En krönikör vid namn Emanuel Karlsten i tidningen GP skrev igår (18/5) en krönika med en rejäl bredsida mot finansmannen Mats Qviberg för hans köp av medieföretagen Realtid och Metro. Han menar att det är första gången i modern tid som en affärsman har börjat köpa tidningar för att påverka innehållet och samhället. Det är anmärkningsvärt att en journalist med en så total brist på kontakt med historien, får uppträda som krönikör i en tidning som GP med anspråk på att tas på allvar.
Låt mig börja med att påminna om ett mycket känt citat från globalismens framlidne grand old man David Rockefeller från ett Bilderbergmöte 1991, där han framhåller att vi är tacksamma mot Washington Post, the New York Times, Time Magazine och andra framstående publikationer vars styrelseledamöter har deltagit i våra möten och hållit sina löften om diskretion i nästan 40 år …. Det skulle ha varit omöjligt för oss att utveckla vår plan för världen om vi hade varit utsatta för publicitetens strålkastarljus under de åren.
Det är enkelt att konstatera att alla de hyperförmögna arkitekterna bakom Rockefellers plan för världen har haft som en central del i sin globala strategi, att skaffa sig kontrollen över västvärldens Main Stream Media (MSM). Man har metodiskt köpt upp och skaffat sig ägarkontroll över tidningar och TV/Radio-kanaler. Antalet kontrollerande ägare i de stora västliga medieföretagen har gått från ett hundratal till ett halvdussin under efterkrigstiden. Resultatet av denna koncentration har blivit en politiskt korrekt nyhetsförmedling som är totalstyrd av det globalistiska etablissemanget. Prata om att ägarna inte skulle påverkat innehållet. Mot denna väl kända bakgrund framstår GP-krönikörens påstående som ren desinformation.
USA:s presidentval har satt problemet med ägarkoncentrationen inom MSM i strålkastarljus. Antiglobalisten Trump har fått och får dagligen utkämpa en strid mot av globalisterna helt styrda medier. Konstigt att detta helt förbigått GP:s krönikör. Fenomenet är ju inte bara amerikanskt utan omfattar hela västvärldens MSM inklusive de svenska som likt papegojor dagligen sprider globalisternas ensidiga propaganda – och GP är inget undantag. Det mest förvånande i Sverige är att även Public Service som skall vara oberoende följer exakt samma agenda – den politiska korrektheten har helt förgiftat alla våra etablerade medier.
Krönikören i GP pratar om att Qvibergs förvärv hotar oberoende journalistik. Ett märkligt uttalande i dessa dagar när vi alla blivit varse att globalsiternas hårda grepp om medierna lett till att oberoende journalistik knappast existerar längre i västvärlden, i annat än ett fåtal undantagsfall. Det som dominerar idag är agendajournalistik för att driva den globalistiska planen för världen.
En färsk Harvardstudie varnar medierna för att deras ensidigt negativa agendajournalistik riktad mot Trump inte skadar bara honom, utan även allmänhetens syn på MSM själva. Allmänhetens förtroende för media och journalister sjunker som en sten. Studien konstaterar att nationens vakthundar har förlorat mycket av sitt bett och kommer inte att återfå det förrän allmänheten uppfattar dem som opartiska rapportörer, tillämpande samma rapportstandards för båda sidorna.
Qvibergs ägande av Realtid och Metro hotar verkligen ingen oberoende journalistisk. För att kunna hota något så måste det ju finnas. Jag ser snarast hans insteg i media som något lovande – en möjlighet att kunna läsa nyheter som inte alltid är styrda av den politiskt korrekta agendan, utan som även avspeglar andra vinklar på det som händer. Kanske kan vi få tillbaka mer mångfald i mediernas rapportering och analyser.
Min förhoppning är att Mats Qviberg står på sig och försöker skapa medier som återupptar sin historiska (tappade) roll som den tredje granskande statsmakten som har tummen i ögat på makthavare som missbrukar sin makt och kör över folkets vilja. Jag tror inte han behöver oroa sig det minsta för distributörer som säger upp avtal med Metro. Om allmänheten får en seriös tidning som vågar utmana de politiskt korrekta kommer folk att slita tidningarna från utdelningsstånden.
