Idag har jag deltagit i begravningen av en av min hustrus bästa och långvarigaste väninnor. Hon var en tjusig kvinna i sina bästa år som i mina ögon alltid utstrålade livsglädje och hälsa. Hon drabbades trots det av pancreacancer (bukspottkörteln) som har en mycket dålig prognos, eftersom patienten nästan alltid observerar symptom först när cancern hunnit gå för långt. Det hjälpte henne inte att hon hade både en make och en dotter som är läkare. Inom loppet av ett år har tre till synes friska och sunda kvinnor i vår närhet gått bort på detta sätt, en av dem var själv läkare.
Med mitt intresse för den metabola sjukligheten i allmänhet och cancer (som är en metabol sjukdom) i synnerhet väcker dessa dödsfall min förnyade undran över varför vi har den här utvecklingen. Vid förra sekelskiftet var det i grova drag en på tusen som drabbades av cancer, idag är det en av tre på väg mot en av två som råkar ut för sjukdomen under sin livstid. Jag är själv drabbad. Skolmedicinens patentsvar är att den här utvecklingen beror på att vi blir allt äldre, men tittar man på statistiken så håller inte det argumentet. Det är en faktor, men långt ifrån den viktigaste. Cancerepidemin måste ha andra viktigare orsaker.
Den naturliga förklaringen är sannolikt den förändring av människors kost och miljö som skett genom övergången från naturlig lokalproducerad föda till processad industrimat, luftföroreningar och en massiv användning av olika kemiska gifter i matproduktionen. För att vända cancersjukligheten borde det vara där man skulle börja forska, men det görs inte.
Skolmedicinen har under de senaste femtio åren lagt ner mångmiljardbelopp på forskning om cancers av DNA styrda mekanismer, men resultaten har i stort sett uteblivit. Bara ytterst små framgångar kan noteras och detta verkar bero på att forskarna för det mesta gräver på fel ställe. Och framförallt man har varit allt för fokuserad på att förklara det man kallar ”cancerns gåta”. Det innebär att förhållandevis lite forskning har bedrivits på hur man skall bryta denna cancerepidemi. Det mesta man kommit upp med är primitiva behandlingar som möjligen förlänger livet något eller några år hos patienterna, ofta till priset av mycket allvarliga biverkningar som i sin tur senare bidrar till att ta död på patienterna i förtid. Jag har ingående analyserat detta i min bok Den Metabola Pandemin.
Forskningen har snöat in på en hypotes som kallas den Somatiska Mutations Teorin (SMT) i tron att man skulle hitta genetiska förändringar i cellers DNA som orsakar cancer. Men ju mer man forskat på detta spår ju fler har frågetecknen blivit. Om forskningen varit på rätt spår borde frågetecknen efter hand rätas ut vilket de inte gjort. Istället börjar vissa forskare åter gräva fram snart hundra år gammal forskning av nobelpristagaren Otto Warburg som pekade på att cancer orsakas av rubbningar i cellernas metabolism.
Jag har i boken redogjort för hur den västliga skolmedicinen en gång grundades av Rockefeller Foundation som lanserade sin affärsidé med det man kallade the pharmaceutical investment business. Den gick ut på att sjukdomar skulle behandlas med av industrin patenterade syntetiska kemikalier samtidigt som man genom cynisk lobbyverksamhet lyckades få tidigare naturliga behandlingsmetoder stämplade som kvacksalveri. Naturläkare som inte rättade sig efter industrins intressen fängslades ofta och fick sina legitimationer indragna. Det förekommer även uppgifter om systematiska mord på naturläkare.
Från läkemedelsindustrins sida finns inget intresse för att pröva behandling av cancer med naturpreparat som t.ex. kost eller cannabis. Sådant kan inte patenteras och de går därför inte att tjäna tillräckligt med pengar på, så man gör sitt yttersta för att med olika arrangerade forskningsstudier visa att naturliga behandlingar med kost och kosttillskott är verkningslösa. Eftersom vi idag kan ta del av en strid ström studier rörande olika kostregimer och olika kosttillskott som visat sig minska cancerriskerna, är detta ett område som inte ger industrin en lugn stund. För att motverka att människor skall ta till sig alla nya rön, ser industrins lobbyister till att sätta upp tillrättalagda studier med enda syftet att försöka visa att populära kosttillskott och kostregimer är verkningslösa.
Häromdagen la en av mina FB-vänner professor Gunnar Juliusson i Lund upp en studie på FB som sades visa att populära kosttillskott som D3-vitamin och omega-3 var verkningslösa mot cancer och hjärtkärlsjukdom. Juliusson har ett flertal gånger utmärkt sig som en stark förespråkare för den industribackade skolmedicinen. I USA har antalet personer som tar kosttillskott av omega-3 ökat tiofalt och D3 fyrfalt under bara några år i början av 2000-talet, något som givetvis oroat industrin mycket.
