Jag drar mig tillminnes ett samtal med en ung nyutexaminerad läkare för några år sedan där vi diskuterade ett i mitt tycke mycket verksamt naturpreparat. Läkaren ville inte lyssna, utan menade kavat att inom skolsjukvården så håller vi oss till metoder och preparat som visat evidens! Detta är ett begrepp som man ständigt stöter på från skolmedicinens representanter. För att förstå betydelsen av medicinsk evidens, måste man kunna historien bakom begreppet.
I början av förra seklet bestämde sig världens då rikaste man John D Rockefeller för att satsa på vad han kallade the pharmaceutical investment business. John D:s bärande affärsidé för att tjäna maximalt med pengar var att eliminera sina konkurrenter. Han myntade begreppet att competition is a sin. Han funderade således ut hur man skulle eliminera all konkurrens som mötte de farmaceutiska produkter han tänkte lansera. På den här tiden präglades de medicinska sektorn av en betydande och oreglerad mångfald av olika beprövade naturmediciner och behandlingsmetoder som konkurrerade om patienterna.
John D anlitade en man vid namn Abraham Flexner som ställde samman en rapport som gick ut på att hårt reglera sjukvårdens användning av olika medicinskt verksamma preparat och metoder. Förslaget var att bara godkänna sådant vars effekt bevisats i vetenskapliga studier – som visat evidens. Dessa studier skulle tillställas en statlig myndighet för godkännande innan ett preparat fick användas. Flexners förslag lades fram för USA Kongressen 1910 och antogs rakt av som lag.
Detta låter väldigt förtroendeingivande och borde uppskattas av alla tycker man. Det är bara ett problem. Att genomföra en vetenskaplig studie för att bevisa ett kemiskt preparats medicinska effekt är en mycket komplicerad och dyr process. Förutsättningen för att kunna finansiera en sådan studie är att det studerade preparatet senare kan patenteras, så att man kan tjäna in kostnaden för godkännandeprocessen. Eftersom det i stort sett bara är stora läkemedelsföretag som kan finansiera sådana här studier, så innebär kravet på godkännande att man eliminerar all konkurrens från gamla vedertagna naturpreparat, som kanske använts i årtusenden mot olika åkommor. Dessa kan nämligen inte patenteras eftersom de är naturliga. På så sätt lyckades John D även på detta område, sätta konkurrensen ur spel och öppnade därmed för den farmaceutiska industrins framtida mångmiljardinkomster.
Det fanns emellertid ytterligare ett hot mot the pharmaceutical investment business och det var behandling av åkommor med diet. Eftersom man rimligen inte kunde införa en hård reglering av vad människor åt, så valde man här en annan strategi. Genom sin filantropiska stiftelse Rockfeller Foundation, gick man in med anslag till de medicinska universiteten i utbyte mot en plats i deras styrelse. Där fick man på så sätt ett inflytande över läkarutbildningen och kunde styra dess curriculum. Därmed lyckades man i stort sett eliminera all kunskap inom läkarkåren om de uppenbara sambanden mellan människors kost och olika åkommor. Den unga svenska läkare som jag pratade med som just examinerats från KI, hade under sina 7 års utbildning fått en orientering under två dagar om kostens betydelse för våra sjukdomar.
Med denna mycket kreativa strategi som drogs upp för hundra år sedan, har därefter läkemedelsindustrin haft mycket säkert grepp om sin marknad. Detta har stärkts ytterligare av att de experter inom olika myndigheter som FDA och svenska Läkemedelsverket, som skall godkänna nya kemiska preparat för användning inom sjukvården, rekryteras ur samma sociala krets som läkemedelsindustrins forskare. De godkännande myndigheterna har därmed i praktiken kommit att leva i symbios med industrin. Det har ofta varit svängdörrar mellan industrins experter och myndigheternas.
Processen för att få ett nytt framforskat kemiskt preparat godkänt som en medicin är som jag nämnde både komplicerad och tidsödande. Utrymmet för betydande manipulation av resultaten från sådana studier är mycket stort. Eftersom det är industrin själv som genomför studierna kan man lägga ner en studie i förtid som inte verkar ge avsett resultat, ofta med förment etiska motiv. Man kan även styra upplägget av studierna för att de skall ge önskat resultat. Ofta rensas även patienter som uppvisar allvarliga biverkningar ut ur studier av etiska skäl, varvid givetvis studierna blir snedvridna och inte ger hela sanningen om ett preparats faktiska effekter. Det är detta som gör att det ständigt kommer ut preparat med ytterst allvarliga bieffekter på marknaden vilket professor Peter Gøtzsche tydligt visat i sin bok om dödliga mediciner.
Statinstudier är ett skolexempel på industrins uppfinningsrikedom när det gäller statistisk manipulation av data och körsbärsplockning för att krampaktigt försöka visa att statiner har en positiv hälsoeffekt. Min bild efter ingående studier, är att om en patient har 1 liten positiv effekt så har över 20 allvarliga biverkningar. Bara det faktum att statinindustrin vägrar att lämna ut sina grunddata är ett brott mot en grundläggande vetenskaplig princip – att alla forskare skall ha tillgång till alla data man har, för att kunna verifiera eller kullkasta påstådda vetenskapliga slutsatser.
Eftersom den här industrin är starkt förankrad i samhällets toppskikt blir aldrig någon ledande direktör eller aktieägare ställd till ansvar för det deras pillar ställer till med, utan man nöjer sig bara med böter som blivit något av en normal rörelsekostnad inom industrin.
Nytt hot mor Big Pharmas skyddade marknad
Den pandemi av metabol sjuklighet som började 1977 och som rasar över hela världen med ökad intensitet och som jag skriver om i boken Den Metabola Pandemin är orsakad av i huvudsak två av skolmedicinens hypoteser som legat till grund för politiska kostråd runt om i världen. Trots att senare forskning kullkastat hypoteserna styr de fortfarande kostråd i många länder, eftersom både Big Food och Big Pharma har oerhört stora värden investerade i dessa falska föreställningar – att högt kolesterol är skadligt och att mättade animaliska fetter gör oss sjuka.
Den skenande metabola sjukligheten har gett upphov till en idag snabbt växande folklig medvetenhet om kostens betydelse för vår hälsa. Man känner att doktorn inte är till ngn hjälp. Bokhandelsdiskarna dignar under olika böcker om kost och hälsa och tidningar och tidskrifter är fulla med kostartiklar. Vi vanliga människor som upptäckt det skolmedicinen inte vill se, försöker på olika sätt dela med oss av våra egna erfarenheter. Plötsligt har massor av människor ändrat sin kost och finner då att de kan sluta med en rad av alla de piller som skolmedicinens läkare skrivit ut. Själv har jag på detta sätt eliminerat 8 av 9 mediciner. Detta är givetvis ett snabbt växande nytt hot mot Big Pharma och mot hela skolmedicinen.
