
Den här bildsviten visar tre amerikanska efterkrigspresidenter som jag högaktar. Den ligger utlagd på Facebook av en vän till mig på vänsterkanten som hatar Trump. Hans syfte är givetvis att förlöjliga honom. Men vid en närmare granskning skjuter detta tarvliga hat sig själv i foten.
Låt mig förklara.
Nationalisten John F. Kennedy ställde frågan till amerikanerna i sitt invigningstal: Fråga inte vad USA kan göra för dig, utan fråga vad du kan göra för USA. Han var en stor president därför att han satte stopp för Sovjetiska kärnvapen på Kuba och han räddade Västberlin från kommunistiskt maktövertagande när han i ett tal i Berlin 1963 utropade Ich bin ein Berliner!. Han utmanade även det militärindustriella komplexet styrt av Washington globalistiska elit (de som nu driver Trumphatet). Det senare kostade både honom och hans broder Robert livet.
Ranold Reagan är efterkrigstidens utan konkurrens mest framgångsrika president. Han förlöjligades och förminskades i svenska politiskt korrekta MSM på liknande sätt som man nu gör sitt yttersta för att förminska Donald Trump. Bilden av Reagan som förmedlades var att han var en billig B-skådespelare. Verkligheten skulle som vanligt när det gäller svenska medier vara något helt annat. Reagan var presidenten som avslutade det Kennedy påbörjat och gjorde slut på det kommunistiska Sovjetimperiet. Han storhet underströks av att han i segerns ögonblick räckte ut handen till Michail Gorbatjov och ryssarna.
Nationalisten Donald Trump har alla förutsättningar att gå till historien som ännu en av de stora amerikanska presidenterna. Han har som Kennedy utmanat den styrande globalistiska eliten med Soros i spetsen. Och han har tagit på sig uppgiften att sätta stopp för den islamistiska terrorism som är på väg att förgifta hela världen. Den målsättningen är grundorsaken till hatkampanjen från vänsterns sida mot honom. Under fredspristagaren president Obamas katastrofala och till islamismen eftergivna åtta år vid makten, har denna terrorism vuxit med flera tusen procent. Obamas politik har skapat en islamistisk terrororganisation i klass med nazismen i form av IS. Syftet har varit att utnyttja den som en proxyarmé för globalisternas strävan att krossa nationalstater i Mellanöstern som står i deras väg. Vi vet inte om Trump kommer att lyckas, men för allas vår skull måste vi hoppas det. Lyckas han blir även han historisk. Om åtta år vet vi.
Alla dessa presidenter har barn. Mig veterligt tog sig inte motståndet mot Kennedy och Reagan sådana former att man gav sig på och trakasserade och diskriminerade deras barn. Men det är exakt vad som nu sker med Trumps dotter Ivanka. Hon har bl.a. blivit trakasserad när hon varit på resa med sin familj och affärskedjor med vänsterinriktade ägare har slängt ut produkter ur sortimentet som hon designat, sedan hennes far valts med förkrossande majoritet i ett demokratiskt val till president.
Att försöka förlöjliga en far som försvarar ett av sina barn mot rent hat på detta sätt är ett moraliskt lågvattenmärke. De som lånar sig till sådan propaganda förminskar och förlöjligar bara sig själva.
Jag tycker det hedrar Trump att han öppet reagerar och försvarar sitt barn, jag skulle göra exakt detsamma i samma situation. Ni som lägger ut sådana här försök att förlöjliga Trump. Om det var ert barn som på detta sätt blev trakasserat p.g.a. något som ni själva står för – skulle ni då tiga?

Jag har aldrig hört Donald Trump uttala sig rasistiskt, sexistiskt eller nedlåtande om människor med rörelsehinder. Om någon här kan ge något exempel så vore jag mycket tacksam!
Hatarna lider av grav mental funktionsnedsättning. De är indoktrinerade med ett tanklöst beteende att grundlöst hitta på att någon är Stora Satan och sen med våld angripa denne. T.o.m. Madonna uppmanar till massmord och en upprepning av 911 med bombning av Vita Huset. Helt utan någon anledning. Bara som en zombies reflex av grupptrycket.
Är det hat mot homosexuella som ligger bakom? DJT är den förste republikanske president som tagit homosexuella i försvar. De flesta arabiska muslimska män är själva homosexuella eftersom deras omänskliga stenålderskultur förbjuder dem att ha någon form av naturligt umgänge med kvinnor, men däremot påbjuder kärlekslösa tvångsäktenskap mot barn med pedofilen Muhammed som förebild. Genom att religiöst förbjuda homosexualitet så skaffar sig muslimpamparna makt. Därför är det så viktigt för alla muslimer, och de hjärndöda västliga politiker och journalister som de har mutat, att försöka mörda såna som Trump och Wilders.
GillaGillad av 3 personer
Nu är det mer än 25 år sedan Sovjetunionen gick under och globalisterna är i full färd med att bygga upp ett nytt, kallat EU. Vissa delstater försöker till och med att legalisera korruption. Liksom Stalin vill man sätta folkförflyttningar i system för att skapa instabilitet och osäkerhet bland homogena befolkningar. Tycker ni att vi skall deltaga i detta megaprojekt. Nej, gör som England gå ur medan tid är. Detta kommer att bli dyrt och värre ju längre det får fortgå. Sverige är värt mer än att säljas ut till andra intressen.
GillaGillad av 5 personer
Här kommer en intressant länk som vi alla kan lära av, på danska och begripligt framfört.
http://snaphanen.dk/2017/02/10/asger-aamund-i-hoersholm/
GillaGilla
Om du vill få någon att traggla igenom en länk på danska får du skriva ett referat av den.
GillaGillad av 1 person
Jag hade hoppats på att en person något mer fingerfärdig med en skrivare kunde göra det.
Med ålderns rätt njuter jag av det fina danska språket som Asger Aamund behärskar till fulländning och innehållet kan knappast göras mer begripligt. Det är Lars Bern på vårt brodersspråk, underbart!
GillaGilla
Finns på Svenska också men kanske inte samma http://snaphanen.dk/2017/01/06/hur-ruttet-ar-det-svenska-rattssamhallet/ Våldtäkt utförd av Afgahner http://www.medborgarrevision.se/90-dok/uppsalatr-b5953-16-161230.pdf och kanske lite Lindström ”humor” passar in http://www.bonton.se/?d=2017-02-15
GillaGilla
Ok, tack. Jag var mest intresserad av att ge en grinig gliring.
GillaGilla
Lars,
Ännu en gång, jag kunde inte ha uttryckt min åsikt på ett bättre sätt. TV4 är hemska. Rent patetiska.
Samtidigt inga som helst betänkligheter att vår Statsminister besöker ett av jordens absolut mest avskyvärda länder, och vår handelsminister förödmjukas genom att bära slöja.
Israel är väldigt opportunt att kritisera, men inte, trots vår feministiska utrikespolitik, ett land som regelmässigt stenar kvinnor.
GillaGillad av 3 personer
Fast Ann LInde fuskade, håret syntes. De tyckte nog själva att det var jobbigt att täcka sig men de respekterade Irans seder (lag), så som sig bör. Måste iaf bli vansinnigt varmt med full klädmundering och hårbonad i den värmen 🙂
GillaGillad av 1 person
Ann Linde fuskade inte. Den underdåniga bild som sprids av henne med Löfven och Irans ledare är ett hån mot alla västerländska och muslimska kvinnor som kämpat och kämpar mot detta.
Hennes muslimska hälsning tilltalar mig inte, och vem var kvinnan som hon fick skaka hand med efter avtalssigneringen? Mannen som satt bredvid Linde och signerade försvann ju påpassligt och en kvinna kom lika snabbt fram för handslaget, eftersom ingen man kunde ta Linde i handen. USCH! Häller fullständigt med Mohamed Omar – detta är total förnedring!
Och tack Lars Bern för att du kämpar på mot galenskaperna med dina lärorika texter! Västvärlden är full av människor som inte bara skjuter sig själva i foten – utan också förnedrar allt vad tidigare generationer kämpat för.
GillaGillad av 3 personer
@ Kvinna av det föraktade folket.
Men snälla du vad hade du väntat dig!
Om inte ens vårat eget land jobbar mer tydligt i vad som gäller i vårt land med kvinnors frihet, Vi har könsstympning trots lagar ………………vi har barnäktenskap som har pågått under lång tid(nu har vi väl snart en lag mot). Vi har kvinnor som lever under andra lagar än Sveriges (tvångs förtäckning, undergivenhet mot mannen m.m.)…………..och detta i ett land de flytt till för att slippa ifrån förtrycket………..Snälla, våra politiker har inte ens lyckats i vårt eget land att stå upp fullt ut för kvinnans eller ens barnens rättigheter och frihet hur ska de då kunna göra det i ett annat land.
Som bekant har vi en regering som rekationsförmågan är extremt långsam, titta bara på allt grovt våld som förekommer i vårt land med våldtäkter, rån, grov misshandel, skjutningar på öppna gator m.m. och har pågått i många år utan att någon förändring har skett. Snarare blir det värre och värre……….näh, jag hade ingen förhoppning om något annat under Iranbesöket än att de skulle foga sig och en hoppas väl att det handlar om en avsikt om långsiktlig planering för att kunna påverka……………myyycket låååång!
GillaGilla
Så, nu har Linde sagt att hon faktiskt inte inte tyckte om att bära slöja men att Irans lagar är så. Kan också meddela att kvinnorna i Iran tar mycket illa vid sig om andra ”gäster” inte behöver när de måste. Att börja ett gästbesök med att inte följa lagen medför ingen bra början för vänskapsband och att kunna påverka för just kvinnor som säkert är en av tankarna framöver. Samtidigt så, visst skulle det vara trevlig om våra politiker jobbade mer med att skydda barn och kvinnor som inte har fria val och friheten här i Sverige.