Eftersom studieresultatet gick stick i stäv mot vad andra studier visat blev jag nyfiket och började gräva lite i studiens upplägg och bakgrund. Det visade sig att studien var utförd av the VITAL Research Group som har just Rockefeller Foundation som huvudsponsor. Man hade studerat en population på 25.000 personer under ca. fem år. De doser av D3 och omega-3 man gett målgruppen låg långt under de doser som är rekommenderade inom den holistiska naturmedicinen. Så i mina ögon var det solklart att syftet med studien var att ta död på människors tro på D3 och omega-3 som kosttillskott.
Juliussons argument mot detta var i en kommentar till min invändning att de doser jag förordade förpassade dessa substanser från kosttillskott till farmakologi. Och då har industrins skolmedicin varit så kluriga att de få igenom bestämmelser som stipulerar att då måste tillskotten hanteras på samma sätt som industrins syntetiska läkemedel. Det innebär att de måste genomgå den mycket omfattande och dyrbara process som krävs för att få läkemedel godkända. Och eftersom dessa ämnen inte kan patenteras finns det ingen som vill finansiera en sådan godkännandeprocess. Detta innebär i praktiken att man aldrig kan få naturpreparat som visat sig medicinsk verksamma godkända som läkemedel och då kan myndigheterna helt enkelt förbjuda försäljning av dem eftersom de inte genomgått godkännandeprocessen. Att samma kosttillskott kanske använts inom naturmedicin i tusentals år utan biverkningar är därvidlag utan intresse.
Det är exakt vad man försökt göra i Sverige genom att t.ex. försöka få igenom ett förbud att sälja D3 preparat som har den rekommenderade styrkan på minst 5000 IE. Här hittar ni sannolikt även grundorsaken till alla förbud som omger medicinsk användning av cannabis.
När man pekar på industrins intresse av att hellre dämpa symptom än att bota skriver Juliusson att det är oförskämt nonsens att läkemedelsbolagen vill ”hålla människor lagom sjuka”. Visst vill läkemedelsindustrin tjäna pengar, men deras intäkter härrör från förhandlingar med myndigheter, avseende reglering av de data som krävs för registrering inkl kontroll av validiteten av data och pris vid försäljning. Myndighetsutövningen här har haft och har många brister, där samhället borde agera kraftigare. Inte minst borde mycket mer resurser tillskapas för behandlingsforskning utan företagsekonomiska incitament, dvs använda befintliga metoder optimalt kostnadseffektivt. Inget genererar dock så mycket intäkter till industrin som nya effektiva läkemedel.
Juliusons påstående motsägs i en aktuell analys från bankirfirman Goldman Sachs som tog upp det känsliga ämnet om bot med anledning av lovande forskning rörande genterapi för att just bota sjukdomar. Man skriver att bot kan vara mot industrins intresse på lång sikt. Analysen från Goldman Sachs ställer frågan om botandet av patienter är en hållbar affärsidé? Man tjänar ju oerhört stora belopp på livslång förskrivning av bara symptomdämpande preparat som inte botar.
Som exempel pekade Goldman Sachs´ analys på företaget Gilead Sciences Incs behandling mot hepatit C, som inneburit att 90 procent av patienterna botats. Företagets försäljning i USA nådde sitt maximum på 12,5 miljarder dollar år 2015, men försäljningen har därefter fallit eftersom antalet patienter minskat drastiskt efter att 90 procent blivit botade. Man uppskattar att försäljningen bara blir 4 miljarder dollar 2018. Analysen pekar på att bot av smittsamma infektionssjukdomar underminerar industrins marknad på två sätt: dels förlorar man de patienter som botas, dels försvinner marknaden för tillkommande patienter genom att de som botats inte längre sprider smitta.
Skolmedicinen har tappat kontakten med den gamla medicinska etiken Primum non nocere – att först och främst inte skada. Nu gäller det att sälja så mycket piller som möjligt vars biverkningar är den tredje vanligaste dödsorsaken i västvärlden och samtidigt till varje pris sätta stopp för människors kamp för sin hälsa genom intag av viktiga kosttillskott. Jag känner inte till något fall där patienter dött av naturliga kosttillskott.
Det är nog så att enda sättet att vända den pandemiska ökningen av cancern i vår tid, är att vi människor lär oss att själva behandla vår hälsa med bättre kost och med viktiga kosttillskott som kompenserar för alla brister som uppstår p.g.a. av den näringsmässigt utarmade industrimaten. Vi har bildat Riksföreningen för Metabol Hälsa i syfte att hjälpa varandra med att sköta vår hälsa. Vi kan nämligen inte längre lita på alla skomedicinare som tagit ensidigt parti för industrins enorma ekonomiska intressen.
Lars Bern
Jag är själv drabbad av spridd cancer och har lärt mig en hel del på resan. Min syn är:
Det finns bara en sjukdom = Dysfunktionell cellfunktion
Det finns bara två orsaker till denna sjukdom.
