
Efter att jag skrivit en kommentar på bloggen till SvD-skribenten Malin Ekmans angrepp och journalistiska övertramp mot Mats Qvibergs förvärv av gratistidningen Metro, kan jag nu konstatera att detta lockat fram en rad troll på sociala medier. Trollandet handlar om att försöka förminska min kritik genom att grundlöst försöka klistra på mig ett antal nedvärderande etiketter. Uppmärksamheten är hedrade, tydligen har mina synpunkter träffat rätt.
Det hela blir desto mer intressant mot bakgrund av att Ekman ser Qvibergs förvärv som ett hot mot journalistiken, samtidigt som den som dristar sig att kritisera journalisten Ekman blir trollad. Det är det verkliga hotet mot journalistiken, inte Qvibergs förvärv.
De framskickade trollen benämner mig klimatförnekare, antisemit och förintelseförnekare.
Klimatförnekare
Klimatförnekare är ett guilt by association epitet som klimatalarmisterna hittat på för att maximalt förolämpa och förminska de som i debatten påpekar att deras domedagsprognoser inte slår in. I mitt fall är det så att i den senaste bok jag skrivit om klimatfrågan Antropocen II, där bygger hela min syn på klimatvetenskapen på vad Kungl Vetenskapsakademin deklarerat i frågan. Jag noterar där deras stora osäkerhet med en bedömning av uppvärmningseffekten under detta århundrade till mellan 1 grad och 4 grader C. Det jag dock inte underlåtit att framhålla att faktiska väderobservationer under de senaste decennierna utan undantag, visar att ingen av domedagsprofetiorna slagit in eller visar minsta tecken på att göra det. Om man redovisar detta faktum – då förnekar man klimatet!
Att bli anklagad för att vara klimatförnekare av något litet hatiskt troll på nätet vore inte mycket att orda om, om det inte vore så att denna hatpropaganda kommer direkt från några av samhällets mest etablerade. År 2011 gav politikerna Anders Wijkman och Johan Rockström ut boken Den stora förnekelsen, som kan sägas vara bibeln för dem som sprider hatpropaganda mot oss som vågar tala om att kejsaren är naken – att domedagsprofetiorna inte slår in och att vädret fortfarande ligger väl inom klimatets normala variabilitet.
Antisemit och förintelseförnekare
Att jag även anklagats för att vara antisemit och förintelseförnekare av några hatiska troll fick mig att studsa till ordentligt. Jag har nämligen ofta besvär med personer som anklagat mig för raka motsatsen. Bakgrunden har varit att jag i olika krönikor lyft fram de fantastisk vetenskapliga och konstnärliga insatser som gjorts av just judar som jag beundrar mycket.
På min blogg anthropocene.live har jag i varudeklarationen skrivit in att kommentarer som innehåller hatiska tillmälen och argumenterar utifrån ras och etnicitet kommer att refuseras alternativt redigeras. Inlägg och kommentarer som på något sätt ifrågasätter nazismens och kommunismens folkmord kommer inte att tas in. Religioner behandlas som övriga andra ickereligiösa ideologier.
Nu visar det sig att för att kunna klistra på mig även dessa nedsättande omdömen, så har trollen illsinnat tolkat mina texter mot globalism och en ny världsordning, som att jag med globalismen menar en judisk världskonspiration.
Detta med att påstå att man är konspiratorisk är ju en annan patentmetod för att försöka förminska sina motståndare. Till det vill jag säga att man behöver inte ta till konspirationer för att förklara globalismen, vilket jag upprepade gånger påpekat i mina krönikor. Globalismen är nämligen en logisk följd av maktkoncentrationen inom världsekonomin till ett litet antal globala jätteföretag, vars affärslogik drivs av en stark strävan mot en gränslös global värld med helt fri rörlighet.
Det här hatiska trollande vore inte så allvarligt om det inte hade sina rötter i toppen av samhällets politiska och mediala etablissemang. Men nu har trollandet det och då måste man reagera. Dessa tongivande kretsar som är så snabba att kritisera frustrerade medborgare som slänger ur sig ogenomtänkta hatkommentarer på nätet, är ju själva ofta roten till den här hatdebatten själva.
Vad är egentligen globalism
Jag hittade en mycket bra beskrivning av globalism av skribenten Lasse Wikman i webbtidningen NewVoice som jag vill dela med mig av i lätt redigerad form.
Att ha globala tankar är
att värna rättvisa och ansvar för kommande generationer över hela världen.
att ställa upp för tanken, att de sämre lottade ska få hjälp, utan för den skull att åsidosätta respekten för människan oavsett var de människorna befinner sig här på vår jord.
att oegennyttigt ifrågasätta staters suspekta handlingar, mot svagare nationer.
att värna människans rätt till eget liv, var helst de har sin bostad.
att hjälpa så att utsatta människor får möjlighet att stanna kvar i sin hemmiljö.
att påtala brott mot de mänskliga rättigheterna, varhelst de sker.
att aktivt stödja motståndet mot våld, terror, människofördrivning, krig och total förstörelse av en nation.
att värna barn över hela världen, så att de har en trygg uppväxt.
att öppet påtala den grymma behandling barn och kvinnor utsätts för över hela världen.
att arbeta för folket är att visa på ett stort globalt ansvarstagande.
att värna den globala tanken, är att stödja fakta. Inte att irra kring med uppgifter som fabricerats.
Att vara globalist är
att ställa upp för ett fåtal oerhört förmögna familjer, som bara vill få än mer på bekostnad av de mindre bemedlade.
att sätta globala företags och bankers intressen över nationella intressen.
att acceptera att bara för att man är rik, så har man färre skyldigheter.
att uppmuntra politiker att fatta beslut, som går stick i stäv mot folkets vilja.
att tro att ett än mer slutet EU, är väldigt bra för människorna i EU.
att stödja människor, som vill starta krig, bara för att kunna tjäna mer pengar.
att medverka till folkomflyttning genom terror, krig och mördande.
att stödja falskhet, lögner och uppdiktade historier, för att värna maktmänniskor.
att inte berätta sanningen om globalismen, när man som journalist har accepterat att arbeta för sanningen.
att öppna gränserna och släppa in alla som vill in, utan kontroll.
att acceptera ett ”herrefolk” och att resten av befolkningen är slavar som lever på tiggarstatus.
att skapa otrygghet, vilsenhet och rädsla hos folket.
att acceptera diktatur.
Att vara nationalist
är inte att stänga gränser.
är att ha öppna gränser, men kontrollerar var och en som kommer till landet.
är att tillåta flyktinginvandring för de som är i absolut behov skydd.