GillaGilla
@K.Pålman.
Jag väntar mig absolut ingenting! Politiker, som de i denna och den förra regeringen, som så grovt missköter ett land och sviker dess befolkning, lämnar bara kvar en känsla – förakt.
Det jag reagerade på var att du skrev att Ann Linde fuskade.
Bilden där hon står i lång svart kappa, med böjt, sjaltäckt huvud och handen på bröstet i muslimsk hälsning symboliserar total underdånighet och är så långt ifrån fusk man kan komma.
GillaGilla
#kvinna av det föraktade folket
Den bilden du tar upp följde jag inte ens utan jag såg en bild när de tågade ut. Även om den personen stod så, så visst är det åt skogen med den saken, speciellt när vår regeringen trycker på så mycket om feminismen. Har alltid sagt att Löfvén har dåliga rådgivare och vidhåller den saken.
I det stora hela ser en fördelarna med vänskapsbanden med Iran då en insyn i landet (Iran) betyder enormt för ett land och för dess utveckling på alla plan. Insyn gör att landet står under bevakning och i förlängningen med bättre villkor för kvinnor och barn. Plus att vi kan påverka på ett helt annat sätt för dessa människor när en kontakt blir mer etablerad. Vilket en hoppas var en av orsakerna utöver det ekonomiska ……….
GillaGilla
http://www.bonton.se/?d=2017-02-15
GillaGilla
Varken ministern eller de svenska UD-kärringarna hade behövt spöka ut sig som påskkärringar,
När den svenska socialdemokratiska försvarsministern Leni Björklund besökte Saudiarabien 2005 var hon helt barhuvad och klädd i ljusa, västerländska kläder men lyckades trots detta både sälja svenska vapen till Saudiarabien och få ihop ett samarbetsavtal med detta land.
Året efter, i januari 2006, fick Björklund hälsa ryska soldater välkomna i Norrbotten, där de tillsammans med svenska militärer samarbetade i manövern ”Operation Snöflinga” , där man samtränade i att slå ned terrorangrepp; en rysk överste (med erfarenhet från Tjetjenien) ledde manövern, vilket ledde till protester från Miljöpartiet men Göran Persson körde helt sonika över dem,
GillaGilla
Enligt regeringens hemsida besöker Sveriges statsminister, Stefan Löfven, Iran, på inbjudan av Hassan Rouhani. Syftet med inbjudan är att föra samtal om det bilaterala samarbetet, handelsfrågor och utvecklingen i regionen med fokus på Syrien.
Irans president betonar det goda samarbetet med just Sverige och att Iran besitter ett stort förtroende för Sverige. Dessutom har Sverige nyligen tillträtt en plats i FN:s Säkerhetsråd vilket kan vara av stor betydelse för Iran.
http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2017/01/statsminister-stefan-lofven-besoker-iran/
Sveriges statsminister med delegation är representanter för Sverige och inget annat. De företräder inte Irans lagar eller har något alls med dem att göra. De företräder enbart Sverige och Sveriges rättssystem. Statsministern och hans delegation är i Iran på inbjudan av dess president och landets gäster. Och det gör dem som Sveriges representanter och under svenskt rättssystem och svenska lagar.
Det är både okunnigt, djupt skamligt av landets regering att så djupt skända Sverige och dess kvinnor.
Jag som svensk kvinna kräver en offentlig ursäkt av statsministern till alla Sveriges kvinnor.
GillaGilla
Upptäckte precis Ivar Arpis inlägg i samma ämne. Jag ställer mig helt bakom Ivar Arpi. Sveriges regering beter sig ynkligt. Med en sådan karaktärslöshet, omdömeslöshet och ansvarslöshet borde man aldrig sitta i FN.s Säkerhetsråd.
Där behövs pålitliga, rättskaffens, karaktärsfasta människor mer än någon annanstans. Veliga, räddhågsna, okunniga människor har ingenting i ett Säkerhetsråd att göra. Vilket förtroende tror de att världens kvinnor får för denna omdömeslöshet.? Det behövdes bara åsynen av en liten kvinnotyrann för att den humanistiska, feministiska delegationen skulle vifta på svansen.
http://www.friatider.se/ivar-arpi-sverige-kryper-f-r-diktaturer
GillaGilla
En tredje kommentar. Jag undrar var statsministerns hittar alla sina odugliga ministrar ifrån?
Ann Linde EU- och handelsminister ser inte ens en ”konflikt” i sitt beteende som representant för Sverige.
Ann Linde är EU-minister och borde i stället ägna sig åt att se till att Sverige snabbt som ögat kommer ur EU. DET är hennes uppgift nu. Men antagligen ser hon inte ens problemet med det. Alla regeringars uppgift är att verka för sitt lands intressen. Och inget annat.
Efter att Sverige blivit en suverän nation igen kan Sverige skapa vilka handelsavtal som helst som gynnar Sverige. Iran är en suverän stat. Det är en skam att Sverige blivit en svassande, bugande, krypande nickedocka i stället för den stormakt som Sverige var. Gör Sverige stort igen!
Det är din uppgift nu Löfven! Duger du till det?
GillaGilla
På denna länken kan ni läsa hur världen reagerar på regeringens skymf mot kvinnor! Det går att klicka på det fetstilta och läsa Washington Post, BBC , Daily mail, FN organet Un Watch, American thinker osv
http://www.friatider.se/skamligt-sveriges-regering-hanas-over-hela-varlden-for-iransk-propagandabild
GillaGilla
Såg igår ett TV4-inslag, där Margot Wallström sade att hon övervägde att bjuda in USA:s president Trump och hans regering för att ”lära dem hur FN fungerar”.
Samma Wallström som i ett annat TV4-inslag ett par veckor efter att den nya sosseregeringen tillträtt 2014, sade att hon ” aldrig träffat någon med så iskalla ögon” som ryske presidenten Putin.
Två dagar före det amerikanska presidentvalet i höstas skrev justitieminister Morgan Johansson på Twitter att presidentkandidaten Trump var ”en av hatarna” , liksom en namngiven Sverigedemokrat.
Finns det inga krav på ens det minsta omdöme hos svenska ministrar???
GillaGilla
Det var inte bara i svenska medier som Reagan mobbades. I den finska televisionens nyhetsprogram var en av standardfraserna ”Reagan kärsi tappion” (Reagan led ett nederlag). Hoppas du får rätt om Trump.
GillaGilla
Två globalister, Trump belackare hörde vi lägga ut texten i P1 igår, tycker inte dom har stor anledning att slå sig för bröstet. En av dom smet väl ut bakvägen och lämnade skutan åt Stefan som blev helt ställd med dåliga rådgivare.
GillaGilla
Det är otroligt tillfredsställande att konstatera att man inte är ensam med sina slutsatser och åsikter. Om och när sanningen uppdagas för de svenska politikerna hur skall de då agera.
GillaGillad av 2 personer
De känner redan till sanningen men kör vidare som de har betalt för. Jaså, inte? Man må tro vad man vill men det mesta finns på nätet att lära sig av.
GillaGillad av 1 person
Du har rätt igen, Lars. Bra!
GillaGillad av 1 person
Kan inte för mitt liv begripa hur vuxna kan ge sig på barn som hatobjekt p.g.a. politik. I vårt land har vi även haft kända människor som gett sig på Trumps barn bland annat sonen. Sonen som är ung och otränad i att vara still i timmar för att lyssna och även vara uppe i många timmar som under valnatten har fått utstå mycket elaka kommentarer av vuxna, Dessa vuxna kan omöjligen ha ett hjärta och en tänker på hur de beter sig mot sina egna barn när de är så kalla. Helt obegripligt är det iaf och en blir så ledsen över alla kalla hjärtan!
GillaGillad av 3 personer
Ja, hur ska man tolka Kuba krisen 1962?
Kennedy administrationen beslöt klokt nog att börja med en blockad i stället för att bomba direkt vilket vi väl får vara tacksamma för.
Småningom backade Sovjet och lät montera ned kärnvapenramperna/missilerna och världen kunde andas ut.
Faktum kvarstår ändå: USA hade kärnvapen i Turkiet riktade mot Sovjet.
I utbyte hade USA gått med på att montera ned dessa kärnvapen och eventuellt förbundit sig att inte intervenera i Kuba därefter.
Om detta verkligen gjordes vet vi väl inte, men om USA i praktiken gick med på detta uppnådde ju Sovjets vågspel en hel del.
Sovjet hade väl redan atombestyckade ubåtar utanför USAs kust, så varför denna fruktan för sovjetiska kärnvapen på Kuba?
En av orsakerna kan ha varit att Kennedyadministrationen fruktade att befälskontrollen skulle hamna i Castros händer, vilket avsevärt ökade risken för kärnvapenkrig.
Men som sagt: USA hade kärnvapen i Turkiet riktade mot mål i Sovjet så visst hamnade USA i en prekär situation.
Kennedys storhet låg ju att han började med en blockad och därmed gav freden och Sovjet ännu en chans.
Många av hans generaler ville väl bomba direkt, kan man misstänka.
GillaGilla
Castro fördes till makten fullt medvetet av Usa. Tre amerikanska ambassadörer avlade edsvurna vittnesmål om det. Bla handlade det om att hindra Cuba att utveckla självständig marknadsekonomi med exploatering av Nickelfyndigheter vilket skulle ha givit prisfall. Usa hade överproduktion och höll priserna uppe med kartell. Skattebetalare ersatte företagen så oligarkin förlorade inget.
