I ett tal i Florida för några dagar sedan nämnde den amerikanska presidenten Donald Trump ett antal europeiska länders allvarliga problem med senare års muslimska immigration. Han pekade speciellt på svenska problem i våra segregerade no go zoner. Utgångspunkten var ett amerikanskt TV-program inspelat i Rinkeby där det amerikanska TV-teamet attackerades av invandrare. Programmet hade sänts på amerikansk TV kvällen före Trumps tal.
Talet har fått hela det politiskt korrekta svenska etablissemanget att fullständigt tappa fattningen och gå till ett besinningslöst hatiskt motangrepp på USA:s president. Vår tidigare stats- och utrikesminister Carl Bildt hade t.o.m. det dåliga omdömet att gå så långt i sin hatattack, att han ifrågasatte om USA:s president rökt på. Trump anklagas över hela linjen falskeligen för att ha påstått att vi dagen före hans tal haft en terrorattack, vilket han bevisligen inte sa, även om han uttryckte sig lite oklart. Han refererade bara vad amerikansk TV visat dagen före talet. Påståenden om motsatsen är ett skolexempel på politiskt korrekt FAKE NEWS!
Bakgrunden till hysterin är att hela det svenska politiska och mediala etablissemanget (inte hela svenska folket) totalt slutit upp bakom den globalistiska agendan med raserande av alla nationalstater och helt fri rörlighet över gränser. Den antiglobalistiska rörelse som på senare år utlöst en folklig revolt i hela västvärlden, är det som burit fram Trump till hans jordskredsseger i det amerikanska valet. Trump är därför numera globalisternas främsta hatobjekt, fram till valet hade Rysslands president Putin den rollen. Han motsätter sig nämligen också den globalistiska agendan. Vårt etablissemang är så förblindade av detta hat mot Trump att man slutat tänka klart och tappat sin självbevarelsedrift.
Konsekvensen av det svenska etablissemangets obalanserade reaktion på Trumps tal är, att media över hela världen nu riktar in sina strålkastare på våra enorma problem med integrationen av de 160.000 migranter som släpptes in 2015 och de hundratusentals anhöriga som kommer i deras spår. Att Sverige är helt oförmöget att ta hand om alla de invandrare som vi föst samman i ett antal segregerade getton, där vår polis inte tar sig in, kommer att bli blottat för hela världen. Man kommer även att bli varse den svenska polisens oförmåga att avvisa de som inte får uppehållstillstånd och att de blir kvar och livnär sig i stor utsträckning på brottslighet. Man kommer överallt att göra sig löjlig över svenska politikers självförhärligande om att Sverige skulle vara en humanitär stormakt. Den som myntade det löjliga begreppet var f.ö. sagde Carl Bildt, så man kan verkligen undra vem det varit som rökt på?
Vårt hyckleri kommer att kastas i ansiktet på oss. Världen kommer att se att vi inte är något annat än ett ömkligt segregerat klassamhälle, där invandrarna är vår nya underklass. Vi måste nu räkna med att varje invandrarmord, våldtäkt, mordbrand och annan grov brottslighet kommer att få stor uppmärksamhet i USA och resten av världen. Jag ser idag att en ledande amerikansk nyhetskanal har med en rubrik om den senaste branden i ett asylboende, sådant fick inte internationell uppmärksamhet för någon vecka sedan. Vår tid i det internationella rampljuset som det goda exemplet är över!
Det inträffade är utomordentligt allvarligt för ett litet land med ett starkt beroendeförhållande till omvärlden och med en lång rad utländska ägare i svenska företag. När man framöver skall fatta beslut om investeringar och satsningar, kommer givetvis många investerare att dra åt sig öronen och fundera både en och två gånger om det är så smart att investera i ett dysfunktionellt samhälle som det svenska. Kompetenta personer som vi vill locka till våra företag kommer att dra sig för att tacka ja. Turister kommer att fråga sig om det är så klokt att resa till ett land med stigande brottslighet och en underbemannad poliskår. Jag känner många, idag stora skattebetalare, som överväger att emigrera. Den raserade Sverigebilden kommer att skada landet på en lång rad områden.
Till de rent ekonomiska problemen skall läggas att den svenska politiska eliten nu gjort sig till ovänner med presidenten i världens mäktigaste land och viktigaste ekonomi. De var tidigare ovänner med ledningen för vår närmaste östra supermakt. Vi ser även hur de få vänner de har kvar bland europeiska ledare är på väg att ersättas, även de av antiglobalister. Snart står den svenska politiska eliten med sin förblindade tro på globalismen ensam i en hård värld med bara palestinier som vänner.
Sveriges röst i världen har försvagats på alla plan och svenska folket riskerar att få betala ett högt pris.
Den här är måhända bekant redan, men man kan se den om och om igen:
(trögfattarnas förening)
GillaGillad av 7 personer
DDR/Media har svårt hantera detta!!
GillaGillad av 2 personer
Men Trump nämner Sverige i samma mening som han nämner Tyskland, Bryssel, Nice och Paris och det handlar knappast om deras muslimska immigration utan om terrordåden där.
GillaGillad av 2 personer
Det handlar inte om muslimer och islam.
Det är ett utrotningsförsök av den vita nordbon.
Därför kan man inte heller säga att svenska folket kommer att få betala ett högt pris.
Enligt planen kommer det inte att finnas någon kvar som kan betala överhuvudtaget.
Planen kallas Kalergiplanen och studeras här.
http://m.bakom-kulisserna.biz/news/coudenhove-kalergi%3As-plan-folkmordet-på-europas-folk/
Inget av sveriges riksdagspartier tar avstånd från den planen.
Det demokratiska representativa systemet är ett verktyg för planens genomförande .
GillaGillad av 7 personer
Se vart vi fallit på 20år… De andra har nog int halka så mkt invandringen är vår ödesfråga
GillaGillad av 3 personer
”Men Trump nämner Sverige i samma mening som han nämner Tyskland, Bryssel, Nice och Paris…”
Ja, men det är ändå uppenbart att han inte på något sätt påstår att det skulle ha skett ett terroristdåd i Sverige.
Så här lyder passagen: ”You look at what’s happening in Germany, you look at what’s happening last night in Sweden. Sweden, who would believe this. Sweden. They took in large numbers. They’re having problems like they never thought possible. You look at what’s happening in Brussels. You look at what’s happening all over the world. Take a look at Nice. Take a look at Paris.”
Källa: http://www.vox.com/2017/2/18/14659952/trump-transcript-rally-melbourne-florida
Om de får det till att han påstått att det skulle ha skett ett terrordåd här är de antingen korkade eller förblindade av sina ideologiska glasögon (dvs korkade).
Jag tror att de valt att ljuga.
GillaGillad av 2 personer
Exakt så och vill någon missförstå med flit så är de bara ute efter att tjafsa med Trump. De inte kan svälja att Trump är President of America idag helt enkelt.
GillaGillad av 1 person
Du har fel och jag har rätt.
GillaGilla
För mig är det ganska klart. När Donald Trump stod där och skulle rabblad upp problem med invandringen så ploppade tv-programmet om Sverige upp i hans huvud och då blev ordföljden som den blev.
Det är även att lustigt att hur Donald Trump uttrycker sig är långt mycket viktigare än det problem han refererar till. De flesta svenskar tänker nog att Donald Trumps hänvisning till vad som hände i Sverige inte är något att bry sig om men att han har rätt om problemen med invandringen.
Kort sagt kan vi säga att Donald Trump bryr sig mer om Sverige än de svenska politikerna gör.
GillaGillad av 2 personer
Islam och terror är samma sak. Se hela Mellanöstern för tusenårigt bevis på det.
GillaGillad av 5 personer
Reblogga detta på Om Sverige NU och kommenterade:
Helt rätt!
Vems är felet?
FOLKET?
NEJ!!!!!
Det är de s.k. ”folkvalda” de s.k. PK ”korrekta” inklusive P.K. ”objektiva media!”
Är det märkligt med ”politikerförakt”?
NEJ !
Var är vårt fina Sverige på väg?
Moder SVEA gråter!
Ma.o. den fina DEMOKRTATIN är mer eller minder att likna vid DEMOKRATUR.
Folket är dom som får lida och betala och den s,k. PK ”adeln med sitt EGO” förser sig!
GillaGillad av 3 personer
Jo,k det är folkets fel. Alla svenskar har hela sina liv röstat på idioter som vill totalförstör samhället. Av någon anledning hatar alla svenskar sig själva och vill leva i Helvetet. Undergångsfolket kommer snart att lyckas med att förinta sig själva.
GillaGilla
Efter religionen och helvetet tar vi på oss skulden för den klimatkatastrof som skulle ha skett, men aldrig kommer att ske. Världens största bedrägeri!
GillaGillad av 2 personer
Trams! Det är inte svenska folkets fel. Svenskarna är svårartat hjärntvättade av politiker, skola och media.
Någon liten skuld har de kanske men den ser väldigt liten ut jämfört med den massiva hjärntvätt som pågått länge.
