När man följer svenska MSM:s och Public Services bevakning av presidentvalet eller lyssnar på när det politiskt korrekta etablissemanget uttalar sig om valet är det bara en enda åsikt som förmedlas. Varje dag ett väntat hatinslag mot Trump och en hyllning till Clinton. Det var samma sak när Reagan som föraktfullt utmålades som en billig B-skådis, ställde upp mot den svenska elitens och medias favorit Carter. Vad är det för fel med vårt lilla land där vi alltid beter oss som en fårskock. Varför kan vi inte föra en debatt där vi klarar av att se nyanser och analysera viktiga politiska frågor ur mer än en synvinkel? Det här valet är för livsviktigt för att analyseras som en fotbollsmatch.
Jag skall försöka ta ett helikopterperspektiv och försöka att beskriva det faktiska läget i detta val.
Elitens informationsmonopol är brutet
Bakgrunden till den situation som nu uppkommit i valet är det jag skrev om i min krönika om den första globala revolutionen. Informationsrevolutionen med Internet i centrum har öppnat upp för allmänheten att kunna informera sig vid sidan om etablissemangets tillrättalagda mediekanaler. Allmänheten kan själva komma ut och kommunicera sina åsikter. Detta har lett till att människor blivit starkt medvetna om att de tidigare bara serverats de nyheter och de analyser som passat det politiska och mediala etablissemanget.
Människor som lever i vad det trott var västländer med folkstyre har börjat förstå, vilka det är som har den verkliga makten och hur litet inflytande de som väljare i själva verket har. Folken i väst känner sig grundlurade och svikna av den allt mer privilegierade elit som valts att företräda dem. Allt detta har skapat en jäsande opinion mot etablissemanget över hela västvärlden. I USA skall man även tillägga, så upplever vita fattiga och lägre medelklass att de fått det mycket sämre än sin föräldrageneration. Stämningen är revolutionär och ger näring åt snabbt växande politiska missnöjesrörelser. Vi ser inte motsvarande opinion i andra delar av världen där människor aldrig upplevt eller trott på demokrati och folkstyre.
Denna tidsanda har i USA gett näring åt två presidentkandidater; Bernie Sanders inom Demokraterna och Donald Trump inom Republikanerna. De har utmanat det etablissemang som finns i båda partierna. Huvudmotståndaren är demokraten Hillary Clinton som idag förs fram av det politiska, ekonomiska och mediala etablissemang som inte vill ha sina cirklar rubbade. Clinton backas upp av de rikaste av de rika med intrigmakaren och globalisten George Soros i spetsen och av utländska krafter som bl.a. det saudiska kungahuset.
Socialdemokraten Sanders utmanövreras
Sanders som med sin socialdemokratiska framtoning var en för USA helt osannolik presidentkandidat, har burits fram på en kraftig våg av folklig vrede riktad mot den politiska adeln i Washington som personifieras av Clinton. Hans sympatisörer har även visat sin misstro mot Trump som de uppfattat som ännu en representant för eliten. Sanders sympatisörer kommer i stor utsträckning från unga människor som misströstar om sin framtid.
Sanders har lyckats med konststycket att, trots avsaknad av vanligtvis nödvändiga jättebidrag från den styrande oligarkin, driva en framgångsrik valkampanj bara med hjälp av massor av småbidrag från vanligt folk, det som ibland kallas crowdfunding. Han har varit systematiskt motarbetad av sitt partis elit som ensidigt tagit parti för sin kandidat Clinton. Och hade han inte därtill motarbetats även av oligarkernas medier, och hade det inte förekommit manipulerade opinionsundersökningar och oegentligheter under primärvalen, hade Sanders idag varit demokraternas presidentkandidat.
Efter att ha blivit nerröstad uppträdde en tillsynes mörbultad och knäckt Sanders på det demokratiska konventet och levererade pliktskyldigt en rekommendation till sina sympatisörer att rösta på Clinton i novembervalet. Hans sympatisörer buade ut honom och lämnade sedan i protest kongresshallen. Dagen efter begärde Sanders sitt utträde ur partiet, vilket i mina ögon säger att här har inte allt gått rätt till. Sättet på vilket Sanders valrörelse saboterats av samhällets elit är ett lågvattenmärke för den amerikanska s.k. demokratin.
Är Trump en oseriös pajas
Miljardären och företagaren Donald Trump som varit en outsider och ensamvarg utan någon politisk erfarenhet inom den amerikanska eliten, har i sitt parti republikanerna varit den som fångat upp den folkliga vreden mot etablissemanget. Han har gett den fattiga medel- och arbetarklassen hoppet tillbaka om att de jobb som försvunnit till låglöneländer skall komma tillbaka till USA. Den officiella arbetslöshetsstatistiken ger en friserad bild av verkligheten för denna grupp. Under primärvalen har Trump lyfts fram av denna växande våg av vrede och frustration och har på så sätt lyckats slå ut all partiets etablerade politiska kandidater.
Trump har likt Sanders varit helt motarbetad av de styrandes medier och han har därför valt en starkt kontroversiell strategi för att ändå synas i media. Hans totala brist på erfarenhet av det politiska spelet och av en massivt fientlig mediebevakning, har lett till att han slängt ur sig rader av kontroversiella och illa genomtänkta uttalanden. Etablissemangets MSM målar upp en bild av en totalt olämplig pajas i sina försök att stoppa honom. Det är den bilden som speglas även i svenska MSM:s bevakning av valet och i den politiskt korrekta liturgin hos svenska samhällsdebattörer. Jag har vänner på Facebook som i stort sett dagligen okritiskt lägger ut länkar till amerikansk anti Trump propaganda.
I mångas ögon förefaller säkert valutgången vara given i valet mellan Trump och Clinton. Det intrycket förstärks av att opinionsinstituten håller Clinton som favorit. Frågetecknet är dock att båda kandidaterna är unikt impopulära hos väljarna. Enligt Reuters/Ipsos senaste undersökning leder Clinton med 3 procentenheter. Problemet med det är dels att nästan alla instituten ligger i etablissemangets händer och vi såg i primärvalen hur man lämnade helt tokiga prognoser mot Sanders. Bl.a. har Reuters fått kritik för hur de gör sina undersökningar så att de skall gynna Clinton.
Det är även så i USA som vi sett i Sverige, att den hätska politiska debatten gör att många av de som revolterar mot etablissemanget inte vill lämna ut sina åsikter till dessa institut, av rädsla för repressalier. I Sverige har vi sett att de som avslöjas som SD:are blivit sparkade från sina jobb och uteslutits ur facket. Det är givetvis samma sak i USA. Därför ger inte längre opinionsundersökningar en riktig bild av det faktiska opinionsläget.
Tar Trump över Sanders sympatisörer?
Under juli månad tog Trumps insamlingen av kampanjmedel rejäl fart efter att tidigare ha legat långt efter Clinton. Det anmärkningsvärda är att detta orsakats av en massa småbidrag precis som i Sanders primärvalskampanj. Trump får mycket lite stöd från den rika och mäktiga oligarkin som nästan mangrant sluter upp bakom Clinton oberoende av partitillhörighet. Trumps plötsliga ekonomiska uppbackning från vanligt folk tolkar jag som att de som tidigare stött Sanders nu börjar strömma över till Trump-lägret. I den ensidiga svenska mediebevakningen gör man alltid stor affär av när någon person ur etablissemanget går ut och kritiserar Trump. Att just det stärker hans image hos dem som hatar etablissemanget glöms då lätt bort i glädjen över att han får stryk.
