det så att de supereffektiva säkerhetstjänsterna inte funkar – eller också är det så de funkar.
Efter 9/11-katastrofen har terrorister slagit till här och där i världen, vilket ständigt drabbar oskyldiga människor. Det är fruktansvärt att väl organiserade stater inte längre tycks kunna skydda sina befolkningar. Ofta hittar ländernas polis ett pass på någon som varit med i terroristdåden. Terrorister är uppenbarligen måna om att ha alla papper i ordning innan de spränger sig. Antingen är det så det funkar – eller inte alls?
Senaste nytt från amerikanska media – CNN och New York Times – är att man har uppgift om att säkerhetstjänsterna har hittat dokument, som innebär att ryssarna kan bedriva utpressning mot Donald Trump som president. Trumps advokat ska ha haft hemliga samtal under många år med Kreml. Ryssarna ska också ha filmer från vilda sexpartyn från resor i Ryssland, som amerikansk underrättelsetjänst har fått från en fd engelsk underrättelseagent. New York Times släpper dessa nyheter, men säger samtidigt att de inte har fått historien bekräftad ännu.
Man kan fråga sig att om någon har sådan information, varför går denne någon inte direkt till Trump och kräver ordentligt betalt istället för att lämna allt gratis till media. Man kan också fråga sig hur kompetent amerikansk säkerhetstjänst egentligen är, när man i presidentvalets sista skälvande minuter får sådan information om saker som pågått i många år från en pensionerad engelsk agent. Lika troligt är det kanske att anta att CIA inte lyckades sälja sin ryska hacking historia till Trump och därför vill hitta andra vägar för att hindra honom från att bli president. Många talar om att det pågår en statskupp i USA. Amerikansk säkerhetstjänst har enligt uppgift varit med och fixat statskupper i andra länder. Antingen funkar det inte – eller så är det precis så det funkar.
GillaGillad av 16 personer
Det är samma CIA NSA FBI som hittade alla kemvapen i IRAK
före invasionen.Kompetensen har inte blivit bättre.
GillaGillad av 4 personer
Bara en liten korrigering: Homeland Security fanns inte den 11/9, utan skapades som en följd av densamma.
GillaGilla
En annan chockerande händelse är Japans Megakatastrof –
de som vann 2VK bestämmer där fortfarande!
Hot mot mänskligheten!
GillaGillad av 1 person
”Kan du avleda publikens uppmärksamhet, kan du marschera en elefant över scenen utan att någon märker det”, är ett uttryck bland magiker.
Annan avledingsmanöver: Antalet farliga islamister har ökat dramatiskt. Prata heller om burka!
https://www.rights.no/2017/01/antall-farlige-islamister-har-okt-dramatisk-snakk-heller-om-burka/
”De har även öppnat landets gränser för en totalt okontrollerad migration som kraftigt destabiliserat landet och skapat en skenande otrygghet för landets medborgare. ”
”Frykter folkelig opprør: Politiet på Gotland får forsterkning”
https://www.document.no/2017/01/11/frykter-folkelig-oppror-politiet-pa-gotland-far-forsterkning/
(Document.no är en seriös konservativ nettidning)
GillaGillad av 2 personer
Norska webbtidningen Document är inte en konservativ sajt. Document är en kontrajihadistisk sajt i samma stil som danska Snaphanen och svenska Avpixlat.
Alla tre driver samma agenda som går ut på att frambringa konflikter mellan européer och muslimer. Helt i linje med de konflikter som George Soros skapar mellan svarta och vita i USA genom att ge pengar till Black Lives Matter.
Det är på tiden att kontrajihadister i de skandinaviska länderna granskas. vems ärenden går de? varifrån får kontrajihadisterna sina pengar?
GillaGilla
1) Du har fel, norska webtidningen Document er en konservativ sajt. Läs How to be a Conservative av Robert Scruton, och du vill se att du har fel. Vad är det enligt deg som gör att Document.no inte är en konservativ webtidning? Vad er din definition av «konservativ»?
2) Vad er fel med att vara emot voldsbejakande jihad?
3) Document har en annan publicistisk linje än Snaphanen och Avpixlat. Document er mer «avdämpad» och har en högre intellektuell nivå och kvalitet.
4) Document finansieras genom bidrag från sina läsare
5) Finns mångkulturella samhälle var islam är involverat utan betydliga konflikter?
GillaGillad av 2 personer
Islamismen (liksom zionismen) hade varit ett försumbart fenomen om inte Britterna sen många generationer avsiktligt skapat problemet. Ist hade arabvärlden varit nominellt sekulär och utvecklats mer. (Och judarna varit assimilerade på kontinenten istf att pga Britternas ränksmideri tvingas flytta sina pengar och talanger till Usa medan deras fattiga bröder skeppades till Palestina)
Detta hindrar inte att jag har full samsyn med dem/er som ser den förändrade situationen i Norden som ett verkligt hot.
Men det pekar ut de verkliga förövarna Usas och Englands rika oligarki. Dom vill åter dra in Europa i elände för att rädda sitt parasitimperium. I nuläget är Sverige indraget i kärnvapenkrigsscenarier om vi inte totalt säger nej till all etablering av Natos resurser vilket kräver ett upprivande av värdlandsavtalet. Det ingår i angloamerikas onda planer att låta muslimer figurera för att avleda från imperiets roll. Nato är även tänkt att ‘rädda oss’ mot både Natos egna allierade:jihadisterna såväl som mot ‘populisterna’. Se fienden bli ej hans allierade. Angloamerikas landsförrädar-agenter i Sverige är sannolikt associerade med Natos gamla svenska staybehind-nätverk.
GillaGillad av 2 personer
Carl G.! De som frambringar konflikter mellan europeer och muslimer är respektive lands regeringar. Hur många attacker från europeer mot muslimer i Europa ser du? Hur många muslimska attacker mot europeer i Europa ser du?
Hur många etniska svenskar ser du gruppvåldta muslimska kvinnor i Sverige?
GillaGillad av 2 personer
Ja helt klart, de som äger oss alla via skuldslaveriet och skatteslaveriet som uppbärs med magiska kunskaper hos Rothschilds och Rockefeller med flera storhövdingar är de som är de största magikerna. Otroligt skickliga i att förvirra professorer, journalister, politiker, författare osv. osv….
GillaGillad av 2 personer
Och många förstår inte att de är i bankoligarkernas tjänst. Måste jag tillägga. Kom ihåg allt är ekonomi som maktmedel och inget annat som håller den största lögnen av alla igång, beroendet till bankerna.
GillaGillad av 1 person
Det är ej så lätt att vara politiker i dags dato – därför att den offentliga makten i Sverige utgår ifrån affärsbankerna. Om hur den makten kan återföras till folket på min URL-länk.
GillaGillad av 3 personer
Riktigt Josef. Man får vara en modig politiker idag för att belysa de saker som Olof Palme och Anna Lindh belyste om vår demokrati.
”… världen har fler demokratier än någonsin, och mänskliga rättigheter befinner sig högt på nästan alla länders dagordning. Ändå, är korruption och förtryck alldeles för vanliga hot mot det demokratiska samhället. Och vi har sett en dramatisk ökning, de senaste 10 -15 åren, av etniska konflikter och humanitära kriser med brott mot mänskliga rättigheter som viktiga delar., men också mer av korruption. Mänskliga rättigheter prisas mer än någonsin – och kränks mer än någonsin.”
/Anna Lindh
”Historien ger många exempel på att demokratin krossats av människor som sagt sig kämpa för ”verklig demokrati” och ”folkets egentliga mening. Insikten härom kan leda oss till en försvarsposition som döljer att demokratin är ett utomordentligt krävande styrelseskick. Det måste ständigt hittas nya vägar till vitalisering, till att nå ut till människorna och göra dem aktiva. Diktaturer bjuder ett maskineri av lydnad, slutet och till det yttre väloljat. Demokrati bygger på lojalitet, öppenhet och pulserande liv. Den måste därför ständigt vinnas på nytt.”
/ Olof Palme
https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/citat-om-demokrati/
GillaGillad av 2 personer
Martin – jag är med på Din vagn – och om hur det kan gå till här.
GillaGilla
Individualism är förutsättningen för en demokrati all form av totalitär manifestation som kollektivism och månkultur är förtryck av individen och därmed demokratin.
Så när makten manifesterar något så vet vi att dem struntar i demokratiska värderingar.
Demokratin är skör och måste försvaras varje dag.
GillaGillad av 1 person
Oligarki, d.v.s. resultatet av nyliberalism, tokliberalism och annat som är för villkorslös ”frihet” för kapitalets girigbukar leder i slutändan en totalitär arvsbaserad manifestation som endast kan överleva så länge folket sover i ett drömlikt tillstånd. Detta liberala rojalistiska kapitalistiska spel är riggat.
Det finns ingen fri konkurrens i ett sådant system. Det finns inga klassvandringar. Små och medelstora företag betalar skatt, men inte de stora som växer och förslavar allt.
https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2015/03/03/den-oforsmutsade-sanningen-george-carlin-den-amerikanska-drommen/
Balans mellan kapital och välfärd genom vår demokrati leder oomkullrunkeligen till en hel del kollektiva lösningar och gynnande av arbetae, samt små och medelstora företag som konkurrerar på ett rättvist moraliskt sätt.
Mångkultur däremot är humbug. Kulturer vars värderingar står i strid med varann kan naturligtvis inte existera i samma land. Det förstår en 12-åring. Människor i ett och samma land kan inte vara för skärandet i oskyldiga barns genitalier och vara emot det. Människor i ett och samma land kan inte vara för hög nivå av demokrati och hög nivå av yttrandefrihet och importera folk som vill installera en kalif/kung/diktator vars inavlade barn ärver ämbetet.
Jo. Demokratin är skör och måste försvaras varje dag, särskilt från tokliberaler.
GillaGilla
I dessa avseenden är vi helt överens.
GillaGillad av 1 person
Din lösning är ingen lösning.
GillaGilla
Göran – hur ser Din lösning ut ?
GillaGilla
Det verkar vara så att politikeretablissemanget, efter de sista 10 årens vanstyre, inte har förmåga och vilja att styra landet, därav det ständiga tjatet om Nato och Ryssland.
