I ett inlägg på Swebbtv nyligen jämförde jag Sveriges och grannländernas coronastrategier. Min ståndpunkt är att den klokaste strategin var och är att minimera smittspridningen, så att man sparar liv och vinner livsviktig tid för att forskarna skall hinna hitta fungerande behandlingar och profylax mot denna nya smitta. Det är t.ex. den strategi som Danmark, Finland och Norge valt. Denna strategi får starkt stöd inom läkarkåren i övrigt vilket framgår av en aktuell debattartikel.
Den svenska regeringens ”experter” med Giesecke och Tegnell i spetsen menar att man istället skall låta smittan spridas under så kontrollerade former, så att vården hinner med att ta hand om alla som blir dödssjuka. De menar att grannländerna kommer att få lika många smittade men under en längre tid. De kanske får rätt, men dessa smittade kommer då att möta en sjukvård som hunnit bli mycket bättre förberedd på hur sjukdomen skall behandlas för att hindra onödiga komplikationer och dödsfall. De över femtusen döda svenskar som regeringen offrat, genom det statsministern utmålat som en ”fungerande” strategi, fick inte den chansen.
Hittillsvarande behandling av de sjukaste har kanske varit helt fel
Det bedrivs idag en intensiv forskning över hela världen, för att lära sig förstå de biokemiska mekanismerna om hur SARS-CoV-2 viruset verkar, för att den vägen hitta väl fungerande behandlingsmetoder och mediciner mot Covid-19 sjukligheten. Ett färskt exempel är en studie som ifrågasätter den hittillsvarande föreställningen att Covid-19 infektionen i huvudsak är respiratorisk på samma sätt som vanlig influensa. Det är den uppfattningen som legat till grund för den hittillsvarande mindre framgångsrika behandlingen med syrgas och intubering för de sjukaste.
Den fråga som forskare nu ställer sig är om inte Covid-19 istället bör betraktas som en primärt vaskulär infektion som orsakar inflammationer av blodkärlen bl.a. i lungorna men även på andar ställen i kroppen. T.ex. rapporteras om en kvinna som inte uppvisade de vanliga respiratoriska symptomen utan istället fått hjärnan angripen med hjärnskador som följd. Observationen stämmer även väl med observationen att metabolt sjuka person drabbas hårdare av Covid-19. Dessa kroniska sjukdomar utmärks bl.a. av just inflammatoriska kärlskador.
Forskarna skriver att de som dog av covid-19-associerade andningsproblem uppvisade diffusa inflammationsskador på alveolarernas blodkärl. Lungorna uppvisade distinkta kännetecken bestående av allvarliga skador på endotelet i blodkärlen vilket orsakade blödningar som gett upphov till små blodproppar. Sådana proppar i alveolarerna kapillärer var nio gånger så vanliga som hos vanliga influensapatienter. Tillväxten av nya blodkärl genom angiogenes var nästan tre ggr högre än vid vanlig influensa. Observationerna tyder på att vid covid-19 är det kärlsystemet som angrips vilket sannolikt kan leda till skador på fler håll i kroppen än i bara lungorna. Detta intryck stärks av kvinnan som inte hade skador på lungorna men väl på hjärnan.
Forskarna summerar sin studie med att den vaskulära angiogenesen skiljer Covid-19 från allvarlig influensainfektion. De menar att detta ställer krav på fördjupade studier för att fastställa de kliniska konsekvenserna.
Den fråga jag ställer mig är om inte behandlingen av Covid-19 bör inriktas på att skydda patientens blodkärl i första hand. I avvaktan på fortsatt forskning rörande hypotesen om att blodkärlen är det som angrips, bör man givetvis fundera på vad människor kan göra för att öka sin motståndskraft mot inflammation i blodkärlen. Jag skulle rekommendera högt kontinuerligt intag av C-vitamin – askorbinsyra som har en central betydelse i uppbyggnaden av blodkärlens endotel.
Vi vet att kroppen förbrukar stora mängder askorbinsyra vid svåra infektioner. Djurstudier har visat att däggdjur som på detta sätt utsätts för stress kan tiodubbla sin produktion av askorbinsyra (från 10 till 100 g per dygn) för att skydda sig och undvika en brist som just kan ge skador på blodkärlen av samma typ som skörbjugg.
Den aktuella forskningsrapporten ger anledning att verkligen skyndsamt beforska olika terapier med C-vitamin, både som profylax och som behandling av de som blivit sjuka. Denna slutsats får mig osökt att tänka på den världskända forskaren dr Frederick R. Klenner som 1948 botade 60 poliopatienter med stora doser C-vitamin. Han konstaterade missmodigt då att det finns några doktorer som skulle stå vid sidan om och se sin patient dö hellre än att använda askorbinsyra eftersom detta i deras inskränkta sinne endast kan vara ett vitamin. Han menade att så fort vitaminer kommer på tal så uppträder skolmedicinare ofta som strutsar och sticker huvudet i sanden för att slippa se och höra. När en läkare som likt Annika Dahlqvist avviker från strutsmentaliteten och lyfter fram C-vitamin hängs hon ut i tidningen Expressen som kvacksalvare och man kräver att hennes läkarleg skall återkallas.
Upptäckten att Covid-19 sannolikt verkar genom att angripa blodkärlsystemet i hela kroppen, är ett exempel på sådant som snabbt kan leda till långt bättre behandlingsrutiner och profylax är de som tillämpas idag. Det kan innebära att när en andra smittvåg kanske kommer i höst, så kan vi klara de som blir sjuka mycket bättre med långt lägre dödlighet. Då kommer den svenska coronastrategin att framstå än mer misslyckad och våra grannländer kan triumfera över Sveriges dumhet.
Innan det är alldeles för sent borde regeringen lyssna på de svenska forskare som kräver en ändring av den svenska strategin.
Lars Bern
Om ni vill fördjupa er i ämnet kan ni läsa min bok ”Den Metabola Pandemin”. Om ni vill stödja Riksföreningen för Metabol Hälsa ekonomiskt, har ni möjlighet att göra det genom att antingen bli stödjande medlem i RMH eller att donera till föreningen. Alla medel som flyter in går oavkortat till vår ideella verksamhet. De enda betalningar som går till engagerade personer är en liten blygsam lön till den kvinna som sköter medlemsregistret och till betalning av reseutlägg och andra direkta omkostnader i arbetet mot kvitto. Styrelsen jobbar helt ideellt.
Föreningen kan ta emot bidrag på följande konton:
Bankgiro: 195-1607
Swish: 123 270 0441
Varför hänvisar Du till fulmedia , i en artikel som i sin tur hänvisar till WHO . Jag som trodde att WHO var en korrupt organisation .
GillaGillad av 2 personer
Därför att debattartikeln var publicerad där.