Även om det är ett val mellan pest eller kolera för många väljare kan detta tyda på att Trumps starka ställningstagande mot den politiska adeln i Washington och deras avståndstagande väger till hans fördel, nu när Sanders på ett skamligt sätt blivit utmanövrerad. En lång rad Sanders donatorer har bl.a. stämt partikonventet DNC och begär skadestånd för de oegentligheter som de menar har förekommit.
Jag förstår att många måste uppfatta Trump som en olämplig presidentkandidat med den bild som etablissemanget och MSM i västvärlden målar upp. Men kanske man inte skall låta sig förledas av den intensiva hatpropagandan från det hotade etablissemanget. Den snedvrider givetvis bilden av honom. T.ex. Frankrikes djupt impopuläre president Hollande som inte ens har 10% av franska väljarna med sig längre, har mage att gå ut och på ett osmakligt sätt uttrycka sitt hat mot Trump som av allt att döma ändå stöds av ca. 40% av amerikanerna. På liknande sätt har Sveriges statsminister som väl har stöd av sådär 20% av våra väljare tagit starkt parti mot Trump. Man kan fråga sig hur smarta Hollande och Löfven är, Trump kan ju vara USA:s president om fem månader.
För egen del inser jag att skapandet av detta hat mot Trump är just meningen med etablissemangets anti-Trump-kampanj. När jag bedömer Trump går jag därför tillbaka till tiden innan han kandiderade och försöker dra mig tillminnes vilket intryck jag hade av honom då. I mina ögon var han en samhällsengagerad habil narcissistisk affärsman varav jag f.ö. känner flera stycken i ledande roller även här hemma i Sverige. Hans narcissism lyfts ofta fram i propagandan vilket i mina ögon inte är något argument. USA har de senaste åtta åren haft en utpräglad narcissist som president för att inte tala om fru Clinton som även har tydliga sådana drag. Pajasen Trump är nog i stor utsträckning en produkt skapad av fientligt sinnade medier, vilket gör honom extremt svårbedömd.
Den styrande oligarkins kandidat
När det gäller den slipade politikern Hillary Clinton är bedömningen enklare. När hon stod mot pratkvarnen Obama i primärvalen 2008 var hon min favorit. Hon är en utpräglad hänsynslös karriärist och maktmänniska vilket hon visade under Bill Clintons presidentperiod. Många menade att det var hon som hade makten redan då. Hennes läckta vårdslösa mejlväxlingar ger intrycket av en aggressiv och ganska oberäknelig person, vilket skrämmer mig lika mycket som Trumps bristande politiska erfarenhet och omdömeslösa uttalanden. Det faktum att hon är ägd av den angloamerikanska oligarkin och deras globala företag som styr USA gör att valet av henne innebär en trist fortsättning på USA:s bombdiplomati och det aggressiva försvaret av oligarkernas globala maktordning. Det senare innebär att man hela tiden kommer att hamna i konflikt med BRICS-alliansen, vilket ökar risken för en kärnvapenurladdning med Kina och Ryssland.
Idag surrar etern av rykten om att den republikanska partieliten kan komma att ta ifrån Trump mandatet att företräda partiet i valet och att man istället sätter in en annan kandidat ur etablissemanget. Jag tror en sådan händelseutveckling skulle vara katastrofal för USA. Om Trump manövreras bort på det sättet eller mördas (vilket ju händer i USA) riskerar världens största militärmakt att destabiliseras, vilket vore oerhört farligt. Som stämningen är bland de amerikanska väljarna idag, med etablissemanget mot folket är situationen redan ytterst kritisk.
Vi får hoppas att presidentvalet kan genomföras under ordnade former och att det ger ett tydligt utslag. Om Hillary Clinton blir president kommer kampanjen mot det nationalistiska Ryssland och bompolitiken att fortsätta, det jag skrev om den 3 aug. Blir Trump president vet vi inte hur det kommer att förändra USA. Kanske sluter man upp mer bakom nationens intressen och globalismen får mindre spelrum, vilket sannolikt skulle vara bra för vår värld just nu.
Vi får hålla andan till den 8 november.
Detta kommer mig åter att tänka på den geniale regissören och skådespelaren Peter Sellers och hans film som handlar om hur etablissemanget i USA väljer en ”nyttig diot” till president.
Välkommen Mr. Chance! (originaltitel: Being There)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Välkommen_Mr._Chance!
GillaGillad av 2 personer
Verkligheten övertäffar dikten
GillaGilla
” Om Trump manövreras bort på det sättet eller mördas (vilket ju händer i USA) riskerar världens största militärmakt att destabiliseras, vilket vore oerhört farligt. Som stämningen är bland de amerikanska väljarna idag, med etablissemanget mot folket är situationen redan ytterst kritisk.”
Lägg därtill att amerikanska folket är beväpnade till tänderna.
GillaGilla
Och hur skulle det påverka relationen med t.ex. Ryssland?
GillaGilla
Återigen en utmärkt beskrivning av läget. Motståndet mot etablissemanget ökar även i Europa och här hemma. Världen behöver kylas ner lite och som det ser ut nu är Trump den som kan normalisera förhållandet med BRICKS länderna och gemensamt ta tag i terrorn i Mellanöstern och annorstädes. Att få stabilitet där ger förutsättningar för de flesta asylsökande att faktiskt resa hem till sin invanda miljö och starta återuppbyggnaden av det som tidigare USA-ledningar krigat sönder.
GillaGillad av 3 personer
När jag gick i fjärde klass i folkskolan 1957 hade jag en klassföreståndare som med stort allvar tillhöll oss att inte tro på allt som står i tidningar. Det har jag aldrig glömt.
GillaGillad av 5 personer
Kan instämma i att Hillary Clinton är minst lika oberäknelig, om inte värre än Donald Trump.
Det finna otaliga klipp på YouTube där Hillary skrattar hysteriskt i de mest olämliga situationer, som när människor som hon inte gillar mördas brutalt.
Hon uppvisar tydliga psykopatiska drag. Det kanske även Trump gör.
Det gör inte valet lättare för de amerikanska väljarna.
https://varjager.wordpress.com/2016/08/06/islamism-battre-an-goda-relationer-med-ryssland/
GillaGillad av 1 person
Hillary hade en blodpropp i huvudet 2012 och det finns spekulationer om att hon inte är helt återställd, spekulationer som fått näring av just hennes eget stundom oberäkneliga uppträdande.
Hon ställer väldigt sällan upp på presskonferenser, har helt undvikit sådana detta valår och hon hade svårt att klara Sanders i de debatter som hon deltog i.
Utan den hjälp hon fick av partiet hade hon aldrig slagit nämnde Sanders i primärvalet.
Med tanke på den makt den amerikanske presidenten har numera efter Patriot Act lagarna känns det inte direkt förtroendeingivande att en labil person som Hillary Clinton skulle få den posten.
