Idag sände Swebbtv ut följande meddelande. Är det någon av er som fortfarande tror att vi lever i ett fritt demokratiskt samhälle? Jag tror inte det. Vi är i snabb takt på väg in i en åsiktsdiktatur som i det mesta liknar det en gång George Orwell skildrade i sina framtidsdystopier Animal Farm och 1984.
Om ni undrar över var ansvaret ligger så hittar ni det HÄR!
Om vi skall kunna försvara demokrati och yttrandefrihet är det nu viktigt att alla nu ställer upp bakom Swebbtv och hjälper Mikael Willgert att få upp TV-kanalen på nytt på en annan plattform.
Lars Bern
Kära Swebbtv-tittare,
Många av er har säkert redan märkt att Swebbtv inte längre går att nå på Youtube.
Kl 16.45 idag fick vi ett mail fån Youtube att vi brutit mot reglerna för communityn och att vårt Youtube-konto därför avslutats.
Det är första gången vi får denna typ av information från Youtube med synpunkter på vårt innehåll. Det har inte heller förekommit synpunkter på upphovsrättsbrott eller annat liknande.
Därför är vi lika undrande som ni tittare vad detta handlar om. Om det är något speciellt program som det finns synpunkter på kan man ju vänta sig ett påpekande eller i värsta fall att man tar bort detta program. Men nu har de alltså beslutat ta bort alla våra hundratals program utan närmare förklaring.
Tack vare er har våra program fått en allt större spridning. Vi har pendlat runt 1 miljon visningar och 200.000 visningstimmar per månad den senaste tiden. De senaste 90 dagarna har vi haft 3-400.000 unika tittare enligt Youtubes statistik. Vissa program har kunnat mäta sig med SVTs tittarsiffror.
Vi har varit väldigt glada för detta och bärs upp av er hängivenhet och uppskattning för programmen. Vi får mängder med bevis på detta vilket är ovärderligt. Även alla generösa bidrag från er tittare är avgörande! Vi har aldrig haft någon nämnvärd kritik av våra program, vilket också har varit positivt.
Så vad är det då som har hänt?
Vi har kritiserat politiken i frågor som rör klimatlarmen, massmigrationen och familje- och könsfrågor. Även hälso- och läkemedelsfrågor har avhandlats som kan stöta sig med starka intressen. Troligen har kritiken skapat oro bland våra makthavare och regeringen har ju tydligt aviserat att de vill strypa det fria ordet. Det är inte så länge sedan regeringen kallade till sig både Google och Facebook för att få dem att ta itu med detta.
Svensk Webbtelevision har utgivningsbevis som ska utgöra ett skydd mot klåfingriga makthavare. Däremot finns inget skydd mot att samma makthavare utövar påtryckningar mot de sociala medieplattformarna och tvingar fram denna typ av avstängningar. Dessutom är ägarintressena starkt associerade med de internationella finansintressen som vi emellanåt kritiserar.
Vad gör vi nu?
Vi har kopior av allt material lagrat så det bör inte vara någon större svårighet att återskapa vårt arkiv med hundratals program. Däremot behöver vi tänka över hur vi ska göra detta tillgängligt utan att behöva ta hänsyn till politiska eller andra intressen.
Google har missbrukat sin dominerande ställning för att stänga ner Swebbtv. Jag tror att de har begått ett misstag.
En annan komplikation är att de är närmast omöjliga att nå. Det finns ingen att prata med. Ingen som kan förklara vad som pågår. Bara ett anonymt meddelande om att vi brutit mot reglerna för communityn. Det är inte en fungerande affärsrelation. Det är dessutom ett hån mot våra 100.000-tals tittare som möjliggör Youtube.
Kanske kan detta kan vara ett startskott för att på allvar skapa en mediekanal för video där vi inte är beroende av en nyckfull plattformsoperatör. Vi kommer undersöka alternativen. Vi kommer självklart också kontakta Google för att be dem korrigera sitt misstag.
Tills vi är uppe igen finns vi på vår hemsida Swebbtv.se samt med mail från info@swebbtv.se när vi har något nytt att berätta. Vi finns också på Facebook.
Med Vänlig Hälsning
Mikael Willgert och Swebbtv-teamet
bitchute och brighteon är två alternativa kanaler som är tänkta att vara alternativ just på grund av sådant här. Och det lär väl finnas fler.
GillaGillad av 2 personer
I Hongkong har privatpersoner börjat med information till resenärer från Kina. Eftersom Kina har stark centraldirigerad censur vet inte kineserna hur den ocensurerade sanningen ser ut.
Jag minns att J. Rockström sagt att Kina är ett föredöme. Han är svenska regeringens rådgivare. Det finns alla anledning till stor oro.
GillaGillad av 3 personer
För det första bör du sluta använda propagandan som en källa. Det var det som hände i nazi Tyskland en gång och vi vet hur det slutade. Kina har ingen centraldirigerad censur, det är lögn. Däremot tillåter man inte privat censur som i Sverige, att censurera, trakassera eller hota och så förhindra yttrandefrihet är ett brott. Moderering sker efter anmälan och kommentatorn ges möjlighet att själv rätta, och modereringen utförs för det mesta av extraknäckande studerande, dom går att kontakta, och reglerna är offentliga. Vad man kan slå ner på är extremister och terrorister som rekryterar eller uppviglar till våld. Det har alltid funnits ett utbyte mellan Hong Kong och Kina, det är inget nytt, och folk i Kina ser med avsky och vämjelse på mobbens framfart i Hong Kong. Det är alltså Kina som påverkar Hong Kong, inte andra vägen. Kina är ett föredöme. Man går säker på gatorna, man för säga sin mening, och våldtäkt, rån och gatuvåld är okänt.
