Det är med illa dold förtjusning som Jewsnews konstaterar att islamiska Sverige nu är världens näst största våldtäktsnation med en ökning av våldtäkterna med 1.472% sedan år 1975. Man konstaterar att den snabba ökningen av våldtäktsfall följer den ökande muslimska immigrationen. Att man i Israel med skadeglädje gör denna notering har sin förklaring.
Svenska politiker och även många av övriga politiska ledare inom EU har under senare tider tagit ensidigt parti för muslimerna i den snart sjuttioåriga konflikten med judarna som eskalerat efter staten Israels utropande år 1948.
Staten Israels tillblivelse vilar på ett FN-beslut om uppdelning av den Brittiska kolonin Palestina mellan judiska och arabiskstyrda områden. Detta slarvigt hopkomna beslut har lett till att staten saknar delvis erkända gränser, vilket ledde till att en militär konflikt med grannländerna omedelbart uppkom och som alla vet är den ännu inte löst. Palestinakonflikten är det kanske tydligaste exemplet på det tragiska arv som västvärldens långa rad av hänsynslösa koloniala härjningar i resten av världen lämnat efter sig. Palestinierna har nu bestämt sig för att stämma Storbritannien vid en internationell domstol för bildandet av staten Israel.
Israel med sina drygt 7 miljoner innevånare domineras av den judiska befolkningen men i landet bor även många andra etniska grupper, inklusive en stor mängd arabiska israeler/palestinier, liksom många religiösa minoritetsgrupper, inklusive muslimer, kristna, druser, samaritaner och andra. Dessutom bor palestinska medborgare inom Israels gränser eller pendlar för att arbeta i Israel, främst från Västbanken. Israel är den enda fungerande demokratin i hela Mellanöstern och snart det enda landet där som tolererar olika trosuppfattningar.
Under hela Israels historia har man levt i ett ständigt hot från flertalet av sina grannländer och ett antal regelrätta krig har utkämpats där Israel lyckats försvara sig mot angriparna. Genom att grannländerna undvikit att integrera de palestinier som flydde från Israel vid bildandet, har det skapats flyktinggetton där hatet mot judarna och Israel kunnat gro. För Israel innebar detta att blodiga terrorattentat av den typ vi nu upplever i EU, mot oskyldiga israeler med åren blev vardag.
I kampen med att skydda sig mot den urskiljningslösa terrorn har politiker som representerar en allt hårdare politik mot palestinierna kommit att röstas fram av de israeliska väljarna. De mer fanatiskt ortodoxa judiska kretsarna har på detta sätt ökat sitt inflytande och drivit fram en aggressiv bosättningspolitik på områden som Israel ockuperat efter de anfallskrig man utsatts för. Landet har byggt en hög mur för att försvåra för terrorister att ta sig in. Svaret har bl.a. blivit att terroristerna utan urskiljning skjuter raketer rakt in bland den israeliska befolkningen och Israel har svarat med hård millitär vedergällning mot palestinska områden som raketerna kommit ifrån.
Efter staten Israels bildande hade Sverige och resten av västvärlden mycket goda och nära förbindelser med landet. Efterhand som terrorn mot Israel lett till ett allt mer hårdnade klimat mellan judar och palestinier har svenska politiker bytt sida och tar idag ensidigt parti för muslimerna i denna infekterade konflikt. Inom den förment toleranta socialdemokratin kan man idag se klara antisemitiska strömningar. En snäll tolkning är att förment goda svenska politiker drivs av en missriktad medkänsla för de som de upplever som den svagare i denna konflikt.
Jag tror att bakom den naiva toleransen idag inom det västliga etablissemanget, av muslimska invandrare och deras för oss helt främmande värderingar skall ses mot bakgrund av den ändrade synen på Israel. Det var bl.a. den toleransen som låg bakom att EU:s politikerelit förra året släppte in över en miljon migranter och flyktingar från företrädesvis muslimska områden. Sverige med våra då öppna gränser släppte ensamt in160.000 mestadels muslimska personer, med ett dominerande inslag av unga muslimska män med för oss totalt främmande värderingar och kvinnosyn.
Det är självklart att man i Israel med viss skadeglädje nu bevittnar hur terrorattentat och våldtäkter eskalerar inom EU. Det var ju detta som Israel med sin hårda repressiva politik mot palestinierna satte stopp för i Israel, utan att få någon förståelse från vår politiska elit. Den som är konspiratorisk lagd kan även hitta anledningar att misstänka att man från israelisk sida kan ha medverkat till den här flyktingvågen. Den kommer ju att öppna våra ögon för vad israelerna kämpat emot i decennier. Snart får vi inom EU uppleva liknande repressiva åtgärder som de Israel vidtagit, om man skall döma efter hur folkopinionen inom EU utvecklas.
”Migrationen till Västeuropa från tredje världen är i realiteten en påbörjad kolonisationsprocess.”
Boken ”Invandring – sammanbrott eller utveckling” 1994
GillaGillad av 1 person
Det är en förfärande utveckling vi beskådar från första parkett. Det känns som om det 3:e världskriget redan brutit ut men inte nått oss ännu med full kraft. Är Ryssland ”the good or the bad guy”? Själv trodde jag när hela havet stormade med flyktingströmmen från Turkiet förra året att det var Ryssland som låg bakom. Nu är jag inte lika säker på det. Tycker man kan sätta många frågetecken kring NATO. Jag är inte praktiserande rasist, långt ifrån, men msm skulle nog kalla mig rasist då jag inte ställer upp på denna migration av för oss helt främmande kultur. Bävar för mina barnbarns framtid i Sverige om vi inte får en klok politisk ledning men ser inga embryon till nån sån inom överskådlig tid.
GillaGillad av 1 person
Först störtar man Saddam Husein i irak. Nån miljon dör. Det gör även Saddam som är den som höll extremismen på mattan.
Sen störtar man Ghadaffi i Libyen och där var det han som höll extremismen på mattan. Nu är han död och Libyen ett laglöst land.
Sen kommer det djävligaste av allt, för sen tar man och skickar Ghadaffis vapen till extremisterna i Syrien och landet är nu totalt sönderslaget.
Vem gör allt detta? Jo, NATO. Tacka fan för det blir flyktingar av en sån huvudlös politik.
Hade inte ryssarna ingripit så hade IS tagit både Syrien, Libanon och Jordanien.
GillaGilla
Trevligt att även du har öppnat ögonen – nu gäller det att inte blunda framöver.
GillaGilla
Hur f-n skulle Ryssland kunna vara skyldiga till flyktingströmmen från Mellanöstern? Det är ju USA:s krig och inblandning som är den direkta orsaken till krigen där sedan 2003. Man får ju närmast en hjärnblödning när man inser hur godtrogna folk är som litar på MSM-media utan att kolla upp fakta. Likadant i Ukraina med ljugandet från MSM…man tar sig för pannan att folk går på den billiga propagandan!
GillaGilla
Kan bara instämma med dig Benny och när man påtalar saken på bloggar ex Cournucopia eller usabloggen så blir man avstängd som Putin Troll eller liknande. Det finns två versioner av verkligheten, en som NATO media säljer och en som alternativ media framför. Det är svårt för många att skilja på propaganda och sanningen.