GillaGillad av 4 personer
Jag följde upp ditt inlägg och sökte på nätet. Paul är en känd brittisk Brexitvän och aktivist. Det ska man tänka på när man ser hans ganska övertygande video om Hillarys problem. Hälsan ska hon absolut inte angripas för, jag har själv hälsoproblem, men jag söker inte ett högt ämbete och amerikanerna behöver veta att hon kanske har mentala problem när de går och röstar. Wolodarski och de andra kunde ha använt det emot henne, men de vill bara angripa Trump.
The Truth About Hillary’s Bizarre Behavior
GillaGillad av 2 personer
Ursäkta men dett är nopg minst lika propagandistiskt som en del information som har spridits om Trump…mycket oseriöst!
GillaGilla
Ja – man kan ju undra vilka tankefigurer som finns i huvudet på en människa, som likt Hillary Clinton i samband med Lybienöverfallet om Khadaffis öde säger ‘we came, we saw, he died’. Kan man släppa en sådan person inom räckhåll för avfyrningsknappar till nukleära vapen?
GillaGillad av 4 personer
Lägg till att hon även har sagt att inga amerikaner dog i Libyen och verkar totalt ha glömma bort Benghazi där bl.a. den amerikanska ambassadören fick sitt liv utplånat, vilket delvis anses vara ett bidrag som låg på hennes ansvarsområde.
GillaGilla
Europa har alltid varit rädd för en stark president(kandidat) vilket vi kan läsa i våra medier de övertrumfar varann att ge en sådan negativ bild som möjligt av Trump. Vi kan kopiera det som skrevs om Reagan på 80 talet. Den här gången är propagandaapparaten betydligt starkare och än mer pengar satsas i den. Ärkeskurken är som alltid George Soros men nu har det tillkommit fler med stort kapital bakom ryggen bl.a. Mark Zuckerberg, Bill Gates och Warren Buffet. På internet är alla stora som Google, Facebook, Twitter och Wikileaks emot Trump och det märks på alla censurerade, eller borttagna inlägg.
Dessvärre verkar det som om Trump har många fiender inom republikanerna då dessa har svårt att tygla Trump. Vi i Sverige önskar alltid en nickedocka som president i USA och som lyder varje vink från Europa, men med Trump går det inte vilket vi insett vid det här laget.
Det står helt klart att Hillary Clinton kommer att fortsätta med Obamas krigspolitik och naturligtvis – drogpolitik. Det här valet i höst är ett vägskäl där den ena vägen för oss in i fördärvet och den andra för ett ekonomiskt samarbete över gränserna som skapar framtidstro för miljd. fattiga i u-länderna. (Hillary Clinton,s politik är det först nämnda.) Egentligen är det ganska enkelt val? Den person George Soros stöder i valet bör väljarna undvika och samma gäller övriga globalister som unisont stöder krigshetsaren Clinton.
GillaGillad av 2 personer
http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/klimamyten-om-co2-er-knust-en-gang-for-alle-1.445311
GillaGillad av 1 person
Jag är rätt så övertygad om att Trump kommer att vinna valet, om han inte gör bort sig totalt eller blir bortspelad på det sätt du nämner i artikeln. Orsaken till detta är att de opinionsundersökningar vi ser, förutom att vara riggade till Clintons fördel, inte tar hänsyn till valdeltagandet. I primärvalen hade republikanerna (Trump) betydligt högre valdeltagande än demokraterna (Clinton). Detta accentueras nu ytterligare när Sanders är borta.
GillaGilla
Med elektroniska röstmaskiner så lär det knappast vara hur man röstar som räknas utan enbart vem som räknar rösterna.
Nuförtiden kanske vilken grupperings hackers som är skickligast alt. hat tillgång till programvaran.
GillaGillad av 1 person
Etablissemanget i USA är väl oroliga över att Trump verkar vilja ha bättre relation med Ryssland.
Att dessutom Erdogan blickar mot öster kan bli för mycket för den Amerikanska örnen.
Schackpjäserna har hamnat i ogynnsam position!
GillaGilla
Lars B. ”Vi får hålla andan till den 8 november.”
Det är kanske mer sannolikt att vi får hålla andan efter den 8/11 oavsett vem som väljs.
GillaGillad av 1 person
En upplysande och välavvägd analys av läget inför presidentvalet i USA. Här några reflektioner över Trump som jag inte tror är så dålig som public service och övriga MSM vill göra honom. https://runelanestrand.wordpress.com/2016/05/18/ar-donald-trump-dummare-och-farligare-ar-sina-foregangare/
GillaGillad av 1 person
Som exempel på att Trump är farlig och oberäknelig påstås att han sagt varför använder vi inte kärnvapen när vi har dom?
Dom som blir förfärade över det känner inte till att under regimerna Bush senior och junior och Obama har kärnvapen använts. Dessutom:Usas tunga konventionella bomber för penetration av bunkrar påstås av experter vara avsedda att maskera användning av kärnvapen. En bunkerbuster behöver borra sig ner en bit innan ett sånt kärnvapen får optimal verkan. Därför finns det tekniska skäl att ha en tvåstegsprocess.
I Kina brändes tusentals bilar när ett stort lysande moln skymde sikten för vad som hände inuti. Det yttre molnet kan därför ha maskerat plasmat från en kärnexplosion. Skadorna på bilarna tyder på det.
Försäkringsvillkoren för bilarna påstods inte infatta kärnvapen varför Kina hade ekonomiska motiv om inte annat för att inte låtsas om sanningen och ist gå ut med att det var en olycka.
Usa har sen 1990 haft en strategi för oprovocerad kärnvapenanvändning som Dick Cheney lyckades få satt på pränt innan Bill Clinton tog över.
Man har självfallet hemligstämpel på nyare innovationer. Tex sånt som hjälper att maskera.
Summa summarum. Hillary Clinton som president betyder sannolikt en fortsättning på Obama’s kärnvapenanvändning för de neokonservativa har sen länge tillämpat det som Trump tänkte.
Digitalkamerabilder av misstänkta explosioner, tex i Jemen, uppvisar anomala pixeleringar i kameralinsens periferi och centrerade kring explosionen. Det kan vara radioaktiva partikar som lättare passerar linsen där den är tunnare. Isf ett tecken på att taktiska kärnvapen används mot rebellerna.
GillaGillad av 1 person
Hillary Clinton har sagt att hon är beredd att använda kärnvapen.
GillaGilla
Har du en källa till detta påstående? har vi missat något om kärnvapen under Bush och Obama?
GillaGilla
Arga Socialdemokraten
Detonations And Deceit: Was the detonation of the new ”massive bomb” a ploy to disguise the use of Nuclear Weapons by the US in the event of an attack on Iraq?
The USA has already used Nuclear Weapons in GWI and Afghanistan, and is duping us as it prepares to use them again in GWII
http://www.informationclearinghouse.info/article2072.htm
..