Sverige har idag en de facto armé på cirka 5 000 soldater, en brigad, dessa soldater räcker inte ens till att kväsa det kommande, kriminella, inbördeskriget vilket redan idag gör sig påmint i no go zones, brinnande bilar, skolor, idrottshallar, personrån, våldtäkter etc.
Klart är att armén måste flerdubblas men inte för att slåss mot ryssen utan för beredskap att snart placeras i landets 290 kommuner för att skydda medborgarna mot brott och angrepp mot statlig, kommunal och privat infrastruktur.
Hundratusentals unga, arga och outbildade män har placerats ut i varje kommun, över en hel nation om nästan 450 000 kvadratkilometer.
Polisen är numerärt chanslös, dåligt utrustad och otränad för den typ av uppror, kriminalitet och sönderfall som sprider från område till område.
Belgien och Frankrike använder sig redan av armén för polisiära uppgifter och Sverige kommer snart att tvingas till samma sak men då kan man inte betala sina soldater 19 000/månad, för att rekrytera fler så måste lönerna höjas med minst 25%.
GillaGillad av 6 personer
Bra skrivet Per!
Per beskriver det mest sannolika scenariot. Då är det inte utan att man undrar varför det nya vapendirektivet hips vips kommit upp på bordet där man vill förbjuda många av de civila jägarnas lagliga vapeninnehav?
Baserat på det och andra indicier gör det svårt att inte dra slutsatsen att allt planlagts uppifrån. Är man nu rädda för att civilbefolkningen skall resa sig och därför vill avväpna dem?
I så fall är våra sittande politiker våra fiender och därmed även landsförrädare.
Kommer det fram att det är på det viset så är de facto regeringen olaglig.
Donald Trump uttryckte saken bra efter dådet i Paris: ”Only the bad guys had guns!”
Vill våra politiker att vi skall kunna bli slaktade som lama höns, utan någon som helst möjlighet att kunna försvara oss?
För hur ofta har det varit terroristskjutningar bland våra närmare 1 miljon jägare -Nej, Aldrig.
Det är därför ingen vild gissning att det jag misstänker stämmer.
GillaGillad av 3 personer
Vi har alla rätt att bilda nya partier som valsamverkar sig in i riksdagen.
”Där en regering har kommit till makten genom någon form av folkomröstning, falsk eller inte, och åtminstone bevarar ett intryck av rättsstatens principer, kan gerillans utbrott kan inte främjas, eftersom möjligheterna till en fredlig kamp ännu inte har uttömts.”
/ Che Guevara
https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/citat-om-demokrati/
GillaGilla
Härlig skrämselpropaganda…jobbar du åt försvaret, kanske som löneansvarig? 🙂
”Hundratusentals unga, arga män har placerats ut i varje kommun”? vad är den exakta siffran enligt dig då?
Och innebär din mening om angrepp mot statlig, kommunal och privat infrastruktur, att det rör sig om terrorism i Sverige framöver?
Förlåt, men din kommentar låter väldigt överdriven.
GillaGilla
Exakt Per. Det stora hotet har vi redan i vårt land.
Den sovande medelsvensson kommer att få ett abrupt uppvaknande.
GillaGillad av 1 person
Det var en träffsäker missil – rakt i Rosenbad – denna krönika.Bullseye kan man säga.
Givetvis tror inte politikerna ett skit på det man står och dravlar om. Gjorde man det skulle vi inte ha det som vi har det i Sverige – på en massa plan. Ett samhälle på fallrepet och i upplösning och på dekis.
Mindcontrol finns det en del som påstår – kanske är samtliga våra politiker offer för detta? Hur ska man annars på ett logiskt sätt kunna förklara vad det hålls på med?Det finns nämligen ingen logik – i alla fall inte sett ur medborgarens synvinkel och det är väl dessa politikerna är satta att företräda?Att tänka på landets och folkets bästa – visst är det väl så?Det är väl därför man kvitterar ut sina feta arvoden och ersättningar – eller har jag missat nåt…..?
GillaGillad av 3 personer
Att tänka på landets och folkets bästa är populism. Det är numera fult och helt ute. Nu är det PK som gäller, Politisk korrekthet vilket är oändligt viktigare. PK är ett kodord som betyder att slicka västoligarkerna i mungipan, sitta vackert, vifta på svansen och hugga efter sitt eget folk.
GillaGillad av 4 personer
Man har genom tankesmedjor och fulmedier attackerat ordet ”populism” och associerat det med dåliga saker. Men det är vid en enkel undersökning lätt att inse att populism och demokrati hör intimt ihop. Faktum är att demokratiska partier själva ofta döpt sig till ”Populistpartiet” och liknande.
GillaGilla
Bra skrivit. Landet är illa ute . Hur kan man frikänna en våldtäkt på en rullstolsbunden kvinna av fem afganska män,. Inte konstigt att svenska kvinnor känner sig otrygga och inte vågar gå ut själva. Finns snart ingen myndighet som fungerar som den ska.
GillaGillad av 5 personer
För första gången i mitt liv är jag duktigt frustrerad över politiska skeende, t ex efter att tagit del av den senaste partiledaredebatten i TV. Nu kan jag också koppla ihop dessa skeende och politiska strategier, med dramatiska världshändelser i vår nutid. Mina slutsatser är: Kuppen i Ukraina var illegal! Det var en skandalös statskupp arrangerad av USA:s oligarker! Tack vare Rysslands snabba agerande räddades Krim och den strategiska maktbalansen i denna del av världen! Allt beröm till den kloka Putin som också är pg att rädda Syrien! Världens MSM där DN är en av dessa är alarmistiskt helt i händerna på samma oligarker och sprider falsk information via media för att skapa rädslor med syftet att globalisera vår värld. Vi blir kommer att bli likt chippade slavar under detta imperalistisiska välde! Flyktingströmmarna upp i Europa och Sverige är planerad för att skuldsätta oss till konkurs för att oligarkerna sedermera skall ta över det kommande konkursboet! Hur jag än vrider och vänder på mina slutsatser kvarstår mina slutsatser som ett förskräckande faktum! Med enkla ord kommer jag att deltaga i fri media så länge denna och jag själv existerar! mvh
GillaGillad av 5 personer
Lennart, delar din uppfattning vad gäller fri/alt-media.http://www.europaportalen.se/2016/02/yougov-svensk-media-mest-vanstervinklad random http://bit.ly/2ikHliW https://twitter.com/IntheNow_tweet/status/808748331019091969
GillaGilla
Jag har ingen större tillit till Kukowskis och Zahawis Yougov, lika lite som till andra opinionsinstitut. Frågan är dessutom ytterst tveksam. Vad som är ”vänster” och ”höger” i det politiska spektrumet beror på var man står och vilken fråga man talar om. ”Vänster” har tyvärr blivit associerat med den massinvandring som nyliberaler och borgare skapat på George Soros initiativ och som de tjänat sina egna kortsiktiga kulor på. Denne man och andra extremt rika globalister är naturligtvis allt annat än ”socialister” eller ”vänster”.
GillaGillad av 1 person
Martin
George Soros kallar sig bolshevik.
Men jag instämmer med att begreppet socialism bör bifurkeras så att man kan beskriva gräsrotssocialister utan att bunta ihop dem med oligarkerna. Däremot är historiska fakta att kommunismen och socialismen i dess mest kända form var ett verk av monopolkapitalister för att försvaga angloimperiets konkurrenter i form av nationalstater med traditionell maktbas. Även de mest pålästa socialister blundar för detta och hamnar därför ofta på samma sida som det borgerliga etablissemanget i analysen. Jan Myrdahl inser ju nu att han med fördel skulle ha kunnat göra sin karriär i Usa men inser inte att all vänster som där får hållas genom medvetna beslut av monopolkapitalisterna aldrig tillåts hota oligarkin. Bara ”blow off steam” med J P Morgans ord för över ett sekel sen.
GillaGillad av 1 person
George Soros, den falska profeten, kan kalla sig ”bolsjevik”, d.v.s. majoritetsman, vilket antyder att han är för demokrati, men i sitt agerande är han allt annat än bolsjevik. Han är en oligark som krossar demokratier. Det är som kapitalisterna i Kina som vill kalla sig kommunister. Det är löjeväckande.
Socialismen är inget verk av omoraliska monopolkapitalister, det är följden av demokrati och arbetarmakt.
Den stärkte ryssarna och krossade Hitlers invasionsförsök, vilket var pådrivet av tanken på den egna rasliga överlägsenheten, samt av girigbukar och högerpartier. Stalin var visserligen paranoid och totalitär under denna tid, men sådant sker lätt i krig, och är naturligtvis ett resultat av kriget i sig.
Angloimperiet kanske trodde på sin egen förträfflighet framför kommunismen, men de hade i så fall bevisligen helt fel. Bernie Sanders hade folket med sig. Kriminella i DNC stal folkets demokrati.
GillaGilla
Martin
Jo socialismen var som sagt redan från sin linda kidnappad av monopolkapitalisterna. Redan i Franska revolutionen var det så och Voltaire och andra som entusiastiskt citeras som tecken på äkta frihetsideal var i sold hos dessa monopolkapitalister. Än värre var det from Marx. Marxismens styrning av oligarkin evoluerade över genom Fabian Society’s mer fördolda verksamhet men likväl övande inflytande över alla mer kända vänsterprojekt och alltid mån om sin samhörighet med Marxismen. Vanliga gräsrotssocialister var och är tyvärr fortfarande ovetande om det sammanhanget. Bolshevism betyder det du säger men Lenin et al hade aldrig majoritet bakom sin av monopolkapitalisterna finansierade statskupp. Alla var köpta. Kerensky inget undantag och han ingick i planen för att krossa Tsarrysslands konkurrenskraft. När socialistiska gräsrötter såg kommunismens seger i Ryssland som en framgång var dom i god tro men marxismen är bara avsedd att splittra nationer.
Riktiga socialdemokraters svaga punkt ligger också där: vid klasskampen och därmed oförmågan att skapa verklig nationell sammanhållning mellan driftiga entreprenörer och andra. Eftersom monopolkapitalister är grundare av socialisternas idesfär finns där heller ingen insikt angående bankväsendets centrala betydelse för makten.