GillaGillad av 2 personer
Något som hela etablissemanget och alla media har propagerat för. Och dessutom demoniserat alla som protesterat å det grövsta. Och dessutom blåljugit om problemen i tjugo år. Det här är en revolution uppifrån och den kan du inte skylla svenska folket för. Vi trodde ju att de ville oss väl och att de såg efter våra intressen. Det är ju så demokratin var tänkt att fungera?
GillaGillad av 1 person
Ytterligare en bieffekt av massinvandringen, som aldrig eller mycket sällan nämns i sammanhanget:
http://www.morpheusblogg.se/2017/01/03/ogonvittnesskildringar-fran-asylhaveriet/
Ett par utdrag:
På mitt arbete har jag väldigt många kollegor som är arbetskraftsinvandrare. Alla är utbildade till civilekonomer, jurister, civilingenjörer eller tekniska doktorer. Nästan alla har spetskompetens – en del har rent av världsunika kunskaper. De flesta kommer från USA, Kina, Indien, Ryssland, Sydamerika och Östeuropa. Samtliga har börjat arbeta från dag ett, utvecklar företaget och bidrar till det svenska samhället genom att betala (mycket) skatt. Kort sagt berikar de Sverige på riktigt. Dock har deras upplevelser av Sverige inte blivit riktigt vad de förväntade sig.
Deras allra största problem är dock att de inte kan förnya sina uppehållstillstånd eftersom Migrationsverket har kollapsat på grund av asylkaoset. Trots att de har fasta adresser och arbeten med alla tänkbara intyg från arbetsgivare och fack hinner Migrationsverket inte behandla deras ansökningar. Som en konsekvens av det har flera blivit fast i Sverige – för om de lämnar landet utan giltigt uppehållstillstånd riskerar de att inte bli insläppta igen. Deras ansökningar om förnyade visum skickades in för ett halvår sedan, men Migrationsverket har inte ens börjat hantera dessa ärenden än; i bästa fall kommer handläggarna på Migrationsverket att bli klara det kommande året. Som en följd av detta har kollegorna inga möjligheter att åka hem och hälsa på släkt och vänner, åka på semester utomlands eller ens åka på tjänsteresor. Detta är givetvis en extremt frustrerande situation för dem – inte minst privat men även professionellt; utreseförbudet förhindrar dem nämligen att träffa utländska kunder och leverantörer, vilket håller på att skada företagets affärsverksamhet.
En före detta anställd på Migrationsverket har bekräftat att handläggarna har beordrats att prioritera asylsökande före arbetskraftsinvandrare. Handläggare som normalt sett jobbar med arbetstillstånd har numera instruerats att istället fokusera på asylansökningar. Resultatet har blivit att ”fast track”-ansökningar från godkända företag som Ericsson drar ut på tiden. Rutinärenden som förlängningar av arbetstillstånd, som tidigare tog maximalt en vecka, tar nu flera månader.
GillaGillad av 7 personer
EN LITEN MÄRKLIG BAKGRUND TILL DET VI NU BEVITTNAR ÄR
ATT VI I MÅNGT OCH MYCKET HAR VARIT EN LYDSTAT TILL USA.
Vilket har inneburit att icke bara kulturella yttringar, utan också en icke oansenlig del av vår politik,
såväl inrikes som utrikes, har bestämts i ett stort vitt hus utanför vårt eget land.
Men, när nu detta land har fått en ny ledare, vars politik i en betydligt större omfattning än tidigare, synes vara uppkommen ur detta lands arbetande och även till en icke ringa del arbetslösa och husvilla befolknings umbäranden,
då passar plötsligt inte galoscherna hos svenska politiker.
Dessutom har mannen mage att gå förbi stora delar av gammelmedias journalister och själv via sociala medier kommunicera med sitt folk, de som har gett honom sina röster!
Svenska politiker och journalister är nu överens, mannen är, om inte sjuk, så påtänd!
Landet som har varit det stora föredömet för våra ledare, är nu plötsligt paria-land nummer ett.
Etablissemanget i Sverige är vettskrämda.
Det torn de tronar på skakar i grunden. Såväl politikers som journalisters.
De svenska medborgarna skakar också, men av ilska – mot ett etablissemang som är avslöjat.
Avslöjat med att inte för fem öre bry sig om det egna folket och dess allt större umbäranden.
Vi, det svenska folket, behöver också en Donald Trump.
GillaGillad av 9 personer
USA är ju vårt ”ledarland”! Vad som händer i täten händer så småningom också i kön. Bara en tidsfråga tills det blir ändring även här.
Realpolitiken bör vara att inte låta allt som finns försämras ytterligare innan Sverige får in sin egen Trump.
Börja med att flyga tillbaks alla som begår brott. Flera andra tar säkert emot gratis flygbiljett hem nu när dom ser att det inte kommer bli några jobb att tala om här. I Irak och Syrien behövs det nu arbetskraft för att återbygga skadorna som bl.a. ISIS ställt till med. Prata med dom, snälla regeringen!
GillaGillad av 1 person
Kan inte sägas bättre . Finns troligen inget annat land som mer behöver en Trump än °Sverige
GillaGillad av 1 person
Nu gör Trump det som många hade haft högst upp på sin önskelista, -Bryr sig om brottsoffer som blivit utsatta av kriminella. Jisses, vad denne mannen tar mark genom hög moral och etik för rättvisan.
GillaGilla
Tack Lars. Tack, tack och tack igen för att du skriver sanningen!
Låt din penna flöda!
V
GillaGillad av 4 personer
När nöden är som störst är hjälpen som närmast – och jag hoppas innerligt att Donald Trump som president kommer att leva upp till det han säger på den här videon.
Trump’s Speech to the New World Order!
GillaGillad av 1 person
De är liks så åt helvete här så man vill bara ta sig härifrån helst… Men tycker Trump gjorde rätt måhända ha int nån lyckad terrorattack ägt rum ännu om man inte räknar alla våldtäkter som terror? Men vi var de land i världen alla såg upp till och ja är säkdtt jävligare på några platser i vår värld men om man ser halket så är vi nog 1 på att va sämst!
GillaGillad av 2 personer
Väldigt svårt att förstå vad du svamlar om. Är du norrlänning?
Och i så fall, varför tror du att norrländska är vad vi alla har att förhålla oss till?
V
GillaGillad av 1 person
Men vilket påhopp på norrlänningar :((
Själv norrlänning förstår jag inte vad han/hon säger.
GillaGillad av 1 person
Är du svealänning eller götalänning själv då? 😉
Med åtta historiska landskap från Gästrikland i söder till Lappland i norr som tillsammans utgör 60 % av konungarikets yta torde de ingående delarna var för sig vara tillräckligt stora att kunna urskiljas även på mycket långa avstånd. Lappland i sig är större än någon av de två andra landdelarna och Kiruna kommun är större än Skåne och Blekinge tillsammans.
Just sayin’. 🙂
GillaGilla
Måste Sverige vara ett land att se upp till? Svenskar utgör en promille av jordens befolkning. Bättre om vi sköter oss själva och struntar i att lägga oss i vad andra gör.
GillaGillad av 1 person
Sweden’s business with Clinton Foundation in a geopolitical context
http://theindicter.com/swedens-business-with-clinton-foundation-in-a-geopolitical-context/
Exempel från artikeln
One illustration of the geopolitical/financial quid pro quo arising between the Swedish donors and the Clinton Foundation (or US State Department at the time) is provided by the deal represented by the giant Swedish company Ericsson. The company Ericsson paid nearly six million dollars to Bill Clinton for one speech, and, coincidentally, the US government excluded Ericsson from the list of companies banned for doing business with Iran.
A main Swedish donor to the Clinton Foundation is the Lundin Foundation. The Lundin Oil Company, in which board of directors sat Carl Bildt between 2000 and 2006, contributed with 100 million dollars to Clinton Giustra Sustainable Growth Initiative, a part of the Clinton Foundation.
GillaGillad av 4 personer
En annan donator (25 miljoner) är som bekant Postkodlotteriet, där Wallström tror jag precis som i Sverige skötte kaffekokandet – what we in Sweden call fika you know. Blev en väldigt fin bröllopsklänning till unga söta fröken Clinton.
GillaGillad av 2 personer
I delar av Sverige (Skåne bl a) är det nu närmare 50% av kvinnorna som inte vågar gå utanför hemmets väggar ensamma, främst är man rädda för att utsättas för våldtäkt.
Jag har inte sett motsvarande siffror för Nigeria, men är vi inte ikapp så torde vi med nuvarande utveckling snart vara både ikapp och förbi.
Att vi numera är en demokratur där regeringen (på fullt allvar) talar om att se till att Svenskarna får ”rätt” information så att de bibringas ”rätt” uppfattning lägger oss på nivå Nord Korea/Sovjet/DDR.
Att bl a Carl Bildt sällar sig till Storebror och sanningsministeriet tillsammans med Reinfeldt och andra är fullkomligt logiskt med tanke på att de sålt sig till NWO-maffian och på ren svenska skiter i vad som händer med det land som fött dem och öst välfärd över dem.