Chris Busby som citeras har i andra sammanhang sagt att högre Uranconcentrationer än DU har uppmätts och blivit hånad för det. Det kan tolkas som rester av kärnvapen.
http://www.aljazeera.com/indepth/features/2013/03/2013315171951838638.html
I denna artikel tolkas cancern som en följd av DU men det är ju för att man inte har kärnvapen i åtanke. I andra artiklar beskrivs multipla cancertyper i samma patient vilket indikerar extremt hög strålningsintensitet. Tex i lokalt i födan. Det skulle ge sån cancerstatistik utan att patienten fick direkt dödande kroppsdos.
….
U.S. VETERAN REVEALS ATOMIC BOMBS DROPPED ON AFGHANISTAN AND IRAQ
by William Thomas
https://therearenosunglasses.wordpress.com/2008/10/09/us-veteran-reveals-atomic-bombs-part-i/
I följande artikel illustreras kärnvapenbestyckade sk bunker busters
https://therearenosunglasses.wordpress.com/2008/10/09/us-veteran-reveals-atomic-bombs-part-ii/
Här om Afghanistan: NUKING TORABORA
https://therearenosunglasses.wordpress.com/2008/10/09/us-veteran-reveals-atomic-bombs-part-3/
The USA Have Used Tactical Nuclear Weapons in Afghanistan and Iraq
By LEONID SAVIN. 09.04.2012
http://www.strategic-culture.org/news/2012/04/09/usa-have-used-tactical-nuclear-weapons-afghanistan-iraq.html
…
Det finns välgrundade misstankar om att taktiska kärnvapen användes vid wtc vid 9/11 2001 för att underifrån försvaga stålkärnan nedtill. Seismiska registreringar bekräftar det, tillsammans med cancerstatistiken.
GillaGilla
Arga Socialdemokraten
Här beskriver dom multipel cancer som de säger säg inte ha sett sen tidigare
http://www.globalresearch.ca/depleted-uranium-far-worse-than-9-11/2374
Deras koppling av detta till DU beror på att dom inte vet att taktiska kärnvapen använts.
Sannolikheten för trippel cancer är astronomiskt liten såvida inte extrema strålnivåer förekommer. Om det är lokalt i kroppen är det inte säkert att patienten genast dör.
Iraqi Birth Defects Worse than Hiroshima by Rania Khalek on March 20, 2013
http://raniakhalek.com/2013/03/20/u-s-turns-a-blind-eye-to-iraqi-birth-defects-worse-than-hiroshima/
GillaGilla
Det där är ju bara löjliga konspirationsteorier!
GillaGilla
Lennart Carlstedt
Du borde följa Arga Socialdemokratens exempel och efterfråga källor i stället. Vad beträffar 9/11 är det OT och jag skall inte dra upp det förutom att nämna att Usa just innan började systematiskt kartlägga radioaktiviteten där som baslinje-data för att sen fortsätta efteråt och konstatera 80 nya hotspots. NNSA(Nationella Nukleära Säkerhetsadministrationen) som instiftades just innan deltog också med att frilägga offrens kroppsdelar och NNSAs personal var därvid iförda strålskyddsmundering med ögon och öron övertäckta.
Man kan tillägga att Usa i många mätpunkter under det senaste året har fått dubbelt så hög bakgrundsstrålning och att de redan ifjol hade 10ggr högre än normalt när jag tog ett genomsnitt på 7 olika orter. Vad det beror på vet jag inte men det maskerar förstås andra lokala strålkällor.
Fukushima tror väl de flesta.
GillaGilla
Läsarna ombedes notera att Lennart Carlstedts påstående är tidsstämplat innan han hade möjlighet att läsa mina hänvisningar ovan. Eftersom det är OT respekterar jag att ytterligare detaljer i svar från mig här inte tas med, om så blir fallet.
GillaGilla
@Lennart
Måste faktiskt hålla med, det är galet mycket sådana allt för märkvärdiga konspirationsteorier, speciellt på bloggar. inte alls seriöst eller trovärdigt tyvärr!
GillaGilla
Arga Socialdemokraten
Bloggar kan citera experter vilket ju är fallet.
Både amerikanska och ryska experter beskriver förhållandet i länkarna ovan.
Ordet trovärdigt kanske borde bytas mot att en del vetenskapligt relaterade påståenden som görs av experter citerade på bloggar är svåra att bedöma för lekmän?
Den bloggen vi skriver på belyser ju hur officiella källor ständigt avsiktligt förvanskar.
De brister som Lars tar upp rör krig och fred och hälsa och är oerhört chockerande eller hur?
Us/Uk satsar stort på utveckling av nya taktiska kärnvapen vilket har betydelse i det upptrappade läget nära Sverige. Bäst att vara uppmärksam!
GillaGilla
Utmärkt artikel som vanligt, instämmer 100%.
Trump har funderat på presidentval sedan 1980-talet och varit nära att ställa upp och har erfarenhet från ett misslyckat försök att startaett tredje parti för flera år sedan.
Trump anses av Scott Adams vara den bästa övertalaren han någonsin sett och Trump lyckades vinna över 16 andra kandidater vilket är en oerhört svår uppgift, fråga Jeb Bush. Trump är en mästare på att övertala och dominera media som ingen annan.
Sannolikt har vänstermedia varit mindre kritiska mot Trump under det republikanska premärvalen och föredragit honom framför Jeb Bush och Ted Cruz som en enklare motståndare för Clinton. Nu när Trump är presidentkandidat så är det stenhård svartmålning i vänstermedia och folket dränks i svartmålande anti-Trump propaganda som ex föräldrar till död muslimsk soldat, sedan skyddar vänstermedia Clinton och demokraterna när emailskandal nr 2 inträffade där det av slöjades i 20.000 email att partiledningen konspirerat för att stoppa Sanders, media talade i stället om att Ryssland och Putin hackat servern för att hjälpa Trump att vinna, allt för att flytta uppmärksamhete.
Vänstermedia verkar vara större än högermedia i USA som främst består av Fox News. Hur som helst nu är det krig om väljarna och det kan bli hur smutsigt som helst. Jag ser Trump som klart bästa presidenten för Amerika med klart bästa politiken och hoppas att han vinner.
GillaGillad av 3 personer
Bill Clinton kommer tillbaka till Vita huset om Hillary vinner. Han får sola sig i glansen och åka världen runt. Kommer det att vara hans tredje presidentperiod eller är det Hillary som bestämmer? Har hon bestämt hela tiden? Den dynastiska familjen Clinton. På 90-talet rapporterades att de två hade gjort upp om att turas om på presidentposten. Ungefär som Blair och Brown i England.
På en amerikansk site skrivs att Hillarys deletade epost kan ha gällt hennes och Madeleine Albrights hemliga feministiska nätverk. Anna Lindh var medlem och kanske Margot Wallström är det nu.
Ett sådant nätverk är starkt och ska inte underskattas. Vilka är medlemmar?
Bush den äldre var mycket försiktig i sin kritik av familjen. De två dynastiska familjerna kan ha haft ett avtal. En amerikansk affärsman hävdade omkring 1997 att Usas näste president skulle heta Bush den yngre. Hans jobb skulle var att upphäva amerikanernas rättigheter. För detta straffades affärsmannen med fängelse och konfiskation av egendom, enligt honom själv. Han förvisades till Schweiz och skrev därifrån förtvivlat på epostlistor tills han en dag tystnade. Han hade rätt om de upphävda rättigheterna och hade rätt om att unge Bush skulle göra jobbet. Han sade att han fick denna inside information när han arbetade i en valkampanj för en kandidat till president eller vicepresidentposten och jag har glömt kandidatens namn.