GillaGilla
Och hur många av dom privatpersonerna jobbar för Us/Uks omstörtningsprojekt?
Det är inga vanliga demonstrationer och uppror som pågår där.
Kina är konsekvent inriktad på konstruktiva mål. Väst stöder all terror. Är du medveten om det?
GillaGilla
Det börjar hända saker. Orosstiftarna, ”svarta demonstranter”, dom har svart klädsel och består mest av barn och studerande, har fått mothugg. 90,000 ”vita demonstranter”, mest mer mogna och affärsfolk, har gått ut och prisat polisen och vill ha hårda tag mot de ”svarta” som har använt molotovcocktails och vapen.
GillaGilla
😢
GillaGillad av 1 person
Ja makten gillar inte, att Sanningen kommer fram till Oss Folket.
Vi ser dagligen en ökad desperation genom maktens försök att Tysta, Vilseleda och Ljuga.
GillaGillad av 6 personer
Snaran dras åt för ”de styrande” och sanningen börjar uppdagas för allt fler…
GillaGillad av 6 personer
Ja vi vet att Swebb-tv producerar mängder av intressanta intervjuer och debatter av hög kvalitet som inte är politiskt korrekta.
Vi Svenskar lever just nu i en tid av lögner och vilseledande. En tid där det saknas ärlig information om hur olika politiska beslut påverkar ursprungsbefolkningen leverne.
Det kan aldrig vara en nations företrädares uppgift att släppa in andra länders invånare så att den egna befolkningens säkerhet, ekonomi och kultur riskeras eller helt ödeläggs.
Det är exakt det som Swebb-tv tar upp i sina program och som ger Makthavarna obehagskänslor.
GillaGillad av 6 personer
”kvalitet” och ”debatt” är värdeomdömen som jag inte delar. Kvalitet för mig vore granskande journalistik, som innehåller svåra journalistiska frågor som utmanar den som blir intervjuad. Debatt vore att släppa upp olika partier i debattsofforna, men inte enbart högerpartier.
Att de som censurerar blir censurerade påminner för övrigt om den där där bilden med ”instant karma”. En kille som håller upp åsneöron bakom sin kompis och bakom står det en åsna vars öron sticker upp på killen själv.
GillaGilla
Ska man vara konspiratorisk och tro på symboler står ju inte Google högt i kurs gällande moral och rättvisa. Världen behöver definitivt mer godhet
GillaGillad av 6 personer
Nej du är inte konspiratorisk utan har upptäckt samma som övriga världen. Det är allmänt känt att Bixx G med sin släkt och Zucxxxxxxx är med i den inre kulten,. Skulle vara intressant att veta Morgan Johanssons blodsband?
Vad bra att swebbTv jobbar för en egen medieplattform och en donerar gärna och ger allt stöd en kan till det . Vi måste gemensamt göra allt vi kan för demokratin ska överleva och det är bråttom nu.
GillaGillad av 4 personer
Sverige blir ett allt obehagligare land att leva i.
Med så många besök som SwebbTV har på Youtube förvånar det mig att ”Staten” vågar initiera en avstängning, förstår de inte vilken spridning detta kommer att få även utanför tittarskaran?
Har ”Staten” förberett den repression av folket som kan bli nödvändig när polletten trillar ner?
Eller har ”Staten” i vanlig ordning inte tänkt igenom konsekvenserna?
GillaGillad av 7 personer
Lars, meddela dem att de kan bestrida det. Friheten är ännu inte totalt borta för oss oavsett hur mycket de försöker censurera eller deplattformera.
YouTube säger:
”Kontot har avslutats på grund av upprepade eller allvarliga brott mot YouTubes policy som förbjuder hets mot folkgrupp.”
Lagligt sett kan de be att få se vad som faller in under detta.
Alla videor finns kvar, det går att få tillbaks och det behövs få tillbaks.
Skapa SwebbTV 2.0 så länge så nya videor kan läggas upp där tills SwbbTV är tillbaks för det kommer nog ta veckor, andra amerikanska kanaler jag har följt har råkat ut för samma sak. Dock har alla jag följt kommit tillbaks igen för som sagt, de har lagen på sin sida och de har i USA också ett bra nätverk med media som är som SwebbTV.
Men i princip alla jag har följt sedan flera år som alltid har uppvisat integritet, saklighet och respekt har censurerats för att sedan komma tillbaks (de gav inte upp!). De är dock shadowbannade och deplattformerade till viss del så att deras views räknas inte och de kan inte trenda, samt att de inte får inte reklampengar. Dock växer de fortfarande. Sanningen kan inte stoppas.
Det är tråkigt när sådant här händer, men det är krig vi är i, kriget om vår frihet och vi verkar vinna! Vi som vill att alla ska ha det bra helt enkelt! 🙂
GillaGillad av 10 personer
Man kan undra om M/S Estonias 25 år ligger bakom Googles avstängning?
GillaGillad av 1 person
Inte omöjligt, Carl Bildt rusade till Lövfens försvar när det gällde ASAP Rocky och trasslet med Trump, kanske som en signal att Estoniaöverenskommelsen om ömsesidig lojalitet gäller, Lövfen svarade med att stänga ner Swebbtv som har innehåll som är mycket känsligt när man kommer till hela hanteringen av Estonia katastrofen och eventuella bakomliggande orsaker som bekräftelse till Carl Bildt att överenskommelsen om ömsesidig lojalitet gäller. Med tanke på att det är 25 år sedan Estoniakatastrofen nu i september är det en politisk, och internationellt straffrättslig atombomb som ligger på östersjöns botten. Stämmer den officiella versionen har naturligtvis Carl Bildt inget att oroa sig för. Det är tämligen enkelt att befria herr Bildt från alla misstankar det är bara att tillsätta en internationell haverikommission som undersöker vraket om de anhöriga godkänner detta.