Ett annat viktigt skäl var för att Usas vapenindustri behövde en fiende och ville undvika avspänning.
Man bör ta alla påståenden om mordförsök på Castro och anfallsplaner med en rejäl nypa salt.
Pokerbluffar alltihop.
GillaGilla
Fråga är om det inte var Nikita Chrusjtjov som vann och Kennedy som fick backa?
GillaGilla
Kennedy fick backa men inte för Sovjet utan för Usas NWO-etablissemang. Cia-chefen Allen Dulles hade full info om att Castro var kommunist men undanhöll den infon för den övriga administrationen. State department i nivån närmast under den tidigare presidenten var djupt inblandade. Man ville ha en kommunistisk fiende att skrämma allmänheten med så M.I.C. kunde bestå och utvidgas. Fred och avspänning motarbetades konsekvent då liksom nu. Hela händelseförloppet med påstådda kärnvapen var sannolikt bluff. Usa kunde mäta radioaktiviteten rutinmässigt på avstånd från Sovjets fartyg och dom visste därför att det inte fanns några kärnvapen. Det förefaller fullt möjligt att det fanns folk med insyn i Sovjet som var i maskopi med Usa men det är inte säkert att Chrustiev och Castro hade hela bilden klar för sig. Räkna med flera lager av bedrägerier.
GillaGilla
Vad betyder som det ryktas Hahne ,Kasselstrands nya parti Alternativ För Sverige för den inskränkta inrikespolitiken?
GillaGilla
Ingenting!
GillaGilla
Att det äntligen finns ett vettigt konservativt parti i sverige. Jag förväntar mig att det blir ungefär som Moderaterna när de hette Högerpartiet. Lyssna på Kasselstrands tal när han var ordförande i SDU!
GillaGilla
Det får bli 2022.
2018 måste vi ändå se till att sjuklövern försvinner från maktens korridorer. Finns inget alternativ idag om vi skall ha en chans att rädda vad som räddas kan.
GillaGilla
@Tom
Jag kommer aldrig mer rösta på SD, de är sämre än ingenting. Stoppa invandringen hade varit meningsfullt 2006. Så långt som det gott kan resten av åttklövern stoppa invandringen lika bra som SD. Eller snarare ekonomin.
Sen ska man inte överskatta vad röstande. Hela mitt liv har vad jag röstat på aldrig betytt någonting eftersom de viktiga besluten inte utsätts för röstande. Avvecklingen av det kommunala självstyret, värnplikten, invandringen etcetera. Det har inte spelat ett dugg roll vad man röstar på.
Så nu vill jag rösta på någonting som jag tycker om. Och jag har förtroende för Kasselstrand efter de tal jag hört av honom. Han framstår som en Konservativ av den gamla skolan och det är precis vad jag vill ha.
GillaGilla
Peter Krabbe lät tidigare lika optimistisk som Lars Bern men gör nu en mörk analys:
Thierry Meyssan på Voltairenet.org har analyserat optimistiskt i ett par artiklar här fr 7 februari
http://www.voltairenet.org/article195196.html
William Engdahl var genomkritisk långt innan tillträdet
http://journal-neo.org/2016/11/25/the-dangerous-deception-called-the-trump-presidency/
http://journal-neo.org/2017/01/09/is-trump-the-back-door-man-for-henry-a-kissinger-co/
http://journal-neo.org/2017/01/29/rex-tillerson-and-the-myths-lies-and-oil-wars-to-come/
http://journal-neo.org/2017/02/09/will-trump-destroy-the-euro/
Trump och co har i vart fall lyckats överraska.
Skickligare pokerspelare, eller har ännu inte bestämt slutgiltigt vad han/dom ämnar göra bara garderat sig med mycket av allt?
GillaGilla
Att vilja krossa EURON skulle leda till en urstark dollarkurs och förlorade amerikanska arbeten.
Trump är istället inne på att ”tala ned” dollarkursen. Detta kommer inte på längre sikt att lyckas eftersom miljontals icke-amerikaner är i desperat behov av komma ur sina valutor.
GillaGilla
Ska den EU:s centralbank försvara euron mot dollar, vilket de har sagt att de ska göra till vilket pris som helst, lär det blir EU som går under före USA.
GillaGilla
Stark dollar betyder bara rikare amerikaner, det påverkar inte konkurrensen från import om USA inför 35% importtull. Sade jag 45%? Jag menade 55%. USA har inget behov av handel med omvärlden. I den mån något annat land vill handla med USA så kommer de att behöva börja betala för det.
Varför slopar inte Sverige alla tullar och momsen och punktskatter och indirekta handelshinder på amerikanska varor och öppnar offentliga upphandlingar för konkurrens från amerikanska företag? Varför köper inte Sverige all sin militära utrustning och alla petroliumprodukter från USA? Varför inför inte svenska staten massiva subventioner för utflyttningen av svenska industrijobb till USA och statliga krediter och skatteavdrag för import av amerikanska varor? Särskilt inom mjukvara, fordon, verkstadsindustri, livsmedel, järn- och skogsvaror.
Hur klarar sig svensk ekonomi utan någon import eller export med USA? Se där utgångspunkten i Löfvéns förhandlingar med Trump. Det tar mindre än fem minuter att ta emot befallningen och det finns inget att invända. Nu är det dags för Sverige att börja betala för sig, sötebrödsdagarna är över. Nu finns det nämligen någon som förhandlar i sitt eget folks intresse.
GillaGilla
Trump dominerar totalt i kompetens och handling. Glöm alla åsikter, se istället bara till meriterna och handlingsförmågan för ett ögonblick. Hur skulle de korrumperade idioterna som är Europas politiker klara av att förhindra att euron och EU kollapsar i kaos? När har någon nu aktiv europeisk politiker någonsin åstadkommit någonting av något slag? Det är en ärligt nyfiken fråga, jag känner inte till något enda exempel. RUT-avdrag för cykelreparationer i hemmet??
Här har vi en målmedveten och pragmatisk arbetsnarkoman med fantastiska meriter och mottot ”win win win” som har börjat sin politiska karriär med att förinta både neocons och demokraterna och försätta global massmedia i den djupaste kris. Och nu börjar fjärde veckan. Strax har han eliminerat alla internationella organisationer (som FN, EU, NATO, IMF, WTF) och ersatt dem med bilaterala avtal där han och vederbörande utländske politikeridiot som motpart på löpande band har kommit överens om att alla deras investeringar måste ske bara i USA och att USA ensidigt tar över deras försvar och interna säkerhet och att de ersätter sin valuta med dollar made in the USA. Du kan väl inte tro att helt dumma i huvet idioter som Stefan Löfvén klarar av att sätta någonting emot det ultimatumet? ”Kära kineser…” Det är uppenbart att vi har en vinnare, framtiden är mer förutsägbar än någonsin nu.
Det brukade vara förvirrade anti-PK snubbar som ”trodde” på att etablissemanget hade organiserat en slags konspiration. Nu är det etablissemanget själva som hoppas på att de har gjort det. Men det har de inte. De är alla alldeles för dumma i huvet för att klara av att organisera någonting överhuvudtaget. Ideologierna är döda, detta handlar helt enkelt om smart kontra dum i huvet. Om att ha rätt om det uppenbara självklara, kontra att ha fel och ständigt misslyckas.
GillaGillad av 1 person
Mänskligheten längtar inte efter en nation som ”dominerar totalt”, även om jag fattar att du menade det som beröm åt Trump. Det är det exceptionella dollarparasiterande och brutala Usa många vill ersätta med ömsesidighet och global utveckling. Vad Trump står för får tiden utvisa. Vi är eniga om att pratet i stort sett kan ignoreras.
GillaGilla
Newt Gingrich analyserar Trumps kampanj och betydelsen av Trumps presidentskap. Betänk att republikanerna är otroligt dominanta även i de olika lagstiftande församlingarna. Och det blir snarast ännu mer dominant på delstatsnivå. Dessutom finns den misslyckade teapartyrörelsen i bagaget. Det finns en stor luttrad konservativ rörelse som kräver resultat vid det här laget.
GillaGilla
Tack Martin A för denna intressanta och upplysande Youtube.
Newt presenterar Trump som en person som kan bli en lysande president som Reagan. Själv är Newt ingen dumbom och därför är hans uppfattning om Trump mycket intressant och en försäkring att Trump kommer att lyckas med sin politik, klart höger som hela partiet står bakom.
GillaGillad av 1 person
Det är skuggteater alltsammans!
Hindret för folken att uppnå frihet är
KOLLEKTIVISTISK IDEOLOGI!
GillaGilla
Det tror inte jag. Eliter kommer alltid organisera sig och ha tid att agera slugt och bearbeta långsiktigt. Det enda sättet att stå emot det är att agera kollektivt. Dessutom är vi ett flockdjur. Vi är gjorda för att ha ett kollektivt medvetande samtidigt som vi har ett individuellt.
GillaGilla
What about this – from the left
http://www.huffingtonpost.com/entry/bannon-trump-the-ultra-conservative-roman-catholic_us_589b6d50e4b02bbb1816c257
Hälsningar………..Mats Persson
GillaGilla
Vad som skrämmer mig , mest för mina efterkommandes skull, är den samordnande kraften i Copulate MassStreamMedia. Den verkar synkad, enligt min uppfattning, på ett obegripligt sätt! Det kan inte vara möjligt att vänsterliberalernas Open Society har dagliga koordinationsmöte av en sådan global omfattning. Då återstår den andliga förklaringen att det rör sig om ren ondska. Eller kanske den mer vetenskapliga Biocentrism som ger samma förklaring på fenomenet men kanske på ett mer accepterande vis! Jag bävar och hoppas det goda vinner över det onda!