Lars Bern
PS
DS
Bra text!
Jag hoppas precis som du att Mats Q gör Metro till en Nyhets kanal som tar upp kampen mot MSM. Ett mediehus med journalister som vill granska makten och visa allt tok som händer i vårt land och i väst. En ledarredaktion som är antiglobalister och som älskar vårt land. Helt enkelt anti EU, FN, Genusvansinnet, feminismen, mångkulturalismen, socialismen, nyliberalismen, islamiseringen, den rätta värdegrunden och pk-ismen.. En ledarredaktion som ger fingret åt etablissemanget:-)!
GillaGillad av 3 personer
Du har delvis rätt, tror jag. Det är möjligt att du kan få se mer anti-globalism och mer Sverigevänlighet. Det kan nog bli en attack mot ”den rätta värdegrunden” och pk-ismen.
Du har nog även rätt om att det kan bli attacker på genusvansinnet och den alltför långt drivna feminismen, vurmen för införseln av extrem islamism, samt den galna mångkulturalismen.
Motståndet mot socialismen kommer sannolikt förbli stark och oförändrad oavsett borgerliga ägare.
Men jag är tveksam till om det kommer bli anti-EU-retorik vad gäller frihandeln, men säkert angrepp på EU:s galna massinvandringsfilosofi.
Samtidigt tvivlar jag på om det kommer bli några angrepp på FN:s vetorätt som USA överutnyttjar för att förhindra åtgärder mot sionismens etniska rensning och Warszawa-ghetto (Gaza), eller ens kritik av västs, Israels, Saudiarabiens olagliga angrepp mot Syriens demokrati genom att understödja terrorister.
Jag betvivlar även att det kommer bli något frontalangrepp på nyliberalismen (borgerlighetens tvilling), men det kan helt klart hända att det till slut blir en ledarredaktion som åtminstone ger ett halvt finger åt etablissemanget, medan man ger ett handslag till det nya nyliberala/borgerliga etablissemanget som är på väg in.
GillaGilla
Köpet av Metro var ett stort misstag eftersom Metro står och faller med SLs tillstånd att dela ut Metro i tunnelbanan. Utan det tillståndet är Metro värdelöst. Vi gör alla våra misstag. Och det här var ett av Qvibergs.
GillaGillad av 1 person
Där tror jag du har fel.
GillaGillad av 1 person
Jag hoppas att du har rätt Lars! Jag tror dock att Metro kommer att bekämpas av alla politiska partier, så deras Metros lådor lär väl förbjudas.
Men, tidningen kanske hittar in i affärer och andra ställen. Faktiskt kan en plats bredvid Expressen och Aftonbladet göra att Metro blir ett alternativ till dem. När man ser dem bredvid varandra och vet att Metro får man gratis, vad väljer man då? Detta kan bli riktigt roligt.
GillaGillad av 1 person
Det är möjligt. Men min analys förklarar Qvibergs agerande. Det är logiskt.
GillaGilla
Och varför skulle man INTE få dela ut Metro i T-banan?Vem bestämmer det?Och på vilka grunder i så fall?
GillaGilla
Det är nog ingen som förhindrar det, men det skulle nog öka kostnaderna jämfört med nuvarande lösning.
GillaGilla
Etablissemanget bestämmer det på grundval av vad som gynnar deras socialliberala globalistiska svenskfientliga syften.
GillaGilla
Sverige är inte endast Stockholm.
GillaGilla
En mer ointressant skittidning som Metro får man leta efter. Därför skulle det vara en behövlig attack på MSM om Qviberg verkligen ville utnyttja sin unika möjlighet. Hans ”pudel” om stalinister
pekar väl på att han inte egentligen vill ta någon strid. Som det heter: ”döda fiskar flyter med strömmen”.