Det finns ord för sådana människor, liksom straffsatser.
GillaGillad av 5 personer
I dagens resume intervjuas Alexander Bard om medias framtid, Mycket läsvårt!
GillaGilla
Samtliga länder som Trump pratade om har muslimska områden som är som egna länder. Alla dessa länder har haft hög invandring från muslimska länder och alla dessa länder inkl Sverige har gigantiska problem tack vare en ohämmad och okontrollerad invandring. Noll koll…
Vad gäller terrordåd så är det bara en tidsfråga när vi får den första stora terrordådet. Sverige kommer successivt skapa bättre kontroll på medlemskap, bidrag, resor samt gå hårdare åt brott, detta kommer att få extremister att känna sig trängda och det ena leder till det andra.
Då finns det säkert någon smart nyttig idiot som frågar, varför ska vi ändra vårt agerande om det kommer att leda till terrordåd. Jo, för vi har inget annat alternativ om vi vill ha kvar vårt land.
Trump nämnde aldrig terrorbrott ihop med Sverige! Det gjorde däremot vissa medier och Carl Bildt. Dom körde helt enkelt viskningsleken med hela världen.
GillaGillad av 1 person
Jag har inte studerat Pizzagate eftersom jag inte vill läsa om sånt. Om anklagelserna är sanna tror jag att eliten har ruttnat också i andra länder.
”President Trump has announced a federal investigation into the Pizzagate elite pedophile scandal involving human trafficking on Tuesday and promised to help put an end to the “horrific, really horrific crimes taking place.”
http://yournewswire.com/trump-pedophile-ring-investigation/
GillaGillad av 2 personer
# Fiskargubben
Tack för artikeln! Är mycket tacksam mot Trump som genomför detta, en sann barnens vän.
GillaGilla
Följande video slutar med den träffsäkra frasen ”Sweden is what happens when you make political correctness state religion”.
Vår regeringen skulle kunna komma betydigt längre om dom spenderade en halvtimme på att förstå att HC Andersons historia ”Kejsarens nya kläder” är en tidlös beskrivning av vad PK är.
Men dom vaknar knappast utan måste bytas.
GillaGillad av 2 personer
”Kejsarens nya kläder” får man läsa den för sina barn, nationalsången ska de ju inte sjunga. Där finns nog många sagor som inte är ”rätt”, vi skulle kanske läsa fler.
GillaGillad av 1 person
Inte speciellt smart av Bildt & Co att göra sig ovänner med Trump och den nya administrationen.
Sverige har ett handelsöverskott med USA vilket är viktigare än någonsin nu när Sverige avindustrialiseras i snabb takt och har, för första gången på cirka 15 år, ett globalt handelsunderskott som ser ut att bli sklerotiskt bl a på grund av Sveriges snabba befolkningsökning och fallande industriproduktion.
Inte nog med detta, landets största industriella satsning, JAS Gripen, är helt beroende av amerikanska komponenter, på grund av Perssons vänskap med George Bush så har vi tills nu haft en elektronisk gräddfil i USA.
Bildt och etablissemanget verkar ha tappat koncepterna.
GillaGillad av 4 personer
Donald Trump är en skicklig Clown, han har lyckats lura vanligtvis kloka människor…….. Bygg en mur!
GillaGilla
Mexico har en mur mot sina grannar i söder.
USA har en clown, Sverige har 349 stycken.
Under Barack Obamas första månad som president ökade USA:s statsskuld med 300 miljarder dollar. Under Donald Trumps första månad som president minskade statsskulden med 12 miljarder dollar.
GillaGillad av 2 personer
Genialt att först avskaffa försvaret och sen starta tvåfrontskrig mot ärkefienderna Ryssland och USA samtidigt! Den rådande Tolgfors-Bildt-doktrinen står på tre ben: Oförmåga, misslyckande och lögner. Som en bisak är utrikesministran utelåst från både Israel och Arabförbundet för sitt judehat och för att hon gjort allt för lite eftergifter genom att erkänna terrortyrannin som palestinsk stat. Hänsynslösa fiender som hatar oss märker svagheten och misslyckandena och kräver därför omättligt mer. Gustav II Adolf hade varit stolt över denna klokhet.
Allvarligt talat, vi måste inse att alla våra politiker är helt inkompetenta, det förekommer liksom ingen konspiration när IQ ligger på klinisk nivå. De är bara dumma i huvet, chansar vilt och idisslar sina gamla PK-glosor med ambitionen att bara sitta av tiden de får lön för ingenting. Ingen nu aktiv svensk politiker har ju någonsin varit med om att genomföra någon slags reform. Ingen vill nånting, ingen kan nånting, ingen gör nånting.
GillaGillad av 5 personer
Snälla ”konsekvens” vad tror du själv att du skulle åstadkomma som toppolitiker? Det är naivt att skälla på politiker på det sättet som du gör utan att ha en aning om vad det betyder i praktiken.
GillaGilla
Jag tycker Konsekvens har helt rätt. Det är vår löjliga snällhet mot politikerna som gör att vi får sådana inkompetenta politiker. Sköter de inte jobbet ska de slängas ut. Med våld om det behövs. Slösar de bort pengar, ska de in i fängelse.
GillaGillad av 2 personer
Nu är det inte så enkelt så man kan säga att den ena har rätt och den andra fel. Konsekvens har väl rätt som han ser det, men då är hen mycket enkelspårig och vet inte mycket och kanske inte du heller om hur det är i världen och särskilt inte hur det är att vara politiker. Jag tycker också politiker ligger efter på många sätt, men häva ur sig på det sätt som görs här i bloggen, ja vad ska jag säga. Är det ingen här som kan skriva ett vårdat språk?
GillaGilla
På 1990:talet genomfördes ännu reformer i Sverige: EU-medlemskapet, skattereformen, pensionsreformen, friskolor, kommunaliseringen av skolan, Riksdagens överskottsmål. Man kan tycka att det var bra eller dåliga reformer, men det fanns ännu vilja och handlingsförmåga i svensk politik, och en förmåga att reagera på förändringar. När mobiltelefoni och internet slog igenom så investerades i sån infrastruktur och hemdatorer subventionerades, när Sovjet föll avskaffade man försvaret.
Men de senaste 20 åren har ingen regering fattat något beslut, annat än betydelselös promillepolitik som omfördelar den årliga tillväxten i budgeten till små särintressen. RUT-avdrag för cykelreparationer i hemmet, liksom. Förklaringen är att alla politiker nu är korkade, saknar utbildning och är livslångt arbetslösa. Spelar ingen roll vad de vill, de KAN inte göra någonting, de vet inte hur man gör. En regering som inte regerar, en opposition som inte opponerar, vågmästare helt utan inflytande och en kung som är anti-patriot. Svenska staten har gjort sig själv helt irrelevant.
GillaGillad av 2 personer
Vem är du httblogspotcom och vad är din avsikt med att vara på denna sidan och kommentera ? För att försöka desinformera oss i syfte att få oss att rätta oss i ledet och börja ”tycka rätt”? Sådana här manipulationskampanjer börjar bli vanliga bland kommentarfälten på många olika sidor har jag märkt. Går man in på din sida så ser man ju bara en tom sida, varken någon innehavare eller innehåll, så du använder den uppenbarligen i syfte att sprida skit!
GillaGillad av 1 person
Jag försöker bara objektivt kommentera det jag läser här. Ingenting annat. Påverka någon är alldeles för sent, det skulle i så fall ha skett under tonårstiden. Jag är bara så frågande till din hatliga attityd till livet. Jag tror du mår väldigt dåligt. Jag tycker Lars B. inlägg är informativa och underbyggda så jag läser gärna vad han skriver, men dina och andras kommentarer är oerhört tendentiösa, ibland skrämmande att få ta del av.
Nu börjar du munhuggas och liknande så nu svarar jag inte längre på dina inlägg. Om jag var Lars så skulle jag ta bort vissa inlägg i den här bloggen.
GillaGilla
Att tillåta en fri debatt är en svår balansgång, och jag tar faktiskt bort vissa inlägg i linje med bloggens Varudeklaration.
GillaGilla
Den nuvarande regeringen och korrupta riksdagsmän har sålt ut svenska folket till lycksökare som bidar sin tid och när tiden är inne kommer dom att lura skjortan av tjänstemännen för det finns inget alternativ än total underkastelse.
Den som har nerver, passa på att se spektaklet från första parket och skänk gärna BATRA en tanke som den som aldrig försökte förhindra Löfven att genomför den socialistiska statskuppen 2014!
GillaGillad av 2 personer
Du Samuel, vi har ingen socialistisk regering. Om du tycker det så måste du förklara vad du menar med socialism. På vilket sätt har Löfven genomfört en statskupp. Bor jag i Sverige eller?
GillaGilla
Ett obestridligt faktum är att Löfvens budget fälldes i riksdagen i december 2014. Sittande regering saknade alltså riksdagens (folkets) stöd.
I demokratiska länder utlyses nyval i sådana lägen.
