
Min vän Anders Thoren som följer vår politiska debatt ifrån Kinesisk horisont pekar på en skrämmande utveckling i hela den politiskt korrekta västvärlden som för oss allt närmare etablissemangets censur av våra medier.
Anders Thoren:
En av de viktigaste lagarna i en demokratisk stat är yttrandefriheten med tillhörande lagar om tryckfrihet. Bland de viktiga demokratiska spelreglerna är givetvis också sådant som mötesfrihet och föreningsfrihet. Likheten inför lagen är också en sådan, som vi tror självklar sak, i ett demokratiskt land. Det är med stor förundran, som jag nu ser hur dessa självklara rättigheter har kommit under ett ökande ifrågasättande.
I Sverige firade vi i år tryckfrihetens 250 års jubileum. Vi slår oss för bröstet och berömmer oss för att ha en så gammal förordning. Den skulle ju firas på bokmässan i Göteborg. Debacklet med tidningen Nya Tider gav en mycket dålig eftersmak hur det egentligen står till i Sverige.
Nu diskuteras också hur ett nytt presstöd skall utformas. Om jag förstått hur förslaget utformats, frångår det allt vad demokratiska principer heter. Den befintliga pressen skall själva bestämma hur och till vem pengarna skall fördelas. Fria tidningar och alternativa media kommer givetvis att bli utan bidrag. Detta kanske inte strider mot tryckfrihetslagen bokstav, men enligt min mening är det en kraftig inskränkning av tryckfriheten och dessutom ett brott mot likabehandling inför lagen, som borde förhindras till varje pris.
När jag undersökte vad som skrivits om tryckfriheten snubblade jag på nedanstående artikel från DN: ”Bitter eftersmak när det skålas för tryckfriheten” av Wolodarski (bilden).
Först i min enfald trodde jag att han försvarar tryckfriheten, men istället gråter han krokodiltårar över att GP i Göteborg gått i konkurs, vilket dessutom förmodligen förlänger livet på hans egen tidning.
Också i Sverige debatteras det om fake news, där givetvis den etablerade pressen är de goda sanningssägarna, medan den fria pressen är den onda.
I Sverige kan dock vilken minister som helst ställa sig upp och ljuga folk i ansiktet hur mycket som helst helt ostraffat. Jag vill bara påminna om ministern, som på en presskonferens talade om, att han skulle skicka hem 80,000 immigranter, som nekats uppehållstillstånd bara i år. Hur många tror ni att det blev? Jag vet inte, men skulle bli förvånad, om det var över 800, alltså antagligen två nollor fel. När han stod där och sade detta var han helt säkert medveten om sin lögn, för granskade man budgeten fanns inga pengar avsatta för att göra dessa avvisningar.
I Sverige har vi också gummiparagrafen ”Hets mot folkgrupp” som bara används för att jaga kritiker till den förda politiken. Svenskarna är ju ingen ”folkgrupp”, som det går att hetsa mot.
Lika illa ställt är det i övriga Europa. I Tyskland stiftar Merkel lagar om censur av
Facebook och Twitter och tidningarna självcensurerar för fullt för att inte stöta sig med henne. Mark Zuckerberg diskuterar med Merkel hur censuren på Facebook skall gå till. Den nya lagen om censur påminner mycket om en mörk tid i detta land.
För att få riktig kontroll på nyhetsflödet skall nu Merkels regering inrätta ett eget ”Sanningsministerium” i Orwellsk anda för att kontrollera flödet av ”Fake News”. Vem bestämmer vad som är fake news? Se der Spieglartikeln (tyska):
Eller denna Breitbart artikel.
Det hela påminner mycket om Tyskland på trettiotalet. Det hela slutar väl med att AfD kommer att nå stora framgångar i nästa förbundsdags val.
I Holland är partiledaren Wilder åtalad och fälld för att frågat publiken om den vill ha fler eller färre Marockaner i landet. Tack vare detta åtal så kommer förmodligen hans parti att bli landets största vid nästa val. Wilder är ju mycket radikal i sina åsikter. Se hans artikel i Zerohedge: http://www.zerohedge.com/news/2016-12-22/geert-wilders-warns-political-revolution-brewing-europe
Ni ser vilken framtid Europa går till mötes. Den svenska mellanmjölksdebatten är ju ganska lam jämfört med detta.
Frankrike behöver ju ingen lång beskrivning. Marine le Pen ligger ju bra till i sympatiundersökningarna inför nästa års presidentval.
Wikileaks jagas besinningslöst bl. a. med hjälp av den svenska polisen. Behandlingen av Assange av svenska myndigheter kan bara bero på att man har blivit tillsagda av Obama att driva detta åtal. Det verkar ju på nyligen frisläppta dokument, som de kvinnor det handlar om, inte har varit så angelägna om att åtala honom. Det skulle vara intressant att veta vilka påtryckningar, som utövats på den svenska regeringen i detta fall.
I USA har Obama besinningslöst jagat alla journalister och ”wisselblowers” och en stor debatt om ”Fake News” har blossat upp. Myndigheternas och den etablerade pressens definition av fake news är, att det är de nyheter, som förmedlas av fria oberoende nätsajter, som finns i stort antal i USA, som är fake. Många av dessa sajter har fler läsare än den etablerade pressen. Särskilt under presidentvalskampanjen, som nu avslutats, har ju den etablerade pressen och de stora TV kanalerna mycket ensidigt tagit ställning för Hillary Clinton och publicerat hur myckt fake news om Trump som helst. Trots det har Donald Trump vunnit valkampanjen. Det visar på betydelsen av de alternativa medierna och att folkets tillit till den etablerade pressen och TV kanalerna är på en ”all time low”. Hillary Clinton förespråkar nu åtgärder
mot ”Fake News” vilket i hennes värld betyder censur av de alternativa medierna. Se ca 6 min in i videon .
Hillary Clinton är just den rätta att tala om fake news. Normalt kommer det ju inte ett sant ord ur henne, se denna Youtube video.
Även USA har nu fått sitt ”Sanningsministerium” sedan Obama signerat ett lagförslag om inrättande av ”Countering Disinformation And Propaganda Act”
Man får väl hoppas på att Trump är mer öppen för att skydda det fria ordet och upprätthålla konstitutionen och dess första amendment om alla medborgares rätt att yttra sig.
Det fria ordet i västvärlden är under attack som aldrig tidigare. Det, som förvånar mig mest, är hur lite debatt det är i Sverige om detta. Så vitt jag kan se finns det inget parti, som har detta på agendan, som ett prioriterat tema. Istället firar vi tryckfrihetens 250 årsjubileum med att diskutera huruvida Nya Tider skall få ställa ut på bokmässan. Vi borde skämmas rejält.

Vi som bor i Sverige verkar ha hamnat i det sämsta av alla platser vad gäller yttrandefrihet – och därmed demokrati.
Jag vill hävda att vi är i en fullt utvecklad demokratur. Hur detta möjliggjorts beror till väldigt stor del på MSM i Sverige, med sin avsaknad av journalister värda namnet,utan s.k. ”agendajournalister” som agerar som aktivister istf att göra sitt jobb = opartisk granskning, parat med politik á la Frankfurtskolan (där västvärldens liberaler och vänsterfolk skolats sedan WWII).
Här en utmärkt sammanfattning; http://www.morpheusblogg.se/2016/12/28/ddr-sverige-2/
GillaGilla
Kulmen nåddes kanske när man i Tyskland engagerade en gammal stasiagent (Anetta Kahane) för att jaga ”rasister” på Facebook:
http://www.friatider.se/stasiveteran-ska-sk-ta-censuren-t-facebook
Godnatt demokrati!
GillaGilla
Ja NWO är sura och på dåligt humör nu
GillaGillad av 1 person
Wikileaks jagas besinningslöst. Ja och det stärker deras falska image. Dom är sen första början oligarkins instrument för att kontrollera oppositionen och hjälpte till med omstörtningarna i den arabiska våren. Äkta opposition får aldrig sån draghjälp av msm.
Och det amerikanska valet. Hade Trump nackdel av att angripas av de impopulära republikanerna? Troligen tvärtom och nu har rep tagit över hela makten. Var det tur? Knepet med att de som är för låtsas vara mot har nyttjats med framgång av oligarkin många ggr förr. Tex vid instiftandet av FED liksom vid bluff-kuppförsöket 1932. Oligarkin låtsades vilja införa fascism för att underlätta för FDR som lydigt konfiskerade guld från amerikanerna.
Jag har fortfarande ingen uppfattning om Trumps regim och hans val av medlemmar säger inte allt. Såna har ju makten ändå bakom kulisserna så varför inte synliggöra dem.