GillaGillad av 3 personer
Metro var en bra och frisk tidning när den kom ut en gång i tiden. Korta nyheter från hela världen utan något tyckande. Bara sak. Idag har tidningen blivit precis vad du skrivet – en skittidning.
Jag använder den bara till att tända eld i öppna spisen. Det funkar den utmärkt till.
GillaGilla
Utmärkt inlägg.
Tyvärr pixlade MQ alldeles för snabbt efter att PK-media kritiserat honom och hans medarbetare för att låta sig intervjuas av en alternativ nyhetsförmedlare på Internet som ansågs högerextrem av PK-media.
MQ måste bli mycket tuffare och deklarera att han skiter högaktning fullt i vad PK-media tycker och tänker. Han är bara intresserad av att förmedla sanningen till svenska folket. Då skulle Metro bli ensamma på marknaden och vinna över sin Fake News konkurrenter. Han och Metro skulle bli lika hatade som Trump och SD av PK-media och ta en stor del av marknaden.
GillaGillad av 2 personer
* Pudlade, inte pixlade skall det vara.
GillaGilla
Jag tyckte pixlade var bra…:)fattade tvisten direkt..:)
GillaGillad av 1 person
Ja, det var en besvikelse att han pudlade. Det som behövs i Sverige är företagsledare som per MSM dra åt skogen. Ska vänstern bojkotta dem, så säg att man ändå inte vill ha dem som kunder. Bara gnälliga och kostar en massa pengar.
GillaGillad av 1 person
Tillåt mig citera Thomas Mann!
”Das Leben in seiner verführerischen Banalitet”, (Livet i sin förföriska banalitet), och där Sverige Demokraterna är ett tydligt exempel på det – tack vare MSM.
GillaGilla
Nog är det märkligt att en GP-journalist förefaller omedveten om denna händelse:
https://www.medievarlden.se/2009/02/8725-gelotte-och-hjoerne-om-israel-braket/
GillaGillad av 1 person
Wow. Måste lägga upp en RSS-feed till Medievärlden.
GillaGilla
Allmänhetens förtroende för MSM sjunker som en sten pga dess kritiklösa acceptans och spridande av miljöpartiets floskler och förslag, de står i uppenbar konflikt med livets realiteter inpå skinnet.
Väldigt många vet inte något om Rockefeller eller hans planer, och den vanligaste miljöpartistiska standardåsikten är att såna som du själv är köpta av Rockefellers olje/kol-industrier. En sån som Rockström är däremot en ängel och profet i samma kropp. Ingen bryr sig om att intressera sig för ämnet statistik, ingen känner till dess grundvalar, alla hänvisar till något de inte satt sig in i när de ska motivera vad de tycker.
När det gäller tidningarnas sjunkande status, så samvarierar den med generellt minskat läsande, ökat bildskärmstittande, aktivistjournalistik och bristande sammanhang i tillvaron. Yttre attribut och tävlingar dominerar prolernas tillvaro.
GillaGillad av 1 person
Om man vill minska miljöpartiets skadliga och omotiverade samhällsinflytande i MSM bör man nog inte börja med att deklarera det, utan bara byta ut desinformatörerna utan att göra stor sak av det. Jag bläddrar bara förstrött i Metro, den påminner mer om reklamblad för konsum och fastighetsmäklare än en journalistisk produkt.
GillaGillad av 1 person
Hej Lars,
känner du Qviberg? Kan inte du i så fall prata med honom? Jag tror att det är precis som du skriver. Om han står på sig, och också omvandlar Metro till en relevant sanningssträvande tidning, kommer han ta över tidnings-Sverige.
Men jag är orolig för att han vikit ner sig. Jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka och visar mobbarna var skåpet ska stå.
GillaGillad av 4 personer
Fjantigt!
Detta visar tydligt att svenska pk-journalisterna (som Emanuel – som förövrigt inte ser ut att vara en dag över 14 år!) inte tål eller vill ha någon yttrandefrihet. De vill att alla journalister ska tycka samma – som dom.