GillaGillad av 3 personer
Hela Riksdagen består bara av socialistiska partier så på sådant sätt går det inte att göra en socialistisk statskupp.
GillaGilla
Du bara svamlar och vet inte vad du talar om.
GillaGilla
”Dö” överenskommelsen hade ju inget med demokrati att göra. Allt manövrerande har ju bara starkt SD. Ett land med lögnen som fundament är illa ute, allt ljugande om invandringens förträfflighet har ju spelat SD rakt i händerna. Jag var tidigare moderat, men nu är det omöjligt att rösta på partiet, det verkar som hela moderatgänget har rökt på!
GillaGillad av 1 person
Ers Excellens Majestätet har även uttalat sig men verkar mest bekymrad av bilden av Sverige utåt.
Tänk om Konungen i stället hade sagt att han är djupt oroad över situationen i Sverige vilket han borde vara om han är korrekt informerad och föreslå att alla partier tillsammans nu måste träffas och dryfta hur man ska komma vidare i denna svåra situation.
Med andra ord en uppmaning till de övriga partierna framför allt Löfven och socialdemokraterna att bjuda med även sverigedemokraterna till gemensamma samtal.
Man måste räkna med möjligheten att kungen inte verkligen vet om landets tillstånd, tragiskt nog.
GillaGillad av 2 personer
Det var min reaktion också.
GillaGillad av 1 person
Det kungen sade var att media bör skriva om bra saker med Sverige OCKSÅ och inte bara om negativa saker.
GillaGilla
Göran ovan är en annan Göran
GillaGilla
Du tror väl inte kungen själv skriver det han säger. Det skrivs av regerinskansliet.
GillaGillad av 1 person
Fel det är inte regeringen eller kungen som skriver kungens tal!
Elisabeth Tarras-Wahlberg säljer sina konsulttimmar till PR-byrån KREAB som Carl Bildt har varit styrelse ledamot i och där byrån numera också sköter SD publika relationer med hjälp av Ian Wachtmeister. Jag har tidigare påpekat att SD är en kontrollerad opposition där av samarbetet med Nya Moderaterna då byrån sköter Nya Moderaternas publika relationer också. Elisabeth Tarras-Wahlberg säljer konsulttimmar till byrån och det är dessa två som utarbetar kungens retorik till folket! Politik är komplicerat för det gäller alltid att dölja sanningar och upprätthålla en vision som får folk att känna sig trygga med bl.a. kungahuset.
Kungen ska inte uttala sig i politiska frågor då han saknar politisk makt!
GillaGilla
Konungen bör bekymra sig om tillståndet i landet Sverige. Den islamiska befolkningsdelen kan redan vara i området 10 %. Etniska svenskdelen har noll i tillväxt, i Irak fördubblas befolkningen på 23 år. Skulle dessa matematiska parametrar ligga fast i 100 år har troligtvis Sverige ingen kung längre.
GillaGilla
Helt rätt Göran. Det borde han gjort men jag tror knappast att han är informerad. De enda som skadat Sverigebilden är regeringen. Statsministern är nog den ende statsminister i världen som uttalat sig om sitt eget folk på ett mycket oförskämt och negativt sätt i utländska medier. I Bryssel och i Skavlan. Efter Iran besöket har han inte bett Sveriges kvinnor om ursäkt . Regeringens ointresse för de katastrofer som drabbat svenskar i Sverige har förbigåtts med tystnad.
Inte med ett ord nämnde statschefen i sitt jultal alla prövningar som svenska folket fått utstå. Sånt håller inte i längden.
Tidigare i historien har andra företrädare för Sverige ”pratat skit” om Sverige. B l a Bildt som fick tillsägelse för just det. B l a benämnde han Sverige för en ”obetydlig randstat i norr” när han var på besök i Asien någonstans för något decennium sedan.
GillaGillad av 1 person
I mina barndomskvarter fanns ett fint litet konditori. När moster Elsa kom på besök från Finspång fick jag en slant att handla något bakverk som vi skulle festa på. Vad fantastisk för en tioåring uppleva bakelserna i skyltfönstret. Gå in i affären, känna dofterna och lägga slanten på disken och få en kartong med hem. Det var fattiga tider men på sätt och vis lyckliga tider. Det fanns en framtidstro och en tillit till samhället. Nu är det endast eländig fattigdom och otrygghet som är rådande. Se på bilden vad det blev av det fina konditoriet
http://www.ladda-upp.se/bilder/qzhsnflrrcaglz//iframe
Skam över våra politiker som har skapat detta elände! Hoppas vi får en svensk Trump som kan göra ”Sweden great again”!
GillaGillad av 3 personer
http://www.ladda-upp.se/bilder/qzhsnflrrcaglz/
GillaGilla
Det är kulturellt omöjligt att tänka sig en svensk Trump. De generna försvann över Atlanten för hundra år sedan. Men en invandrare kanske kan ta ledningen?
GillaGilla
Ja flertalet av Sveriges mest klartänkta samhällsdebattörer är invandrade.
GillaGilla
Dumheter. De som åkte över atlanten var yngre söner. Äldste sonen ärvde gården och stannade kvar. Och är det inte patetiskt att du hoppas att någon annan ska fixa saker åt dig?
GillaGillad av 1 person
@Lars
Det är därför att media beter sig helt annorlunda mot svenskar och mot invandrare. Däremot finns det många kraftfulla och klartänkta samhällsdeattörer inom alternativmedia. Och de har lojalitet till oss svenskar, något som få invandrare har, hur eminenta de än må vara på andra sätt.
GillaGillad av 2 personer
Det är nog inte alls kulturellt omöjligt med en etniskt svensk Trump. Det är praktiskt omöjligt. Personen skulle ögonblickligen bli karaktärsmördad och få sin framtida karriär omöjliggjord. Denna risk är inte så stor för invandrare.
GillaGillad av 2 personer
@Observator
Din attityd är att ge veto till media. Alltså precis de som har skapat den här situationen. Det gör dig helt meningslös.
Se på Trump! Han visar att man kan strunta i gammelmedia eftersom alternativmedia är så stark och problemen är så stora. Att i dagens läge välja att gå i gammelmedias ledband är dåraktigt. Vidare, utlänningar kommer aldrig värna svenskarna som vi svenskar kan göra. Se till exempel på integrationsförslagen i Sanandajis bok? Sanandaji framstår som en mycket hederlig och ärlig man. Men till syvende och sist är inte svenskarnas existens inte prio för honom, vilket framgår av integrationsförslagen. En invandrartrump vore en katastrof.
GillaGilla
Vet också massa människor som inte vill vara kvar i detta landet längre. Många har börjat med att leta information om andra länder genom ”cost of living” som visar ländernas status både inom kriminalitet och trygghet men även kostnader för att leva i vardagen.
GillaGilla
Idag rapporterades i nyheterna att Sverige har den högsta sysselsättningsgraden i hela Europa. Sverige ligger först bland alla andra länder i Europa och kanske i hela världen med flest individer i arbete och detta är tackvare alla asylsökande och övriga invandrade. Nu börjar det synas även i arbetslöshetsstatistiken att Sverige gjort rätt. Även detta kommer att kvalas ut i världen! Det är trovärdigare och mera värt än SDs artikel. MM
GillaGilla
Du kan vara i säker förvissning om att det nog inte finns någon här som betvivlar att det här är din näst intill religiösa övertygelse.
GillaGillad av 2 personer
Sveriges nya strategi att betala folk som sitter på populära bloggar och prata positivt om Sverige. Jättegullig idé men tyvärr lite sent. Skulle inget hellre vilja än att tro det, att känna den trygghet, värme och framtidstro som en känt tidigare för mitt land. # Httbloggspot.com, ett fantastiskt jobb du gör och en fantastisk idé att vara positiv över vårt land men vår regering släppte allt för långt innan reaktionen kom. Hoppet finns dock alltid kvar men vill då se bevis, riktiga bevis och inte bara ord…ord…ord…utan mening. Vill inte se några våldtäkter, vill inte se våra äldre bli rånade och slagna på öppen gata mitt på ljusa dagen, vill inte se våra tonåringar bli misshandlade och rånade mitt på ljusan dagen, vill inte se butiksinnehavare vara rädda för rån varje dag de går till sin butik……vill inte se något av detta längre om en ska kunna TRO igen.
GillaGillad av 2 personer
Sysselsättningsgrad anger hur stor andelen av den arbetsföra befolkningen som utförde minst en timmes arbete under referensveckan, som anställd, egen företagare eller att man hjälper till i familjens företag. Den som deltar i vissa arbetsmarknadspolitiska åtgärder (går en kurs, fortbildar sig, el. dyl.) räknas som sysselsatt.
Sysselsättningsgraden säger alltså ingenting om hur mycket det förvärvsarbetas i riktiga arbeten.
GillaGillad av 3 personer
Jag vet, men det som hade mätts hade mätts på samma sätt i alla europeiska länder. Nånting säger det i alla fall, och om det som mätts var Sverige bäst.