GillaGilla
Nej det här är spiken i kistan för möjligheten till demokratiska samtal med annan vinkling än det ”godkända”narrativet i de frågor ni belyser. Har lyssnat på er under lång tid och det ni gjort är värt all heder. Hur kan vi bidra?
GillaGillad av 8 personer
Det blir sannolikt ngn form av crowdfunding. Swebbtv återkommer.
GillaGillad av 13 personer
Vad är crowdfunding?
GillaGilla
Det är när en stor massa människor satsar mindre belopp vardera så att man får in tillräckligt för att kunna finansiera t.ex. att bygga upp en oberoende TV-kanal med egna servrar.
GillaGilla
Kalla, kalla kårar utmed ryggen!!!
Det fria ordet, så starkt förbundet med demokrati finns inte längre!!!
GillaGillad av 6 personer
För någon som mig som nu har varit med ganska länge är det inte bara kalla kårar. Detta är en nära identisk spegling av hur nazismen lyckades utvecklas. Selektivt tysta, filtrera och styra information. Som ung och nyfiken man åkte jag till Tyskland alldeles efter kriget, och fick höra vad som hänt, i första hand av de som varit med. När dödslägren kom på tal slog folk ut med armarna, ”Vi visste helt enkelt inte. Hade vi vetat hade vi reagerat”. Berömd är journalisten Fritz Gerlich. Han ville skriva om sanningen, och lär ha fått svaret: ”Välj, sanningen eller jobbet”. Gerlich tystnade inte, han arresterades nionde mars, 1933 och skickades till Dachau där hans liv avslutades 1934. Gerlich har porträtterats i filmen ”Hitler: The Rise of Evil” av skådespelaren Matthew Modine. Dessa uttryck har attribuerats till Gerlich. ”Det värsta vi kan göra, det absolut värsta, är att inte göra något alls.”, och ”Vi behöver bara göra en sak för att ondskan skall triumfera, att inte göra någonting.” Nazismen är främst känd får två saker, dödslägren, och propagandan, främst via statligt styrda media. Vi ser en upprepning idag. Inte så att jag tror det hailas på redaktionerna eller att den politiska eliten konspirerar med media att starta dödsläger, men propagandan är definitivt tillbaka, obekväma röster tystas, och allmänheten formligen dränks i falsk information. Bara just idag såg jag i en rubrik på SVT. ”Trump gör utspel –- Kina hotar”. Korrekt skulle det heta, ”Trump hotar — Kina besvarar.”
GillaGillad av 4 personer
”First they came for the socialists, and I did not speak out—
Because I was not a socialist.
Then they came for the trade unionists, and I did not speak out—
Because I was not a trade unionist.
Then they came for the Jews, and I did not speak out—
Because I was not a Jew.
Then they came for me—and there was no one left to speak for me.”
(Friedrich Gustav Emil Martin Niemöller)
(Chapter 12: Then They Came for Me)
GillaGillad av 1 person
Detta börjar likna DDR!
Vad har hänt med den humanitära stormakten och allas lika värde?
Tydligen ett förljuget system som mest av allt fruktar sanningen….
GillaGillad av 5 personer
Det faktum att de stänger ner hela er kanal utan någon som helst förvarning är det yttersta beviset på att det ni talar om sårar Djupstaten och dess globalistiska intressen avsevärt. Jag är tyvärr rädd att det kan gå så långt att någon av er slutar som Assange eller Snowden. Martyrskap är hemskt att prata om men som amerikanerna säger, ”the Tree of Liberty has to be watered from time time with the blood of patriots and tyrants”. Måtte ni hitta en pålitlig, legitim videotjänst snart.
GillaGillad av 3 personer
Det kan gå så långt för oss alla att vi slutar som Assange eller Snowden, eller värre, om vi är tysta och tittar bort när friheten inskränks och övergreppen urartar.
Och vi behöver engagera oss för att ge upprättelse åt de svenskar som utsatts för sådana övergrepp.
Ge Ert aktiva stöd för att ge upprättelse åt Erik Enby och Susanne Johansson – och hjälp till med att verka för att deras metoder att rädda liv blir tillgängliga för alla människor!
GillaGillad av 1 person
Värt att upprepa. ”Det värsta vi kan göra, det absolut värsta, är att inte göra något alls.”, och ”Vi behöver bara göra en sak för att ondskan skall triumfera, att inte göra någonting.” Fritz Gerlich (1883 – 1934). Han dog i Dachau 1934.
GillaGilla
Reblogga detta på Life, Death and all between.
GillaGilla
Nu har det hänt nåt jag väntat på. Det fria ordet även under respekterade former får inte finnas längre i Sverige, allvarligt! Svensk webb TV/ Wilget är nedsläckt! Varningstecknen känns iskalla…….”Lilla Greta” är vad vi skall hjärntvättas med, inte sakliga sanningar.
GillaGillad av 7 personer
Har under de senaste 2 dagarna sökt och samlat information kring Co2 och klimathotet.
Då jag i en del artiklar sökt efter anvisade källhänvisningar så har det vid flera tillfällen visat sig att de inte längre går att nå.
Det är uteslutande i de klimatalarmkritiska artiklarna som detta visat sig.
Då det nu även är så att Swebbtv drabbats av omotiverad avstängning så frågar jag mig:
Vad i H-vete är det frågan om?
Detta börjar ta obehagliga proportioner och då jag även tagit del av uppgifter (dock obekräftat då källan inte heller längre här går att nå) att några (2) klimatkunniga personer i USA som i kritiska artiklar gått mot ”klimatmaffian”, hittats skjutna ( i ena fallet med flera skott i bröstet) och som polisen avfärdat som självmord.