GillaGillad av 1 person
Lars, det du poängterar, leder omedelbart till tankegångar, som du ofta varit inne på – de centrala felen i utbildningen av läkare. Resultatet: rader av skolmedicinare, som egentligen missat det mest centrala för den mänskliga kroppen – de metabola funktionernas oerhörda betydelse för möjligheten att hålla kroppen frisk. Därmed borde den mest centrala delen av den medicinska utbildningen ligga på detaljerad kunskap om metabolismen. Särskilt som de metabola sjukdomarna är de, som i högsta grad ligger bakom de stora kostnaderna för samhället – sjukvård, kostnader för läkemedel och förtida död resp. sociala missförhållanden som följer av detta. I varje fall i USA anses läkemedel stå för en av de mest vanliga orsakerna till förtida död och att de äldre alltmer ser sig överleva den yngre generationen (åtminstone före Covid-19-utbrottet).
Vid sidan av de okänsliga politikerna, som inte reagerat på de fundamentala felen i läkarutbildningen, inses lätt att den stora bromsklossen bakom den mångårigt statiska läkarutbildningen, är läkemedelsföretagen som slår mynt av massmedicineringen. Ofta sker denna med syfte att mildra symtom med livslång medicinering istället för att åtgärda de grundläggande metabola problemen dvs. via kost, livsstil och ersättning för dåliga livsmedel, ofta via kosttillskott till att rädda människolliv.
Min misstanke är att Tegnell eller någon annan på folkhälsn som skulle antyda ett enda ord om födelarna med C- och D-vitamin resp. förändrad matkultur på våra äldreboenden, omedelbart skulle medföra ett svart kryss i läkemedelsföretagens register, som för all framtid skulle inebära livslång svartlistning vad gäller resurser för forskningsstudier av alla slag. Det är en skam att samhället ännu inte kunnat freda sig mod denna cyniska utveckling eller snarare stagnation, som vi alla via skatten skjuter till resurser för.
GillaGillad av 6 personer
Måste säga att det är förvånande att i nuet se argumentation för svenska åtgärder i riktning mot nerstängning av samhället och inlåsning av medborgare. Har vi inte en situation med kraftigt ökad testning – hittar fler smittade – samtidigt som vi INTE längre har någon överdödlighet. Har vi inte en liknande situation som i USA, där antalet smittade ökat – i och med omfattande testning, och där dödstalen går i helt motsatt riktning, kraftigt neråt.
Är det inte dags att med alla medel försöka lyfta upp människor ur det panik- och skräcktillstånd som de placerats i, som nu lär ha långt värre konsekvenser än den smittspridning vi ser. Vi vet att ”köpmännen i skräck” kommer att fortsätta skapa panik – dags att sluta lyssna på dem.
Den effektiva behandlingen finns av allt att döma redan, vi har ingen anledning att låsa in och begränsa människor i väntan på en sådan.
Vad vi däremot har anledning att göra är att se till att etablissemanget inte hindrar och undanhåller denna behandling. Varför ska vi lyssna på professorer som Björn Olsen – en av författarna till Expressen-artikeln ovan – som är en svuren motståndare till de kloka behandlingsmetoder som beskrivits i många kommentarer, och går så här långt: ”Intravenöst C-vitamin är som att spruta syra in i blodet, det kan bli våldsamma skador”.
Och tänka på de kloka orden som Peter Götzsche skrev i våras på sin blogg:
”Should it turn out that the epidemic wanes before long, there will be a queue of people wanting to take credit for this. And we can be damned sure draconian measures will be applied again next time. But remember the joke about tigers. “Why do you blow the horn?” “To keep the tigers away.” “But there are no tigers here.” “There you see!”
GillaGilla
Bra, JanneL. Trevligt att det finns tänkande och ärliga människor som skriver här på Anthropocene. Hur länge skall det framhärdas i galenskapen, kan man undra. Vad är det som driver människor till att inte vilja erkänna kontraproduktiviteten och det ologiska i den egna argumentationen.
Kan någon svara mig på frågan, varför Sverige skall börja låsa in sina medborgare, när corona/COVID-19 redan med enkelhet förebyggs och botas till 100 procent. Varför läggs det så extremt mycket krut på diskussionen ”låsa in/inte låsa in” medborgarna, när den är fullständigt irrelevant.
Det är ju intressant att corona/COVID-19 forskas på runt om i världen för att man säger sig vilja få fram fungerande behandlingsmetoder, men ännu intressantare att dessa fungerande behandlingsmetoder redan finns, men nonchaleras av etablissemanget och somlig alternativ media.
Varför skulle våra grannländer ha anledning att ”triumfera” över Sveriges dumhet? Är de så in i bänken korkade, att de såg med skadeglädje på om vi misslyckades. Ännu mindre anledning, i så fall, för oss att bry oss om vad det tycker.
Artikelns och tidigare artiklars hållning i corona/COVID-19-frågan blir enligt min mening bara mer och mer bisarr.
GillaGilla
Om COVID-19 redan med enkelhet förebyggs och botas till 100 procent, varför har Sverige typisk 1,000 nya fall och 25 döda per dag. Jag tror inte på inlåsning, utan på social distansering, något som svenskarna helt struntar i, och på förebyggande åtgärder som munskydd, TCM och vitaminer.
GillaGilla
Karl W
2 juli, 2020 kl. 01:47
De COVID-19-skadade och -döda som vi har i Sverige, hur många de nu är, hade varit noll om effektiva metoder som ligger utanför läkemedelsindustrins/skolmedicinens kompetens/vilja att hjälpa människor i nöd genomgående hade använts.
Märkvärdigt att man kan upprepa samma sak om och om igen, utan att folk förstår.
Nej, svenskarna struntar inte alls helt i social distansering. Där har du återigen fel. Generellt är svenskarna noga med social distansering. Personligen tar jag hänsyn till de som viss ha det så, men bryr mig för egen del inte ett dyft.
Hur kan förresten du, som väl sitter i Kina och skriver, tro dig veta så mycket om svenskarnas sociala distansering?
GillaGilla
Per, rent fantastiskt hur mycket photoshoppade bilder det då måste vara på svenska nyhetssajter. Du borde kanske kontakta FHM och erbjuda dina fantastiska tjänster.
GillaGillad av 1 person
Karl W
2 juli, 2020 kl. 01:47
Du å andra sidan borde vara lite mer stringent och inte slarva med formuleringarna på ett sätt som verkar och kanske är desinformation.:
”Jag tror inte på inlåsning, utan på social distansering, något som svenskarna helt struntar i,…” .
Sådana fullständigt ogrundade generaliseringar inger inte förtroende.
