Det medicinindustriella komplexet arbetar för högtryck för att sjösätta historiens största klipp. Nämligen den hägrande massvaccinationen av flera miljarder människor som man försöker iscensätta med sin skrämselkampanj runt Covid-19 epidemin. Genom att med sina handgångna propagandamedier frammana maximal skräck hos oss människor räknar man med att marknaden för dessa vaccindoser skall öppnas.
Problemet man har är att det trots allt finns forskare och läkare trogna sitt kall som försöker hitta bot och lindring för den lilla del av befolkningen som blir allvarligt sjuk av Covid-19 smittan. Deras framsteg i att förstå den nya smittan och att hitta enkla billiga såväl profylax som botemedel hotar nu den hägrande vaccinaffären. Därför har det medicinindustriella komplexet mobiliserat sin armé av lobbyister och sina handgångna medier för att misskreditera alla sådana försök. Ingenting får komma i vägen för multimiljardinkomsterna.
Jag har studerat en rad medicinska artiklar där forskare och kliniker redovisar sina mycket uppmuntrande resultat från olika behandlingar och den förståelse för smittans mekanismer som vuxit fram.
Den enklaste och billigaste profylaxen mot allvarlig Covid-19 sjuklighet verkar vara kostomläggning samt vissa vitaminer och mineraler. Det är framförallt ett ökat intag av C- och D-vitamin som visat sig verksamt mot viruset. Direkt överflödas propagandamedierna av falska uppgifter om att dessa vitaminer skulle vara skadliga i höga doser. Allt givetvis rent nonsens, men mediernas journalistkår visar inte tillstymmelse till kritiskt tänkande utan förmedlar dessa falska uppgifter. Journalistkåren har tappat sin kompass och sålt sin själ till Mamon.
Forskarna har även hittat det 70 år gamla billiga malariapreparatet hydroxyklorokin (HCQ) som hjälper kroppens celler att ta upp det skyddande mineralet zink och som därför har en dramatisk effekt mot Covid-19 sjukligheten om det sätts in på ett tidigt stadium och även som profylax. Ett antal amerikansk forskare kallade till en presskonferens för någon vecka sedan för att berätta om detta. Inspelningar från den konferensen blev omedelbart censurerade av Facebook m.fl. av etablissemangets medier och några läkare fick sparken. En hängdes ut för sin religiösa tro som inte hade med saken att göra.
Häromdagen kablade de svenska propagandakanalerna Aftonbladet och SVT ut ”jättenyheten” att hundra patienter som fått HCQ dött. Den som inte förstår hur Covid-19 sjukligheten utvecklas kan bli kraftigt vilseledd av denna propaganda, vilket givetvis är avsikten.
Covid-19 smitta har två faser. Under den första ”förkylningsfasen” kan HCQ ihop med zink bromsa virusets infektion av kroppens celler och bota infektionen. Under den andra fasen har viruset trängt in i endotelcellerna i kroppens blodkärl. Det kan då orsaka en immunologisk överreaktion (kallad cytokinstorm) hos några patienter som är det som leder till andningssvårigheter. Till en början trodde forskarna att orsaken var att främst lungornas alveoler blev vätskefyllda p.g.a. inflammationen. Senare har man funnit att i stort sett alla blodkärl i kroppen fått sitt endotel angripet med en inflammation i blodkärlen som följd.
Inflammationen leder till små blödningar och då bildas det mindre blodproppar som kan orsaka mycket stor skada på olika organ i kroppen bl.a. lungor, hjärta, hjärna, njurar m.fl.. I detta skede är HCQ inte rätt medicin och skulle i för höga doser kunna förvärra t.ex. hjärtproblemen.
Profylaktiskt intag av C-vitamin i höga doser kan sannolikt kraftigt mildra det inflammatoriska tillståndet eftersom C-vitaminet bl.a. stärker blodkärlens endotel och gör att de bättre står emot virusinfektionen.
Att ett antal patienter blivit felbehandlade, medvetet eller omedvetet, är inget skäl att inte sätta in HCQ vid de första symptomen för att hindra viruset från att komma in i cellerna. I en lång rad länder utanför västvärlden där man satt in HCQ på ett tidigt stadium har man ca 80% lägre dödlighet per miljon invånare än vi har. Det rör sig m.a.o. om hundratusentals sparade liv tack vare HCQ och zink. Sverige skulle t.ex. kanske sparat 4000 liv som nu dött p.g.a. att vår skolmedicin valt bort HCQ-behandling. Vad jag förstått så har läkarkåren förbjudits att skriva ut HCQ till Covid-19 smittade.
När Covid-19 sjukligheten går in i sin andra fas är som sagt HCQ mindre verksamt. Forskarna har dock observerat att patienter som har astma mot förmodan klarar en Covid-19 smitta bättre. När man undersöker orsaken finner man ett samband med de mediciner som astmatiker använder – s.k. steroider. Läkare som satte in steroider visade att det var en livräddande behandling. Bl.a. sjukvården i Taiwan med 24 miljoner innevånare och bara några enstaka dödsfall har använt intravenösa steroider. Ett annat exempel är ett sjukhus i Dallas där en läkare räddat hundratals liv med den gamla astmainhalatorn Pulmicort. Tror någon att den västliga skolmedicinska etablissemanget kastat sig över dessa livräddande erfarenheter? Glöm det, rapporterna om dessa behandlingar har i vanlig ordning sopats in i den byråkratiska kvarnen för att det inte skall hota vaccinmarknaden.
Som vanligt i denna värld dominerad av globala företag och deras hyperrika ägare får vi vanliga människor ingen hjälp. Vi måste själva informera oss så att vi kan ta hand om varandra. Läkarkåren är fjättrad vid masten på det medicinindustriella komplexets skuta och vågar inte ta några egna initiativ. Om de gör det blir de straffade av det skolmedicinska etablissemang som bara styrs av industrins ekonomiska intressen.
Lars Bern
Om ni vill fördjupa er ytterligare i ämnet kan ni läsa boken ”Den Metabola Pandemin”. Om ni vill stödja Riksföreningen för Metabol Hälsa ekonomiskt, har ni möjlighet att göra det genom att antingen bli stödjande medlem i RMH eller att donera till föreningen. Alla medel som flyter in går oavkortat till vår ideella verksamhet. De enda betalningar som går till engagerade personer är en liten blygsam lön till den kvinna som sköter medlemsregistret och till betalning av reseutlägg och andra direkta omkostnader i arbetet mot kvitto. Styrelsen jobbar helt ideellt.
Föreningen kan ta emot bidrag på följande konton:
Bankgiro: 195-1607
Swish: 123 270 0441
Under den tid jag arbetade i Tanzania, tog de flesta medicin mot malaria, sista siffran jag läst 500 fall, 21 döda. Läste också att tanzania numera är Corona fritt? Något att titta närmare på och fundera
GillaGillad av 3 personer
Det är nog sant, och liknande gäller Kina, där man flitigt använder Lianhua Qingwen som bevisligen har samma effekt, och vitaminer.