Socialister söker mer gemenskap än objektiv sanning. Dom är konservativa vad ideutvecklingen beträffar.
GillaGilla
Jag tror, som du, helt klart att den demokratiska socialismen redan i sin linda varit infiltrerad av de falska profeterna ur monopolkapitalisterna, men i tyst minoritet.
Jag har själv upplevt entrism och förstörelse i ett interndemokratiskt parti där syftet, helt klart, måste ha varit att förlöjliga det och förvrida det. Det är därför många kända personers citat är om demokrati är så viktiga.
https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/citat-om-demokrati/
Jag betvivlar att Voltaire var genomkorrupt baserat på vad jag läst mig till, samt genom djup meditation, men det är givetvis svårt att bevisa.
Fabian Society kan givetvis planera världsrevolution. Det kan givetvis vara orsaken till socialdemokratins plötsliga globaliserings-iver och högervridning. I så fall vill de skapa ett sådant motstånd mot kapitalismen/nyliberalismen att Marx teorier besannas och politikeradelns egna privilegier försvinner i processen, men det verkar extremt långsökt.
Lenin hade nog majoriteten bakom sin demokratisering även om han kanske lurat av pengar av kapitalister på sina resor för att finansiera övertagandet.
Jag ser inte hur Marxismen är avsedd att splittra nationer?
Marx sade så här:
”Arbetarna har intet fädernesland. Man kan icke fråntaga dem vad de icke har. Då emellertid proletariatet till att börja med måste erövra den politiska makten, upphöja sig till nationell klass och konstituera sig självt som nation, så är det självt ännu nationellt, om också ej i samma mening som bourgeoisin.”
/Karl Marx och Friedrich Engels i Kommunistiska manifestet (1848)
De verkliga nationella sammanhållningen kommer genom den möjliggjorda klassvandringen i ett balanserat samhälle där arbetarna äger landet tillsammans och har erövrat den politiska makten genom demokratin och vandrar fritt mellan de olika klasserna efter behag och förmåga.
GillaGilla
Infiltration vet jag själv inte så mkt om men den version av socialismen som snabbt kom att dominera var ju Marx’. Och han var redan från början sammanvävd med monopolkapitalister. Bla i Holland och England medan det är mkt vanligare att man hör endast om kopplingar till tyskar som Engels. Marx’ flickvän var från den tyska societeten men hindrades inte strängt.
Att som Voltaire vara köpt dvs finansierad av Venedigs oligarkis underrättelsetjänst är inte samma sak som genomkorrupt. Även många inom Frankrikes etablissemang var inblandade både av opportunistiska skäl och för att de blivit lurade. Men nog är det påtagligt även i vår tid hur många figurer med mindre begåvning än Voltaire som verkar stortrivas med att riva ner, med stöd av de mäktigastes stiftelser. Människor är känslovarelser och i politik går det att spela ut dem genom bedrägliga finter. Tex var en av Britternas kumpaner inom den franska nobiliteten organisatör av hamstring för att avsiktligt framkalla matbrist och uppror från medborgarna. Fattade Voltaire det? Jag är inte inläst på det men jag har sett hård kritik av hans roll. (Samma trix med fejkad matbrist använde Britterna mot Ryssland februari 1917. )
Britternas hejdukar Robespierre och Marat var fruktansvärda. Och ett resultat var att medlemmar ur vetenskapsakademin avrättades under appellen ‘revolutionen behöver ingen vetenskap’. Kulturrevolutionen i Kina var även den inspirerad av Britterna som bemödade sig om att stärka bakåtsträvande resp hindra utveckling.
Analogt för islamismens framväxt i modern tid. Angloimperiets verk helt och hållet.
GillaGilla
Att Marx kände psykopatiska monopolkapitalister är nog sant. Det kan ha lett den moralfilosofiskt skolade Marx till följande slutsats:
”Vad är judendomens världsliga grundlag? Det praktiska behovet, egennyttan. Vilken är judens världsliga kult? Schackrandet. Vilken är hans världslige Gud? Pengarna. Nåväl! Frigörelsen från schackrandet och pengarna, alltså från den praktiska, verkliga judendomen vore hela vår tids frigörelse.”
/Karl Marx Om Judefrågan (1843)
Det är klart att en revolution som drivs in-absurdum och blir ett skräckvälde kan vara i rojalisters intresse…
Svårt att veta om Maximilien de Robespierre eller Jean Paul Marat var brittiska agenter, särskilt då den ena avrättades i giljotinen av revolutionen självt eftersom han giljotinerat för många revolutionärer och den andra mördades av en moderat kvinna i sitt badkar.
Ateism är något som många vetenskapsmän ofta drabbas av eftersom de naturligtvis inte är lika lättlurade som fyraåringar.
Matbristen verkar ha spelat revolutionen i händerna. Det kanske inte var tanken, men revolutionens ledare kan ha vinklat det på rätt sätt för folket så att det stärkte revolutionen.
GillaGilla
Franska revolutionen var en kontrarevolution organiserad från England i samarbete med Venedig och allierade finansmän från kontinenten. Frankrike utsattes för liknande påtryckningar som IMF har gjort i senare tid. Det skedde som en reaktion på Ben Franklins och Frankrikes organiserade League of Armed Neutrality – en allians mellan Frankrike, Spanien, Preussen, Sverige, Holland och Ryssland riktad mot Storbrittanien och till försvar av de amerikanska koloniernas självständighetskamp. Frimurarnätverk och illuminati var verktyg och organisatörerna Lord Shelburne och Jeremy Bentham kunde styra från England. Venedigs agent Antonio Conti byggde upp ett probrittiskt parti i Frankrike, ‘upplysningsfilosoferna’ inkluderande Francois Voltaire. Contis efterkommande G Casanova och greve Cagliostri organiserade destabiliseringen av kungafamiljen. Britterna tränade jacobinska skribenter och släppte lös en galen anglofil gruppering ledd av Danton och Marat. Robespierres terrorvälde var Britternas.
Här länk om en mindre känd organisatör av den riktiga revolutionen, J S Bailly, som alltså den Brittisk-ledda ‘franska’ revolutionen var riktad mot.
http://www.larouchepub.com/other/2001/2804_bailly.html
GillaGilla
Jag avslutar även diskussionen om Frankrike. Du är helt tydligt vilseledd, Peter Grafström, och biter dig fast i dina egna fastfrusna uppfattningar likt en religiös individ. Är du religiös?
GillaGilla
Klasskampen splittrar nationer genom att den av marxismen oangripna oligarkin får hjälp av proletariatet att underminera oligarkins farligaste konkurrenter inom ‘bourgeoisins’ innovativa klass. Oligarkernas monopolkapitalism hotas av teknikutveckling och särskilt om dom inte har finansprivileget och kan köpa ut de innovativa utan ist får se de nya krafterna växa dem över huvudet. Monopolets investeringar kan rasa i värde.
Marxismens internationalism är precis vad momopolkapitalet önskade sig. Med undantag för moderlandet och förövaren England.
GillaGilla
Marxismen förutsåg internationella gigantiska monopol och ägandet av fåtalet oligarker.
Internationalismen är inte ”hans”, men ett resultat av monopolkapitalismens vilja att expandera globalt.
Jag anser därför att det är på gränsen till internettrolling, bäste herr Grafström, att skriva att ”Marxismens internationalism är precis vad momopolkapitalet önskade sig.”
Marx beskrev det som skett och fördömde det kapitalistiska systemets schackrande av denna orsak.
Vi ser nu med övertydlighet att han hade rätt. Vi har nått den punkt där produktionskapaciteten automatiserats och arbetena försvinner. Vi sitter i ett berg av prylar vi inte behöver medan många är fattiga och arbetslösa.
Arbetarklassens (99%) klasskamp mot dagens oligarker ”bourgeoisin” (1%) beror på att dessa avskedar dem men inte förmår att fördela pengar och ägande av ren dumsnål girighet.
Vi kan i grunden inte förändra samhället eller medias lögner utan att också ändra på ägarförhållandena.
Vi måste äga samhället mer gemensamt. Marx hade rätt.
Löntagarfonder, progressiv beskattning, starta eget-bidrag och arbetstidsförkortningar etc. är utmärkta saker att balansera samhället med så att människors frihet ökar samtidigt med välfärden för alla.
GillaGilla
Du bortser från att Marx och hans beskyddares avsikt var att locka till sig anhängare med sånt som låter bra men samtidigt helt undlåter att på ngt effektivt sätt avslöja bankväsendets enorma privilegier. Marx lär ha haft en uppskjuten plan att analysera det, men det ‘ blev inte av’.
Marx intellektualiserar också mkt som i verkligheten paralyserar dom som söker efter användbar info. Han överlåter åt en intellektuell elit att uttolka sina teser.
Das Kapital handlar om mycket som är av värde för monopolkapitalister. Massproduktion, disciplinerad arbetskraft. Usas monopolkapitalister var snabbt på plats i Sovjet och producerade med profit som gick oavkortat till väst fram till 1926. Bla I Kozbaz industrial region. Med arbetare och ingenjörer från väst. Stalin drog in det men lät likväl Wall Street utforma sina två första femårsplaner.
…
Marx bekräftade att Britterna sponsrade all kommunistisk aktivism på kontinenten. Dessutom Lord Palmerstons nära medarbetare David Urquhart övade inflytande över Marx och manipulerade hans tillgång till litteratur i syfte att rikta kampen mot Ryssland. Angloimperiets storfinans genomförde planen under eran före 1917 i flera steg och med utnyttjande av Marx ideologiska förarbete. Vid det laget hade Marxismen förgrenat sig i form av Fabian Society varifrån etablissemanget, inte gräsrötterna, fortsatte överinse och i smyg sprida socialismen. Men du vill inte tro att det var denna storfinans avsikt redan på Marx tid trots att övriga kontinenten genomflödades av dess aristokratis omstörtningar av nationalstater.