Som sagt obekräftat och ni läsare får väl ta den uppgiften som för vad den är, tvivelaktig men inte osannolik, då historiska fakta visar att det inte vore första gången det sker.
GillaGillad av 1 person
Vad det är frågan om – jo att enormt starka politiska och affärskrafter tjänar grova pengar på nedsmutsning, därför går dom till det extrema för att skydda sin makt och sina intäkter. Var tror du bara svenska staten får mycket av sina pengar från, jo, genom att beskatta existerande nedsmutsning. Därför är det rena mardrömmen om nedsmutsningen upphör.
GillaGilla
Många gånger får man höra att ”Verkligheten överträffar dikten” och det stämmer till punkt och pricka.
Jag har i Facebookdiskussioner levererat flera kritiska kommentarer mot klimathysteriker och där jag bifogat källhänvisningar som stöd för det jag skriver.
Jag har nu på förmiddagen läst igenom en del dem av dessa och upptäcker till min förvåning att några av mina tidigare kommentarer nu inte längre finns kvar, men däremot de andras.
Om jag som befinner mig långt ner på ”näringskedjan” nu verkligen blivit censurerad, hur omfattande är det inte då?
GillaGillad av 2 personer
Yttrandefriheten inom det amerikanska imperiet, där Sverige nu är en välintegrerad del, blir allt hårdare. Själv håller jag mig borta från hela deras massiva propagandaapparat som USA media och dess förlängning svenska statliga kanaler som MSM och SVT/SR.
GillaGilla
Förekommer det ett ”drev” mot de som försöker hålla balans i klimatdebatten?
GillaGilla
Jag tycker det förekommer väldigt mycket drev på falska underlag. Det mesta som kommer från domedagssekterna är väl mest baserat på vidskepelse och känslor.
GillaGilla
Reaction pa Lars Pettersson (Fd Lasse P)
3 augusti, 2019 kl. 02:28
Bra synpunkter. Jag brukar da och da argumentera for Personlig Avatar Intelligens, en ny form av AI baserad pa den mer ursprunglia och exakta millitara definitinen av ”Intelligens”, see Quora. Det finns som bekannt en alternativ-definition som saknar den precision som ar nodvandig for datorstod. Den grundlaggande principen ar att goda ideer kan treidas med ett varde som har betydelse de individer och som ar represeterade av respektive personlig Avatar. Varje ide har en kryperad definition som bara ar forsaelig av datorer. En oppen beskrivning anger hur varje ide anvands. Insamling av data kan vara kryptered och men ursprunget eller kallan maste vara kand.
Olika anvandningar av en samling grundlaggande ideer kan bilda kartor for komplexa anvandningar. Varje karta skall kunna treidas sina speciella meriter.
Kanske ett satt att fa en uppfattning om vad folk tycker i olika sakfragor.
GillaGilla
Intressant, precis samtidigt som denna artikel dök upp fick jag ett meddelande från Nyzeeländska filmkommissionen. Man har beviljat anslag till att producera en ny film. Den kommer att heta ”Night Raiders”. Storyn utspelar sig i ett framtida USA som nu är en militärdiktatur och där alla barn är statens egendom. En kvinna från Cree stammen (urinnevånare) ansluter sig till en grupp vigilantes för att infiltrera de statliga barnhemmet där barnen förvaras för att få sin dotter tillbaka. Night Raiders är skriven och regisserad av Danis Goulet, producerad av Ainsley Gardiner, Georgina Conder, Paul Barkin och Tara Woodbury. Vi behöver mer av detta, inte mindre.
GillaGilla
Dyster utveckling. Den enda regering som verkar reagera mot censuren är vita huset. Jag rekommenderar videoplattformarna Brighteon och Bitchute, dessa är för yttrandefrihet. Internet har blivit polariserat. Glöm heller inte bort att EU-kommissionen utövar starka påtryckningar på IT-jättarna att de ska ta bort material – det kan man läsa i kommissionens egna dokument:
https://jmm.nu/eu-valet-2019-annonsering-facebook/
GillaGillad av 2 personer
I artikeln nämnds you tube, google och regeringen. Får man inte veta vem som stängt ner swebbtv? Vilken av de här tre nämnda är det? Det man alltid kan göra är att mejl till ansvarig i regeringen och fråga. Jag vet inte vem det är. Men det är inte sannolikt att det är därifrån det kommer. Jag brukar mejla till regeringsledamöter och fråga. Svaret är sedan en annan sak men det är intressant att höra vad de säger.
GillaGillad av 3 personer
Internet är en gigantisk marknad och det krävs en stor aktör för att kunna påverka utvecklingen av internet och dess distributörer av information. Politik är information och totalitära stater vill ha monopol (ensamrätt, propaganda) men i en sann demokrati och en nationalstat med folkstyre så är det ett konkurrensutsatt samhälle med olika åsikter. EU vill utplåna nationalstaterna för att upprätta sitt monopol av informationen. Regeringen i Sverige är ett typexempel på nyttiga idioter med välavlönade tjänster för att implementera EU´s politik – ta massinvandringen och klimatpolitiken som exempel. Ta också svenska kyrkan med ett DDR förflutet och spionverksamhet och nu klimatpolitikens Greta.
Bästa
ToTh
GillaGillad av 2 personer
Det blir bara värre o värre , undrar vart det kommer att sluta 🤮
GillaGilla
En del av förklaringen :
http://joannenova.com.au/2019/08/114-private-jets-flying-into-google-global-summer-camp-party-thing/
GillaGilla
Jag trodde i min enfald aldrig att detta kunde hända, trots att YouTube (Google) raderat bort flera kanaler tidigare, bland annat Granskning Sverige.