GillaGillad av 1 person
Jag är varken rasist , nazist eller nåt åt det hållet – många skulle nog säga att jag ligger klart till vänster på den politiska skalan.Jag tror på fördelning av resurser , s.k folkvett och ett FUNGERANDE skattefinansierat samhälle – vilket vi inte haft på många år.
I princip så skiter jag i om folk är blåa med röda prickar på – hudmässigt.
Det jag inte skiter i är folk som skiter i oss d.v.s det svenska samhället och våra lagstadgade fri och rättigheter och det man lite diffust skulle kunna kalla ”svensk kultur” eller ”vårt sätt att leva”. Allt det här jag räknade upp nu medför rättigheter men också skyldigheter.
Jag har på nära håll nu , i mitt vardagliga liv ,sett en förfärande utveckling – framförallt för kvinnor , i och med dom värderingar som följer med våra ”skyddsbehövande”.Jag begär inte att man ska bli svenskar ”över en natt” bara för att man kliver över vår nationsgräns – men jag begär att man till slut , såsmåningom , lämnar det gamla därhän och försvenskar sig, annars anser jag inte att man har här att göra ,då finns det som sagt andra länder att bosätta sig i.
Ska man nämna nån fördel med den här gruppen av människor så är det väl att dom i stor utsträckning inte dricker alkohol alls och oftast är väldigt hövliga när man möts man mot man.
GillaGilla
Judarna kan ju vara dubbelt skadeglada med tanke på att många tunga förespråkare för multikultur och det som så fint brukar kallas ”diversity” har just judisk identitet. Och självfallet är multikultur och massinvandring av muslimer endast bra för Europa. Av någon outgrundlig anledning så behövs inte denna manna från himlen i Israel…
Många har svårt att förstå hur det kan komma sig att judarna arbetar för mer multikultur i Europa. De blir ju de första offren när muslimerna väller in och tar över stadsbilden som i tex Malmö. Men det är värt att komma ihåg att judarna, likt araberna, också är ett MENA-folk. Deras kultur är en MENA-kultur. Den är inte västerländsk och har aldrig varit. Bara för att deras kultur inte är antiintellektuell som den muslimska och Israel inte är socialt och ekonomiskt misslyckat som muslimska länder plägar vara, så innebär inte det att västlig ”sekulär” kristendom och den judiska kulturen har en gemensam plattform. (Hade så varit fallet så hade judarna assimilerats in i den europeiska kulturen för länge sedan, på samma sätt som vikingarna i Normandie assimilerades in i den franska befolkningen på några få generationer).
Judarna har levt som en minoritet i en diaspora i 2000 år och alltid vägrat assimilering. Sånt sätter sina spår och dagens judiska agenda speglar självfallet detta. Judarna (som grupp) ser inte Europeerna som sina vänner eller bundsförvanter. Och varför skulle de? …Efter koncentrationslägren.
Deras långsiktiga politik handlar om överlevnad genom att stärka sin egen ställning, samtidigt som de försvagar potentiella hot. Europa var och är ett potentiellt hot. Förtjusningen över att Sverige faller ned i nekros och kaos handlar inte bara om skadeglädje utan också om att deras agendasättande politik i form av multikultur och kulturmarxism börja bära frukt. Och det rejält: -Grenarna bågnar under lasten.
GillaGillad av 3 personer
Judarna vägrade inte assimilering i Tyskland efter sin emancipering som skedde i samklang med vetenskapens utveckling. Det var britterna som genom sin agent H S Chamberlain hetsade tyskarna mot judarna och förhindrade dem att fortsätta assimilera sig i Tyskland. Tyskland utsattes därför för en av britterna orsakad braindrain till Usa av dom judar som helhjärtat ville vara assimilerade i Tyskland. Britterna uppmuntrade explicit till utrotning av de övriga judarna. Den mer normala tyska nationalismen – Jord och Blod – påverkade också judar att bli zionister och samtidigt antisemiter eftersom de kom att känna självförakt för att de inte hade en egen stat. Därför bär även tyskarna ett visst ansvar för att staten Israel blev följden. Men framförallt var det angloamerikanernas projekt.
Men du har fel om motivet till att dom driver på för multikultur här. Det är för att Israel vill ha dessa Europeiska judar att fylla i luckor efter såna som lämnat Israel och för att bli större.
Dom hatar nog Europa efter tusen år av slitningar. En Israelisk professor hotade ju att Israel skulle atombomba Europa om de själva blev angripna.
GillaGilla
” Det var britterna som genom sin agent H S Chamberlain hetsade tyskarna mot judarna och förhindrade dem att fortsätta assimilera sig i Tyskland….Britterna uppmuntrade explicit till utrotning av de övriga judarna…Men framförallt var det angloamerikanernas projekt.”
Njaå.. Den sionistiska eliten i Europa jobbade sedan 1800-talet (och längre, men sionismen blev en politisk rörelse då) för att återskapa Israel (sedan Romarriket störtat Judea för ~2000 år sedan). Att de sedan använde sig av de amerikanska och brittiska imperierna (OCH Tyskland, t.ex. via Ha’avara-samarbetet) är en annan sak.
Chamberlain var dock en stor tyskvän, och kallas för en ”appeaser” då han ansåg att britterna inte skulle gå i krig mot Tyskland.
GillaGilla
Markus
Du tar fel på person. Houston Stewart Chamberlain inte Neville. Men appeasement var inte heller vad det framställs som. Britterna var inte alls undergivna. Tvärtom räddade dom sin adept Hitler kvar vid makten i sista stund när den traditionella tyska militären just skulle störta Hitler och hade en lojal grupp soldater som väntade på attackorder. Men Hitler hade ju en privatarme. Därför behövde oppositionen kunna peka på en bestämd reaktion från omvärlden inför angreppet mot Tjeckoslovakien. Britterna vägrade och ist skyndade Neville sig till Hitlers undsättning. Beträffande zionismen som som du säger varit stadd i utveckling sen 1800-talet, men då väl att märka även med initiativ från angloamerikanska kristna zionister som förekom såna som Herzl, ursprungligen inriktad på assimilering. (Han tog förstås intryck av Dreyfuss-affären, en Brittisk komplott avsedd att störa Frankrikes planer på ett utvidgat fredligt samarbete med bla Afrika.)
De tyskar jag nämnde var till mycket ringa del dragna till zionismen när H S Chamberlain härjade som värst och hävdade att judarna vore mycket farligare som assimilerade och att Tyskland borde göra med judarna som Rom gjorde med Kartago.
Så det rör sig om en Brittisk komplott riktad mot Tyskland, judarna och de övriga drabbade folken. Amerikanernas insats var avgörande men Britterna var i högsta grad med i planeringen.
GillaGilla
Judehatarstrunt. Judarna vägrades assimilering under århundraden, nu är de assimilerade. Jag känner personligen några personer med judisk bakgrund. De är helt svenska, med ett par årliga högtider vid samma tid som våra, men med de ursprungliga namnen. De kristna högtiderna, tex påsk, är ursprungligen judiska, med namnet pesach. Att driva in en kil mellan judar och kristna förlorar bägge på. Judar är ett litet folk, kristendom är en judisk religion för alla folk. Judehat är en gammal åkomma man ska bekämpa, inte sprida under ny flagg.