GillaGillad av 2 personer
Geert Wilders bli landets premiärminister nästa månad.
Då spricker EU och EURON?
http://www.friatider.se/wilders-favorit-att-vinna-valet-i-nederlanderna
Vid detta utfall kanske dollarkursen stiger kraftigt? Alla vill komma ur EURON? Ska man köpa ETF-fonden UUP?
GillaGilla
Jag tror att det var här hos Lars jag fick tipset om en intressant hemsida, geopolitics.com där man får ta adel av övergripande analyser av den amerikanska politiken p.s.s. som här. Här ser man också Trump som en möjlig ”fredsängel”.
Där läser jag nu att inte bara Putin kramas om utan också kinas president Xi. Vad jag förstår planeras ömsesidiga statsbesök vilket bådar gott för en mer fredlig utveckling i världen. Intressant är också besöket nyligen i Vita Huset av kinas näst rikaste man, Jack Ma, och som lovat att investera i USA.
Mot denna bakgrund borde nog Trump få Nobels Fredspris men det priset är kanske för korrupt för att detta ska inträffa.
GillaGilla
Det priset delas ut av globalister, så Trump har ingen chans.
GillaGillad av 2 personer
Jag tror inte han skulle ta emot det.
GillaGilla
”Obamas politik har skapat en islamistisk terrororganisation i klass med nazismen”.
– Ja, i klass med HOLLYWOOD-”nazismen” som fler och fler och även många av de mest inbitna och av ljugen hjärntvättade nu börjar förstå.
Detta är den riktiga nationalsocialismen:
thegreateststorynevertold.tv
GillaGilla
????
GillaGilla
Herregud vad okunnig jag varit de senaste åren om vad som händer i världen men jag förstår samtidigt att jag absolut inte hade varit mer kunnig om jag hade haft kvar denTV jag slängde för 20 år sedan. Riktig kunskap får man idag bara via internet och via insiktsfulla bloggar.
Just nu läser jag något av det bästa jag läst på många år. Ett långt tal av Helga Zepp-LaRouche’s vid Stockholm EIR/Schiller Institute Seminar, Jan. 11, 2017.
Helt plötsligt tror jag mig förstå vad som pågår i världen och detta lindrar något min nuvarande dystopi.
GillaGilla
När du Göran nämner kvinnan LaRouch minns jag Palmehatets EAP där LaRouche-rörelsen var en del av de amerikanska operationerna mot Olof Palme. (CIA), vad jag hört.
Kvinnan du nämner var gift Med Lyndon LaRouch som skapade Fejket Europeiska Arbetarpartiet .
Minns EAP:s uppklistrade nidbilder av Palme med kroknäsa.
EAP Europeiska Arbetarpartiet framställde sig som en arbetarrörelse, de hade bla bokbord på universitetet.
Som vid tiden vänsteraktivist såg ”vi ” EAP som en organisation som önskade splittra vänstern (socialdemokratin).
EAP var ingen massrörelse utan enstaka drivande individer här i landet, poängteras…utan egna ekonomiska muskler…med bidrag från den tidens Soros.
Jag bara undrar, är kvinnan fisk eller fågel?
GillaGilla
Per H,
Intressant!
Jag kommer själv ihåg EAP som just en CIA-organisation på 70-talet och när vi demonstrerade mot Vietnamkriget.
GillaGilla
Larouche var gift med en annan på 1970-talet under Palme-hetsen. EAP tycks fortfarande vara av uppfattningen att Palme var en förrädare som gick globaliserarnas ärenden. Men han var nog snarare duperad liksom många andra. Romklubben och svenska domedagsprofeter då liksom nu förutspådde civilisationens undergång om inte drastiska åtgärder vidtogs. Deras föregångare i 1700-talets Venedig lät på ett liknande sätt beträffande befolkningsfrågan.
EAP tar upp att Indiens Neru, trots skenbart ideologiska likheter, anklagade Palme för att missunna Indien ekonomisk utveckling. Jag tror många gör klokt i att ödmjukt ta del av fakta. EAP är bara en portal för EIR, Larouche huvudpublikation och där finns mycket värdefullt och unikt faktamaterial framforskat av seriösa medarbetare under många år.
Larouche står konsekvent för en god humanistisk kultur och vetenskapstradition och utvecklingsoptimism som kontrasterar fördelaktigt mot den nyliberala ondskan.
Jag låter som en devot anhängare men så är inte fallet. Jag konstaterar bara fakta och de flesta av er vet inte mkt om dom ty dom som eliterna inte kan motbevisa tigs ihjäl.
GillaGillad av 1 person
PerH, Peter,
Man behöver inte vara speciellt konspiratoriskt lagt för att inse att USA hade väldigt goda anledningar för att mörda Palme. Att han gick ut på gatorna och demonstrerade tillsammans med Nordvietnams ambassadör visade förstås på ett ovanligt kurage hos en västerländsk politiker och ett kurage som noterades i hela tredje världen.
Sedan kan man alltid fundera på vilka agendor olika organisationer och personer har i grund och botten och agendor som man kanske inte alls sympatiserar med och därför inte heller vill bli närmare associerad med. Samtidigt kan man konstatera att man kan vara överens i olika specifika sakfrågor.
Jag noterar också den konsekventa grundläggande utvecklingsoptimismen hos detta EIR/Schillerinstitut och som är mycket tilltalande för normala människor. Sedan kan man fråga sig om hur man i denna anda samtidigt ska undvika att föröda våra livsbetingelser på lång sikt genom att kortsiktigt våldföra oss på naturen. Jorderosionen som hänger ihop med det moderna jordbruket är väl typexemplet om man nu tittar historiskt på frågan.
Det enda som får mig att dra öronen åt mig är egentligen det avslutande ”flummet” när man i utvecklingsoptimismens namn talar om kolonisering av månen. Jag är för mycket naturvetare för att svälja sådan optimism med hull och hår.
GillaGillad av 1 person
Jag håller med om att EAP inte är oproblematiska att liera sig med. Larouche starka lite sektliknande omständigheter är ett hinder. Det har flera tidigare medarbetare skarpt kritiserat. Men däremot inte innehållet i det framforskade historiska och politikvetenskapliga materialet som verkligen innehåller många guldkorn. Mkt av det är okänt även hos proffshistoriker och Ls organisation har beskrivits som en underrättelseorganisation av hög kvalitet.
L var ju presidentkandidat och fängslades pga angivna oegentligheter liksom en del medarbetare. I samband därmed tycks L ha kohandlat med Cia för lindrigare straff vill jag minnas. Så det kan delvis ha funnits en sån bakgrund bakom det uppskruvade tonläget beträffande Palme. Men det finns även en genuin och konsekvent kritik mot vänstern sen L slutade vara socialist. Han menar på saklig grund att mkt av de sk progressiva är manipulerat av oligarkin. Tex den gröna rörelsen och där är Ls sen länge framförda kritik numer allmänt accepterad av de välinformerade.
Månprojekten är nog tänkta att stimulera till internationellt samarbete. Flera Usa-presidenter har lanserat såna projekt. Tanken är att genom att anta svåra utmaningar tvingas mänskligheten samarbeta och i processen blir det spinoff. Tex kulspetspennor med inbyggt överyryck .. 🙂
GillaGilla
Det som drog igång vänsterflum i turboläge var det omdiskuterade inreseförbudet från islamska länder i 120 dagar.
Men samtidigt så ser den verkliga verkligheten ut så här :
https://pjmedia.com/trending/2017/01/30/poll-shows-only-33-oppose-trumps-temporary-ban-on-immigrants-from-terrorist-havens/
https://www.chathamhouse.org/expert/comment/what-do-Europeans-think-about-Muslim-immigration
GillaGilla
När Obama gjorde i stort sett samma inreseförbud då var vänsterflummarna tysta.
GillaGilla
Kul trivia;
Kennedy borde korrekt sagt ”Ich bin Berliner”. ”Ein Berliner” är ett bakverk, det brukar översättas med syltmunk!
GillaGilla
Men nu sa han ein Berliner och alla förstod vad han menade!
GillaGilla
Kanske tyskarna tyckte han var en syltmunk! Lite ironi där. I och för sig inte den första statsman som säger fel. Jag tror Stefan Löfven leder den listan.
GillaGilla
När Kennedy sedan besökte Polen blev det ett ännu värre språkfel – tolken han hade med sig kunde bara ålderdomlig polska – Kennedy sa till polackerna: ”Jag åtrår det polska folket” 🙂
GillaGilla
Enligt Wikipedia så är Kennedys formulering korrekt och din felaktig.
”En vandringssägen berättar att citatet är grammatiskt inkorrekt och att det kan misstolkas. Berliner är nämligen även en sorts syltmunk. Formuleringen är i själva verket både grammatiskt och kontextuellt korrekt och kan inte missförstås i sitt sammanhang.”
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ich_bin_ein_Berliner
https://de.wikipedia.org/wiki/Ich_bin_ein_Berliner
GillaGilla
Om man vill göra ett sådant bildcollage som denna artikel är illustrerad med så finns det gott om politiker att sätta ihop liknande om; speciellt i Sverige och speciellt om politiker på vänsterkanten.
GillaGilla
Trump skapar förtroende genom att ta beslut och agera som en ledare som säger och gör det han lovat. Han känns långt mer genuin än dom köpta yrkespolitiker vi oftast ser dom skulle bäst beskrivas som ett gäng prostituerade papegojor som upprepar den ena idiotin efter den andra man kan undra vilka idioter som skriver manus till all dessa politiskt korrekta skådespelare för ledare är dom definitivt inte.
GillaGilla
Hur mycket kan man lita på Trump?