Oförskämt att ens antyda ngn trolling från min sida. Jag beskyller inte dom som i praktiken hjälper angloimperiets historieförfalskning för att avsiktligt missleda. Jag är bara bekymrad över hur lögnen överröstar den undanhållna sanningen. Majoriteten har fel även inom altmedierna men det är inte avsiktligt.
GillaGilla
Lögn och internettrolling Peter Grafström. Banker är företag, när folket i en kommunism äger alla företag så äger de givetvis även bankerna. Det har du glömt att analysera, INTE Marx.
Det är klart att inte alla inte kan läsa och förstå allt som Marx tänkt ut, men det finns också mycket han sagt som är enkelt att förstå t.o.m. för en normalintelligent 12-åring.
Det är klart att Marx beskriver mycket av det som monopolkapitalister bygger sina imperier på. Han kände de schakrande girigbukarna.
Man behöver inte direkt vara raketingenjör för att förstå vad massproduktion och automatisering i slutändan leder till. Marx förutsåg detta.
Att britterna sponsrade kommunistisk aktivism på kontinenten är naturligtvis inte otroligt. Det där ser vi även idag där man försöker splittra vänstern i obalanserade nationella och internationella grupper som egentligen har 99% samma intressen av att gynna sina egna länder och hjälpa andra internationellt mot monopolkapitalismens kreatur. Jag är däremot inte till salu. Vänsterpartiet behöver balans vad gäller den nationella biten och NMR behöver bli av med rasismen.
Stalin “Stålmannen” rullade in och befriade Europa. Han producerade på kort tid en enormt stor krigsmakt som malde sönder de rasistiskt vilseledda tyskarna. Stalin kunde ha befriat hela Europa från monopolkapitalism i ett nafs, men höll sitt avtal med England och USA.
Ryssarna fick betala ett högt pris för Hitlers och tyskarnas imperialistiska galenskaper. Idag betalar de och många länder för Natos galenskaper.
Vad gäller infiltration verkar du veta mycket om infiltration för att inte veta något alls om infiltration, som du menade, men försök inte med mig! Jag ser ju tydligt vad du håller på med. Du ljuger ju ihop lögn efter lögn i en strid ström. Du kan ju omöjligen själv tro på lögnerna. Diskussionen är avslutad från min sida.
GillaGilla
Martin Gustavsson.
Inga lögner från min sida bara föga kända fakta. Du ersätter substans med fula personangrepp. Men jag tror du gör det med ärligt uppsåt så jag förlåter dig.
Bankirerna och andra monopolkapitalister understödde kommunisterna och det var inte angloamerika som skulle få revolution, det trodde jag var självklart även för dig.
Beslagtagna arkiv från Grand Orient har av Ryska forskare redovisats innehålla bekräftelser av att fyra västländers bankirer med assistans av Sverige finansierade bolshevikerna med $50 miljoner. Är du i tvivel om det? Trotsky beställde för delbetalning 1000 lokomotiv för dubbla priset från firma Nylund & Holm, som tidigare endast producerat 40. Jag vet ej om det var ett sätt att smyga ut en del guld under sken av affär eller hur många som verkligen byggdes med Sovjet behövde mer lokomotiv. Lenin ställde till västs förfogande ett stort, och med ny infrastruktur försett offshore- industriområde. Vinst oavkortat ut ur unionen.
Och hur tänker du egentligen om Ms långa karriär i det kapitalistiska lejonets kula? ‘Keep your enemies close’ är det så du tänker? Isf instämmer jag men det är inget argument mot huvudtesen, tvärtom det stärker den.
Dessutom manipulerade britterna Marx som i sin naivitet anklagade Lord Palmerston för att vara rysk spion. Senare insåg M att han blivit lurad, men fattar du varför britterna kunde hålla en skyddande hand över honom, just det, för att han var ett verktyg mot just ryssarna och britternas övriga konkurrenter.
GillaGilla
Martin Gustavsson
Vad infiltration beträffar syftade jag på ‘riktiga’ folkligt baserade oppositionella och i vilken omfattning dom hade infiltratörer vilket jag inte ägnat mycket tid åt. Huvudlinjen med Marx var finansierad redan från början och det kallar jag inte infiltration. Det går tillbaka till Illuminati 1776 som skapades i samklang med Britternas kamp mot det olydiga Usa. Och där fanns knappast ngt naturligt folkligt motiv där, blott lurade gräsrötter.
Analogt med angloimperiets färgrevolutioner, där även Wikileaks hjälpte imperiet.
Att det förekom infiltration inom eliterna i frankrike före ‘revolutionen’ är riktigt men där var svälten avsiktligt framkallad av Britternas hejdukar Duke of Orleans och hans medarbetare. Dom organiserade hamstring och undanhöll folket livsmedel. Givetvis ger det grund för genuin opposition men likväl var de avgörande händelserna regisserade och inte äkta.
GillaGilla
Martin!
Du skriver ofta bra saker men nu undrar jag varför du är så förbannat styv i korken?
Stalin rörde aldrig de judiska bankerna och det är väl fullständigt logiskt när man förstått vilka som hade den verkliga makten i Sovjetunionen.
Hitler däremot nationaliserade bankerna.
Man får ju också förstå att segraren skriver historian och den historian har vi alla matats med sedan barnsben men den är ju full av lögner.
Därför finns det historierevisionister och därför förföljs de, men dessa människor som är modigare än jasägarna är värda all respekt.
Peter Grafström tex!
GillaGilla
Martin Gustavsson
Eftersom du inte är konkret blir min kommentar: Få inte panik, jag förstår att tvivel rusar genom ditt inre, men ta risken att öppna dig för ny info.
Majoriteten är vilseledd därför ser minoriteten vilseledd ut i de verkligt vilseleddas ögon.
En religiös person hänvisar inte till Pierre Beaudry för att hämta stöd för sin tro utan isf av rent intresse. Och jag är agnostiker och ifrågasätter allt. Men det finns mkt av värde i de underrättelser som inhämtats i kretsen kring Larouche( oavsett vad man anser om honom som person). Du är kanske rädd att mista anhängare till ditt ‘Vetenskapliga’ parti om du kommer i konflikt med utbredda (van)föreställningar. Man skall inte skilja sig från mängden även om majoriteten har fel är kanske din pragmatiska inställning? Här är en längre artikel av Beaudry som innehåller mer. http://www.larouchepub.com/eiw/public/2002/eirv29n02-20020118/eirv29n02-20020118_044-why_france_did_not_have_an_ameri.pdf
Jag förstår att du chockas av hur lite av officiell historieskrivning som stämmer. Angloimperiets intellektuella etablissemang ibland påhejade av okunniga gräsrötter har gjort allt för att dölja det du chockas av. Britternas eliter till skillnad från övriga folks eliter har veterligen under lång tid inte spelats ut mot andra men själva spelat ut mängder av länder mot varandra med ett enormt lidande som följd.
GillaGilla
Det talas mycket om fejkade nyheter och rena lögner som sprids som en löpeld på internet. Etablissemanget varnar oss för påverkan från främmande makt. Det är så man baxnar. Det är vårt egna etablissemang som sprider fejkade nyheter, och är påverkade av främmande makt så till den milda grad att de själva tror på alla amsagor från det stora landet i väster.
Folket hånskrattar våra ledare rakt upp i ansiktet. Vi är inte korkade, vi går inte på vilka enkla finter som helst. Det är patetiskt att se Löven yttra sig på ett sätt som om vi, hans folk var helt ignoranta. Det är vårt ledarskikt som står för lögner, hat och illvillig propaganda i allt.
SR hade ett inslag idag om Japan. De har fått en ny popidol, en ung flicka, minns inte namnet. Men hon finns inte i verkligheten, utan som ett hologram. Inslaget avslutades med en jämförelse om hur många flyktingar Japan tagit emot vs Sverige. Förra året hade Japan tagit mot 27 st mot 14 året innan vilket är en fördubbling men journalisterna tyckte det var en skandal. Vid varje tillfälle påpekar man något om flyktingar.
GillaGillad av 4 personer
Tyvärr, är det nog så att de flesta i Sverige går på alla lögner. Hur många människor kan du diskutera politik med? De flesta vill inte det. De flesta är styrda av känslor och inte av logik.
De flesta har en avsky mot Donald Trump. Det är förståeligt. Men om jag då ställer frågan till dem: ”Hur många negativa sidor av Hillary Clinton känner ni till?”, skulle svaret bli: ”Vad menar du?” Folk skulle inte förstå vad jag avser. De skulle naturligtvis tro att MSM har gett dem en objektiv bild av de båda personerna.
Äldre socialdemokrater och vänstern upprörs över den socialistiska tidningen Metro och kallar den för borgartidning.
Så, vad förstår folk egentligen?
GillaGillad av 1 person
Även Timbro-associerade skriver på Metro. Det är nog vad som åsyftas.
GillaGilla
Valentin Mironov #2: Soviet power is a myth. Great show. There are no spare parts. Nothing is working, nothing, it’s nothing but painted rust. But you, you need to keep the Russian myth alive to maintain your military industrial complex. Your system depends on Russian being perceived as a mortal threat. It’s not a threat. It was never a threat. It will never be a threat. It’s a rotted, bloated cow.
GillaGilla
Well, the Sovjet Union did always have its threat potential, so did the US during the cold war. Nowadays, they seem to be at the same road, once again.
There is a lot of empty talk, on both sides, and there seem to be no real threats, true.
But personally, I would regard any nation that has a nuclear capacity of over 7000 missiles a very real threat. Both the US and Russia fall under that category!
GillaGilla
Tror inte det går att stoppa globalisterna, det är för mycket starka krafter bakom och i synnerhet kapitalstarka, hoppas jag har fel men tror inte det,
dyster framtid 😦
GillaGillad av 1 person
Globalisterna är mycket beroende av folkopinionen. Eller snarare av brist på opinion. Vi ska förledas tro att världen byggs till det bättre med globalism, med tal om öppna gränser, frihandel, samarbete i fredens tjänst m.m. Allt är ett illusionstrick för att vi ska luras till att inte fatta vad som håller på att ske.
Det bästa motståndet vi kan bjuda är kunskap och åter kunskap om vad som sker och varför. Ju fler som har denna kunskap ju bättre är det. Om 70-90% av folken har denna insikt som Lars Bern förmedlar så kommer det att räcka för att sätta sådana käppar i hjulen att deras agenda inte blir möjlig att genomföra.