Flyktingströmmarna drivs av krig mellan muslimer, beväpnade med ryska vapen. Israel är ett lilleputt-land, och skapar inte flyktingsströmmarna. Bullshit om multikultur och kulturmarxism är bara kodord för nynazism.
GillaGilla
Numer slåss man nog mest med amerikanska vapen i regionen.
GillaGilla
Usa har iaf tidigare gärna valt vapen och sprängämnen från öststaterna att sätta i händerna på sina proxies bara för att skylla på Warsawapakten och senare Ryssland. Jag säger inte emot Lars betr hur det är nu, det vet jag inget om.
Israel har ofta utnyttjats av Usa tex för tortyr och annat både i latinamerika och i shahens Savak. Mossad tillkom helt i fas med Cia och verkar som en gren av samma träd.
Självklart finns det en koppling mellan den aspekten och Usas ständiga emonomiska understöd till Israel. Ari Ben Menasche fd Israelisk agent berättade om hur Usa och Israel tränade sina proxy-terrorister i Jugoslavien under det kalla kriget. Exempelvis för uppdraget beträffande Klinghoffer som knuffades av Achille Lauro. Den Israeliske politikern Olmert som ju senare straffats av andra skäl var inblandad. Dessa lejda palestinier fick uppdrag att låta en kidnappning spåra ur till förfång för Palestiniernas sak.
Tycker man behöver problematisera sl’s överförenklade formulering med såna exempel om rätt skall vara rätt.
GillaGilla
Saxat ur dagens GP
http://www.gp.se/nyheter/sverige/professorn-terrord%C3%A5d-i-sverige-en-tidsfr%C3%A5ga-1.3512965
”– Ökningen av terrorattacker den senaste tiden är ett jätteproblem som ingen förutspått, säger Robert Egnell.
Han är professor vid Försvarshögskolan och menar att IS har ändrat sin strategi. I stället för att uppmuntra anhängare att komma ner och kriga i Syrien så uppmanas de att stanna kvar och begå terrorbrott i sina hemländer, något som vi sett effekten av runt om i Europa”
Det uttalandet gör att jag känner att det inte kräver speciellt mycket för att bli professor vid försvarshögskolan – vad kan det krävas ? Att man gått ut lekis?
Det här har ju vi som läser och skriver här inne bara väntat på eller hur? Det är ju en av kärnpunkterna i NWO:s destabiliseringsplan för Europa.Tack Reinfeldt och tack Bilderbergs och framförallt TACK USA!!
Fy FAN!!
GillaGillad av 3 personer
Det skall bli intressant att se vilken bank som erbjuder Löfve’n jobb efter denna hans sejour.
GillaGillad av 1 person
Bra komplement :
De obildade och historielösa ansvariga politikerna vet naturligtvis inte vad de gör, de är helt enkelt marinerade av sina egna floskler.
GillaGillad av 2 personer
I mellanöstern ses perser som den etniska befolkningen och arabiska muslimer som invandrare. Arabiska muslimer har dåligt rykte i mellanöstern ungefär som eu migranterna i vårt land och blir lika stigmatiserade.
Vad som dock får mig att undra är varför judarna inte får de beskydd främst i Malmö som de enligt lagen har rätt till som ”lagstadgad minoritet”. Judiska barnen törs inte gå till skolan själva på grund av trakasserier av andra rasistiska grupper och familljerna sover med brandsläckare vid sängen på grund av att andra rasistiska grupper slänger in brandbomber i brevinkastet. Fungerar inte lagen om minoriteters skydd i Sverige? Eller har Sverige helt enkelt tagit parti för en viss grupp på helt eget bevåg? Vilket skulle vara fruktansvärt och rent av totalt respektlöst mot både lagen och andra människor isf.
GillaGilla
Alla judar ska väl flytta ut ur Malmö och hjälpa till med utbyggnaden ‘någon annanstans’. Sedan kan samma hända med stan som med Kartago … hur det nu blev med det.
Å andra sidan brukar somliga vissa inte bry sig särskilt mycket om sina ‘trosfränder’ i andra sammanhang. Så det är bara att undra vidare … …
GillaGilla
Grundorsaken till flyktingkrisen är framför allt krig – och krig kan stoppas (det är inget aprilskämt).
ALLA PÅGÅENDE KRIG I VÄRLDEN KAN STOPPAS FÖR GOTT INOM MAX TRE MÅNADER
Brist på pengar är det inte men brist på pengarnas värde är ngt helt annat. Det lär uppstå när inflationen kommer krypande, alltså pengarna har förlorat sitt värde. Många EU länders banker ligger riktigt risigt Största förvåningen är väl just nu Tyska storbankerna som är i dåligt skick, Merkel har alltså inte ordning på landets ekonomi och så är det just Tyskland (några länder till) som imploderat iden till EU. Skomakaren går alltså i sämsta skorna själv 🙂
GillaGillad av 1 person
K. Pålman – apropå: ”Brist på pengar är det inte men brist på pengarnas värde är ngt helt annat.”
Eländena i t ex Sverige hänger ju ihop med att Riksdagen ej nyttjar sin författningsenliga rätt att rekvirera Suveräna Pengar = digitala ”sedelpresspengar” i lämplig mängd från Riksbanken till sina budgetunderskott – p g a nödvändiga infrastrukturinvesteringar, social välfärd osv.
Nationalekonomi/Suveräna Pengar = digitala ”sedelpresspengar” i lämplig mängd är verktyg för att uppnå politik med – och politik skall därför ej begränsas av budgetramar.
Politiker utan Suveräna Pengar = digitala ”sedelpresspengar” i lämplig mängd – har helt enkelt ingen annan ”makt” – än att höja skatter och avgifter, underlåta att göra nödvändiga infrastrukturinvesteringar, sälja ut statens = medborgarnas tillgångar, låna pengar till hög ränta med återbetalningsplikt, och ej minst att minska på den sociala välfärden osv. Detta har nu ovedersägligt pågått i Sverige i en förskräckande samhällsraserande fart sedan början av 1990-talet. En graf som kristallklart för det i bevis finns här
http://212.247.9.120/loblog/?p=4610
Detta därför att den reella makten – finns i dags dato hos den s k marknaden i form av affärsbankerna. Bankerna står för det allt överskuggande mesta av nyproduktionen av pengar. Så den penningmakten finns ej alls i Riksdagen – oavsett vilket ”röra” som håller i ”styrspaken”. Det kan vem som – inklusive matematikkunniga barn – räkna ut med baken.
Regeringen har sammantaget kommit med förslag som innebär höjd skatt på cirka 45 miljarder kronor – vilket väntas slå igenom till 2016 – samt ej minst fortsatt urholkning av den sociala välfärden. Vettigt eller fullständigt förryckt i ett av världens rikaste länder ?
Effekten av detta är bl a att medborgarna i Sverige bevisligen är ett av de mest banklån-belastade folken i världen i dags dato + att den svenska statsskulden – om ca 140 000 kr per capita – är hög. Vettigt eller fullständigt förryckt i ett av världens rikaste länder ?
Det finns INGEN risk för inflation och urholkat penningvärde – i att staten själv nyproducerar Suveräna Pengar = digitala ”sedelpresspengar” i lämplig mängd till nödvändiga infrastrukturinvesteringar, social välfärd osv – så länge som arbetslösheten ej understiger tre procent. Den svenska arbetslösheten är för närvarande ca 7,5 % + en eller annan dold procent.