GillaGilla
Den mest relevanta siffran att jämföra länder med är trots allt arbetslösheten. Sysselsättningsgraden är ju starkt påverkat av kulturella skillnader, där t.ex. Sverige under decennier fört en målmedveten politik för att få ut kvinnor på arbetsmarknaden. Att svenska politiker lyfter fram sysselsättningsgraden är ju inte så konstigt, man vill inte prata om vår oförmåga att erbjuda våra invandrade jobb.
GillaGillad av 2 personer
Det Svenska problemet beskrivs ypperligt i artikeln i The Telegraph som länkades till ovan av Björn i Bromma!
”The Swedish government describes itself as a “humanitarian superpower” and accepted refugees on that basis, but its fatal mistake was failure to welcome so many without being able to integrate them. Hence the zones of joblessness and the criminality, and the inability to know what to do about it.”
(I Sverige tror man att ”integration” består av hemspråksundervisning och hjälpa migranterna så att de kan leva mer som ”hemma”, med sharia lagar? Resulterar rioten nu i fler kamelparker?)
Artikeln fortsätter med ett diagram som visar att det är 4x vanligare att vara arbetslös i Sverige om man är migrant, eller ej. I en landtabell ligger endast Norge nära med 2x . Se röda staplar. (Norge flyger även hem flyktingar, så dom kommer snart ha mindre problem, som då går att klara upp.)
Artiklen avslutas med vad gängkulturen innebär idag. Vad som kan förväntas när samma kultur tillåts ”mogna vidare” kan vi bara spekulera i. Ruskig läsning om mord, hur vittnen inte vågar träda fram av rädsla för repressalier när lag och polis fått betydligt mindre personinflytande än gängledare. Egna sociala strukturer med maffiarättegångar och gängskjutningar existerar redan. Viktig analys. Till vilken grad ISIS finns med i bilderna vet vi inte. Krafttag måste till, men med en regering som inte kan erkänna att det finns problem idag och hellre åtalar budbärare, Springare, än gör något, kan det bara bli värre.
GillaGilla
Är inte 52 % av alla arbetslösa invandrare? Har inte bara 50 % av invandrarna fått ett jobb efter 9 år i Sverige? Har inte 65 % av invandrarna ett jobb efter 16 år i Sverige?
Den som arbetar minst 1 timme per vecka räkna inte som arbetslös.
Så vilken statlig desinformationsbyrå jobbar du på httblogspotcom?
GillaGillad av 2 personer
Nej, Sverige har inte flest individer i arbete. T ex så har både KIna och Spanien fler.
GillaGilla
Kanske du siktar på att bli rikspolitiker? Dom är bra på att gömma verkligheten bakom positiv statistik, oavsett hur meningslös den är när detaljerna kommer idagen. Stort Tack till Lars Holmdal! Dom flesta av oss vet inte hur man kollar upp bakgrundsfakta utan sätter likhetstecken mellan ”sysselsatt hela veckan” och ”sysselsatt minst en timme i veckan”, och blir därmed helt blålurade.
Minst en timmes fortbildning i veckan = Svensk- eller hemspråks- undervisning i veckan = sysselsatt! Tråkigt hur statistik missbrukas. Gissar att det är EU eller de som styr idag som uppfunnit den vilseledande beräkningsmodellen med tydlig avsikt att trolla bort verkligheten för godtrogna medborgare. Tydligen inklusive dig httblogspotcom, eftersom du inte reserverade dig alls.
GillaGillad av 1 person
Och vad har byggt upp den efterfrågan tror du?
GillaGilla
Om sysselsättningsgraden för invandrare vore angiven skulle du nog dra en helt annan slutsats. Skulle förvåna mig om de ens skulle komma upp till 50%
Bosse Blomberg
GillaGillad av 1 person
Hur många av nyanställda försörjer sig på lönen och hur många genererar skatt till stat och kommun? Hur många är sysselsatta mer än en timme i veckan? Har man jobbat en timme i veckan så räknas man som sysselsatt. Hur många sysselsätts inom tolkbyråer, asylförläggningar, asyladvokatbyråer och liknande som inte förbättrar produktionen i landet? Om fler arbetar och betalar så varför letar regeringen ständigt nya skattekällor? Varför ökar statsskulden?
I 30-40 år har man talat om att vi behöver invandrare som ersätter vid pensionärsavgångar, men inte märks det invandrarnas arbetslöshet.
GillaGillad av 3 personer
Nu får du väl ge dig!!! Det är riktigt skrämmande att bevittna hur någon kan vara så lättlurad och indoktrinerad…vilken verklighet lever du i egentligen? Jag gissar på att du inte är särskilt gammal…nittiotalist kanske, eller yngre? Och eftersom du uppenbarligen tror på den här skiten lika hårt som en sektmedlem tror på sin sektledare, så undrar jag varför du är här inne och härjar bland kommentarerna? Du är ju uppenbarligen inte här med avsikt att lära och få ny kunskap, eller för att bidra med något positivt. Så…? Du bevisar gång på gång att du inte har någon förmåga till klarsynthet, kritiskt/självständigt tänkande och sunt förnuft, och innehar ingen som helst motståndskraft mot flockmentalitet och konsensustänkande! Så gå och pk-trolla någon annanstans!
GillaGillad av 1 person
Min kommentar var svar till httblogspotcom. Trollet.
GillaGilla
Ha ha #LiLi
Tror att Tipp ramlade av stolen först 🙂 skrattar……
GillaGilla
I AF’s statistik behöver man bara jobba en timme per vecka för att räknas som sysselsatt och i jobb!
GillaGilla
Även i kinesisk TV presenteras Sverigebilden som ett avskräckande exempel. Ses av sådär några hundra miljoner människor.
GillaGilla
Jag har lyssnat på Donald Trumps ljudbok ”Crippled America” och jag kan säga till er alla här och nu att han kommer fullständigt krossa globallisterna och stoppa den islamistiska infiltrationen som pågår i våra egna länder. För Frankrike är det för sent, där väntar tyvärr inbördeskrig. För svensk del har vi några få år på oss att reda ut situationen. Valet 2018 blir ett ödesval och där och då bestäms huruvida Sverige kommer få genomlida ett svårt inbördeskrig under 2020-talet eller inte.
GillaGillad av 2 personer
Jag håller med, men förutser att det står helt klart att valet 2018 inte kommer att förändra någonting. Huruvida ett val kan arrangeras under pågående krig 2022 är tveksamt. Le Pen och andra nya makthavare på kontinenten kommer väl att utvisa miljoner som söker sig till Sverige.
GillaGillad av 1 person
18% är utlandfödda i sverige? Lägg till andra och tredje generationen och svenskarnas ålderspyramid så är vi i minoritet redan, i relevanta åldrar. Vi är precis lika övertagna som Frankrike. Som tur är så är ju politikerna inkomptenta på riktigt här i sverige. Och vårt klimat lär ju inga MENAiter tycka om. Så när ekonomin ktar slut kan nog situationen självsaneras.
GillaGilla
flyktingarna som kommit till europa är ju från amerikas krig i mellanöstern och nordafrika.det är ju vår skyldighet att hjälpa dem som kommit hit.
trump och potin kan ju skapa fred i mellanöstern så att araberna kan återvända till deras länder
och vi måste ju stötta med pengar till byggnadsmaterial .mat och sjukvård.
det känns orättvist att våra politiker blir anklagade för att ha agerat obetänksamt.de har ju angagerat sig i flyktingarnas väl och ve.
inte stängt gränsen utan försökt lösa alla problem med att styra om alla statliga inrättningar som berör flyktingmottagandet.
däremot måste vi informera amerikanerna om att vi inte bjudit in några muslimer till europa .utan tar hand om människor som amerikas krig skrämt från sina hem.
GillaGilla
Men varför är då alla politiker och alla journalister totalt ointresserade av huruvida det är flyktingar eller torterare som kommer hit? Sverige stödjer ju de som mördar och torterar flyktingarna i Mellanöstern.
GillaGillad av 1 person
@stig-olof bragmo
Det handlar ju knappast om ”flyktingar”. Majoriteten är unga män – inte kvinnor och barn. De ljuger om sin ålder och slänger sina pass. De har passerat många säkra länder de skulle ha kunnat sökt asyl i men fortsätter ända upp till Sverige för att de lovats guld och gröna skogar. En del är kriminella, krigsförbrytare eller terrorister.
Även om majoriteten skulle vara riktiga hjälpbehövande flyktingar har vi ingen skyldighet att ta emot dem som du påstår. Det är dessutom oerhört mycket mer effektivt att hjälpa i närområdenas flyktingförläggningar. Så oavsett alla andra oegentligheter i detta är den förda politiken djupt inhuman och orättvis.