GillaGillad av 1 person
Jag noterar att Peter Grafström betvivlar Wikileaks goda uppsåt. Om det inkluderar Assange också, framgår inte. Men bara tre-fyra dagar före presidentvalet 8:e november, släppte ju Wikileaks åtskilliga dokument som var rena döden för Hillary (samt naturligtvis även för hennes kåtbock till man) och som gällde Pizzagate, Lolita Express, etc. Media härstädes teg naturligtvis. Först efter några veckor när NYT och WaPo skrev om det och självklart hävdade att det var Fake News, tog SR helt kort upp det och höll förstås med om ”analysen”.
Jag har länge varit misstänksam mot Assange, då han inte vill yttra sig om ”9/11”. Å andra sidan har han nu tillbringat lång tid i isolering, orsakad av svenska omoraliska feminister m h a en ”honey-trap” och politiserade jurister. Hans personliga situation är ju fördjävlig, men alternativet, utlämning till Obama-land, är etter värre, tydligen. Dessutom har faktiskt Israel Shamir tagit Assange som ett sanningsvittne, nog så betydelsefullt. Återstår möjligheten att han är något slag av dubbelagent. Trots allt, vi lever i en schizofren värld.
GillaGilla
Mitt intryck är att det är en splittring inom Usas oligarki och att läckor mot Clinton avspeglar det. Wikileaks är ett av många verktyg dessa eliter har tillgång till. (Det ligger antagligen i någons intresse att skylla på Ryssland.
Wikileaks lokaler och utrustning och 20 milj dollar nyttjades ju för att placera trojaner i Kinas datorer och därefter utnyttja dom för hackerattacker som skyldes på Kina. De nuvarande bevisen mot Ryssland behöver inte vara bättre.)
Dubbelagent kan man ju kalla det eftersom en vanlig agent bör vara enkelagent. Medan en täckmantel som fejkad frihetskämpe innebär ett lager till. Underrättelseagenten Kim Philby som kallades kommunistspion dvs dubbelagent var i själva verket trippelagent och arbetade hela tiden för angloimperiet trots att han föreställde vara förrädare. Om det finns exempel på kvadrupelagenter känner jag inte till.
GillaGilla
”Hillary Clinton är just den rätta att tala om fake news. Normalt kommer det ju inte ett sant ord ur henne, se denna Youtube video.”
Länken funkar ej..
GillaGilla
Sorry. Några bokstäver på slutet blev inte kopierade. Här är den rätta länken: https://www.youtube.com/watch?v=-dY77j6uBHI
GillaGilla
Jag kan inte nog tipsa om professor Antony Suttons arbete. På 60- och 70-talet hade han tillgång till arkivmaterial från bl.a. amerikanska UD som nu säkerligen är oåtkomligt.
På 1980-talet skrev han en bok om sällskapet Skull and Bones vid Yale som heter America’s Secret Establishment. Han hade fått en hel del information från en whistleblower och kartlade sällskapets medlemmar, deras karriärer och förehavanden. Boken finns både att köpa och att ladda ner. Både George W Bush och John Kerry var med i sällskapet när de stod som ”motståndare” i presidentvalet.
Detta tillsammans med hans tidigare arbete, som bl.a. visar hur bankirer i USA finansierade ryska revolutionen och uppbyggnaden av USSR:s industri och även Tredje Riket, leder till att han identifierat att dessa grupper utgår från den Hegelianska dialektiken för att åstadkomma förändringar i samhället. Dialektiken innebär att Tes ställs mot Antites som via konflikt bilder något nytt, en Syntes. Under WWII ställdes USSR mot Tredje Riket och fram kom något annat. Det handlar således om ”conflict management”, precis som bankirerna i USA inte ville att WWI skulle ta slut alltför snabbt.
Även om jag tror att det ligger fler maktcentra bakom NWO etc. än Skull & Bones (vi har lyckats ta fram mer information idag), är arbetssättet med dialektiken mycket troligt. Vi ser ju hur grupper med makt understödjer sociala rörelser i samhället som står emot varandra. T.ex. IS i Syrien för att störta Assad. Detta blir alltså ett bra verktyg för att analysera dagens händelser.
Nedan är en av de få intervjuer gjorda med professor Sutton där han berättar om sitt arbete kring Skull & Bones och dialektiken.
https://www.youtube.com/watch?v=6gC-BpFmQkw
GillaGilla
Värt att poängtera är att boken är fylld av fotostatkopior från amerikanska UD:s arkiv med brev till och från de som finansierade och understödde ryska revolutionen. Det är även med ett brev som tar upp hur pengar slussas till USSR från USA via en svensk bank.
GillaGilla
Jag glömde också skriva att särskilt yttrandefriheten berörs i Suttons arbeten och att denna, tillsammans med andra grundläggande individuella friheter, måste tas bort.
Det är mycket som man känner igen sig i, bl.a. dåtidens konflikter i Mellanöstern som USA understödde.
GillaGilla
AA,
jag stödjer dina tankar fullt ut!
Två sidor av samma mynt!
GillaGilla
regnbågsteknologin passar in här vad gäller splittringen:
http://www.veteranstoday.com/2016/12/29/identitarians-vs-patriots-elaborating-on-progressive-duplicity-and-the-rise-of-the-right-video/
GillaGilla
Jovisst, de senaste 125 åren är ingenting annat än konspirationer från eliten i Storbritannien, USA och den sionistiska rörelsen, där ju Rothschild-klanen toppar.
Vissa länder har fått utstå speciellt lidande p g a allt för stor duglighet, alltså stått i vägen för The AngloZionists. Tyskland är väl bästa exemplet på detta, men åtskilliga andra länder har haft det hopplöst svårt: Palestina, men Yinon-planen har fördelat ut eländet till grannländer.
Vi svenskar har länge inbillat oss att vi är särskilt omhuldade av Gudarnas gunst och 50 år av vänster-hegemoni har allvarligt skadat vår rationella tankeförmåga och därmed möjligheten att överleva som ett folk.
GillaGilla
Rent praktiskt har väl både mötes- och föreningsfriheten vid ett flertal tillfällen satts ur spel när SD vägrats tillträde till olika lokaler. Räknar kallt med att en ny lag om yttrandefrihet kommer under 2017. Texten kommer att lyda: i Sverige råder yttrandefrihet, dock med följande undantag:
GillaGilla
För att inte tala om alla SD-are som uteslutits ur facket och som sparkats från sina jobb.
GillaGilla
I SVT:s Gomorron fick vi idag se kommunisten Jenny Bengtsson, miljömuppen Birger Schlaug och en Expressen-journalist breda ut sig oemotsagda.
Bengtsson sa bl.a att ”extremisterna” inte skulle få lufta sina åsikter. Hon har tidigare skrivit att SD är nazister, fascister, extremister etc., i statsfinansierade vänsterextrema tidningen ETC.
Det var f ö SD-hataren Bengtsson som startade drevet mot Grand Hotel och som fick dem att lägga sig på rygg och lova att aldrig mer hyra ut sina lokaler till någon som misshagade Bengtsson och hennes röda garde.
https://varjager.wordpress.com/tag/grand-hotell/
GillaGilla
Nej. Den som äger en lokal ska naturligtvis få diskriminera hur mycket det vill och bara hyra ut till dem de vill.
Dock brukar dessa som inte vill hyra ut till SD aldrig komma med några vettiga förklaringar utan mest motsägande uppgifter såsom ”allas lika värde” vilket är hyckleri eftersom SD saknade värde hux flux.
GillaGilla
Alldeles riktigt. Det råder panik i den politiska och mediala hönsgården. Det Amerikanska presidentvalet visar med all önskvärd tydlighet att oligarkerna förlorar allt mera mark i den mediala och politiska västvärlden. Nu är goda råd dyra, censuren av sociala medier pågår för fullt och det lär inte dröja länge innan alternativmedia på internet blir förbjudna och tvingas ändra sitt innehåll eller stängs ner.
Den demokrati vi trodde oss leva i har egentligen aldrig existerat. Den är endast en gigantisk potemkinkuliss som fått oss att tro att demokrati och yttrandefrihet råder. Nu när frivilliga krafter avslöjat det ena missförhållandet efter det andra, står etablissemanget med rumpan bar och vrider sig av ilska över att ha förlorat kontrollen.
Före internets intåg i folkhemmen var vi helt i händerna på msm. De kunde skriva och visa vad som helst utan att vi konsumenter hade någon, eller mycket små möjligheter att faktiskt få veta om det som sades verkligen stämde. Nu vet vi att mycket av nyhetsflödet är hårt vinklat eller helt enkelt är bluff.
Vi går snart in i ett nytt år, sannolikt med ett flertal förslag på hur internets genomslag skall begränsas eller helt enkelt censureras. Det är nog en god idé att förbereda sig på de inskränkningar som kan komma.
GillaGillad av 2 personer
Onekligen lite skrämmande att de vill gå mot censur samtidigt som gammelmedia själva mörkar, vinklar och undanhåller fakta och anklagar alternativ media för fake nyheter.
Jag antar att MSM media ser sig själva som den ”trovärdiga” parten.