Donald Trump is prone to unleashing inconvenient truths side by side with blatant falsehoods. One of those is his claim that Iran is the “number one terrorist state.”
”Further evidence about the role of the Saudis and other Gulf States in actively and materially supporting terrorism is the 2015 sworn testimony of Zacarias Moussaoui, the so-called 20th 9/11 hijacker, claiming that members of the Saudi royal family had supported Al-Qaeda. As part of a civil case that was brought against the Saudis by the 9/11 families, Moussaoui went as far as naming the specific members of the Saudi royal family who had donated money to the terrorist group in the lead up to 9/11.
The extreme Wahhabi interpretation of Sunni Islam embraced by the Saudis as a state religion is near indistinguishable from the ideology of ISIS or Nusra.
The barbarity of the Saudis is beyond doubt. When they aren’t terrorizing and butchering their own people at home, they are engaged in despicable war crimes in Yemen – war crimes in which the US and UK are complicit.
So why does the US count Riyadh as its most valued ally in the region after Israel?
While Iran is one of the seven Muslim countries placed on the Trump travel ban list, neither Saudi Arabia nor any of the other Gulf States has been put on it. This proves that the President is not as serious about fighting terrorism than he likes to make out.
http://ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2017/february/10/trump-is-wrong-saudi-arabia-not-iran-is-the-worlds-number-one-terrorist-state/
GillaGilla
Peter Krabbes artikel ger dig mer vatten på kran. Mycket mörk möjlighet om att Shia-muslimer måste hindras att hämnas Usas planerade anfall mot Iran. Det är ingen bestämd förutsägelse men logiskt möjlig.
För min del undrar jag vad Iran skulle uppnå med att begå terror i Usa om detta scenario skulle inträffa. Falsk flagg på det temat verkar mer sannolik isf.
GillaGilla
Muslimsk terrorism är inte centralstyrd. Det är en folkrörelse. Muslimer väljer spontant att utföra massmord för att de inspirerats av ISIS. Det finns inte någon kontrollerande motpart att förhandla med. Fred är inte möjlig annat än i form av att islam och andra omänskliga avarter av ökennomadernas stenålderskultur äntligen upphör att existera. Muslimer kommer att fortsätta massmörda amerikanska civila helt bortom Irans kontroll och helt oavsett deras intressen.
GillaGilla
Helt fel förklaring. Arabvärlden har särskilt sen ca 1870 manipulerats medvetet av den Brittiska oligarkin för att just dom drag som du tror är ofrånkomliga skall framträda och dominera. Dessa Britter har målmedvetet bekämpat alla progressiva sekulära nationalistiska rörelser och byggt upp det värsta deras belästa orientalister kunnat gräva fram. Allt det negativa du beskriver är resultatet av ett framgångsrikt Brittiskt omstörtningsprojekt som Usa fortsatt stödja om än med mindre djup insikt än Britterna. Utan Britternas perfiditet hade Nationellt lojala panarabiska nominellt sekulära och moderna samhällen kunnat växa fram. Din verklighetsuppfattning är precis den som angloamerikas tankesmedjor avsett. Samuel Huntington med Clash of Civilisations är inte en objektiv yttre betraktelse utan ett program som avsiktligt genomförts av angloimperiet. Detta minskar förstås inte hotet från IS men hotet är ju vad Usa hittills vill.
Läs Peter Krabbes artikel beträffande vilka muslimer som egentligen är i fokus enligt en tänkbar analys.
GillaGilla
Peter Grafström, angående Mellanöstern i din kommentar nedan.
Den bästa tid Mellanöstern någonsin haft var efter att de 1918 förlorat sitt Jihad mot demokratierna UK och Frankrike och kolonialiserades av segrarmakterna. Då hade de den högsta tillväxten i folkligt välstånd och frihet och de åtnjöt fred. Tyvärr ersattes gradvis kolonialiseringen med allt starkare inhemska guvernörsdiktatorer, men inte förrän de störtats under den s.k. arabiska våren de senaste åren så har den muslimska kulturens stenåldersförtryck och tusenåriga folkmord tagit fart igen.
Arabvärlden är en region utan någon naturvetenskaplig forskning och utan någon användbar industri. Överallt världens värsta förtryck och särskilt världshistoriens värsta kvinnohat. De hade sin chans att civiliseras medan de var kolonialiserade, men kärlekslösa tvångsäktenskap med barn som är nära släktingar på landsbygden kom att vända välståndökningen till en massiv ökning av extremistiska våldsmuslimer, de allra flesta av vilka skulle ha dött av fattigdom i av sin egen samhällskultur utan påtvingad kolonialism från de demokratiska segrarmakterna.
GillaGilla
Du fortsätter sprida desinformation erhållen från falsk historieskrivning. Britterna viglade upp både till det du kallar jihad för att lura araberna att riva ner det Ottomanska imperiet. (Där utan Brittiska omstörtningar ist dugliga fredliga Tyskar var i begrepp att på Sultanens begäran samarbeta för en modernisering av det Ottomanska riket. Britterna lyckades med infernaliskt konspirerande att byta ut en fredlig utveckling österut och söderut (där även Frankrike bidrog med mkt konstruktiva planer) mot världskrig och revolutioner. Brittiska oligarker viglade upp till mängder av konflikter i Europa. Bla provocerade Britterna med löften om samma territorium till Kurder och Armenier upp dom till vad som blev det sk Armeniska folkmordet.
Britternas främsta orientalister grävde fram det värsta dom kunde finna ur arabvärldens över tusenåriga historia och förstärkte och uppmuntrade det. Det är ingen slump att Britterna fått epitet ‘kontinentens vampyr’.
GillaGilla
Svensk media sysslar med propaganda. Ren p.r.o.p.a.g.a.n.d.a.
Varför skulle någon normal funtad svensk självmant vilja kolla på denna eviga propagandatrams?
Sen är detta bra på ett sätt. Alla ser hur vinklad den svenska median är.
Jag hoppas Trump lyckas och slår tillbaka dessa idioter och krigshetsare!
GillaGillad av 1 person
President Putins dotter attackerades av Reuters för nåt år sedan. Hennes arbetsplats avslöjades och det namn hon går under av säkerhetsskäl avslöjades. Hans andra dotters adress i Holland lades ut på Internet. Ni kan kanske ana Putins vrede.
Jag ser likheter i behandlingen av Trump och Putin. Globalisterna hatar dem och de äger nästan all media. Bill Gates köpte in sig i MSNBC och Rothschild i franska Liberation. Det är en kommunisttidning, som attackerar presidentkandidaten Fillon. Globalisterna satsar säkert på bankiren Macron istället.
Många av våra journalister stödde demokraterna redan på 60-talet. Nu börjar problemet bli synligt och vi reagerar. Jag tror också att media underminerar sig självt. Dn och Svd publicerar ekonomiska segerrapporter, men glömmer att berätta några saker. Bonniers lånar stora belopp för att satsa på Internet. Kommer det att lyckas? Vi på Internet har ju tappat förtroendet. Svds vinst beror nästan bara på våra skattepengar och tidningen har inte så många besökare.
GillaGilla
Replik til ”Konsekvens”.
Vincent Warren – executive director of the Center for Constitutional Rights – håller inte med.dig.
”Court Refuses to Reinstate Trump’s Muslim Ban, Says ”No Evidence” of Attacks from 7 Listed Countries ”
In a major victory for civil rights advocates, the U.S. Ninth Circuit Court of Appeals has unanimously refused to reinstate Donald Trump’s executive order that banned people from seven Muslim-majority countries from entering the United States and sparked nationwide protests. The judges ruled that the administration ”has pointed to no evidence that any alien from any of the countries named in the order has perpetrated a terrorist attack in the United States.”
https://www.democracynow.org/2017/2/10/court_refuses_to_reinstate_trumps_muslim
GillaGilla
Ordet muslim nämns inte i Trumps executive order, domen är ett juridiskt irrelevant politisk propagandauttalande. Obamas administration hade pekat ut de sju länderna som akuta hot för massmördande terrordåd i USA, och 72 terrorister från de länderna har dömts för terrorbrott i USA sedan 911.
http://www.zerohedge.com/news/2017-02-11/did-judges-lie-new-report-finds-72-terrorists-came-countries-covered-trump-ban
Hussein Obama valde som alltid att inte alls reagera på sin egen administrations slutsatser, han åstadkom ju ingenting som president p.g.a sin inkompetens, något som glädjer mig men borde oroa hans supportrar som du. ”Fredspristagaren på förhand” beordrade under sina 8 år av ständigt krig att fälla 25000 bomber mot 5 av dessa 7 länder.
Om du bara läser bedragarnas lögner så kommer du aldrig att fatta någonting. Fundera på varför de försöker lura dig.
GillaGilla
Svar till Konsekvens.
” The judges ruled that the administration has pointed to no evidence that any alien from any of the countries named in the order has perpetrated a terrorist attack in the United States.”
Frågan är : 72 verkliga terrorister – eller inte.
Du har rätt. Om man inte kan lita på utlåtanden från konstitutionella domare , då är det lätt att bli vilseledd.
Leif
GillaGilla
Det är inte så j-la svårt!
Man stoppar immigration från krigszoner av ren självbevarelsedrift. Åtminstone vill man säkerställa att man skiljer mördarna och torterarna från deras offer. Eller anser du liksom ALLA västerländska politiker och ALLA västerländska propagandajournalister att det är irrelevant? Varför vill du finansiera och skydda massmördarna som totalförstört halva Romerska Imperiet med sin oemotsagda stenålderstyranni!!!???
GillaGilla
Romarriket gick under långt före Islam. Och både Romarriket och antikens Grekland lär ha varit befolkat av Germanska folk som ständigt krigade med varandra.