Personligen tror jag inte på social distansering, utan på förebyggande och akuta medicinska åtgärder som fungerar till 100 procent. JanneL är inne på detta lite längre ner i den här kommentarstråden:
https://anthropocene.live/2020/06/30/krav-pa-en-snabb-strategiomlaggning/#comment-57276
FHM. Jaså, det är sådant du ägnar dig åt, utöver att kommentera på Anthropocene.
GillaGilla
Bra där JanneL!
Denna Corona hysteri börjar bli tröttsam.
GillaGillad av 1 person
Själv tycker jag det är tröttsamt att människor avlider, i vissa fall får de inte ens träffa läkare. Även tröttsamt med alla de som har svårt med social distans.
GillaGilla
Apropå artikeln Att begränsa antalet döda är ditt jobb, Tegnell:
Varför skall man överhuvudtaget ta någon som helst notis om det som skrivs där, undertecknarna är ju generellt helt avsågade när det gäller hur man botar människor effektivt och utan biverkningar. Om de här personerna är sådana auktoriteter på hälsa, varför ser vår sjukvanvård så illa ut som den gör?
De har makten inom skolmedicinen, men ändå är den så kallade vården förfärlig. Stämmer inte detta till eftertanke? Någon?
Stefan Einhorn, professor i molekylär onkologi, på vilket sätt hjälper han cancerpatienter med naturliga och fungerande terapier som inte skadar, istället för ”Förgifta, skära, bränna”? Björn ”C-vitamin är en livsfarlig syra” Olsen, när rekommenderade han svenskarna att förebygga med vitamin D3, höga doser C-vitamin, andra vitaminer, mineraler och så vidare? Har han berättat om intravenöst C-vitamins effektivitet, hyperbar syrgasterapi, väteperoxid, jod, ozon och så vidare? Skulle inte tro det.
GillaGillad av 1 person
Jag håller inte med om att Tegnells jobb är att begränsa antalet döda. Snarare är hans jobb, enligt order från politikerna, att maximera skatteintäkterna genom att hålla ekonomin igång, även om det kostar i människoliv.
GillaGillad av 2 personer
Problemet är att svensk ekonomi har lidit minst lika stor skada som grannländernas, så de offrade liven var förgäves.
GillaGillad av 2 personer
Precis, Tegnells främsta mål är uppenbarligen inte att hålla människor vid liv. Beviset är att han undanhåller befolkningen metoder som förebygger och botar så kallad COVID-19 varje gång.
Det enda riktigt storartade som Tegnell har bidragit till är, att svenskarna inte är fängslade i sina bostäder.
Även Doktor Jockers förordar Sveriges strategi med frihet, framför andra länders strategi med ofrihet/övergrepp genom orättfärdig inlåsning. Han informerar också om olika metoder att förebygga och bota så kallad COVID-19 med:
COVID-19 Prevention Steps and Medical Treatments https://drjockers.com/covid-19-prevention-steps-and-medical-treatments/
GillaGilla
Lars, Tyvärr, håller med om det. Dessutom tror jag inte att den kinesiska modellen hade fungerat heller i Sverige. Det är bara så intressant att se hur olika folk tänker och fungerar. Allt sådant här har i kinesiskt tänkande minst två nivåer. Den högsta och vägledande principen som inte får brytas kallas ”Dào” 道 som bokstavligen betyder vägen, bana, kurs, eller spår att följa. Den kan även översättas som regeln som är gudomlig, himlen eller universum. Under ”Dào” kommer ”Shù”书, vilket egentligen betyder ”bok” och avser strategi, taktik, kunskap och handling och kan omfatta många ”Shù”. ”Dào” när det gäller viruset var att rädda liv. Ingenting fick stå över det. Det var varken en fråga om tvång eller frivillighet, utan individens skyldigheter och ansvar mot andra. I Sverige ligger obegränsad frihet, liberalism och demokrati på topp, och vi ser resultatet tydligt.
GillaGilla
Per bra skrivit. Cancerfonden har funnits sedan i början på 50-talet. Vad har hänt?
GillaGilla
Reblogga detta på ulsansblogg.
GillaGilla
Tack för detta inlägg Bern ! Du har klarsyn utöver dom flesta ! Att det finns ansvarslöst folk utan intellektuell kapacitet att omfatta vidare skadeverkningar av experimentstrategien som genomförs i lilleputtlandet ja det är ett lågvattenmärke för dessa människor ! Men föga förvånande när man ser förfallet på område efter område i landet ! Det är dags för rättskipning av förnekarna !!
GillaGillad av 1 person
Qui habet tempus, habet vitam.
Dvs. Den som vinner tid, vinner liv.
Har fastnat i huvudet på mig från mina tidiga skolår.
Typisk onödigt vetande som man trakasserade eleverna med dåförtiden.
GillaGillad av 1 person
Det skall jag lägga på minnet.
GillaGilla
Sverige kommer aldrig att kunna föra en ”egen” medicinpolitik som går stick i stäv med skolmedicinen. Vi kommer aldrig att kunna föra egna kosthållningsregimer på statlig basis. Om vi ens försöker oss på det kommer även vi att få vidkännas ekonomiska sanktioner av samma slag som andra länder som inte följer kraven från bankmaffian.
Om vi skall kunna stå på helt egna ben måste vi följa Nordkoreas linje och skaffa oss kärnvapen för att freda oss mot militära angrepp som ofta är följden av ekonomiska sanktioner. Utan ett starkt militärt försvar är våra handlingsmöjligheter små.
Å andra sidan kan ett upplyst folk strunta i våra kostrekommendationer och köra det som Lars Bern, Annika Dahlqvist m.fl. förespråkar LCHF. Och sköta vårt intag av vitaminer och mineraler på så sätt att läkemedelsindustrins kemiska produkter får en allt mindre del av kakan. Då skulle även färdigmatsfabrikerna få slå igen. När kraven från medborgarna ökar så måste skolor, förskolor och äldreboenden själva börja laga sin mat från scratch. Då kan vi vara mer oantastbara om folket skiter i staten o kapitalet.
Det ser verkligen ut som att blodkärlen angrips hårdare av Covid19 vilket vad jag förstår även var fallet med Spanska Sjukan för hundra år sedan. Första vågen på våren 1918 uppträdde ungefär som Corona och när andra vågen kom i slutet på augusti 1918 då hade den muterat och blivit än mer aggressiv. Det var då som många yngre och medelålders dog just för att immunsystemet svarade hårt och gav sig på just lungvävnaderna. Människor med svagare immunförsvar, små barn och äldre klarade sig bättre under andra vågen. Så om nu Covid19 har samma utveckling som Spanska då har vi det värsta framför oss kommande höst och vinter.