En journalist idag inger ju samma förtroende som en gammal bilhandlare med vimplar i träden gjorde på 80 talet.
Lyssna på detta klipp där en representant för försvarsmakten inte kan ge något exempel på den ryska propagandan som är på tapeten. Att de inte kan svara på vilka de ska försvara känns ju sådär. Det är illa ute med vårt land. https://www.youtube.com/watch?v=yeJLFkJI-WI
GillaGilla
Det är illa ställt med folkhemmet Sverige.
Men så länge som det finns Liv i Oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna i Sverige – så finns det hopp om en annorlunda ordning – eller ?
GillaGilla
Det fria ordet håller mer och mer att övertas av Internet.
Gammelmedia och politiker hänger helt enkelt inte med i den tekniska utvecklingen.
Man kan gott och väl jämföra med boktryckarkonstens genombrott på 1500-talet då en jämförelsevis uppsjö av böcker och skrifter blev utgivna och tillgängliga för envar som var läskunniga.
Då liksom nu till massiv förtret för diverse makthavare och dess medlöpare.
GillaGilla
Liknelsen är bra. ”För envar som var läskunniga”. Samma sak nu, många är fortfarande inte läskunniga, d.v.s. de läser fortfarande bara ”nyheter” från MSM. Att bara få information från MSM, eller statsmedia som jag brukar kalla dem, är att likställa med att man bara lyssnade de på det som sades av prästerskapet i prediksstolen för 150 år sedan. Det tog tid då innan läskunnigheten slog igenom.
GillaGilla
Många läser bara nyheter via Facebook där varje som länkar till en nyhet där måste tänka efter fem gånger om nyheten kan påverka ens egen status. Väldigt hårt vinklat där med andra ord.
Folk klarar inte ens av att förstå att läsandet av en artikel inte medför att man håller med artikeln. Själv gillar jag att utmana mina fördomar och läser gärna något som är totalt motsatt till vad jag själv anser. Det år så man utvecklar sitt eget intellekt.
GillaGillad av 1 person
Det fanns gott om av de styrande definierade sk `fake news` och skräp i skriftlig form för länge sedan också.
Ta tex Galileis teser om jordens omloppsbana kring solen, vilket medförde dödshot från de styrande. Likaså gällande Darwins evolutionsteorier, också i skriftlig form.
När de styrande upplever hot så är man på ungefär samma plan som förr i tiden.
GillaGillad av 1 person
Välkommen till verkligheten ! Eliten = Rockefeller,Rotschield,Kissinger,Gates m.fl. styr världen och de är inte snälla människor och de har våra länders ledare i sina händer samt även så klart Main Stream Media som ej står ut med sanningar. Fake News är en omskrivning för att tysta all kritik mot denna elit som har för avsikt att förslava oss. Bilderberggruppen är en konstellation av denna elits utövande av New World Order agendan som just nu implementeras i stor skala över hela världen. Och gissa vem som deltar i dessa möten…. Fredrik Reinfeldt, Stefan Löven, Magdalena Andersson m.fl.
Demokrati är en illusion som inte finns (och har aldrig funnits) någonstans i vår värld då våra ledare styrs av agendan utstakad av ovan elit vilket har pågått i hundratals år……..
Inget nytt under solen således men det verkar som fler och fler människor äntligen vaknar upp och inser vår bisarra situation och kanske motarbetar dessa negativa influenser från den styrande Eliten. Dock ingen lätt uppgift då förfalskningen av vår världsuppfattning innefattar så många olika områden som Vetenskap, Utbildning, Hälsa, TV, Musik, Klimat, Politiker mm.
De enda som kan förändra och göra skillnad är individerna, OM de vaknar upp från illusionerna och agerar mot dessa onda krafter.
GillaGillad av 2 personer
Svenska Main Stream Media (MSM) kastar sten i glashus:
Svenska MSM som Aftonbladet (Journalisten Martin Klepke mfl) har en benagenhet att utpeka fredsaktivister som ”Putinanhängare”, högerpopulister” eller som personer som star i en ohelig allians med SD,
http://www.aftonbladet.se/debatt/a/p2xdV/vansterns-oheliga-allians–med-sd
Journalisten Klepke tillampar samma ”quilt by association” teknik som journalisten Craig Timberg nyligen tillampade i en famosa artikel med rubriken “PropOrNot” i tidningen Washintion Post (Se artikel i Counterpunch nedan)
http://www.counterpunch.org/2016/12/02/counterpunch-as-russian-propagandists-the-washington-posts-shallow-smear/
Svenska MSM underlater att tala om hur västerländsk press också manipulerar sina läsare.
Se t.ex. intervju med den tyske journalisten Udo Ulfkotte
http://www.zerohedge.com/news/2016-03-28/top-german-journalist-admits-mainstream-media-completely-fake-we-all-lie-cia
samt vad den amerikanske politiske analytikern Paul Craig Roberts (mfl)
http://www.paulcraigroberts.org/2016/12/10/if-you-are-for-peace-you-are-a-russian-agent-paul-craig-roberts/
avslojar.
(PS Min text skriven pa engelskt tangentbord)
GillaGilla
Mina 10-12 åriga barn, säger till mig att inte prata om Trumps demokratiska valseger på div möten.
Fantastiskt, hur kan en tioåring styra en pappa.
Propagandan är fruktansvärds effektiv
GillaGillad av 3 personer
Skolan?
GillaGilla
What a wonderful wold, sjöng
Ludde på 70-talet i radion.
Vart tog du vägen min underbara
värld?
Varför håller mänskligheten på att
förgöra sig själv genom accept av
NWO, FN:s agenda 2030 mm.
Alla som skriver här om angreppet
på yttrandefriheten tycks vara helt
överens om att något mörkt och
vidrigt håller på att planeras i
kulisserna.
Det enda vi kan göra är att protestera
högljutt så mycket och länge vi förmår
på det fria mediet innan nedsläckningen.
GillaGilla
En icke ringa del av Sveriges journalister uppbär numera sina löner, indirekt eller direkt, från staten.
Tidningsägarna är alltmer beroende av presstödet för överlevnad och eventuella fiktiva vinster vilket innebär att man mer än någonsin går i statens ledband.
Den traditionella yttrande/pressfriheten existerar inte längre och lär bli ytterligare inskränkt .
Det är ett tidens tecken att Reinfeldt blir ”anställd” av SVT för att intervjua sina politiska kompisar.
GillaGillad av 1 person
Vi lever i en överreglerad tidsepok där man från olika håll statligt och även från det privata näringslivet har en manisk vilja att styra sin omgivning. Därav alla dessa kvalitets standarder och manualer som kräver att medborgare och anställda sätts under än den ena eller andra regeln som i sin tur ska kontrolleras med mera checklistor. Man har under föreställningen att det är för allas bästa skapat ett facistisk pappers monster som måste matas av ett kontroll behov utan dess like man är alltså på väg mot en totalitär ordning i hopp om att det ska lösa alla världens problem och folk köper resonemanget trots att det många gånger är ren idioti som förs fram. Vi är så över reglerade att man omöjligen kan följa alla dessa påhittade direktiv utan att framstå som en individ med manisk tvångsbetende. Så om yttrandefrihet är en frihet bör vi sträva efter att verka för avskaffandet av all onödig byråkrati och onödig styrning av våran omgivning som lika gärna skulle fungera om man istället använde sitt sunda förnuft.
GillaGillad av 1 person
Vi får ju inte ha andra ”ÅSIKTER” heller. Det sätter den socialistiska värdegrunden i riket stopp för så varför bråka om ”YTTRANDEFRIHET”?
GillaGilla
Ang. Skadedjur
Det finns tusentals småkryp i politiken men det är först när de börjar besvära oss människor som vi kan kalla dem skadedjur. De kan besvära oss på många olika sätt och många av dem kan ställa till allvarliga problem.
Vill du bekämpa skadedjuren!
Rösta då på Anticimspexpartiet
GillaGilla
Säg, Är det inte jävligt konstigt att våra makthavare i Europa inte har insett att t.ex flyktingvågen är felaktigt sammansatt -Bara unga karlar iklädda nya märkeskläder, guldkedjor, Rolexklockor och nyaste smartphonen från islamska länder och vad det kommer att få för effekt?
Vad kommer folken att ge dessa makthavare för straff framöver tror ni?
Vem som helst i befolkningen har ju från dag 2 förstått att något är galet! Varför har då inte våra makthavare gjort samma iakttagelse?
GillaGilla
Jaa, att erbjuda gratis internatskola kan vara en farlig och kostsam taktik i dag. Information om gratis erbjudanden flyger snabbt vidaomkring i dagens informationsflöde!
GillaGilla
Varför agerar ingen, blev själv utfrusen, betraktad som förrädare osv. enbart för att jag talade om dagens Sverige, grannar blev otrevliga osv.
Kände hotet komma, dsv, imorgondag..kommer det.