GillaGillad av 2 personer
”Journalistkåren har tappat sin kompass och sålt sin själ till Mamon.”
– Kan det vara dags att lämna TV:n på tippen och sluta köpa PRAVDA-propaganda…?
Omtanke om våra medmänniskor, om djuren, om naturen och sunt förnuft – en väg att gå!
GillaGillad av 1 person
Det är ju bara det att vi måste betala ändå. SvT och SR tvingas alla betala till, oavsett om man nyttjar det eller inte. Vad gäller tidningar tvingas vi, via presstödet, betala till tidningar som inte är tillräckligt bra för att folk ska vilja köpa dem till normalt pris.
GillaGillad av 1 person
Du måste förstå varför det är så viktigt att hålla media vid liv. Studera Josef Goebbels berömda metoder att styra ett folk.
GillaGilla
Vi tvingas betala för det som används mot oss!
Sun Tsu-filosofi: ”Bring war material with you from home, but forage on the enemy. Thus the army will have food enough for its needs.”
https://suntzusaid.com/book/2
– Men vi behöver inte frivilligt ännu mer bidra till det genom att köpa deras propaganda.
GillaGilla
Ni måste förstå hur systemet fungerar. Det utvecklades av nazisterna förra seklet. Massövervaka befolkningen, om åsikter inte överensstämmer med maktelitens vilja, justera genom propaganda via media. Vad nu upplever just nu i Sverige är identiskt med nazisterna demokratiska system och maktövertagande förra seklet. ”Låt mig kontrollera media och jag kommer att förvandla varje nation till en flock av svin”– Goebbels. Det är ni som är svinen. Vad ni skall indoktrineras till bestäms i USA. Hur tydligt som helst. Läs själva på SVT. ”Analys: Varför duckar WHO frågor om Taiwan”. Hela artikeln bygger på att Taiwan skall uppfattas som en USA styrd vasallstat och ”demokrati”. Artikeln är späckad med mycket grova faktafel och missledande ordvändningar. ”att riket eller del därav ska, – med utländskt bistånd, läggas under främmande makt eller bringas i beroende av sådan makt – döms för högförräderi – på livstid” Sveriges och Kinas lag, identiska. Det är det Jimmy Lai i Hong Kong gör. Ändå framställs han som demokratiaktivist och hjälte i Sverige.
GillaGilla
Julia Caesar berättar idag om hur Journalisttjänsterna går i arv på SVT/SR.
Mycket läsvärt!
https://juliacaesar.blog/2020/08/13/medias-familjedynastier-sakrar-fortsatt-vanstervridning/
GillaGillad av 1 person
På andra håll i värden kallas sådant vid sitt rätta namn, korruption. Det är inte bara vänstervridning, man producerar ren gammaldags propaganda som är direkt ur den tyska propagandamanualen v. 1933. Det jag läser har ingen anknytning till verkligheten. Det är samma slags indoktrinering tyskarna utsattes för förra seklet, vad makteliten vill att folket skall tycka och tro. I veckan producerade SVT en artikel om Taiwan, nästan en ordagrann kopia av vad tyskarna fick sig serverat förra seklet. Jag skrev en recension hur det verkligen gick till när Taiwan blev en amerikansk skurkstat och vasall. Lokalbefolkningen, öborna, dränktes i blod. Så föddes den falska potemkindemokratin. https://mychinaway.wordpress.com/2020/08/13/usa-regimens-sprakror-i-sverige-svt/
GillaGilla
Julia Caesar berättar idag om hur Journalisttjänsterna går i arv på SVT/SR.
Mycket läsvärt!
https://juliacaesar.blog/2020/08/13/medias-familjedynastier-sakrar-fortsatt-vanstervridning/
GillaGillad av 1 person
Det finns ingen forskning utom Trumps som hävdar nyttan av klorokinin. Däremot visar forskning att munskydd hjälper att minska dosen virus som kommer in i kroppen. Och med minskad smittdos minskas också sjukdomssymptomen. Svensks forskare har med sitt förnekande av munskyddens skyddande bidraget till den svenska överdödligheten jämfört med övriga nordiska länder.
GillaGilla
Förklara då den 80% lägre dödligheten i länder som använder hydroxyklorokin, har nog inget med munskydd att göra.
GillaGillad av 6 personer
Munskydden bidrar, men är ingen lösning i sig självt. Anledningen till att Kina klarade sig så bra som dom gjorde tror man beror på tre saker, flitigt användande av Lianhua Qingwen som har samma effekt som HCL, vitaminer, munskydd, och social distansering. Hur förkylning sprids fick man lära sig vid tre års ålder, så det är lite konstigt att det inte kopplar hos välutbildade erfarna akademiker. Om problem, ”allt måste göras så enkelt som möjligt, men inte enklare”, A Einstein.
GillaGillad av 1 person
De övriga Nordiska länderna får sin beskärda del inom kort. Och jag betvivlar starkat att de svenska dödstalen. Covid-19 är ett harmlöst virus med låg dödlighet som dessutom är mindre smittsamt än andra förkylningar.
GillaGillad av 1 person
Munskydd är inget skydd mot Covid.
GillaGillad av 1 person
Håller helt med, men det bidrar till skydd tillsammans med TCM, HCL, vitaminer och framför allt distansering. Som treåring för över 70 år sedan fick man sig itutat hur ”bacilluslusker”, virus och bakterier, sprids, och det är konstigt att välutbildade akademiker idag inte vet och fattar.
GillaGilla
Ryska vaccinet verkar klart … bygger på beprövad ”plattform” … ”utan vinstintresse” …
https://www.rt.com/russia/497360-russia-first-covid19-vaccine/
GillaGilla
Jag noterade med stor glädje när Trump tillkännagav att han minsann tog den
här ”malariamdicinen” som är så svårstavad Hydrox osv.
Vad gör våra politiker? Var har de gömt sin ryggrad?
Tack, återigen Lars Bern för ditt envetna, energiska arbete, som betyder så mycket för oss som har hittat dig i denna förljugna tid.
GillaGillad av 7 personer
1.https://www.archbronconeumol.org/es-hydroxychloroquine-as-prophylaxis-for-coronavirus-avance-S0300289620301629
En bra sammanfattning.
Indiens algoritm verkar vara 400 mg x2 därefter 400 mg x1 i en vecka.
Jag har sett andra betydligt högre doser.
Eftersom virulensen är korrelerad till mängden viruspartiklar är det ju ganska lätt att förstå att munskydd är av visst värde.
GillaGillad av 1 person
Man skulle tycka att etablerade Health Technology Assessment enheter såsom myndigheten TLV (Tandvårds- och Läkemedelsförmånsverket) kunde förhindra att pengar slösas bort på dyrbara lösningar när verksamma och billiga lösningar finns till hands.