är att bereda den egna befolkningen bästa möjliga skola, vård och omsorg.
är att tillåta alla människor att röra sig fritt i världen.
är att värna den egna kulturen och uppskatta andra länders kulturer.
är att värna miljön – luften, jorden, vattnet – och bekämpa alla giftodlingar inom jordbruk, skogsbruk och fisket.
är att reglera ämbetspersoner inom stat, landsting och kommuner med att återinföra tjänstemannaansvaret.
är att bygga upp det egna landet och därifrån ta steget utanför landsgränsen, för att bistå länder i behov.
är att skapa trygghet för folket.
är att tillåta ett demokratiskt styre, som utgår från folket.
Glöm aldrig bort att den dag vi får ett globalt gränslöst världssamfund – då har vi ingenstans att fly om vi blir förföljda.

Lars Bern du är en opinionsbildare av tyvärr mycket få som är en riktig hedersman.
GillaGillad av 5 personer
Ja, Lars Bern är ovanlig , såtillvida att han bland svenskarna, är en av få, som har förstått de stora och kritiska händelserna i vår värld. Detta trots att monopolmedia och politiker ofta mörkar det Eliten, ibland benämnd The Deep State, ställer till med. Just nu kan vi bevittna hur Eliten via MSM bedriver propagandakampanjer och demonstrationer på tema Vetenskap och där allmänheten har tagits som Gisslan. Vi kunde se det i går på SVT:s nyhetsprogram när ”vanliga” människor utfrågades om något dom bara hade väldigt svävande svar på. Det är oroväckande, eftersom aktuella mantran, typ Fake News blandas in i resonemanget. Då MSM efter alla dessa år inte har bemödat sig om ställa en enda kritisk och intelligent fråga om det öde som World Trade Center Nr 7 genomgick på eftermiddagen 11/9 2001, så har jag uppfattningen om att vi nu står inför ytterligare åtstramningar i vår kraftigt beskurna yttrandefrihet. Exempelvis har amazon.com dragit in, och tillåter inte försäljning av åtskillig facklitteratur i ämnen som faktiskt ÄR helt lagligt att diskutera, i åtminstone USA, UK och även här i Sverige. Men det tycks inte spela något som helst roll, för censurivrarna, som förblir obekymrade om sin fördomsfullhet. Sent i höstas vid tiden för det amerikanska presidentvalet dök en nätsite kallad ”Propornot” upp, som publicerade en lista med 200 olika nätsiter som dom krävde ett totalförbud på.
Vi kunde också läsa om Carl-Johan Bonnier, styrelseordförande, som inte tänker ge vika beträffande ett förbud på ”Nya Tiders” närvaro vid kommande bokmässa i Göteborg, trots alla turer i höstas. Att just en ”Bonnier” säger så, med sitt nästintill monopol att kunna få yttra sig, får en att gallskrika …. men, var?
GillaGilla
Det här var den bästa förklaring jag läst. Hoppas den inte undgår någon.
GillaGillad av 3 personer
Det är synd att dessa vilsna journalister lever i en världsbild som är allt annat än verkligheten och därför inte kan göra en korrekt omvärlds analys. Den politiskt korrekta propagandan är det enda som denna yrkeskår vill och kan se och lever i en imaginär värld med värderingar som drar dom själva och alla som följer dom i fördärvet. Men många människor håller på att vakna upp och hur man än försöker så kommer man inte återgå till den lögnaktiga världsbild man under långtid matat ut i samhället. För om vi inte vaknar upp finns bara en möjlig utgång och det är en undergång som kommer vara långt mera plågsam än att i tid inse hur vilset, förljuget och hycklande våra samhälls värderingar är och göra bättring.
GillaGillad av 2 personer
Tack Lars önskar jag kunde formulera mig som du! Just att Karin Ekman kallas journalist visar på hur illa ställt det är i dagens Sverige och få av journalisterna vet vad föredömlig journalistik är och därför mister dagstidningarna allt fler av deras prenumeranter i rask takt vilket är rätt åt dom.
GillaGillad av 2 personer
Usch, journalister är så bråkiga och tjafsiga om allt, finns det någon idag som bryr sig om vad och vem de skriver om? De bråkar på privat personer, de bråkar på bloggare, de bråkar på alternativmedia, de bråkar på och de skriver om allt och alla idag och vem bryr sig längre?
Dessa journalister har bråkat sönder alla och därmed sitt rykte för länge sedan!
Farbror Lars B, du är världens bästa skribent och ingen, absolut ingen bryr sig om vad dessa bråkstakar kallar dig för vi VET att du är en hyvens människa!
Vi tar Denzel igen, 1 minut lång
GillaGillad av 3 personer
Sen undra en vem som egentligen är antisemit, Vi har judar som är vettskrämda i förorterna och där statsmakten inte lyfter ett finger för deras säkerhet. En judisk kvinna berättade att rasister slängde in brinnande tygstycken i hennes brevlåda så hon sov med en brandsläckare nära sängen. Minoritetsfolk i förorterna har uppenbarligen inget skydd och det gäller även svenskar som är i minoritet i förorterna. Minoriteter ska vara skyddade och det ska vara lika allvarligt varje gång rasistiska utspel förekommer. Har även sett tweets där kvinnor inte kan gå ut med sina hundar själva i förorterna utan att bli trakasserade av människor som diskriminerar kvinnor.
Så statsmakten har ett stort jobb framför sig vad gäller värdegrundsarbetet med rasism och diskrimineringar i förorterna. Kanske dags att lägga tid och pengar på att jaga dessa människor som agerar utåt i våld och hat.
GillaGilla
Exakt på spikhuvudet bra formulering. Det minsta man kan begära av en s.k. journalist är att denne äger nödig läsförståelse. Den rödgröna röran av trolljournalister saknar alla förutsättningar att föra en seriös debatt genom att blanda äpplen och päron med apelsiner och bananer.
GillaGillad av 1 person
Tack Lars Bern för Ditt klarspråk.
GillaGillad av 2 personer
Ta inte åt dig Lars.
När de börjar klistra nedsättande epitet på dig så är det en bekräftelse på att dina argument håller. För om de kunde överbevisa dig så skulle de givetvis låta hela världenfå veta det.
Din argumentation har varit så övertygande att till med en gammal uv som jag omprövat många av mina tidigare ställningstaganden.
Det gäller bl.a synen på Ryssland/USA, globalismen och vad vi äter. Håller t o m på att testa LCHF på din inrådan.
Vi är nog bara oense om framtida bränslen för våra bilar, efter att vi båda slutat köra bil.
Tror mer på vätgas/bränsleceller än elbilar. Det återstår att se vem som får rätt.