Så kasta inte in handduken! Vi ska inte ge oss bara för att vi tror att de är så starka med alla sina vapen och förmögenheter. De har inte en chans mot en medveten befolkning. Och det vet de själva om, därav en enorma desinformationskampanjen som nu pågår för fulla segel.
GillaGillad av 4 personer
Jag är med på Din vagn.
GillaGillad av 1 person
En meningsfull och värdig strid att ta. Själv känner jag hur allvaret tränger sig på, vi är under attack och vi måste försvara oss mot onda krafter om vi och våra barn skall få leva fred och frihet.
GillaGillad av 1 person
”Så länge folket inte bryr sig om att utöva sin frihet, kommer de som vill tyrannisera göra det; för tyranner är aktiva och flitiga, och kommer hänge sig i guds namn eller under namnet av vilka andra gudar som helst, religiösa eller icke-religiösa, för att sätta handfängsel på sovande människor.”
/ Voltaire
Vi måste tillsammans bli aktivare och flitigare än tyrannerna!
”När allt känns hopplöst, minns jag att igenom hela historien har alltid sanningens och kärlekens väg vunnit. Det har funnits tyranner och mördare och för en tid har de verkat omöjliga att besegra, men till slut har de alltid fallit — tänk på det ALLTID.”
/ Mahatma Gandhi
https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/citat-om-demokrati/
GillaGillad av 1 person
Värdlandsavtalet med Nato hemligstämplat av regeringen.
Svenska folket vet eller förstår ingenting.
FRA-spaningarna och näthackningen som Sverige
ägnar sig åt mot Ryssland görs i samarbete med
engelsk och amerikansk spionage.
Eller mer korrekt Sverige spionerar åt England och
USA. Detta görs utan folkligt stöd med politikernas
tysta medgivande.
Den Svenska regeringen förstår inte viket farligt spel
man håller på med.
Cyberattacker av den storlek ett Svenskt s.k. privat
företag , som FRA vill kalla sig, kan utmynna i rysk
vedergällning eftersom attacker av denna typ i dag
kan räknas som krigshandling i fredstid.
Nato och baltstaterna har en längre tid utmanat
det ryska tålamodet.
Det Svenska etablissemanget planerar en massiv
attack mot Sverigedemokraterna för att i god tid
innan valet 2018 utestänga partiet.
Den sedan en tid planerade ”ryssfobin” är troligen
ett verktyg för att underlätta de politiska operationerna
mot Sverigedemokraterna samt att införa ett nytt DÖ.
Svenska folket skall luras in i Nato utan en chans till
att veta eller förstå.
Är man ute efter Sverigedemokraternas godkännande
av ett Nato-inträde?
GillaGillad av 3 personer
Förstår ej varför texten blir vanställd
Rutan man skriver kommentaren i rymmer
fler tecken än rutan kommentaren hamnar i.
Varför?
GillaGilla
Gör inte radskift, så blir det rätt.
GillaGilla
Tack för tipset!
GillaGilla
Jag har också råkat ut för det. Problemet kommer och går och jag vet inte varför. Radbrytningen fungerar inte alltid längre. Jag ser det också på andra siter.
GillaGilla
Tror ”våra” politiker tänker att – Om vi inte har några livsmedel här i landet, så vill ingen anfalla, för då måste de ju ha mat med sig. Lite som att bränna sina fält förr, så att fienden fick svälta. Synd bara att det drabbar de egna med.
Fast å andra sidan går det så snabbt att lägga oss under sig – Att det räcker att ha med eftermiddagsfikan.
Men som sagt, vårt största hot kommer inifrån. Det bränns bilar, bränns företag och lokaler, kastas handgranater, skjuts en massa, stora grupper våldtar och sexofredar. Kvinnor tvingas till speciell klädsel eller stängs inomhus, barn i skolan dras in på toaletterna av elever som egentligen är vuxna.
– Så står våra politiker och ser viktiga ut och pratar om att det är risk att Ryssland kan påverka vårt kommande riksdagsval, att detta är ett allvarligt hot.
Man undrar verkligen vem de får betalt av.
(Fast det vet vi ju)
Fattar de inte att de är de själva som gör oss tvingade att söka andra svar och förebilder?
GillaGillad av 2 personer
Marianne
Jag tror du överskattar politikerna när du tror att dom tänker…
GillaGilla
Postar om tidigare inlägg eftersom fortfarande högst relevant. Kanske någon vet?
https://www.rt.com/news/373249-sweden-us-threat-security/
60% av Svenskar uppfattar nu USA som största hot mot freden enligt studie av Svenska MSB . Tidigare 54%. En nyhet jag ej kan finna i Svensk media. Kanske en nyhet som inte ”stämmer med tiden” i DN/SvD, så man blundar och fortsätter jobba på motsatsen. Är det riktigt ? Kan någon bekräfta ?
GillaGillad av 1 person
Dessvärre hänger det nog samman med msms kampanj mot Trump och inte med att dom blivit medvetna.
GillaGillad av 1 person
Folk och Förvar var en eländig tillställning.
Vår ÖB talade om förmågor, förmågor och vår Ärkebiskop om hopp,hopp,hopp.
Besvärjelserna stod spom spön i backen.
https://varjager.wordpress.com/2017/01/09/allt-elande-skylls-nu-pa-putin/
Orkade inte lyssna på allt svammel (förlåt mig).
Men lyckades vaska fram ett par guldkorn åt er i PK-bruset.
Den ena var Peter Nordlund, överingenjör på FOI.
https://varjager.wordpress.com/2017/01/10/forsvarsmakten-lockar-inte-langre/
Den andre var Lars Trägårdh, professor i historia och civilsamhälleskunskap.
https://varjager.wordpress.com/2017/01/10/tilliten-ar-nationell-inte-global/
Mikal Jansson från SD fick (kors i taket) fick säga några ord i en kort paneldebatt.
Han välkomnade att de andra partierna nuäntligen insett att Sverige behöver ett trovärdigt försvar och hade närmat sig SD även i denna fråga. Bättre sent än aldrig.
Lite OT.
Kan glädja LB att han lyckats reta upp etablissemanget även på miljöområdet.
Men han är inte längre ensam. Allt fler lyssnar, inte minst SD.
GillaGillad av 2 personer
Vi lever i en tid då lögn och propaganda har kommit fram för vad det är dvs lögn. Dom informations kanaler vi tidigare haft har varit lätta att kontrollera och den propaganda vi har blivit matade med har inte längre det monopol den en gång i tiden hade. Under ett sekel av socialistisk hjärntvätt har ett tankemönster som svetsats in i människors sinnen börjat erodera och sprickan i den kulturmarxistiska lögnen har blivit större och större. Ett relativistisk nonsens resonemang som mentalt förlamat stora delar av befolkningen börjar tappa sin trollbinding och många människor vaknar upp ur den koma dom blivit försatta i.
GillaGillad av 3 personer
Väl formulerat. Instämmer 100℅.
GillaGilla
Exakt, och en stor del av populationen i Sverige befinner sig i kognitiv disonans, ja ni vet – ”surt sa räven om druvorna”- de måste vara sura eftersom räven inte når dem. Denna fördomsfullhet ger den kognitiva dissonansen sin förutsägande förmåga, och som tydliggör ett förbryllande, irrationellt och destruktivt beteende som vi ser hos den politiska klassen och dess massinvandringsförda politik.
GillaGillad av 1 person
Trump is biting back today. https://www.youtube.com/watch?v=wJxxQM7GxJA
GillaGilla
Den upptrappade skrämselpropagandan påminner en hel del om den där berömda Monty Python-sketchen där man sitter och försöker bräcka varandra om hur dåligt man hade det när man var liten.
Den ena lögnen avlöser den andra.
GillaGillad av 2 personer
http://friasidor.is/har-nato-blivit-galna-eller-ar-allt-bara-som-vanligt/
GillaGillad av 1 person
Tor Arne:
Chefredaktören Hans Rustad på document.no tillhör de norska kontrajihadisterna. Om du kollar på den danska versionen av Document så samlade danskarna alla kända danska kontrajihadister som gick att uppbringa. Tänker här på politikern Marie Krarup och hennes syster, Nicolai Sennels och Lars Hedegaard. Personer som tillhör de goda bland de onda.
När jag läser Document så tycker jag det är rätt enkelt att se det kontrajihadistiska inslaget i artikelflödet. Kanske mer nertonat – men det finns ändå där i bakgrunden i texterna.
Och nej, jag tycker inte om att man drar upp islam hela tiden och utmålar muslimer som ett problem för västvärlden. Islamiseringen av Sverige och andra västländer är bara ett symptom på det som Lars Bern dissekerar här.
Min hållning är att religion kan liknas vid en klädesdräkt, ibland är den tjock och åtsittande medan den andra gånger kan liknas vid sval sommarklädsel. Förbjuder man islam, och andra religioner, så kommer religiösa fortsätta vara troende men i hemlighet såsom kristna praktiserar kristendom i muslimska länder.
Alltså är det andra parametrar som bör avgöra om en invandrare kan bidra till landet Sverige eller inte till exempel utbildningsnivå, ålder, kön, värderingar, jobb, bostad osv. Allt sådant ska vara avklarat före inresa till Sverige för då har vi kontroll över invandringen. Då kan det vara så enkelt att muslimska samhällen inte producerar medborgare som uppfyller våran kravprofil – och därmed är islam borta från bordet utan att man ens har vidrört frågan om religiös trostillhörighet.
Ifall diskussionen handlar om kravprofilen, istället för religiös trostillhörighet, så skulle den inflammerade invandringsdebatten i Sverige säkert kylas ned. I mångt och mycket fungerar ju islam som ett rött skynke som matadorer viftar med framför en ilsken tjur – och medan vi tjafsar om islam så fortgår folkutbytet i lugn och ro. Eller folkutbytet är förresten redan överspelad eftersom befolkningsstatistiken gömmer på en demografisk bomb med en lång stubintråd. Unga svenskar kommer bli minoritet i sitt eget land om något årtionde.