Svensk media gräver sin egen grav med dessa attacker på det fria ordet och deras försök att behålla PK världsbilden.
Jag hoppas Qviberg står på sig efter denna häxjakt på honom.
GillaGillad av 2 personer
Detta gäller inte bara svenska medier, det gäller hela västvärldens medier som står under kontroll av samma 6 oligarkier.
GillaGillad av 2 personer
Jag har läst här och var att det är det militärindustriella komplexet som äger och kontrollerar MSM och att det är CIA som sköter kontakten med olika journalister och redaktörer. Tyska journalisten Uno Någonting (?) som skrev en bok om sina kontakter med CIA, men i så fall är väl dagens ägare bullvaner. Någon som har bättre kläm på saken?
GillaGilla
Ulfkotte – och han har gått bort tyvärr.
GillaGilla
Jag tror nog att Metro får problem om SL säger upp kontraktet med dem. Var ska tidningen distribueras då? De har lagt ner distributionen på flera orter i Sverige nyligen.
Metro anses vara en borgarblaska bland socialister och vänster trots att innehållet är kraftigt vänstervridet.
GillaGilla
Jag hittar min Metro på ICA i Dalarö. Idag är det få på tunnelbanan som överhuvudtaget läser papperstidningar så SL-distributionen tappar snabbt i betydelse.
GillaGillad av 1 person
Just precis det, alltså. Sverige är stort, Stockholms tunnelbana är liten och …
GillaGilla
Stämmer bra, nästan alla läser på mobilen dock oklart vad?
GillaGilla
Att läsa t.ex DN (som jag älskade förr) idag gör att jag när det gäller ämnena Vetenskap , Politik och Samhälle får en lätt illamående känsla , det knyter sig något i magen , ibland börjar jag skratta inombords men oftast blir jag bara sorgsen och irriterad över insikten att det jag just nu läser är något som människor automatiskt tar för sanning.Det är svårt att veta om t.ex DN, för det verkar gälla dem flesta andra ”nättidningar”också ,har genomgått en hårdare styrning och fått en grövre”angloamerikansk-globaliserings – glossover”än förr , eller om det bara är jag som tappat fjällen från mina ögon. Men det verkar som en förändring skett och det under dem senaste 8 åren ungefär.Att isolera ut just tidningar och tv som nåt unikt i detta sammanhang känns lite gammaldags faktiskt – när jag tänker på det.Globalism-Oligarkerna via sina sällskap och företag, MSM-Media och Politikerna jobbar ju alla i tandem ,man har symbiosiserat ihop sig till en enda organism och jag antar att det var just dit Rockefeller m.fl ville när den ”moderna” (för detta är ingen ny sak) globaliseringstanken började utkristallisera sig hos handen som styr allt i bakgrunden.
GillaGilla
I min värld så blev SL nada värd och om de inte delar ut Metro så finns andra aktörer och andra sätt att göra det på. Qviberg ska inte vara rädd att förlora läsare som Lars säger, snarare tvärt om, Metro blir mer intressant ju mer brunt som kletas på Qviberg och Metro. Ju mer det stampas på något desto mer ”försvarsinstinkter” vaknar hos människor som har sina friska instinkter och medkänslan kvar. Alla har någon gång råkat ut för dessa sparkare någon gång i livet och vet därmed vilken agenda de har.
De som ständigt sparkar och bedriver häxjakt på andra har naturligtvis en avsikt med det hela och det handlar om att skaffa sig egen makten till vilket pris som helst. Sker oftast genom att leka den förklädda ulven i fårakläder, den som ständigt pekar finger på andra och samtidigt slår sig själv för bröstet, – se upp!
GillaGilla
Max 2000 tecken i kommentarer./red
GillaGilla
Det här med sanning är ett diffust begrepp, iallafall när pengar och politik är inblandade.
Hur avgör man vilken sanning som är mest sann?
Är den ena sanningen mera värd än den andra?
Är sanning och lögn, olika sidor på samma mynt?
Är den kunskap vi har, just nu, oföränderlig och absolut sann?