GillaGilla
Tack, Josef! Vilken information, tack.
GillaGilla
Japan har under 27 år försökt få igång sin ekonomi genom att satsa på infrastrukturprojekt. Idag är Japans statsskuld 250 % av BNP och Japan har världens bästa infrastruktur. Centralbanken skapar helt nya pengar utav ingenting och köper idag statsobligationer till en negativ ränta (man betalar staten för att få lov att låna pengar till staten).
Men ekonomin har inte vänt uppåt. Varför inte? Detta beror på att privatpersoner och företag endast lånar pengar för att göra investeringar under förutsättning att investeringarna beräknas bli ekonomiskt lönsamma.
Samma problem existerar i USA och i Europa. Det går inte att investera i näringsverksamhet om inte intäkterna beräknas överstiga kostnaderna. I USA och Europa är problemet att skatter, regleringar och kollektivavtal gör investeringarna inom näringsverksamhet olönsamma.
Företag investerar, producerar och anställer INTE för att efterfrågan på deras produkter ökar (en större penningmängd kan höja efterfrågan i kronor). Detta är en felaktig premiss som man brukar tillskriva John Maynard Keynes (idén har egentligen funnits hundratals år innan Keynes).
Företag investerar, producerar och anställer ENDAST om det är lönsamt. Detta är en 100%-ig sann premiss.
Mer resurser i allmänhet kan ENDAST skapas genom investeringar inom näringsverksamhet. Staten och politikerna kan endast på kort sikt omfördela de befintliga resurserna till exempelvis mer sjukvård och högre pensioner. Men skulle omfördelningen leda till lägre investeringar inom näringslivet blir det mindre resurser att omfördela eftersom det inte skapas några nya resurser.
GillaGilla
Tyvärr har vi i Sverige inte samma våldtäktsbegrepp som andra länder. Jämför man så blir det som att jämföra äpplen och päron. Det blir helt fel att göra så.
Embyot till staten Israel var väl Balfourdeklarationen (1917), där Author Balfour ett brev till Lord Rothschild utlovar ett nationellt hemland för judarna i Palestina ”under den otvetydiga förutsättningen att intet må göras som kan inverka menligt på de mänskliga eller religiösa rättigheterna hos befintliga icke‑judiska samhällen i Palestina”. Och det vet vi ju hur det gick med det. Där dröste ju ner den ena miljonen judar efter den andra…
Balfourdeklarationen:
Utrikesdepartementet
2 november 1917
Käre Lord Rothschild,
Det bereder mig stor glädje, att regeringens vägnar överbringa Eder följande deklaration av medkänsla med de judiska sionisternas strävanden, vilka har blivit underställda och bifallna av kabinettet:
”Regeringen ser med välvilja på en i Palestina upprättad nationell hemvist för det judiska folket och kommer att på bästa sätt bemöda sig om att underlätta verkställandet av denna avsikt, under den otvetydiga förutsättningen att intet må göras som kan inverka menligt på de mänskliga eller religiösa rättigheterna hos befintliga icke‑judiska samhällen i Palestina, eller de rättigheter och den politiska ställning som åtnjuts av judar i något annat land.”
Jag skulle vara tacksam om Ni ville göra denna deklaration veterlig för den Sionistiska federationen.
Eder tillgivne
Arthur James Balfour
GillaGilla
Detta behandlas i den refererade artikeln och ger på intet sätt annat än en liten förklaring, så grundproblemet kvarstår tyvärr.
GillaGilla
Vi skall nog inte hylla Israel för mycket även om dom är det bäst fungerande landet i sin region.
Israel lever mycket på de generösa bidrag dom får årligen från länder som USA och Tyskland, man har sina fränder på höga positioner inom främst det amerikanska etablisemanget vilket gör att landet klarar sig undan med nästan vad som helst.
Man infiltrerar och söndrar grannländerna, stödet dom ger till rebellerna i Syrien och Libyen är bara ett exempel ( vilket också är skälet till att inga terrordåd utförs i Israel).
Man skaffar sig kärnvapen (inget man utvecklade själv, teknologin och plutoniumet kom från USA) och har nu långdistansförmåga genom Jericho3 missiler något våra medier förtiger (hetsar hellre mot landet som inga kärnvapen har nämligen Iran).
Ryssland är som vanligt det enda stora land som inser problemen med Israel och deras kärnvapen, man har sedan åtskilliga år utplacerat S-400 i Kaukasus regionen och man har byggt en toppmodern radaranläggning i Armavir för att ge landet en tidig förvarning från ett eventuellt missilangrep söderifrån.
Dessutom är nu nämnda luftvärnsystem med 40 mils räckvidd utplacerade vid flygplatsen i Latakia vilket nästintill tar ifrån Israel deras förmåga att attackera Europa över huvud taget.
GillaGillad av 2 personer
Lars,
Det förvånar mig att du inte ens nämner USA’s ultimata uppbackning av staten Israel i din i övrigt, och som vanligt, intressanta analys. Det var länge sedan jag funderade över förhållandena i mellersta östern men jag har alltid sett Israel som USA’s förlängda arm i arabvärlden.
Som naturvetare tror på inte på några gudar eller andra övernaturliga fenomen och det förvånar mig därför att de fördummande religiösa krafterna nu tycks växa över hela världen om jag nu ska tro senaste numret av Forskning och Framsteg. Därför förvånar det mig också att du inte tar upp den förvirring som råder kring det faktum att Israel är en stat i namn av religion på samma sätt som i de omgivande arabländerna.
Religion har allt sedan Homo Sapiens konkurrerade ut Neandertahlarna fungerat som ett sätt för härskande klasser att förvirra och fördunkla begreppen i akt och mening att få behålla sin makt om jag nu inte har missförstått något. De 50 000 år gamla grottmålningarna i södra Europa var knappast några konstutställningar i namn av ”Vetenskap och Konst”. Det verkar som om religionen på samma sätt som vårt fikabröd alltid fungerat som ett ”opium för folket”.
Det jag själv vill kalla vetenskap, dvs. strävan efter de förklaringsmodeller som stämmer bäst med vår verklighet är en strävan som idag är på tillbakagång efter 500 år av framsteg och där det postmodernistiska flummet och obegripliga svammel på universiteten idag innebär en ytterligt sofistikerad reaktionär yttring av samma maktelit . Att man satt en vänsterstämpel på något som är så bakåtsträvande ur vetenskaplig synpunkt fast det inte finns någonting progressivt där är rimligen en medveten del av ”elitens” (Soros?) ”master plan” att förvandla universiteten till fördummande religiösa inrättningar på samma sätt som koranskolor.
GillaGillad av 3 personer
Jag har ingen annan uppfattning än du, krönikan hade dock ett långt mer begränsat perspektiv. Det du tar upp kräver givetvis en djupare analys.
GillaGillad av 2 personer
Det var med anledning av religionens makt över folket som romarna godtog judarnas religion. De ville till och med inkopiera den hos det romerska folket eftersom de ansåg att den judiska religionen hade starkare inflytande över folket än den romerska religionen.
GillaGilla
”Vad kan EU lära av Israel?”
Vad kan europeiska folket lära av Israel!