GillaGillad av 1 person
Sverige har inte engagerat sig överhuvudtaget för ett slut på krigen i mellanöstern. Inga diplomatiska aktiviteter som t.ex Dag Hammarsköld och tom Olof Palme engagerade sig i för att få slut på först den genomskinliga demoniseringen av de blivande offren för Amerikanska, Engelska och även Franska attacker på länderna där nu miljoner mördats, baserat på lögner, fake news anno 2002. Idag borde Sverige erbjuda hjälp till att åtminstone få ut dom ”moderata självmordsbombarna” från Syrien som Obamaregimen hållit i liv, bl.a som vapenförmedlare till ISIS. Utan Rysslands insats hade flyktingströmmen idag varit betydligt större. Se till att det blir fred, som du helt riktigt säger, så att flyktingarna kan återvända, det är lösningen. Mosul är nu i stort sett befriat och det är säkert många Iraker som vill återvända från Sverige idag men inte har råd. Här kan Sverige göra en ordentlig insats dels med fritt flyg dit, dels med hjälpinsatser på marken för att snabba upp återbyggnaden. Att inte göra sådant är att spela George Soros i händerna, vars syften är att slå sönder nationalstaterna i EU och USA och bilda en ”världsdemokrati”, toppstyrd av bankirer som honom själv. Soros ligger direkt bakom flyktingströmmen genom sina inbjudningskort(!) på Arabiska från sin organisaton ”Welcome to EU” (W2EU) han lät sprida ut ca 2014. Han hade ingen som helst rätt att bjuda in vilket betyder att han bör betala för eländet han därigenom skapat i hela Europa. SD och Le Pen och han i Holland är dessvärre ett ”nödvändigt ont” för att bli av med både Soros och dagens PKpolitiker och rensa upp. Tråkigt nog.
GillaGillad av 1 person
Det vi gör är väl ändå bara att vi sitter och tittar på när folk som har pengar och är friska nog att ta sig till Sverige kommer till oss medan vi visar noll intresse för alla de som verkligen lider runt om i världen. Med alla pengar vi sen gör av med på dessa människor istället skulle kunna försörja i princip alla som lever i FN:s olika läger runt om i världen gör ju situationen obeskrivlig. Nästa problem är ju sen att vi inte ens tar hand om de som kommer utan de flesta får klara sig bäst de vill i förorter vi själva inte vill bo i. Man kan ju fundera på vilka som är goda, inte är det de som tror att de är goda i alla fall, de är närmast onda. Vi borde istället åka och hämta de människor med mest behov såklart. Då hade vi varit goda.
GillaGillad av 2 personer
Längsta kommentarslängd är 2000 tecken.
GillaGilla
Tack angela!
Dina inlägg är kloka och sant humana.
GillaGilla
Om du ser hur mycket pengar det kostar att ta hit migranter jämfört med den nyttan pengarna kunde gjort på plats. UNHCRs budget contra Sveriges kostnad? För att Sverige ska konstruera en ny underklass då alla var medelklass. Så att man ska vara en humanitär stormakt? Hyckleriet och cynismen har inga gränser. Vilka är flyktingar? Ensamkommande män. Var kommer kvinnorna och barnen in? Man lämnar dem åt sitt öde.
Hur ska dessa män få ihop till sin egen pension då de inte kommer i arbete? Det stämmer att Obama och Clinton startat 3-4 krig till under sin period. Trump säger iaf att han vill satsa på USA och backa ut från några krig. Då kan ju männen i Sverige få en utbildning som hjälper dem att åka tillbaka och bygga upp sina länder. Som efter ww 2 i Europa med hjälp till självhjälp.
GillaGillad av 1 person
Stort tack för att du sätter ord på mina tankar/funderingar. Ja, Sveriges storhet är helt klart historia. Man skrattar åt oss. Pinsamt, skämigt….!
GillaGillad av 1 person
Visionären
Kanske ”hitta en nämnare” inte skrev sin kommentar på rikssvenska, vi norrlänningar är inte sämre än att vi vördsamt ber om ursäkt för detta i så fall.
Har du något ytligare föraktfullt att tillägga om oss norrlänningar ?
GillaGilla
Älskar norrlänningar, så lugna och trygga i sig själva, heja Norrland!
GillaGillad av 1 person
Inte min mening att utrycka mig föraktfullt om norrlänningar. Om det kan uppfattas så ber jag om ursäkt för det.
Min poäng är dock, och den står jag för, att ska man få andra att läsa sina tankar så bör man uttrycka sig med ord som andra begriper.
V
GillaGilla
Ska utrusta husbilen med odubbade vinterdäck så jag kan dra till Portugal när som helst, för snart gäller väl sharialagar här, börjar bli för djävligt, tror att planen de har med muslimska brödraskapet och bilderbergruppen går inte att stoppa.
GillaGilla
Det måste vara någonting i dricksvattnet eller något annat, som tydligen inte biter på en minoritet av oss, för hur är det möjligt att majoriteten vill begå kollektivt självmord för sig själv och sina barn ? Se bara på Centern som ökar trots att de tycker att 60 miljoner till från mena länder i Sverige är inga problem.
Är folk bara dummgoda eller vad är det frågan om ?
GillaGilla
Här har du en del av svaret på den frågan:
Nigel Farage: Svenska journalister är de absolut värsta i världen
http://www.nyhetsbyran.se/nyhet.php?id=9655205
GillaGillad av 1 person
Folk är dumgoda beroende på långvarig indoktrinering. Jag vet inte vad som gör att vissa av oss är resistenta. För egen del beror det nog på en nästan fanatisk nivå av självständigt tänkande kombinerat med ett visst utanförskap.
GillaGilla
Är detta Sverige?! Låter f-n som DDR censur lång väg nu! Vad sysslar svenska regeringen med?!
En sak är säker, yttrandefriheten är hotad i Sverige av vår regering. Det är ett klart faktum.
”Sveriges regeringsparti Socialdemokraterna ska ta fram något som kan liknas vid ett sanningsministerium, ett så kallat ”handlingsprogram mot faktaresistens”.
Socialdemokraterna ska ”skydda” svenskar mot ”falska nyheter”
http://www.friatider.se/socialdemokraterna-ska-skydda-svenskar-mot-falska-nyheter
”Det finns skäl att tro att Socialdemokraterna är mer intresserade av att vinna stöd för sin egen världsbild än att stoppa desinformation: som exempel på en falsk nyhet hon själv stött på nämnde Magdalena Andersson påståendet att staten lånar pengar till flyktingmottagandet.”
http://www.gp.se/ledare/det-är-inte-de-falska-nyheterna-som-s-vill-stoppa-1.4170098
GillaGillad av 1 person
Handlingsprogrammet som ska bygga på fakta och för ett samhälle byggt på tillit. Vikten av att kunna LITA på varandra och att det som sägs är SANT.
Måtte nu Magdalena Andersson få rätt, att pizzagate bara är fake och att svenska staten måste skydda oss medborgare mot sådana hemska fake news. Framför måste de som falskeligen blir utsatta för fake news enligt Magda skyddas.
Nu hoppas en att Magdalena Andersson och S, har lotsat oss medborgare rätt. Vi litar på Magdas och S omdöme om vad som är rätt och fel i denna härva och att det hon säger stämmer till fullo. Ingen skulle väl med berått mod strunta i barn som är utsatta för horribla brott och skydda grova brottslingar som sysslar med horribla sadistiska ritualer.
Vi litar på Er i regeringen att ni kan detta!
GillaGilla
”Ingen skulle väl med berått mod strunta i barn som är utsatta för horribla brott och skydda grova brottslingar som sysslar med horribla sadistiska ritualer.” (Pizzagate)
En så tvärsäker dam som Magdalena tycker kanske att anklagelserna är så horribla att de inte kan vara sanna, och därför ej ens behöver utredas! Att bröderna John och Tony Podestas utseende stämmer perfekt med de två män som som sågs leda bort den då 3-åriga Madeleine McCann i Portugal 2007 ”måste vara en tillfällighet”, även om det, som det påstås att FBI bekräftat, bägge befann sig i Portugal just då.
Vi får snart se om det blir några utredningar.
GillaGilla
#Stenbj
”Vi får se om det snart blir några utredningar”
Utredningar pågår för fullt, se #fiskargubben ovan.
GillaGilla
Sådär ja, nu lägger Trump in högväxeln och många människor svettas rejält nu, allt från politiker, nöjesbranschen, rättsväsendet m.m.m..
Dels handlar det om att rädda barnen naturligtvis men även att förövarna ska ställas till svars. Clif High ( youtube.com) som siar om framtiden genom lingvistiska metoder säger att 1/3 av politikerna i USA är borta vid slutet av 2017 på grund av just detta.
Trumps tal 22/2-17
2,30 minuter lång
Även CNN, hör och häpna är tvungen att ta upp detta
3,30 minuter lång
GillaGilla
Det verkar ha dykt upp troll i kommentarsfältet. Antagligen stats- och/eller globalistbetalda sådana som någon påpekade…
GillaGillad av 2 personer
Att den världsbild vi fått inmatade i våra huvuden sedan barnsben inte stämmer blir kanske en något obehaglig konstaterande för många. Vad som är uppenbart är att media och hela etablissemanget inte är opartiska sannings sägare, utan snarare propaganda kanaler för en perverterad styrande elit som i sin tur styrs av intressen som endast ser till sina egna mörka intressen. Vi får hoppas att uppvaknandet kommer och att gemene man öppnar munnen mot dessa bedragare.