GillaGilla
Trump’s Speech to the New World Order!
Om IS/ISIS: ”Bakgrund: Det här är IS”
Hur fan någon med ett uns av förnuft kvar kan hålla på med sådant – eller ekonomiskt eller på annat sätt stödja det – övergår mitt förstånd.
GillaGillad av 1 person
Tack Josef för länken till detta tal!
Här var det ord och inga visor!; som man brukar säga.
Detta kampanjtal var egentligen hela hans installationstal i kondenserad form.
Den här mannen stiger hela tiden i min aktning. Tänk att bara avfärda massmedia som en samling lögnare och här har han i mina ögon helt rätt. Undrar om han egentligen är ”genialisk”?
Vart ska detta ta vägen? – Sannerligen spännande tid vi nu har framför oss.
GillaGillad av 1 person
Åttio procent är mycket. Inte bara vi på bloggen reagerar. Det är en käftsmäll för våra svenska politiker och journalister.
”Åtta av tio svenskar anser att politikerna blir allt mer avskärmade från väljarna. Nästan lika många tror att politikerna är mer intresserade av makten än av att lösa politiska problem, visar en undersökning från Novus.
Ibland beskylls de svenska nyhetsredaktionerna för att fokusera för mycket på det politiska spelet. Men har inte de politiska partierna slängt in några extrabollar i det spelteoretiska flipperspelet på sistone?
– Båda hjälper nog den andra, man samverkar ganska bra, säger Torbjörn Sjöström.”
https://www.svd.se/stark-misstro-mot-svenska-politiker/i/senaste
GillaGilla
Min prognos är att regering och riksdag inte kommer att fatta något beslut som hjälper dem. De litar tryggt på att die dumme Schwede nöjer sig med att passivt se sitt samhälle totalförstöras av inbördeskrig som eskalerar till folkmord. Och är som jag ofta påpekar här för dumma i huvet för att göra någonting i vilket fall, se alla nu aktiva politikers track records för bevis på det.
Om några få år har miljoner svenska invånare dödats (tänbkt dig själv om strömmen går!) helt demokratiskt i enlighet med den överväldigande majoritetens egna fria val. Ingen potentiell ledare kapabel att vända detta öde finns att tillgå i den nu utdöende svenska folkstammen. Alla är för fega och för naiva, mitt eget råd är helt enkelt att fly härifrån och låta genpoolen hemma på egen hand blodigt rensa bort allt sitt självhat. I diasporan kan vi eventuellt bli starka igen genom att integrera oss med folk som i motsats till alla svenskar har vilja och förmåga till liv och frihet.
GillaGilla
Konsekvenser av den förda politiken :
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4208142/France-puts-Eiffel-Tower-terror-proof-8ft-high-wall.html
https://www.thesun.co.uk/news/2468847/uk-terror-threat-london-city-ring-of-steel/
http://www.express.co.uk/news/world/763296/Germany-migrant-crisis-flats-fence-refugee-centre-Angela-Merkel-Leipzig
Skademinimering på skattebetalarnas bekostnad, dvs brända i bägge ändar.
GillaGilla
De ljugande hatarnas kvinnosyn:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/isabella-lovins-kanga-till-trump
(Kan någon redogöra för vilken förtjänstfull merit någon av dessa figurer har?)
Kvinnor som hatar kvinnor;
http://avpixlat.info/2017/02/13/kritik-mot-regeringen-fran-iranska-feminister/
Kvinnor som är riktiga människor, som åstadkommit någonting i samhället:
GillaGilla
Konsekvens
Tack för den intressanta länken som åter visar att Trump är en ”resonabel” person när det gäller det ”motsatta könet” och gärna vill se dem som företagsledare.
Det verkar vara långt från den nidbild som MSM målar upp av honom.
GillaGilla
Vår ”feministiska regering” visar här hur underkastande man är inför patriarkatet under besöket i Iran. Så kommer man hem och är kaxig, ha!
https://www.unwatch.org/walk-shame-swedens-first-feminist-government-don-hijabs-iran/
GillaGilla
Fortsättning av mina tidigare kommentarer om regeringens besök i Iran. På Metro uttalar sig Inga Brandell.
Utdrag: ”Inga Brandell är professor i statsvetenskap vid Södertörns högskola med Mellanöstern som specialområde, och enligt henne är det stor skillnad på att bära slöja i de olika situationerna. Särskilt bilden från New York tycker hon blir märklig i jämförelsen.
– Det är en artighet i Iran. Alla utländska kvinnor gör det och alla iranska kvinnor gör det. Men det finns ingen anledning att göra det i FN eller New York. Där befinner man sig inte i ett iranskt, kulturellt, religiöst, politiskt sammanhang. Där befinner man sig på en internationell, möjligtvis amerikansk, arena, säger hon.”
Inga Brandell! Gör dig inte dummare än vad du är! Det är struntprat och det vet du mycket väl. Sveriges regering representerar Sverige och det svenska folket oavsett VAR de befinner sig.
Är Löfven utklädd med en trasa på huvudet? Eller är han klädd som Irans president? Och varför inte det? Du pratar sån strunt så man häpnar över att du ens kan benämna dig professor och emerita t o m . Det har gått inflation i titlarna.
Nej, du, Inga Brandell. Det är ingen skillnad alls. Sverige är Sverige i alla sammanhang och regeringen representerar Sverige och svenskarna.
Ta du och leta upp en bild på alla de statsbesök och på alla de regeringsrepresentanter från andra länder som varit på besök i Sverige om de varit utklädda i en svensk folkdräkt eller om de som företrädare för ett islamskt land kommit hit med ett kors runt halsen?
Och varför ska de det? De företräder sitt land och inte Sverige. De kommer till Sverige som representant för sitt land och skall inte bli eller är svenskar för att de kommer hit.
Efter ett så långt liv och med höga studier borde du kunna visa bättre mognad än att prata strunt. Den akademiska världen har blivit en sophög för allt möjligt skräp. Skäms på dig! Precis som att regering, riksdag och statschefen representerar Sverige representerar du Universitetsvärlden.
http://www.metro.se/artikel/statsvetaren-d%C3%A4rf%C3%B6r-%C3%A4r-bilden-p%C3%A5-kvinnliga-politiker-i-sl%C3%B6ja-missvisande
GillaGillad av 2 personer
Säg inte för mycket, vi kommer nog att få se Stefan Löfvén iklädd slöja, som ”sympatikvinna”.
Jag känner inte Inger Brandell, men underskatta inte politikernas, statsvetarnas, och nationalekonomernas totala avsaknad av kunskap och fattningsförmåga. Västvärldens självförstörelse orsakas inte av någon ideologi eller särintressen eller ens någon global konspiration. Nej, folkmordet på oss förklaras helt enkelt av dumhet. Idioter röstar på idioter och läser och tror på idioternas press. Européerna fattade aldrig att handling har konsekvenser, och nu när den sista självorsakade utrotningen är ett faktum så är det för sent att börja försöka tänka den första tanken.
Alla européer med självbevarelsedrift emigrerade undan förtrycket till USA för generationer sedan. Genpoolen är utarmad, det finns inget hopp om räddning. Vi blir en provins i Mellanöstern för årtusenden framöver.
GillaGillad av 2 personer
Hahaha…skulle inte förvåna mig. Han är häpnadsväckande. Och när han inte har argument tar han till ”nävarna”. I varje duell hamnar han alltid hos Hitler och nazismen därför att han inte vill debattera det som händer här och nu – verkligheten idag. Alltid är det rötterna hos SD utan att ngn av de andra partierna opponerar sig och påtalar Socialdemokraternas rötter. De andra tiger för ingen vill tala om de egna rötterna. för vad som kan komma fram. Ledarsidorna visar detta i klippet där Fru Åberg, moderaterna, beskriver situationen i Malmö och undrar vad han tänker göra åt det. Lägg märke till Hultqvist bakom Löfven när Löfven drar ramsan om hur upprörd han är. S har skrivit avtal med muslimska organisationer vilket är dokumenterat på Ledarsidorna. Det vill nog inte Löfven höra talas om. Resan till Iran vill han nog inte heller debattera på djupet. Löfven har mycket att dölja därför svarar han inte på det som händer idag utan flyr snabbt till historien. Men Löfven är statsminister nu och inte på 30- och 40-talet.
Löfven svarar inte på Fru Åbergs frågor utan slinker snabbt tillbaka i historien och drar valsen om nazisterna och Hitler och SD:s rötter och att de sitter i riksdagen. Ja det är en nagel i ögat att SD tagit socialdemokratiska väljare bl a från arbetarrörelsen och valts in i riksdagen t o m i ett demokratiskt val. Statsministern vill inte bli kritiserad eller debatterad med andra partier, oppositionen, säger han men själv drar han sig inte för att i SVT och utländska medier ondgöra sig över svenska folket och kalla dem för både det ena och andra. Hitler skulle idag varit 128 år gammal, om han levt, så jag tror knappast att det är Hitler som jagar Fru Åberg med de där ”järnrören” i Malmö. Hon talar om verkligheten idag.
https://ledarsidorna.se/2017/02/statsministern-och-det-muslimska-brodraskapet/
Löfven eller någon annan nämner aldrig den verkliga historien om ”järnrören” och tyvärr är det inte den enda. Jag har aldrig sett ngn dokumentation på att SD slagit ihjäl någon med järnrör. Men det kanske Löfven kan redovisa eftersom han jämt talar om det. Eller är det faked news ? Aftonbladet har emellertid beskrivit ”järnröret” som Löfven aldrig nämner. Och som kanske Fru Åberg mera hade i åtanke.