Flyttade utomlands och trivs bra i ett starkt samhälle med katoliker,
här finns respekt och riktig trygghet, saknar inte Sverige, enbart en lättnad.
Ensam klarar man inte motståndet, saknade personer som vågar men alla fegar ur!
GillaGilla
Intressant att blogposten kommer just från Kina? Ingen som reagerat på detta?
Kina inspirerar Väst hur pressfriheten ska stängas ned enligt Axel Jones. Vidare av Axel Jones:
”Föregångslandet för att stänga ned yttrandefriheten och pressfriheten på webben är Kina som visar vägen för Västmakterna som vill nå samma resultat, resonerar Jones.
”Communist Chinese are buying up US media and entertainment companies as a way to shut down anti-authoritarian free speech.”
Källa: http://newsvoice.se/2016/12/21/kina-inspirerar-vast-pressfriheten-stangs-ned/
GillaGilla
Intressant kommentar. Som vanligt skall man skjuta på budbäraren, eftersom jag bor i Kina. Svensk debatteknik.
GillaGillad av 1 person
Men Anders,
du kan ju inte kasta yttrandefrihetens stenar genom det kinesiska glashuset!? (hahaha, den var dålig).
Det håller ju inte!
GillaGilla
Vad jag menar är att du kunde göra en större påhäng från din Kinesiska utblick genom att varna de tendenseer som finns i Kina även är på väg till oss. Men det gjorde du inte.
GillaGilla
Svensk debatteknik? Kinesiskt debatteknik = ingen debatt alls?
GillaGillad av 1 person
Eller hur!
Ale genomskådar inte Alex Jones!
GillaGilla
Har funderat på samma sak som Ale och tycker att det är aningen roligt att en människa som lever i Kina pratar om yttrandefrihet. Vad jag har läst och fått veta av kinesiska utbytesstudenter (vi är vänfamilj via vårt universitet) så är det bland annat följande sidor och tjänster som är blockerade av den kinesiska staten:
Facebook
Twitter
Wordpress (med andra ord kunde Lars inte ha sin blogg i Kina)
Blogger
Blogspot
Youtube, Netflix, Google, New York Times, Reuters, LeMonde, Wikileaks, en massa wikipedia sidor…etc…
hur var det med yttrandefriheten?
GillaGillad av 1 person
Värst av allt är nog att den kinesiska staten har blockerat nästan samtliga porrsidor med…NOOOO! 😉
GillaGilla
I Kina finns åtta demokratiska partier vid sidan av kommunistpartiet. Minst en av ministrarna i regeringen är från ett av dessa partier. Samtliga partier deltar i kommunistpartiets kongress och har yttrande och förslagsrätt.
Det är som om S+MP regeringen skulle utse en minister från SD, vilket i detta klimat är helt uteslutet.
Kina har varit mycket hårt attackerad från 1800 talets opiumkrig och försvarskrigen mot Japansk invasion. Till det kommer inbördeskriget mellan kommunister och nationalister som kommunisterna vann 1949 med starkt bistånd från USA. Ja USA ville hellre ha kommunisterna vid makten i Kina än nationalister.
Att försvara sig mot oligarkernas inblandning i Kinas inrikespolitik är det naturligt att blockera det man anser vara till skada för nationen.
GillaGilla
Svitjod,
så det är ändå ok för Kina att kontrollera medier och internet, för att regeringen anser att det finns hot in- och utifrån, men inte för västländernas regeringar?
Kanske borde man fråga människorna mer och försöka utbilda dem bättre, så att de kan välja relevanta och sakliga innehåll själva!?
Och ja, klart det finns andra partier också, det fanns det i mitt gamla hemland DDR också! Ändå fick SED alltid 99,9% av rösterna! Det är ju så en diktatur fungerar. Om jag inte minns fel, så fick Kinas kommunistiska partiet 72% av rösterna vid senaste valet. Det är iaf inte längre 99,9%, men man kan ju undrar hur pass demokratiskt detta system är, när ett och samma aprti har varit vid makten sedan 1949, eller i snart 68 år!
GillaGilla
*parti
GillaGilla
Alex Jones är kontrollerad opposition.
Kina skyddade sig mot invällande porr från väst. Enda chansen var att reglera internet.
Eftersom Usa hotar Kina verkar det behövligt för Kinas och BRICs röst att nå allmänheten i väst.
Kinesiskt ägande av medier får man hoppas ger effekt.
GillaGilla
Ganska intressant att följa den svenska debattekniken. Skjut budbäraren,så behöver vi inte diskutera sakfrågan. Min artikel har inte nämnt Kina och avsikten var inte att diskutera deras demokrati. Det kan ju vara ett tema någon annan gång. Idéen var att diskutera vart är Europa på väg och att se hur det amerikanska valet kan påverka situationen. Att jag sedan av familjeskäl bor i Kina sedan 22 år har ju knappast med diskussionen att göra. Intressant att se i kommentarerna hur många som vill kritisera budbäraren för att han bor i Kina.
GillaGilla
Håller med Sture N,
vem som helst kan se att det är vältränade proffs som har kommit till Europa….något är galet…
Bävar för nyårsnatten, förra året var bara början….
Håll koll på flickorna!!!
GillaGilla
Och pojkarna så klart!!!
GillaGilla
Lite ”Falska nyheter”
Rasistbrandmännen i Boden.
http://www.dn.se/ledare/kolumner/en-pratglad-brandman-fran-boden/
Sandvikenrapporten.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/tjanar-over-en-halv-miljard-pa-invandringen/
GillaGilla
Vi hyllar tryckfrihets- och yttrandefrihetslagar. Men, dessa lagar är faktiskt lagar till för att begränsa tryckfrihet och yttrandefrihet. Behövs det en lag för att jag ska få säga vad jag vill eller skriva vad jag vill? Naturligtvis inte.
Presstödet infördes som korruption. En gång i tiden när det var förbjudet för staten att ge pengar till politiska organisationer infördes presstödet så att staten kunde ge pengar till politiska organisationer via deras tidningar och avsikten var inte att stödja tidningarna.
Den enda vettiga uppfattningen om presstödet är att det ska avskaffas. En tidning måste överleva på egen kraft, vilket är enda sättet att få tidningen att ha kvalité, dvs. att någon vill läsa vad som skrivs i den.
År 2015 gick SvD med 51 miljoner i vinst. Samtidigt fick Svd 50 miljoner i presstöd.
GillaGillad av 1 person
Göan,
klockrent!
GillaGilla
En av de verkligen kloka kommentarerna, tack för det Göran.
Synd bara att medborgarna är så socilistiskt indoktrinerade att de knappast förstår vad Du menar.
GillaGilla
Det värsta kriget är idag inte mellan Öst och Väst utan mellan USAs hegemonister som än kan styra Obama till vad som helst och Donald Trump som säger sig inte vara intresserad att slänga ut pengar på nationsbyggande runt om i världen. Hegemonisterna är idag beredda till vilka mord som helst, allt från svältsanktioner på barn i andra länder (500 000 i Irak t.ex. och nu i Syrien) till politikermord, ivrigt påhejade av Hollywoodstjärnor. Se idag i Skånska Dagbladet hur man tar George Soros till stöd för hur dålig Trump är. Förmodligen finns ungefär samma text i andra tidningar.
Propaganda vill/till inte diskussioner. Därför har tidningar stoppat sina kommentarsdelar i tidningarna, och därför vill en rad politiker att bidrag ska gå bara till de rätta medierna som exempelvis USA-finansierade Schibsteds Svenska Dagbladet. Propaganda är enkelriktad som den var i Sovjetunionen och Nazityskland och som den blir alltmer här.
Allt detta påhejas också av svenska överklasspersoner. Så exempelvis hur Amelia Adamo i M-Magasin beklagade att Trump hade kommit till makten. Gemensamt för alla dessa att de inte har tagit reda på något om vad som verkligen pågår i världen.
Nazisterna kallade sina motståndare för råttor på samma sätt som Anne Ramberg och Cecilia Hagen gör. Båda dessa är föreslagna till årets mapies i M-Magasin….!
GillaGilla
Oligarkerna börjar bli riktigt oroliga att fler människor vaknar till sans i alternativa medier. I Sverige har dom lyckats söva en mycket stor andel av befolkningen. EU måste til varje pris fortbestå.
GillaGilla
MSM är oslagbart värst gällande `fake news` och hyckleri.
http://fnordspotting.blogspot.se/2016/12/hyckleriet-om-propagandan.html
GillaGilla
Lars,
jag är lite kluven när det gäller just denna fråga (jag vet att det inte var din text), å ena sidan ska ordet naturligtvis vara fritt, men å andra sidan måste den också alltid vara fakta-baserat, tycker jag. I många vanliga medier har du ändå oftast artiklar som tar upp olika infallsvinklar, kanske inte så ofta i Sverige iofs! Men tack vore nätet kan man ju nå vilken nyhetskälla som helst. Bias finns ju överallt, om man nu läser något i svenska eller europeiska medier, amerikanska, ryska , kinesiska…etc, men läser man olika argument och infallsvinklar och är medveten om den bias som finns, så kan man ändå bilda sig en mycket neutral och saklig uppfattning om ett ämne.