Kontrollerar Mossad Hamas som CIA kontrollerar ISIS? Är det därför Hamas får utföra terrordåden mot Israel för att motivera israeliska folket till krig? Ta sänkningen av Lusitania 1915, detta för att USA skulle motivera amerikanska folket med hjälp av propagandan, att gå med i WW1.
Gäller samma krigsstrategi i Israel för att motivera det Israeliska folket till ett fortsatt krig istället för fredsförhandlingar bara för att upprätthålla expansionspolitiken. Se bara vad som hänt europa sedan 911.
Israel har ett etablissemang en politikerklass som inte lyssna på det Israeliska folket en demokratur som Sverige och hela övriga Europa genom EU-kommissionen. Israel saknar såväl konstitution som grundlag; istället vilar juridiken på de så kallade baslagar som den lagstiftande makten löpande kan anta efter majoritetsbeslut. Känner vi igen decemberöverenskommelsen (DÖ) och hur man kan spela ut folkviljan. Det är ingen sann demokrati utan en demokratur. Det Israeliska folket skull naturligtvis välja fred före krig.
Nationalismen i EU har vaknat av just det skälet! Det europeiska folket vill inte leva i ett kulturmarxistiskt Europa. Frankfortskolans konfliktteori, en konflikt som Europa utsattes för redan under 30-talet var just striden mellan nationalism och kommunism. Franco med hjälp av Hitler slog ner den andra fronten i Europa och kunde koncentrera sig på Östfronten – därav Molotov- Ribbentrop pakten. Weimarrepubliken hade mycket svår att upprätthålla demokratin mot konfliktteorin precis som dagens Europa har. Kvinnorna fick rösträtt i Tyskland tack vare Weimarrepubliken.
Sovjetstaten hade nog med de inre angelegenheterna men som också var en skenmanöver från Sovjetstaten. Man visste vad de allierade hade på gång samtidigt som Hitler ville försöka blidka Storbritannien.
”Vad kan EU lära av Israel?”
Jo konfliktteori, och precis som ”Ryska revolutionen” så kan Europa bara erövras inifrån, därför konfliktteorin, för att kunna bli en Kulturmarxistisk planekonom som kontrolleras av den AAO som inte vill se ett samarbete med den nya nationalstaten det kristna Ryssland, därför all anti Putin propaganda.
EU-kommissionen är beredda att gå så långt som att skriva om den europeiska historien och kalla WW1 och WW2 för inbördeskrig! Hur bedrägligt kan det inte bli när det var den AAO som iscensatte de bägge krigen och ryska revolutionen!
GillaGillad av 1 person
Måste tillstå att jag har uppenbara svårigheter att följa ditt resonemang, vart vill du komma?
GillaGilla
Hej Lars!
Jag ska förtygliga mig då jag kan se att det saknades en ”sats” i min text om konfliktteorin.
Vad det handlar om, utifrån min världsbild är att, Israel är den operativa delen av den AAO’s NWO – koncept för att dominera Europa genom att skapa ett Eurabia. I och med den misslyckade statskuppen i Turkiet och Erdogans maktövertagandet så vänder han sig till Putin, mycket taktiskt gjort, och har blivit ett allvarligt problem för AAO’s NWO. Recep Erdoğan vill inte att Turkiet ska bli NWO’s knähund och han har mitt fulla stöd – trots islam. Fethullah Gülen och hans rörelse var dem som skulle genomföra NWO i Turkiet.
AAO inser att dem har förlorat mot Putin och den forna Sovjetstaten som AAO kontrollerade och därför kunde skrämma upp Europa med det kalla kriget.
Detta är naturligtvis en av anledningarna till massinvandringen från MENA-länderna och miljöpolitiken ska göra Europa fattigare genom miljöskatter där också USA kommer att bestämma över oljepriset – Petrodollarn. Putin har ju skapat Brics bl.a. för just denna sak.
Med andra ord, och som jag tidigare skrivit, så är AAO livrädda för ett Ryssland Europa samarbete.
Jag hoppas att du är nöjd med tillägget.
Bästa
ToTh
Ps. Färsk gurkmeja fungerar hittils, stort tack ! 🙂
GillaGilla
Det ligger säkert mycket i det du skriver.
GillaGilla
Hej Lars !
Länkar till en alldeles utmärkt artikel i NewsVoice publicerad den 6/8 om konfliktteorin och Kultur Marxism.
”Neomarxism – Kommunistisk diktatur i Sverige runt hörnet?”
http://newsvoice.se/2016/08/05/neomarxism-kommunistisk-diktatur-i-sverige-runt-hornet/
GillaGilla
Själv tycker jag att Sverige skall vara neutralt i konflikten mellan Israel och Palestina. Vi önskar fred mellan länderna och vill vara vänner med båda folken. Inget mer än så och sedan full energi på att återbörda så många språk, religion, kultur, kriminella främlingar som möjligt för att minska kriminalitet, konflikter, kostnader i Sverige för alla missanpassande migranter.
GillaGillad av 1 person
Judarnas historia i bl. a. Jerusalem går tillbaka till omkring 4000 f.Kr. (wiki) Hur man än vänder och vrider på det är det väl muslimerna och islam, som uppstod början 600-talet e.Kr., som har invaderat och erövrat, var de än har befunnit sig. Med vilken rätt hävdar muslimer att tex Palestina (urspr. Filisteen) är deras område? Judarna var där flera tusen år före. Samma resonemang kan ju föras angående många områden på jorden.
GillaGilla
Intressant synpunkt det där med ”First Nation”. Har du torgfört den i Australien och Amerika? Om så, hur gick det?
GillaGillad av 1 person
Eller hur! 😉
GillaGilla
Ett land kan inte ha politiker som inte kan hålla sig till att vara objektiva. Att börja ta parti ,visar på en stor brist på diplomatiskt handlande. Reinfeldt använde Sverige för sina personliga hämnaktioner och det verkar våra andra politiker också göra. Använd inte mitt land som slagträ, tack!
GillaGillad av 1 person
Min käpphäst är att arabiska folk av angloamerikanerna avsiktligt manipulerats i reaktionär riktning så att de nu framstår just så. Medan om de fått rå sig själva sannolikt hade varit sekulära och borgerliga demokratier med inslag av socialism dvs som Europa.
Britterna som ägnat stor möda för att åstadkomma detta ogynnsamma tillstånd har som medvetet syfte att hindra dem att utvecklas och ta tillvara egna intressen.
Detta nämns aldrig i den offentliga debatten utan skildras av initierade mest anglosaxiska författare. Även i Pakistan och på andra håll kan man märka att detta är känt.
Israel’s ”by way of deception” innehåller oerhört mycket orent spel som ändrar den bild som Lars ger. Israel har tex själva understött Hamas för att bekämpa den sekulära palestinska rörelsen. Vidare har Israel iscensatt så mycken falskflagg terrorism att det är rimligt att även misstänka Israel för även det resterande våldet genom infiltration. En ständig bedragare förtjänar inte att ständigt få nytt förtroende. Men vanliga Israeler är förstås inte skyldiga till vad de inte vet så det är en infernaliskt ond situation.