Vad blir då reaktionen från det skolmedicinska etablissemanget? På något sätt måste man censurera alla som förmedlar sina hälsoerfarenheter till sina medmänniskor. Man ropar på ett officiellt organ som skall faktagranska vad människor skriver om sina erfarenheter. I förlängningen vill man givetvis lagstifta mot spridning av icke EVIDENSBASERADE påståenden om samband mellan kosten och hälsan. Jag skrev häromdagen om ett aktuellt exempel i denna anda.
Kom ihåg att varje gång ni idag stöter på krav på ”faktagranskning” så är det nästan undantagslöst det gamla etablissemanget som vill tysta kritiker. Att de själva i decennier lurat i folk en massa falska föreställning låtsas man inte om. Och om någon inom skolmedicinen hänvisar till evidens skall ni alltid misstänka ett försök att skydda Big Pharmas pillerförsäljning.
Skolmedicinen som orsakat den metabola pandemin och den skenande dödligheten p.g.a. pillerförgiftning, vill lägga locket på för vanliga människors möjlighet att hjälpa sina medmänniskor till ett friskt liv utan pillerbiverkningar och skadlig kost. Vi vanliga människor måste mobilisera oss mot detta ogenerade försök att tysta oss för att vi inte skall skada Big Pharmas profiter. Ett sätt är att förena sig med oss i Riksföreningen för Metabol Hälsa så att vi blir en röst i samhällsdebatten som hörs.
Lars Bern
Reglerna kring att naturpreparat inte går att patentera har börjat ”kringgås” genom att tex patentera en tillverkningsmetod av en produkt där växten ingår. Då kan preparatet framställas i reklam som både mer effektivt än växten o vetenskapligt. På så sätt höjs priserna dessutom. T ex KSM66 täcker patent på Ashwaghanda o Nåva nagelgel täcks av patent på växten åbrodd (om än i en indirekt form).
GillaGilla
Utmärkt!
Eftersom jag har en naturvetenskaplig forskarutbildning (inom kemi och metallurgi) i botten var det naturligt för mig att också ”dyka djupt” i de grundläggande frågorna när jag för 20 år sedan blev intresserad av sambandet mellan kosten och vår hälsa. Jag ägnade då stor energi åt att ingående studera den molekylära cellbiologin (Molecular Biology of THE CELL, Alberts et al.; en klassisk tättskriven tegelsten på 1300 sidor).
Jag träffade vid ett tillfälle på en medicinstuderande och blev intresserad av hur mycket hon kunde veta om just vad som på en grundläggande nivå händer i våra celler och frågade hur hon såg på detta. Hennes enkla svar på min fråga var: ”Det är så svårt!”
GillaGillad av 1 person
”sambandet mellan kosten och vår hälsa” – Går du till en läkare i Kina, det första dom börjar med är din livsstil och kosthållning, och noggrant iakttar hela ditt kroppsspråk och utseende, sedan förslår ändringar. Nästa steg är naturmediciner avsedda att förstärka kroppens egna funktioner, sist kommer ”piller”. Ett besök kostar typiskt 20 kronor. Man gör egentligen ingen skillnad på naturmedicin och ”modern” medicin. Amerikanska snabbmatskedjor mobbade sig in i Kina, och blev populära bland ungdomen. Resultatet blev fetma, diabetes och hälsoproblem. De äldre fattade snabbt och tog ungdomarna i hampan. Många yngre arbetar idag och vill inte laga mat hemma, så främst äldre damer öppnar restauranger, och serverar bara klassiskt hemlagat. Snabbmatskedjorna går dåligt. Jag har ett 85-årigt original i kvarteret. Allt lagas från grunden och traditionellt. Ingen industrimat. Hon går personligen ut i grönsakslandet hos odlaren och väljer ut plantorna. Restaurangen har inga fasta tider, hon jobbar när hon känner för det. Får hon inte tag i rätt ingredienser, då blir det ingen mat.
GillaGillad av 3 personer
Det är i kina de förespråkar noshörningshorn och andra liknande ”naturpreparate”, om jag inte har helt fel.
GillaGilla
@Anders Du har fel. Ingen har någonsin förespråkat några noshörningshorn eller liknande. Sådant har aldrig ingått i traditionell kinesisk medicin. Däremot finns i hela Asien en massa gammal sådan skrock. Förr (2,000 år) ansåg man att kvicksilver förlänger livet, andra exempel är att lägga en bit silver i vattenflaskan och det renar vattnet, eller att ätpinnar av elfenben renar maten. Pipen på tekannan får inte peka på någon, då kommer en ond ande (Peking). Sätter man ett troll av lera på taket skrämmer det bort onda andrar. Namnskylten över dörren skall vara uppochner, för då hittar de god andarna rätt när dom skall besöka dig. Det mesta av skrocket har dörr med de gamla generationerna. Även Sverige har massor med sådant här i sin mytologi.
GillaGilla
Angående kommentar av Karl W
9 mars, 2019 kl. 05:10.
Att dra ner förtroendet för någonting, i det här fallet silver, genom att koppla ihop det med en eller flera saker som ger negativa associationer, till exempel kvicksilver, pipens riktning på tekannor och ler-troll på tak, benämns på engelska ”guilt by association ”,, översatt till svenska ”skuldbeläggande genom sammankoppling”.
Karl W:s kommentar är ett typexempel på detta. Läkemedelsindustrins lakej, månne?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25145073
GillaGilla
Angående kommentar av Karl W
9 mars, 2019 kl. 05:10.
Att dra ner förtroendet för någonting, i det här fallet silver, genom att koppla ihop det med en eller flera saker som ger negativa associationer, till exempel kvicksilver, pipens riktning på tekannor och ler-troll på tak, benämns på engelska ”guilt by association ”, översatt till svenska ”skuldbeläggande genom sammankoppling”.
Karl W:s kommentar är ett typexempel på detta. Läkemedelsindustrins lakej, månne?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25145073
GillaGilla
Per kommentar 12 mars 08:10
Tycker att du förvränger vad Karl säger. Och vad silver beträffar ska det ju vara kolloidalt. Av sammanhanget innan ser man dessutom att han beskriver naturmedicin och annat och inte alls stämmer in på någon big pharma lakej.
GillaGilla
petergrafstrm
12 mars, 2019 kl. 09:59
Det vore intressant att få veta exakt hur jag ”förvränger vad Karl säger”.
För det första kan man inte ta miste på vad det är Karl W menar:
”Däremot finns i hela Asien en massa gammal sådan skrock. Förr (2,000 år) ansåg man att kvicksilver förlänger livet, andra exempel är att lägga en bit silver i vattenflaskan och det renar vattnet”.