Ross Perot splittrade republikanerna och förde Bill Clinton till seger. Det var som när Ny Demokrati splittrade sossarna och gav de borgerliga segern. Nu vill några republikaner ha fram ett alternativ till Trump. De försökte i våras, men lyckades inte. Kandidaten ska stå redo om Trump hoppar av, säger de. Hoppar av? Menar de att han trillar av pinn?
Trump är den han är, men han är inte krigshetsare och medlem av en politisk dynasti. Han pratar, men låt honom prata, Han känner sina pappenheimare, sina amerikaner, och vinner folkets stöd. Han vet hur man verkställer. Han delegerar, men ser till att ha full kontroll. Han gör det säkert bättre än Hillary Clinton.
GillaGillad av 2 personer
Troligen ingår även Maud Olofsson i nätverket.. Hon skröt över att han knutits som personlig rådgivare till Hillary Clinton. Kanske som ekonomisk rådgivare med sina oslagbara meriter att han ödelagt Vattenfalls ekonomi.
GillaGillad av 1 person
Visst, Rune, jag kan tänka mig att Maud var ett lätt offer och Annie verkar vara ständig gäst på amerikanska ambassaden. Tänk på allt det vansinne hon har hävt ur sig och nu försöker släta över. Hon med sitt Stureplansgäng där alla sätter på varandra som kaniner.
Vårt förfall kommer uppifrån som i gamla Rom.
GillaGilla
Campbell, en hög amerikansk Natoofficer, anklagas för att ha organiserat kuppförsöket i Turkiet från Afganistan. Det ska ha framkommit i förhör med gripna officerare. Han började planera i höstas och hade åttio agenter i sin tjänst. Gulens anhängare i flygvapnet premierades inför kuppförsöket. För att hålla kuppmakarna under kontroll planerades ekonomiska straffåtgärder mot Turkiet om de var olydiga. Projektet kostade två miljarder dollar och konsekvenserna kostade Turkiet hela 90 miljarder dollar. Förre premiärministern Davutoglu utpekas som Gulenanhängare och Erdogans tänkte ersättare. Det kan stämma eftersom han skröt med att ha beordrat nedskjutningen av det ryska planet. Erdogan kom närmare kemalisterna före kuppförsöket och de ville inte avsätta honom, som jag har rapporterat tidigare. Vi kan glömma att de stod bakom kuppförsöket och misstankarna mot Gulen och Usa stärks. Informationen kommer från en turkisk tidning i en rysk rapport och är inte officiellt bekräftad.
Några intellektuella västvänner i en rysk underorganisation till amerikanska Council of Foreign Relations gick under kuppnatten och dagen efter ut med att kemalisterna var ansvariga. De visste precis vad de skulle säga och det kan ha varit förberett. Det är alltid kul när ett propagandaförsök misslyckas. Våra svenska journalister har säkert talat med akademiker eller personal på UD som vet vad som händer i Turkiet. De är försiktigare i flera tidningar åtminstone nuförtiden.
Putin och Erdogan träffas om några dagar och då avgörs mycket. Jag tror att det är stopp för försöken att återupprätta det Ottomanska riket och att Erdogan tänker pragmatiskt för tillfället. Han kan inte bråka med både Ryssland och Nato.
Frågan är vad Nato kokar ihop för att få kontroll över Erdogan. Han utmanar hela det västerländska etablissemanget och det brukar ingen få göra ostraffat. Krisen är inte över. Det kan komma efterskalv.
Några turkiska soldater har gripits i en skog nära Erdogans hotell. De misstänks ha utfört attacken på hotellet.
Vad hade hänt om Sverige hade utsatts för en lyckad kupp? Våra politiker hade sänts till ett läger nära Riksgränsen (om kuppmakarna inte hade kunnat muta Norge och sända dem till Svalbard). Ljuva tanke, men kuppmakarna? Vad ställer de till med? En kupp kan försämra situationen. Det finns en viss förståelse för Erdogan i Europa anar jag.
Ryssarna undrar återigen om de kan lita på Erdogan. Den turkiske utrikesministern kritiserade den ryska krigsinsatsen i Aleppo. Detta meddelades av turkiska CNN, men registrerades inte officiellt på regeringens hemsida. Utrikesministern talade till sitt eget folk, inte till Ryssland.
Några medier skäller på Erdogan. Jag tolkar det som att Washington har utfärdat en Fatwa om saken. Några journalister skriver mera balanserat och nämner misstankarna mot Gulen på ett sätt som håller svenskarna informerade.
Willy Wimmer, före detta tysk politiker, säger rätt eller fel att Nato var inblandat i nedskjutningen av det ryska planet. Han tror att kuppförsöket styrdes av Usa och att Erdogan kanske överlevde tack vare ryska varningar.
Mitt tillägg är att Ryssland och Turkiet hade en överenskommelse om vilken kanal som skulle användas vid kommunikation. Flera varningar sändes på en civil kanal och registrerades av civila plan, men ingen varning sändes på den överenskomna kanalen. Piloterna var chanslösa. Ryssland var också nästan chanslöst i det propagandakrig som följde.
Artikeln är på tyska.
http://de.sputniknews.com/politik/20160729/311815695/nato-abschuss-russischer-kampfjet.html
Svd har vaknat och rapporterar bättre.
”I den västliga mediediskursen har fokus legat på utrensningarna. Men jag skulle säga att dessa är nödvändiga.”
”Det kan komma fler kupper och det kan bli ännu blodigare än sist. EU måste förstå detta.”
http://www.svd.se/turkietkannare-erdogans-utrensningarna-ar-nodvandiga/om/kuppforsoket-i-turkiet
Det här är utanför ämnet, men jag kan inte posta i en gammal tråd som ingen läser längre.
GillaGillad av 2 personer
”Varje dag ett väntat hatinslag mot Trump och en hyllning till Clinton. Vad är det för fel med vårt lilla land där vi alltid beter oss som en fårskock”?
Efter 80 års socialistisk indoktrinering är det väl inte så märkligt. Vi har ju själva tvingats att betala för den dessutom, vilket jag tycker är värst av allt. Bättre upp Lars.
Jag tror personligen att valet kanske avgörs på tisdag den 9 Augusti. Sitter Paul Ryan kvar på sin plats för Janesville, Wisconsin?
Svenska Dagbladet skulle aldrig få publicera en sådan utmärkt redovisning som din Lars, då blir dom av med sina 60.000.000:kr i utplundrad skattepengar!
GillaGillad av 1 person
Lars J Eriksson, chefredaktören på Skånska Dagbladet är en som har vaknat nu i alla fall. I dagens tidning gick han rakt på sak:
”Många trodde Barack Obama skulle bli en fredspresident men istället har världsläget försämrats under hans år vid makten. Under fyra av dessa år har dessutom USA haft en obehagligt krigshetsande utrikesminister i form av Hillary Clinton som har ett stort medansvar till det fortsatta kaoset i Irak, sönderfallet i Libyen, inbördeskriget i Syrien och den flyktingkatastrof som följt i spåren. Till råga på allt finns det idag överväldigande tecken på hur USA medverkat till framväxten av IS.