Om sanning är det som stämmer överens med ens egen omvärldsbild, vad ger denne person rätten att kalla någon annan för lögnare, bara för att den andre har en annan omvärldsbild?
Jag har inget svar, har ni??
GillaGilla
Att hitta sanningen är som att navigera som man gjorde före GPS:en. Man tar ut minst två bäringar och ser var de korsar varandra – där ligger sanningen.
GillaGillad av 1 person
För att få korrekt skärningspunkt på bäringarna måste man korrigera för missvisning och deviation.
Är de kriterierna inte uppfyllda, vart befinner sig den sanna skärningspunkten då?
Råder det dimma kan det vara omöjligt att ta ut bäringarna, då uteblir sanningen trots att den finns där.
GillaGilla
Använd radiopejl vid dimma.
GillaGilla
Vore önskvärt att ha en radiopejl för politik oxå för där om något, läggs det dimridåer
GillaGilla
”Hur avgör man vilken sanning som är mest sann?”
Genom att noggrant och ärligt undersöka.
”Är den ena sanningen mera värd än den andra?”
Ja.
”Är sanning och lögn, olika sidor på samma mynt?”
Nej.
”Är den kunskap vi har, just nu, oföränderlig och absolut sann?”
En del men mycket är föränderlig och inte absolut.
”Om sanning är det som stämmer överens med ens egen omvärldsbild, vad ger denne person rätten att kalla någon annan för lögnare, bara för att den andre har en annan omvärldsbild?”
Det faktum att den ljuger.
Jag har inget svar, har ni??
Ja.
GillaGilla
Wahrheitsliebe zeigt sich darin, daß man überall das Gute zu finden und zu schätzen weiß.
Johann Wolfgang von Goethe
(Översatt på ett ungefär till svenska:
Kärleken till sanningen känns igen genom en strävan efter att finna och uppskatta det goda. )
GillaGilla
Att den sionistiskt ägda GP (vilket länken ovan från medievärlden belyser) vill ge en bredsida mot Metro är naturligtvis inte märkligt. Dels hotar en högre kvalitet på Metro GP rent ekonomiskt direkt, men det utmanar även sionisternas monopol på vad som ska presenteras i det lätt tillgängliga grisfodret.
Att borgerlig politik skapar ojämlikhet och utslagning, vilket förvärrar det hela, kommer sannolikt INTE ligga i vare sig Metros eller GP:s fokus ändå. I sin extrema borgerlighet är de sannolikt tvillingar, på samma vis som den imperialistiska sionismen, den imperialistiska nationalsocialismen och den imperialistiska kapitalismen är trillingar i sitt beteende mot andra folk.
GillaGilla
Så länge så kallade ”journalister” kan parasitera på skattebetalarna lär det inte bli någon ändring.
Det är nog många som hoppas på att Mats Qviberg kan ändra på den lilla men nog så avgörande detaljen.
Börja på Svenska Dagbladet som tillskansat sig 50.000.000:Kr av skattebetalarna och låt det bli ett bra exempel för andra samhällsomstörtare.
Tack för analysen Lars.
GillaGilla
Kort o koncist. Jag önskar också jag var arbetsslavdrivare..
https://castoropollux.wordpress.com/2017/05/20/qviberg-och-stalinister/
GillaGilla
Hur kommer det sig att du inte är det då, eftersom du anser dig vara smartare än Mats Qviberg?
GillaGilla
Känner inget behov alls att vara smartare än Qviberg. Vilken värld behöver giriga dumskallar som i ismältningen från Nordpolen inte kan låta bli att visa massan, toppa verkligheten med sitt fatala innehåll.
Sedan är ju min inledande mening smått ironisk åt den som aldrig spelat lagspel utan kickat ut andra…
Vårt hörn, vår nisch av verkligheten behöver inga moderata lösdrivare eller rebeller..
GillaGilla
Som vanligt en skarp analys i mina ögon!
GillaGilla
Det är alltid bra att MSM får konkurrens.
Men litar inte riktigt på Qviberg &Co.