För det andra har silver i vattenkärl just den effekt som han påstår att det inte har.
Jag kan inte med säkerhet veta varför Karl W på ett så kategoriskt sätt desinformerar om silver i vatten, men en misstanke om någon form av koppling till läkemedelsindustrin är inte orimlig.
GillaGilla
Mer troligt att han inte behärskar såna bio kemiska kunskaper. Men det borde han förstås få svara på själv.
Och silverbit i vatten funkar väl inte genast. Tex om det är kallt eller har ogynnsamt ph. Skulle du våga dricka giftigt vatten efter att just ha släppt i en bit silver?
Färdigpreparerat kolloidalt silver är väl simmigt och tar direkt gissar jag.
Men vad jag egentligen ville uppmärksamma var att han ju försvarar traditionella kunskaper inte alls som stenhård västerländsk skolmedicin.
GillaGilla
petergrafstrm
13 mars, 2019 kl. 02:52
Det stämmer att silver behöver befinna sig i vatten med ett pH under 7 för att silverjoner skall lösas ut.
En låg vattentemperatur förhindrar inte reaktionen så länge vattnet inte fryser till is.
Karl W gör en typisk ”skuldbeläggande genom sammankoppling” mot silver, kanske av okunskap, kanske med vilje.
Nej, jag skulle inte ”dricka giftigt vatten efter att just ha släppt i en bit silver”, utan vänta tills tillräckligt med silverjoner hade gått ut i vattnet och desinficerat det.
GillaGilla
Silver har effekt på vissa bakterier i vatten, men det är ingen generell metod att rena vatten från föroreningar.
GillaGilla
Kolloidalt silver har effekt på bakterier, virus och svamp. Men är ingen metod som helt eliminerar risken för infektion.
GillaGilla
Karl W
14 mars, 2019 kl. 04:48
Nej, som Lars Bern kommenterar nedan biter silver på bakterier, virus och svamp.
GillaGilla
”Svårt” det är väl det de ska kunna på sina fem fingrar utan att tveka. Det är väl kanske enklare att skriva ut piller enligt en symptomtabell.
GillaGillad av 1 person
Enligt äkta vetenskap kan man bara motbevisa påståenden. Det finns inga bevis. Alltså har allt som har fungerat under lång tid i högsta grad evidens. Så de ljuger här också och ägnar sig åt junk science.
GillaGillad av 3 personer
Inte nog med det. Vi har fått en massa mycket högljudda typ Voodoo präster som intensivt och ihärdigt bombarderar folk med rent vansinniga falska påståenden, samtidigt som dom själva är totalt okvalificerade i ämnet. Kvackare med andra ord. Det gäller även andra områden som väder och klimat. Vi har bara tio år på oss till en klimatkatastrof om vi inte ändrar oss. Det var 30 år sedan. Sedan flyttar man bara fram domedagen ett stycke i taget. Radiotjänst började sända 1925, och samma slags Voodoo präster försökte övertyga folk att den farliga strålningen snart skulle göra alla sjuka och dö. Åren rullade på, FM sändarna kom, dom höga frekvenserna var ju livsfarliga. Samma sak. Mobiltelefonerna kom, absolut livsfarlig strålning. Internet var dessutom farligt, ungdomar kunde ju lära sig något om inte borde veta. Mobil 3G kom, helt livsfarligt, 4G kom, livsfarligt. Nu är samma sladdertackor i farten igen och sprider skvaller och falska nyheter om 5G. Alla helt outbildade, oerfarna och okunniga i ämnet, och försöker man påpeka något vetenskapligt öser dom bara ut referenser till andra ryktesspridare, agitatorer, och aktivister som framställs som ”vetenskapsmän” och ”forskare”. ”Det är ju inte samma sak.” Informationssamhället håller på att spåra ur. Vi behöver lagstiftning mot detta. Intressant nog är sådan falsk ryktesspridning olaglig i Kina sedan 2,000 år, och där finns knappast problemet. Traditionell kinesisk naturmedicin tillämpas fortfarande.
GillaGilla
Nu går du för långt. ‘sladdertackor’? Vem sladdrar? Det finns mkt vetenskapliga artiklar som signifikant påvisar samvariation mellan mobilstrålning och cancer. Dom som citerar sån forskning bör man respektera. Det man bör rikta in sig på är när dom går utöver det som utsägs av forskningen och spekulerar. Om döda fåglar och insekter. Och att det hela tiden är strålning som är boven.
GillaGillad av 1 person
@petergrafstrm Jag tänker inte ägna mig åt att hänga ut någon av alla dessa veteskapskvackare med namn som både saknar allt av den mest fundamentala utbildningen eller kunskapen i ämnet. Dom citerar inga kompetenta ”forskning” eller några ”vetenskapsmän” utan bara andra extremaktivister. En del genusforskare, historieforskare, osv utan relevant kunskap. Elektromagnetisk strålning kan mycket väl döda, en vanlig radar kan mycket väl producera 4 miljoner watt i pulserna, och det är skillnad mot de mikrowatt som används i kommunikation. Man kan jämföra med att någon mässade att kollisioner dödar, med det är skillnad i resultatet med att kollidera med en fluga i full fart och ett godståg i full fart. Vi gör nog bäst i att så mycket som möjligt misskreditera dessa vetenskapliga kvacksalvare.
GillaGilla
Jag anser inte att man ska bedriva alarmism om 5G, både därför att det finns skäl att tro att Usa ligger bakom för att hindra Kina och vinna tid för att sen själva åter håva in licenspengar genom någon version som dom är ensamma om, men också därför att 5G och dess vidareutveckling map internet of things erbjuder möjligheter att realisera det som alarmisterna efterfrågar: lägre intensiteter.
Men det du nu nämner är inte den enda aspekten. En del människor störs faktiskt av måttliga elektromagnetiska intensiteter vilket har passerat tröskeln för riktig bevisning rätt nyligen genom att olinjära metoder använts för upptagning av EEG. Det som då åter framkom var att personerna själva kunde inte avgöra om fälten var på just då. Men hjärnans signaler utvärderade med en ny metod avslöjade det objektivt. Vi har mao ett biologiskt sinne för emf men det har inte selekterats av evolutionen och finns därför inte som en del av medvetandet. Detta förklarar varför dubbelblindtester inte givit bra signifikans och visar samtidigt att nervsystemet påverkas för nivåer under dom som ger termisk verkan. Därför kan man inte hävda att bevisning saknas. Vad cancer beträffar är signifikansen hög. Förnekar man det får man peka ut vad som är fel med forskningen och inte skjuta de journalister som återger den. Det skulle ju kunna finnas ngn oupptäckt gemensam nämnare utom mobilstrålningen, men fn är det isf ren spekulation.