Inte bara Donald Trump utan John Kasich och Ted Cruz var skarpa kritiker av Obamas och Clintons farliga utrikespolitik. Nu tycks hoppet ute om en fredligare utveckling efter Donald Trumps alla fadäser sedan han vann nomineringen hos sitt parti. Istället ser det ut som Hillary Clinton, känd för såväl sitt koleriska humör – får Nixon att framstå som Mahatma Gandhi som en tidigare medarbetare konstaterat – som för att vara det amerikanerna kallar ”trigger happy.”
Vi balanserar på randen till storskaliga katastrofer. Nyligen skedde ett försök till militärkupp i Turkiet mot den folkvalda presidenten. Tack och lov misslyckades kuppmakarna. Annars hade vi haft ett inbördeskrig i detta land i Europas närhet med 75 miljoner invånare, vilket skulle medfört gigantiska flyktingströmmar.
Till det kommer USA och EU:s försök att destabilisera Ryssland efter statskuppen i Ukraina när den demokratiskt valda presidenten tvingades fly. Det är en lek med elden, en närmast bisarr politik som orkestreras från Washington där man dessutom de senaste månaderna förberett för kärnvapen vid den ryska gränsen och visat fullständig lomhördhet i snart tjugo års tid när Ryssland varnat för att sätta fart på rustningsspiralen. Ett Ryssland som inte kan hålla ihop – landet har mer än 140 miljoner invånare – utgör också ett hot om gigantiska flyktingströmmar.
Att i det läget få en krigshetsande president i form av Hillary Clinton, en som dessutom verkar helt sakna självkritik, utgör ett ytterst skrämmande framtidsperspektiv. Inte undra på att det militärindustriella komplexet i USA ger henne ett så massivt stöd.”
http://www.skd.se/2016/08/06/vi-lever-i-en-allt-farligare-varld/
GillaGillad av 2 personer
Kunde inte skrivit bättre själv.
GillaGillad av 1 person
Om IS/ISIS: ”Bakgrund: Det här är IS”
Hur fan någon med ett uns av förnuft kvar kan hålla på med sådant – eller ekonomiskt eller på annat sätt stödja det – övergår mitt förstånd.
GillaGilla
Bra Bernys att du även lyfter upp att de ”vanliga” medierna” faktiskt inte är så pass ensidiga som många tror. Ibland får man bara leta lite.
GillaGilla
När Laura Ingraham talade på Republikanernas konvent så tittade hon upp mot MSM och sa ” DO YOUR JOB!”… Tänk om MSM hade varit objektiva, då hade nog Trump varit överlägsen i alla mätningar. Men varken Clinton eller Trump är ju bra kandidater och det är ju ett bevis på hur illa det är i USA när man måste välja mellan en bedragare och en affärsman. Det som talar emot Trump är ett riggat system och hjärntvätt från MSM.
GillaGilla
Man kan krasst konstatera att det sk etablissemangets mörkande, desinformerande, faciliterande och flosklande är tämligen enkelt avslöjat via Internet.
Det hela får ett barnsligt skimmer över sig, och vi är sannolikt enbart i början av processen.
GillaGillad av 2 personer
Bara en liten fundering utanför ledaren. Är det egentligen inte Ryssland som hela tiden som blir provocerade?
GillaGilla
Det här kanske hjälper till att förklara för oss på sanning svältfödda svenskar:
http://insider.foxnews.com/2016/08/07/judge-jeanine-why-fbi-director-jim-comey-must-indict-hillary-clinton
Det vågar aldrig svenska skattefinansierade slaskmedia berätta för oss.
GillaGilla
Goddag yxskaft, men detta borde intressera dig Lars.
https://www.flashback.org/sp58095453
GillaGillad av 1 person
Det gäller om riksrevisionsskandalen som dragits igång av DN handlar om att dölja korruption inom läkemedelsverket som Riksrevisionen rapporterat om. Mycket intressant. Länk:
http://www.2000tv.se/artiklar/?id=56
GillaGilla
Ja, Va fan har lille Hillary med befintligt stridsläge att göra ????!!!!
GillaGilla
Att indikera avspänning mot Ryssland innebär sannolikt ett direkt dödshot. John F Kennedys tal, vid ett universitet, i juni 1963, benämnt ‘A Strategy of Peace’, var en chock för det miltärindustriella komplexet i USA, och ledde till det sannolikt CIA-riggade mordet den 22 november samma år. Dåvarande Sovjetledaren Nikita Chrustjov hade mjuknat, efter Kuba-fiaskot, och börjat inse att en kärnvapenupprustning skulle bli både hotfull mot mänskligheten, och ofantligt kostsam. JFK hade tagit till sig fredsidèerna, insett konsekvenserna av det ”kalla kriget”, och formulerat fredstankar på ett högre filosofiskt plan, vilket det hos krigsmaskinen oförankrade talet gav uttryck för.
Nu vädras teorier om Donald Trump som Rysslands-agent, från Clintonskan et consortes, dödshot spekuleras om via media, inte helt ogrundat i landet där revolvern sitter löst, både hos knäppgökar och etablissemanget. Att det blir den smutsigaste valkampanjen någonsin tycks redan klart, en Joseph McCarthy vid liv hade passat Clinton-etablissemanget som hand i handsken. Det bästa, för demokratin, vore en Trump-seger. Som bara kan åstadkommas genom folket, ‘mannen på gatan’. Och vore en nyttig tankeställare, inte minst för svenska enfråge-gänget, som unisont avfärdade Brexit-resultatet, och unisont positionerat sig i anti-demokratiska fållan anti-Trump.
I Sverige tycks metoden ”vi byter folk” vara ett faktum, när makten, staten/7Partiet plus gammelmedia och orgaisationsmaffian, inkl svenska (islam)dyrkan.. f d kyrkan, insett att det börjat mullra i folkdjupet, och två miljoner ‘otrogna’ haft fräckheten att sympatisera med det enda oppositionspartiet.
https:/en.m.wikipedia.org/wiki/American_University_speech
GillaGilla
Tack för länken.Jag minns precis var jag var när jag fick budskapet om Kennedys och Palmes död. Många säger samma sak.
Kennedy talar klokt om fred i videon. Har jag rätt när jag säger att han också ville ta tillbaka kontrollen över FED? Etablissemanget hade skäl att eliminera honom, men förstod inte att mordet underminerade dem på sikt. Kennedys död fick folket att börja tänka.
Kennedy var den mest ”europeiske” president Usa har haft i modern tid. Vid frukosten läste han Times, Frankfurter Allgemeine och Le Monde, enligt någon på nätet. Le Monde! En intellektuell vänstertidning på den tiden (nu är den MSM). Han var katolik och språkkunnig och förstod människor i andra länder. Jag tror att han tog Eisenhowers varning om det militärindustriella komplexet på allvar. Har Usa sedan Kennedy haft en president som lyssnar på Europa? Utrikesminister Kerry talar flytande franska, men har någon president efter Kennedy haft värdefulla språkkunskaper? Sådan information är mycket välkommen.