1. Undernäring. Vi ger inte cellen den näring den behöver.
2. Förgiftning. Vi förgiftar cellen med, typ, socker, vitt mjöl, läkemedel mm.
För att återställa/underhålla våra celler krävs 6 saker
1. Ge cellen den näring den behöver. (läs på)
2. Undvik gifter (läs på)
3. Ge kroppen material för att städa undan de rester som blir efter förbränning, typ c-vitamin mm
4. Rör på dig. Liv är rörelse, död är stillastående
5. Tänk positivt. Vår inställning och tankesätt har en otrolig påverkan.
6. Kommunikationer med våra gener. Kommunikationen med vår genuppsättning går via våra celler. Är du rökare kommer våra gener att göra allt för att plocka fram gener för att tillfredsställa denna rökare. Är du hälsofreak kommer våra gener att göra allt för att stödja detta hälsofreak. Bara att välja vilken typ av kommunikation du vill ha. Jag har själv gått från en rökande drinkare till ett motionerande hälsofreak.
Som jag ser det finns det inget annat sätt för att undvika ohälsa än att vända ryggen till allt vad min generation (59:a) har fått lära sig från det offentliga rummet och i stället söka egen information.
Tack Lars för en bra blogg och för din bok som vi svenskar så väl behövde.
GillaGillad av 6 personer
All kredit till föreningen RMH men även Healing t.ex. musik med en viss frekvens och vibration men det ligger mer framöver i framtiden men inte allt för långt framöver.
Lyssna gärna på Ho Oponopono med Jason Stephenson Healing musik!
GillaGilla
Instämmer Katarina och varför inte ta del av polskamerikanska Barbra Angel och också svenska Eva Grönwall som båda visar tonernas helande förmåga.
Läs AlmaNova
GillaGilla
Håller helt med – odelat. Artikeln talar om att naturmediciner kan stoppas med hjälp av godkännandeprocessen. Medicin i väst har blivit en ”pillerindustri”. Kinesisk traditionell medicin är över 5,000 år gammal och bygger på observation. Inte tekniska tester. Olika substanser stärker eller försvagar naturliga funktioner i kroppen, och stärker eller försvagar varandra. Kosthållning och livsstil och attityd är del av detta. Grundpelaren i västerländsk medicin är olika preparat, i kinesisk traditionell medicin är det läkarens kunskaper och erfarenhet. De ”pillerförsäljare” som flyter runt i väst och försöker sälja traditionell medicin som någon tusentals år undermedicin är inget annat är bedragare och traditionell medicin är heller inte ofarlig. Jag frågade en gång en pensionerad doktor i Kina hur många år det tar för att bli en expert i traditionell medicin. Han skrattade, ”Så länge lever ingen”. Det är ofta inget mystiskt med traditionell medicin. För flera år sedan ville ett kinesiskt företag sälja en naturmedicin som kunde bota impotens i USA. Den bestod av pulvriserade myror av ett visst släkte. Dom blev omedelbart påhoppade av BigPharma som krävde att preparatet skulle godkännas, och där blev det tvärstopp. Det innehöll nämligen ämnet Sildenafil, vilket är det aktiva ämnet i Viagra och receptbelagt. Ironiskt är alltså att Pfizer, bolaget som patenterade Viagra, i verkligheten hade lyckats både patentera, skydda, och tjäna stora pengar på en naturmedicin som varit känd i tusentals år. Det känns sjukt. (Pun avsiktlig)
GillaGilla
Mycket bra inlägg Tommy. Hur går det för dig? Jag antar att du har koll på det här med Gurkmeja , Kolloidalt silver , dmso , msm …o.s.v?
GillaGilla
Reblogga detta på Micaels Lidéns Blog.
GillaGilla
Ledsen Lars, allt mitt deltagande och för alla andra drabbade också verkligen men en hoppas att de styrande släpper kunskapen om detta kring denna sjukdomen så snart som möjligt. Helst igår men NU blir också bra!
Ja, Riksföreningen Metabol Hälsa, RMH som du Lars är pappa till kommer en för alltid att vara medlem i.
GillaGilla
Det är underbart att läsa Juliussons förklaring.
”När man pekar på industrins intresse av att hellre dämpa symptom än att bota skriver Juliusson att det är oförskämt nonsens att läkemedelsbolagen vill ”hålla människor lagom sjuka”. Visst vill läkemedelsindustrin tjäna pengar, men deras intäkter härrör från förhandlingar med myndigheter, avseende reglering av de data som krävs för registrering inkl kontroll av validiteten av data och pris vid försäljning. Myndighetsutövningen här har haft och har många brister, där samhället borde agera kraftigare. Inte minst borde mycket mer resurser tillskapas för behandlingsforskning utan företagsekonomiska incitament, dvs använda befintliga metoder optimalt kostnadseffektivt. Inget genererar dock så mycket intäkter till industrin som nya effektiva läkemedel.”
Se bara på statiner, kolesterolsänkare. Det är det för läkemedelsbolagen perfekta läkemedlet.
Läkare prackar på patienten ett ”läkemedel” som får kolesterolproduktionen att gå på sparlåga. Den kroppens molekyl som finns i varje cellmembran för att stabilisera membranet så att inte cellen går sönder. Men mindre kolesterol så minskar transporten av nervsignalmolekyler vilket gör att patienten blir presenil dement kanske redan i 50-årsåldern. Nobelpriset i medicin 2013 belönade upptäckten av hur transporten av nervsignalmolekyler går till och att dessa transporter kräver högre än normal koncentration av kolesterol i området för transport.