GillaGilla
Dansen kring ”Guldkalven” … alla vill väl satsa pengar på ett säkert kort …
https://www.curevac.com/news/curevac-announces-proposed-initial-public-offering-of-common-shares
GillaGilla
Hydroxiklorokin (HCQ) fungerar uppenbarligen. Själv tror jag emellertid att biofunktionen är annorlunda än den som anger att ämnet öppnar upp för zinktillskott i cellen. Denna funktion är framtagen in vitro, vilket inte nödvändigtvis måste vara sann in vivo, dvs i kroppen. Det som saknas i ekvationen är nedbrytningen i levern m.fl. organ. Så här tror jag att det fungerar ungefär så här istället:
• HCQ är kemiskt en molekyl med en klorjon, Cl i den ena änden och en hydroxyljon, OH, i den andra.
• Den primära nedbrytningen i kroppen är en enkel avspjälkning av dessa joner, varvid kroppen bildar HClO, vanligen kallad underklorsyrlighet, som därvid släpps ut i kroppens cirkulation.
• HClO är en kroppegen substans, och kroppens intelligens bildar vid nedbrytning av främmande molekyler, om den kan, sådana substanser som är kroppsegna och därför användbara.
• Användbarheten är att HClO bildas av immunförsvarets B-celler, i det som kallas fagocytos, för att döda patogener, bakterier, svamp, ‘virus’ och andra mikrober.
• Vid den primära nedbrytningen av HCQ, släpps således HClO ut och snabbar på immunförsvarets B-celler i att förgöra Sars-Cov2.
• Därigenom undvikes cytokinstorm, vilket uppstår när B-celler och dito T, inte snabbt nog följer upp cytokinernas signaler. Troligen undvikes oçkså cytokinstorm om tillräckligt med D-vitamin finns tillgängligt, vars funktion i detta sammanhang är epigenetisk ‘påtändning’ av B- och T-cellers elimineringsfunktion.
• Zink tar kroppens celler upp automatiskt om tillgång och efterfrågan finns. Lämnar här Zns välkända immunologiska funktioner. Det som är värt att nämna i samband med HClO är att klor bildar ett antal viktiga enzymer tillsammans med Zn och således har en tilläggsfunktion som symbiotiskt ämne till Zn, och därför förstärker Zns funktioner.
Slutsatsen av ovanstående, om sant beskrivet, är därför att HCQ skulle kunna ersättas av direkt administrering av HClO, i samband med smitta. Detta ämne skulle kunna ges i PH-neutral lösning tilsammans med Zn och D-vitamin, garanterat utan biverkningar.
Eftersom @Per flera gånger har nämnt att quercetin har motsvarande verkan som HCQ, kan vi möjligen förstå dess verkan, eftersom denna molekyl har ett flertal lättavspjälkade OH-joner tillgängliga. Klor finns i vår magsäck, så bildandet av HClO borde vara en lätt match för kroppens intelligens.
GillaGillad av 4 personer
Tack för en mycket intressant hypotes om HCQs verkan mot Covid-19. Jag har bara relaterat vad jag hittills kunnat läsa mig till, så det du beskriver borde vara av intresse för forskarna.
GillaGillad av 2 personer
– Skulle vi då kanske kunna förvänta att nästa stats-bulla som utfärdas blir en bannlysning som även omfattar quercetin…?
GillaGilla
Om de förbjuder quercetin så är det ett säkert tecken/bevis på att den fungerar. Egentligen ganska enkelt att veta vad som fungerar och vad som inte fungerar, mer eller mindre alla förbjudna icke-mediciner (kolloidalt silver, CBD etc.).
GillaGillad av 1 person
Skulle denna teori vara tillämplig även på Spanska sjukan? Min morfars äldre bror dog av den 1918. Han var 23 år, smal och vältrimmad, och hade varit värvad i armén några år men jobbade som slaktare när han blev sjuk och dog.
GillaGilla
Göran Sjöberg,
Intressanta synpunkter, har ej tänkt i dessa banor men skall diskutera med en kunnig kollega.
GillaGilla
@ Lassekniven
Den här gången var det Göran Åkesson som skrev.
GillaGilla
Intressant.
Studier har gjorts som redovisar, att väte, syre och klor var för sig motverkar de negativa effekterna från corona-viruset. Klordioxid intravenöst har enligt vissa forskare den effekten och molekylärt väte likaså.
Det ena utesluter inte det andra. Hydroxyklorokin motverkar enligt forskare i ämnet corona på fem olika sätt:
1. Hydroxyklorokin stör färdigbyggnationen av ACE2-enzymet, som skall göra det möjligt för viruset att fästa på cellens yta. Följden blir att det ofullständiga ACE2-enzymet inte fungerar korrekt, vilket gör att viruset glider av cellen yta.
2. Hydroxyklorokinet är svagt alkaliskt, vilket sänker surheten i cellen. Också detta motverkar virusets förmåga att fästa på cellen.
Vittnesmål finns om, att det svagt alkaliska bikarbonatet räddade människor under spanska sjukan.
3. Virus delar sig inte, utan sätts samman i cellen från små komponenter till RNA i golgiapparaten. Sammansättningen kräver att miljön i cellen håller en viss surhet, varför den störs av det svagt alkaliska hydroxyklorokinet.
4. Viruset har ett enzym som heter RNA-dependant polymerase. Detta enzym skall hjälpa viruset att replikera sig, vilket inte fungerar korrekt i en mindre sur miljö än normalt. I och med att hydroxyklorokin är en svag bas, så bromsar det virusets replikation
5. Hydroxyklorokinet fungerar som zink-jonofor – tillåter zink att trots sin laddning passera relativt obehindrat genom cellväggen. Väl inne i cellen, så stör zink RNA-dependant polymerase och därmed virusets replikation.
GillaGilla
@per
Jag hade hoppats på att slippa behöva bemöta forskarnas in vitro-hypoteser kring HCQ och zink, dess intag och funktion i cellen. Eftersom Du ändå tar upp dem explicit, utan att ta ställning dock, har jag efter en del funderande beslutat mig för att beskriva min egen uppfattning mer i detalj:
• Min utgångspunkt är att cellerna inte behöver HCQ för att återställa zinkhomeostas eller ‘bättre’ . När brist föreligger och tillgång finns på Zn tar kroppens celler upp detta. Emellertid är zinkbrist vanligt förekommande idag p.g.a. mineralbrist i födan. Dessutom är vanligtvis kroppens celler något ‘PH-försurade’ p.g.a felaktig kost. C-vitamin befordrar absorption av zink.