Den kanalen hade dock vissa tveksamma inslag (vilket för den skull inte innebär att kanalen borde ha raderats), även om Granskning Sverige också lanserade den sensationella nyheten att Fredrik Reinfeldt hade andra mål med invandringen och flyktingpolitiken än rent mänskliga (https://www.youtube.com/watch?v=dJIJdRlScto). I ett normalt land borde det förstås ha varit en jättenyhet, men nu är Sverige inget normalt land.
Man kan dra paralleller med nyheten om att Greta Thunberg poserat i en Antifa(AFA)-tröja och stöder en extrem grupp (Extinction Rebellion), vilket gammelmedia också har ignorerat.
Nu väntar vi bara på att Henrik Jönsson (https://www.youtube.com/channel/UCQmwkvc1eVuIfxjIq6JvWtg) och Angry Foreigner (Arg blatte talar) (https://www.youtube.com/user/EnArgBlatteTalar) ska få sina kanaler nedsläckta. Inte ens som invandrare går du säker, om du inte har de ”rätta” åsikterna.
GillaGillad av 3 personer
Dödens nedrigheter har tveksamma inslag varje dag. Vad är din poäng? Skall tveksamma inslag förbjudas? Hur skall det gå till praktiskt?
GillaGillad av 1 person
Henrik Jönsson och Angry Foreigner sitter säkert. De pratar aldrig om Frågan. Knappt ens om globalism. Som sanningssökare har Swebbtv börjat tränga in i saker och tings verkliga orsaker på sistone (t ex tillblivelsen av Sovjetunionen och börjat dra paralleller dit). Aja baja!
Det gäller att hålla på med låtsaskrig, som Henrik Jönsson, Angry Foreginer, Janouch, SD mfl gör och aldrig bottna i de verkliga orsakerna.
GillaGillad av 5 personer
Och att antyda att S-helgonet Olof Palme var ‘sjuk’ före sin bortgång kan också ha bidragit eller kanske inte ….
Man kan fundera över vilka som står bakom regeringen och drar i trådar … nej, närmare än the Deep State et comp …
GillaGilla
Luften blev plötsligt tyngre att andas. Ska det inte ens gå att samtala och resonera kring dagsaktualliteter längre? Fruktansvärt beklämmande att möta ett så totalitärt agerande.
GillaGillad av 6 personer
Bitchute är ett bra alternativ, många har flyttat dit.
GillaGillad av 3 personer
Inget ont som inget gott har med sig då detta är ett klart bevis för att staten INTE håller demokratin som mål. Staten med Morgan Johansson och deras samarbetspartner Google och Youtube har praktiskt taget skrivit SLAV i våra pannor. Behövs mer bevis?
GillaGillad av 4 personer
Kan det ha varit Wigerts samtal med Liljeson om hans bok om ”palmemordet” som fick sossarna att reagera? Denna bok är ju sprängstoff i kubik.
GillaGillad av 5 personer
Inget kan vara ”sprängstoff” i Sverige längre utom det som globalisterna vill lyfta fram. Däremot finns det mödosamt tillrättalagd historieskrivning som kan börja få folk att förstå vad som verkligen händer, som kan rucka själva grundvalarna för destabiliseringen av landet. DET kan få globalisterna att reagera.
GillaGillad av 1 person
Lars Bern har sedan många år portats i MSM efter att han yttrat sig kritiskt i klimatfrågan. Han har en välbesökt blogg och har tusentals besök på Swebb-TV. Jag blir förvånad över Googles och YouTubes beslut att dra undan Mikael Willgerts plattformen utan specifik kritik. Om det, vilket antyds i denna länk, skulle vara kopplat till politiska beslut om censur utan en konstitutionell diskussion i Sveriges Riksdag har vi anledning att oroa oss för ett medeltida mörker över landet.
I Swebb-TV-intervjuer kritiserar Lars Bern läkarkårens beroende av läkemedelsindustrin för slagsida i fortbildningen av läkare och forskningsfusk inom läkemedelsindustrin, den polariserade klimatfrågans ensidiga belysning i massmedierna, den obefintliga förberedelsen inför massinvandringen, ”den politiska adelns” distansering gentemot oss enklare människor genom att gynna politiska broilers utan erfarenhet av yrkesliv. Och mycket annat som är värt att uppmärksammas i ett demokratiskt samhälle. Censur motverkar vad vi behöver – en upplyst befolkning som röstar fram upplysta och modiga politiker. Swebb-TV kan behöva motstånd i form av argumenterande diskussion, men inte munkavle.
GillaGillad av 6 personer
”Swebb-TV kan behöva motstånd i form av argumenterande diskussion, men inte munkavle.”
MSM behöver motstånd, men finge de munkavle skulle det inte störa min nattsömn.
GillaGillad av 1 person
Swebbtv har inget emot att såväl Greta som Rockström kommer med i programmen för att diskutera klimatet. Det är bara det att medlemmar i denna typ av religiösa sekter aldrig ställer upp i en öppen debatt.
GillaGillad av 6 personer
Jag tror att justitieministern har förpassat sig själv till utvisningsbåset. Swebbtv. kan inte påvisas ha gjort någonting som kan rubriceras som ”hets mot folkgrupp”. Däremot så har regeringen gjort detta mot den svenska befolkningen. Återigen så är det sfärer av personer med otroligt mycket pengar som gör vad de kan för att undertrycka vanligt folks rätt att få veta vad som försiggår när vårt land är under attack och våra rättigheter tas ifrån oss. De som har media i sina händer har öppet visat vad de försöker att åstadkomma. Jag tror inte att de kan stoppa Alternativ media på detta sätt. Vanligt folk görs bara ännu mer medvetna om vad som händer.