GillaGilla
@petergrafstrm Faktum är att USA inte har någonting att konkurrera med Huawei. De enda företagen som kan konkurrera är Ericsson och Nokia. Huawei ligger tekniskt otroligt lång föra alla andra när det gäller hela systemen. En del människor säger sig störas av elektromagnetisk strålning, men det gäller 50 Hz. Läkare har avfärdat det som Woodoo hysteri, och ingen har lyckats med vetenskapliga metoder bevisa det. Ingen tycks ha påverkats av elektromagnetisk strålning när det gäller kommunikation. I ett fall jag kommer ihåg satte man upp en cellmast i ett nybyggt område. Genast startade ett drev att folk blev sjuka, att det hade framkallat cancer, man ansåg det bevisat. Telebolaget visade då att masten aldrig hade varit i bruk, kabeln för elförsörjning av cellen var inte ens lagd. Vad gäller cancer arbetar konspirationsteoretikerna så är. Om en person utvecklar cancer ställs frågan, har personen använt mobil. Om så är fallet anses det bevisat att mobilen orsakade cancern. Om man på samma sätt gör en koppling till att äta äpplen får man resultatet att äpplen orsakar cancer. Problemet är inte att journalister kvoterar forskar utan att dom driver konspiration, att en massa helt okunniga personer försöker skapa drev och hysteri utan det minsta kompetens, en massa aktivister som refererar till varandra och kallar den inbördes gruppen vetenskapare. Det är en farlig utveckling som liknar duperingen i sagan ”Kejsarens nya kläder” och detta måste diskrediteras för att inte säga kriminaliseras. ”[personens] böcker har fått kritik av Björn Cedervall, radiologispecialist vid Vattenfall och docent i medicinsk strålningsbiologi vid Karolinska institutet,[9] som i en recension menade att Spelet om 3G är ”helt fokuserad på personer snarare än vetenskap”.[10] Dessutom menar Cedervall att boken ”indirekt skadar dem som anger att de är elöverkänsliga” och att den ”är ett bra exempel på hur man ensidigt väljer fakta och desinformerar allmänheten”.[10]” Källa Wiki. Detta var 3G, inte 5G.
GillaGilla
Karl W
Du anser alltså att en stor del av forskningen är skräp?
Det redovisas inte särskilt mkt om peak intensitet. Vet du vad typisk toppintensitet i W/m2 blir för 5G för tex 700MHz och 24GHz ?
1Gbit/s och S/N 10 motsvarar 10pW mottagen effekt
Då behövs minst 20pW till antenn.
Om antennen vore isotrop och utan förluster krävs för 24GHz ~2microwatt/m2
Den siffran minskar i proportion till gain.
Men är det inte frågan om mkt högre intensiteter?
Fcc har gränsvärde 1mW/cm2
Det räcker till att direkt driva avancerade rfidkretsar utifrån.
GillaGilla
@petergrafstrm Jag anser att det kryllar av kvacksalvare som kallar sig ”forskare” och alltihopa allt mer liknar ett oseriöst bedrägeri som ”Kejsarens nya kläder” där olika aktivister försöker dupera folk. Vid granskning visar det sig att så mycket som 89% av forskningsrapporter är rena bluffen. I går kväll satt jag och läste ”forskningsrapporter” om cancer och hittade bara en enda som verkade vettig och logisk. De flesta var sida upp och sida ner av rent konvolutet dravel av komplicerade antagande och liknade den där skämtteckningen ”Ett mirakel händer här”. Vi behöver vara kritiska.
In 2005, John Ioannidis, a professor of medicine at Stanford University, published a paper, “Why most published research findings are false,” mathematically showing that a huge number of published papers must be incorrect. He also looked at a number of well-regarded medical research findings, and found that, of 34 that had been retested, 41% had been contradicted or found to be significantly exaggerated.
Since then, researchers in several scientific areas have consistently struggled to reproduce major results of prominent studies. By some estimates, at least 51%—and as much as 89%—of published papers are based on studies and experiments showing results that cannot be reproduced.
https://qz.com/638059/many-scientific-truths-are-in-fact-false/
FCC gränsvärden är avsedda att begränsa att strålning stör annan kommunikation och förhindrar den.
GillaGilla
Vi är överens om att medicinsk forskning har den stora bristen, men beträffande emf kommer ju forskarna i det fallet i konflikt med en stark kommersiell branch och har veterligen iaf inte tidigare haft ngn uppenbar stark allierad. (Nu kanske genom Usas försök att krossa Kinas konkurrens). Bättre än att bara avfärda dom vore att logiskt förklara samvariation mobil/cancer på ngt trovärdigt alternativt sätt. Annars är det den kritiska forskningens tes som gäller. En del som jobbat inom telekom är ju säkra på att deras symptom kommer från deras emf exponering. Både elöverkänslighet och cancer.
Det som tidigare kallades wodoo nonsens visade sig ju ha en förklaring med olinjära mätmetoder. Det tidigare linjära antagandet gjorde att det inte blev ngn signifikans genom att lägga ihop data för en grupp. Istf krävdes det känsligare mätningar på individnivå som gav signifikans redan där. Hjärnan har okänd olinjär funktion. Stimuli på en frekvens genererar respons på andra frekvenser.
Du svarade inte på om du vet vilka intensiteter som används. Jag uppskattade 2 mikrowatt/m2 minimum för 1gbit/s för 24GHz. Den är väl för kommunikation i synlinjen och inte genom väggar. Om dom använder mkt högre än den intensiteten, vad beror det på isf?
Eftersom jag inte vet funderade jag på om någon avser att energiförsörja rfid-kretsar på både robotar och människor.
Därför är det intressant att veta om intensiteterna närmar sig fcc’s gränsvärde vilket enligt min tidigare uppskattning är helt onödigt om endast kommunikation är målet.