• De av forskarna beskrivna sista punkterna förefaller mig lite ‘slarvigt angivna’ alternativt att, enligt min personliga uppfattning, cellfunktionerna kanske inte är tillräckligt väl förstådda. Vid tillräcklig mängd Zn bildar cellen tillika tillräcklig mängd av, för rätt celldelning och effektiv proteinsyntetisering, zinkberoende enzymer, ex.vis RNA-polymeras och tymidinkinas. (I sammanhanget ska dock inte mineralen selens funktion glömmas bort. Jag väljer att inte försöka beskriva denna här vad gäller RNA/DNA, eftersom det skulle föra för långt. Även selen är idag bristvara av samma orsak som vad gäller zink.)
• När dessa enzymer är förhanden väljer kroppens medvetande eller ‘intelligens’ dessa framför att låta kroppsfientliga enzym såsom mikrobens retrovirus ‘RNA dependent polymerase’ bedriva replikeringsprocesser.
• Vad gäller ACE-2 som ingångspunkt i cellen för ‘coronavirus’, vill jag referera till en tidigare av mig angiven forskning där en kombination av olika naturligt förekommande näringsämnen epigenetiskt ‘stänger dörren’ för inträde av dessa mikrober. Således ytterligare en viktig pusselbit i kroppens ‘naturalprocesser’, vid rätt och tillräcklig mängd naturliga näringsämnen. ( se ev vidare i Lars artikel från den 13 juli, ‘Coronapandemin är driven av den metabola pandemin’, min kommentar den 14 juli kl 06:37).
Min bakomliggande personliga uppfattning har jag ett flertal gånger framfört på Lars blogg, nämligen, att om man undviker vissa födoämnen och ser till att dagligen ge kroppen tillgång till alla essentiella mineraler, vitaminer, amino- och fettsyror blir man varken metabolt sjuk eller ‘sjukligt drabbad’ av ‘virusinfektioner’.
GillaGillad av 1 person
Göran Åkesson
12 augusti, 2020 kl. 06:13
Tack .
Rätt och tillräcklig mängd naturliga näringsämnen samt bra mat, ja. Viktigt.
HCQ ser jag som en hjälp för de som saknar god näringsstatus och dras med andra riskfaktorer. Som du skriver så kommer zink in i cellen HCQ förutan, men inte lika effektivt. Idag är det vanligt med zink-kosttillskott där zink är förenad med en aminosyra eller någon annan syra, för bättre transport genom cellväggen.
Jag förenklade beskrivningen av de sista punkterna om HCQ:s funktion.
GillaGilla
Hej
Intrssant – Drar mig till minnes att det finns en missionär – verksam i Afrika – som har bildat skola vad gäller behandling av bl a malaria mha någon vattenreningskemikalie. Kan inte hitta rätt på honom just nu.
Han är mycket känd och respekterad lokalt men totalsågad av förståsigpåare i väst.
Tusan vet om inte det var det som Trump relaterade till i våras.
GillaGilla
”Klordioxid intravenöst har enligt vissa forskare den effekten…” [per
11 augusti, 2020 kl. 01:29].
Jim Humble – MMS (Miracle Mineral Solution)
Mike Adams intervjuar Andreas Kalcker, mannen bakom den framgångsrika behandlingen av över 100 COVID-19-sjuka personer med preparatet klordioxid. 100 procent av de behandlade återhämtade sig och blev friska:
Andreas Kalcker interviewed by the Health Ranger about chlorine dioxide, science and truth Health Ranger Report Published 29 maj 2020 https://www.brighteon.com/8bbdf94d-1473-4732-9570-f7b6f785b42a
GillaGilla
Ett intressant sidospår gällande eventuella från tidigare antivirala ämnen är Salmiak (NH4Cl). Jag frågar mig om Salmiakens antivirala egenskaper eventuellt hänger ihop med Göran Åkessons funderingar ovan.
https://spegling.blog/2020/08/18/disinformation-eller-dumhet/
GillaGilla
Bäste Lars ! I en lång rad länder har man satt in HCQ med gott resultat – vilka länder är det Du talar om?
GillaGilla
https://hcqtrial.com/?fbclid=IwAR3LdMI0DR32vjRDl7G8hljaNj09Lm3V1CbuHZJ_UK8exBsHjrE3UaOzrB0
GillaGilla
Lars, tror du verkligen att vaccinationshysterin håller i sig när yngre människor (under 60) får klart för sig hur fördelningen av sjuka verkligen ser ut?

GillaGilla
Det medicinindustriella etablissemanget gör sitt yttersta för att skrämma skvättan på mänskligheten, men kanske misslyckas de.
GillaGilla
Min förhoppning är att Covid-19 och alla skandaler runt den, mer än tidigare kommer att öppna ögonen på människor världen runt. Cynismen bakom läkemedelsföretagens agerande bör nu kunna accentueras och kritiken äntligen få ett obeslöjat ansikte.
Här i Sverige kan t.o.m. det fantastiska komma att hända, som innebär att du Lars får ytterligare en inbjudan från SVT att med din logik sprida sanningen.
Din anspråkslöshet kommer naturligtvis få dig att tvivla på saken men underverkens tid är inte förbi, särskilt mot bakgrund av det mirakel du redan representerar, som central inspirationskälla inom en lång rad områden! Tro inte att de ringar på vattnet som du själv och vi övriga på bästa sätt försöker utvidga eller i bästa fall förstärka, går spårlöst förbi (med eller utan SVT)!
GillaGillad av 1 person
Vi får hoppas det men risken är att de lyckas regelvägen så att det endera blir helt obligatoriskt eller obligatoriskt för att få korsa landsgränser eller liknande.
GillaGilla
Jag håller verkligen med dig om att de försöker göra människor helt ifrån sig av oro. Förhoppningsvis hinner tillräckligt många vakna upp och förstå vad som pågår, innan det är för sent.
GillaGillad av 1 person
Om folk bara för ett ögonblick slutar att bara tänka på sig själva, så kan man vara SMITTBÄRARE även i unga år, faktiskt utan att veta om det. Och då är man lika farlig i alla åldersgrupper, eller farligare som ung eftersom man är mycket rörligare.
Diagram som ovanstående gör bara saken värre eftersom det till exempel verkar vara oändligt svårt även för FHM att begripa att munskydd används traditionellt av t. ex. japaner för att inte smitta ANDRA, inte för att skydda sig själv.
Den som redan är förkyld, behöver väl inget munskydd för att skydda sig mot förkylning? Jag tror inte en enda japan någonsin har tagit på sig ett munskydd för att slippa bli smittad av andra. När man bär munskydd i Japan visar man alla andra att man är potentiell smittbärare och att en viss distans är tillrådlig.
Det väsentliga problemet med covid-19 är att man kan vara smittbärare i två dagar innan de egna symtomen visar sig, och eftersom man är oinformerad och fått lära sig av olyckan Anders Tegnell att man inte behöver något munskydd så smittar man nästan garanterat någon under tiden.