Som sagt. Låt inte invektiven stoppa ditt skrivande.
GillaGillad av 2 personer
För några timmar sen’ läste jag om ett nytt uppladdningsbart silikonbatteri som ger nästa fyra gånger mer energi än litiumbatterier. Tror det var i Mail-Online. Man tar gamla pantade flaskor, krossar och pulveriserar dom! Plus lite till!
Håller det, så är nog elbilar (och små el-flygplan) framtiden melodi.
GillaGilla
Bra skrivit som vanligt Lars. Får mig att tänka David Rockefellers uttalande 1992 att vi äger och kontroller 90 procent av västvärldens media. Det kan jag erkänna och är stolt över. Säger David Rockefeller
GillaGillad av 1 person
Det är väl så Lars, att du har blivit för betydelsefull och fått en alltmer framskjuten position bland de inflytelserika. Då måste man på något sätt täppa till käften på dig. Det vanligaste man tillgriper när argumenten saknas, är ju att klistra epitet på motståndarna. Nazist, rasist, främlingsfientlig, antisemit o.s.v. är väl de vanligaste beskyllningarna. Det går ju också ut på att tillräckligt ofta upprepa detta för att det förhoppningsvis ska bli till en sanning. Vi avvikande har ju alltid ett underläge eftersom vi inte tillåts agera i gammelmedia. Nu tycks Lars och hans följare få ett allt större inflytande, och då ökar desperationen hos MSM.
GillaGillad av 1 person
Lars ditt mod är stort!
Det är med stor sorg jag läser vad DU blir utsatt för Lars, men jag är inte förvånad!
Tänk om vi hade en Riksdag med denna typ av Mod – som du har – då skulle Sverige kunna konkurrera rejält på den internationella marknaden och leva i största välmåga.
Om man vill veta vem som styr över oss, börja då med att se på vem man inte får kritisera!
Den som styr över oss, den man inte får kritisera, avslöjar sig själv – som barn sa vi alltid när vi lekte – ”Den som sa det han var det”
De som kritiserar dig Lars det är skuggregeringens lakejer – PR-byråerna och MSM i Sverige.
Det är samma makt som mördade Gustav den 3:e, Ivar Kreuger, Dag Hammarskiöld, Olof Palme, Anna Lind och som smutskastat Mats Qviberg – ännu inte mördad. Finansinspektionen har visat en medveten inkompetens!
Sverige förändrades i och med mordet på Gustav den 3:e men Sverige hade balans under den socialdemokratiska perioden med Per Albin-Hansson, Tage Erlander fram till Olof Palmes övertagande av partiet. Han mördades också ja, men av interna skäl – ”November revolutionen”!
Detta är en generaliserande bild, med en och annan bäring, för att få en position för vad som har hänt och händer Sverige.
Jag önskar dig det bästa Lars!
/ToTh
GillaGillad av 1 person
Jag tolkar din beskrivning att det finns åtminstone flera varianter av Globalismen utgående från vilket intresse som företräds.
Avart nummer ett måste väl ändå vara att påtvinga suveräna stater marionettregimer för att uppnå politiska och ekonomiska fördelar och använda sig av Globalismen positiva sidor som svepskäl.
Genom att använda sig av false flagg operationer försöker man vinna acceptans hos folket för skumma inom lyckta dörrar fattade beslut, den typen av Globalism kan väl knappast försvaras?
Hopplöst känns det efter ha följt presidentdebatten i USA där vinnande part företrädde uppfattningar som många av oss upplevde befriande och att löfterna om att rovdriftens tidevarv av nationer var över!
På samma sätt faller dina observationer om ,”peta på ömma tår” ,in.
Att argumentera och ifrågasätta fakta mot bättre vetande ger faktiskt näring åt debatten om ”Fake news”.
Kan det vara ägarintressen som känner sig hotade när ekonomiskt starka individer ger sig in i områden de haft monopol på under många år, man liksom tassar in i fel bransch!
Hur säker kan man var på att det är undertecknande person som svarar och inte dekretet som redaktionen lyder under?
Jag har sagt det förr i mina kommentarer; om inte media ställer upp för självklara moraliska,etiska, internationella konventioner, utan istället högljutt i i falsett upprepa den politiskt korrekta meningen, är vi illa ute- det verkar tyvärr vara så!
Om däremot media hade axlat sin mantel på rätt sätt och utan undantag hållit sig till världens moraliska kompassriktning som ett fritt media med ansvarstagande journalister ska företräda, åtminstone enligt svensk grundlag, utan att använda tekniken halvsanningar och ibland dimridåer hade inte kritiken som nu förs fram av folket och som inte har ekonomiskt intresse av vår åsikt, då behövts.
Egentligen Lars var det inte inskrivet att du skulle upplysa om detta utan det var en möjlighet de haft och missat. Kanske är det det som är problemet—-sent skall syndaren vakna kanske vi med fog kan påstå, att så skett!
GillaGillad av 1 person
Imponerande klarsynt som alltid men denna gång kort o förklarande om vad som faktiskt pågår just nu idag här mot all demokrati. Några få ” journalister” smutskastar andra istället för att ärligt försvara sina ställningstaganden som baseras på en global politik.
GillaGilla
Tack Lars för ytterligare en vettig artikel.
Finns det journalister i dagens sverige? Jag ser konstant propaganda från dessa personer. De kan inte ens acceptera att en ny person dyker upp på Metro innan de börjar skrika!
Just dessa personer, som vill förbjuda oss att ha egna åsikter om olika ämnen, det är dem vi verkligen ska akta sig för. Och det är inte bara journalister, utan så även myndigheter som sysslar med denna censur av debatten.
Detta är ju bara rent sinnesjukt.
Sveriges Radio: Tim Pool är ett större ”hot mot demokratin” än gängen
http://www.friatider.se/sveriges-radio-tim-pool-ar-ett-hot-mot-demokratin
Eller varför inte detta:
Undersköterska som kritiserar sjukvården hängs ut av SVT
http://www.friatider.se/svt-h-nger-ut-svenskar-som-kritiserar-sjukv-rden
Är sverige förlorat när det kommer till yttrandefrihet?
GillaGillad av 1 person
Lars Bern, Du är en rakryggad hedersman.
GillaGillad av 1 person
De är s.k. ”government trolls”.
GillaGilla
Återigen – tummen upp…
du är en hedersman av stora mått!
GillaGillad av 1 person
Jag vet nu inte om jag är ute i
” osotad spis” s a s men jag fick en känsla av att de s.k trollen är frammanade av Bilderbergkontrollerade krafter, som nu ser chansen att misskreditera Lars B för att han är en, för NWO förespråkarna, obekväm person som sätter käppar i hjulen på deras försök att, med massmedial hjälp, hjärntvätta befolkningen till att acceptera en påhittad version av sanningen.