För egen del ser jag till att få i mig tillräckligt med vitaminer och mineraler tillsammans med en så ren kost som möjligt så har man sannolikt bättre förutsättningar att klara detta om nu en andra våg kommer och är värre.
GillaGillad av 1 person
En optimal D-vitaminhalt i blodet och ett kontinuerligt intag av C-vitamin minskar risken för så kallad COVID-19 med över 90 procent. Sedan finns det även en stor mängd andra enkla förebyggande åtgärder som man kan vidta.
GillaGilla
Utöver det jag skrev ovan börjar kommunerna nu att hemlighålla statistik över antal döda i Covid19 på äldreboendena. Det är väl ändå högsta anmärkningsvärt att man spelar bort offentlighetsprincipen för att man är rädd, rädd för att folket ska reagera och kanske agera. Det är dags för våra styrande och beslutsfattare att börja göra rätt saker och prioritera människoliv. Domen från folket kommer att bli allt annat än rosenskimrande den dagen sanningen kommer fram om att man misshandlat och uppsåtligen dödat framför allt våra äldre.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWOae2/kommuner-hemlighaller-dodstal-pa-aldreboenden
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9KoG5/eva-lott-anmaler-aldreboende-pappa-kvavdes-ihjal
GillaGillad av 2 personer
Palliativ vård betraktas som massmord av en läkare som jag pratade med.
Det vaccin som är på gång har visst prövats på djur och de tillfrisknade. Men om de smittas återigen så dör de snabbt och det är kanske den vägen som några stora hjärnor har i beredskap för oss.
Jag tänker aldrig låta mig bli vaccinerad av den anledningen
GillaGillad av 1 person
Det vi alla i samhället måste verka för, Är, Att man måste få kunna framföra sin sak utan att riskera att inte få tillhöra gruppen längre.
-Detta skulle lösa de flesta nutida problem!
Sedan skulle jag vilja ge alla som envisas med att återkommande skrämmas med 5G och kemtrails en stor känga.
Som fd flygtekniker och sedermera rf-ingenjör kan jag tala om att konensstrimmorna orsakas av varm motor vs kall -50c fuktigt luft, Punkt.
Beträffande radiofrekvensstrålning har det låtit likadant inför varje lansering av mobiltelefoniststem.
Dessutom skiljer påfallande många inte skillnaden mellan radioaktiv partikelstrålning och radiovågor.
Det sitter hundratusentals radioamatörer världen över sedan snart hundra år tillbaka, många med ett 1000w radioslutsteg på skrivbordet och det finns gott om pigga 90-åriga radioamatörer runt om på klubbarna landet och världen över som suttit med sådana effekter i 60 år dagligen.
I en mobilmast som sitter hundratals meter bort kör man under 100w ofta <50w. Så snälla, Läs på före ni håller utläggningar kring detta.
GillaGilla
När de första tågen kom trodde många att människan inte skulle klara så höga farter. Det tågen hade maxfarten 30 km/t.
GillaGilla
Rickard Karlsson
1 juli, 2020 kl. 07:54
Det har med all rätt kommit varningar inför varje nytt telefonsystem.
Kolla in den industrioberoende vetenskapen och lyssna på de drabbade:
Strålskyddsstiftelsen https://www.stralskyddsstiftelsen.se
GillaGillad av 1 person
lars bern
1 juli, 2020 kl. 08:50
Förlåt en yngling, men du har ju enligt egen utsago inte satt dig tillräckligt väl in i frågan om EMF, för att våga göra uttalanden om dess inverka på människors hälsa. Hur kan det då ligga inom ditt kompetensområde, att jämföra varningarna för hälsofaran från den tekniken med varningarna för tågens hastighet när de kom?
GillaGilla
Jag gjorde ingen jämförelse annat än att vi historiskt alltid haft denna typ av kampanj när ngn ny teknik introducerats.
GillaGillad av 1 person
lars bern
2 juli, 2020 kl. 12:35
F-n tro’t, sa Relling.
GillaGilla
Per!
Håller med dig om EMF & 5G. Det är skadligt för allt levande – människor, djur, natur. Tycker generellt att dina inlägg här inne är intressanta och verkar väl underbyggda.
Mvh Eva
GillaGilla
@Eva H
5G och konspirationsteorier om skadeverkningarna är Icke baserad nonsens ! Samma sak med det som i Sverige på 90-talet förstorades upp om ellverkänslighet !! Samma människor som blev påverkade av denna magnetstrålning särskilt på sina arbetsplatser satte sig sedan tex i Stockholm på tunnelbanetågen och åkte gladeligt i mångdubbelt högre magnetiska fält !! Väl hemma ställde dom sig sedan vid eldrivna spisen med höga elektriska fält och lagade mat till familjen utan problem ! När mobiltelefonerna kom så köpte dom flesta sig en smartphone och dom sitter nuförtiden uppkopplade i timmar !Många av dessa personer har heller inget emot att det skall åkas elbuss och elbil !! Förklaring saknas fortfarande till detta beteende !
Det är tyvärr precis samma sak med den nya teknikens inverkan på psyket hos vissa individer !
Om du kan hyfsad engelska så lyssna igenom denna videon tills du förstår !
GillaGilla
Eva H.
3 juli, 2020 kl. 06:59
Tack, Eva. Ja, mina inlägg är välunderbyggda och det som driver mig är medkänsla. Många debattörer kommenterar inte utifrån vad som är rätt och fel, utan utifrån att de representerar olika politiska och ekonomiska intressen, som har pengar och makt för ögonen, inte mänsklighetens och Jordens bästa. Därav de ofta skruvade, ovetenskapliga verklighetsåtergivningarna från än den ena, än den andra, vilka man framhärdar i, trots att argumenten inte alls håller.
GillaGilla
Rickard Karlsson Intressant inlägg. Jag har själv varit radioamatör sedan 16-årsåldern, och har haft 5 olika callsigns. Jag är pigg fortfarande som pensionär. Misstänksamhet mot ny teknologi har alltid funnits. När bilarna kom i Stockholm argumenterade politiker mot att höja hastighetsbegränsningen för höga hastigheter var för farliga. Det är en smaksak att bli dödad i 15 eller 20 Km/t argumenterade man. Sveriges första fortkörare åkte fast på Strandvägen i Stockholm när polisen sprang ikapp bilen. Jag hörde själv historier på 40-talet hur folk posterade ut vattenhinkar i alla rum när elektriciteten kom i bruk, och man stängde helt av den på natten och när man gick ut, med en stor knivströmbrytare. Jag hörde själv en gång en äldre kvinna fräsa till om telefoner. ”Vilken idioti att stå och prata med en trälåda på väggen. När jag vill prata men folk går jag och träffar dom”. Varpå hon demonstrativt marscherade tvärs över gata för att träffa en god vän. Inte mycket har ändrats med modern utveckling.