Jag anser i likhet med Göran Sjöberg att Israel är låsta av betoendeställningen till angloamerika. Och att de onda män som styr Israel är till angloamerikas belåtenhet. Dom vill inte ha några smidiga lösningar och fred och ekonomisk utveckling i MÖ. Frågan är vad västvärldens antagligen mycket rika judar egentligen vill. Kan inte dom lösgöra MÖ från väst och bilda en blomstrande region därnere om dom verkligen vill? Elker är angloamerika så mkt mäktigare än dess rika judiska minoritet? Jag vet inte.
GillaGillad av 2 personer
Intressant och välskrivet som vanligt Lars. Dock tror jag det ligger mer bakom Israel-Palestina konflikten och den muslimska terrorn. Det finns indicier som pekar på att Israeliska säkerhetstjänsten Mossad har något att göra med attentaten: http://yournewswire.com/smoking-gun-nice-and-munich-terror-attacks-linked-to-cia-and-mossad/
Men varför skulle Mossad vara delaktiga i Muslimsk terror? Förklaringen är att Mossad och många andra säkerhetsjänster inte längre tjänar sitt folk utan den nationella eliten. Syftet med den Muslimska terrorn är att skapa en ny fiende åt väst eftersom detta gynnar eliten. Om du bara ska se en dokumentär i sommar se den här. Den förklarar hur det hänger ihop: https://youtu.be/U1Qt6a-vaNM
GillaGilla
Edit: internationella eliten
GillaGilla
Islam och demokrati/västvärlden är inte kompatibla – har aldrig varit och kommer aldrig att så bliva.
Det är djupt tragiskt och skrämmande att se våra politiker tävla om vem som snabbast kan skänka bort sin nation till dessa hitkommande fullständigt demokratifrämmande element.
En stillsam fundering; har någon här NÅGONSIN hört en företrädare för Islam taga avstånd ifrån terrordåd/våldtäkter utförda av muslimer?
Än mindre hört något dito fördöma dylikt? …..Nä
Vi är alla icke-muslimer lovliga måltavlor för våld av olika slag i och med att vi är mindre värda.
Visst begås själva dåden av ett mindre antal individer, men den stora muslimska massan är med – tro inget annat. Man håller på ”de sina”, så är det bara.
Jag gör vad jag kan för information och opinion om sakers tillstånd, men ser valet (eller vad man ska kalla det) 2018 som ett ödesmättat datum.
Har inget radikalt hänt för att totalstoppa invandringen, återupprätta lag och ordning med mera, så måste jag snart 60 år, utan förmögenhet allvarligt försöka emigrera och få med så många som möjligt av mina närmaste.
Det känns djupt tragiskt och samtidigt fullständigt fel att det är JAG och sådana som mig som trängs ut av den gigantiska gökunge som tillåts härja fritt.
GillaGilla
”Har någon här hört …” http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13950502000366. Den iranske utrikesministern fördömer attentatet i Tyskland.
Jag tror många muslimska länder och folk vill leva i fred. Och inte minst vill de leva i fred från västerländska ingrepp i deras inhemska sätt att leva. Problemet är europeiska politiker som i praktiken uppmuntrar till det vansinnesmuslimska uppträdande här. Politikerna här uppträder som sagt som femtekolonnare. Samtidigt som de ska tillrättavisa andra folk hur de ska leva i sina egna länder så tillåter de i praktiken att helt främmande kulturer tar över den svenska. Riktigt töntigt blir det en svensk utrikesminister åter ner till Saudiarabien och talar om hur de ska leva samtidigt som hon tolererar vad som helst här.
Religion kan möjligen vara en styrka för en enskild person; när religion utövas i grupp så vill man styra andras sätt att leva. Det gäller islam såväl som kristendom och judendom. Upplysta politiker förstod att få bukt med svartrockar här för 100-150 år sedan. Det tragiskt att vi idag har en massa dumbommar vid makten.
GillaGilla
Sen Rom har religion utnyttjats av imperier för att spela ut grupper inom oppositionen mot varandra. I vår tid ser vi verkan av de brittiska imperialisternas orientalister och medlöpare i arabvärlden sen över hundra år. Det är inte spontant uppkomna fenomen som representerar folkens intressen i muslimska länder utan manipulerade sen länge för en angloamerikansk oligarkis räkning. Givetvis kvarstår problemen för oss oavsett den bakgrunden men att angloamerikanerna slipper höra en kör av fördömanden för detta från sina etniska bröder i västvärlden gör att det bara fortsätter.
GillaGilla
Attentatet i München utfördes av en iransk-tysk man med nationalistiska anspråk, och offren var turkar och araber, dvs sunnimuslimer. Den iranske utrikesministerns inlägg vill kanske poängtera att det inte är en iransk önskan att den traditionella shia-sunni-konflikten ska övergå i muslimskt inbördeskrig i Tyskland? Han hade inte Irans stöd, tvärtom.
GillaGilla
Det du beskriver är den clash of civilisations som världshärskarna avsiktligt planerat fram. Det är den angloamerikanska eliten som gör att salafister fått oljepengar istf sekulära progressiva arabregimer.
GillaGilla
Mycket snack om både det ena och det andra, muslimer, judar, en del bra, en del konstigt, som vanligt 🙂
Samtidigt som arabrelaterade sexualbrott är ett problem här i Sverige, så måste man ändå kolla på fakta; 42% av alla våldtäkter är relationsnära sådana, och där ingår nog tyvärr även en hel del svennepojkvänner, män, pappor, farbröder…mm. så redan där droppar siffran rejält. sedan får vi inte glömma att Sverige har en helt annan definition av våldtäkt än andra länder. Och detta är bra, jag tror man ska se denna förändrade definition med andra ögon. dels så uppmärksammas därmed också ”mindre grova” sexualbrott, och dels uppmärksammas även t ex barnvåldtäkter…som konstigt nog inte klassades som ”riktiga” våldtäkter innan år 2005…så delvis är ändå denna ökning en följd av den omfattande lagändringen.
detta innebär dock inte alls att vi inte ha ett problem med invandrare som begår sexualbrott! Detta bör bestraffas med utvisning, inget snack om det. Man måste ändå vara så pass realistisk och inse att det finns en kulturell och religiös skillnad när det gäller yngre män från Mellanöstern och sexualitet, om än inte en generell sådan! en del muslimska länder har tyvärr en ytterst tabuiserad samhällssyn på allt som har med sexualitet att göra. detta kan enligt mig helt klart leda sexualbrott när vissa kommer till ett sådant öppet samhälle som Sverige.
Men, återigen, när 33% av de europeiska kvinnorna uppger att de i någon form har blivit trakasserade sexuellt, enligt en UN Women rapport, så finns det nog ändå, tyvärr, ett mycket stort och utbrett problem när det gäller sexuellt våld mot kvinnor 😦
P.S.: Lars, jag gillar inte din JewsNews källa särskilt mycket, den verkar flummig 🙂
GillaGilla
Du har helt rätt när det gäller ökning i våldtäkter att den delvis beror på ändring av lagstiftningen. De flesta våldtäkter begås av någon man känner, vilket även det mesta av annat våld även gör. Tryggast är man bland främlingar. I förra veckan befann jag mig själv på ett evenemang där två våldtäkter skedde. Den ena skedde bland publik. Att det skulle ha skett en penetrering av kvinnan med en penis är direkt uteslutet. Det kan närmast en våldtäkt ha varit en hand som kom innanför trosorna på kvinna. Vid anmälan till polisen kommer det att rubriceras som våldtäkt. Naturligtvis kommer ”mobben” att utgå från att det har skett en riktig våldtäkt.