Det går ju inte an, att det finns folk som Lars B, som metodiskt avslöjar att ”Kejsaren inte har några kläder”.
Men som sagt, det är ju bara en känsla.
GillaGillad av 1 person
Kommer politikerna i nästa rond offra journalisterna?
MSM går i bräschen för den nya världsordningen och journalisterna är förkunnarna.
När nu fler och fler börjar reagera med undran och tvivel på NWO så krävs ett offer för att blidka pöbeln och skydda makten, kanske de mest rabiata journalisterna blir bondeoffret.
Med tanke på hur vissa journalister allt mer desperat bekämpar alternativa tankar och åsikter så är de troligen de första som offras då makten tvingas till reträtt.
En reningsprocess vår demokrati är i stort behov av.
GillaGillad av 1 person
Heder Lars mycket bra!!
GillaGilla
Är att kalla folk för ”rasister”, ”klimatförnekare”, ”främlingsfientliga”, ”brunråttor”, ”antisemiter”, etc ad nauseam det enda de kan? Klarar de inte att föra en hederlig debatt med sakliga, relevanta argument?
Jag tänker inte skriva vad jag anser om dem för jag vill inte låta dem dra ner mig till deras nivå.
Däremot passar jag återigen på att tacka dig Lars för ett fantastiskt folkbildningsarbete. Jag har lärt mig massor genom att läsa det du skriver. Det du gör är extra viktigt i dessa tider.
GillaGilla
Haha! Det måste vara väldigt frustrerande för dem att de inte klarar av att argumentera, att de inte har några argument utan måste hemfalla åt epitet och karaktärsmord.
GillaGilla
Det här var bara det senaste påhoppet. Jag minns riksdagsmannen och Expressenartikeln. De påhoppen fungerade inte och det senaste gör det inte heller.
Det är också vårt jobb att skydda bloggen. Vi slåss inte mot kött och blod, vi slåss mot andemakter, som Paulus sade. Papegojmedia och trolljournalister. Låt oss försöka bidrag med substans. Då kan läsarna jämföra med vad media serverar oss.
Jag halkade in på bloggen på ett bananskal. Krönikorna och många kommentarer är på hög nivå. Det här är den enda svenska blogg jag läser dagligen men jag läser ibland de andra bloggartiklar kommentatorerna länkar till.
Mycket av det jag läser här publiceras senare i media eller inte alls. Fru Clintons dåliga hälsa är bara ett exempel.
Lars är i gott sällskap. Anders Romelsjö, som är bekant för några läsare och Marcello Ferrada de Noli ”granskas” av Dn. Dn nämner dem förstås med en vinkel, det måste papegojmedia göra.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/gasattacker-fornekas-med-hjalp-fran-svensk-lakargrupp/
GillaGilla
Jag måste tillägga några saker. Anders har en egen blogg, men jag har tappat bort länken. Rysk media nämnde Marcello för några dagar sedan och hans namn var nytt för mig. Dn reagerade inte snabbt och artikeln visar att journalisten vet mindre än vad jag gör om det förträfflige Anders. De som hoppade på Lars Bern vet ingenting om Lars. Jag såg några av påhoppen och de var inte värda att läsa.
Utan att försvara journalisterna vill jag påpeka att de utgör en utrotningshotad minoritet. Tv4 sparkar 90 personer och annan media lider. Journalisterna måste skriva vad ägarna begär. Som pensionärer kan de som amerikanska pensionerade generaler uttrycka sig fritt om de vill. En av dem valde att uttala sig i Cigar Afficionados för flera år sedan.
Jag fostrades under det kalla kriget och litade i stort sett på media fram till murens fall. Internet ändrade allt. 1994 kunde en procent av mänskligheten surfa och jag tvingades tänka om. Journalisterna betraktar Internet som ett hot. Ett hot är också de nya politiska krafter som inte litar på journalister.
Det betyder att vi vinner. Varje attack betyder att vi vinner. När jag har attackerats svårt har jag lyckats svara med förintande ny information. Attacken förvandlades till nederlag. Ondskan och dumheten förlorar alltid. En andlig lag.
GillaGillad av 1 person
Trollen borde ju ha rättegången mot Tim Noakes på radarn.Det kanske ger dem ett och annat att fundera på. När det gäller Troll så är det ju bara att göra matten och ”follow the money och bias”.Då brukar det hela bli ganska naket och få ett löjets skimmer över sig efter ett tag.
När det gäller journalister generellt så håller jag helhjärtat med Ganman i denna intervju som tål att länkas många gånger till dess att budskapet gått in.Journalister är inte bara dumma i huvudet de är dessutom lata.Kan låta hårt men jag står för det och håller med Ganman helt. Hur ska man annars förklara det haveri som t.ex DN mestadels består av idag? Om dem INTE är lata och dumma i huvudet så är ju de återstående förklaringarna betydligt värre….
GillaGillad av 1 person
Tack för länken till denna intervju!
En intressant inblick i samma ”mediaträsk” som jag själv blev medveten om, redan för femtio år sedan, när jag tillsammans med miljontals andra, framför allt studenter, demonstrerade mot USA’s vansinniga bombningar av Vietnam.
GillaGilla
Jag har för mig att dom sionister som kallar sig judar härstammar från Europa, och kallas Kazarer.Så att kritisera Sionister kan näppeligen vara antisemistiskt.F,ö,r övrigt så rekommenderar jag Ken O´keefes video på You Tube a,n,g 9/11.
GillaGilla
Det är verkligen tröttsamt med gnället inom MSM över de troll de tycker sig se överallt och de värnar alltid om sin egen journalistik, som om den skulle stå över alla former av kritik, journalistik som de inte ser ofta är tesdrivande agendajournalistik. Kan Risperdal hjälpa dem?
GillaGilla
Lars – du är en klart lysande stjärna i mörkret men mörkret lyses upp mer och mer av din kunskap, klokhet och fantastiska engagemang. Mediokra ”papegoja-journalister” – så klart de blir skärrade – men det är positivt att de läser din blogg. Här har de mycket att lära både av dig och alla följare. Jag har lärt mig massor så TACK Lars och alla ni andra!
GillaGillad av 1 person
Att anklaga dej lars för att vara antisemit är så dumt så det osar om det,,,,är det inte rasistkortet så är det antisemitkortet dessa vänster dårar drar upp när argumenten tagit slut.