Man blir trött för att kolesterolsänkarna minskar produktionen av coenzym Q10 som krävs för att cellernas energifabriker, mitokondrierna, ska göra mer ATP, cellernas energigivande molekyler. Patienterna (mer än 20 %) får muskel- och ledvärk, orkar inte motionera. Cancerrisken ökar och en mängd olika symtom kan uppträda. Allt står faktiskt i FASS men läkare läser inte FASS, man gör bara som man är lärd, att skriva ut mer läkemedel utan egen tankeförmåga.
Ju högre totalkolesterol, högre HDL och högre LDL man har desto längre lever man. Visat i många vetenskapliga studier.
Men nu står mer än 40 % av alla män mellan 70 och 85 års ålder på statiner. En miljon svenskar, 10 % av alla mellan 0 och 100 år står på statiner, Helt i onödan.
Läs mer
http://kostkunskap.blogg.se/2016/june/sluta-at-statiner.html
GillaGilla
Jag tycker det är helt sant att mycket kan man lära från billiga naturmediciner, men än mer från traditionell medicin. Vi talar ofta om traditionell kinesisk medicin. Vad som är mest intressant är att kanske 80% av traditionell medicin i Kina är förebyggande medicin, inte för att bota. Kosthållning och livsstil är del av behandlingen. Man är noga med vilken mat man äter, och använder naturmediciner, vilka visar sig vara i stort samma sak som västerländska preparat, bara att dom är beprövade i tusentals år. När folk i Kina fick mer pengar att spendera för flera år sedan resulterade det i en boom-marknad för amerikansk snabbmat, läs fabriksmat. Resultatet blev dålig hälsa, galopperande fetma och diabetes. Myndigheterna reagerade, inte med förbud för det skulle ha retat upp amerikanarna, utan med låg nivå information. Nu vänder det. Folk dumpar fabriksmaten.
http://www.mckinseychina.com/wp-content/uploads/2016/03/The-Modernization-of-the-Chinese-Consumer_EN.pdf?a9d170
Nu är det de små familjerestaurangerna i kvarteren som växer, där maten öppet lagas direkt från råmaterialen framför kunderna som själva kan se vilka ingredienser som används.
GillaGilla
Tack Lars. Mycket bra skrivit. Är själv drabbad av cancer. Kompletterar min kost med vitaminer och mineraler. Skall resa till solen nästa vecka . Rockefeller och drottning Elisabeth använder homeopati.. En svensk och en italiensk läkare har kommit på lösningar mot cancer, bägge två har blivit av med sina legitimationer.
GillaGilla
Den italienske är Tullio Simoncini och den svenske är Erik Enby, förväntar mig gärna av Lars Bern en recension av boken m Erik och hans mikrober. Speciellt de avsnitten där nu den akademiska världen faktiskt närmar sig i forskningen de resultat som Enby visade upp under 1980 och 1990 -tal
Men roligast; i måndags tilldelades Björn Runge ett fint pris för sin film ”the wife” i LA. Men bakom priset döljer sig just Erik Enby. För ett par år sedan hade en Runge ett mycket aggressivt melanom. Förutom skolmedicinsk behandling besökte Runge Enby i Göteborg, fick mineraler pH -höjande medel och C-.vitamin. I en intervju sa Runge att besöket hos Enby gjorde att han fick krafterna tillbaka att fullfölja både teater- och filmproduktioner.
GillaGilla
problemet är ju att många av de här kemikalierna som tillsätts bara undersöks var för sig med vad olika gränsvärden ska ligga på för att det inte ska blir farligt men inte på vilken effekt kombinationen av olika kemikalierester ger för effekter.
GillaGilla
Reblogga detta på corneliadahlberg och kommenterade:
Finns det någon som inte känner igen sorgen efter våra nära och kära drabbade? Tack Lars Bern för upplysningen om orsaken till den lavinartade och censurerade ökningen av alla drabbade!
Vi får gemensamt arbeta för att den dagen kommer då brottslingarna som undanhåller oss sanningen och därmed sprider död och lidande ställs inför rätta!
https://corneliadahlberg.wordpress.com/sanningskommission-och-riksratt/
GillaGilla
Tack Lars. Kosten och framför allt hur man lever. Jag är stor vän av doktor Julke. Glömmer aldrig när hustrun åkte till Telge akuten och kom hem storgråtande hon hade bröstcancer och läkaren sa det kallt åt henne och han fått en akut tid på Södertälje sjukhus åt henne Dan efter och då skulle dom förklara för henne. Hon var otröstlig vad gör man slog numret till Julke han svarade själv jag förklarade för honom. Jag har sista patienten kl17 kom då. Sen satt han och pratade med oss i två timmar. Om allt döden och hur hon ska botas ta det bästa ur bägge lärorna. Det gjorde vi och det är snart 23 år sedan. Men eftersom all forskning är betald så är Sverige det land som det forskas minst om naturmedicin. Det här är lite hämnd mot husläkaren vi hade då. Men han var försäkringskassa läkare också och borde nog ha reparerat cyklar istället döda ting. Sen tror vi att vi lever ett bra liv i Sverige men jag är inte säker på det. Vi stressar mellan arbete och hemmet o familjen. Skatter o villa amorteringar. Tittar roat på dom som kör om mig på motorvägen det är mammor i fyrtioårsåldern som stressar som idioter till jobbet på morgonen och hem på kvällen. Vi är idealsamhället för Big pharma o Big Food.