Sverige har blivit ännu mer extremt genom justitieministerns handling. Dessa miljardärers agenda är inte en underbar värld för oss alla utan en slavdiktatur som bara blir värre ju längre vi låter dem
hålla på. Jag är en 70+ are och har upplevt en annan värld som var betydligt ljusare. Och jag tror att det är upp till oss ”gamlingar” att visa att livet inte behöver levas med alla dessa restriktioner som vår ”regering” försöker pådyvla oss i all oändlighet.
Tack alla ni som driver dessa Alternativa medier. Ni har heder och integritet.
GillaGillad av 10 personer
Och kanske OT men ändå inte. Hur våra skattemedel i miljarder sedan länge går till att driva två sjukhus och 135 kliniker i Afghanistan! Inklusive driften av korruption och försnillning.
https://www.nyatider.nu/storsatsning-pa-svensk-sjukvard-i-afghanistan/
GillaGilla
Tack Lars. Donera pengar och hjälp frihetskämparna att komma igen. Man ska inte vara beroende av andra. Utan en egen plattform att sända på gärna från utlandet. Vad skulle det kosta. Nog ska vi alla få ihop pengarna.
GillaGillad av 1 person
Jag tror det är mycket värre än vad som visas i Expressen. Det som är den mest framträdande orsak till censur kan vara Berns kritik av Bilderbergruppen och svenska höga politikers deltagande i årliga hemliga möten med industrimagnater och amerikanska oligarker. Det kan inte uteslutas att man utövar påtryckning på svaga svenska ministrar. Det är en rimlig förklaring till att vi inte får veta specifikt vilka ”övertramp” Mikael Willgert har gjort.
GillaGillad av 3 personer
Han har inte begått något övertramp. Det handlar inte om sanning och rätt. Nej, de vill ha det så här.
GillaGillad av 7 personer
Väldigt tråkigt att höra. Det fria ordet är sannerligen under angrepp. Som andra påpekat är väl Bitchute det första alternativet att ladda upp arkivet och nya klipp på. Kanske bädda in dessa på swebbtv.se istället för YT-klippen som första alternativ. Sen finns såklart svårigheten att nå lika stor spridning när man inte finns på YT längre. Det är trots allt där de flesta hittar till nya kanaler, om man inte redan känner till dem. Detta lär visserligen förändras framöver när filtreringen och censuren tilltar, men stämmer i nuläget. Frågan är hur vi gör när YT blir en mer renodlad mainstreamplattform och hur vi då lockar över människor till fria alternativ.
GillaGillad av 3 personer
Vore det inte bättre att svenska folket tillskriver Löfven och ber honom att förklara varför han personligen skall ha bättre rätt att inkräkta och censurera svenska folkets fria åsikter på Youtube.
Tycker för övrigt att President Donald Trump avslöjat Löfvens hantering av bananrepubliken (ASAP Rocky) Sverige. Sorry, Ers Majestät!!!
GillaGillad av 2 personer
Uppmaning att bojkotta alla produkter och tjänster från Schibsted- och Bonnier-koncernen eftersom dessa är våra ”lokala” NWO’er.
GillaGillad av 4 personer
Att påskynda tidningsdöden är definitiv välkommet.
GillaGillad av 1 person
Saken är klar. (:
Flickan är far till barnet.
Justitieministerns svar på ”utmaningarna”.
GillaGillad av 1 person
Detta är början till ett inbördeskrig i Sverige. Vårt samhälle är mer än sjukt. Vad har det tagit åt våra politiker:
Kan nämna en sak om Estonia,jag har aldrig trott på hur det gick till.
Jag ringde Kent Härstedt, som var en av de överlevande,han är S-politiker.
Han ställde frågan till mig”har du någon gång hört att man skall gjuta betong över ett förlist fartyg”. Svaret var nej,inte jag heller sade han.
Jag sade då du kan väl tala med Göran P och Mona S. har jag gjort,det är locket på.
Tänk så det kan vara.
Ville man ha bort alla frågor om Estonia vore det väl enkelt att undersöka vraket idag.
Det törs man inte för då visar det sig hur korrupta våra politiker är.
Detta var en parentes.
Tyrone Waerner
GillaGillad av 4 personer
Nu har de skitit i det blå skåpet, NU ÄR DET KRIG!!!!!
GillaGillad av 1 person
Ja, ! kalla kårar. Har personliga erfarenheter från 50-talets socialistiska Tjeckoslovakien.
Det är nu samma sak här. Dock en liten skillnad -Willgert och Bern är inte satta i fängelse.Inte än…
Det är bara med spänning invänta fortsatt utveckling i det Gamla Fria humanismens stormakt.
GillaGillad av 4 personer
Tommy Robinson är politisk fånge i Storbritannien. Han sitter i fängelse. I Sverige sitter ett tjog pensionärer i fängelse för påhittade lagbrott som skall dölja att det rör sig om politiska brott, åsiktsbrott.
GillaGilla
Mycket tänkvärt !
GillaGilla
Tommy Robinson är en politisk fånge – och det finns fler!
”THE CRANE REPORT: EXKLUSIV INTERVJU MED DAVID NOAKS – BRITTISK ENTREPRENÖR SOM RISKERAR 12 ÅRS FÄNGELSE I FRANKRIKE FÖR ATT HA BOTAT ÖVER 9 000 CANCERPATIENTER”
http://blueshift.nu/the-crane-report-david-noakes/
David Noakes brott?
”Via portalen Immuno Biotech botade David Noakes folk med cancer med en metod kallad GCMAF”
Så här lyder rubriken om GCMAF i Dagens Medicin:
”GcMAF – den hemliga boten vid autism och cancer?”
https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2016/01/31/gcmaf—den-hemliga-boten-vid-autism-och-cancer/
De Onda, försöker de inte på alla sätt att stoppa denna metod till bot?