GillaGillad av 2 personer
Det allra tråkigaste är att SD kommer fortsätta med det ömkligt segregerade klassamhället, där invandrarna är vår nya underklass, eftersom SD lagt sig socialpolitiskt mellan S&M. På så vis kommer det monopolkapitalistiska problemet kvarstå ända tills det inte finns några invandrare kvar i Sverige och underklassen plötsligt blir svensk. Frågan är väl i det läget vem monopolkapitalisterna i SD då vill ge sig på. De rödhåriga?
GillaGilla
Hur kan man lägga mellan sossarna och moderaterna, de har ju alltid fört exakt identisk politik när de regerat? Eller förklara gärna hur alliansregeringen ändrade på Göran Perssons statsbudget och vilka borgerliga beslut som sosseregeringen nu har rivit upp.
GillaGilla
Exakt. Den som djupare analyserar S&M:s politik (den politik som raserat välfärden) med den politik som byggde välfärden med Olof Palme och de hederliga sossar som fanns före honom lär finna en milsvid skillnad i realpolitiken!
Före Ingvar Carlsson lär de finna protektionism, Sverigevänlighet, välfärd, mer demokrati och mer reella friheter för både män och kvinnor.
Då var det intet snack om att ”skapa jobb”, men att rationalisera bort löneslaveriet och ”dela på jobben”.
Det var inget snack om ”frihandel” eller fri rörlighet av allsköns skit över gränserna. Vi hade en fungerande tull och en passkontroll med lite djävla stake.
Arbetstiden sänktes solidariskt för att hålla arbetslösheten låg. Vi fick rösträtt vart tredje år, först männen sedan kvinnorna, och vi fick folkomrösta om allt möjligt viktigt.
Nu går man åt andra hållet och lägger besluten i Bryssel och importerar den religiösa förslavande idioti vi blivit av med.
Hur därför Jimmie, SD och gänget kan placera SD mellan S&M socialpolitiskt som ännu ett högerparti är således ett mysterium … men ändå inte… Jag har sett fenomenet i andra partier.
Jag tror det beror på högerns girigbukars infiltration i politiken, såsom jag sett den i MP och andra partier där jag deltagit som också de förstörts av högern på olika vis.
Vi behöver inga fler korkade högerpartier såsom S, MP eller Alliansens partier. Vi behöver ett nationellt parti för demokrati och välfärd.
Dessutom behövs det en spärrvakt som håller högerns förstörande kreatur borta ur varje existerande ”vänsterparti”.
GillaGilla
Kanske värt att reflektera lite kring denna text http://www.nybooks.com/daily/2017/02/26/reichstag-fire-manipulating-terror-to-end-democracy/ ………….Mats Persson
GillaGilla
”Ers Excellens Majestätet har även uttalat sig men verkar mest bekymrad av bilden av Sverige” utåt”.
Så skrev jag bl.a. i ett tidigare inlägg.
Det är svårt att tro att majestätet verkligen är informerad om det faktiska läget i Sverige.
Han hade visst delat ut ett fint pris till förre statsministern Reinfeldt som är en seriös kandidat till titeln ”Sveriges störste skadegörare”.
Varnade i ett tidigt skede för Reinfeldt men för döva öron.
Alternativt spelar Majestätet samma spel som det övriga etablissemanget: det gäller att hålla skenet uppe, inte minst med tanke på utlandet.
Hyckleri och osmakligt, i så fall.
Dessa individer har hög lön, fina bostäder m.m. och behöver inte uppleva vanligt folks vardag.
Människan tycks i hög grad vara så funtad att har man det själv bra spelar det ingen större roll om hela omvärlden rasar samman bara man har möjlihget att njuta av sina privilegier.
I viss mening kunde man tycka att dessa personer borde ha förstånd att inte alls uttala sig offentligt.
– Byter över från Göran till Hans Göran för att undvika förvirring/förväxling.
GillaGillad av 2 personer
Majestätet tycker väl som Marie Antoinette, utan att förstöra ”bilden” genom att säga så. Hon lär ha sagt : ”Jag har inga problem med revolutionen så länge vi kan fortsätta äta Fois Gras och dricka champagne.”
GillaGilla
Det gjorde Marie Antoinette inte, det var en av britterna organiserad förtalskampanj.
Lord Shelburne och Jeremy Bentham tillsammans med hejdukar i Frankrike och Europa organiserade en våldtäkt av Frankrike(felbenämnd som Franska Revolutionen) som hämnd för att Frankrike lierat sig med Amerikanerna i deras revolution. England fruktade att äkta frihetssträvanden skulle bryta ut överallt och försvåra imperiebygget.
Jfr med allt dom ljuger om Putin idag.
GillaGilla
Peter, mycket intressant som jag inte kände till. Idag kallas det demonisering, du använde välfunnet ”förtalskampanj”. Alltså ”smear campaign”, ett mycket sakligare ordval än ”demonize”. Inga nya metoder idag, endast leveranserna skiljer sig!
”Slander campaign” kan man också kalla det som MSM idag bedriver när man skriver om Trump.
GillaGilla
Som vi vet så har den Svenska politiska ”eliten” inte bara gjort sig ovän med Trump utan även med Putin. Smart va?
GillaGillad av 1 person
Och Polen m.fl. Visegradsländer. Även Danmark, Norge, Finland har nazistiska fiendepartier i sin regering eller regeringsunderlag., och gränserna mot dem har ju stängts. UK övergav Sverige i EU. Val i Holland, Frankrike, Italien, Österrike kan snart utöka fiendeskaran. T.o.m. kineserna sägs ha infört maskulinitet på skolschemat för att bekämpa feminisering av pojkar. När man är moralisk supermakt så kämpar man i motvind. Sveriges enda vänner är nu Saudiarabien, Iran och den nya islamistiska tyrannen i Turkiet. Gott sällskap åt alla svenskar som hela sina liv röstat för det här.
GillaGilla
Ingen av er verkar oroade över hur ”Nils Bildt” kunde få tillträde och kunde uttala sig om Sverige som ”Nationell säkerhetsrådgivare” i Fox News.
Inte undra på att den hatiska bilden mot invandrare frodas i vårt samhälle, då vem som helst med tvivelaktig bakgrund kan komma till tals som representant för Sverige.
De flesta ”Svenssons” verkar sakna förmåga att ”se ett steg till” dvs vad/vilka beslut har gjort att flyktingströmmen tagit sådana dimensioner som den gjort och har Bilderberggruppen del i detta?
De flesta verkar glömt bort George Soros skrift ”W2EU” och vilken agenda den ingår i.
Tyvärr är det så att ett fåtal invandrare missköter sig å det grövsta men det är de oskyldiga som blir utsatta för hatet och kanske är det så att hatet som byggs upp i vårt samhälle är ett kalkylerat resultat från NWO:s destabiliseringsplan för EU.
Skogsdöd, oljebrist, ozonhålet. global uppvärmning m.m är, som jag ser det, skrämselpropaganda som har förlorat sitt ”nyhetsvärde”.
Det nya är ”invandrarhotet” och ”muslimsk dominans” och vad det blir av det, återstår att se, men med tanke på hur det lät då vi hade invandring från Finland och senare Polen, så lär det väl rinna ut i sanden detta med, då dess hotvärde avtagit.
GillaGillad av 1 person
Längsta kommentarslängd är 2000 tecken.
GillaGilla
Uppdaterad 🙂
GillaGillad av 1 person
Utmärkt! Med tanke på vad Lars P sa ovan om vad som kommer härnäst, kan en lös botten på ”behovstriangeln” med etiketten hotbild läggas till, vid behov.
Reichtagsfeuer, Pearl Harbor, 911, ISIS,….
GillaGilla
Det här basunerar Aftonbladet ut. Det är deprimerande att behöva läsa sådan här smörja. Man har inte ens dragit sig för att märka ut ”säkerhetsrådgivaren”” för att klargöra för folk vad de ska tycka. De förlöjligar inte bara Nils Bildt utan också vanligt folk. Hur dumma tror de att vanligt folk är?
Och nästa inlägg ”Så hamnade han i Fox News”. Hamnade! Frågan man borde ställa journalisterna hur de själva ”hamnat” i det gebit de sysslar med? Det är obegripligt?
På alla de sätt försöker man ta udden av det vanligt folk försöker säga om den verklighet de tvingas leva i, som de aldrig själva hade valt om de haft möjligheter att välja.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0avj2/nils-bildt-i-forsta-svenska-intervjun-jobbar-for-mig-sjalv
GillaGillad av 2 personer
Usch, varför läser du kvällspressen? Jag följer bara krigsrapporteringen i Sydsvenska Bilbrandsbladet och Götebombsposten. Kontentan är att araporna vinner och når sitt mål att göra Sverige till ännu ett mellanösternland. Alla svenskar har hela sina liv valt att avstå från att försöka försvara sig. När bara ena parten i en konflikt vill och försöker segra så är utgången given på förhand.