Men, men det är väl det som globalisterna vill uppnå, att vanligt folk bråkar med varandra medan de i smyg skövlar land efter land på rikedomar. Vad vet jag?
GillaGillad av 1 person
tack Sveriges regeringar, i två århundraden har vi sluppit dödade och skadade medborgare i krig tack vare ert skickliga styre.det är svårt att värdera hur bra det varit för oss svenskar.
Vi bör ju hjälpa andra människor som inte haft samma tur.
Och när trump och potin stabiliserat mellanöstern kan ju de som vill åka hem och vi får ta igen oss .
Framtiden blir spännande.
GillaGilla
Sverige är i nationell kris. Politikerna är i ”förnekelsefasen” och vet inte hur dom skall ta sig vidare. Då flyttas fokus mot ett yttre hot för att ena ett polariserat folk.
GillaGillad av 1 person
Absolut Vodka! De är samma fas som som en sjuk alkoholist! Tragiskt med panik i blicken utbrister dom ”I fortsättningen skall jag endast hålla mig till öl”. Men tyvärr! Loppet är kört! Det finns inte mer att hämta i den tunnan! Det måste vara noll=0 vad gällande invandring, kriminalitet, fusk med skattepengar, ljug i media, PK propaganda på våra museer, institut, instutioner och i olika samhällsväsen! Nu! Genast! Annars fortsätter alkoholisten och PK politiker med sitt fortsatta fördärv!
GillaGilla
Lite annat som man i sammanhanget onekligen kan fundera över :
https://www.armstrongeconomics.com/history/americas-economic-history/currency-v-language/
https://www.armstrongeconomics.com/international-news/china/xi-jinping-see-a-change-in-the-world-in-10-years/
GillaGilla
Armstrong säger att språket var avgörande för dollarns dominans, men det är väl lite för enkelt. Usa via England är fortsättningen på en parasitär kultur som lever av att hålla andra nere. Hade Tyskland tillåtits bedriva fredlig handel och vi haft tyska som andra språk och gradvis blivit lika tyska som vi nu är engelsktalande över hela Europa finns det inget som säger att det vore genom att hålla andra nere som Europa skulle få en ‘boom’. Tvärtom har övriga världens utveckling varit ett ofta återkommande inslag från Europas kontinent och endast angloimperiet har ständigt omintetgjort planerna.
När han säger att Kina nu är kapitalistiskt förenklar han också. Libertarianer som ju anser sig heta vad bra kapitalism är vill ju ta bort staten som maktfaktor. Kinas statskapitalism är ngt annat (och troligtvis mkt bättre) eftersom rationellt tänkande ligger till grund.
Inte marxistisk ideologi i ursprunglig form som Armstrong mkt riktigt antyder.
Deng Xiao Ping sade ju att det spelar ingen roll vilken färg katten har bara den är bra på att fånga möss.
GillaGillad av 1 person
Till alla som hyllar Trumps presskonferens igår:
Det är ytterst komiskt att ni, liksom han, pratar om Fake News nu helt plötsligt. Det är alltså Fake News när det handlar om honom, men det är inte Fake News när det rör sig om andra, till exempel Clinton (Pizza Gate).
Trump sade själv att det var ytterst olyckligt att ”falska nyheter har publicerats och nådd folket”, men vid andra tillfällen, när det rör sig om fake news, så brukar han säga att man måste kunna avgöra själv…paradoxalt tycker jag.
Men, en hel del är ju faktiskt fake news! Trump hade fått mycket respekt av mig, om han hade sagt det om bege sidor! För visst sprids det mycket skit och propaganda, det har det alltid gjorts. Nuförtiden får vilken lite mupp som helst på nätet också göra det, det är skillnaden. Men att bara diskreditera nyheter som rör honom…det är lågt.
Förövrigt tyckte jag att det var hans värsta presskonferens som blivande president…oavsett kommentarerna om medier och dylikt…den mannen har inte svaret konkret på en enda fråga…
GillaGilla
Enligt NBC:s kommentator var presskonferensen en stor framgång för Trump, så du är nog lite bias.
GillaGillad av 1 person
Hej Lars,
jo, det har jag säkert, du vet ju vad jag tycker om Trump.
Men personligt tyckte jag att hela hans tal var ytterst vagt och innehållstomt.
Han upprepade en massa saker hela tiden, t ex ”Other countries, including China also hack us”, ”we will invest a lot of money into all kinds of things”, eller ”all countries will respect us much more than they have done before”. Dessa sade han typ 5 gånger var…jag undrar om hans plan går djupare än så, eller om detta är hela hans plan?
Vad tyckte du själv?
GillaGillad av 1 person
Jag har inte lyssnat på hela presskonferensen utan på en analys av den på NBC (som inte tillhör Trumplägret). Därtill uppskattar jag mycket att han nu tänker ta itu med Big Pharma och att Bernie Sanders gett honom sitt fulla stöd. Bl.a. har han tillsatt demokraten Robert Kennedy Jr som skall titta specifikt på vaccinindustrin, inte en dag för sent. Om han överlever blir han en stor president.
GillaGillad av 3 personer
Hej Lars,
var har du läst/hört om att Sanders har gett sitt stöd till Trump? har du en länk till den analysen du kikade på?
Kennedy beslutet är ett mycket klokt sådant, det håller jag med om!
GillaGilla
https://truthkings.com/bernie-sanders-agrees-trump/#
GillaGillad av 1 person
Det är stor skillnad när CNN, NBC, CBS, FOX, NYT, WP, MFL sprider falska nyheter för att vilseleda befolkningen, än om några små bloggar gör det. Tack vare Internet kan många duktiga bloggare analysera och varna allmänheten för MSMs Fake News och begränsa propagandans effekt på folkmassan.
GillaGillad av 1 person
Hej Lars,
tack, nu har jag läst den. Du menade alltså att han höll med om just Big Pharma. Sedan lade han ju också till att det är en annan fråga om Trump kommer leverera i den frågan.
Men visst hade det varit en mycket positiv sak att genomföra! NBC artikeln tog ju dock också upp att de tillsammans kan komma fram till en gynnande deal. Det kan vara bra, men det kan också vara dålig…nya jobb, billigare medicin är positiv, men å andra sidan kan det skrotas en massa viktiga regleringar och lagar, och skatteintäkterna kan minska rejält. Om lönenivåerna anpassas, så är skattefaktorn inte så pass avgörande, så klart. Men jag undrar om det blir så. Och om det skulle bli så, vad händer när USA blir ett skatteparadis? De som har råd kan leva det goa livet, men de som ändå är beroende av välfärden går under…ännu mer.
Eller så kan det hela också funka…ingen vet…det ska bli spännande!
GillaGilla
@Johnny,
nu handlade vår diskussion inte om fake news, men nu säger ju du att Lars’ källa också är fake news, när det rör sig om NBC!?
Och just där har vi problemet! För det första är inget av detta fake news, det har till och med DNs egne Erik Helmerson uppfattat ganska så fel. Fake News är enbart så kallade ”nyheter” som sprids via sociala medier, med det explicita syftet att bli delade så mycket som möjligt. Innehållet är egentligen helt sekundärt, utan det handlar enbart om spridning, antingen för en hemsidas skull, eller för direkta intäkter via klickar, likes eller spridning.
Således är varken etablerade medier eller alternativa nätmedier fake news! Att dock både kan vara helt ute och cyklar är en annan sak, det händer nog rätt så mycket. Alla medier har också en viss bias, så är det bara! Vidare så finns det i alla bege fall också mycket väl nyanserade nyheter. Men att avgöra vad som är propaganda, eller ännu bättre, vad som är sanning…vem kan göra det? Inte jag, kan du det?
Tycker också att medierna på senare år har fått lite för mycket credit för att ”vilseleda” befolkningen. Medierna skriver det de anser att folk vill läsa, och därmed köpa, det kan vara vad som helst! Man måste inte lägga allt för mycket vikt på det.
GillaGilla
Först Tom Ahlands film om fosterfäräldrarna.
(Oscar påminner om min far)
http://www.svtplay.se/video/11785546/oscar-och-greta-och-huset-de-byggde/oscar-och-greta-och-huset-de-byggde-avsnitt-1?info=visa
Sedan Lars Åbergs nya bok Framtisstaden: (Beställd)
http://larsaberg.se/se/Recension.php?recordID=38
Sedan pågatåg till Malmö Arena och MIF.
(I väntan på våren och mästarna MFF)
http://www.malmoredhawks.com/artikel/8kkcainrx-33nad/lar-dig-malmo-redhawks-nya-hymn
”Malmö, Malmö, Malmö våra hjärtans lag…”
Efter det är förvirringen total!
Från de som byggde landet till de som förstörde det, eller …
GillaGilla
Problemet är att människor i allmänhet inte är intresserade av det politiska spelet i Sverige. Man reagerar inte så länge landet fungerar socialt och ekonomiskt.
Människor förstår inte att utvecklingen inte rör sig i form av en rak linje. Utvecklingen rör sig i verkligheten i cykler (i form av ett cirkelmönster) och emellanåt kan cyklerna orsaka snabba förändringar.
När det går bra under en lång tidsperiod (som exempelvis under perioden 1850-1970) tycks den raka linjen följas fram till evigheten. Ingenting kan gå fel oavsett vilka beslut som fattas av våra politiker.
Alla negativa beslut som har fattats beträffande vårt samhälle och vår ekonomi, tycks inte få så stor negativ påverkan. Men alla beslut bildar en snölavin som hela tiden byggs upp. Till slut behövs det endast ett negativt beslut till för att lavinen ska utlösas.
När den perfekta stormen utlöses i form av en social- och ekonomisk kris går den inte att stoppa. Eliten vet att centralbankerna inte kan lösa nästa finansiella krasch eftersom problemen har blivit för stora.
För att skydda sig själva vill eliten införa ett nytt feodalt system som ger grundtrygghet åt individen. Men vanliga människor får inte äga någonting utan bara hyra det de behöver (bostad, bil, tvättmaskin, TV etc).