Kongolesen Doudou Ahoka som slog ihjäl en pojke och en kvinna med järnrör. Den historien drar han aldrig. Kanske det hade varit mer relevant med tanke på Fru Åbergs oro.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19251814.ab
GillaGilla
Jag tappade bort länken under länken till ledarsidorna där Karlsson sd debatterar med Löfven om terrororganisationer. Löfven vill inte debattera det som är demokratins livsnerv , ”korsförhörd”, ”svartmålad” ”uppläxad” som Löfven kallar det. Man kan också klicka på bilden på sluten av första länken.
GillaGilla
Nu händer det konstiga igen. När jag lämnar debatten här och tar mig en titt på andra bloggar hittar jag ett inlägg som beskriver det jag nyss gjort. Det är Jan Tullin på Avpixlat som skriver om ”halmgubbar”. Fast han benämner det ”karikatyrtrixet”. Typiskt Löfven som jag beskrivit.
http://avpixlat.info/2017/02/14/karikatyrtrixet/
GillaGilla
Amerikanerna har hittills snarare varit svagare i förhållande till sin oligarki. Därför har den blivit ett sådant tyranniskt monstrum. Vi är eniga om att vi är i kris men det är just ditt beundrade Usa som försatt oss i den.
GillaGilla
Jag finner det djupt ohederligt , omoraliskt, karaktärslöst och klandervärt när personer med hänvisning till sin akademiska titel, eller i egenskap av sin titel, försöker inbilla folk något som inte är sant.
Vad representanter gör som privatpersoner i Iran intresserar mig inte. De kan klä ut sig till vilka pajaser de vill. De tar själva ansvar som privatpersoner för vad de gör. MEN. Det handlar då om handel och vandel. Och frågan blir då i stället om de är lämpliga att företräda Sverige och svenska folket överhuvud taget om de har usel karaktär.
GillaGilla
Bra rutet Angela! Hur länge ska vi svenskar låta dessa ”kvasifeminister” skämma ut oss svenskar i övriga världen? Vi behöver sådana som DU Angela i vår regering + även många som följer Lars på denna blogg. Lars är ju dessutom given men vet att han inte själv vill in i politiken men han gör ju ett otroligt bra jobb ändå med sin blogg.
GillaGilla
Skratt. Roligt att du tycker det. Faktum är att jag för en 15-20 år sedan gjorde en anlagstest och kunde bli väldigt mycket även tekniker . Hur de kom fram till det vet jag inte. Jag har aldrig studerat teknik i alla fall . 🙂 Men det som gick i topp långt utöver allt annat var just – politiker. T o m en bra politiker fick jag veta.
GillaGilla
Bra ”rutet” Angela och Konsekvens !!!
Kanske dags att själv skaffa en slöja, så man slipper se ”eländet”….. 😦
Heltäckande…
GillaGilla
Bra sagt Angela och konsekvens. Vi importerar människor från länder som har högst analfabeter Afganistan och Somalia. Avsikten verkar vara att förstöra Sverige så mycket det går.
GillaGilla
Önskar alla en trevlig ”alla hjärtans dag”! särskilt till alla som blivit drabbade av allt våld som pågår i vårt land utan att våra politiker bryr sig det minsta lilla. Istället tycker Ygeman att vi alla ska hjälpas åt att se till så staten får in sina skattepengar genom att inte köpa billig hårfrisör eller billig svarttaxi 🙂 What? staten bryr sig inte ett dugg om alla våldsoffer och allt grovt våd som pågår mot medborgarna utan har allt fokus på att få in sina skattepengar bara.
GillaGilla
Där sket Ygeman i det blå skåpet!
GillaGilla
Bra. Martin A. När Soros agent Carl Bildt tycker att Åkesson börjar bli vettig. Börjar man undra.
GillaGillad av 1 person
Flynns avgång är ett bakslag för fredsprocessen. När en utredning startades i Vita huset var han tvungen att avgå. Alla hans samtal med den ryska ambassadören spelades in och han visste om det. Han kanske nämnde eller svarade på en fråga om sanktionerna, men han kan knappast ha föreslagit en deal på en öppen linje. Han är underrättelseman och vet vad som gäller. Ryssland vet också och säger att inget sånt förekommit.
Jag misstänker att Pence ville ha bort honom. Pence är för nära etablissemanget. Cia och Fbi ville inte ha honom heller. Flynn ville rensa upp underrättelsetjänsterna och få dem under Vita husets kontroll. Cias svarta budget hade varit i fara.
Svd nämner tre möjliga ersättare och ingen av dem är fri från etablissemanget. En har varit chef på Lockheed Martin. Trump accepterade Flynns avskedsansökan och om han väljer en av de tre visar han mig att etablissemanget har fått kontroll över honom.
Besvikelsen är stor i Ryssland. Många har hoppats på Trump för fredens skull. Trump menar vad han säger så det finns hopp, men Flynns avgång är ett bakslag och tar tid att reparera.
Mannafort fick gå för att han hade lobbat för Yanukovitj i Ukraina. Han är lobbyist och lobbar för alla som betalar, men de namnen publicerades inte i MSM. Han lobbade också för andra ukrainska mer västvänliga oligarker. Flynn fick gå för att han var ett hot mot systemet.
GillaGilla
# sorry Lars B. Långt inlägg och vet inte hur många ord……
Media har sakta vaknat ur törnrosasömnen och Mellin menar nu att insatserna mot allt våld är som ett plåster på ett stört blödande sår. För tusan, detta våldet har pågått i många år och total ignorans från både politiker och media. Det är för övrigt inte bara Malmö utan detta grova våldet pågår mitt i medborgaren vardag överallt i landet. Grovt våld mot en helt vanlig vardagsmedborgare som våldtäkter, misshandel, rån. m.m. och inga insatser så långt ögat når.
Melllin, gör dig inget besvär med att visa reaktion då vi alla kommer att minnas hur ni journalister totalt har svikit folket och alla drabbade. Media har inte besvärat sig med att varna för det attackerande lejonen som går till attack mot vem som helst och utan någon som helst orsak, snarare har media hävdat att allt är så tryggt och att det alltid varit så…gaslightning! Vi kommer heller aldrig att glömma hur media fullständigt har raserat allt goda rykte för den vanliga lilla människan som har haft dumheten att tro sig ha rätten att påstå något om den pågående politiken som förts i landet.
Vem minns inte 70-åriga röda korset kvinnan som arbetade ideellt och som media hängde ut som rasist för en sketen åsikt om det som hon tyckte misslyckade politiken. Kvinnan fick veta av media vilken hemsk människa hon var och det skulle hela svenska folket förstå och veta om…….hon tog sitt liv!
Vem minns inte sist nu pensionären Jim Olsson som också haft åsikter om den som han tyckte misslyckade politiken, hängdes också ut i media och alla skulle ta del av vilken hemsk männsika han var. Några vanliga människor hjälpte till att få en rättegång mot medias elakheter mot en liten vanlig männsika mot stora makteliten.
Hur ska en vanlig männsika som arbetat hårt i hela sitt liv för att stärka statskassan kunna mäta sig mot en maktapparat med all tänkbar uppbackning. Detta av mediamänniskor som själva en gång varit en del av den lilla människan som försökt görat sin röst hörd mot stora makten, idag ingår de i makten och som sagt….minnet är kort!
Solglimtar finns dock och De Basso advokatbyra efterskänkte tydligen advokatkostnader för Jim O, ett hutlöst stort belopp, då kampen för Jim O var fruktansvärt ojämn. Lika ojämn kamp som historien om elefanten som förstörde ett myrbo hela tiden och myrorna som bestämt sig för att sätta sig upp mot elefanten. När elefanten kom och började trampa runt i myrboet så hoppade en modig myra Arnold upp på elefantens rygg och alla alndra myrorna hejade på och skrek…………på honom Arnold……….på honom Arnold 🙂
GillaGilla
Dennis Kucinich (så mycket vänster det kan bli Demokraterna) är minst sagt upprörd och förbannad över vad som pågår i underrättelseorganisationerna.
Visst Flynn ska inte missleda vicepresidenten och ska ha sparken för det. Men det som pågår är oerhört allvarligt, att the ”deep state” försöker sig på en statskupp mot den demokratiskt valde ledaren.
Har Trump resurserna att nagla fast skurkarna i underrättelseorganisationerna. Det borde komma en massiv arresteringsvåg och avskedande som återställer organisationerna att lyda under den demokratiska makten.
GillaGilla
Olle Ljungbeck (nominerad till NewsVoice Stora Journalistpris i dec 2014 som nr 4 före Tino Sanandaji , Kristoffer Hell och Johan Ehrenberg ETC) en gigant och fd gråsosse skriver på Cornelia Dahlbergs blogg ett inlägg som jag tipsar om. Olle skrev otaliga kommentarer på Dalademokraten . Olle har en skarp hjärna trots sin höga ålder. Och en otrolig livserfarenhet och kunskap.
GillaGilla
Tack lasse4u, mycket intressant och ALLVARLIGT. Inte bara för amerikanska folket utan för oss alla. Dennis Kucinich är mycket trovärdig . Han sitter alltså i kongressen för demokraterna i Ohio. Om jag såg rätt.
Kan det vara ngt liknande som gjorde att SÄPO nu lyder under regeringen sedan 2015 efter riksdagsbeslut från 2013? Jag gillar det inte för det bör ligga under RD, Det skall vara underställt folket. Men att det är en egen myndighet är inte fel.
Problemet är att det nu sitter utlänningar i RD och regering. Riksdagen borde aldrig tillåtit det. Det är ett förfärligt misstag. Utländsk makt får aldrig ha insyn i SÄPO eller kunna påverka beslut. som rör rikets säkerhet eller utrikespolitik.