Svårt att tillämpa i hemmiljö men väldigt lätt att förstå om man är offentliganställd. Såvida inte FHM hela tiden bankat in att munskydd är meningslösa som skydd MOT smitta, vilket är uppenbart eftersom smittan även kan tas in via ögonen.
Men eftersom smittan sprids exponentiellt så hade bara en tioprocentig effekt av munskydd varit en välsignelse.
I världens största fiskmarknad, Tsukiji i Tokyo, luktar det inte fisk, det finns inte ett spår av fisklukt. Det beror på att japanerna lärt sig att hålla lukten borta, och iakttar den hygien som är nödvändig. Kanske vi har något att lära av dem?
GillaGillad av 1 person
Vad gäller munskydd och folkhälsans resonemang, krävs möjligen en lite högre nivå av kognitiv art än vad man där förfogar över. Eftersom ingen säkert kan veta om sin egen status som smittbärare, blir lösningen enkel – ALLA BÄR MUNSKYDD SÅ BLIR SÄKERHETEN SOM STÖRST. Att man tidigare inte rekommenderade munskydd, eftersom sådana saknades i Sverige, kan ju Tegnell glömma. Nu kan internationella erfarenheter försvara ändrade åsikter utan alltför mycket förlorat ansikte!
GillaGillad av 1 person
Mitt i prick, 100%, i alla avseenden. Förr satt diktatorerna på en tron med en krona på huvudet. Idag syns dom inte. Affärsmaffian i världen är organiserad och arbetar i olika avdelningar över alla gränser, BigPharma, BigWar, BigMedia, BigPolitics, och en av underavdelningarna är regimer som till exempel finns i Vita Huset och kongressen. Det är i praktiken alla delar och avdelningar av samma BigBusiness organisation där det gäller att driva politik, utveckling och affärer för maximal vinst för alla medlemmar av maffian. Människan räknas inte, är bara ett av objekten för att föda maffian. Det är därför denna maffia nu är i ökande panik att länder som Kina, Iran, Venezuela och Ryssland skall knäcka deras system. Det är därför USA-UK försöker ta kontrollen över Hong Kong, och om möjligt hela Kina. Dreven på svenska media blir ju allt desperatare och vansinniga.
GillaGilla
Fjättrade läkare och journalister som idkat handel med sin själ ingår i ett världsomfattande och samordnat koncept, som är mycket större än kommunism och som planerats sedan lång tid tillbaka.
http://pharos.stiftelsen-pharos.org/new-order-of-barbarians/
GillaGillad av 2 personer
-Jag vill verkligen uppmuntra er alla läsare här att ta del av Dr. Dunegans redogörelse. Och betänk då att den är från 1988!
Det är viktigt att vi inser att förhållandena i världen inte är kaotiska, utan att de är planerade och samordnade av högst disciplinerade krafter.
Därför behöver vi vara disciplinerade och samordna våra ansträngningar för att bekämpa dessa strävanden.
Många ”folkvalda” politiker är i deras tjänst och många, många andra.
De som styr dem som många tror styr är få och de är beroende av att ha lydiga människor som verkställer deras vilja.
Därför MÅSTE var och en som vill försöka att bekämpa dessa krafter göra allt för att sluta upp med att direkt eller indirekt ge dem stöd och istället verka för att avslöja deras onda gärningar och planer.
GillaGilla
Precis vad det handlar om Savalle!
Bästa
ToTh
GillaGilla
Bra genomgång Lars!👍👍👍
Jag tror att den amerikanska läkaren
Rashid Buttar använder Selen mot olika typer av virus. När han hörde talas om coronautbrottet var det ett ämne han såg till att hans kliniker hade 10-fallt av. Selen! Har inte sett någon info om selen någon annan stans. Buttar har för övrigt stuckit fram hakan ordentligt i debatten och kan nog lätt räknas in i skaran frontline doctors!
GillaGillad av 1 person
Selen har man talat om på olika ställen både i USA, England och andra länder, som Sverige, när det gäller corona.
GillaGillad av 1 person
Tack för info Per!
Vet vad man kommit fram till ?
GillaGilla
Mikael T
12 augusti, 2020 kl. 12:31
Bertil Wosk: Förebygg och skydda dig mot coronaviruset
Av TV Hälsa -mars 17, 2020 https://www.tv-helse.se/bertil-wosk-coronaviruset/
Essential Nutrition to Protect Yourself From Coronavirus
Analysis by Dr. Joseph Mercola Fact Checked
March 09, 2020 https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2020/03/09/coronavirus-prevention.aspx
GillaGilla
Allt tycks visa att d-vitaminnivån är helt avgörande för hur sjuk man blir men det sägs aldrig (utom av Lars Bern). För någon vecka sedan sas det att viruset tycks blivit mindre allvarligt med färre allvarliga sjukdomsfall. Det är väl naturligtvis inte så att svenska folkets d-vitamin nivå höjts p.g.a. solljuset, eller?
GillaGilla
Det har sagts väldigt ofta både i USA, England och andra länder, till exempel Sverige.
Solen, ja, den gör underverk.
GillaGilla
Särskilt för dem som får komma ut i solskenet o inte sitta instängda i sina boenden pga bl a personalbrist …
GillaGilla
Solen är bästa naturmedlet för D vitamin och använd för guds skull inget solskyddsmedel utan reglera tiden du är i solen istället efter vad du tål.
GillaGilla
per
11 augusti, 2020 kl. 12:14
Precis.
GillaGilla
K. Pålman
12 augusti, 2020 kl. 09:35
Precis.
GillaGilla
Vladimir Putin testade nya vaccinet på dottern … antar att säkerheten är toppenbra …
https://www.rt.com/russia/497671-putin-covid-19-vaccine-first/
GillaGilla
Enligt journalisten Jennifer Wegerup så har det inte varit ett enda sjukdomsfall i Covid-soppan i Milano/Italien sen 18 April !!!!!
Men i Sverige fortsätter ”soppan” mitt i sommaren med att SVT-Tidningar måste iallafall rapportera 1-5 fall/dag döda i Covid-13 sorry 19…..
Nä, detta börjar likna Kalle Anka……drick grönt te med lite zink så håller sig halsen bra ….
Ps. Ang. Ryska vaccinet så är det emot en vanlig förkylning ( som detta är egentligen ) medans väst-världens utgår från apa…..!!!?????
Mer Kalle …..anka…..
GillaGillad av 1 person
The technology behind the Russian vaccine is based upon adenovirus .
Ja , luftvägsinfektioner ……verkar ju smart att utgå ifrån …..men jag är bara lekman.
Men grönt te och lite zink har varit bra för mig iallafall.
GillaGilla
Grönt te med zink, ja.