GillaGilla
@Petergrafstrm Jag vet det finns mängder av aktivister som kallar sig ”forskare”, men ännu har jag inte hittat någon med kompetens i ämnet dom ger sig ut för att forska i. Jag läste igår en rapport från British Journal of Cancer. Man hade jämfört melanoma cancer med utvecklingen av mobiltelefoner 1943 genom 1996. Melanoma är speciellt intressant därför att vi vet med säkerhet att det kan orsakas av elektromagnetisk strålning. Man fann ingen som helst korrelation. Enklare är att se om det finns ett samband med teknikutvecklingen. Vi har ju bestrålats med ett helt spektrum av frekvenser i generationer, både naturliga och artificiella. Bluetooth har funnits i 30 år, WiFI i 20 år och båda ligger i GHz området. Inga effekter har kunnat iakttas. Jag har själv en gedigen grundläggande utbildning i IT&T, medicinsk påbyggnad, och har jobbat i branschen i sådär 50 år. Det är sant att personer påstår att dom har symptom från emf, men precis samma personer kommer med påståenden att rökpauser måste ökas som botemedel, kaffe eller whisky hjälper i deras erfarenhet, och ett fall att skrika åt utrustningen hjälper. Det är betydligt troligare att cancer, vilket är massa olika typer, främst beror på faktorer som livsstil, industrimat och stress, där faktiskt mobiltelefonen är en bov. Jag vet inte vilka styrkor som kommer att användas, men både telefon och basstation är numera så konstruerade så att dom anpassar styrkan till minsta möjliga. De högre frekvenserna går knappas inom väggar, vilket är just varför man har många basstationer med låg styrka. FCC värdena har med att begränsa störningar, och är inte avsedda att vara några max strålningar på människor. När det gäller överkänslighet finns heller inga bevis, men i ett experiment för länge sedan installerade man två system i ett hus, ett oskyddat och ett skärmat. Damen som bodde där påstod att hon var överkänslig. Sedan växlade man mellan installationerna fjärrstyrt och bad henne anteckna när hon kände sig dålig, och med rätt stor säkerhet prickade hon rätt. Jag kan tänka mig att lågfrekvent strålning kan påverka oss, men jag har väldigt svårt att tro att högfrekvent kan. Det finns massa teorier om att delar av kroppen kan fungera som mottagarantenner, men inget är heller där styrkt.
GillaGilla
Det finns nu bevis för elöverkänslighet. Det var det jag tog upp om olinjära mätmetoder som inte använts före ca 2010. Finns på Andrew Marino’s blogg. Han använde brain recurrence som är framkommen ur kaosteorins metoder för att utvärdera olinjära samband.
Jag frågade honom för några år sen om ngn annan tagit upp dessa nya mätmetoder vilket han sa ingen hade gjort.
Många är finansierade av industrin så analogt med fallet inom medicin finns det bindningar. Men i fallet elöverkänslighet är det alltså metodfel som hindrar. Evolutionen har aldrig kunnat svara på såna stimuli tidigare. Och för att våra sinnen skulle få ett medvetet emf-sinne genom mutationer måste isf många drabbade försvinna och inte få avkomma. Så det lär nog inte ske genom naturlig utveckling.
Vad cancer beträffar har du för liten överblick för att kunna avfärda det. Det finns ju flera fall där tumörer uppkommer just där mobilen hålls.
Jag har själv spekulerat om att det kunde vara ngt kemiskt i mobilen som spökar eller rentav att mobilen kontaminerats, för man diskar ju inte mobiler. Men djurexperimenten ger tydligen stark signifikans för emf som orsak.
GillaGilla
Det finns bevis. Matematiken är full av dem. Eller påstår du att matematik inte är vetenskap?
Ja, det går att bevisa saker, men det är MYCKET besvärligare än att bevisa att det inte är sant. Det visste redan de medeltida munkarna. Det är därför man antar motsatsen, försöker bevisa det. När man visar att det inte går, så antar man att motsatsen är sann. Vilken den är om premisserna är korrekta,
Nej, bara för att det ”fungerat” över ne lång tid så innebär det inte att det är evidens. Det måste faktiskt testas så att det bara är det man vill bevisa som varierar.
GillaGilla
Matematikens bevis är inte detsamma som epistemologiska bevis. Det är en simpel ekivokation.
GillaGilla
Jag började redan för mer än 15 år sedan, att äta Stenålderskost, vilket nu utvidgats till mer animaliskt fett, eftersom stenålderskosten föreskrev magert kött. Jag är nu 73 år gammal, och äter inga piller, och har normalt blodtryck.
Det råder knappast något tvivel om att kosten betyder allt för hälsan. Folk i min ålder går ofta på ca tio medicin piller dagligen, vilket är helt sjukt.
GillaGilla
Kosten är EN av flera viktiga delar i kosten, så där håller jag med dig.
Men att du mår bra av den kost du valt är inget bevis för att det vare sig är den som gjort att du överlevt 73 år med enligt din utsaga relativ god hälas, ELLER att det skulle vara bra för andra, ELLER att det är därför andra inte blir 73 år.
Det är helt enkelt en anekdot, och inte något bevis.
Men bra att du har haft lyckan att bli 73 år och välmående.
GillaGilla
Helt rätt, typ av kost är ingen garanti för hur länge man lever.
Har en bekant som åt precis som Kenneth här ovan beskskriver men som dog vid 52 års ålder.
Han vart visserligen påkörd av tåget men det bevisar ju att kost inte hjälper alla gånger.
GillaGillad av 1 person
Tänk dig för när du rådgör med en läkare eller s.k. expert
Själv äter jag smör.grädde. Kött dricker sprit. Vin öl motionerar dagligen bor i Asien sedan låg tid söker mig till trevliga behagliga kvinnor och däremot till godser jag mitt absolut mest grundläggande och själbevaranden kriterier för att i mogen ålder finna meningen med tillvaromeningen .Vem tror du är min DOKTOR
GillaGilla
Hörde på SR att barn som hittills kunnat få alternativ behandling från 8 års ålder kommer enligt ett nytt förslag att inte kunna få detta för allvarligare sjukdomar förrän de fyllt 15 år. För mindre allvarliga tillstånd slopas däremot 8 årsgränsen helt. Det betyder att föräldrar vars barn blir allvarligt sjuka i exempelvis cancer kommer att begå brottslig handling om de vill/försöker ge sitt barn annan vård och behandling än den skolmedicinen tillhandahåller.
Har föräldrarnas vilja att gå till alternativmedicinen ökat så pass att myndigheterna sannolikt på Big Pharmas inrådan ändrar regelverket? Dessa ingrepp kan få allvarliga konsekvenser om man förbjuds alternativ vård för sitt barn och skolmedicinen misslyckas hade hoppet om att en alternativ behandling kunnat lyckas grusats med ytterligare en familjetragedi som kan bli svårare att återhämta sig ifrån om man förvägrats alternativ vård som kanske klarat uppdraget.
Denna förändring tyder på att alternativ vård är en allvarlig konkurrent till skolmedicinen och den vill man undanröja. Det skulle vara förödande för pillermakarna om den ökande användningen av alternativ vård skulle visa sig vara bättre än skolsjukvården därav lagändringen. Lagen om vårdvalsbegränsning för barn borde slopas helt och föräldrarna skall själva ha det ansvaret att välja det som är bäst för sitt barn.