Till och genom att mörda läkare?
https://www.globalresearch.ca/cancer-and-autism-mysterious-deaths-of-alternative-health-doctors-who-have-real-cures-not-approved-by-the-fda/5465809
Det är dags att göra mer än att knyta näven i fickan och eventuellt sätta upp en dekal på bakrutan med texten ”JAG ÄR FÖRBANNAD”.
Vi svenskar behöver resa oss upp mot förtryckarna – och vi ska göra det på ett fredligt sätt.
Vi ska engagera oss för förföljda personer och se till att de får upprättelse.
Vi ska ta avstånd från onda aktiviteter.
Vi ska belysa de onda gärningarna och deras utövare.
Vi ska sluta upp tillsammans och sluta upp med att föda dessa parasiter som styr på uppdrag av de Onda.
GillaGillad av 1 person
Man har ju försökt med Karl Hedin.
GillaGillad av 2 personer
Med flera som gett alternativ info …
När det gäller att få bort fredliga jägare och fritidsskyttar så pågår det försök här och där, ibland med nya lagar.
GillaGilla
Maja Dacke
Mm, vi ska inte ha en chans att försvara vår frihet eller oss självs. Fega rackare som inte törs ge sig på någon som kan försvara dig.
GillaGilla
Många som publicerar nyheter på YouTube har råkat ut för det här. Just nu är det rasism som verkar vara inneorsaken till kritiken.
Vi får vänta på att Trump bryter isär de enorma mediekolosserna till mindre enheter med mindre makt och som inte är så bundna till mainstream.
Inge Bolin
GillaGillad av 3 personer
Det är förskräckligt ! På marginalen är det illa att du inte recenserat Widdings klimatkarusellen som enl min mening ger intressantare vinklingar än Bengtsson bok som du hyllat !
GillaGilla
Böckerna kompletterar varandra och skall inte ställas mot varandra. Den ena är politisk och den andra vetenskaplig. Jag har ännu inte hunnit läsa hela Widings bok. Jag har så många andra projekt som tar all min tid.
GillaGillad av 2 personer
Hoppas du får tid 😇det va genom dig jag fick upp ögonen betr klimatfrågan. Stort tack ! Hade den förhoppningen att du om någon skulle plädera starkt för alla böcker som avslöjar klimathysterin 😇men jag respekterar naturligtvis att tiden inte räcker till ! Med vänlig hälsning, stig
GillaGillad av 2 personer
Just nu arbetar jag med revidering av min bok om metabol sjuklighet och det tar större delen av min tillgängliga tid. Klimatdebatten känns faktiskt meningslös eftersom hela samhället drabbats av totalt klimatpsykos och blivit helt resistent mot verklig vetenskap. Istället låter man sig styras av ett litet barn. Den debatten kan inte föras med sakargument utan måste genomlidas tills flertalet vaknat upp ur sin klimatpsykos.
GillaGillad av 6 personer
Tyvärr har du nog rätt . Köpte din bok till min son som talar mycket positivt om den. Lycka till med revideringen. Hoppas swebbtv kommer tillbaka så vi kan få höra dina kloka tankar om det ena och det andra. Med vänlig hälsning, stig
GillaGilla
Läste någonstans en rubrik ang. MSM.
”Sverige…Landet där 16-åringar blir experter och professorer Kalle-Anka forskare”
GillaGillad av 1 person
Exakt så känner en annan också Lars, en låter som en gammal LP som hakat sig 😃
GillaGilla
Hm, något raspigt kanske😇håller helt med att dom kompletterar varandra men att benämna Widings bok politisk är för mig obegripligt. Inte ens Bengtsson förstår klimatets komplexitet fullt ut så därför är det för mig viktigast att stuodera de faktiska mätresultaten vilket widing belyser väl och som inte är alarmerande. Viktigast är att alla röster som inte är alarmister kommer till tals !
GillaGilla
Lars B! Solminimum blir djupare och djupare – i vintern lär vi märka det bättre, om ett år än mer … då!
Hamstra Försvarets yllesockor, ni som kan.
Om ett par dagar väntas solvindar drabba jorden igen. Ingen panik! Men drick mycket vatten – gärna med himalayasalt och … inomhus!
GillaGilla
Sverige är nog vi avgrunden.
Detta har vi varit tidigare 1718 och 1808-1814.
Då var meddelivslängden 32 år för män och några år mera för kvinnor.
Jag är nyfiken på hur vår lågutbildade statsminister och det knapptryckarkompani
han regerar över skall klara den ekonomiska krisen som väntar oss.
Negativa räntor ??!!
Till sist en liten vits,aktuellt idag när avgrunden närmar sig.
Ingvar Karlsson ,statsministern,stod vid Ollof Palmes grav och vred sina händer och kved
”Olof,Olof vad skall jag göra?”
Då hördes en röst från himlen,”Gör som jag,gå på bio!”
Kanske humorn räddar oss från att tappa greppet om tillvaron?
GillaGillad av 2 personer
Ingvar Karlson hade den osmakligheten att omedelbart åka över till USA och fjäska efter mordet på Palme.
GillaGilla
Det är en skillnad på att ljuga, lura upp, hitta på, vilseleda m.m. som statliga msm håller på med mot medborgarna medan SwebbTv däremot är ärliga och talar sanning och snarare hjälper medborgarna med omvärldsanalysen (som msm inte ger oss). Vem som helst måste väl förstå att ägarskapet till youtube, facebook, twitter , google m.m. tillhör samma kultgäng som äger det mesta som påverkar oss människor i vår vardag, vad vi ska tycka och tänka. Ser detta påhopp på SwebbTv från ”them” som panik och rädsla över alla sanningar som nu kommer fram.
Alternativmedia kommer att ta över fullständigt, SwebbTv är här för att stanna.
GillaGillad av 7 personer
Reblogga detta på My name is Lena.