GillaGillad av 1 person
Bosse M:
”Tills du förstår…”
Trevlig retorik där.
Tack, jag förstår redan. Din övertygelse är inte min. Din kommentar osar ganska mycket fördomar om vilka människor som tar EMF/5G på allvar dessutom. Allt är svart eller vitt, märker jag…
GillaGilla
Det har inte kunna bevisas att elöverkänslighet beror på ett fysikaliskt fenomen men däremot på ett psykologiskt fenomen ! Elöverkänslighetspsykosen förekom nästan enbart i just Sverige för övrigt ! Utan tvekan också ett psykosomatiskt fenomen som om vederbörande inte söker psykologiskt helande kan komma att ge hen allvarliga fysiska efterverkningar av varierande slag ! Jag vill inte förringa problematiken som sådan enbart peka på likheterna med 90 talets elöverkänslighetspsykoser ! Sök hjälp innan du inbillar dig att du är en 5G antenn hela du !
GillaGilla
Håller helt med om att elöverkänslighet och problem med radiovågor är ett psykologiskt problem, inte ett fysikaliskt-medicinskt. Det har gjorts åtskilliga mer eller mindre seriösa försök genom genom åren att med kontrollerade experiment försöka styrka eller dementera dessa påståenden, men det har inte gått. En historia illustrerar problemet. I ett bostadsområde satte man upp en kommunikationsmast. Omedelbar dök det upp en rad personer som klagade på olika symptom som huvudvärk och illamående, och påstod att ”strålningen” bevisligen hade orsakat flera cancerfall i området. Man krävde att företagets VD skulle komma och lyssna på klagomålen, vilket han gjorde. När alla hade sagt sitt tog VD’n till orda. ”Jag vill först upplysa er alla om att masten aldrig har varit i drift. El-bolaget har ännu inte dragit fram el-kablarna. Ni kan kolla själva.” Det verkliga problemet är att aktivistorganisationer som ”Strålskyddsstiftelsen”, där utbildningsnivån ligger ungefär på gammal folkskolenivå, hetsar till fysiska attacker på känslig infrastruktur där basstationer och master fälls eller bränns ner. Sabotage av infrastruktur är ett av Sverige allvarligaste brott som kan leda till livstids fängelse, och outbildade aktivister i organisationer som ”Strålskyddsstiftelsen” eller på bloggar hetsar till sådana brott. Hur skulle ni själva reagera om telefonen inte fungerade därför att aktivister fällt masten när ni ringer ambulansen vid en hjärtattack. Jag håller med om att den som känner oro eller symptom bör söka psykologisk hjälp.
GillaGillad av 1 person
Eva H.
4 juli, 2020 kl. 07:31
Jag håller med dig.
Det råder forskningsmässigt inte längre några tvivel om att 5G et al är riktigt skadliga för bland annat människan. Detta bekräftas också av människors egna vittnesmål i frågan.
Grejen är för övrigt, att det ofta inte handlar om fördomar, utan om medveten desinformation. Jag pekar inte ut någon speciell entitet, menar bara att somliga med berått mod ägnar sig åt sådana föraktliga aktiviteter.
GillaGilla
@Per den store allvetaren ! Det är förkastligt att göra sådana inlägg som du nu gjort här utan att ange källor som är granskade !!
GillaGilla
Bosse M
11 juli, 2020 kl. 01:20
Strålskyddsstiftelsen https://www.stralskyddsstiftelsen.se
GillaGilla
@Per
Ja denna stiftelse känner man till !!
Dessvärre kan jag inte hitta en enda
randomiserad forskningsstudie som
otvetydigt visar att 5G är FYSISKT livsfarlig däremot finns där en uppsjö påståenden från forskare som tror sig veta att så måste det vara !!
Som jag sagt i mitt ursprungsinlägg så vill jag inte förringa problematiken om att EMF kan ge
effekter på människor men det handlar då om psykosomatiska effekter ! Ett klargörande som backar upp detta bifogas !
GillaGilla
Jag har gjort som Lars längre tid. Blandar upp C vitamin i en flaska 1000mg per dygn. Hade Corona i tio veckor. Kom även till andningsproblemen nästan halvvägs då tog jag kolloidalt silver i en duschflaska med fin duschstråle. Och tog några djupa andetag och duschade samtidigt. Den natten spottade jag slem nästan hela natten så det blev inte mycket sova. Var det inte så svenska journalister o experter hånade Trump för. Injicering av bakteriedödande. Det gjorde jag och det fungerade. Men bli helt bra var vid midsommar. Och det började 18 mars. Jag vägrar att åka till svensk sjukvård och inte bli tagen på allvar. Vi måste läsa på själva. Och lyssna på sådana som Lars Bern som vågar gå emot samhället. Åsiktsdiktauren. Annars vette tusan om jag hade överlevt. Sen blev det magen omaprezol gjorde ingen som helst nytta. En matsked kolloidalt silver blev som bomull för magen. Det var sista steget i Corona. Tack Lars
GillaGilla
När man blir infekterad förbrukas C-vitaminet snabbt, varför man skall öka dosen kraftigt minst det dubbla. Djur som blir stressade av en infektion kan tiodubbla sin produktion av C-vitamin.
GillaGillad av 1 person
I USA utgör de som lever på äldreboenden knappt en procent, men samma grupp står för 45 procent av dödsfallen. Vad kan detta komma sig av? Vanvård i form av undernäring och utebliven användning av medicinska metoder som botar så kallad COVID-19 varje gång. Precis som i Sverige, alltså.
Long-term care facilities account for 45% of U.S. deaths from COVID-19
by: Sara Middleton, staff writer | July 1, 2020
GillaGilla
Long-term care facilities account for 45% of U.S. deaths from COVID-19
by: Sara Middleton, staff writer | July 1, 2020https://www.naturalhealth365.com/long-term-care-facilities-3462.html
GillaGilla
Apropå min kommentar ovan: Onödig medicinering, som förstör immunförsvaret och cellernas funktioner generellt, icke att förglömma.
GillaGilla
Skrämmande! Jag finner inte en enda offentlig person som är vaken. Alla har köpt bedrägeriet rakt av och alla tänker som en enda stor flock.
https://dogperday.com/coronavirus-pandemic-biggest-lie-in-human-history/?fbclid=IwAR1BNsDNX3J2E8ahFKjt8z9fGWCuzOhsgQsbfrMxm3ooqj3NL6DME20jmoU#c
GillaGilla
Mycket intressant intervju med Dr. Kaufman.
Han anser pss som jag själv att Covid 19 är en gigantisk bluff som iscensatts av globalister och där olika länders regeringar snällt ställer upp bakom bluffen. Detta virus (Covid 19) har ännu inte kunnat isoleras och därför inte kunnat identifieras. Det hela är ett hopkok!