GillaGillad av 1 person
Behöver inte gå sk ”Big Pharma” ledband för att inse att många humbug och lurendrejare ser det som en möjlig affärside att sälja ”medicin” och ”behandling” till folk som är i svåra hälsoproblem.
Det är därför det är förbjudet att med alternativ vård behandla minderåriga.
Så ja, det är redan förbjudet.
Nej, det tyder på att det är flera lurendrejare som härjar, och som behöver stoppas innan de förosakar flera död.
Om det är en alternativ behandling/medicin som fungerar, så är det väl bara att bevisa det? Men då kommer det ju inte att bli en alternativ behandling längre, är det problemet tro? 🙂
GillaGilla
Av läkare förskrivna kemiska preparat är den tredje vanligaste dödsorsaken i västvärlden, inte naturpreparat och kosttillskott – I rest my case!
GillaGillad av 4 personer
@LarsBern
När jag fick min forskarutbidning i klinisk farmakologi på 80-talet, så sades det att en tredjedel av alla som var intagna för sjukusvård var det pga. felmedinering.
GillaGilla
Diagrammet ovan från WHO visar med all önskvärd tydlighet att högt kolesterol är förknippat med lägre dödsfall i hjärt-kärlsjukdomar. Diagrammet är vad jag kan se hämtad från
http://www.zoeharcombe.com/
en sida som ger en utförlig bild av förhållandet mellan kost och hälsa. Hon, Zoë Harcombe, har en doktorsexamen i kost och hälsa och forskar i ämnet. För den som vill fördjupa sig i det som rör mat och hälsa kan med fördel läsa och få lite fördjupning i ämnet.
Märk väl att diagrammet ovan är från världshälsoorganisationen WHO alltså ett FN-organ.
GillaGilla
Jag håller med om det mesta av kritiken mot läkemedelsindustrin och deras samarbete med det medicinska etablissemanget.
Det skär i ett gammalt läkarhjärta att det är på detta vis. Den medicinska akademins sanningar är till stor del numera köpta av industrin. Akademierna har inte tillräcklig ekonomisk kraft för att stå fria.
Men vi ska inte glömma att den stora majoriteten av läkare gör så gott de kan för att orientera sig i denna bröte av information. Vi försöker göra det som vi tror är bäst för patienten. Gör inte oss till fiender. Vi kan vara värdefulla i kampen mot det osunda alliansen mellan industri och akademi.
GillaGillad av 4 personer
Vi har en läkarkår som på det stora hela behärskar sitt hantverk i operationssalar och på traumavårdavdelningar och oftast gör ett bra jobb. Det är när vi kommer till den medicinska behandlingen som bristerna är betydande p.g.a. att läkemedelsindustrin fått styra läkarutbildningen i västvärlden i 100 år.
GillaGillad av 3 personer
Bra påpekande!
MVH
Ina
GillaGillad av 2 personer
Jag antar att de experter som befolkar läkemedelskommitteer, Läkemedelsverket och andra grupper med inflytande på läkemedelsval till största delen är forskare som är beroende av anslag från läkemedelsindustrin – läkare och andra.
Vi andra gör så gott vi kan för att få en uppfattning om vad som är relevant information.
GillaGillad av 1 person
Du ber om stöd från fel grupp. De hatar läkare, eftersom de enligt dem är köpta av ”Big Pharma”. De utgår bland annat från hur det ser ut i USA, utan att för den skull inse att läkare i Sverige inte alls utsätts för samma tryck, eftersom de inte har samma möjlighet att bestämma läkemedelstillverkare.
GillaGilla
Varför har svenska läkare skrivit ut statiner till nästan 1 miljon svenskar?
GillaGillad av 4 personer
@Lars Bohman
Självinsikt är stort. Öppet erkännande om fel är större. Men….Din vädjan om att inte göra allopatiska läkare till fiender, efterlämnar hos mig ett outplånligt patetiskt intryck. Det är Dina oomvända läkarkollegor, som är Dina fiender. De flesta av dem, som kommenterar på Lars blogg, gör skillnad mellan person och system. Vi, och nu gör jag mig till talesperson till dessa, anser att det är det ortodoxa medicinska systemet, som är korrupt och inte till båtnad för dem som är sjuka. Det, som Dina kollegor i grunden måste inse, är, att det ortodoxa systemets läkare är en kritisk aktör i det sociala system, som utgör ett affärssystem, vars syfte är vinstmaximering. Dessa läkare är i grunden systemets upprätthållare. Utan dessas medhjälp faller affärerna. Därför måste förändring till det bättre komma inifrån. Det hjälper inte, som nu sker, att systemföreträdare, i skepnad av välavlönade professorer och docenter, träder fram och försöker negligera och falskeligen förneka det, som oberoende studier kommer fram till. Ju mer av sådan mörkläggning, desto större blir raset för förtroendet för det ortodoxa systemets läkare. Det drabbar kollektivt.
Ta istället initiativ till sådan förändring, som nu sker t.ex hos läkarstudenter i England, som kräver adekvat utbildning i kost/hälsa. Detta startade i oktober 2017 vid Bristol Medical School, och har till dags dato spridit sig till tjugo medicinska utbildningsanstalter. Kravet är att öka utbildningsinsatsen kring föda, näring och livsstil, för att kunna hjälpa i den ‘alarmerande ökning av kroniska sjukdomar som skett’, eftersom initiativet insett att den nuvarande utbildningen är inadekvat för effektiv klinisk praktik.
I en tidigare kommentar har jag persoligen sagt , att jag hellre vänder mig till en naturopatiskt utbildad läkare utomlands eller en välutbildad veterinär, om jag skulle få ett feltillstånd , som jag inte skulle kunna klara av på egen hand. Skälen har jag där förklarat. Det står jag vid. Så dålig tycker jag dagens läkarutbildning är i Sverige. Återigen, starta ett upprop inifrån läkarkollegiet att t.ex. införa naturopatisk utbildning i Sverige! Sådan finns i Tyskland, Österrike och i USA. Det är bara att plagiera!
GillaGillad av 1 person
På den här bloggen rekommenderas rödbetsjuice (nitrathalten?). Har ingen juicer och tänker inte skaffa en (blir så mycket prylar i köket) Kan man inte lika gärna koka rödbetorna (ekologiska) och dricka spadet?
GillaGilla
Det kan du säkert, det ger säkert lika liten effekt.
GillaGilla
Rödbetsjuice sänker det systoliska blodtrycket hos äldre med ca 10 mmHg, en ganska signifikant effekt.
GillaGilla
Varför har jag så svårt för ”kaxiga” personer?
GillaGillad av 1 person
Här har du en bra referens:
https://kurera.se/rodbeta/
GillaGillad av 1 person
Jag tror på rödbetan. Men varför måste det vara i form av juice?! Varför inte lika gärna koka den och äta hela?