De kanske gör som Bert Karlsson och satsar på det som ger mest pengar i den egna plånboken ?
Hörde idag någon dansk/norsk chef för Metro ta avstånd från allt vad Qviberg sagt i Sveriges Statsradio.
GillaGilla
Ytterligare en kommunist att sparka med andra ord.
GillaGilla
Qviberg kan göra Metro till en läsbar tidning och kanske inte behöver oroa sig för SL och andra. Problemet är att etablissemanget kan påverka annonsörerna. Metro behöver annonsintäkter.
GillaGilla
Annonsörerna kommer om läsarna gör det.
GillaGillad av 2 personer
Man kan hoppas att det finns någon ny fläkt i det social liberala träsket så om metro blir denna friska vind återstår att se. Det är aldrig fel att vara optimistisk propaganda media är fruktansvärt lobotomerad i sin rapportering och är på god väg mot sin egen grav.
GillaGillad av 2 personer
Jag lommer till och med betala för Metro
GillaGillad av 1 person
Instämmer. Förutsätter dock kvalité, 50% annonser är okay. Sälja billigt för 5 eller 10 kr som täcker distributionen via kiosk och 13 åriga tidningsbud i varje gathörn.
GillaGilla
Journalistutbildning är inte längre lika lockande.
Flera Folkhögskolor har tvingats lägga ner sina kurser.
Redaktionerna har numera svårt att hitta sommarvikarier.
Det ett trendbrott. (SR Medierna igår).
Vad kommer detta att leda till ?
GillaGilla
Ägarbytena, koncentrationen har haft samma effekt som Qviberg. Issmältningen av neoliberaler har frigjort radikaler som kan uttrycka sig hur som helst. Blott för att imponera på närmsta kommande sponsor och fanskara.
Tvinga fram vilka nyheter som helst och iom detta behöver man inte muta (Udo Ulfkotte kröp till korset, sanningen blev för tung och berättade hur hela branschen arbetar efter ett världsomspännande CIA-diktat) eller hota journalister längre. De får sparken om de inte skriver som de nya schäferägarna vill..
EU som ett jättelikt näringslivsprojekt på andras bekostnad skaffar sig samma privilegier som en gång Tyskland genomgick.. Stjäla, roffa, gratis arbetskraft, bespotta, hata och förnedra… När SD förbjuder TV4 som om inget eko från förr skulle kunna kännas igen är morgonluften inget annat än nattståndna ångor ur ett överfullt nattkärl.. Reinfeldts o Alliansens bästa tillgång är ett parti som inte vet vad de gör.. Hånet i nationalsocialism är ju inte mindre i Sverigedemokrat.. De gamla ränderna går aldrig ur..
Visst smälter polarisen och de mest underliga kallblodiga existenser, misstar solvärmen för själslig katarsis känner sig plötsligt både hemma och nyvakna..
Qviberg hade inte mycket att välja på nu fanns en offerkofta tillgänglig och åkte kvickt på.. 70 miljoner sved mer än den uppstoppade pudeln som åkte fram..
GillaGilla
Journalists’ brains show a lower-than-average level of executive functioning, according to a new study, which means they have a below-average ability to regulate their emotions, suppress biases, solve complex problems, switch between tasks, and show creative and flexible thinking.
https://www.businessinsider.nl/journalists-brains-function-at-a-lower-level-than-average-2017-5/?international=true&r=US
GillaGilla
Har följt med Metro sedan starten och visst var Metro något bättre i början, för att sedan chansera och enbart innehålla typ annonser och snömosrepotage. Till slut var bara korsordet intressant. Bruka ta allt från en kvart till två timmar att lösa. Av nån slum började jag läsa tidningen efter ägarbytet och jag måste tillstå: tidningen blir bättre och bättre. Det märkliga i hela historian är dels att hela etablissemanget är så överens i sin syn på nya metro (otäckt att alla tycker så lika …) den andra märkligheten är att alla är så negativa. En åsikt säger inte så mycket om en individ, än mindre om många olika individer har samma uppfattning. För betänk att varje människa är helt unik individuell varelse; det betyder att varje enskild individs hjärna också är unik och således är den verklighet den producerar också unik – men icke sa Nicke i fallet Metro. Något märkligt är i görningen. Här måste man skilja på två olika företeelser: Logik och värderingar. Alla kan vara överens om en och samma logik (2+2=4) men inte när det kommer till värderingar. En nyhetstidning som producerar, rapporterar och vinklar händelser har inget med logik att skaffa. Varje tidning borde därför vara unik i sin individuella röst, då det är olika individuella journalister och redaktörer som rattar de olika tidningarna – på samma sätt som olika blogger säger/tycker olika.