GillaGilla
Läser just nu ”Brödberoende” av hjärtläkaren William Davis vilken ger en skrämmande bild av vetets påverkan av vår hälsa. Kan vetet vara en bidragande orsak till de ökande fallen av cancer och då inte minst pancrascancer?
GillaGilla
Tack Lars Bern, beklagar sorgen som drabbat er. Min man och jag var på begravning i måndags, så vi känner igen känslan när vännerna försvinner.
Bra kommentar Tommy Larsson. Jag läser på själv och prenumererar på bra tidskrifter. Min man och jag har inte varit till läkare de senaste tio åren, ingen av oss äter medicin. Sist jag ringde till vårdcentralen för att få ut journaler på mig, sa sköterskan ”oj, du har inte varit här på sju år, du måste vara väldigt frisk”. Då sa jag ”ja, det är därför jag är frisk”.
GillaGillad av 1 person
Hvilke er bra tidsskrifter å lese i Sverige?
GillaGilla
Själv prenumererar jag på dessa:
• 2000-talets Vetenskap
• 2000-talets Alma Nova
• NäringsMedicinsk Tidskrift
De är inte 100% men man får en väldigt bra uppfattning om vad som är positivt och gynnar ett God Hälsa och viktigast av allt — vad som INTE är bra för hälsan.
GillaGilla
T.ex. 2000-Talets Vetenskap.
Tidningen som talar när andra tiger.
GillaGilla
2000-talets Vetenskaå
GillaGilla
Två mycket bra tidskrifter om hälsa:
AlmaNova
https://almanova.eu/prenumerera-pa-almanova/
2000-Talets Vetenskap
http://www.2000tv.se/prenumerera/
GillaGilla
Det sägs att bara 20 procent av de som opereras för prostatacancer klarar sig bra. Är det verkligen sant, Lars? Jag fick värk på olika ställen i kroppen när jag fick medicin mot sjukdomen. Jag slutade ta den och värken försvann.
Jag tror inte längre att vi får dålig mat och dåliga mediciner bara för att några vill tjäna pengar. Jag tror att de vill göra oss sjuka och svaga, eftersom de tycker att det finns för många av oss. En sådan ondska är så stor att få tror att den existerar.
Tack för din kamp. Jag hoppas att boken sprids globalt.
GillaGilla
Jag har ingen aktuell statistik tillgänglig, vi får googla.
GillaGilla
Att hålla människor ”lagom sjuka” är en av dom största nycklarna och ett av dom mest tabubelagda ämnen som få vågar prata högt om. Samtidigt en kassako av största format dvs lönsamhet går långt för hälsa & välmående.
GillaGilla
Beklagar sorgen Lars, till dig och övriga drabbade. Det är tragiskt med läkemedelsindustrins främsta mål, att tjäna pengar. Denna cyniska syn på sina medmänniskor borde betraktas som brott mot mänskligheten. Framtiden ser dock betydligt ljusare ut när allt fler vaknar upp och förstår vad som sker.
Tack Lars för att du delar med dig av detta.
GillaGilla
Även jag Beklagar sorgen Lars. I det aktuella ämnet kan jag rekommendera boken:”Fettskrämd”.
https://www.adlibris.com/se/bok/fettskramd-3e-uppl-9789172411685?gclid=EAIaIQobChMIqc3vn5_m3wIVFKWaCh35nA3xEAQYASABEgIizfD_BwE
Rör man på sig, GÅR det INTE att gå upp i vikt (bli fet) av att äta riktigt mycket animaliskt fett. Vi äter mängder per dag: ca 100 gran KRAV-märkt nötkött per måltid (två till 3 måltider per dag) fett, fett och åter fett samt grönsaker. Säg 60% fett, 20% protein samt 20 grönsaker nötter osv.
I boken tas upp hur sumobrottare egentlig äter, vilket borde ju vara av intresse, då målet är att bli enormt feta, viket är svårt med tanke på hur mycket de tränar. Det ironiska är att dem äter rätt mycket efter tallriksmodellen, utarbetad som den är av så kallade dietister. Det verkligt intressanta är att de undviker just fett, just för att bli tjocka 🙂
Det är kolhydrater och protein som gäller, då mycket protein kan ombildas av levern till glykos.
GillaGilla
Har du nagra referenser till undersokningar som anvander mycket mer an 1 g Omega-3 eller 2000 enheter D3?