Lars tar upp vilka som står bakom eländet i världen, han namnger dom ,sen kan vem som helst bilda sej en uppfattning om vad slags människor det är genom att söka vidare på namnen,,,resten kan inte lars bern rå för,,,,,men man kan inte blunda för elefanten i rummet
Det finns en blogg som heter fria sidor som jag läser,,,där kan man följa saker o händelser genom åren,, sista inlägget var om usa,s lögner för att starta krig,,,canadensisk tv som gjort en kort film,,,,sen kan vi se Netanyahu stå o ljuga kongressen rakt i nyllet,,,,hur kan dom få vistas utanför fängelsemurarna ?vilket lidande dessa sk människor har orsakat med sina lögner,,,,han skulle ju åtalas för mord,,
GillaGilla
Globalister var även de som deltog i berlinkonferensen 1884, där världen delades upp mellan kolonialmakterna. Till förmån för den vita rasens överhöghet. ”Berlinkonferensen, Kongokonferensen, Västafrikakonferensen, konferens som hölls i Berlin 1884–85 på inbjudan av den tyske rikskanslern Otto von Bismarck i syfte att nå överenskommelser om handel och territoriella anspråk i Afrika” citat från NE
GillaGilla
Typiskt för den anglofila partiskheten i vår underkuvade kultur(som givetvis påverkar innehållet i NE) att ett avsnitt om 1800-talets historia betonar Tysklands roll, när Britternas ränksmiderier var orsaken till alla krig och omstörtningar. Det var Britternas dominans och underminerande av alla andras intressen som gjorde det nödvändigt för andra att göra motdrag. Hade Britterna inte varit motståndare till ekonomisk utveckling istf utsugning hade Tyskland haft ypperliga förutsättningar att hävda sina intressen.
GillaGilla
Du är värd vår högaktning och stora tacksamhet, Lars!!!
Var finns journalisterna och andra tidningsmakare som inte är beroende av utplundrade skattepengar som socialistiska politiker satt i system att stjäla ifrån oss?
Den som kan bryta pengaströmmen till dessa samhällsomstörtare gör oss alla och Sverige en god tjänst.
GillaGilla
Bernhard Ek. Apropå Khazarien..
http://newsvoice.se/2017/01/10/khazarien-ateruppsta-ukraina/
http://www.insiderdaily.info/2014/09/ukraine-new-khazaria-as-new-refuge-land.html
GillaGilla
Våren kommer. Flyttfåglarna är på väg. Kanadagässen får snart sina gulliga ungar. Ankmamman följs av en lång rad ulliga ankungar.
Nykläckta, duniga journalister, statsanställda och förtroendevalda följer SIN ankmamma.
Etablissemangets svans är lång.
GillaGilla
Tack Lars Bern!
Du väckte mitt intresse för spörsmålet om människan medverkan vid klimatets förändringar.
Efter att under mer eller mindre hela mitt vuxna liv blivit hjärntvättad av media, så hade jag aldrig kommit att ifrågasätta påståendet om den globala uppvärmningen och de stigande havsytorna.
Lars Bern skrev 2009 en artikel i Newsmill med titeln
”Så avslöjade jag klimatbluffen”.
Ett citat ur artikeln: ”En av mina tidiga mentorer sa alltid att man skall se upp när hela fårskocken går åt samma håll”.
Denna artikel bidrog till att jag via vindkraften och klimatlarmet brett började granska hur svensk och internationell politik fungerar och marknadsförs med hjälp av köpta gammelmedia.
Begreppet ”follow the money” har visat sig vara mycket användbart,
inte bara för att förstå politiken som ligger bakom klimatlarmet, utan också för att förstå – jag är böjd att säga det mesta inom all politik.
Tyvärr har jag härigenom kommit fram till en konklusion avseende politik och av politik styrd ekonomi i Sverige– vårt land är mycket korrupt.
Obs! Länken fungerar ej.
http://www.newsmill.se/artikel/2009/07/31/sa-avslojade-jag-klimatbluffen
Newsmill var en svensk webbplats för ”nyhetskommentarer och debatt”. Den drevs mellan 2008 och 2013, till en början ägd av Bonnier Tidskrifter och senare närmare knuten till TV4 News. Chefredaktör och ansvarig utgivare var P.M. Nilsson.
Min misstanke är att denna artikel inte uppskattades av Bonniers och kanhända bidrog till att Newsmill stängdes.
GillaGilla
Hade jag haft en hatt så hade lyft på den nu.
Trist med ohederlig press. De har alla möjligheter att dprida sina villfarelser. Man får vara glad för internet. Alltid lika roligt att läsa vad du skriver.
GillaGilla
Jag tror att Lars Bern och Newsvoice.se Sasserson båda ser pratet om fake news från det ljugande etablissemanget som olycksbådande för en bevarad yttrandefrihet och gör helt rätt i att inte underskatta faran. Beträffande det missbrukade begreppet antisemitism bör man vara medveten om att angloimperiet sen länge kör med det tricket att dom å den ena sidan medvetet och ytterst utstuderat utnyttjat judars nätverk i angloimperiets intresse och samtidigt motarbetat deras relationer till andra folk. Det är därför önskvärt från angloelitens synvinkel att en del judar figurerar på ett provocerande sätt i roller som finanstorpeder och revolutionära ledare. Allt som leder till anklagelser om antisemitism polariserar världens folk på ett för angloeliten gynnsamt vis och judarna förblir starkare bundna till angloeliten.
Det upplägget med judar i väl synliga roller är gynnsamt för anglooligarkin i övrigt men inte därför en riktig bild av deras inbördes styrkeförhållanden. Det är fullt legitimt att återge kända fakta även om det blir en stor övervikt av judar bland dom som exponeras.
Men det gynnar oligarkin som i övrigt är mer anonym.
Den version av Kristendomen som dominerar Usa introduceras av Brittiska frimurare med onda syften. Och den varianten är inriktad på att judarna skall utkämpa ett förödande krig och sen omvändas till Kristendomen.
Om man är ovillig att ‘dra in’ Britternas roll bakom dessa förvecklingar fortsätter oligarkins planer att fungera i skydd av mörkret. Trollen som angriper Lars trots att han bara nämnt vissa mäktiga aktörer vid namn, är förstås bara opportunister som vet att det är PK att slå ner på Lars av helt andra skäl. Så min utläggning ovan är mer riktad till andra som ‘vet’ att judarna är bakom allt.
GillaGilla
Ligger nog mycket i det du skriver.
GillaGilla
Amerikanska Skolnick brukade tala om Hofjuden, judar som tjänar hovet. Dem ser man tydligt i London. Disraeli på 1800talet och Boris Johnsson i vår tid, om jag är rätt informerad. Den verkliga makten syns inte så mycket. Du har alldeles rätt om anglomakten.