GillaGilla
Tack! Allt jag behövde veta!
GillaGilla
Var på Visby Museum nu i vintras. Bland fornlämningarna där fanns ett skelett tillhörigt en 35-årig man från jägartiden som blivit ihjälslagen (stort hål i kraniet). Vad som frapperade mig var hans tänder. Har aldrig sett så perfekta tandrader förut! När vi här i Norden började odla spannmål (gräsfrön) och hålla boskap för 6000 år sedan, försämrades tandhälsan och man har hittat andra sjukdomsskador på skeletten. Homo Sapiens har varit jägare i nästan 200 000 är och andra människoarter före dem (Homo Erectus överlevde i en miljon är, den mest framgångsrika arten hittills) innan de blev bofasta och började odla och hålla boskap
Så vad åt de då under jägartiden? Man får försöka tänka sig in i deras levnadsvillkor. De var nomader och följde viltet. De hade inga transportmedel utan fick bära allting själva. De stannade relativt kort tid på samma ställe om där inte fanns gott om vilt eller vid kusten där det fanns gott om fisk. De behövde även sötvatten. och salt (det fick de kanske från bytesdjurens blod eller från havsvattnet). Viltkött brukar vara magert, men hjärnan och märgen innehåller fett. Mjölkprodukter och spannmål gick bort. Däremot ammade de barnen upp till 3 års älder (Bo Gräslund) som kosttillskott och som barnbegränsning. Örter var förmodligen för medicinskt bruk. På våren kunde de samla in ägg, på sommaren före blomningen och frösättningen rötter och på sensommaren och hösten bär, frukt, nötter och svamp. Kanske använde de alkohol då de upptäckte att frukt jäste (det har även fåglar upptäckt och kan bli riktigt fulla!) Elden hade redan Homo Erectus lärt sig att behärska vilket påverkade matlagningen och de kom åt fler näringsämnen. Homo Erectus hjärna tillväxte kraftigt när de kom åt fettet i märgen, har man funnit.
Annars är vårt tarmsystem och våra tänder även lämpade för blandkost i motsatts till de rena rovdjurens.
GillaGillad av 1 person
Låter intressant! Hur gamla blev dessa människor, eller rättare hur hög var medelåldern hos de här forntidsmänniskorna?
GillaGilla
Man har hittat skelett efter en gumma som blev minst 80 år trots kraftiga förslitningstecken, lika stora som en professionell fotbollsspelare.
De var inte utsatta för infektionssjukdomar som de bofasta.
GillaGillad av 1 person
Amazing Polly har ett jobbigt budskap
GillaGillad av 1 person
Niacin och Vitamin C – Dr Andrew Saul
GillaGilla
Har ni tips på andra bloggar/hemsidor för den som läser allt från lars bern men vill ha mer av samma typ?
GillaGilla
Julia Caesars blogg brukar oftast hålla hög kvalitet. Hon brukar ofta lägga ner mycket arbete på aktuella ämnen.
https://juliacaesar.blog/
GillaGillad av 1 person
Bloggen håller mycket hög journalistisk kvalitet. Hon är en mycket erfaren pensionerad journalist. Det vetenskapliga och tekniska innehållskvaliteten når inte upp till en vetgirig tonårings nivå om hon ger sig på sådana ämnen. Vad hjälper att vara bra journalist om man inte ens har tillräckliga baskunskaper i ämnet för att veta vem man skall fråga om vad eller än mindre kan tolka svaren. Så från den punkten, en stark varning för hennes blogg, men samtidigt, det finns mycket som är både välskrivet och läsvärt.
GillaGilla
@Karl W
Håller helt med ditt inpass (det var därför ‘oftast’ skrevs in).
GillaGilla
Min favorit är
https://drmalcolmkendrick.org/2019/03/03/cholesterol-games/
GillaGilla
Min man ramlade ner från en stege 2018 den 18 april och slog hål och fick blod i huvudet fick åka helikopter till sjukhuset jag var till sjukhuset och behandlade hans huvud med högfrekvent maskin varje dag och han slapp operatin och jag bad läkarna att inte ge min man kolhydrater men de gjorde dom och då fick han ett anfall på grund av att det blev ett tryck i huvudet. Tog hem honom efter 12 dagar han mådde jättebra den 23 maj gjorde en ny rönken och det visade mycket bra så jag visade den unga läkaren vad jag hade gjort han sa finns inget utför läkarvetenskapen som fungerar och jag får se om jag läser dina papper.
GillaGilla
Hur mår din man nu?
GillaGilla
Är Ezetimeb lika skadligt som Simstastatin?
GillaGilla
Vore intressant att få höra Lars och andras kommentarer på denna video!
GillaGilla
Kan vara intressant, men jag kan för lite om detta.
GillaGilla
Jag tror knappt aldrig jag tillgodogjort mig info som lämnat mig så totalkluven som denna videosnutt! Den här videon har en väldig massa bottnar!
Alla Svenskar borde ladda ner den här filmen och köra den en gång i veckan – om den skulle försvinna från YT.
GillaGilla
Läser just nu Den metabola Pandemin. Man får läsa den långsamt och försöka förstå vad lurade vi är då det gäller mediciner och läkarvård. Man kan se boken som en uppslagsbok för kommande generationer. Den är oerhört intressant.
Beträffande bra bloggar så förutom denna blogg så är Julia Caesar alltid bra, Det goda samhället och Invandring och mörkläggning är också seriösa och Snaphanen är ofta bra men tyvärr skrivs mycket på danska men man kan köra en liten snabb översättning så får man ändå huvudinnehållet.
GillaGillad av 1 person
Xbrane Biopharma
Detta är extremt intressant men kritik kommer ju givetvis att komma från det medicinska etablissemanget ( proteinerna är ju inte identiska, resonemanget blir ungefär som vid GMO). Risken är också att Big Pharma köper upp bolaget om det blir konkurrens, enligt Rockefellers axiom: konkurrens är pest och kolera.
Idén är dock lysande och jag hoppas att man lyckas väl. Egentligen skulle staten köpt upp bolaget och investerat de medel som behövs. Detta är framtiden. Bolaget behöver stanna i Sverige.
Lasseknivens tes: Staten skall äga banker, läkemedelsbolag, järnvägar, gruvor, telekom, elnät och hela den distributionen av el etc.
Det finns då ett problem med detta nämligen att politiker hamnar i styrelserna vilket är en risk då man inte kan ha fårskallar till sådant där. Tjänsterna över huvud taget skall tillsättas på kommersiell, teknokratisk och meritokratisk basis. Övervakningen skall ske genom ett speciellt revisionsorgan, också med tillsatta meritokrater, ad modum Inga-Britt Ahlenius samt tjänstemanna ansvar och sanningskommissioner.