GillaGilla
lasse4u Dick Erixon har ett bra inlägg om detta,
http://erixon.com/blogg/2017/02/statskuppande-mot-trump-hotar-demokratins-grundvalar/
GillaGilla
Frågan är om Flynn affären visar på elitens maktkamp som har förgreningar in i Trumps administration.
GillaGilla
Förmodligen. Han talar om makt och pengar. Det är förskräckligt hur dessa gangstrar tränger sig in överallt .
GillaGilla
Ja K.Pålman,
galenskaperna avlöser varann.
Nu ska förbud mot skyddsvästar minska våldet…..
Håhå jaja…
GillaGilla
Kanske de skulle försöka med vapenförbud också? Hade bara handeldvapen varit förbjudet hade det blivit mindre skjutande?
Men vapen är redan förbjudna! Tänkte inte på det.
Tror L stollen Widman att skyddsvästarna florerar på den vita marknaden? Vad ska straffet bli för att bära skyddsväst? Två års fängelse?
GillaGilla
Widman och Ygerman visar skrämmande prov på total verklighetsflykt.
GillaGilla
Så har den svenska riksdagen haft sin utrikespolitiska debatt och fram tågade EU:s propaganda minister Margot Wallström och höll sitt globalistiska tal om vad EU tänker göra och står för. Men var fanns Sveriges utrikesminister?????
Jag såg inte skymten av någon? Eftersom inte Sverige som lydstat till enpartistaten diktaturen och papperskonstruktion EU saknar en egen regering och utrikesminister måste tills Sverige tagit sig ur EU ha folkföreträdare vid varje möte i RD som tills vidare för svenska folkets intressen .
Jag kan t v ta den positionen. EU-politruckens märkliga tal byggd på vandringssägner, floskler med modeord som ”post-sanning” och EU diktat måste bemötas. Sverige har ingen anledning att låta sig dikteras av EU eller andra ansiktslösa makthavare. Politruken deklarerade att ordet inte var så viktigt utan det var handlingen som gällde. Ja, Wallström det vet vi redan . Det visade regeringen tydligt för hela världen vid sitt besök i Iran härförleden.
Vid ledarsidorna.se har Johan Westerholm delvis gjort detta i dagens inlägg. Men det måste tas krafttag nu om vi någonsin skall kunna resa oss och bli en suverän nation igen och inte gå under.
I sitt tal framhölls ord som globalisten Baumans vokabulär om ”flytande rädsla” med den rädsla som globalisterna nu känner när marken gungar under deras fötter projekteras på folket. Propagandaministern benämner EU:s inrikespolitik som ”EU-samarbete”.
Det mest anmärkningsvärda var ändock avslutningen på talet där politrucken inte drog sig för mobbing s k utfrysning och det som globalisterna hela tiden pladdrat om ”vi och dom”. Där var hon mycket tydlig när hon delade in riksdagspartierna i ett ”vi” och ”dom”.
https://ledarsidorna.se/2017/02/sverige-vinglar-vidare-inom-utrikespolitiken/
GillaGilla
http://www.expressen.se/debatt/beslojad-regering-ett-slag-i-ansiktet-mot-fortryckta-kvinnor/
http://www.expressen.se/debatt/ska-det-vara-sa-svart-att-se-vad-som-hander/
Detta är vad som händer i Sverige. På grund av en destruktiv utrikespolitik som bl a Carl Bild tillstod var EU:s inrikespolitik.
Var finns Sveriges utrikespolitik? Utrikespolitik som försvarar Sverige och svenska folket? Sverige har inte ens ett militärt försvar. Och ändå orerar politruken om maktbalanser, global stabilitet, fred, frihet och försoning. För vem? Ja just det för EU. ” Regeringen ska med kraft bidra till ett EU som är sammanhållet och principfast”. Neej det ska de inte. Annars har vi ingen anledning att kalla oss för Sverige mer för då är vi en del av något annat. Och konsekvensen blir att regeringen kan avgå bums för då har en svensk regeringen ingenting att göra mer! Politrucken kan dra dit där hon hör hemma och orera.
Det en svensk minister och framförallt utrikesminister skall verka för ett sammanhållet Sverige och skydda dess befolkning och territorium! Utrikesministern skall förhålla sig till utlandet och det som händer där och ta lämpliga beslut för att säkra Sverige och svenska folkets intressen gentemot omvärlden. Inte bli en del av det som utgör hot mot Sverige och svenskarna. Det är varje utrikesministers skyldighet.
GillaGilla
Politruken orerar vad som händer i världen med avstamp taget i EU. Allt utgår från EU. Jag har inte räknat hur många gånger Wallström nämner EU och EU:s väl och ve. Sverige lägger hon till bara lite då och då som en ”svans” för att legalisera, ge sken av, varför hon ens befinner sig i den svenska riksdagen i en utrikesdebatt. Inget av det Wallström säger gynnar Sverige eller svenskarna. Inget utgår ifrån Svenska intressen och är bara trams.
Hon räknar upp allt vad som händer i utlandet men inte i Sverige. ”Kan det vara så svårt att se vad som händer i Sverige”, frågar sig säkerhetsexperten Dick Malmlund. Neej, det är det inte för det är konsekvenserna av globalisternas maktövetagande av Sverige. Det är konsekvenserna först och främst av utrikespolitiken som är en annan makts inrikespolitik. Sverige är en simpel lydstat. Wallstöm talar inte om Sveriges utrikespolitik och vad som behöver göras för att skydda Sverige och svenskarna.
Marklund svarar själv. ”Hur kan ni riksdagspolitiker vara nöjda med det här? Det är inte vårt fel, säger ni. Jo, det är det. Era lagar hindrar inte brott. ”
Exakt Lagarna är politiken. ”Ett land ska med lag byggas”. Återigen. Lagarna är politiken. Ett lands moral. Enligt svensk grundlag skall lagarna stiftas av svenska folket och endast svenskarna har rätt att sig beskattas. Och de lagar som stiftas idag är inte stiftade av svenska folket och inte ens i riksdagen utan av utlänningar . En gång tillstod även Reinfeldt det. Han sa att det går inte att bedriva politik p g a alla utländska STOPP genom alla konvulut som skrivits på för andras intressen och inte Sveriges.
GillaGilla
Hur länge skall denna låtsasteater och fars få fortsätta?
GillaGilla
I 8 år!
GillaGilla
Olle Ljungbeck (nominerad till NewsVoice Stora Journalistpris i dec 2014 som nr 4 före Tino Sanandaji , Kristoffer Hell och Johan Ehrenberg ETC) en gigant och fd gråsosse skriver på Cornelia Dahlbergs blogg ett inlägg som jag tipsar om. Olle skrev otaliga kommentarer på Dalademokraten . Olle har en skarp hjärna trots sin höga ålder. Och en otrolig livserfarenhet och kunskap.
GillaGilla
Vill visa ett aktuellt klipp angående fake news……….skraaattttar!!!!
Tar endast 1 minut av din tid.
GillaGillad av 1 person
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6634624
”Donald Trump talade om terrordåd som inträffat – i Bryssel, i Paris och i Nice. I talet kopplade han det till flyktingarinvandring, bristande gränskontroll och ”radikal islam”.
USA:s president nämnde också Sverige som avskräckande exempel och framställde det som att ett terrorattentat skulle ha inträffat i Sverige ” igår kväll” alltså fredag kväll.
Inget terroristdåd inträffade i Sverige i fredags kväll, så det är oklart vad Donald Trump syftade på.
Den svenske terroristforskaren Magnus Ranstorp twittrade att Donald Trump refererade till ett inslag som gått på TV-kanalen Fox News om den svenska flyktingpolitiken och skrev att Trump kom med fake news, falska nyheter.”
Fy på dig Magnus Ranstorp! Det trodde jag inte om dig. Alla som sett inslagen i Fox News vet vad Trump syftade på. Det är Arenander som framställer det som att han skulle syfta på ett attentat och om det är sant att du skrev att det är ”fake news” så är det du själv och Arenander som står för det. För det är inte falska nyheter. Det är hur man förvränger det och framställer det som något annat än vad det är som är en sofistikerad lögnare och manipulatör. Det går lätt att göra så eftersom svenskarna inte sett det eller vet vad som händer utomlands om de bara tittar på Aktuellt och Rapport och läser svenska medier.
Ni veinner inget med att sprida osanningar. Folk upptäcker det. Håll inne med era tolkningar. Beskriv bara händelsen och överlåt tolkningen och värderingen åt folk. Det är det som är objektivitet. Era tolkningar och värderingar av det som händer är fake news. Uppge källan källan i stället och det var det som Ranstorp tydligen gjorde först och påpeka vad Trump syftar på. Det är rätt det är så man ska göra. Jag har inte läst Rastorps twitter för jag deltar inte i twitter, facebook, instagram och annat dravel. Ni får väl höra med Arenander var det finns för hon skall väl enligt god publicistisk sed uppge källan.
Jag är så trött på sådant här som tar fokus på det som är viktigt.
GillaGilla
Trump pratar yvigt och svulstigt men den delen av talet handlade om det temporär inreseförbudet från en del länder. Som indirekt också är kopplat till illegala och organiserad brottslighet i USA. Muslimer från ett antal stor muslimska länder berörs inte, dvs runt en miljard muslimer.
Talet om Europa inkl Sverige var allmängiltigt även om orter där det hänt terrordåd nämndes. Kontexten var att okontrollerad invandring av folk utan id och dokumentation är farligt för det egna landet. Och Sverige är ett lysande exempel på detta. Om Ranstorp m.fl. inte kan se att det skapat stora problem här, så är de både blinda och döva.
GillaGilla