Mangden som getts i Juliusssons underrsokning ar anda ganska stor, ca 300g lax pr dag. Det borde val anda get visst utslag? Hazard rates i undrsokningen ofta under 0.95 sa det kan finnas nagon lite effect
GillaGilla
Jag skulle vilja addera elektromagnetisk strålning i form av lågfrekventa magnetfält samt mikrovågsstrålning från trådlös teknik till de faktorer som gör att allt fler får cancer. Vår exponering för dessa strålningsformer har ökat exponentiellt under de senaste decennierna. Båda formerna är klassade av IARC som ”möjligen cancerframkallande”och skulle sannolikt vara betraktade i samma kategori som Asbest och tobak, Cancerogen för människa grupp 1 om det inte vore för de enormt starka ekonomiska intressen som motarbetar erkännande av båda strålningsformernas cancerframkallande verkan. Det är särskilt viktigt för de som redan fått cancer att tänka på att minimera sin exponering för elektromagnetisk strålning. För mer information se http://www.stralskyddsstiftelsen.se eller cancerläkare Lennart Hardells blogg.
GillaGilla
Tack, Mona, du räddar liv med din information.
Somliga myndigheter, vars uppgift det är att skydda befolkningen, har blivit lika korruperade som somliga ledande politiker och samarbetar med storföretagen MOT folket.
Fascism är när statsmakt och storföretag samarbetar mot folket.
Myndigheter som på detta sätt sviker sitt eget folk borde ha det romerska spöknippet fasces som sin symbol:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fasces
GillaGilla
Fasces ingår redan i en svensk myndighets emblem. Kolla polisens fina märke.
F.ö . sitter fem av åtta partier i knäet på en verklig fascist Walter Hallstein:
Googla på Walter Hallstein+Ingemar Ljungqvist
Den sistnämnde
GillaGilla
Fasces, som står för fascism, är en mycket central symbol för globalist-kontrollerad maktutövning.
Här är ytterligare ett synnerligen intressant föredrag av Walter Veith, som jag anser vara en av de allra viktigaste källorna till insikt. Walter Veith har varit en av världens främsta forskare inom biologin (grant holder of The Royal Society och professor i zoologi) och med största precision analyserar han den dolda maktens strukturer i sina föredrag som finns tillgängliga på YouTube.
Han betraktar den dolda maktens strukturer utifrån ett kristet perspektiv. Det är också mitt perspektiv. Jag anser att det är omöjligt att kunna överblicka dessa så oerhört skickligt konstruerade strukturer utan att belysa dem med kunskapen Bibeln ger.
Knigts of Malta, Knights of Columbus, Tempelriddarna, Prieuré de Sion, Black Nobility – dessa hemliga sällskap har en gemensam nämnare: Vatikanen. Jesuiterna samordnar och styr operationer. Till sitt förfogande har de andra hemliga sällskap, exempelvis Frimurarorden.
Det engelska kungahuset spelar en mycket viktig roll i maktutövningen.
FASCES och Knights of Columbus ( 21 minuter):
Tempelriddare, Knights of Malta…(52 minuter)
GillaGilla
Rätt så. Just nu har vi en miljöskandal i vardande. Introduktion av 5G forceras trots fullödiga anledningar att överväga de biologiska riskerna. Fullt utbyggt finns inte längre några kontroller i epidemiologiska studier. Alltså inte heller någon obestrålad miljö. Intensiteten lämnar naturlig bakgrundsstrålning långt bakom sig. Med satelliter och tätt utsatta sändare/mottagare kommer ingen undan. När det gäller mekanismer så kan man ha skäl att påminna sig Otto Warburgs idé att oxidativ fosforylering/energiproduktion i cellens mitokondrier är betydligt bättre än gykolysen (omvandling av glukos) i cytoplasman. Cancerceller brukar vara mer beroende av glykolys och nu visar flera undersökningar att just mitokondrierna mår riktigt dåligt av elektromagnetiska fält av den art som gäller för trådlös teknik. Läs mer här
https://www.5gspaceappeal.org/signatories-specialists/ och skriv gärna under. Allt levande utsätts och växter, insekter, fåglar är i fara.
Regeringen har bestämt över våra huvuden att alla hinder för utbyggnad måste undanröjas! Och tester pågår trots en del väl underbyggda protester.
Jag har ägnat ett forskarliv till att verka för tester av kemikalier innan de introduceras i miljön. Aldrig förr har jag kännt samma ilska och sorg över sakernas tillstånd, som nu. Riktigt rejält förbannad.
GillaGilla
Du är hjälten i tillvaron bäste Lars och det i mångas tillvaro . Beundrar din energi och din känsla att hitta sakers tillstånd här i världen . Att på ett naturligt och lättfattligt sätt förklara det hela så vi förstår . Att våra aningar besannas . Hur det än är så funderar ju de flesta av oss på sakers tillstånd och sammanhang . Att vissa namn och sammanslutningar dyker upp hela tiden är inte så konstigt . Du ger oss helhetsbilden många gånger . Kör hårt Lars , sist på inbromsningarna som racerfolket säger . Mvh Sjöström
GillaGilla
Mycket bra!