Tanken på ett kommande effektivt vaccin är därför också en klar bluff. Dessutom kommer vacciner av denna typ oåterkalleligt förändra vårt DNA – en ruskig tanke!
Allt detta står mig nu upp i halsen.
Den här intervjun med Dr. Mikovits säger en hel del.
GillaGillad av 1 person
Kauffman och Mikovits har olika syn på om ett virus är inblandat eller ej. Mikovits anser att så är fallet.
GillaGilla
Metoden kallas PMA. Just Protecting My Ass.
GillaGillad av 1 person
‘Ökningen’ av bägge kärlförnyelsesystemen betyder att kroppens läkningssystem fungerar. Den ‘ovanligare’ splittande kärlförnyelsen tillgriper kroppen när resurser är begränsade alt snabba kärlförstörelseförlopp sker. Av de framkomna resultaten från examination av de få lungorna kan endast knapphändiga slutsatser dras, eftersom inga fullständiga obduktioner genomfördes. Examinatorernas resultatredovisning säger inget om vilka felfunktioner personerna hade som dött av C-19 resp annan ‘influensa’. Vaskulärinflammatorisk åkomma är som Du själv säger vanlig hos många metabolt sjuka. Är således vaskulärskador primär- eller sekundäreffekt, eller möjligen bägge beroende på personspecifika förutsättningar? Tillstötande bakteriell lunginflammation är vad jag förstår vanligt förknippad med influensor inkl C-19, och ger kärlskador. Att en person fått hjärnpåverkan säger inget annat än att dels immunsystemet fallerade att förhindra patogena RNA-bitars passage av blod/hjärnbarriären dels att dessa patogener sprides av blodet.
Själv kommer jag att försöka följa resultaten av en obduktionsserie kring C-19, som genomförs av bl.a. den tyske professorn Klaus Püschel, 190 obduktioner. I början av maj kom en preliminär redovisning• av tolv fall. Lungembolismen hos C-19 personer hade en pendang i 7/12 fall i omfattande ventromboser i bägge benen, vilket var oväntat. Virus fanns i hjärna, hjärta, lever och njurar. Obduktion visade också här diffus alveolarpåverkan. Alla obducerade personer dog av lungrelaterade problem och alla var metabolt sjuka; fetma, hjärtåtkommor, astma, kroniskt obstruktiv lungsjukdom, diabetes mellitus 2, neurodegenerativa felfunktioner. Ventromboserna indikerade en möjlig felfunktion i koaguleringsprocessen i samband med C-19.
De titelmeriterade personernas expertråd visar mer på andefattig ‘Tegnell-bassing’ än klokhet. De ofta framförda kraven på ökad instängning, karantänvaka och minskad rörlighet är direkt kontraproduktiv m.h.t. C-19s tydliga påverkan på ökande ventromboser enl ovan, hos metabolt sjuka, om vi tänker på personers hälsa.
Den stora dödligheten inom äldrevården kan läggas det ortodoxa medicinska systemet till last, och har enligt mitt vokabulär inget med någon diffust operationaliserad ‘coronastrategi’ att göra.
• Ref; https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/m20-2003
GillaGilla
Göran Åkesson
2 juli, 2020 kl. 07:58
”De ofta framförda kraven på ökad instängning, karantänvaka och minskad rörlighet är direkt kontraproduktiv” håller jag precis med om.
GillaGilla
Ja, det bästa svaret till ”de titelmeriterade personernas expertråd” (såsom framfört i Expressenartikeln ovan) är nog det nya programmet från Highwire (torsdag 3/7). Här har vi det totala vansinnet av instängning och upphävandet av frihet (här USA) så fruktansvärt kraftfullt beskrivet, men också de modiga personer som vågar gå emot de drakoniska åtgärderna. Titta bara på det tal (3 min in) som journalisten John Ziegler håller i Kalifornien (där ansvarig läkare, Levin, i regionen tidigare förklarat att personer skulle kunna hämtas ur sina hem, som en skyddsåtgärd).
Och vad säger ”experterna” i Expressen-artikeln, med deras upprepade krav på nerstängning och upphävande av medborgarnas friheter, om de order som utfärdats av guvernören i Kalifornien om ”strike teams”, som ska kunna stänga ner affärsverksamheter (19 min)? Där termen ”strike teams” får en att tänka på hanteringen av svårt kriminella och terrorister. Men titta på hur det faktiskt finns modiga politiker som sätter hela sin karriär i fara genom att gå emot dessa diktatoriska direktiv – som borgmästaren i Nevada City. Reinette Senum.
Och för guds skull titta på den BÄSTA intervjun någonsin om hydroxiklorokin/zink, som en billig livräddande tidig behandling för coronaviruset. Se den långa intervjun (37:05 in i programmet) med dr Vladimir Zelenko – som behandlat över 2000 patienter i riskgrupper med fantastiska resultat. En läkare som anser att de som förvägrar människor en sådan fungerande behandling begår brott mot mänskligheten, massmord.
Och efter att ha sett det här programmet lär det förhoppningsvis vara mycket svårt att rekommendera Expressen-experternas råd för Sverige.
GillaGillad av 1 person
@Janne L
Du har tyvärr inte fattat vad detta rör sig om i USA överhuvudtaget !!!
Och i Sverige råder Jantelagen som du hävdar gentemot övriga länder i världen och i synnerhet våra ”dumskallar” till grannar !!
GillaGilla
Och med länken till programmet: Highwire 3/7 Covid Crimes Against Humanity https://www.facebook.com/HighWireTalk/videos/286747905715516/?tn-str=k*F&redirect=false
GillaGilla
– Vi trodde det fanns bättre kunskap om basala hygienrutiner i omsorgen än vad det faktiskt fanns.
Stadsministern var tydligen återigen lite dåligt upplyst.
GillaGillad av 1 person
Fler stora nyheter om Hydroxiklorokin/zink från idag:
Titta på den här videon med dr Vladimir Zelenko, nu i den kände TV-doktorn Dr Drews program. 30 minuter lång intervju om värdet av Hydroxiklorokin/zink, och vilka utmärkta resultat som de gett i tidig behandling av patienter med Covid-19.