Dock, bör vi titta på vad för slags våldtäkter och bara jämföra våldtäkter av samma slag. T.ex. kan vi titta på överfallsvåldtäkter eller gruppvåldtäkter. Vi kan även se på antalet anmälningar om sexuella övergrepp som sker på evenemang. Vi kan sedan titta på vem som utför dem.
En sak du glömmer bort Arga socialdemokraten är hur många våldtäkter som sker per capita av etniska grupper. Således. Om det är fem etniska svenskar som våldtar under ett år och samtidigt är fem personer av annat etniskt ursprung kommer den sista gruppen ha en klart högre benägenhet att våldta.
GillaGilla
Ja, ”barnvåldtäkt” blir det i Sverige när tonårsgrabben ligger med sin 14-åriga flickvän. Svenska tjejer förväntas ej ha sex förrän de fyllt 15. Har dom det så måste het handla om våldtäkt.
GillaGilla
Tur att dina gelikar snart är borta. Skrämmande resonemang om uppenbara gruppvåldtäkter som ej existerade tidigare.
GillaGilla
Sigvard håller emot som vanligt, bra det 🙂
Jag försökte som sagt enbart att hålla ett någorlunda balanserat resonemang, vilket är viktigt i detta sammanhang enligt mig. Andra, som du, fokuserar tyvärr enbart på ensidighet. Det är klart att detta ska ska förekomma alls, debatten handlar inte om det! Men alla våldtäkter är inte gruppvåldtäkter så, återigen, problemet är mycket större än så och handlar inte enbart om invandrare.
Haha, Bernys, sådant driver statistiken upp ja, sen kan man ju kanske också ifrågasätta om så pass unga människor ska ha samlag med varandra, men så länge de skyddar sig, så du icke blir farfar allt för tidigt, så är det väl deras sak. 🙂
GillaGilla
Gruppvåldtäkterna har det senaste året ökat markant dock har ingen en klar bild exakt hur ökningen ser ut då de siffrorna inte presenterats än.
GillaGilla
33% av europeiska kvinnor, hm, nu är ju Sverige överepresenterade när det gäller sexuella trakasserier likaså när det gäller våldtäkter, så siffror från Sverige skulle ge en mer rättvis bild. Vi vill väl ha fakta och inga förskönade bilder, eller hur? 42% relationsnära och där ingår lintotten, herregu’ skulle den jämförelsen göra detta vedervärdiga brott mindre traumatiskt för den drabbade. Verkar som du har mer fokus på att ursäkta grova kriminella invandrares snuskigt äckliga brott mot kvinnnor. När media och även du ständigt sitter med denna ursäkt över invandrares brott genom att stoppa in lintotten i allt som går så har ni verkligen inte den drabbade kvinnan i fokus utan fokus ligger snarare på att inte stigmatisera förövarna. För i h-e, kvinnor lider och har fått livet förstört och ni sitter och tycker bilden av invandrare är viktigare. Vem f-n är du egentligen.
Ps. Gillar inte dina överdrivna politiska inlägg särskilt mycket, ger ett flummigt intryck av vart du står.
GillaGilla
Till alla er politiker som bara har målbilden av ett ”förenat EU” i huvudet, fy f-n för er. Inte en enda människa ska behöva bli drabbad i processen ett ”förenat EU”, inte en enda.
GillaGilla
Intressant hur dagens högerpopulister stödjer Israel. En stat som grundats genom massinvandring av en grupp sionister som med terror och etnisk rensning drev bort större delen av den tidigare befolkningen, stal egendom för de som fick vara var och sen genom alla år behandlat ursprungsbefolkningen som andra klassens medborgare.
Det framgår dock väl vad det handlar om: arabhat. Israel ses som föredöme för att de klämmer åt araber, och då överser man gärna med allt annat. Att Israel både 1956 och 1967 angrep Egypten blir t ex till att Israel ” lyckats försvara sig mot angriparna”.
GillaGillad av 1 person
Judarna har funnits i denna region längre än araberna och landet skapades genom ett FN-beslut. Att det blivit en dåligt ihoprafsad skapelse kan helt skyllas på kolonialmakten Storbritannien. Krönikan beskriver bara hur Israel lyckats i stort sett freda sig mot den intensiva terrorism man var utsatt för från omgivningen.
GillaGillad av 3 personer
När du säger att judarna har funnits i denna region längre än araberna, pratar du då om raser eller ”kulturstuk? Eller både och? Och vilka geografiska gränser har regionen du refererar till?
GillaGilla
Detta är en diskussion som ligger vid sidan om ämnet som var hur man skyddar sig från dagens muslimska terrorism.
GillaGilla
Det har funnits judar i området under lång tid, dock som en liten minoritet under ett par tusen år*. Av allt att döma är dessutom även palestinierna ättlingar till de judar som bodde där i biblisk tid så man kan fråga sig varför ättlingar till de som gav sig av skall ha större rätt till landet än ättlingar till de som stannade. Däremot är det fel att som du tala om ”judarna”. Sionisterna som bildade staten Israel var i stort sett allihopa invandrare, framförallt från Östeuropa. Här har du en lista på de som skrev under Israels självständighetsförklaring. Det är bara klicka runt på deras ursprung:
https://en.wikipedia.org/wiki/Provisional_State_Council
Israel skapades inte genom något FN-beslut. Det kom ett ej bindande förslag på uppdelning från FN:s generalförsamling, men det struntade omedelbart alla sidor i. Däremot har du rätt i Storbritanniens stora skuld i och med att de lovade bort samma område till judar, araber och fransmän för att få stöd i WW I.
Och visst, Israel har fredat sig från ”terrorism” från offren för deras egen terrorism och etniska rensning genom att konsekvent varit mer brutala, mer villiga och framgångsrika i att döda alla potentiella fiender. Är det den vägen du vill gå? Skall vi skapa några egna Deir Yassin eller Qibya för att visa var skåpet skall stå? Kanske som i Sabra och Shatila omringa några invandrartäta förorter och massakrera innevånarna?
* Om du se tror på sådana historiska rättigheter för folkgrupper, vart tycker du alla ättlingar till européer och afrikaner skall ta vägen när Amerikas infödda befolkning återfår sitt land?
GillaGillad av 1 person
Du har totalt hamnat vid sidan om ämnet som handlar om hur man försvarar sig mot dagens muslimska terrorism. Denna eviga diskussion om Israel får vi ta på någon annan plats, jag bara konstaterar att FN bildade den judiska staten Israel och att den därför har legitimitet.
GillaGilla
Staten Israel har bildats genom dåliga politiska beslut av Storbritannien efter Första Världskriget och av USA efter Andra Världskriget. Men staten Israel har också stärkt sin ställning genom att judarna militärt besegrade ursprungsbefolkningen och därefter vann ett antal krig mot sina grannar.
Efter dessa händelser finns inget annat alternativ än att judarna måste försvara sig med militärmakt. Annars blir det en utrotning av judarna. Den palestinska agendan bygger på att judarna ska elimineras och denna agenda är svår att försvara.