Jag ogillar starkt när man jämför västerländska medier eller yttrandefrihet med nazisternas eller sovjetkommunisternas! Detta är trams, förlåt, men då får man nog läsa på om hur ett helt ensidigt, propagandistiskt medieorgan fungerar. Tips: läs på om det tyska Gleichschaltung. Det är inte bara dumt, utan historiskt helt fel att jämför dagens situation med dåtidens! Mycket farligt att relativisera det som fanns då, för då låter det ju helt plötsligt inte så farligt längre!
Bara det pyttelilla faktumet att alla vi här inne kan yttra oss hur vi vill är väl ett tecken på yttrandefrihet?
Men visst, vi kan göra ett experiment. Jag ska åka upp till Stockholm i morgon och ställa mig med följande skylt framför regeringskansliet: ”Jag tycker att Stefan Löfven gör ett mycket dåligt jobb och jag vill att han och hela regeringen omedelbart avgår!
Sedan vill jag att Anders gör detsamma där nere i Peking!
GillaGilla
Apropå nyårsafton i morgon :
https://sv.gatestoneinstitute.org/9623/tyskland-merkel-fornekelse
GillaGilla
Det finns många exempel på att det tom är värre än under de totalitära regimer du nämner (vilka båda kom till genom stöd från Wall street och London. ) För makten utvecklar sina metoder och det var Usas propagandaexperter som var nazisternas förebild. Enormt grova och farliga propagandalögner har sköljt över oss. De senaste årtionden har helt eller delvis fejkade händelser i angloamerika och Europa med politiska konsekvenser rapporterats som autentiska och medier har medvetet deltagit i bluffen. Det har inte uppmärksammats mkt i Sverige vilket ökar sannolikheten för att det förekommer här också utan att genomskådas. (Arbetsbåten som lanserades som rysk ubåt är kanske ett exempel). En amerikansk mediaprofessor har sparkats för att han på fritiden vågat stimulera en debatt för att lugnt analysera misstänkt fejkade händelser på olika håll utan att han gjorde kategoriska tolkningar. Hans blogg har stängts.
GillaGilla
Ja, det har du säkert rätt i. Vad jag uppmärksammat är att det kritiska ögat här i våra länder riktar sig mot själva utvecklingen av desinformation av politiken och de etablerade medierna . Detta är helt rätt, naturligtvis. På samma sätt bör man dock också kritisera desinformationen på nätet!
Men när det gäller rättsliga konsekvenser för uttalanden är det väl ändå en stor skillnad mellan oss i Europa och länder som Kina!? Eller bestrider ni detta?
GillaGilla
De enda demonstrationerna jag sett beskrivas i västmedier var Us/Uks betalda hejdukars verk och tillika genomfalskt återgivna i väst. Himmelska fridens torg 1989: det tog 20 år innan Brittiska journalister erkände att deras rapportering var falsk. Ingen massaker inträffade däremot mördade väststyrda huliganer obeväpnade poliser; brände dem levande varefter regimen började försvara sig mot våldsverkarna. Av studenterna på torget dödades ingen. Falun Gong är en annan väststyrd intrigerande grupp. I Hongkong var det en väststyrd färgrevolution. Konkretisera gärna vilka demonstrationer du syftar på för jag är inte insatt i mer normala fall. Jag tror däremot att det finns goda möjligheter att bli hörd av regimen om man deltar inom ramen för det nuvarande systemet. Troligen större möjligheter än i Sverige iom att våra politiker verkar lyda under främmande herrar.
GillaGilla
Du har rätt vad gäller att vi diskuterar ytterligheter och att problemet i Sverige kan tyckas litet i jämförelse med Kina. Jag tror inte att regeringen eller deras lakejer som står på vakt utanför riksdagshuset kommer att be dig avlägsna dig och din skylt, men kanske det kommer förbi någon PK-vänster-extremist och slår dig på käften.
Att politiker och monopolister vill införa censur i västvärden är det ingen tvekan om. Det är ett litet steg hela tiden. Till slut är vi tillbaka i DDR. Är det då vi ska börja protestera eller ska vi se till att alla dessa små steg tar slut nu? Ja, du kommer inte ens att kunna protestera mot kapitalism.
GillaGillad av 2 personer
Göran,
mycket smart kommentar, mycket bra! Där är jag på samma linje som du är!
PK-vänster-hippien ska bara försöka! 🙂 Det är mycket amusant att se hur pass arroganta och intoleranta de så kallade liberalerna, eller nyliberalerna är när det gäller andra uppfattningar…de är man helt plötsligt inte så liberal längre…vilket i sig är en motsägelse. Det är för övrigt också ett misstag den politiska eliten har gjort under en längre tid nu, vad gäller flyktingsituationen. Man har velat att inte kommentera, eller diskutera och ta hand om frågan, som inte alls är rasistisk i sig. Nu, när högerfolket har, med glädje, tagit an sig frågan och gjort den till sin egen, först då reagerar mittenpartierna…ren dumhet! När högerpartierna nu tagit upp frågan rejält och mittenpartierna äntligen gjort detsamma, så blir det hela helt plötsligt en högerfråga, det blir nationalistiskt, även om det inte hade behövt vara det. Men i grunden är det inget högerpartierna har kommit fram till själva, de har bara sett en helt tom våg, utan några som helst surfare, och blivit extremt glada att de nu har sin egen våg att surfa på. En våg som de dessutom nu verkar kunna forma och styra över…tragiskt.
Tillbaka till ämnet, du har naturligtvis rätt i ditt påstående, Göran. Många bäckar små…eller vad brukar man säga? Det politiska och sociala landskapet har ju redan förändrats rejält, i smyg. Denna utveckling måste alltså absolut stoppas! Och vad gäller kapitalism, ja, den står och vaktar över allt. Jag blir grymt upprörd när vi nu ständigt håller på att diskutera banala säkerhetsfaktorer, hur vi ska hantera kriminella invandrare, hur vi ska bekämpa ”terrorism” i Europa…och storkapitalet fortsätter som vanligt att urholka våra samhällen. Ibland undrar jag verkligen om flyktingkrisen inte är en önskad avledning! Dumt bara, att människorna vänder sig mot högerpartierna nu…det blir en effekt som inte är bra för någon. Delvis bär dock mittenpartierna helt klart ansvaret själva, dessa, som inte kan, eller vill, skaka loss sig från storkapitalets kedjor.
GillaGilla
Till skillnad mot dig så har jag faktiskt åkt till Stockholm i syfte att kräva den rödgröna regeringens avgång.
Vi behandlades som jordens avskum av etablissemanget och utmålades som ”nazister”, ”fascister” etc etc.
Media var där bara för svartmåla oss- inte för att förmedla vårt budskap. Mona Sahlin var tvärsäker på att vi var nazister- för det hade Expo påstått.
Det piskades upp en så hätsk stämning att polisen fick slå en järnring runt demonstranterna för att skydda oss mot de mobiliserade vrålande motdemonstranterna som var medias gunstlingar.
Vi blev fullständigt isolerade från allmänheten och förpassades till alltmer avlägna platser.
Om du vill kalla det ”yttrandefrihet” så är du ute och cyklar.
Lika meningsfullt som att gå ut i skogen och hålla tal för granarna. Yttrandefriheten i Sverige är en chimär, en illusion.
Internet är det enda sättet för oss att nå ut- så länge det varar.
GillaGillad av 2 personer
Får jag fråga vad det var för demonstration du deltog i?
Men visst har du rätt, jag har ingen kärlek för aggressiva och radikala vänsteruttalanden- eller demonstrationer, á la Antifa till exempel. Detsamma gäller dock högerextrema varianter. Allt som är anti-demokratiskt bör förbjudas, så enkelt är det. Svenska motståndsrörelsen, Antifa, kommunister, nynazister…etc. När svenska motståndsrörelsen demonstrerar och vill skapa en nationalsocialistisk stat och Antifa på andra sidan skriker ner med nationalstaten, demokrati och fram med anarki…då undrar jag ibland vad det är för konstig realitet vi lever i…Och nej, allt skit måste man faktiskt inte kategorisera under yttrandefrihet! Inte när det riktar sig mot densamme!
GillaGilla
Hur vet du att Anders verkligen tycker att Kinesiska regeringen gör ett dåligt jobb? Bor man som utlänning i annat land är det bara att resa hem om man inte gillar regimen.
GillaGilla
Arga Socialdemokraten!
Det är inte vad du säger som omfattas av yttrandefriheten utan hur du säger det – Alex Jones är ett alldeles utmärkt exempel på det. Det finns väl ingen vettig människa som tar honom på allvar, eller hur!