Kommer och tänka på Hitlers bordssamtal i sammanhang, där han deklarerar att om flygvapnet är det militära vapne med störst potens, är media (tidningar) det potentaste vapnet för själen. Vidare ger han exemplet: Om man tar en stad som Hamburg (13 000 000 invånare) och staden har 12 olika tidningar och så sker en händelse och alla 12 tidningarna rapporterar om samma händelsen men lägger betoningen lika olika, så förlorar dem kontroll över opinionen och blir identisk med den. Men om det bara finns två olika tidningar, och bägge rapporterar på likande sätt, kontrollerar man opinionen.
Summa summarum är då rädslan från etablissemanget (mediafolk och politiker) inte Metros nya ägare, utan rädslan att förlora kontrollen över opinionen = rädslan för folket – vad folket skall tycka helt enkelt. Nästan så de anser sig ha en självklart rätt till våra uppfattningar och värderingar – som om dem ägde dem?
GillaGilla
Det bästa vore att starta en Metro TV kanal, en alternativ sändning. Går att starta via youtube utan större kostnad till att börja med där händelser läses upp lika som nyhetrna i våra etablerade TV kanaler. Då kan SL stå där med lång kran 🙂
GillaGilla
Sen vara försiktig med vad som uttalas även fast det kliar i halsen då de hotade medierna är som hökar som letar jaktbete.
GillaGilla
Exakt, det är vad Qviberg skulle ha gjort i och med köpet att, starta en TV-kanal också . Nu ser det ut som om han har desavouerat Metros varumärke i stället.
GillaGilla
Så vet vi att pengar vet vad de gör med en människa..
GillaGilla
Förr gick alla med Metro i handen, men nu stirrar alla i sin Iphone, tror papperstidningar har snart spelat ut sin roll, men Metro går ju läsa i Iphone också.
GillaGilla
OT, men viktigt:
http://newsvoice.se/2017/05/12/truth-about-cancer-repris/
GillaGilla
Metro behöver inte göra några attacker alls! Visserligen kommer MSM m fl att kalla alla neutralt hållna reportage för ”attacker”, men läsarna kommer att slita tidningen ur utdelningsstånden. Metro kan lugnt använda den ryska (BRICS) propagandastrategi, som dessutom kostar minimalt med kraft resp pengar, d v s hela tiden publicera raka rör sanningar utan omsvep. Därmed vinner de alltid propagandakriget. Eftersom svenska MSM/Public Service i likhet med USA och allierade (bla globalismen) hela tiden publicerar mängder med texter, som är direkt lögnaktiga, och blir gång på gång överkörda av saklig sanning, så får en tidning typ Metro en potential att snabbt bli Sveriges största.
GillaGilla
Enligt SVD näringsliv har Mats Qviberg sålt av sina aktier i Metro för en krona.
Han tyade inte längre.
(Jag länkar inte)
GillaGilla
Ursäkta, men jag tycker han är en eländig liten stackare. Men dom finns ju förvisso överallt i detta skitland.
GillaGilla
Och nu har Qviberg sålt alla aktier i Custos som äger Metro…
Så var det med det. Ingen förbättring av media i sikte.
GillaGilla
Qviberg skadade förstås sina affärer med för hög svansföring, han hade mer att förlora än att vinna.