Alla folk har sina eliter och vi också. De tjänar på att några av oss inte ser dem. Israel har också tjänat stort på antisemitismen. Den befolkar landet.
Lars talar just om eliter som syns mycket mindre. Det är dem vi har påmint om i många kommentarer. Deras makt och deras pengar. Deras globala projekt. Vi har speciellt synat familjen Rockefeller och man kan tycka att vänsterjournalister borde stödja oss. Vill de inte bekämpa storkapitalet?
Det intressanta är att jag och andra som aldrig har varit vänster synar storkapitalet. Är det där skon klämmer? Har vi stulit en av deras gamla frågor? Nej de har sadlat om. Just nu står de antagligen i farstun som man säger.
Jag minns när Jan Myrdal var i allians med svenska officerare för att försöka stoppa den nya grundlagen, eftersom den urholkade våra rättigheter. Den processen har fått ny fart i Internets tidsålder. Jag bryr mig inte längre om vänster och höger, jag lyssnar på alla som har nåt vettigt att säga. I Frankrike hoppas jag på Le Pen eller Melenchon, två motpoler som menar vad de säger.
Den amerikanska kristendomen förändrades på 50talet. Allt tal om bättring försvann. Den rötan spred sig till Europa och resten av världen.
GillaGilla
David Rockefeller var själv deklarerad socialist sen unga år. Han var Fabian och skrev en positivt hållen avhandling om socialism. Fabianerna kan sägas ha varit fortsättningen på marxismen som även den var under Britternas beskydd, men Fabianerna hämtade sitt namn från en Romersk ledare som tillämpade en slug retirerande taktik vilket visar att det var meningen att dölja Fabianernas roll. De ledande Fabianerna var samtidigt förespråkare för rasrenhet och rasblandning och multikultur. Det ena för eliten och det andra för massorna.
Fabianerna skulle smyga igenom sina ideologiska mål genom att verka i bakgrunden. Eftersom en del av den demokratiska socialismen har haft starkt stöd i breda grupper utan att dom känt till någon elitkonspiration tror jag att vänstern i allmänhet inte ännu anat oråd beträffande vilka krafter som i hög grad påverkat innehållet i allt material de litar på. Dom anar inte att det hela tiden varit fienden som ägt deras projekt.
Britternas framgångsrika döljande av 17-1800-talets historia har stor betydelse för vänsterns vanföreställningar beträffande socialismens ursprung.
För min egen del undrar jag om det inte även finns en del ‘mullvadar’ inom vänstern.
GillaGilla
För övrigt var bilden av trollet John Bauer mycket talande med sin fixering vid pengakistan, hehe!
GillaGilla
60 och 70-talens kommunistiska barnprogram har haft en minst sagt förödande stark effekt!
De lade grunden till dagens Svenska BOLIBOMPA-SOCIALISM med kända effekter som kärleksmanifestationen efter terrordådet och utökat Stockholm syndrom.
Olyckligtvis för landet har massmedia befolkats av kommunister som för fram den alltjämt.
Resultatet är ett fullständigt infantiliserat land. -Ett barnland om man så vill, oförmöget att stå på egna ben eller klara ut interna situationer.
GillaGilla
Kan inte förstå varför ”giftfritt” förmodligen i betydelsen fritt från rester av tillförda bekämpningsmedel, skulle vara önskvärt för det ”nationella”.
”Att jämföra koffein och bekämpningsmedelsrester är relevant eftersom koffein finns i över 100 växter och fungerar som ett naturligt bekämpningsmedel mot insekter och skadedjur. Koncentrationer av koffein i kaffe är 100 000 gånger högre än av bekämpningsmedelsrester.”
https://www.svd.se/en-myt-att-ekomat-skulle-vara-giftfri (SLU-ptofessorerna)
Jag är biolog och har hört det där på varenda kurs. Gifter i naturen är något mycket naturligt. Mikrobiologi om t ex mögelgifter, botanik om bolmört, o sprängört, som barn leker ”affär” med och tycker det är sallad, och om gifter i huden på groddjur (zoologi). Blir det mera nationellt om vi använder extrakt av flugsvamp ?
Vi har levat och kommer att leva hela våra liv i kemisk krigföring.
http://8sidor.se/vardags/2016/12/svensk-mat-utan-gifter/
här kan någon förbereda sig inför den blomstergiftstid som nu kommer >
http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/brannasslor-och-6-andra-farliga-vaxter-du-bor-se-upp-med/
Tror att herr Lars sida regelbundet avspanas av alla partikanslier. Nu börjar t o m politikerna inse att vi sysslar med nedmontering av livsmedelsproduktion. Om det säger poff på Öresundsbron – inte bra. Tänk om kung Bore säger poff fyra dar i rad ?
Herr Lars hyllningskör förefaller självrekryterande med god marginal.
Bidrag från mig behövs inte. Vi tycker lika till 90% eller så och de 10 procenten riskerar att klinga falskt. Som Rössner !! Med den mannen vill inte jag inte – ha några likheter.
http://www.sigridthx.com/stephan/
måste ta bort skägget – genast.
GillaGilla
Vad har detta med trollen att göra, har inte kommentaren hamnat fel?
GillaGilla
fr Intr av herr Lars ovan;
”Att vara nationalist…
är att värna miljön – luften, jorden, vattnet – och bekämpa alla giftodlingar inom jordbruk, skogsbruk och fisket.”
Mitt inlägg handlar inte om trollen utan om vad jag upplever som missriktad kritik mot normaljordbrukets bruk av bekämpningsmedel/gifter som förekommer ytterst lite i våra livsmedel, som vad jag vet inte har gett upphov till något sjukdomsfall, (möjligen bonde som slarvar på cementplattan)
och där de tillförda gifterna hur man än räknar är mkt litet i relation till de naturliga gifter som vi svårligen kan undvika.
GillaGilla
https://www.nrk.no/livsstil/–okologisk-mat-er-best_-1.6830887
GillaGilla
Jag har läst din blogg några år nu och kan med fog påstå att det är få personer som kan påverka det skrivna ordet som du Lars!,, möjligtvis Julia Caesar som också är ett retoriskt geni.Det bästa med dem som kritiserar dig Lars är att de har aldrig någonsin har ägt sakfrågan…:-)
GillaGilla
På 30-talet när Ivar Kreuger mördades i Paris av ryssar. Var det två familjer i Sverige som gjorde sig en väldig förmögenhet.Dessa familjer styr mycket idag . Kreuger var enormt förmögen, vilket många inte kunde acceptera.