Så Arga Socialdemokraten ställd dig med skylten framför regeringskansliet och gör dig själv till åtlöje för det är det enda du uppnår och det vet makten om så därför får hållas.
Jag har svårt att tro att Anders vill göra sig själv till åtlöje!
GillaGilla
Jag har svårt att tro att Anders inte omhändertas av polisen i Kina då, till skillnad från mig i Stockholm. Där finns skillnaden.
GillaGilla
Finns alltid människor som tror att de är skyddade av andra som sen visar sig att de är de mest oskyddade 🙂 …….
GillaGilla
Den konservativa nettidningen Document.no:
”Trenger vi et sannhetsministerium?”
https://www.document.no/2016/12/30/trenger-vi-et-sannhetsministerium/
GillaGilla
Obamas utvisning av 35 ryska diplomater, hade inte detta med detta att göra?
GillaGilla
Nu kommer nyheten på text-tv om att den svenska skogen mer än fördubblats på 90 år.
Skogen har blivit dubbelt så tät!
Liknande är det visst runt om i hela Europa. Ingen tamboskap som betar i skogarna längre är förklaringen enl SVT. Undrar det jag? Kan den ökande koldioxiden hjälpt till?
Detta borde vara en jättenyhet. Hur många kronor är inte det värt? Här borde väl staten få in pengar till att rädda pensionerna utan vidare med sina stora skogsinnehav.
Vad är hälften av all skog värd? Få se, Varje träd ca en 500-ring!
GillaGilla
Ni förstår väl att den som idag styrs av det bakom är sd kontrollerad opposition som dom är eller kommer att vissa sig vara ”vi stödjer en allians regering bestående av kd å m utan motkrav”
GillaGilla
Mer om fake news à la MSM, och Internet :
http://erixon.com/blogg/2016/12/plakatpolitik-av-svag-president/
GillaGilla
Ett exempel.
http://jyllands-posten.dk/kultur/ECE9219060/angreb-paa-den-korte-avis-udspringer-af-venstreorienterede-fanatikere-paa-facebook/
http://denkorteavis.dk/
Jag har haft växlat mail med Nordea i ärendet och sett allvaret i situationen som Thoren beskriver. Även näringslivet försöker tysta debatten
Arga solicaldemokrater är en sak, dumma sådana är ………..
GillaGilla
Jag skickade förfrågan för 2 veckor sedan till flera olika readktioner om varför ingen media rapporterar om denna förfalskningen? Tror ni någon svarade eller exponerade detta?
Jag tror inte att detta är fake news, eller är det?
GillaGilla
Det är helt makalöst det som pågår,
Vi har snart ett sanningsministerium i Sverige där frågor om invandring, miljö, utrikesfrågor, nato, ryssland, eu ska produceras för att påverka svenskars åsikter. Var så säker.
I synnerhet verkar SVT, DN, SVD vara de främsta propagandisterna som liknar statspropaganda.
NyaTider har en artikel om den manipulation som MSM håller på med. Med propaganda och desinformation gör man allt för att lura svenska folket.
https://nyatider.nu/falska-nyheter-och-andra-av-systemmedias-trick/
GillaGillad av 1 person
Det här är nåt som borde oroa många men verkar än så länge ha hamnat under radarn hos det stora flertalet.Offentlighetsprincipen i Sverige urholkas alltmer. Vartåt det leder i förlängningen kan alla läskunninga med några hjärnceller kvar och som vet vad ordet bananrepublik representerar, räkna ut.
Vi är inne på en ytterst farlig väg.
Ex:
https://www.sjf.se/nyheter/201311/riksdagen-beslutade-om-kraftig-inskrankning-i-offentlighetsprincipen
Det verkar ha pågått sedan 2013 och eskalerar alltmer – googla på: offentlighetsprincip inskränkningar – det ni då får fram borde förskräcka den mest förhärdade.
GillaGilla
Staten har via presstödet och partistödet köpt ut all tänkbar opposition.
Nu börjar det märkas på allvar.
GillaGilla
@Arga Socialdemokraten. Du säger att den kinesiska regeringen kontrollerar alla medier i Kina. Ja och vilka kontrollerar våra medier i västvärlden då?
GillaGilla
Återigen, visst finns det viss kontroll av medierna. Men återigen: är du just nu inne på WordPress och utnyttjar din yttrandefrihet? Gör du samma sak på Facebook varje dag? Gör du samma sak via diverse andra medier varje dag? Om svaret är ja, då betyder det att du inte befinner dig i Kina, utan i Europa!
Och, som jag redan skrivit, så finns det absolut olika infallsvinklar och opinioner i vår media! Ibland får man leta lite efter dem, men de finns! Dessa nyanser är mycket viktiga för ett demokratiskt samhälle!
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lo-elitens-inkomstokningar-slar-mot-tillvaxten/
Denna artikel gjorde mig riktigt glad i det nya året i morse, när jag vaknade! Sådant kan man alltså också läsa om, och det var högst upp på DNs hemsida och innehöll ordet eliterna i sig! Grymt 🙂
GillaGilla
Sorgligt är det väl att även sverigedemokraternas politiska ledning backat och strävat efter att bli mer politiskt korrekt.
Den tragiska situationen i Sverige är väl att endast nationalsocialisterna omutligt tar avstånd från politisk korrekthet, på den punkten måste man ge dem ett erkännande.
Ett nationellt-konservativt parti som relaterar till vänsterextrema Expo för att komma åt högerextremister inom det egna ledet är direkt oroväckande.
Sverige kan tyvärr vara i en sådan situation att endast militant motstånd kan omintetgöra folkomvandlingen och detta vill man ju undvika till varje pris.
Jfr situationen i Ryssland 1917: Kerenskij undvek att krossa bolsjevikerna när han hade chansen och resultatet vet vi.
Frihetens pris kan vara högt och ibland är en militant lösning faktiskt bäst, men det bekväma civilsamhället i Sverige kommer nog inte att beväpna sig och gå ut på gatorna.
Sveriges militär torde redan vara neutraliserad.
GillaGilla
Göran, vad är det med denna panik hela tiden? militant motstånd? folkomvandling? Jag håller med alla dagar, när det gäller att inse att det finns problem med flyktinginvandringen! Men det där pratet om att Europas befolkning byts ut…nej, där går det alldeles för långt! Det är också en av punkterna som gör att högerpartierna förlorar kreditering!
Så du menar med allvar att Sverige skulle behöva en militär kupp? Och så jämför du Sveriges politik med Bolsjevikerna?
Jag är besviken 😦
Gott nytt år!
GillaGilla
Tyvärr kan man inte utesluta att Sverige verkligen skulle behöva en militärkupp för att undvika islamisering av landet så långt har det sannolikt gått.
Någon sådan kommer sannolikt inte att ske eftersom försvaret redan är så att säga nollställt och under PK-regimens egid.
Problemet i Sverige är inte bara invandringen utan det faktum att landet är så vänsterstyrt politiskt att all förnuft och verklighetssinne har skingrats för vinden med förödande konsekvenser för samhällsutvecklingen.
Sloganen ”alla människors lika värde” (en ofattbar dumhet) har accelerat den destruktiva samhällstvecklingen.
Bättre än en militärkupp vore ett starkt civilt samhälle som ställer sig på barrikaderna men enligt uppgift finns inget sådant i Sverige.
Faktum är att Sverige redan är i inbördeskrig om man får tro Ian Wachtmeister.
Tror faktiskt att svenskarna sakta men säkert trängs undan av muslimerna och denna utveckling accelererar, hur är det om några få decennier, kan man fråga sig.
Jfr även födelsetalen muslimer-etniska svenskar.
Polisen i Sverige är ett skämt, man bör kunna få bukt med invandrarungdomar som bränner ner bilar, svensk polis lyckas inte.
I ett sådant fall måste man använda militanta metoder, i Sverige gör man det inte på grund av en PK utnämnd polischef.
– Socialistrevolutionären Kerenskij befann sig 1917 i en sådan situation att han kunde ha krossat bolsjevikerna, han lät bli och resultatet blev en terorregim med Gulag- arkipelag.
Sverige måste räkna med möjligheten att landet blir islamistisk och sharia lagar gäller om den nuvarande utvecklingen fortsätter, enligt min opinion, tror inte jag är ensam.
Som Churchill sa : Jag har inget annat att erbjuda er än blod, svett och tårar.
Svenskarna har levt i en skyddad verkstad i 200 år och förstår inte att priset för frihet kan vara mycket högt- dock värt att betala.
Förhoppningsvis
Ett Gott Nytt År
GillaGillad av 2 personer
Jag instämmer med prognosen att muslimer kan komma att få ett signifikant inflytande tex(och det är inte det värsta tänkbara scenariot) genom ett islamistiskt politiskt parti analogt med kd men med en ny, 🙂 , inriktning för Sverige. Men islamismen är sen länge ett verktyg för angloimperiet och det är i den rollen deras framväxande deltagande bör ses. Genom att enbart fokusera på det synliga men inte på angloamerikas roll, kommer de sistnämnda att fortsätta ostört.