GillaGilla
Bra exempel på propagandan:
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/26/stora-doser-d-och-c-vitamin-pastas-hjalpa-mot-covid-19-olagligt-och-oetiskt-sager
GillaGillad av 1 person
Kan ni lite ryska så kan ni ju checka denna :
GillaGilla
Det nuvarande förhållandena i Sverige inger fasa för både läkemedelsbolag och politiker som offrat folk på skräckens altare, genom att låsa in dem i deras bostäder – ”lockdowns”, och få dem att ge upp sina medborgerliga rättigheter. Som det så passande skrevs i brittiska The Telegraph häromdagen: Lockdown supporters cannot bear the thought that Sweden has got it right.
Inga av de medborgerliga rättigheter, och den öppenhet som bevarats i Sverige under året, kan vi tacka journalistkåren för. Än en gång vill jag påminna om vad Hakelius skrev för några månader sedan: “På några veckor har vi fått det märkliga förhållandet att ledande journalister i svensk press kräver en polisstat, medan experter och, lite halvhjärtat, politiker håller emot.”
Och när vi nu är i ett läge där intagningar på intensiven gått mot noll, och dödstalen likaså (Sverige har nu inte haft någon ”excess mortality” under en längre tid) med en hög grad av immunitet i samhället, trummar man på med samma skräckbudskap, ingenting har ändrats. Skräcken ska hållas vid liv med alla medel. Allt i väntan på frälsningen i form av vaccin och patenterade dyra läkemedel. Det får bara inte vara slut nu.
Titta gärna in på Aftonbladets nyhetssite om Corona (försök gärna med några inlägg) och dagens presskonferens. I stort sett alla frågor innehåller ifrågasättanden av frånvaron av restriktioner av vår frihet: Hur kan vi bara öppna skolorna, är det inte dags att införa reserestriktioner igen, varför kräver inte FHM att alla har ansiktsmask etc. ? Ingenting riktas mot det faktum att det nu måste vara dags att gå tillbaka till ett fullständigt normalt liv; ingenting tas upp om att det nu väl är dags att sätta in de billiga behandlingar som visat sig fungera.
Vi kan se fram mot en sak: Snart kommer förkylningar och influensor att ses som bevis på ”den andra vågen”, där de ”22 forskarna” (som krävt nerstängning av det svenska samhället) kör ut sitt falska budskap igen, och där MSMs journalistkår kräver inlåsning och reseförbud.
GillaGillad av 1 person
Grundproblemet är att svenska media inte driver journalistik utan politik och medicin, och ingetdera begriper dom sig på. Innevånarna får en tsunami av åsikter, och har inget kunnande att förstå vad som är det ena eller det andra.
GillaGilla
Nya ryska vaccinet har en egen hemsida … kanske intressant läsning … kanske ”propaganda” …
https://sputnikvaccine.com/about-vaccine/
GillaGilla
Anders Tegnell med anhang fortsätter att förvägra svenska folket information om förebyggande medicinska metoder mot corona/COVID-1984 och akuta medicinska metoder på sjukhusen. Public Service sprider dyngan utan kritisk granskning och gör nu till och med reklam för ansiktsmasker. Tack som f-n för att ni med hjälp av de stackars skattebetalarnas pengar är med och lägger grunden till en planerad ökning i höst av den omotiverade corona-skrämseln och -hyserin:
Rapport Ikväll 19:30 (15 min10 sek in i programmet) https://www.svtplay.se/video/27537769/rapport/rapport-11-aug-19-30-5?info=visa&start=auto
GillaGillad av 1 person
Ralf Sundberg har skrivit en bok med titeln: ”Forskningsfusket” i vilken han redogör
hur och varför det görs vaccin. Och det är inte för att göra dig frisk.
Rekommenderas!!!
GillaGilla
Vacciner, vaccinera till vilket pris då det ger så mycket pengar i kassakistan till Pharma.
US Gov. skulle låna ut 765 miljoner till Kodak (allt enligt lag från 1950 som ger presidenten rätten att låna ut till privata sector att producera gods, equipm för nationens säkerhet) för att framställa HCQ som visat sig vara bra för viruset men nu har Warren stoppat detta och vill ha en utredning av Kodak för interna trading aktiviteter av deras stocks. Detta dagen innan Fed tillkännagav att de skulle låna ut 765 miljonerna till Kodak.
Nu handlar allt om att hinna vaccinera så många som möjligt innan HCQ hinner framställas. bara tjuv och rackarspel så fort det handlar om pengar.
https://www.msn.com/en-us/news/politics/warren-asks-sec-to-investigate-kodak-stock-buys-for-insider-trading/ar-BB17yOpn
GillaGilla
Dollar kära folk, 765 miljoner dollar till Kodak för att framställa HCQ som nu är på paus för tillfället. Så viktig är välviljan för människan.
GillaGilla
Amazing Polly pratar om att Amnesty International och andra beskriver de tvångsåtgärder som befolkningarna påtvingas i samband med corona – munskydd, lockdown, skolförbud, utegångsförbud, socialt avstånd och så vidare – som tortyr:
Your Body is Their Weapon – We’re all Patients Now 21 juli 2020 https://www.youtube.com/watch?v=jeVf8Bq1knk
GillaGilla
”What’s at stake here is your life, and the lives and future of your near and dear, not just your job and your money! – It’s about the possibility of your children and grandchildren to survive and evolve as free, healthy, conscious and happy individuals.
Remember the Nazi holocaust, and the Fascist and Soviet terror regimes? – They are back, in a new version with the difference that the perpetrators now have vastly more advanced and subtle technology at their disposal.”
https://newsvoice.se/2020/08/covid-19-agenda-designed/
Tänkvärda ord – inte minst för fjättrade läkare och prostituerade journalister!
GillaGilla
Newsvoice-artikeln, som jag citerar från av Jens Jerndal, tar även upp 5G.
5G är inte bara ett latent vapensystem, det är även på ”tomgång” en mycket skadlig mikrovågsstrålning.
Här är lite allmän information om skadlig strålning från Strålskyddsstiftelsen:
https://www.stralskyddsstiftelsen.se/4103-2/
GillaGilla
Här är en oerhört viktig artikel om 5G som ett latent vapensystem:
https://newsvoice.se/2020/01/ljungqvist-5g-globalisternas-vapensystem/
Och i ”förebyggande syfte” en liten skämtsam dikt i all vänlighet tillägnad denna bloggs kanske flitigaste kommentator under senare tid, Karl W, som alltid ger svar på tal och som alltid tycker att
”Kina och 5G – dé é grejer dé!”
Var så god Kalle, vår strålande Kina-vän:
Långt ute på ett sydkinesiskt stormande och rollande hav
Står lille Kalle i en båt hållande en trollande stav.
Etern är fylld av Sirenernas pelagiska sång,
när Kalle gränslar sin magiska stång.
Förtrollad av sången och ej fjättrad vid masten,
Kalle flyger upp till Sirenerna med Blåkulla-kvasten.