GillaGillad av 3 personer
Och det du Lassekniven – är en tes som jag helhjärtat håller med dig om .
Styrningen blir svår som du så riktigt påpekar . Men du är verkligen nåt på spåren här.
GillaGilla
”Lasseknivens tes: Staten skall äga banker, läkemedelsbolag, järnvägar, gruvor, telekom, elnät och hela den distributionen av el etc.”
Ojdå, det är nog mer än tillräckligt att Staten äger Kyrkan, Universiteten, Sjukvården, Skolan, Domstolarna, Posten, Vattenfall och SJ.
Vi får redan där ett exempel på vad de inkompetenta och korrupta politikerna i styrelserna kan ställa till med. BRRRRRRRR!
GillaGilla
Observera att Lasse förespråkade meritokratisk tillsättning och att statens funktioner skulle styras analogt med privata sektorn.
Stark och kompetent stat.
GillaGillad av 1 person
@petergrafstrm
Meritokrati är bra när uppsåtet är för folkets väl…
Här är kanske det viktigaste tal jag någonsin tagit del av för att förstå samhällsutvecklingen:
Revolutions, Tyrants & Wars / Total Onslaught – Walter Veith
GillaGilla
Min man mår jättebra 75 år jobbar som vanligt
GillaGilla
En säkert givande dokumentär för intresserade?
https://www.imdb.com/title/tt8232232/
GillaGilla
Och hur man laddar ungdomen i ”over there” för att prestera max.
https://www.imdb.com/title/tt8232232/
GillaGilla
Ja, det är inte lätt som vanlig liten människa att veta vad som är rätt eller vad som är fel!?
Tittade på Henrik Jönssons inlägg om ekologisk mat som hävdar motsatsen. Nu har jag stort förtronde för denna blogg, men det kommer lätt in grus i maskineriet, så att säga.
Det vore intressant att höra åsikter och kanske även finna någon form av duell i informationerna, kanske något för SwebbTv?!
Här är en länk till HJ:
GillaGilla
Henrik Jönsson pratar fullständigt i nattmössan och visar att han gett sig på att kommentera ngt han inte begriper.
GillaGilla
Tyvärr JA – Här dök den gode Henrik på näsan så att blodet bara skvätter.
Om jag vore honom skulle jag bittert ångra att jag släppt nåt liknande.
Grunt , dumt och naivt bortom ord. Han snuttifierar ett superkomplext ämne och gör sig själv till en helidiot i frågan.
GillaGilla
Dan Astrom
11 mars, 2019 kl. 03:48
Den videon startade jag igår, men orkade inte med hela programmet, det är så tröttsamt att lyssna på människor som pratar fullkomligt strunt.
Konventionellt framtagen mat är underlägsen naturlig, ekologisk mat i allt.
Gifterna i det konventionella jordbruket gör att grödorna inte producerar tillnärmelsevis så mycket av alla de näringsämnen som främjar hälsa och motverkar sjukdomar hos konsumenten.
Konstgödsel kan inte ersätta äkta gödsel, utan ger grödan en ofullständig näringsprofil på grund av ett alltför smalt spektrum av mineraler.
En viktig aspekt på de grödor som vi äter är den naturliga jordbakteriefloran som lever på desammas yta. Vårt matsmältningssystem behöver kontinuerlig påfyllning av dessa bakterier, vilka finns i mycket större mängd och i friskare balans på naturliga, ekologiska än på konventionellt framtagna grödor.
Både odlingsgifterna i det konventionella jordbruket och konstgödsel förstör jordarna och dödar dess mikroliv,, så att jorden släpper ifrån sig kolet, vilket försvinner ut i atmosfären i form av koldioxid.
Konventionellt framgagna animalier är näringsfattigare, ohälsosammare i sin fettbalans, samt giftigare och antibiotika-innehållande, vilket förstör tarmfloran, och så vidare.
Det är bra för världen varje gång ytterligare en guru avslöjar sig som icke pålitlig, det finns för många falska profeter idag. Henrik Jönsson är antingen själv grundlurar eller korrumperad av den konventionella livsmedelsindustrin/läkemedelsindustrin.
Organic Food Conclusions Don’t Tell the Whole Story
– Extremt mycket större negativ hälsopåverkan från konventionellt framtagen frukt jämfört med ekologisk frukt.
– Lägre IQ hos barn vars mödrar före födseln åt grödor med mer besprutningsgifter.
– Exponering för även låga doser bekämpningsmedel i livmodern kan påverka framtida generationers hälsa.
– American Academy of Pediatricskunde kunde ännu 2012 inte erkänna att fullfett-mjölkprodukter är nyttigare än de magra varianterna. Dock tillstod man att pesticid-fri mat skulle kunna vara bättre för hälsan än besprutad.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3546364/
GillaGilla
Om Xbrane Biopharma
Har inte sett videon, men känner till bolaget sedan tidigare. Själv blir jag inte så exalterad. Den ena delen av bolagets verksamhet, där man snabbast kan tjäna pengar handlar om produktionseffektivitet vid framställning av generiska ‘look alike’-molekyler från E. coli. Den andra delen handlar om noggrannt plagierad paketering av ‘verksamma kemiska ämnen’ (också generika) främst för långtidsdiffusion direkt i tumörer. Denna del är ett investeringsområde. Kostnadsbesparande teknologivinster, men det är fortsatt samma konstgjorda kemiska preparat, som läkemedelsföretagen prånglat ut i många år. Företagets verksamhet bidrar inte till ökad hälsa, kanske det motsatta om de kemiska preparaten görs billigare och därför får ökad spridning. Två av företagets ‘biosimilars’, de som riktar sig till makuladegeration och reumatisk artrit kan effektivt förebyggas och behandlas med naturliga näringsämnen, eftersom de uppstår p.g.a dylika brister och felaktig föda. Vad gäller tumörbehandling finns också etablerade icke-invasiva metoder. Själv tänker jag t.ex. på Mattias Raths mikronutrient-behandling, men det finns många andra. De senare är dock inte tillgängliga i det Big Pharma-kontrollerade ortodoxa medicinska systemet i Sverige.
GillaGilla
Tack Göran för det klarläggandet.
GillaGilla
Är medicinen Ezetimib lika illa som statiner?
GillaGilla
Det är ett onödigt alternativ till onödiga statiner. Varför skall du sänka ditt kolesterol som är så viktigt för din kropp och din hjärna?
GillaGilla
Man pratar om det goda och det dåliga kolesterolet, finns det inget dåligt kolesterol?
GillaGilla
Allt kolesterol är lika viktigt för vår kropp som koldioxid är viktigt för ekosystemet.
GillaGilla