Det är Britterna och efter WW2 Usa som medvetet och energiskt har skapat HELA problemet. INTE som en oavsiktlig biverkan i Britternas fall utan som en helt avsiktlig åtgärd. Usas olika läger har spelat ngt olika roller men för dess eliter tex Allen Dulles var det avsiktligt.
Innan bolshevismen tagit över var Ryssland tänkt offer för islamismen. Efter Sovjet uppkommit var kommunismen och islamismen tänkta att vara oförenliga och därför lämpliga att spela ut mot varandra. Nu är det Europas ursprungsbefolkning som skall försvagas.
Jag har tidigare gjort en liknande bedömning att en väpnad revolt är motiverad men att Svensson inte är med och att imperiet därför antagligen kan utnyttja situationen för att än mer ta över makten. Natos närvaro och propagandan för Nato antyder att Nato kan komma att bli polisstyrka och skydda uppbyggandet av starkare inslag av islamism. Samtidigt som dom kommer att påstå sig skydda demokratin.
GillaGilla
Göran och Peter,
att invandringen är ett problematiskt ämne, det är som sagt givet. Den kan vara gynnsam, den kan också bli för stor och därmed kostsam. Enligt det jag har läst av bland annat Chomsky, Sanders, Smith, eller också Keynes, så är denna slags open border politik helt klart en nyliberal åtgärd, alltså en i grunden högerpolitisk sådan. Målet är att både distrahera från andra ekonomiska problem, och främst att kunna bedriva en effektiv lönedumpning. En enkel räkning är den följande: ser vi arbetare i ett givet land som en produkt med ett särskilt värde, så sänks detta värde ju fler produkter det finns tillgängliga på marknaden. Värdet är så klart lönen. Detta ser vi nu glasklart i till exempel USA, där det har bedrivits en mycket nyliberal open border politik i många år och resultatet är att lönerna är mycket låga och inte utvecklas uppåt och att Trump regeringen nu även vill sänka bolagsskatten med hela 50%. Globalt sett är denna politik naturligtvis ännu mer lönsamt, något vi har sett genomfört i diverse fall.
Återigen, denna syn på ett folkbyte är i mina ögon allt för nationalistiskt och…jag vet inte, narcissistiskt kanske? Jag förstår rädslan, delvis, men återigen har jag svårt att se hur 5% av den svenska befolkningen ska ta över resterande 95%. Siffran för EU är 4,7% och i Frankrike, där flest muslimer bor (och där många av de är helt integrerade i det franska samhället och kulturen) är siffran 7%, detta efter decennier av intensiv muslimsk invandring från gamla kolonier!
Plus, i år har invandringen uppgått till en bit över 20.000 personer. Kollar man upp andra år, så kan vi i år till och med få en minskning av befolkningen, då runt 50-60.000 brukar emigrera varje år.
Men oavsett, helt klart ska demokratin och politiken stärkas och gränser återinföras! Men låt de invandrarna, och oss andra, som bor här och lever helt vanliga liv får sina jobb och sina anständiga löner och vara del av ett samhälle som är pluralt, men i balans och på samma villkor, lagar och regler!
GillaGilla
Arga Socialdemokraten
Jag betvivlar inte dina goda avsikter, men globaliserarna har sen 20-talet och helt nyligen sagt att den europeiska befolkningen skall förändras till en blandning av Afrika och den gamla världen. Utseendet tänkes bli som ‘forntidens egyptier’ medan aristokratin undantogs från blandningen. Antag att nativiteten skiljer sig mellan etniska grupper vilket ju verkar förväntat om den ena gruppen tillämpar traditionell Islam (och än mer om sharia införs, vilket inte är omöjligt på sikt). Då sker en exponentiell förändring av kvoten mellan befolkningstalen. Än mer om bidragssystemen är enligt den traditionella skandinaviska modellen. Fredrik Reinfeldts avsikt var bla att förstöra den modellen så från hans och globaliserarnas synvinkel vore det en framgång om invandringen leder till åtstramade trygghetssystem.
Han kan då låtsas att han är generös och att opinionen i Sverige är rasistisk och inskränkt. Och kan berömma sig för att ha väckt det sovande folket.
GillaGilla
Jag har all respekt för Anders Thoren, men finner hans analyser något ihåliga. Efterdebatten om Kinas roll belyser detta faktum. Att yttrandefriheten är under attack över hela västvärlden håller väl de flesta pålästa skribenterna här med om. Det är trivialt. När var för övrigt inte yttrandefriheten under attack i hela västvärlden? När i tiden fanns guldåldern för yttrandefriheten i hela västvärlden?
Yttrandefrihet, innebär inte det också rätten att blogga? Från den Kinesiska utblicken skulle väl Anders ge ex på kinesiska versioner av anthropocene för att belysa de avgörande skillnadens som textförfattaren tycks vara ensam om att oja sig över?
Vilket land i världen har i dag den ”bästa” (eller friaste?) yttrandefrihet? Det landet borde författaren skriva ifrån stället. Ställer man inte dessa frågor mot varandra, kunde skribenten lika gärna skriva från Nord Korea och klaga på den svenska yttrandefriheten?
GillaGilla
Anders, detta med att skjuta budbäraren är en något sliten klyscha. Budbäraren en en sak, den som ger order i vilken riktning budbäraren skall färdas en annat samt vad budet består av en tredje sak. Dessa tre helt vitt olika roller skildrar helt olika maktförhållanden. Här iklär du dig alla dessa tre roller i en och samma gula Kinesisk dräkt och gör dig själv till ett oskyldigt offer genom att blanda bort korten. Du är Budbäraren samt den som har makten att ge order i vilken riktning budbäraren skall färdas samt sist men inte minst även ansvarig för själva budskapet. Du gör sig själv till ett obetydligt objekt när du i själva verket är ett subjekt.
För att bena upp detta är ditt budskap trivialt. Allt vet detta. Men du gör en STOR poäng av att du just levererar ditt budskap från Kina. Sedan förundrar du dig över att det kommenteras.
Jag ser vad jag ser. Det jag ser är att du Anders från ditt Kinesiska utblick inte är van att bli ifrågasatt – än mindre att debattera eller på annat sätt ta dina debattmotståndares argument på allvar. Just detta faktum röjer hur du allmänt ser på en fri debatt – från din kinesiska utblick..
GillaGilla
Som jag sagt tidigare: Kina var ej temat för denna artikel. Jag deltar inte i heller den kinesiska politiska debatten, eftersom jag vet för lite och inte läser och skriver kinesiska.
Kina kan vara värd många artiklar i sig, men man måst granska Kina från ett helhetsperspektiv. Kina har många fördelar, in te bara nackdelar. Det är ju i mångt och mycket ett framtidsland, som sedan länge upphört att vara ett utvecklingsland. Om den rasanta utveckling , som jag sett här under mina 20 år, fortsätter ytterligare ett par årtionden, kommer allt välstånd att flytta till Asien.
Vad jag är mycket orolig för är Sveriges och Europas framtid, både politiskt, vilket jag ger uttryck för i denna artikel, och ekonomiskt, vilket jag skrivit om i tidigare artiklar.
Jag tycker faktiskt att yttrandefriheten med tillhörande rättigheter är värd ett bättre öde än vad som nu utspelas.
GillaGilla
@Peter Grafström
”Alex Jones är kontrollerad opposition”.
Vad är inte kontrollerad opposition? Ett politiskt parti, förening eller modererad blogg? Omvänt, vad är en okontrollerad opposition? Ge gärna förslag.
Någon sorts kontroll finns väl i alla sammanhang eller kan man bara ha tillit när något är helt okontrollerat? Är det då den eventuella kontrollen som du Peter inte redogör för hos Alex Jones som gör den icke trovärdig?
Märker ni vart Peter Grafström leder er i språket? Hur man än vrider och vänder på detta är alltid Alex Jones icke trovärdig. Låt oss därför göra samma sak: Är du Peter Grafström kontrollord? Om inte, vem kan lite på en okontrollerad Peter Grafström i så fall?
Allt syftar till att leda bort uppmärksamheten från sakfrågan: Kina inspirerar Väst hur pressfriheten ska stängas ned!
GillaGilla
Kontrollerad opposition av typen köpt propagandaagent är inte den enda formen. Kontrollerad opposition mer generellt enligt mig är alla som har stor räckvidd. Annars lever dom farligt. Det gäller även för Lars Bern och för en del av oss som skriver om vi får många supporters – och mäktiga fiender. Ju mer inflytande Lars får destomer kommer han sannolikt att bla väga in konsekvenserna för Sverige av saker han säger och idka självcensur.
Jag gör antagligen omedvetet såna avvägningar själv från och till. Men inte när det gäller Kina.
Alex Jones har stor räckvidd och har själv sagt att han måste undvika en del ämnen. Dvs erkänner att han är kontrollerad opposition i den andra bemärkelsen.