GillaGilla
Never Trump-rörelsen är inte så ening och fler sluter upp och stöder Trump t,o.m en Bush går emot sin far Jeb http://edition.cnn.com/2016/08/07/politics/george-p-bush-donald-trump-jeb-bush/index.html
GillaGilla
Vä skrivet Lars.
Tyvärr håller jag med om en del som skrivs om Trumpeten, dock måste man egentligen inte ens läsa artiklar om honom, utan man kan kolla på intervjuer och tal direkt. gör man det, så inser man snabbt att han är mycket olämplig för ett sådant jobb som han nu eftersträvar. Han är inte bara en narcissistisk och girig affärsman, som enligt mig är det värsta slaget människor, han är också totalt osympatisk, aggressiv och verkar inte ha någon form av en balanserad kommunikationsförmåga, tålamod eller acceptans…Jag vet inte hur han tänker tackla USAs finansiella problem, han kanske har en bra affärsplan för samhället och ekonomin…men utrikespolitiskt så vill i a f jag absolut undvika någon som Trump på världsscenen!
Med detta inte sagt, och det har jag själv också skrivit i mitt senaste blogginlägg, att Clinton är ett bra alternativ. Med henne kommer det läget vi har i världen nu, politiskt och ekonomiskt bara fortsättas och förvärras. Därför hade jag verkligen önskat mig en Sanders, som likt F.D. Roosevelt kanske hade slängt fram en slags New Deal. För att någon new deal behövs, annars kollapsar vårt finanssystem och därmed våra samhällen förr eller senare.
GillaGilla
Bara det faktum att Clinton backas upp av Wall Street och de övriga bankoligarkerna gör att hon är livsfarlig. Hon har väl redan visat vad hon går för som utrikesminister, med fler bomber, utplacering av stridskrafter runt de Ryska och Kinesiska gränserna. Provokationerna mot Kina i Sydkinesiska sjön m.m. Vår enda chans till avspänning är det faktum att Trump vill samarbeta med Putin mot terrorismen och slopa de ekonomiska sanktionerna mot Ryssland. Det är en viktig detalj för att vi inte ska gå djupare ner i krigshetsarträsket. Med Clinton i Vita Huset står vi garanterat på randen till ett världsomspännande inferno.
GillaGilla
håller med där svitjod,
tyvärr får dock jag också denna känsla i samband med Trump 😦
Han känns extremt otäck och han verkar vara extremt okunnig inom diverse områden. sedan har han som sagt en väldigt aggressiv, nonchalant och arrogant ton= ingen bra diplomat eller politiker. Antingen agerar han på egen hand och då kan det bli ganska illa…eller så kontrolleras han av det republikanska partiet och bakomstående krafter, som till exempel idiotpresidenten G W Bush. Trump känns som något liknande, men kanske snäppet värre och mer kall, då han är affärsman. vi får se vad han har att säga ikväll, men det skrivs ju redan om att han bl annat vill sänka bolags- och riskkapitalskatt…detta känns inte direkt som en social åtgärd, utan snarare som en nyliberal åtgärd, som, återigen, enbart gynnar storkapitalet…speciellt när det gäller riskkapital…tycker att han visar sitt rätta, affärsmanna ansikte där.
GillaGilla
Lyssnade idag på hans presentation av sin ekonomiska politik på CNN. Ett bra föredrag som motsäger den bild du har. Man kan inte få en nyanserad bild av Trump via svenska MSM och Public Service som ju är totalt anti Trump bias.
GillaGilla
Lars, menar du verkligen det? Trumps ekonomiska förslag är nog de mest nyliberala jag sett på länge 🙂 har också sett hans presentation. Bortsett från att han faktiskt inte har en riktigt plan för att motarbeta skuldsättningen, så är alltså hans huvudförslag att sänka skatterna…då främst bolags- och riskkapitalskatt…men även inkomstskatterna, vilket så klart är bra när det gäller låginkomsttagare, delvis iaf, men när det gäller höginkomsttagare, förlåt men att sänka deras skatter ännu mer är exakt den politiken som har ledd oss hit. dessa sänkningar lär ju ge landet ännu fler skulder på väldigt kort tid. under tiden kan de superrika jubla, då de får behålla ännu mer pengar….typiskt nyliberal republikansk politik det där. sedan undrar jag verkligen över hans ekonomigäng…fullt av bank CEOs, Wall Street nissar, investment bankers…och i spetsen gode gamle hedgefund manager John Paulson, som satsade alla sina pengar mot det amerikanska folket och investerade mot bostadsmarknaden innan den sprack…a bunch of crazy rich billionaires är alltså hans ekonomiska team.
Hans politik ger ännu mer pengar till storkapitalet och ger ännu mindre pengar till staten och människorna. jag vet vilka argument som kommer nu, att de fattigaste kommer får mer pengar via sänkta skatter…men de med ultralåga löner känner helt enkelt inte mycket på denna politik och de utanför arbetsmarknaden, och det är många, känner ingenting på detta! Och att sänkta bolagsskatter allt för ofta tyvärr inte leder till fler anställningar är också en realitet nyliberalisterna måste inse någon gång. mycket trist, men mycket väntat av Trump, han är ändå business man och en av de superrika…
GillaGilla
Huvudtemat var att sluta exportera amerikanska jobb till låglöneländer och kunna ge USA:s arbetare och lägre medelklass tillbaka sina jobb. Det tror jag han vinner många röster på.
GillaGilla
Arga Socialdemokraten.
Jag har inte med det att göra, men är nyfiken, så jag tar chansen att fråga: Du skriver ‘känner’ istf ‘tjänar’ två ggr så jag undrar om svenska inte är ditt första språk?
Skulle jag gissa så vore det på att engelska är ditt första språk.
GillaGilla
ja, absolut Lars, det är en viktig poäng. Samtidigt vill han ta bort minimilönerna, så det blir lite av ett dubbelbudskap. Återigen ser jag dessa åtgärder enbart gynnande för storföretagen, som på så sätt kan spara på personalfronten.
GillaGilla
@ Peter,
du har delvis rätt, men det är tyska som är mitt modersmål. dock har jag också studerat det engelska språket, så det är kanske en blandning som dyker upp till ytan ibland 🙂 sedan har jag skrivet på jobbet…vilket inte hjälpa koncentrationsförmågan särskilt mycket! hemma brukar jag kunna lägga märke till sådana misstag, men på jobbet är det värre…:) tack för att du rättade mig 🙂 hoppas ändå att det språkliga innehållet av mina inlägg håller gott mått!
GillaGilla
Arga Socialdemokraten
Jag har aldrig märkt ngt förut.
GillaGilla
@Peter,
jag skyller på jobbet och stressen som råder där 🙂 bättre att skriva hemma i lugn och ro. men nåt litet fel här och var dyker säkert upp då och då. men kul att språket, mer eller mindre, sitter som det ska, det gör det roligare att diskutera och debattera här 🙂
GillaGilla
2007 donerade Lundin Oil 100 milj dollar till The Clinton Foundation. Det tycks vara en stiftelse
där Clintons privata intressen helt sammanblandas med USA:s. Trump har bett Hillary, om hon vill
kalla sig feminist, att skicka tillbaka donationen från Saudi-Arabien. Det har förstås inte skett.