GillaGilla
Det var Nasser som 1967 förenade Syrien och Jordanien med Egypten för ett öppet proklamerat förestående utrotande av Israel. Slutligen beordrade Nasser FN att utrymma gränsen mellan Israel och Egypten som förberedelse för anfallet. Det tycker jag kan jämställas med att inleda fientligheterna. Att i det läget skicka iväg flygvapnet för att bomba egyptiska flygbaser framstår som självförsvar i mina ögon.
GillaGilla
Kommentar vid sidan om ämnet.
GillaGilla
”Jesus svarade: »Mitt rike är icke av denna världen. Om mitt rike vore av denna världen, så hade väl mina tjänare kämpat för att jag icke skulle bliva överlämnad åt judarna. Men nu är mitt rike icke av denna världen.» Joh 18:36
”given då kejsaren vad kejsaren tillhör och Gud vad Gud tillhör” Matt 22:21
.GT & Koranen ger underlag för hur besegrade kan behandlas)
De rättfärdiga får också ljuga vid behov:Här om sina avsikter:
”Inte ens hans bröder trodde på honom. 6 Jesus sade till dem: ”Den rätta tiden för mig har ännu inte kommit, men för er är det alltid rätt tid. 7 Världen kan inte hata er, men mig hatar den, därför att jag vittnar om att dess gärningar är onda. 8 Gå ni upp till högtiden. Jag går ännu inte upp[b] till den här högtiden, eftersom min tid ännu inte är inne.” 9 Så sade han och stannade kvar i Galileen.
10 När hans bröder hade gått upp till högtiden, gick han också dit, inte öppet utan i hemlighet.Joh 7
GillaGilla
Jag tycker det är svårt att kunna försvara eller förklara aktuella politiska och samhälleliga situationer med citat ur religiösa texter…då kommer vi tyvärr inte så långt, imo att man kan interpretera dem i stort sätt hur man vill. Det är kanske Israels och Palestinas stora misstag också, de baserar sin existens, fortfarande, på gamla religiösa skrifter…då är det klart att det blir absolut omöjligt att hitta en lösning, båda sidor har rätt och fel 🙂
GillaGilla
@Lars Bern 30 juli, 2016 kl. 01:50
Håller med dig, men det är argument du fört in i diskussionen jag tar upp.
GillaGilla
Vi kan skydda oss om polischefen börjar delar ut armband med texten terrorist eller något annat passande.
GillaGilla
Israel bildades med vapenmakt, inte av FN. Sionister mördade rentav FN-medlaren Folke Bernadotte när han inte var tillräckligt proisraelisk.
Vad vi sen skall lära oss av Israel förblir något oklart i Berns utläggning. Är det hårda tag med tortyr och kollektiv bestraffning vi skall ta efter? Att bygga mur? Etnisk rensning? Vad vi vet är alla fall att Sverige drabbas av långt mindre terrorism än Israel så jag ser landet mer som ett avskräckande exempel: jävlas du tillräckligt mycket med folk räcker det inte med militär övermakt, en och annan kommer slå tillbaka ändå även om chansen att överleva är liten.
GillaGillad av 1 person
Staten Israel utropades 14 maj 1948 efter icke-bindande FN-beslut genom en uppdelning av det Brittiska mandatet Palestina mellan judiska och arabiskt styrda områden.
GillaGilla
Bakgrunden var att D Ben-Gurion’s underrättelsechef hotade Nelson Rockefeller med att avslöja detaljer om deras samarbete med Hitler varefter Nelson fick lova att fixa Latinamerikas röster. Enligt John Loftus och Mark Aarons bok the secret war against the jews svarade då Nelson nånting i stil med att You can either have a Country or retribution. You cant have both.
GillaGilla
Det är egentligen absurt att kloka människor seriöst kan ägna sig åt religion eller för den delen Heideggers postmodernistiska flum. Med sådant kan vad som helst bevisas eller motbevisas och det är på detta sätt det också används och det är också därför detta inte har något med vetenskap att göra i mina ögon. Anledningen att överklassen omhuldar detta hokus pokus är för att de kan få folk att tro på detta nonsens om existensen av ‘högre makter’.
”Kung av Guds Nåde!” Jojo!
Det var väl heller inte så länge sedan det vara straffbart att häda även i Sverige.
Bara för att någonting är obegripligt behöver det ju inte vara sant.
GillaGilla
”Den som är konspiratorisk lagd kan även hitta anledningar att misstänka att man från israelisk sida kan ha medverkat till den här flyktingvågen.”
Vi har den angloamerikanska oligarkin och främst George Soros som ligger bakom migrantinvasionen av främst muslimska unga män till Europa i syfte att utplåna de vita folkens nationalstater och upprätta den nya världsordningen. Soros är så kallad jude och alla judar i hela världen har automatisk medborgarskap i staten Israel.
Man behöver inte vara konspiratorisk lagd för att se detta. Judar har alltid konspirerat mot kristna och andra så det är inget konstigt med det. De konspirerade mot Jesus och fick Pilatus att avrätta honom. På grund av judarnas hat mot Jesus och kristna föredrar de ett muslimskt Europa framför ett kristet och använder kriminella muslimer som vapen mot oss. Alla så kallade utanförskapsområden i Sverige utgörs av dessa. Förmågan att tänka globalt kommer från judarna och därmed globalismen. Vi ser hur agendajudar som Barbara Spectre öppet säger att ”judar kommer att bli hatade för detta”, och ”judarna står bakom mångkulturen”. Som judinna är hon medborgare i staten Israel. De flesta judar har följande prioritering oavsett vilket land de bor i:
1. Judaismen 2. Sionismen och staten Israel 3 Värdlandet.
GillaGilla
Ja, allt är judarnas fel, gamle, gode Adolf hade gillat dig skarpt!
GillaGilla
Hitler stod på palestiniernas sida och hade lovat dem ett eget land 1941, (mr H hade inte erövrat världen än och väntade väl tills så skulle ske) vilket han inte hann innan det var good buy. Märkligt att Margot Wallström fortsätter det Hitler inte hann uträtta?
GillaGilla
Vi måste skilja på judar och judar.
Sekulariserade judar är sionister medan ortodoxa judar är kristna judar, men så finns det naturligtvis sekulariserade judar som fullt ut försvarar demokratins spelregler.
GillaGilla
Bra, tack. Har inte vetat skillnaden men förstår nu.
GillaGilla
Kristna judar, den var bra undrar vad dom själva säger om den definitionen.
GillaGilla
Peter Grafström!
Vad jag menar är att, det är samma Gud när det gäller de tre abrahamitiska religionerna.
GillaGilla
En del judar hävdar att Thalmud är viktigare än den delen av Torah’n dom har gemensamt med dom kristna. Thalmud är en rätt materialistisk förteckning över hur man dels värderar saker som skall betalas dels hur man särbehandlar människor beroende på grupptillhörigheter. Har inte mycket gemensamt med Kristendom. Och det lär vara folket självt som ska representera det gudomliga inte ngn mäktig ande. Men jag är inte så påläst så jag skall inte vara för tvärsäker.
GillaGilla
Den här diskussionen är vid sidan om ämnet, som handlade om hur Israel minskat terrorattentaten mot landet.
GillaGilla
Finns det någon på denna blogg som kan ge mig ett enda fall av gruppvåldtäkt utförd av svenskar och där BO och GM inte känner varandra sen tidigare? Tjuriga sossen…..någon?
GillaGilla