GillaGilla
Missledande att nämna ryssar utan att nämna vilka som hade motivet: Krueger hotade angloamerikanernas planer på storkriget genom de förmånliga lån han erbjöd det Europa som Britter och Amerikaner ville driva in i fascismen för att använda mot Sovjet(men också för att Britterna ville förhindra att den judiska medelklassen assimilerades på kontinenten och ist kunde omplaceras till Usa)
I Sovjet hade Stalin två år tidigare förutsagt att de skulle bli anfallna omkring 1940 och hade bråttom att bygga upp försvarsindustrin. Om K lönnmördades vilket jag också misstänker så fungerar valet av nationalitet för lönnmördare bara som avledande manöver åt de verkliga organisatörerna. Om du tror på att dom var Ryssar borde isf misstankarna än starkare riktas just mot angloimperiet.
GillaGilla
Det finns en bok som heter Kruger kommer tillbaka. Den är lite extrem men innehåller intressanta fakta. Jag läste den för länge sen och där pekades Morgan ut. Jag minns inte några ryssar, men du har rätt i att de kan ha varit en avledningsmanöver. Familjerna Nobel och Kruger var inte populära hos eliten och båda fick lida (Alfred råkade mycket illa ut i Frankrike och sedan andra i familjen efter revolutionen). Ryssland hedrar ännu familjen Nobel för att den satte fart på Rysslands utveckling, en utveckling som är mindre känd i västerlandet förstås.
En märklig turk sattes att attackera påven. Familjen Wallenberg fick hjälp av Untermeyer, en amerikansk toppadvokat, att köpa upp lönsamma Kruger företag för en krona styck. När Diana dog under mystiska omständigheter dröjde det inte länge innan moder Teresa dog. Efter att Buckingham Palace brann dröjde det inte länge innan österrikiska Schönbrunn också brann. Ett helt nytt bibliotek i Alexandria brann också. För andra eller tredje gången? Serbiska Milosevic sade att han visste precis vad västerlandet höll på med i Baskien och Nordirland.
Vad ska man tro om de konstiga strider som pågår? Angående bränderna är det bäst att jag håller tyst, eftersom min teori är utanför denna värld.
Adolf Hitler var anglernas man, det börjar även nationalister smärtsamt upptäcka. Ryssarna har vetat det länge. Den som vill förstöra sitt land ska starta tvåfrontskrig.
GillaGilla
Vad man skall tro om de konstiga striderna. Ja det Brittiska imperiet har hållit på sådär i århundraden. Jag har också läst att ETA i Baskien var Britternas verk. J P Morgan var Britternas mellanhand i Usa. Det brann nyligen ett unikt Ryskt bibliotek från 1918. Intressant period då angloamerika hade fullt med industriell verksamhet i Sovjet. En artikel från 1984 bekräftade vad du skriver om uppskattningen av Nobel. Årtiondet före revolutionen mördades flera medarbetare i Nobels Baku-verksamhet. Mördarna hade fått en mindre summa av ngn. Det finns ögonvittnen från Ryssland 1914 om att vanligt folk betalades med 3-rubelsedlar för att strejka och välta spårvagnar. Ögonvittnet sa att vi gjorde som dom bad men visste inte varför. I just det fallet var syftet att lura den Tyske ambassadören att ingen krigsrisk förelåg mot Ryssland. Samtidigt bearbetade Britternas och Frankrikes ambassadörer Ryssland att börja mobilisera i smyg.
Beträffande Hitler så var han lurad i en fälla av Britterna.
Rudolf Hess hindrades av Britterna att nånsin berätta vad han visste. Att låta Britterna vakta Hess i Spandau var absurt. Erkki Hautamäki har berättat om en pakt mellan Britterna och Stalin för ockupation av Skandinavien 1 månad efter M/R pakten mellan Sovjet och Nazityskland.
Britterna visade genom att avsiktligt förlora kriget i Norge att dom aldrig menade allvar med sin hemliga pakt, men uppsåtet var att lura Hitler att han inte hade ngt val.
Det finns ingen anledning att försvara Hitler, men vi vet inte säkert om tvåfrontskriget hade förverkligats utan Britternas manipulerande.
GillaGilla
Tydligen en journalist i min hemstad vars bil blivit utsatt för brandbomb. Journalisterna har ingen vän någonstans snart som står på deras sida mer än de som betalar dem. Kriminella som gör brott är en självklar grupp som ogillar dem då journalisterna har som arbete att skriva om just deras brott. Journalisterna har ingen vän i vanliga Svensson heller längre då de har visat riktiga grymheter genom uthängningar av vanliga pensionärer och uthängningar av personer för kommentarer eller inlägg som inte passat någon i toppen. Kommentarer och inlägg som varit helt utan hot eller våld, bara ett uttryck för den fredliga friheten vi trodde oss ha. En rätt sorglig utveckling.
GillaGilla
Vi har alla starkt intresse av att brottsligheten bekämpas. Den organiserade brottsligheten är en del av den dominerande och helt amoraliska angloamerikanska finans och företagsoligarkins inkomstkällor.
Och verksamheten skulle inte stå så stark utan deras beskydd. Varför klanka på journalister när dom gör ngt konstruktivt.
GillaGilla
Journalisterna har alla ett ansvar att vara sanningsenliga så att INGEN förstör varumärket, precis som i ett företag. De som har misskött sin uppgift bär ett stort ansvar gentemot hela kåren, just därför!
GillaGilla
”INGEN…”
Vilken annan kategori uppfyller så hårt ställda krav?
Med den attityden uppnår du bara att INGEN går den smala vägen.
GillaGilla
Sen Peter G får vi inte glömma att hela media koncernen tillhör makteliten förutom de alternativa. Kanske därför brott går att läsa på alternativa men inte i etablerade media.
GillaGilla
Peter G
?
GillaGilla
För några år sedan sades på Internet att åtta procent av världshandeln är svart. Det kan jag inte kontrollera, men det stämmer med vad jag vet om våra eliter. De har sina brevlådeföretag i vissa länder. Några såna etableras numera i några amerikanska delstater helt lagligt. Det är konkurrens om profiterna. Knarket är bara ett litet exempel.
Jag skrev till Bryssel för att få veta hur vår relation till några brittiska kolonier fungerar. Svaret var goddag yxskaft.
GillaGilla
Vilka krav är för höga? att någon håller sig till sanningen…..hm, säger ganska mycket om dig själv 😦
GillaGilla
Läs om din kommentar med ”INGEN ..” igen och fundera över vilken annan yrkesgrupp som kan leva upp till ett sånt krav. Jag vore mer än nöjd om en bråkdel av journalisterna förmedlade sanningen. Finns det ens en enda idag inom msm.