I mina ögon är det egentligen patetiskt att det medicinska etablissemanget förföljer alternativa cancerbehandlingar i namn av vetenskap om det inte vore ett så horribelt faktum när man över hela västvärlden tar ifrån framgångsrika läkare deras rätt att utöva sitt yrke och tillåter läkemedelsbolagen att göra ohemula vinster på verkningslösa behandlingar och preparat.
Det rätta ordet som beskriver det medicinska etablissemangets verksamhet är utan tvekan cynism.
GillaGilla
Om cancer
Så här är det:
A. Skolbedicinsk behandling av cancer.
Enligt Cancerregistret från 2018 så gäller för totalt alla cancerformer att 5-årsöverlevnaden (vilket inte är detsamma som bot) är 75,1 % för män och 74,9 % för kvinnor. Behandlingen är den vanliga med kirurgi, cytostatika och strålning eller i olika kombinationer.
När det gäller till exempel prostatacancer är 5-årsöverlevnaden 94,1 %.
Det finns säkert också metervis med wellbeeing-studier om hur dåligt många patienter under behandling och säkert också om hur relativt bra de mår efter 5 år (de som överlevde alltså).
Siffrorna är således slående och cancerdiagnos innebär inte hopplöshet längre. Det finns dock ett par lömska former nämligen pankreascancer och gliobastom (GBM i hjärnan).
B. Alternativ behandling.
Professor Thomas Seyfrieds teori om att metabolisk dysfunktion ligger till grund för uppkomst av cancer är tilltalande och jag gillar den skarpt och att behandling en också bör vara metabol med vattenfasta och övergång till LCHF. Han skriver och säger dock aldrig att dessa metoder skall användas i stället för de skolmedicinska och framför allt då kirurgi. Men han påpekar hur skadligt det kan vara med strålning och cytostatika. Han talar aldrig om bot utan om att metabol behandling stoppar tumörväxten men att tumören ligger kvar. Jag ser detta som en stor seger. En tumör som inte växer går att leva med.
Professor Seyfried har en mycket ödmjuk attityd och inställning. Han är oerhört erfaren och kompetent som immunolog och molekylärbiolog. Han är ”bara” Ph.D. och inte M.D. ,Ph.D. (såvitt jag har förstått) och har därmed tyvärr ingen större impact på läkarkollektivet, förutom på sådana som jag och mina gelikar som med åren blir alltmer positiva till klok alternativ medicinsk behandling, ofta som adjuvans.
GillaGillad av 1 person
Bra, jag delar helt din beskrivning. Har uppfattat Seyfried precis så.
GillaGilla
Hur ser det ut i Kina? Japan?
GillaGilla
I Lars Bern s artikel tas upp om morden på läkare och andra terapeuter. : Jag kommenterade en Newsvoice artikel med följande: Mycket bra artikel Torbjörn. Den måste ställas mot Emma Frans motsatta vetenskapliga hypotes om att vaccinationer är säkra. Samma hypotes omhuldar Vetenskapsradion som i omgångar vevar i repris attackerna mot Andrew Wakefield.
Däremot är dessa två helt tysta när det gäller de minst sagt mystiska dödsfall som drabbat läkare och alternativterapeuter i USA alltsedan sommaren 2015. Antalet döda är i ökande men det började med ett dussin dödsfall just 2015. Bland dessa återfanns Jeff Bradstreet och Nicolas Gonzalez. Alla dessa hade ett gemensamt, de undersökte autistiska barn och fann att dessa fått vacciner med adjuvanten nagalas. Nagalas i sin tur delar upp den komplexa kroppsegna molekylen GcMaf i två inaktiva komponenter. GcMaf i sin tur verkar vara en av våra främsta molekyler att i ett tidigt skede städa upp och neutralisera såväl cancerceller som cancerogena mikrober.
Jag ska ånyo ta kontakt med Vetenskapsradion om deras agenda som ljuger i en sak – förtiger annat. Gjorde det igår men blev utvisad av tf chef.
Ingemar Ljungqvist , redaktör AlmaNova
Och Här har Savalle gett en referens till mina påståenden
Denna video var det som jag ville posta:
GillaGilla
Tack för en intressant och skrämmande video om det stora antalet mördade alternativläkare i USA.
Tyvärr förtas detta allvarliga i budskap i mina ögon av att man samtidigt blandar in berättelser om alternativenergi och om hur vatten skulle kunna användas som bränsle till bilar.
I sådana berättelser ser jag själv inget fysikaliskt förnuft utan rena ”tokerier”. Trovärdigheten av det övriga angelägna budskapet försvinner då.
GillaGilla
Rökte väninnan?
GillaGilla
….eller var hon diabetiker?
GillaGilla
Nej!
GillaGilla
Nej!
GillaGilla
Elis Sandberg och hans THX.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Elis_Sandberg
Jag känner en åldrig kvinna – som när vi kom i samtal en gång för ca 1 år sen berättade för mig att hon fick bröstcancer någon gång på 70-talet. När vi pratat om detta och att hon trots allt klarade sig sa hon sedan helt spontant med darrig röst – utan Elis Sandberg och THX hade jag aldrig pratat med dig här idag. ….