I Sverige bestämmer miljöstalinisterna vilken åsikt som är rätt. Jag tror sociala medier är effektivaste sättet att motverka miljöstalinism, de är droppen som urholkar stenen. Det finns mycket sten att urholka, barnen indoktrineras från 5-årsåldern.
GillaGilla
Tycker Qviberg ska göra vad han mår bäst av och inte ge sig in i något som bara blir stress, bråk, tjafs och massa tråkigheter. Lätt för alla som inte behöver stå i skotthålet att tycka massa men det är inte ett trevligt liv när det bara blir bråk. Stämmer det att Qviberg inte tyade som Per H säger så har Qviberg iaf min stora förståelse. Livet ska va’ gött att leva…….
GillaGilla
Du har helt rätt Pålman. Livet ska va’ gött att leva. Frågan är bara för vem det skall vara gott att leva. Hemma hos mig, t. ex. tycker jag att det skall vara jag, som tycker det är gott att leva. Och jag tänker inte kissa på mig, bara för att det ger en omedelbar känsla av skön värme. Och så vill jag att det skall vara skönt också för barn och barnbarn. Så jag räknar med bråk, när jag blir påhoppad.
GillaGilla
Du är en kämpe och det menar en med tummen upp! Det är dock inte alla som orkar med människor med gigantiska sociala aggressioner och hat med ett enda mål…..förgöra!
Vi vet inte vad som mer hänt bakom kulisserna.
GillaGilla
Kämpen som inte kissar på sig men gömmer sig bakom ett alias, blir lite roligt iaf 🙂
GillaGilla
Vilket blev resultatet i Metro affären, det uteblivna stödet för att Mats Qviberg skulle ges en chans att börja rensa i det socialistiska träsket eller samma träsks totala hänsynslöshet mot svenska medborgare?
Sluta med att betala beskyddarpengar till korrupta journalister!
GillaGilla
Bra fråga.
Vad blir resultatet och vilka krafter ligger bakom detta?
Och hur kan det vara en bra affär att slänga bort 70 miljoner eller finns något annat i bakgrunden?
Dödshot eller ett smart” shackdrag”?
Kommer monopolet i mediavärlden att bestå?
GillaGilla
Jag är chockad. Qviberg slänger bort omkring 70 miljoner kronor och vilken finansman gör det? Kan ni nämna någon? Det är så mycket pengar att många av oss inte förstår summan. Det är mycket vi inte vet om den här affären.
Han räddar Metro och hans andra företag får lugn och ro. Det är värt mycket, men 70 miljoner?
Jag läser inte Metro men det gör andra och de kan rapportera om tidningen förändras. Det här är bland det konstigaste jag har sett i Sverige och jag väntar en fortsättning.
GillaGilla
Hade en annan haft dessa pengar så hade många gamlingar varit glada och haft det bra, våra ungdomar hade en sett om så det kunna utvecklats som det velat i livet och alla övriga (föräldrar och deras barn m.fl.) som sitter fast trots stora drömmar och kreativitet hade kunnat genomföra dem 🙂 Det är vad en hade genomfört och det är min dröm!
GillaGillad av 1 person
Likt Asketen skulle piska sig själv inför en förmodad trilskande sträng oförsonlig gud, är Qvibergs grepp om vidjan bara ytterligare en uppvisning.. Begreppet drama letade och fann sin okrönta drottning och dramaqueen. Tiondet är avklarat och kejsaren får behålla lejonparten..
GillaGilla
Nu dog hoppet tvärt!
Men sälja för 1:-? Jag skulle inte bli förvånad om Quiberg fixade ett avtal med den nye ägaren om att komma tillbaks. När han är bättre förberedd, t ex för att parera hotande distributionsproblem, och har rekryterat ett antal lojala medhjälpare. Lämplig tidpunkt skulle kunna vara till årsskiftet, då valet lär komma att generera ett stort sug efter en papperstidning, som formulerar sig med äkta nyhetsjournalistik där en spade är en spade. Där det finns enorma volymer av olika typer korruption att gräva fram samt avslöja.
GillaGilla