GillaGilla
Peter du skriver otydligt och en undrar vart du står?
Ena stunden verkar du stå för och andra mot. Kanske ditt sätt att skriva är överkurs för mig. Glad iaf att du är på samma linje vad gäller msm även om det var svårtolkat 🙂
GillaGilla
En är ju intellekt’ell du vet, det verkar djupare om man inte förstår 🙂
GillaGilla
Peter G
”Det verkar djupare om en inte förstår”
He he, så är det 🙂
GillaGilla
Tyvärr, men bloggen kommer inte att ta upp den debatt som ifrågasätter förintelsen, vilket framgår av varudeklarationen. Att släppa fram den debatten skulle förminska allt annat som behandlas här./red
GillaGilla
Lars,
jag vill bara sälla mig till de som lovordar dig för ditt arbete med att sprida sann upplysning via denna blogg. Du har visat stort mod. Jag håller inte med om allt du skriver, men det mesta. Speciellt viktig är din röst när du skriver i ämnen som tillhör din profession fysik och dina personliga erfarenheter från affärslivet. Dessa är guld värda.
Men du skall också vara medveten om (det är du kanske) att motståndarna har organiserat motståndet och har grupper som lusläser allt och skriver förljugna men välbetalda artiklar så fort någon skriver något som på minsta sätt går emot deras intressen. Detta kallas Astroturf och denna kvinna (journalist) beskriver detta insiktsfullt i ett TED-föredrag:
GillaGillad av 1 person
Kommentaren bryter mot bloggens varudeklaration både vad avser längd och innehåll./red
GillaGilla
Vilken kommentar avses?
GillaGilla
Nu kommer de att skriva att du kallar dig nationalist, utan att nämna vad du menar med nationalust, för att kleta på dig alla negativa hjärnspöken som de under årens lopp fyllt detta ord med. De ogillar starkt kompetenta människor som inte är rädda för dem. Det fina är att etablissemanget i dessa dagar håller på att få fler att ogilla än vad de klarar av att förtala på ett övertygande sätt.
GillaGilla
Jag vet inte om det är så fint direkt.Märker man att slaget börjar gå förlorat kan man ställa till det gamla vanliga – Krig. Det brukar nämligen strula till världen så pass att de som sedan överlever sällan har nån makt att återställa och börja om ”där vi var”. Jfr 2:a världskriget och det vi fick efter det – vi är i slutfasen på det nu – och vad det verkar är det dax för en ny ”omgång” snart.
Dr Greer har ju premiär på sin senaste del av sitt Disclosure Project den 2017-04-24 – och om man nu anser att det ligger nåt i det så borde det i sig vara en anledning att dra igång krig. Kanske är han bara en dubbelbluff efter som schackbrädet spelas i så många nivåer samtidigt nu.Men vi får se – spännande är det i alla fall.
GillaGilla
Så otroligt bra skrivet om skillnaden mellan global omtanke och globalism, och att det även finns en vettig och sansad nationalism som inte behöver vara vare sig höger- eller vänsterextrem. Har själv försökt försökt sätta ord på detta men inte lyckats få till. Så stort tack! Det här gjorde gjorde min dag.
Tråkigt bara att du fått troll på dig. Tydligen känner ”the vested interests” sig verkligen hotade nu. Förstår de inte att de bara gör bort sig genom att angripa med så utslitna och primitiva metoder? Och att de därmed snarare bekräftar just det du varnar för?
GillaGilla
Tack för din röst!
Debatten runt migration börjar sakteligen tillåta mer kritiska röster men jag är tveksam om etablissemanget är mogen för en debatt kring vårt klimat. Nu har vi fått börja känna på en allt för påfrestande migration. Klimatet är otydligare och svårare än vad migrationen är. Detta blir en svår men viktigt diskussion. Vad hände med de som ifrågasatte Al Gore?
GillaGilla
Ett stort varmt tack för dessa ord och speciellt för att du delat med dig av beskrivningen av att vara globalist!
GillaGilla
Hela texten utgår från att vara äkta och att önska andra gott och det bästa! Det säger en hel del om vem Lars B är, en mycket vis och klok människa. Det som pågår i vårt samhälle är inte äkta och utgår heller inte från viljan om allas bästa. Det handlar mycket om att spela ut oss mot varandra genom fördelar för vissa och nonchalans mot brottsoffer o.s.v. Det är ett spel som pågår om ditt, mitt och vårt värde som människa. Vi är alla bara en spelbricka i de allra rikaste topparnas spel och spelbrickorna byts ut hela tiden beroende på vad som ska genomföras.
Spelbrickor är vi så länge vi är beroende av pengar och sitter fast i det spelet och det gör vi alla för det är så samhället är uppbyggt. Den som vill hoppa av detta samhälle, vara fri och inte beroende…. näst intill omöjligt. Det positiva är att när vi läser vissa bloggsidor som Anthropocene och andra sanningsbloggar så lär vi oss spelet och då öppnas helt andra sätt att tänka och möjligen andra alternativa sätt att leva!
GillaGilla
Männen bakom Hitler.
http://www.vaken.se/artikel-mannen-bakom-hitler/
”Det kom som en chock att upptäcka att flera av USA:s största företagare var i maskopi med nazisterna både före och efter Pearl Harbour inklusive I.G Farben den kolossala industri som skapade Auschwitz”.
Orden står att läsa i Professor Charles Highams avslöjande bok ”Trading with the enemy – The Nazi American Moneyplot” som byggde på dokument ur US National Archives och bevisade hur eliten i väst, finansierade och stöttade Hitlers regim.
Även de mest rabiata ”realisterna,” de som effektivt drillats till att stämma in i den politiskt korrekta konsensustrans de fostrats till genom den vinklade och manipulerade historiebeskrivning de götts med via skolan och TV:n i så många år, torde kunna ställa sig frågan: Hur var detta möjligt? Var kom pengarna ifrån? Vilka ville sponsra nazisterna och varför? För utan de enorma summor som östes in i nazisternas kassa ur välbärgade företags och bankirers bankfack så hade Hitler och hans gelikar aldrig kunnat göra det de gjorde. Varför sponsrade och försåg USA och väst nazityskland med kapital och krigsmaterial?
Vid krigsslutet såg bl.a Vatikanen till att de flesta naziofficerarna kunde fly via operation Ratline och amerikanska underättelsetjänsten att de främsta tyska vetenskapsmännen, bl.a nazisten Werner Von Braun, via Operation Paperclip fördes över till USA. En del av de höga nazistofficerarna, bl.a Reinhard Gehlen fick sedan topposter inom CIA.
GillaGilla
Utmärkt inlägg.
GillaGilla