Oligarkerna får ett produktionsmonopol och kommer att äga allt som produceras. De som är snälla får tillåtelse att hyra till sina basbehov. Socialsekreterare för bok över människors åsikter och ger hyresrättigheter i förhållande till anpassningsförmågan.
GillaGillad av 1 person
Satt och funderade här en stund.
Om vi leker med tanken på att Putin och Ryssland VERKLIGEN , alltså i verkligheten , är ett hot,
vilken typ av hot är man då mot Sverige?
Kommer man att äta oss till lunch?
Kommer man att bränna ner hela Sverige och bomba oss tillbaka till stenåldern – och om så vore – vilket skulle syftet med det vara? Vad vinner Ryssland på det?
Kommer man att förbjuda datorer och FB?
Hur skulle livet under ryskt styre vara – kontra det vi har nu?
Är man ett hot mot politiker och dem besuttna eller är man ett hot mot den lille mannen?
Kommer man att förbjuda lönearbete , bilar , båtar , vägar ,bussar , lastbilar , hus , flygplan – kort och gott världen som vi känner den?
Orsaken till mina funderingar är att retoriken och de spända minerna är så flagrant påtaglig när det gäller Ryssland och HOTET från etablissemangets håll. Om det nu är så att Ryssland är ett hot – vilken typ av hot är man mot oss – den s.k valboksapen , vardagsmänniskan?
GillaGillad av 1 person
En ockupation brukar medföra att det utsatta landets försvarmakt avväpnas, ofta flyttar det in människor från ockupationsmakten och tar över hus och villor och andra boenden.
Landets parlament kan i vissa fall fortsätta sitt arbete men utan någon reell makt. Samlingregeringar är inte ovanliga. En del partier förbjuds eller hålls utanför.
Poliskåren ställs under förmyndarskap och kommer att användas till att skydda invaderarna medan befolkningen hålls efter med full kraft.
Landets intelligentia ges chansen att stödja utvecklingen eller bli förvisade fysiskt eller karriärmässigt.
Tja, vad säger du, skulle du märka någon större skillnad?
GillaGillad av 1 person
Nu när du uttrycker det på det sättet – förmodligen inte. Och landets intelligentia – vilka skulle dem kunna tänkas bestå av? Lena Melin och Jan Guillou? Polis och skola går på knäna , gränserna är vidöppna – smuggla vad du vill. Malmö är på god väg att bli ett riktigt getto.Pension , A-kassa och Sjukpenning kan inte bli lägre , otryggheten slår rekord , BigPharma , BigFood och BigAgro härjar som dem vill i landet – varannan har Cancer snart…..frågan är om det skulle vara så illa att bli belägrade av ryssen egentligen. Man brukar prata om ”samhällskontrakt” i Sverige – jag anser att det kontraktet är brutet för länge sedan – man bara inbillar oss att vi lever ”bra”. Jämför löner , förmåner och Pensioner med Norrmännen t.ex. De bara garvar åt oss.
GillaGillad av 2 personer
Tror att ryssfobin är försök till att blanda bort korten i syfte att införa ett nytt och bättre DÖ samt förbereda totalstopp för SD inför valet 2018 OBS! Jag är inte på något sätt SD-supporter utan enbart libertarian.
GillaGillad av 1 person
Den frågan har jag också ställt mig många ggr. Vad har Sverige som Ryssland vill ha? Jag kan förstå att om Sverige öppet blir ett NATO-land så förändras läget.
GillaGilla
Det kanske är att ställa frågan på sin spets men föredrar vi en rysk eller arabisk ockupation i Sverige? Vilka har vi kulturellt mest gemensamt med?
GillaGillad av 2 personer
Soros-globalism av allra finaste märke och årgång. Låt er väl smaka.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article24233417.ab?ref=yfp
GillaGillad av 1 person
Varför vill Cecilia fortsätta med massinvandring när folken i Europa inte vill?
Är hon kanske tillsatt av Gud?
GillaGillad av 1 person
Malmström är nog det närmaste du kan komma Gud i mänsklig skepnad – om hon får säga det själv alltså……
GillaGillad av 3 personer
”Med Donald Trump som amerikansk president får vi en ny världsordning, säger en EU-kommissionären Cecilia Malmström.
Han är inte något som vi sett förut och jobbar på ett helt annat sätt…..”
Hoppfullt….efter att ha sett gårdagens intervju. Den mannen har pondus, vilket saknas hos våra politiker som låter hela Sverige brinna upp. Nu är det inte bara bilar som brinner utan även flerfamiljshus – otäck utveckling…
GillaGillad av 1 person
Det senaste från USA :
https://www.armstrongeconomics.com/international-news/north_america/2016-u-s-presidential-election/the-effort-to-undermine-trump-continues/
Det hela synes bygga på något väldigt gammalt, nämnligen `Bad Losers`.
GillaGilla
Helt rätt Göran oligarkerna vill ha total makt över människorna, därav skall kontantsamhället försvinna.
GillaGillad av 1 person
Det som gör det oligarkiska etablissemanget rasande i Usa och som dom skyller på hackning( som förevändning för att utnyttja det ännu mer själva,) tror jag är att starka ekonomiska intressen splittrar detta etablissemang så att valet av Trump kunde påverkas lagligt genom samförstånd med bla Ryssland. Inget olagligt från Rysslands sida där. Men den andra delen av oligarkin kan inte klaga på att pengarna tillåts styra valutgången i Usa utan att bli utskrattad.
GillaGilla
Jag har tidigare skrivit om risken för väpnade oroligheter i USA då Hillary-understödjarna inte accepterar Trumps linje.
“When you see the situation in Washington, I think they are not willing, those who lost the election, to accept the new president whose name is Trump… What’s going on in Washington sounds like the beginning of a civil war,” said Wimmer, who is a former MP with Angela Merkel’s Christian Democratic Union (CDU), and also served as vice president of the Parliamentary Assembly of the Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE).
Ett scenario: Oroligheter uppstår. Ryssland agerar inte. Däremot utnyttjar oligarkerna möjligheterna att slå två flugor i en smäll. Man kör med Rysslands-hotet för att samla amerikanerna mot en yttre fiende. NATO används för att provocera Ryssland i Europa och snart har man fått det önskade kriget i Europa. Med många vinster för militärindustrin och läkemedelsindustrin.
Sverige kommer förstås att ställa upp på de goda oligarkernas sida och därmed blir Sverige också ett mål när Ryssland försvarar sig.
GillaGillad av 1 person
Willy Wimmer har jag följt i flera år för att han är klok. Flera andra varnar också för oroligheter i Usa om Trump får värre problem. De tror att attackerna på Trump fortsätter och att demokraterna försöker ställa honom inför riksrätt.
Jag ser faran, men Trump är en fighter. Han tog striden med etablissemanget och som president kan han slå tillbaka hårt. Fru Clinton kan åtalas och träsket i underrättelsetjänsterna rensas upp. Om det ligger nåt i pizzagate kan han sätta dit många. Han kan även undersöka den senaste falska rapporten och fälla fiender.
Justitiedepartementet startar en undersökning av Fbi. Fbi kan ha förstört fru Clintons valchanser och det är det som undersöks. Obama skapar nya problem överallt för Trump.
Natos upprustning i östra Europa är oroande, men det relativt lilla antalet soldater kan inte göra mycket. 900 godsvagnar med krigsmateriel är mera oroande. En tysk officerare anser att arrangemanget inte följer Natos regler och att materielen borde ha sänts till Gdansk i Polen. Usas avtal med östra Europa är bilaterala och ska inte belasta den tyska budgeten. Ryssland kommer att svara, men försvarsminister Shoigu säger även att Ryssland inte tänker låta sig luras till kapprustning.
Jag har fruktat ett nytt krig länge och trott att det bara kan startas av misstag. Nu undrar jag om Usa vill ha ett stort krig. Ryssland och Eu får lida och Usa glädjer sig över förstörelsen som två gånger tidigare. Obama kan starta krig under sina sista dagar i vita huset och problemet hamnar i knäet på Trump.
GillaGillad av 1 person
Johan Westerholms ” Ledarsidorna.se” och Fredrik Antonssons ” I Otakt” har varit utsatta för DDOS-attacker och inträngningsförsök så allvarliga att deras nättidningar nästan släckts.
Det är således inte bara i andra länder eller Trump som är utsatta . Det händer här och nu i Sverige.
Vi måste alla stödja de som vågar skriva.
http://ledarsidorna.se/2017/01/attacker-mot-media-ar-attacker-mot-lasare/
GillaGillad av 1 person
Det har varit mycket idag om Trump. Detta stod att läsa i Aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/kultur/a/6Jz1o/nickedockorna-i-salen
GillaGilla
Vad svenska medier skriver och säger är fullständigt ointressant eftersom de är totalt bias. Man bör nog lyssna till några olika amerikanska för att få rätt bild.
GillaGillad av 2 personer
Skulle det svenska medier skriver vara ointressant? De är verkligen intressanta. Etablissemanget är fulla av krumbukter den ena roligare än den andra. Men just den artikeln var kritik av medier. Och det var inte AF som skrivit det utan en gästskribent.
SOM-institutet och SÄPO gör kontinuerligt attitydundersökningar av svenskarna. Liksom övriga underrättelsetjänster i övriga världen. Lika intressant är naturligtvis vad medierna och etablissemanget i stort skriver och hur de hanterar vad som skrivs och sägs både i utländska som i svenska medier och etablissemang. Alltså attitydundersökningar. Hur skulle vi kunna veta om det är bias om vi inte läste både från det svenska och utländska etablissemanget?
För att få en nyanserad uppfattning måste man läsa både ”brett och djupt” dvs så mycket som möjligt från alla håll. Annars blir det svårt att bilda sig en uppfattning och att kunna göra en analys.
Vad som är ”rätt” bild är nog vanskligt att uttala sig om . Men att få en nyanserad bild om vad som händer är viktigt. I slutänden avgör den egna åsikten om vad som är ”rätt bild”. Det var just den frågan som Habermas brottades med och formulerade en kommunikationsteori som jag personligen är tveksam till men som många finner är den ”rätta” vetenskapliga teorin.