Titta här: Dose of Dr. Drew Discusses Covid-19 Treatments With Dr. Vladimir Zelenko. (2/7, -30 minuter) https://www.youtube.com/watch?v=3ywj-PZTt4g
Och här är den nya publicerade artikeln om Zelenkos behandling (pre-print, än inte peer-reviewed): COVID-19 Outpatients – Early Risk-Stratified Treatment with Zinc Plus Low Dose Hydroxychloroquine and Azithromycin: A Retrospective Case Series Study
https://www.preprints.org/manuscript/202007.0025/v1
Och i tillägg har nu också en större artikel precis publicerats om att Hydroxiklorokin använts med goda resultat också i sjukhusmiljö. Se: Treatment with Hydroxychloroquine, Azithromycin, and Combination in Patients Hospitalized with COVID-19, 1 juli 2020
https://www.ijidonline.com/article/S1201-9712(20)30534-8/fulltext
Med tanke på Zelenkos resultat och att hans protokoll nu används i ett antal länder (han räknar bl.a. upp samarbete med Honduras, Guatemala, Brasilien, Israel, Ukraina, delar av Ryssland) – och att positiva studier om saken finns (som nu ger kraftigt genomslag i USA) finns det någon anledning att inte använda det här också för svenska läkare? Och som vi ser i slutet av intervjun – med en effektiv behandling finns det ingen anledning att inte fullt ut öppna upp samhället!!
GillaGilla
# Janne L = # Per ??
Kolla det Lars. B.
GillaGilla
???
GillaGilla
Ev. oxå = Eva H !!??!
GillaGilla
Jag kan lugna dig Stefan, jag är helt och hållet mig själv.
Men det viktiga i nyheterna i tidigare inlägg kan väl knappast överdrivas. Här kan vi ha en riktigt bra fungerande behandling, som dessutom bara kostar ungefär 20 dollar. En behandling som skulle kunna komma även folket i mycket fattiga länder till godo. (Remdesivir, som nämnts i sammanhanget kostar vid jämförelse runt 3000 dollar.) Vi kanske inte längre behöver vara rädda.
Den behandling som dr Zelenko haft sådana framgångar med gäller tidig behandling av personer med symtom, i riskgrupper (företrädesvis äldre) med:
Hydroxiklorokin 200 mg, två ggr/dag i fem dagar
Zink 220 mg/dag, i fem dagar
Azithromycin 500 mg/dag i fem dagar.
GillaGilla
JanneL
4 juli, 2020 kl. 05:47
Min övertygelse är att man så långt som möjligt skall undvika antibiotikan, azithromycintet, i det här protokollet. Antibiotika förstör mer eller mindre immunförsvaret i tarmen och försämrar därmed mer eller mindre kroppens funktion generellt för all framtid.
Det finns alternativ till antibiotika som är att föredra, till exempel intravenöst C-vitamin, hyperbar syrgasterapi, ozonbehandling, kolloidalt silver, väteperoxid, essentiella oljor med antibiotisk effekt, klordioxid-receptet för COVID-19 och annat.
GillaGilla
JanneL
3 juli, 2020 kl. 09:18
Bra, JanneL!
GillaGilla
Ja Lars, gör gärna det! 🙂
Kolla upp om jag; Eva H. är samma person som Per!
Sedan berättar du för de ”icke-konspiratoriska” här inne.
GillaGilla
Jag förstår inte frågan.
GillaGilla
I Latnivaara nordväst om Gällivare var
det 3,3 minusgrader natten till fre-
dag. Det är den lägsta julitemperatur
som uppmätts sedan 1976 då det var
-3,6 grader i Ljusnedal i Härjedalen.
Ja se där,,, klimatalarmister nu trivs däremot coronaviruset som fisken i vattnet.
Hur i hellskotta skall nu BLM ställa eller sälla sig till detta? 🙂
GillaGillad av 1 person
Bra noterat Walden !
Ja till det skall noteras Köldrekord i Norge -7,2 grader och 35 cm nysnö i sydvästra Norge vid Bergen!!! Nya lilla istiden kom snabbt eller hur !
GillaGilla
Bäste Istvan! Begrunda följande: ”Quidquid in linguam latinam dictam est altum videtur”. Dvs ”Det som säges på latin synes högstämt vara.” Dvs ”impar”!
GillaGilla
Jag blir så otroligt förvånad när det (som ovan) förmedlas några av de allra mest positiva nyheterna i hela denna ”coronatid” – och andra kommentatorer går in i helt andra ämnen.
Är det inte – för guds skull – av oerhört intresse och något att vara väldigt glad för, att vi nu kan tänkas få acceptans för en behandling som kan rädda massor av människoliv och göra slut på de diktatoriska åtgärder som vi sett införts på planeten. Det kommer förvisso att vara ett fortsatt stort motstånd mot dessa metoder från en läkemedelsindustri som inget har att tjäna på dem, och från de medier som lever på att sälja skräck och kaos – men att det här kommit så långt är OERHÖRT STORT.
Läs gärna också vad den skeptiske läkaren Malcolm Kendricks skriver om det idag, i artikeln I’ve lost all trust in medical research – the financial muscle of Big Pharma has been busy distorting science during the pandemic https://www.rt.com/op-ed/493732-big-pharma-pandemic-covid/
GillaGilla
Jodå Janne L, det är absolut glädjande och hoppfullt att framsteg görs i ”bekämpandet” av denna mycket ”aggressiva” virusinfektion. Kanske bör tilläggas för eventuellt intresse att de preparat som behandlingen avser i er kommentar här ovan, är de samma som då används i fall av Malaria.
”Big farma” är med övertydlighet mer intresserade av ”bokslutet” än av folks väl och ve, det är också min åsikt.
Problemet med de aktörer inom ”alternativmedicin” som sign.# Per så varmhjärtat länkar till i sina kommentarer, är likaledes ointresserade av annat än egen snöd vinning, då ofta på ”olycksdrabbades” bekostnad.
Att då sedan hävda att människor blir inlåsta av ett etablissemang och att samma ”etablissemang” förbjuder( ej tillåter), etablerade ”alternativ” inom medicinsk behandling, är helt enkelt inte sant.
Det bör påpekas!
Janne, jag tycker er kommentar här ovan är helt balanserad/informativ/ och fri från överdrifter. Upplysande och inte konspiratorisk.
Tackar!!!
GillaGilla
Stefan Eriksson
4 juli, 2020 kl. 11:28
Du har återigen missuppfattat det ena med det andra och hit och dit med det, men nu ödslar jag inte mer tid på dig.
GillaGilla
Torbjörn Sassersson som driver NewsVoice pekar på lockdown-förespråkarnas i Sverige ologiska argumentering. Han har precis som jag, men till skillnad från många andra, genomskådat det politiskt pådrivna, medicinskt imbecilla lobby-arbetet för att även svenskarna skall låsas in som simpla brottslingar på grund av något så i det närmaste helt harmlöst som corona/Covid-19:
Jari Ehrnrooths kritik mot Tegnell och svensk coronastrategi är orwellsk och auktoritär Av Torbjörn Sassersson red. -11 juli, 2020 https://newsvoice.se/2020/07/jari-ehrnrooth-tegnell-coronastrategi-orwellisk/
Läs den här artikeln med tillhörande kommentarer, så förstår du att corona/COVID-19 kan botas till 100 procent och att de som trots detta rekommenderar svensk lockdown drivs av okunskap eller en illvillig agenda. De fungerande förebyggande och akuta medicinska metoderna mot corona/COVID-19, samt samtidigt även en massa andra sjukdomstillstånd, är väldigt många.