Till din tes om mig:att jag vill undvika att kritisera Kina för brister i yttrandefrihet. Sant för min analys är att en öppning skulle gagna onda krafter i väst vars syfte är att bryta upp Kina i stridande fraktioner. Usa och dess kumpaner har överallt lyckats korrumpera/köpa omstörtningar med sina bluffpengar i stor mängd. När dom inte längre har denna parasitära fördel kommer förhoppningsvis sundare krafter att ha en chans att styra utvecklingen både i Usa och på annat håll. Kinas uttalade mål är global utveckling inte ensidig parasitär exploatering. Tidigare har i omgångar Frankrike Tyskland Sovjet Japan Opec i olika konstallationer sökt starta sånt samarbete och var gång har angloamerika med våld och sluga intriger ramponerat försöken. Detta är i stort okänt även i altmedierna. Ett splittrat Kina innebär troligen ett nytt haveri av försöken.
Om Kina genom mediaköp får tillträde till västvärldens allmänhet och BRICS den vägen får möjlighet att ta sig förbi västs infama propagandaridå blir det intressant.
GillaGilla
Mycket genomtänkta svarsdelar levererar du här, men allt handlar inte bara om bredd – all opposition måste väl ändå vara organiserad för att vara just en opposition? Men det är lite annorlunda med nätet, där faktiskt mycket av oppositionen inte i någon mening är organiserad men ändå riktad på ett organiserat sätt utan att vara organiserad. Där i ligger både en svaghet och en styrka. Massornas rörelser kan väl i slutändan förklaras med logaritmer, kanske?
Sedan skall man inte överdriva sin egen betydelse om vad man skriver på en privat blogg. Så farlig eller viktig är man inte.
GillaGilla
Hittills 🙂
GillaGilla
Börjar man tänka i termer av att makten övervakar en o.s.v och detta leder till självcensur har massövervakningen nått sitt mål; vid sidan av att man lätt kommer in i paranoida tankar – vilket kan vara långt mer farligt än massövervakningen – för ens egna del. Det räcker med att studera Henning Witte utveckling, eller inveckling, som ett varnande ex på paranoid tankeutveckling.
GillaGilla
Bara det faktum att så få experter deltar i debatten borde säga dig något.
Och beträffande Witte: Han har tagit upp just sånt som leder till trakasserier. Garanterat. Och som syftar till att skapa just paranoia. Att du inte fattar det Ale gör dig ofarlig.
Sen är han en känslomänniska och ingen expert så när han får mothugg vet han inte om det är ett troll eller en ärlig sakkunning kritik.
Det finns dom som misstänker att han hjälper makten genom att tex ta upp rättsfall om banksystemet på ett sätt som saboterar för andra kritiker men jag tror han har gott uppsåt. Juridik är invecklat. Uppfinnaren Lans som rimligen är en väldigt smart person gick på pumpen ordentligt.
Internet övervakas och påverkas av underrättelseprogramvara och agenter. Lita på det.
Om du inte märkt det beror det på att du inte har snappat upp ngt för makten känsligt ämne.
Den info som fångas upp och sprids vidare i kommentarssektioner är en del av helheten och leder enligt min erfarenhet till direkt cybercensur ibland.
Inget missförstånd utan systematiskt.
GillaGilla
”Att du inte fattar det Ale gör dig ofarlig”. Eller så är jag smartare än vad du är – som uppfattas som ofarligt, menar jag 🙂
GillaGilla
Fattar inte hur du menar så jag är nog för dum 🙂
GillaGilla
Du gör det igen; håller man inte med dig beror det på att man inte sitter på samma information: skulle alla se och förstå vad du ser och förstå skulle alla tycka som du och då blev du förstådd.
Detta tycks rättfärdig alla dina teser om övervakning in i absurdum – som gränsat närmast till en omnipotent personlighet. Du vet ju inte ens vem jag är eller vilka duster jag har haft med makthavare?
GillaGilla
Vet inte varför vi måste ha haft samma erfarenheter är det så konstigt att vi har tagit upp helt olika ämnen och därmed berört helt olika potentiella motståndare? När det gäller Witte har han tagit upp just sånt som alltid resulterar i trakasserier vilket många andra fått erfara. ‘Dom’ är specialister på att få den angripne att framstå som psyksjuk. Kafka-artade osannolika händelser avlöser varandra och ofta blir personen inte trodd av sina närmaste. Jfr gasljus med Ingrid Bergman och Charles Boyer. Utrycket gaslighting har etablerats för att beskriva fenomenet även om dess moderna varianter är MYCKET VÄRRE. Och å den andra sidan är det i enklare varianter gammalt som gatan. Hemliga polisen på 1700-talet lär ha spökat på folks vindar när dom var besvärliga så det behöver inte vara nya genrer av opposition.
GillaGilla
Vi kommer nog inte så mycket längre och kan hända du har rätt (?) samtidigt tvivlar jag på att man kan ”lura” någon till att bli sinnessjuk om personen inte redan är det och oklart vem ”dom” som avses? Vem kan säga sig vara expert på denna något paranoida diskussion 🙂
Möjligen går det att driva någon mot vansinne som redan är på gränsen – på sin höjd. Tvärtom visar många fall där detta har försökts att det misslyckats. Tänker på den journalist som avslöja Israels kärnvapen. Han satt 14 år i fängelse med ljuset tänt dygnet runt. Enligt honom själv gjorde de vad de kunde för att driva honom in i ett sjukdomstillstånd. Det han framförde efter frigivningen var att de i vart fall inte kunde får honom bortom sina sinnen. Summa summarum så klart att man inte kan ta allt på Axel Jones framför på största allvar men det gäller väl all information som inte går att kontrollera? Vore klädsammare om man kunde redogöra för de utspel Axel Jones gjort som visat sig en falsk och ställa det mot alla dessa tusentals program som han genomfört som visat sig stämma. Det får bli min slutreplik på en i och för sig intressant diskussion.
GillaGilla
Det du beskriver förekommer också men det jag syftade på var att man får en persons omgivning att tvivla på offret för åtgärderna så att det personen berättar nonschaleras.Ett slags karaktärsmord. I Gasljus var motivet att få offret förklarat som otillräkneligt med ekonomiska fördelar för förövaren. Psykiatrins DSM-manual i tidigare utgåvor överinsågs av Cia så att inget utrymme ges åt möjligheten att en individ faktiskt är förföljd på ett sätt som polisen inte upptäcker och kan åtgärda. RMA en revolution i militära affärer för ingripande i andra konflikter än krig inbegriper såna svårgenomskådade metoder och utarbetades för att slå ner opposition mot Usas marionettregimer (tex den Svenska). Sverige tog som enda mindre nation upp den metodiken i oförändrad form. Sannolikt med förevändning om påstådda risker för högerextremism. John Ausonius var mkt välkommen från globaliserarnas synvinkel och kom som på beställning.
GillaGilla
För att knyta ihop påsen en gång för alla om vad yttrandefrihet egentligen handlar om och samtidigt kommentera Lars Berns initiativ till upprop samt hur denna rörelse blir framgångsrik måste hela debatten renodlas. Allt kokar nämligen ner till ”diskurs” och inge annat.
Mins ni riksdagsman som ville tysta Lars Berns blogg (mins ej hans namn) och Lars Bern tog upp detta som ett naturligt samtalsämne. Vad som då händer är att ”tystaren” representerar en monologisk diskurs som endast tillåter förstärkande åsikter (maktens dröm) till skillnad från en dialogisk diskurs tillåter flera röster som är både reflekterande, förändrande samt även kritiserande. Ju flera vi är, ju bredare belysning av ämnet och ju mindre blir tystarens inflytande. Vid sidan av tillväxten av det vi kalla för massornas intelligens.
Ju fler fantastiskt begåvade människor som kommer till tals här ju bättre ger det oss möjligheten att kartlägga verkligheten. Upplever kanske inte riktigt att Anders Thoren helt delar denna åsikt när diskursen drabbar hans egna texter. Kanske har han lite att lära här av Lars.
GillaGilla
Här talar Putin om väst moraliska förfall och det är som en torped rakt i maggropen på svenska etablissemanget.
https://www.youtube.com/watch?v=7wDW_3FGAQY
GillaGilla
Det är väl just detta som hänt i Sverige- landet har övergivit kristendomen och ersatt denna med kultur-marxism.
Sverige är numera väldigt anti-kristet och samma gäller väl många andra västliga länder.
Resultatet har blivit en andlig kollaps och en moralisk sådan, där det inte längre finns gränser varken etiska eller geografiska.
Ryssland har delvis vandrat i motsatt riktning.
En etisk humanism/ateism har väl även den körts över av kultur-marxismen med ett ödesdigert rödtänkande som fokus.
Detta politiska rödtänkandet förpestar de västliga samhällen och öppnar även portarna för invandring av barbariska kulturer.
GillaGilla