GillaGilla
hans mormor eller något var född Bildt. Han är son till Sven Tolling som var en känd veterinär. Googla Sven Tolling så hittar du hans son Nils. De bodde i USA då Sven T. var chef där. Det finns mer info som är både bu och bä om sonen.
GillaGilla
Här är lite från internationella medier :
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4258014/Was-Trump-right-Sweden.html
http://www.express.co.uk/news/world/772104/SWEDEN-RIOTS-Donald-Trump-Government-rinkeby-TRUTH-crime
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/02/23/wont-admit-stockholm-donald-trump-right-immigration-sweden/
De ansvariga politikerna har helt klart ägnat sig åt förljugenhet.
GillaGillad av 2 personer
I Spanien var det mest om något kommunalråd som skulle ha sex på betald arbetstid. Den svenska synden osv. Det är öppet mål nu
GillaGilla
I The Telegraph-artikeln fanns ett diagram som visade arbetslösehet i % för migranter jmf med icke migranter för flera länder. Sverige toppade listan med 4x större arbetslöshet för migranterna, följt av Norge med dubbla. resten av länderna hade mindre.
Nu är grafiken borttagen. Gissar att t.ex Svensk regering inte vill att roten till problemen publiceras så klart.
Har någon sparat ursprungsartikeln med grafiken? Röda horisontella staplar.
GillaGilla
Skillnaden mellan svensk och muslimsk kultur
Det är väldigt stor skillnad mellan svensk och muslimsk kultur. Den muslimska kulturen förbjuder sång, dans, måleri och skulptur. ABBA:s gamla låtar skulle inte spelas på radio, körverksamhet skulle inte förekomma, dans kring midsommarstången skulle bli en omöjlighet, Zorns tavlor skulle förbjudas osv.
Hunden är ett orent djur och det skulle bli förbjudet att hund som husdjur. Alkohol är förbjudet och det blir ingen nubbe till Midsommar. Fläsk är förbjudet och det får bli lamm i stället.
Fredagen skulle bli helgdag och muslimer måste be i moskén varje fredag. Kyrkor är avgudadyrkan och dessa måste rivas. Judar och kristna har lägre värde än djuren och dessa måste betala en produktionsskatt på 50 %.
Judar och kristna kan inte vittna emot en muslim i domstol. Kvinnor och män får inte umgås med varandra och vid fester sitter kvinnor och män i olika rum. Det är tillåtet för en muslim att begå våld gentemot judar och kristna.
Det kommer för alltid att råda starka spänningar mellan dessa två kulturer.
GillaGillad av 2 personer
Du glömde kvinnoförtrycket. Det är inte muslimer som ber i Mosken, det är enbart män! Kvinnor kan tydligen våldtas om det går, eftersom det är deras eget fell att inte ha täckt upp sig tillräckligt för att ínte väcka de djuriska drifter som män tydligen ej direkt är ansvariga för. Gissar att om gift kvinna våldtas blir det däremot stort bråk, då det kanske räknas som ett brott mot en annan mans egendom. Om vi ska ta hand om dom som det erbjuds idag bör dom få ta seden dit dom kommer eller vända. When in Rome, do as the Romans.
GillaGilla
Anna Lütiker
🙂
GillaGilla
Per Olof
Låter som att islam är förtryck av människorna, är de satanister?
inte undra på då att globalisterna jobbar för islams spridning.
Är detta sant du skriver skall islam aldrig få spridas i Sverige. Vi måste skydda vår fria kultur där svenskarna kan gå och lägga sig och sova gott och vakna upp trygga.. så enkelt är det.
/Ursvensk
GillaGillad av 1 person
Muhammedanerna erkänner inte Jesus som Guds son och har inget koncept för synd, så jo, islam kan nog klassas som satanism. Men svenskar ”måste” inte alls skydda sig själva och beviset är ju att de inte gör det. Svenska folket utrotar sig själva nu och gör Sverige till världens allra fattigaste och mest våldsamma samhälle.
Istället för att lura sig själv med lögnen att någonting ”måste” hända som uppenbarligen INTE händer här och nu, bör man konstatera vad det är som händer och dra de uppenbara slutsatserna om vad det leder till. Så att man, om man har självbevarelsedrift, ser till att lämna det här landet och alla självmördare som befolkar det.
GillaGilla
Ja, Man undrar ju varför de väljer kristna länder och Sverige när det låter så här:
”min pappa säger att han aldrig kommer att respektera en svensk”
http://www.barometern.se/sverige-o-varlden/dejtade-svensk-hotades-med-halshuggning/
GillaGilla
Jag hoppas att det är islam som håller på att falla sönder. De står ju kvar på 1000-talet. Många samlar citat ur Bibeln, om häxprocesser. Skillnaden som de glömmer att det var länge sedan. Det fanns några inom islam som ville gå en reformväg men de blev utrensade för länge sedan. Hard core segrade. Kyrkan förlorade det stora slaget om teokrati eller ej men islam har inte ändrat sig direkt. Att få ihop islam med ett västerländskt samhälle ter sig svårt. De måste lösa det själva. Tar oljeberoendet slut -vad har de då kvar?
GillaGilla
glöm inte vår historia.
när vi höll på att svälta ihjäl för 120 år sedan.
amerika och canada tog emot oss vänligt .gav oss mark så vi kunde försörja oss.3 av mina farfars farbröder åkte dit och min farfarsfar kunde överleva
här.2
GillaGilla
Dom behövde då Europeer för att bryta mark och besätta mark som de stackars indianerna drivits iväg från.
En situation mycket annorlunda än dagens, där män som borde stannat och slagits mot ISIS i hemlandet ”välkommnats” plötsligt genom flygblad på arabiska av en George Soros-organsistion som kallar sig W2EU, utan någon som helst officiell sanktion. Resultatet blev de välregisserade människotågen. På vilka bakvägar lyckades han öppna gränserna från Turkiet ?
GillaGilla
Samma här, hela farfars familj åkte över utom farfar som nyss träffat sin kärlek, våran farmor 🙂
GillaGilla
De kom med en hacka och spade och bröt mark. Såg en världsbankchef som föreslog att man gjorde en mur i skogen. Där flyttade de nytillkomna in och skapade sig en egen framtid. Det är helt i linje med förre statsmin som såg all skog som finns i Sverige. När man ser det lite grann från ovan…
GillaGilla
Kanske är det vår möjlighet att rädda Sverige att gå till utländsk press och där beskriva alla tokigheter som är förbundna med en gigantisk massimport av röstboskap från världens sämsta U – länder . Och så slå hål på uppenbara lögner typ Carl Bildts utsago om Sverige som en humanitär stormakt när nu 230 000 svenska pensionärer lever under EUs gräns för fattigdom, eller det senaste beviset på hur det har totalt spårat ur när nu sk ”ensamkommande barn ” ansöker om bidrag för att få flyga hit sina barn och fruar , eller Carl Bildts parti som i sanslösa 8 år satt och tittade på när 60 000 svenska pass ”tappades bort” per år , per år .
GillaGillad av 1 person
passen disk faktiskt utomlands. Ofta får man inte ett nytt pass efter tre ”tappade”. De disk passens äkthet helt enkelt.
GillaGilla
Per Gudmundson: Jag skulle också ha bokat Nils Bildt?
https://www.svd.se/jag-skulle-ocksa-ha-bokat-nils-bildt/om/trumps-sverigeutspel
Svenska Dagbladet har tillskansat sig ca 50.000.000:kr i utplundrade skattepengar. Läs och begrunda Per Gudmundsons inlägg och fråga er varför Sverige ser ut som det gör!!!
Skulle gärna läsa en kommentar av prof. Ulf Larsson.
GillaGilla
Intressant att skumma kommentarerna här om svenskar och våra politiker. Nu är de flesta av våra politiker svenskar och det är vi som röstat in dem. Det är vi som köper våra tidningar och det är vi som skriver debattinlägg i tidningar och på andra ställen.
När jag yttrat mina åsikter genom åren, så är det svenskar som tyckt att jag är extrem, att jag gått över någon gräns.
Det är så klart så, att det är fler som delar min och andras oro för vårt land, som läser och skriver här.
Men vi måste också förstå, hur majoriteten är i vårt land. Jag vet det knappt längre, de flesta vill inte prata om politik. Många kan muttra lite, men de vill inte diskutera politik. Det blir oftast känsligt och ängsligt.
Det är detta som är en av orsakerna till att vi har det som vi har det. Folk vill sköta sitt, de vill inte stå och tycka en massa, de vill inte sätta saker i något samband. De vill leva som en lång dag som aldrig tar slut. Men så fungerar inte verkligheten, det finns de som vill ha vårt, om vi inte försvarar det. Det är detta som folk inte vill inse. De tror inte att man ständigt och för evigt måste försvara det man har. I en mer global värld, behövs det än mer, inte mindre, som de flesta förfelas att tro. Att lägga sig på rygg och ge, är inget bra försvar (bidrag utan krav).
Men sanningen kommer komma i kapp.
GillaGillad av 1 person