GillaGilla
Tror de har gjort ett stort misstag nu. Swebbtv ‘r inte befolkat av troll, vare sig Ryska eller andra. Deras taskspel kommer att bli synligt för många nu.
GillaGillad av 2 personer
Hej!
Swebbtv har råkat ut för samma censur av Google som Alternativ för Sverige gjorde. Ändrar man inställningen på Youtube så kan man fortarande se de program som Swebbtv har lagt upp.
GillaGilla
Vad för inställning skall man ändra då?
GillaGilla
Hej, gå in på inställningar och sedan längst ner på sidan så kan du både ändra språk mm
GillaGilla
Jag testade just det (ändrade location till USA, hade redan engelska som språk), det hjälpte inte.
Men det finns avsnitt och bitar upplagda av många andra.
GillaGilla
Det senaste inlägget från Swebbtv gäller avstängningen. Sedan har Lennart Matikainen ett klipp ang avstängningen.
GillaGilla
Man kommer att använda sig av vimeo.com tv. https://vimeo.com/351782783?fbclid=IwAR3b4C0o_Nd5WDeFs_Df_QepAAhdNLNdnQgDxXE4GbcGytyYv6BSfNy3v_c
GillaGilla
Nej, Lena08
Den inställningen är en extra tjänst som videoklippets ägare har betalat för och är tillägg att göra för tittaren. Du kan ändra till det språk du bäst förstår och du kan välja textat t. Ex men inte vilket land du ska titta från. Den tjänsten är antingen att köpa en satellit telefon ( 15000 kr hehe) eller köpa in VPN från någon söktjänst.
GillaGilla
Ett ynkligt försök att hålla igen Pandoras öppnade ask…
Tror de verkligen själva på att dettta desperata knip-knep ska hindra de stora människarorna från att nås av insikt om bedrägerierna …?
Då har de fått det helt om bockfoten!
GillaGillad av 2 personer
Det måste börja bli rätt trång ovanpå locket till Pandoras Ask nu för att hålla ”locket på”. Jag läste att SwebbTV återkommer om några dagar. Kommer ni ihåg nät Nixon försökte lägga ”locket på”, och det blev bra många fler an nio huvuden på den Hydran. Egentligen är en avstängning den bästa reklamen och motorn för spridning. Hur många gånger har en stat bannlyst något, med det enda resultatet att det blivit viralt.
GillaGillad av 1 person
Har idag transfererat ett extra Bidrag till SwebbTV
GillaGillad av 1 person
Charles Murray, citat. ” I ett system som bygger på rättstat kan var och en med good säkerhet avgöra huruvida han/hon bryter mot lagen eller ej. Ett system som inte erbjuder sådan möjlighet heter tyranni ”
GillaGillad av 2 personer
Mycket bra video relaterat till ämnet.
GillaGilla
Asap Rocky släpptes planenligt och makten vill nu att vi ska tala om Swebb-TV, inte om honom. Två olika konkurrerande skandaler.
1933 sparkades alla tyska polischefer och 1934 stod det samma saker i alla tidningar. Känns det igen? Vad tänker våra journalister? Visst ser de vart vi är på väg.
Hur fritt är rättsväsendet? Vi har ingen maktdelning i Sverige. Regering och riskdag, ej felstavat, är en enda organism styrd av den politiska adeln, inte av folket. Polisen och domstolarna är elitens underavdelningar.
Jag väntar på predikanten Lars Enarsons reaktion. Han fick flera gånger tala om viktiga saker på medborgarnas TV. Till sin egen förvåning och glädje. Vissa församlingar vägrade släppa fram honom, så illa är det i Sverige. Hans enda sekulära kanal stängdes ned, men Swebb-TV kommer tillbaka på nåt sätt.
Asap Rocky behandlades märkligt av rättsväsendet och tidningarna visar lydiga tendenser. Sovjetmedborgarna skojade om att tidningarna Sanning och Nyheter inte levde upp till sina namn. Vi har talat om tidningen som bladar, pladdrar, och Sexpressen. DN:s sista intressanta artikel handlade om en fyrbent val i det förgångna. Asap Rocky behandlades illa, det ser även en ickejurist, och Trump fick loss honom.
Draken, den flerhövdade hydran, förlorar huvud efter huvud och då växer nya ut. Spensligare, dummare och mera kontraproduktiva. Så ser jag youtube idag.
GillaGillad av 2 personer
Asap Rocky släpptes kanske inte helt planenligt. Enligt läckta papper varnade DOC (US department of commerce) svenskarna om ”åtgärder” om han kvarhölls. RT också helt korrekt rapporterar att ASAP Rocky hade blivit ”stalked by “some drug addicts”, det rapporterade aldrig svenska statligt trogna media MSM eller SVT/SR. https://sputniknews.com/us/201908031076452544-us-warning-sweden-asap-rocky/
GillaGillad av 1 person
Det blev för pinsamt för ansvariga okunniga politiker.
Nu är snart en shweizerfranc uppe i 10kr. I slutet av 1960-talet så var det ungefär detsamma.
GillaGillad av 1 person
I Tyskland har en fackförening för youtub:are bildats och anslutit sig till världens starkaste och största fackförening IG Metall. De ställer nu hårda krav på Alphabet med en frist på fyra veckor. De har två starka juridiska kort: Dels kan youtub:are enligt européisk lag gälla som anställda, vilket skulle betyda att Alphabet måste betala arbetsgivaravgift och skatt på allt de har betalat ut. Det är just det disciplinära sätter filmmakarna behandlas som gör att de liknar anställda. Dels måste Alphabet enligt EU:s datadirektiv lämna ut alla personliga data de har, till exempel bedömningar av filmmakare och deras verk. Böter för brott av detta slag kan uppgå till 4% av hela koncernens årsomsättning.
GillaGilla