GillaGilla
Medical Medium påstår utifrån sin annorlunda kunskaps inhämtning att cancer orsakas av tungmetaller eller virus, är det gåtans lösning? https://www.facebook.com/medicalmedium/posts/-unknown-factors-that-cause-cancer-at-the-age-of-four-when-i-first-received-my-g/1077492372385940/
GillaGilla
Det är nog mer komplicerat än så, men inflammation som skadar cellernas metabolism spelar en stor roll.
GillaGilla
Tack Lars, för dina brillianta analyser och avslöjande av de stora sammanhangen.
Har just läst klart din senaste fantastiska bok ”Den Metabola Pandemin” och kan varmt rekommendera den för alla som vill vidga sina vyer och komma ur den massiva dvala vi hamnat i.
GillaGilla
Förutom ett hälsosamt liv och en sund kosthållning, vilka kosttillskott har bästa cancerförebyggande effekt?
Jag tar normalt en multimineraltablett samt 2-3 gram långtidsuppehållande C-vitamin i tablettform per dag. Har nu även börjat ta ca 2000 IE av vitamin D per dag som ett stöd under vinterhalvåret. Är det något mer som kan förbättra cancerförebyggandet?
GillaGilla
Detta är ett jätteområde med alldeles för lite forskning så det är svårt att enkelt besvara. När det gäller D3 vitamin skulle jag ta minst 5000IE per dygn och när det gäller vitamin C tar jag över 10 g per dygn fördelat jämnt över dygnet eftersom det har en halveringstid i kroppen på under 1 timme. Vad jag ytterligare skulle göra är att satsa på antiinflammatoriska preparat som t.ex. en rågad matsked gurkmeja i 30-40 gr kokosolja och med en halv tsk nymald svartpeppar. Selen lär även ha en positiv effekt. Läs gärna mer om mina erfarenheter och studier i ämnet i min nya bok Den Metabola Pandemin. I boken finner du även vad du bör undvika.
GillaGilla
Visst är det ett jätteområde, men den forskningen vet vi med säkerhet genom arkeologin att den har pågått i åtminstone 10,000 år. Det finns ett enorm kunnande redan, men det finns i Asien, främst Kina. Eftersom det utgör ett allvarligt hot mot profiterna, och hela den nuvarande existensen, hos BigPharma skyr man inga medel eller kostnader för att undergräva, förtala och smutskasta den kunskapen. Vi ser det ofta även på dessa trådar.
GillaGilla
Tackar ödmjukast för tipsen, Lars.
GillaGilla
Det finns de som är kritiska till D vitamin tillskott.
Morley Robbins t.ex.
Har en stor magnesiumgrupp på Facebook.
Han rekommenderar endast naturligt d vitamin som finns i Rositas Torskleverolja.
Naturligt b vitamin som finns i Bipollen.
Naturligt C vitamin.
Askorbinsyra är inget c vitamin utan endast skalet av c vitamin komplexet.
Tycker att hans tankar är intressanta
GillaGilla
Om vitamin D3 läs mitt remissvar till NNR5/NNR12
http://kostkunskap.blogg.se/2013/june/vitamin-d3-till-nnr5.html
glöm inte att solen står mindre än 30º över horisonten mellan 15 september och 1 april i Mora.
För att få i sig tillräckligt med vitamin D3 av solen måste man vara ute minst en halvtimme per dag och då ska det vara molnfritt och solen över 30º över horisonten
I april och september är det bara runt 13:00 (max solhöjd och sommartid) som det gäller att vara ute i solen.
På 1960-talet hade vi ett par canadensiska vetenskapare som kom på hösten. Vilka var först ut i vårsolen på lunchen i april? Canadensarna förstås och de lyssnade på sina kroppars behov av UVB
Mindre än den fysiologiska gränsen 125 nmol/L är brist på vitamin D3.
mindre än 1 % av 30 000 vitamin D3-tester tagna på Klinkemlab vid KI 2013 hade nivåer över 125 nmol/L
Så behovet av vitamin D3 är stort i vår solfattiga del av vår Jord.
Äter själv 1-2 kapslar vitamin D3 med mängden 50 000 IE eller 1 250 µg per kapsel. Det blir 7 000- 14 000 IE/dag sedan åtminstone 7 år.
GillaGilla
Jeg tror det kan ha med stråling å gjøre også.
Jeg har en kamerat fra Aghanistan, som kom til Norge som flyktning for noen år siden. Han hadde bare bodd i Norge i 8 måneder, da han viste meg at han hadde fått føflekker (födelsemärker) på kroppen, små runde som jeg har hatt hele livet. Det som undret ham var at han ikke hadde noen føflekker i Afghanistan, da han bodde der. Ikke én eneste én! Etter et halvt år i Oslo, Norge, hadde han fått fullt av dem på huden, slik jeg også har.
Merkelig?
GillaGilla