Tillsammans de sjunger sin förföriska sång
Om Kina och 5G gång på gång på gång!
GillaGilla
Jag tycker inte det är lämpligt att dra in personer vid namn i kommentarer avsedda att vara hånfulla, förolämpande och nedsättande, även om det rör sig om en av Sveriges störta bedragare, som utger sig för att vara ”expert” i ett mycket avancerat tekniskt-medicinsk fråga, och bara har folkskolan som underlag. Här är lite bättre underlag.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/5g-ar-det-nya-mobilnatet-en-halsofara
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/5g-stall-dina-fragor-till-experterna
https://www.rt.com/business/491190-china-builds-5g-stations/
https://sverigesradio.se/artikel/7335340
Allt har fungerat briljant och helt utan problem av något slag. Undrar vad som kommer att hända med den alltmer efterblivna staten Sverige. Det går ju utför ordentligt numera. Dessa obildade aktivister borde sättas i fängelse istället för att löpa fritt och skrämma upp folk med påhittade lögner.
GillaGilla
Kalle på spången
Var sover man bäst och var äter man bäst?
Hos Kalle Kalle Kalle Kalle i Kina!
Och var blir ett bröllop en STRÅLANDE fest?
Hos Kalle Kalle Kalle Kalle i Kina!
GillaGilla
Källor du åberopar: SVT och Sveriges Radio.
Kalle, du som alltid varnar för alla lögner på på TV och radio!
Och plötsligt lutar du dig mot dem…?
Jag kommer att tänka på en hund vi hade i min barndom. Hon hade rätt stark vakthunds-instinkt och hon
till och med körde bort större fåglar som kom in på tomten.
Men en gång gjorde hon ett FÖRUNDERLIGT undantag. Mamma hade hängt upp späck till småfåglarna i ett plommonträd framför köksfönstret. Men även skator kom. När de hackade på späcket föll det ibland ner
lite större bitar på marken. Mums för vovven!
Och plötsligt var hon så mjuk och mild mot skatorna. Hon nästan kröp fram för att inte skrämma bort dem.
– Och du, Kalle, har lika plötsligt börja krypa för ”PRAVDA”-propaganda.
GillaGilla
Inte mot varken TV eller SR, utan mot de kunniga och kompetenta som uttalat sig. Sedan undrar jag Lars, om denna kommentars kolumn verkligen skall få degenerera till hånfull och saklös pajkastning och personangrepp mot deltagarna.
GillaGilla
Nej helst inte, problemet är bara att jag inte hinner läsa alla kommentarer utan tvingas att skumma dem. Och då kan ett och annat övertramp falla igenom.
GillaGilla
NewsVoice publicerar idag en artikel av Jacob Nordangård, som beskriver maktelit-maffians ondskefulla planer för världen och vilken roll corona/COVID-1984 har spelat och spelar i det sammanhanget:
Globalisternas omstart av världen och deras planer för oss https://newsvoice.se/2020/08/globalisternas-omstart/
GillaGilla
Den enmansbloggen är en del av Sveriges gula bloggar, inte mycket att ha. Vad gula media står för är förklarat här https://www.globalpolitics.se/sveriges-gula-press/ och här https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_journalism Gul journalistik, gula media och bloggar är amerikanska termer för journalistik och tillhörande media som presenterar få eller inga rättmätiga, väl underbyggda nyheter samtidigt som man i stället använder iögonfallande rubriker och text för ökad försäljning. Tekniker kan innefatta överdrifter av nyhetshändelser, skandalpropaganda eller sensationalism. I förlängningen används termen gul journalistik och bloggning i dag som nedsättande termer för att beskriva alla journalistik och blogginlägg som behandlar nyheter på ett oprofessionellt eller oetiskt sätt.
GillaGilla
@ Karl W
– Är det bara SVT och Sveriges Radio som du tycker är ful-media som ibland är kul media…?
NEWSVOICE har haft många artiklar av Lars Bern, så ”gul-media”, enligt din måttstock, kanske ändå inte alltid är ful-media!
Och Jacob Nordangård, hur lyder din etikett på honom – gul, kul eller ful? Även han skriver ju på NEWSVOICE?
Fundera gärna på det medan du lyssnar på denna intervju med honom på SWEBBTV:
https://www.swebbtv.se/blogg/543-covid-19-ar-en-del-av-agenda-2030-fjarde-statsmakten-nr-56-med-jacob-nordangard
GillaGilla
Jag har ingen egen måttstock för ”gul-media”, det är en amerikansk uppfinning, men man kanske skulle bättre tala om artiklar. Det mesta av vad som skrivs i svenska media, statliga och statligt anslutna, kan nog räknas till begreppet ”gul-media”. Rasistdreven mot oss i Kina klart överglänser de som fanns i Tyskland förra seklet. SR och SVT beordrar anställda att radera TikTok med en falska motiveringen att regeringen i Kina kan få se loggarna, men Facebook, Twitter, Instagram osv går bra trots att vi vet att allt går direkt till USA regimen i realtid, en av världens någonsin största krigshetsande regimer. Newsvoice har länge drivit en kampanj att framkalla, sporra, och egga till att sabotera telekommunikationsinstallationer, trots att det riskerar samma straff som för mord. Men det går tydligen bra. ”Sjukt” ar bara förnamnet.
GillaGilla
@ Karl W
Du skriver: ”Newsvoice har länge drivit en kampanj att framkalla, sporra, och egga till att sabotera telekommunikationsinstallationer, trots att det riskerar samma straff som för mord. ”
Du gör ett mycket subjektivt färgat påstående! Och var riskerar det samma straff som för mord? Är det kanske i Kina…?
Något högre upp i kommentarsfältet skrev du: ”Dessa obildade aktivister borde sättas i fängelse istället för att löpa fritt och skrämma upp folk med påhittade lögner.”
Din uppfattning om Kina som det förlovade landet tycks klarna.
Fängelse och avrättning för oliktänkande…?
GillaGilla
Savalle Jag kan läsa innantill, och jag har sparat all deras artiklar som indirekt uppmanar till sabotage av infrastrukturen. Vad säger lagen. https://lagen.nu/1962:700#K13P4
”[K13] 4 § Om någon förstör eller skadar egendom, som har avsevärd betydelse för rikets försvar, folkförsörjning, rättsskipning eller förvaltning eller för upprätthållande av allmän ordning och säkerhet i riket, eller genom annan åtgärd –- stör eller hindrar den allmänna samfärdseln eller användningen av telegraf, telefon, radio eller dylikt– [K13]5 § Är brott som avses i 4 § att anse som grovt, döms för grovt sabotage till fängelse på viss tid, lägst två och högst arton år, eller på livstid.” Att bränna eller fälla master är knappas en ”subjektiv” åtgärd. Jag har inte kollat Kina, men jag är övertygad att dom har liknande lagar. Säkert bäst att ta kraftfullt avstånd från detta.