Om detta och allt annat kring familjens stiftelse är det knäpptyst i svenska media. Blir Hillary
president kommer gåvor till stiftelsen att styra delar av USA:s politik. Varför arvoderade Handelsbanken
Bill Clinton 5 mkr för ett innehållslöst anförande för svenska storföretagare? För att de inte skulle
komma på Iraklistan?
GillaGilla
Arga Socialdemokraten skrev:
”Ursäkta men dett är nopg minst lika propagandistiskt som en del information som har spridits om Trump…mycket oseriöst!”
Jag förvarnade om att Paul är en känd aktivist. Han klippte ihop videon så att han fick den precis som han ville ha den. Jag tycker ändå att videosnuttarna oroar. Hillary beter sig konstigt och andra deltagare har angett flera exempel.
När det gäller att ”klippa ihop”, det är ju vad våra media gör. Paul kanske har lärt sig av dem?
Hillary ska inte anklagas för sina problem, men om det är så illa som några tror, behöver hon vård och passar inte som Usas president. Vi kan inte räkna med att hon har självinsikt. Bara det amerikanska folket kan sätta stopp för henne. Pauls video sprids överallt och kanske kan göra skillnad. Våra svenska mediers attacker på Trump och andra dumheter påverkar inte mig eftersom jag är vaccinerad efter att i många år ha sett hur de fungerar. Jag tycker det är kul att det finns alternativare som säger emot. Pauls Brexitvideos var faktaspäckade på ett sätt som våra media inte längre är. Han syftade inte till att nå de okunnigaste och har därför en högre ställning än MSM. I videon tar han till ett synligare grepp och den som är clintonista tycker inte om det. Visst har Paul ett syfte, men han lyckas bra med att få fram sitt budskap.
GillaGilla
Nu för Republikanerna fram en ny presidentkandidat. Evam McMullin en CIA agent som skall utmana Trump. Som många av oss anat, oligarkerna kommer aldrig att tillåta Trump bli president. Kan bli Trumps politiske baneman, en CIA-agent mot Putin som fd KGB:are kan smälla högt i medelamerikanens ögon.
GillaGilla
Felstavat också Evan McMullin ska det vara.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23304061.ab
GillaGilla
Enligt FOX News så ställer McMullin up som en Independet kandidat.
GillaGilla
Trade deals must be renegotiated into terms that put America first.
Strongly Agree
Agree
No Opinion
Disagree
Strongly Disagree
Jag skrev till Trump-org. & frågade om deras jordbrukspolitik, som jag anser bör vara, liksom Sveriges o andras mkt mer protektionistisk. Det tyckte f ö Arvid Lindman också. Hur som jag har blivit uppsatt på deras maillista. Idag kom ett frågeformulär med bl a ovanstående. Jordbruket frågar dom inte om.
OT(?)
Vet ni vad Mäster Juncker sysslar med när han inte dricker ?
svaret i nästa kommentarsruta
GillaGilla
Varför gå över ån efter vatten:
http://www.friatider.se/hillary-clinton-avslojas-som-genomkorrupt-i-dokumentarfilm
Detta är ju inte direkt några nyheter men att vi som betalar för att svenska journalister skall mörka sanningen om Clintons kan ju inte annat än känna oss fördummade. Kan ”internet” rädda Amerika från Clintons?
GillaGilla
Svenska företag köper utrikespolitik av Hillary och Bill Clinton och betalade $126.750.000 till Clinton Fundation. Lundin Oil betalade $100 miljoner, Postkodslotteriet $26 miljoner och Ericsson $750.000 för föreläsning av Bill Clinton. Lundin Oil slapp amerikansk inblandning i King Hasa (?), Ericsson slapp sanktioner för affärer med Iran, samma med ABB och Volvo via Postkodlotteriet. Läs länken ovan till fria tider.
Vilken satans muthärva med Clintons och svenska företag inblandade, överlever Hillery Clintons denna mutskandal så överlever hon allt. Otroligt att svenska och andra länders företag kan köpa utrikespolitik direkt av amerikanska utrikesministern, det säger en hel del om korruptionen i Washington och västvärlden.
GillaGilla
http://blogs.spectator.co.uk/2014/06/why-david-camerons-got-it-all-wrong-over-jean-claude-juncker/
GillaGilla
Om Juncker:
Det vet ingen annan heller
GillaGilla
Vem skall ta över efter Hillary? Deep State …
http://www.skd.se/2016/08/06/vi-lever-i-en-allt-farligare-varld/
http://www.dangerandplay.com/2016/08/07/hillarys-health-hillaryshealth-cannot-be-ignored/
GillaGilla
The shotgun election.
http://neoneocon.com/2016/08/04/the-shotgun-election/
GillaGilla
http://www.shtfplan.com/headline-news/make-no-mistake-everyone-who-is-warning-about-clinton-is-a-target-and-they-are-marked_08082016
GillaGilla
Den här artikeln berättar att många Clinton och DNC kritiker har dött under de senaste
veckorna. ”The Clinton bodycount” blev ett begrepp under 90-talet och används igen. Jag vet
inte vad som hände dessa människor och uttrycker mig försiktigt. Amerikansk politik kan
vara smutsig, men när fem kritiker dör på bara några veckor tycker jag att det ska noteras.
Vi får höra en säkerhetsman berätta om sina erfarenheter av Hillary och vi får se framlidne
Shawn Lucas överlämna stämningen till DNC och Wasserman för kort tid sedan.
Hillary Clintons hälsa diskuteras på flera siter och diagnosen varierar. Parkinsons, stroke och
cancer är några gissningar. I en video tappar hon talförmågan under ett viktigt tal och i en
annan ramlar hon när hon bordar ett flygplan. Hon har haft flera hostattacker och stoppat
dem med en inhalator eller liknande. Hennes ständige följeslagare bär med sig något som en
läkare säger vara medicin mot stroke. Hon ska inte anklagas för sin hälsa, men jag vill ha en
amerikansk president i bästa form, inte någon som ramlar och tappar talförmågan.
Lead Attorney In Anti-Clinton DNC Fraud Case Mysteriously Found Dead
http://www.globalresearch.ca/lead-attorney-in-anti-clinton-dnc-fraud-case-mysteriously-found-
dead/5540288
Sputnik citerar Skånska Dagbladet om Hillary Clinton.
http://sputniknews.com/politics/20160809/1044094624/usa-clinton-trump-europe-paradigm-s
hift.html
GillaGilla
När jag läser boken Clinton Cash tänker jag på ordet korruption. Det är otroligt hur klanen Clintons stiftelse har blivit en de rikaste i USA på några år. Bill har arbetat hårt med att träffa diktatorer och Hillary har varit flitig på Stat Department med att hjälpa till.
GillaGilla
Kanske är Trump en bättre kandidat – främst för att han inte framstår som denna livsfarliga krigshök som Hillary Clinton är (http://jinge.se/allmant/donald-trump-battre-kandidat-an-hillary-clinton.htm)
GillaGilla