Var inte rädda!
Läkare: Patienter dör sannolikt i onödan i Covid-19 pga D-vitaminbrist
Av Torbjörn Sassersson -maj 14, 2020 https://www.tv-helse.se/covid-19-d-vitaminbrist
GillaGilla
@Allvetande Per som är så säker på att just han innehar mandat att ofarligförklara coronavirus…
Dödstalen på äldreboendena i Sverige då ?? Hmm javisstja …tja det är typ smällar man får ta tycks resonemanget från hans huvudlösa påstående vara !!
Nej begrunda följande så att du nyktrar till ..
GillaGilla
Bosse M
12 juli, 2020 kl. 04:13
Fantastisk bevisföring där, Bosse M. När man inte kan anföra fakta, så återstår bara att försöka spela på känslor.
För lämpligt svar, se ”per
12 juli, 2020 kl. 10:43”.
GillaGilla
@Ovetande per med litet p !
Du klarar inte av att ta reda på fakta om FHM och experimentdoktor Tengeles strategier och kan inte omfatta fakta om dödsfallen bland våra sköra äldre överhuvudtaget och sätta in det i tex. våra geannländers hantering och värdwgrunder tycks det som ! Nej såklart viftar du med Jante !!
Här är lite uppfriskande facts om galenskapen !
GillaGilla
Bosse M
13 juli, 2020 kl. 12:08
Jag, eller rättare sagt du, förstår inte vad det videon har med mig att göra.
För lämpligt svar, se ”per
12 juli, 2020 kl. 10:43”.
GillaGilla
@per den oförstående bluggaren ..
ett citat från din egen penna
”har precis som jag, men till skillnad från många andra, genomskådat det politiskt pådrivna, medicinskt grundlösa lobby-arbetet för att ….. på grund av något så i det närmaste helt harmlöst som corona/Covid-19”
Harmlöst jojo det kan du väl tala om för alla tusentals sörjande efterlevande och alla som lider svårt av att ha överlevt med nöd o näppe av detta harmlösa !!!
Påståendena känns igen från experimentdoktor Tengeles ”rösteko” från videolänken ovan !!!
Harmlöst var ordet !!!
GillaGilla
Bosse M
13 juli, 2020 kl. 02:16
Misstaget är att man inte informerar om att COVID-19 kan förebyggas och botas till 100 procent.
Varför handlar inte diskussionen om alla förebyggande åtgärder som man själv kan vidta och alla akuta åtgärder som sjukhusen kan hjälpa patienter med, som inte har haft möjlighet att förebygga ordentligt.
Vad man dock har gjort bra är att inte låsa in svenskarna.
Jag har hört om och ifrån Tyskland, Spanien och USA, att många avundas svenskarna, tycker att de egna beslutsfattarna är mycket dåliga ledare, som låser in sina befolkningarna.
För förståelse av hur onödig inlåsning är i och med att medicinska metoder som förebygger och botar till 100 procent redan existerar:
https://anthropocene.live/2020/06/26/skolmedicinens-svek-mot-alla-coronasjuka/#comment-57151
https://www.tv-helse.se/covid-19-d-vitaminbrist/#comment-1945
https://anthropocene.live/2020/06/30/krav-pa-en-snabb-strategiomlaggning/#comment-57217
https://anthropocene.live/2020/06/30/krav-pa-en-snabb-strategiomlaggning/#comment-57296
https://anthropocene.live/2020/06/30/krav-pa-en-snabb-strategiomlaggning/#comment-57326
GillaGilla
Bosse M
13 juli, 2020 kl. 02:16
Det enda Tegnell och jag har gemensamt är mig veterligen att vi båda förespråkar frihet istället för inlåsning av svenskarna i corona-tider.
I övrigt är jag mycket kritiskt till Tegnell, bland annat på grund av att han är ohederlig när det gäller vacciner och på grund av att han undanhåller svenska folket varenda förebyggande och botande metod som finns, när det gäller corona/COVID-19.
GillaGilla
Bosse M
13 juli, 2020 kl. 02:16
Tegnell förnekar idag att kolloidalt silver fungerar mot virus, trots att han erkände detta för Michael Zazzio år 2014:
Här medger Tegnell det kolloidala silvrets virusdödande effekt
23 mars 2020 https://www.youtube.com/watch?v=38kltv9qMEY
Kolloidalt silver är bara en av alla existerande behandlingar mot corona/COVID-19 som fungerar.
GillaGilla
Torbjörn Sassersson som driver NewsVoice pekar på lockdown-förespråkarnas i Sverige ologiska argumentering. Han har precis som jag, men till skillnad från många andra, genomskådat det politiskt pådrivna, medicinskt grundlösa lobby-arbetet för att även svenskarna skall låsas in som simpla brottslingar på grund av något så i det närmaste helt harmlöst som corona/Covid-19:
Jari Ehrnrooths kritik mot Tegnell och svensk coronastrategi är orwellsk och auktoritär Av Torbjörn Sassersson red. -11 juli, 2020 https://newsvoice.se/2020/07/jari-ehrnrooth-tegnell-coronastrategi-orwellisk/
Läs den här artikeln med tillhörande kommentarer, så förstår du att COVID-19 kan förebyggas och botas till 100 procent och att de som trots detta rekommenderar svensk lockdown drivs av okunskap eller av en illvillig agenda. De fungerande förebyggande och akuta medicinska metoderna mot corona/COVID-19, samt samtidigt även andra sjukdomstillstånd med samma symptombild, är väldigt många.
Var inte rädda!
Läkare: Patienter dör sannolikt i onödan i Covid-19 pga D-vitaminbrist
Av Torbjörn Sassersson -maj 14, 2020 https://www.tv-helse.se/covid-19-d-vitaminbrist
GillaGilla
Ja i morgon får Björn Olsen – infektionsläkaren som förde fram att behandling med intravenöst C-vitamin, spruta syra i blodet, bara kan ha avsikten att ta död på patienter – breda ut sig i programmet Sommar. Vad tror ni, kommer han att berätta att han hade fel om sina krav på ”lockdowns” och sina förutsägelser om Sveriges relativt öppna strategi med att inte låsa in medborgarna, nu när andelen som testas negativt sjunker kraftigt, när inskrivningarna på IVA går mot noll och när dödstalen också gör det? Jag satsar på att han berättar om hur rätt han egentligen hade i alla fall.
GillaGilla