GillaGilla
Newsvoice är en högkvalitativ, seriös internettidning som drivs av Torbjörn Sassersson som är mycket klok och fridsam. Denna blogg uppmanar aldrig till sabotage, som du falskt påstår, Karl W!
Denna blogg har samlat många högst kunniga artikelförfattare och kommentatorer.
Sammanfattningsvis: newsvoice.se är en ytterst intressant, fridsam, fredlig blogg.
GillaGilla
Savalle Om det är din åsikt beträffande den bloggen och bloggaren får vi väl respektera det, men den stämmer inte med mina och andras iakttagelser eller erfarenheter, inte heller med kända fakta. Hur är det med din egen förmåga och underlag att göra din bedömning.
GillaGilla
@ Karl W
Hur det år med min egen förmåga och mitt underlag för att göra min bedömning lämnar jag till läsarna här att ta ställning till.
Jag lämnar också till läsarna här att ta ställning till om jag är styrd av en agenda som pumpar ut propaganda – eller om jag är styrd av en uppriktig önskan att sanning och klarhet ska nå mina medmänniskor.
Och samma ställningstagande hos läsarna här gäller även dig, Karl W.
GillaGilla
Savalle Förstår. Vad detta gäller är att högutbildade civilingenjörers och medicinares kunskaper och erfarenheter ställs mot de, i ämnet helt obildades emotionella agerande där man anser att lösningen är att sabotera samhällets infrastruktur eller att uppmana till det. Min eget thesis var just inom detta område, och den har senare kompletterats med medicinsk påbyggnad och närmare 50 års internationell erfarenhet. Detta ställs sedan mot emotionella aktivister och egenutnämnda experter med, enligt egen utsago, 50-talets folkskola som underbyggnad. Alla har rätt till åsikter, men när åsikter övergår i att uppmana till och genomföra samhällssabotage, då tar i alla fall jag kraftfullt avstånd.
GillaGilla
En sång till dig, Kalle, som ju gillar humor och vänligt menad skämtsamhet:
(Edvard Persson – Kalle på spången)
GillaGilla
MSM jobbar hårt för masker världen över. Kan nå Sverige snart. Men så här bra fungerar de, se doktorn prova ett gäng. Bara tre minuter, se…
GillaGilla
GillaGilla
Fauci Knew About HCQ In 2005 – Nobody Needed To Die
https://www.nw-connection.com/?p=6147
GillaGilla
Bäste Lars! Jag anser att aDu håller Din Antropocen på en god nivå. Somliga förväxlar nog motargument med påhopp.
GillaGilla
Jag tycker det är fel och jag tycker att fler läkare borde säga ifrån mot att socialstyrelsen förbjöd användningen av Hydroxychloquine (Malariamedicinen) för covid 19 behandling. Studien som The Lancet publicerade som visade på problem med medicinen drogs tillbaka efter att den blivit avslöjad med att vara bedräglig. Schweiz som också förbjöd medicinen i slutet av maj men som återinförde den när studien avslöjades som falsk visar hur effektiv behandlingen är. Deras dödstal i covid 19 gick upp under den tid man förbjöd Hydroxychloquine för att gå ner igen efter att den införts på nytt i behandlingen. https://www.youtube.com/watch?v=h481AXQiUJA Hur många har egentligen dött pga utebliven effektiv behandling? C-vitamin borde dessutom rekommenderats alla särskilt de över 60 år och getts till alla på äldreboende det skulle våra skattepengar få bekostat tycker jag samt d-vitamin och zink tillskott till alla gamla och sjuka.
Malariamedicinen i fråga har använts i mer än 60 år( tror jag läst) samt är tillåten att förskriva för gravida och ammande. Den kostar dessutom inte mycket så inga läkemedelsbolag gör någon storvinst på bruket av den. Det blir heller inga vinster för Läkemedelsbolagen om alla äter tillskott av c- och d-vitamin samt zink (och selen).
GillaGilla
Hoppsan länkade visst en film om energipolitiken i mitt inlägg om Hydroxychloroquine och man verkar inte kunna redigera. Skulle länkat denna artikel från Newsweek om Schweiz istället. https://www.newsweek.com/key-defeating-covid-19-already-exists-we-need-start-using-it-opinion-1519535
GillaGilla
Mikrovågsvapen – lite reklam från en vapentillverkare:
https://www.lockheedmartin.com/en-us/capabilities/directed-energy.html
– 5G – dé é grejer dé!
Stekta godtrogna grodor…
GillaGilla
Kan ni tyska så checka på detta. https://www.youtube.com/watch?v=mynR5Rj7ANw det handlar om WEF’s perfida plan
även intressant på engelska.
https://intelligence.weforum.org/topics/a1G0X000006O6EHUA0?tab=publications
GillaGilla
Vänner! Big Food har ju placerat ”vågbomber” maskerade till s k. mikrovågsugnar i så gott som varje hushåll i Västvärlden. 5G – tekniken ska aktivera dessa potentiella värmebomber på Den yttersta dagen. Så snart 5G-nätet och dess master är på plats är det dags för bot och bättring. Starten är placerad till Domsöndagen troligen.
GillaGilla
@ bloggläsarnas vän Bo Andersson
Efter 10 minuter i följande intervju:
GillaGilla
Savalle! Vilket dravel! Mitt skämt verkar som rena vetenskapen jämfört med det Du skickat.
GillaGilla
Och här, vännen, deltar Cody Snodgres i en uppföljningsintervju:
(Cody Snodgres – Från Black Ops till spirituell lärare. Del 2)
GillaGilla
Tackar för skämtet. Lite mer allvarligt. Mikrovågsugnen började 1920 omkring. Westinghouse var först 1933. 1940 uppfanns vad som kalls ”cavity magnetron”, viken genererar mikrovågorna, och möjliggjorde utvecklingen. Philips började sälja mikrovågsugnar på 60-talet i Sverige, och på 80-talet tog det fart när det gäller hemmen. Intressant nog arbetar mobiltelefonerna sedan 30 år inom samma frekvensband. Även så 5G idag. Svårt att förklara för den som inte vill begripa, men 5G är inget nytt kraftigare mobilsystem, utan 5G är hur signalbehandlingen sker inom systemet, och hur den överförs mellan telefon och basstation. Styrkan är dramatiskt lägre i 5G än i 4G, och frekvenserna i stort desamma idag. Allt detta emotionella och hysteriska drama är helt vetenskapligt grundlöst.
GillaGilla
Bäste Karl W! Det var trevligt att vi för en gångs skull är helt överens. Du bör fortsätta att bemöta 5G-hysterin!
GillaGilla
– 5G – dé é grejer dé! sjunger Kalle och Bosse i korus och i bakgrunden hörs Sirenernas beledsagande sång.
GillaGilla