Men Trump är en intressant person som i samma andetag sätter både punkt och stor bokstav . En sann revolutionär. Och så börjar det på nytt som Sztompka skulle uttryckt det. Historien rullar på, som ett klot ungefär på en rak linje. Det är lite kul att ingen var beredd på det. Hahaha…inte ens Trump för han vet inte vad det är han håller på med i samhällsvetenskapliga termer.
Trump har också twittrat att han tillåter andra att ha egna åsikter även de kommande ministrarna i hans ministär.
GillaGilla
Hör just nu på SR, P1, Studio Ett och där har de en intressant om Trump, de fejkade nyheterna och medierna och politikerna. Där kan ni lyssna på just detta som jag talat om så får ni mer kött på benen. De som debatterar är just en statsvetare Erik Helmersson , DN och statsvetare Stig-björn Ljunggren, s.
Ca 18.40 in på bandet. Andra inslaget tror jag det var.
GillaGilla
Jag tror att Lars har rätt , inte är det av omsorg om Sverige som nation dessa ”profeter” kör med sin skrämselpropaganda-men har alla samma motiv?
GillaGillad av 1 person
Kanske är det jag som är trög MEN jag tror inte ett ögonblick att det är Putin sin hindrar mig att läsa Ledarsidorna.se. Med hans och hans medskribenters kompetens och mod är dessa angrepp tyvärr väntade. Det ligger liksom i linje med den mediala utvecklingen i vårt land.
Den som vill få mig att tro att det är Putin misstror jag.
Det Lars skriver här tror jag dock på.
GillaGillad av 3 personer
Nu verkar debatten hårdna i USA. Uppgifter gör gällande att Ryssland mer eller mindre kontrollerar Trump. Aftonbladet skriver att om uppgifterna stämmer får Trump svårt att sitta kvar(fast han har ju inte tillträtt ännu).
Den nu snabba mobilisering och förstärkning av militär och utrustning NATO nu genomför i Baltstaterna och Polen kan kanske få sin förklaring om det planeras hinder för Trump att tillträda om några dagar. Kan det vara så att Clinton ändå kommer att ta över och då är ju manegen krattad för att trappa upp tonläget mot Putin.
Det är något som inte stämmer här. Trump vill med Ryssland göra slut på IS och de andra grupperna för att Syrien kan få fred. Trump vill slopa sanktionspolitiken mot Ryssland och införa ett fredligare klimat. I elfte timmen innan han skall tillträda tokrustar NATO som om Clinton vunnit, hon som lovat hårda bandage mot Ryssland.
GillaGillad av 1 person
Ju mer John McCain och CIA kan svartmåla Ryssland, ju svårare blir det för Trump att kunna agera fredligt mot Ryssland. Det spelar ingen roll om bevis finns eller ej, MSM gör allt de kan för att sabotera för Trump.
GillaGilla
Göran:
Jag beskrev religion som en klädesdräkt som i bistra tider är tjock och tung att bära på, medan den i andra tider kan vara lätt som en sommarbris.
Under klädesdräkten finns en kropp – jag skulle här vilja jämföra kroppen med kollektiva erfarenheter som spelar roll för terrorattentat, gruppvåldtäkter, hedersmord och annat otrevligt. Svenskar är präglade av att ha bott i ett kyligt land under många tusen år. Det har gjort oss till uppfinnelserika och samarbetsinriktade lagspelare. Men i Mellanöstern och Afrika ser det annorlunda ut. Där spelar inavel stor roll, liksom hederskultur, trauman som levt kvar i generationer och klanfejder. Så det här uppförandet som vi ser i västländer från nybyggarna handlar inte alls om religionen islam, utan nedärvda kollektiva erfarenheter som sätter sin prägel på de här människornas kaosartade uppföranden.
För att få rätsida på invandringsdebatten tycker jag vi ska börja prata om vilken typ av invandrare som vi vill ha i Sverige. Antagligen någon som uppför sig som oss och som inte behöver integreras.
Får vi bort religionen islam från debatten så slipper vi de här raskravallerna mellan svenskar och muslimer som George Soros och hans anhang så gärna skänker pengar till – alltså Black Lives Matter, Expo och andra som har raskonflikter som sitt levebröd.
Nu vet jag inte om detta inlägg publiceras – men hoppas på det.
GillaGillad av 1 person
54 % av Islams religiösa texter behandlar frågan om hur de otrogna ska behandlas enligt Islam. De otrogna har ett lägre värde än djuren.
Enligt boken ”Landsplågan Islam” av Hege Storhaug.
GillaGilla
NWO gänget försöker göra popularism antidemokratiskt och rasistiskt. I själva verket är det motsatsen. Det är demokratins fundamenta som åter börjar röra på sig efter att ha hållits tillbaka av elitens egennyttiga manipulationer i decennier.
Att sen alternativen i många fall inte är speciellt bra är en annan sak. Det väsentliga är att folk går emot rådande elit.
Nu har Bildt och en radda östeuropeiska fd politiker skickat ett brev till Trump och vädjar att han inte ska tina upp förbindelserna med Rysslan:
Klicka för att komma åt Letter_to_Trump.pdf
”Putin does not seek American greatness. As your allies,
we do. When America called on us in the past, we came. We were with you in Iraq. We were
with you in Afghanistan. We took risks together; sacrificed sons and daughters together. We
defend our shared transatlantic security as a united front.”
GillaGillad av 2 personer
Fake News – Just Look at the Source
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/press/fake-news-just-look-at-the-source/
”I have never heard any Republican ever call for the suspension of the constitution because Clinton or Obama won. The country has always accepted the vote and moved on.
This is just showing how very dangerous the world is becoming for these leftists are historically always the most violent people. Looking at our war model, I really have to say this gives me deep concern about what lies ahead with these types of people who will do anything, say anything, to get their way.”
GillaGilla
”Leftists are historically always the most violent people.”…
ska vi lista upp republikanska president som har startat krig 🙂 Eller ska vi låta bli! 🙂 Med detta inte sagt att demokratiska presidenter också har gjort det i USA, men att hävda att det i stort sett enbart är vänster folk…inget bra resonemang.
GillaGilla
Det största problemet som vänsterflum har är att man i mångt och mycket agerar predatorer.
Ponera att villebrådet försvinner.
Vad gör man då ?
GillaGilla
Tror inte Ryssland har nån tanke på att bomba oss tillbaka till stenåldern, varför skulle dom ha det ? Ryssland är ju bara en spillra av Sovjetunionen som då möjligen kunde vara farliga men var det inte av nån anledning?
Så den stora frågan är vem ska vi vra rädd för ? Globalismen ?
Personligen är jag mest rädd för det inre hotet, tex. att hela Sverige ska bli
som Malmö, det ser jag som mycket stort hot, det jag undrar spec. mycket över är, Har Politiker inga barn eller barnbarn, vill dom verligen hade det så här i framtiden för sina barn och barnbarn ????
GillaGillad av 1 person
Jaa så tänker jag med lars,,var är det som brister?har politiker inga barn?om man ställer sej den frågan så kommer jag fram till att det är ointelligens det handlar om,,dessa människor har inte förmågan att lägga ihop två o två helt enkelt,,för hade dom det skulle dom ju inte utsätta sina barn för detta,,jag kommer till slutsatsen att människorna i vårt land har blivit fördummade,o jag undrar om inte politikerna är en av dom grupper som är dummast.
Jag skäms för folket,för vi har ju fått dom politiker vi förtjänar,,det är ju folk som genom sina röster har gjort detta fiasko möjligt,,,,,sen sitter folk på ålderdomshemmen o gnyr för att dom inte får det bra på ålderns höst,,,,jamen, arför har dom inte tänkt på det dom sista tjugo åren?pengarna räcker inte till alla.
, men det har ju inte gått in i skallen på dom
Dom jag tycker synd åt är oss som försökt att göra något åt detta,,men det har varit som att prata med en vägg,,,många gånger mötts med ett hånskratt när man spått utgången av detta,,,,nu är vi där.
GillaGilla
Ja det kan man ju undra om de inte har. På den frågan svarade ju Barosso en gång. Han sa att han struntade i det. De kommande generationerna fick lösa sina egna problem. Sedan kan man ju då undra om det är deras ”egna” problem om tidigare generationer ställt till dem. Men det är ju onekligen ett lättvindigt sätt att slippa ta ansvar för det man gör. Och slippa skuldkänslor. Och samtidigt leva ett gott liv, ett liv i lyx och rikedom i vetskapen att det bara är ett liv man har. Och sedan dör man och då behöver man inte bry sig. Äkta skitstövlar. Bob Dylan skrev i sina Memoarer som han fick Nobelpriset för vad tycker man om förtryckta som själva blir skitstövlar om de får möjligheten att klättra på den sociala stegen.
”Det inre hotet” att ”Sverige ska bli som Malmö” är globalismen. Det är en konsekvens. D v s ”globalismens”innehåll. Eftersom de globala beslutsfattarna är så okunniga i samhällsvetenskap eller om de medvetet gör så p g a sin egoism och narcissism. som Barosso följer de den uppgjorda agendan. En omvänd beslutsföring enligt Juncker. De kör på tills folk slår bakut och fortsätter när folk tystnat. De små stegens tyranni eller som ”grodan i kokgrytan”.
GillaGilla
Ryssarna ”hackade” inte det amerikanska valet – bedömning av en före detta CIA spion
http://jinge.se/allmant/ryssarna-hackade-inte-det-amerikanska-valet-nagra-fakta-fran-en-fore-detta-cia-spion.htm
”Som CIA spion har jag fejkat underrättelsetjänstens rapporter, ljugit för regeringschefer, och genomfört en blygsam false flag operation (ingen dog). Detta är vad CIA gör.”
GillaGilla
Lite synd att den nya regeringen redan ändrar tonen när det gäller Ryssland, när man hör vad Tillerson eller Mattis har att säga om Ryssland…
GillaGilla
Man kan ju ta del av det här :
http://bigstory.ap.org/article/d94747ddfd66440e97c3277f5b954866
GillaGilla
Så fick vi då det resulterande efterspelet :
https://www.armstrongeconomics.com/international-news/north_america/2016-u-s-presidential-election/clinton-global-initiative-core-of-their-foundation-is-closing-down/
GillaGilla